Als we met het afschaffen van sinterklaas aan een groot anti-racisme initiatief beginnen dan is Kwakoe toch wel zo'n beetje het eerste wat eraan zou moeten gaan met ideeën als deze:quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je gaat stoppen met Zwarte Piet omdat sommige mensen het gevoel hebben dat het beledigend zou kunnen (of moeten) zijn, dan kan inderdaad van alles worden afgeschaft. Want er is altijd wel iemand die ergens aanstoot aan neemt. Of dat nou terecht is of niet.
Ik heb bijvoorbeeld grote moeite met het wegzetten van onze zwarte medebewoners als vrolijk dansende harlekijnen tijdens het Zomercarnaval en het Kwakoefestival. Dat blijft - no pun intended- toch een soort aapjes kijken, en het houdt de stereotiepen -negers dansen altijd maar- in stand. Althans, zo voel ik dat. En daarom moet het verboden worden.
http://www.parool.nl/paro(...)blanken-vallen.dhtmlquote:Afro-Surinaamse organisaties eisen dat het Kwakoe Festival een Surinaamse aangelegenheid blijft. In twee raadsadressen aan de stadsdeelraad van Zuidoost noemen de organisaties het ontoelaatbaar dat het festival als cultureel erfgoed van de Afro-Surinaamse gemeenschap in handen komt van de nazaten van slavenhouders.
Het maakt niet uit wat jij er in ziet, een minderheid wil dat het afgeschaft wordt want aanstootgevend. En aangezien ZP verboden wordt, moet dit ook verboden worden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou die aapjes zien er toch prima uit in hun stringetjes en met hun tetten vind ik hoor
ik kan daar met de beste wil van de wereld niet iets matigs van maken maar er zijn ongetwijfeld activisten/kunstenaars die daar ook hun best voor doen
Precies, het is seksistisch, en dus discriminerend voor vrouwen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou die aapjes zien er toch prima uit in hun stringetjes en met hun tetten vind ik hoor
ik kan daar met de beste wil van de wereld niet iets matigs van maken maar er zijn ongetwijfeld activisten die daar ook hun best voor doen
Ik vind dat blanken vaak erger doorslaan hoor. Ik ging er dus van uit dat deze mevr blank is.quote:
ik denk dat beiden gewoon door moet gaan ondanks de sneuneuzenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat jij er in ziet, een minderheid wil dat het afgeschaft wordt want aanstootgevend. En aangezien ZP verboden wordt, moet dit ook verboden worden.
Ah, ze (Verene Sheperd) draagt zelf lippenstift en van die grote ronde oorbellen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:17 schreef matthijst het volgende:
Ah, ze haat gewoon op de concurrentie:
[ afbeelding ]
Wow.....heftig.....quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:25 schreef Tocadisco het volgende:
http://www.parool.nl/paro(...)blanken-vallen.dhtml
Dat is vast iets héél anders volgens dat mens.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als we met het afschaffen van sinterklaas aan een groot anti-racisme initiatief beginnen dan is Kwakoe toch wel zo'n beetje het eerste wat eraan zou moeten gaan met ideeën als deze:
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)blanken-vallen.dhtml
Dat * VN neger* vind ik dan weer wél racistisch klinken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:29 schreef Ame_thyst het volgende:
Dus de premier moet het verbieden, deze VN neger heeft nog weinig kaas gegeten van democratie geloof ik.
Dat VN mens komt niet eens uit Nederlandquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:30 schreef Frutsel het volgende:
in begin dacht ik nog: dat gejank komt elk jaar weer terug
nu lijkt het echter nog serieuzer dan ooit te zijn ook...ongelofelijk wat een bekrompen en zeurderig zeikvolk woont hier
En in Jamaica dus blijkbaar ook.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:30 schreef Frutsel het volgende:
in begin dacht ik nog: dat gejank komt elk jaar weer terug
nu lijkt het echter nog serieuzer dan ooit te zijn ook...ongelofelijk wat een bekrompen en zeurderig zeikvolk woont hier
Ohja, alleen negers onder elkaar mogen neger tegen elkaar zeggen, als een blanke dat doet is het racismequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat * VN neger* vind ik dan weer wél racistisch klinken.
Haar hele kleding en opmaak is precies volgens het stereotype. Dan mag je het toch wel zo noemen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat * VN neger* vind ik dan weer wél racistisch klinken.
Genoeg mensen die in deze 15 topics voorbij zijn gekomen die het net zo zienquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:30 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Dat VN mens komt niet eens uit Nederland
Dat is precies wat ik wil aangeven: Dat het halstarrig volgen van deze route ertoe leidt dat iedereen verliest. Ik hoop hiermee dat voorstanders (van de afschaffing van zwarte piet) beseffen dat er hiermee een doos van pandora wordt geopend waarbij iedereen slechter af zal zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:15 schreef sp3c het volgende:
ik geef dit op, dan geef jij dat op en uiteindelijk heeft niemand iets meer
das ook onzinquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:32 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Ohja, alleen negers onder elkaar mogen neger tegen elkaar zeggen, als een blanke dat doet is het racisme
Natuurlijkquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
das ook onzin
probleem zit hem in de context, dat snap je zelf ook wel natuurlijk
quote:"And what is wrong with the one Santa Claus? Why do you have to have two Santa Clauses?"
http://www.eenvandaag.nl/(...)nij_en_moet_stoppen_
Ik had t ook niet zo serieus bedoeld hoor. Ik dacht alleen * oei, dat mag je tegenwoordig vast ook niet meer zeggen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:32 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Ohja, alleen negers onder elkaar mogen neger tegen elkaar zeggen, als een blanke dat doet is het racisme
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:35 schreef Iblardi het volgende:
Ze is in elk geval niet bijster goed geïnformeerd:
[..]
Dat viel mij ook al op. Als ze dát niet eens weten bij die onderzoeksgroep zijn ze wel bijzonder slecht geïnformeerd...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Hun "Santa Claus" is gebaseerd op de onze. Ook afschaffen dan maar?
nee jij bent er een voorstander vanquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:33 schreef Shodan het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik wil aangeven:
Nope tenzij je vind dat de rendieren mishandeld worden. Daar zou ook wel iets voor te zeggen zijn. Die arme dieren draaien overuren tijdens de kerst.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Hun "Santa Claus" is gebaseerd op onze Sint. Ook afschaffen dan maar?
De elfjes en rendieren staan in feite natuurlijk gewoon symbool voor slavernij hè, zeker als je naar de oorsprong ervan kijkt. Alleen is het uiterlijk verandert. Maar ja, onze Zwarte Piet is ook niet meer dezelfde als 50 jaar geleden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nope tenzij je vind dat de rendieren mishandeld worden. Daar zou ook wel iets voor te zeggen zijn. Die arme dieren draaien overuren tijdens de kerst.
Ik vind die elfjes/dwergen die de kerstman heeft trouwens wel aanstootgevend voor de gehandicapte medemens met dwerggroei. Die werden de afgelopen eeuwen tenslotte als slaven verkocht aan het circus en om nu ziet men ze blijkbaar nog steeds als freaks.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nope tenzij je vind dat de rendieren mishandeld worden. Daar zou ook wel iets voor te zeggen zijn. Die arme dieren draaien overuren tijdens de kerst.
epische plannenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:40 schreef Zorro het volgende:
Gewoon met carnaval iedereen als Zwarte Piet de straat op
En dan ook nog de jaarlijkse holocaust onder kerstbomen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mja ze hebben geen gekleurde huid en dus gaat niemand er méér achter zoeken dan er bedoelt wordt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik vind die elfjes/dwergen die de kerstman heeft trouwens wel aanstootgevend voor de gehandicapte medemens met dwerggroei. Die werden de afgelopen eeuwen tenslotte als slaven verkocht aan het circus en om nu ziet men ze blijkbaar nog steeds als freaks.
Dat is nog niet eens zo'n slecht idee ^^quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:40 schreef Zorro het volgende:
Gewoon met carnaval iedereen als Zwarte Piet de straat op
Op de noordpool gedwongen worden om kadootjes voor rijke grotemensenkinderen te maken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik vind die elfjes/dwergen die de kerstman heeft trouwens wel aanstootgevend voor de gehandicapte medemens met dwerggroei. Die werden de afgelopen eeuwen tenslotte als slaven verkocht aan het circus en om nu ziet men ze blijkbaar nog steeds als freaks.
Doen ze bij Foxconn toch ook, hoor niemand met een Iphone zich daar druk om maken....quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:39 schreef Igen het volgende:
[..]
De elfjes en rendieren staan in feite natuurlijk gewoon symbool voor slavernij hè, zeker als je naar de oorsprong ervan kijkt. Alleen is het uiterlijk verandert. Maar ja, onze Zwarte Piet is ook niet meer dezelfde als 50 jaar geleden.
Edit: Plus wat Ulx hieronder zegt. Eigenlijk is het dus juist nog erger.
lijkt me nietquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:46 schreef Letsstaytogether het volgende:
Hmm, ik vraag me nu al helemaal af of het uberhaupt afgeschaft kan worden.
Dat lijkt me aan het volk, en aan het volk alleen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:46 schreef Letsstaytogether het volgende:
Hmm, ik vraag me nu al helemaal af of het uberhaupt afgeschaft kan worden.
En anders gaan ze de zak in en mee naar spanjequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:50 schreef Montagui het volgende:
Maar goed, uiteindelijk blijft Zwarte Piet gewoon Zwarte Piet.
Ik hoop alleen dat die sneue activisten zich koest houden tijdens de diverse sinterklaasintochten en -feestjes.
Dat mogen ze best willen. Als zij zo nodig een feestje onder elkaar willen houden en blanken nog steeds als slavendrijvers zien, prima. Ies koeltoer, zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:46 schreef Ulx het volgende:
Als de organisatoren van het Kwakoefestival inderdaad uitspraken deden dat het geen blank feestje mag worden en/of dat de (nazaten van de) slavenhouders de organisatie niet mogen doen, is dat alleen gebaseerd op de huidskleur. En is het dus inderdaad een feestje van een racistische organisatie.
Dan zeg ik dat we dat niet moeten willen.
De Hell's Angels schijnen zich al opgeworpen te hebben voor begeleiding van de optocht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:50 schreef Montagui het volgende:
Maar goed, uiteindelijk blijft Zwarte Piet gewoon Zwarte Piet.
Ik hoop alleen dat die sneue activisten zich koest houden tijdens de diverse sinterklaasintochten en -feestjes.
sinterklaas is geen slavernijfeestje van blanke slavendrijversquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat mogen ze best willen. Als zij zo nodig een feestje onder elkaar willen houden en blanken nog steeds als slavendrijvers zien, prima. Ies koeltoer, zullen we maar zeggen.
Maar laat ons blanke slavendrijvers dan ook gewoon in rust ons slavernijfeestje houden.
Beetje overdreven.....maar zou wel ludiek zijn als ze zich dan zwart schminken.....quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:51 schreef Disana het volgende:
[..]
De Hell's Angels schijnen zich al opgeworpen te hebben voor begeleiding van de optocht.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:51 schreef Disana het volgende:
[..]
De Hell's Angels schijnen zich al opgeworpen te hebben voor begeleiding van de optocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |