Dat bevestigt het punt toch juist alleen maar?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Kom op, als je vindt dat zwarte piet geen racisme is dan kun je toch de paar grootste overeenkomsten tussen Piet en de karikatuur van een domme neger toch ook wel achterwege laten.
Ironisch is natuurlijk wel dat die VN-mevrouw van de onderzoekscommissie zelf lippenstift en grote oorbellen draagt en kroeshaar heeft. Maar goed, dat is een vrouw natuurlijk.
Vegetariers op het onderzoek Slachtfeest zetten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:29 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat bevestigt het punt toch juist alleen maar?
Wat is de bron voor deze getallen ? Waar klagen die mensen dan.. want openlijk doen ze dat niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:29 schreef poemojn het volgende:
[..]
ik heb eerder eens gerekend en kwam alleen voor amsterdam op een dorp vol. Als je alleen surinamers en antillianen daar rekent met de percentages van dec vorig jaar, zat je op 20-30.000 mensen. Dat vind ik veel.
Het is mij echt een groot raadsel waarom de VN zich hier mee bemoeit. Te bizar voor woorden. Wel iets minder bizar dan een voorzitter van een VN-commissie die iets moet onderzoek en al vooraf uitspraken doet waarmee ze duidelijk maakt echt geen flauw idee te hebben waar ze over praat...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:25 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Exact. Maar een organisatie als de VN moet zich hier helemaal ver van houden.
Zo bedoelde je het. Tsja.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:30 schreef HalfGod het volgende:
[..]
Vegetariers op het onderzoek Slachtfeest zetten.
Niet elke antilliaan of surinamer klaagt. Er zijn ook talloze supporters.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:29 schreef poemojn het volgende:
[..]
ik heb eerder eens gerekend en kwam alleen voor amsterdam op een dorp vol. Als je alleen surinamers en antillianen daar rekent met de percentages van dec vorig jaar, zat je op 20-30.000 mensen. Dat vind ik veel.
Ik wil het er niet eens meer over hebben. De verspilling van alle bij elkaar opgetelde energie is te ridicuul voor woorden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het is mij echt een groot raadsel waarom de VN zich hier mee bemoeit. Te bizar voor woorden. Wel iets minder bizar dan een voorzitter van een VN-commissie die iets moet onderzoek en al vooraf uitspraken doet waarmee ze duidelijk maakt echt geen flauw idee te hebben waar ze over praat...![]()
Maar goed, ik val in herhaling en stoor me al genoeg aan de manier waarop een deel v/d Nederlanders (zowel voor als tegen) de discussie voert. Als ik me nou ook nog moet gaan storen aan dat wijf van die VN-commissie blijf ik aan de gang
Maar het speelt ongetwijfeld mee in haar afkeer. Zet een veer op haar hoofd en ze kan zo meelopen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Kom op, als je vindt dat zwarte piet geen racisme is dan kun je toch de paar grootste overeenkomsten tussen Piet en de karikatuur van een domme neger toch ook wel achterwege laten.
Ironisch is natuurlijk wel dat die VN-mevrouw van de onderzoekscommissie zelf lippenstift en grote oorbellen draagt en kroeshaar heeft. Maar goed, dat is een vrouw natuurlijk.
Maar waarom vinden we een "witte" kerst mooi? Waarom hebben we het over zwartrijders, zwartkijkers, zwart geld, zwart werken, zwarte zaterdag, zwarte gaten, zwartgallig, de zwarte dood, zwarte lijsten, allemaal met een negatieve connotatie?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Deze mensen slaan met hun grap de plank mis. Het gaat bij de Zwarte Piet-discussie niet om het woordje zwarte wat toevallig ook wordt gebruikt om het zwarte ras aan te duiden.
Het gaat er bij de Zwarte Piet-discussie om dat het hedendaagse uiterlijk v/d Zwarte Piet is ontstaan op basis van een karikatuur v/d neger in een knechtenpakje.
Dat kun je wel of niet een reden tot klagen vinden, feit blijft, het is totaal wat anders dan klagen over witte kerst omdat er het woord 'witte' inzit.
Ik heb me niet heel erg in de geschiedenis van het kerstfeest verdiept, maar het wit heeft volgens mij altijd puur en alleen betrekking gehad op de kleur wit en niet op een ras. Het wit is hierbij zover ik weet afgeleid van de witte sneeuw en niet van een ras.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:29 schreef De_Nater het volgende:
[..]
De traditie van witte kerst draait er om dat alles wit moet zijn, dat is toch de superieure witte die hier aan het woord is.
Maargoed, nvm
Zwart stond al voor slecht voordat we ook maar contact hadden gelegd met enkele Afrikaan. De Zwarte Dood? Kwam van een zwarte rat.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar waarom vinden we een "witte" kerst mooi? Waarom hebben we het over zwartrijders, zwartkijkers, zwart geld, zwart werken, zwarte zaterdag, zwarte gaten, zwartgallig, de zwarte dood, zwarte lijsten, allemaal met een negatieve connotatie?
Omdat zwart donker en duister is. En duister is eng. Daar wonen de monsters.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar waarom vinden we een "witte" kerst mooi? Waarom hebben we het over zwartrijders, zwartkijkers, zwart geld, zwart werken, zwarte zaterdag, zwarte gaten, zwartgallig, de zwarte dood, zwarte lijsten, allemaal met een negatieve connotatie?
Oh ja, ik vind het ook geen rechtvaardiging hoor. Als de vrouwelijke kleding/opmaak in het stereotype ook bij mannen wordt toegepast (en ook nog wordt gekoppeld aan dom gedrag en onbeholpen taalgebruik, zoals vroeger) dan is het natuurlijk heel logisch dat iemand daar pissig over is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:32 schreef Grouch het volgende:
[..]
Maar het speelt ongetwijfeld mee in haar afkeer. Zet een veer op haar hoofd en ze kan zo meelopen.
Terzijde: de meerderheid van Pieten in de hoofdstoet is volgens mij vrouwelijk onder de schmink. Maar dat kan ik mis hebben.
Racist.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:33 schreef Kowloon het volgende:
Ik zie net dat ik Kuifje in Afrika in de boekenkast heb staan.
Amsterdams onderzoek hoeft natuurlijk niet representatief te zijn voor de rest v/h land. Zie bijv. het 'onderzoekje' v/d Telegraaf:quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:31 schreef poemojn het volgende:
Dat Amsterdamse onderzoek. Ik rekende met 27% vd Surinamers.
Maar vind het te laat nu om verder te rekenen en heb morgen meer te doen.. Sorry.
quote:Uit een rondgang van De Telegraaf langs gemeenten in Nederland blijkt bovendien dat buiten Amsterdam eigenlijk vrijwel niemand zich druk maakt om Zwarte Piet. Ook niet in plaatsen met grote Antilliaanse of Surinaamse gemeenschappen zoals Den Helder en Dordrecht of in andere grote steden als Rotterdam en Den Haag.
Volgens een peiling associeert 4 procent van de Nederlanders Zwarte Piet met slavernij. Dat bleek dinsdag uit onderzoek van Peil.nl. onder bijna 1700 mensen. Van de ondervraagden ziet 92 procent Zwarte Piet niet als de slaaf van Sinterklaas en meer dan 91 procent is tegen het aanpassen van zijn uiterlijk
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_sinterklaas__.html
Zelfde als alle slechte dingen met 'Dutch' erin uit de tijd dat we constant in oorlog waren met Engeland.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:32 schreef Igen het volgende:
[..]
dat weet ik. De hoorzitting was ook over en in Amsterdam. Maar het wordt door de media nu wel landelijk gemaakt. Daarom kleine aanpassingen eerst.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Amsterdams onderzoek hoeft natuurlijk niet representatief te zijn voor de rest v/h land. Zie bijv. het 'onderzoekje' v/d Telegraaf:
[..]
Ik vind de scene met de neushoorn nog altijd ergerquote:
Ik kijk daar dus met trots tegenaan. Als kaaskop.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zelfde als alle slechte dingen met 'Dutch' erin uit de tijd dat we constant in oorlog waren met Engeland.
Dáár zouden we eigenlijk tegen moeten protesteren.
hebben die er moeite mee als er een hoofdpiet op een paard zit dan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:31 schreef HalfGod het volgende:
[..]
Niet elke antilliaan of surinamer klaagt. Er zijn ook talloze supporters.
Ja, dan ga je, met een blanke Kerstman, van vermeend racisme naar pure discriminatie. Wat een vooruitgang zeg.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:29 schreef De_Nater het volgende:
[..]
De traditie van witte kerst draait er om dat alles wit moet zijn, dat is toch de superieure witte die hier aan het woord is.
Maargoed, nvm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |