Het is de telegraaf.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:21 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Is dit nou nodig, Telegraaf?
En de kop van dat artikel: echt jongens?
Hallo meneer humorloze politieke correctheid.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:21 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Niet per se. Ik zie alleen maar een vriendelijkheidssuggestie van Plasterk hier, niet het voornemen van de Nederlandse staat om politieke druk uit te oefenen maar een oproep aan burgers dat dit ook een optie is. En dat is wat mij betreft ook de grens van inmenging door de politiek. Vriendelijke ideeën waarbij het je vrij staat om ze op te volgen, geen criminalisatie van, of boetes op black face.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:13 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Tot zover landverrader Plasterk.
Ahh, je mening geven is landverraad?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:13 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
De vaste lezers verwachten dergelijk taalgebruik.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:21 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Ik bedoel: waarom zeggen ze niet gewoon eerlijk "En dat ze Zimbabwe niet aanpakken, komt omdat het allemaal zwarten zijn in die club en die pakken andere zwarten niet aan!" Waarom zo achterbaks doen met een suggestief zinnetje.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:34 schreef Reya het volgende:
[..]
De vaste lezers verwachten dergelijk taalgebruik.
Parool in de bocht met een bijzonder slecht stuk. Als ze de reacties op diezelfde websites lezen zien ze dat 95% tegen het gezeur van de VN zijn, nog meer dan in NL zelf.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 01:22 schreef Hathor het volgende:
En het is nu een wereldwijde discussie....![]()
http://news.google.nl/new(...)3183353262792&ssid=h
nee, vind ik niet...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ahh, je mening geven is landverraad?
"Dat zijn nieuwe Pieten."quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nee, vind ik niet...
Ik zou wel graag van Plasterk horen hoe ik moet uitleggen aan mijn kind waarom 'die meneer' groen/blauw is... Carnaval duurt immers nog een paar maanden.
en die hebben iets teveel colloïdaal zilver binnengekregen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
"Dat zijn nieuwe Pieten."
Klaar. Zo moeilijk is het allemaal niet. Als dat het enige bezwaar is...
Heeft hij nu nog zwarte knechten dan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 05:44 schreef TLC het volgende:
Oh noes, ook de Kerstman heeft in het verleden blijkbaar hulp gehad van zwarte knechtjes
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
(De Indische courant, 1927)
Ook de Kerstman maar verbieden dan ?
Dat is inderdaad iets wat kinderen bezig houdt, colloidaal zilver.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
en die hebben iets teveel colloïdaal zilver binnengekregen?
Daarmee suggereer je dat je kind NU denkt dat Piet een neger ipv een bovennatuurlijk wezen is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nee, vind ik niet...
Ik zou wel graag van Plasterk horen hoe ik moet uitleggen aan mijn kind waarom 'die meneer' groen/blauw is... Carnaval duurt immers nog een paar maanden.
De opperpiet (van Muiswinkel) is dus ook een landverrader als hij dit roept ?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:13 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
nou nee, maar mijn kind is wel in de leeftijd dat ze een simpel 'dat zijn nieuwe pieten' niet accepteert.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:56 schreef Grouch het volgende:
[..]
Daarmee suggereer je dat je kind NU denkt dat Piet een neger ipv een bovennatuurlijk wezen is.
Waarmee je de racisme roepers gelijk, of op zijn minst ammunitie, geeft.
Want "blauwe huid bestaat niet" ?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:01 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nou nee, maar mijn kind is wel in de leeftijd dat ze een simpel 'dat zijn nieuwe pieten' niet accepteert.
Voor! Eens kijken hoe snel #whiteface trending topic kan wordenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
Mijn suggestie zou zijn om sinterklaas in het vervolg gewoon door een blank geschminkte Surinamer of Antilliaan, of welke andere "neger" dan ook, te laten spelen. De heren en dames geleerden mogen zich vervolgens de kop breken over welk racistisch achtergrondverhaal daarbij verzonnen kan worden...
Een plotselinge verandering roept vragen op bij een kind. Die zijn echt niet achterlijk. Kan je die verklaren zonder te vertellen dat het allemaal een farce is?quote:
De suggestie dat Sinterklaas vieren overbodig is omdat we de kerstman al hebben zal hij als extreem beledigend zien. Sint Nicolaas is verreweg de belangrijkste heilige in Rusland.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat zou Poetin er eigenlijk van vinden?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:06 schreef Grouch het volgende:
[..]
De suggestie dat Sinterklaas vieren overbodig is omdat we de kerstman al hebben zal hij als extreem beledigend zien. Sint Nicolaas is verreweg de belangrijkste heilige in Rusland.
Zwarte Piet zal hem geen fuck interesseren, tenzij die homo is, op een Greenpeaceschip vaart of diplomatenstatus krijgt
onder andere...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |