abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132433762
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

Kom zeg, je bent intelligent genoeg om dit, hoe pijnlijk nu ook, in perspectief te zien. Dit staat imo volkomen los van waar het in dit topic over gaat.
Als je niet echt een kinderwens hebt dan is het wel belangrijk te beseffen dat het niet vanzelfsprekend is dat je kinderen er later voor jou zullen zijn, hoe goed je ook voor hen bent geweest. Het verhaal dat je zoveel van kinderen terug krijgt gaat in en na de pubertijd vaak niet meer op. Dus je moet het ECHT willen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:11:54 #177
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_132433819
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als je niet echt een kinderwens hebt dan is het wel belangrijk te beseffen dat het niet vanzelfsprekend is dat je kinderen er later voor jou zullen zijn, hoe goed je ook voor hen bent geweest. Het verhaal dat je zoveel van kinderen terug krijgt gaat in en na de pubertijd vaak niet meer op. Dus je moet het ECHT willen.
je kan het ook zien: je wil niet echt een kind. Je investeert 18 jaar en dan gaat ieder weer zijn eigen weg.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_132433848
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe het na de puberteit gaat weet je toch nog helemaal niet? Het kind is 17 :?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:14:00 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132433904
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:11 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

je kan het ook zien: je wil niet echt een kind. Je investeert 18 jaar en dan gaat ieder weer zijn eigen weg.
Ja, je moet wel affiniteit met opvoeden hebben ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132433979
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:07 schreef Leandra het volgende:
Als je een kind bij de andere ouder weghaalt, ongeacht de goede bedoelingen en het feit dat je wellicht zijn leven redt door hem bij die andere ouder weg te halen, loop je dat risico altijd.

Ik heb het risico ook genomen en dat is inderdaad het beste voor mijn kind geweest, en mijn mazzel is dat hij dat zelf ook direct inzag toen hij zijn vader uiteindelijk leerde kennen, en mij dus nooit verweten heeft dat ik hem een vader ontnomen heb.

Het had echter ook heel anders kunnen lopen, en dan had hij mij (gezond en wel dankzij mij) verweten dat hij zonder vader opgegroeid was.

Dat risico neem je als moeder op het moment dat je zo'n keuze maakt.
Zolang je voor jezelf weet dat je destijds nog steeds de juiste keuze hebt gemaakt kun je niet anders doen dan afwachten tot hij het ook inziet, je kunt hem echter niet verwijten dat hij dat niet doet.
Ik heb de vader van mijn kinderen nooit bij mijn kinderen weggehouden, juist omdat ik wilde dat ze hem echt leerden kennen zoals hij is. Tot hij wegging wilde hij nooit bij zijn vader wonen. Hij is alleen daarheen gerend omdat hij van mij zijn school moest voorbereiden en hij zijn dinnetje wéér wilde uitnodigen waardoor er weer niets van zou komen. En tja.. Paps vindt alles met dinnetje best.. ook als zoonlief dan niets voor school klaar heeft (kaften, merken, OV route en tijden opzoeken..). Normaal bij Paps ook geen probleem omdat ik het dan wel weer op zou lossen.
pi_132434013
Kaften is dan ook de meest zinloze bezigheid ooit. Dus ik kan de frustratie wel begrijpen...
Ja doei.
pi_132434024
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:08 schreef debuurvrouw het volgende:
je hebt de schulden niet 'moeten maken'. Je hebt er voor gekozen.
Mwah.. Kind is leerplichtig.. Dan maar naar school sturen zonder boeken, schoolkleding en OV jaarkaart? Weinig keuze denk ik.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:26:23 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132434405
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mwah.. Kind is leerplichtig.. Dan maar naar school sturen zonder boeken, schoolkleding en OV jaarkaart? Weinig keuze denk ik.
Schoolkleding, OV jaarkaart? Gewoon op de fiets in een spijkerbroek.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:33:31 #184
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132434698
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:40 schreef Leandra het volgende:
Jeugdzorg bestaat al decennia, die centra voor jeugd en gezin waren het paradepaardje van Rouvoet en moesten toen de plek worden waar je met vragen over opvoeden terecht kunt, de koppeling met jeugdzorg bij diezelfde organisatie had er nooit moeten zijn.
Maar dat maakt CJG nog steeds geen onderdeel van Jeugdzorg.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_132434727
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:56 schreef Ouder1 het volgende:
Dat verdien ik niet.
Hoezo verdien jij dat niet? :D Omdat jij zijn moeder bent? _O-
Moeder zijn geeft je geen speciale status of iets dergelijks

Je hebt je kinderen toch niet om aardig gevonden te worden? en dat zijn ze je ook niet verplicht.
Je hebt ze om als ze rond de 18 zijn de wereld in te sturen.
En ze voor die tijd alle skills bij te brengen om het dan alleen te kunnen redden.

Ik vind op een leeftijd van 17 achter kaften aan zitten en de route teveel.
hij is 17 er komt een moment dat hij zijn eigen verantwoordelijkheden moet nemen.
Net als de wekker zetten en optijd naar school gaan dat zal hij allemaal later zelf ook moeten kunnen. Soms leer je veel van vallen en weer opstaan. Zijn school had de eerste dag ook wel gemeld dat hij op tijd moet komen en hem eventueel de lessen uit gezet als hij niet gekaft had.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:36:58 #186
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132434840
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:16 schreef motorbloempje het volgende:
Kaften is dan ook de meest zinloze bezigheid ooit. Dus ik kan de frustratie wel begrijpen...
En hoeveel tijd ben je in hemelsnaam daarmee kwijt? Of met de route uitstippelen van huisdeur naar schoolplein?
Mijn zus kafte mij boeken altijd. Dat vond ze leuk.
pi_132434862
Oud1
Wat eerder ook werd geschreven; het hoort bij de puberteit. Hij moet zich losmaken van jou om erachter te komen wie hij is, wat hij nodig heeft en wat zijn ambities zijn etc.
Met volwassen worden maak je keuzes en ook fouten..daar leer je van.
Helaas kwetst dit jou (wat ik ook logisch vind als ik het verhaal lees) maar misschien helpt het als je je bedenkt dat het erbij hoort (het losmaken en alles anders doen dan 'mama' doet)

Nu ik op mezelf woon en een kindje heb begrijp ik mijn ouders en hun keuzes beter. Ik waardeer het nu ook veel meer en laat ze dit ook weten.
Dat komt vast bij jou zoon ook wel goed, als je het los laat. Mijn ouders hebben nooit om waardering gevraagt en ook nooit geklaagd tijdens het 'los maken' omdat ze wisten dat het erbij hoorde.
pi_132435557
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:37 schreef Zo� het volgende:
Dat komt vast bij jou zoon ook wel goed, als je het los laat. Mijn ouders hebben nooit om waardering gevraagt en ook nooit geklaagd tijdens het 'los maken' omdat ze wisten dat het erbij hoorde.
Ik heb geen andere keuze hé? Hij is niet meer hier, komt niet meer hier en wil op geen enkele wijze nog contact. Het verjaardags geld stak hij natuurlijk wel in zijn zak, dat wel. Dus nu al 2 maanden nul contact.. hoor alleen wat via anderen. Dus al zou ik willen.. om waardering vragen of klagen gaat niet lukken.
pi_132435607
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

En hoeveel tijd ben je in hemelsnaam daarmee kwijt? Of met de route uitstippelen van huisdeur naar schoolplein?
Mijn zus kafte mij boeken altijd. Dat vond ze leuk.
5 stomme boeken. De rest was digitaal. Zucht. Ik kan niet zijn hele leven alles voor hem blijven doen.
pi_132435648
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Schoolkleding, OV jaarkaart? Gewoon op de fiets in een spijkerbroek.
Mwah.. 45 km enkele reis.. en schoolkleding verplicht op school. Heeft me ook nog 4 dagen gekost om te bestellen en op te halen vanwege slechte info van school en winkel.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:01:51 #191
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132435766
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:56 schreef Ouder1 het volgende:

5 stomme boeken. De rest was digitaal. Zucht. Ik kan niet zijn hele leven alles voor hem blijven doen.
Daarom. Dat zijn toch geen dingen om je druk om te maken, als ouder van een puber.
pi_132435771
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:39 schreef Clubsoda het volgende:
Kiezen voor een kind is wat mij betreft een volledig irrationele keuze. Ik kan geen rationeel argument bedenken om te kiezen voor een kind, wel een hoop emotionele. Wat daarin voor jou het zwaarst weegt (of beter: lijkt te wegen, want je weet op voorhand niet waarvoor je kiest), is zo persoonlijk dat een ander daar geen zinnig woord over kan zeggen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:03:03 #193
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132435810
Misschien wil hij even wat minder verstikkend leven? Dat het alleen om dat vriendinnetje gaat, lijkt me erg stug.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:06:40 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132435956
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mwah.. 45 km enkele reis.. en schoolkleding verplicht op school. Heeft me ook nog 4 dagen gekost om te bestellen en op te halen vanwege slechte info van school en winkel.
Wat voor school zit hij dan dat de schoolboeken niet gratis zijn, de afstand 45 km is en er verplicht schoolkleding gedragen moet worden?

Oh, ik zie het al MBO.... misschien een reiskostenvergoeding aanvragen bij de sociale dienst, als je inkomen zo beroerd is dat je schulden moet maken voor de reiskosten?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132435959
quote:
Waarom verwacht je in godsnaam wel dat hij het doet wanneer het jou uitkomt?
Denk je niet dat hij liever andere dingen hoort als jij thuiskomt van je werk.

Je hebt het er altijd over hoe jij zo erg fulltime werkt.
En je hebt recentelijk een nieuwe partner waar spanningen mee zijn omdat hij zo erg jonger is.
Denk je nou werkelijk dat het gaat om die k*tboeken :N
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:07:58 #196
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_132435990
quote:

[..]

Sorry, maar je komt op mij nogal slachtofferig over. Als je er voor kiest om kinderen te nemen/krijgen/whatever, weet je dat dat die keuze inhoudt dat je tot hun achttiende voor ze moet zorgen. Dat kun je hun niet achteraf kwalijk nemen of gebruiken als chantagemiddel.

Neemt niet weg dat pubers gewoon sucken natuurlijk.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:08:19 #197
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132436002
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:06 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Waarom verwacht je in godsnaam wel dat hij het doet wanneer het jou uitkomt?
Denk je niet dat hij liever andere dingen hoort als jij thuiskomt van je werk.

Je hebt het er altijd over hoe jij zo erg fulltime werkt.
En je hebt recentelijk een nieuwe partner waar spanningen mee zijn omdat hij zo erg jonger is.
Denk je nou werkelijk dat het gaat om die k*tboeken :N
En daarbij: ze zegt dat ze hem zo goed heeft opgevoed etc. etc.; als dat inderdaad zo is had ze hem niet eens achter de broek aan hoeven zitten en had hij wel gezorgd dat hij alles op tijd gedaan had. Het vertrouwen in 'm is ook ver te zoeken lijkt het.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:10:15 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132436076
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:07 schreef Ripley het volgende:

[..]

Sorry, maar je komt op mij nogal slachtofferig over. Als je er voor kiest om kinderen te nemen/krijgen/whatever, weet je dat dat die keuze inhoudt dat je tot hun achttiende voor ze moet zorgen. Dat kun je hun niet achteraf kwalijk nemen of gebruiken als chantagemiddel.

Neemt niet weg dat pubers gewoon sucken natuurlijk.
Het houdt niet op, niet vanzelf.... als ze 18 zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132436135
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:03 schreef Copycat het volgende:
Misschien wil hij even wat minder verstikkend leven? Dat het alleen om dat vriendinnetje gaat, lijkt me erg stug.
Mwah.. Lijkt me sterk. Gewoon nergens zin in.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:12:30 #200
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132436163
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mwah.. Lijkt me sterk. Gewoon nergens zin in.
Nou en, dan gaat ie toch op z'n bek. Leert ie van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')