FL Webberquote:Op zondag 13 oktober 2013 08:40 schreef Sinister-D- het volgende:
goffer, ze doen het gewoon erom bij de regie met hun ''multi3'' en ''engine21'' bij Webber![]()
twitter:F1PitRadio twitterde op zondag 13-10-2013 om 08:36:25Hulk,"Fuck, he's quick on the brakes. Same shit as last year" Re:"Nico, keep calm, our position is not in danger" reageer retweet
twitter:MyCaterhamF1 twitterde op zondag 13-10-2013 om 08:42:25Giedo's back & reports that he was squeezed between BIA & CHI into T1 & had nowhere to go, losing his front wing in contact with BIA and off reageer retweet
JEVquote:
We ARE the danger.quote:Op zondag 13 oktober 2013 08:42 schreef Montov het volgende:
twitter:F1PitRadio twitterde op zondag 13-10-2013 om 08:36:25Hulk,"Fuck, he's quick on the brakes. Same shit as last year" Re:"Nico, keep calm, our position is not in danger" reageer retweet
twitter:GvanderGarde twitterde op zondag 13-10-2013 om 08:45:52I am ok guys, was a hard impact in T1 Unfortunately.. Nowhere to go, was stuck between the 2 marussias! On to India reageer retweet
gewoon een race ongeluk hoort bij racen ik vindt het weer zo dom dat ze dit gaan onderzoeken. we moeten weer terug naar racen en niet om elke ding straffen uitdelenquote:Op zondag 13 oktober 2013 08:43 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:MyCaterhamF1 twitterde op zondag 13-10-2013 om 08:42:25Giedo's back & reports that he was squeezed between BIA & CHI into T1 & had nowhere to go, losing his front wing in contact with BIA and off reageer retweet
Heb ik een herhaling gemist? Bovendien betekent een onderzoek niet dat er straffen uitgedeeld gaan worden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 08:47 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
gewoon een race ongeluk hoort bij racen ik vindt het weer zo dom dat ze dit gaan onderzoeken. we moeten weer terug naar racen en niet om elke ding straffen uitdelen
Ze moesten eerst Webber vakkundig ertussen uit helpen, anders waren ze natuurlijk bang dat Webber een beetje teveel zou tegen werkenquote:
twitter:F1PitRadio twitterde op zondag 13-10-2013 om 08:47:58GRO in fuel mix map 3 and informed, "Webber just pitted, he's converting to a 3 stop" GRO, "OK" reageer retweet
Computer says yes.quote:
slaat nergens op die straf.quote:Op zondag 13 oktober 2013 08:53 schreef Gramulanion het volgende:
Leaving the track and gaining an advantage
quote:Op zondag 13 oktober 2013 08:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Massa krijgt het altijd wel voor elkaar om zichzelf in de voet te schieten he?
complot van Ferrari, die hebben zijn pitlimiter gewoon 1km te hard gezetquote:Op zondag 13 oktober 2013 08:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Massa krijgt het altijd wel voor elkaar om zichzelf in de voet te schieten he?
Die kwam al bijna naar binnen.twitter:F1PitRadio twitterde op zondag 13-10-2013 om 09:01:07To Kimi, "Massa has a drive through penalty"Kimi, "Why we have drive through penalty?"Re:"Massa, has penalty, Massa, Massa" reageer retweet
Reclame?quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Gelukkig heb ik niets gemist in de reclame...
Ik kijk op de Duutser, nee ik heb geen andere keus.quote:
wait whuttwitter:F1PitRadio2 twitterde op zondag 13-10-2013 om 09:22:29Rosberg again told to conserve fuel with "Hoagie 25's" reageer retweet
Grosjeanquote:Op zondag 13 oktober 2013 09:25 schreef Nattekat het volgende:
Grosjean
Vettel
Red Bull
Webber had buiten moeten blijven...
Wat ''Grosjeanquote:Op zondag 13 oktober 2013 09:25 schreef Nattekat het volgende:
Grosjean
Vettel
Red Bull
Webber had buiten moeten blijven...
Als hij er niet was, hadden we een titanengevecht tussen Vettel en Webber gehad voor de eerste plaatsquote:Op zondag 13 oktober 2013 09:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Wat ''Grosjean''
Hij heeft tenminste nog ervoor gezorgd dat er überhaupt 'n gevecht plaats vindt voor het podium
quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als hij er niet was, hadden we een titanengevecht tussen Vettel en Webber gehad voor de eerste plaats
Sowieso kom je daarvoor een titaan tekort.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]![]()
![]()
Vettel is een halve race opgehouden. Als die wéér vanaf het begin had weg kunnen rijden had je net niets gehad van je titanengevecht![]()
quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sowieso kom je daarvoor een titaan tekort.
Zelfs twee, want er doet geen Griek mee.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sowieso kom je daarvoor een titaan tekort.
Vettel is helemaal niet opgehouden. Hij reed grotendeels 3 seconde achter zijn voorganger.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]![]()
![]()
Vettel is een halve race opgehouden. Als die wéér vanaf het begin had weg kunnen rijden had je net niets gehad van je titanengevecht![]()
Omdat hem dat opgedragen werd door Rocky om zijn banden en peut te sparen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:31 schreef WismutVeilchen1983 het volgende:
[..]
Vettel is helemaal niet opgehouden. Hij reed grotendeels 3 seconde achter zijn voorganger.
Leuke complottheorie, maar Webber stond volgens mij gewoon al de hele tijd op een 3stop-strategie. Waarom? Waarschijnlijk omdat hij zijn banden sneller opbrandt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:29 schreef WismutVeilchen1983 het volgende:
Ongelofelijk weer hoe RBR erin slaagt Webber een zege door de neus te boren.. Waarom in vredesnaam nog een keer stoppen met Mark, waardoor je bijna zelfs nog een 1-2 verprutst?? Webber was gewoon ietsje beter vandaag, laat ze er dan op zijn minst om vechten.
Dan ben je toch niet opgehouden? Voldoende benzine is een keuze en banden sparen: waarom geven ze hem dan geen derde stop en Webber wel?quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Omdat hem dat opgedragen werd door Rocky om zijn banden en peut te sparen.
Alsof ie wat fout deed?quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:33 schreef Nattekat het volgende:
Na vandaag heb ik een nog grotere hekel aan Vettel
Omdat ze nu met twee verschillende strategien konden proberen om de race te winnen nu Grosjean aan de leiding reed.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:33 schreef WismutVeilchen1983 het volgende:
[..]
Dan ben je toch niet opgehouden? Voldoende benzine is een keuze en banden sparen: waarom geven ze hem dan geen derde stop en Webber wel?
Wat deed ie verkeerd dan?quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:33 schreef Nattekat het volgende:
Na vandaag heb ik een nog grotere hekel aan Vettel
De stops van Webber waren in het begin hooguit 2 rondjes eerder dan Vettel. Alleen op het eind 'ging het blijkbaar niet meer'. Hij had toch gewoon die laatste stop kunnen overslaan en kijken wat er gebeurde? In het slechtste geval werd hij tweede. Wil het gezicht van Webber wel eens zien.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Leuke complottheorie, maar Webber stond volgens mij gewoon al de hele tijd op een 3stop-strategie. Waarom? Waarschijnlijk omdat hij zijn banden sneller opbrandt.
Opgehouden in de vorm van: sneller kunnen gaan, maar je aanpassen aan de situatie.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:33 schreef WismutVeilchen1983 het volgende:
[..]
Dan ben je toch niet opgehouden?
Als ze vooraan kunnen rijden kan hij zijn eigen pace rijden, en dan kan die zijn eigen verbruik onder controlle houden. Bij gevechten is dat niet het geval. En die ene stop kunnen ze uitsparen omdat Vettel beter met zijn banden omgaat.quote:Voldoende benzine is een keuze en banden sparen: waarom geven ze hem dan geen derde stop en Webber wel?
Omdat hij dat niet nodig heeft en Webber wel.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:33 schreef WismutVeilchen1983 het volgende:
[..]
Dan ben je toch niet opgehouden? Voldoende benzine is een keuze en banden sparen: waarom geven ze hem dan geen derde stop en Webber wel?
In het slechtste geval waren zijn banden op aan het eind van de race en had hij veel meer plekken verloren.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:35 schreef WismutVeilchen1983 het volgende:
[..]
De stops van Webber waren in het begin hooguit 2 rondjes eerder dan Vettel. Alleen op het eind 'ging het blijkbaar niet meer'. Hij had toch gewoon die laatste stop kunnen overslaan en kijken wat er gebeurde? In het slechtste geval werd hij tweede. Wil het gezicht van Webber wel eens zien.
Ze lagen toch al 1 en 2 voor Webbers laatste stop?! Het tempo van Webber was top, beter dan Grosjean. Waarom dan nog stoppen?quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat ze nu met twee verschillende strategien konden proberen om de race te winnen nu Grosjean aan de leiding reed.
Kom op zeg, heb je wel gekeken? Alonso wordt vierde op veertig seconde.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In het slechtste geval waren zijn banden op aan het eind van de race en had hij veel meer plekken verloren.
Omdat Webber's banden veel ouder waren en hij met dat tempo zijn banden zou oprijden waardoor hij aan het eind veel meer plekken kon verliezen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:37 schreef WismutVeilchen1983 het volgende:
[..]
Ze lagen toch al 1 en 2 voor Webbers laatste stop?! Het tempo van Webber was top, beter dan Grosjean. Waarom dan nog stoppen?
Dat gejuich door de radio en doen alsof hij het helemaal alleen heeft gedaan. Normaal erger ik me er al aan, maar nu heeft het team Webber bewust daar weggehaald.quote:
Zie je het verband tussen een toptempo en hoge bandenslijtage?quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:37 schreef WismutVeilchen1983 het volgende:
[..]
Ze lagen toch al 1 en 2 voor Webbers laatste stop?! Het tempo van Webber was top, beter dan Grosjean. Waarom dan nog stoppen?
40 seconden verlies je niet zomaar in 10 ronden, dan moet je van de baan af schieten.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In het slechtste geval waren zijn banden op aan het eind van de race en had hij veel meer plekken verloren.
Zijn banden waren veel ouder dan die van Grosjean of Vettel, dus kon hij met versleten banden makkelijk twee seconden per ronde verliezen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
20 seconden verlies je niet zomaar in 10 ronden, dan moet je van de baan af schieten.
Zeker, maar ik zie ook verschil in afstand tussen verschillende auto's en ik kan ook rekenen. Dit leek me een Raikkonentje op de Nürburgring.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Zie je het verband tussen een toptempo en hoge bandenslijtage?
Die van Grosjean waren maar drie ronden verser, hoor.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zijn banden waren veel ouder dan die van Grosjean of Vettel, dus kon hij met versleten banden makkelijk twee seconde per ronde verliezen.
Zie mijn editquote:Op zondag 13 oktober 2013 09:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zijn banden waren veel ouder dan die van Grosjean of Vettel, dus kon hij met versleten banden makkelijk twee seconden per ronde verliezen.
Misschien wel, maar hij zat al vanaf zijn vroegere tweede stop op een drie-stops strategie. Daar wijk je niet snel van af als je denkt dat dat de winnende strategie is. Als hij nier was opgehouden door Grosjean in de laatste ronden had het misschien kunnen werken.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zie mijn edit
Daarbij reed hij aan het begin van die 10 ronden nog prima tijden, dus het waren nog minder ronden.
Med - Hard -Hard - Medquote:Op zondag 13 oktober 2013 09:48 schreef JohnB52 het volgende:
Ging Webber niet van hard - hard - soft ?
Dat Grosjean daar zou rijden viel te verwachten.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien wel, maar hij zat al vanaf zijn vroegere tweede stop op een drie-stops strategie. Daar wijk je niet snel van af als je denkt dat dat de winnende strategie is. Als hij nier was opgehouden door Grosjean in de laatste ronden had het misschien kunnen werken.
Toch was die 2e stop wel erg vroeg, want hij liep volgens mij zelfs nog in op Grosjean dus toen waren zijn banden prima.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:51 schreef sasquatsch het volgende:
Horner zegt dat Webber tijdens zijn eerste stint sneller zijn banden versleet dan Vettel waardoor ze overschakelden op een drie-stopper.
Ik dacht dat ik tijdens de race een graphic met Med - Med - Hard - Hard zag.quote:
Heeft niks met die transfer te maken, maar met de andere banden. Hij krijgt ze niet op de juiste temperatuur voor de kwalificatie, zijn pace in de race is vaak wel goed.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:55 schreef JohnB52 het volgende:
Raikkonen heeft ook niks meer laten zien sinds ie weet dat ie naar Ferrari gaat
Dat was op Medium in gevecht, terwijl Vettel er een beetje achteraan bunglde op een afstandje. Als hij echt op een 3-stopper had gestaan, had hij nog een keer extra op zacht gestaan.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:51 schreef sasquatsch het volgende:
Horner zegt dat Webber tijdens zijn eerste stint sneller zijn banden versleet dan Vettel waardoor ze overschakelden op een drie-stopper.
kan best wel weer eens gelul zijn om de zege van Vettel recht te praten ...quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:51 schreef sasquatsch het volgende:
Horner zegt dat Webber tijdens zijn eerste stint sneller zijn banden versleet dan Vettel waardoor ze overschakelden op een drie-stopper.
Moet hij die wel hebben. Hij deed de laatste stint op medium. Nog een stint zou misschien niet genoeg zijn geweest gezien de slijtage in de eerste stint.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was op Medium in gevecht, terwijl Vettel er een beetje achteraan bunglde op een afstandje. Als hij echt op een 3-stopper had gestaan, had hij nog een keer extra op zacht gestaan.
Hij geeft het net niet toe.
Dat gaat dus wel lukken voor Vettel, mits zijn auto heel blijft uiteraard.quote:
Dat stond er inderdaad ook, maar dat klopt niet met de werkelijkheid.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik tijdens de race een graphic met Med - Med - Hard - Hard zag.
Dat gaf Alonso zelf ook al toe op de BBC. Hij gaat niet meer voor de titel want dat is zo goed als onmogelijk. Hij probeert zo ver mogelijk te komen elke race en ziet wel waar dat toe leidt. Voor Ferrari is het belangrijk voor Mercedes (en Lotus) in het constructeurskampioenschap te eindigen dus dat is het doel.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat gaat dus wel lukken voor Vettel, mits zijn auto heel blijft uiteraard.
Dat is ook nog het enige haalbare voor Ferrari. En dan volgend seizoen met Alonso en Raïkkonen de dubbel pakken.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat gaf Alonso zelf ook al toe op de BBC. Hij gaat niet meer voor de titel want dat is zo goed als onmogelijk. Hij probeert zo ver mogelijk te komen elke race en ziet wel waar dat toe leidt. Voor Ferrari is het belangrijk voor Mercedes (en Lotus) in het constructeurskampioenschap te eindigen dus dat is het doel.
twitter:willbuxton twitterde op zondag 13-10-2013 om 10:41:37Pole sitter @AussieGrit was close to admitting the team screwed him out of the win today when he spoke to us. Great battling drive to P2. reageer retweet
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zondag 13-10-2013 om 10:56:10WEB: "After 1st stop I was told it was a two-stop & then in the middle of stint we changed tactic. I asked if it would work, they said yes.” reageer retweet
Het werkte toch ook? Vettel op 1, Webber op 2. Precies wat de bedoeling wasquote:Op zondag 13 oktober 2013 10:59 schreef Tarado het volgende:
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zondag 13-10-2013 om 10:56:10WEB: "After 1st stop I was told it was a two-stop & then in the middle of stint we changed tactic. I asked if it would work, they said yes.” reageer retweet
Dat is wel een misser gebleken in Koreaquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:05 schreef Sinister-D- het volgende:
Nog volle tribunes in het donker op Suzuka![]()
Vorige week waren de tribunes al leeg tijdens de start van de raceKoreaanse GP
![]()
Japans publiek
Eindelijk 2gps waarin het publiek niet tijdens de podiumceremonie niet loopt te fluiten!quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:05 schreef Sinister-D- het volgende:
Nog volle tribunes in het donker op Suzuka![]()
Vorige week waren de tribunes al leeg tijdens de start van de raceKoreaanse GP
![]()
Japans publiek
Daar zijn die kapjes helemaal niet voor.quote:
Dat het (nu) niet voor SARS zou zijn had ik wel gedacht ja. Maar dat ze dat dragen als ze verkouden zijn wist ik nietquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar zijn die kapjes helemaal niet voor.
Japanners dragen die mondkapjes over het algemeen als ze zelf verkouden / grieperig zijn. Het is om anderen niet aan te steken.
Alonso gaat toch naar McLaren?quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is ook nog het enige haalbare voor Ferrari. En dan volgend seizoen met Alonso en Raïkkonen de dubbel pakken.
Dat zou nieuws zijn.quote:
zou me niet verbazen als het voor 2015 toch zal gaan gebeuren en dat Vettel dan naar Ferrari gaat.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat zou nieuws zijn.
McLaren wil wel, maar Alonso (nog) niet.
Met je eens maar Alonso moet dat dus ook nog doenquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou me niet verbazen als het voor 2015 toch zal gaan gebeuren en dat Vettel dan naar Ferrari gaat.
Bij Red Bull heeft Vettel niets meer te winnen en het is goed voor zijn status als coureur om ook bij een ander team te proberen de wereldtitel te winnen. Als dat je lukt dan ben je imo pas echt een grote coureur.
Dan zijn er dus geen grote coureurs in het huidige F1 veld.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou me niet verbazen als het voor 2015 toch zal gaan gebeuren en dat Vettel dan naar Ferrari gaat.
Bij Red Bull heeft Vettel niets meer te winnen en het is goed voor zijn status als coureur om ook bij een ander team te proberen de wereldtitel te winnen. Als dat je lukt dan ben je imo pas echt een grote coureur.
Inderdaad, vervelende kerel. Als hij nou gewoon net als Vettel in één rondje voorbij Grosjean gaat dan wordt het misschien nog spannend.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:09 schreef Abed het volgende:
Webber![]()
Blij dat die zakkewasser eindelijk stopt, had een hollander kunnen zijn, wat een jankerd.
er zijn heel veel zeer goede coureurs, maar bij meerdere teams kampioen worden plaatst je net even dat beetje hogerquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Dan zijn er dus geen grote coureurs in het huidige F1 veld.
Alsof Alonso er wat aan kan doen dat Ferrari geen Adrian Newey in huis heeft.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn heel veel zeer goede coureurs, maar bij meerdere teams kampioen worden plaatst je net even dat beetje hoger
Ben ik wel met je eensquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn heel veel zeer goede coureurs, maar bij meerdere teams kampioen worden plaatst je net even dat beetje hoger
Button?quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Alsof Alonso er wat aan kan doen dat Ferrari geen Adrian Newey in huis heeft.
Alsof Hamilton er wat aan kan doen dat Mercedes geen winnende auto bouwt.
Alsof Räikkönen er wat aan kan doen dat de motor van de McLaren telkens plofte.
Alsof Button er wat aan kan doen dat McLaren geen rol van betekenis speelt dit jaar.
Als ik Vettel was, en de geschiedenis ken, dan zou ik tot Newey's vertrek bij Red Bull blijven.
Sinds Villeneuve in 97 de zwakste wereldkampioen denk ik.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Die werd, in 2009, wereldkampioen bij Brawn GP.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Die werd, in 2009, wereldkampioen bij Brawn GP.
Nee Vettel de afgelopen jaren.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:07 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Sinds Villeneuve in 97 de zwakste wereldkampioen denk ik.
Schumacher won ook wereldtitels in niet door Newey gebouwde auto's.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Alsof Alonso er wat aan kan doen dat Ferrari geen Adrian Newey in huis heeft.
Alsof Hamilton er wat aan kan doen dat Mercedes geen winnende auto bouwt.
Alsof Räikkönen er wat aan kan doen dat de motor van de McLaren telkens plofte.
Alsof Button er wat aan kan doen dat McLaren geen rol van betekenis speelt dit jaar.
Als ik Vettel was, en de geschiedenis ken, dan zou ik tot Newey's vertrek bij Red Bull blijven.
Verklaar...quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:07 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Sinds Villeneuve in 97 de zwakste wereldkampioen denk ik.
Ik kijk er naar uit, als Red Bull maar niet blijft winnen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Schumacher won ook wereldtitels in niet door Newey gebouwde auto's.
Volgend jaar liggen de kaarten met de nieuwe turbomotor en het definitief afschaffen van de geblazen diffuser volledig anders. Ideale gelegenheid om ergens anders te gaan kijken.
het gaat erom dat het hele pakket van coureur en auto goed genoeg is om de titel te winnen. Als je dat bij meerdere teams voor elkaar krijgt geeft je net even dat extra's om je te verheffen boven de rest.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Alsof Alonso er wat aan kan doen dat Ferrari geen Adrian Newey in huis heeft.
Alsof Hamilton er wat aan kan doen dat Mercedes geen winnende auto bouwt.
Alsof Räikkönen er wat aan kan doen dat de motor van de McLaren telkens plofte.
Alsof Button er wat aan kan doen dat McLaren geen rol van betekenis speelt dit jaar.
Als ik Vettel was, en de geschiedenis ken, dan zou ik tot Newey's vertrek bij Red Bull blijven.
Ik verwacht volgend jaar meer van Mercedes dan Ferrari eerlijk gezegdquote:Op zondag 13 oktober 2013 12:12 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik kijk er naar uit, als Red Bull maar niet blijft winnen.
Button heeft een enorm gebrek aan pure snelheid, dan kun je alleen WK worden in een auto die minimaal een halve sec sneller is dan de rest en een teamgenoot die ook niet tot de top behoort.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Verklaar...
Omdat ie een dominante wagen had in het begin van het '09 seizoen? En Schumacher heeft dat niet diverse jaren gehad, of Vettel nu?
En Renault?quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik verwacht volgend jaar meer van Mercedes dan Ferrari eerlijk gezegd
Red Bull is dat jaar wel erg geholpen met de banden, toch wel jammer, maar ze zullen volgend jaar ook wel weer met een aardig pakket aan de start komen.quote:
Denk dat die engine freeze van de afgelopen jaren ook wel in hun voordeel was. De Renault v8 is veel gunstiger voor het chassis dan de Ferrar v8, dat heeft Ferrari ieder jaar parten gespeeld op aerodynamisch vlak.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Red Bull is dat jaar wel erg geholpen met de banden, toch wel jammer, maar ze zullen volgend jaar ook wel weer met een aardig pakket aan de start komen.
Het is saai als telkens dezelfde wint, niet dat Vettel er wat aan kan doen dat hij de beste auto heeft.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:25 schreef opreis het volgende:
Al dat gezeur op Vettel weer, snap niet wat mensen van hem verwachten om sympathie te winnen. Denk dat sommige stiekem gewoon een beetje jaloers zijn.
En ik snap de tactiek van RB wel. Met Webber inhalen via een undercut en met Vettel op de andere manier. Kan Webber wel huilen dat ze een andere tactiek gebruiken maar alsof Vettel hem dan niet had ingehaald, die is Webber keer op keer de baas.
En ik vind Grojean wel een positieve noot, hoop dat Lotus volgend jaar ook weer competatief kan zijn.
Had het hem wel gegund eerste of tweede te worden maar hij leek alsnog content met de uitslag.
O en Massa is wel weer beetje dramatisch hoor...
Die regelwijzigingen die voor 2014 gepland stonden (afgezien van de motor) zijn door de teams tegengehouden. Oorspronkelijk zouden ze gaan rijden met kleinere vleugels en grond-effect, maar de teams wilden liever verder borduren op de huidige aerodynamische regels om zo kosten te besparen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Het is saai als telkens dezelfde wint, niet dat Vettel er wat aan kan doen dat hij de beste auto heeft.
Wordt dus ook wel tijd voor echte regelwijzigingen na 3-4 jaar Red Bull.
Webber kon hem paar jaar terug nog tegenstand geven om het kampioenschap. 2010 en 2012 waren de verschillen ook niet zo heel groot tussen RB en de andere teams.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Het is saai als telkens dezelfde wint, niet dat Vettel er wat aan kan doen dat hij de beste auto heeft.
Wordt dus ook wel tijd voor echte regelwijzigingen na 3-4 jaar Red Bull.
Alleen omdat Vettel pech had in de races, waardoor Webber in de buurt kon blijven (vooral in 2010). Webber had af en toe goede races waarin hij ongenaakbaar was, maar is niet zo constant als Vettel.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Webber kon hem paar jaar terug nog tegenstand geven om het kampioenschap. 2010 en 2012 waren de verschillen ook niet zo heel groot tussen RB en de andere teams.
En ze moeten nog steeds allemaal dezelfde regels naleven.
Webber heeft zijn kampioenschap vergooit door achterop iemand te rijden wat hem een spectaculaire salto opleverdequote:Op zondag 13 oktober 2013 12:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen omdat Vettel pech had in de races, waardoor Webber in de buurt kon blijven (vooral in 2010). Webber had af en toe goede races waarin hij ongenaakbaar was, maar is niet zo constant als Vettel.
Heeft meer te maken met de karakteristieken van de auto. Bij een auto die wat minder grip aan de achterzijde heeft en dus zorgt voor overstuur zie je dat Webber het vooral in de kwalificatie nog wel aardig bij kan houden, zodra de auto meer naar onderstuur neigt is Vettel veel sneller. Vorig jaar met het afschaffen van de OBD was RBR constant bezig met het vinden van de juiste uitlatenconfiguratie en was Webber vooral in het begin van het seizoen de snellere in de kwalificatie. Toen dat eenmaal op orde was wist Vettel het weer naar zijn hand te zetten.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen omdat Vettel pech had in de races, waardoor Webber in de buurt kon blijven (vooral in 2010). Webber had af en toe goede races waarin hij ongenaakbaar was, maar is niet zo constant als Vettel.
Misschien wel, maar dan nog kwam het doordat Vettel een aantal races uitviel of pech had met de motor of remmen waardoor hij niet zo veel punten scoorde. Ik heb de resultaten een keer naast elkaar gelegd en in de races waarin ze beiden geen pech hebben gehad was de uitslag (ik meen) 7-1 in het voordeel van Vettel.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:39 schreef opreis het volgende:
[..]
Webber heeft zijn kampioenschap vergooit door achterop iemand te rijden wat hem een spectaculaire salto opleverde
Is dat ook alweer opgelost. En kunnen we nu dan aub stoppen met die onnodige onderzoeken en straffentwitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 13-10-2013 om 12:44:03Stewards take no action over the collision between @Jules_Bianchi and @GvanderGarde on lap one which put both out of the race. #F1 reageer retweet
Je onderschat Button heel erg, net zoals meerdere hier.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Button heeft een enorm gebrek aan pure snelheid, dan kun je alleen WK worden in een auto die minimaal een halve sec sneller is dan de rest en een teamgenoot die ook niet tot de top behoort.
Schumacher heeft ook dominante auto's gehad, maar bijv eind jaren 90 kon hij met een inferieure Ferrari de auto's van Newey nog erg lastig maken.
Misschien moeten we maar het voetbal-systeem gaan toepassen. De stewards langs de baan zetten met een radio en verbieden om de beelden terug te kijken.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:48 schreef Sinister-D- het volgende:
Is dat ook alweer opgelost. En kunnen we nu dan aub stoppen met die onnodige onderzoeken en straffentwitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 13-10-2013 om 12:44:03Stewards take no action over the collision between @Jules_Bianchi and @GvanderGarde on lap one which put both out of the race. #F1 reageer retweet
Hij is 3 jaar lang zwaar outqualified door Hamilton, gewoon een gebrek aan pure snelheid dus.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:53 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Je onderschat Button heel erg, net zoals meerdere hier.
Vorig seizoen in de 2de seizoenshelft elke race in de top 5. Hij had een dipje, want anders was die hoger geeindigt in de ranglijst.
De jaar daarvoor was die de enige die Vettel het moeilijk kon maken sommige races.
Button was in de 1ste 5 races in de top 10 geeindigt, terwijl McLaren toen net zo snel was als Catarham. Dat meen ik. Bianchi was in Spanje bijvoorbeeld sneller paar ronders.
Grosjean outgualified Kimi de laatste races ook vaak net zoals Massa Alonso. Hun hebben toch ook geen gebrek aan pure snelheid? Daarbij heeft Hamilton de meeste snelheid in zich. Button was ook meestel 2 tienden langzamer dan hem in de kwali.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:57 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij is 3 jaar lang zwaar outqualified door Hamilton, gewoon een gebrek aan pure snelheid dus.
En de Red Bull is net zo goed als de Marussia
Massa is 3 jaar outqualified door Alonso, en dat Kimi wat mist over 1 ronde was wel duidelijk toen hij naast Massa reed.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:01 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Grosjean outgualified Kimi de laatste races ook vaak net zoals Massa Alonso. Hun hebben toch ook geen gebrek aan pure snelheid? Daarbij heeft Hamilton de meeste snelheid in zich. Button was ook meestel 2 tienden langzamer dan hem in de kwali.
whoops, post helemaal gemist totdat Buttonleverdinges 'm quotequote:Op zondag 13 oktober 2013 12:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Button heeft een enorm gebrek aan pure snelheid, dan kun je alleen WK worden in een auto die minimaal een halve sec sneller is dan de rest en een teamgenoot die ook niet tot de top behoort.
Schumacher heeft ook dominante auto's gehad, maar bijv eind jaren 90 kon hij met een inferieure Ferrari de auto's van Newey nog erg lastig maken.
Hoe kan je nou het maximale uit een auto halen als andere coureurs zoals Vettel of Hamilton een paar tienden sneller zijn?quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
whoops, post helemaal gemist totdat Buttonleverdinges 'm quote![]()
Wat betreft puree snelheid geef ik je wel gelijk. Maar snelheid is niet het enige wat telt bij WK worden of F1 rijder te zijn. Je moet ook constant zijn, en zoveel mogelijk uit het materiaal halen wat je tot je beschikking hebt. En dat doet Button wel als een van de beste, dat die wagen dan niet goed genoeg is om overwinning wilt niet zeggen dat Button een zwakke rijder is.
Nadat in '09 RBR ook de DD-diffuser aan het werken had kelderde idd de resultaten van Button, maar ze bleven wel constant, dwz tussen p4 en p8. Waar die auto op dat moment ook hoorde te staan. Op 1 race na (Spa, en dat was nog niet eens zijn schuld dat ie eruit gedonderd werd) heeft hij alle races in de punten gereden.
Dus ik durf wel te zeggen dat Button dat jaar zeer sterk heeft geeft gereden nadat BrawnGP hun voordeel weg was. Misschien niet zichzelf of de wagen ontstijgen, maar sterk genoeg om op het einde het WK binnen te halen.
Die had de pech dat de remmen hem niet lagen, op het moment dat hij dat onder de knie had was hij net zo snel alleen was het toen te laatquote:Op zondag 13 oktober 2013 13:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hoe kan je nou het maximale uit een auto halen als andere coureurs zoals Vettel of Hamilton een paar tienden sneller zijn?
Hij zat toen gewoon op de juiste plek bij Brawn, net als Villeneuve in de Williams van Newey. Het zijn aardige coureurs, maar geen absolute top. Zo uit mijn hoofd was de bejaarde Barrichello toen niet eens veel langzamer dan Button.
Staat me ook iets van bij ja, dat Barrichello de 2e helft van het seizoen zelfs beter was.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die had de pech dat de remmen hem niet lagen, op het moment dat hij dat onder de knie had was hij net zo snel alleen was het toen te laat
Vandaag reed hij ook een paar seconden achter Perez totdat Perez in aanraking kwam met Rosberg.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:11 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Button haalt nu zelfs meer dan het maximale uit de auto. McLaren is a.t.m alleen sneller dan de achterblijvers, Willams en Force India, maar toch lukt het hem om bijna elke keer zich in de top 10 te kwalificeren en ook daar te eindigen.
Vandaag was dat geluk ja. Het was zijn eigen schuld dat hij zo langzaam was,maar normaal is hij sneller dan Perez.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vandaag reed hij ook een paar seconden achter Perez totdat Perez in aanraking kwam met Rosberg.
Omdat zij waarschijnlijk ook het maximale uit hun auto halen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hoe kan je nou het maximale uit een auto halen als andere coureurs zoals Vettel of Hamilton een paar tienden sneller zijn?
Heb ook nooit gezegd dat ie absolute top is. Integendeel, ik zei zelfs dat ie niet de rauwe snelheid had welke sommige wel hadden/hebben. Ik zei gewoon dat ie dat jaar gewoon sterk heeft gereden, en het maximale uit die wagen heeft gehaald in het begin, en zoveel mogelijk constant heeft gereden op de momenten dat andere constructeurs BrawnGP hadden bijgehaald qua aerodynamische voordelen.quote:Hij zat toen gewoon op de juiste plek bij Brawn, net als Villeneuve in de Williams van Newey. Het zijn aardige coureurs, maar geen absolute top.
Barri is zelfs sporadisch sneller geweest tegen het einde aanquote:Zo uit mijn hoofd was de bejaarde Barrichello toen niet eens veel langzamer dan Button.
Zit uiteraard ook wat persoonlijke voorkeur aan maar Button vind ik ook niet echt tot de huidige toppers horen, dat zijn toch wel Vettel, Alonso, Hamilton en Kimi ook nog wel misschien, dan krijg je Button, Rosberg Webber, man waar ik veel van verwacht is Hulkenberg, lijkt me een potentiële topper.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:15 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Omdat zij waarschijnlijk ook het maximale uit hun auto halen.
[..]
Heb ook nooit gezegd dat ie absolute top is. Integendeel, ik zei zelfs dat ie niet de rauwe snelheid had welke sommige wel hadden/hebben. Ik zei gewoon dat ie dat jaar gewoon sterk heeft gereden, en het maximale uit die wagen heeft gehaald in het begin, en zoveel mogelijk constant heeft gereden op de momenten dat andere constructeurs BrawnGP hadden bijgehaald qua aerodynamische voordelen.
[..]
Barri is zelfs sporadisch sneller geweest tegen het einde aan
Ben ik de enige die 2:15 er heel raar uit vindt zien?quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:40 schreef JohnB52 het volgende:
http://video.sport1.nl/main/clips/34956/gp-van-japan-highlights
Zelfs in de samenvatting, die v dam na de race heeft ingesproken, ziet ie het verschil tussen Hulkenberg/Alonso en Guitierrez/Massa niet...
En dan ook niet opnieuw inspreken, nee, gewoon uploaden!
Als Button-fan kan ik me hier wel in vinden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zit uiteraard ook wat persoonlijke voorkeur aan maar Button vind ik ook niet echt tot de huidige toppers horen, dat zijn toch wel Vettel, Alonso, Hamilton en Kimi ook nog wel misschien, dan krijg je Button, Rosberg Webber, man waar ik veel van verwacht is Hulkenberg, lijkt me een potentiële topper.
Hakkinen in 99, Raikkonen in 2007.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als Button-fan kan ik me hier wel in vinden.![]()
Wat sommige mensen ook wel eens vergeten is dat je fan van iemand kan zijn al is hij niet de snelste
Wat wereldkampioenschappen betreft. Dat is altijd een combinatie van auto en rijder geweest met de auto als overheersende factor. Schumacher in de Benneton met de Ford V8 is denk ik de laatste keer geweest dat een rijder in een mindere auto kampioen is geworden
Hier ben ik het mee eens. Wat mij ergerde, was dat sommige mensen deden alsof Button Maldonaldo niveau is.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zit uiteraard ook wat persoonlijke voorkeur aan maar Button vind ik ook niet echt tot de huidige toppers horen, dat zijn toch wel Vettel, Alonso, Hamilton en Kimi ook nog wel misschien, dan krijg je Button, Rosberg Webber, man waar ik veel van verwacht is Hulkenberg, lijkt me een potentiële topper.
Hmm ja, Raikkonen vergeten, dat was er idd ook één.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:51 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Hakkinen in 99, Raikkonen in 2007.
Niet zo slecht, maar de Ferrari was beter. Mocht Schumacher zijn been niet gebroken hebben ben ik er van overtuigd dat hij met 5 vingers in z'n neus kampioen had gewordenquote:Op zondag 13 oktober 2013 14:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hmm ja, Raikkonen vergeten, dat was er idd ook één.
De McLaren van Hakkinen was zo slecht niet volgens mij
En dat je een hekel kunt hebben aan de snelste. Dan gaan ze maar allerlei dingen erbij verzinnen waardoor hun favorietje toch even snel of zelfs sneller is.quote:Op zondag 13 oktober 2013 13:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als Button-fan kan ik me hier wel in vinden.![]()
Wat sommige mensen ook wel eens vergeten is dat je fan van iemand kan zijn al is hij niet de snelste
Neuh, 2005, 2003, 2000 wel, en 2008, 2010 en 2012 zijn ook uiterst dubieus.quote:Wat wereldkampioenschappen betreft. Dat is altijd een combinatie van auto en rijder geweest met de auto als overheersende factor. Schumacher in de Benneton met de Ford V8 is denk ik de laatste keer geweest dat een rijder in een mindere auto kampioen is geworden
Niet echt, m.i. Er zijn een paar aardige inhaalacties geweest, maar geen gevechten van 'heb ik jou daar' of aparte situaties of incidenten.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:05 schreef kepler het volgende:
Ik heb vanochtend de marathon van Maranello gelopenIk heb nog een stuk van de race kunnen kijken in het Ferrari museum, maar niet af kunnen zien. Gek genoeg werd de uitslag snel verklapt bij de finish
Is het nog de moeite om hem helemaal te kijken of was het redelijk saai? (Ik heb ongeveer tot ronde 24 gezien, Vettel zat Grosjean toen achterna)
Klets niet. Maldonado reed volledig buiten de baan. Iedereen weet dat dat niet mag. En terecht - als je buiten de baan om in zou mogen halen, dan mag je dus ook bochten afsnijden, doorsteken bij chicanes, etc. De lijnen van het circuit tellen immers toch niet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:28 schreef Marks het volgende:
Verder was het vandaag deel 594 in de serie FIA en FOM: Hoe zorg ik ervoor dat de fans de F1 minder gaan waarderen?''
Met:
Ricciardo die een penalty krijgt voor moedige inhaalactie
Was terecht.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:28 schreef Marks het volgende:
Verder was het vandaag deel 594 in de serie FIA en FOM: Hoe zorg ik ervoor dat de fans de F1 minder gaan waarderen?''
Met:
Ricciardo die een penalty krijgt voor moedige inhaalactie
En gelijk heeft ie, Alonso heeft nog geluk gehad dat Ricciardo Massa even blokkeerde voordat hij er voorbij kwam.quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:22 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)a-negeren-teamorders
Wisten jullie dit al?
Dat vermoeden had ik al toen die orders over de radio gegeven werden. Coulthard dacht nog dat het een motorsetting was of zo, maar ik moest gelijk denken aan de order van Red Bull aan het begin van het seizoen, toen Vettel niet voorbij Webber mocht.quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:22 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)a-negeren-teamorders
Wisten jullie dit al?
Maar hij was 'em toen allang voorbij. Dus gaining a place was a geen sprake meer van.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Klets niet. Maldonado reed volledig buiten de baan. Iedereen weet dat dat niet mag. En terecht - als je buiten de baan om in zou mogen halen, dan mag je dus ook bochten afsnijden, doorsteken bij chicanes, etc. De lijnen van het circuit tellen immers toch niet.
Doordat hij teveel snelheid had. Daardoor kon hij de bocht niet houden en ging buiten de baan. Anders had hij er nooit voorbij gekund.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar hij was 'em toen allang voorbij. Dus gaining a place was a geen sprake meer van.
Coulthard had ook al z'n vermoedens, hij had het erover dat een team normaal nooit zo duidelijk stratergiën doorgeven omdat de andere teams ook meeluisteren.quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al toen die orders over de radio gegeven werden. Coulthard dacht nog dat het een motorsetting was of zo, maar ik moest gelijk denken aan de order van Red Bull aan het begin van het seizoen, toen Vettel niet voorbij Webber mocht.
quote:India's Supreme Court will hear a petition on Friday which is seeking the cancellation of this weekend's Indian Grand Prix.
The petition was filed on the grounds that the organisers have allegedly not paid taxes for a previous event.
"We will hear the petition tomorrow," said Chief Justice P. Sathasivam.
A spokesman for the circuit's owner, Jaypee Sports International Limited, said: "Whatever the court says, we are ready to follow."
Red Bull's Sebastian Vettel, who leads rival Fernando Alonso of Ferrari by 90 points with 100 still available, could clinch his fourth title in India this Sunday.
The German, who has led every racing lap at the Indian Grand Prix since its debut in 2011, will triumph if he finishes fifth or higher, regardless of where Alonso finishes.
The Supreme Court in India has executive powers and ordered circuit bosses two years ago to freeze 25% of ticket revenues until they had settled an outstanding tax dispute.
That ruling followed Public Interest Litigation filed by campaigner Amit Kumar, the same man who is behind Thursday's petition.
The long-term future of the Indian Grand Prix is already uncertain after F1 boss Bernie Ecclestone removed the race from the 2014 calendar.
Organisers are trying to find a new date for its return in 2015, with Ecclestone keen for the race to take place in the early part of the season, rather than its current October date.
Die petitie haalt nooit in korte tijd zoveel miljoen likes als onze zwarte pietquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:17 schreef sasquatsch het volgende:
Het is de vraag of de GP van India aankomend weekend doorgaat. Er is een petitie ingediend om de race te cancellen. Dit omdat de organisatoren naar verluidt geen belasting hebben afgedragen voor een eerder evenement.
[..]
Wat weer totaal voor niks was omdat er geen VN onderzoek was.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die petitie haalt nooit in korte tijd zoveel miljoen likes als onze zwarte piet
ok, thanks.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:11 schreef sasquatsch het volgende:
Zowel kwalificatie (zomertijd) als race (wintertijd) is om 10.30 uur.
Nouja dat akkefietje in de US of A ging anders ook mooi niet helemaal door.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:26 schreef Marks het volgende:
Denk trouwens dat het wel doorgaat, de F1 kan dat niet zomaar laten gebeuren, zou echt belachelijk slecht zijn voor de sport. Zowel voor het imago als voor het financiele deel.
Die chicane hadden ze toen gewoon moeten aanleggen. Daarmee was voor de Michelins het probleem verholpen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
mja, dat is een oplossing van niks natuurlijk, maar dat de race een aanfluiting was ben ik met je eens. Een echt goeie oplossing was er gewoon niet
mja, dat waag ik te betwijfelen. Michelin had gewoon een slechte band meegenomen en ook met chicane waren er dan in de race wel een paar aan gegaan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die chicane hadden ze toen gewoon moeten aanleggen. Daarmee was voor de Michelins het probleem verholpen.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
en ook met chicane waren er dan in de race wel een paar aan gegaan.
Ferrari ging natuurlijk niet akkoord met die chicane. De FIA bedacht belachelijke bandenregels voor dat jaar om Schumacher en Ferrari te stoppen, toen de Michelins niet veilig waren moest ineens het circuit aangepast worden. Dat hele seizoen was een grote farce.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja dat akkefietje in de US of A ging anders ook mooi niet helemaal door.
Terwijl ze prima gewoon een chicane aan hadden kunnen leggen en dan hadden de Michelins gewoon mee kunnen doen.
Dat leek mij toen ook onvoorstelbaar dat ze met slechts een handjevol auto;s van start zouden gaan, maar dat gebeurde wel.
Aanfluiting van jewelste en de doodsteek voor de F1 in de USA destijds imo.
Wat een geleuterquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die chicane hadden ze toen gewoon moeten aanleggen. Daarmee was voor de Michelins het probleem verholpen.
precies!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 04:35 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Wat een geleuter
Waarom? Ja, het is kut voor de fans, ja, de race was kut. Maar Michelin had zijn zaakjes niet op orde en Bridgestone wel. Waarom zou Bridgestone de dupe moeten zijn van de tekortkomingen van de Michelinbanden? Het was een eenmalig iets, geen probleem of voordeel of wat dan ook wat zich een seizoen voordeed. Dan had Michelin maar moeten zorgen dat ze hun zaakjes op orde hadden, anders kan je dat met elk eenmalig probleem wel gaan flikken
Dan krijg je zoietsquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bovendien was een chicane aanleggen vergelijkbaar geweest met als je op Monza in de Parabolica een chicane aanlegt omdat anders een auto de bocht uit zou kunnen wapperen ...
Zit die niet, zoals elk jaar, bij de World Series commentaar te geven?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:51 schreef JohnB52 het volgende:
Sport 1 heeft het eindelijk.door,
Geen commentaar meer van van Dam!
http://video.sport1.nl/ma(...)-gp-india-training-2
de samenvattingen van de trainingen zijn voorzover ik weet altijd op muziek/zonder commentaar bij sport1quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:51 schreef JohnB52 het volgende:
Sport 1 heeft het eindelijk.door,
Geen commentaar meer van van Dam!
http://video.sport1.nl/ma(...)-gp-india-training-2
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | [img=476,97]http://oi41.tinypic.com/2cf89bl.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/03/16_India_E_300DPI-886x498.jpg[/img] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3VTlLyKZQTk&feature=player_embedded[/youtube] Quali : zaterdag 10.30 Race 10.30 (wintertijd) BBC, RTL(DE) en Sport1 zenden alles live uit :) |
Ik lees altijd wel mee, maar heb nooit zin om mee te postenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:29 schreef Sinister-D- het volgende:
weinig animo voor de GP, niet alleen op het circuit maar ook in het topic
Ik kijk de kwali+race altijd samen met edn vriend via whatsapp. Als ik ook nog op fok! Meetyp zie ik helemaal niks meer van de tv hehequote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:34 schreef JohnB52 het volgende:
Ligt er aan, of het interessant is op tv. Als er niks gebeurt in de race zit ik hier ook mee te lezen en te typen
Kan ook aan het team liggen die gewoon niet goed inschatten hoe goed ze liggen t.o.v andere teams.quote:
twitter:F1PitRadio twitterde op zaterdag 26-10-2013 om 10:52:55To GRO, "We fucked up massively, P17"GRO, "No way"Re:"Yeah" reageer retweet
Dit dus. En toegegeven, rondje was een beetje slordig.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:54 schreef opreis het volgende:
[..]
Kan ook aan het team liggen die gewoon niet goed inschatten hoe goed ze liggen t.o.v andere teams.
Nee, neemt niet weg dat ze daar dus in gefaald hebben. Maar goed, kan een keer gebeuren.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:57 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Weet jij aan wie t ligt? Lotus of aan GRO?
Wie heeft de bandenkeuze gemaakt?
Zo zijn de meeste Nederlanders toch?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Lotus neemt een keer risico, dat was bij die bandenkeus meteen al duidelijk. Als het niet mis kan gaan is het ook geen risico lijkt me.... Beetje makkelijk om dan achteraf te gaan zeiken.
Vervang Lotus door Lewis, en bandenkeus door inhaalactie. En de onnodige discussies kunnen weer losbarstenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Lotus neemt een keer risico, dat was bij die bandenkeus meteen al duidelijk. Als het niet mis kan gaan is het ook geen risico lijkt me.... Beetje makkelijk om dan achteraf te gaan zeiken.
Via Twitter door @f1fanatic_co_ukquote:Bonnington: "Lewis can you confirm it was a Red Bull you were held up by, I presume it was Vettel?"
Hamilton: "Yes." #F1
yup, en er zit geen hond....gek he? er gebeurt ook geen klap.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:33 schreef Montov het volgende:
Iedereen rijdt buiten de lijnen op dit circuit. Mede dankzij de uitloopstroken.
Is gewoon een schijtbaan, je moet of gras, of grind, of muur naast de witte lijnen van de baan hebben. Niet nog meer asfalt.quote:
Dat kunnen ze niet besluiten in de briefing. Dat zijn gewoon regels. Hun eigen regels.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:47 schreef Marks het volgende:
Ze hebben het vast zo besloten bij de rijdersbriefing, maar flauw is het zeker.
Ergo ze zullen het er wel op gooien we hadden geen voordeel want kijk maar die andere auto van ons was nog veel sneller en bleef wel binnen de lijntjes.quote:20.2 Drivers must use the track at all times. For the avoidance of doubt the white lines defining the track edges are considered to be part of the track but the kerbs are not.
A driver will be judged to have left the track if no part of the car remains in contact with the track.
Should a car leave the track the driver may rejoin, however, this may only be done when it is safe to do so and without gaining any advantage.
daar hadden ze het op de bbc na afloop ook over, blijkbaar waren de rijders het erover eens dat het tijd kost ipv oplevertquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ergo ze zullen het er wel op gooien we hadden geen voordeel want kijk maar die andere auto van ons was nog veel sneller en bleef wel binnen de lijntjes.
Tijd kost? De ronde ervoor deed hij het niet en toen stond hij P14. Van P14 naar P3 lijkt me niet echt tijd kostenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:55 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
daar hadden ze het op de bbc na afloop ook over, blijkbaar waren de rijders het erover eens dat het tijd kost ipv oplevert
ja, ik bedenk het ook nietquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Tijd kost? De ronde ervoor deed hij het niet en toen stond hij P14. Van P14 naar P3 lijkt me niet echt tijd kosten
de lijnen liggen er niet voor niets.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:59 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ja, ik bedenk het ook niet
ik sliep al weer bijna, maar wat ik meekreeg was dat jordan zei dat uit de vrije trainingen bleek dat de rondes buiten de lijn minder snel waren dan wanneer ze de goede lijn volgen
mischien is het nog ergens terug te kijken
En tussen de lijnen is langzamer. Anders reden ze niet op (en over) het randje.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:11 schreef Marks het volgende:
[..]
de lijnen liggen er niet voor niets.
ik zeg dan ook nergens dat ik het er mee eens benquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:11 schreef Marks het volgende:
[..]
de lijnen liggen er niet voor niets.
Bijna vol, bedankt voor de OP.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:40 schreef Sinister-D- het volgende:
Heb absoluut geen zin gehad om een OP te maken, resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Quali : zaterdag 10.30
Race 10.30 (wintertijd)
BBC, RTL(DE) en Sport1 zenden alles live uit![]()
[ code verwijderd ]
Ja dat viel me ook op.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:05 schreef Fer het volgende:
Iemand opgevallen dat bij het langzaam rijden van de RedBull, zoals in de pits, deze op 4 cilinders loopt, hij klinkt rauwer.
Is dat dan het truukje wat zo opviel in Singapore?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |