Syrische kindjes zouden maar wat graag Sinterklaas & Zwarte Piet vieren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:18 schreef Resistor het volgende:
Heeft de VN geen echte oorlogen meer op te lossen?
De VN is zodat landen tegen elkaar kunnen zeiken zonder oorlog en om elk wérkelijk belangrijke beslissing te vetoën door de Veiligheidsraad. Toch?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Was op zijn plaats geweest, ja.
Dat is echter niet waar de VN voor is.
neequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:14 schreef Rickario het volgende:
[..]
Precies.
En werd Sinterklaas vorig jaar niet nog toegevoegd aan de immateriële erfgoed lijst van UNESCO?
Het begint lekker verwarrend te worden allemaalquote:[....lees verder in bron...]Zwarte Piet is juist de slavendrijver die blanke Europeanen eeuwenlang op grote schaal tot slaaf maakte, nog voordat Europa z’n eerste Afrikaan kocht. Zwarte Piet is namelijk gemaakt naar het model van de Moren
quote:Laten we voor eens en altijd korte metten maken met mythe, selectieve verontwaardiging en historisch geklungel.
Dus het is de Zwarte Piet-verheerlijking waar ze bezwaar tegen maken. Dat snap ik tenminstequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:31 schreef paddy het volgende:
Ow!!!!! Nu weet ik waarom zwarte piet een roe bij zich droeg ...om kinderen mee te slaan!! Hij was een moorseslavendrijver die blanke mensen tot slaaf maakte!!
http://www.dagelijksestan(...)-piet-is-een-moorkop
[..]
Het begint lekker verwarrend te worden allemaal
Ook zoiets, als Zwarte Piet een slaaf was, waarom kreeg hij dan een slagwapen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:31 schreef paddy het volgende:
Ow!!!!! Nu weet ik waarom zwarte piet een roe bij zich droeg ...
Ze halen vergeten geschiedenis naar boven waar de blanke mens het slachtoffer is? Zal nooit de bedoeling zijn geweestquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dus het is de Zwarte Piet-verheerlijking waar ze bezwaar tegen maken. Dat snap ik tenminste.
Spaar je de moeite. De kringen waar Shepherd zich in begeeft definiëren institutionele discriminatie als de enige vorm van discriminatie die de moeite is om iets mee te doen. Oftewel, in westerse landen kunnen alleen blanken discrimineren. Mensen met een andere huidskleur zijn hooguit minder dan beleefd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:36 schreef paddy het volgende:
[..]
Ze halen vergeten geschiedenis naar boven waar de blanke mens het slachtoffer is? Zal nooit de bedoeling zijn geweestDeze maar even naar de VN sturen?
Mja, en erg genoeg heb ik dat ook nog ergens zien staan. Weet alleen niet meer waarquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
Spaar je de moeite. De kringen waar Shepherd zich in begeeft definiëren institutionele discriminatie als de enige vorm van discriminatie die de moeite is om iets mee te doen. Oftewel, in westerse landen kunnen alleen blanken discrimineren. Mensen met een andere huidskleur zijn hooguit minder dan beleefd.
Ik kan wel net doen alsof hoor, geen probleemquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:04 schreef NaturalScience het volgende:
Is hier eigenlijk nog iemand die voor afschaffing van de zwarte piet is? Ik heb namelijk zin om iemand flink uit te foeteren!
Zo kan je elkaar toch lekker afberen op zo'n forum.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:05 schreef June. het volgende:
[..]
Ik kan wel net doen alsof hoor, geen probleem
HET WORDT ONDERZOCHT OMDAT MEN HET FEEST OP UNESCO ERFGOED LIJST WIL ZETTEN.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:18 schreef Resistor het volgende:
Heeft de VN geen echte oorlogen meer op te lossen?
Of hebben ze gewoon een excuusneger op een bepaalde post gezet, en zien we er nu de gevolgen van?
Wie is 'men'?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:11 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
HET WORDT ONDERZOCHT OMDAT MEN HET FEEST OP UNESCO ERFGOED LIJST WIL ZETTEN.
Nee, dat ben jij.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:11 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Waarom is iedereen zo dom?
Dit vind ik zo'n ergerlijke post hè! Niet op jou persoonlijk bedoeld, maar ik lees dit continu in deze discussie. 'Laten we het volk laten beslissen' of '90% is voor dus waar doen we moeilijk over?'. Los van wie er nou gelijk heeft, ik hoop toch dat we met zijn allen het stadium 'meeste stemmen gelden' wel gepasseerd zijn. We hebben hier (gelukkig) een grondwet om de rechten van minderheden te beschermen. anders zou het maar makkelijk zijn, jij en de meerderheid van je referendum vinden dat zwarten voortaan achter in de bus moeten? Dan doen we dat!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:30 schreef bluffer123 het volgende:
Waarom kan er geen referendum gehouden worden hierover. We leven in een democratie dus het kan democratisch opgelost worden.
Dat wordt lastig, want het staat er niet op.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:15 schreef De_Coulance het volgende:
Er is een keiharde link met de erfgoed lijst, meer dan het eraf gooien kan de VN ook niet doen.
kan ook niet, is geen materieel erfgoedquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat wordt lastig, want het staat er niet op.
http://www.unesco.nl/site(...)aterieel_erfgoed.pdf
Daarbij, volgens mij zijn er genoeg VNmedewerkers om én aan wereldvrede én aan mensenrechten te werken. Men vergeet even dat het daarom gaat, racisme. Er zijn meldingen binnengekomen, dus onderzoeken ze het. Als je niet wil dat de VN meldingen van racisme onderzoekt, kan je inderdaad beter de VN opheffen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:11 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Waarom is iedereen zo dom?
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat wordt lastig, want het staat er niet op.
http://www.unesco.nl/site(...)aterieel_erfgoed.pdf
Waren de hoofdletters niet duidelijk genoeg?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:11 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Er is ook een lijst met immaterieel erfgoedquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:19 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
kan ook niet, is geen materieel erfgoed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |