SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Programma, De vijfde dag van de EO heeft er ooit ook een item over gemaakt.
En dan meer richting de OSA, Geheime dienst van Scientology.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Scientology: The EX-FilesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier spreekt een vrouw over het welk bekende schip van de Scientology, 12 jaar lang vast gezeten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kleine verzameling van ex leden die een boekje open doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 43% gewijzigd door Gray op 07-07-2012 16:51:47 ]![]()
Ondertussen is al aangekondigd dat Kate met name wilde voorkomen dat Suri op een Scientology "opleidings-schip" zou worden geplaatst. Daarbij wordt het kind, gescheiden van de ouders, grondig voorbereid op de toekomstige rol in de "kerk". Lees : perfecte hersenspoeling.Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.![]()
Misschien is Katie dan net op tijd weg. Hopelijk met dochter.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:13 schreef mvdejong het volgende:
Ondertussen is al aangekondigd dat Kate met name wilde voorkomen dat Suri op een Scientology "opleidings-schip" zou worden geplaatst. Daarbij wordt het kind, gescheiden van de ouders, grondig voorbereid op de toekomstige rol in de "kerk". Lees : perfecte hersenspoeling.
Aan de andere kant: Katie had het kunnen weten, heel de wereld weet dat Tom Cruise een fanatieke scientologist is, dus ze wist waar ze aan begon. Tenzij verliefdheid haar tijdelijk verblindde.![]()
Ja, dat laatste.. En gladde praatjes dat het allemaal wel meeviel, ofzo. Stel ik me voor.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien is Katie dan net op tijd weg. Hopelijk met dochter.
Aan de andere kant: Katie had het kunnen weten, heel de wereld weet dat Tom Cruise een fanatieke scientologist is, dus ze wist waar ze aan begon. Tenzij verliefdheid haar tijdelijk verblindde.![]()
Tis een acteur he?quote:Op maandag 2 juli 2012 19:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
![]()
Dat hoop ik ook. Maar scientology is machtig hoor.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:50 schreef Franknfurter het volgende:
Tom Cruise, bahHopen dat Katie de volledige voogdij krijgt.
![]()
Ze gebruiken ook stalking als method van intimidatie.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook. Maar scientology is machtig hoor.In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo![]()
Vandaar dat die verliefde beelden gisteren voorbij kwamen
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS![]()
Moet meteen denken aan de groupsstalking van LordoftheStrings.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:21 schreef HyperViper het volgende:
Gang stalking. Trieste zaak.Hopelijk blijft het kind bij Katie.
![]()
Laten we het zo proberen te zien, Scientologie is dit keer misschien wel bezig om hun eigen graf te graven.
De kerk(cult) is qua leden aantal aan het dalen, steeds meer media berichten openlijk over scientology dat er veel niet klopt, moord, verdwijning en geld aftroggelen.
Katie moet naar de politie stappen, er zijn al zo veel mensen die dit hebben mee gemaakt, en elke keer komt scientology er mee weg.
Mooi voorbeeld.
Doen ze heel vaak, mee lopen en voor de camera gaan staan als ze niet weten wie je bent.
BBC Docu over Scientology.
Loop al jaren te verkondigen dat die cult verboden zou moeten worden.
Mensen derpi praten, en zeggen dat jij ze kan helpen, kost je wel geld en een eeuwig contract.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Het is een hele enge-machtige- beweging, en ik denk dat Katie Holmes niet zo makkelijk wegkomt . Met kind dan welteverstaan.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:04 schreef schommelstoel het volgende:
Laten we het zo proberen te zien, Scientologie is dit keer misschien wel bezig om hun eigen graf te graven.
De kerk(cult) is qua leden aantal aan het dalen, steeds meer media berichten openlijk over scientology dat er veel niet klopt, moord, verdwijning en geld aftroggelen.
Katie moet naar de politie stappen, er zijn al zo veel mensen die dit hebben mee gemaakt, en elke keer komt scientology er mee weg.
Mooi voorbeeld.
Doen ze heel vaak, mee lopen en voor de camera gaan staan als ze niet weten wie je bent.
BBC Docu over Scientology.
Mensen derpi praten, en zeggen dat jij ze kan helpen, kost je wel geld en een eeuwig contract.![]()
Als het gaat zoals meestal, dan zal Katie haar kind redelijk snel 'kwijt' zijn.
Tenzij Katie haar rijkdom wil inzetten om rechtszaken te starten.
Maar als dat zal gebeuren, dan denk ik dat het veel groter zal worden dan dat het alleen nog om Katie en Tom's kind zal gaan.
Die Tommy Davids is ook een eng mannetje, provoceren, dat is ook hun techniek, de manier van praten tegen een niet scientologist, luid,dichtbij, en woorden verdraaien en in de mond leggen, ze proberen je op te fokken.
Kijk die BBC docu maar eens.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Ga ik doen, bedanktquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:17 schreef schommelstoel het volgende:
Als het gaat zoals meestal, dan zal Katie haar kind redelijk snel 'kwijt' zijn.
Tenzij Katie haar rijkdom wil inzetten om rechtszaken te starten.
Maar als dat zal gebeuren, dan denk ik dat het veel groter zal worden dan dat het alleen nog om Katie en Tom's kind zal gaan.
Die Tommy Davids is ook een eng mannetje, provoceren, dat is ook hun techniek, de manier van praten tegen een niet scientologist, luid,dichtbij, en woorden verdraaien en in de mond leggen, ze proberen je op te fokken.
Kijk die BBC docu maar eens.![]()
Heb jij de biografie van Tom Cruise gelezen? Aanradertje. Lees je hoe de scientology in elkaar steekt. Brrrr. Je familie laten vallen als ze niet ook meedoen, het is gewoon een sekte. Een machtige sekte waar veel grote namen zich aan verbonden hebben.![]()
Die lijst ook met aanhangers van die sekteIk kan nu een hoop series en films niet meer normaal bekijken.
![]()
Beter bekend als Organised stalking.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:21 schreef HyperViper het volgende:
Gang stalking. Trieste zaak.Hopelijk blijft het kind bij Katie.
Scientologists zijn zeker niet die enige rare groepje die doet 't.
Vroeger was het ook 'n taktiek van de Stasi.
Die politie weet wel wat van ook - maar ze kunnen niks voor die slachtoffers (or targets) doen want het is moeillijk om bewijs te komen dus het is makkelijker voor hun om je gek te verklaren.In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo![]()
Dat heb ik dus ook. Zoals een John Travolta bijvoorbeeld. Kan me gewoon niet voorstellen dat die bij zo'n beweging zit.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:49 schreef Franknfurter het volgende:
Die lijst ook met aanhangers van die sekteIk kan nu een hoop series en films niet meer normaal bekijken.
![]()
Mezelf fan noemen is een groot woord. Vanaf dawson creek is katie een van mijn favo actrices.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Aan de andere kant: Katie had het kunnen weten, heel de wereld weet dat Tom Cruise een fanatieke scientologist is, dus ze wist waar ze aan begon. Tenzij verliefdheid haar tijdelijk verblindde.
Vanaf haar 5de heeft ze altijd geroepen dat ze met tom cruise gaat trouwen, liefde is dan blind.
Wat de scientology kerk inhoudt weet je pas als je in de relatie zelf zit. Juist zulke groeperingen weten je precies om de vinger te binden. Dat ze zelf geen aanhanger is geworden verbaasd me, zo overtuigend zulke mensen zijn.
als ze nu al wagens achter haar aan krijgt? als zal ze de volledige voogdij krijgen, blijft de kans dat ze suri kidnappen erg groot. de aanhang is groot in amerika ze kunnen het kind overal verstoppen.
echt sneu het zal je gebeuren:(![]()
klinkt boeiend lezen over scientology. komt op mn boekenlijstquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ga ik doen, bedankt![]()
Heb jij de biografie van Tom Cruise gelezen? Aanradertje. Lees je hoe de scientology in elkaar steekt. Brrrr. Je familie laten vallen als ze niet ook meedoen, het is gewoon een sekte. Een machtige sekte waar veel grote namen zich aan verbonden hebben.![]()
![]()
Geloof niet direct dat ze het kind zullen ontvoeren.
Die sekte staat al op het punt om onder de RICO-Act vervolgd te worden en dit zou natuurlijk koren op de molen van een State Attorney zijn.http://steam-cards.com/?click=a07a01
voor gratis spellen![]()
Is echt de moeite waard. Het is zó'n machtige beweging, als je er in zit is het bijna onmogelijk om er ooit weer uit te komen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:02 schreef blue-eye het volgende:
[..]
klinkt boeiend lezen over scientology. komt op mn boekenlijst
In die biografie staat het haarfijn uitgelegd.![]()
Dat, dus. En gelijk heeft ze!quote:Op maandag 2 juli 2012 19:13 schreef mvdejong het volgende:
Ondertussen is al aangekondigd dat Kate met name wilde voorkomen dat Suri op een Scientology "opleidings-schip" zou worden geplaatst. Daarbij wordt het kind, gescheiden van de ouders, grondig voorbereid op de toekomstige rol in de "kerk". Lees : perfecte hersenspoeling.
In mijn studententijd heb ik mij eens op een moment dat ik écht niets beter te doen had laten 'testen' door Scientology die destijds actief aan het werven waren in de Kalverstraat. Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten: wát een váge boel zeg! Ik was, bij wijze van spreken, op sterven na dood. Gelukkig konden ze me nog redden. Tegen FORSE betaling, overigens. Ik heb, tot hun (gespeelde?) grote verbazing vriendelijk bedankt. Dat zal inmiddels een jaar of 20 geleden zijn en ik leef nog steeds!
Maar nogmaals: als iemand zich hier bij zijn volle verstand bij wil aansluiten dan moet hij/zij dat vooral doen. Maar om een zesjarig kind te dwingen zich te vormen naar deze, op zijn minst discutabele, denkbeelden gaat véél te ver. Als Suri 18 is dan moet ze het zelf maar beslissen!Dat laatste is pertinent onwaar. De contractsduur is 1 (één) miljard jaar. Uiteindelijk ben je dus van ze af!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:04 schreef schommelstoel het volgende:
Mensen derpi praten, en zeggen dat jij ze kan helpen, kost je wel geld en een eeuwig contract.Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.![]()
dat heb je met sektes, heb er vaker boeken over gelezen. tom cruise vindt ik niks, die scientology wel boeiend. helaas boek is afwezig in regio utrecht bibliotheek kan nog een tijdje duren voor het binnenkomt. heb hem wel mijn favorieten boeken toegevoegd die ik nog ga lezenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Is echt de moeite waard. Het is zó'n machtige beweging, als je er in zit is het bijna onmogelijk om er ooit weer uit te komen.
In die biografie staat het haarfijn uitgelegd.![]()
![]()
Ik kan er echt niet bij hoe mensen in die onzin geloven en er helemaal in op gaan. Kan me er met de beste wil van de wereld niet in verplaatsen, zoals in geen enkel geloof trouwens, want al die verhalen zijn zo onzinnig als de nete.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is een hele enge-machtige- beweging, en ik denk dat Katie Holmes niet zo makkelijk wegkomt . Met kind dan welteverstaan.
Zal wel een genetisch verschil zijn of zo
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.![]()
Kijk Battlefield Earth eens. Dat is gebaseerd op die Scientoligy onzin. Weet je gelijk waarom het zo'n dramatisch slechte film was en wat voor crap Scientoligy verkondigd.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Zoals een John Travolta bijvoorbeeld. Kan me gewoon niet voorstellen dat die bij zo'n beweging zit.Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.![]()
Laat me raden met zo'n E-meter van ze?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:10 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Dat, dus. En gelijk heeft ze!
In mijn studententijd heb ik mij eens op een moment dat ik écht niets beter te doen had laten 'testen' door Scientology die destijds actief aan het werven waren in de Kalverstraat. Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten: wát een váge boel zeg! Ik was, bij wijze van spreken, op sterven na dood. Gelukkig konden ze me nog redden. Tegen FORSE betaling, overigens. Ik heb, tot hun (gespeelde?) grote verbazing vriendelijk bedankt. Dat zal inmiddels een jaar of 20 geleden zijn en ik leef nog steeds!
Maar nogmaals: als iemand zich hier bij zijn volle verstand bij wil aansluiten dan moet hij/zij dat vooral doen. Maar om een zesjarig kind te dwingen zich te vormen naar deze, op zijn minst discutabele, denkbeelden gaat véél te ver. Als Suri 18 is dan moet ze het zelf maar beslissen!
Dat ding is gewoon een ordinaire weerstandsmeter, te koop in iedere doe het zelf-zaak of zelf simpel in elkaar te schroeven met een my-first-electronics-kit...Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Via die E-meter denken ze te kunnen aantonen dat jij van binnen verknipt bent, ze stellen jou vragen over een emotionele gebeurtenis, of jij die wil vertellen, iets wat jij ooit mee gemaakt hebt in het leven.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Laat me raden met zo'n E-meter van ze?
Dat ding is gewoon een ordinaire weerstandsmeter, te koop in iedere doe het zelf-zaak of zelf simpel in elkaar te schroeven met een my-first-electronics-kit...
Ook al voel jij niets meer bij de gebeurtenis van het verleden of wat het ook moge zijn, dan nog blijven zij daar op hameren en willen je wijs maken dat je niet helemaal 100% bent, en dat zij je kunnen helpen.
Acteurs en Actrices zijn nogal emotionele mensen, dus het verbaasd mij ook niet dat een aantal van hen zo simpelweg zichzelf aansluiten bij deze sekte/cult
Wel erg verstandig van Katie Holmes dat ze deze keuze heeft gemaakt, alleen zal het in het begin niet makkelijk zijn.
*nu weer aan het werk*You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Bovendien krijgen de bekende gezichten toch wel een iets andere behandeling binnen de sekte dan hun gebruikelijke tiener-slaafjes. Van een aantal bekende gezichten wordt trouwens ook vermoed dat deze op basis van chantage de sekte binnengetrokken zijn (zou Travolta daarbij horen ?).quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:35 schreef schommelstoel het volgende:
Acteurs en Actrices zijn nogal emotionele mensen, dus het verbaasd mij ook niet dat een aantal van hen zo simpelweg zichzelf aansluiten bij deze sekte/cultSam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.![]()
Vraag ik me ook af.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:48 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Bovendien krijgen de bekende gezichten toch wel een iets andere behandeling binnen de sekte dan hun gebruikelijke tiener-slaafjes. Van een aantal bekende gezichten wordt trouwens ook vermoed dat deze op basis van chantage de sekte binnengetrokken zijn (zou Travolta daarbij horen ?).
Ze bedienen zich van discutabele technieken in ieder geval.![]()
http://www.telegraaf.nl/p(...)ijkscontract___.html
Dus als de dames een 5-jarig contract zouden tekenen zou het Tom Cruise helpen om van zijn homo-image af te komen.
Dan heeft Katie het nog lang volgehouden, dat moet echte liefde geweest zijn.![]()
ik ben benieuwd hoe het eindigen zal, het zal heel lang gaan duren. vooral nu die bij de scientology hoort en het zijn eerste biologische kind is. met nicole had die kinderen geadopteerd omdat ze geen kinderen konden krijgen.
vermoed dat die bij scientology gegaan is uit eenzaamheid.![]()
Ik hoop dat je de biografie snel te pakken krijgt, weet je precies hoe en waarom hij er bij is gegaan en nu tot 1 van de belangrijkste figuren van de beweging behoort.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:24 schreef blue-eye het volgende:
ik ben benieuwd hoe het eindigen zal, het zal heel lang gaan duren. vooral nu die bij de scientology hoort en het zijn eerste biologische kind is. met nicole had die kinderen geadopteerd omdat ze geen kinderen konden krijgen.
vermoed dat die bij scientology gegaan is uit eenzaamheid.![]()
Wat een bizarre verhouding zegquote:Op woensdag 4 juli 2012 17:29 schreef schommelstoel het volgende:
http://www.vrouwonline.nl(...)eider-onafscheidbaar![]()
Oh en Katie krijgt geen cent. Dat is allemaal vastgelegd in een huwelijkscontract . Ze zal dus niets zien van zijn vermogen van ongeveer 250 miljoen dollar.
Ze eist dus alleen alimentatie voor haar dochter.
En de voogdij.
En om dat laatste zal de komende tijd gevochten gaan worden door de advocaten.
Katie heeft geen schijn van kans tegen de machtige scientolgy-beweging ben ik bang.![]()
Ze zal het slim moeten aanpakken.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat een bizarre verhouding zeg![]()
Oh en Katie krijgt geen cent. Dat is allemaal vastgelegd in een huwelijkscontract . Ze zal dus niets zien van zijn vermogen van ongeveer 250 miljoen dollar.
En de voogdij.
Katie heeft geen schijn van kans tegen de machtige scientolgy-beweging ben ik bang.![]()
Dat zou knap zijn. Zie jij dat gebeuren?quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:00 schreef Loppe het volgende:
[..]
Tenzij ze mss heel de Scientology-ideologie op de schop neemt.![]()
Ze zal zelfs toch ook wel wat miljoentjes hebben? En anders laat ze een autobiografie schrijven over haar huwelijk met Tom Cruise.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat een bizarre verhouding zeg![]()
En de voogdij.
![]()
Ja joh, ze heeft zijn geld echt niet nodig hoor, ze redt zich wel.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:03 schreef Gray het volgende:
[..]
Ze zal zelfs toch ook wel wat miljoentjes hebben? En anders laat ze een autobiografie schrijven over haar huwelijk met Tom Cruise.![]()
Een moeder die haar kind wil behouden uit die sekte kan tot veel in staat zijn, denk ik. En mss kan ze zo Tom ook wel redden op die manier.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zou knap zijn. Zie jij dat gebeuren?![]()
Tom wil helemaal niet gered worden hoor. Die is zo gehersenspoeld dat hij zich hevig zou verzetten bij pogingen om hem te redden. Hij staat zelf zo'n beetje aan de top daar.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:07 schreef Loppe het volgende:
[..]
Een moeder die haar kind wil behouden uit die sekte kan tot veel in staat zijn, denk ik. En mss kan ze zo Tom ook wel redden op die manier.![]()
Moest hij tot inzicht komen dat hij gehersenspoeld is dan kan die Scientology Kerk hem gestolen worden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tom wil helemaal niet gered worden hoor. Die is zo gehersenspoeld dat hij zich hevig zou verzetten bij pogingen om hem te redden. Hij staat zelf zo'n beetje aan de top daar.![]()
Dat zou mooi zijn, maar ik denk dat dat heel moeilijk gaat worden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:43 schreef Loppe het volgende:
[..]
Moest hij tot inzicht komen dat hij gehersenspoeld is dan kan die Scientology Kerk hem gestolen worden.![]()
geen typisch bnw onderwerp
arme Suri
[ Bericht 0% gewijzigd door new_moon op 04-07-2012 21:24:50 ]look closer. close your eyes. really, it's not about distance![]()
Toch wel, vanwege de scientology.quote:
Ja, arm kind. gelukkig nog op tijd weg zodat ze niet op die boot hoeft met andere scientology-kinderen om daar gehersenspoeld te worden.![]()
nee inderdaad, ik las een stukje over die boot. brrr doodeng!!!quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toch wel, vanwege de scientology.
Ja, arm kind. gelukkig nog op tijd weg zodat ze niet op die boot hoeft met andere scientology-kinderen om daar gehersenspoeld te worden.
nog steeds zielig voor andere kinderen die er wel op gaan. wat bezielt je als ouders?!?
en ik zag ook iets over een vroegere nanny, die daar blijkbaar ook op is geweest,
nou dat schijnt ook geen zonnestraaltje te zijn geweest..look closer. close your eyes. really, it's not about distance![]()
En wat ik ook zo maf vond was dat Katie vanaf het begin van haar huwelijk altijd geescorteerd werd door een vrouw van scientology, die ging waar zij ging . Ene Jessica Feshbach, die al sinds 1994 bij de scientologysekte aangesloten is. Lijkt erop dat ze bewaker speelde.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:28 schreef new_moon het volgende:
[..]
nee inderdaad, ik las een stukje over die boot. brrr doodeng!!!
nog steeds zielig voor andere kinderen die er wel op gaan. wat bezielt je als ouders?!?
en ik zag ook iets over een vroegere nanny, die daar blijkbaar ook op is geweest,
nou dat schijnt ook geen zonnestraaltje te zijn geweest..![]()
oh ja da's die nanny dus!!!quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En wat ik ook zo maf vond was dat Katie vanaf het begin van haar huwelijk altijd geescorteerd werd door een vrouw van scientology, die ging waar zij ging . Ene Jessica Feshbach, die al sinds 1994 bij de scientologysekte aangesloten is. Lijkt erop dat ze bewaker speelde.look closer. close your eyes. really, it's not about distance![]()
Noem het eenzijdige beeldvorming, maar na de twee docu's van Sweeney van de BBC weet ik wel genoeg. Met name de tweede was interessant met Mike Rinder, voormalig hoofd van de geheime dienst van Scientology, die ook Sweeney in het verleden samen met Miscavige en Davis onder druk zette, heeft de Kerk zelf in 2007 verlaten en zich uitgelaten over de Kerk.
Mensen die de Kerk verlaten worden beschouwd als ex-communique, iemand waar je alle contact mee moet verbreken en die nu een vijand vormt voor de Kerk. Indien je kritiek uit worden lastercampagnes tegen je opgezet (er is bijvoorbeeld een hele anti-Rinder site opgezet), intimidatie met de nodige achtervolging en opnames en publicaties met genante details, mogelijk verkregen tijdens auditings.
Ontopic: Ik denk dat Katie nu hetzelfde ervaart.
[ Bericht 0% gewijzigd door Being op 05-07-2012 13:19:22 ]We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.![]()
Is het niet ook 'n beetje zo met Jehovahs Witnesses?quote:[Mensen die de Kerk verlaten worden beschouwd als ex-communique, iemand waar je alle contact mee moet verbreken en die nu een vijand vormt voor de Kerk.In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Het reguliere onderwijs indoctrineert de kindertjes ook, alleen vinden we dat normaal omdat het iedereen overkomt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:28 schreef new_moon het volgende:
[..]
nee inderdaad, ik las een stukje over die boot. brrr doodeng!!!
nog steeds zielig voor andere kinderen die er wel op gaan. wat bezielt je als ouders?!?![]()
Ben jij toevallig een een scientologist?quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:02 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Het reguliere onderwijs indoctrineert de kindertjes ook, alleen vinden we dat normaal omdat het iedereen overkomt.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:35 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ben jij toevallig een een scientologist?![]()
![]()
Regulier onderwijs doet wat het hoort te doen: kinderen onderwijzen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:02 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Het reguliere onderwijs indoctrineert de kindertjes ook, alleen vinden we dat normaal omdat het iedereen overkomt.
Scientology doet behalve aan onderwijs aan hersenspoelen, niet te vergelijken derhalve.![]()
Argument van niets. Omdat met het onderwijs noemt, zou het onderwijzen?quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Regulier onderwijs doet wat het hoort te doen: kinderen onderwijzen.
Scientology doet behalve aan onderwijs aan hersenspoelen, niet te vergelijken derhalve.
Regulier onderwijs strooit allerhande propaganda in het rond en is vooral gericht op het toetsen van herhaling. Als je weet na te zeggen wat er verteld is krijg je een goed cijfer.
Aan zelfstandig denken wordt bijvoorbeeld weinig aandacht besteed. Het rekenonderwijs (waar je nog wat voor zou moeten nadenken) wordt steeds slechter. Geschiedenis bestaat uit rijtjes met jaartallen, in plaats van inzicht in de (werkelijke) krachten achter gebeurtenissen.
Natuurlijk wordt er best wat geleerd in het onderwijs hier, maar enige indoctrinatie kan niet ontkend worden.
Waarom zou die scientology-boot eigenlijk zo slecht zijn? Omdat het anders (ohjee wat eng) is dan het reguliere onderwijs? Zegt scientology zelf ook dat het zo slecht is? Denk je dat Tom Cruise niet om zijn kinderen geeft en ze bewust de vernieling in wil jagen? Waarom heeft hij ze dan gekregen?
Volgens mij heb je best wat uit te leggen als je er zo op los wil beschuldigen als je hier doet.![]()
Leg jij maar uit waarom scientology geen sekte is.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:40 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Argument van niets. Omdat met het onderwijs noemt, zou het onderwijzen?
Regulier onderwijs strooit allerhande propaganda in het rond en is vooral gericht op het toetsen van herhaling. Als je weet na te zeggen wat er verteld is krijg je een goed cijfer.
Aan zelfstandig denken wordt bijvoorbeeld weinig aandacht besteed. Het rekenonderwijs (waar je nog wat voor zou moeten nadenken) wordt steeds slechter. Geschiedenis bestaat uit rijtjes met jaartallen, in plaats van inzicht in de (werkelijke) krachten achter gebeurtenissen.
Natuurlijk wordt er best wat geleerd in het onderwijs hier, maar enige indoctrinatie kan niet ontkend worden.
Waarom zou die scientology-boot eigenlijk zo slecht zijn? Omdat het anders (ohjee wat eng) is dan het reguliere onderwijs? Zegt scientology zelf ook dat het zo slecht is? Denk je dat Tom Cruise niet om zijn kinderen geeft en ze bewust de vernieling in wil jagen? Waarom heeft hij ze dan gekregen?
Volgens mij heb je best wat uit te leggen als je er zo op los wil beschuldigen als je hier doet.![]()
Hier meer daarover.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Laat me raden met zo'n E-meter van ze?
Dat ding is gewoon een ordinaire weerstandsmeter, te koop in iedere doe het zelf-zaak of zelf simpel in elkaar te schroeven met een my-first-electronics-kit...
Katie Holmes desperately wanted to save Suri from a form of interrogation practiced by the Church of Scientology that she was steadfastly against ... TMZ has learned.
Sources close to Katie tell TMZ, back in 2005 she had witnessed Tom's other kids participating in a Scientology ritual she found to be troubling ... and feared Tom would drag Suri through the same process.
Ex-Scientologists call the process "sec checking." Here's the way it works. The subject holds electrode handles on a device called an e-meter and is then asked a series of personal questions that help the Church locate "areas of spiritual distress."
Some ex-Scientologists claim the questions include:
-- What has somebody told you not to tell?
-- Have you ever decided you did not like some member of your family?
-- Have you ever bullied a smaller child?
-- Have you ever lied to a teacher?
-- Have you ever done something you were very much ashamed of?
-- Have you ever refused to obey an order from someone you should obey?
-- Have you ever gotten yourself dirty on purpose?
During the process, a person called an "auditor" collects e-meter readings.
Several ex-Scientologists have come out against "sec checking," claiming it's a mild form of psychological terrorism designed, in part, to get children to report on their parents.
We're told Katie would have none of it and it is one of the reasons she broke from the Church and ultimately Tom.
bron![]()
Waarom moet ik dat uitleggen? Ik vind dat niet zo interessant. En als het er al een is, wat is er dan mis mee?quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Leg jij maar uit waarom scientology geen sekte is.
Overigens begon jij volgens mij over indoctrinatie dit dat, fout zus zo, dus ik ben hier niet degene die wat moet uitleggen. En ja... als je het alleen maar roept omdat het afwijkt van het normale dan leg je het voor mijn part niet uit, weten we ook genoeg.![]()
Veel andere sterren zoals Britney Spears hebben ook last van dergelijke permante escortes. In die gevallen gaat het dan vaak om een zogenaamde 'handler'. Vind je dat ook zo maf?quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En wat ik ook zo maf vond was dat Katie vanaf het begin van haar huwelijk altijd geescorteerd werd door een vrouw van scientology, die ging waar zij ging . Ene Jessica Feshbach, die al sinds 1994 bij de scientologysekte aangesloten is. Lijkt erop dat ze bewaker speelde.![]()
Ik heb toch mijn twijfel over jou GoedeVraag, heb jij zelf al wel eens onderzoek gedaan richting Scientology?quote:Op donderdag 5 juli 2012 18:24 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Veel andere sterren zoals Britney Spears hebben ook last van dergelijke permante escortes. In die gevallen gaat het dan vaak om een zogenaamde 'handler'. Vind je dat ook zo maf?
Of ben je het gewoon niet eens met een aantal comments, zonder dat jij werkelijk weet wat er allemaal gaande is bij Scientology/ Scientologykerk.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Heb je dat filmpje wat Mylène postte al gekeken?quote:Op donderdag 5 juli 2012 18:24 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Veel andere sterren zoals Britney Spears hebben ook last van dergelijke permante escortes. In die gevallen gaat het dan vaak om een zogenaamde 'handler'. Vind je dat ook zo maf?
Nee, een personal assistent vind ik niet zo vreemd, wel in dit geval omdat het een hoge pief is in de scientology-beweging. Toeval? I think not.![]()
Lijkt me ook geen toeval.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb je dat filmpje wat Mylène postte al gekeken?
Nee, een personal assistent vind ik niet zo vreemd, wel in dit geval omdat het een hoge pief is in de scientology-beweging. Toeval? I think not.
Ik vind het wel maf dat je het bij scientology blijkbaar wel kan zien, maar de handler van bijvoorbeeld Britney gewoon een PA noemt.
Idem voor de indoctrinatie in het reguliere onderwijs vs dat bij scientology.
Waarom zou je bij datgene wat vaak voorkomt en daarom dan maar 'normaal' zou zijn geen vraagtekens plaatsen, maar wel direct veroordelen als iemand een stukje uit de pas loopt?![]()
Dus jij ziet dat niet als indoctrinatie?quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:28 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Lijkt me ook geen toeval.
Ik vind het wel maf dat je het bij scientology blijkbaar wel kan zien, maar de handler van bijvoorbeeld Britney gewoon een PA noemt.
Idem voor de indoctrinatie in het reguliere onderwijs vs dat bij scientology.
Waarom zou je bij datgene wat vaak voorkomt en daarom dan maar 'normaal' zou zijn geen vraagtekens plaatsen, maar wel direct veroordelen als iemand een stukje uit de pas loopt?
Heb je die video gezien van Mylene, dat die vrouw 12! jaar op die boot heeft gezeten? Dat ze afstand moest nemen van haar vader en moeder? Dat heb ik bij het reguliere onderwijs nog nooit gezien. Dus die vergelijking gaat volkomen mank.
En 'een stukje uit de pas lopen' is wel heel zacht uitgedrukt.
Maar goed, blijkbaar weet jij veel van scientology en hun leer af?
Misschien kun je er wat meer over vertellen?![]()
![]()
Waarom zou ik er veel vanaf weten?quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus jij ziet dat niet als indoctrinatie?
Heb je die video gezien van Mylene, dat die vrouw 12! jaar op die boot heeft gezeten? Dat ze afstand moest nemen van haar vader en moeder? Dat heb ik bij het reguliere onderwijs nog nooit gezien. Dus die vergelijking gaat volkomen mank.
En 'een stukje uit de pas lopen' is wel heel zacht uitgedrukt.
Maar goed, blijkbaar weet jij veel van scientology en hun leer af?
Misschien kun je er wat meer over vertellen?
Ik vraag me enkel af of scientology nou echt zo belachelijk is in vergelijking met het reguliere onderwijs waar kindertjes aan de lopende band van stickers als 'ADHD' worden voorzien en vervolgens volgegooid met pepmiddelen als Ritalin, om maar eens wat te noemen.![]()
Als je je dat afvraagt zou je die video moeten kijken, dan hoor je van iemand die het zelf meegemaakt heeft, 12 jaar lang, waarin scientology afwijkt van regulier onderwijs.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:55 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Waarom zou ik er veel vanaf weten?
Ik vraag me enkel af of scientology nou echt zo belachelijk is in vergelijking met het reguliere onderwijs waar kindertjes aan de lopende band van stickers als 'ADHD' worden voorzien en vervolgens volgegooid met pepmiddelen als Ritalin, om maar eens wat te noemen.![]()
Grote gelijk.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:40 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Argument van niets. Omdat met het onderwijs noemt, zou het onderwijzen?
'Onderwijs' kan ook indoctrinatie worden.
En hoeveel leraren zijn er dat weet heel goed bvb dat 911 is 'n berg van leugens maar dat kunnen ze niet makkelijk zeggen.In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Dit lijkt mij eerder een verzonnen bericht van scientology, zijn ze nogal goed in als het bij hun te heet onder de voeten aan het worden is.
Nu is Katie dus de gene die ze naar beneden willen werken.
Scientology staat erom bekend om oud leden, mensen die er bij weg gaan het leven zuur te maken.
Katie Holmes wil Tom Cruise verdriet doen'
Vrienden en familieleden van Tom Cruise zijn woest op Katie Holmes. Zij vinden dat Katie er alles aan doet om haar toekomstige ex-man pijn te doen.
Katie zou haar naasten hebben verteld dat ze van Tom wil scheiden vanwege Scientology, maar insiders laten weten aan TMZ dat dit onzin is.
"Katie was zelf ook volledig toegewijd aan Scientology. Deze scheiding heeft dus niets te maken met religie. Het wordt alleen maar gebruikt om Tom mee te kunnen kwetsen."
Dochter Suri (6) zou Katies sterkste troef zijn. Tom spreekt zijn oogappeltje minstens één keer dag aan de telefoon, maar Katie zou de telefoongesprekken tussen vader en dochter haast onmogelijk maken.
Bron
En wat Tingo betreft, heb je wel veder gekeken, of praat jij ook leuk mee met iets waar je maar de helft van weet.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Wat bedoelt je precies?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:04 schreef schommelstoel het volgende:
En wat Tingo betreft, heb je wel veder gekeken, of praat jij ook leuk mee met iets waar je maar de helft van weet.
Ik geef gewoon m'n mening....als jij dat erg vind....jammer.In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Je geeft je mening over iets waar je niet het fijne van weet, niet echt handig.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:10 schreef Tingo het volgende:
[..]
Wat bedoelt je precies?
Ik geef gewoon m'n mening....als jij dat erg vind....jammer.
De kerk Scientology geeft niet zo maar les aan kinderen, kijk maar eens wat er omheen allemaal gebeurd en hoe zij met hun leden en oud leden omgaan.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Daar begint het alquote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:04 schreef schommelstoel het volgende:
Dit lijkt mij eerder een verzonnen bericht van scientology, zijn ze nogal goed in als het bij hun te heet onder de voeten aan het worden is.
Nu is Katie dus de gene die ze naar beneden willen werken.
Scientology staat erom bekend om oud leden, mensen die er bij weg gaan het leven zuur te maken.
Katie Holmes wil Tom Cruise verdriet doen'
Vrienden en familieleden van Tom Cruise zijn woest op Katie Holmes. Zij vinden dat Katie er alles aan doet om haar toekomstige ex-man pijn te doen.
Katie zou haar naasten hebben verteld dat ze van Tom wil scheiden vanwege Scientology, maar insiders laten weten aan TMZ dat dit onzin is.
"Katie was zelf ook volledig toegewijd aan Scientology. Deze scheiding heeft dus niets te maken met religie. Het wordt alleen maar gebruikt om Tom mee te kunnen kwetsen."
Dochter Suri (6) zou Katies sterkste troef zijn. Tom spreekt zijn oogappeltje minstens één keer dag aan de telefoon, maar Katie zou de telefoongesprekken tussen vader en dochter haast onmogelijk maken.
Bron
En wat Tingo betreft, heb je wel veder gekeken, of praat jij ook leuk mee met iets waar je maar de helft van weet.![]()
![]()
Wat ik heb geschreven was in response to Goede Vraag over zin opmerking dat onderwijs over t algmeen kan ook indoctrinatie zijn....niet over wat voor lessen de Kerk Scientologie doet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:21 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Je geeft je mening over iets waar je niet het fijne van weet, niet echt handig.
De kerk Scientology geeft niet zo maar les aan kinderen, kijk maar eens wat er omheen allemaal gebeurd en hoe zij met hun leden en oud leden omgaan.
M'n Nederlands is toch 'n beetje beroerd ,dat weet ik, maar misschien moet je meer tijd nemen om te lezen.In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Wat begint er al? Hoe kan jij nou beoordelen of dit bericht waar is of niet? Ken je Tom of Katie persoonlijk?quote:
![]()
![]()
Lees je eens in over scientologyquote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:38 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Wat begint er al? Hoe kan jij nou beoordelen of dit bericht waar is of niet? Ken je Tom of Katie persoonlijk?
![]()
![]()
Zo kan ik ook wel wat lukraak gaan beschuldigen. En dan vervolgens roepen 'lees je eens in over'...quote:
De negers/homo's/joden hebben het gedaan, lees je maar eens in...
Dat is toch op geen enkele manier houdbaar?![]()
Ik heb zoveel dingens gezien op tv - dus het moet waar zijnquote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:42 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Zo kan ik ook wel wat lukraak gaan beschuldigen. En dan vervolgens roepen 'lees je eens in over'...
Dat is toch op geen enkele manier houdbaar?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Maar jij mag wel je mening geven als jij zelf niet eens de helft weet over scientology?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:42 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Zo kan ik ook wel wat lukraak gaan beschuldigen. En dan vervolgens roepen 'lees je eens in over'...
Is ook niet echt zuiver van jou.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Vreemde manier van reageren, dingen erbij betrekken die er niets mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:42 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Je springt behoorlijk in de bres voor scientology valt me op.![]()
Ik stel vooral vragen; primair omdat hier zonder al te veel onderbouwing allerhande beschuldigingen geuit worden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:52 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Maar jij mag wel je mening geven als jij zelf niet eens de helft weet over scientology?
Is ook niet echt zuiver van jou.
Volgens mij hoef je niet verplicht veel van iets te weten om naar een onderbouwing te vragen. Sterker nog, vragen om een onderbouwing lijkt me niet onzuiver.![]()
Als voorbeeld/illustratie kan het toch nog relevant zijn, maar blijkbaar wil jij de vergelijking niet begrijpen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vreemde manier van reageren, dingen erbij betrekken die er niets mee te maken hebben.
Je springt behoorlijk in de bres voor scientology valt me op.
En in plaats van je eigen aantijgingen eens een keer te onderbouwen ga je nu mij er van 'beschuldigen' dat ik op de bres zou springen voor scientology.
Blijkbaar is het te lastig voor je om je eigen punten te onderbouwen.![]()
Je vergelijking is nogal een drogreden, dus valt daarmee in zijn geheel af. Net als waar je op reageerde overigens.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:58 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Als voorbeeld/illustratie kan het toch nog relevant zijn, maar blijkbaar wil jij de vergelijking niet begrijpen.
Drogredenen tegengaan met drogredenen is niet heel handig voor een gezonde discussie.![]()
![]()
Lavender heeft volgens mij een poging gedaan tot uitleg, Lavender heeft je ook verwezen naar bronnen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:58 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Als voorbeeld/illustratie kan het toch nog relevant zijn, maar blijkbaar wil jij de vergelijking niet begrijpen.
En in plaats van je eigen aantijgingen eens een keer te onderbouwen ga je nu mij er van 'beschuldigen' dat ik op de bres zou springen voor scientology.
Blijkbaar is het te lastig voor je om je eigen punten te onderbouwen.1. Op een normale school mag jij nog naar huis.Het schip is een permanente verblijfplaats totdat scientology vind dat jij genoeg hebt gedaan (betaald). Dus een paar jaar op dat schip, zonder familie te mogen zien is geen gekke gebeurtenis daar.quote:Waarom zou die scientology-boot eigenlijk zo slecht zijn? Omdat het anders (ohjee wat eng) is dan het reguliere onderwijs? Zegt scientology zelf ook dat het zo slecht is? Denk je dat Tom Cruise niet om zijn kinderen geeft en ze bewust de vernieling in wil jagen? Waarom heeft hij ze dan gekregen?
2.Het geeft les op een manier wat jij meer kan zien als 'hersenspoelen', klinkt vergezocht, geef je even één voorbeeld.
Gesproken van meerder oudleden: Ze spelen bij kleine kinderen in op de emotie en stellen vragen over je ouders, ze creëren een muur om jou heen tegen je ouders.
Daarom mogen ze liever ook geen gebruik maken van internet, onder het mom van, internet leert je alleen maar slechte dingen.
Ik zelf denk toch eerder dat de kinderen via internet tot een inkeer kunnen komen, en dat willen ze natuurlijk absoluut niet bij scientology.
Ze zeggen dat ze kinderen wat willen leren, maar wat ze eigenijk doen is kinderen naar hun voeten laten dansen zodat ze de volgende keer ook weer betalen voor een sessie.
Als hun ouders twijfels krijgen en dus hun kind willen spreken, merken ze dat hun kind totaal anders met hen omgaat, er zit ook iemand naast van scientoloy zodra jij met je ouders zou bellen.
3Wat is dit voor aparte vraag, zei Hitler dat hij slecht was?Nee natuurlijk zegt scientology niet dat ze slecht zijn.
Wat nog al het belachelijkste is, je tekent werkelijk waar een contract voor miljoenen jaren.wil jij weg, heb jij pech, handtekening gezet, dat zal dus betalen worden als je weg wilt, en een volg (achtervolg)sessie van een jaar tot paar jaar.
Oftwel, A pay as you go religion.
Ook wel logisch dat ze dat doen, ze zeggen namelijk als jij bij de kerk zou weg gaan dat je binnen 6maanden zelfmoord zal plegen omdat je gek zal worden.
Ik zal ook gek worden als ik merk dat ik continu gevolgd wordt door mensen.
Of maak jij een foto of reportage over de kerk, komen ze je doodleuk volgen tot op de voet.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
[quote
[/quote]
Nou,ik denk dat mensen zijn sterker dan wat ze denken.
Als je wordt achter gevolgd en je weet dat die vuile gluiperds heeft'als doel je gek te maken...dan moet je niet bang van - neem fotos van die klootzakken - worden ze niet vrolijk van....stelletje lafaards.In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Verhaal van Amy Allen die jaren bij scientologie gezeten heeft en vertrokken is:
http://www.exscientologykids.com/amy1.html![]()
Het blijft een boeiend topic, ik leer steeds meer over scientology.
Ik heb bij de bibliotheek dat boek over tom cruise gereserveerd waarbij het oa over scientology kerk gaat, zoals hier op het forum vermeld stond. Ik ben benieuwd!.
De linken naar ex-scientology mensen vind ik ook boeiend.
De verhalen zijn bizar om te horen. dat je als ex-lid nog geen rust hebt lijkt me vreselijk.![]()
Wat artikels van de blog van een (high ranking) ex-Scientologist:
http://markrathbun.wordpr(...)olmes-break-up-news/
http://markrathbun.wordpr(...)ak-out-katie-holmes/
http://markrathbun.wordpr(...)o-clarify-and-edify/![]()
Die lui zijn er natuurlijk op uit om Katie te betrappen op onbetamelijk gedrag, teneinde Tom de voogdij over die arme kleine meid te laten krijgen..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:27 schreef Tingo het volgende:
[quote
Ik hoop niet dat zijn geld, en de invloed van zijn hoge rang bij de scientologie church, zal leiden tot de voogdij over Suri..maar de tijd zal het leren..![]()
Ze geven ook gewoon richtlijnen hoe je kritiek op hun organisatie in de kiem moet smorenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:47 schreef STING het volgende:
Wat artikels van de blog van een (high ranking) ex-Scientologist:
http://markrathbun.wordpr(...)olmes-break-up-news/
http://markrathbun.wordpr(...)ak-out-katie-holmes/
http://markrathbun.wordpr(...)o-clarify-and-edify/.
![]()
Je kunt helemaal niet uitstappen, je tekent voor duizend jaarquote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:45 schreef blue-eye het volgende:
Het blijft een boeiend topic, ik leer steeds meer over scientology.
Ik heb bij de bibliotheek dat boek over tom cruise gereserveerd waarbij het oa over scientology kerk gaat, zoals hier op het forum vermeld stond. Ik ben benieuwd!.
De linken naar ex-scientology mensen vind ik ook boeiend.
De verhalen zijn bizar om te horen. dat je als ex-lid nog geen rust hebt lijkt me vreselijk.![]()
![]()
wat.......... *slik slik*
ik zat net op http://www.scientology.nl
je hebt allemaal gratis online cursussen.
o.a deze http://www.scientology.nl/courses/assists/overview.html
ik ga alleen nog anti-dingen lezen. Ik ben zon type die vrij makkelijk mee kan gaan in zoiets.
het klinkt zo onschuldig, positief als je die teksten leest. Dat is met de meeste dingen, tot je een tijd verder bent. Met dingen als bepaalde groeperingen etc. ben ik altijd extra huiverig.![]()
Laat je niet paaien door de verbloemende woorden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:48 schreef blue-eye het volgende:
wat.......... *slik slik*
ik zat net op http://www.scientology.nl
je hebt allemaal gratis online cursussen.
o.a deze http://www.scientology.nl/courses/assists/overview.html
ik ga alleen nog anti-dingen lezen. Ik ben zon type die vrij makkelijk mee kan gaan in zoiets.
het klinkt zo onschuldig, positief als je die teksten leest. Dat is met de meeste dingen, tot je een tijd verder bent. Met dingen als bepaalde groeperingen etc. ben ik altijd extra huiverig.
Kijk maar eens op het web naar de onzuivere zaken van de scientology kerk.
Dan wil je sowieso niet meer bij die kerk/cult
Het filmpje is een mooi voorbeeld om labiele emotionele mensen weten te binden.
Moet ook wel stellen dat scientology de laatste 2 jaar de focus op dit deel probeert te leggen, genezing en het promoten van wat zij een betere genees manier vinden, ook het anti drugs verhaal.
Nu is het zo dat ze altijd al wel al de mens hebben willen genezen van wat zij zien als geesten ziekten.
[ Bericht 8% gewijzigd door schommelstoel op 06-07-2012 18:14:17 ]You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Gekeken, mijn hemel wat een creepy organisatie is datquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:03 schreef Mylene het volgende:
Ze hebben zelfs een eigen geheime dienst, een soort CIA, kijk deze reportage, interessant:![]()
Desnoods zetten ze 24/7 een privedetective op je, het is puur intimidatie en niets gaat ze te ver.![]()
'Who joins the Sea Org?
The huge majority of Sea Org members are the children of Scientologists, or else they are long-time Scientologists who have been in the church for years and years.
This is because not everyone is qualified for the Sea Org. If you have ever taken LSD, or undergone psychiatric treatment of any kind, you are automatically disqualified from joining. However, the children of Scientologists are perfect bait for Sea Org recruiters. Scientology kids almost never do drugs, they have never seen a psychiatrist, they already understand the Scientology lifestyle, they're eager to get out on their own in the world, they have no property, no career, and few possessions to worry about, and they are young enough to be susceptible to guilt-trips, group pressure, and grandiose promises.'
Bron:http://www.exscientologykids.com/seaorg.html
Dus mensen met psychische problemen die onder behandeling zijn geweest bij een psychiater zijn niet welkom bij de club.![]()
Ook wel interessant om te bekijken, komt uit 1968, toen hadden ze al twijfels bij de handelwijze van scientology.
wat mij ook al lang opvalt is dat veel van de scientologist zo'n enge starende blik in hun ogen hebben.
Als of ze zich verheven voelen boven alle andere mensen.
Er is ook een bekende tekst van L. Rond Hubbard over rijk worden.
Als je snel rijk wilt worden, kan ju het beste een religie beginnen.
And see what he did....You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Echt hè. Ik ben nu deze docu aan het kijken, van BBC Panaroma. Journalist John Sweeney deed al eerder onderzoek en werd toen gedwarsboomd waarbij de gemoederen hoog opliepen. Het was hij de journalist tegen woordvoerder Tommy Davis (echt een griezel) en Mike Rinder. Nu is die laatste uit de sekte gestapt. In deze docu is te zien dat Mike Rinder en John en Sweeny elkaar opnieuw ontmoeten. Dit keer niet als vijanden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gekeken, mijn hemel wat een creepy organisatie is dat![]()
Desnoods zetten ze 24/7 een privedetective op je, het is puur intimidatie en niets gaat ze te ver.
![]()
Ik heb deze ook een tijd geleden al gezien.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:20 schreef Mylene het volgende:
[..]
Echt hè. Ik ben nu deze docu aan het kijken, van BBC Panaroma. Journalist John Sweeney deed al eerder onderzoek en werd toen gedwarsboomd waarbij de gemoederen hoog opliepen. Het was hij de journalist tegen woordvoerder Tommy Davis (echt een griezel) en Mike Rinder. Nu is die laatste uit de sekte gestapt. In deze docu is te zien dat Mike Rinder en John en Sweeny elkaar opnieuw ontmoeten. Dit keer niet als vijanden.
Heb jij het moment al gezien waar Sweeny knapt?
Zo gek vond ik het helemaal niet dat Sweeny knapte, Tommy Davis was ten tijde van het maken van Sweeny zijn docu, al vrij lastig, van volgen en stalken tot aan het hotel van Sweeny.
Het moment dat Sweeny knapt en schreeuw, is in het gedeelte waar Sweeny een rondleiding krijg, daar krijgt hij te horen dat de holocaust niet helemaal waar is en dat het alleen maar mensen psychisch in de war probeert te maken, ook over het punt dat Davis begint over een interview waar hij nooit is bij geweest.
Na al het intense gestalk van Davis, knapt Sweeny dan eindelijk, jammer natuurlijk voor Sweeny, lijkt niet professioneel, maar wel geheel terecht.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Ja, heb ik gezien. Een bewuste zet zo verteld Mike Rinder (gast naast Davis) tegen Sweeny.
9:27 reacties celebs en weer die Davis die er tussen springt.![]()
10:27 bedoel jequote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:01 schreef Mylene het volgende:
Ja, heb ik gezien. Een bewuste zet zo verteld Mike Rinder (gast naast Davis) tegen Sweeny.
9:27 reacties celebs en weer die Davis die er tussen springt.
Ik ken alle Sweeny documentaires over scientology al
Misschien moeten we even een verzameling maken van docu's en verzamelde links, voor een wat betere OP, qua snel te vinden info over scientology.
Maar het klopt, hun manier van communiceren met tegenhangers berust op het uitlokken van agressie bij de anti scientolgist, op elk knopje drukken om jou op te naaien, zo dichtbij mogelijk.
Volgens mij geeft die man dat ook toe, waar jij het dus over had, de man naast Davis
Dit is al een wat oudere berichtgeving, maar hier is het hen ooit gelukt om binnen te dringen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Het zijn totale mongolen. De South park aflevering over hun was echt geniaal.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:15 schreef schommelstoel het volgende:
Ook wel interessant om te bekijken, komt uit 1968, toen hadden ze al twijfels bij de handelwijze van scientology.
wat mij ook al lang opvalt is dat veel van de scientologist zo'n enge starende blik in hun ogen hebben.
Als of ze zich verheven voelen boven alle andere mensen.
Er is ook een bekende tekst van L. Rond Hubbard over rijk worden.
Als je snel rijk wilt worden, kan ju het beste een religie beginnen.
And see what he did....Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Oh ja. Ja, die was idd geweldigquote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het zijn totale mongolen. De South park aflevering over hun was echt geniaal.![]()
![]()
ik ben voor!.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:20 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
10:27 bedoel je
Misschien moeten we even een verzameling maken van docu's en verzamelde links, voor een wat betere OP, qua snel te vinden info over scientology.
ik zie wel alle filmpjes staan, helaas op die momenten soms geen tijd om te kijken. daarna is het een zoektocht welk filmpje me boeide.![]()
Artikel uit Time World, weliswaar uit 2009, maar wel interessant:
Can a religion be banned?
http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1901373,00.html![]()
Hier even een verzameling van alle info/douc's over scientology.
John Sweeney zijn documentaires.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Programma, De vijfde dag van de EO heeft er ooit ook een item over gemaakt.
En dan meer richting de OSA, Geheime dienst van Scientology.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Scientology: The EX-FilesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier spreekt een vrouw over het welk bekende schip van de Scientology, 12 jaar lang vast gezeten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kleine verzameling van ex leden die een boekje open doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien kan Lavender dit ook in de OP verwerken
Voor de mensen die meer van lezen houden, verzameling met tekst komt eraan.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:45 schreef schommelstoel het volgende:
Hier even een verzameling van alle info/douc's over scientology.
John Sweeney zijn documentaires.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Programma, De vijfde dag van de EO heeft er ooit ook een item over gemaakt.
En dan meer richting de OSA, Geheime dienst van Scientology.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Scientology: The EX-FilesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier spreekt een vrouw over het welk bekende schip van de Scientology, 12 jaar lang vast gezeten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kleine verzameling van ex leden die een boekje open doen.Dat kan ik ook, Done; ik lees gezellig mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien kan Lavender dit ook in de OP verwerken
Voor de mensen die meer van lezen houden, verzameling met tekst komt eraan.
[ Bericht 0% gewijzigd door Gray op 07-07-2012 17:49:46 ]![]()
Cross-post:
http://blogs.villagevoice(...)bun.php?ref=trendingquote:Rathbun predicts that Tom Cruise will give up sole custody of Suri as long as Katie Holmes goes along with a public statement that they are sharing custody, and also agrees to say publicly that Scientology was never a factor in their split.
The church will then go on a blame-and-shame campaign against the media, using Katie's statement in order to portray itself as mischaracterized and harmed by religious bigotry in the press.![]()
Wow. Ja, deze zet van scientology viel te verwachten natuurlijkquote:Op maandag 9 juli 2012 18:41 schreef STING het volgende:
Cross-post:
http://blogs.villagevoice(...)bun.php?ref=trending
[..]
Deze is ook wel interessant en zeker voor BNW:
http://blogs.villagevoice(...)cientology_and_4.php![]()
Hmmm.. wel interessant. Ik heb laatst gelezen dat Scientology, of althans, de stichter ervan, Ron L. Hubbard juist wel goede kennis had, en dat deze erop gericht was om mensen juist te bevrijden van de illusies en programmeringen. Maar dat deze kennis juist als enorm bedreigend werd beschouwd door de zogenoemde PTB dat de organisatie geinfiltreerd werd om van binnenuit kapot te maken. Vandaar dat er een ware hetze tegen Scientology werd en wordt uitgevoerd, en het tegenwoordig dus ook zo is dat de organisatie geinfiltreerd is door mensen om het imago ervan helemaal kapot te krijgen. http://www.ascensie.nl/Scientology.htm
"De oorspronkelijke technieken van Hubbard waren krachtig, effectief en bevrijdend voor de menselijke geest. Hubbard’s intentie was om de verworven macht zo in te zetten dat de gehele mensheid ervan kon profiteren."
"Ron Hubbard werd het doelwit van een Black Operation, zo’n geheim regeringsproject dat officieel niet bestaat. De Illuminati namen de Kerk over en bewerkten de technieken zodanig dat ze weinig meer voorstellen, terwijl nieuwe leden er kapitalen voor moeten neertellen. "
Wat is waarheid? We kunnen er alleen maar over speculeren.![]()
![]()
Strategisch gezien inderdaad een prima en misschien zelfs logische zet.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wow. Ja, deze zet van scientology viel te verwachten natuurlijk
Wat verwachten betreft is het in principe wel mooier als je dat vooraf doet ipv achteraf.![]()
Dus eigenlijk zeg jij: Toen Hubbard nog leefde, was het een goed geloof, en daarna is het overgenomen en slecht geworden?quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:16 schreef Kroketvulling het volgende:
Hmmm.. wel interessant. Ik heb laatst gelezen dat Scientology, of althans, de stichter ervan, Ron L. Hubbard juist wel goede kennis had, en dat deze erop gericht was om mensen juist te bevrijden van de illusies en programmeringen. Maar dat deze kennis juist als enorm bedreigend werd beschouwd door de zogenoemde PTB dat de organisatie geinfiltreerd werd om van binnenuit kapot te maken. Vandaar dat er een ware hetze tegen Scientology werd en wordt uitgevoerd, en het tegenwoordig dus ook zo is dat de organisatie geinfiltreerd is door mensen om het imago ervan helemaal kapot te krijgen. http://www.ascensie.nl/Scientology.htm
"De oorspronkelijke technieken van Hubbard waren krachtig, effectief en bevrijdend voor de menselijke geest. Hubbard’s intentie was om de verworven macht zo in te zetten dat de gehele mensheid ervan kon profiteren."
"Ron Hubbard werd het doelwit van een Black Operation, zo’n geheim regeringsproject dat officieel niet bestaat. De Illuminati namen de Kerk over en bewerkten de technieken zodanig dat ze weinig meer voorstellen, terwijl nieuwe leden er kapitalen voor moeten neertellen. "
Wat is waarheid? We kunnen er alleen maar over speculeren.
Quote van L.R Hubbard.Dus ik heb mijn twijfels bij zijn goedwilligheid.quote:Als je snel rijk wilt worden, kan je het beste een religie starten.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Leuke stelling.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:16 schreef Kroketvulling het volgende:
Ik heb laatst gelezen dat Scientology, of althans, de stichter ervan, Ron L. Hubbard juist wel goede kennis had, en dat deze erop gericht was om mensen juist te bevrijden van de illusies en programmeringen. Maar dat deze kennis juist als enorm bedreigend werd beschouwd door de zogenoemde PTB dat de organisatie geinfiltreerd werd om van binnenuit kapot te maken.
Wat is waarheid? We kunnen er alleen maar over speculeren.![]()
Hoe authentiek is die quote?quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:20 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg jij: Toen Hubbard nog leefde, was het een goed geloof, en daarna is het overgenomen en slecht geworden?
Quote van L.R Hubbard.
[..]
Dus ik heb mijn twijfels bij zijn goedwilligheid.![]()
Dat is meestal met verwachten he?quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:19 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Strategisch gezien inderdaad een prima en misschien zelfs logische zet.
Wat verwachten betreft is het in principe wel mooier als je dat vooraf doet ipv achteraf.
En een logische zet is het zeker. Katie de voogdij op voorwaarden dat ze zich niet meer uitlaat over scientologie. Dus moest Katie wel akkoord gaan als ze haar dochter uit de klauwen van scientology wilde houden.![]()
Trouwens, KroketvullingNa mijn weten zeer authentiek, volgens mij is er ook wel geluid van.quote:
En als geschreven tekst.
@Kroketvulling
Dianetics, of Dianetica. zegt jou dat iets?
Dat is de techniek die L.R Hubbard zelf creëerde, zo begon het.
Boeken verkopen over dianetics, scientologyker stichten, mensen per OT1 OT2 OT3 ect ect meer laten betalen.
Het is voor mij te duidelijk dat dit een 'geloof' is waar je voor moet betalen om tot verlichting te komen.
En als je er weg wilt, moeilijk, betalen omdat jij je contract verbreekt. een pay as you go religion is.
Contract van een paar duizen of miljoen jaar is sowieso al apart, mar al helemaal als het om een geloof zou gaan.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Het kan zijn dat L. Hubbard over kennis beschikte die juist de status quo onderuit zou halen, namelijk dat mensen gevangenen zijn, en dat hij technieken en kennis bezat die mensen zou kunnen bevrijden. Maar dat willen diegenen die de macht hebben natuurlijk niet! En bovendien, een geloof, het begon misschien wel helemaal niet als een officieel "geloof" maar meer als iemand die anderen wilde helpen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:20 schreef schommelstoel het volgende:
Dus eigenlijk zeg jij: Toen Hubbard nog leefde, was het een goed geloof, en daarna is het overgenomen en slecht geworden?
Hey, ik zeg niet gelijk dat ik het allemaal geloof, maar het zou kunnen. Bovendien, het is toch wel zo dat Scientology compleet belachelijk gemaakt wordt in de mainstream media. En als de machthebbers in Hollywood er ook zo tegen zijn, ik bedoel, hoe ironisch wil je het hebben? Alsof zij gaan bepalen wat wel en niet moreel zou zijn? Je kan altijd je vraagtekens zetten wanneer er iets compleet zwart gemaakt wordt in de media.Wat Goedevraag zegt. Misschien is deze uitspraak wel in zijn mond gelegd door degenen die hem zwart willen maken, misschien wel de illuminati die er alles aan willen doen om de kennis van Hubbard verborgen te houden. Alles wat nu het label Scientology of L. Hubbard op zich heeft wordt nu uitgekotst door de massa, dus zo blijft het tenminste lekker veilig.quote:Quote van L.R Hubbard.
[..]
Dus ik heb mijn twijfels bij zijn goedwilligheid.
(ps, ik ben zelf geen Scientology lid en weet er verder niks van.)![]()
Ja? Hey, misschien was L. Hubbard ook wel een oplichter die vooral mensen geld uit hun zakken wilde kloppen, maar misschien ook niet. Er zijn natuurlijk talloze bronnen te vinden nu die Hubbard in een zwart licht stellen, maar of die allemaal waar zijn? En misschien, als er een geluidsopname van te vinden is, zei hij het wel als een soort van stelling. "Als je snel rijk wilt worden moet je een religie starten" Zoiets kan ik ook wel zeggen "Als je snel rijk wilt worden moet je je lichaam verkopen" als een soort algemene waarheid. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het zelf dan zou willen doen. Misschien bedoelde Hubbard het dan ook wel zo. En dan is het nog maar de vraag wat de context is geweest als hij die uitspraak daadwerkelijk gedaan zou hebben.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:27 schreef schommelstoel het volgende:
Trouwens, Kroketvulling
Na mijn weten zeer authentiek, volgens mij is er ook wel geluid van.
En als geschreven tekst.
Enfin, ik ben hier niet om R. Hubbard te verdedigen, want zoals ik al zei, ik weet er zelf gewoon veel te weinig over. Dus ik zou echt niet weten of hij echt iets wist of gewoon een oplichter was. Maar ik dacht, ik gooi een tegengeluid in dit topic. Persoonlijk denk ik dat het nog best weleens zo zou kunnen zijn, dat zijn naam opzettelijk zwart wordt gemaakt.![]()
Ik begon al te twijfelen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:28 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
(ps, ik ben zelf geen Scientology lid en weet er verder niks van.)
Maar als je er weinig tot niets van weet, doe dan even onderzoek naar hen, dan zal je verbaasd zijn wat er allemaal eigenlijk al open en bloot als bewijs op straat ligt om wat aan de cult te doen.
Hubbard stond bekent als mad men samen met zijn grote vriend ( kom even niet op zijn naam).
Hij schreef sciencefiction boeken waar hij blijkbaar niet genoeg mee verdiende, en toen kwam hij aan met scietology en dianetics.
Hier geloven ze, trouwens, veel scientologist weten dit helemaal niet, ze krijgen dit pas te weten als ze OT3 zijn, en kost wat.
Dit lijkt mij voor Tom en scientology nog even een extra por in de open wonden.Dus, special effects doet Tom in zijn nieuwe films helemaal zelf.quote:Katie Holmes naar katholieke kerk.
Katie Holmes keert Scientology voorgoed de rug toe. De toekomstige ex-vrouw van Tom Cruise heeft zich ingeschreven bij de Rooms-katholieke St. Francis Xavier kerk in New York.
Ze heeft nog geen dienst bijgewoond. Maar zodra ze dat doet, wordt ze met open armen ontvangen", vertelt een lid van het kerkkoor in The Huffington Post.
Nu Katie gaat scheiden van Tom, wil ze niets meer weten van de Scientology-kerk. Volgens bronnen gaat de actrice ervoor zorgen dat haar dochtertje Suri (6) een katholieke opvoeding krijgt.
Vandaag kwam het nieuws naar buiten dat Tom enige tijd geleden is bevorderd naar de hoogste rang in Scientology.
De leden zouden stellig geloven dat de acteur objecten kan verplaatsen met zijn gedachten. Ook zou hij het vermogen bezitten tot rechtstreekse overdracht van gedachten, gevoelens en informatie bij mensen en dieren zonder gebruik van taal...
Bron
quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:51 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dus, special effects doet Tom in zijn nieuwe films helemaal zelf.
En volgens mij komt Katie uit een roomskatholiek gezin, dus het is terug naar haar roots.![]()
Verstandige keuze van haar, (alhoewel, katholieke kerk is niet altijd even netjes geweest.Het is gelukkig geen sekte zoals scientology) alle banden breken met de scientologykerk, en bij een 'echt' geloof gaan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En volgens mij komt Katie uit een roomskatholiek gezin, dus het is terug naar haar roots.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Tom Cruise
Scientology![]()
Die twee tezamen en ik snap niet waarom ze niet eerder bij hem was weggegaan. Sterker nog, ik snap niet eens waarom ze ooit met hem is getrouwd. Liefde ...
Moira. is tof. :7![]()
Wist niet dat de verhalen van scientology zo slecht warenquote:Op woensdag 11 juli 2012 16:35 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik begon al te twijfelen.
Maar als je er weinig tot niets van weet, doe dan even onderzoek naar hen, dan zal je verbaasd zijn wat er allemaal eigenlijk al open en bloot als bewijs op straat ligt om wat aan de cult te doen.
Hubbard stond bekent als mad men samen met zijn grote vriend ( kom even niet op zijn naam).
Hij schreef sciencefiction boeken waar hij blijkbaar niet genoeg mee verdiende, en toen kwam hij aan met scietology en dianetics.
Hier geloven ze, trouwens, veel scientologist weten dit helemaal niet, ze krijgen dit pas te weten als ze OT3 zijn, en kost wat.![]()
![]()
Staat ergens wel in dit topic een bericht over volgens mij.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:04 schreef AthCom het volgende:
Tom Cruise
Scientology![]()
Die twee tezamen en ik snap niet waarom ze niet eerder bij hem was weggegaan. Sterker nog, ik snap niet eens waarom ze ooit met hem is getrouwd. Liefde ...
Het schijnt namelijk dat scientology voor Tom een aantal geschikte kandidaten had om mee te trouwen/relatie aan te gaan.
En Katie heeft als jonge dame lopen schreeuwen dat ze ooit met Tom wilde trouwen.
Liefde maakte toen behoorlijk blind lijkt mij.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Wacht, wat? Ik ben enigszins bekend met Scientology (dat vage verhaal van waterstofbommen/thetans etc.), maar gaat dat echt zo te werk?quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:13 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Staat ergens wel in dit topic een bericht over volgens mij.
Het schijnt namelijk dat scientology voor Tom een aantal geschikte kandidaten had om mee te trouwen/relatie aan te gaan.
En Katie heeft als jonge dame lopen schreeuwen dat ze ooit met Tom wilde trouwen.
Liefde maakte toen behoorlijk blind lijkt mij.Moira. is tof. :7![]()
Afgelopen dagen zijn er meerdere mensen naar buitengekomen met nieuws over scientology, als een beroemdheid als Katie dat doet, dan durven meerdere dat ook denk ik.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:14 schreef AthCom het volgende:
[..]
Wacht, wat? Ik ben enigszins bekend met Scientology (dat vage verhaal van waterstofbommen/thetans etc.), maar gaat dat echt zo te werk?
Maar het schijnt dus dat er voor Tom een selectie aan vrouwen is voorgesteld.
Allemaal voor het goede plaatje natuurlijk.
*volgens mij staat het in dit topic*You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
En daar is het eerste lasterartikel en de daaropvolgende claim:
http://www.hollywoodrepor(...)house-horrors-348151
zullen er nog wel een aantal volgen![]()
FF ter info Ron L.Hubbard was een Aleister crowley volgeling en Scientolgy is op Thelema gebaseerd ,ook gerald Gardner de oprichter van het huidige wicca en broer van Laurence Gardner was een vogeling .
Ook Jack Parsons een van de oprichters van JPL (ook gekscherend Jack Parsons Laboratory genoemd ) was een van de ingewijde in die tijd
Na de dood van Crowley in 1947 zou de vader van Hubbard zichzelf ook als de nieuwe personficatie van het beest hebben gezien .
P.S. Brabara Bush meisjesnaam is Brabara peirce en haar moeder is Pauline Pierce hetgeen nogal interesant is aangezien zij een vriendin van Crowley was en rond de tijd van de geboorte van Barbara samen in franrijk verbleven......is Aleister crowley de vader van Barbara Bush ??TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1![]()
Aleister crowley, Deze man bedoelde ik in een eerdere post.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:06 schreef DeMolay het volgende:
FF ter info Ron L.Hubbard was een Aleister crowley volgeling en Scientolgy is op Thelema gebaseerd ,ook gerald Gardner de oprichter van het huidige wicca en broer van Laurence Gardner was een vogeling .
Ook Jack Parsons een van de oprichters van JPL (ook gekscherend Jack Parsons Laboratory genoemd ) was een van de ingewijde in die tijd
Na de dood van Crowley in 1947 zou de vader van Hubbard zichzelf ook als de nieuwe personficatie van het beest hebben gezien .
P.S. Brabara Bush meisjesnaam is Brabara peirce en haar moeder is Pauline Pierce hetgeen nogal interesant is aangezien zij een vriendin van Crowley was en rond de tijd van de geboorte van Barbara samen in franrijk verbleven......is Aleister crowley de vader van Barbara Bush ??
Misschien wel goed om even de wiki van deze man erbij te plakken
Aleister crowley Wiki NL
Aleister Crowley Wiki ENGYou have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Scientologists
Er zijn wel 'n paar interressant,onverwachte namen tussen.In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Zeg dat wel!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:35 schreef Tingo het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Scientologists
Er zijn wel 'n paar interressant,onverwachte namen tussen.
William S Burroughs die in 1960 erin en eruit was.
En Charles Manson , ook voormalig lid van scientology.![]()
De laster lijkt vnl Cruise te treffen, dat past dan niet in het plaatje.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:23 schreef Lavenderr het volgende:
En daar is het eerste lasterartikel en de daaropvolgende claim:
http://www.hollywoodrepor(...)house-horrors-348151
zullen er nog wel een aantal volgen
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.![]()
Ja, het is laster over Tom Cruise, dat is wel duidelijk.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:00 schreef Resonancer het volgende:
[..]
De laster lijkt vnl Cruise te treffen, dat past dan niet in het plaatje.
[ afbeelding ]![]()
Tom Cruise stopt met Scientology
De vermeende sekte Scientology zal op zoek moeten gaan naar een nieuw uithangbord, Tom Cruise neemt namelijk afstand van de beweging.
Cruise zou afstand willen nemen van Scientology. Dat meldt de Engelse krant The Mirror.
De 50-jarige acteur zou sinds zijn scheiding van actrice Katie Holmes meer afstand hebben genomen van de Scientology-beweging.
Cruise zou ingezien hebben dat Scientology geen positieve invloed had op zijn leven. Twee huwelijken zouden zijn stukgelopen door problemen en bemoeienissen van de beweging.
De grootste reden voor de scheiding tussen Holmes en Scientologyfanaat Tom Cruise was Toms doorslaande aard omtrent zijn geloof. Hij zou zelfs hun 6-jarige dochtertje Suri willen introduceren in de Scientologyleer, die doorgaans wordt bestempeld als sekte. Katie kreeg na de scheiding de voogdij over hun dochter Suri.
Volgens bronnen zou Cruise de Scientology nu definitief de rug toekeren, in de hoop Katie en zijn dochter Suri terug te winnen.
Zou Scientology nou dan eindelijk kapot gaan, of is het een marketing trucjeYou have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Serieus???quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:50 schreef schommelstoel het volgende:
Tom Cruise stopt met Scientology
De vermeende sekte Scientology zal op zoek moeten gaan naar een nieuw uithangbord, Tom Cruise neemt namelijk afstand van de beweging.
Cruise zou afstand willen nemen van Scientology. Dat meldt de Engelse krant The Mirror.
De 50-jarige acteur zou sinds zijn scheiding van actrice Katie Holmes meer afstand hebben genomen van de Scientology-beweging.
Cruise zou ingezien hebben dat Scientology geen positieve invloed had op zijn leven. Twee huwelijken zouden zijn stukgelopen door problemen en bemoeienissen van de beweging.
De grootste reden voor de scheiding tussen Holmes en Scientologyfanaat Tom Cruise was Toms doorslaande aard omtrent zijn geloof. Hij zou zelfs hun 6-jarige dochtertje Suri willen introduceren in de Scientologyleer, die doorgaans wordt bestempeld als sekte. Katie kreeg na de scheiding de voogdij over hun dochter Suri.
Volgens bronnen zou Cruise de Scientology nu definitief de rug toekeren, in de hoop Katie en zijn dochter Suri terug te winnen.
Zou Scientology nou dan eindelijk kapot gaan, of is het een marketing trucje
Kan het me gewoon niet voorstellen dat hij zich aan die sekte kan ontworstelen. Dat is bijna een onmogelijkheid als je daar zo diep inzit.![]()
Ik vraag mij af dat als dit echt is, of hij er zonder problemen vanaf kan komen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Serieus???
Kan het me gewoon niet voorstellen dat hij zich aan die sekte kan ontworstelen. Dat is bijna een onmogelijkheid als je daar zo diep inzit.
Nooit gedacht dat Cruise het eindelijk zou gaan inzien.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Ik denk dat het een marketingtrucje is.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:53 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik vraag mij af dat als dit echt is, of hij er zonder problemen vanaf kan komen.
Nooit gedacht dat Cruise het eindelijk zou gaan inzien.
Geloof er niks van.
En zonder problemen kan hij er nooit vanaf komen, daarvoor zit hij er veel te diep in.![]()
Precies, hoe moet scientology dit goed praten, hij was zo wat een heilige binnen scientology.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk dat het een marketingtrucje is.
Geloof er niks van.
En zonder problemen kan hij er nooit vanaf komen, daarvoor zit hij er veel te diep in.
De man die alles kon als je het hebt over scientology technieken hebt.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
we zullen afwachten, schommelstoel, maar voorlopig denk ik dat hij er echt niet zonder kleerscheuren uitkomt.quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:00 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Precies, hoe moet scientology dit goed praten, hij was zo wat een heilige binnen scientology.
De man die alles kon als je het hebt over scientology technieken hebt.
áls hij er al uit gaat, want dat betwijfel ik ook sterk![]()
Even iets anders,quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
we zullen afwachten, schommelstoel, maar voorlopig denk ik dat hij er echt niet zonder kleerscheuren uitkomt.
áls hij er al uit gaat, want dat betwijfel ik ook sterk
Ik merk dat ik sinds dit topic, allemaal scientology reclame krijg, vooral bij youtube de add onder in het videoscherm.
Heb jij daar ook last van (gehad)?You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Ja, die krijg ik ook. En de vorige keer toen we hier aan het posten waren ook.quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:14 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Even iets anders,
Ik merk dat ik sinds dit topic, allemaal scientology reclame krijg, vooral bij youtube de add onder in het videoscherm.
Heb jij daar ook last van (gehad)?
Google doet dat. Die speelt in op de onderwerpen.![]()
http://www.guardian.co.uk(...)tology-wright-review
'Going Clear has been eagerly awaited following the Pulitzer prize-winning Wright's 2011 New Yorker article about the church, which drew heavily on the testimony of Academy award-winning film-maker Paul (Crash) Haggis, a former Scientologist and father of two lesbian daughters who later recoiled from the church's anti-gay theories. The book is diligently researched, calmly expository, and full of fascinating side-stories (most readers will be unaware of Hubbard's fondness for the teachings of English occultist Aleister Crowley or his influence on the writings of William Burroughs).
Over the past week American bloggers have been exultantly cherrypicking it for bizarre episodes and tut-tutting over Hubbard's apparent reaction to the early death of his son Quentin: "That little shit has done it to me again." Particularly disturbing is Wright's description of a darkened basement in a Scientology building where difficult members and their children were holed up.
Most batty detail? Hubbard's chronically awful thousand-page dystopia Battlefield Earth turns out to be Mitt Romney's favourite novel.'![]()
Het licht verblind mensen ook. Dan bedoel ik het nep licht ook wel bekend als het duister.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Aan de andere kant: Katie had het kunnen weten, heel de wereld weet dat Tom Cruise een fanatieke scientologist is, dus ze wist waar ze aan begon. Tenzij verliefdheid haar tijdelijk verblindde.ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.![]()
Ik heb het over verliefdheid. Dat kan je ook tijdelijk verblinden.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:46 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Het licht verblind mensen ook. Dan bedoel ik het nep licht ook wel bekend als het duister.
Gelukkig heeft Katie kunnen ontsnappen aan de greep van Tom Cruise en scientology.![]()
Duisternis die verblindt. Het moet niet gekker worden.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:46 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Het licht verblind mensen ook. Dan bedoel ik het nep licht ook wel bekend als het duister.![]()
![]()
Oh het kan nog veel gekker hoorquote:Op woensdag 12 juni 2013 16:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Duisternis die verblindt. Het moet niet gekker worden.![]()
![]()
Ik heb liever de Vrijmetselarij dan scientology. Brrrrquote:Op woensdag 12 juni 2013 16:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zelfs voor een oud-Vrijmetselaar is dit gewoon te gek..![]()
Dat is zoiets als een kleuterklas met een TBS-kliniek vergijken, ja.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb liever de Vrijmetselarij dan scientology. Brrrr![]()
quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is zoiets als een kleuterklas met een TBS-kliniek vergijken, ja.![]()
![]()
Ik bedoel lucifer licht van de engel lucifer.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Duisternis die verblindt. Het moet niet gekker worden.ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.![]()
Er is maar 1 soort licht hoor.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:11 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ik bedoel lucifer licht van de engel lucifer.![]()
Ja je hebt zonlicht en nacht.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er is maar 1 soort licht hoor.
[..]
maar ik bedoel je hebt god en satan.
zo heb je ook licht en duisternis
ook heb je god en lucifer en satan
God is licht.
lucifer is ook licht maar de engel lucifer is een af geval engel van god. De duivel is ook af geval dus hoort lucifer bij satan. Dus is het licht van de duisternis. Je kunt ook zien als nep licht.
Satan is duisternis.ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.![]()
ik geloof dat de naam 'Lucifer' als benaming voor den Bozenog een heel verhaal apart is, dat te maken heeft met de naam van een koning, de Griekse namen voor ochtend- en avondster en een vertaalfout..
![]()
Dus je geloof dat lucifer licht is en een god is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik geloof dat de naam 'Lucifer' als benaming voor den Bozenog een heel verhaal apart is, dat te maken heeft met de naam van een koning, de Griekse namen voor ochtend- en avondster en een vertaalfout..
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.![]()
Waar haal je het in godsnaam vandaan??quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:48 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dus je geloof dat lucifer licht is en een god is.![]()
... hetzit inderdaad nogal krom in elkaar,quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:48 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dus je geloof dat lucifer licht is en een god is.
Lucifer is een Latijns woord dat letterlijk “lichtbrenger” betekent. In het Latijn duidt het meestal op de morgenster, terwijl het in het Nederlands vooral gebruikt wordt als aanduiding voor de duivel of, preciezer, op de duivel voor zijn val.
In de Bijbel wordt de duivel nergens Lucifer genoemd. Dit gebruik van het woord “lucifer” is waarschijnlijk ontstaan door het samenvloeien van twee afzonderlijke mythen: de joodse mythe over gevallen engelen en de klassieke mythe over de morgenster. Een gangbare opvatting is dat de Bijbelse passage Jesaja 14:3-20, die over een zekere Babylonische koning gaat, in vers 12 aan de aldus ontstane mythe refereert. Deze passage is daarmee de belangrijkste grondslag geworden voor het gebruik van “Lucifer” als aanduiding voor de duivel.
In de Nederlandse Bijbelvertalingen komt het woord “lucifer” niet voor. In de Vulgaat komt het woord zesmaal voor en betekent dan “dageraad”,“sterrenbeelden”of “morgenster” In 2 Petrus 1:19 wordt met “lucifer” (morgenster) Jezus bedoeld.
Ik denk dat bij de meeste mensen Lucifer dus of een strijkstokje in een doosje is, of de duivel himselfEr staat nog een vraag voor u open!!![]()
King of Queens-ster verlaat Scientology
Leah Remini, Carrie Heffernan uit de populaire serie The King of Queens, heeft de Scientologykerk de rug toegekeerd.
Wie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leah gaf in 2001 toe aanhanger te zijn van de beweging. Ze verdedigde Scientology meermaals.
De actrice zou te 'lastig' zijn geworden. Ze stelde vragen over het privéleven van grote leiders en was het naar verluidt niet met alles eens waar de beweging voor staat.
De Amerikaanse was in 2006 aanwezig bij het huwelijk van de inmiddels gescheiden Scientologyfanaat Tom Cruise met Katie Holmes.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:01 schreef schommelstoel het volgende:
King of Queens-ster verlaat Scientology
Leah Remini, Carrie Heffernan uit de populaire serie The King of Queens, heeft de Scientologykerk de rug toegekeerd.
Wie?Dapper van haar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leah gaf in 2001 toe aanhanger te zijn van de beweging. Ze verdedigde Scientology meermaals.
De actrice zou te 'lastig' zijn geworden. Ze stelde vragen over het privéleven van grote leiders en was het naar verluidt niet met alles eens waar de beweging voor staat.
De Amerikaanse was in 2006 aanwezig bij het huwelijk van de inmiddels gescheiden Scientologyfanaat Tom Cruise met Katie Holmes.
Ze zal een zware tijd tegemoetgaan. Als je eenmaal in hun klauwen bent is het moeilijk wegkomen.![]()
De meesten die er bij weg gaan worden sowieso zwart gemaakt ja.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dapper van haar.
Ze zal een zware tijd tegemoetgaan. Als je eenmaal in hun klauwen bent is het moeilijk wegkomen.
John Travolta zit er bijvoorbeeld zo vuist diep in, dat als hij vertrekt, en nieuwe vijand heeft.
Ik begrijp nog altijd niet waarom deze sekte voort mag bestaan.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Onbegrijpelijk he?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:12 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
De meesten die er bij weg gaan worden sowieso zwart gemaakt ja.
John Travolta zit er bijvoorbeeld zo vuist diep in, dat als hij vertrekt, en nieuwe vijand heeft.
Ik begrijp nog altijd niet waarom deze sekte voort mag bestaan.
Ze hebben je volledig in de tang.![]()
ze hebben bakken met geld en veel advocaten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:12 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
De meesten die er bij weg gaan worden sowieso zwart gemaakt ja.
Ik begrijp nog altijd niet waarom deze sekte voort mag bestaan.
en zodra iets negatiefs op youtube of ergens anders op komt hebben ze daar een groot aantal internet wizkids voor die dat zo snel mogelijk er af proberen te krijgen.Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
Het probleem zit hem in de manier van leden werven, nieuwe 'labiele' personen worden op een bepaalde manier ondervraagt over gebeurtenissen uit het verleden, negatieve gebeurtenissen.
Daar blijven ze zo lang op inhaken totdat jijzelf voelt dat je een probleem hebt, terwijl jij er eigenlijk nooit aandacht aan hebt gegeven.
Ze proberen elk stukje leven wat niet positief, naar boven te halen en jou daarna een 'diagnose' vast te stellen.
Mensen die vatbaar zijn, of hypochonder zullen snel geloven wat ze te horen krijgen bij zo'n persoonlijke reading.
En als dat allemaal in werking is gezet, beginnen ze met het afnemen van geld, veel geld.
Ook ben ik van mening dat ze de personen zo weten te bespelen dat ze leugens als waarheid gaan geloven.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Youtube staat sinds de aanval van anonymous richting scientology zo vol met anit scientology nieuws, dat het denk ik onmogelijk is om al het negatieve te doen laten verwijderen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
ze hebben bakken met geld en veel advocaten.
en zodra iets negatiefs op youtube of ergens anders op komt hebben ze daar een groot aantal internet wizkids voor die dat zo snel mogelijk er af proberen te krijgen.
Ik blijf nog altijd hopen dat deze sekte een halt zou toe worden geroepen.
Moord en bedroeg en afpersing zijn niet onbekend bij deze kerk/sekteYou have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Had het nog niet eerder gezien.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:52 schreef Lavenderr het volgende:
Ik weet niet of deze al eens geplaatst is
http://www.eenvandaag.nl/(...)entology_onder_vuur_
Mooi dat het om een familie lid gaat, en zoals altijd kan scientology zich niet vinden in de berichtgeving.....één grote leugenmachine.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Altijd zo makkelijk he, om te zeggen: daar herkennen we ons niet in.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:18 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Had het nog niet eerder gezien.
Mooi dat het om een familie lid gaat, en zoals altijd kan scientology zich niet vinden in de berichtgeving.....één grote leugenmachine.
Doen politici ook altijd.![]()
Rechts op die pagina staat trouwens nog een stukje over het gebeuren.
Met deze tekst er boven.
'VORIGE REPORTAGE OMSTREDEN BIOGRAFIE TOM CRUISE EN SCIENTOLOGY'You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Ja, er staan interessante dingen op deze pagina.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:24 schreef schommelstoel het volgende:
Rechts op die pagina staat trouwens nog een stukje over het gebeuren.
Met deze tekst er boven.
'VORIGE REPORTAGE OMSTREDEN BIOGRAFIE TOM CRUISE EN SCIENTOLOGY'![]()
Mmm, zit de klad er een beetje in bij scientology?
'Scientology'-school Will Smith gesloten
De privéschool die Will Smith en zijn vrouw in 2008 stichtte in het Californische Calabasas, heeft de deuren moeten sluiten.
De basisschool kampt al jaren met een tekort aan leerlingen. Dat meldt het Amerikaanse blad Star.
De New Village Leadership Academy gebruikte een leermethode die werd bedacht door Scientology-oprichter L. Ron Hubbard. Sinds de opening kreeg de school al kritiek omdat het de kinderen zou indoctrineren met de leer van de controversiële kerk. De acteur en zijn vrouw hebben overigens altijd ontkend dat de school religieuze banden heeft.
Volgens een bron hebben Will en Jada miljoenen dollars in de school gestopt. "Maar er is meer dan geld nodig om een school draaiende te houden. Als ouders zich niet kunnen vinden in de leermethode is een school ten dode opgeschreven."
Het Hollywood-stel heeft nog niet gereageerd op de sluiting van hun school
http://www.telegraaf.nl/p(...)mith_gesloten__.html![]()
Zo jammer dat hij een volger is van scientologie.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:52 schreef Lavenderr het volgende:
Mmm, zit de klad er een beetje in bij scientology?
'Scientology'-school Will Smith gesloten
De privéschool die Will Smith en zijn vrouw in 2008 stichtte in het Californische Calabasas, heeft de deuren moeten sluiten.
De basisschool kampt al jaren met een tekort aan leerlingen. Dat meldt het Amerikaanse blad Star.
De New Village Leadership Academy gebruikte een leermethode die werd bedacht door Scientology-oprichter L. Ron Hubbard. Sinds de opening kreeg de school al kritiek omdat het de kinderen zou indoctrineren met de leer van de controversiële kerk. De acteur en zijn vrouw hebben overigens altijd ontkend dat de school religieuze banden heeft.
Volgens een bron hebben Will en Jada miljoenen dollars in de school gestopt. "Maar er is meer dan geld nodig om een school draaiende te houden. Als ouders zich niet kunnen vinden in de leermethode is een school ten dode opgeschreven."
Het Hollywood-stel heeft nog niet gereageerd op de sluiting van hun school
http://www.telegraaf.nl/p(...)mith_gesloten__.html
Smith has said he has studied multiple religions, including Scientology, and he has said many complimentary things about Scientology and other faiths. Despite his praise of Scientology, such as, "I just think a lot of the ideas in Scientology are brilliant and revolutionary and non-religious,"[34][35] and, "Ninety-eight percent of the principles in Scientology are identical to the principles of the Bible.... I don't think that because the word someone uses for spirit is 'thetan' that the definition becomes any different,"[36] he has denied having joined the Church of Scientology, saying, "I am a Christian. I am a student of all religions, and I respect all people and all paths.
Als hij dan geen echte volger is, en alleen wel bepaalde denkwijze goed vind, zou hij dan ook niet is eens onderzoek doen naar de handelswijze en achterdocht van deze 'kerk'.
Want de negatieve verhalen en gebeurtenissen worden waarschijnlijk achter gehouden door David Miscavige.
Ook lees ik nu stukken over zijn laatste film 'After Earth", die door een aantal toch word gezien als scientologie verhaal.
Nu net stukje aan het lezen van een oud lid van scientologie die zich buigt over de overeenkomsten van scientologie en de film.
A Former Scientologist Reviews 'After Earth'
Scientologie verpest nu een heel groot aantal acteurs voor mij, zal even duren voordat ik weer normaal films van ze kan kijken.
[ Bericht 19% gewijzigd door schommelstoel op 25-07-2013 11:57:32 ]You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Dat heb ik precies zo. Kan ze nu gewoon niet meer los zien van scientology.quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:45 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Zo jammer dat hij een volger is van scientologie.
Smith has said he has studied multiple religions, including Scientology, and he has said many complimentary things about Scientology and other faiths. Despite his praise of Scientology, such as, "I just think a lot of the ideas in Scientology are brilliant and revolutionary and non-religious,"[34][35] and, "Ninety-eight percent of the principles in Scientology are identical to the principles of the Bible.... I don't think that because the word someone uses for spirit is 'thetan' that the definition becomes any different,"[36] he has denied having joined the Church of Scientology, saying, "I am a Christian. I am a student of all religions, and I respect all people and all paths.
Als hij dan geen echte volger is, en alleen wel bepaalde denkwijze goed vind, zou hij dan ook niet is eens onderzoek doen naar de handelswijze en achterdocht van deze 'kerk'.
Want de negatieve verhalen en gebeurtenissen worden waarschijnlijk achter gehouden door David Miscavige.
Ook lees ik nu stukken over zijn laatste film 'After Earth", die door een aantal toch word gezien als scientologie verhaal.
Nu net stukje aan het lezen van een oud lid van scientologie die zich buigt over de overeenkomsten van scientologie en de film.
A Former Scientologist Reviews 'After Earth'
Scientologie verpest nu een heel groot aantal acteurs voor mij, zal even duren voordat ik weer normaal films van ze kan kijken.![]()
Gisteren de docu Scientology At War gezien. Het is gewoon akelig om te zien wat voor een tactieken ze voor 'afvalligen' gebruiken, zelfs tegen de crème de la crème die jarenlang diende naast Miscavige. Ze gaan zelfs zover dat ze een huis aan de overkant van de afvallige zijn woning huren, om hem van daaruit te filmen en bespioneren. http://m.youtube.com/watch?v=Ljtk429HF3UWe must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.![]()
Er zijn ook meer rare groepjes die dat soort dinge doen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:56 schreef Being het volgende:
Gisteren de docu Scientology At War gezien. Het is gewoon akelig om te zien wat voor een tactieken ze voor 'afvalligen' gebruiken, zelfs tegen de crème de la crème die jarenlang diende naast Miscavige. Ze gaan zelfs zover dat ze een huis aan de overkant van de afvallige zijn woning huren, om hem van daaruit te filmen en bespioneren. http://m.youtube.com/watch?v=Ljtk429HF3UIn the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Brrrr, je zal maar in hun graaierige klauwen vallen . Dat mensen er nog steeds intrappen en hun hele vermogen aan die sekte geven. En niet alleen hun vermogen, maar gewoon hun hele leven.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:56 schreef Being het volgende:
Gisteren de docu Scientology At War gezien. Het is gewoon akelig om te zien wat voor een tactieken ze voor 'afvalligen' gebruiken, zelfs tegen de crème de la crème die jarenlang diende naast Miscavige. Ze gaan zelfs zover dat ze een huis aan de overkant van de afvallige zijn woning huren, om hem van daaruit te filmen en bespioneren. http://m.youtube.com/watch?v=Ljtk429HF3U![]()
Ik moet zeggen, op het eerste oog lijkt het verleidelijk. Ik heb eens een keer een religieuze test gedaan op het internet en Scientology kwam bij mij op de derde plaats. Het eerste filmpje waar ik kennis mee maakte was The Parts of Man, iets wat mij ontzettend aansprak.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Brrrr, je zal maar in hun graaierige klauwen vallen . Dat mensen er nog steeds intrappen en hun hele vermogen aan die sekte geven. En niet alleen hun vermogen, maar gewoon hun hele leven.
Als je er oppervlakkig naar kijkt, dan klinkt Scientology geweldig, het bestuderen van je geest door gebruik te maken van de technieken van Scientology met je eigen vrijheid/pad en persoonlijke belemmeringen overkomen om een gelukkiger en volwaardig mens te worden. Een moderne vorm van spiritualiteit die deze wereld goed kan gebruiken.
Maar ik denk dat deze algemene herkenbare behoefte van de moderne mens niets meer is dan een algemene verwerving aan de hand van moderne ontwikkelingen en behoeften en dat het indoctrineren en afsluiten van de echte wereld erop volgt, zoals meerdere sekten...We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.![]()
Exactly. En dan ook nog die geldklopperij.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:12 schreef Being het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, op het eerste oog lijkt het verleidelijk. Ik heb eens een keer een religieuze test gedaan op het internet en Scientology kwam bij mij op de derde plaats. Het eerste filmpje waar ik kennis mee maakte was The Parts of Man, iets wat mij ontzettend aansprak.
Als je er oppervlakkig naar kijkt, dan klinkt Scientology geweldig, het bestuderen van je geest door gebruik te maken van de technieken van Scientology met je eigen vrijheid/pad en persoonlijke belemmeringen overkomen om een gelukkiger en volwaardig mens te worden. Een moderne vorm van spiritualiteit die deze wereld goed kan gebruiken.
Maar ik denk dat deze algemene herkenbare behoefte van de moderne mens niets meer is dan een algemene verwerving aan de hand van moderne ontwikkelingen en behoeften en dat het indoctrineren en afsluiten van de echte wereld erop volgt, zoals meerdere sekten...![]()
OP van TS (oompaloompa) topic 1:
disclaimer:
* Er mogen in deze thread alleen feitelijke zaken geplaatst worden.
* Geen haatzaaierij of oproerkraaierij of zwartmakerij; de consequenties vanuit de Scientology zijn 100% voor jezelf en vanuit de moderators zul je ook sneller consequenties merken dan normaal.
* Fok!, de eigenaar (Danny), de (Forum)administrators en de moderators weigeren elke vorm van aansprakelijkheid voor uitspraken die users hier doen. Iedereen is verantwoordelijk voor wat hij/zij zegt, en niemand anders dan de persoon zelf. Wij zijn dan wel een openbaar forum, een platform waar mensen hun zegje kunnen doen, maar de inhoud op het forum schrijven we niet zelf, en we kunnen helaas niet 24 uur per dag modereren. Wel kan van ons verwacht worden dat we binnen een zo kort mogelijke tijd echt strafbare uitlatingen zullen proberen te verwijderen, maar de definitie van "een zo kort mogelijke tijd" en "proberen" gaan we niet expliciet omschrijven aangezien we ook maar mensen zijn die dit in hun vrije tijd doen en overdag ook gewoon werk hebben en 's avonds vaak ook een leven.
scientology
Scientology is een geestelijke beweging gebaseerd op een boek dat tussen het midden van de jaren veertig en 1986 is geschreven door de Amerikaan L. Ron Hubbard die zijn carrière begon als schrijver van o.a. sciencefictionverhalen. Voor meer informatie over het geloof an sich verwijs ik graag naar de bronnen onderaan deze post.
de kerk van scientology
De kerk van scientology is de plaats waar het scientology geloof voornamelijk gevoerd wordt. Er zijn een aantal kleinere groeperingen die het geloof buiten de kerk volgen, maar in tegenstelling tot de meeste religies berust op de heilige geschriften van scientology een copyright. Voor meer informatie over de kerk an sich verwijs ik graag naar de bronnen onderaan deze post.
anon vs. scientology
Behalve wanneer je de afgelopen jaren onder een rots hebt geleefd, heb je waarschijnlijk wel iets van de protesten van een groep genaamd anonymous tegen scientology meegekregen. Weinig mensen weten echter de oorsprong & ontdekkingen van deze acties.
Een aantal jaar geleden dook er per ongelijk een filmpje bedoeld voor gebruik binnen de CoS (church of scientology) op het publieke internet op. In dit filmpje zie je Tom Cruise in CoS-jargon over een aantal zaken spreken. Mensen reageerden vol ongeloof op dit filmpje (filmpje staat onderin). CoS probeerde vervolgens dit filmpje van het internet af te krijgen, maar zoals zo veel mensen hier wel zullen weten, is dingen van het internet af krijgen vrij moeilijk. Juist omdat de CoS dit filmpje zo hard mogelijk van het internet probeerde te krijgen, begonnen steeds meer mensen het te kopieren, om het veilig te stellen als het ware.
Het enorme doorzettingsvermogen van de CoS viel op, en mensen begonnen dieper te graven. Dit staaltje internet-detectivery leverde een aantal verbijsterende zaken op. En besloten er iets aan te doen: Daarna zijn de protesten, georganiseerd op het internet (4chan, sa, ytmnd etc.) van start gegaan. Langzaam werden de protesten steeds bekender en langzaam deden er steeds meer "buitenstaanders" mee.
nb: de acties begonnen op 4chan waarop iedere poster onder de naam anonymous post, daar komt dus ook de naam van de protest-groep vandaan
wat heeft CoS in het verleden gedaan waar mensen zo veel problemen mee hebben?
Hier wil ik niet te veel op in gaan. Niet omdat ik het baggetaliseer of goedkeur, maar omdat er op dit front genoeg op internet te vinden is. Ik zal later meer in gaan op het doel van deze thread, maar voor nu zal ik enkele grotere zaken uit de geschiedenis van CoS noemen.
Het sterfgeval bij behandeling binnen de kerk: Lisa McPherson
De policies die al eerder genoemd zijn.
aantijgingen van mishandeling
Karin Spaink: Zij had het Fishman Affidavit op internet gezet bij haar provider XS4ALL (zij was niet de enige die dat deed). Daarna hebben ze ongeveer 10 jaar rechtzaken van scientology aan de broek gekregen, die ze uiteindelijk hebben gewonnen.
meer info in deSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en onder de volgende links:
http://www.spaink.net/fishman/home.html
http://www.spaink.net/cos/verw2ned.html
http://www.xs4all.nl/~felipe/cos/
In mei van dit jaar heeft wikipedia besloten om IP adressen van scientology te blokkeren vanwege het grote aantal gekleurde edits dat ze maakten.
http://www.theregister.co(...)ia_bans_scientology/
[/quote]
mantelorganisaties
CoS heeft erg veel mantelorganisaties waarbij de connectie met CoS slecht zichtbaar is. Hierdoor heeft de CoS veel (en soms zonder medeweten van mensen) invloed in verschillende takken.
De bekendste subgroepen zijn:
Narconon een drugs-afkick programma gebasseerd op de CoS methode. Het programma is beoordeeld als zijnde gevaarlijk
Criminon een rehabilitatie programma voor gevangenen.
Study tech een studieprogramma wat gebruikt wordt door verschillende instituten zoals scholen. "It was publicly stated by Hubbard that study tech is directly affiliated with Scientology. He wrote in a policy letter that "Study Tech is our primary bridge to Society."
CCHR In nederland bekend onder de naam: Nederlands comite voor de rechten van de mens. Een groep die strijdt tegen de psychiatrie. Over de Nederlandse tak later meer.
En nu eindelijk: het doel van deze thread
Er zijn drie redenen waarom ik deze thread wil openen.
Ten eerste om een plaats te hebben om al het nieuws van de afgelopen tijd betreffende CoS te verzamelen.
Ten tweede om de zaken die nu spelen te rapporteren en mensen hierover te informeren.
Ten derde om uit te zoeken en te rapporteren welke bedrijven in Nederland onder de scientology sluier werken.
Hoe verder?
Het is de bedoeling om in de volgende post de actualiteiten betreffende scientology uit te werken en de nu spelende zaken te rapporteren.
De post daarna is bedoeld om informatie te geven over organisaties en websites die (al dan niet met medeweten van) gelinked zijn aan Scientology. Ook wil ik in die post in gaan op methoden die onder CoS vallen maar je makkelijk in het normale leven tegen kunt komen. Zo verschaft CoS bijvoorbeeld "persoonlijkheids"-vragenlijsten aan bedrijven om uit te delen aan hun werknemers. Er zijn gevallen bekend waarin de werkgever zijn werknemers dwingt deze in te vullen. (dit is dus in Nederland).
Waarom in BNW?
Ook daarvoor zijn drie redenen.
Ten eerste, CoS heeft een aantal keer verklaard van binnenuit controle over te willen nemen van diverse organisaties betreffende het dagelijks bestuur van mensen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ten tweede, websites van nederlandse organisaties gelieerd aan CoS worden hier met enige regelmaat gebruikt als bronnen door sommige users.
Ten derde, ook een beetje om te kijken of een serieuze thread het overleeft in BNW
Wat bied ik jullie?
Zoals al eerder gezegd zal ik proberen een objectief en georganiseerde collectie van recente ontwikkelingen m.b.t. CoS geven alsmede proberen een tipje van de dekmantel van verschillende subgroepen in Nederland op te lichten.
Wat vraag ik daarvoor terug?
Een volwassen interactie. Geen threadshitting, onderbouwde uitspraken en hopelijk misschien ook het aandragen van nieuwe informatie.
Maar oompaloompa, je bent 90% vergeten...
Dat klopt. Er is veel meer informatie over scientology dan ik hier kan posten. Veel kun je zelf terug vinden op het internet. Andere zaken wil ik best over schrijven als daar interesse in is. Ik zou zo een pagina vol kunnen schrijven over de radicale "aanvallen" over en weer van zowel Anon als CoS. Misschien dat ik dat ook nog wel doe, het is echter minder relevant voor de kern, maar wel goede illustratie. Voor nu slechts een filmpje voor sensatiezoekers, waaruit lijkt te blijken dat scientology zichzelf een bomb-threat stuurde om daarna Anon er de schuld van te geven.
bronnen
gebruikte bronnen voor deze post: wikipedia tenzij anders aangegeven, en deze thread als inspiratie voor de geschiedenis van Anon vs. CoS
relevante fok! threads
NWS / Internet community begint oorlog tegen Scientology...
NWS / Internet community begint oorlog tegen Scientology #2
Links voor achtergrondinformatie (slechts een selectie, overgenomen van de SA thread):
Historical Publications and Media
Rolling Stone Magazine; "Inside Scientology," Feb. 23, 2006
Time Magazine: "The Thriving Cult of Greed and Power," May 6, 1991
The New York Times: "Scientology's Puzzling Journey From Tax Rebel To Tax Exempt," March 9, 1997
Watchman Expositor; "Applied Scientology in Public Schools?" Vol. 14, No. 5, 1997
Time Magazine: "A Growing Cult Reaches Dangerously Into The Mind," Nov. 15, 1968
BBC Panorama Documentary - "The Road to Freedom"
Salon: "Scientology's War on Psychiatry," July 1, 2005
National Mental Health Association: "Beware Scientologists Claiming To Be Mental Health Professionals," Sept. 17, 2001
Internet Resources
http://www.whyweprotest.net
[url]http://xenu.net,[/url] and their forums, the OCMB
http://xenutv.com
http://lermanet.com/ or http://www.lermanet.us/
http://lisamcpherson.org
http://whyaretheydead.net
http://torymagoo.org
http://xenu-directory.net
http://youfoundthecard.com
http://www.factnet.org/
Articles
City Paper - Feature: Anonymous Takes On Scientology (and Doesn't Afraid of Anything)
Village Voice Blog "Runnin' Scared - "Anonymous" vs. Scientology; "Our Nonsense is Free"
Radar Magazine - Cult Friction
Blog of Henry Jenkins - the following post is [about] anonymous
[url=http://media.www.michigandaily.com/med(...)19503.shtml]Michigan Daily Editorial - Aliens, cults and pranksters[/url]
Los Angeles Times - A Leap Beyond Faith
Torontoist - Fair Game For Scientology
St. Petersburg Times - Pet Lovers and Scientology Critics Converge on Clearwater
Village Voice - Scientology's First Celebrity Defector Reveals Church Secrets
The Guardian - Intergalactic Tyrants Beware: The Boys in Blue Are After You
The Times - Scientology: The Anonymous Protesters
The Australian - Minister Free to Call Scientologists Bastards
Houstonist - V is for Viral Anti-Scientology Protests
Glosslip - Church of Scientology Hits Below The Belt, Harasses Little Girls
SF Weekly - Scientology's Antagonists
Seattle Weekly - As Scientology Expands, So Do Its Naysayers
The Doings Clarendon Hills - Critic of Scientology No Longer 'Anonymous'
The Guardian - How Scientologists Pressurise Publishers (not a typo, they're British)
Los Angeles Times - Scientology foes blast new Riverside County law
Television CoverageWGBH: Greater Boston
ABC Nightline - Growing Up In Scientology's "Sea Org"[/url] - [url=http://www.youtube.com/watch?v=PeKzuyyIfG0]Part 2
Bekijk "CTV Winnipeg" op YouTube
Video niet gevonden
WWMT Battle Creek - Caught On Tape: When Scientology Attacks?
KRQE Albuquerque - Rehab Center Carries Low Success Rate / Rehab Numbers Don't Add Up
Protester/Activist Videos
Video niet gevonden, Video niet gevonden, and Video niet gevonden, three very well-produced videos by SA's very own Pelvidar.
, the shot heard 'round the Internet.
Tory Christman's Youtube channel
Mark Bunker's Vimeo channel
Tommy Gorman's Youtube channel
Videos of Goon/Anon "Stu" in Plymouth, UK enturbulating the local stress test cart -- watch these videos to see what an effective flash raid with a model demonstrator looks like! (some videos may be temporarily unavailable due to fair gaming)
En het beloofde Tom Cruise filmpje waarmee het allemaal begon:
[ Bericht 0% gewijzigd door ajacied4lf op 15-10-2013 20:29:47 ]★★★![]()
Mwah, vergis je niet, de mensen zelf bedoelen het goed, ze denken dat ze de planeet aan het redden zijn. Ze zien alleen het grote plaatje niet.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja logisch. Die dachten een lekkere vis binnen te hengelen.![]()
Oh maar dat geloof ik best. Die lui zijn zelf gehersenspoeld en hebben aan de e-meter gelegen en veel geld aan scientology overgemaakt. Om in ruil daarvoor erbij te horen en nieuwe mensen te recruteren. Eenmaal binnen is niet makkelijk weer naar buiten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:19 schreef STING het volgende:
[..]
Mwah, vergis je niet, de mensen zelf bedoelen het goed, ze denken dat ze de planeet aan het redden zijn. Ze zien alleen het grote plaatje niet.![]()
Inderdaad erg fascinerend en ook erg ironisch, hoe mensen hun eigen val maken (met wat hulp van de groepsdyaniemiek), terwijl ze juist denken spirituele vrijheid te kunnen bereiken.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh maar dat geloof ik best. Die lui zijn zelf gehersenspoeld en hebben aan de e-meter gelegen en veel geld aan scientology overgemaakt. Om in ruil daarvoor erbij te horen en nieuwe mensen te recruteren. Eenmaal binnen is niet makkelijk weer naar buiten.![]()
Dat er zo'n disclaimer nodig is zegt eigenlijk al genoeg.quote:disclaimer:
* Er mogen in deze thread alleen feitelijke zaken geplaatst worden.
* Geen haatzaaierij of oproerkraaierij of zwartmakerij; de consequenties vanuit de Scientology zijn 100% voor jezelf en vanuit de moderators zul je ook sneller consequenties merken dan normaal.
* Fok!, de eigenaar (Danny), de (Forum)administrators en de moderators weigeren elke vorm van aansprakelijkheid voor uitspraken die users hier doen. Iedereen is verantwoordelijk voor wat hij/zij zegt, en niemand anders dan de persoon zelf. Wij zijn dan wel een openbaar forum, een platform waar mensen hun zegje kunnen doen, maar de inhoud op het forum schrijven we niet zelf, en we kunnen helaas niet 24 uur per dag modereren. Wel kan van ons verwacht worden dat we binnen een zo kort mogelijke tijd echt strafbare uitlatingen zullen proberen te verwijderen, maar de definitie van "een zo kort mogelijke tijd" en "proberen" gaan we niet expliciet omschrijven aangezien we ook maar mensen zijn die dit in hun vrije tijd doen en overdag ook gewoon werk hebben en 's avonds vaak ook een leven.
Als je zoveel angst moet hebben voor de advocaten van een 'kerk', wat voor kerk is dat dan in hemelsnaam?Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.![]()
Tegenstrijdig idd.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:24 schreef STING het volgende:
[..]
Inderdaad erg fascinerend en ook erg ironisch, hoe mensen hun eigen val maken (met wat hulp van de groepsdyaniemiek), terwijl ze juist denken spirituele vrijheid te kunnen bereiken.
In een doctrine zitten en het zelf niet doorhebben.
Het is me een raadsel dat deze 'kerk' nog steeds bestaat.
Erg benieuwd wat er bij het proces allemaal naar voren komt.![]()
Actrice Leah Remini, bekend uit de serie King of Queens, gaat in de rechtbank getuigen tegen de Scientologybeweging en de huidige leider.
Leah viel in juli van dit jaar van haar geloof. Er dient op 15 oktober een zaak in Los Angeles tegen de organisatie en voorman David Miscavige, meldt RadarOnline.
De actrice getuigt ten faveure van Monique Rathbun, de vrouw van een vroegere Scientologytopman Marty. Zij heeft een zaak aangespannen om de "intimidatiepraktijken" waar de beweging zich volgens haar schuldig aan maakt.
Rathburn keerde de organisatie in 2004 de rug toe. Zijn echtgenote vroeg deze maand een straatverbod aan tegen Miscavige en kreeg die ook. Hij bleef het echtpaar lastigvallen.
Leah zou volgens bronnen onder meer kunnen bevestigen hoe er met ijzeren vuist wordt geregeerd en hoe ver de intimidaties gaan.
bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)n_Scientology__.html![]()
Het is 15 oktober vandaag.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:05 schreef Lavenderr het volgende:
Actrice Leah Remini, bekend uit de serie King of Queens, gaat in de rechtbank getuigen tegen de Scientologybeweging en de huidige leider.
Leah viel in juli van dit jaar van haar geloof. Er dient op 15 oktober een zaak in Los Angeles tegen de organisatie en voorman David Miscavige, meldt RadarOnline.
De actrice getuigt ten faveure van Monique Rathbun, de vrouw van een vroegere Scientologytopman Marty. Zij heeft een zaak aangespannen om de "intimidatiepraktijken" waar de beweging zich volgens haar schuldig aan maakt.
Rathburn keerde de organisatie in 2004 de rug toe. Zijn echtgenote vroeg deze maand een straatverbod aan tegen Miscavige en kreeg die ook. Hij bleef het echtpaar lastigvallen.
Leah zou volgens bronnen onder meer kunnen bevestigen hoe er met ijzeren vuist wordt geregeerd en hoe ver de intimidaties gaan.
bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)n_Scientology__.html
Ben benieuwd of er nieuws naar buiten zal komen.
Ik heb trouwens bewust niet zelf de nieuwe OP gemaakt
Zit ook met spanning te wachten wat we te horen krijgen. Of we wat te horen krijgen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:11 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het is 15 oktober vandaag.
Ben benieuwd of er nieuws naar buiten zal komen.
Ik heb trouwens bewust niet zelf de nieuwe OP gemaakt![]()
Gemaakt door de makers van South park.quote:
Dan zou je eens de aflevering van South park moeten zien over de mormonen.
All about mormonsYou have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:15 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Gemaakt door de makers van South park.
Dan zou je eens de aflevering van South park moeten zien over de mormonen.
All about mormonsGeweldig he?
Denk dat we pas morgen iets kunnen lezen over het proces.![]()
Nog altijd niets te vinden, of ik zoek niet goed natuurlijk![]()
Zelfs niets nieuws als ik bij google 'scientology' intik en dan op de optie 'nieuws' klik.
Wie weet heeft scientology het wel voor elkaar gekregen dat niemand openlijk verder mag praten over deze zaak.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Daar zou ik niet eens van opkijken eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:51 schreef schommelstoel het volgende:
Nog altijd niets te vinden, of ik zoek niet goed natuurlijk![]()
Zelfs niets nieuws als ik bij google 'scientology' intik en dan op de optie 'nieuws' klik.
Wie weet heeft scientology het wel voor elkaar gekregen dat niemand openlijk verder mag praten over deze zaak.
Heb ook gezocht en kon ook helemaal niets vinden.![]()
Na mijn weten heeft scientology wel eens vaker in bepaalde zaken het voor elkaar gekregen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar zou ik niet eens van opkijken eerlijk gezegd.
Heb ook gezocht en kon ook helemaal niets vinden.
Zijn al die rechters dan echt zo dom?
Of zijn het gewoon stijve oude mannetjes/vrouwtjes die precies hun werk verrichten zoals op papier staat, en te ver van de werkelijkheid afstaan.
Wat de laatste jaren overal eigenlijk gebeurd, men vergeet de laatste jaren dat we leven de wezens met emotie zijn.
liever zijn wij lemmings die doen wat op papier staat, zonder eerst even een blik naar buiten te werpen.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Ik denk dat scientology een flinke vinger in de pap heeft. Misschien zelfs volgelingen bij de rechterlijke macht. Zou zomaar kunnen. Ze zitten overal.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:00 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Na mijn weten heeft scientology wel eens vaker in bepaalde zaken het voor elkaar gekregen.
Zijn al die rechters dan echt zo dom?
Of zijn het gewoon stijve oude mannetjes/vrouwtjes die precies hun werk verrichten zoals op papier staat, en te ver van de werkelijkheid afstaan.
Wat de laatste jaren overal eigenlijk gebeurd, men vergeet de laatste jaren dat we leven de wezens met emotie zijn.
liever zijn wij lemmings die doen wat op papier staat, zonder eerst even een blik naar buiten te werpen.![]()
Dat het volgelingen heeft bij rechterlijke macht was toch al eens bewezen door oud leden?
In bepaalde staten zijn scientology aanhangers al doorgedrongen tot de politiek![]()
Heb je de film 'The Master' eigenlijk al gezien Lavenderr?
De film gaat over L.R Hubbard, maar naast dat, was het wel een 'mooie' film om gezien te hebben.
En zet ook Joaquin Phoenix een goed personage neer, wat de film denk ik wat beter kijkbaar maakte.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Belastingvoordeel voor Scientology
Het gerechtshof in Amsterdam heeft bepaald dat de Scientology Kerk Amsterdam gewoon recht heeft op belastingvoordelen bij het geven van cursussen. Scientology wordt hiermee gelijk getrokken met andere kerkelijke en levensbeschouwelijke instellingen.
Eerder had een rechtbank in Haarlem juist de fiscus in het gelijk had gesteld. Het hof in Amsterdam vindt dat de cursussen van de Scientology Kerk niet hetzelfde zijn als cursussen van commerciële aanbieders. Mensen die het niet kunnen betalen, moeten de mogelijkheid krijgen de trainingen en cursussen gratis of tegen gereduceerd tarief te kunnen volgen.
De cursussen zijn vooral bedoeld voor "geestelijke en/of theoretische verdieping" van de geloofsbelevenis binnen de SKA. Daarin wijkt deze kerk niet af van andere kerkelijke of levensbeschouwelijke instellingen, die ook belastingvoordeel hebben.
Scientology vraagt het geld om de kerk in stand te houden.
BronYou have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Niet gezien maar ga hem binnenkort zeker kijken.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:10 schreef schommelstoel het volgende:
Dat het volgelingen heeft bij rechterlijke macht was toch al eens bewezen door oud leden?
In bepaalde staten zijn scientology aanhangers al doorgedrongen tot de politiek![]()
Heb je de film 'The Master' eigenlijk al gezien Lavenderr?
De film gaat over L.R Hubbard, maar naast dat, was het wel een 'mooie' film om gezien te hebben.
En zet ook Joaquin Phoenix een goed personage neer, wat de film denk ik wat beter kijkbaar maakte.![]()
Kirstie Alley, al een geruime tijd totaal de weg kwijt van de realiteit.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:36 schreef Lavenderr het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)scientology-verlater
Als je die tweets ook leest van haar![]()
Als één sekte het recht NIET heeft om tegen anderen te zeggen dat ze liegen, is het scientology wel.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
reactie op GSquote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:22 schreef schommelstoel het volgende:
Belastingvoordeel voor Scientology
Het gerechtshof in Amsterdam heeft bepaald dat de Scientology Kerk Amsterdam gewoon recht heeft op belastingvoordelen bij het geven van cursussen. Scientology wordt hiermee gelijk getrokken met andere kerkelijke en levensbeschouwelijke instellingen.
Eerder had een rechtbank in Haarlem juist de fiscus in het gelijk had gesteld. Het hof in Amsterdam vindt dat de cursussen van de Scientology Kerk niet hetzelfde zijn als cursussen van commerciële aanbieders. Mensen die het niet kunnen betalen, moeten de mogelijkheid krijgen de trainingen en cursussen gratis of tegen gereduceerd tarief te kunnen volgen.
De cursussen zijn vooral bedoeld voor "geestelijke en/of theoretische verdieping" van de geloofsbelevenis binnen de SKA. Daarin wijkt deze kerk niet af van andere kerkelijke of levensbeschouwelijke instellingen, die ook belastingvoordeel hebben.
Scientology vraagt het geld om de kerk in stand te houden.
BronSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blijkbaar krijg je ondanks fraude belastingvoordeel hier.![]()
zie de OP veel Video's niet gevonden, Ik heb wel vaker gezien dat Scientology op verschillende manieren filmpjes van youtube af weet te krijgen, In de OP staan ook al een groot aantal voorbeelden hiervan.Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
Dat is hun manier. Gewoon verwijderen wat ze niet aanstaat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:01 schreef theguyver het volgende:
zie de OP veel Video's niet gevonden, Ik heb wel vaker gezien dat Scientology op verschillende manieren filmpjes van youtube af weet te krijgen, In de OP staan ook al een groot aantal voorbeelden hiervan.![]()
Wat Hans Teeuwen ooit op de pijnbank zei bij de vrouwen van halal is ook wel van toepassing bij scientology.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is hun manier. Gewoon verwijderen wat ze niet aanstaat.
Hans Teeuwen:
Een mening kan een beledigend zijn, dus het kan zijn dat als ik mijn mening geef het voor iemand anders beledigend is, bovendien is een belediging voor sommige mensen gewoon een waarheid die ze niet willen horen.
Begint bij 3:43 ongeveerYou have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Hier nog meer leesvoer:quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:26 schreef quirina het volgende:
Moet je dit eens lezen
http://www.tmz.com/2013/1(...)-divorce-deposition/
enge cult
http://radaronline.com/ex(...)-holmes-suri-lawsuit
http://radaronline.com/ex(...)tology-bauer-lawsuit
http://radaronline.com/ex(...)ise-first-day-school
http://radaronline.com/ex(...)paign-paparazzi-link![]()
Organisaties zoals deze hebben veel te veel macht,geld enz.
Money talks. Sadly.
Ze gedragen als gangsters...misschien zijn echte gangsters wat eerlijker.
Er is toch 'n berg bewijs dat deze soort figuren zijn crimineel bezig?
Maarja - wat kunnen we verwachten van 'n corrupte juristische systeem?In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Hoeveel leden heeft Scientology eigenlijk wereldwijd?
En waarom hebben religies "die het goed prediken" altijd zoveel terreur nodig? Als het het goed zou zijn, zou je geen terreur nodig hebben.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Of zoveel geld.quote:Op zondag 17 november 2013 02:47 schreef El_Matador het volgende:
En waarom hebben religies "die het goed prediken" altijd zoveel terreur nodig? Als het het goed zou zijn, zou je geen terreur nodig hebben.![]()
De Scientologykerk beweert dat zij wereldwijd 10 miljoen leden heeft,quote:Op zondag 17 november 2013 02:47 schreef El_Matador het volgende:
En waarom hebben religies "die het goed prediken" altijd zoveel terreur nodig? Als het het goed zou zijn, zou je geen terreur nodig hebben.
Maar geen enkele onafhankelijke bron bevestigt dit. Volgens onafhankelijke bronnen heeft Scientology 500.000 leden.
Plus het is ook alleen voor de elite he, lid zijn kost je heeel veel pegels.
Alles kost er geld, tijdje terug deed hier een user ook zijn boekje er over open.
En om zich beter te voelen had hij een cursus gedaan waar ik bij stond te kijken hoeveel geld hij er wel niet aan uit gaf.Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
Dank je. Een religie van 500.000 leden, dat kan je sowieso al geen serieuze religie noemen natuurlijk. Zelfs de Baghwan had er meer.quote:Op maandag 18 november 2013 11:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
De Scientologykerk beweert dat zij wereldwijd 10 miljoen leden heeft,
Maar geen enkele onafhankelijke bron bevestigt dit. Volgens onafhankelijke bronnen heeft Scientology 500.000 leden.Ja, dat topic had ik gelezen.quote:Plus het is ook alleen voor de elite he, lid zijn kost je heeel veel pegels.
Alles kost er geld, tijdje terug deed hier een user ook zijn boekje er over open.
En om zich beter te voelen had hij een cursus gedaan waar ik bij stond te kijken hoeveel geld hij er wel niet aan uit gaf.
Dan nog; als je veel geld hebt en je voelt je niet lekker in je vel, ga je naar een psychiater, lijkt me. Niet naar een of andere geldkloporganisatie.
Dat zoveel acteurs (is er een lijstje beschikbaar?) er lid van zijn, verbaast me ook. Of ze moeten er zelf financieel voordeel uithalen, maar dan nog; een film levert meer op dan rondhangen bij de engnekken.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
BNW / Ex-scientoloogquote:Op maandag 18 november 2013 16:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank je. Een religie van 500.000 leden, dat kan je sowieso al geen serieuze religie noemen natuurlijk. Zelfs de Baghwan had er meer.
[..]
Ja, dat topic had ik gelezen.
Dan nog; als je veel geld hebt en je voelt je niet lekker in je vel, ga je naar een psychiater, lijkt me. Niet naar een of andere geldkloporganisatie.
Dat zoveel acteurs (is er een lijstje beschikbaar?) er lid van zijn, verbaast me ook. Of ze moeten er zelf financieel voordeel uithalen, maar dan nog; een film levert meer op dan rondhangen bij de engnekken.
lees dit stukje maar even
Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
Ja, ik ken het topic, dank je.quote:Op maandag 18 november 2013 16:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
BNW / Ex-scientoloog
lees dit stukje maar evenThe only limit is your own imagination
Ja nouja, er zijn ook veel acteurs christelijk of moslim. Je bent niet per definitie intelligenter of zelfstandiger als je acteert, natuurlijkquote:Op maandag 18 november 2013 16:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zoveel acteurs (is er een lijstje beschikbaar?) er lid van zijn, verbaast me ook. Of ze moeten er zelf financieel voordeel uithalen, maar dan nog; een film levert meer op dan rondhangen bij de engnekken.
Conscience do cost.![]()
Ik vind een grote religie aanhangen met duizend+ jaar historie toch echt iets anders dan je aansluiten bij een sekte die mensen stalkt.quote:Op maandag 18 november 2013 17:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja nouja, er zijn ook veel acteurs christelijk of moslim. Je bent niet per definitie intelligenter of zelfstandiger als je acteert, natuurlijk
Persoonlijk snap ik ook niet dat er natuurwetenschappers zijn die religieus kunnen zijn, maar goed, het gebeurt.The only limit is your own imagination
Ah okequote:Op maandag 18 november 2013 17:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ik ken het topic, dank je.
Np dacht geef je even een link van het topic zeer boeiende materie van een insider
Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
Er was laatst toch een rechtszaak tegen Scientology? Maar op de een of andere manier is er niks over te vinden...
[ Bericht 0% gewijzigd door ajacied4lf op 18-11-2013 20:54:40 ]★★★![]()
Ik zit ook al steeds het i-net af te struinen naar nieuws hier over. Kan niets vinden. Vreemd toch?quote:Op maandag 18 november 2013 20:47 schreef ajacied4lf het volgende:
Er was laatst toch een rechtszaak tegen Scientology? Maar op de een of andere manier is er niks over te vinden...![]()
Apart. Wellicht een afspraak dat er niks gelekt mag worden? Wel knap dat dat dan ook lukt..quote:Op maandag 18 november 2013 22:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zit ook al steeds het i-net af te struinen naar nieuws hier over. Kan niets vinden. Vreemd toch?★★★![]()
Dat is zeker knap. En schier onmogelijk.quote:Op maandag 18 november 2013 23:30 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Apart. Wellicht een afspraak dat er niks gelekt mag worden? Wel knap dat dat dan ook lukt..![]()
Ze proberen zoveel mogelijk info over dit soort dingen gelijk weer offline te halen.quote:Op maandag 18 november 2013 23:30 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Apart. Wellicht een afspraak dat er niks gelekt mag worden? Wel knap dat dat dan ook lukt..
Ook youtube filmpjes wat hun niet aan staat etc.
Dus verbaasd me weinig.Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
Hebben ze zoveel macht dat ze het zelfs voor elkaar krijgen om nieuws over rechtszaken van de radar te halen?quote:Op dinsdag 19 november 2013 08:27 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ze proberen zoveel mogelijk info over dit soort dingen gelijk weer offline te halen.
Ook youtube filmpjes wat hun niet aan staat etc.
Dus verbaasd me weinig.![]()
Macht, nah valt mee, maar ze weten gewoon veel van internet te krijgen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hebben ze zoveel macht dat ze het zelfs voor elkaar krijgen om nieuws over rechtszaken van de radar te halen?
zie hier wat info
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientology_and_the_Internet
[ Bericht 0% gewijzigd door theguyver op 19-11-2013 12:18:35 ]Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
Oke, dit had ik nog niet eerder gezien/ gehoord.
Tommy Davis lijkt hier te praten over Marty Rathbun, die al een tijd de cult heeft verlaten, en hier door Davis word beschuldigt van het aanvallen van leden.
Nog altijd weinig nieuws over de zaak tussen Leah Remini en Scientology.
Zometeen maar eens kijken of er weer meer nieuw nieuws is.quote:Tom Cruise en John Travolta op eerste rij
Kathedraal Scientology geopend
CLEARWATER -
Het plaatsje Clearwater in Flordia is omgebouwd tot Scientology-stad. In de stad is een gigantische kathedraal verrezen die maar liefst 145 miljoen pond heeft gekost. Acteurs Tom Cruise, John Travolta en Kelly Preston stonden op de eerste rij toen het peperdure paleis werd geopend.
Het gebouw is het grootste in de verre omtrek. Het bouwen ervan duurde 15 jaar. De kathedraal is bedoeld als plek waar leden van de Scientology-stroming hun zogenaamde superkrachten kunnen ontwikkelen. Het 'Super Power'-programma werd in de jaren zeventig ontwikkeld Ron L. Hubberd, de grondlegger van Scientology.
Klik hier voor foto's.
Bron
[ Bericht 12% gewijzigd door schommelstoel op 19-11-2013 16:25:46 ]You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Normaal gesproken komen dit soort rechtszaken gewoon in de krant, ook tegen Scientology. Maar deze is echt nergens te vinden... Apart.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Macht, nah valt mee, maar ze weten gewoon veel van internet te krijgen.
zie hier wat info
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientology_and_the_Internet★★★![]()
nee niet echt, en ook niet als sekte, meer als een bedrijf.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:36 schreef quirina het volgende:
Is Scientology erkend als religie in Nederland?Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
Toch best apart vooral omdat ze zich als religie profileren. Slim ook.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:46 schreef theguyver het volgende:
[..]
nee niet echt, en ook niet als sekte, meer als een bedrijf.![]()
Weinig of helemaal niets? Ik hoop dat jij nog wat kunt vinden Schommelstoel, want het is toch bizar dat het zo geheimgehouden wordt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:17 schreef schommelstoel het volgende:
Oke, dit had ik nog niet eerder gezien/ gehoord.
Tommy Davis lijkt hier te praten over Marty Rathbun, die al een tijd de cult heeft verlaten, en hier door Davis word beschuldigt van het aanvallen van leden.
Nog altijd weinig nieuws over de zaak tussen Leah Remini en Scientology.
Zometeen maar eens kijken of er weer meer nieuw nieuws is.
[..]
Een kathedraal nog wel en dan maar volhouden dat het een zaak is ipv een religie.
[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 19-11-2013 19:35:16 ]![]()
Hier foto's van de nieuwe kathedraal: Inside Scientology’s $145M Compound… Where Worshippers Of The Controversial Religion Will Be Trained To Develop ‘Super Powers’ (linkje naar foto's staat in het artikel)![]()
Groot zeg.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:56 schreef Mylene het volgende:
Hier foto's van de nieuwe kathedraal: Inside Scientology’s $145M Compound… Where Worshippers Of The Controversial Religion Will Be Trained To Develop ‘Super Powers’ (linkje naar foto's staat in het artikel)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door ajacied4lf op 19-11-2013 20:32:26 ]★★★![]()
Wow! Xenu heeft een mooi platform om op te landen met z'n UFO !quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:56 schreef Mylene het volgende:
Hier foto's van de nieuwe kathedraal: Inside Scientology’s $145M Compound… Where Worshippers Of The Controversial Religion Will Be Trained To Develop ‘Super Powers’ (linkje naar foto's staat in het artikel)![]()
![]()
Heliplatformquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:07 schreef quirina het volgende:
[..]
Wow! Xenu heeft een mooi platform om op te landen met z'n UFO !![]()
Het mocht wat kosten
Staat er een kruis op die ene hoek? Wel een apart kruis zo te zien.![]()
Heb vandaag weer wat zitten zoeken maar nog steeds niets kunnen vinden over de rechtszaakquote:Op dinsdag 19 november 2013 19:32 schreef Toverheks het volgende:
dit topic maar even volgen............
![]()
Jammer.....en deze volg ik al een tijdje hier, vind hetquote:Op woensdag 20 november 2013 18:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb vandaag weer wat zitten zoeken maar nog steeds niets kunnen vinden over de rechtszaak.
BNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.30 en al heb ik mijn twijfels of echt alles waar is het leest als een spannend goed boek.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam![]()
Ja, dat is echt superspannend he? Of het nu waar is of niet.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:12 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Jammer.....en deze volg ik al een tijdje hier, vind hetBNW / Het Ronde Huis, vergeten, fictie of feit? Dl.30 en al heb ik mijn twijfels of echt alles waar is het leest als een spannend goed boek.
![]()
echt he, en dan lees ik weer een topic door, en ik lees alles maar soms rillingen maar soms ook verbazing.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat is echt superspannend he? Of het nu waar is of niet.OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam![]()
Nou idd. En vandaar ook de TT: Vergeten, fictie of feit?quote:Op woensdag 20 november 2013 22:17 schreef Toverheks het volgende:
[..]
echt he, en dan lees ik weer een topic door, en ik lees alles maar soms rillingen maar soms ook verbazing.![]()
ik denk toch wel veel feiten hoe gek het ook klinkt, maar er zijn wel meer verborgen dingen die de normale burger niet weet.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou idd. En vandaar ook de TT: Vergeten, fictie of feit?OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam![]()
True.quote:Op woensdag 20 november 2013 22:21 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ik denk toch wel veel feiten hoe gek het ook klinkt, maar er zijn wel meer verborgen dingen die de normale burger niet weet.
Maar zullen we op HRH verder praten hierover?
En hier over scientology?
Ben nog steeds benieuwd naar dat proces en waarom dat zo in geheimzinnigheid gehuld is. Ik blijf speuren.![]()
quote:Op woensdag 20 november 2013 22:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
True.
Maar zullen we op HRH verder praten hierover?
En hier over scientology?
Ben nog steeds benieuwd naar dat proces en waarom dat zo in geheimzinnigheid gehuld is. Ik blijf speuren.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam![]()
http://www.telegraaf.nl/p(...)n_Scientology__.html
Het blijft bizar dat er helemaal geen nieuws is over deze zaak die afgelopen 15 oktober gediend heeft. Er zal toch wel íets naar buiten komen? Het gaat ze toch niet lukken om dit geheim te houden?![]()
Ook wel interessant artikel: http://www.beliefnet.com/(...)-Fundamentalist.aspx
quote:
'Having spoken with dozens of Scientologists for my reporting over the past year, I would say that they come in three kinds. First, there's the big base of the pyramid, the majority, are occasional dabblers, some of whom are committed in direct proportions to the swelling of their bank accounts. When they can afford a few hundred bucks for a class, they take one; when times are tough, the Scientology goes out with the satellite TV and that third beer at the bar. Then there's the middle tier, people who take classes regularly and even proselytize--they tend to believe many of the claims Cruise is making in the video, but they have too little time and too great a sense of irony to carry on like that themselves. Finally there are people like those who have reached high "Operating Thetan" levels, meaning they've drunk the Kool-Aid. Cruise, for sure. Jenna Elfman is another one'![]()
Leah Remini was daar toch ook een van de personen die moest getuigen?quote:Op donderdag 21 november 2013 15:54 schreef Lavenderr het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)n_Scientology__.html
Het blijft bizar dat er helemaal geen nieuws is over deze zaak die afgelopen 15 oktober gediend heeft. Er zal toch wel íets naar buiten komen? Het gaat ze toch niet lukken om dit geheim te houden?
Aangezien zij openlijk over scientology praat op televisie, vind ik het jammer dat we nu niets meer van haar horen.
Hier onder trouwens een interesante toespraak van voormalig lid, Jason Beghe. (Acteur)
Hij spreekt hier in Duitsland over waarom scientology niet moet worden erkend als kerk of moet worden toegelaten in Duitsland.
Hier doet hij zeer boeiende uitspraken, eigenlijk weet je na het zien van dit beeldmateriaal meteen genoeg, scientology is gevaarlijk voor: Jezelf, familie, vrienden en je spaarvarken.
All hail to Jason Beghe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
quote:Op donderdag 21 november 2013 16:13 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Leah Remini was daar toch ook een van de personen die moest getuigen?
Aangezien zij openlijk over scientology praat op televisie, vind ik het jammer dat we nu niets meer van haar horen.
Hier onder trouwens een interesante toespraak van voormalig lid, Jason Beghe. (Acteur)
Hij spreekt hier in Duitsland over waarom scientology niet moet worden erkend als kerk of moet worden toegelaten in Duitsland.
Hier doet hij zeer boeiende uitspraken, eigenlijk weet je na het zien van dit beeldmateriaal meteen genoeg, scientology is gevaarlijk voor: Jezelf, familie, vrienden en je spaarvarken.
All hail to Jason Beghe
Ja, het was heel dapper van haar. Menigeen zou terugkrabbelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga je video's vanavond kijken. Thanks![]()
![]()
Ik wacht het nog wel af, het is meestal zo dat er opeens een nieuws bericht is van iemand die boekje toch open durft te doen.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, het was heel dapper van haar. Menigeen zou terugkrabbelen.
Ga je video's vanavond kijken. Thanks
Ik ga zo even met een grote mok warme koffie (koud tijdens boodschappen doen) het stuk lezen dat jij plaatste.
Dat van Jason Beghe is zeker de moeite waard om te kijken.
Laat die man zijn betoog in meerdere landen doen! * is wat ik dacht toen ik het volledig had gekeken*You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
http://www.upi.com/blog/2(...)f-her/3001382468738/
'The star was subpoenaed to testify on October 15 in a case against the church earlier this month, but the church has postponed her deposition indefinitely'.
Read more: http://www.upi.com/blog/2(...)68738/#ixzz2lZzMQpNs![]()
De kleinkleinzoon van Hubbard roept wat dingen over Scientology, over hoe het gestart is etc.
http://www.upworthy.com/l(...)y-started-eek?c=ufb1![]()
quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:24 schreef Scrummie het volgende:
De kleinkleinzoon van Hubbard roept wat dingen over Scientology, over hoe het gestart is etc.
http://www.upworthy.com/l(...)y-started-eek?c=ufb1![]()
Het nieuwste object van Tom Cruise?
Ze is al een doorgewinterde scientology-vrouw.
http://www.independent.ie(...)prepon-29786518.html![]()
Maar nog wel een stuk jonger dan hij dus kans op nog wat nieuwe scientology-leden.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:52 schreef ajacied4lf het volgende:
Ze is niet eens knap. Tijd voor een andere Tom.![]()
Puntige knieën ?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:52 schreef ajacied4lf het volgende:
![]()
Laten we hopen dat het niet zover komt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar nog wel een stuk jonger dan hij dus kans op nog wat nieuwe scientology-leden.Als het daar nou bij bleef, oke. Maar nee, ze is gewoon lelijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:22 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Puntige knieën ? [ afbeelding ]
★★★![]()
Zij is van That 70's show toch?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:33 schreef Lavenderr het volgende:
Het nieuwste object van Tom Cruise?
Ze is al een doorgewinterde scientology-vrouw.
http://www.independent.ie(...)prepon-29786518.htmlNu kan ik daar niet normaal meer naar kijken :-p
![]()
Ja klopt. En idd, eigenlijk zonde als je dit soort dingen weet, kijk je toch anders naar de films van betreffende persoon.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:09 schreef -Bushok het volgende:
[..]
Zij is van That 70's show toch?Nu kan ik daar niet normaal meer naar kijken :-p
Vind het nog steeds jammer van John Travolta![]()
![]()
Mehquote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja klopt. En idd, eigenlijk zonde als je dit soort dingen weet, kijk je toch anders naar de films van betreffende persoon.
Vind het nog steeds jammer van John Travolta
Battlefield Earth is een Amerikaanse sciencefictionfilm uit 2000 onder regie van Roger Christian. Het verhaal is gebaseerd op dat uit de gelijknamige roman van L. Ron Hubbard. . Battlefield Earth kreeg enkel negatieve kritieken en slaagde er niet in zijn productiekosten terug te verdienen. Critici bestempelden de productie als één van de slechtste films ooit gemaakt. Battlefield Earth 'won' in 2001 zeven Razzie Awards, waaronder die voor slechtste film, slechtste regisseur en slechtste scenario. De organisatie benoemde de productie in 2005 vervolgens tot 'slechtste drama in 25 jaar' en in 2010 tot slechtste film van het decennium.
Travolta’s manager ontkende stellig dat de Scientologykerk ook een aandeel had in de productie van de film.
Ik hoop dat dit juist wel waar is en dat ze lekker veel geld gestoken hebben in deze draak van een film.Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
Clubsmaak heb je niet, vrouwen smaak ook al niet!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:52 schreef ajacied4lf het volgende:
http://www.scamofscientology.nl/geldmachine.html#slides
Men betaalt als lid gemiddeld 10.000 euro per jaar, dat is een smak geld.![]()
Ze hebben eigen productiefaciliteiten, misschien hebben ze hem wel helemaal zelf gemaakt.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
Meh
Battlefield Earth is een Amerikaanse sciencefictionfilm uit 2000 onder regie van Roger Christian. Het verhaal is gebaseerd op dat uit de gelijknamige roman van L. Ron Hubbard. . Battlefield Earth kreeg enkel negatieve kritieken en slaagde er niet in zijn productiekosten terug te verdienen. Critici bestempelden de productie als één van de slechtste films ooit gemaakt. Battlefield Earth 'won' in 2001 zeven Razzie Awards, waaronder die voor slechtste film, slechtste regisseur en slechtste scenario. De organisatie benoemde de productie in 2005 vervolgens tot 'slechtste drama in 25 jaar' en in 2010 tot slechtste film van het decennium.
Travolta’s manager ontkende stellig dat de Scientologykerk ook een aandeel had in de productie van de film.
Ik hoop dat dit juist wel waar is en dat ze lekker veel geld gestoken hebben in deze draak van een film.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia![]()
Goeie.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 14:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Clubsmaak heb je niet, vrouwen smaak ook al niet!
★★★![]()
En wat krijgen ze ervoor terug? Niks...quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:09 schreef Lavenderr het volgende:
http://www.scamofscientology.nl/geldmachine.html#slides
Men betaalt als lid gemiddeld 10.000 euro per jaar, dat is een smak geld.
Raar.★★★![]()
Een vals gevoel van ergens bij te horen.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:24 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
En wat krijgen ze ervoor terug? Niks...
Raar.
Sterker nog: wegkomen is er haast niet bij.![]()
Nee dat helaas niet er is een pruts studio gezien die er wel heil inzag.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 16:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hebben eigen productiefaciliteiten, misschien hebben ze hem wel helemaal zelf gemaakt.
ze probeerden al sinds begin jaren 80 de film van de grond te krijgen.Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
quote:First Scientology wedding in UK to be streamed live on internet
Louisa Hodkin and Alessandro Calcioli become first couple to marry in Scientology church after landmark legal victory
A couple who will make history by becoming the first to marry in a Church of Scientology chapel hailed their wedding as a victory over inequality and unfairness.
Louisa Hodkin and Alessandro Calcioli, both 25, will walk down the aisle on Sunday afternoon in a ceremony that will be streamed live on the internet.
They will become the first couple to tie the knot in a Scientology church after winning a landmark legal battle in which the supreme court ruled that the London Church Chapel was a "place of meeting for religious worship".
In a statement released ahead of today's ceremony, the couple from East Grinstead, West Sussex, said their wedding was a momentous day and the culmination of a five-year battle to have their religious rights recognised.
"We are extremely happy to announce today our marriage at the Church of Scientology in Queen Victoria Street, Victoria.
"It has been a long, five-year battle to achieve a simple freedom - the right to marry in our own church with a service in accordance with the rites and customs of our religion and surrounded by our friends and family," the statement said.
"We are pleased and proud that our victory brings to an end inequality and unfairness, not just for Scientologists, but for people of all faiths - because the supreme court have now provided a definitive description of what a religion is, which had not existed before in English law.
"All weddings should be magical and momentous for the couple concerned, but we are conscious that ours, as the first for our religion in England, has its own place in history."
The couple said they had decided to share "this happy day" with the world on their website, adding: "We would like to thank everyone who has sent us their good wishes.
"We are naturally extremely excited."
Hodkin took legal action after the registrar general of births, deaths and marriages refused to register the London Church Chapel for the solemnisation of marriages under the 1855 Places of Worship Registration Act because it was not a place for religious worship.
Five supreme court justices upheld her challenge following a hearing in London last July.
In their ruling they said religion should not be confined to faiths involving a "supreme deity".
They said the Church of Scientology held religious services, therefore its church was a "place of meeting for religious worship".
A Church of Scientology spokesman said: "We are delighted that Louisa and Alessandro can now be married in their church in front of their family and fellow parishioners.
"They have paved the way for other Scientologist couples.
"We extend our congratulations to the happy couple and wish them well in their future life together.
"This is an historic day for religious equality and freedom for all in the UK."
The couple's website can be found at www.allowed.uk.com. The ceremony will be broadcast from 4pm.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
Ik dacht dat half Hollywood bij Scientology zat? Maar ze kunnen niet eens een film maken?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:03 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee dat helaas niet er is een pruts studio gezien die er wel heil inzag.
ze probeerden al sinds begin jaren 80 de film van de grond te krijgen.
Free Assange! Hack the Planet
http://www.express.be/jok(...)hollywoodsterren.htmquote:Op zondag 23 februari 2014 14:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik dacht dat half Hollywood bij Scientology zat? Maar ze kunnen niet eens een film maken?
oud bericht al maar geeft wel een idee hoeveel belang scientology heeft bij deze sterren![]()
Nou dat valt nog reuze mee, maar het ging mij er meer om dat de oprichter van Scientology dit onmeunidge crappy verhaal heeft geschreven, en dat vele hem door dit soort dingen vereren als een soort heilige.quote:Op zondag 23 februari 2014 14:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik dacht dat half Hollywood bij Scientology zat? Maar ze kunnen niet eens een film maken?Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
http://www.xenu.net/archi(...)roject_celebrity.pngquote:Op zondag 23 februari 2014 14:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
http://www.express.be/jok(...)hollywoodsterren.htm
oud bericht al maar geeft wel een idee hoeveel belang scientology heeft bij deze sterren
Tuuuuuuuurlijk![]()
The book Scientologists stopped from being published in America for 27 years: Banned biography of L. Ron Hubbard claims leader had bizarre sex-rituals, phony war record and used racist slurs
•Bare-Faced Messiah was first published in 1986 but the Church of Scientology has successfully kept it off the shelves for 27-years
•Written by British journalist Russell Miller about Scientology founder L. Ron Hubbard
•Alleges that Hubbard lied about his education and childhood in official Scientology biographies
•Claims to refute Hubbard's assertion that he was one of the nation's first nuclear physicists and a doctor
•During his research Miller found unpalatable opinions on Chinese people written by the teenage Hubbard
•Alleges that Hubbard would observe and documents bizarre sex rituals with a prominent Caltech rocket scientist
•Outlines how Hubbard realized branding Scientology as a religion would be better for business concerns
http://www.dailymail.co.u(...)-church-founder.html![]()
http://blacklies.xenu.ca/about-the-babalon-working
ff wat anders dan scientology waar Hubbard mee bezig was
Hij heeft Jack Parsons ook opgelicht...Firm but Friendly.![]()
Wow, dat is andere koek.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:59 schreef PontifexMaximus het volgende:
http://blacklies.xenu.ca/about-the-babalon-working
ff wat anders dan scientology waar Hubbard mee bezig was
Hij heeft Jack Parsons ook opgelicht...
Er staat zoveel interessants in dat je er wel een apart topic over kunt openen.![]()
Scientology voor de rechter in België
Twee takken van de Scientology-beweging komen in België voor de rechter. Ook tien Belgische leden zullen zich voor een rechter moeten verantwoorden. Dat is donderdag besloten.
Het gaat om de Belgische tak van de internationale geloofsbeweging, alsmede het Europese bureau, dat in België is gevestigd. Deze twee afdelingen worden vervolgd als criminele organisatie. De tien individuele leden worden verdacht van onder meer oplichting, illegale geneeskunde en afpersing.
Het OM werkt al jaren aan de zaak en besloot in december over te gaan tot vervolging. Een speciale rechtbank in Brussel besloot donderdag dat de zaak naar een strafrechter gaat. Een datum voor de start voor het proces is er nog niet.
Scientology is sinds 1972 actief in België. De beweging is in België niet erkend als godsdienst.
http://www.telegraaf.nl/b(...)or_de_rechter__.html![]()
Heel goed! Volgens is het een gevaarlijke sekte die een hoop dingen doet die niet door de beugel kunnen.quote:Op donderdag 3 april 2014 12:16 schreef Lavenderr het volgende:
Scientology voor de rechter in België
Twee takken van de Scientology-beweging komen in België voor de rechter. Ook tien Belgische leden zullen zich voor een rechter moeten verantwoorden. Dat is donderdag besloten.
Het gaat om de Belgische tak van de internationale geloofsbeweging, alsmede het Europese bureau, dat in België is gevestigd. Deze twee afdelingen worden vervolgd als criminele organisatie. De tien individuele leden worden verdacht van onder meer oplichting, illegale geneeskunde en afpersing.
Het OM werkt al jaren aan de zaak en besloot in december over te gaan tot vervolging. Een speciale rechtbank in Brussel besloot donderdag dat de zaak naar een strafrechter gaat. Een datum voor de start voor het proces is er nog niet.
Scientology is sinds 1972 actief in België. De beweging is in België niet erkend als godsdienst.
http://www.telegraaf.nl/b(...)or_de_rechter__.html![]()
Heel gevaarlijk en heel machtig.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Heel goed! Volgens is het een gevaarlijke sekte die een hoop dingen doet die niet door de beugel kunnen.![]()
Is Laura Prepon toch het nieuwste slachtoffer de nieuwste grote liefde van Tom Cruise?
http://www.usmagazine.com(...)laura-prepon-2014174![]()
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zij al van jongs af aan lid is, via ouders.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:13 schreef Lavenderr het volgende:
Is Laura Prepon toch het nieuwste slachtoffer de nieuwste grote liefde van Tom Cruise?
http://www.usmagazine.com(...)laura-prepon-2014174
Maar wat is het de laatste tijd stil rondom scientology, verdacht ?You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Er is nog wel nieuws hoor:quote:Op maandag 15 september 2014 19:57 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zij al van jongs af aan lid is, via ouders.
Maar wat is het de laatste tijd stil rondom scientology, verdacht ?
http://www.tampabay.com/topics/specials/scientology.page![]()
Ah, toch nog wel, laatste keer dat ik wat aan het rondneuzen ben geweest, kwam ikquote:Op maandag 15 september 2014 20:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er is nog wel nieuws hoor:
http://www.tampabay.com/topics/specials/scientology.page
al door op het zelfde en oude berichten.
Die top 15 is wel even 'boeiend' om weer ff te bekijken.
Al met al heb ik toch wel het idee dat het rond om deze sekte rustiger is geworden met voorvallen, of het is het geval dat scientology gewoon weer rechters en advocaten actief op het web heeft, die nieuws berichten de kop in drukken.
Zelfs hier op FOK! waren er ooit toch bijna problemen.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Dat idee heb ik ook. Geld zat om dit soort dingen te voorkomen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:06 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ah, toch nog wel, laatste keer dat ik wat aan het rondneuzen ben geweest, kwam ik
Al met al heb ik toch wel het idee dat het rond om deze sekte rustiger is geworden met voorvallen, of het is het geval dat scientology gewoon weer rechters en advocaten actief op het web heeft, die nieuws berichten de kop in drukken.
Zelfs hier op FOK! waren er ooit toch bijna problemen.
Maar soms sijpelt er toch wat nieuws voor hun praktijken door zoals je in het artikel kunt lezen.
En ja, ook FOK! moet voorzichtig zijn met wat er geplaatst wordt.![]()
Dat is iets wat ik niet begrijp, op heel het internet staat negatieve berichten over van alles en nog wat, van katholieke kerk tot en met de haat tegen een minister president.quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook. Geld zat om dit soort dingen te voorkomen.
Maar soms sijpelt er toch wat nieuws voor hun praktijken door zoals je in het artikel kunt lezen.
En ja, ook FOK! moet voorzichtig zijn met wat er geplaatst wordt.
Maar kom nooit aan scientology of plaats nooit iets waar zij het niet mee eens zijn.
Hoe kan het dat scientology zo makkelijk mensen de mond kan snoeren.
Dat gedrag maakt ze juist nog meer verdacht, wat heb je te verbergen.You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Ze zijn machtig, dat blijkt wel.quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:18 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat is iets wat ik niet begrijp, op heel het internet staat negatieve berichten over van alles en nog wat, van katholieke kerk tot en met de haat tegen een minister president.
Maar kom nooit aan scientology of plaats nooit iets waar zij het niet mee eens zijn.
Dat gedrag maakt ze juist nog meer verdacht, wat heb je te verbergen.![]()
En dit is nog een staartje aan het verhaal van Leah Remini:quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:18 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat is iets wat ik niet begrijp, op heel het internet staat negatieve berichten over van alles en nog wat, van katholieke kerk tot en met de haat tegen een minister president.
Dat gedrag maakt ze juist nog meer verdacht, wat heb je te verbergen.
http://www.examiner.com/a(...)-scientology?cid=rss![]()
hoezo bijna problemen?quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:06 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ah, toch nog wel, laatste keer dat ik wat aan het rondneuzen ben geweest, kwam ik
Zelfs hier op FOK! waren er ooit toch bijna problemen.http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
Forum Opties Forumhop: Hop naar: