quote:Een meisje dat als baby door zigeuners werd ontvoerd, is na vier jaar weer teruggevonden.
De Griekse politie doorzocht het huis van het Romakoppel in het plaatsje Farsala. Daar viel hun oog op een meisje dat met haar lichte huid, blonde haren en groene ogen niet erg op haar familieleden leek. Toen de politie het stel ondervroeg, bleek al snel dat het kind niet van deze mensen kon zijn. Zij gaven telkens andere antwoorden op vragen hoe ze aan haar kwamen. Uit een DNA-test bleek tenslotte ook dat zij niet verwant waren.
Volgens een statement van de Griekse politie heeft het koppel het meisje in 2009 ontvoerd. Haar biologische ouders zijn nog niet gevonden. Daarom zijn nu foto's vrijgegeven, in de hoop dat ouders en dochter herenigd kunnen worden.
http://www.powned.tv/nieu(...)ers_stelen_baby.html
Misschien ligt het aan de biertjes maar hoe zijn ze zo zeker over die 4 jaarquote:Een meisje dat als baby door zigeuners werd ontvoerd, is na vier jaar weer teruggevonden.
Als je op de link klikt word je gewoon doorgeleid naar het politiebericht.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:44 schreef arjan1112 het volgende:
Dit is een mythe man
Net zoals dat Japanners Koreanen opeten ofzo
geloof er geen zak van
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
http://www.ekathimerini.c(...)_1_18/10/2013_523815
Ook in Griekenland dus onbeperkt frauderen met de kinderbijslag!quote:However, police believe the Roma couple were involved in child trafficking. The woman registered two separate addresses, held two identification cards and had claimed to be the mother of 10 children, six of whom were purportedly born between 1993 and 1995.
Zesling?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:00 schreef YazooW het volgende:
6 kinderen tussen 1993 en 1995...
Maarja, fraude dus. Ook maar levenslang doen dan? NWS / Levenslang voor Griekse fraudeurs
En je auto, kind, vrouw, tuinhek......quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:05 schreef raptorix het volgende:
Zigeuners echt een ramp, laatst kreeg ik een SMS dat er zigeuners in town waren, snel mijn paard binnen gezet!
Nee die had een uitgelopen pupil.quote:
Die is al negen.quote:
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:05 schreef raptorix het volgende:
Zigeuners echt een ramp, laatst kreeg ik een SMS dat er zigeuners in town waren, snel mijn paard binnen gezet!
Meer Roemeens die kant op.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:22 schreef yulian het volgende:
Echt Grieks ziet het kind der ook weer niet uit.
Zou het misschien Madeleine uit Engeland kunnen zijn? Dat was toch een tijdje geleden in het nieuws?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De reden voor zigeuners om kinderen stelen is vaak ze later te misbruiken bij de bedelarij. Zo'n lief blond kindje levert vaak meer op dan een zigeunerkind. Helemaal wanneer het mismaakt is omdat het een armpje of een beentje mist. Wat er later met die kinderen gebeurt wil ik liever niet weten.
Zo te zien een kind uit Duitsland, Nederland of Belgi.
Is hier al genoemd,Maddie is veel mooierquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:58 schreef polderturk het volgende:
[..]
Zou het misschien Madeleine uit Engeland kunnen zijn? Dat was toch een tijdje geleden in het nieuws?
Nou, nee! Ze is mooier naar West-Europese maatstaven, maar dat is subjectief. Dit kind is veel te jong om McCann te kunnen zijn. Ziet er ook niet uit als een Brits kind, dus nee.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:00 schreef vronie het volgende:
Is hier al genoemd,Maddie is veel mooier
je bent zelf veel mooierquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:00 schreef vronie het volgende:
[..]
Meer Noorwegen die kant op vind ik eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:56 schreef vronie het volgende:
[..]
Meer Roemeens die kant op.
Ik hoop echt dat haar ouders ,worden gevonden
OEPS! Ik lees het net.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:00 schreef vronie het volgende:
[..]
wtfquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:07 schreef vronie het volgende:
Het blijft gissen.,ik hoop dat dit meisje.
Haar ouders weer zal vinden
Apart gebruik van leestekens.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:07 schreef vronie het volgende:
Het blijft gissen.,ik hoop dat dit meisje.
Haar ouders weer zal vinden
Het is net een haiku nuquote:
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:44 schreef arjan1112 het volgende:
Dit is een mythe man
geloof er geen zak van
Het kind kan overal vandaan komen en je moet ook niet verbaasd zijn als ze een gezondequote:Op zaterdag 19 oktober 2013 08:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
Meisje ziet er niet Roemeens uit, eerder Zweeds of Noors. Of uit Letland,Litouwen zoiets.
Laten we dit eens wel doen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, ja, zigeuners stelen je kinderen.![]()
Het zal best eens voorkomen, maar laten we nu niet doen of het iets is wat ze standaard doen.
Ja en misschien bestaat Sinterklaas toch wel. jeweethetniet...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, ja, zigeuners stelen je kinderen.![]()
Het zal best eens voorkomen, maar laten we nu niet doen of het iets is wat ze standaard doen.
Het is vreemd dat de biologische ouders zich nooit gemeld hebben. Wie weet komt het kind wel uit een of ander arm oost-europees land of Rusland en is ze niet gestolen, maar door haar biologische ouders meegegeven of verkocht.
Lekker toontje in dit topic zeg.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja en misschien bestaat Sinterklaas toch wel. jeweethetniet...
Ja welk toontje wil je horen dan?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lekker toontje in dit topic zeg.
Nee, niet standaard, maar het is niet zeldzaam.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:03 schreef Copycat het volgende:
Zijn we weer in 1880 aanbeland?
Zigeuners stelen standaard je kinderen!
Ja, het kind ziet er zeer gelukkig uit, ze zal ook vast geen psygische schade hebben opgelopenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:06 schreef manny het volgende:
Ze ziet er toch kerngezond en gelukkig uit. Hopelijk snel terug naar paps en mams en dan naar school want lijkt me leerplichtig.
Dat is maar de vraag. Bij onze basisschool kun je nu niet meer instromen zo laat in het schooljaar, is ook onrustig voor de andere kinderen in de klas, dus die ouders zullen snel wat moeten regelen. Formulieren invullen enzo, nog best een gedoe eigenlijk. Eerst waan je je kind dood, dan blijkt ze vier jaar in een caravan gewoond te hebben, en dan moet je allemaal formulieren invullen om haar op school te krijgen. Pfff. Wat een leven heb je dan.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, het kind ziet er zeer gelukkig uit, ze zal ook vast geen psygische schade hebben opgelopen
en kan hup zo door naar de basisschool
Psygischequote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, het kind ziet er zeer gelukkig uit, ze zal ook vast geen psygische schade hebben opgelopen
en kan hup zo door naar de basisschool
Ze had vast een roze kinderkamertje met barbie popjes dus misschien valt het meequote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Psygische
Verder heb je natuurlijk helemaal geen weet in welke omstandigheden dat kind geleefd heeft. Misschien weet ze niet eens beter.
Is het niet gewoon beter als je je waanbeelden laat wat ze zijn en ze niet als mogelijke waarheid predikt?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ze had vast een roze kinderkamertje met barbie popjes dus misschien valt het mee
Waarom reageer je dan zo op een user die ook zegt dat het wel zal voorkomen, maar zeker niet standaard is?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nee, niet standaard, maar het is niet zeldzaam.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ja en misschien bestaat Sinterklaas toch wel. jeweethetniet...
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Is het niet gewoon beter als je je waanbeelden laat wat ze zijn en ze niet als mogelijke waarheid predikt?
Ik kijk wel linker uitquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]wat lul je nou, ik zeg alleen dat het niet zeldzaam is en ik heb een paar bronnen laten zien.
ik kan er nog wel een paar gaan googelen, maar straks wordt ik nog als racist weggezet dus
ik kijk wel linker uit.
Persoonlijke ervaringen zullen het niet zijn. Het eerste wat je volgens mij deed was een oud artikel quoten, niet?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja, dat zal het zijn, ik lees toevallig wat berichtjes.
Prima. Maar snap wel dat discussies vooral over verschillende meningen gaan. Daar is niets persoonlijks aan.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Sjezus, kunnen we weer on topic, ik heb hier geen trek in.
Die zijn ze nu dus aan het zoekenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:06 schreef manny het volgende:
Ze ziet er toch kerngezond en gelukkig uit. Hopelijk snel terug naar paps en mams en dan naar school want lijkt me leerplichtig.
De politie denkt inderdaad ook aan een meer Noord- of Oost-Europese afkomst.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 08:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
Meisje ziet er niet Roemeens uit, eerder Zweeds of Noors. Of uit Letland,Litouwen zoiets.
Zat ik ook aan te denken.quote:De politie denkt inderdaad ook aan een meer Noord- of Oost-Europese afkomst.
Ik denk dat een goed getrainde ervaren ondervrager al veel naar boven zou kunnen halen, die kan ze al door zijn praattechnieken onder druk zetten, maar agenten komen op dat vlak tekort. Dus zou eigenlijk wel moeten gebeuren.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:06 schreef Nemephis het volgende:
Die ouders weten toch waar ze dat kind gejat hebben? Zet die maar flink de duimschroeven aan om ze dat te laten vertellen dan.
Wat moet ik me voorstellen bij een "goede bedelaar"?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:10 schreef Fer het volgende:
Ja wellicht spreken ze geen grieks en hebben ze het kind ook maar gekregen om op te laten groeien tot een goede bedelaar.
Zoiets?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij een "goede bedelaar"?
Ja, met zo'n blond kind?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:19 schreef yulian het volgende:
Gejat, dikke kans dat de ouders het kind niet wilden en verkocht hebben aan deze lui. Dat gebeurt zo vaak eveneens als Griekenland het land van uitstek is voor illegale adoptie...
Ja hoor, zulke kinderen zijn gewildquote:
Hoezo is Griekenland het land bij uitstek voor illegale adoptie?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:19 schreef yulian het volgende:
Gejat, dikke kans dat de ouders het kind niet wilden en verkocht hebben aan deze lui. Dat gebeurt zo vaak eveneens als Griekenland het land van uitstek is voor illegale adoptie...
Door de ligging en de makkelijke verbinding met Oost Europa... En sociaal geaccepteerd in Griekenland zelfs. Ik heb meer dan genoeg linkjes,quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hoezo is Griekenland het land bij uitstek voor illegale adoptie?
Heb je een linkje?
Zulke linkjes kan je van nog tig andere landen vinden, googel op illegal adoption.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:50 schreef yulian het volgende:
[..]
Door de ligging en de makkelijke verbinding met Oost Europa... En sociaal geaccepteerd in Griekenland zelfs. Ik heb meer dan genoeg linkjes,
http://www.thefreelibrary(...)estic...-a0293812541
http://aaf.sagepub.com/content/35/3/60.short
http://digitaljournal.com/article/314698
Lekker makkelijk dit, zoals al eerder in het topic met jou valt niet eens een discussie te voeren. Maar leef vooral in je droomwereld doorquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zulke linkjes kan je van nog tig andere landen vinden, googel op illegal adoption.
Ja hoor je kan best een discussie voeren met mij, maar het lijkt me sterk dat een Grieks echtpaarquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:03 schreef yulian het volgende:
[..]
Lekker makkelijk dit, zoals al eerder in het topic met jou valt niet eens een discussie te voeren. Maar leef vooral in je droomwereld door![]()
Nee dat kan je dus niet want je leest niet eens de bronnen welke ik je aanreik, en dan kom jezelf met oh zoek maar eens op Google dat is overal zoquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja hoor je kan best een discussie voeren met mij, maar het lijkt me sterk dat een Grieks echtpaar
een blond kindje met zo;n blanke huid zouden hebben en ls ze die dan zouden hebben het dan
ook nog eens zouden verkopen? Ik denk niet dat het een Grieks kind is namelijk, en als ook niet
dat het kind gestolen zou zijn van een Grieks echtpaar, als er een Grieks echtpaar zou rondlopen
die dit kindje zouden opgeven als vermist zou dat kind immers heel snel worden gevonden.
Ik heb je linkjes gelezen hoor, illegale adoptie komt overal voor, dat het sociaal geaccepteerd isquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:13 schreef yulian het volgende:
[..]
Nee dat kan je dus niet want je leest niet eens de bronnen welke ik je aanreik, en dan kom jezelf met oh zoek maar eens op Google dat is overal zo![]()
In Griekenland is het sociaal geaccepteerd om via illegale adoptie een kind te krijgen. Maar nu dat zigeuners het geintje flikken is de wereld te klein voor jou. Hypocriet die je bentEn leer lezen...
Godsamme flikker voor mij part nu maar een eind opquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb je linkjes gelezen hoor, illegale adoptie komt overal voor, dat het sociaal geaccepteerd is
volgens jou, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik weet niet of je dat nou hypocriet kan noemen,
ik heb daar nog nooit iets over gehoord.
ik zou niet weten waarom.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:16 schreef yulian het volgende:
[..]
Godsamme flikker voor mij part nu maar een eind op
En ik heb geen waanbeelden, ik heb niet gezegd dat dit standaard is, maar ik hebquote:
Omdat je totaal maar dan ook totaal niet eens de bronnen de leest... Dan zelf ook nog aankomt maar dat gebeurt overal... We hebben het nu over Griekenland, waar het sociaal geaccepteerd is om via illegale wijze een adoptie te doen. Veelal omdat het door corruptie en de velen private bureaus zo makkelijk is.Maar dat wil jij om wat en het zal aan mij reet roesten waarom niet horen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ik zou niet weten waarom.
Ja, ik ben niet wereldvreemd ik weet dat er illegale adopties plaatsvinden, overal in de wereld.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:30 schreef yulian het volgende:
[..]
Omdat je totaal maar dan ook totaal niet eens de bronnen de leest... Dan zelf ook nog aankomt maar dat gebeurt overal... We hebben het nu over Griekenland, waar het sociaal geaccepteerd is om via illegale wijze een adoptie te doen. Veelal omdat het door corruptie en de velen private bureaus zo makkelijk is.Maar dat wil jij om wat en het zal aan mij reet roesten waarom niet horen.
Heel veel Noord-Europese gezinnen die naar Griekenland zijn verhuist als expat om via deze methode een kind te kunnen krijgen hoor je ook niks over. Aangeleverd door Oost-Europese bendes, welke de kinderen hebben gekocht of gestolen.
Een ander deel van de kinderen word weer verkocht als bedelaartjes van zigeuner bendes echter is het zeer uniek dat een blond kind in handen van hun komt, dat past normaal ook niet in het plaatje dus dikke kans dat het kind een onderdeel van een Roma familie was. Een soort van prestige...
Roemeni is ook Oost-Europa, maar waarschijnlijk bedoel je meer richting Tsjechi en Polen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De politie denkt inderdaad ook aan een meer Noord- of Oost-Europese afkomst.
Ik vind die Maddie echt een afschuwelijk lelijk kind.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:00 schreef vronie het volgende:
[..]
Inderdaad meer de landen die (redelijk dicht) rond de Oostzee liggen. Ergens tussen Tsjechi/Slowakije en Noorwegen in (inclusief de Baltische staten), grofweg.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:15 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Roemeni is ook Oost-Europa, maar waarschijnlijk bedoel je meer richting Tsjechi en Polen.
quote:Roma Griekenland: meisje was ons toevertrouwd
Het blonde meisje dat vorige week in een Romakamp bij Farsala in Griekenland is gevonden, was door haar biologische moeder aan de Romafamilie toevertrouwd. Dat verklaarde het Romapaar dat zich voordeed als de ouders, maandag tegenover een rechtbank.
Haar biologische moeder zou Maria, zoals ze wordt genoemd, als baby hebben afgegeven, omdat ze niet meer voor haar kon zorgen. Het Roma-koppel gaf toe dat de adoptie niet legaal was.
De Griekse politie probeert de identiteit te achterhalen van het meisje. DNA-tests bevestigden dat ze geen familie is van het Romastel. De autoriteiten vrezen dat het meisje het slachtoffer is geweest van een ontvoering of kinderhandel en dat ze mogelijk uit Noord- of Oost-Europa komt.
Maria, ook wel de 'blonde engel' genoemd, werd gevonden toen de politie een inval deed bij het Romakamp. De politie zocht aanvankelijk naar drugs en wapens, en vond die ook. Daarnaast nam ze gestolen creditcards en kettingzagen in beslag. Het Romapaar dat zich voordeed als de ouders, werd gearresteerd.
Het meisje was volgens de politie vies en bang toen ze haar vonden. Vermoed wordt dat ze tussen de 5 en 6 jaar oud is.
Lekkere moeder zou dat zijn dan. De kans dat er geen betere pleegouders voorhanden waren is in dit geval natuurlijk zo goed als nihil. Erg geloofwaardig klinkt het dan ook niet.quote:Het blonde meisje dat vorige week in een Romakamp bij Farsala in Griekenland is gevonden, was door haar biologische moeder aan de Romafamilie toevertrouwd.
Ik las vandaag dat het meisje werd ingezet om te dansen en zodien geld in te zamelen. Zie link voor video waarin het kind danst. Nou ja, dansen. Kleine bewegingen, maar goed.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:42 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Lekkere moeder zou dat zijn dan. De kans dat er geen betere pleegouders voorhanden waren is in dit geval natuurlijk zo goed als nihil. Erg geloofwaardig klinkt het dan ook niet.
Belangrijker is wel het feit dat er gewoon veel meer zigeuners voorkomen in Oost-Europa dan in Scandinavi. Je komt er dan veel sneller mee in aanraking, gewild maar ook vooral ongewild.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:53 schreef Jellereppe het volgende:
Haar afkomst wordt geacht Oost-Europees of Noord-Europees te zijn. Als die Roma de waarheid spreken, denk ik zelf Oost-Europees, gezien de armoedige staat van dat deel van het continent. Scandinavirs zie ik hun kinderen niet zo maar afgeven aan vreemde mensen.
Paar keer dat soort kinderen in actie gezien. Het maakt niet uit wat je doet. Als je geld geeft (wat ik nooit zal doen) dan gaat het naar een dikke crimineel in een kapitale villa en indirect hou je dan het systeem in stand. Als niemand wat geeft slaat diezelfde dikke zigeuner dat kind verrot omdat hij niet aan zijn dagquotum is gekomen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zoiets?
http://www.bbc.co.uk/pano(...)_9618000/9618038.stm
[ afbeelding ]
One little girl we followed, who we called "Alice", looked to be no more than four-years-old, yet she was experienced in begging; by turns, innocent, desperate, persistent, wheedling.
The little girl, wearing a white headscarf, used a telephone box as a toilet and scavenged for food from McDonalds as she begged in all weathers.
One restaurant owner in the area said that some child beggars make 500 a day. For her part, Alice handed every last penny to a minder, a young woman who looked to be in her late teens or early 20s.
Puhlease ...quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:39 schreef Jellereppe het volgende:
Maria, ook wel de 'blonde engel' genoemd,
ze heeft een pools/russisch uiterlijk imoquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:57 schreef Jellereppe het volgende:
Ik kan de afkomst van dat kind niet plaatsen. Heeft ook niet bepaald de gelaatsuitdrukkingen/kenmerken van een Nederlands, Duits of Belgisch kind, zoveel is zeker.
Oh ja, heb ik ook eens gezien in Griekenland. Ik vind zulke kinderen fucking eng manquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:37 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Paar keer dat soort kinderen in actie gezien. Het maakt niet uit wat je doet. Als je geld geeft (wat ik nooit zal doen) dan gaat het naar een dikke crimineel in een kapitale villa en indirect hou je dan het systeem in stand. Als niemand wat geeft slaat diezelfde dikke zigeuner dat kind verrot omdat hij niet aan zijn dagquotum is gekomen.
De kinderen zijn niet eng, de mensen die ze ''opvoeden'' zijn eng.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:10 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Oh ja, heb ik ook eens gezien in Griekenland. Ik vind zulke kinderen fucking eng man, ik zag een meisje van ongeveer 12/13 jaar die flirtend/seksueel-achtig deed bij een toerist. Een oudere man ook echt. Snap echt niet hoe dat soort kinderen worden opgevoed.
In Thailand is dit normaal hoor...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:10 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Oh ja, heb ik ook eens gezien in Griekenland. Ik vind zulke kinderen fucking eng man, ik zag een meisje van ongeveer 12/13 jaar die flirtend/seksueel-achtig deed bij een toerist. Een oudere man ook echt. Snap echt niet hoe dat soort kinderen worden opgevoed.
Waarom? Of lul je maar wat? Kan het mij niet voorstellen namelijk. Er zijn zoveel van dat soort kinderen met zo'n standaard blond blank uiterlijk. Kinderen met krulletjes zijn veel schattiger.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:00 schreef .Masturbatron. het volgende:
zulke kinderen (lichte ogen huid en haar) zijn tonnen geld waard
Ubermenschen....quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:15 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Waarom? Of lul je maar wat? Kan het mij niet voorstellen namelijk. Er zijn zoveel van dat soort kinderen met zo'n standaard blond blank uiterlijk. Kinderen met krulletjes zijn veel schattiger.
Ik vind ze wel eng, dan ben je nog maar 12 jaar en bespring je iedere man voor letterlijk 50 cent. Bovendien zijn die mensen ook best opdringerig.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
De kinderen zijn niet eng, de mensen die ze ''opvoeden'' zijn eng.
Ja zekerquote:
Ben jij wel een man eigenlijk?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:57 schreef Jellereppe het volgende:
Ik kan de afkomst van dat kind niet plaatsen. Heeft ook niet bepaald de gelaatsuitdrukkingen/kenmerken van een Nederlands, Duits of Belgisch kind, zoveel is zeker.
Waarom?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:30 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Ben jij wel een man eigenlijk?
Die kinderen worden daartoe gedwongen of begrijp je dat niet?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:21 schreef Letsstaytogether het volgende:
[quote]Ik vind ze wel eng, dan ben je nog maar 12 jaar en bespring je iedere man voor letterlijk 50 cent. Bovendien zijn die mensen ook best opdringerig.
Dat is logisch, het punt is dat die kinderen op een gegeven moment net zo worden omdat ze niet beter weten. En daarom vind ik ze eng.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Die kinderen worden daartoe gedwongen of begrijp je dat niet?
Dat bedelen doen ze ook niet uit zichzelf, die kinderen zijn ''het bezit'' van iemand, want
soms zijn het niet eens de ouders, het zijn net circusdieren, tenminste zo worden ze behandeld.
Luister naar de video hoe het meisje er aan toe was toen ze gevonden werd.
Ja wat er met die andere kinderen gaat gebeuren is mij ook nog niet helemaal duidelijk, misschienquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:38 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Dat is logisch, het punt is dat die kinderen op een gegeven moment net zo worden omdat ze niet beter weten. En daarom vind ik ze eng.
Ik vind het nog aparter dat daar 14 kinderen leven, de moeder 6 kinderen heeft gekregen in 10 maanden (haha) en dus meerdere kinderen niet van deze mensen zijn en dat er dan alleen drama wordt gemaakt om een blond meisje. Al deze kinderen leven dus in een kut omgeving en meerdere kinderen zijn niet van deze mensen.
Om overigens toch een antwoord op je vraag te geven: ja.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:30 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Ben jij wel een man eigenlijk?
Die 14 kinderen waren toch merendeel alleen op papier?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:38 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Dat is logisch, het punt is dat die kinderen op een gegeven moment net zo worden omdat ze niet beter weten. En daarom vind ik ze eng.
Ik vind het nog aparter dat daar 14 kinderen leven, de moeder 6 kinderen heeft gekregen in 10 maanden (haha) en dus meerdere kinderen niet van deze mensen zijn en dat er dan alleen drama wordt gemaakt om een blond meisje. Al deze kinderen leven dus in een kut omgeving en meerdere kinderen zijn niet van deze mensen.
Dat blonde meisje daar in het kamp was natuurlijk verdacht, anders was het misschien niet eensquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:39 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Die 14 kinderen waren toch merendeel alleen op papier?
Door dat gezemel over de blonde engel moet ik steeds aan The Marathon Man denken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:48 schreef tong80 het volgende:
'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-als-een-beer.dhtml
Zigeuners (althans die in Oost-Europa) zijn zieke mensen hoor.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:44 schreef arjan1112 het volgende:
Dit is een mythe man
geloof er geen zak van
En toen was het stil... in dit topic.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:49 schreef Copycat het volgende:
Zo te zien zijn die kinderen slechter af bij de biologische ouders.
En zo blijkt het verhaal toch anders, minder sensationeel, want geen rovende zigeuners, in elkaar te zitten
Ik dacht dat die broer en zu ook geadopteerd waren.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dus die andere kinderen op die foto zijn broer en zus die nog bij die prostituee leven?
A MONTH!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
2,790 euros in child benefits a month
Schandalig natuurlijk, maar die Grieken mogen zelf hun administratie ook wel wat beter op orde brengen!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:22 schreef Fer het volgende:
[..]
A MONTH!!!!!!!!!!!!!
En wij maar lappen aan die bodemloze griekse put.
Ja maar al heb je legaal 10 kinderen, is het natuurlijk nog steeds een asociaal bedrag.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Schandalig natuurlijk, maar die Grieken mogen zelf hun administratie ook wel wat beter op orde brengen!
Dat is een keuze. Maar geen fraude. Ik denk dat wanneer je cht 10 kinderen hebt, je dat geld ook wel nodig hebt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja maar al heb je legaal 10 kinderen, is het natuurlijk nog steeds een asociaal bedrag.
Crap, hier in Nederland krijg je tussen de 191 en 274 per kind per kwartaalquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is een keuze. Maar geen fraude. Ik denk dat wanneer je cht 10 kinderen hebt, je dat geld ook wel nodig hebt.
Maar waarom de Grieken zouden willen dat Roma in hun land 10 kinderen voortbrengen (want dat subsidieren ze immers), dat is pas cht een raadsel.
http://www.greeklawyerson(...)ld_support_in_greecequote:The issue of whether an obligation to support a child exists or not, is a case by case determination; the Court examines the specific facts regarding each child, their individual educational needs and status, their ability to find a job that can sustain them, etc. and then it determines whether a parent is liable for their support.
Ze zal hier ook wel ietsje meer opbrengen misschien?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef Letsstaytogether het volgende:
Waarom is een blond kind nou een goudmijn en alles? Iedereen zegt het hie rmaar als er im opheldering wordt gevraagd komt d'r geen onderbouwing.
Weet je hoe veel dat kost? Harddrugs voor al je kinderen!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zo veel geld krijgen en dan je kinderen er nog zo laten bijlopen.... Ze zien er uit of ze allemaal aan de harddrugs zitten. Arme kinderen....
Dat dus, en dan zijn de kosten van levensonderhoud in NL ook beduidend hoger.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:34 schreef Fer het volgende:
[..]
Crap, hier in Nederland krijg je tussen de 191 en 274 per kind per kwartaal
Toeristen associren een blond kind met hun eigen omgeving, waar ze dat met een typisch Roma-kindje veel minder doen, hebben dus sneller sympathie voor het kind, vinden het vervolgens veel zieliger voor het blonde kind dan voor het standaard Roma-kindje, en dus geven ze het blonde kind meer geld.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef Letsstaytogether het volgende:
Waarom is een blond kind nou een goudmijn en alles? Iedereen zegt het hie rmaar als er im opheldering wordt gevraagd komt d'r geen onderbouwing.
Aldus de Nederlandse. Ondertussen zie je in Bulgarije, Roemenie of Griekenland kinderen niet of zo goed als nooit op straat bedelen en woonde dit meisje in een dorpje in the middle of fucking nowhere waar zo goed als geen toeristen ook maar enigszins in de buurt komen. Voor de rest een leuke theorie hoor.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toeristen associren een blond kind met hun eigen omgeving, waar ze dat met een typisch Roma-kindje veel minder doen, hebben dus sneller sympathie voor het kind, vinden het vervolgens veel zieliger voor het blonde kind dan voor het standaard Roma-kindje, en dus geven ze het blonde kind meer geld.
Ah ja, het befaamde marktje waar een paar honderd van de ruim een miljoen zigeuners in Bulgarije op afkomen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ze zal hier ook wel ietsje meer opbrengen misschien?
http://www.metropolistv.n(...)esmarkt-in-bulgarije
Zigeuners zijn natuurlijk ook te stom om het haar van hun kinderen blond te verven. Blondjes moeten gestolen wordenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef Letsstaytogether het volgende:
Hee, ik leg alleen maar uit waarom wordt geroepen dat het kind een goudmijn zou zijn, je hebt mij nergens zien posten dat het kind een goudmijn is.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Aldus de Nederlandse. Ondertussen zie je in Bulgarije, Roemenie of Griekenland kinderen niet of zo goed als nooit op straat bedelen en woonde dit meisje in een dorpje in the middle of fucking nowhere waar zo goed als geen toeristen ook maar enigszins in de buurt komen. Voor de rest een leuke theorie hoor.
Je presenteerde het meer als eigen mening, enfin, excuses danquote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hee, ik leg alleen maar uit waarom wordt geroepen dat het kind een goudmijn zou zijn, je hebt mij nergens zien posten dat het kind een goudmijn is.
zo werkt mensenhandel nou eenmaal, dit is niet mijn mening. jij woont in europa waar blanke huid blond haar en lichte ogen voor jou heel normaal is, uiteraard. voor ons zijn aziaten exotisch, voor ons zijn afrikanen exotisch (tenzij je natuurlijk bent opgegroeid in een grote stad of een dergelijke plaats met etnische diversiteit, en natuurlijk zijn niet-europanen (als in niet slavisch, germaans, etc) in europa steeds meer een normaal verschijnsel)). in afrika en azi, die een veel grotere en ook wat meer homogene bevolking hebben, zijn lichte mensen exotisch. exotisch hier houdt in, 'bijzonder', 'niet vaak voorkomend' of 'zeldzaam', 'anders dan ons'. als ik het goed heb heeft meer dan 90% van de wereldbevolking donker haar en donkere ogen. ongeveer 2% van de wereldbevolking heeft blond haar en volgens ietsje minder dan 2% heeft rood haar. lichte kinderen zijn veel waard in de wereld van mensenhandel, dat is niet moeilijk voor te stellen. ik herinner me dat kinderen met donker/zwart haar en blauwe ogen ook veel geld vangen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:15 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Waarom? Of lul je maar wat? Kan het mij niet voorstellen namelijk. Er zijn zoveel van dat soort kinderen met zo'n standaard blond blank uiterlijk.
dat is dan jouw eigen mening. wij blanke mensen in onze westerse landen adopteren veel chinese meisjes en afrikaanse kindertjes.mijn grootouders hebben drie chinese meisjes geadopteerd. maar als we naar de hele wereld kijken, zijn er miljarden afrikanen en chinezen maar niet zoveel lichte europese kinderen die een wijd spectrum vertonen wat betreft huidskleur, oogkleur, haarkleur.quote:Kinderen met krulletjes zijn veel schattiger.
Je bent snel Tongquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:25 schreef tong80 het volgende:
ATHENE - Een Grieks echtpaar is door de politie gearresteerd omdat zij voor 4000 euro een baby hadden gekocht van Roma. De politie kwam het echtpaar op het spoor toen de vrouw zonder succes het kind wilde registreren bij de burgerlijke stand. De man van 53 en vrouw van 48, die zelf geen kinderen konden krijgen, kochten het kind in maart via een tussenpersoon.
Dinsdag werden twee Ierse Romakinderen weggehaald bij hun families omdat ze totaal niet op hun ouders leken. Toen DNA-testen de biologische banden met hun ouders bewezen, werden ze teruggebracht. Vorige week bleek dat het meisje 'Maria' in een Grieks Romakamp geen biologisch kind van haar ouders was, maar een ontvoerde baby zou kunnen zijn. De controle op Griekse Romakampen is na deze gevallen aangescherpt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_euro_gekocht__.html
Typisch hquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:04 schreef Copycat het volgende:
Wel 'grappig'. Nu blijkt dat de kinderen niet ontvoerd zijn, wordt het accent verlegd naar de levensomstandigheden.
Ok als het persoonlijk wordt trek ik mij terug uit dit topic.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:09 schreef Dven het volgende:
Toch fijn dat FANN ieder lullig berichtje dat hieromtrent opgemaakt wordt plaatst. Kan ze ook niet beginnen met Frans-, Duits-, Spaans-, en Griekstalige berichten?
Doen wequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ok als het persoonlijk wordt trek ik mij terug uit dit topic.
Ik geef alleen de berichten door. maar neem jij het maar over dan.
Tja, misschien is het nu niet meer interessant omdat het toch een zigeunerkindje is?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:42 schreef yulian het volgende:
[..]
En toen was het stil... in dit topic.
Eindelijk weer nieuws !quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 08:54 schreef Copycat het volgende:
Goed artikel over de stereotyperingen en de gevolgen van deze hysterie voor de Roma-gemeenschappen in Europa:
http://www.nytimes.com/20(...)-their-own.html?_r=0
Geen nieuws, maar duidende achtergrond.quote:
Nee, zo'n gevoel heb ik ook.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk ook dat er amper nog nieuws zal komen.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:22 schreef Fer het volgende:
[..]
A MONTH!!!!!!!!!!!!!
En wij maar lappen aan die bodemloze griekse put.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Schandalig natuurlijk, maar die Grieken mogen zelf hun administratie ook wel wat beter op orde brengen!
Nog eerst even dit ''misverstandje'' rechtzetten aangezien er komt toch geen nieuws meer te verwachten valt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:34 schreef Fer het volgende:
[..]
Crap, hier in Nederland krijg je tussen de 191 en 274 per kind per kwartaal
Dus geen paniekquote:it's 40 euros per kid,it was 30 something but they raised it last year....
But,when you have your own shop,you get 0 euros
Just like my brother Elias
and,when your income per year is over 7000 euros,you also get 0 euros per kid....
and many people are just a little bit over the 7000 euros limit
Omdat er niets aan de hand is, maar weer eens door de nieuwsbladen een hoop drama is veroorzaakt. Puur omdat het over roma gaat...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 08:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Tja, misschien is het nu niet meer interessant omdat het toch een zigeunerkindje is?
Misschien is het hele onderwerp zigeunerkinderen die in die kampen leven niet meer interessant?
Dven zou het verder overnemen, maar ik heb het gevoel dat het onderwerp dood zal bloeden,
misschien valt er nog iets te lezen in de ''Zwarte Piet'' topics, die lopen als een trein
Natuurlijk is er wel iets aan de hand ik snap dat doodzwijgen nooit zo goed.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:13 schreef yulian het volgende:
[..]
Omdat er niets aan de hand is, maar weer eens door de nieuwsbladen een hoop drama is veroorzaakt. Puur omdat het over roma gaat...
En juist omdat het in het nieuws komt veranderen er dingen en wordt het water weer aangesloten.quote:Gemeente sluit duizenden Hongaarse Roma af van water, ondanks hitte
06/08/13, 18:34
Duizenden Hongaarse Roma hebben ondanks de hitte al dagen bijna geen water tot hun beschikking. De gemeente Ozd, een stad in het noorden van Hongarije, is van mening dat Roma water verspillen en heeft een groot deel van hun watervoorziening afgesneden.
Roma in Oost-Europa zijn vaak te arm om aangesloten te worden op de watervoorziening in hun huizen en zijn daarom afhankelijk van waterpompen die aan de weg staan. Ozd heeft ongeveer 36.000 inwoners, van wie eenderde Roma is. De temperatuur kan daar in de zomer oplopen tot 40 graden Celsius.
Het gemeentebestuur van Ozd wordt geleid door Fidesz, de conservatieve partij van de Hongaarse premier Viktor Orban. Volgens de regeringspartij is het besluit van de gemeente Ozd 'verantwoord en rechtmatig'. De socialistische oppositiepartij heeft minister van Binnenlandse Zaken Sandor Pinter opgeroepen om de watertoevoer in de gemeente te herstellen.
Als dit niet in het nieuws was gekomen was het water echt niet binnen een dag weer aangesloten.quote:http://www.volkskrant.nl/(...)se-Roma-in-Ozd.dhtml
Weer water voor Hongaarse Roma in Ozd
07/08/13, 16:50
Hongaarse Roma in de gemeente Ozd, een stad in het noorden van Hongarije, zullen vanaf woensdagavond weer water tot hun beschikking hebben. Op verzoek van de minister van Binnenlandse Zaken Sandor Pinter beloofde de burgemeester van Ozd woensdag om de waterpompen weer aan te sluiten.
De gemeente Ozd was van mening dat de Roma-zigeuners water verspillen en had een groot deel van hun watervoorziening afgesneden. Naar verwachting wordt het donderdag 40 graden Celsius in Hongarije. Het is niet bekend of de pompen definitief weer worden aangesloten of tijdelijk wegens de hitte. Roma in Oost-Europa zijn vaak te arm om aangesloten te worden op de watervoorziening in hun huizen.
en nu is alles weer goed?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:22 schreef Copycat het volgende:
Maar dit topic gaat over ontvoerde kinderen ... Die niet ontvoerd bleken te zijn.
ook volgens unicef zijn roma vaak betrokken bij child trafficking, omdat ze onder de radar van de overheid opereren.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:13 schreef yulian het volgende:
[..]
Omdat er niets aan de hand is, maar weer eens door de nieuwsbladen een hoop drama is veroorzaakt. Puur omdat het over roma gaat...
Neh.... meer een illegale adoptie waarvan eerder werd geroepen dat ditquote:
Nu blijt de hysterie ongegrond te zijn. En probeert men er andere zaken bij te slepen om toch maar die zwarte piet asn de Roma's toe te delen. Maar het onderwerp van dit topic bleek toch echt vals.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
en nu is alles weer goed?
Het zou toch beter zijn om een manier te vinden dat die kinderen niet ''per ongeluk'' bij de verkeerdequote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nu blijt de hysterie ongegrond te zijn. En probeert men er andere zaken bij te slepen om toch maar die zwarte piet asn de Roma's toe te delen. Maar het onderwerp van dit topic bleek toch echt vals.
Niemand, ik zeg het even voor de zekerheid.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:54 schreef Copycat het volgende:
Wie zegt dat je TS bent? Wil je over illegale adopties praten, open daar dan een topic over. Lijkt mij efficinter dan in dit NWS-topic off topic gaan.
Het nieuwsonderwerp bleek niet te kloppen. Dan kun je het wel over een andere boeg gaan gooien, maar dan heeft het toch niets meer van doen met het initile onderwerp?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Niemand, ik zeg het even voor de zekerheid.
Nee, ik ga geen topic openenprima als iedereen dit onderwerp als afgesloten beschouwd,
maar vreemd vind ik dat wel.
Het orginele nieuws heeft ander nieuws aan het licht gebracht natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:09 schreef Copycat het volgende:
[quote]Het nieuwsonderwerp bleek niet te kloppen. Dan kun je het wel over een andere boeg gaan gooien, maar dan heeft het toch niets meer van doen met het initile onderwerp?
Ja, da's hip, dat heb ik dan weer niet.quote:Bij mij heeft de TS trouwens een kek kleurtje. Heel handig.
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:16 schreef Copycat het volgende:
Enfin, herhaling van zetten, we gaan het niet eens worden.
Dit topic gaat niet over water, dit gaat over het feit dat jij en je kornuiten de roma als kinderdieven te boek wil zetten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Natuurlijk is er wel iets aan de hand ik snap dat doodzwijgen nooit zo goed.
Als het water wordt afgesloten bij de Hongaarse Roma's is dit ook ''nieuws''
http://www.volkskrant.nl/(...)-ondanks-hitte.dhtml
[..]
En juist omdat het in het nieuws komt veranderen er dingen en wordt het water weer aangesloten.
[..]
Als dit niet in het nieuws was gekomen was het water echt niet binnen een dag weer aangesloten.
Wat een Bullshitquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:09 schreef yulian het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over water, dit gaat over het feit dat jij en je kornuiten de roma als kinderdieven te boek wil zetten.
Nogmaals daar gaat het in dit topic niet over, maak lekker je eigen drama topic aan. En daarnaast er zijn genoeg stichtingen voor van alles en nog wat dus ook voor roma kindjes.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Door te ontkennen dat er flink iets mis is daar help je de boel niet hoor, want juist omdat er flink iets
mis is zijn dit soort Stichtingen opgericht, als je nu gaat ontkennen dat er van alles mis is, kunnen
ze die stichtingen wel opheffen.
http://stichtingroma.nl/
ook goed.
Nogmaals, ik ga helemaal geen topic aanmaken, er was er al eentje, die ik ook niet geopend heb trouwensquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:59 schreef yulian het volgende:
[..]
Nogmaals daar gaat het in dit topic niet over, maak lekker je eigen drama topic aan. En daarnaast er zijn genoeg stichtingen voor van alles en nog wat dus ook voor roma kindjes.
Ik heb niet gezegd dat ik niet geloof dat het een zigeunerkind is. Slechts gezegd dat ik het hoogst opmerkelijk zou vinden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ga helemaal geen topic aanmaken, er was er al eentje, die ik ook niet geopend heb trouwensmaar die is ook stilgelegd en zelf Dven geloofde niet dat het een zigeunerkind was NWS / mensenhandel door roma's
Dus je moet gewoon niet de zaken gaan omdraaien en als een soort hooligan tegen mij tekeer
gaan, het maakt trouwens nul indruk op mij dat hooligangedrag.
Dit.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
De kinderen zijn niet eng, de mensen die ze ''opvoeden'' zijn eng.
Klopt ja, de kinderen zelf kunnen er niks aan doen, heb ik vaak medelijden mee. Maar als die kinderen ouder worden en volwassen worden kunnen ze er wellicht meer aan doen om te integreren in de maatschappij. Ook al begrijp ik dat ze vaak gediscrimineerd worden alleen maar omdat ze er zo uitzien, ook als je als zigeuner moeite doet om je niet slecht te gedragen. Moeilijk issue.quote:
Griekse Roma stel, h.quote:Op zondag 3 november 2013 13:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
De vraag is of zij betaald heeft gekregen om Maria af te staan aan het Griekse stel. Ruseva ontkent dit.
Dus polen, hongaren, nigerianen, en andere afrikaanse zwervers mogen hier wel komen, moeten onmiddellijk asiel krijgen, een huis, een uitkering en kinderbijslag, maar Roma, met een eigen woning, mogen overal rondreizen, behalve hier.quote:Op maandag 4 november 2013 09:02 schreef StarmanFR het volgende:
Vind wel dat die zigeuners westerse landen niet moeten lastigvallen met hun illegale kampen etc, oppleuren met dat.
Denk dat de meeste mensen ook tegen zijn dat groepen zich mogen vestigen zonder dat ze genoeg middellen van bestaan hebben. Ik ben daar ook op tegen, alleen in uitzonderlijke gevallen (uit gevaar voor eigen leven) asielzoekers opvangen. En natuurlijk is een immigrant die al een baan heeft gescoord en een huis op het oog heeft meer dan welkom. Maar Roma's in Roemenie zijn weliswaar heel arm, maar niet in gevaar in eigen land. Begrijp wel dat ze ergens anders een beter leven willen hebben, maar dan van die vieze kampen neerzetten.....quote:Op maandag 4 november 2013 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus polen, hongaren, nigerianen, en andere afrikaanse zwervers mogen hier wel komen, moeten onmiddellijk asiel krijgen, een huis, een uitkering en kinderbijslag, maar Roma, met een eigen woning, mogen overal rondreizen, behalve hier.
Mensen zijn mensen en regels zijn regels.
Is natuurlijk wel wat voor te zeggen wanneer er tig andere kinderen zijn die ook bedelen, maar men opeens 'het blonde kindje wil redden'.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Additionally, the internet activity focused on the racial aspect of the story, rather than the tragedy that a 5-year-old child was forced to beg on the streets
See more at: http://www.panoramas.pitt(...)sthash.t5VCPm91.dpuf
Want Roma zijn altijd voorbeeld ouders. Het is nog nooit gebeurd dat een Roma kind ooit iets tekort kwam. Toch?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nu blijt de hysterie ongegrond te zijn. En probeert men er andere zaken bij te slepen om toch maar die zwarte piet asn de Roma's toe te delen. Maar het onderwerp van dit topic bleek toch echt vals.
Ja, stel dat je het gaat hebben over verwaarloosde kinderen. Discriminatie natuurlijk, toch?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:16 schreef Copycat het volgende:
Nee, het originele nieuws bleek geen nieuws en nu wordt er van alles bijgesleept.
Enfin, herhaling van zetten, we gaan het niet eens worden.
Over het algemeen zijn die kampen heel schoon.quote:Op maandag 4 november 2013 11:53 schreef StarmanFR het volgende:
Begrijp wel dat ze ergens anders een beter leven willen hebben, maar dan van die vieze kampen neerzetten.....
quote:Op woensdag 27 november 2013 02:48 schreef Viajero het volgende:
Wat heb jij tegen Roma kinderen dat je ze in die ellende gevangen wilt houden?
Als er, door dit geval, meer aandacht komt voor de Roma-kinderen, is dat uiteraard geweldig.quote:Op woensdag 27 november 2013 02:48 schreef Viajero het volgende:
Ja, stel dat je het gaat hebben over verwaarloosde kinderen. Discriminatie natuurlijk, toch?
Wat heb jij tegen Roma kinderen dat je ze in die ellende gevangen wilt houden?
volgens mij kwam die bijnaam bij haar Griekse 'ouders' vandaan. Ze had bij hen blijkbaar ook de enige slaapkamer gekregen, de anderen sliepen ergens anders.quote:Op woensdag 27 november 2013 02:10 schreef KreKkeR het volgende:
Ook opvallend dat 'Maria' de 'blonde engel' wordt genoemd waarbij het lijkt alsof er nauwelijks aandacht is voor andere slachtoffers/kinderen die op een dergelijke manier moeten leven.
Oke dat wist ik niet, dank voor de toelichtingquote:Op woensdag 27 november 2013 13:46 schreef poemojn het volgende:
[..]
volgens mij kwam die bijnaam bij haar Griekse 'ouders' vandaan. Ze had bij hen blijkbaar ook de enige slaapkamer gekregen, de anderen sliepen ergens anders.
Als ze goed voor hun kinderen zorgen dan wil ik dat helemaal niet. En er zullen vast Roma zijn die normaal leven, hun kinderen goed kleden, voeden en naar school sturen.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:29 schreef Copycat het volgende:
[..]![]()
Wat heb jij tegen Roma's dat je ze hun kinderen af wil nemen?
Had in een reportage gezien dat veel zigeuners zelf geloven dat ze ziek zijn en hepatitis hebben door de omstandigheden. Misschien dat een paar arme zigeuners schoner zijn, maar in die kampen zie je toch erg veel afval rondslingeren.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn die kampen heel schoon.
Ook binnenshuis is het meestal brandschoon.
Marokkanen, Turken, Polen, Bulgaren, geen van allen in gevaar in eigen land, maar die mogen gerust naar Nederland komen en nog blijven ook.
Men moet niet met twee maten meten.
Helemaal mee eens, ik heb het inderdaad ook over alle verwaarloosde kinderen. En niet alleen Roma kinderen, maar van wat ik in Europa gezien heb is de situatie van Roma kinderen echt het meest schrijnend.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er, door dit geval, meer aandacht komt voor de Roma-kinderen, is dat uiteraard geweldig.
Feit is dat ze nergens echt thuis zijn en daarom elk land er zijn handen van aftrekt als 'niet onze zaak'.
Nu gaat het om een blond Roma-meisje en er wordt eerst 'ontvoering' geroepen, als dat niet waar blijkt te zijn, moet ze worden weggehaald bij de Roma, want verwaarlozing.
Doe dat dan ook bij de andere, verwaarloosde Roma-kinderen.
De Roma kampen die ik in Spanje en Italie gezien heb waren alles behalve schoon. Overal afval en rotzooi.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn die kampen heel schoon.
Inderdaad, het is daar zoals die scene uit Kuifje en de Juwelen van Bianca Castafiore. Ze staan gewoon op een soort vuilnisbelt, maar dan wel zelf gecreerd.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Roma kampen die ik in Spanje en Italie gezien heb waren alles behalve schoon. Overal afval en rotzooi.
Dit ja. Hebben een paar keer een roma-kamp van een afstandje op hun vakantie gezienquote:Op woensdag 27 november 2013 16:48 schreef yulian het volgende:
Ah de ''experts'' hebben het topic wederom gevonden
In Itali jaquote:Op woensdag 27 november 2013 17:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit ja. Hebben een paar keer een roma-kamp van een afstandje op hun vakantie gezien
De beruchte zigeunerkampen in Italiquote:
Serviquote:Op woensdag 27 november 2013 17:22 schreef Dven het volgende:
[..]
De beruchte zigeunerkampen in Itali
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |