abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132581446
Niet gestolen dus..
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132581591
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:22 schreef Copycat het volgende:
Maar dit topic gaat over ontvoerde kinderen ... Die niet ontvoerd bleken te zijn.
en nu is alles weer goed?
pi_132581613
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 12:13 schreef yulian het volgende:

[..]

Omdat er niets aan de hand is, maar weer eens door de nieuwsbladen een hoop drama is veroorzaakt. Puur omdat het over roma gaat...
ook volgens unicef zijn roma vaak betrokken bij child trafficking, omdat ze onder de radar van de overheid opereren.
The Guardian schrijft er nu over http://www.theguardian.co(...)ia-bulgaria-roma-dna
Waarom is er volgens jou niets aan de hand bij dit meisje?
pi_132581692
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:25 schreef De_Coulance het volgende:
Niet gestolen dus..
Neh.... meer een illegale adoptie waarvan eerder werd geroepen dat dit
sociaal geaccepteerd is in Griekenland, maar wat dus niet helemaal blijkt te kloppen.
aangezien er ook een kind is weggehaald bij een Grieks echtpaar die een Roma kind
hadden gekocht.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:46:06 #185
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132581883
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
en nu is alles weer goed?
Nu blijt de hysterie ongegrond te zijn. En probeert men er andere zaken bij te slepen om toch maar die zwarte piet asn de Roma's toe te delen. Maar het onderwerp van dit topic bleek toch echt vals.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_132582011
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nu blijt de hysterie ongegrond te zijn. En probeert men er andere zaken bij te slepen om toch maar die zwarte piet asn de Roma's toe te delen. Maar het onderwerp van dit topic bleek toch echt vals.
Het zou toch beter zijn om een manier te vinden dat die kinderen niet ''per ongeluk'' bij de verkeerde
mensen terecht komen? Dus dat die illegale adopties kunnen worden gestopt en de kinderen
op een ''normale'' manier geadopteerd zouden kunnen worden, zodat ze niet verkeerd terecht komen.

Tja en de fraude met kinderbijslag moet natuurlijk ook op de één of andere manier aangepakt worden
toch? Je kan dit ook niet zomaar afdoen als, ''niks aan de hand mensen, allemaal doorlopen''.

Ja TT klopt niet meer maar ik ben geen modje, vraag om een TT change ofzo
Ik ben trouwens ook niet TS..
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:54:43 #187
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132582131
Wie zegt dat je TS bent? Wil je over illegale adopties praten, open daar dan een topic over. Lijkt mij efficiënter dan in dit NWS-topic off topic gaan.
pi_132582176
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:54 schreef Copycat het volgende:
Wie zegt dat je TS bent? Wil je over illegale adopties praten, open daar dan een topic over. Lijkt mij efficiënter dan in dit NWS-topic off topic gaan.
Niemand, ik zeg het even voor de zekerheid.
Nee, ik ga geen topic openen :) prima als iedereen dit onderwerp als afgesloten beschouwd,
maar vreemd vind ik dat wel.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:09:18 #189
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132582470
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Niemand, ik zeg het even voor de zekerheid.
Nee, ik ga geen topic openen :) prima als iedereen dit onderwerp als afgesloten beschouwd,
maar vreemd vind ik dat wel.
Het nieuwsonderwerp bleek niet te kloppen. Dan kun je het wel over een andere boeg gaan gooien, maar dan heeft het toch niets meer van doen met het initiële onderwerp?

Bij mij heeft de TS trouwens een kek kleurtje. Heel handig.
pi_132582646
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:09 schreef Copycat het volgende:

[quote]Het nieuwsonderwerp bleek niet te kloppen. Dan kun je het wel over een andere boeg gaan gooien, maar dan heeft het toch niets meer van doen met het initiële onderwerp?
Het orginele nieuws heeft ander nieuws aan het licht gebracht natuurlijk.
Dus dan is het oorzaak /gevolg, maar zei al, prima als het onderwerp daarmee afgesloten is.

quote:
Bij mij heeft de TS trouwens een kek kleurtje. Heel handig.
Ja, da's hip, dat heb ik dan weer niet.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:16:52 #191
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132582683
Nee, het originele nieuws bleek geen nieuws en nu wordt er van alles bijgesleept.
Enfin, herhaling van zetten, we gaan het niet eens worden.
pi_132582727
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:16 schreef Copycat het volgende:

zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:09:10 #193
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_132591163
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Natuurlijk is er wel iets aan de hand ik snap dat doodzwijgen nooit zo goed.
Als het water wordt afgesloten bij de Hongaarse Roma's is dit ook ''nieuws''

http://www.volkskrant.nl/(...)-ondanks-hitte.dhtml

[..]

En juist omdat het in het nieuws komt veranderen er dingen en wordt het water weer aangesloten.

[..]

Als dit niet in het nieuws was gekomen was het water echt niet binnen een dag weer aangesloten.
Dit topic gaat niet over water, dit gaat over het feit dat jij en je kornuiten de roma als kinderdieven te boek wil zetten.
The Art Of Lying
pi_132591570
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:09 schreef yulian het volgende:

[..]

Dit topic gaat niet over water, dit gaat over het feit dat jij en je kornuiten de roma als kinderdieven te boek wil zetten.
Wat een Bullshit :')

Ik zou niet weten wie hier ''mijn kornuiten'' zijn trouwens.
pi_132591842
Door te ontkennen dat er flink iets mis is daar help je de boel niet hoor, want juist omdat er flink iets
mis is zijn dit soort Stichtingen opgericht, als je nu gaat ontkennen dat er van alles mis is, kunnen
ze die stichtingen wel opheffen.

http://stichtingroma.nl/

ook goed.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:59:14 #196
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_132593396
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Door te ontkennen dat er flink iets mis is daar help je de boel niet hoor, want juist omdat er flink iets
mis is zijn dit soort Stichtingen opgericht, als je nu gaat ontkennen dat er van alles mis is, kunnen
ze die stichtingen wel opheffen.

http://stichtingroma.nl/

ook goed.
Nogmaals daar gaat het in dit topic niet over, maak lekker je eigen drama topic aan. En daarnaast er zijn genoeg stichtingen voor van alles en nog wat dus ook voor roma kindjes.
The Art Of Lying
pi_132598751
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:59 schreef yulian het volgende:

[..]

Nogmaals daar gaat het in dit topic niet over, maak lekker je eigen drama topic aan. En daarnaast er zijn genoeg stichtingen voor van alles en nog wat dus ook voor roma kindjes.
Nogmaals, ik ga helemaal geen topic aanmaken, er was er al eentje, die ik ook niet geopend heb trouwens :') maar die is ook stilgelegd en zelf Dven geloofde niet dat het een zigeunerkind was NWS / mensenhandel door roma's

Dus je moet gewoon niet de zaken gaan omdraaien en als een soort hooligan tegen mij tekeer
gaan, het maakt trouwens nul indruk op mij dat hooligangedrag.
pi_132849565
Toch goed dat het ontdekt is en mooi dat in ieder geval 4 van de kinderen zo snel naar een pleeggezin
konden.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)huis-geplaatst.dhtml
30-10-13

Broers en zussen Roma-meisje Maria uit huis geplaatst

Moeder Sasha Ruseva met een van Maria's zusjes

De meeste broertjes en zusjes van het 4-jarige Roma-meisje Maria zijn uit huis geplaatst door de Bulgaarse autoriteiten. Maria werd 2 weken geleden aangetroffen in een Roma-kamp in Griekenland, waar ze bij mensen woonde die niet haar ouders waren. De zoektocht naar de echte ouders van het blonde meisje werd wereldnieuws.

Vorige week bleek uit een DNA-test dat ze thuishoorde bij een Roma-familie in Bulgarije. Televisiebeelden van dat gezin zorgden echter voor ophef. De kinderen leefden in diepe armoede, waren slecht gekleed, sliepen op de grond en spraken nauwelijks Bulgaars.

Vier van de kinderen gaan naar een pleeggezin, twee andere naar een Bulgaars opvanginstituut.
Nog eens twee kinderen zijn boven de 18 en vallen niet meer onder de bescherming van de autoriteiten.

Maria zelf is opgevangen door een liefdadigheidsinstelling in de Griekse hoofdstad Athene. Naar haar biologische moeder Sasha Ruseva loopt nog een onderzoek. De vraag is of zij betaald heeft gekregen om Maria af te staan aan het Griekse stel. Ruseva ontkent dit.
  zondag 3 november 2013 @ 13:11:33 #199
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132849781
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 22:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nogmaals, ik ga helemaal geen topic aanmaken, er was er al eentje, die ik ook niet geopend heb trouwens :') maar die is ook stilgelegd en zelf Dven geloofde niet dat het een zigeunerkind was NWS / mensenhandel door roma's

Dus je moet gewoon niet de zaken gaan omdraaien en als een soort hooligan tegen mij tekeer
gaan, het maakt trouwens nul indruk op mij dat hooligangedrag.
Ik heb niet gezegd dat ik niet geloof dat het een zigeunerkind is. Slechts gezegd dat ik het hoogst opmerkelijk zou vinden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 3 november 2013 @ 21:33:30 #200
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_132869715
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

De kinderen zijn niet eng, de mensen die ze ''opvoeden'' zijn eng.
Dit.
pi_132880990
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2013 21:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit.
Klopt ja, de kinderen zelf kunnen er niks aan doen, heb ik vaak medelijden mee. Maar als die kinderen ouder worden en volwassen worden kunnen ze er wellicht meer aan doen om te integreren in de maatschappij. Ook al begrijp ik dat ze vaak gediscrimineerd worden alleen maar omdat ze er zo uitzien, ook als je als zigeuner moeite doet om je niet slecht te gedragen. Moeilijk issue.
Vind wel dat die zigeuners westerse landen niet moeten lastigvallen met hun illegale kampen etc, oppleuren met dat.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  maandag 4 november 2013 @ 11:29:21 #202
3542 Gia
User under construction
pi_132883611
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 13:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
De vraag is of zij betaald heeft gekregen om Maria af te staan aan het Griekse stel. Ruseva ontkent dit.
Griekse Roma stel, hè.

Volgens mij komt het bij Roma vaker voor dat kinderen, om wat voor reden dan ook, door andere Roma worden opgevoed.

Maar goed, positieve nieuws is dat de schrijnende omstandigheden voor de boers en zussen van dit kind aan 't licht zijn gekomen en daar ingegrepen wordt.
  maandag 4 november 2013 @ 11:33:42 #203
3542 Gia
User under construction
pi_132883698
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 09:02 schreef StarmanFR het volgende:

Vind wel dat die zigeuners westerse landen niet moeten lastigvallen met hun illegale kampen etc, oppleuren met dat.
Dus polen, hongaren, nigerianen, en andere afrikaanse zwervers mogen hier wel komen, moeten onmiddellijk asiel krijgen, een huis, een uitkering en kinderbijslag, maar Roma, met een eigen woning, mogen overal rondreizen, behalve hier.

Mensen zijn mensen en regels zijn regels.
pi_132884137
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 11:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus polen, hongaren, nigerianen, en andere afrikaanse zwervers mogen hier wel komen, moeten onmiddellijk asiel krijgen, een huis, een uitkering en kinderbijslag, maar Roma, met een eigen woning, mogen overal rondreizen, behalve hier.

Mensen zijn mensen en regels zijn regels.
Denk dat de meeste mensen ook tegen zijn dat groepen zich mogen vestigen zonder dat ze genoeg middellen van bestaan hebben. Ik ben daar ook op tegen, alleen in uitzonderlijke gevallen (uit gevaar voor eigen leven) asielzoekers opvangen. En natuurlijk is een immigrant die al een baan heeft gescoord en een huis op het oog heeft meer dan welkom. Maar Roma's in Roemenie zijn weliswaar heel arm, maar niet in gevaar in eigen land. Begrijp wel dat ze ergens anders een beter leven willen hebben, maar dan van die vieze kampen neerzetten.....
Ze zijn geen politiek vluchteling, dus ze hoeven zich ook niet zo te gedragen. Bovendien kunnen de westerse landen niet alle miserie van de wereld ontvangen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_133655860
Ook Maria komt in een Bulgaars pleeggezin, volgens http://www.thedailybeast.(...)ian-foster-care.html
  woensdag 27 november 2013 @ 02:10:40 #206
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133665955
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 00:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Additionally, the internet activity focused on the racial aspect of the story, rather than the tragedy that a 5-year-old child was forced to beg on the streets

See more at: http://www.panoramas.pitt(...)sthash.t5VCPm91.dpuf
Is natuurlijk wel wat voor te zeggen wanneer er tig andere kinderen zijn die ook bedelen, maar men opeens 'het blonde kindje wil redden'.

Het blijft natuurlijk dieptriest dat een kind moet bedelen en daar kan niet genoeg aandacht aan besteed worden. Maar op het moment dat er selectieve aandacht aan besteed wordt (wel bij blonde kinderen, niet bij niet-blonde kinderen) klopt er iets niet.

Ook opvallend dat 'Maria' de 'blonde engel' wordt genoemd waarbij het lijkt alsof er nauwelijks aandacht is voor andere slachtoffers/kinderen die op een dergelijke manier moeten leven.
Krekker is de bom!
  woensdag 27 november 2013 @ 02:46:12 #207
111528 Viajero
Who dares wins
pi_133666206
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Want Roma zijn altijd voorbeeld ouders. Het is nog nooit gebeurd dat een Roma kind ooit iets tekort kwam. Toch?

Heb je ooit Roma kampen gezien? Bij niet Roma worden die kinderen per direct weggehaald wegens extreme verwaarlozing.

Helaas worden Roma inderdaad gediscrimineerd, zodat die kinderen gewoon mogen blijven en het probleem van generatie op generatie doorgaat.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 27 november 2013 @ 02:48:27 #208
111528 Viajero
Who dares wins
pi_133666225
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 15:16 schreef Copycat het volgende:
Nee, het originele nieuws bleek geen nieuws en nu wordt er van alles bijgesleept.
Ja, stel dat je het gaat hebben over verwaarloosde kinderen. Discriminatie natuurlijk, toch?

Wat heb jij tegen Roma kinderen dat je ze in die ellende gevangen wilt houden?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 27 november 2013 @ 12:28:11 #209
3542 Gia
User under construction
pi_133671984
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:53 schreef StarmanFR het volgende:

Begrijp wel dat ze ergens anders een beter leven willen hebben, maar dan van die vieze kampen neerzetten.....

Over het algemeen zijn die kampen heel schoon.
Ook binnenshuis is het meestal brandschoon.

Marokkanen, Turken, Polen, Bulgaren, geen van allen in gevaar in eigen land, maar die mogen gerust naar Nederland komen en nog blijven ook.

Men moet niet met twee maten meten.
  woensdag 27 november 2013 @ 12:29:55 #210
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133672020
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 02:48 schreef Viajero het volgende:

Wat heb jij tegen Roma kinderen dat je ze in die ellende gevangen wilt houden?
:')

Wat heb jij tegen Roma's dat je ze hun kinderen af wil nemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')