abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132436225
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:06 schreef Leandra het volgende:
misschien een reiskostenvergoeding aanvragen bij de sociale dienst, als je inkomen zo beroerd is dat je schulden moet maken voor de reiskosten?
Dat is het probleem niet. Alleen ik zag het niet aankomen en heb geen ¤3500.- op de bank staan, had de vakantie ook al geboekt.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:14:29 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132436237
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mwah.. Lijkt me sterk. Gewoon nergens zin in.
Dat klinkt als een dipje, dan is pushen niet altijd de beste manier om een kind te helpen.... wel om hem weg te krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:15:37 #205
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132436290
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat is het probleem niet. Alleen ik zag het niet aankomen en heb geen ¤3500.- op de bank staan, had de vakantie ook al geboekt.
Misschien handig om nu eerst te zorgen voor een fatsoenlijke buffer voor je nog eens een vakantie boekt. Kinderen brengen nou eenmaal wel eens onvoorziene hoge kosten met zich mee, zeker als ze studeren.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:17:15 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132436350
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

¤ 3.500???

Ik weet wat een maandkaart kost voor een traject van ongeveer die afstand, mijn zoon deed ook een mbo-opleiding 50 km verderop vanaf z'n 16de....
Boeken, zelfde verhaal.
Schoolkleding is een ruim begrip, maar daar zou je een labjas ook onder kunnen laten vallen :+

Alleen de boeken, kleding en eerste maand reizen komen in 1 keer, de rest komt maandelijks, en als je dat goed inschat met vakanties en dergelijke kun je nog een extra maandkaart per schooljaar besparen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132436410
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:06 schreef Pvoesss het volgende:
Waarom verwacht je in godsnaam wel dat hij het doet wanneer het jou uitkomt?
Omdat hij al 8 weken met regelmaat er aan herinnerd was. Lijkt mij tijd genoeg.
quote:
Denk je niet dat hij liever andere dingen hoort als jij thuiskomt van je werk.
Ik was toen thuis; vakantiedagen
quote:
Je hebt het er altijd over hoe jij zo erg fulltime werkt.
Wat wil je nu? Als alleenstaande moeder is het werken of bijstand. Zou hij dat leuk hebben gevonden?
quote:
En je hebt recentelijk een nieuwe partner waar spanningen mee zijn omdat hij zo erg jonger is.
Hoe kom je daarbij? Nada spanningen met mijn vriend. Jongens zijn ook gek met hem. Oudste heeft met hem wel gewoon contact. Het is zijn grote broer zegt hij.
quote:
Denk je nou werkelijk dat het gaat om die k*tboeken
Nee, het gaat erom dat hij de verantwoording voor zijn eigen keuzes moest nemen en daar had meneer geen zin in. Vakantie is feesten en voorbereiden.. dat met je moeder maar regelen.
pi_132436461
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als dit is waar het bij jouw moederschap om draait, kan ik me wel voorstellen dat de puber er vandoor gaat.
Lees ook de quotes; daar zijn die voor.
pi_132436485
Ik stopte op m'n 14e al met het kaften van m'n boeken. Ben toch nog goed terecht gekomen hoor!
Ja doei.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:21:04 #210
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132436501
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Omdat hij al 8 weken met regelmaat er aan herinnerd was. Lijkt mij tijd genoeg.
En dan denk je niet op een gegeven moment: "dan niet, dan merk je vanzelf de gevolgen wel"? :{ Ik was na 3 dagen zeuren al vertrokken :') Hij is toch geen 4 jaar meer.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:21:46 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132436526
Ik vind het trouwens wel typisch dat het dan in de schulden steken voor je kind is, en niet in de schulden steken voor de vakantie.....
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:22:32 #212
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132436550
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:20 schreef motorbloempje het volgende:
Ik stopte op m'n 14e al met het kaften van m'n boeken. Ben toch nog goed terecht gekomen hoor!
Volgens mij was dat ook een beetje de standaard. In de brugklas deed je dat netjes, in de 2e was het eigenlijk teveel moeite maar vooruit, en daarna was het afgelopen. M'n moeder interesseerde het niet, maar als ik een rekening kreeg aan het einde van het jaar vanwege beschadigde boeken was die wel voor mij.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:25:34 #213
5428 crew  miss_sly
pi_132436672
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Lees ook de quotes; daar zijn die voor.
Nee, jouw insteek lijkt naar je kind hetzelfde als naar mannen: ze zijn vervelend, kunnen niets zelf, jij moet alles voor ze doen en regelen en ze achter de broek zitten, en dan zijn ze nog niet dankbaar voor alles wat je voor ze doet. Hoe kunnen ze, jij arm slachtoffer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:25:54 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132436687
In feite loop je behoorlijk voor schut met gekafte boeken na de tweede van de middelbare... en op het mbo helemaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132436777
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:25 schreef Leandra het volgende:
In feite loop je behoorlijk voor schut met gekafte boeken na de tweede van de middelbare... en op het mbo helemaal.
Inderdaad. En áls je het in de derde nog deed, dan hoogstens een goedkope eenkleurige van de HEMA die na 2 weken al kapotgescheurd was zodat je die er zonder mokken af kon halen en je tóch voor de ogen van je moeder die krengen even gekaft had!
Ja doei.
pi_132436780
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

¤ 3.500???

Ik weet wat een maandkaart kost voor een traject van ongeveer die afstand, mijn zoon deed ook een mbo-opleiding 50 km verderop vanaf z'n 16de....
Boeken, zelfde verhaal.
Schoolkleding is een ruim begrip, maar daar zou je een labjas ook onder kunnen laten vallen :+

Alleen de boeken, kleding en eerste maand reizen komen in 1 keer, de rest komt maandelijks, en als je dat goed inschat met vakanties en dergelijke kun je nog een extra maandkaart per schooljaar besparen.
Hier scheelt een OV jaarkaart enorm veel met 10 OV maandkaarten.. dus liever van familie lenen dan elke maand een klap teveel betalen. Ook hebben ze op meerdere locaties les dus moet het een regio kaart zijn. Verplichte laptop is ook al meer dan ¤500.- incl. verplichte programma's en firewall . Sporttesten, aangemeten sportschoenen, boeken, digi-inlogcodes, verplichte sportkleding, schooluniform, laptoptas, fiets voor daar i.v.m. fietsen tussen 2 locaties daar. Dan de schriften en zooi nog.. Schoolgeld, kluisje..Tikt enorm aan.

Ik heb alleen het geld voor die OV kaart moeten lenen, rest heb ik zelf betaald. En dus met ze op vakantie geweest.
pi_132436953
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:21 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het trouwens wel typisch dat het dan in de schulden steken voor je kind is, en niet in de schulden steken voor de vakantie.....
Tja.. de annuleringsverzekering accepteert het veranderen van opleiding van één van je kinderen niet als geldige reden. Niet gaan was dus ook geld kwijt zijn.
Ik weet niet of jij elk jaar wacht tot in de zomervakantie met boeken? Was hij gewoon doorgegaan waar hij zat (zoals de planning) dan had het me over het jaar heen ¤350.- gekost.. Niet van de ene week op de volgende, volkomen onverwacht ¤3500.-
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:37:49 #218
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132437132
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tja.. de annuleringsverzekering accepteert het veranderen van opleiding van één van je kinderen niet als geldige reden. Niet gaan was dus ook geld kwijt zijn.
Ik weet niet of jij elk jaar wacht tot in de zomervakantie met boeken? Was hij gewoon doorgegaan waar hij zat (zoals de planning) dan had het me over het jaar heen ¤350.- gekost.. Niet van de ene week op de volgende, volkomen onverwacht ¤3500.-
Ik denk dat ze meer bedoelde: je hebt je in de schulden gestoken door op vakantie te gaan én door de opleiding van je kind te betalen. Waarom dan zeggen dat je je in de schulden hebt gestoken voor je kind ipv de vakantie.
pi_132437225
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:37 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik denk dat ze meer bedoelde: je hebt je in de schulden gestoken door op vakantie te gaan én door de opleiding van je kind te betalen. Waarom dan zeggen dat je je in de schulden hebt gestoken voor je kind ipv de vakantie.
Omdat die vakantie al geboekt was voor hij dit besloot. Daar heb ik dus geen schulden voor gemaakt, het kon ook prima uit, hield nog een leuke buffer over.. Echt te idioot voor woorden dat jullie dat niet begrijpen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:47:07 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132437461
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hier scheelt een OV jaarkaart enorm veel met 10 OV maandkaarten.. dus liever van familie lenen dan elke maand een klap teveel betalen. Ook hebben ze op meerdere locaties les dus moet het een regio kaart zijn. Verplichte laptop is ook al meer dan ¤500.- incl. verplichte programma's en firewall . Sporttesten, aangemeten sportschoenen, boeken, digi-inlogcodes, verplichte sportkleding, schooluniform, laptoptas, fiets voor daar i.v.m. fietsen tussen 2 locaties daar. Dan de schriften en zooi nog.. Schoolgeld, kluisje..Tikt enorm aan.

Ik heb alleen het geld voor die OV kaart moeten lenen, rest heb ik zelf betaald. En dus met ze op vakantie geweest.
Waar is "hier"?
Een maand trajectkaart over zo'n 50km kost zo'n ¤ 250,= per maand (bus en trein)

En nee, een OV-jaarkaart scheelt niet "enorm veel" met 10 maandkaarten, sterker nog; een Jaarkaart kost 11 maandkaarten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:49:08 #221
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132437527
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Omdat die vakantie al geboekt was voor hij dit besloot. Daar heb ik dus geen schulden voor gemaakt, het kon ook prima uit, hield nog een leuke buffer over.. Echt te idioot voor woorden dat jullie dat niet begrijpen.
Ik snap de volgorde wel, daar gaat het niet om. Een beetje moeder zegt in dat geval: kan gebeuren dat je van gedachten verandert maar weet je wel zeker nu dat dit is wat je wil? Ja? Mooi. En denkt (let op denkt): kut, nu is die vakantie teveel. Die gaat niet haar kind de schuld van de schulden geven omdat hij van gedachten veranderd is, dat doen kinderen nu eenmaal wel eens - zéker bij het kiezen van een opleiding.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:50:27 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132437560
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nou, ik vind het persoonlijk te idioot voor woorden dat je de kosten voor de opleiding van je kind als oorzaak voor het in de schulden steken noemt.
En ik kan me prima voorstellen dat je je om die reden in de schulden steekt, maar als je het later dan ook nog eens zo gaat benoemen dan ben je wat mij betreft de weg kwijt.

Plus dat je de kosten met een maandkaart had kunnen spreiden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132437646
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar is "hier"?
Een maand trajectkaart over zo'n 50km kost zo'n ¤ 250,= per maand (bus en trein)

En nee, een OV-jaarkaart scheelt niet "enorm veel" met 10 maandkaarten, sterker nog; een Jaarkaart kost 11 maandkaarten.
Dat zie je dan fout. Een jaarkaart kost 9 1/2 maandkaart. En ik had het over een regiokaart.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:54:18 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132437690
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat zie je dan fout. Een jaarkaart kost 9 1/2 maandkaart. En ik had het over een regiokaart.
Nou, dat is inderdaad zo'n enorm verschil.... daar zou je je graag voor in de schulden steken?
Een halve maand winst, met het risico dat je die halve maand winst ook zou hebben als je kind een keer een griepje had gehad.

Je begon over een OV jaarkaart en maandkaart, later werd het ook nog een regiokaart.....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132437736
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, ik vind het persoonlijk te idioot voor woorden dat je de kosten voor de opleiding van je kind als oorzaak voor het in de schulden steken noemt.
En ik kan me prima voorstellen dat je je om die reden in de schulden steekt, maar als je het later dan ook nog eens zo gaat benoemen dan ben je wat mij betreft de weg kwijt.

Plus dat je de kosten met een maandkaart had kunnen spreiden.
A) Dat later denken en uitspreken tegen hem zijn twee dingen. Hij weet niet eens dat ik daarvoor heb moeten lenen bij familie
B) Ik ga liever goed met mijn geld om dan spreiden en zo te veel te betalen. Ook in zijn voordeel want nu kan hij ook in de zomervakantie door de regio reizen. Toch wel leuk met stappen en zo.
pi_132437813
Je hebt toch echt zelf gekozen om zoveel (extra) geld uit te geven aan je kroost. Genoeg families die niet op vakantie gaan en geen ladingen sinterklaascadeaus kopen.. Je geeft je kinderen de schuld van JOUW geldproblemen en JOUW beslissingen. Da's allemaal leuk hoor, dat je dat voor ze gedaan hebt en nog steeds doet, maar het zijn nog steeds JOUW beslissingen, en om dan je kind te bestempelen als 'ondankbare hond'... hij zal 't maar lezen. Denk niet dat hij dan nog een stap over je drempel zet.
Ja doei.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:57:51 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132437816
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

A) Dat later denken en uitspreken tegen hem zijn twee dingen. Hij weet niet eens dat ik daarvoor heb moeten lenen bij familie
B) Ik ga liever goed met mijn geld om dan spreiden en zo te veel te betalen. Ook in zijn voordeel want nu kan hij ook in de zomervakantie door de regio reizen. Toch wel leuk met stappen en zo.
Waarom zou je daar met een kind van bijna 18 niet over kunnen praten?
Misschien had je hem eens iets serieuzer moeten nemen, in plaats van alles maar voor hem willen regelen.

Om te beginnen had hij eens mogen nadenken over hoe hij naar die school toe had willen reizen, en hoe hij daar moest reizen.
Maar goed, dat laatste ben je ook niet duidelijk over, want om tussen de verschillende opleidingslocaties te reizen had hij zowel een fiets als een regiokaart nodig?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:57:57 #228
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132437825
quote:

[..]

Hij heeft een maandkaart nodig om te gaan stappen? Dat kan niet af met een paar losse treinkaartjes? En als je geen geld hebt laat je 'm daar toch voor werken.
pi_132437843
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:15 schreef Ouder1 het volgende:
Kinderen? Ondankbare honden zijn het.
Zo heb je hem kennelijk opgevoed.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:59:14 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132437872
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
Je hebt toch echt zelf gekozen om zoveel (extra) geld uit te geven aan je kroost. Genoeg families die niet op vakantie gaan en geen ladingen sinterklaascadeaus kopen.. Je geeft je kinderen de schuld van JOUW geldproblemen en JOUW beslissingen. Da's allemaal leuk hoor, dat je dat voor ze gedaan hebt en nog steeds doet, maar het zijn nog steeds JOUW beslissingen, en om dan je kind te bestempelen als 'ondankbare hond'... hij zal 't maar lezen. Denk niet dat hij dan nog een stap over je drempel zet.

En dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:59:30 #231
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132437885
quote:

Maar ondertussen gaat ze wel goed met d'r geld om hoor!
pi_132437915
En waarom mocht die vriendin niet langs komen?
Dat is ook niet aardig.
pi_132437927
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, dat is inderdaad zo'n enorm verschil.... daar zou je je graag voor in de schulden steken?
Een halve maand winst, met het risico dat je die halve maand winst ook zou hebben als je kind een keer een griepje had gehad.

Je begon over een OV jaarkaart en maandkaart, later werd het ook nog een regiokaart.....
Je kan een OV kaart niet even op non-actief zetten als je een griepje hebt, dus dat is bullocks.
Daarnaast heb je ook nog het risico dat je net niet uitkomt met de maandkaarten en moet je dan dus ook bijbetalen met losse kaarten of een extra maandkaart.
Wat is het verschil tussen een OV jaarkaart en een OV jaarkaart voor de regio? Ik ben niet begonnen over een OV maandkaart.. ik had het gelijk over een OV jaarkaart. Jij hebt daar in je hoofd een maandkaart van gemaakt en een traject.
Verwijt mij nu niet dat jij overhaaste conclusies trekt.

Je kan op je kop gaan staan, maar ik ben niet gek en heb het heel goed uitgezocht en de voordeligste optie gekozen. Ik betaal tenslotte ook geen rente bij familie.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:01:04 #234
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132437935
Gelukkig heeft Ouder1 een nog thuiswonend vriendje waar ze straks over kan moederen, als hij de transitie maakt van de ene naar de andere moeder.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:01:13 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132437944
Je gaat trouwens wel behoorlijk ver als het over kinderen gaat en zelfs MoBlo te ver vindt gaan :o
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:02:11 #236
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132437969
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:01 schreef Leandra het volgende:
Je gaat trouwens wel behoorlijk ver als het over kinderen gaat en zelfs MoBlo te ver vindt gaan :o
Ouch!
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:02:21 #237
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132437977
quote:
Scherp.
pi_132437983
quote:
*)
Ja doei.
pi_132438006
quote:

[..]

hij is toch 17? dan kan hij toch onderhand lezen, neem ik aan?
wat zou zn foknick zijn? :D
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_132438024
quote:

Ja,ja.. Een hoop gepraat van de zijlijn. Als je op vakantie kunt dan ga je. Zeker als je daarna nog een leuke buffer over hebt. En als je kind dan zegt naar het MBO te willen dan zegt een goede moeder volgens jou dus Nee.. geen geld voor.

Dan ben ik liever een slechte moeder die dat dan regelt buiten het medeweten van mijn kind om.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:04:10 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132438044
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:00 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je kan een OV kaart niet even op non-actief zetten als je een griepje hebt, dus dat is bullocks.
Daarnaast heb je ook nog het risico dat je net niet uitkomt met de maandkaarten en moet je dan dus ook bijbetalen met losse kaarten of een extra maandkaart.
Wat is het verschil tussen een OV jaarkaart en een OV jaarkaart voor de regio? Ik ben niet begonnen over een OV maandkaart.. ik had het gelijk over een OV jaarkaart. Jij hebt daar in je hoofd een maandkaart van gemaakt en een traject.
Verwijt mij nu niet dat jij overhaaste conclusies trekt.

Je kan op je kop gaan staan, maar ik ben niet gek en heb het heel goed uitgezocht en de voordeligste optie gekozen. Ik betaal tenslotte ook geen rente bij familie.
Nee, maar een maandtrajectkaart kun je wel maandelijks nemen, daarom is die al snel goedkoper als het om vervoer gedurende een schooljaar gaat.

Voor mijn zoon had ik destijds een aantal losse treinkaarten (en een strippenkaart) om de dagen die tussen de ideale aankoopdata voor een maandtrajectkaart vielen op te vangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:04:37 #242
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132438059
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja,ja.. Een hoop gepraat van de zijlijn. Als je op vakantie kunt dan ga je. Zeker als je daarna nog een leuke buffer over hebt.
Nou zo leuk was die buffer blijkbaar niet.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:05:41 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132438100
Overigens:
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mwah.. Kind is leerplichtig.. Dan maar naar school sturen zonder boeken, schoolkleding en OV jaarkaart? Weinig keuze denk ik.
Wie begon er nou over een OV jaarkaart?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132438112
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom zou je daar met een kind van bijna 18 niet over kunnen praten?
Misschien had je hem eens iets serieuzer moeten nemen, in plaats van alles maar voor hem willen regelen.

Om te beginnen had hij eens mogen nadenken over hoe hij naar die school toe had willen reizen, en hoe hij daar moest reizen.
Maar goed, dat laatste ben je ook niet duidelijk over, want om tussen de verschillende opleidingslocaties te reizen had hij zowel een fiets als een regiokaart nodig?
Ja, in totaal twee in die stad en nog een aantal in andere plaatsen in de regio. Van de ene locatie naar de andere locatie doen ze als groep op de fiets; vaak in de ochtend op A en de middag op B of andersom. Ik heb een leuk fietsje kunnen scoren op marktplaats.
pi_132438163
Heb iets meer ervaring met de situatie dan alleen 'de zijlijn', maargoed.
Wil TS nog steeds kinderen of niet?
Ja doei.
pi_132438228
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja, in totaal twee in die stad en nog een aantal in andere plaatsen in de regio. Van de ene locatie naar de andere locatie doen ze als groep op de fiets; vaak in de ochtend op A en de middag op B of andersom. Ik heb een leuk fietsje kunnen scoren op marktplaats.
goeie god, het joch is 17, niet 7! echt, ik had gezegd "prima als jij die opleiding wil gaan doen. dat kan, maar dan draag je ook bij" en dat kan in veel vormen. zelf een fiets regelen. uitzoeken hoe het vervoerstechnisch allemaal zit, whatever. maar nee. je neemt hem zelf alles uit handen en betuttelt hem tot en met en gaat dan mekkeren als het joch gillend wegrent. well duh.
pi_132438232
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:57 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Hij heeft een maandkaart nodig om te gaan stappen? Dat kan niet af met een paar losse treinkaartjes? En als je geen geld hebt laat je 'm daar toch voor werken.
Zucht. LEES nu eens.
Doordat er meerdere leslocaties zijn heeft hij een regiokaart nodig. 10 losse maandkaarten (regio) zijn duurder dan 1 jaarkaart (regio). Omdat dat dan een JAAR kaart is kan hij die als (gratis dus) extraatje ook in de zomervakantie gebruiken.

Kijk, ik wil het best uitleggen.. maar word wel gallisch als er niet gelezen wordt wat ik post.
pi_132438263
quote:

QFT.

Verdee vind ik het zonde dat er alweer een potentieel interessant discussie gedomineerd door Ouder1's slachtofferrol.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_132438265
quote:
ladingen sinterklaascadeaus kopen
Heb ik nooit gedaan. Hoe kom je daar bij? Ook zelf erbij bedacht?
pi_132438307
quote:
3 maanden zelf niet of nauwelijks gegeten maar hen wel sinterklaascadeaus naar hun wensen kunnen geven.
Ja doei.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:12:21 #252
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132438362
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zucht. LEES nu eens.
Doordat er meerdere leslocaties zijn heeft hij een regiokaart nodig. 10 losse maandkaarten (regio) zijn duurder dan 1 jaarkaart (regio). Omdat dat dan een JAAR kaart is kan hij die als (gratis dus) extraatje ook in de zomervakantie gebruiken.

Kijk, ik wil het best uitleggen.. maar word wel gallisch als er niet gelezen wordt wat ik post.
Ik lees hier vanalles, zelf zeg je 9,5 en 10, iemand anders zegt 11, dan is er weer verwarring omdat je zelf over een OV jaarkaart begint. Ben dan zelf in ieder geval ook duidelijk.
pi_132438393
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:05 schreef Leandra het volgende:
Overigens:

[..]

Wie begon er nou over een OV jaarkaart?
Dank je. Mijn punt. Jaarkaart staat er, geen maandkaart
pi_132438397
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:03 schreef simmu het volgende:

[..]

hij is toch 17? dan kan hij toch onderhand lezen, neem ik aan?
wat zou zn foknick zijn? :D
Oh, dat deed ik vroeger ook! Als ik dan bij m'n pa was op de chatbox kijken wat m'n moeder allemaal zei! Ze zei alleen nooit iets over mij ;) :D (en ze keek stiekem ook wat ik schreef op de tmfchatbox ;) )

En als je dan niet online mocht zeggen dat ze m'n sociale leven verpestte haha
Oeps, ik ga een beetje offtopic ;)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:14:33 #255
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132438461
Waarom kaapt Ouder1 eigenlijk altijd zoveel topics?
pi_132438499
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:14 schreef CherryOnTop het volgende:
Goede vraag! Open er een topic over! Misschien kaapt ze die dan ook!
Ja doei.
pi_132438559
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:14 schreef CherryOnTop het volgende:
omdat ze altijd alles helemaal op zichzelf betrekt en doorgaans een zeer stellige mening heeft over die dingen. dan gaan mensen protesteren, want iedereen heeft natuurlijk zo zijn/haar eigen mening, waarna er 'discussie' volgt (doorgaans vanuit ouder1 met de mededeling dat de anderen niet goed lezen/haar niet begrijpen en/of het nu eenmaal helemaal verkeerd zien.

:)
pi_132438569
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:16 schreef simmu het volgende:

[..]

omdat ze altijd alles helemaal op zichzelf betrekt en doorgaans een zeer stellige mening heeft over die dingen. dan gaan mensen protesteren, want iedereen heeft natuurlijk zo zijn/haar eigen mening, waarna er 'discussie' volgt (doorgaans vanuit ouder1 met de mededeling dat de anderen niet goed lezen/haar niet begrijpen en/of het nu eenmaal helemaal verkeerd zien.

:)
Hm. Dus complicate is een kloon van ouder1! :o
Ja doei.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:19:20 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132438660
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dank je. Mijn punt. Jaarkaart staat er, geen maandkaart
Ja, een OV jaarkaart, geen regiokaart....

Overigens blijft het dan ook nog dubbel, want je noemt eerst de afstand naar school (45 km) als reden, en nu zijn de diverse schoollocaties (op 45 km afstand?) ineens de reden voor zowel een regiokaart als een fiets?

Ben benieuwd wat voor school dat dan is.... waar ze 16-jarigen min of meer verplichten een dure regiokaart aan te schaffen omdat de locaties niet op fietsafstand van elkaar zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132438665
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:09 schreef simmu het volgende:

[..]

goeie god, het joch is 17, niet 7! echt, ik had gezegd "prima als jij die opleiding wil gaan doen. dat kan, maar dan draag je ook bij" en dat kan in veel vormen. zelf een fiets regelen. uitzoeken hoe het vervoerstechnisch allemaal zit, whatever. maar nee. je neemt hem zelf alles uit handen en betuttelt hem tot en met en gaat dan mekkeren als het joch gillend wegrent. well duh.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik had het hem geheel zelf uit moeten laten zoeken, niets voor hem moeten doen en niets voor hem betalen, hij heeft tenslotte een bijbaantje dat hij uitgeeft aan stappen en roken. En dit meen ik niet eens sarcastisch. Dat hij zo pissed werd kwam denk ik ook omdat ik het eens een keer niet voor hem deed. Hij is niet anders gewend dan dat ik hem help, dingen voor hem doe en sta te applaudisseren als hij zelf eens wat doet. Dat is echt mijn manco geweest.

Helaas heb ik me daar niet toe kunnen zetten omdat twee maal blijven zitten omdat hij zijn huiswerk niet maakte al bewees dat als ik niets deed er ook niets gebeurde. Ik ben gewoon niet hard genoeg om een intelligente jongen als putjesschepper te laten eindigen.. al was dat ws wel beter geweest. Ik denk dat zijn Paps hem veel harder aanpakt.. tot schoppen onder zijn kont aan toe.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:20:35 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132438700
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hm. Dus complicate is een kloon van ouder1! :o
Nee, ouder1 is al een kloon... van mama1 of moeder1 ofzo, die domineerde de topics van de verdwenen broertjes al zo lekker met haar eigen huislijk geweld drama...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132438711
Een slachtofferrol, is dat net zoiets als een Zweedse rol, maar dan wat bitterder, met grapefruit dus ofzo??
Ja doei.
pi_132438714
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zijn dat ladingen? Dat was ieder 1 chocoladeletter en ieder 1 cadeau dat ze heel graag wilden. Het leek mij eerder karig..
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:21:26 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132438728
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik had het hem geheel zelf uit moeten laten zoeken, niets voor hem moeten doen en niets voor hem betalen, hij heeft tenslotte een bijbaantje dat hij uitgeeft aan stappen en roken. En dit meen ik niet eens sarcastisch. Dat hij zo pissed werd kwam denk ik ook omdat ik het eens een keer niet voor hem deed. Hij is niet anders gewend dan dat ik hem help, dingen voor hem doe en sta te applaudisseren als hij zelf eens wat doet. Dat is echt mijn manco geweest.

Helaas heb ik me daar niet toe kunnen zetten omdat twee maal blijven zitten omdat hij zijn huiswerk niet maakte al bewees dat als ik niets deed er ook niets gebeurde. Ik ben gewoon niet hard genoeg om een intelligente jongen als putjesschepper te laten eindigen.. al was dat ws wel beter geweest. Ik denk dat zijn Paps hem veel harder aanpakt.. tot schoppen onder zijn kont aan toe.
Lezen is moeilijk hè.... er is volgens mij een enorme zee aan ruimte tussen "alles voor hem regelen" en "hem het maar laten uitzoeken".

Nuance.... het houdt kinderen dichtbij O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:21:49 #265
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132438740
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Overigens blijft het dan ook nog dubbel, want je noemt eerst de afstand naar school (45 km) als reden, en nu zijn de diverse schoollocaties (op 45 km afstand?) ineens de reden voor zowel een regiokaart als een fiets?

Ben benieuwd wat voor school dat dan is.... waar ze 16-jarigen min of meer verplichten een dure regiokaart aan te schaffen omdat de locaties niet op fietsafstand van elkaar zijn.
Dat kan op zich wel, bij sportopleidingen moet je regelmatig van een sporthal naar een voetbalveld en die liggen dan weer op verschillende plaatsen binnen een stad.
pi_132438753
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:22 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Volgens mij was dat ook een beetje de standaard. In de brugklas deed je dat netjes, in de 2e was het eigenlijk teveel moeite maar vooruit, en daarna was het afgelopen. M'n moeder interesseerde het niet, maar als ik een rekening kreeg aan het einde van het jaar vanwege beschadigde boeken was die wel voor mij.
Zo heb ik het hier ook gedaan, die van 14 hier in huis had ook geen zin in kaften, ik dus ook niet en aangezien het zijn boeken zijn heb ik gezegd dat het zijn probleem is. Dat hij problemen zou krijgen op school en niet bij mij moest komen zeuren erover als dat gebeurde. En dat als er iets met zijn boeken gebeurde hij dat zelf mocht betalen.

1 dag voordat school begon koos hij toch maar eieren voor zijn geld en kafte zijn boeken.
Toen hij eenmaal goed onderweg was heb ik hem wel geholpen om het af te maken. Heb het hem 1 keer gezegd toen de boeken binnen waren en verder het zijn probleem gelaten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:22:32 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132438759
Nou TS, hier is je antwoord: als je vriendin is als ouder1 wil je samen geen kinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:23:27 #268
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132438783
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:22 schreef Leandra het volgende:
Nou TS, hier is je antwoord: als je vriendin is als ouder1 wil je samen geen kinderen.
Het duurt 11 pagina's maar dan heb je ook een goed antwoord :D
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:23:35 #269
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132438790
quote:
Niet doen als je het zelf niet echt heel graag wilt.

Ik heb twee zoons; 17 en 13. Bij de oudste ben ik tijdens de bevalling van 4 dagen letterlijk bijna gestorven. Ik heb met hart en ziel voor hem gezorgd toen hij klein was; nachtdiensten draaien en overdag voor hem zorgen. het eerste lachje, de eerste woordjes, de eerste stapjes. Ik was er. Ik sliep als ik werkte (7 op 7 af) alleen als hij zijn middagdutje deed. Ik ondernam veel met hem, was actief op zijn basisschool. Toen zijn vader begon te flippen en hem bedreigde ben ik vertrokken, ben samen met mijn zoons 3 maanden aan het zwerven geweest van adres tot adres; 3 maanden zelf niet of nauwelijks gegeten maar hen wel sinterklaascadeaus naar hun wensen kunnen geven. Ik heb ze goed opgevoed, manieren bijgebracht, beleefdheidsvormen, sociale vaardigheden. Hen geholpen met die dingen waar ze op school moeite mee hadden. Hen gesteund en geholpen waar ik kon. Toen wij een paar jaar in een achterstandswijk terecht kwamen heb ik ze dagelijks meegenomen de wijk uit om normale vrienden te leren kennen.
Enfin.. Mijn hele leven heb ik geofferd voor die bengels. Dan, afgelopen zomer, schrijft die oudste zoon van mij de liefste berichten over zijn moeder op facebook om een week later compleet over de zeik voorgoed naar zijn vader te vertrekken omdat zijn dinnetje een keer niet langs mocht komen omdat hij nog zoveel voor te bereiden had voor zijn school.
Na alles wat ik voor hem gedaan heb laat hij mij dus achter met schulden die ik heb moeten maken omdat meneer in de laatste week van zijn school besloot toch maar MBO te gaan doen.

Kinderen? Ondankbare honden zijn het.
Jij hebt echt een kutleven hè...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_132438792
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:12 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik lees hier vanalles, zelf zeg je 9,5 en 10, iemand anders zegt 11, dan is er weer verwarring omdat je zelf over een OV jaarkaart begint. Ben dan zelf in ieder geval ook duidelijk.
Zucht. Het gaat ook over een jaarkaart. Andere optie is 10 maandkaarten (zomervakantie +/- 2 maanden); heb ik niet gedaan want een jaarkaart kost 9,5 maandkaarten.. dan was ik dus duurder uit.

Ik ben niet begonnen over maandkaarten, dat was iemand anders.
pi_132438809
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Jij hebt echt een kutleven hè...
Hoin Sjeen O+ Jij hier?
Ja doei.
pi_132438814
quote:
Hier krijgen ze wel echt problemen(met school) als ze het niet doen, maar goed, hij zit dan ook in de 2de. Wel al wat half eraf gescheurd inmiddels, heerlijk nuttig dat kaften :{
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:25:38 #273
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132438845
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zucht. Het gaat ook over een jaarkaart. Andere optie is 10 maandkaarten (zomervakantie +/- 2 maanden); heb ik niet gedaan want een jaarkaart kost 9,5 maandkaarten.. dan was ik dus duurder uit.

Ik ben niet begonnen over maandkaarten, dat was iemand anders.
Als jij nou ook eens even leert lezen: een OV jaarkaart is niet hetzelfde als een regiojaarkaart (of hoe dat ding ook officieel heet).
pi_132438860
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heb jij je er eigenlijk weleens in verdiept? Jaarkaart zegt niet meer of minder dan dat hij een jaar geldig is. Niet of hij voor een traject of voor een regio geldig is.
pi_132438886
Heeft 'ie z'n boeken uiteindelijk nog gekaft? Mooie BreakOut kaftrollen? Of Garfield?
Ja doei.
pi_132438930
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:21 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat kan op zich wel, bij sportopleidingen moet je regelmatig van een sporthal naar een voetbalveld en die liggen dan weer op verschillende plaatsen binnen een stad.
Zo iets ja. En dan regelmatig nog naar andere locaties voor speciale praktijklessen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:28:36 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132438931
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:21 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Bij een sportopleiding zullen ze helemaal verwachten dat je fietst.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:29:23 #278
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132438952
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:27 schreef motorbloempje het volgende:
Heeft 'ie z'n boeken uiteindelijk nog gekaft? Mooie BreakOut kaftrollen? Of Garfield?
Of iets met (half) naakte vrouwen, was ook redelijk populair bij de jongens in mijn klas, vroegah.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:30:03 #279
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132438976
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij een sportopleiding zullen ze helemaal verwachten dat je fietst.
Maar niet die tientallen kilometers om 's ochtends op school te komen, denk ik :P
pi_132438999
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:30 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Maar niet die tientallen kilometers om 's ochtends op school te komen, denk ik :P
Geef 't kind een racefiets en die 45km wielrennen is niets meer. Zeker niet op zo'n sportschool.
Ja doei.
pi_132439001
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:27 schreef motorbloempje het volgende:
Geen idee.. Zal de vriendin van zijn vader wel gedaan hebben denk ik.
Zoals eerder gezegd is er sinds dat moment 0 contact.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:31:59 #282
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132439040
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hoin Sjeen O+ Jij hier?
Hee O+ Jup, kom even genieten van het feit dat het mij wel gelukt is een dankbaar kind te creëren...
pi_132439046
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hee O+ Jup, kom even genieten van het feit dat het mij wel gelukt is een dankbaar kind te creëren...
Wacht maar tot 't 17 is :{w
Ja doei.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:32:17 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132439051
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb jij je er eigenlijk weleens in verdiept? Jaarkaart zegt niet meer of minder dan dat hij een jaar geldig is. Niet of hij voor een traject of voor een regio geldig is.
Ehm ja, dat heb ik je al verteld; mijn zoon ging op z'n 16de naar het mbo 50 km verderop, ik weet dus als geen ander hoe het zit met jaar(traject)kaarten een maand(traject)kaarten

En een OV-jaarkaart (die term werd door jou als eerste gebruikt) is een term met een vrij duidelijke inhoud; onbeperkt reizen in alle OV in heel NL..... dat is een OV-jaarkaart. Mijn man heeft er een.

Dat jij er een andere betekenis aan geeft wil niet zeggen dat ik het niet goed begrijp.
http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-Jaarabonnement
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132439057
En d'r boeken niet wil kaften :r
Ja doei.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:33:33 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132439104
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:30 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nee klopt, maar die 45 km kost ongeveer ¤ 250 per maand met een maandtrajectkaart.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:34:43 #287
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132439148
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:32 schreef motorbloempje het volgende:
En d'r boeken niet wil kaften :r
Lijkt me dan toch echt haar probleem :')
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:36:02 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132439196
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:34 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Lijkt me dan toch echt haar probleem :')
Jij doet er dan geen schattig Barbie kaftpapier omheen? Ontaard mens :{w
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132439212
Vanaf nu alleen nog maar kwaliteitsafbranders graag. Het topic is bijna vol. Je moet 'r 't beste van nemen dan!
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:36:59 #290
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_132439224
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jij doet er dan geen schattig Barbie kaftpapier omheen? Ontaard mens :{w
Ik ben dan ook een waardeloze moeder :P
pi_132439234
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:36 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik ben dan ook een waardeloze moeder :P
Wordt gemaskeerd door een leuk kind. Geeft niet.
Ja doei.
pi_132439300
Heb er vooral wat moeite mee om te geloven dat je kind weg gaat en geen contact meer wil omdat hij zijn boeken moest kaften en 1 keer zijn vriendinnetje niet mocht zien.
Weet je zeker dat hij je niet gewoon heeft horen zeuren op mannen?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:39:23 #293
11682 Moonah
Jolie femme
pi_132439306
Ouder1, vanaf post 1 van jou in dit topic vroeg ik me af wat de relevantie was van jouw bijdrage(n).
Ik heb een vooruitziende blik! *) *O*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:39:28 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132439310
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wordt gemaskeerd door een leuk kind. Geeft niet.
:D Dan valt het niet zo op, dat heb ik ook :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:42:45 #295
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132439413
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:39 schreef Moonah het volgende:
Ouder1, vanaf post 1 van jou in dit topic vroeg ik me af wat de relevantie was van jouw bijdrage(n).
Ik heb een vooruitziende blik! *) *O*
He! Wanneer ga jij weer eens als slechte moeder met mij stadten?
pi_132439415
Wat ook meteen de nature vs nurture weer bevestigt: als een kind een blanco vel zou zijn, dan zouden de kinderen van Sjeen en Leandra hels zijn. Maar dat valt mee, dus moeten ze wel van nature 'goed' zijn!
Ja doei.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:43:10 #297
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132439427
Nu wil ik ook een kind.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:43:43 #298
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132439449
Wat zou TS d'r volgende kloon worden? Slachtoffer1, Kinderenzijnkut1....?
pi_132439450
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:43 schreef Copycat het volgende:
Nu wil ik ook een kind.
Misschien kan je die van Ouder1 overnemen voor een vriendenprijsje. Euro of 3500?
Ja doei.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:44:18 #300
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132439471
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Misschien kan je die van Ouder1 overnemen voor een vriendenprijsje. Euro of 3500?
Een regiokaart en een rol kaftpapier doen het ook wel denk ik.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:45:15 #301
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132439502
Ik wil een kind, geen ondankbare hont!
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:45:26 #302
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_132439512
quote:
nou... Bij mijn zoons op school kom je de les niet in met ongekafte boeken, :N ook als de kaft halverwege t jaar stuk is mag dat 1 les en de les daarna sta je weer buiten. Met verzuimuren en gedoe.

Dus die hebben net gekafte boeken. :+ en doen ze zelf. En ja, de oudste zit in de 4e.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_132439531
Ah, toe? Mag er een nieuw deel? Anders moet ik verder met m'n artikelen ;(
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')