abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132300880
quote:
Drie Griekse belastingfraudeurs kunnen de rest van hun leven hun zonden overdenken. Ze kregen levenslange celstraffen voor belastingfraude, meldden Griekse media.

De daders hadden btw-fraude gepleegd met valse facturen. De schade aan de Griekse schatkist was volgens de rechtbank 840.000 euro.

Sinds 2011 zijn de straffen voor belastingfraude flink verhoogd en is het in Griekenland mogelijk om voor dergelijke delicten levenslang achter de tralies te belanden.

Bron
Hier kunnen wij nog wat van leren. Hier hoef je als frauderende politicus je alleen je excuses aan te bieden en je lidmaatschap op te zeggen. Die tonnen mag je uiteraard gewoon houden.

Alleen decennialange gevangenisstraffen hebben een afschrikkende werking. Onzin als een terugbetalingsregeling of boete hebben dat niet.

Alle fraude boven de 100 duizend euro 30 jaar cel.

[ Bericht 6% gewijzigd door Specularium op 18-10-2013 21:14:19 ]
pi_132300918
Levenslang voor 8,4 ton. :') Dat gaat me iets te ver, ik zou ze 5 jaar elk geven. Oh, en een geldboete van 8,4 ton opleggen natuurlijk.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_132300957
Absurd om mensen levenslang te geven voor fraude. Teringchristus. Weet je ten minste zeker dat ze a) geen verdere belasting meer betalen b) het gefraudeerde geld nooit terug komt c) alleen maar extra geld kosten voor de Staat.

Nog afgezien daarvan veel te zware straf natuurlijk.
pi_132300959
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:53 schreef Confetti het volgende:
Hier kunnen wij nog wat van leren. Hier hoef je als frauderende politicus je alleen je excuses aan te bieden en je lidmaatschap op te zeggen. Die tonnen mag je uiteraard gewoon houden.
Waar staat dat die Grieken die tonnen niet mogen houden?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_132300972
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:53 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hier hoef je als frauderende politicus je alleen je excuses aan te bieden en je lidmaatschap op te zeggen. Die tonnen mag je uiteraard gewoon houden.
Oh, en dit is natuurlijk populistische bullshit. Wordt saai. :O
pi_132300974
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:55 schreef Rezania het volgende:
Levenslang voor 8,4 ton. :') Dat gaat me iets te ver, ik zou ze 5 jaar elk geven. Oh, en een geldboete van 8,4 ton opleggen natuurlijk.
Stel dat we een modaal inkomen nemen van 40k(ruim genomen nog). Modaal moet 20 jaar werken voor 8 ton en daar ook nog eens flink wat belasting over betalen.

Dus nee, prima straf.
pi_132300999
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:57 schreef Tchock het volgende:
Absurd om mensen levenslang te geven voor fraude. Teringchristus. Weet je ten minste zeker dat ze a) geen verdere belasting meer betalen b) het gefraudeerde geld nooit terug komt c) alleen maar extra geld kosten voor de Staat.

Nog afgezien daarvan veel te zware straf natuurlijk.
De maatschappelijke impact van een miljoenenfraude is vele malen groter dan een moord.
pi_132301004
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:59 schreef Confetti het volgende:

[..]

De maatschappelijke impact van een miljoenenfraude is vele malen groter dan een moord.
Het bedrag wordt steeds hoger. Het gaat hier om 8,4 ton door drie daders.
pi_132301023
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het bedrag wordt steeds hoger. Het gaat hier om 8,4 ton door drie daders.
Tonnenfraude dan. Ook goed.
pi_132301063
Gaan ze de politici die Griekenland de EU in geprutst hebben ook zo hard straffen dan? Dat zou wel terecht zijn.

Belachelijk strafmaat overigens.
I´m back.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:06:19 #11
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_132301128
Nu slaan ze weer helemaal door. Kan er dan gvd niemand in Europa eens normaal doen?!?!?
Schijtziek word je er van :r
pi_132301260
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:06 schreef BasEnAad het volgende:
Nu slaan ze weer helemaal door. Kan er dan gvd niemand in Europa eens normaal doen?!?!?
Schijtziek word je er van :r
Ja, ben het met je eens... de laatste tijd lijkt het overal zo'n beetje gekker en gekker te worden...
I´m back.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:05:31 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132307081
Belachelijk hoge straf om het eigen falen als Griekse regering te maskeren. Maar misschien wel effectief om de Grieken van het frauderen af te helpen misschien. You cannot make an omelet without breaking eggs, immers.
The End Times are wild
pi_132307180
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:55 schreef Rezania het volgende:
Is dat nieuws voor jullie? :D Als je je belasting niet betaald komen ''ze'' je halen met getrokken pistool en
alles :') en de gevangenissen daar zijn ietsje minder luxe dan hier zeg maar :+
pi_132307211
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Is dat nieuws voor jullie? :D Als je je belasting niet betaald komen ''ze'' je halen met getrokken pistool en
alles :') en de gevangenissen daar zijn ietsje minder luxe dan hier zeg maar :+
Sinds wanneer doen ze dat dan? Sinds 2011 of zo? Ik dacht dat de helft van de Griekse bevolking aan fraude deed? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_132307345
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:08 schreef Rezania het volgende:

[..]

Sinds wanneer doen ze dat dan? Sinds 2011 of zo? Ik dacht dat de helft van de Griekse bevolking aan fraude deed? :')
Weet ik niet precies vanaf waneer :')
Ik weet ook niet hoeveel er precies aan fraude doen, maar ik weet wel van iemand die de belasting
van zijn huis ofzoiets niet had betaald, die kwamen ze dus even ophalen, huis ging naar ''de bank''
geloof ik, hoe het verder is afgelopen weet ik eigenlijk ook niet :P
pi_132307392
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:05 schreef LXIV het volgende:
You cannot make an omelet without breaking eggs
Stalinist!
I´m back.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:12:41 #18
111528 Viajero
Who dares wins
pi_132307397
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oh, en dit is natuurlijk populistische bullshit. Wordt saai. :O
Ook jij betaalt belasting zodat falende bankiers en politici van jouw geld een riant leven kunnen blijven leiden. Ook jouw geld verliest aan waarde doordat er ten behoeve van falende bankiers veel geld wordt bijgedrukt.

En in jouw geval verdien je het dat je dat geld verliest. Hoe kan je in godsnaam de mensen die van je stelen verdedigen?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:14:46 #19
111528 Viajero
Who dares wins
pi_132307482
Verder is dit leuk, maar de Griekse reders die miljarden naar belastingparadijzen brengen blijven netjes buiten schot. Fraude voor een paar ton wordt keihard aangepakt, fraude voor miljarden wordt gelegaliseerd terwijl het land instort.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_132307601
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:12 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ook jij betaalt belasting zodat falende bankiers en politici it jouw geld een riant leven kunnen blijven leiden. Ook jouw geld verliest aan waarde doordat er ten behoeve van falende bankiers veel geld wordt bijgedrukt.

En in jouw geval verdien je het dat je dat geld verliest. Hoe kan je in godsnaam de mensen die van je stelen verdedigen?
Dit klopt natuurlijk, belastinggeld wordt helemaal niet ingezet voor de burgers en verdwijnt alleen in de zakken van corrupte ambtenaren en bankiers.

Dat diezelfde hoge belastingen voor een relatieve top leefomgeving in Nederland zorgen zullen maar even negeren t.b.v populistische uitspraken.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:20:16 #21
111528 Viajero
Who dares wins
pi_132307730
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:17 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

Dit klopt natuurlijk, belastinggeld wordt helemaal niet ingezet voor de burgers en verdwijnt alleen in de zakken van corrupte ambtenaren en bankiers.

Dat diezelfde hoge belastingen voor een relatieve top leefomgeving in Nederland zorgen zullen maar even negeren t.b.v populistische uitspraken.
Wat? Waarom zou je dat negeren? Natuurlijk komt een deel van het belastinggeld wel goed terecht, maar is het daarom goed dat een groot deel gestolen wordt?

Vind je het ok als ik bij jou inbreek en geld en sieraden steel maar de TV laat staan?

En leg me aub even uit waarom tegen diefstal zijn "populistisch" is. Daar begrijp ik namelijk helemaal niets van.
pi_132308004
Top!!! _O_
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:26:49 #23
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132308053
Hopelijk leren ze ervan en doen ze het niet nog eens :)
pi_132308134
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:26 schreef hugecooll het volgende:
Ik denk dat hier sowieso wel een afschrikwekkende werking van uit gaat. ^O^
pi_132308143
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:26 schreef hugecooll het volgende:
:D gaat ook een beetje moeilijk als je levenslang hebt :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')