quote:'Haagse agenten hebben het gemunt op allochtonen'
Agenten in Den Haag gebruiken buitensporig veel geweld tegen burgers van buitenlandse afkomst. Het politiekorps zou het vooral op Marokkaanse jeugd gemunt hebben. Dat blijkt uit een reportage van Omroep West.
Drie oud-agenten van het Haagse politiekorps doen hun verhaal anononiem. Uit de reportage blijkt dat er bij het politiebureau De Heemstraat een cultuur van rascisme en intimidatie heerst. De gedupeerden zijn geïntimideerd, in elkaar geslagen en mishandeld. In alle gevallen gaat het om buitenproportioneel geweld.
Acht agenten tegen één
Eén van de meest in het oog springende verhalen is die van een agent die 17 jaar werkzaam is geweest voor het politiekorps. De agent, op dat moment in burger, nam waar dat 8 agenten 'inbeukten' op een Marokkaanse jongen. 'Ik heb er wat van gezegd, maar wilde niet herkend worden door collega's.'
Een andere oud-agent laat weten dat chefs hun agenten indekken. 'Je moet meedoen, je verlinkt nooit je collega's, anders moet je weg.'
Arbeidsongeschikt getrapt
Een andere curieuze anekdote is die van iemand die na zijn aanhouding in de receptie van het politiebureau in elkaar werd geslagen en daarbij zijn hand brak. 'Ik werd beetgepakt en het trappenhuis in gesleept. Een motoragent schopte mij in mijn rug.' Dat zou bewust buiten het zicht van de camera's zijn gebeurd. Het slachtoffer zegt door de gebeurtenis volledig arbeidsongeschikt te zijn.
Goed werk
Het politiebureau De Heemstraat ligt nabij de bekende Haagse Markt. Het ligt middenin de Schilderswijk, een buurt die bekend staat als probleemwijk met veel criminaliteit. De politie laat weten zich niet in de aantijgingen te kunnen vinden.
Bureauchef Michel de Roos vindt dat het verhaal geen recht doet aan het vele goede werk dat de politie dagelijks in de wijk verricht. 'Collega's werken keihard aan de veiligheid en zijn daar behoorlijk succesvol in. We treden hard op tegen personen die het hier denken te kunnen verzieken voor mensen die hier prettig met elkaar willen samen leven. Het is niet de makkelijkste wijk. Natuurlijk zijn er wat problemen.'
Bron: AD
Men merkt het WEL, maar klachten worden weggewuifd..quote:
Je doet je OT wel eer aan iig.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:09 schreef Zapata het volgende:
Prima toch zou landelijk ingevoerd moeten worden.
NEE.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:09 schreef Zapata het volgende:
Prima toch zou landelijk ingevoerd moeten worden.
Inderdaad.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:07 schreef Ulx het volgende:
Het ging ineens over joden. Laten dat nou niet doen.
Natuurlijk. Amerikanen, Fransen en Belgen ook..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:10 schreef Ulx het volgende:
Ik wist trouwens niet dat russische diplomaten ook onder het labeltje allochtoon vielen.
Ja vroeger waren joden dus de zondebok. Nu de Marokkanen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:07 schreef Ulx het volgende:
Het ging ineens over joden. Laten dat nou niet doen. Tenzij een van die agenten joods is. Maar dat zal wel niet.
Nee want die 2 zaken hebben niks met elkaar te maken.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:11 schreef samara het volgende:
[..]
Ja vroeger waren joden dus de zondebok. Nu de Marokkanen.
En ja niet alle zijn ze slecht en dat was met de joden ook zo. Maar toch werden ze allemaal vermoord. Snap je mijn punt?
Lees het vorige topic eens door.. Want ik blijf niet in herhaling vallen..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:12 schreef Zapata het volgende:
"Het politiekorps zou het vooral op Marokkaanse jeugd gemunt hebben."
Nou doet er eindelijk eens groep mensen wat aan deze criminelen, nota bene de staat zelf en dan is het weer niet goed?
Ik ga er dan maar vanuit dat ze niet lukraak elke willekeurige Marokkaan in elkaar beuken.
Jawel!!! Het gaat om de afkomst en niet om de persoon zelf.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee want die 2 zaken hebben niks met elkaar te maken.
Ontopic graag.
ja doei. Had je maar wat meer info moeten geven dan een lullig nieuwsberichtje.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lees het vorige topic eens door.. Want ik blijf niet in herhaling vallen..
Hele topic stond meer vol van mensen die het afkeurden dan andersom hoor..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:12 schreef wickedmen het volgende:
Generalisatie topic
Vorige deel maar klein beetje gelezen maar waar is de tijd gebleven dat mensen nog per individu werden gekenmerkt en rechtvaardig nog een volledig woord was?
Dat Marokkanen veel hebben uitgehaald oke maar is het dan oke om een onschuldige Marokkaan de tering in te trappen?
Natuurlijk de meeste zullen het ergens hebben verdiend.
Ik ga het niet eens meer proberen bro.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:16 schreef Jellereppe het volgende:
Ah, het dagelijkse Marokkanentopic. Op naar nummer 3, jongens. Doe jullie best. Jullie kunnen het.
We rekenen op je Peunage. Laat ons niet in de steek.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik ga het niet eens meer proberen bro.
Nogmaals: in het vorige topic keurde de meerderheid van de posters het gedrag van de politie af. Ik ook erg duidelijk..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:16 schreef Jellereppe het volgende:
Ah, het dagelijkse Marokkanentopic. Op naar nummer 3, jongens. Doe jullie best. Jullie kunnen het.
Dus doen wij het maar voor Jellereppequote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik ga het niet eens meer proberen bro.
Tot dat ding op jouw hoofd landt..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:17 schreef hugecooll het volgende:
Af en toe even met de knuppel de straten schoonvegen
Ik zie er niet uit als hun doelgroep (en gedraag me ook niet zo)quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tot dat ding op jouw hoofd landt..
Lekker makkelijk weer.. "Gaat mij niet overkomen dus wat kan het mij schelen"quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik zie er niet uit als hun doelgroep (en gedraag me ook niet zo)
Hey, ik heb liever dat ze ze te hard aanpakken dan helemaal niet (wat dus in andere delen van het land gebeurt)quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk weer.. "Gaat mij niet overkomen dus wat kan het mij schelen"
Nou, ik niet. Ik wil geen dode of arbeidsongeschikte verdachten ..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hey, ik heb liever dat ze ze te hard aanpakken dan helemaal niet (wat dus in andere delen van het land gebeurt)
Te laat. Het wordt uiteindelijk gewoon saai. Steeds dezelfde achterhaalde argumenten.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:17 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
We rekenen op je Peunage. Laat ons niet in de steek.
want?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, ik niet. Ik wil geen dode of arbeidsongeschikte verdachten ..
Exactly my thoughts.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Te laat. Het wordt uiteindelijk gewoon saai. Steeds dezelfde achterhaalde argumenten.
"andere Marokkanen doen er niks aan" "andere moslims doen er niks aan" "blablabla". Echt, ga weg. Spreek ze zelf lekker aan.
Dat je dat nog moet vragen.. Echt..quote:
Ja, nou, stel je voor dat een beroepscrimineel arbeidsongeschikt raakt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat je dat nog moet vragen.. Echt..
En de mijne als blanke autochtoon.. Dus niet zo miepen Jellereppequote:
Stel je voor dat een verdachte onschuldig is.. Maar niet alleen dat: ook de politie dient geen eigen rechter te spelen..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:23 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, nou, stel je voor dat een beroepscrimineel arbeidsongeschikt raakt.
De ME speelt toch ook niet voor eigen rechter als ze straten schoonvegen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Stel je voor dat een verdachte onschuldig is.. Maar niet alleen dat: ook de politie dient geen eigen rechter te spelen..
Dat is hun werk, hun taak. Maar het is niet de taak van de politie om mensen in elkaar te timmeren.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:24 schreef hugecooll het volgende:
[..]
De ME speelt toch ook niet voor eigen rechter als ze straten schoonvegen?
Huhu, laten we even met z'n allen doen alsof we heel erg aangeslagen zijn door het onrecht dat dit overlastgevende tuig is/wordt aangedaanquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is hun werk, hun taak. Maar het is niet de taak van de politie om mensen in elkaar te timmeren.
Ze vegen de straten alleen schoon als dat absoluut noodzakelijk is, en sommige ME-ers gaan ook dan te ver.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:24 schreef hugecooll het volgende:
[..]
De ME speelt toch ook niet voor eigen rechter als ze straten schoonvegen?
Ja, toevallig wel ja.. Maar ook als het Joden of Fransen of Noren geweest zouden zijn..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:26 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Huhu, laten we even met z'n allen doen alsof we heel erg aangeslagen zijn door het onrecht dat dit overlastgevende tuig is/wordt aangedaan
Ja, maar goed. Jij hebt over alles wat enigszins kan leiden tot een lange discussie een uitgesproken meningquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, toevallig wel ja.. Maar ook als het Joden of Fransen of Noren geweest zouden zijn..
Ik ben persoonlijk niet heel erg aangeslagen. Maar het kan zijn dat andere mensen aangeslagen zijn. Het gaat in ieder geval niet om overlastgevend tuig dat klappen krijgt. Verdachten krijgen klappen. En politie speelt voor rechter. Dat moeten we niet willen, ongeacht wie het slachtoffer hier van is, Turken, Marokkanen, Joden, Russen, autochtone Nederlanders of Belgen. Nou ja, bij Belgen mag het.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:26 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Huhu, laten we even met z'n allen doen alsof we heel erg aangeslagen zijn door het onrecht dat dit overlastgevende tuig is/wordt aangedaan
Uitgesproken meningen zijn slecht? Vooral als ze niet overeenkomen met de jouwe?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:29 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, maar goed. Jij hebt over alles wat enigszins kan leiden tot een lange discussie een uitgesproken mening
Nah, het is meer dat jij standaard vanuit een houding van morele superioriteit discussieert. Het wordt een beetje eentonig om steeds zo'n topic te openen en te zien dat Whiskers2009 iedereen wel even uit gaat leggen wat goed en fout isquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uitgesproken meningen zijn slecht? Vooral als ze niet overeenkomen met de jouwe?
Ik heb het topic niet geopend. Slechts deel II.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:33 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nah, het is meer dat jij standaard vanuit een houding van morele superioriteit discussieert. Het wordt een beetje eentonig om steeds zo'n topic te openen en te zien dat Whiskers2009 iedereen wel even uit gaat leggen wat goed en fout is
Dus?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:33 schreef Bosweg het volgende:
Marokkaanse criminelen zorgen nou eenmaal voor veel last in Nederland. Je kan je kop in het zand steken maar dat lost het probleem niet op.
Hoeft toch ook niet? Je bent er toch?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb het topic niet geopend. Slechts deel II.
Daar ga zwartmaker..
Dat tuig aangepakt moet worden het liefst rekening houdend met de criminaliteitscijfers waar sommige bevolkingsgroepen in oververtegenwoordigd zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En wat heeft dat stokpaardje met dit topic te maken?
En wat heeft dat stokpaardje met het gegeven dat politieagenten Marokkanen de tering in schoppen te maken?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:36 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Dat tuig aangepakt moet worden het liefst rekening houdend met de criminaliteitscijfers waar sommige bevolkingsgroepen in oververtegenwoordigd zijn.
Jij bent er toch ook, meneer "niet on topic maar ad hominem"?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:36 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hoeft toch ook niet? Je bent er toch?
DUS moeten verdachten in elkaar gerost?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:36 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Dat tuig aangepakt moet worden het liefst rekening houdend met de criminaliteitscijfers waar sommige bevolkingsgroepen in oververtegenwoordigd zijn.
Je vroeg ernaarquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij bent er toch ook, meneer "niet on topic maar ad hominem"?
Soms is een harde aanpak de enige aanpak. In dit geval vrij letterlijk toegepast met den knuppel.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En wat heeft dat stokpaardje met het gegeven dat politieagenten Marokkanen de tering in schoppen te maken?
Kloon van Zwaaien. Kankerschande dat je Marokkaans probleem in de mond neemt. Kankerzooitje dit land.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:39 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Het Marokkaans probleem mag best benoemd worden en aangepakt.
Als ze zich verzetten tegen de arrestatie wel.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
DUS moeten verdachten in elkaar gerost?
Waarom is het nou zo moeilijk om te snappen. De politie heeft een takenpakket. Die horen zij uit te voeren. Niets meer en niets minder. Dus geen extra dingetjes zoals voor rechter spelen, maar ook niet niks doen en toekijken.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:39 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Nou, nouquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:40 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Kloon van Zwaaien. Kankerschande dat je Marokkaans probleem in de mond neemt. Kankerzooitje dit land.
Oh, je hebt ook echt nog de illusie dat het werkt en je vindt het wel prima dat die agenten naar willekeur mensen in elkaar rossen. Tjonge.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:40 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Soms is een harde aanpak de enige aanpak. In dit geval vrij letterlijk toegepast met den knuppel.
Prima, maar niet door verdachten in elkaar te rossen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:39 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Hoe moet ik het anders noemen? Het is altijd de schuld van de ander? Net zoals big brother Badr Hari zei? (Stond in het nieuws)quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:40 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Kloon van Zwaaien. Kankerschande dat je Marokkaans probleem in de mond neemt. Kankerzooitje dit land.
Die willekeur zal toch wel meevallen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh, je hebt ook echt nog de illusie dat het werkt en je vindt het wel prima dat die agenten naar willekeur mensen in elkaar rossen. Tjonge.
Dat is hier niet het geval. Ze worden sowieso in elkaar gerost.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:40 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Als ze zich verzetten tegen de arrestatie wel.
Doe eens effe normaal.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:40 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het zijn geen wllekeurige mensen die straatoverlast veroorzaken, willekeurige straatgangers intimideren en terroriseren, bejaarden overvallen, dames voor hoeren uitjouwen en veel meer van dat kattekwaad. Dat is geen toeval?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh, je hebt ook echt nog de illusie dat het werkt en je vindt het wel prima dat die agenten naar willekeur mensen in elkaar rossen. Tjonge.
Of meneer agent de avond ervoor z'n lul ergens in kon hangen zal natuurlijk wel van een aantal factoren afhankelijk zijn, maar voor een Marokkaan die daar niets van weet kun je dat best willekeurig noemen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:42 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Die willekeur zal toch wel meevallen?
Laten we hopen dat het een preventieve werking meebrengtquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is hier niet het geval. Ze worden sowieso in elkaar gerost.
Ah, meneer agent voelde zich geroepen om even de held uit te gaan hangen? Zou het niet gewoon El_Matador geweest zijn?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:43 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Het zijn geen wllekeurige mensen die straatoverlast veroorzaken, willekeurige straatgangers intimideren en terroriseren, bejaarden overvallen, dames voor hoeren uitjouwen en veel meer van dat kattekwaad. Dat is geen toeval?
Mwah, als je relaxed op straat loopt krijg je toch niet ineens een knuppel in je nek?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of meneer agent de avond ervoor z'n lul ergens in kon hangen zal natuurlijk wel van een aantal factoren afhankelijk zijn, maar voor een Marokkaan die daar niets van weet kun je dat best willekeurig noemen.
Het is de Schildesrwijk ja, wat denk je dan?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:43 schreef SeanFerdi het volgende:
Die racisme kaart die hier weer gespeeld wordt:
Ik gok dat die Marokkanen daar te pakken worden genomen omdat het over het algemeen daar ook vooral diezelfde marokkanen zijn die voor de overlast zorgen. Dat de verdwaalde tokkie die moeilijk doet precies dezelfde behandeling krijgt, en de nette marokkaan die keurig naar zijn werk gaat en z'n rekeningen betaalt gewoon met rust wordt gelaten.
Ook betwijfel ik of die gast die van die 8 agenten wat klappen kreeg, wel zo onschuldig was als sommigen hier hem voorschotelen. Het zou me niets verbazen als het zo'n neanderthaler was die het niet zo leuk vond om aangehouden te worden, en daarbij probeert een paar agenten in de kreukels naar huis te sturen, waarbij de agenten met z'n achten hem overmeesteren en waarbij een paar klappen vallen, om hem zo snel mogelijk en dus zo veilig mogelijk ingerekend te krijgen.
En zelfs als het inderdaad buitensporig geweld was, dan kan ik me dat eigenlijk best wel voorstellen. Als je in zo'n kutstad de orde moet handhaven en constant belaagd wordt door tuig (autochtoon/marokkaan/tibetaan/whatever), dat zo'n klootzakje (autochtoon/marokkaan/tibetaan/whatever) ook een keertje teruggepakt wordt.
Nee, ze de ene week oppakken voor iets en ze niet veel later opnieuw oppakken voor hetzelfde vergrijp zet zoden aan de dijkquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is de Schildesrwijk ja, wat denk je dan?
Maar dat is GEEN vrijbrief om verdachten af te rossen..
Laten we hopen dat die agenten snel aangepakt worden. Juridisch bedoel ik.. Ontslag ofzo..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:44 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het een preventieve werking meebrengt
Wat weet jij daarvan blanke bijna-30-er?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:45 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mwah, als je relaxed op straat loopt krijg je toch niet ineens een knuppel in je nek?
Tja zelfs de boeddhisten, daar hadden we het hier nog over, die hebben nu wel een smet...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:43 schreef SeanFerdi het volgende:
Die racisme kaart die hier weer gespeeld wordt:
Ik gok dat die Marokkanen daar te pakken worden genomen omdat het over het algemeen daar ook vooral diezelfde marokkanen zijn die voor de overlast zorgen. Dat de verdwaalde tokkie die moeilijk doet precies dezelfde behandeling krijgt, en de nette marokkaan die keurig naar zijn werk gaat en z'n rekeningen betaalt gewoon met rust wordt gelaten.
Ook betwijfel ik of die gast die van die 8 agenten wat klappen kreeg, wel zo onschuldig was als sommigen hier hem voorschotelen. Het zou me niets verbazen als het zo'n neanderthaler was die het niet zo leuk vond om aangehouden te worden, en daarbij probeert een paar agenten in de kreukels naar huis te sturen, waarbij de agenten met z'n achten hem overmeesteren en waarbij een paar klappen vallen, om hem zo snel mogelijk en dus zo veilig mogelijk ingerekend te krijgen.
En zelfs als het inderdaad buitensporig geweld was, dan kan ik me dat eigenlijk best wel voorstellen. Als je in zo'n kutstad de orde moet handhaven en constant belaagd wordt door tuig (autochtoon/marokkaan/tibetaan/whatever), dat zo'n klootzakje (autochtoon/marokkaan/tibetaan/whatever) ook een keertje teruggepakt wordt.
Ze doodslaan is prima dan? Serieus?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, ze de ene week oppakken voor iets en ze niet veel later opnieuw oppakken voor hetzelfde vergrijp zet zoden aan de dijk
een aanhouding waar een paar klappen bij vallen, wordt door 'het slachtoffer' (tussen haakjes) al snel aangedikt tot 'police brutality'. Het zou me niets verbazen als dat hier niet ook het geval is.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb van meerdere allochtonen vernomen dat ik mezelf zonder problemen (van de allochtonen daar) kan begeven in de Schilderswijk, dus ik zal er ook niet als stereotype Nederlander uitzienquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat weet jij daarvan blanke bijna-30-er?
Er is politiegewwld en er is buitensporig politiegeweld. Dat eerste is toegestaan voorzover ik weet, wat dus aan een paar tikken met de knuppel gelijk kan zijn. Jij moet dus dat laatste bewijzen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het zijn ex-agenten die hier over getuigen..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:48 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
een aanhouding waar een paar klappen bij vallen, wordt door 'het slachtoffer' (tussen haakjes) al snel aangedikt tot 'police brutality'. Het zou me niets verbazen als dat hier niet ook het geval is.
Ik zeg toch niet dat ze dood moetenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze doodslaan is prima dan? Serieus?
Ik kan er ook gewoon fietsen en naar naar en winkel of de marktquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:49 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik heb van meerdere allochtonen vernomen dat ik mezelf zonder problemen (van de allochtonen daar) kan begeven in de Schilderswijk, dus ik zal er ook niet als stereotype Nederlander uitzien
Nu ben ik sowieso nog niemand tegengekomen die mij agressief bejegende irl, maar toch
Pas geleden nog een topic over een jongen die al 2x in verschillende plaatsen in elkaar was geslagen door de politie. Ik geloof 1x in Rotterdam. Uiteraard begon de politie in beide gevallen 'zomaar' te slaanquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:48 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
een aanhouding waar een paar klappen bij vallen, wordt door 'het slachtoffer' (tussen haakjes) al snel aangedikt tot 'police brutality'. Het zou me niets verbazen als dat hier niet ook het geval is.
Ik heb geen idee. Ik kan me sowieso niet echt een goede reden bedenken om als agent mensen maar neer te hoeken.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:45 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mwah, als je relaxed op straat loopt krijg je toch niet ineens een knuppel in je nek?
Ik hoef helemaal niks te bewijzen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:49 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Er is politiegewwld en er is buitensporig politiegeweld. Dat eerste is toegestaan voorzover ik weet, wat dus aan een paar tikken met de knuppel gelijk kan zijn. Jij moet dus dat laatste bewijzen.
doe danquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kan er ook gewoon fietsen en naar naar en winkel of de markt
zomaar iig niet neequote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik kan me sowieso niet echt een goede reden bedenken om als agent mensen maar neer te hoeken.
Ik niet. En hij/zij mag het ook niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ze dood moeten
Maar als het juridische apparaat blijkbaar niet effectief genoeg is recidive in grote getalen tegen te gaan, dan snap ik best dat een ordehandhaver daar een andere tactiek op loslaat
ik heb het eerste topic gelezen, en behalve een paar onderbuik-mensjes die het hele verhaal aandikken van "een aan te houden persoon" naar "een onschuldige marrokaan", en van "een aanhouding met vuistslagen" naar "iemand halfdood rossen", heb ik nog nergens bewijzen of bronnen gezien dat het inderdaad zo was.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het zijn ex-agenten die hier over getuigen..
En lees het eerste topic..
Die wrs boos zijn dat ze ontslagen zijn...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:50 schreef Peunage het volgende:
Volgens mij hebben sommige mensen de OP niet gelezen. Het zijn niet de verdachten die er over klagen, het zijn ex-agenten.
Yups, dat wordt hier bevestigd.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:51 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Pas geleden nog een topic over een jongen die al 2x in verschillende plaatsen in elkaar was geslagen door de politie. Ik geloof 1x in Rotterdam. Uiteraard begon de politie in beide gevallen 'zomaar' te slaan
Tjonge, hoe nobel van de ordehandhaver. Hij wil Nederland gewoon een handje helpen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ze dood moeten
Maar als het juridische apparaat blijkbaar niet effectief genoeg is recidive in grote getalen tegen te gaan, dan snap ik best dat een ordehandhaver daar een andere tactiek op loslaat
Ja tochquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tjonge, hoe nobel van de ordehandhaver. Hij wil Nederland gewoon een handje helpen.
Ik geef een oordeel zonder het "geprobeerd" te hebben?quote:
Dat is een mogelijkheid. Maar het is net zo goed mogelijk dat ze nu pas het boekje open durven te doen, aangezien ze ontslagen zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die wrs boos zijn dat ze ontslagen zijn...
Weet ik niet, het was gewoon een flauwe opmerkingquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik geef een oordeel zonder het "geprobeerd" te hebben?
Nee, de pv's zijn vervalstquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:53 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
ik heb het eerste topic gelezen, en behalve een paar onderbuik-mensjes die het hele verhaal aandikken van "een aan te houden persoon" naar "een onschuldige marrokaan", en van "een aanhouding met vuistslagen" naar "iemand halfdood rossen", heb ik nog nergens bewijzen of bronnen gezien dat het inderdaad zo was.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dam-onder-vuur.dhtmlquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:51 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Pas geleden nog een topic over een jongen die al 2x in verschillende plaatsen in elkaar was geslagen door de politie. Ik geloof 1x in Rotterdam. Uiteraard begon de politie in beide gevallen 'zomaar' te slaan
Wie zegt dat ze ontslagen zijn? JIJ?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die wrs boos zijn dat ze ontslagen zijn...
thxquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dam-onder-vuur.dhtml
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:54 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is een mogelijkheid. Maar het is net zo goed mogelijk dat ze nu pas het boekje open durven te doen, aangezien ze ontslagen zijn. ontslag genomen hebben
Je weigert de ex-agenten, de advocaten etc te geloven, want het zijn "alu-hoedjes"?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:56 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
en nine-eleven was zeker ook door de US-government zelf opgezet?
Hoort een vraagteken achter idd, sorry.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze ontslagen zijn? JIJ?
Een advocaat is doorgaans geen geloofwaardige bronquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je weigert de ex-agenten, de advocaten etc te geloven, want het zijn "alu-hoedjes"?
En nu de andere helft..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:59 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Een advocaat is doorgaans geen geloofwaardige bron
die hebben helemaal niks over vervalste aangiftes gezegd, dat maak jij er van.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je weigert de ex-agenten, de advocaten etc te geloven, want het zijn "alu-hoedjes"?
LEZEN, ook in topic 1..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:01 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
die hebben helemaal niks over vervalste aangiftes gezegd, dat maak jij er van.
Zoals?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:01 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ex-agenten kunnen allerlei motieven hebben om dit soort dingen te vertellen
Hoezo zoals? Ontevredenheid over hun ontslag, hun ex-werkgever zwartmaken omdat ze zijn weggepest etc etcquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zoals?
Knul, je argumenten zijn zwak..
Dan ben je slecht in zoeken, kan hoor..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:04 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
ik lees en ik zoek, maar er is nog steeds niks te vinden over vervalste processen-verbaal.
en jij goed in uit je duim zuigen...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan ben je slecht in zoeken, kan hoor..
En dan verzinnen ze DIT???quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hoezo zoals? Ontevredenheid over hun ontslag, hun ex-werkgever zwartmaken omdat ze zijn weggepest etc etc
Wij moeten niks. Het is eerder wel zo dat politieambtenaren in Nederland het voordeel van de twijfel genieten in zulke kwesties uit hoofde van een speciale status als ordehandhaver en monopolie op geweld.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:01 schreef Peunage het volgende:
Kijk, als je de bron in twijfel wilt nemen moet je dat vanaf het begin doen, en niet heel slapjes na een discussie waar je niet uit komt.
Nope. lees de stukken en zie de video('s)quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:05 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
en jij goed in uit je duim zuigen...
Nee, jouw mening staat al vast..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:05 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Wij moeten niks. Het is eerder wel zo dat politieambtenaren in Nederland het voordeel van de twijfel genieten in zulke kwesties uit hoofde van een speciale status als ordehandhaver en monopolie op geweld.
Klopt. Ze betaalden de zogenaamde slachtoffers om hun verhaal kracht bij te zetten. Morgen krijgen ze zwijggeld toegestopt. Dat is met dit soort verhalen toch een behoorlijk bedrag.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hoezo zoals? Ontevredenheid over hun ontslag, hun ex-werkgever zwartmaken omdat ze zijn weggepest etc etc
Zou best kunnen, ja. Alsof je van andere ex-werknemers klakkeloos de verhalen over de misstanden bij hun vorige werkgever(s) aanneemtquote:
Vast..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:06 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zou best kunnen, ja. Alsof je van andere ex-werknemers klakkeloos de verhalen over de misstanden bij hun vorige werkgever(s) aanneemt
Het gaat mij er meer om dat ik meer bewijs wil dan 'hij is ex-agent dus alles wat hij zegt over misstanden bij de politie klopt zonder meer'quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Klopt. Ze betaalden de zogenaamde slachtoffers om hun verhaal kracht bij te zetten. Morgen krijgen ze zwijggeld toegestopt. Dat is met dit soort verhalen toch een behoorlijk bedrag.
Dat is geen mening maar gewoon hun juridische status. Vind je het niet leuk, verhuis dan gewoon naar een land als Ethiopie of Somalië zonder politie-organisaties maar ik vrees dat je daar niet veiliger bent.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, jouw mening staat al vast..
De politie in MIJN land gaat NIET los op verdachtenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:08 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Dat is geen mening maar gewoon hun juridische status. Vind je het niet leuk, verhuis dan gewoon naar een land als Ethiopie of Somalië zonder politie-organisaties maar ik vrees dat je daar niet veiliger bent.
Het zou best kunnen dat het uiteindelijk een broodjeaapverhaal blijkt te zijn, maar er is vooralsnog geen enkele concrete aanleiding om dit verhaal in twijfel te trekken.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het gaat mij er meer om dat ik meer bewijs wil dan 'hij is ex-agent dus alles wat hij zegt over misstanden bij de politie klopt zonder meer'
Ja maar hoe ver wil je hier in gaan? Dit argument kun je bij elk nieuwsbericht gebruiken. 'Ik geloof niet dat het Marokkanen/Turken/Chinezen/autochtonen waren'.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het gaat mij er meer om dat ik meer bewijs wil dan 'hij is ex-agent dus alles wat hij zegt over misstanden bij de politie klopt zonder meer'
Nou, waar heb je het dan nog over?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De politie in MIJN land gaat NIET los op verdachten
Dit is ontoelaatbaar.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:10 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nou, waar heb je het dan nog over?
Het hoort niet te gebeuren, het gebeurt wel.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:10 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nou, waar heb je het dan nog over?
Hihi. Hij zei verhuizen naar Somalië en gaf net nog te kennen dat agenten die Marokkanen in elkaar slaan oké is.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:08 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Dat is geen mening maar gewoon hun juridische status. Vind je het niet leuk, verhuis dan gewoon naar een land als Ethiopie of Somalië zonder politie-organisaties maar ik vrees dat je daar niet veiliger bent.
zal vast fijn zijn op die mooie roze lala-wolk.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Naja, je moet standaard kritisch blijven. Het is ook geweld 'met name tegen Marokkanen'. Het is natuurlijk niet geweld in het algemeen en Marokkanen die daar vaker het doelwit van zijn omdat zij zich relatief vaak in het criminele wereldje begevenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat het uiteindelijk een broodjeaapverhaal blijkt te zijn, maar er is vooralsnog geen enkele concrete aanleiding om dit verhaal in twijfel te trekken.
Die roze lala-wolk is zoals het hoort te zijnquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:11 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
zal vast fijn zijn op die mooie roze lala-wolk.
Waarom niet? Iemand moet de boeven bestraffen. Hun ouders deden het niet, dus de softe aanpak werkt voor geen meter.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mag ik die taak ook op mij nemen? Ik heb een rothekel aan Belgen. Kan ik overlastgevende Belgen in elkaar timmeren?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:11 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Waarom niet? Iemand moet de boeven bestraffen. Hun ouders deden het niet, dus de softe aanpak werkt voor geen meter.
Mooi verhaal.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:11 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja, je moet standaard kritisch blijven.
Hoor ik daar de racisme-kaart aankomen?quote:Het is ook geweld 'met name tegen Marokkanen'. Het is natuurlijk niet geweld in het algemeen en Marokkanen die daar vaker het doelwit van zijn omdat zij zich relatief vaak in het criminele wereldje begeven
Rechtsstaat? Wel een van gehoord?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:11 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Waarom niet? Iemand moet de boeven bestraffen. Hun ouders deden het niet, dus de softe aanpak werkt voor geen meter.
Wil je die jattenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ben ik al tog, wifi dit dat
neem je iphone mee dan
als die rechtstaat nou eens zou werken...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rechtsstaat? Wel een van gehoord?
In Somalië slaat geen agent jou neer of in de boeien. Eerder zullen bepaalde extremistische stammen jouw hand afhakken of castreren vrees ik. Het is maar net waar je de prioriteiten stelt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hihi. Hij zei verhuizen naar Somalië en gaf net nog te kennen dat agenten die Marokkanen in elkaar slaan oké is.
Ik kaart het gebruik daarvan aan, jaquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mooi verhaal.
[..]
Hoor ik daar de racisme-kaart aankomen?
Het gaat er om waar de maatschappij overlast van vindt. Niet jijzelf.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
Mag ik die taak ook op mij nemen? Ik heb een rothekel aan Belgen. Kan ik overlastgevende Belgen in elkaar timmeren?
Wat Bosweg al zei: snel je biezen pakken en naar Somalië verhuizen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:13 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
als die rechtstaat nou eens zou werken...
Die werkt prima. Alleen oningewijden gaan janken door chocoladeletters in De Telegraaf..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:13 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
als die rechtstaat nou eens zou werken...
Ook dan ga je als politie geen eigen rechter spelenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:15 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Het gaat er om waar de maatschappij overlast van vindt. Niet jijzelf.
Nee. Het gaat om wat er in de wet staat. Iemand die de wet overtreed en overlast veroorzaakt moet gestraft worden. Niet door mij, niet door jou, ook niet door oom agent, maar door een rechter.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:15 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Het gaat er om waar de maatschappij overlast van vindt. Niet jijzelf.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook dan ga je als politie geen eigen rechter spelen
Ze doen toch gewoon wat ze wordt opgedragen? Het wordt zelfs aangemoedigdquote:Tijdens die discussie heb ik er geen misverstand over laten bestaan dat het stevige politieoptreden in dit deel van de stad absoluut noodzakelijk is en dat ik hier vierkant achter sta. De resultaten die met deze aanpak in de afgelopen twee jaar zijn geboekt sterken mij in deze opvatting
Ja kom, laten we criminelen mensenrechten ontnemen, dat is pas een strak plan. Waren we geen beschaafd land met een rechtssysteem die voor iedereen geldt?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, ze de ene week oppakken voor iets en ze niet veel later opnieuw oppakken voor hetzelfde vergrijp zet zoden aan de dijk
Noem eens wat landen waar het recidive-cijfer met vergelijkbare doelgroepen lager ligt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:18 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
In jouw denkwijze waar tuig met een strenge blik en een foei er vanaf mag komen misschien.
Nee, dan kunnen ze beter klagen bij hun reclasseringsambtenaars over te hard politieoptredenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja kom, laten we criminelen mensenrechten ontnemen.
Het ging helemaal niet specifiek om Marokkanen. Dat maak jij ervan.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:14 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik kaart het gebruik daarvan aan, ja
Nee we haten moslims, dus alles is toegestaanquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja kom, laten we criminelen mensenrechten ontnemen, dat is pas een strak plan. Waren we geen beschaafd land met een rechtssysteem die voor iedereen geldt?
Jij weet net zo goed als ik dat die traditionele klassieke aanpak van oudsher voor geen meter deugt. Het zijn veranderde tijden en nieuwe tijden eisen nieuwe maatregelen. Dus waarom je alsnog schuil probeert te gaan achter een mantel van onschuld ala hippies uit de jaren 60 weet ik niet.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee. Het gaat om wat er in de wet staat. Iemand die de wet overtreed en overlast veroorzaakt moet gestraft worden. Niet door mij, niet door jou, ook niet door oom agent, maar door een rechter.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het ging helemaal niet specifiek om Marokkanen. Dat maak jij ervan.
quote:Agenten van het Haagse politiekorps in de Schilderswijk gaan zich te buiten aan bovenmatig geweld tegen buitenlanders. Daarnaast heerst er een sfeer van intimidatie en racisme in dat deel van het Haagse korps
quote:Al langer heeft Omroep West verhalen gehoord dat er zaken mis zouden gaan, dat agenten veel te gewelddadig zouden optreden, vooral tegen Marokkaanse jongens in de buurt.
het recidive cijfer zegt weinig, want daarin wordt niet meegenomen hoeveel misdrijven voorkomen worden doordat de criminelen uit de maatschappij verwijdert worden door ze lang vast te zetten.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Noem eens wat landen waar het recidive-cijfer met vergelijkbare doelgroepen lager ligt.
Ok. Laat maar zitten. Dit argument is namelijk gemaakt om misbruikt te worden. Iedereen kan zijn misdragingen goedpraten. "dit systeem werkt niet, dus ik neem het heft in eigen handen".quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:19 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Jij weet net zo goed als ik dat die traditioneele klassieke aanpak van oudsher voor geen meter deugt. Het zijn veranderde tijden ennieuwe tijden eisen nieuwe maatregelen. Dus waarom je alsnog schuil probeert te gaan achter een mantel van onschuld ala hippies uit de jaren 60 weet ik niet.
Hij kan lezen.. Maar alles lezen is te moeilijk..quote:
Het staat er letterlijkquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij kan lezen.. Maar alles lezen is te moeilijk..
En ja: nu doe ik het ook
Ja, er staat nog wel meer letterlijk, in meerdere artikelen..quote:
Huhu, ik ga heel internet afzoeken naar artikelenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, er staat nog wel meer letterlijk, in meerdere artikelen..
Het strafrecht en het justitieel systeem is te log om snel genoeg in te springen op de veranderingen in de maatschappij. En dan heb ik liever dat het met een beetje kunst- en vliegwerk wordt opgevangen, dan dat we stram in het stramien blijven staan en de asocialen vrij spel geven.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ok. Laat maar zitten. Dit argument is namelijk gemaakt om misbruikt te worden. Iedereen kan zijn misdragingen goedpraten. "dit systeem werkt niet, dus ik neem het heft in eigen handen".
Dan begrijp je de kern van het argument niet en maak je van een maatschappelijk probleem een persoonlijke waar er geen bestaat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ok. Laat maar zitten. Dit argument is namelijk gemaakt om misbruikt te worden. Iedereen kan zijn misdragingen goedpraten. "dit systeem werkt niet, dus ik neem het heft in eigen handen".
Ze staan in het eerste topic.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:23 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Huhu, ik ga heel internet afzoeken naar artikelen
Dus alle Marokkaanse verdachten doodknuppelen?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:24 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Het strafrecht en het justitieel systeem is te log om snel genoeg in te springen op de veranderingen in de maatschappij. En dan heb ik liever dat het met een beetje kunst- en vliegwerk wordt opgevangen, dan dat we stram in het stramien blijven staan en de asocialen vrij spel geven.
Neequote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:24 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Dan begrijp je de kern van het argument niet en maak je van een maatschappelijk probleem een persoonlijke waar er geen bestaat.
nee, dat gaat wat ver, maar ze in hun eigen taal, klappen/geweld, aanspreken moet prima kunnen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus alle Marokkaanse verdachten doodknuppelen?
In de twee linkjes van Omroep West staat het iig alquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze staan in het eerste topic.
Nee. Wij houden ons aan de mesnenrechtenverdragenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:26 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
nee, dat gaat wat ver, maar ze in hun eigen taal, klappen/geweld, aanspreken moet prima kunnen.
Dat is dan voor jouw standpunt mooi meegenomen toch? Dus noem eens wat landen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:20 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
het recidive cijfer zegt weinig, want daarin wordt niet meegenomen hoeveel misdrijven voorkomen worden doordat de criminelen uit de maatschappij verwijdert worden door ze lang vast te zetten.
Onder welke steen kom jij vandaan?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:27 schreef DeVogelverschrikker het volgende:
En terecht. Verblijfsvergunning controleren, of anders (en anders toch wel) op pleuren!
Pleur zelf opquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:27 schreef DeVogelverschrikker het volgende:
En terecht. Verblijfsvergunning controleren, of anders (en anders toch wel) op pleuren!
Waarom verblijfsvergunning, Marokkanen zijn over het algemeen staatsburgerquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:27 schreef DeVogelverschrikker het volgende:
wat er allemaal mis is met de mensenrechtenverdragen en het misbruik ervan, daar valt nog weer een heel ander topic over te vullen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Wij houden ons aan de mesnenrechtenverdragen
quote:
quote:Drie oud-agenten en verschillende slachtoffers hebben bij Omroep West een boekje open gedaan over buitenproportioneel geweld tegen arrestanten in de Schilderswijk. Met name slachtoffers van buitenlandse afkomst worden geïntimideerd, in elkaar geslagen en mishandeld. Uit verklaringen blijkt dat er een cultuur van geweld zou bestaan bij het bureau De Heemstraat, een cultuur die al jarenlang in stand wordt gehouden.
Niks mis mee, onderschrijf ze volledigquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:28 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
wat er allemaal mis is met de mensenrechtenverdragen en het misbruik ervan, daar valt nog weer een heel ander topic over te vullen.
Marokkanen verliezen in principe in hun geboorteland hun staatsburgerrecht nooit, dus ze komen nooit van het dubbele paspoort af.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom verblijfsvergunning, Marokkanen zijn over het algemeen staatsburger
ah, okquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik had wat anders gelezen dan dat het expliciet over Marokkanen zou gaan.
Goh. Zo leer je nog eens wat!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:30 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Marokkanen verliezen in principe in hun geboorteland hun staatsburgerrecht nooit, dus ze komen nooit van het dubbele paspoort af.
Dat is een ander onderwerp. Maar verblijfsvergunning checken doe je over het algemeen bij (vermeende)illegalen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:30 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Marokkanen verliezen in principe in hun geboorteland hun staatsburgerrecht nooit, dus ze komen nooit van het dubbele paspoort af.
Nee, ik bekijk het uit een wetsstandpuntquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:32 schreef DeVogelverschrikker het volgende:
[..]
Wat is het probleem? Bekijk jij nooit de misdaadcijfers?
Aha, op die fiets...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ik bekijk het uit een wetsstandpunt
Dat is niet praktisch en maakt zich klaar om te falen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ik bekijk het uit een wetsstandpunt
Wat jij soms leest en wat je wilt lezen zijn helaas twee aparte dingen. Dat geldt voor iedereen.quote:
Gelulquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:35 schreef DeVogelverschrikker het volgende:
[..]
Aha, op die fiets...
In dat geval; blijf ik bij mijn mening (én dus de feiten).
Verschil tussen Nederland en een bananenrepubliek is er nauwelijks inderdaad.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:35 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Dat is niet praktisch en maakt zich klaar om te falen.
Nee, zit bijzonder vernuftig in elkaar.. Of zat dat iig..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:35 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Dat is niet praktisch en maakt zich klaar om te falen.
Net was jij er niet, nu ben ik er nietquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
e-pleintje, over 10 minuten. Kom met al je vrienden, dan kom ik ook alleen
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:39 schreef Xa1pt het volgende:
Jellereppe is ook van een knuffelmarokkaan veranderd in een geagiteerde bontkraag trouwens.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:39 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Net was jij er niet, nu ben ik er niet
Dankzij dit soort topics. Als hij maar niet weer een ban te pakken heeft. Die jongen maakt zich veel te e-boos.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:39 schreef Xa1pt het volgende:
Jellereppe is ook van een knuffelmarokkaan veranderd in een geagiteerde bontkraag trouwens. Bedankt FOK!.
Het is een smoesmarokkaan die eigen volk boven alles stelt. Daar kan ik hem niet voor verwijten trouwens, dat doen we allen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:39 schreef Xa1pt het volgende:
Jellereppe is ook van een knuffelmarokkaan veranderd in een geagiteerde bontkraag trouwens. Bedankt FOK!.
Geen reden om verdachten aan te pakken via eigenrichtingquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:41 schreef DeVogelverschrikker het volgende:
[..]
Google search --> 'misdaadcijfers' --> ENTER.
Niks grappigs aan eigenlijk verdomme. Toffe kerel, maar met veel figuren die het IQ van een visstick hebben en het verschil niet weten tussen een Turk en een Marokkaan... tja.quote:
Bullshit. Het is een prima voorbeeld van hoe het hier met dat domme gepolariseer gaat. Op den duur gaat iemand zich vanzelf naar je verwachtingen gedragen. En dan ook nog triomfantelijk roepen: "zie je wel, ik zei toch dat die Marokkanen niet deugen?!?!?!".quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:41 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Het is een smoesmarokkaan die eigen volk boven alles stelt.
Maar hij blijft telkens terugkomen ... dus ergens vindt hij het leuk?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niks grappigs aan eigenlijk verdomme. Toffe kerel, maar met veel figuren die het IQ van een visstick hebben en het verschil niet weten tussen een Turk en een Marokkaan... tja.
JelleReppe is een goeie kerelquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niks grappigs aan eigenlijk verdomme. Toffe kerel, maar met veel figuren die het IQ van een visstick hebben en het verschil niet weten tussen een Turk en een Marokkaan... tja.
Ja het internet moet je niet te letterlijk nemen iedereen weet dat IRL gaat alles anders aan toe dan online?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Bullshit. Het is een prima voorbeeld van hoe het hier met dat domme gepolariseer gaat. Op den duur gaat iemand zich vanzelf naar je verwachtingen gedragen. En dan ook nog triomfantelijk roepen: "zie je wel, ik zei toch dat die Marokkanen niet deugen?!?!?!".
negerquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:48 schreef Bosweg het volgende:
[..]
iedereen weet dat IRL gaat alles anders aan toe dan online?
idk, gewoon JelleReppe toch. Maakt voor mij niet uit dat hij Marokkaan is. Wel grappig dat het, buiten de discussies omtrent Marokkanen, niet 'opvalt' dat hij Marokkaan is. Hij komt dan ook over als deel van de groep waarvoor het door een minderheid verpest wordtquote:
Eensch. Afknallen dat tuig!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:48 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Prima en alle lof voor de politie van de Heemstraat. Vergeet niet dat in het Getto(zoals het Schilderswijk in de volksmond genoemd wordt) het grootste gajes woont dat er in de Hofstad rondloopt. Marokkaanse kinderen van 10/11 jaar lopen daar, zonder enig ouderlijk toezicht, op straat. Ze worden blijkbaar thuis niet gemist en gaan ondertussen de boel terroriseren.
Wie niet horen wil moet maar voelen. Dat is het enige wat werkt bij dit tuig.Ze zijn ver voorbij taakstraffen en jeugddetentie voor een half jaar.![]()
Ah, verwijfde zuurpruim doet ook nog even een duit in het zakje. Mooi.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:50 schreef 3-voud het volgende:
Krijgen die morocjes eindelijk een keer klop van Oom Agent? Mooi.
Oh god... El clowno.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:50 schreef 3-voud het volgende:
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, verwijfde zuurpruim doet ook nog even een duit in het zakje. Mooi.
Daar heb je ze weer. Maken bijna ruzie met elkaar wie als eerste magquote:
Gerechtigheid voor ons!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:50 schreef 3-voud het volgende:
Weet je nu nog niet dat je.. Laat maar..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:50 schreef 3-voud het volgende:
Doe even een goed woordje voor 'm bij de IND. Die is genaturaliseerd nog voordat je uitgesproken bent met "het valt helemaal niet op dat-ie Marokkaan is".quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
idk, gewoon JelleReppe toch. Maakt voor mij niet uit dat hij Marokkaan is. Wel grappig dat het, buiten de discussies omtrent Marokkanen, niet 'opvalt' dat hij Marokkaan is. Hij komt dan ook over als deel van de groep waarvoor het door een minderheid verpest wordt
Dan is het weer niet goed.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:50 schreef 3-voud het volgende:
Sommige Marokkaanse vrouwen ook hoorquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:52 schreef DeVogelverschrikker het volgende:
[..]
Gerechtigheid voor ons!![]()
Volgend probleem: de Polen en Bulgaren.
(Hoewel sommige knappe Bulgaarse vrouwen mogen blijven...)
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Doe even een goed woordje voor 'm bij de IND. Die is genaturaliseerd nog voordat je uitgesproken bent met "het valt helemaal niet op dat-ie Marokkaan is".
Pfff... van een paar zelfverheerlijkte roeptoeters op Fok moet je niet zoveel aantrekken.quote:
Nee joh, ik wilde alleen hoi zeggen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:52 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[..]
Daar heb je ze weer. Maken bijna ruzie met elkaar wie als eerste mag
Ik geef je toe dat Marokkanen er enorm staan te lijden onder het gedrag van pak m beet de helft van de eigen bevolking. Dit beïnvloedt negatief de publieke opinie.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
idk, gewoon JelleReppe toch. Maakt voor mij niet uit dat hij Marokkaan is. Wel grappig dat het, buiten de discussies omtrent Marokkanen, niet 'opvalt' dat hij Marokkaan is. Hij komt dan ook over als deel van de groep waarvoor het door een minderheid verpest wordt
Klopt!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sommige Marokkaanse vrouwen ook hoor
Nee, daar trappen we niet meer in 3-voud.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het mooie is: ze prefereren steeds meer de Nederlandse jongen/man.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:55 schreef DeVogelverschrikker het volgende:
[..]
Klopt!de ingeburgerde hoofddoeklozen.
Die moslim moeten worden. Islamisering +1quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het mooie is: ze prefereren steeds meer de Nederlandse jongen/man.
Tel uit je winst.
Vasthouden die prehistorische gedachte. Je jaagt ze meer en meer van jullie wegquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
Die moslim moeten worden. Islamisering +1![]()
![]()
Klopt. Maar andersom ook! Alle 16-jarige komen nu als een breezertje met een nep-Gucci-straat-Turk/Marokkaan thuis..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het mooie is: ze prefereren steeds meer de Nederlandse jongen/man.
Tel uit je winst.
Mja, wat in mijn post eigenlijk opmerkelijker is, is dat ik het opvallend vind dat een persoon als JelleReppe Marokkaan is, terwijl ik dat bij een asociaal bontkraagje niet hebquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:55 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Ik geef je toe dat Marokkanen er enorm staan te lijden onder het gedrag van pak m beet de helft van de eigen bevolking. Dit beïnvloedt negatief de publieke opinie.
Verdammt noch mal! Worden het, net als de ex-rokers altijd de grootste anti's worden, van die extremistische haatbaarden. En daar hebben we er al zoveel van in Nederland! Nog even en ze richten hun eigen partij op, wat ik je brom.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
![]()
Neuh. Dat beeld is al omgekeerd.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:59 schreef DeVogelverschrikker het volgende:
[..]
Klopt. Maar andersom ook! Alle 16-jarige komen nu als een breezertje met een nep-Gucci-straat-Turk/Marokkaan thuis..
Maar dan wel graag eentje zonder snorquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt, ik heb ook niks met Marokkaanse vrouwen. Veel te bazerig.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vasthouden die prehistorische gedachte. Je jaagt ze meer en meer van jullie weg
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
![]()
Wanneer komt het volgende islam-topic trouwens? Het is al te lang geweest...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Jullie hebben enkel imago. Nu de ballen nog.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:01 schreef Peunage het volgende:
[..]
Klopt, ik heb ook niks met Marokkaanse vrouwen. Veel te bazerig.
Owh, ik ren naar hem toe anders.. Maar daar heb je vast ook een verklaring voor..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat zit je dwars meid...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, ik ren naar hem toe anders.. Maar daar heb je vast ook een verklaring voor..
Ff denken, ik heb borderline en schizofrenie, en ik ben links..
Marokkaanse jongens lopen ook meer kans op schizofrenie dus dat kan een prima match worden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, ik ren naar hem toe anders.. Maar daar heb je vast ook een verklaring voor..
Ja klopt, die bedoel ik ja...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Neuh. Dat beeld is al omgekeerd.
Die Nederlandse hoogblonde leeghoofden kotsen er ook steeds meer op.
Niks, ik vind Peunage leuk en jou niet...quote:
Peunage is niet Marokkaansquote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Marokkaanse jongens lopen ook meer kans op schizofrenie dus dat kan een prima match worden.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niks, ik vind Peunage leuk en jou niet...
Waar is je morele superioriteit in deze trouwens?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je windt er geen doekjes om hè? Wanneer gaan we getuige zijn van 3-voud die uit de kast komt?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Jullie hebben enkel imago. Nu de ballen nog.
Ik ben een mr.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:05 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Waar is je morele superioriteit in deze trouwens?ik vind zoiets eigenlijk leuk en probeer je niet te bespotten
Nou, vooruit. Ik zal ook een keer op jou happen omdat je zo enorm je best ervoor doet:quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je windt er geen doekjes om hè? Wanneer gaan we getuige zijn van 3-voud die uit de kast komt?
Yups, een vrouwelijke mr.quote:
Mevrouw meester is de aanspreektitel..quote:
Da's nog eens lief van je.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nou, vooruit. Ik zal ook een keer op jou happen omdat je zo enorm je best ervoor doet:
Hoi
Slechte openingslijn man.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:11 schreef DeVogelverschrikker het volgende:
[..]
Het spijt me voor je...
Koffie?
Nah, noch vervelend, noch koffie,, Ga zo slapen..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:11 schreef DeVogelverschrikker het volgende:
[..]
Het spijt me voor je...
Koffie?
Kan het je afraden. Maar bemoei me er verder niet mee.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:11 schreef DeVogelverschrikker het volgende:
[..]
Het spijt me voor je...
Koffie?
LOLquote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kan het je afraden. Maar bemoei me er verder niet mee.
Dat hoef je niet te benoemen..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |