Ik doe het zelfde technische werk als toen alleen een paar functies hoger. Ten opzichte van 5 jaar geleden verdien ik ongeveer 3K netto in de maand meer dan toen. Ik mag niet klagen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:40 schreef Tropanzia het volgende:
Wat voor een werk doe je nu? Hoeveel verdien je?
Sta je elke dag met een glimlach op?
Rijd je in je lievelingsauto?
Heb je de vrouw van je dromen?
Nee, ze hebben de organisatie verneukt. De hoge prijzen is een gevolg daarvan. Hubbard heeft de originele tech zo geschreven dat je geen dure mensen nodig hebt, maar dat je samen met een ander de hele brug door kan en elkaar kan auditen onder begeleiding. Deze begeleiding heeft een minimale vergoeding nodig. Alleen is de kerk dat uit het oog verloren.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:40 schreef thenxero het volgende:
Dus de CIA heeft ervoor gezorgd dat het uurtarief voor een scientology healing wel erg hoog is?
Hoe verwacht je nu dat ik hierop reageer?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:51 schreef SillyWalks het volgende:
Die L. Ron Hubbard was een matige sci-fi schrijver die het een en ander verzonnen heeft en dat een kerk noemde zodat hij kon genieten van belastingvoordelen en mensen geld kon aftroggelen.
Als jij er baat bij hebt is dat natuurlijk geweldig voor je, maar persoonlijk heb ik meer baat bij Star Trek, en dat is gratis en een stuk beter geschreven.
Nee het is ook nooit weggegooid geld geweest. Omdat ik er optijd mee gestopt ben.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:
TS, als je er baat bij had, dan vind ik het eerlijk gezegd niet echt weggegooid geld. Ieder zijn eigen manier om in het reine te komen met jezelf (en da's niet zweverig bedoeld).
Wel vreemd dat de club steeds weer probeert geld van je af te troggelen. Ik heb niet echt het idee dat men gelukkig wordt van geld, maar door het maar in één soort organisatie te pompen tot je zelf niet meer kunt leven lijkt me ook niet bijzonder gelukkig. En dat is precies wat me het meest tegenstaat tot de meeste religies en sektes. Je moet er bij horen en er alles wat je hebt in stoppen. Doe je dat één keer niet, dan ben je opeens weer een enorme paria. Erg vreemde levensles.
Hoe ging/gaat je vriendin er trouwens mee om?
Zou je die eens willen uitleggen? Een groter geheel in jouw perspectief of iets wat verklaart waarom dingen in het verleden gegaan zijn zoals ze gegaan zijn? (of gaan zoals ze gaan in het heden) Wat hoopte je voor antwoorden te vinden?quote:
Is ze wel eens mee geweest naar zo'n meeting?quote:Mijn vriendin heeft er altijd achter gestaan, die zag de verbeteringen in mijn persoon.
Nee mijn vriendin is nooit mee gegaan.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:03 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Zou je die eens willen uitleggen? Een groter geheel in jouw perspectief of iets wat verklaart waarom dingen in het verleden gegaan zijn zoals ze gegaan zijn? (of gaan zoals ze gaan in het heden) Wat hoopte je voor antwoorden te vinden?
[..]
Is ze wel eens mee geweest naar zo'n meeting?
Afgezien van dat alien-gedoe weet ik niet veel van de scientology. Ik wist niet eens dat ze veel met reïncarnatie deden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:11 schreef exscn het volgende:
Scientology heeft me bewust gemaakt van reïncarnatie.
Maakt het ook een beetje te passief vind ik. "Ja, ik heb problemen met rennen omdat ik in mijn vorige leven tijdens D-Day door een granaat ben geraakt in mijn kruis!" "Ik kan niet goed nadenken onder hoge druk, omdat ik tien eeuwen geleden een varkensboer was en 24/7 het gegil van die beesten moest aanhoren". Ik kan me er niet veel bij voorstellen eigenlijk. Waarom zou er dan nog opvoeding noodzakelijk zijn als je al die info van al die honderden levens voor je kan gebruiken?quote:Heeft me bewust gemaakt van problemen uit mijn jeugd, en problemen uit eerdere levens die ik nog mee droeg
Wat is metaforisch gezien mis met die ramen proberen schoon te wassen?quote:Ik steef nu naar een staat van bliss, innerlijke rust. Rust voor mezelf, en om mijn heen. Ik stel het wel eens zo voor: Vroeger keek ik door een vies raam naar de wereld. En achter dat raam zat nog een vies raam enz. De ramen worden steeds schoner, en de vuiltjes die er zitten staar ik niet meer naar, maar ik kijk er doorheen.
Je ziet het erg zwart/wit. En het is ook niet echt uit te leggen zonder het te ervaren.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:23 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Afgezien van dat alien-gedoe weet ik niet veel van de scientology. Ik wist niet eens dat ze veel met reïncarnatie deden.
Persoonlijk heb ik niet veel met reïncarnatie. Het is zo raar om in het heden boetedoening te moeten doen of ellende te moeten ervaren omdat je vorige leven zo verschrikkelijk was. Alsof je verantwoordelijk bent wat je moleculen waren voor je geboorte en er ook nog verantwoordelijk kunt voor worden gehouden als je al eeuwen dood bent. Dat je van andermans fouten leert is prima (je leeft immers niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken), maar om er ook nog mee opgezadeld worden? No thanks.
Ik wil je ook niet overtuigen, alleen informeren. Er is maar 1 realiteit, en dat is die van jezelfquote:[..]
Maakt het ook een beetje te passief vind ik. "Ja, ik heb problemen met rennen omdat ik in mijn vorige leven tijdens D-Day door een granaat ben geraakt in mijn kruis!" "Ik kan niet goed nadenken onder hoge druk, omdat ik tien eeuwen geleden een varkensboer was en 24/7 het gegil van die beesten moest aanhoren". Ik kan me er niet veel bij voorstellen eigenlijk. Waarom zou er dan nog opvoeding noodzakelijk zijn als je al die info van al die honderden levens voor je kan gebruiken?
[..]
Ja dat is idd wat de weg is die ik wil nemen, de ramen schoon maken om alles goed te zien. De techniek daarvoor is divers. Meer wegen leiden naar rome.quote:Wat is metaforisch gezien mis met die ramen proberen schoon te wassen?
Als je dat uit het verhaal haalt heb ik het niet goed uitgelegd. De kern is verrot, samen met de methode. Het overhalen om geld te gaan lenen om daar af te geven is een slechte zaak in mijn optiek. het ging trouwens over minimaal 30.000 euro.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:29 schreef iwanttobelieve het volgende:
Waar je verhaal op neerkomt is dus dat scientology geen oplichterij is, maar alleen dat het te duur is?
Lijkt toch wel een beetje op reclame dan, psychotherapie biedt hetzelfde (verwerken van slechte herinneringen, doorontwikkelen van ongewenste karaktertrekken), en is uiteindelijk toch echt wel goedkoper (ok, het is ook omstreden, maar lang niet zo erg als scientology).
En het heeft ook nog als bijkomend voordeel dat je niet hoeft te geloven in verwarde alien-zielen die zich aan je vast hechten, en die je dus moet verwijderen door bakken met geld er tegenaan te gooien
Had zelf ook het een en ander opgezocht na die southpark aflevering, en wat ze daar zeggen is echt de scientology doctrine dus dat is niet serieus te nemen.
Er kunnen best technieken gebruikt worden die voor jou werken/bewezen zijn maar dat zegt natuurlijk niks over de validiteit van scientology op zich, dat is gewoon een drogreden.
Trouwens je spelling en taalgebruik is niet echt goed te noemen, sommige delen lijken zelfs letterlijk vertaald uit het engels. Misschien kan je beter een cursus nederlands bestellen (lekker goedkoop ook)
Dat hoor ik wel vaker. Ik heb er niet echt last vanquote:
Afgezien van gesprekken heb je dus wel iets ervaren wat je niet onder woorden kunt brengen, maar je wel enorm geraakt heeft? Sja, dat gaat mij inderdaad niet lukken. Dat lijkt mij eerder een zeer persoonlijke ervaring.quote:En het is ook niet echt uit te leggen zonder het te ervaren
Waarom heeft het jouw dan wel tot de verstandshouding gebracht dat je nu je eigen leven beter begrijpt?quote:Ik heb me nooit schuldig gevoeld over zaken uit andere levens, ik weet er maar een paar. Een daarvan was niet fijn, maar alles heeft zo zijn reden.
Mijn realiteit heeft het regelmatig mis, dus leer ik graag van die van anderen.quote:Ik wil je ook niet overtuigen, alleen informeren. Er is maar 1 realiteit, en dat is die van jezelf
Ik hoop dat je ooit het juiste schoonmaakmiddel er voor vindt dan.quote:Ja dat is idd wat de weg is die ik wil nemen, de ramen schoon maken om alles goed te zien. De techniek daarvoor is divers. Meer wegen leiden naar rome.
Dat is lastig uit te leggen, vooral een samenhang van vele zaken. Maar ik zal 1 verhaal vertellen, al dan niet aangepast aangezien scientology vast wel meeleest en mijn auditing dosier nog steeds heeft.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:43 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Waarom heeft het jouw dan wel tot de verstandshouding gebracht dat je nu je eigen leven beter begrijpt?
[..]
Maakt dit iets uit als scientology meeleest dan? Gaan ze je dan pesten of heb je ergens voor getekend?quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:59 schreef exscn het volgende:
al dan niet aangepast aangezien scientology vast wel meeleest en mijn auditing dosier nog steeds heeft.
Dit klinkt een beetje als een cold reading of de shotgun methode. Iedereen kan er wel iets in vinden en bewijslast is vrij moeilijk terwijl samenhanging erg makkelijk is. Maar blijkbaar moest je dit keer op keer ervaren om er achter te komen waar jouw issues zaten.quote:Ik was nog nooit geslagen door iemand. Dat was nieuw, ik begreep niet waarom hij mij sloeg, de juffrouw reageerde raar, en thuis kon ik het niet uitleggen, je hebt als kind een beperkt vocabulaire. Deze ervaring was niet een trauma, en ook niet iets wat ik kon herinneren. Maar tijdens de auditing kwam dit naar boven.
We hebben het hier over de Hubbard die er met de boot en vrouw van een vriend vandoor ging?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:49 schreef exscn het volgende:
[..]
Nee, ze hebben de organisatie verneukt. De hoge prijzen is een gevolg daarvan. Hubbard heeft de originele tech zo geschreven dat je geen dure mensen nodig hebt, maar dat je samen met een ander de hele brug door kan en elkaar kan auditen onder begeleiding. Deze begeleiding heeft een minimale vergoeding nodig. Alleen is de kerk dat uit het oog verloren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Free_Zone_(Scientology)quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat bedoel je met 'free zone'?
Aha! Nou valt me mee dat die club niet vervolgd wordt door de 'echte' scientologen..quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Free_Zone_(Scientology)
of te wel een splintergroepering
Vast wel..quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Aha! Nou valt me mee dat die club niet vervolgd wordt door de 'echte' scientologen..
Klein beetje kort door de bocht he. Een basisschool opleiding kan ook indoctrinatie zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:41 schreef ems. het volgende:
Leuk om te zien dat hun indoctrinatie enig effect heeft, ook in Nederland. Grappig dat mensen zoiets doen.
En dan daarna naar het Ibn Galdhoun en de indoctrinatie is compleet.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:18 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Klein beetje kort door de bocht he. Een basisschool opleiding kan ook indoctrinatie zijn.
Zelf lekker profiteren en je 'sektegenoten' dieper in de problemen helpen. Van je 'vrienden' moet je het hebben.quote:De tarieven gingen een factor 10 per uur omhoog. Geld dat ik niet had, maar ik wilde wel graag verder. Er werd uren op mijn ingepraat, hoe zeer ik het nodig had, en dat als ik clear zou zijn ik dat geld zo zou terug verdienen. Dus ik kon het toch wel lenen?
Waar in mijn verhaal lees je iets over indoctrinatie ?quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:41 schreef ems. het volgende:
Leuk om te zien dat hun indoctrinatie enig effect heeft, ook in Nederland. Grappig dat mensen zoiets doen.
Ik dien eerst nog even mijn excuses aan te bieden voor de denigrerende toon van die post. Het was niet mijn bedoeling om zo negatief te klinken.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:05 schreef exscn het volgende:
[..]
Waar in mijn verhaal lees je iets over indoctrinatie ?
Tja een week lang iedere dag 6 uur in de sauna na een warming up is niet iets was mijn lichaam gewent was, zeker niet anderhalve week lang. Er kwam daadwerkelijk witte rotzooi uit al mijn poriën. Maar ook mentaal werk het erg mediterend. Soms bijna hallucinerend in combi met de vitaminen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:27 schreef Lavenderr het volgende:
'Toen werd mij gevraagd om de purif te doen. Dit is een logische stap op de brug. Deze koste, dacht ik, rond de 2500 euro. Nog steeds een redelijk bedrag gezien de zaken die je ervoor terug krijgt. Ook dit is mij perfect bevallen, wel een beetje raar maar niet met veel woorden te beschrijven.'
Kun je toch iets meer vertellen wat daar het rare aan was?
Pfff. Van een week lang 6 uur per dag in een sauna zou ik ook gaan hallucineren denk ik.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:08 schreef exscn het volgende:
[..]
Tja een week lang iedere dag 6 uur in de sauna na een warming up is niet iets was mijn lichaam gewent was, zeker niet anderhalve week lang. Er kwam daadwerkelijk witte rotzooi uit al mijn poriën. Maar ook mentaal werk het erg mediterend. Soms bijna hallucinerend in combi met de vitaminen.
Ik heb bijna een soort van visioen gehad ofzo. Dat maakte persoonlijk wel iets duidelijk.
Relatief en persoonlijk denk ik. Veel geld zorgt wel voor zorgeloze dagen. Daarintegen zijn alleen de doden echt vrij.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:15 schreef Rawberry het volgende:
Totale vrijheid en extreem veel geld verdienen, gaat dat samen dan? Totale vrijheid lijkt me meer iets los van het materiële.
Dat kan echt nooit gezond zijn en met "science" heeft het niets te maken.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Pfff. Van een week lang 6 uur per dag in een sauna zou ik ook gaan hallucineren denk ik.
Hoe heb je het uitgehouden
Ik begrijp niet zo goed waarom dit 'geloof' zoveel geld moet kosten.quote:Op donderdag 27 juni 2013 03:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kan echt nooit gezond zijn en met "science" heeft het niets te maken.
Sektology.
Maar dapper dat TS hiermee naar buiten komt, zonder meer.
Dat sowieso en dat maakt het nog meer een sekte dan een stel idioten die een religie aanhangen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom dit 'geloof' zoveel geld moet kosten.
Dit is een geloof alleen weggelegd voor de superrijken. Hetgeen het wmb meteen verdacht maakt.
Alleen het hersenspoelen maakt het al een sekte.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat sowieso en dat maakt het nog meer een sekte dan een stel idioten die een religie aanhangen.
Toch is TS er niet helemaal los van, hij zit nu in een afgeleide van scientology.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:18 schreef pokkerdepok het volgende:
waarom beginnen afvallige leden zoals jij die de methode wel goed vinden maar het geld binnen halen niet, niet gewoon een gratis scientology kerk?
en een beetje naief inderdaad om na dit alles nog niet te zien dat het gewoon 100% een secte is. eerst geestelijk gehersenspoeld, dan lichamelijk. en dan afhankelijk proberen te maken.
jouw geluk is dat je er kritisch in ging, velen doen dat niet.
een yoga dingetje, toch? ja daar heb je ze vast ook bijzitten...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toch is TS er niet helemaal los van, hij zit nu in een afgeleide van scientology.
Wat ik nu doe heeft niets met scientology te maken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toch is TS er niet helemaal los van, hij zit nu in een afgeleide van scientology.
Dat is dus de freezone. Niet geheel gratis, omkosten moeten gewoon betaald worden.. Alleen kosten boeken en naslagwerken meestal de materiaal kosten.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:18 schreef pokkerdepok het volgende:
waarom beginnen afvallige leden zoals jij die de methode wel goed vinden maar het geld binnen halen niet, niet gewoon een gratis scientology kerk?
en een beetje naief inderdaad om na dit alles nog niet te zien dat het gewoon 100% een secte is. eerst geestelijk gehersenspoeld, dan lichamelijk. en dan afhankelijk proberen te maken.
jouw geluk is dat je er kritisch in ging, velen doen dat niet.
Mijn leven was een puinhoop. Wat er in dianetics geschreven stond viel helemaal op zijn plaats. Dat boek is de reden geweest, en alleen dat boek. De rest werkte tegen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 23:58 schreef starla het volgende:
Waarom had je zoveel behoefte om bij een sekte te gaan? Je zegt wel dat je er een puinhoop van maakte, maar je had een baan en een relatie. Twee pilaren waar geluk vaak op gebaseerd is. Waarom toen niet gelukkig, maar wel na een aantal wazige gesprekken voor 1200 euro met een stel engerds?
Kun je dat CONCREET aangeven?
Of was je gewoon blind voor je eigen geluk en had je iemand nodig met ogen die je er naar toe leidde? Kan ook goedkoper: don't fucking think too much...
Ik ga niet ontkennen dat hij dat gezegd heeft, er zijn zelfs audio-opnamen van dacht ik. Alleen vind ik het wel vreemd dat je door die uitspraak direct een oplichter bent?quote:Op zondag 30 juni 2013 17:42 schreef schommelstoel het volgende:
Voor mij was/is L.Ron Hubbard wel een oplichter.
Als je namelijk weet dat dit een tekst van hem is:
De beste manier om snel rijk te worden, is door een religie/kerk te starten.
Nee, dan ben je een slimme zakenman. Maar dit gaat om een religie en dat maakt het anders.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:11 schreef exscn het volgende:
[..]
Wat ik nu doe heeft niets met scientology te maken.
[..]
Dat is dus de freezone. Niet geheel gratis, omkosten moeten gewoon betaald worden.. Alleen kosten boeken en naslagwerken meestal de materiaal kosten.
[..]
Mijn leven was een puinhoop. Wat er in dianetics geschreven stond viel helemaal op zijn plaats. Dat boek is de reden geweest, en alleen dat boek. De rest werkte tegen.
[..]
Ik ga niet ontkennen dat hij dat gezegd heeft, er zijn zelfs audio-opnamen van dacht ik. Alleen vind ik het wel vreemd dat je door die uitspraak direct een oplichter bent?
Stel, Ik zie dat er veel geld is te verdienen in afvalproducten voor vrouwen. En ik zeg vandaag : Als je veel geld wilt verdienen moet je afvalproducten voor vrouwen gaan ontwikkelen.
Vervolgens ga ik me erin verdiepen en ik kom met een product dat goed werkt, en miljoenen vrouwen kopen het. Ben ik dan een oplichter omdat ik ooit gezegd had dat er veel geld in te verdienen is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |