Wij moeten niks. Het is eerder wel zo dat politieambtenaren in Nederland het voordeel van de twijfel genieten in zulke kwesties uit hoofde van een speciale status als ordehandhaver en monopolie op geweld.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:01 schreef Peunage het volgende:
Kijk, als je de bron in twijfel wilt nemen moet je dat vanaf het begin doen, en niet heel slapjes na een discussie waar je niet uit komt.

Nope. lees de stukken en zie de video('s)quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:05 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
en jij goed in uit je duim zuigen...

Nee, jouw mening staat al vast..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:05 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Wij moeten niks. Het is eerder wel zo dat politieambtenaren in Nederland het voordeel van de twijfel genieten in zulke kwesties uit hoofde van een speciale status als ordehandhaver en monopolie op geweld.

Klopt. Ze betaalden de zogenaamde slachtoffers om hun verhaal kracht bij te zetten. Morgen krijgen ze zwijggeld toegestopt. Dat is met dit soort verhalen toch een behoorlijk bedrag.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hoezo zoals? Ontevredenheid over hun ontslag, hun ex-werkgever zwartmaken omdat ze zijn weggepest etc etc

Zou best kunnen, ja. Alsof je van andere ex-werknemers klakkeloos de verhalen over de misstanden bij hun vorige werkgever(s) aanneemtquote:

Vast..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:06 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zou best kunnen, ja. Alsof je van andere ex-werknemers klakkeloos de verhalen over de misstanden bij hun vorige werkgever(s) aanneemt

Het gaat mij er meer om dat ik meer bewijs wil dan 'hij is ex-agent dus alles wat hij zegt over misstanden bij de politie klopt zonder meer'quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Klopt. Ze betaalden de zogenaamde slachtoffers om hun verhaal kracht bij te zetten. Morgen krijgen ze zwijggeld toegestopt. Dat is met dit soort verhalen toch een behoorlijk bedrag.

Dat is geen mening maar gewoon hun juridische status. Vind je het niet leuk, verhuis dan gewoon naar een land als Ethiopie of Somalië zonder politie-organisaties maar ik vrees dat je daar niet veiliger bent.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, jouw mening staat al vast..

De politie in MIJN land gaat NIET los op verdachtenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:08 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Dat is geen mening maar gewoon hun juridische status. Vind je het niet leuk, verhuis dan gewoon naar een land als Ethiopie of Somalië zonder politie-organisaties maar ik vrees dat je daar niet veiliger bent.

Het zou best kunnen dat het uiteindelijk een broodjeaapverhaal blijkt te zijn, maar er is vooralsnog geen enkele concrete aanleiding om dit verhaal in twijfel te trekken.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het gaat mij er meer om dat ik meer bewijs wil dan 'hij is ex-agent dus alles wat hij zegt over misstanden bij de politie klopt zonder meer'

Ja maar hoe ver wil je hier in gaan? Dit argument kun je bij elk nieuwsbericht gebruiken. 'Ik geloof niet dat het Marokkanen/Turken/Chinezen/autochtonen waren'.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het gaat mij er meer om dat ik meer bewijs wil dan 'hij is ex-agent dus alles wat hij zegt over misstanden bij de politie klopt zonder meer'

Nou, waar heb je het dan nog over?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De politie in MIJN land gaat NIET los op verdachten

Dit is ontoelaatbaar.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:10 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nou, waar heb je het dan nog over?

Het hoort niet te gebeuren, het gebeurt wel.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:10 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nou, waar heb je het dan nog over?

Hihi. Hij zei verhuizen naar Somalië en gaf net nog te kennen dat agenten die Marokkanen in elkaar slaan oké is.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:08 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Dat is geen mening maar gewoon hun juridische status. Vind je het niet leuk, verhuis dan gewoon naar een land als Ethiopie of Somalië zonder politie-organisaties maar ik vrees dat je daar niet veiliger bent.

zal vast fijn zijn op die mooie roze lala-wolk.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]

Naja, je moet standaard kritisch blijven. Het is ook geweld 'met name tegen Marokkanen'. Het is natuurlijk niet geweld in het algemeen en Marokkanen die daar vaker het doelwit van zijn omdat zij zich relatief vaak in het criminele wereldje begevenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat het uiteindelijk een broodjeaapverhaal blijkt te zijn, maar er is vooralsnog geen enkele concrete aanleiding om dit verhaal in twijfel te trekken.

Die roze lala-wolk is zoals het hoort te zijnquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:11 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
zal vast fijn zijn op die mooie roze lala-wolk.

Waarom niet? Iemand moet de boeven bestraffen. Hun ouders deden het niet, dus de softe aanpak werkt voor geen meter.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]

Mag ik die taak ook op mij nemen? Ik heb een rothekel aan Belgen. Kan ik overlastgevende Belgen in elkaar timmeren?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:11 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Waarom niet? Iemand moet de boeven bestraffen. Hun ouders deden het niet, dus de softe aanpak werkt voor geen meter.

Mooi verhaal.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:11 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja, je moet standaard kritisch blijven.
Hoor ik daar de racisme-kaart aankomen?quote:Het is ook geweld 'met name tegen Marokkanen'. Het is natuurlijk niet geweld in het algemeen en Marokkanen die daar vaker het doelwit van zijn omdat zij zich relatief vaak in het criminele wereldje begeven

Rechtsstaat? Wel een van gehoord?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:11 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Waarom niet? Iemand moet de boeven bestraffen. Hun ouders deden het niet, dus de softe aanpak werkt voor geen meter.

Wil je die jattenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ben ik al tog, wifi dit dat
neem je iphone mee dan

als die rechtstaat nou eens zou werken...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rechtsstaat? Wel een van gehoord?

In Somalië slaat geen agent jou neer of in de boeien. Eerder zullen bepaalde extremistische stammen jouw hand afhakken of castreren vrees ik. Het is maar net waar je de prioriteiten stelt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hihi. Hij zei verhuizen naar Somalië en gaf net nog te kennen dat agenten die Marokkanen in elkaar slaan oké is.

Ik kaart het gebruik daarvan aan, jaquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mooi verhaal.
[..]
Hoor ik daar de racisme-kaart aankomen?

Het gaat er om waar de maatschappij overlast van vindt. Niet jijzelf.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
Mag ik die taak ook op mij nemen? Ik heb een rothekel aan Belgen. Kan ik overlastgevende Belgen in elkaar timmeren?

Wat Bosweg al zei: snel je biezen pakken en naar Somalië verhuizen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:13 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
als die rechtstaat nou eens zou werken...

Die werkt prima. Alleen oningewijden gaan janken door chocoladeletters in De Telegraaf..quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:13 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
als die rechtstaat nou eens zou werken...

Ook dan ga je als politie geen eigen rechter spelenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:15 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Het gaat er om waar de maatschappij overlast van vindt. Niet jijzelf.

Nee. Het gaat om wat er in de wet staat. Iemand die de wet overtreed en overlast veroorzaakt moet gestraft worden. Niet door mij, niet door jou, ook niet door oom agent, maar door een rechter.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:15 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Het gaat er om waar de maatschappij overlast van vindt. Niet jijzelf.

quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook dan ga je als politie geen eigen rechter spelen
Ze doen toch gewoon wat ze wordt opgedragen? Het wordt zelfs aangemoedigdquote:Tijdens die discussie heb ik er geen misverstand over laten bestaan dat het stevige politieoptreden in dit deel van de stad absoluut noodzakelijk is en dat ik hier vierkant achter sta. De resultaten die met deze aanpak in de afgelopen twee jaar zijn geboekt sterken mij in deze opvatting

Ja kom, laten we criminelen mensenrechten ontnemen, dat is pas een strak plan. Waren we geen beschaafd land met een rechtssysteem die voor iedereen geldt?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, ze de ene week oppakken voor iets en ze niet veel later opnieuw oppakken voor hetzelfde vergrijp zet zoden aan de dijk

Noem eens wat landen waar het recidive-cijfer met vergelijkbare doelgroepen lager ligt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:18 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
In jouw denkwijze waar tuig met een strenge blik en een foei er vanaf mag komen misschien.

Nee, dan kunnen ze beter klagen bij hun reclasseringsambtenaars over te hard politieoptredenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja kom, laten we criminelen mensenrechten ontnemen.

Het ging helemaal niet specifiek om Marokkanen. Dat maak jij ervan.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:14 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik kaart het gebruik daarvan aan, ja

Nee we haten moslims, dus alles is toegestaanquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja kom, laten we criminelen mensenrechten ontnemen, dat is pas een strak plan. Waren we geen beschaafd land met een rechtssysteem die voor iedereen geldt?

Jij weet net zo goed als ik dat die traditionele klassieke aanpak van oudsher voor geen meter deugt. Het zijn veranderde tijden en nieuwe tijden eisen nieuwe maatregelen. Dus waarom je alsnog schuil probeert te gaan achter een mantel van onschuld ala hippies uit de jaren 60 weet ik niet.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee. Het gaat om wat er in de wet staat. Iemand die de wet overtreed en overlast veroorzaakt moet gestraft worden. Niet door mij, niet door jou, ook niet door oom agent, maar door een rechter.

quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het ging helemaal niet specifiek om Marokkanen. Dat maak jij ervan.
quote:Agenten van het Haagse politiekorps in de Schilderswijk gaan zich te buiten aan bovenmatig geweld tegen buitenlanders. Daarnaast heerst er een sfeer van intimidatie en racisme in dat deel van het Haagse korps
quote:Al langer heeft Omroep West verhalen gehoord dat er zaken mis zouden gaan, dat agenten veel te gewelddadig zouden optreden, vooral tegen Marokkaanse jongens in de buurt.

het recidive cijfer zegt weinig, want daarin wordt niet meegenomen hoeveel misdrijven voorkomen worden doordat de criminelen uit de maatschappij verwijdert worden door ze lang vast te zetten.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Noem eens wat landen waar het recidive-cijfer met vergelijkbare doelgroepen lager ligt.

Ok. Laat maar zitten. Dit argument is namelijk gemaakt om misbruikt te worden. Iedereen kan zijn misdragingen goedpraten. "dit systeem werkt niet, dus ik neem het heft in eigen handen".quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:19 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Jij weet net zo goed als ik dat die traditioneele klassieke aanpak van oudsher voor geen meter deugt. Het zijn veranderde tijden ennieuwe tijden eisen nieuwe maatregelen. Dus waarom je alsnog schuil probeert te gaan achter een mantel van onschuld ala hippies uit de jaren 60 weet ik niet.

Hij kan lezen.. Maar alles lezen is te moeilijk..quote:

Het staat er letterlijkquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij kan lezen.. Maar alles lezen is te moeilijk..
En ja: nu doe ik het ook

Ja, er staat nog wel meer letterlijk, in meerdere artikelen..quote:

Huhu, ik ga heel internet afzoeken naar artikelenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, er staat nog wel meer letterlijk, in meerdere artikelen..

Het strafrecht en het justitieel systeem is te log om snel genoeg in te springen op de veranderingen in de maatschappij. En dan heb ik liever dat het met een beetje kunst- en vliegwerk wordt opgevangen, dan dat we stram in het stramien blijven staan en de asocialen vrij spel geven.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ok. Laat maar zitten. Dit argument is namelijk gemaakt om misbruikt te worden. Iedereen kan zijn misdragingen goedpraten. "dit systeem werkt niet, dus ik neem het heft in eigen handen".

Dan begrijp je de kern van het argument niet en maak je van een maatschappelijk probleem een persoonlijke waar er geen bestaat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ok. Laat maar zitten. Dit argument is namelijk gemaakt om misbruikt te worden. Iedereen kan zijn misdragingen goedpraten. "dit systeem werkt niet, dus ik neem het heft in eigen handen".

Ze staan in het eerste topic.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:23 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Huhu, ik ga heel internet afzoeken naar artikelen

Dus alle Marokkaanse verdachten doodknuppelen?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:24 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
Het strafrecht en het justitieel systeem is te log om snel genoeg in te springen op de veranderingen in de maatschappij. En dan heb ik liever dat het met een beetje kunst- en vliegwerk wordt opgevangen, dan dat we stram in het stramien blijven staan en de asocialen vrij spel geven.

Neequote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:24 schreef Bosweg het volgende:
[..]
Dan begrijp je de kern van het argument niet en maak je van een maatschappelijk probleem een persoonlijke waar er geen bestaat.

nee, dat gaat wat ver, maar ze in hun eigen taal, klappen/geweld, aanspreken moet prima kunnen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus alle Marokkaanse verdachten doodknuppelen?

In de twee linkjes van Omroep West staat het iig alquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze staan in het eerste topic.

Nee. Wij houden ons aan de mesnenrechtenverdragenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:26 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
nee, dat gaat wat ver, maar ze in hun eigen taal, klappen/geweld, aanspreken moet prima kunnen.

Dat is dan voor jouw standpunt mooi meegenomen toch? Dus noem eens wat landen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:20 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
het recidive cijfer zegt weinig, want daarin wordt niet meegenomen hoeveel misdrijven voorkomen worden doordat de criminelen uit de maatschappij verwijdert worden door ze lang vast te zetten.

Onder welke steen kom jij vandaan?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:27 schreef DeVogelverschrikker het volgende:
En terecht. Verblijfsvergunning controleren, of anders (en anders toch wel) op pleuren!

Pleur zelf opquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:27 schreef DeVogelverschrikker het volgende:
En terecht. Verblijfsvergunning controleren, of anders (en anders toch wel) op pleuren!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |