'Een van hen [de VN-rapporteurs], de Jamaicaanse hoogleraar Verene Shephard, gaat eerst naar Suriname om met de commissie voor herstelbetalingen te spreken. Financiële genoegdoening voor de slavernij moet in de discussie worden betrokken, zegt zij telefonisch.'quote:Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden.
quote:Staat de intocht van Sinterklaas op de tocht?
De bezwaarschriftencommissie van de gemeente Amsterdam buigt zich over twee weken tijdens een openbare hoorzitting over ruim twintig bezwaren die zijn binnengekomen tegen het afgeven van een vergunning voor het evenement op 17 november. De kritiek richt zich op de aanwezigheid van Zwarte Piet.
Dit meldt Het Parool vandaag. Het is de eerste keer dat bezwaar wordt gemaakt tegen de intocht. Initiatiefnemer van de actie is kunstenaar en activist Quinsy Gario, die al enkele jaren ageert tegen de zwarte knecht. Hij noemt de aanwezigheid van Zwarte Piet beledigend en discriminerend, maar ook op gespannen voet met de nota Buitenevenementen, die voorschrijftt dat evenementen moeten bijdragen aan het innovatieve en creatieve imago Amsterdam.
Namens de organisatie toont Martine Willekens begrip voor de bezwaren. 'Het onderwerp staat ook bij ons op de agenda en wij staan open voor de dialoog. Het is ons streven een leuk, veilig en vrolijk kinderfeest te organiseren voor alle Amsterdammers. Dat wil niet zeggen dat het altijd op deze manier moet blijven gebeuren. Maar wij zijn niet de eigenaar van een nationale traditie.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)id-Zwarte-Piet.dhtml
De VN maakt het Wilders wel heel makkelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:51 schreef Me_Wesley het volgende:
http://m.telegraaf.nl/article/21993374/wilders-wil-einde-vn
alleen op de ijsbaanquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Lekker toch, knokpartijen voor de ogen van kindjes?
Inderdaad, maar gaan we nu serieus, op last van de VN, zwarte piet afschaffen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Precies. Buitenstaander. Niet mee bemoeien dus.
En wat te denken van de nabestaanden van de verbrande heksen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Inderdaad, maar gaan we nu serieus, op last van de VN, zwarte piet afschaffen?
Dan wil ik ook herstelbetalingen voor blanke slavernij..
Moeten ze hier ook doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:15 schreef poemojn het volgende:
België is er ook nog..
http://m.gva.be/nieuws/me(...)ltureel-erfgoed.aspx
Nee, wij zijn te bang om verweten te worden voor discriminatie. Zelfs al betekent dat het einde van onze tradities.quote:
Gezien de reacties denk ik dat dit hele gedoe racisme juist stimuleertquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:36 schreef Ryon het volgende:
http://afspiegelingvandemaatschappij.tumblr.com/
Zou die dame bij de VN dat weten?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:15 schreef poemojn het volgende:
België is er ook nog..
http://m.gva.be/nieuws/me(...)ltureel-erfgoed.aspx
En al die lijfeigenen die in de middeleeuwen door de adel zijn uitgebuit.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
En wat te denken van de nabestaanden van de verbrande heksen?
Pardonquote:Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden.
Nee, het toont eerder aan dat de gemiddelde Nederlander nog steeds een halve barbaar is als het op dit punt aankomt. So far voor de schijn van tolerantie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:50 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Gezien de reacties denk ik dat dit hele gedoe racisme juist stimuleert
Het toont eerder aan dat wij als Nederlanders blijkbaar ook eensgezind zijn tegen bemoeienissen van buitenaf.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, het toont eerder aan dat de gemiddelde Nederlander nog steeds een halve barbaar is als het op dit punt aankomt. So far voor de schijn van tolerantie.
Wist je dat niet? Zwarte Piet is discriminatie dus wil men geld zien. En Ryon wil het ze geven want hij is geen halve barbaar.quote:
Dit komt bijna in de buurt van de Holocaust vergelijking van Quincy en kompanen. Of de tweet van dat wijf dat heel Nederland wilde laten vergassen in WOII.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:36 schreef Ryon het volgende:
http://afspiegelingvandemaatschappij.tumblr.com/
We weten nu wel dat ze zwart is... Door dat steeds maar naar voren te brengen, al dan niet gecombineerd met "grappige" Zwarte Piet-vergelijkingen, bewijs je de zaak natuurlijk ook geen dienst. (Dat is niet zozeer tegen jou persoonlijk, maar meer in het algemeen bedoeld.)quote:
Nou ja, dan zet je jezelf steeds meer buiten spel. Met het oog op 'de goede zaal' namelijk het afschaffen van de figuur Zwarte Piet is dat natuurlijk wel een gunstige ontwikkeling.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:11 schreef Iblardi het volgende:
[..]
We weten nu wel dat ze zwart is... Door dat steeds maar naar voren te brengen, al dan niet gecombineerd met "grappige" Zwarte Piet-vergelijkingen, bewijs je de zaak natuurlijk ook geen dienst. (Dat is niet zozeer tegen jou persoonlijk, maar meer in het algemeen bedoeld.)
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, het toont eerder aan dat de gemiddelde Nederlander nog steeds een halve barbaar is als het op dit punt aankomt. So far voor de schijn van tolerantie.
1. Waaruit blijkt dat de gemiddelde Nederlander zo denkt?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dit plaatje zegt alles wel:quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
1. Waaruit blijkt dat de gemiddelde Nederlander zo denkt?
2. De getoonde reacties komen overeen met hetzelfde overtrokken niveau als die van de Zwarte Piet activisten, dus iets met pot en ketel.....en zwart....
3. Hieruit volgt dat die reacties niet getuigen van schijntolerantie, maar veel eerder een (overtrokken) reactie zijn op daadwerkelijke intolerantie.
4. En het allerbelangrijkste punt. Zwarte Piet IS geen racisme.
1) Is dat representatief voor de doorsnee Nederlander?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dit plaatje zegt alles wel:
[ afbeelding ]
Ja, dus? Dat is de gemiddeld Nederlander?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee, zijn ze nou helemaal betoeterdquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh wist je dat nog niet? Ja hoor, dat komt er nogeens bij
Slachtofferrol aannemenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:36 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Nee, zijn ze nou helemaal betoeterd
Tjah, simpel volk houdt je toch altijd en overal.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarom kom ik dat soort mensen nou nooit tegen? Ik zou maar al te graag een keer in discussie gaan met zo'n persoon.quote:
Dat is weer erg discriminerend jegens de doven. En de blinden. Beetje op je woorden letten hequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:44 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Transparante piet, je hoort hem wel maar je ziet hem niet.
Slappe hap.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:53 schreef Walder_Frey het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)_in_groningen_a.html
En door de knietjes
"Slappe hap"? Gaat het nu om de inhoud van het Sinterklaasfeest of eigenlijk stiekem om "gezichtsverlies" als "wij" verliezen van "hun".quote:
Ik vind dat we geen duimbreed toe moeten geven aan die janklui want als we dat wel doen geven we toe aan hun claim dat het racistisch is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:15 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
"Slappe hap"? Gaat het nu om de inhoud van het Sinterklaasfeest of eigenlijk stiekem om "gezichtsverlies" als "wij" verliezen van "hun".
Dit hele maatschappelijk debat is doordrongen van de oorlog "wij, Nederlanders tegen de buitenlanders" en voor sommigen is het zelfs 'wij, blanken tegen de zwarten'quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:15 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
"Slappe hap"? Gaat het nu om de inhoud van het Sinterklaasfeest of eigenlijk stiekem om "gezichtsverlies" als "wij" verliezen van "hun".
Houd eens op me verketteren van mensen tot janklui. Hoe meer je het doe, hoe meer je het zelf bent.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dat we geen duimbreed toe moeten geven aan die janklui want als we dat wel doen geven we toe aan hun claim dat het racistisch is.
Je hebt helemaal gelijk. Dat is alleen maar voorbehouden aan jou natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Houd eens op me verketteren van mensen tot janklui. Hoe meer je het doe, hoe meer je het zelf bent.
quote:NTR past mogelijk het Sinterklaasjournaal aan als gevolg van de huidige discussie rondom Zwarte Piet. Wel benadrukt de omroep de discussie vooral een politieke te vinden. De NTR zegt die op dit moment enkel met veel belangstelling te volgen.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:22 schreef Joanne35 het volgende:
NTR bereid sinterklaasjournaal aan te passen
[..]
quote:Sinterklaas is dinsdag niet bereikbaar voor commentaar. Hij zit nog in Spanje.
Nee, het wordt gecreeerd door sommigen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit hele maatschappelijk debat is doordrongen van de oorlog "wij, Nederlanders tegen de buitenlanders" en voor sommigen is het zelfs 'wij, blanken tegen de zwarten'
Het heeft het karakter van een rassenrel
Dit.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:27 schreef matthijst het volgende:
Sjongejonge, Nederland is verworden tot een natie van pussies en allemandsvriendjes.
Heb je wat te janken? Geen probleem, passen we aan![]()
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:38 schreef Litpho het volgende:
Als "conclusie eerst, bewijs maar dat ik ongelijk heb" Shepherds maatstaf voor research is, heeft ze die titels zeker bij de cornflakes gekregen?
twitter:MarlonAngie twitterde op dinsdag 22-10-2013 om 16:56:21Wij als niggers zijn het slijvenij geschiedenis nog steeds niet vergeten waarom denkje dat NEDERLAND de enigte land is die het viert reageer retweet
Kunnen we onze schuld niet afkopen door wat extra te investeren in het onderwijs? Nederlands of zo?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:00 schreef SecretStoryWous het volgende:
twitter:MarlonAngie twitterde op dinsdag 22-10-2013 om 16:56:21Wij als niggers zijn het slijvenij geschiedenis nog steeds niet vergeten waarom denkje dat NEDERLAND de enigte land is die het viert reageer retweet
Goh ik wist helemaal niet dat wij de slavernij vierden ???quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:00 schreef SecretStoryWous het volgende:
LOL, en de politici zoals Bussemaker zeggen dat het juist geen politieke discussie is maar een maatschappelijke. Waar ze overigens gelijk in heeft.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:22 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ok, en nu? oorlog?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dat we geen duimbreed toe moeten geven aan die janklui want als we dat wel doen geven we toe aan hun claim dat het racistisch is.
Te triest voor woorden maar niet onverwacht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:22 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Wat zegtie?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Goh ik wist helemaal niet dat wij de slavernij vierden ???
Zo leer je nog eens wat van een negerquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Goh ik wist helemaal niet dat wij de slavernij vierden ???
En de Sint op z'n paard is dan de opzichter met zweep, nou ja, dan heeft ie wel gelijkquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat wij de slavernij geschiedenis vieren toch ?
Nee joh, sint heeft geen zweep die heeft een kromme staf waarmee hij piet in zijn nek kan grijpen als die aan de slavernij probeert te ontsnappen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
En de Sint op z'n paard is dan de opzichter met zweep, nou ja, dan heeft ie wel gelijk
Met z'n slijvenij.
Godverdomme wat een stom volk bestaat er ook he.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:00 schreef SecretStoryWous het volgende:
Valt me nog mee dat Sinterklaas als regelmatig scheepvaarder zijn bisschopsstaf niet vervangen heeft door een pikhaak. Zwart optioneel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee joh, sint heeft geen zweep die heeft een kromme staf waarmee hij piet in zijn nek kan grijpen als die aan de slavernij probeert te ontsnappen.
En dat zeg je niet alleen omdat ie bruin is!!!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:17 schreef Luigi het volgende:
[..]
Godverdomme wat een stom volk bestaat er ook he..
Goeiequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee joh, sint heeft geen zweep die heeft een kromme staf waarmee hij piet in zijn nek kan grijpen als die aan de slavernij probeert te ontsnappen.
Hij is wel het één en ander vergeten van de lessen taal (basisschool) en Nederlands (middelbaar onderwijs), zo te zien. Overigens wordt het niet alleen in Nederland gevierd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:00 schreef SecretStoryWous het volgende:
Omdat de minderheid tegen de tyrannie van de meerderheid moet worden beschermd. Oh, en omdat de minderheid van een minderheid anders niet kan winnen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:30 schreef bluffer123 het volgende:
Waarom kan er geen referendum gehouden worden hierover. We leven in een democratie dus het kan democratisch opgelost worden.
Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Is er al een protestactie gepland tegen het afschaffen van zwarte piet?
En nee dan bedoel ik niet die of fb enzo...
en "wij, de echte zwarten tegen de witten en de gehersenspoelde zwarten" vergeet je voor het gemak maar even?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit hele maatschappelijk debat is doordrongen van de oorlog "wij, Nederlanders tegen de buitenlanders" en voor sommigen is het zelfs 'wij, blanken tegen de zwarten'
Het heeft het karakter van een rassenrel
Zal eens kijken of ik iets kan vinden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Gewoon alleen boos fb berichten tikken.
Overigens denk ik niet dat iemand zich er van laat weerhouden om gewoon Sinterklaas met Zwarte Pieten te vieren. En terecht.
het is geen kleur.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:30 schreef Metaan het volgende:
Is er iets mis met de kleur ZWART eigenlijk?
Klopt. In andere landen zijn het demonen. Want mensen met een zwarte huid zijn allemaal afkomstig uit de hel, jeweetoch.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:00 schreef SecretStoryWous het volgende:
Nou dít in ieder geval nietquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:22 schreef asco het volgende:
Zucht, Diepe, diepe zucht.
Wat moet je hier nou als normaal denkend mens nog over zeggen?
Zo'n zwarte kut
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:22 schreef asco het volgende:
Zucht, Diepe, diepe zucht.
Wat moet je hier nou als normaal denkend mens nog over zeggen?
Het is een zware tijd om te doorstaan als blanke werkende.
Zoiets?
Zo'n zwarte kut nu op nederland 1 gaat wel ff voor ons beslissen hoe we iets moeten vieren.
PLEUR GODVERDOMME OP!
Echt, MAN MAN MAN.
BAH
PFFFFF
![]()
Ik ben zó klaar met de regerende achterlijkheid, echt.
O ja. En wat wil ze doen als ik als Zwarte Piet op straat ga rondlopen? Me bestoken met moties?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:22 schreef asco het volgende:
Zo'n zwarte kut nu op nederland 1 gaat wel ff voor ons beslissen hoe we iets moeten vieren.
quote:Wilders wil Verenigde Naties opheffen
PVV-leider Geert Wilders wil de Verenigde Naties opheffen. De internationale organisatie heeft voor hem afgedaan nu de voorzitter van een VN-werkgroep heeft gezegd dat Nederland moet stoppen met het sinterklaasfeest.
"VN wil einde sinterklaasfeest. Stelletje gekken!", twitterde Wilders. Hij roept zijn volgers op een protestmail te sturen naar de Nederlandse vertegenwoordiging bij de VN in New York.
Wilders reageert op uitspraken van het hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar Zwarte Piet, de Jamaicaanse Verene Shepherd. Zij vindt het sinterklaasfeest neerkomt op een 'terugkeer van de slavernij'. Om deze reden kan het feest beter worden afgeschaft, zei ze tegen Eenvandaag.
Ha, kan iemand zo'n zonnebril op hem shoppen?quote:
Dr kut is toch zwart??quote:
Nee. Dit is gewoon een reguliere bron. Even checken of NU en Televaag het al hebben gepubliceerd.quote:
Want?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:33 schreef Friek_ het volgende:
De tijd is simpelweg gekomen om onze tradities aan te passen naar de moderne tijd. Een Zwarte Piet past niet meer in dergelijke tijden en dient vervangen te worden.
Discriminatie naar alle blanke mensen! Opheffen die VN!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Is het niet een beetje raar dat de VN-commissie die ons Sinterklaasfeest onderzoekt bestaat uit allemaal zwarten?
Er is helemaal geen tijd aangekomen waar het anders moet. Zullen we de paashaas dan ook maar een keer veranderen in een leeuw want ja, het zou discriminerend zijn als het altijd de haas zou blijven.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:33 schreef Friek_ het volgende:
De tijd is simpelweg gekomen om onze tradities aan te passen naar de moderne tijd. Een Zwarte Piet past niet meer in dergelijke tijden en dient vervangen te worden.
Had je anders verwacht dan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Is het niet een beetje raar dat de VN-commissie die ons Sinterklaasfeest onderzoekt bestaat uit allemaal zwarten?
Matig getroll hoor, jij kunt beter.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:33 schreef Friek_ het volgende:
Discriminatie niet, maar wel een grote kans op een bevooroordeelde mening.. als ik die domme voorzitter op tv hoor wauwelen kan ik ook niet begrijpen dat zij professor is.. wat een domme doos joh, door nu al met haar mening te komen en te suggereren dat we aan de kerstman genoeg hebben.. rot op met je kerstman en verdiep je eerst in de materie voor je iets zegt, domboquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:36 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Discriminatie naar alle blanke mensen! Opheffen die VN!
Een iets neutralere samenstelling was wel op zijn plaats geweest ja.. een blanke, een gele, een zwarte.. gemengd gezelschap is wat eerlijker.quote:
Dat weet ik niet, maar ik denk wel dat haar uitgeholde kruidnoot citroenzuur afscheidt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:34 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Dr kut is toch zwart??
Denk ik?
Het toont wel aan dat de klaagpersonen nog steeds een gigantisch minderwaardigheidscomplex hebben tegenover de blanke man die wel alles heeft wat zijn hartje begeert. Dat dat grotendeels te wijten is aan de manier waarop ze zelf in het leven staan ontgaat ze dan even.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:46 schreef Rickario het volgende:
Ik heb het idee dat de gemiddelde Nederlander alleen maar racistischer wordt door dit gedoe
Daarnaast vraag ik me af hoe men het wil verbieden. Gaat nooit lukken
Wat willen ze doen? Sancties? Ga toch weg. Zo'n clubje zegt niets. Het is politiek onderzoek. Geen wetenschappelijk onderzoek.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:46 schreef Rickario het volgende:
Nou ja, om professor te worden moet je veel weten van een klein onderwerp. Brede kennis is niet verplicht.quote:Pleun2011 het volgende:[/b]
als ik die domme voorzitter op tv hoor wauwelen kan ik ook niet begrijpen dat zij professor is...
Klopt ja.. zij verkondigt haar mening zonder dat het onderzoek al is gestart en zonder dat zij zich zelf heeft verdiept in het onderwerp.. sorry, maar dan ben je gewoon dom en niet geschikt voor je functie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, om professor te worden moet je veel weten van een klein onderwerp. Brede kennis is niet verplicht.
Dat gezegd hebbende, zeker van een historica zou je verwachten dat ze niet alles vanuit haar eigen cultureel kader (ver)oordeelt. Als ik tegen de arme daklozen in Jamaica vertel dat ze gewoon een uitkering moeten aanvragen en zich moeten inschrijven voor sociale woningbouw, kijken ze me ook aan alsof ik gek geworden ben.
Dat was wel heel stuitend idd. Ze laat iig duidelijk zien dat ze idd niets van sinterklaas begrijpt, maar er ook niets van af weet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Discriminatie niet, maar wel een grote kans op een bevooroordeelde mening.. als ik die domme voorzitter op tv hoor wauwelen kan ik ook niet begrijpen dat zij professor is.. wat een domme doos joh, door nu al met haar mening te komen en te suggereren dat we aan de kerstman genoeg hebben.. rot op me
Maar van welke groep naar welke groep?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:49 schreef De_Coulance het volgende:
Het toont vooral het onderhuidse racisme aan dat alom aanwezig is in de samenleving. Bah bah bah.
Idd, maar dan geen verschil. In dit geval heb je toch echt met enkele idioten met discriminerende gevoelens naar elkaar te maken. ain't no differents between black or whitequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:49 schreef De_Coulance het volgende:
Het toont vooral het onderhuidse racisme aan dat alom aanwezig is in de samenleving. Bah bah bah.
Mwa, dat ligt dan ook aan degene die haat rondstrooit. Het is eigenlijk wel goed om dat wantrouwen tegen dit feest juist weg te nemen. Ik denk dat de VN uiteindelijk met een zelfde besluit gaat komen als deze http://www.telegraaf.nl/b(...)rzische_Piet___.htmlquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:46 schreef Rickario het volgende:
Ik heb het idee dat de gemiddelde Nederlander alleen maar racistischer wordt door dit gedoe
quote:[...lees meer in bron...] n 2009 werd dit Perzische feest met hun versie van Zwarte Piet vermeld op de Lijst van Meesterwerken van het Orale en Immateriële Erfgoed van de Mensheid. In 2010 werd de feestdag ook erkend door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. Daarmee wordt de Iraanse Zwarte Piet dus beschermd door de Verenigde Naties.
"Noroez draagt de waarden van vrede en solidariteit tussen generaties en binnen families uit en draagt door verzoening en naastenliefde bij aan de culturele diversiteit en vriendschap tussen mensen en verschillende gemeenschappen", zo zeggen de VN op hun website over het feest.
Ook in Iran is er overigens kritiek op het 'racistische karakter' van Hajji Firuz. Over het algemeen is de figuur echter geliefd door de mensen en zorgt hij jaarlijks voor vele lachende gezichten.
Precies.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:12 schreef paddy het volgende:
[..]
Idd, maar dan geen verschil. In dit geval heb je toch echt met enkele idioten met discriminerende gevoelens naar elkaar te maken. ain't no differents between black or white
[..]
Mwa, dat ligt dan ook aan degene die haat rondstrooit. Het is eigenlijk wel goed om dat wantrouwen tegen dit feest juist weg te nemen. Ik denk dat de VN uiteindelijk met een zelfde besluit gaat komen als deze http://www.telegraaf.nl/b(...)rzische_Piet___.html
Tenminste wanneer ze zo neutraal zijn als ze beweren te zijn
[..]
Was op zijn plaats geweest, ja.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Discriminatie niet, maar wel een grote kans op een bevooroordeelde mening.. als ik die domme voorzitter op tv hoor wauwelen kan ik ook niet begrijpen dat zij professor is.. wat een domme doos joh, door nu al met haar mening te komen en te suggereren dat we aan de kerstman genoeg hebben.. rot op met je kerstman en verdiep je eerst in de materie voor je iets zegt, dombo
[..]
Een iets neutralere samenstelling was wel op zijn plaats geweest ja.. een blanke, een gele, een zwarte.. gemengd gezelschap is wat eerlijker.
Syrische kindjes zouden maar wat graag Sinterklaas & Zwarte Piet vieren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:18 schreef Resistor het volgende:
Heeft de VN geen echte oorlogen meer op te lossen?
De VN is zodat landen tegen elkaar kunnen zeiken zonder oorlog en om elk wérkelijk belangrijke beslissing te vetoën door de Veiligheidsraad. Toch?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Was op zijn plaats geweest, ja.
Dat is echter niet waar de VN voor is.
neequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:14 schreef Rickario het volgende:
[..]
Precies.
En werd Sinterklaas vorig jaar niet nog toegevoegd aan de immateriële erfgoed lijst van UNESCO?
Het begint lekker verwarrend te worden allemaalquote:[....lees verder in bron...]Zwarte Piet is juist de slavendrijver die blanke Europeanen eeuwenlang op grote schaal tot slaaf maakte, nog voordat Europa z’n eerste Afrikaan kocht. Zwarte Piet is namelijk gemaakt naar het model van de Moren
quote:Laten we voor eens en altijd korte metten maken met mythe, selectieve verontwaardiging en historisch geklungel.
Dus het is de Zwarte Piet-verheerlijking waar ze bezwaar tegen maken. Dat snap ik tenminstequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:31 schreef paddy het volgende:
Ow!!!!! Nu weet ik waarom zwarte piet een roe bij zich droeg ...om kinderen mee te slaan!! Hij was een moorseslavendrijver die blanke mensen tot slaaf maakte!!
http://www.dagelijksestan(...)-piet-is-een-moorkop
[..]
Het begint lekker verwarrend te worden allemaal
Ook zoiets, als Zwarte Piet een slaaf was, waarom kreeg hij dan een slagwapen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:31 schreef paddy het volgende:
Ow!!!!! Nu weet ik waarom zwarte piet een roe bij zich droeg ...
Ze halen vergeten geschiedenis naar boven waar de blanke mens het slachtoffer is? Zal nooit de bedoeling zijn geweestquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dus het is de Zwarte Piet-verheerlijking waar ze bezwaar tegen maken. Dat snap ik tenminste.
Spaar je de moeite. De kringen waar Shepherd zich in begeeft definiëren institutionele discriminatie als de enige vorm van discriminatie die de moeite is om iets mee te doen. Oftewel, in westerse landen kunnen alleen blanken discrimineren. Mensen met een andere huidskleur zijn hooguit minder dan beleefd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:36 schreef paddy het volgende:
[..]
Ze halen vergeten geschiedenis naar boven waar de blanke mens het slachtoffer is? Zal nooit de bedoeling zijn geweestDeze maar even naar de VN sturen?
Mja, en erg genoeg heb ik dat ook nog ergens zien staan. Weet alleen niet meer waarquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
Spaar je de moeite. De kringen waar Shepherd zich in begeeft definiëren institutionele discriminatie als de enige vorm van discriminatie die de moeite is om iets mee te doen. Oftewel, in westerse landen kunnen alleen blanken discrimineren. Mensen met een andere huidskleur zijn hooguit minder dan beleefd.
Ik kan wel net doen alsof hoor, geen probleemquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:04 schreef NaturalScience het volgende:
Is hier eigenlijk nog iemand die voor afschaffing van de zwarte piet is? Ik heb namelijk zin om iemand flink uit te foeteren!
Zo kan je elkaar toch lekker afberen op zo'n forum.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:05 schreef June. het volgende:
[..]
Ik kan wel net doen alsof hoor, geen probleem
HET WORDT ONDERZOCHT OMDAT MEN HET FEEST OP UNESCO ERFGOED LIJST WIL ZETTEN.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:18 schreef Resistor het volgende:
Heeft de VN geen echte oorlogen meer op te lossen?
Of hebben ze gewoon een excuusneger op een bepaalde post gezet, en zien we er nu de gevolgen van?
Wie is 'men'?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:11 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
HET WORDT ONDERZOCHT OMDAT MEN HET FEEST OP UNESCO ERFGOED LIJST WIL ZETTEN.
Nee, dat ben jij.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:11 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Waarom is iedereen zo dom?
Dit vind ik zo'n ergerlijke post hè! Niet op jou persoonlijk bedoeld, maar ik lees dit continu in deze discussie. 'Laten we het volk laten beslissen' of '90% is voor dus waar doen we moeilijk over?'. Los van wie er nou gelijk heeft, ik hoop toch dat we met zijn allen het stadium 'meeste stemmen gelden' wel gepasseerd zijn. We hebben hier (gelukkig) een grondwet om de rechten van minderheden te beschermen. anders zou het maar makkelijk zijn, jij en de meerderheid van je referendum vinden dat zwarten voortaan achter in de bus moeten? Dan doen we dat!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:30 schreef bluffer123 het volgende:
Waarom kan er geen referendum gehouden worden hierover. We leven in een democratie dus het kan democratisch opgelost worden.
Dat wordt lastig, want het staat er niet op.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:15 schreef De_Coulance het volgende:
Er is een keiharde link met de erfgoed lijst, meer dan het eraf gooien kan de VN ook niet doen.
kan ook niet, is geen materieel erfgoedquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat wordt lastig, want het staat er niet op.
http://www.unesco.nl/site(...)aterieel_erfgoed.pdf
Daarbij, volgens mij zijn er genoeg VNmedewerkers om én aan wereldvrede én aan mensenrechten te werken. Men vergeet even dat het daarom gaat, racisme. Er zijn meldingen binnengekomen, dus onderzoeken ze het. Als je niet wil dat de VN meldingen van racisme onderzoekt, kan je inderdaad beter de VN opheffen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:11 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Waarom is iedereen zo dom?
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat wordt lastig, want het staat er niet op.
http://www.unesco.nl/site(...)aterieel_erfgoed.pdf
Waren de hoofdletters niet duidelijk genoeg?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:11 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Er is ook een lijst met immaterieel erfgoedquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:19 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
kan ook niet, is geen materieel erfgoed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |