Verbaasd?quote:
Daar ging mijn soepjequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens vind ik niet dat het Sinterklaasfeest aangepast dient te worden. Ik breng alleen beetje nuance aan.
Je moet wat, als je zelfs het dorpshuis in Eibergen niet vol krijgt.quote:
Opdoeken dan maar, dat kutfeest?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:30 schreef Ulx het volgende:
Het is logisch dat de VN de nederlandse Zwarte Piet niet als cultureel erfgoed gaat zien. Men heeft de Piet in de afgelopen decennia zo van karakter laten veranderen dat deze niet meer de originele volgzame domme neger is. Dan kun je tenslotte nauwelijks meer van traditie spreken.
Nee hoor. Ik krijg elk jaar nog gewoon cadeautjes.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Opdoeken dan maar, dat kutfeest?
Welke maatstaf moeten ze gebruiken dan?quote:
We trappen er geen twee keer in Koos. De eerste keer al niet trouwens.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Opdoeken dan maar, dat kutfeest?
Gelukkig heeft ze geen onderzoek nodig voor haar onderbouwde mening.quote:
Tuurlijk...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stiekem deed ik het vanwege de verontwaardigde reacties die m'n opmerking op zou roepen.
quote:Hoofd VN-werkgroep Zwarte Piet: Sinterklaasfeest moet stoppen
Nederland moet ophouden met het vieren van het Sinterklaasfeest omdat het fenomeen van Zwarte Piet een terugkeer is naar de tijd van de slavernij. Dat zegt Verene Sheperd, het hoofd van de VN-werkgroep die onderzoek doet naar Zwarte Piet, vandaag in een interview met EénVandaag.
Shepherd zegt dat de werkgroep “niet kan begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21e eeuw dit feest moet stoppen”.
Shepherd zegt tegen EénVandaag dat ze als lid van de werkgroep verplicht is nog onderzoek naar het fenomeen van Zwarte Piet te doen, maar dat ze haar persoonlijke mening al klaar heeft.
“Als zwart persoon zeg ik, als ik in Nederland zou wonen, zou ik me er tegen verzetten. Mijn persoonlijke mening is, dat dit in de 21e eeuw niet zou mogen gebeuren. Het is beledigend, wij gaan ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien of dat is hoe alle blanke mensen eruit zien. Wij doen dat niet, wij doen dat niet!”
Shepherd roept premier Rutte op een einde te maken aan het Sinterklaasfeest. “De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt.”
Rutte reageerde vrijdag laconiek op de ophef rond Sinterklaas. “Zwarte Piet, dat zegt het al, die is zwart”, zei de premier. Rutte voegde toe dat “je altijd rekening moet houden met gevoelens van anderen” en dat het “geen zaak van de regering” is, en dat hij aan de kleur van Piet “weinig kan veranderen”.
Bron: Trouw
Ah ze is zelf zwart. Go figurequote:
Je hebt me door.quote:
Dankbaar dat ze dat met ons wilde delen.quote:
Verbod op zwart schminken in november/december.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:49 schreef mikerw het volgende:
Jammer voor die gestoorde racistische mevrouw, maar geen regering die dit/een volksfeest kan verbieden. Het wordt gewoon gevierd zoals het volk het wil, met zwarte pieten dus, waar in NL/BE dan ook. En de ongeloofwaardige Rutte heeft daar al helemaaaal geen invloed op. Ze gaat de kerstman maar lekker ophangen, die slechte kopie van sinterklaas.
deze er even uitgelichtquote:
wij doen dat toch ook nietquote:Het is beledigend, wij gaan ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruit zien of dat is hoe alle blanke mensen eruit zien. Wij doen dat niet, wij doen dat niet!”
Nee ,maak ze bak ze weer bruin dat is echt niet verwijzend naar het slavenverledenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:50 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Verbod op zwart schminken in november/december.
ja want dit is echt een dingetje van 'de zwarten'quote:
En als je dat toch doet?Iets met vrijheid van expressiequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:50 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Verbod op zwart schminken in november/december.
Ja van mij mag ze, lijkt me nog wel leuk om te zien ookquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
deze er even uitgelicht
[..]
wij doen dat toch ook niet
echt hoor
Het hele feit dat dit gepoliticeerd is, is al tig stappen te ver.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:45 schreef Ulx het volgende:
Ow, dus die griet heeft haar persoonlijke mening al klaar maar moet nog wel even onderzoek doen?
Wat een polletiek gelul.
ja zoals vrijheidquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:54 schreef Shodan het volgende:
[..]
Het hele feit dat dit gepoliticeerd is, is al tig stappen te ver.
Ik ben wel voor de insteek van Bart Schut (bron: Joop/Vara). Als we dan toch moeten stoppen met Zwarte Piet, dan kunnen we met hetzelfde gemak stoppen met andere tradities die voor bepaalde groepen mensen uiterst aanstootgevend of tramatiserend zijn. En dan denk ik dat het opgeven van zwarte piet in haar huidige vorm maar een kleine opoffering is voor wat er allemaal nog meer in de ban kan worden gedaan.
Niks kleine opoffering. Niet aan beginnen. Zeker niet met dit soort achterliggende motieven.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:54 schreef Shodan het volgende:
[..]
Ik ben wel voor de insteek van Bart Schut (bron: Joop/Vara). Als we dan toch moeten stoppen met Zwarte Piet, dan kunnen we met hetzelfde gemak stoppen met andere tradities die voor bepaalde groepen mensen uiterst aanstootgevend of tramatiserend zijn. En dan denk ik dat het opgeven van zwarte piet in haar huidige vorm maar een kleine opoffering is voor wat er allemaal nog meer in de ban kan worden gedaan.
Dat is ook echt wat ik schrijf he, Zwarte Piet?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:03 schreef sp3c het volgende:
ok KoosVogels
we laten het NWS voortaan voor wat het is
Nederland bestaat nog wel maar het is de bedoeling dat we met z'n allen in Europa een grote eenheidskliek gaan vormen zonder eigen identiteit die naar die landen is terug te leiden. Althans, die indruk krijg ik een beetje.quote:
ja op deze manier gaat dat vrij vlot jaquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:14 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Nederland bestaat nog wel maar het is de bedoeling dat we met z'n allen in Europa een grote eenheidskliek gaan vormen zonder eigen identiteit die naar die landen is terug te leiden. Althans, die indruk krijg ik een beetje.
Ik denk als je de vraag omdraait dat de meerderheid van de blanke Amsterdammers ook niet happy is met zoveel zwarte Amsterdammers.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 01:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Onderzoek geweest in 2012 ... een meerderheid van de zwarte Amsterdammers is niet happy met die zwartepieten van blanke mensen.
Het zijn de verknipte volwassenen die er zo'n draai aan geven.quote:[..]
Goed zo dat je dat weghonen erkent. Maar ik zie bijv hier op fok dat mensen die gewoon rustig hun mening vertellen - dus niks grote bek- collectief wordt weggehoond.
Het lijkt wel zo'n massapsychose, neurose dinges.
[..]
Zeker wel, overal in het land . Dat is controleerbaar op het internet ... dat wegbrullen is massaal
[..]
Het is discriminerend. Mensen worden belachelijk gemaakt. Zelf vinden ze er niks aan .
Idem met de blanke nederlanders die helemaal niet happy is met zoveel allochtonen in Nederland, dat wordt ook in de doofpot gestopt.quote:[..]
Dat slaat bijv op die zwarte Amsterdammers die in meerderheid niet happy zijn met de Ollandse zwartepietenlol. Dat wordt in de doofpot gestopt .
Het rare is... dat men maar blijft doorgaan met zeuren van : hou op met dat gezeur.
Men heeft niet door dat men zelf steeds weer met dat geweld tegenreacties oproept.
Dus je wilt wel je eigen mening verkondigen maar bent doof voor de mening van anderen?quote:[..]
Jij mag van alles zeggen van mij. Maar ik zal het niet horen.
Wat is eigenlijk die geest van echte witte mensen die in de doofpot zit?
Het begint met een dikke vinger.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niks kleine opoffering. Niet aan beginnen. Zeker niet met dit soort achterliggende motieven.
Wies dat?? Shaka Zulu??quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:17 schreef matthijst het volgende:
Ah, ze haat gewoon op de concurrentie:
[ afbeelding ]
kolere heyquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:17 schreef matthijst het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Als je gaat stoppen met Zwarte Piet omdat sommige mensen het gevoel hebben dat het beledigend zou kunnen (of moeten) zijn, dan kan inderdaad van alles worden afgeschaft. Want er is altijd wel iemand die ergens aanstoot aan neemt. Of dat nou terecht is of niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:54 schreef Shodan het volgende:
[..]
Hee, lippenstift en oorbellen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:17 schreef matthijst het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind haar rode lippenstift en oorbellen discriminerend, het doet denken aan de slavernij.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:17 schreef matthijst het volgende:
[ afbeelding ]
nou die aapjes zien er toch prima uit in hun stringetjes en met hun tetten vind ik hoorquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je gaat stoppen met Zwarte Piet omdat sommige mensen het gevoel hebben dat het beledigend zou kunnen (of moeten) zijn, dan kan inderdaad van alles worden afgeschaft. Want er is altijd wel iemand die ergens aanstoot aan neemt. Of dat nou terecht is of niet.
Ik heb bijvoorbeeld grote moeite met het wegzetten van onze zwarte medebewoners als vrolijk dansende harlekijnen tijdens het Zomercarnaval en het Kwakoefestival. Dat blijft - no pun intended- toch een soort aapjes kijken, en het houdt de stereotiepen -negers dansen altijd maar- in stand. Althans, zo voel ik dat. En daarom moet het verboden worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |