Klets niet. Maldonado reed volledig buiten de baan. Iedereen weet dat dat niet mag. En terecht - als je buiten de baan om in zou mogen halen, dan mag je dus ook bochten afsnijden, doorsteken bij chicanes, etc. De lijnen van het circuit tellen immers toch niet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:28 schreef Marks het volgende:
Verder was het vandaag deel 594 in de serie FIA en FOM: Hoe zorg ik ervoor dat de fans de F1 minder gaan waarderen?''
Met:
Ricciardo die een penalty krijgt voor moedige inhaalactie
Was terecht.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:28 schreef Marks het volgende:
Verder was het vandaag deel 594 in de serie FIA en FOM: Hoe zorg ik ervoor dat de fans de F1 minder gaan waarderen?''
Met:
Ricciardo die een penalty krijgt voor moedige inhaalactie
En gelijk heeft ie, Alonso heeft nog geluk gehad dat Ricciardo Massa even blokkeerde voordat hij er voorbij kwam.quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:22 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)a-negeren-teamorders
Wisten jullie dit al?
Dat vermoeden had ik al toen die orders over de radio gegeven werden. Coulthard dacht nog dat het een motorsetting was of zo, maar ik moest gelijk denken aan de order van Red Bull aan het begin van het seizoen, toen Vettel niet voorbij Webber mocht.quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:22 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)a-negeren-teamorders
Wisten jullie dit al?
Maar hij was 'em toen allang voorbij. Dus gaining a place was a geen sprake meer van.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Klets niet. Maldonado reed volledig buiten de baan. Iedereen weet dat dat niet mag. En terecht - als je buiten de baan om in zou mogen halen, dan mag je dus ook bochten afsnijden, doorsteken bij chicanes, etc. De lijnen van het circuit tellen immers toch niet.
Doordat hij teveel snelheid had. Daardoor kon hij de bocht niet houden en ging buiten de baan. Anders had hij er nooit voorbij gekund.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar hij was 'em toen allang voorbij. Dus gaining a place was a geen sprake meer van.
Coulthard had ook al z'n vermoedens, hij had het erover dat een team normaal nooit zo duidelijk stratergiën doorgeven omdat de andere teams ook meeluisteren.quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al toen die orders over de radio gegeven werden. Coulthard dacht nog dat het een motorsetting was of zo, maar ik moest gelijk denken aan de order van Red Bull aan het begin van het seizoen, toen Vettel niet voorbij Webber mocht.
quote:India's Supreme Court will hear a petition on Friday which is seeking the cancellation of this weekend's Indian Grand Prix.
The petition was filed on the grounds that the organisers have allegedly not paid taxes for a previous event.
"We will hear the petition tomorrow," said Chief Justice P. Sathasivam.
A spokesman for the circuit's owner, Jaypee Sports International Limited, said: "Whatever the court says, we are ready to follow."
Red Bull's Sebastian Vettel, who leads rival Fernando Alonso of Ferrari by 90 points with 100 still available, could clinch his fourth title in India this Sunday.
The German, who has led every racing lap at the Indian Grand Prix since its debut in 2011, will triumph if he finishes fifth or higher, regardless of where Alonso finishes.
The Supreme Court in India has executive powers and ordered circuit bosses two years ago to freeze 25% of ticket revenues until they had settled an outstanding tax dispute.
That ruling followed Public Interest Litigation filed by campaigner Amit Kumar, the same man who is behind Thursday's petition.
The long-term future of the Indian Grand Prix is already uncertain after F1 boss Bernie Ecclestone removed the race from the 2014 calendar.
Organisers are trying to find a new date for its return in 2015, with Ecclestone keen for the race to take place in the early part of the season, rather than its current October date.
Die petitie haalt nooit in korte tijd zoveel miljoen likes als onze zwarte pietquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:17 schreef sasquatsch het volgende:
Het is de vraag of de GP van India aankomend weekend doorgaat. Er is een petitie ingediend om de race te cancellen. Dit omdat de organisatoren naar verluidt geen belasting hebben afgedragen voor een eerder evenement.
[..]
Wat weer totaal voor niks was omdat er geen VN onderzoek was.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die petitie haalt nooit in korte tijd zoveel miljoen likes als onze zwarte piet
ok, thanks.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:11 schreef sasquatsch het volgende:
Zowel kwalificatie (zomertijd) als race (wintertijd) is om 10.30 uur.
Nouja dat akkefietje in de US of A ging anders ook mooi niet helemaal door.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:26 schreef Marks het volgende:
Denk trouwens dat het wel doorgaat, de F1 kan dat niet zomaar laten gebeuren, zou echt belachelijk slecht zijn voor de sport. Zowel voor het imago als voor het financiele deel.
Die chicane hadden ze toen gewoon moeten aanleggen. Daarmee was voor de Michelins het probleem verholpen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
mja, dat is een oplossing van niks natuurlijk, maar dat de race een aanfluiting was ben ik met je eens. Een echt goeie oplossing was er gewoon niet
mja, dat waag ik te betwijfelen. Michelin had gewoon een slechte band meegenomen en ook met chicane waren er dan in de race wel een paar aan gegaan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die chicane hadden ze toen gewoon moeten aanleggen. Daarmee was voor de Michelins het probleem verholpen.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
en ook met chicane waren er dan in de race wel een paar aan gegaan.
Ferrari ging natuurlijk niet akkoord met die chicane. De FIA bedacht belachelijke bandenregels voor dat jaar om Schumacher en Ferrari te stoppen, toen de Michelins niet veilig waren moest ineens het circuit aangepast worden. Dat hele seizoen was een grote farce.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja dat akkefietje in de US of A ging anders ook mooi niet helemaal door.
Terwijl ze prima gewoon een chicane aan hadden kunnen leggen en dan hadden de Michelins gewoon mee kunnen doen.
Dat leek mij toen ook onvoorstelbaar dat ze met slechts een handjevol auto;s van start zouden gaan, maar dat gebeurde wel.
Aanfluiting van jewelste en de doodsteek voor de F1 in de USA destijds imo.
Wat een geleuterquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die chicane hadden ze toen gewoon moeten aanleggen. Daarmee was voor de Michelins het probleem verholpen.
precies!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 04:35 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Wat een geleuter
Waarom? Ja, het is kut voor de fans, ja, de race was kut. Maar Michelin had zijn zaakjes niet op orde en Bridgestone wel. Waarom zou Bridgestone de dupe moeten zijn van de tekortkomingen van de Michelinbanden? Het was een eenmalig iets, geen probleem of voordeel of wat dan ook wat zich een seizoen voordeed. Dan had Michelin maar moeten zorgen dat ze hun zaakjes op orde hadden, anders kan je dat met elk eenmalig probleem wel gaan flikken
Dan krijg je zoietsquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bovendien was een chicane aanleggen vergelijkbaar geweest met als je op Monza in de Parabolica een chicane aanlegt omdat anders een auto de bocht uit zou kunnen wapperen ...
Zit die niet, zoals elk jaar, bij de World Series commentaar te geven?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:51 schreef JohnB52 het volgende:
Sport 1 heeft het eindelijk.door,
Geen commentaar meer van van Dam!
http://video.sport1.nl/ma(...)-gp-india-training-2
de samenvattingen van de trainingen zijn voorzover ik weet altijd op muziek/zonder commentaar bij sport1quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:51 schreef JohnB52 het volgende:
Sport 1 heeft het eindelijk.door,
Geen commentaar meer van van Dam!
http://video.sport1.nl/ma(...)-gp-india-training-2
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | [img=476,97]http://oi41.tinypic.com/2cf89bl.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/03/16_India_E_300DPI-886x498.jpg[/img] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3VTlLyKZQTk&feature=player_embedded[/youtube] Quali : zaterdag 10.30 Race 10.30 (wintertijd) BBC, RTL(DE) en Sport1 zenden alles live uit :) |
Ik lees altijd wel mee, maar heb nooit zin om mee te postenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:29 schreef Sinister-D- het volgende:
weinig animo voor de GP, niet alleen op het circuit maar ook in het topic
Ik kijk de kwali+race altijd samen met edn vriend via whatsapp. Als ik ook nog op fok! Meetyp zie ik helemaal niks meer van de tv hehequote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:34 schreef JohnB52 het volgende:
Ligt er aan, of het interessant is op tv. Als er niks gebeurt in de race zit ik hier ook mee te lezen en te typen
Kan ook aan het team liggen die gewoon niet goed inschatten hoe goed ze liggen t.o.v andere teams.quote:
twitter:F1PitRadio twitterde op zaterdag 26-10-2013 om 10:52:55To GRO, "We fucked up massively, P17"GRO, "No way"Re:"Yeah" reageer retweet
Dit dus. En toegegeven, rondje was een beetje slordig.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:54 schreef opreis het volgende:
[..]
Kan ook aan het team liggen die gewoon niet goed inschatten hoe goed ze liggen t.o.v andere teams.
Nee, neemt niet weg dat ze daar dus in gefaald hebben. Maar goed, kan een keer gebeuren.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:57 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Weet jij aan wie t ligt? Lotus of aan GRO?
Wie heeft de bandenkeuze gemaakt?
Zo zijn de meeste Nederlanders toch?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Lotus neemt een keer risico, dat was bij die bandenkeus meteen al duidelijk. Als het niet mis kan gaan is het ook geen risico lijkt me.... Beetje makkelijk om dan achteraf te gaan zeiken.
Vervang Lotus door Lewis, en bandenkeus door inhaalactie. En de onnodige discussies kunnen weer losbarstenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Lotus neemt een keer risico, dat was bij die bandenkeus meteen al duidelijk. Als het niet mis kan gaan is het ook geen risico lijkt me.... Beetje makkelijk om dan achteraf te gaan zeiken.
Via Twitter door @f1fanatic_co_ukquote:Bonnington: "Lewis can you confirm it was a Red Bull you were held up by, I presume it was Vettel?"
Hamilton: "Yes." #F1
yup, en er zit geen hond....gek he? er gebeurt ook geen klap.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:33 schreef Montov het volgende:
Iedereen rijdt buiten de lijnen op dit circuit. Mede dankzij de uitloopstroken.
Is gewoon een schijtbaan, je moet of gras, of grind, of muur naast de witte lijnen van de baan hebben. Niet nog meer asfalt.quote:
Dat kunnen ze niet besluiten in de briefing. Dat zijn gewoon regels. Hun eigen regels.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:47 schreef Marks het volgende:
Ze hebben het vast zo besloten bij de rijdersbriefing, maar flauw is het zeker.
Ergo ze zullen het er wel op gooien we hadden geen voordeel want kijk maar die andere auto van ons was nog veel sneller en bleef wel binnen de lijntjes.quote:20.2 Drivers must use the track at all times. For the avoidance of doubt the white lines defining the track edges are considered to be part of the track but the kerbs are not.
A driver will be judged to have left the track if no part of the car remains in contact with the track.
Should a car leave the track the driver may rejoin, however, this may only be done when it is safe to do so and without gaining any advantage.
daar hadden ze het op de bbc na afloop ook over, blijkbaar waren de rijders het erover eens dat het tijd kost ipv oplevertquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ergo ze zullen het er wel op gooien we hadden geen voordeel want kijk maar die andere auto van ons was nog veel sneller en bleef wel binnen de lijntjes.
Tijd kost? De ronde ervoor deed hij het niet en toen stond hij P14. Van P14 naar P3 lijkt me niet echt tijd kostenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:55 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
daar hadden ze het op de bbc na afloop ook over, blijkbaar waren de rijders het erover eens dat het tijd kost ipv oplevert
ja, ik bedenk het ook nietquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Tijd kost? De ronde ervoor deed hij het niet en toen stond hij P14. Van P14 naar P3 lijkt me niet echt tijd kosten
de lijnen liggen er niet voor niets.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:59 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ja, ik bedenk het ook niet
ik sliep al weer bijna, maar wat ik meekreeg was dat jordan zei dat uit de vrije trainingen bleek dat de rondes buiten de lijn minder snel waren dan wanneer ze de goede lijn volgen
mischien is het nog ergens terug te kijken
En tussen de lijnen is langzamer. Anders reden ze niet op (en over) het randje.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:11 schreef Marks het volgende:
[..]
de lijnen liggen er niet voor niets.
ik zeg dan ook nergens dat ik het er mee eens benquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:11 schreef Marks het volgende:
[..]
de lijnen liggen er niet voor niets.
Bijna vol, bedankt voor de OP.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:40 schreef Sinister-D- het volgende:
Heb absoluut geen zin gehad om een OP te maken, resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Quali : zaterdag 10.30
Race 10.30 (wintertijd)
BBC, RTL(DE) en Sport1 zenden alles live uit![]()
[ code verwijderd ]
Ja dat viel me ook op.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:05 schreef Fer het volgende:
Iemand opgevallen dat bij het langzaam rijden van de RedBull, zoals in de pits, deze op 4 cilinders loopt, hij klinkt rauwer.
Is dat dan het truukje wat zo opviel in Singapore?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |