Hier kunnen wij nog wat van leren. Hier hoef je als frauderende politicus je alleen je excuses aan te bieden en je lidmaatschap op te zeggen. Die tonnen mag je uiteraard gewoon houden.quote:Drie Griekse belastingfraudeurs kunnen de rest van hun leven hun zonden overdenken. Ze kregen levenslange celstraffen voor belastingfraude, meldden Griekse media.
De daders hadden btw-fraude gepleegd met valse facturen. De schade aan de Griekse schatkist was volgens de rechtbank 840.000 euro.
Sinds 2011 zijn de straffen voor belastingfraude flink verhoogd en is het in Griekenland mogelijk om voor dergelijke delicten levenslang achter de tralies te belanden.
Bron
Waar staat dat die Grieken die tonnen niet mogen houden?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:53 schreef Confetti het volgende:
Hier kunnen wij nog wat van leren. Hier hoef je als frauderende politicus je alleen je excuses aan te bieden en je lidmaatschap op te zeggen. Die tonnen mag je uiteraard gewoon houden.
Oh, en dit is natuurlijk populistische bullshit. Wordt saai.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hier hoef je als frauderende politicus je alleen je excuses aan te bieden en je lidmaatschap op te zeggen. Die tonnen mag je uiteraard gewoon houden.
Stel dat we een modaal inkomen nemen van 40k(ruim genomen nog). Modaal moet 20 jaar werken voor 8 ton en daar ook nog eens flink wat belasting over betalen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:55 schreef Rezania het volgende:
Levenslang voor 8,4 ton.Dat gaat me iets te ver, ik zou ze 5 jaar elk geven. Oh, en een geldboete van 8,4 ton opleggen natuurlijk.
De maatschappelijke impact van een miljoenenfraude is vele malen groter dan een moord.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:57 schreef Tchock het volgende:
Absurd om mensen levenslang te geven voor fraude. Teringchristus. Weet je ten minste zeker dat ze a) geen verdere belasting meer betalen b) het gefraudeerde geld nooit terug komt c) alleen maar extra geld kosten voor de Staat.
Nog afgezien daarvan veel te zware straf natuurlijk.
Het bedrag wordt steeds hoger. Het gaat hier om 8,4 ton door drie daders.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
De maatschappelijke impact van een miljoenenfraude is vele malen groter dan een moord.
Tonnenfraude dan. Ook goed.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het bedrag wordt steeds hoger. Het gaat hier om 8,4 ton door drie daders.
Ja, ben het met je eens... de laatste tijd lijkt het overal zo'n beetje gekker en gekker te worden...quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:06 schreef BasEnAad het volgende:
Nu slaan ze weer helemaal door. Kan er dan gvd niemand in Europa eens normaal doen?!?!?
Schijtziek word je er van
Is dat nieuws voor jullie?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:55 schreef Rezania het volgende:
Levenslang voor 8,4 ton.Dat gaat me iets te ver, ik zou ze 5 jaar elk geven. Oh, en een geldboete van 8,4 ton opleggen natuurlijk.
Sinds wanneer doen ze dat dan? Sinds 2011 of zo? Ik dacht dat de helft van de Griekse bevolking aan fraude deed?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is dat nieuws voor jullie?Als je je belasting niet betaald komen ''ze'' je halen met getrokken pistool en
allesen de gevangenissen daar zijn ietsje minder luxe dan hier zeg maar
Weet ik niet precies vanaf waneerquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Sinds wanneer doen ze dat dan? Sinds 2011 of zo? Ik dacht dat de helft van de Griekse bevolking aan fraude deed?
Stalinist!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:05 schreef LXIV het volgende:
You cannot make an omelet without breaking eggs
Ook jij betaalt belasting zodat falende bankiers en politici van jouw geld een riant leven kunnen blijven leiden. Ook jouw geld verliest aan waarde doordat er ten behoeve van falende bankiers veel geld wordt bijgedrukt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, en dit is natuurlijk populistische bullshit. Wordt saai.
Dit klopt natuurlijk, belastinggeld wordt helemaal niet ingezet voor de burgers en verdwijnt alleen in de zakken van corrupte ambtenaren en bankiers.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ook jij betaalt belasting zodat falende bankiers en politici it jouw geld een riant leven kunnen blijven leiden. Ook jouw geld verliest aan waarde doordat er ten behoeve van falende bankiers veel geld wordt bijgedrukt.
En in jouw geval verdien je het dat je dat geld verliest. Hoe kan je in godsnaam de mensen die van je stelen verdedigen?
Wat? Waarom zou je dat negeren? Natuurlijk komt een deel van het belastinggeld wel goed terecht, maar is het daarom goed dat een groot deel gestolen wordt?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:17 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Dit klopt natuurlijk, belastinggeld wordt helemaal niet ingezet voor de burgers en verdwijnt alleen in de zakken van corrupte ambtenaren en bankiers.
Dat diezelfde hoge belastingen voor een relatieve top leefomgeving in Nederland zorgen zullen maar even negeren t.b.v populistische uitspraken.
Ik denk dat hier sowieso wel een afschrikwekkende werking van uit gaat.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:26 schreef hugecooll het volgende:
Hopelijk leren ze ervan en doen ze het niet nog eens
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:26 schreef hugecooll het volgende:
Hopelijk leren ze ervan en doen ze het niet nog eens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |