Om de duidelijke reden is dit een nieuw account, ik zit al jaren op dit forum. En vond het nodig om eens te vertellen over mijn ervaringen met Scientology.
Ik ben geen troll, ik heb in het verleden zelf eens met een mod over dit topic gesproken en of ik het wel of niet zou openen.
Ik ben een ex scientoloog. Dat is, ik ben niet meer verbonden met de kerk en wordt waarschijnlijk als ongewenst persoon gezien. Al is dat niet uitgesproken naar mij toe. Ook ben ik niet gestalkt, heb geen vage dreigingen gehad en ik heb ook geen contract voor al mijn levens getekend. Nee ik was geen OT toen ik er weg ging. Toch heb ik een aardig beeld van de kerk gekregen en ben gestopt met gemengde gevoelens.
Hoe ben ik ermee in aanraking gekomen vraag je je misschien af... Dat is wellicht het meest frappantste van alles, hier het verhaal:
In 2008 was ik fucked up.. Ik had geen zin in het leven, maakte van alles en overal een puinhoop van en had er weinig zin in. Er moest iets gebeuren. Mijn leven bestond uit werken overdag en 's avonds zat ik meestal op 4Chan. Ik had wel een vriendin en woonde samen.
Toen kwam in januari het beruchte
Project Chanology en ik hield wel van rellen dus deed lekker mee... Tot ik nieuwsgierig werd, en beide kanten van het verhaal wilde weten. Kortom ik ging het verhaal van de andere kant lezen.
Het voordeel van de hele rel met anonymus was dat er allerlei boeken, documenten en andere stukken van scientology overal op torrentsite's verschenen.
Al snel had ik het eerste boek, Dianetics te pakken en ben het gaan lezen. Ik heb het in één ruk uitgelezen. Het verbazende was, dat een aantal van mijn levensopvattingen er 1 op 1 in terug kwamen. Het sloot aan bij mijn manier van denken. En na het lezen van het boek wilde ik graag Dainetics auditing ervaren.
Ik heb op de Scientologie site de beruchte
oxford test gedaan. En aan het einde van de test kon je aangeven wie er contact met je op moest nemen. Ik was blij dat er meer opties waren. En koos niet voor Scientology kerk Amsterdam maar een andere. Wie en wat dat was ga ik me niet over uitlaten. Mijn ervaringen daar waren erg positief. Ik ben er geweest, heb een gesprek gehad en er werd een zogenaamde "life repair" aangeboden voor 1200 euro. Dit was een all-in tarief, de sessies zouden pas stoppen op het moment dat ik tevreden was.
Ik had geen idee wat mij te wachten stond, maar eerlijk is eerlijk het een en ander heeft mijn enorm geholpen. De sessies waren hevig, en ik heb veel over mijn zelf geleerd.
In het kort :
Je zit in een stoel, tegenover een auditor, en deze stelt je vragen. Vragen over je leven waarbij bepaalde problemen aangepakt worden. Er wordt een bepaalde vraag gesteld waardoor je een herinnering krijgt van een bepaald moment in je leven. Dit is vaak een lastig moment, of een moment met pijn. Dat moment vertel je tegen de auditor. En je blijft het verhaal doorlopen tot er steeds meer details bij je opkomen. Soms vertel je een verhaal wel 50 keer. De gedachte erachter is dat door het incident vaak achter elkaar te doorlopen je het als het waren neutraliseerd. Het is een lang verhaal, en als je het precies wil weten lees dianetics maar.
Maar de uitkomst was super, het was een gewicht wat van mijn schouders viel. In het dagelijks leven werden vele zaken gemakkelijker, ik was vrolijker, werd op tijd wakker etc..
Aan het eind van de rit was ik dan ook helemaal tevreden en heb de sessies succesvol afgesloten. Maar om een of andere reden was het wel verslavend. En na een half jaar geen auditing gehad te hebben wilde ik meer.
Ondertussen wist ik dat de kerk op meer plaatsen in nederland auditing verzorgde zo ook bij mij in de buurt. Ik kende daar ondertussen iemand en besloot om verder te gaan.
Toen ben ik voor het eerst in Amsterdam geweest. En werd daar vriendelijk ontvangen en heb een paar goede gesprekken gehad. Omdat ik eerlijk aangegeven had Dat ik zogenaamde "geheime" documenten gelezen had heb ik een extra gesprek gehad. Dit heeft een lange maar toch logische reden dat je sommige zaken pas later op de
brug te horen krijgt. De brug is trouwens de term voor de volgorde van trainingen naar totale vrijheid.
Vervolgens heb ik meer auditing gehad van de kerk. Dit koste 25 euro per uur. Voor mij een prima tarief, immers betaalde mijn klanten ruim 120 euro per uur voor mij op mijn werk. Dit was nog steeds dianetics auditing zoals eerder beschreven.
Ook volgde ik wat andere trainingen bij de kerk. Deze koste in totaal 30 euro, daarvoor kreeg je een net werkboek en alle tijd die je nodig had in de studieruimte. Dit beviel me goed, samen met de autiding ging mijn leven er op vooruit. Dit merkte ik in alles, mijn werk ging super en kreeg de ene promotie na de andere. Ook ging mijn relatie steeds beter, en werden mijn banden met mijn ouders weer goed.
Toen werd mij gevraagd om de
purif te doen. Dit is een logische stap op de brug. Deze koste, dacht ik, rond de 2500 euro. Nog steeds een redelijk bedrag gezien de zaken die je ervoor terug krijgt. Ook dit is mij perfect bevallen, wel een beetje raar maar niet met veel woorden te beschrijven.
Tot dus ver een positief verhaal dus over de kerk van Scientology. Wellicht vragen sommige lezers zich nu af of ik geen reclame aan het maken ben

.
Nu mijn keerpunt. Om verder te gaan had ik Scientology auditing nodig, dit is een andere techniek waarbij de
e-meter gebruikt wordt. En toen werd het duur!
De tarieven gingen een factor 10 per uur omhoog. Geld dat ik niet had, maar ik wilde wel graag verder. Er werd uren op mijn ingepraat, hoe zeer ik het nodig had, en dat als ik
clear zou zijn ik dat geld zo zou terug verdienen. Dus ik kon het toch wel lenen?
Ondertussen heb ik alle tijd wel een kritische blik gehouden. Ik heb veel verhalen gelezen over ex leden. En veel docu's gezien. Ook bij de kerk zelf heb ik kritische vragen gesteld. Overal kwam een antwoord op.
Er werd steeds meer druk op mij gelegd om verder te gaan, op een gegeven moment had ik in 2 dagen tijd meer dan 20 gemiste oproepen. En werd zelfs op mijn werk gebeld. Ik heb toen boos uitgelegd dat ik daarvan absolute niet gediend was en dat ik geen geld wilde lenen.
Ondertussen volgde ik wel trainingen nog, maar dianetics auditing was gestopt. Ik werd toen weer gevraagd om geld te lenen, en heb duidelijk verteld dat als dat onderwerp nog 1 keer langs kwam ik direct met alles zou stoppen. Even was het rustig, totdat ik weer in Amsterdam was voor een training. Wederom werd, niet met zoveel woorden, er aangedrongen op een lening. Toen was de maat vol en heb een mail gestuurd dat ik geen contact meer wilde.
Maar ik baalde wel, ik wilde wel door. En uiteindelijk heb ik me aangesloten bij de free zone.
Toen ik dat duidelijk gemaakt had bij de kerk ben ik ook met rust gelaten. Ik ben zelfs direct van alle mailinglijsten afgehaald en heb nooit meer post gehad. Einde hoofdstuk.
Bij de freezone heb ik alleen maar goede ervaringen gehad. En toch is er een maar....
Ik ben er van overtuigd dat meerdere werken van
L Ron Hubbard. Erg krachtig zijn, alleen is de hele organisatie verrot. Ook worden er steeds meer teksten herschreven. Zogenaamde foutjes worden eruit gehaald. En langzaam aan kloppen de werken niet meer.
Als je mij nu vraagt is scientology een sekte, zeg ik niet volmondig ja. Maar het neigt er wel naar.
Was L Ron Hubbard een oplichter? Nee, maar 100% eerlijk was hij niet. Ik vind het jammer dat mensen erbij halen dat hij een scifi schrijver was. Dit was immers gewoon een baan waarmee hij geld verdiende. Ook het xenu verhaal wordt uit zijn context genomen, al heb ik geen zin om daar dieper op in te gaan.. Maar veel zaken zijn goed, alleen de kern is verrot...
Tot slot: Waarom BNW?
Nou omdat ik er van overtuigd ben dat scientology al vanaf de vroege jaren stuk gemaakt werd door de CIA, en ondertussen is het ze gelukt.
En voor de mensen die iets zoeken om hun leven te beteren.. Tegenwoordig ben ik into yoga, specifiek volgens het inner engineering van sadhguru. Al las ik laatst zijn organisatie ook een sekte is..

Tot nu toe heeft me dat nog niet veel geld gekost. En ik bereik dezelfde zaken als met de techniek van scientology.
Vraag maar raak.