abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:33:04 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132311510
quote:
Een meisje dat als baby door zigeuners werd ontvoerd, is na vier jaar weer teruggevonden.

De Griekse politie doorzocht het huis van het Romakoppel in het plaatsje Farsala. Daar viel hun oog op een meisje dat met haar lichte huid, blonde haren en groene ogen niet erg op haar familieleden leek. Toen de politie het stel ondervroeg, bleek al snel dat het kind niet van deze mensen kon zijn. Zij gaven telkens andere antwoorden op vragen hoe ze aan haar kwamen. Uit een DNA-test bleek tenslotte ook dat zij niet verwant waren.

Volgens een statement van de Griekse politie heeft het koppel het meisje in 2009 ontvoerd. Haar biologische ouders zijn nog niet gevonden. Daarom zijn nu foto's vrijgegeven, in de hoop dat ouders en dochter herenigd kunnen worden.
http://www.powned.tv/nieu(...)ers_stelen_baby.html

De reden voor zigeuners om kinderen stelen is vaak ze later te misbruiken bij de bedelarij. Zo'n lief blond kindje levert vaak meer op dan een zigeunerkind. Helemaal wanneer het mismaakt is omdat het een armpje of een beentje mist. Wat er later met die kinderen gebeurt wil ik liever niet weten.

Zo te zien een kind uit Duitsland, Nederland of Belgi.
The End Times are wild
pi_132311551
foto werkt niet
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_132311582
Ik heb toch liever gewoon een Iphone
pi_132311660
Ik zou als ouder zijnde zeggen: "Nee, dat kan mijn kind niet zijn hoor."
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_132311665
quote:
Een meisje dat als baby door zigeuners werd ontvoerd, is na vier jaar weer teruggevonden.
Misschien ligt het aan de biertjes maar hoe zijn ze zo zeker over die 4 jaar :? En als ze dat weten lijkt het me niet heel lastig om de ouders terug te vinden, ervanuitgaand dat die precies 4 jaar geleden aangifte hebben gedaan (en dat daar drama over was)?
Conscience do cost.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:38:49 #6
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_132311687
Maddie?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_132311947
Dit is een mythe man

Net zoals dat Japanners Koreanen opeten ofzo

geloof er geen zak van
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:45:36 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132311989
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:44 schreef arjan1112 het volgende:
Dit is een mythe man

geloof er geen zak van
Als je op de link klikt word je gewoon doorgeleid naar het politiebericht.
The End Times are wild
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:49:31 #9
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132312159
Mismaakte kinderen, die hebben ze toch zelf wel met al dat inteelt daar......
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:49:39 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132312167
Shocking :{
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:51:02 #11
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132312241
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:56:40 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132312464
quote:
quote:
However, police believe the Roma couple were involved in child trafficking. The woman registered two separate addresses, held two identification cards and had claimed to be the mother of 10 children, six of whom were purportedly born between 1993 and 1995.
Ook in Griekenland dus onbeperkt frauderen met de kinderbijslag!
The End Times are wild
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:00:35 #14
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_132312586
6 kinderen tussen 1993 en 1995...

:P

Maarja, fraude dus. Ook maar levenslang doen dan? NWS / Levenslang voor Griekse fraudeurs
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:03:05 #15
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132312665
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:00 schreef YazooW het volgende:
6 kinderen tussen 1993 en 1995...

Maarja, fraude dus. Ook maar levenslang doen dan? NWS / Levenslang voor Griekse fraudeurs
Zesling?
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:04:28 #16
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_132312716
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:03 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Zesling?
Gypsy Octomom.
Leuke nieuwe serie voor op TLC :P
pi_132312750
Zigeuners echt een ramp, laatst kreeg ik een SMS dat er zigeuners in town waren, snel mijn paard binnen gezet!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:16:06 #18
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132313065
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:05 schreef raptorix het volgende:
Zigeuners echt een ramp, laatst kreeg ik een SMS dat er zigeuners in town waren, snel mijn paard binnen gezet!
En je auto, kind, vrouw, tuinhek......
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:24:04 #19
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_132313346
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:38 schreef MichaelScott het volgende:
Maddie?
Nee die had een uitgelopen pupil.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_132313545
Dat kind is in elk geval gered uit dat hol.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132313578
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:38 schreef MichaelScott het volgende:
Maddie?
Die is al negen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:22:03 #22
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_132315079
Echt Grieks ziet het kind der ook weer niet uit.
The Art Of Lying
pi_132315307
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:05 schreef raptorix het volgende:
:D
pi_132315844
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:22 schreef yulian het volgende:
Echt Grieks ziet het kind der ook weer niet uit.
Meer Roemeens die kant op.
Ik hoop echt dat haar ouders ,worden gevonden
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:57:36 #25
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132315866
Ik kan de afkomst van dat kind niet plaatsen. Heeft ook niet bepaald de gelaatsuitdrukkingen/kenmerken van een Nederlands, Duits of Belgisch kind, zoveel is zeker.
pi_132315884
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De reden voor zigeuners om kinderen stelen is vaak ze later te misbruiken bij de bedelarij. Zo'n lief blond kindje levert vaak meer op dan een zigeunerkind. Helemaal wanneer het mismaakt is omdat het een armpje of een beentje mist. Wat er later met die kinderen gebeurt wil ik liever niet weten.

Zo te zien een kind uit Duitsland, Nederland of Belgi.
Zou het misschien Madeleine uit Engeland kunnen zijn? Dat was toch een tijdje geleden in het nieuws?
pi_132315914
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:58 schreef polderturk het volgende:

[..]

Zou het misschien Madeleine uit Engeland kunnen zijn? Dat was toch een tijdje geleden in het nieuws?
Is hier al genoemd,Maddie is veel mooier
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:01:08 #28
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132315938
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:00 schreef vronie het volgende:
Nou, nee! Ze is mooier naar West-Europese maatstaven, maar dat is subjectief. Dit kind is veel te jong om McCann te kunnen zijn. Ziet er ook niet uit als een Brits kind, dus nee.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:02:44 #29
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132315972
quote:

[..]

je bent zelf veel mooier :(
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:03:31 #30
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_132315987
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:56 schreef vronie het volgende:

[..]

Meer Roemeens die kant op.
Ik hoop echt dat haar ouders ,worden gevonden
Meer Noorwegen die kant op vind ik eerlijk gezegd :)
The Art Of Lying
pi_132316039
quote:

[..]

OEPS! Ik lees het net.
pi_132316074
Het blijft gissen.,ik hoop dat dit meisje.
Haar ouders weer zal vinden
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:10:36 #33
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132316119
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:07 schreef vronie het volgende:
wtf
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:29:23 #34
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_132316329
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:07 schreef vronie het volgende:
Apart gebruik van leestekens. _O_
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_132316356
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Apart gebruik van leestekens. _O_
Het is net een haiku nu :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_132317540
OPINIE - Stefan Popa 28-9-13 - 19:23
quote:
Dit is een mythe man

geloof er geen zak van

http://m.volkskrant.nl/vk(...)ekraakt-worden.dhtml

Na honderden jaren is het tijd om de impasse te doorbreken en met oplossingen te komen voor het Romaprobleem, betoogt de Nederlands-Roemeense schrijver Stefan Popa.
De trein bolderde ergens tussen de Toscaanse hoofdstad Florence en de badplaats Viareggio toen er een vunzig zigeunermeisje de wagon binnenstapte. Het was een iel meisje van een jaar of zes. Ze deelde gerafelde kaartjes uit waarop geschreven stond dat haar ouders geen werk konden vinden, dat ze werden gediscrimineerd, et cetera. Het betoog werd afgesloten met een bijna smekend adagium: niet alle Roma zijn slecht. 'Dat is zo', zei ik tegen mijn geliefde. Mijn vriendin pakte haar portemonnee uit haar strandtas en gaf een euro.

Stigmatisering en discriminatie zijn de zigeuner niet onbekend. De discussie over deze groep mensen werkt als het getijde: soms is het eb, soms vloed. De laatste weken is het hoogtij. Dina Siegel, hoogleraar in criminologie aan de Universiteit Utrecht, deed onderzoek naar bendes uit Centraal- en Zuidoost-Europa. In Pauw en Witteman verklaarde de professor dat zakkenrollers, bedelaars en winkeldieven vooral uit Roma bestaan. Ze durfde duidelijke cijfers te noemen: 80 procent.

Daarna zei Siegel dat haar collega's vermoeden dat haar schatting zelfs aan de lage kant is. De voorzichtigheid waarmee ze haar uitspraken doet is tekenend. Het Romaprobleem ligt gevoelig. Maar de discussie die Siegel met haar onderzoek aanzwengelt is ontzettend belangrijk.

Heilige Graal
Al sinds de Roma honderden jaren geleden vanuit India naar Europa trokken, worden ze uitgemaakt voor dieven, parasieten en wat al niet meer. Het meest waardevolle dat ze meenamen en waarvoor ze hebben gezorgd alsof het de Heilige Graal zelf was, was hun systeem. Een code als het ware, compleet met een eigen wet die de wetten uit van 'nieuwe land' buitenspel zetten. Elke niet-zigeuner is een vreemdeling, een gadjo.

Roma volgen hun eigen wet. Hierdoor werden ze buitengesloten en daardoor sloten ze zichzelf buiten - of is het toch andersom? Nog steeds leven veel Roma in onvoorstelbare armoede in corrupte landen als Hongarije, Roemeni en Bulgarije die deze minderheid liever kwijt zijn dan rijk. En dus komen ze naar Nederland. Sterker nog, ze zijn hier al - sorry minister Opstelten. Er bestaat geen Verdrag van Schengen in de wet van de Roma. Het IJzeren Gordijn dat de grootste groep Roma in het oosten van Europa hield is gevallen en bijkans vergeten. De Roma trekken naar een beter leven. Ze zijn weer zigeuners geworden.

Nog geen vijf minuten nadat het zigeunermeisje onze wagon uithuppelde, kwam er een andere Roma binnen. Een puberjongen, overduidelijk gehandicapt. Hij droeg een bochel onder zijn shirt en sleepte met zijn voet. Hij boog zich over de treinbanken, drukte een kartonnen bord onder de neus van de passagiers en wees erop met zijn kin. De jongen had honger, wat hij benadrukte door onverstaanbaar te mompelen. Dit deed hij ook bij ons. Zo bleef hij staan knikken, totdat het bijzonder ongemakkelijk werd. De trein stopte bij een stationnetje. Toen liet de jongen ons opgelucht achter en stapte uit. En met hem de portemonnee van mijn vriendin, die bovenin de strandtas had gezeten, toen hij deze vanonder het kartonnen bord uit de tas grabbelde.

Roma uitzetten
De Franse minister van Binnenlandse zaken Manuel Valls zei kortgeleden dat Roma zich weinig succesvol hebben gentegreerd in Frankrijk en moeten worden uitgezet naar Roemeni en Bulgarije, waar ze eveneens slecht gentegreerd zijn - maar dat is natuurlijk Valls probleem niet.

De Roemeense wonderschrijver Mircea Cartarescu schreef eens (ik parafraseer) dat de Roma niet veel valt te verwijten, omdat zij als slaven zijn misbruikt en 'wij' hen daardoor hebben gedwongen om hun oorspronkelijke expertises te vergeten. Alleen de muziek mochten ze behouden. Niet zij zijn de schuldigen en de profiteurs, maar 'wij', de Roemenen, de Nederlanders, de slavenhouders.

Misschien is dat zo en zijn we hen een oplossing verschuldigd. De Franse methode is er in ieder geval geen. Valls is op zijn vingers getikt door de Europese Commissie voor zijn uitspraken jegens de Roma. Frankrijk doet volgens Europa niet genoeg om de zigeuners te laten integreren. Dat is weliswaar correct, maar Roma doen eveneens weinig moeite om te integreren. Bewust, want ze moeten zich aan hun eigen regels en wetten houden. Deze code wordt levend gehouden door de leiders die in weelde leven in buitensporige huizen en miljoenen euro's opstrijken door hun onderdanen - arme mannen, vrouwen, kinderen - door Europa te sturen als dieven of prostituees. Pure uitbuiting. Dit is een probleem dat Europa samen moet oplossen. Er zijn zat intellectuele Roma die de problemen van deze gesloten gemeenschap in kaart willen brengen. De eerste twee stappen zijn voorspelbaar logisch. Laag voor laag moeten de boevenbendes gepeld worden; beginnend bij de zigeunerbazen die zich veilig wanen aan de top. Daarnaast moeten de kinderen naar school. Hun trots en cultuur mogen gekoesterd worden, maar de archasche ideen moeten uit hun systeem. Wij zijn anders, zij zijn anders, elk mens is anders en dus zijn we allemaal hetzelfde.

Nog voordat we in Viareggio waren, stapten we uit en namen de trein terug naar onze woning in Florence, beroofd van onze zin om er een feestelijk stranddagje van te maken. Vanachter het raam kijkend op het station van Empoli tikten we elkaar aan. Buiten stonden het zigeunermeisje, ingekeerd heen en weer huppend, en de puberjongen, die van zijn aandoeningen was genezen en met rechte rug een frisdrankblikje wegschopte. Op het bankje zat een stereotype zigeuner: een uitpuilende buik, versierd met een zwarte hoed, een grote snor en de tijd in massief goud om zijn pols. De chef. De kinderen schoven hem iets toe, de opbrengst, en moesten weer verder.

Ja, er is een Romaprobleem. Het onderkennen van het probleem is niet discriminerend, maar een eerste stap. Na honderden jaren is het tijd om de impasse te doorbreken en met oplossingen te komen. Voor ons, maar vooral voor de hierboven beschreven kinderen die vanaf jonge leeftijd wordt geleerd dat ze in een wereld leven vol met gadjo's. De zigeunercode moet gekraakt worden.

Stefan Popa is schrijver en van half Nederlandse en half Roemeense afkomst. Zijn debuutroman Verdwenen grenzen - waarin de hoofdrol is weggelegd voor een zigeunermeisje - verschijnt begin 2014. Twitter: @SCPopa
pi_132317764
Meisje ziet er niet Roemeens uit, eerder Zweeds of Noors. Of uit Letland,Litouwen zoiets.
pi_132318011
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 08:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
Meisje ziet er niet Roemeens uit, eerder Zweeds of Noors. Of uit Letland,Litouwen zoiets.
Het kind kan overal vandaan komen en je moet ook niet verbaasd zijn als ze een gezonde
baby hebben gekidnapt en het kind zelf gehandicapt hebben gemaakt, dit levert meer geld
op bij het bedelen namelijk, mensen zijn eerder geneigd om een zielig gehandicapt kind geld
te geven dan een kind dat er blakend van gezondheid uitziet.

Kidnapping van kinderen door Roma's is verder ook geen ''nieuws'' :N helaas moet
ik er bij zeggen.

http://www.telegraph.co.u(...)them-as-beggars.html

Romanian gipsy gang 'snatched 200 children from homes to use them as beggars'
A gang of Romanian gipsy child-snatchers stole almost 200 poor children from their families and brought them to Britain to pick pockets, a court heard.

The gang has been described as a modern-day version of Fagin's urchins in the Charles Dickens' novel Oliver Twist.

However, the 181 children were beaten and abused, with some even deliberately disfigured to increase their earning potential, as disabled beggars were thought to generate more income.

Those who did not beg were forced to pick pockets, wash car windscreens or shoplift.
The children then had to give every penny of their earnings to the men in control.

Prosecutors said many of the children – taken from some of the most deprived parts of Romania – were even schooled in crime before being trafficked into the UK to work.
Twenty-six men went on trial at Harghita Criminal Court accused of trafficking offences.
pi_132318038
Gered van de ultieme hel... zal waarschijnlijk ook misbruikt zijn. Djeezus wat zijn het toch beesten.

Dit is ook nog een docu over gypsy child thieves.

zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:48:04 #40
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132318253
Dat dit gebeurd weet ik al een aantal jaren (non hipster) en daarom kijk ik die nepmensen dan ook niet aan, voor mij zijn ze er niet als ze voor de super zitten met hun teringaccordion waar ze de hele dag door hetzelfde 3 accoorden tellende slijmnummer op spelen.. of met een nep-daklozen krant uit 1980 oid.

Ook heb ik serieus het voornemen om als ik ooit voel gezakkenrold te worden door zo'n type ik met grof geweld de betreffende tegen de grond beuk en een mooiere neus bezorg.
Denk maar niet dat ik om me heen ga kijken of iemand de politie belt en die weg laat rennen. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 19-10-2013 10:50:10 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_132318271
Ja, ja, zigeuners stelen je kinderen. :D
Het zal best eens voorkomen, maar laten we nu niet doen of het iets is wat ze standaard doen.

Het is vreemd dat de biologische ouders zich nooit gemeld hebben. Wie weet komt het kind wel uit een of ander arm oost-europees land of Rusland en is ze niet gestolen, maar door haar biologische ouders meegegeven of verkocht.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:50:12 #42
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132318299
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het zal best eens voorkomen, maar laten we nu niet doen of het iets is wat ze standaard doen.

Laten we dit eens wel doen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_132318304
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

Het is vreemd dat de biologische ouders zich nooit gemeld hebben. Wie weet komt het kind wel uit een of ander arm oost-europees land of Rusland en is ze niet gestolen, maar door haar biologische ouders meegegeven of verkocht.
Ja en misschien bestaat Sinterklaas toch wel. jeweethetniet...
pi_132318323
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Lekker toontje in dit topic zeg. :{w
pi_132318429
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:51 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Lekker toontje in dit topic zeg. :{w
Ja welk toontje wil je horen dan?
Dit is allemaal oud nieuws hoor, don't shoot the messenger..
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:03:03 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132318458
Zijn we weer in 1880 aanbeland?
Zigeuners stelen standaard je kinderen!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_132318467
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:03 schreef Copycat het volgende:
Zijn we weer in 1880 aanbeland?
Zigeuners stelen standaard je kinderen!
Nee, niet standaard, maar het is niet zeldzaam.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:06:52 #48
80382 manny
30 is best veel
pi_132318494
Ze ziet er toch kerngezond en gelukkig uit. Hopelijk snel terug naar paps en mams en dan naar school want lijkt me leerplichtig.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_132318536
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:06 schreef manny het volgende:
Ze ziet er toch kerngezond en gelukkig uit. Hopelijk snel terug naar paps en mams en dan naar school want lijkt me leerplichtig.
Ja, het kind ziet er zeer gelukkig uit, ze zal ook vast geen psygische schade hebben opgelopen
en kan hup zo door naar de basisschool :')
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:13:16 #50
80382 manny
30 is best veel
pi_132318585
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja, het kind ziet er zeer gelukkig uit, ze zal ook vast geen psygische schade hebben opgelopen
Dat is maar de vraag. Bij onze basisschool kun je nu niet meer instromen zo laat in het schooljaar, is ook onrustig voor de andere kinderen in de klas, dus die ouders zullen snel wat moeten regelen. Formulieren invullen enzo, nog best een gedoe eigenlijk. Eerst waan je je kind dood, dan blijkt ze vier jaar in een caravan gewoond te hebben, en dan moet je allemaal formulieren invullen om haar op school te krijgen. Pfff. Wat een leven heb je dan.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:13:25 #51
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132318586
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Psygische :')

Verder heb je natuurlijk helemaal geen weet in welke omstandigheden dat kind geleefd heeft. Misschien weet ze niet eens beter.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_132318620
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:13 schreef Dven het volgende:

[..]

Psygische :')

Verder heb je natuurlijk helemaal geen weet in welke omstandigheden dat kind geleefd heeft. Misschien weet ze niet eens beter.
Ze had vast een roze kinderkamertje met barbie popjes dus misschien valt het mee :Y
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:17:38 #53
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132318645
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ze had vast een roze kinderkamertje met barbie popjes dus misschien valt het mee :Y
Is het niet gewoon beter als je je waanbeelden laat wat ze zijn en ze niet als mogelijke waarheid predikt?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:20:27 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132318685
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Nee, niet standaard, maar het is niet zeldzaam.
Waarom reageer je dan zo op een user die ook zegt dat het wel zal voorkomen, maar zeker niet standaard is?

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

pi_132318701
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:17 schreef Dven het volgende:

[..]

Is het niet gewoon beter als je je waanbeelden laat wat ze zijn en ze niet als mogelijke waarheid predikt?
:') wat lul je nou, ik zeg alleen dat het niet zeldzaam is en ik heb een paar bronnen laten zien.
ik kan er nog wel een paar gaan googelen, maar straks wordt ik nog als racist weggezet dus
ik kijk wel linker uit.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:27:14 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132318768
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:') wat lul je nou, ik zeg alleen dat het niet zeldzaam is en ik heb een paar bronnen laten zien.
ik kan er nog wel een paar gaan googelen, maar straks wordt ik nog als racist weggezet dus
ik kijk wel linker uit.
Ik kijk wel linker uit :')

En nee, je bent niet alleen aan het zeggen dat het niet zeldzaam is. Je bent op een belachelijke manier aan het denigreren. Heeft verder weinig met racisme te maken, dus wees niet bang dat je daarvan beticht wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 19-10-2013 10:45:16 ]
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:32:19 #57
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132318828
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ja, dat zal het zijn, ik lees toevallig wat berichtjes.
Persoonlijke ervaringen zullen het niet zijn. Het eerste wat je volgens mij deed was een oud artikel quoten, niet?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:33:15 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132318842
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Sjezus, kunnen we weer on topic, ik heb hier geen trek in.
Prima. Maar snap wel dat discussies vooral over verschillende meningen gaan. Daar is niets persoonlijks aan.
pi_132319057
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:06 schreef manny het volgende:
Die zijn ze nu dus aan het zoeken
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_132319248
http://www.volkskrant.nl/(...)ontvoerde-baby.dhtml

Het meisje is nu ondergebracht bij een kinderopvangorganisatie. De directeur staat versteld over hoe eenvoudig kinderen als die van henzelf ingeschreven kunnen worden. (mooi punt van discussie)

Er zijn andere kinderen die wel ingeschreven zijn, maar die niet gevonden zijn in het kamp. De man vreest dat er nog meer boven water zal komen wat veel verder gaat dan dit meisje.

Zouden er geen babyfoto's zijn gemaakt door de dieven?

Ik hoop dat het kind een beetje ouderliefde heeft gehad van dit koppel.
.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_132319280
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 08:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
De politie denkt inderdaad ook aan een meer Noord- of Oost-Europese afkomst.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:42:31 #62
3542 Gia
User under construction
pi_132324007
Misschien zit Maddie ook ergens bij een zigeunerfamilie.
pi_132324111
Griekse belastingfraudeurs kregen levenslang. Wat voor straf zullen deze ontvoerders dan wel niet krijgen..
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:02:53 #64
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_132324447
Arme kleine meid...... ik hoop dat haar familie gevonden wordt. :@

quote:
Zat ik ook aan te denken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_132324479
Er zijn natuurlijk eenvoudiger methoden om aan blonde kinderen te komen dan alleen stelen. Denk bijvoorbeeld aan meisjes die via loverboys in de prostitutie terecht gekomen zijn en zwanger worden.

Grote kans dat ze nooit de ouders vinden. De database met verdwenen baby's uit 2009 lijkt me zo uitgeplozen toch.
.
pi_132324522
Die ouders weten toch waar ze dat kind gejat hebben? Zet die maar flink de duimschroeven aan om ze dat te laten vertellen dan.
pi_132324553
Verbiedt de zigeneurschnitzel !! das ook racistisch :( VN doe er eens wat aan !
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:08:09 #68
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132324565
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:06 schreef Nemephis het volgende:
Die ouders weten toch waar ze dat kind gejat hebben? Zet die maar flink de duimschroeven aan om ze dat te laten vertellen dan.
Ik denk dat een goed getrainde ervaren ondervrager al veel naar boven zou kunnen halen, die kan ze al door zijn praattechnieken onder druk zetten, maar agenten komen op dat vlak tekort. Dus zou eigenlijk wel moeten gebeuren.
pi_132324606
Ja wellicht spreken ze geen grieks en hebben ze het kind ook maar gekregen om op te laten groeien tot een goede bedelaar.
.
pi_132324720
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:10 schreef Fer het volgende:
Ja wellicht spreken ze geen grieks en hebben ze het kind ook maar gekregen om op te laten groeien tot een goede bedelaar.
Wat moet ik me voorstellen bij een "goede bedelaar"?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_132324802
Waar hebben die mensen geld voor nodig, ze dragen toch niks af. Voor hun pipowagen of om een nieuwe viool te kunnen kopen om zeikliederen op te spelen?
-
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:19:57 #72
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_132324859
Gejat, dikke kans dat de ouders het kind niet wilden en verkocht hebben aan deze lui. Dat gebeurt zo vaak eveneens als Griekenland het land van uitstek is voor illegale adoptie...
The Art Of Lying
pi_132324976
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat moet ik me voorstellen bij een "goede bedelaar"?
Zoiets?

http://www.bbc.co.uk/pano(...)_9618000/9618038.stm

One little girl we followed, who we called "Alice", looked to be no more than four-years-old, yet she was experienced in begging; by turns, innocent, desperate, persistent, wheedling.
The little girl, wearing a white headscarf, used a telephone box as a toilet and scavenged for food from McDonalds as she begged in all weathers.
One restaurant owner in the area said that some child beggars make 500 a day. For her part, Alice handed every last penny to a minder, a young woman who looked to be in her late teens or early 20s.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:24:49 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132324987
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:19 schreef yulian het volgende:
Gejat, dikke kans dat de ouders het kind niet wilden en verkocht hebben aan deze lui. Dat gebeurt zo vaak eveneens als Griekenland het land van uitstek is voor illegale adoptie...
Ja, met zo'n blond kind?
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:27:15 #75
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_132325053
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, met zo'n blond kind?
Ja hoor, zulke kinderen zijn gewild :@

Blond haar witte huidskleur denk zelf meer dat dit kind echt niet zou worden gebruikt als bedelaarster..
The Art Of Lying
pi_132325220
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:19 schreef yulian het volgende:
Hoezo is Griekenland het land bij uitstek voor illegale adoptie?
Heb je een linkje?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:50:44 #77
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_132325613
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hoezo is Griekenland het land bij uitstek voor illegale adoptie?
Heb je een linkje?
Door de ligging en de makkelijke verbinding met Oost Europa... En sociaal geaccepteerd in Griekenland zelfs. Ik heb meer dan genoeg linkjes,

http://www.thefreelibrary(...)estic...-a0293812541
http://aaf.sagepub.com/content/35/3/60.short
http://digitaljournal.com/article/314698
The Art Of Lying
pi_132325826
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:50 schreef yulian het volgende:

[..]

Door de ligging en de makkelijke verbinding met Oost Europa... En sociaal geaccepteerd in Griekenland zelfs. Ik heb meer dan genoeg linkjes,

http://www.thefreelibrary(...)estic...-a0293812541
http://aaf.sagepub.com/content/35/3/60.short
http://digitaljournal.com/article/314698
Zulke linkjes kan je van nog tig andere landen vinden, googel op illegal adoption.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:03:55 #79
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_132325917
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 16:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Zulke linkjes kan je van nog tig andere landen vinden, googel op illegal adoption.
Lekker makkelijk dit, zoals al eerder in het topic met jou valt niet eens een discussie te voeren. Maar leef vooral in je droomwereld door ^O^ :W
The Art Of Lying
pi_132326034
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 16:03 schreef yulian het volgende:

[..]

Lekker makkelijk dit, zoals al eerder in het topic met jou valt niet eens een discussie te voeren. Maar leef vooral in je droomwereld door ^O^ :W
Ja hoor je kan best een discussie voeren met mij, maar het lijkt me sterk dat een Grieks echtpaar
een blond kindje met zo;n blanke huid zouden hebben en ls ze die dan zouden hebben het dan
ook nog eens zouden verkopen? Ik denk niet dat het een Grieks kind is namelijk, en als ook niet
dat het kind gestolen zou zijn van een Grieks echtpaar, als er een Grieks echtpaar zou rondlopen
die dit kindje zouden opgeven als vermist zou dat kind immers heel snel worden gevonden.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:13:27 #81
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_132326189
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 16:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja hoor je kan best een discussie voeren met mij, maar het lijkt me sterk dat een Grieks echtpaar
een blond kindje met zo;n blanke huid zouden hebben en ls ze die dan zouden hebben het dan
ook nog eens zouden verkopen? Ik denk niet dat het een Grieks kind is namelijk, en als ook niet
dat het kind gestolen zou zijn van een Grieks echtpaar, als er een Grieks echtpaar zou rondlopen
die dit kindje zouden opgeven als vermist zou dat kind immers heel snel worden gevonden.
Nee dat kan je dus niet want je leest niet eens de bronnen welke ik je aanreik, en dan kom jezelf met oh zoek maar eens op Google dat is overal zo :')

In Griekenland is het sociaal geaccepteerd om via illegale adoptie een kind te krijgen. Maar nu dat zigeuners het geintje flikken is de wereld te klein voor jou. Hypocriet die je bent :r En leer lezen...
The Art Of Lying
pi_132326240
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 16:13 schreef yulian het volgende:

[..]

Nee dat kan je dus niet want je leest niet eens de bronnen welke ik je aanreik, en dan kom jezelf met oh zoek maar eens op Google dat is overal zo :')

In Griekenland is het sociaal geaccepteerd om via illegale adoptie een kind te krijgen. Maar nu dat zigeuners het geintje flikken is de wereld te klein voor jou. Hypocriet die je bent :r En leer lezen...
Ik heb je linkjes gelezen hoor, illegale adoptie komt overal voor, dat het sociaal geaccepteerd is
volgens jou, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik weet niet of je dat nou hypocriet kan noemen,
ik heb daar nog nooit iets over gehoord.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:16:38 #83
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_132326281
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 16:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik heb je linkjes gelezen hoor, illegale adoptie komt overal voor, dat het sociaal geaccepteerd is
volgens jou, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik weet niet of je dat nou hypocriet kan noemen,
ik heb daar nog nooit iets over gehoord.
Godsamme flikker voor mij part nu maar een eind op |:(

Met je waanbeelden :')
The Art Of Lying
pi_132326293
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 16:16 schreef yulian het volgende:

[..]

Godsamme flikker voor mij part nu maar een eind op |:(
ik zou niet weten waarom.
pi_132326473
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 16:16 schreef yulian het volgende:

[..]

Met je waanbeelden :')

En ik heb geen waanbeelden, ik heb niet gezegd dat dit standaard is, maar ik heb
slechts gezegd dat het ook niet zeldzaam is.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:30:04 #86
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_132326648
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 16:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ik zou niet weten waarom.
Omdat je totaal maar dan ook totaal niet eens de bronnen de leest... Dan zelf ook nog aankomt maar dat gebeurt overal... We hebben het nu over Griekenland, waar het sociaal geaccepteerd is om via illegale wijze een adoptie te doen. Veelal omdat het door corruptie en de velen private bureaus zo makkelijk is.Maar dat wil jij om wat en het zal aan mij reet roesten waarom niet horen.

Heel veel Noord-Europese gezinnen die naar Griekenland zijn verhuist als expat om via deze methode een kind te kunnen krijgen hoor je ook niks over. Aangeleverd door Oost-Europese bendes, welke de kinderen hebben gekocht of gestolen.

Een ander deel van de kinderen word weer verkocht als bedelaartjes van zigeuner bendes echter is het zeer uniek dat een blond kind in handen van hun komt, dat past normaal ook niet in het plaatje dus dikke kans dat het kind een onderdeel van een Roma familie was. Een soort van prestige...
The Art Of Lying
pi_132326935
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 16:30 schreef yulian het volgende:

[..]

Omdat je totaal maar dan ook totaal niet eens de bronnen de leest... Dan zelf ook nog aankomt maar dat gebeurt overal... We hebben het nu over Griekenland, waar het sociaal geaccepteerd is om via illegale wijze een adoptie te doen. Veelal omdat het door corruptie en de velen private bureaus zo makkelijk is.Maar dat wil jij om wat en het zal aan mij reet roesten waarom niet horen.

Heel veel Noord-Europese gezinnen die naar Griekenland zijn verhuist als expat om via deze methode een kind te kunnen krijgen hoor je ook niks over. Aangeleverd door Oost-Europese bendes, welke de kinderen hebben gekocht of gestolen.

Een ander deel van de kinderen word weer verkocht als bedelaartjes van zigeuner bendes echter is het zeer uniek dat een blond kind in handen van hun komt, dat past normaal ook niet in het plaatje dus dikke kans dat het kind een onderdeel van een Roma familie was. Een soort van prestige...
Ja, ik ben niet wereldvreemd ik weet dat er illegale adopties plaatsvinden, overal in de wereld.
Ik weet ook dat die soms worden verkocht, maar dat Griekenland koploper is daar heb ik dus
nog nooit van gehoord, dat is nieuw voor mij. Geen reden voor jou om zo te keer te gaan dacht ik zo.

http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=95334

[ Bericht 0% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 19-10-2013 16:47:56 ]
pi_132328027
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:04 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Roemeni is ook Oost-Europa, maar waarschijnlijk bedoel je meer richting Tsjechi en Polen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:24:43 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132328307
quote:

[..]

Ik vind die Maddie echt een afschuwelijk lelijk kind.
The End Times are wild
pi_132328481
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:15 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Roemeni is ook Oost-Europa, maar waarschijnlijk bedoel je meer richting Tsjechi en Polen.
Inderdaad meer de landen die (redelijk dicht) rond de Oostzee liggen. Ergens tussen Tsjechi/Slowakije en Noorwegen in (inclusief de Baltische staten), grofweg.
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:39:57 #91
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132400643
quote:
Roma Griekenland: meisje was ons toevertrouwd

Het blonde meisje dat vorige week in een Romakamp bij Farsala in Griekenland is gevonden, was door haar biologische moeder aan de Romafamilie toevertrouwd. Dat verklaarde het Romapaar dat zich voordeed als de ouders, maandag tegenover een rechtbank.

Haar biologische moeder zou Maria, zoals ze wordt genoemd, als baby hebben afgegeven, omdat ze niet meer voor haar kon zorgen. Het Roma-koppel gaf toe dat de adoptie niet legaal was.

De Griekse politie probeert de identiteit te achterhalen van het meisje. DNA-tests bevestigden dat ze geen familie is van het Romastel. De autoriteiten vrezen dat het meisje het slachtoffer is geweest van een ontvoering of kinderhandel en dat ze mogelijk uit Noord- of Oost-Europa komt.

Maria, ook wel de 'blonde engel' genoemd, werd gevonden toen de politie een inval deed bij het Romakamp. De politie zocht aanvankelijk naar drugs en wapens, en vond die ook. Daarnaast nam ze gestolen creditcards en kettingzagen in beslag. Het Romapaar dat zich voordeed als de ouders, werd gearresteerd.

Het meisje was volgens de politie vies en bang toen ze haar vonden. Vermoed wordt dat ze tussen de 5 en 6 jaar oud is.
pi_132400748
quote:
Het blonde meisje dat vorige week in een Romakamp bij Farsala in Griekenland is gevonden, was door haar biologische moeder aan de Romafamilie toevertrouwd.
Lekkere moeder zou dat zijn dan. De kans dat er geen betere pleegouders voorhanden waren is in dit geval natuurlijk zo goed als nihil. Erg geloofwaardig klinkt het dan ook niet. :')
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:45:27 #93
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132400865
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:42 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Lekkere moeder zou dat zijn dan. De kans dat er geen betere pleegouders voorhanden waren is in dit geval natuurlijk zo goed als nihil. Erg geloofwaardig klinkt het dan ook niet. :')
Ik las vandaag dat het meisje werd ingezet om te dansen en zodien geld in te zamelen. Zie link voor video waarin het kind danst. Nou ja, dansen. Kleine bewegingen, maar goed.

Little Maria dance cash
  maandag 21 oktober 2013 @ 17:53:42 #94
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132401168
Haar afkomst wordt geacht Oost-Europees of Noord-Europees te zijn. Als die Roma de waarheid spreken, denk ik zelf Oost-Europees, gezien de armoedige staat van dat deel van het continent. Scandinavirs zie ik hun kinderen niet zo maar afgeven aan vreemde mensen.
pi_132401378
zulke kinderen (lichte ogen huid en haar) zijn tonnen geld waard
pi_132403696
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:53 schreef Jellereppe het volgende:
Haar afkomst wordt geacht Oost-Europees of Noord-Europees te zijn. Als die Roma de waarheid spreken, denk ik zelf Oost-Europees, gezien de armoedige staat van dat deel van het continent. Scandinavirs zie ik hun kinderen niet zo maar afgeven aan vreemde mensen.
Belangrijker is wel het feit dat er gewoon veel meer zigeuners voorkomen in Oost-Europa dan in Scandinavi. Je komt er dan veel sneller mee in aanraking, gewild maar ook vooral ongewild.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_132423923
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Zoiets?

http://www.bbc.co.uk/pano(...)_9618000/9618038.stm

[ afbeelding ]

One little girl we followed, who we called "Alice", looked to be no more than four-years-old, yet she was experienced in begging; by turns, innocent, desperate, persistent, wheedling.
The little girl, wearing a white headscarf, used a telephone box as a toilet and scavenged for food from McDonalds as she begged in all weathers.
One restaurant owner in the area said that some child beggars make 500 a day. For her part, Alice handed every last penny to a minder, a young woman who looked to be in her late teens or early 20s.
Paar keer dat soort kinderen in actie gezien. Het maakt niet uit wat je doet. Als je geld geeft (wat ik nooit zal doen) dan gaat het naar een dikke crimineel in een kapitale villa en indirect hou je dan het systeem in stand. Als niemand wat geeft slaat diezelfde dikke zigeuner dat kind verrot omdat hij niet aan zijn dagquotum is gekomen.
Get it and Bet it
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:38:46 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132423957
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:39 schreef Jellereppe het volgende:

Maria, ook wel de 'blonde engel' genoemd,

Puhlease ...
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:04:34 #99
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_132424569
Dat ze standaard kinderen stelen lijkt me een verregaande conclusie, maar dat er iets grondig mis is met de Roma-cultuur is in ieder geval een zwaar understatement.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:00:24 #100
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_132427538
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:57 schreef Jellereppe het volgende:
Ik kan de afkomst van dat kind niet plaatsen. Heeft ook niet bepaald de gelaatsuitdrukkingen/kenmerken van een Nederlands, Duits of Belgisch kind, zoveel is zeker.
ze heeft een pools/russisch uiterlijk imo
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_132427835
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 09:37 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Paar keer dat soort kinderen in actie gezien. Het maakt niet uit wat je doet. Als je geld geeft (wat ik nooit zal doen) dan gaat het naar een dikke crimineel in een kapitale villa en indirect hou je dan het systeem in stand. Als niemand wat geeft slaat diezelfde dikke zigeuner dat kind verrot omdat hij niet aan zijn dagquotum is gekomen.
Oh ja, heb ik ook eens gezien in Griekenland. Ik vind zulke kinderen fucking eng man :') , ik zag een meisje van ongeveer 12/13 jaar die flirtend/seksueel-achtig deed bij een toerist. Een oudere man ook echt. Snap echt niet hoe dat soort kinderen worden opgevoed.
pi_132427871
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:10 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Oh ja, heb ik ook eens gezien in Griekenland. Ik vind zulke kinderen fucking eng man :') , ik zag een meisje van ongeveer 12/13 jaar die flirtend/seksueel-achtig deed bij een toerist. Een oudere man ook echt. Snap echt niet hoe dat soort kinderen worden opgevoed.
De kinderen zijn niet eng, de mensen die ze ''opvoeden'' zijn eng.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:13:28 #104
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132427919
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:10 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

In Thailand is dit normaal hoor...
pi_132428004
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:00 schreef .Masturbatron. het volgende:
zulke kinderen (lichte ogen huid en haar) zijn tonnen geld waard
Waarom? Of lul je maar wat? Kan het mij niet voorstellen namelijk. Er zijn zoveel van dat soort kinderen met zo'n standaard blond blank uiterlijk. Kinderen met krulletjes zijn veel schattiger.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:18:00 #106
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132428080
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:15 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Waarom? Of lul je maar wat? Kan het mij niet voorstellen namelijk. Er zijn zoveel van dat soort kinderen met zo'n standaard blond blank uiterlijk. Kinderen met krulletjes zijn veel schattiger.
Ubermenschen....
pi_132428191
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik vind ze wel eng, dan ben je nog maar 12 jaar en bespring je iedere man voor letterlijk 50 cent. Bovendien zijn die mensen ook best opdringerig.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:18 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Ubermenschen....
Ja zeker :P , maar ik denk dat alle kinderen wel veel waard zijn als je het hebt over kinderhandel. Of een kind nou blond of bruin is.
pi_132428450
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:57 schreef Jellereppe het volgende:
Ben jij wel een man eigenlijk?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:30:26 #109
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132428465
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:30 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Waarom?
pi_132428482
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:21 schreef Letsstaytogether het volgende:

[quote]Ik vind ze wel eng, dan ben je nog maar 12 jaar en bespring je iedere man voor letterlijk 50 cent. Bovendien zijn die mensen ook best opdringerig.
Die kinderen worden daartoe gedwongen of begrijp je dat niet?
Dat bedelen doen ze ook niet uit zichzelf, die kinderen zijn ''het bezit'' van iemand, want
soms zijn het niet eens de ouders, het zijn net circusdieren, tenminste zo worden ze behandeld.

Luister naar de video hoe het meisje er aan toe was toen ze gevonden werd.

pi_132428647
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Die kinderen worden daartoe gedwongen of begrijp je dat niet?
Dat bedelen doen ze ook niet uit zichzelf, die kinderen zijn ''het bezit'' van iemand, want
soms zijn het niet eens de ouders, het zijn net circusdieren, tenminste zo worden ze behandeld.

Luister naar de video hoe het meisje er aan toe was toen ze gevonden werd.

Dat is logisch, het punt is dat die kinderen op een gegeven moment net zo worden omdat ze niet beter weten. En daarom vind ik ze eng.

Ik vind het nog aparter dat daar 14 kinderen leven, de moeder 6 kinderen heeft gekregen in 10 maanden (haha :P ) en dus meerdere kinderen niet van deze mensen zijn en dat er dan alleen drama wordt gemaakt om een blond meisje. Al deze kinderen leven dus in een kut omgeving en meerdere kinderen zijn niet van deze mensen.
pi_132428766
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:38 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Dat is logisch, het punt is dat die kinderen op een gegeven moment net zo worden omdat ze niet beter weten. En daarom vind ik ze eng.

Ik vind het nog aparter dat daar 14 kinderen leven, de moeder 6 kinderen heeft gekregen in 10 maanden (haha :P ) en dus meerdere kinderen niet van deze mensen zijn en dat er dan alleen drama wordt gemaakt om een blond meisje. Al deze kinderen leven dus in een kut omgeving en meerdere kinderen zijn niet van deze mensen.
Ja wat er met die andere kinderen gaat gebeuren is mij ook nog niet helemaal duidelijk, misschien
zijn ze dat nog aan het uitzoeken.

laatste nieuws...

http://www.ekathimerini.c(...)_1_21/10/2013_524167
pi_132428781
Mijn oma waarschuwde ons vroeger altijd al voor Roma's, ze woonde vroeger in een dorp in Tsjechoslowakije waar de Roma's toen al regelmatig kinderen kwamen halen naast paarden, geiten, ezels, geld, sieraden, gereedschap en voedsel. Ze is teruggekomen naar Nederland omdat ze te bang was om daar te blijven nadat ze had opgevangen dat de Roma daar in de gaten hielden of ze al een baby had gebaard.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:58:11 #114
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132429120
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:30 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Om overigens toch een antwoord op je vraag te geven: ja.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:39:29 #115
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132430456
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:38 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Die 14 kinderen waren toch merendeel alleen op papier?
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:47:32 #116
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132430759
Zouden die zigeuners ook kindjes overkopen als ik er een paar in de aanbieding doe?
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:48:52 #117
7889 tong80
Spleenheup
pi_132430798
'Ik heb mijn vrouw verteld dat ik Maria niet in ons huis wilde, het was alsof we een bom in huis haalden'. Dat stelt Christos Salis, de 39-jarige Roma-zigeuner die samen met zijn vrouw Eleftherina Dimopoulou (40) beschuldigd wordt van ontvoering van het meisje Maria, volgens de Daily Mail. De 'blonde engel' werd vorige week aangetroffen in een Roma-kamp in Griekenland.

Het koppel dat zich uitgaf voor de ouders bleek genetisch niet verwant met het meisje. Kennissen van het Roma-koppel suggereren dat Salis en Dimopoulou het kind kochten voor 1.000 euro. De internationale politieorganisatie Interpol laat weten dat het meisje niet gelinkt kan worden aan n van de vermiste kinderen in hun database.

Salis probeert de schuld in de schoenen van zijn vrouw te schuiven. De twee werden gisteren officieel in beschuldiging gesteld van kidnapping en schriftvervalsing.

Volgens de voorzitter van de ngo Lach van een Kind, die Maria opvangt, werd het meisje ingezet als 'een dansende beer' om geld te verdienen. Dat lijkt bevestigd te worden door twee video's waarop te zien is hoe het meisje in het openbaar danst. Volgens omwonenden werd Maria twee weken geleden nog gezien terwijl ze bedelde op een marktplein. Volgens een ooggetuige vroeg ze mensen om geld, in haar eentje maar ook in het bijzijn van Dimopoulou.

Zakgeld
Nikos Paiteris, woordvoerder van de Roma in Griekenland, verklaart: 'Ik denk dat het kind aan het koppel werd geschonken en dat ze er misschien een beetje zakgeld voor betaalden. We geloven niet dat het om een ontvoering gaat'.

Salis en Dimopoulou houden vol dat ze het kind niet ontvoerden. De man probeerde op borgtocht vrij te komen om de Bulgaarse vrouw op te sporen die Maria voor adoptie zou hebben afgestaan toen het kind nog een baby was. Dat werd hem geweigerd. Bij gebrek aan bewijzen werd het koppel niet in beschuldiging van kinderhandel gesteld.

Niet volgens het boekje
De ondervragingen vonden achter gesloten deuren plaats, maar de Daily Mail citeert een bron die stelt dat Salis de schuld op zijn vrouw probeert af te schuiven. 'Hij verklaarde dat hij in 2009 enkele dagen van huis weg was toen hij een telefoontje kreeg van zijn vrouw, die zei dat er een Bulgaars koppel was dat van hun kind af wou. Hij zei toen dat hij geen kind wilde, omdat hij geen bom in zijn huis wilde'.

Salis verklaarde echter dat hij de man kent die de overdracht van het kind 'onderhandelde'. Zijn advocaat stelt: 'Het was een adoptie die niet helemaal volgens het boekje verliep maar waarvoor de moeder wel haar toestemming gaf'.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-als-een-beer.dhtml

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_132431357
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:39 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Die 14 kinderen waren toch merendeel alleen op papier?
Dat blonde meisje daar in het kamp was natuurlijk verdacht, anders was het misschien niet eens
opgevallen, bedelende kinderen in Griekenland is namelijk ook niet zeldzaam.
Als er nog meer kinderen zijn waarvan bewezen kan worden dat ze niet het kind van de ouders zijn,
dan zullen ze wel naar dit, of een soortgelijk opvangtehuis gaan en dan hopen dat ze geadopteerd worden.

http://www.ekathimerini.c(...)_1_22/10/2013_524153

The bigger picture

During this period when few could have missed the pictures in the media of a young girl found living with a couple who were not her parents at a Roma camp in Farsala, striking fear into our hearts about the weaknesses of a system that cannot provide protection even for children, maybe we should also be concerned about the entire spectrum of organizations that are tasked with the protection of minors.

Maybe we need to spend some time looking not just at The Smile of the Child, the nonprofit organization that is currently caring for the young girl found in Farsala, but also at state-run agencies for the protection of minors that receive neither support from individuals and sponsors nor from EU structural funds.

Let’s start our inquiries into the state of such organizations at Kaminia, a suburb of Piraeus. There, in one of the most run-down parts of the district near Thivon Avenue, a 1,200 square meter building is home to the Piraeus Shelter for Minors, where the housing conditions of abused children is at least several decades out of date.

The kitchen and dining area are located in the basement, with little in the way of natural light. A television, a few worn couches and tables and wooden chairs from a cafe compose the furnishings of the recreational room for these children, children who grew up in abusive families or with parents who were drug addicts.

For these youngsters, who have already had a tough time of it, even the playground hides dangers. Overgrown with nettles and other weeds, it is almost impossible to reach the area. Even the goalposts in an area where the kids play soccer are dangerously rusty.

Transporting the children to and from school every day is a task that has fallen on the shoulders of the home’s workers, most of whom are not trained as educators and, more importantly, have no formal training for a job that requires such sensitivity and carries so many responsibilities. Recently, five public sector office workers were transferred as part of the civil service mobility scheme to the Kaminia facility to supervise the children. They were given no training and no time to learn the job.

“We have absolutely no training to work under such conditions and we cannot maintain the kind of distanced stance that is necessary,” one of these employees told Kathimerini recently. “The emotional burden is unmanageable.”

The children at the shelter live in hope of being taken in by a foster family, though this rarely lasts long as such arrangements tend to be for short periods. Meanwhile, the director of the shelter is due to retire in the summer and as no one is slated to replace her, the shelter will simply be closed down. And when that happens, we will once again express our surprise at the problems faced by the institutions whose job it is to protect children.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:06:01 #119
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132431420
quote:
Door dat gezemel over de blonde engel moet ik steeds aan The Marathon Man denken.
pi_132431507
http://www.ekathimerini.c(...)_1_22/10/2013_524230

'Maria' not on Interpol's list of missing children, Greek Police says

The young girl found living with a couple who are not her biological parents in a Roma camp in central Greece last week is not on Interpol's list of missing children, the Greek Police told Skai on Tuesday.

The child, who is aged between 5 and 6 and has come to be known as "Maria," is not on the international agency's list of 610 missing children, DNA findings have confirmed.

The finding has led local authorities to believe that the most likely scenario is that Maria ended up at the Roma camp in Farsala, central Greece, following a crackdown on illegal adoptions in neighboring Bulgaria in the 2008-2010 period.

The Roma couple charged with Maria's abduction have insisted that the child was left in their care by a Bulgarian Roma couple, which local authorities are now trying to trace.

The discovery of the blonde, blue-eyed girl at the Roma camp in Farsala has triggered an international search for her biological parents, with The Smile of the Child - which is caring for Maria - and local authorities receiving thousands of telephone calls from parents around the world looking for their missing children.

Responding to concerns from rights groups that the Maria incident may lead to discrimination against the country's Roma, Greek Police spokesman Christos Parthenis told Skai on Tuesday that recent raids on Roma camps across Greece are part of a general crackdown on crime.

"The police's operations are in no way targeting specific individuals or social groups, but are part of an effort to prevent and quell crime in particular areas, including Roma camps," Parthenis said.
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:08:15 #121
7889 tong80
Spleenheup
pi_132433680
dublin - De Ierse politie heeft een 7-jarig blond meisje weggehaald bij een Romagezin in Dublin. De zaak toont opvallende gelijkenissen met die in Griekenland, waar vorige in een Romakamp bij Farsala een meisje met blond haar en blauwe ogen is gevonden.

De politie in Dublin kwam het meisje op het spoor dankzij een tip van iemand die het opvallend vond dat het uiterlijk van het kind in niets leek op dat van de rest van de zigeunerfamilie. De zelfverklaarde ouders konden geen geldig geboortebewijs tonen, waarna agenten het meisje hebben overgedragen aan jeugdzorg. Het echtpaar houdt wel vol de biologische ouders te zijn. Dna-onderzoek moet nu uitsluitsel geven. Er is nog niemand aangehouden.

De Griekse autoriteiten proberen ondertussen te achterhalen waar het blonde meisje vandaan komt dat vorige week bij Farsala werd gevonden. Maria, of de blonde engel zoals ze wordt genoemd, moet ongeveer 5 of 6 jaar zijn. Het Roma-stel bij wie ze werd gevonden is aangehouden en door justitie aangeklaagd voor ontvoering. Het echtpaar beweert dat het meisje door haar moeder aan hen is gegeven, omdat ze niet meer voor haar kon zorgen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_132434178
Ben benieuwd of ze de ouders van dat meisje nog gaan terugvinden. Ik geloof niet dat ze ontvoerd is, dan was dat wel bekend bij Interpol. Ze zal verkocht zijn.
Hoe slecht moeten de biologische ouders het wel niet hebben dan dat ze tot zoiets in staat zijn...
pi_132439374
Filmpje.. Het meisje is ondertussen ondergebracht in het opvangcentrum van The Smile of the Child.
Ze werd toevallig ontdekt in het zigeunerkamp omdat ze zo blond is, de politie was daar vanwege
een onderzoek naar drugs.

http://www.usatoday.com/s(...)-roma-gypsy/3142559/

Greek authorities are asking for help in identifying a young girl found in a raid on a Roma camp last week.

ATHENS — An unknown little blond girl found living in a Roma camp with a couple who are not her parents has opened an international hunt for her real mother and father and sparked age-old anger against the Roma who are among the poorest people in Europe.

Police in Greece have released photographs of a couple charged with abducting a girl known "Maria" and taken them into pre-trial custody.

An international search for the young girl's parents has intensified.
A 39-year-old man and a 40-year-old woman, identified as Christos Salis and Eleftheria Dimopoulou, were detained Monday on charges of abduction and document fraud following their arrest last week. Police raided a Roma encampment near the central Greek town of Farsala and found the girl, who a DNA test has shown is not the couple's child.

"This story shocked me," said Vassilis Sarantidis, 37, a civil engineer in Athens. "We all see on the streets how the Roma use their children — they hit them, they force them to beg. They must all be investigated."

But the couple insists they were given the child by a destitute mother and some people are warning Greeks not to give in to bigotry over a child whose story is being sensationalized in the press.

"The allegation that Roma steal children is a long-lasting myth about the Roma minority," said Andreas Hieronymus, a researcher at the European Network Against Racism based in Hamburg, Germany.

The case has triggered a global outpouring of sympathy and possible tips to police about the case but no breakthrough yet in identifying the child.

Thousands of people have called the Smile of the Child charitable group that has been caring for the girl, named Maria, to ask about her welfare and give tips on who she may be. She remains unidentified, and the group said a dental exam indicates she is 4 to 6 years old.

She was found during a police raid on a Roma, or Gypsy, settlement near Farsala in central Greece, where many residents try to make a living selling fruits, blankets, baskets and shoes. Police were looking for suspects for gun-running, drug dealing and other crimes.

The couple claimed they were the girl's biological parents, but because her appearance was so different from the adults, the girl was given a DNA test that confirmed she did not belong to them.

The couple appeared Monday before an investigating judge in Larissa to face criminal charges of child abduction, which carries a maximum 10-year prison sentence.

Christos Salis, 39, who is charged with charged with abducting a little girl found living with him and a companion in a Gypsy settlement.(Photo: Greek police via AP)

Both denied the charges. They say they adopted the child when she was just days old and were motivated by charity, after being approached by an intermediary for a destitute foreign mother who reportedly could not afford to raise the child, Greek newspapers reported their lawyer as saying.

Police allege the woman said she gave birth to six children in less than 10 months, while 10 of the 14 children the couple had registered as their own were not found. Investigators said it is unclear whether all the children exist or were falsified to qualify for child care payments from the Greek welfare system.

Police say the two suspects received about $3,420 a month in subsidies from three different cities where they had registered the children.

The couple has been charged with illegally obtaining official documents such as birth records. The man also faces separate charges, together with other people from the settlement, for allegedly possessing an illegal firearm and drug-related offenses.

Greek police have also sought assistance from Interpol, the international police agency, which has 38 girls younger than 6 on its missing persons database. None of them, however, fit the girl's description and the agency only receives cases when member governments seek its help.

Eleftheria Dimopoulou, 40, is seen in the Larisa regional police headquarters, Greece. Dimopoulou and her companion have been charged with abducting a little girl found living with them in a Gypsy settlement.(Photo: Greek police via AP)

Meanwhile, several Greek media outlets reported that police believe her real parents might be a Bulgarian couple that worked in the area.

Smile of the Child, the child welfare agency caring for the girl, said that Maria is finding it hard to communicate because she speaks mostly Roma but she has told a psychologist taking care of her that she is happy, according to the Greek news website, Kathimerini.

The head of the agency, Constantinos Yiannopoulos, said the girl has not asked to see any member of the family she previously lived with.

"In contrast to the first day, when she was in a state of shock, little Maria is now feeling absolutely calm," Yiannopoulos said. "She felt our support and warmth and it's significant that she is in an environment that is clean."

But some worry that the incident will be used to stigmatize and harass Romas, a people with their own language who live primarily in Central and Eastern Europe.

Hieronymus said Europeans feel free to complain about Roma and promote stereotypes about them. And as economic conditions worsen, so too do attitudes toward the group, he said. Greece is in its fifth year of recession and unemployment has almost hit 30%, and most Roma are on Greece's welfare system.

Amnesty International has detailed "massive discrimination" against Roma in housing, education and other areas, in a report on its website. In Greece, more than 80% of Roma are illiterate, according to Greece media reports.

Public-opinion polling in the EU shows that anti-Roma sentiments are persistent. A survey in the Czech Republic earlier this year found that one-third of 12-to-15-year-olds said they would never be friends with a Roma.

The exact origins of the Roma are not certain; linguistic evidence suggests they originated from the Rajasthanis, an ethnic group that arrived from India after the 11th century.

The Roma are also often used as to describe traditionally migrant groups such as Gypsies and travelers who are not well-integrated into their societies. They have been stereotyped often in film and hundreds of thousands of Gypsies were rounded up by Nazi Germany and killed in World War II.

Statistics show that the Roma do much worse than the general European population on a variety of health, educational and economic indicators. A 2012 survey by the European Union Advocacy for Fundamental Rights said more than 80% of Roma in the EU live in households at risk of poverty. While 70% of EU citizens have completed higher level secondary education, only 15% of Roma had, according to the group.

Some Roma communities have been accused of involvement in criminal enterprises. In France, 27 Roma who came from Croatia went on trial in September on charges they enlisted their wives and children, some as young as age 10, to carry out burglaries across Europe.

A lack of modern labor skills and need for public assistance have made Roma increasingly unwelcome in countries of which they are not citizens.

France has been evicting Roma from the country regularly in recent months and is trying to stop them from crossing the border into the country. Last week a Roma girl was pulled off a school bus to be deported with her family back to Kosovo.

Matthias Reichelt, a Berlin-based journalist and curator who has worked on Roma issues, said that certain stereotypes are deeply ingrained in the European idea of who the Roma are.

"The problem is that anytime there is a case where Roma are involved, the case gets (ethnically loaded)," he said. "The preoccupation in the case of Roma means poverty, begging, slums, dirt, a lack of education and crime."

Reichelt said that the progress other minority groups have made in terms of their public perception seems not to have reached the Roma.

"But with respect to the prejudices and preoccupations concerning Roma we still have to learn the lesson," he said.

Some Greeks say the discrimination is justified.

"After what transpired with the kidnapping of Maria if you are not a racist sometimes you want to be a racist," said Chara Kokkinopoulou, 21, a university student in Athens. "These people do not have feelings and they do anything for money."

But some of the Roma in Greece are worried that they will be blamed for allegations they say they knew nothing about.

The case "doesn't reflect on all of us," said Babis Dimitriou, president of the local Roma community.
pi_132441489
Nog een filmpje...

Parents worldwide hoping girl found in Greece is theirs
John Bacon, USA TODAY 12:42 p.m. EDT October 22, 2013

Ten cases of missing children are "being taken very seriously" in connection with the suspected abduction of a girl by a gypsy, or "Roma," couple in Greece.

A Kansas City couple whose daughter disappeared from their home more than two years ago are among hopeful parents lining up to find out if a girl found in a gypsy camp in Greece is their daughter.

Lisa Irwin was 10 months old when Deborah Bradley and Jeremy Irwin say someone broke into their home and kidnapped Lisa. Now the family has made contact through the local FBI office, which contacted Greek authorities through governmental channels, John Picerno, the attorney for Deborah Bradley and Jeremy Irwin, told The Kansas City Star.

"We are waiting to hear back from law enforcement," Picerno said Tuesday.

About 10 cases of missing children are "being taken very seriously" in connection with the suspected abduction of a girl by a gypsy, or "Roma," couple in Greece, a spokesman for a Greek children's charity told CNN.

"They include children from the United States, Canada, Poland and France," said Panagiotis Pardalis of the Smile of the Child charity.

The unidentified girl, called Maria, was found during a drug-related raid by police last week. Authorities became suspicious because the girl was more fair than her parents. DNA tests showed she was not their biological child as they had claimed.

Eleftheria Dimopoulou, 40, and Christos Salis, 39, are accused of falsifying documents, and the hunt for the real parents is on.

In Kansas City, Picerno tells the Star that Lisa's parents are following every possible lead and have not given up hope of finding her.

Medical tests indicate that Maria is 5 or 6 years old, Paralis said. Lisa Irwin would turn 3 years old next month. Police say their investigation continues, but few tips are coming in, the Star says.

The Greek case has also led to the seizure of another Roma child, this one in Ireland.

The Irish Times reports that police went to a home in the west of Dublin to investigate a tip involving a child about 6 or 7 years old. Their concerns were deepened after the couple gave a date of birth for the child in early 2006 at Dublin's Coombe Hospital, which had no record of the birth.

The child was taken from the couple pending further investigation and DNA tests.
pi_132441574
http://www.kansascity.com(...)s-contact-greek.html

Baby Lisa’s parents contact Greek police about girl found in Roma settlement
October 22
BY ROBERT A. CRONKLETON
The Kansas City Star

Baby Lisa’s parents have asked Greek police to see if their daughter could possibly be the girl who was found in a Roma encampment in central Greece.

The local attorney for Deborah Bradley and Jeremy Irwin of Kansas City, North, said Tuesday that they have contacted authorities in hopes that their daughter is the girl known as Maria.

The family made contact through the local FBI office, which contacted Greek authorities through governmental channels, said John Picerno, the attorney for Bradley and Irwin.

“We are waiting to hear back from law enforcement,” Picerno said Tuesday.

Lisa’s parents are following every possible lead, Picerno said, and will never give up hope of finding her.

An international search is underway for Maria’s biological parents after she was found in the custody of a couple in a Gypsy encampment near the central town of Farsala that police raided. The girl’s DNA shows she is not the couple’s child.

A dental exam indicates the girl in Greece is 5 or 6 years old, according to the charity that is caring for her. Lisa Irwin would turn 3 years old in November.

It’s been more than two years since Lisa, then 10 months old, disappeared from her home in the 3600 block of North Lister Avenue in Kansas City.

Bradley and Irwin say someone broke into their home and grabbed Lisa while she slept. Police say their investigation continues, but the calls and tips have dwindled.

The family recently released an age-progression image that shows what Lisa might look like today.

The inquiry into whether Maria could be Lisa is reportedly to be among eight leads being taken seriously by Greek police, according to The Telegraph.

Read more here: http://www.kansascity.com(...)k.html#storylink=cpy
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:14:44 #127
365082 IPA35
Patriarch
pi_132442335
quote:
Dit is een mythe man

geloof er geen zak van
Zigeuners (althans die in Oost-Europa) zijn zieke mensen hoor.
http://www.metropolistv.n(...)esmarkt-in-bulgarije
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 24 oktober 2013 @ 14:40:55 #128
19242 yavanna
Results may vary.
pi_132513308
Foto's en filmpje.

Broer en zus lijken behoorlijk op 'Maria'.

~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_132513381
Jeetje, wat zien die broer en zus er verwaarloosd uit zeg.
  Trouwste user 2022 donderdag 24 oktober 2013 @ 14:44:49 #130
7889 tong80
Spleenheup
pi_132513422
De echte moeder van het onbekende meisje Maria, dat onlangs bij een stel Roma-zigeuners in Griekenland is aangetroffen, is een Bulgaarse Roma-prostitue. Dat heeft de advocaat van het paar tegen de Amerikaanse zender NBC gezegd. De Raad van Europa vindt ondertussen de berichtgeving over Roma stigmatiserend.

De 39-jarige Christos Salis en de veertigjarige Eleftheria Dimopoulou zijn aangeklaagd voor ontvoering van het kind. Hun dna klopt niet met dat van Maria.

Volgens hun advocate Marietta Palavra zochten een Bulgaarse Roma-prostitue en haar vriendje 'Michaelis' een onderkomen voor een ongewenste baby. Het stel zag dat eerst niet zitten want het heeft al vijf kinderen van henzelf. Vooral Salis, in het verleden gearresteerd voor een gewapende overval, spartelde tegen. Toen Dimopoulou het kind in haar armen kreeg kon zij er niet aan weerstaan en 'ging het stel overstag', meldt de advocate.

De laatste keer dat het paar de biologische moeder heeft gezien was vorig jaar, toen de vrouw even langskwam om Maria te zien en naar haar te zwaaien. Zondag belde Dimopoulou vanuit de gevangenis nog met het vriendje. Maar sindsdien zijn hij en de Bulgaarse onbereikbaar.

Volgens Palavra heeft het stel goed voor het kind gezorgd en was er een hartverscheurend tafereel toen Maria van het opgepakte stel werd gescheiden. Het kind gaf een stuk van de haar door de politie toegestopte chocolade aan Dimopoulou in een poging haar te troosten.

Het dna van Maria blijkt niet overeen te stemmen met een Interpol-database van vermiste kinderen in 190 landen, weet NBC ook.

pi_132513469
Dus die andere kinderen op die foto zijn broer en zus die nog bij die prostituee leven?
  donderdag 24 oktober 2013 @ 14:49:12 #132
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132513579
Zo te zien zijn die kinderen slechter af bij de biologische ouders.
En zo blijkt het verhaal toch anders, minder sensationeel, want geen rovende zigeuners, in elkaar te zitten
  donderdag 24 oktober 2013 @ 15:42:49 #133
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_132515310
quote:
7s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:49 schreef Copycat het volgende:
Zo te zien zijn die kinderen slechter af bij de biologische ouders.
En zo blijkt het verhaal toch anders, minder sensationeel, want geen rovende zigeuners, in elkaar te zitten
En toen was het stil... in dit topic.
The Art Of Lying
pi_132516980
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dus die andere kinderen op die foto zijn broer en zus die nog bij die prostituee leven?
Ik dacht dat die broer en zu ook geadopteerd waren. :?
signatuurloos
pi_132526658
Ik weet niet of Maria wel terug kan naar haar ''ouders'' die haar gratis en voor niks zouden hebben gekregen van een Bulgaarse prostituee die geen geld had om te eten.

Want de ''adoptieouders'' hebben nogal wat op hun kerfstok.

http://www.ekathimerini.c(...)_1_24/10/2013_524628

After Maria's discovery, police found that her purported mother had registered one ID card and six children in Larissa, starting from 1993. In nearby Trikala, using a fake identity, she registered four more.

A few dozen kilometers away in Farsala, which houses the Roma camp, her partner registered another four children. Police say at least 10 children registered by the couple are unaccounted for and may not exist.

That allowed the couple to claim 2,790 euros in child benefits a month in a country dependent on EU/IMF loans and desperate to show it is making progress on tackling such fraud.

With no national birth registry until May and with some municipalities yet to move their files to the database, there had been no way to cross-check the births, officials said.

Indeed, the births and child registrations all appeared legal until the woman's arrest, when police realized she appeared to have given birth to six children in under 10 months.

The couple have been jailed pending trial on charges of abducting a minor and procuring fake documents, which they deny.

Maria was discovered during a surprise raid by police looking for drugs and weapons on the Roma settlement.

The couple say Maria's real mother gave her up willingly after birth because she could not raise her - an adoption that was "not exactly legal" but consensual, their lawyers said.

Officials say Maria's case is not isolated, though data is scarce.

Sifting through piles of papers on birth registration laws strewn across his desk, Tzanakoulis said the extent of the fraud carried out by the Roma couple showed the state's weaknesses.

"It was a complete shock," he said. "The level of fraud would have been the last thing to cross anyone's mind."

In this case, the woman was able to declare Maria's birth nearly four years after the fact, even though home births must be registered within 100 days. She even used her own fake ID as one of the two witnesses needed to prove the girl was born at home.

The mayor of Athens has since launched a probe into the local registry there and suspended two employees who dealt with such cases. Greece's top court has also ordered an investigation into all birth certificates issued in the past six years on the basis of a signed declaration rather than a hospital birth.

De chte moeder moet eerst een DNA test ondergaan, ik zie hier nog een blond kindje zitten.
Ze ontkent dat ze geld voor het kind heeft gekregen, maar dat moet ze wel ontkennen anders
zou ze strafbaar zijn. Een blond kind is een goudmijntje, niemand in Griekenland gelooft dat ze het
kind gratis en voor niks heeft weggegeven, maar voor de goede vrede gaan we daar maar gewoon
even van uit dan.

http://www.ekathimerini.c(...)_1_24/10/2013_524762

A picture taken on Thursday shows four of the children of Sasha Ruseva and Atanas Rusev in the Roma district of the central Bulgarian town of Nikolaevo.

DNA test conducted for Bulgarian woman over Maria case

A Bulgarian Roma woman from a camp near the town of Nikolaevo in southern Bulgaria has undergone a DNA test to establish the veracity of her claims to be the biological mother of a blond girl known as Maria who was removed from a Roma settlement near Larissa last week after tests showed that she was not related to a Roma couple posing as her parents.

Bulgarian police had made no official statement by late last night but Bulgarian media aired footage of a woman called Sasha Ruseva claiming to have given birth to the girl in January 2009 at a hospital in Lamia, central Greece.

According to her claims on Bulgarian TV, Ruseva gave the child to a Greek Roma couple as she was unable to support it financially in addition to the 10 children she already has. She rebuffed reports that she received 250 euros in cash in exchange for the child.

Television footage showed some of the children in her home who were fair-skinned and blond and not dissimilar in appearance to Maria.

Ruseva’s claims tally with those of the Roma couple who had posed as Maria’s parents, and are now in custody pending trial for abduction. The pair had told Greek police that they adopted Maria from a Bulgarian Roma woman in Athens in 2009.
pi_132528256
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
2,790 euros in child benefits a month
A MONTH!!!!!!!!!!!!!

En wij maar lappen aan die bodemloze griekse put.
.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:24:48 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132528378
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:22 schreef Fer het volgende:

[..]

A MONTH!!!!!!!!!!!!!

Schandalig natuurlijk, maar die Grieken mogen zelf hun administratie ook wel wat beter op orde brengen!
The End Times are wild
pi_132528418
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Schandalig natuurlijk, maar die Grieken mogen zelf hun administratie ook wel wat beter op orde brengen!
Ja maar al heb je legaal 10 kinderen, is het natuurlijk nog steeds een asociaal bedrag.
.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:27:24 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132528502
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:25 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja maar al heb je legaal 10 kinderen, is het natuurlijk nog steeds een asociaal bedrag.
Dat is een keuze. Maar geen fraude. Ik denk dat wanneer je cht 10 kinderen hebt, je dat geld ook wel nodig hebt.
Maar waarom de Grieken zouden willen dat Roma in hun land 10 kinderen voortbrengen (want dat subsidieren ze immers), dat is pas cht een raadsel.
The End Times are wild
pi_132528849
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is een keuze. Maar geen fraude. Ik denk dat wanneer je cht 10 kinderen hebt, je dat geld ook wel nodig hebt.
Maar waarom de Grieken zouden willen dat Roma in hun land 10 kinderen voortbrengen (want dat subsidieren ze immers), dat is pas cht een raadsel.
Crap, hier in Nederland krijg je tussen de 191 en 274 per kind per kwartaal
.
pi_132529504
Zo veel geld krijgen en dan je kinderen er nog zo laten bijlopen.... Ze zien er uit of ze allemaal aan de harddrugs zitten. Arme kinderen.... :N
pi_132529860
Het is ook bullshit :') maar zo staat het dus in de krant, Kinderbijslag in Griekenland ligt ergens
tussen de 50 70 euro per maand per kind f niks, hangt ook weer van allerlei factoren af.
Dus hoe ze aan dat bedrag komen weet ik niet, zal wel iets met de fraude te maken hebben
misschien dat er gehandicapte kinderen op zijn gegeven, gn idee ....
pi_132529957
quote:
The issue of whether an obligation to support a child exists or not, is a case by case determination; the Court examines the specific facts regarding each child, their individual educational needs and status, their ability to find a job that can sustain them, etc. and then it determines whether a parent is liable for their support.
http://www.greeklawyerson(...)ld_support_in_greece
pi_132530013
Waarom is een blond kind nou een goudmijn en alles? Iedereen zegt het hie rmaar als er im opheldering wordt gevraagd komt d'r geen onderbouwing. :P
pi_132530102
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef Letsstaytogether het volgende:
Waarom is een blond kind nou een goudmijn en alles? Iedereen zegt het hie rmaar als er im opheldering wordt gevraagd komt d'r geen onderbouwing. :P
Ze zal hier ook wel ietsje meer opbrengen misschien?

donderdag 24 oktober 2013 @ 22:02:00 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132530178
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zo veel geld krijgen en dan je kinderen er nog zo laten bijlopen.... Ze zien er uit of ze allemaal aan de harddrugs zitten. Arme kinderen.... :N
Weet je hoe veel dat kost? Harddrugs voor al je kinderen!
The End Times are wild
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:21:57 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132531177
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:34 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat dus, en dan zijn de kosten van levensonderhoud in NL ook beduidend hoger.
Wullie bin KOEL Soneal
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:23:46 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132531262
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef Letsstaytogether het volgende:
Toeristen associren een blond kind met hun eigen omgeving, waar ze dat met een typisch Roma-kindje veel minder doen, hebben dus sneller sympathie voor het kind, vinden het vervolgens veel zieliger voor het blonde kind dan voor het standaard Roma-kindje, en dus geven ze het blonde kind meer geld.
Wullie bin KOEL Soneal
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:52:26 #149
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132532622
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Toeristen associren een blond kind met hun eigen omgeving, waar ze dat met een typisch Roma-kindje veel minder doen, hebben dus sneller sympathie voor het kind, vinden het vervolgens veel zieliger voor het blonde kind dan voor het standaard Roma-kindje, en dus geven ze het blonde kind meer geld.
Aldus de Nederlandse. Ondertussen zie je in Bulgarije, Roemenie of Griekenland kinderen niet of zo goed als nooit op straat bedelen en woonde dit meisje in een dorpje in the middle of fucking nowhere waar zo goed als geen toeristen ook maar enigszins in de buurt komen. Voor de rest een leuke theorie hoor.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:54:53 #150
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132532747
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ze zal hier ook wel ietsje meer opbrengen misschien?

Ah ja, het befaamde marktje waar een paar honderd van de ruim een miljoen zigeuners in Bulgarije op afkomen.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:55:26 #151
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132532779
quote:
Zigeuners zijn natuurlijk ook te stom om het haar van hun kinderen blond te verven. Blondjes moeten gestolen worden

:')
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:57:07 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132532862
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Aldus de Nederlandse. Ondertussen zie je in Bulgarije, Roemenie of Griekenland kinderen niet of zo goed als nooit op straat bedelen en woonde dit meisje in een dorpje in the middle of fucking nowhere waar zo goed als geen toeristen ook maar enigszins in de buurt komen. Voor de rest een leuke theorie hoor.
Hee, ik leg alleen maar uit waarom wordt geroepen dat het kind een goudmijn zou zijn, je hebt mij nergens zien posten dat het kind een goudmijn is.
Wullie bin KOEL Soneal
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:01:16 #153
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132533025
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hee, ik leg alleen maar uit waarom wordt geroepen dat het kind een goudmijn zou zijn, je hebt mij nergens zien posten dat het kind een goudmijn is.
Je presenteerde het meer als eigen mening, enfin, excuses dan ;)
pi_132536196
Neu, ik denk niet dat ze het meisje hadden laten bedelen, die valt te veel op en zo werkt
het ook niet, ik heb nog nooit zo'n blond kindje in Griekenland zien bedelen.
Toeristen geven juist eerder aan zo'n kind wat er cht uitziet als een zigeunerkindje
de Grieken weten wel hoe het zit, die geven niks of iets te eten.

Maar hier gebeurt dus hetzelfde wat in Mexico gebeurde met een blond meisje.

http://www.panoramas.pitt(...)s-racism-controversy

In October 2012, the Associated Press reported that a photo had surfaced on the internet of a blonde child begging for money in Guadalajara, which prompted Mexican officials to place the child in an orphanage on suspicions that she had been kidnapped. The incident started a debate about the state of racism in Mexico today, as the mother of the child was darker-skinned. Officials found the young girl, put her in a Guadalajara orphanage and detained her mother for two days. The child's grandmother — who also has green eyes — was able to hand over the birth certificate of the girl, quelling accusations that the girl had been kidnapped. Nevertheless, the incident managed to outrage Mexicans and others all over the world for its obvious racist motivations. Additionally, the internet activity focused on the racial aspect of the story, rather than the tragedy that a 5-year-old child was forced to beg on the streets

See more at: http://www.panoramas.pitt(...)sthash.t5VCPm91.dpuf
pi_132537460
Ondertussen in Ierland...

http://news.yahoo.com/ire(...)rents-193730760.html

October 23, 2013 5:29 PM
Ireland returns 2 blond children to Gypsy parents

DUBLIN (AP) — Two blond children who were taken by Irish police from their Romanian Gypsy parents were returned Wednesday to their families after DNA tests determined that the children were rightfully theirs, an episode that raised accusations of racism.

The Irish police were responding to public tipoffs fueled by media coverage of an alleged child-abduction case in Greece involving a blond-haired girl and a family of Gypsies, known as Roma.

Justice Minister Alan Shatter told lawmakers he was "pleased and relieved" that the children had been returned to their homes. He ordered the police commander, Commissioner Martin Callinan, to produce a report explaining why officers felt it necessary to take the children — a 2-year-old boy and a 7-year-old girl — from their families.

"We must all be particularly conscious of the regrettable distress that arose for the two families and their children," Shatter said.

He defended the need for police and child welfare officers to remove children from potentially dangerous homes, but cautioned that Irish authorities must ensure "that no group or minority community is singled out for unwarranted suspicion in relation to child protection issues."
In both cases, police suspected that the children might be victims of abductions because they were blond-haired and blue-eyed, unlike the rest of their immediate relatives.

An estimated 5,000 Roma have settled over the past decade in Ireland, where many have been linked to organized street-begging rackets involving children.

On Monday, police went to one Roma family's home in southwest Dublin and sought the passport and birth certificate of the girl. The family produced them, but police opted to issue an emergency child protection order and place the child in state care. Police said the Romanian passport was not useful because it had a baby photo, not the girl's current appearance, while the birth certificate did not match Dublin hospital records.

On Tuesday, police in the midlands town of Athlone went to another Roma family's home and asked both parents to provide mouth-swab samples from their son and themselves. The boy then was taken away by social workers overnight and returned the next day after the child's parentage was confirmed.

Irish child protection law prohibits the publication of the names of either family because their cases involve the placement of children into state protective custody.

The Athlone family's father told reporters he had assured police that other relatives also had blond hair and blue eyes. He said his wife couldn't sleep all night and the boy's older sister cried much of the night.

The Dublin family's lawyer, Waheed Mudah, issued a statement outside the Family Court accusing the police of acting without justifiable cause.

Mudah said his clients were "very conscious of the fact that this case has been linked" with the Greek child-abduction case, "which has nothing to do with them."

He said his clients hoped parents across Ireland would "consider how they would feel if one of their children was taken away in similar circumstances for similar reasons. They hope no other family has to go through the experience they have suffered."

Pavee Point, a Dublin-based support group for Gypsies, said the police were guilty of racial profiling and child abduction.

The group's co-director, Martin Collins, said he feared that more children "of Roma parents who are not dark-skinned and have brown eyes could be taken away, one after the other, for DNA test after DNA test. It's outrageous. It's despicable."

Ireland's national police, the Garda Siochana, confirmed that both children were returned to their families Wednesday. In a statement the force defended its actions as consistent with child-protection laws, and said the public should be assured "that we take extremely serious(ly) all reports received from members of the public concerning child welfare issues."
pi_132539339
http://www.thedailybeast.(...)-stealing-panic.html

Roma Face Persecution Across Europe In New Baby Stealing Panic
by Tom Sykes, Barbie Latza Nadeau Oct 24, 2013 1:00 PM EDT

From Ireland to Italy, Roma are facing a new wave of persecution and harassment in Europe—including
having their children taken in for genetic testing—in the wake of the discovery of little Maria. By Tom Sykes and Barbie Latza Nadeau.

It had been a long 72 hours for the Dublin Roma family whose seven year-old child was removed from them by the authorities, a series of events triggered after police read a Facebook message which called into question her parentage because she had blonde hair and blue eyes. But at about 5:30pm last night, after a ruling from a secret family court a few miles and a world away in the centre of Dublin, the mood in the hardscrabble suburb of Tallaght began to lighten.

A girl is seen at the door of a caravan at an encampment of Roma families in Triel-sur-Seine, near Paris, on October 18, 2013. (Benoit Tessier/Reuters)

The adults were tight-lipped, but the kids gave it away. The DNA tests had revealed that yes, the girl was indeed the biological daughter of the Roma parents who claimed her. The children started running up and down the street, waving balloons, calling out the little girl’s name in celebration.

Shortly afterwards, a 21-year-old sister (neither the girl nor her family can be identified under Irish family law) dressed in a traditional flowing Roma dress, topped off by a less traditional fluffy pink dressing gown with polka dots, came out of the house and confirmed to journalists that the seven-year-old was coming home.

Holding back tears, the woman said that she was happy that her sister was coming home but talked in broken English about the agonizing trauma of the past three days. The child, she said, had not eaten for three days. The whole family had been very worried and upset. They had been crying every day. They hoped this would never happen to another family.

“We’re going to have a big party tonight,” she told The Daily Beast, “A traditional Roma party with singing, dancing and music. We always had all the proofs and we never doubted she would come home.”

It was bitterly cold by 9:45pm, when the child finally arrived home and was rushed into the house covered in a blanket (ironically, covering her in a blanket meant that Irish papers were able to use the pictures, as the child’s identity was obscured).

The Roma family later issued a statement through their lawyer which called for an investigation and threatened legal action. “They do not accept that there was any proper or sufficient basis to take their daughter away from them,” the statement said, adding that they hoped no other family had to “go through the experience that they have just suffered.”

In fact, a family a hundred miles away in the provincial town of Athlone had been through exactly the same thing while the case in Dublin was playing out. The parents of two-year-old Iancu Muntean spoke of their trauma after he was removed by the gardai amid questions over his parentage.

“I say to guards: ‘What make you take my baby?’” Mr Muntean told the Irish Independent. “When somebody take your kid you feel sick, you feel bad.”

Did the Irish police really believe the ancient, pernicious myths that the Roma steal people’s children? What next, a swoop by the Irish cops on eagles lifting babies from prams?

Speaking in the Seanad last night, the Minister for Justice Alan Shatter said he would ask the Garda Commissioner for a report on the background to the cases with a view to reviewing procedures.

This morning, the Irish premier Enda Kenny tried to argue that race was not a factor in the removal of the children, telling the Irish Times: “This should not be seen to be about any group or any minority, this is about children, and there’s always a balance to be struck if there are genuine fears about the health, welfare and safety of children.”

His argument is likely to fall on deaf ears. The fact remains that the children were removed on the basis of claims that they did not resemble the couples who were their biological parents. The Irish are, for now at least, outraged, on behalf of the Roma, sensing their reputation for tolerance and open-mindedness, born of a history of enthusiastic emigration themselves, is under threat.

But mainland European Roma are enjoying no such public support. Europe’s Roma, who also are also referred to in less politically correct terms as gypsies, have been smeared with allegations of child abduction since Victorian times. Parents in Europe and the United States have been facetiously warning their children they’d be “stolen by gypsies” or “sold to the gypsies” for centuries.

Roma baby-stealing myths, fed by the ongoing fascination with the disappearance of British girl Madeline McCann in Portugal, have now been revived after the appearance of “Maria,” a blonde child not genetically linked to her supposed parents, who was discovered in the Fasala Roma camp in Greece. The couple who raised Maria claimed she was informally adopted from a mother who could not cope. As a global search for her real parents ensues, many European countries are scouring their own Roma camps in search of other missing children.

According to Greek media, investigators in Greece are considering a theory that Maria was supposed to be sold for around 20,000 after she arrived at the camp. But when the deal fell through after a crackdown in illegal adoptions between 2008—2010, her Roma parents supposedly bought her for around 1,000. Officials are also testing the DNA of a Bulgarian Roma woman who gave birth to a child in Greece in 2008 and says she had to leave her behind because the familiy could not support her.
Officials are adding fuel to the fire: “A plausible scenario is that the little girl ended up with the Roma family after the crackdown on a ring involving illegal adoptions via Bulgaria between 2008 and 2010,” according to police in a televised press conference on Greek SKAI television.

Meanwhile, in Italy, persecution of the Roma has become almost a national pastime. In 2007 the Italian government tried to introduce special legislation to make “zingari” or “sinti” people illegal immigrants even if they had valid European documents. The move was to rid the streets of the aggressive window washers, bolstered by claims that the gypsies were responsible for 75 percent of petty crimes in the country. One has to only go near a tourist attraction in Rome to see signs warning tourists in multiple languages about the “gypsy pickpockets.” Roma settlements are frequently targeted by hate groups. In the last five years, a dozen camps have been set alight across the country. Many camps have been razed by authorities, especially in the northern regions, where there is little tolerance for ethnic division.

Now, Italy’s right-wing political groups have seized on the discovery of Maria to try and introduce parliamentary legislation to allow for similar sweeps across Italy in search of “stolen” babies.

“The case of little Maria found in a Roma camp in Greece that authorities suspect was an abduction by a pair of nomads should give us pause,” said Edmondo Cirielli, a deputy with Brothers of Italy. “The government should put in place every possibly policy to have more controls over the Roma camps in Italy and not let the issue get lost in the banality of alleged racism.”

In France, an entire settlement of Roma in the heart of Marseille abandoned their encampment in the dead of night last week, out of fear they would be targeted by police. Swedish police were also condemned after the discovery of an NSA-style race-based database of more than 4,000 Roma, including details of 1,000 children.

Searches are also continuing in Greece, where an archaic birth registration system that makes it easy to facilitate benefit fraud is being examined. Three Roma people were arrested on the Greek island of Lesbos when they tried to register a two-and-a-half-month old baby with dodgy documents earlier this week. Like the case of Maria, the alleged parents claimed that someone had given them the child to take care of.

Amnesty International calls the persecution of the Roma worrying. Between 10 and 12 million Roma live in Europe. Amnesty International says that thousands of the Roma children “are placed in segregated schools and receive a substandard education.” In a recent report on maltreatment of the Roma people, they wrote, “When it comes to the treatment of the Roma, EU governments are not just failing to respect binding international human rights standards, but also to enforce EU anti-discrimination law.”

As in many other parts of the world, the Roma are not popular in Ireland, regularly indicted for everything from aggressive begging to benefits fraud. Many citizens born in the country resent that they have the same entitlements to Ireland’s generous welfare state, and accuse them of never working. They are particularly hated in Tallaght, as the brick-proof perspex windows and CCTV cameras mounted on the side of houses attest.

Appalling and shameful for Ireland as it has been, the Dublin case may, in the long run, work in the Roma’s favor as it exposes so graphically the casual, institutionalized racism doled out to these people as a matter of course.

And, for once, the Irish people are on the Roma’s side.
pi_132539400
http://www.dailymail.co.u(...)ico=home%5Eheadlines

PUBLISHED: 21:59 GMT, 23 October 2013 | UPDATED: 06:40 GMT, 24 October 2013

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)e.html#ixzz2ihugFSIG
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

Maria 'was groomed to be a child bride': Police claim girl found in gipsy camp was set to be married off at the age of 12 by couple who adopted her

Maria's pale features would make her a 'prize bride' among gipsies
She would have fetched 'parents' a hefty dowry
The little girl is likely to have been married off at 12

Little blonde Maria was being groomed by her gipsy captors to be a child bride, Greek police believe.
The distinctive blue-eyed girl was discovered in a Roma settlement during a police raid a week ago, when officers noticed she looked nothing like the couple posing as her parents.
DNA evidence has shown she is not related to Eleftheria Dimopoulou, 40, and her husband Hristos Salis, 39, who have been charged with child abduction and procuring false identity documents

Child bride: Little Maria may have been married off at 12 for a substantial dowry. She is pictured with Eleftheria Dimopoulou, and husband Hristos Salis

Police now believe that Maria, who is thought to be four or five, was being prepared for marriage at the age of 12.
Her pale skin, near-white hair and blue eyes would have made her a ‘prize bride’ among the gipsy community.

Police now believe that Maria, who is thought to be four or five, was being prepared for marriage at the age of 12. Right, a file picture of a child at a gipsy wedding

Maria was given her own room in the brick-built house where she was discovered, in the gipsy settlement of Tabakou on the edge of Farsala, central Greece.
There is growing evidence she was used by Salis and Dimopoulou to beg and dance for money.
They also made money from child benefit payments she entitled them to.
Neighbours say the couple purchased Maria for as little as 850 from a Bulgarian couple when she was a baby.
Detectives are now looking into the possibility that she was offered cheap by a gang on the run from police. The gang, smuggling children from Bulgaria into Greece, may have intended to sell her to a wealthy Greek couple for up to 22,000.
They are looking at case files of three illegal adoption circles that were dismantled by police between 2009 and 2011.
The earliest operation is said to be of most interest. The 2009 operation led to the arrests of 11 members of a gang operating in central and northern Greece.
The circle featured a Bulgarian ‘middle man’ who employed a local gipsy couple to locate potential buyers.
The case is of particular interest because when he appeared in court on Monday Salis provided officials with the name of a Bulgarian ‘mediator’ and his mobile phone number and urged the court to trace him.
In a separate case, Greek police yesterday arrested three gipsies on the Greek island of Lesbos on suspicion of abducting a two-month-old baby.

Arrested: Salis, 39, left, and Dimopoulou, 40, right, charged with child abduction and forging documents

They believe a young couple - a 21-year-old man and 19-year-old woman - and an older woman, 51, had obtained the child in Athens.
The Greek birth registration system has come under close scrutiny since Maria was discovered last Wednesday.
Konstantinos Tzanakoulis, mayor of Larissa, the closest city to the camp she was found, said yesterday that it was ‘pure luck’ that her case was uncovered at all.
‘Who knows how many such cases exist?’ he asked, blaming a system he said was riddled with loopholes. ‘We may never know.’

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)e.html#ixzz2ihwFMsHj
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
pi_132539427
Die gast lijkt op een combinatie van Prem Rhadhakishun en Quincy Gario
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:25:32 #159
7889 tong80
Spleenheup
pi_132542043
ATHENE - Een Grieks echtpaar is door de politie gearresteerd omdat zij voor 4000 euro een baby hadden gekocht van Roma. De politie kwam het echtpaar op het spoor toen de vrouw zonder succes het kind wilde registreren bij de burgerlijke stand. De man van 53 en vrouw van 48, die zelf geen kinderen konden krijgen, kochten het kind in maart via een tussenpersoon.

Dinsdag werden twee Ierse Romakinderen weggehaald bij hun families omdat ze totaal niet op hun ouders leken. Toen DNA-testen de biologische banden met hun ouders bewezen, werden ze teruggebracht. Vorige week bleek dat het meisje 'Maria' in een Grieks Romakamp geen biologisch kind van haar ouders was, maar een ontvoerde baby zou kunnen zijn. De controle op Griekse Romakampen is na deze gevallen aangescherpt.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_euro_gekocht__.html

pi_132543369
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:15 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Waarom? Of lul je maar wat? Kan het mij niet voorstellen namelijk. Er zijn zoveel van dat soort kinderen met zo'n standaard blond blank uiterlijk.
zo werkt mensenhandel nou eenmaal, dit is niet mijn mening. jij woont in europa waar blanke huid blond haar en lichte ogen voor jou heel normaal is, uiteraard. voor ons zijn aziaten exotisch, voor ons zijn afrikanen exotisch (tenzij je natuurlijk bent opgegroeid in een grote stad of een dergelijke plaats met etnische diversiteit, en natuurlijk zijn niet-europanen (als in niet slavisch, germaans, etc) in europa steeds meer een normaal verschijnsel)). in afrika en azi, die een veel grotere en ook wat meer homogene bevolking hebben, zijn lichte mensen exotisch. exotisch hier houdt in, 'bijzonder', 'niet vaak voorkomend' of 'zeldzaam', 'anders dan ons'. als ik het goed heb heeft meer dan 90% van de wereldbevolking donker haar en donkere ogen. ongeveer 2% van de wereldbevolking heeft blond haar en volgens ietsje minder dan 2% heeft rood haar. lichte kinderen zijn veel waard in de wereld van mensenhandel, dat is niet moeilijk voor te stellen. ik herinner me dat kinderen met donker/zwart haar en blauwe ogen ook veel geld vangen.

quote:
Kinderen met krulletjes zijn veel schattiger.
dat is dan jouw eigen mening. wij blanke mensen in onze westerse landen adopteren veel chinese meisjes en afrikaanse kindertjes.mijn grootouders hebben drie chinese meisjes geadopteerd. maar als we naar de hele wereld kijken, zijn er miljarden afrikanen en chinezen maar niet zoveel lichte europese kinderen die een wijd spectrum vertonen wat betreft huidskleur, oogkleur, haarkleur.
pi_132544696
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 10:25 schreef tong80 het volgende:
ATHENE - Een Grieks echtpaar is door de politie gearresteerd omdat zij voor 4000 euro een baby hadden gekocht van Roma. De politie kwam het echtpaar op het spoor toen de vrouw zonder succes het kind wilde registreren bij de burgerlijke stand. De man van 53 en vrouw van 48, die zelf geen kinderen konden krijgen, kochten het kind in maart via een tussenpersoon.

Dinsdag werden twee Ierse Romakinderen weggehaald bij hun families omdat ze totaal niet op hun ouders leken. Toen DNA-testen de biologische banden met hun ouders bewezen, werden ze teruggebracht. Vorige week bleek dat het meisje 'Maria' in een Grieks Romakamp geen biologisch kind van haar ouders was, maar een ontvoerde baby zou kunnen zijn. De controle op Griekse Romakampen is na deze gevallen aangescherpt.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_euro_gekocht__.html

Je bent snel Tong :P

http://www.ekathimerini.c(...)_1_25/10/2013_524808

Greek couple in Athens charged with abduction after allegedly buying Roma baby

Friday October 25, 2013 (11:30)

A Greek couple faced a prosecutor on Friday charged with abduction after reportedly purchasing an infant from a Roma woman in Zefyri, northern Athens, for 4,000 euros.

The 53-year-old man and 48-year-old woman were arrested in the area of Ano Liosia after police received a tipoff that they had a little girl in their home that was not their biological child.

According to police investigators, the couple were given the Roma child by its mother in Zefyri in March after giving her 4,000 euros in cash. The alleged exchange was made when the child was just a few days old.

The 48-year-old is alleged to have tried, unsuccessfully, to register the child at the local municipality.

The infant has been taken to Athens' Aghia Sofia children's hospital for medical tests.
pi_132544879

Gepubliceerd op 23 okt 2013
The high-profile cases of two young girls in Greece and Ireland have highlighted the treatment of children in Roma communities across Europe.

DNA tests conducted in central Greece on a blonde-haired girl known as Maria have shown that the couple looking after her were not her biological parents.

Tests were also carried out on a girl taken into care in Dublin, although they have concluded that she was living with her biological parents. Police had initially not been persuaded by the birth certificate and passport provided by the family, reports said.

Both stories, one on the western fringes of Europe and the other in the east, involve blonde-haired girls with disputed documents.

"Not all Roma communities have dark skin: there are Roma who have light skin and green eyes," says Dezideriu Gergely, head of the Budapest-based European Roma Rights Centre. Criminal organisations bring hundreds of children from the Balkans to Greece, where they are subjected to forced labour, sex-trafficking or sold to couples" Greece's child-trafficking problem

He is concerned about the dangers of racial profiling and insists Maria's case in Greece should be viewed as unusual. While it is not uncommon for children to be raised by extended families, for example by grandparents, Mr Gergely considers it rare for children to be brought up beyond their biological families.

"Definitely there is a need for an answer. Something was not right and that is for the court to investigate." What alarms him is the labelling of an entire community.

There has been widespread interest in Maria, particularly because of the high-profile disappearances of two British blonde-haired children: Madeleine McCann in Portugal in 2007 and Ben Needham on the Greek island of Kos in 1991.

Indeed, the authorities have themselves internationalised the story with Interpol asking 190 countries to check for a possible match to Maria's DNA, to assess whether she has been a victim of child abduction or trafficking.

Mr Gergely believes the latest cases may resurrect old hatreds and myths of babies being stolen. Roma in already-marginalised communities such as Serbia have complained of racial discrimination. But he does acknowledge that the Roma may have been exposed to child traffickers.

"It's true the Roma are a vulnerable group because of extreme poverty, low income and low levels of education. But it's not related to cultural factors or to do with the Roma community, let's say, getting involved in trafficking."

The UN children's agency Unicef has told the BBC that Roma communities are often used by traffickers because they are seen as "under the radar of society".

As many as 3,000 children in Greece are in the hands of child-trafficking rings originating in Bulgaria, Romania and other Balkan countries, Unicef says.
Continue reading the main story
"Start Quote Social workers have contacted us with very serious child protection concerns"

Siobhan Curran Pavee Point, Ireland

Most cases are not thought to involve abduction but rather the buying and selling of children for a few thousand euros.

Part of the problem in Greece appears to lie in its localised and out-of-date child-registration system. And yet, ever since the mid-1990s, the European Union has tried to ensure all Roma communities across Europe are fully registered.

Most Roma, some 95%, are in settled communities in the EU and both Maria's case and that of the girl in the Tallaght suburb of Dublin involve settled families. In other words, there is no obvious need for paperwork problems.

But for all the efforts to bring Roma families into national databases, many are still clearly beyond the system.

The couple who registered Maria, according to the Greek authorities, used false identification and claimed to have had six children in under 10 months. And Greece's supreme court has called for an urgent investigation across the country into birth certificates issued since 2008.

The prosecutor's order warns that Maria's case may not be unique. "This could have happened in other parts of the country," it warns.

In Ireland, too, there are concerns about the registration system, which have alarmed Siobhan Curran, Roma project co-ordinator at the Pavee Point travellers and Roma centre.

She has seen many in Ireland's 5,000 Roma population struggle to get hold of social benefits because of what she sees as "very harsh criteria" needed to meet what is known as the habitual residence condition. Poor literacy and language can also be a problem for Roma looking for a job when they try to register for the Personal Public Service number (PPS), required for tax purposes.

She describes a vicious cycle where families are unable to obtain a medical card because they are unable to prove they are entitled to one. When they fail to take a child to a local doctor for care, social services are then called in.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:46:03 #163
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_132547261
Wat een tokkies, of mag ik dat niet hardop zeggen? ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - Ren Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:04:08 #164
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132547698
Wel 'grappig'. Nu blijkt dat de kinderen niet ontvoerd zijn, wordt het accent verlegd naar de levensomstandigheden.
pi_132552726
http://www.telegraaf.nl/b(...)ria_Bulgaarse__.html

vr 25 okt 2013, 15:54
DNA-test: Moeder Maria Bulgaarse

LAMIA -
Maria, het meisje dat vorige week bij Roma-zigeuners in Griekenland werd gevonden, is van Bulgaarse afkomst. Dat staat nu defiinitief vast na een DNA-onderzoek.

Volgens lokale media is haar moeder de 35-jarige Sasha Ruseva uit Burgas, een stad aan de Zwarte Zee. Maria werd gevonden tijdens een politie-inval in het Roma-kamp. Het meisje viel op omdat ze met haar blonde haar totaal niet op haar 'ouders' leek. Uit DNA-testen bleek dat dat inderdaad niet het geval was.

Ruseva zou het meisje hebben gebaard in de Griekse stad Lamia, niet ver van het Roma-kamp waar Maria werd gevonden. Het ziekenhuis daar bevestigt dat ze op 31 januari 2009 beviel van een dochter. Die datum gaven de Roma-ouders ook op als geboortedatum.
pi_132552912

Large scale police operations in Roma camps

Police vow to step up law enforcement in Roma settlements across the country but deny the raids are related to the Maria case

Police had said that a number of recent raids on Roma settlements in Athens and Thessaloniki are unrelated to the case of the girl found living with a couple who were not her birth parents last week and are just a part of routine checks for criminal activity.

Some human rights groups had criticised the large-scale police operations, which took place in various Roma camps in the areas of Perea and Diavata in Thessaloniki and Zefyri and Auliza in Acharnes, northern Athens, on Tuesday and which resulted in a total of 156 detentions and 10 arrests.

According to the police statement, of the 51 people detained in Thessaloniki, one has pending conviction for tax evasion and will be led before a prosecutor. A total of 24 house searches also took place, in the presence of a prosecutor.

In Attica checks were carried out on 230 people and 50 vehicles, while the identities of a number of children in three Roma families were controlled.

Police said that they detained 105 people in total, of whom nine were arrested.

They added that two men, for whom warrants existed in relation to ATM robberies, and five undocumented migrants, were among those arrested. Deportation proceedings would be initiated against the migrants.

Police says that in the first nine months of 2013, 609 operations involving the Roma community took place in Attica, in which: 13,358 people were detained, 254 were arrested and 854 violations were confirmed.

At the same time, 1,131 police operations in Roma camps took place in the whole country. Where in total (including Attica) 19,067 were detained, 1,305 were arrested and 4,651 violations were confirmed.

Police said the will step up their activities in Roma settlements across the country in the coming months.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:41:47 #167
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132552959
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:04 schreef Copycat het volgende:
Wel 'grappig'. Nu blijkt dat de kinderen niet ontvoerd zijn, wordt het accent verlegd naar de levensomstandigheden.
Typisch h :D Er moet toch wat te kankeren zijn. En je moet je eigen leugens over al die kindslaafjes toch een beetje naar de achtergrond zien te praten. Al komen nu alweer de berichten op dat het meisje pas over een jaar of zeven verkocht zou worden..

Maar goed, bronnen als the daily mail aanhalen is dan ook veelzeggend. Meisje zit nu in ieder geval in een foster home in Bulgarije.
pi_132553798
http://www.ekathimerini.c(...)_1_25/10/2013_524887

Friday October 25, 2013
Ombudsman slams treatment of Roma by Greek state and media

Greece’s citizens’ advocate issued a scathing assessment on Friday of the way authorities and the media had handled the case of Maria, the young girl taken from a Roma family last week after authorities found her DNA did not match that of her supposed parents.

The Ombudsman said that the case had highlighted the poor provisions for protecting minors in Greece and called on the government to make this “a priority of national policy.” The watchdog said authorities also needed to urgently examine the adoption process in Greece.

With officials waiting to see if a DNA test on a Roma woman in Bulgaria will prove she is Maria’s mother, the Ombudsman also criticized some media for reproducing “stereotypes and racist attitudes.” The watchdog emphasized that the state is doing too little to combat the Roma’s social exclusion. It called for more regular visits of social workers to Roma encampments and greater efforts to register Gypsies as full citizens of Greece.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:09:49 #169
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132553869
Toch fijn dat FANN ieder lullig berichtje dat hieromtrent opgemaakt wordt plaatst. Kan ze ook niet beginnen met Frans-, Duits-, Spaans-, en Griekstalige berichten?
pi_132553906
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:09 schreef Dven het volgende:
Toch fijn dat FANN ieder lullig berichtje dat hieromtrent opgemaakt wordt plaatst. Kan ze ook niet beginnen met Frans-, Duits-, Spaans-, en Griekstalige berichten?
Ok als het persoonlijk wordt trek ik mij terug uit dit topic.
Ik geef alleen de berichten door. maar neem jij het maar over dan.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:11:39 #171
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132553920
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ok als het persoonlijk wordt trek ik mij terug uit dit topic.
Ik geef alleen de berichten door. maar neem jij het maar over dan.
Doen we ^O^
pi_132575840
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:42 schreef yulian het volgende:

[..]

En toen was het stil... in dit topic.
Tja, misschien is het nu niet meer interessant omdat het toch een zigeunerkindje is?
Misschien is het hele onderwerp zigeunerkinderen die in die kampen leven niet meer interessant?
Dven zou het verder overnemen, maar ik heb het gevoel dat het onderwerp dood zal bloeden,
misschien valt er nog iets te lezen in de ''Zwarte Piet'' topics, die lopen als een trein :')
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:54:59 #173
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132575888
Goed artikel over de stereotyperingen en de gevolgen van deze hysterie voor de Roma-gemeenschappen in Europa:

http://www.nytimes.com/20(...)-their-own.html?_r=0
pi_132575923
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 08:54 schreef Copycat het volgende:
Goed artikel over de stereotyperingen en de gevolgen van deze hysterie voor de Roma-gemeenschappen in Europa:

http://www.nytimes.com/20(...)-their-own.html?_r=0
Eindelijk weer nieuws !
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:00:17 #175
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132575930
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 08:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Eindelijk weer nieuws !
Geen nieuws, maar duidende achtergrond.
Ik denk ook dat er amper nog nieuws zal komen in deze non-zaak.
pi_132575939
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 09:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk ook dat er amper nog nieuws zal komen.
Nee, zo'n gevoel heb ik ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 26-10-2013 09:08:08 ]
pi_132576050
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:22 schreef Fer het volgende:

[..]

A MONTH!!!!!!!!!!!!!

quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:34 schreef Fer het volgende:

[..]

Nog eerst even dit ''misverstandje'' rechtzetten aangezien er komt toch geen nieuws meer te verwachten valt.

Kinderbijslag in Griekenland is 40 euro per kind per maand, maar als je je eigen winkeltje hebt
bijvoorbeeld is het 0 euro's dus niks noppes nada.
Wanneer je inkomen meer dan 7000 euro per jaar is krijg je ook niks.
De meeste mensen zitten net een btje boven die 7000 euro's.

Ik heb het even nagevraagd namelijk want ik wist het niet uit mijn hoofd.

quote:
it's 40 euros per kid,it was 30 something but they raised it last year....
But,when you have your own shop,you get 0 euros
Just like my brother Elias
and,when your income per year is over 7000 euros,you also get 0 euros per kid....
and many people are just a little bit over the 7000 euros limit
Dus geen paniek ;)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:13:04 #178
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_132578365
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 08:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Tja, misschien is het nu niet meer interessant omdat het toch een zigeunerkindje is?
Misschien is het hele onderwerp zigeunerkinderen die in die kampen leven niet meer interessant?
Dven zou het verder overnemen, maar ik heb het gevoel dat het onderwerp dood zal bloeden,
misschien valt er nog iets te lezen in de ''Zwarte Piet'' topics, die lopen als een trein :')
Omdat er niets aan de hand is, maar weer eens door de nieuwsbladen een hoop drama is veroorzaakt. Puur omdat het over roma gaat...
The Art Of Lying
pi_132581113
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:13 schreef yulian het volgende:

[..]

Omdat er niets aan de hand is, maar weer eens door de nieuwsbladen een hoop drama is veroorzaakt. Puur omdat het over roma gaat...
Natuurlijk is er wel iets aan de hand ik snap dat doodzwijgen nooit zo goed.
Als het water wordt afgesloten bij de Hongaarse Roma's is dit ook ''nieuws''

http://www.volkskrant.nl/(...)-ondanks-hitte.dhtml

quote:
Gemeente sluit duizenden Hongaarse Roma af van water, ondanks hitte
06/08/13, 18:34
Duizenden Hongaarse Roma hebben ondanks de hitte al dagen bijna geen water tot hun beschikking. De gemeente Ozd, een stad in het noorden van Hongarije, is van mening dat Roma water verspillen en heeft een groot deel van hun watervoorziening afgesneden.

Roma in Oost-Europa zijn vaak te arm om aangesloten te worden op de watervoorziening in hun huizen en zijn daarom afhankelijk van waterpompen die aan de weg staan. Ozd heeft ongeveer 36.000 inwoners, van wie eenderde Roma is. De temperatuur kan daar in de zomer oplopen tot 40 graden Celsius.

Het gemeentebestuur van Ozd wordt geleid door Fidesz, de conservatieve partij van de Hongaarse premier Viktor Orban. Volgens de regeringspartij is het besluit van de gemeente Ozd 'verantwoord en rechtmatig'. De socialistische oppositiepartij heeft minister van Binnenlandse Zaken Sandor Pinter opgeroepen om de watertoevoer in de gemeente te herstellen.
En juist omdat het in het nieuws komt veranderen er dingen en wordt het water weer aangesloten.

quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)se-Roma-in-Ozd.dhtml
Weer water voor Hongaarse Roma in Ozd
07/08/13, 16:50
Hongaarse Roma in de gemeente Ozd, een stad in het noorden van Hongarije, zullen vanaf woensdagavond weer water tot hun beschikking hebben. Op verzoek van de minister van Binnenlandse Zaken Sandor Pinter beloofde de burgemeester van Ozd woensdag om de waterpompen weer aan te sluiten.

De gemeente Ozd was van mening dat de Roma-zigeuners water verspillen en had een groot deel van hun watervoorziening afgesneden. Naar verwachting wordt het donderdag 40 graden Celsius in Hongarije. Het is niet bekend of de pompen definitief weer worden aangesloten of tijdelijk wegens de hitte. Roma in Oost-Europa zijn vaak te arm om aangesloten te worden op de watervoorziening in hun huizen.
Als dit niet in het nieuws was gekomen was het water echt niet binnen een dag weer aangesloten.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:22:53 #180
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132581393
Maar dit topic gaat over ontvoerde kinderen ... Die niet ontvoerd bleken te zijn.
pi_132581446
Niet gestolen dus..
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132581591
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:22 schreef Copycat het volgende:
Maar dit topic gaat over ontvoerde kinderen ... Die niet ontvoerd bleken te zijn.
en nu is alles weer goed?
pi_132581613
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:13 schreef yulian het volgende:

[..]

ook volgens unicef zijn roma vaak betrokken bij child trafficking, omdat ze onder de radar van de overheid opereren.
The Guardian schrijft er nu over http://www.theguardian.co(...)ia-bulgaria-roma-dna
Waarom is er volgens jou niets aan de hand bij dit meisje?
pi_132581692
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:25 schreef De_Coulance het volgende:
Niet gestolen dus..
Neh.... meer een illegale adoptie waarvan eerder werd geroepen dat dit
sociaal geaccepteerd is in Griekenland, maar wat dus niet helemaal blijkt te kloppen.
aangezien er ook een kind is weggehaald bij een Grieks echtpaar die een Roma kind
hadden gekocht.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:46:06 #185
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132581883
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
en nu is alles weer goed?
Nu blijt de hysterie ongegrond te zijn. En probeert men er andere zaken bij te slepen om toch maar die zwarte piet asn de Roma's toe te delen. Maar het onderwerp van dit topic bleek toch echt vals.
pi_132582011
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nu blijt de hysterie ongegrond te zijn. En probeert men er andere zaken bij te slepen om toch maar die zwarte piet asn de Roma's toe te delen. Maar het onderwerp van dit topic bleek toch echt vals.
Het zou toch beter zijn om een manier te vinden dat die kinderen niet ''per ongeluk'' bij de verkeerde
mensen terecht komen? Dus dat die illegale adopties kunnen worden gestopt en de kinderen
op een ''normale'' manier geadopteerd zouden kunnen worden, zodat ze niet verkeerd terecht komen.

Tja en de fraude met kinderbijslag moet natuurlijk ook op de n of andere manier aangepakt worden
toch? Je kan dit ook niet zomaar afdoen als, ''niks aan de hand mensen, allemaal doorlopen''.

Ja TT klopt niet meer maar ik ben geen modje, vraag om een TT change ofzo
Ik ben trouwens ook niet TS..
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:54:43 #187
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132582131
Wie zegt dat je TS bent? Wil je over illegale adopties praten, open daar dan een topic over. Lijkt mij efficinter dan in dit NWS-topic off topic gaan.
pi_132582176
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:54 schreef Copycat het volgende:
Wie zegt dat je TS bent? Wil je over illegale adopties praten, open daar dan een topic over. Lijkt mij efficinter dan in dit NWS-topic off topic gaan.
Niemand, ik zeg het even voor de zekerheid.
Nee, ik ga geen topic openen :) prima als iedereen dit onderwerp als afgesloten beschouwd,
maar vreemd vind ik dat wel.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:09:18 #189
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132582470
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Niemand, ik zeg het even voor de zekerheid.
Nee, ik ga geen topic openen :) prima als iedereen dit onderwerp als afgesloten beschouwd,
maar vreemd vind ik dat wel.
Het nieuwsonderwerp bleek niet te kloppen. Dan kun je het wel over een andere boeg gaan gooien, maar dan heeft het toch niets meer van doen met het initile onderwerp?

Bij mij heeft de TS trouwens een kek kleurtje. Heel handig.
pi_132582646
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:09 schreef Copycat het volgende:

[quote]Het nieuwsonderwerp bleek niet te kloppen. Dan kun je het wel over een andere boeg gaan gooien, maar dan heeft het toch niets meer van doen met het initile onderwerp?
Het orginele nieuws heeft ander nieuws aan het licht gebracht natuurlijk.
Dus dan is het oorzaak /gevolg, maar zei al, prima als het onderwerp daarmee afgesloten is.

quote:
Bij mij heeft de TS trouwens een kek kleurtje. Heel handig.
Ja, da's hip, dat heb ik dan weer niet.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:16:52 #191
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132582683
Nee, het originele nieuws bleek geen nieuws en nu wordt er van alles bijgesleept.
Enfin, herhaling van zetten, we gaan het niet eens worden.
pi_132582727
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:16 schreef Copycat het volgende:

zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:09:10 #193
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_132591163
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Natuurlijk is er wel iets aan de hand ik snap dat doodzwijgen nooit zo goed.
Als het water wordt afgesloten bij de Hongaarse Roma's is dit ook ''nieuws''

http://www.volkskrant.nl/(...)-ondanks-hitte.dhtml

[..]

En juist omdat het in het nieuws komt veranderen er dingen en wordt het water weer aangesloten.

[..]

Als dit niet in het nieuws was gekomen was het water echt niet binnen een dag weer aangesloten.
Dit topic gaat niet over water, dit gaat over het feit dat jij en je kornuiten de roma als kinderdieven te boek wil zetten.
The Art Of Lying
pi_132591570
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:09 schreef yulian het volgende:

[..]

Dit topic gaat niet over water, dit gaat over het feit dat jij en je kornuiten de roma als kinderdieven te boek wil zetten.
Wat een Bullshit :')

Ik zou niet weten wie hier ''mijn kornuiten'' zijn trouwens.
pi_132591842
Door te ontkennen dat er flink iets mis is daar help je de boel niet hoor, want juist omdat er flink iets
mis is zijn dit soort Stichtingen opgericht, als je nu gaat ontkennen dat er van alles mis is, kunnen
ze die stichtingen wel opheffen.

http://stichtingroma.nl/

ook goed.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:59:14 #196
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_132593396
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Door te ontkennen dat er flink iets mis is daar help je de boel niet hoor, want juist omdat er flink iets
mis is zijn dit soort Stichtingen opgericht, als je nu gaat ontkennen dat er van alles mis is, kunnen
ze die stichtingen wel opheffen.

http://stichtingroma.nl/

ook goed.
Nogmaals daar gaat het in dit topic niet over, maak lekker je eigen drama topic aan. En daarnaast er zijn genoeg stichtingen voor van alles en nog wat dus ook voor roma kindjes.
The Art Of Lying
pi_132598751
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:59 schreef yulian het volgende:

[..]

Nogmaals daar gaat het in dit topic niet over, maak lekker je eigen drama topic aan. En daarnaast er zijn genoeg stichtingen voor van alles en nog wat dus ook voor roma kindjes.
Nogmaals, ik ga helemaal geen topic aanmaken, er was er al eentje, die ik ook niet geopend heb trouwens :') maar die is ook stilgelegd en zelf Dven geloofde niet dat het een zigeunerkind was NWS / mensenhandel door roma's

Dus je moet gewoon niet de zaken gaan omdraaien en als een soort hooligan tegen mij tekeer
gaan, het maakt trouwens nul indruk op mij dat hooligangedrag.
pi_132849565
Toch goed dat het ontdekt is en mooi dat in ieder geval 4 van de kinderen zo snel naar een pleeggezin
konden.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)huis-geplaatst.dhtml
30-10-13

Broers en zussen Roma-meisje Maria uit huis geplaatst

Moeder Sasha Ruseva met een van Maria's zusjes

De meeste broertjes en zusjes van het 4-jarige Roma-meisje Maria zijn uit huis geplaatst door de Bulgaarse autoriteiten. Maria werd 2 weken geleden aangetroffen in een Roma-kamp in Griekenland, waar ze bij mensen woonde die niet haar ouders waren. De zoektocht naar de echte ouders van het blonde meisje werd wereldnieuws.

Vorige week bleek uit een DNA-test dat ze thuishoorde bij een Roma-familie in Bulgarije. Televisiebeelden van dat gezin zorgden echter voor ophef. De kinderen leefden in diepe armoede, waren slecht gekleed, sliepen op de grond en spraken nauwelijks Bulgaars.

Vier van de kinderen gaan naar een pleeggezin, twee andere naar een Bulgaars opvanginstituut.
Nog eens twee kinderen zijn boven de 18 en vallen niet meer onder de bescherming van de autoriteiten.

Maria zelf is opgevangen door een liefdadigheidsinstelling in de Griekse hoofdstad Athene. Naar haar biologische moeder Sasha Ruseva loopt nog een onderzoek. De vraag is of zij betaald heeft gekregen om Maria af te staan aan het Griekse stel. Ruseva ontkent dit.
  zondag 3 november 2013 @ 13:11:33 #199
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132849781
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 22:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nogmaals, ik ga helemaal geen topic aanmaken, er was er al eentje, die ik ook niet geopend heb trouwens :') maar die is ook stilgelegd en zelf Dven geloofde niet dat het een zigeunerkind was NWS / mensenhandel door roma's

Dus je moet gewoon niet de zaken gaan omdraaien en als een soort hooligan tegen mij tekeer
gaan, het maakt trouwens nul indruk op mij dat hooligangedrag.
Ik heb niet gezegd dat ik niet geloof dat het een zigeunerkind is. Slechts gezegd dat ik het hoogst opmerkelijk zou vinden.
  zondag 3 november 2013 @ 21:33:30 #200
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_132869715
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dit.
pi_132880990
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2013 21:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit.
Klopt ja, de kinderen zelf kunnen er niks aan doen, heb ik vaak medelijden mee. Maar als die kinderen ouder worden en volwassen worden kunnen ze er wellicht meer aan doen om te integreren in de maatschappij. Ook al begrijp ik dat ze vaak gediscrimineerd worden alleen maar omdat ze er zo uitzien, ook als je als zigeuner moeite doet om je niet slecht te gedragen. Moeilijk issue.
Vind wel dat die zigeuners westerse landen niet moeten lastigvallen met hun illegale kampen etc, oppleuren met dat.
  maandag 4 november 2013 @ 11:29:21 #202
3542 Gia
User under construction
pi_132883611
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 13:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
De vraag is of zij betaald heeft gekregen om Maria af te staan aan het Griekse stel. Ruseva ontkent dit.
Griekse Roma stel, h.

Volgens mij komt het bij Roma vaker voor dat kinderen, om wat voor reden dan ook, door andere Roma worden opgevoed.

Maar goed, positieve nieuws is dat de schrijnende omstandigheden voor de boers en zussen van dit kind aan 't licht zijn gekomen en daar ingegrepen wordt.
  maandag 4 november 2013 @ 11:33:42 #203
3542 Gia
User under construction
pi_132883698
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 09:02 schreef StarmanFR het volgende:

Vind wel dat die zigeuners westerse landen niet moeten lastigvallen met hun illegale kampen etc, oppleuren met dat.
Dus polen, hongaren, nigerianen, en andere afrikaanse zwervers mogen hier wel komen, moeten onmiddellijk asiel krijgen, een huis, een uitkering en kinderbijslag, maar Roma, met een eigen woning, mogen overal rondreizen, behalve hier.

Mensen zijn mensen en regels zijn regels.
pi_132884137
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 11:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus polen, hongaren, nigerianen, en andere afrikaanse zwervers mogen hier wel komen, moeten onmiddellijk asiel krijgen, een huis, een uitkering en kinderbijslag, maar Roma, met een eigen woning, mogen overal rondreizen, behalve hier.

Mensen zijn mensen en regels zijn regels.
Denk dat de meeste mensen ook tegen zijn dat groepen zich mogen vestigen zonder dat ze genoeg middellen van bestaan hebben. Ik ben daar ook op tegen, alleen in uitzonderlijke gevallen (uit gevaar voor eigen leven) asielzoekers opvangen. En natuurlijk is een immigrant die al een baan heeft gescoord en een huis op het oog heeft meer dan welkom. Maar Roma's in Roemenie zijn weliswaar heel arm, maar niet in gevaar in eigen land. Begrijp wel dat ze ergens anders een beter leven willen hebben, maar dan van die vieze kampen neerzetten.....
Ze zijn geen politiek vluchteling, dus ze hoeven zich ook niet zo te gedragen. Bovendien kunnen de westerse landen niet alle miserie van de wereld ontvangen.
pi_133655860
Ook Maria komt in een Bulgaars pleeggezin, volgens http://www.thedailybeast.(...)ian-foster-care.html
  woensdag 27 november 2013 @ 02:10:40 #206
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133665955
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 00:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Additionally, the internet activity focused on the racial aspect of the story, rather than the tragedy that a 5-year-old child was forced to beg on the streets

See more at: http://www.panoramas.pitt(...)sthash.t5VCPm91.dpuf
Is natuurlijk wel wat voor te zeggen wanneer er tig andere kinderen zijn die ook bedelen, maar men opeens 'het blonde kindje wil redden'.

Het blijft natuurlijk dieptriest dat een kind moet bedelen en daar kan niet genoeg aandacht aan besteed worden. Maar op het moment dat er selectieve aandacht aan besteed wordt (wel bij blonde kinderen, niet bij niet-blonde kinderen) klopt er iets niet.

Ook opvallend dat 'Maria' de 'blonde engel' wordt genoemd waarbij het lijkt alsof er nauwelijks aandacht is voor andere slachtoffers/kinderen die op een dergelijke manier moeten leven.
Krekker is de bom!
  woensdag 27 november 2013 @ 02:46:12 #207
111528 Viajero
Who dares wins
pi_133666206
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Want Roma zijn altijd voorbeeld ouders. Het is nog nooit gebeurd dat een Roma kind ooit iets tekort kwam. Toch?

Heb je ooit Roma kampen gezien? Bij niet Roma worden die kinderen per direct weggehaald wegens extreme verwaarlozing.

Helaas worden Roma inderdaad gediscrimineerd, zodat die kinderen gewoon mogen blijven en het probleem van generatie op generatie doorgaat.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 27 november 2013 @ 02:48:27 #208
111528 Viajero
Who dares wins
pi_133666225
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:16 schreef Copycat het volgende:
Nee, het originele nieuws bleek geen nieuws en nu wordt er van alles bijgesleept.
Ja, stel dat je het gaat hebben over verwaarloosde kinderen. Discriminatie natuurlijk, toch?

Wat heb jij tegen Roma kinderen dat je ze in die ellende gevangen wilt houden?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 27 november 2013 @ 12:28:11 #209
3542 Gia
User under construction
pi_133671984
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:53 schreef StarmanFR het volgende:

Begrijp wel dat ze ergens anders een beter leven willen hebben, maar dan van die vieze kampen neerzetten.....

Over het algemeen zijn die kampen heel schoon.
Ook binnenshuis is het meestal brandschoon.

Marokkanen, Turken, Polen, Bulgaren, geen van allen in gevaar in eigen land, maar die mogen gerust naar Nederland komen en nog blijven ook.

Men moet niet met twee maten meten.
  woensdag 27 november 2013 @ 12:29:55 #210
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133672020
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 02:48 schreef Viajero het volgende:

Wat heb jij tegen Roma's dat je ze hun kinderen af wil nemen?
  woensdag 27 november 2013 @ 12:35:49 #211
3542 Gia
User under construction
pi_133672123
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 02:48 schreef Viajero het volgende:
Ja, stel dat je het gaat hebben over verwaarloosde kinderen. Discriminatie natuurlijk, toch?

Als er, door dit geval, meer aandacht komt voor de Roma-kinderen, is dat uiteraard geweldig.

Feit is dat ze nergens echt thuis zijn en daarom elk land er zijn handen van aftrekt als 'niet onze zaak'.
Nu gaat het om een blond Roma-meisje en er wordt eerst 'ontvoering' geroepen, als dat niet waar blijkt te zijn, moet ze worden weggehaald bij de Roma, want verwaarlozing.

Doe dat dan ook bij de andere, verwaarloosde Roma-kinderen.
pi_133673914
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 02:10 schreef KreKkeR het volgende:
Ook opvallend dat 'Maria' de 'blonde engel' wordt genoemd waarbij het lijkt alsof er nauwelijks aandacht is voor andere slachtoffers/kinderen die op een dergelijke manier moeten leven.
volgens mij kwam die bijnaam bij haar Griekse 'ouders' vandaan. Ze had bij hen blijkbaar ook de enige slaapkamer gekregen, de anderen sliepen ergens anders.
  woensdag 27 november 2013 @ 13:48:11 #213
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133673972
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:46 schreef poemojn het volgende:

[..]

volgens mij kwam die bijnaam bij haar Griekse 'ouders' vandaan. Ze had bij hen blijkbaar ook de enige slaapkamer gekregen, de anderen sliepen ergens anders.
Oke dat wist ik niet, dank voor de toelichting ^O^
Krekker is de bom!
  woensdag 27 november 2013 @ 14:12:52 #214
111528 Viajero
Who dares wins
pi_133674621
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat heb jij tegen Roma's dat je ze hun kinderen af wil nemen?
Als ze goed voor hun kinderen zorgen dan wil ik dat helemaal niet. En er zullen vast Roma zijn die normaal leven, hun kinderen goed kleden, voeden en naar school sturen.

Maar de Roma die ik gezien heb zijn de Roma kampen in Italie en Spanje, en de Roma bedelaars met baby in London en Parijs. En hoe die kinderen behandeld worden staat voor mij gelijk aan kindermishandeling.

Wil je echt ontkennen dat er Roma zijn die hun kinderen slecht behandelen? Of vind je het wel prima dat die kinderen geen toekomst hebben?
pi_133674657
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Ook binnenshuis is het meestal brandschoon.

Marokkanen, Turken, Polen, Bulgaren, geen van allen in gevaar in eigen land, maar die mogen gerust naar Nederland komen en nog blijven ook.

Men moet niet met twee maten meten.
Had in een reportage gezien dat veel zigeuners zelf geloven dat ze ziek zijn en hepatitis hebben door de omstandigheden. Misschien dat een paar arme zigeuners schoner zijn, maar in die kampen zie je toch erg veel afval rondslingeren.
  woensdag 27 november 2013 @ 14:14:12 #216
111528 Viajero
Who dares wins
pi_133674668
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Als er, door dit geval, meer aandacht komt voor de Roma-kinderen, is dat uiteraard geweldig.

Feit is dat ze nergens echt thuis zijn en daarom elk land er zijn handen van aftrekt als 'niet onze zaak'.
Nu gaat het om een blond Roma-meisje en er wordt eerst 'ontvoering' geroepen, als dat niet waar blijkt te zijn, moet ze worden weggehaald bij de Roma, want verwaarlozing.

Doe dat dan ook bij de andere, verwaarloosde Roma-kinderen.
Helemaal mee eens, ik heb het inderdaad ook over alle verwaarloosde kinderen. En niet alleen Roma kinderen, maar van wat ik in Europa gezien heb is de situatie van Roma kinderen echt het meest schrijnend.
  woensdag 27 november 2013 @ 14:15:34 #217
111528 Viajero
Who dares wins
pi_133674705
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]

De Roma kampen die ik in Spanje en Italie gezien heb waren alles behalve schoon. Overal afval en rotzooi.
  woensdag 27 november 2013 @ 16:14:19 #218
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_133678313
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

De Roma kampen die ik in Spanje en Italie gezien heb waren alles behalve schoon. Overal afval en rotzooi.
Inderdaad, het is daar zoals die scene uit Kuifje en de Juwelen van Bianca Castafiore. Ze staan gewoon op een soort vuilnisbelt, maar dan wel zelf gecreerd.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 27 november 2013 @ 16:48:21 #219
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_133679358
Ah de ''experts'' hebben het topic wederom gevonden :')
The Art Of Lying
  woensdag 27 november 2013 @ 17:15:45 #220
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_133680213
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:48 schreef yulian het volgende:
Ah de ''experts'' hebben het topic wederom gevonden :')
Dit ja. Hebben een paar keer een roma-kamp van een afstandje op hun vakantie gezien :')
  woensdag 27 november 2013 @ 17:18:56 #221
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_133680316
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Dit ja. Hebben een paar keer een roma-kamp van een afstandje op hun vakantie gezien :')
In Itali ja :')
The Art Of Lying
  woensdag 27 november 2013 @ 17:22:38 #222
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_133680432
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:18 schreef yulian het volgende:

[..]

In Itali ja :')
De beruchte zigeunerkampen in Itali _O_
  woensdag 27 november 2013 @ 17:28:03 #223
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_133680583
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:22 schreef Dven het volgende:

[..]

De beruchte zigeunerkampen in Itali _O_
Servi ;( O+
The Art Of Lying
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties