quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:15 schreef Ouder1 het volgende:
3 maanden zelf niet of nauwelijks gegeten maar hen wel sinterklaascadeaus naar hun wensen kunnen geven.
Ik lees hier vanalles, zelf zeg je 9,5 en 10, iemand anders zegt 11, dan is er weer verwarring omdat je zelf over een OV jaarkaart begint. Ben dan zelf in ieder geval ook duidelijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zucht. LEES nu eens.
Doordat er meerdere leslocaties zijn heeft hij een regiokaart nodig. 10 losse maandkaarten (regio) zijn duurder dan 1 jaarkaart (regio). Omdat dat dan een JAAR kaart is kan hij die als (gratis dus) extraatje ook in de zomervakantie gebruiken.
Kijk, ik wil het best uitleggen.. maar word wel gallisch als er niet gelezen wordt wat ik post.
Dank je. Mijn punt. Jaarkaart staat er, geen maandkaartquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:05 schreef Leandra het volgende:
Overigens:
[..]
Wie begon er nou over een OV jaarkaart?
Oh, dat deed ik vroeger ook! Als ik dan bij m'n pa was op de chatbox kijken wat m'n moeder allemaal zei! Ze zei alleen nooit iets over mijquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:03 schreef simmu het volgende:
[..]
hij is toch 17? dan kan hij toch onderhand lezen, neem ik aan?
wat zou zn foknick zijn?
Goede vraag! Open er een topic over! Misschien kaapt ze die dan ook!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:14 schreef CherryOnTop het volgende:
Waarom kaapt Ouder1 eigenlijk altijd zoveel topics?
omdat ze altijd alles helemaal op zichzelf betrekt en doorgaans een zeer stellige mening heeft over die dingen. dan gaan mensen protesteren, want iedereen heeft natuurlijk zo zijn/haar eigen mening, waarna er 'discussie' volgt (doorgaans vanuit ouder1 met de mededeling dat de anderen niet goed lezen/haar niet begrijpen en/of het nu eenmaal helemaal verkeerd zien.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:14 schreef CherryOnTop het volgende:
Waarom kaapt Ouder1 eigenlijk altijd zoveel topics?
Hm. Dus complicate is een kloon van ouder1!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:16 schreef simmu het volgende:
[..]
omdat ze altijd alles helemaal op zichzelf betrekt en doorgaans een zeer stellige mening heeft over die dingen. dan gaan mensen protesteren, want iedereen heeft natuurlijk zo zijn/haar eigen mening, waarna er 'discussie' volgt (doorgaans vanuit ouder1 met de mededeling dat de anderen niet goed lezen/haar niet begrijpen en/of het nu eenmaal helemaal verkeerd zien.
Ja, een OV jaarkaart, geen regiokaart....quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dank je. Mijn punt. Jaarkaart staat er, geen maandkaart
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik had het hem geheel zelf uit moeten laten zoeken, niets voor hem moeten doen en niets voor hem betalen, hij heeft tenslotte een bijbaantje dat hij uitgeeft aan stappen en roken. En dit meen ik niet eens sarcastisch. Dat hij zo pissed werd kwam denk ik ook omdat ik het eens een keer niet voor hem deed. Hij is niet anders gewend dan dat ik hem help, dingen voor hem doe en sta te applaudisseren als hij zelf eens wat doet. Dat is echt mijn manco geweest.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:09 schreef simmu het volgende:
[..]
goeie god, het joch is 17, niet 7! echt, ik had gezegd "prima als jij die opleiding wil gaan doen. dat kan, maar dan draag je ook bij" en dat kan in veel vormen. zelf een fiets regelen. uitzoeken hoe het vervoerstechnisch allemaal zit, whatever. maar nee. je neemt hem zelf alles uit handen en betuttelt hem tot en met en gaat dan mekkeren als het joch gillend wegrent. well duh.
Nee, ouder1 is al een kloon... van mama1 of moeder1 ofzo, die domineerde de topics van de verdwenen broertjes al zo lekker met haar eigen huislijk geweld drama...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hm. Dus complicate is een kloon van ouder1!
Zijn dat ladingen? Dat was ieder 1 chocoladeletter en ieder 1 cadeau dat ze heel graag wilden. Het leek mij eerder karig..quote:
Lezen is moeilijk hè.... er is volgens mij een enorme zee aan ruimte tussen "alles voor hem regelen" en "hem het maar laten uitzoeken".quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik had het hem geheel zelf uit moeten laten zoeken, niets voor hem moeten doen en niets voor hem betalen, hij heeft tenslotte een bijbaantje dat hij uitgeeft aan stappen en roken. En dit meen ik niet eens sarcastisch. Dat hij zo pissed werd kwam denk ik ook omdat ik het eens een keer niet voor hem deed. Hij is niet anders gewend dan dat ik hem help, dingen voor hem doe en sta te applaudisseren als hij zelf eens wat doet. Dat is echt mijn manco geweest.
Helaas heb ik me daar niet toe kunnen zetten omdat twee maal blijven zitten omdat hij zijn huiswerk niet maakte al bewees dat als ik niets deed er ook niets gebeurde. Ik ben gewoon niet hard genoeg om een intelligente jongen als putjesschepper te laten eindigen.. al was dat ws wel beter geweest. Ik denk dat zijn Paps hem veel harder aanpakt.. tot schoppen onder zijn kont aan toe.
Dat kan op zich wel, bij sportopleidingen moet je regelmatig van een sporthal naar een voetbalveld en die liggen dan weer op verschillende plaatsen binnen een stad.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, een OV jaarkaart, geen regiokaart....
Overigens blijft het dan ook nog dubbel, want je noemt eerst de afstand naar school (45 km) als reden, en nu zijn de diverse schoollocaties (op 45 km afstand?) ineens de reden voor zowel een regiokaart als een fiets?
Ben benieuwd wat voor school dat dan is.... waar ze 16-jarigen min of meer verplichten een dure regiokaart aan te schaffen omdat de locaties niet op fietsafstand van elkaar zijn.
Zo heb ik het hier ook gedaan, die van 14 hier in huis had ook geen zin in kaften, ik dus ook niet en aangezien het zijn boeken zijn heb ik gezegd dat het zijn probleem is. Dat hij problemen zou krijgen op school en niet bij mij moest komen zeuren erover als dat gebeurde. En dat als er iets met zijn boeken gebeurde hij dat zelf mocht betalen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:22 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Volgens mij was dat ook een beetje de standaard. In de brugklas deed je dat netjes, in de 2e was het eigenlijk teveel moeite maar vooruit, en daarna was het afgelopen. M'n moeder interesseerde het niet, maar als ik een rekening kreeg aan het einde van het jaar vanwege beschadigde boeken was die wel voor mij.
Het duurt 11 pagina's maar dan heb je ook een goed antwoordquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:22 schreef Leandra het volgende:
Nou TS, hier is je antwoord: als je vriendin is als ouder1 wil je samen geen kinderen.
Jij hebt echt een kutleven hè...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:15 schreef Ouder1 het volgende:
Niet doen als je het zelf niet echt heel graag wilt.
Ik heb twee zoons; 17 en 13. Bij de oudste ben ik tijdens de bevalling van 4 dagen letterlijk bijna gestorven. Ik heb met hart en ziel voor hem gezorgd toen hij klein was; nachtdiensten draaien en overdag voor hem zorgen. het eerste lachje, de eerste woordjes, de eerste stapjes. Ik was er. Ik sliep als ik werkte (7 op 7 af) alleen als hij zijn middagdutje deed. Ik ondernam veel met hem, was actief op zijn basisschool. Toen zijn vader begon te flippen en hem bedreigde ben ik vertrokken, ben samen met mijn zoons 3 maanden aan het zwerven geweest van adres tot adres; 3 maanden zelf niet of nauwelijks gegeten maar hen wel sinterklaascadeaus naar hun wensen kunnen geven. Ik heb ze goed opgevoed, manieren bijgebracht, beleefdheidsvormen, sociale vaardigheden. Hen geholpen met die dingen waar ze op school moeite mee hadden. Hen gesteund en geholpen waar ik kon. Toen wij een paar jaar in een achterstandswijk terecht kwamen heb ik ze dagelijks meegenomen de wijk uit om normale vrienden te leren kennen.
Enfin.. Mijn hele leven heb ik geofferd voor die bengels. Dan, afgelopen zomer, schrijft die oudste zoon van mij de liefste berichten over zijn moeder op facebook om een week later compleet over de zeik voorgoed naar zijn vader te vertrekken omdat zijn dinnetje een keer niet langs mocht komen omdat hij nog zoveel voor te bereiden had voor zijn school.
Na alles wat ik voor hem gedaan heb laat hij mij dus achter met schulden die ik heb moeten maken omdat meneer in de laatste week van zijn school besloot toch maar MBO te gaan doen.
Kinderen? Ondankbare honden zijn het.
Zucht. Het gaat ook over een jaarkaart. Andere optie is 10 maandkaarten (zomervakantie +/- 2 maanden); heb ik niet gedaan want een jaarkaart kost 9,5 maandkaarten.. dan was ik dus duurder uit.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:12 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik lees hier vanalles, zelf zeg je 9,5 en 10, iemand anders zegt 11, dan is er weer verwarring omdat je zelf over een OV jaarkaart begint. Ben dan zelf in ieder geval ook duidelijk.
Hier krijgen ze wel echt problemen(met school) als ze het niet doen, maar goed, hij zit dan ook in de 2de. Wel al wat half eraf gescheurd inmiddels, heerlijk nuttig dat kaftenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:25 schreef Leandra het volgende:
In feite loop je behoorlijk voor schut met gekafte boeken na de tweede van de middelbare... en op het mbo helemaal.
Als jij nou ook eens even leert lezen: een OV jaarkaart is niet hetzelfde als een regiojaarkaart (of hoe dat ding ook officieel heet).quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zucht. Het gaat ook over een jaarkaart. Andere optie is 10 maandkaarten (zomervakantie +/- 2 maanden); heb ik niet gedaan want een jaarkaart kost 9,5 maandkaarten.. dan was ik dus duurder uit.
Ik ben niet begonnen over maandkaarten, dat was iemand anders.
Heb jij je er eigenlijk weleens in verdiept? Jaarkaart zegt niet meer of minder dan dat hij een jaar geldig is. Niet of hij voor een traject of voor een regio geldig is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, een OV jaarkaart, geen regiokaart....
Overigens blijft het dan ook nog dubbel, want je noemt eerst de afstand naar school (45 km) als reden, en nu zijn de diverse schoollocaties (op 45 km afstand?) ineens de reden voor zowel een regiokaart als een fiets?
Ben benieuwd wat voor school dat dan is.... waar ze 16-jarigen min of meer verplichten een dure regiokaart aan te schaffen omdat de locaties niet op fietsafstand van elkaar zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |