abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132437813
Je hebt toch echt zelf gekozen om zoveel (extra) geld uit te geven aan je kroost. Genoeg families die niet op vakantie gaan en geen ladingen sinterklaascadeaus kopen.. Je geeft je kinderen de schuld van JOUW geldproblemen en JOUW beslissingen. Da's allemaal leuk hoor, dat je dat voor ze gedaan hebt en nog steeds doet, maar het zijn nog steeds JOUW beslissingen, en om dan je kind te bestempelen als 'ondankbare hond'... hij zal 't maar lezen. Denk niet dat hij dan nog een stap over je drempel zet.
Ja doei.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:57:51 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132437816
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

A) Dat later denken en uitspreken tegen hem zijn twee dingen. Hij weet niet eens dat ik daarvoor heb moeten lenen bij familie
B) Ik ga liever goed met mijn geld om dan spreiden en zo te veel te betalen. Ook in zijn voordeel want nu kan hij ook in de zomervakantie door de regio reizen. Toch wel leuk met stappen en zo.
Waarom zou je daar met een kind van bijna 18 niet over kunnen praten?
Misschien had je hem eens iets serieuzer moeten nemen, in plaats van alles maar voor hem willen regelen.

Om te beginnen had hij eens mogen nadenken over hoe hij naar die school toe had willen reizen, en hoe hij daar moest reizen.
Maar goed, dat laatste ben je ook niet duidelijk over, want om tussen de verschillende opleidingslocaties te reizen had hij zowel een fiets als een regiokaart nodig?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:57:57 #228
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132437825
quote:

[..]

A) Dat later denken en uitspreken tegen hem zijn twee dingen. Hij weet niet eens dat ik daarvoor heb moeten lenen bij familie
B) Ik ga liever goed met mijn geld om dan spreiden en zo te veel te betalen. Ook in zijn voordeel want nu kan hij ook in de zomervakantie door de regio reizen. Toch wel leuk met stappen en zo.
Hij heeft een maandkaart nodig om te gaan stappen? Dat kan niet af met een paar losse treinkaartjes? En als je geen geld hebt laat je 'm daar toch voor werken.
pi_132437843
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:15 schreef Ouder1 het volgende:
Kinderen? Ondankbare honden zijn het.
Zo heb je hem kennelijk opgevoed.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:59:14 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132437872
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
Je hebt toch echt zelf gekozen om zoveel (extra) geld uit te geven aan je kroost. Genoeg families die niet op vakantie gaan en geen ladingen sinterklaascadeaus kopen.. Je geeft je kinderen de schuld van JOUW geldproblemen en JOUW beslissingen. Da's allemaal leuk hoor, dat je dat voor ze gedaan hebt en nog steeds doet, maar het zijn nog steeds JOUW beslissingen, en om dan je kind te bestempelen als 'ondankbare hond'... hij zal 't maar lezen. Denk niet dat hij dan nog een stap over je drempel zet.

En dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:59:30 #231
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132437885
quote:

Maar ondertussen gaat ze wel goed met d'r geld om hoor!
pi_132437915
En waarom mocht die vriendin niet langs komen?
Dat is ook niet aardig.
pi_132437927
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, dat is inderdaad zo'n enorm verschil.... daar zou je je graag voor in de schulden steken?
Een halve maand winst, met het risico dat je die halve maand winst ook zou hebben als je kind een keer een griepje had gehad.

Je begon over een OV jaarkaart en maandkaart, later werd het ook nog een regiokaart.....
Je kan een OV kaart niet even op non-actief zetten als je een griepje hebt, dus dat is bullocks.
Daarnaast heb je ook nog het risico dat je net niet uitkomt met de maandkaarten en moet je dan dus ook bijbetalen met losse kaarten of een extra maandkaart.
Wat is het verschil tussen een OV jaarkaart en een OV jaarkaart voor de regio? Ik ben niet begonnen over een OV maandkaart.. ik had het gelijk over een OV jaarkaart. Jij hebt daar in je hoofd een maandkaart van gemaakt en een traject.
Verwijt mij nu niet dat jij overhaaste conclusies trekt.

Je kan op je kop gaan staan, maar ik ben niet gek en heb het heel goed uitgezocht en de voordeligste optie gekozen. Ik betaal tenslotte ook geen rente bij familie.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:01:04 #234
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132437935
Gelukkig heeft Ouder1 een nog thuiswonend vriendje waar ze straks over kan moederen, als hij de transitie maakt van de ene naar de andere moeder.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:01:13 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132437944
Je gaat trouwens wel behoorlijk ver als het over kinderen gaat en zelfs MoBlo te ver vindt gaan :o
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:02:11 #236
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132437969
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:01 schreef Leandra het volgende:
Je gaat trouwens wel behoorlijk ver als het over kinderen gaat en zelfs MoBlo te ver vindt gaan :o
Ouch!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:02:21 #237
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132437977
quote:
Scherp.
pi_132437983
quote:
*)
Ja doei.
pi_132438006
quote:

[..]

hij is toch 17? dan kan hij toch onderhand lezen, neem ik aan?
wat zou zn foknick zijn? :D
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_132438024
quote:

Ja,ja.. Een hoop gepraat van de zijlijn. Als je op vakantie kunt dan ga je. Zeker als je daarna nog een leuke buffer over hebt. En als je kind dan zegt naar het MBO te willen dan zegt een goede moeder volgens jou dus Nee.. geen geld voor.

Dan ben ik liever een slechte moeder die dat dan regelt buiten het medeweten van mijn kind om.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:04:10 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132438044
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:00 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je kan een OV kaart niet even op non-actief zetten als je een griepje hebt, dus dat is bullocks.
Daarnaast heb je ook nog het risico dat je net niet uitkomt met de maandkaarten en moet je dan dus ook bijbetalen met losse kaarten of een extra maandkaart.
Wat is het verschil tussen een OV jaarkaart en een OV jaarkaart voor de regio? Ik ben niet begonnen over een OV maandkaart.. ik had het gelijk over een OV jaarkaart. Jij hebt daar in je hoofd een maandkaart van gemaakt en een traject.
Verwijt mij nu niet dat jij overhaaste conclusies trekt.

Je kan op je kop gaan staan, maar ik ben niet gek en heb het heel goed uitgezocht en de voordeligste optie gekozen. Ik betaal tenslotte ook geen rente bij familie.
Nee, maar een maandtrajectkaart kun je wel maandelijks nemen, daarom is die al snel goedkoper als het om vervoer gedurende een schooljaar gaat.

Voor mijn zoon had ik destijds een aantal losse treinkaarten (en een strippenkaart) om de dagen die tussen de ideale aankoopdata voor een maandtrajectkaart vielen op te vangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:04:37 #242
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132438059
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja,ja.. Een hoop gepraat van de zijlijn. Als je op vakantie kunt dan ga je. Zeker als je daarna nog een leuke buffer over hebt.
Nou zo leuk was die buffer blijkbaar niet.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:05:41 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132438100
Overigens:
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mwah.. Kind is leerplichtig.. Dan maar naar school sturen zonder boeken, schoolkleding en OV jaarkaart? Weinig keuze denk ik.
Wie begon er nou over een OV jaarkaart?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132438112
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom zou je daar met een kind van bijna 18 niet over kunnen praten?
Misschien had je hem eens iets serieuzer moeten nemen, in plaats van alles maar voor hem willen regelen.

Om te beginnen had hij eens mogen nadenken over hoe hij naar die school toe had willen reizen, en hoe hij daar moest reizen.
Maar goed, dat laatste ben je ook niet duidelijk over, want om tussen de verschillende opleidingslocaties te reizen had hij zowel een fiets als een regiokaart nodig?
Ja, in totaal twee in die stad en nog een aantal in andere plaatsen in de regio. Van de ene locatie naar de andere locatie doen ze als groep op de fiets; vaak in de ochtend op A en de middag op B of andersom. Ik heb een leuk fietsje kunnen scoren op marktplaats.
pi_132438163
Heb iets meer ervaring met de situatie dan alleen 'de zijlijn', maargoed.
Wil TS nog steeds kinderen of niet?
Ja doei.
pi_132438228
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja, in totaal twee in die stad en nog een aantal in andere plaatsen in de regio. Van de ene locatie naar de andere locatie doen ze als groep op de fiets; vaak in de ochtend op A en de middag op B of andersom. Ik heb een leuk fietsje kunnen scoren op marktplaats.
goeie god, het joch is 17, niet 7! echt, ik had gezegd "prima als jij die opleiding wil gaan doen. dat kan, maar dan draag je ook bij" en dat kan in veel vormen. zelf een fiets regelen. uitzoeken hoe het vervoerstechnisch allemaal zit, whatever. maar nee. je neemt hem zelf alles uit handen en betuttelt hem tot en met en gaat dan mekkeren als het joch gillend wegrent. well duh.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_132438232
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:57 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Hij heeft een maandkaart nodig om te gaan stappen? Dat kan niet af met een paar losse treinkaartjes? En als je geen geld hebt laat je 'm daar toch voor werken.
Zucht. LEES nu eens.
Doordat er meerdere leslocaties zijn heeft hij een regiokaart nodig. 10 losse maandkaarten (regio) zijn duurder dan 1 jaarkaart (regio). Omdat dat dan een JAAR kaart is kan hij die als (gratis dus) extraatje ook in de zomervakantie gebruiken.

Kijk, ik wil het best uitleggen.. maar word wel gallisch als er niet gelezen wordt wat ik post.
pi_132438263
quote:

QFT.

Verdee vind ik het zonde dat er alweer een potentieel interessant discussie gedomineerd door Ouder1's slachtofferrol.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_132438265
quote:
ladingen sinterklaascadeaus kopen
Heb ik nooit gedaan. Hoe kom je daar bij? Ook zelf erbij bedacht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')