abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 2 juli 2012 @ 18:48:35 #1
249559 crew  Lavenderr
pi_113682372
Na 7 jaar gaat het 'droompaar' scheiden.
Nu gaan er geruchten dat de scheiding mede komt doordat Tom Cruise Katie vanaf het begin geindoctrineerd heeft met zijn scientology-obsessie en dat ze het zat is.
Wat denken jullie, zou scientology een grote rol spelen tijdens de afwikkeling van de scheiding en nog belangrijker: wie krijgt de voogdij over hun kind Suri? Want zij is de enige echte nakomeling van Tom Cruise, met Nicole Kidman heeft hij kinderen geadopteerd.
Zal zij een pion worden in deze strijd?

http://www.google.nl/url?(...)a8ZzZHk-ET3nqZDCWCMg

het is al begonnen:
Katie Holmes heeft sinds haar scheiding met Tom Cruise er een vijand bij: de Scientology kerk. Volgens entertainmentnieuwssite TMZ merkt de actrice dat ze sinds de breuk vorige week voortdurend wordt gevolgd door twee autos met daarin agenten van de enge sekte. Ook meldden bronnen dat er verschillende mysterieuze mannen en voertuigen zijn gesignaleerd bij Holmes appartement in New York. De derde echtgenote van Cruise heeft een scheiding aangevraagd om hun dochter te beschermen tegen het Scientology-geloof van haar man. Ze zou bij de rechter volledige zeggenschap hebben gevraagd over de 6-jarige Suri.
Bron http://www.tmz.com/2012/0(...)divorce-scientology/

Hier even een verzameling van alle info/douc's over scientology.

John Sweeney zijn documentaires.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Programma, De vijfde dag van de EO heeft er ooit ook een item over gemaakt.
En dan meer richting de OSA, Geheime dienst van Scientology.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scientology: The EX-Files
SPOILER
Hier spreekt een vrouw over het welk bekende schip van de Scientology, 12 jaar lang vast gezeten.
SPOILER
Kleine verzameling van ex leden die een boekje open doen.
SPOILER

[ Bericht 43% gewijzigd door Gray op 07-07-2012 16:51:47 ]
pi_113683504
Mijn god zeg... Wat zielige vertoning voor mensen die zo verlicht menen te zijn..
  maandag 2 juli 2012 @ 19:13:09 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_113683536
Ondertussen is al aangekondigd dat Kate met name wilde voorkomen dat Suri op een Scientology "opleidings-schip" zou worden geplaatst. Daarbij wordt het kind, gescheiden van de ouders, grondig voorbereid op de toekomstige rol in de "kerk". Lees : perfecte hersenspoeling.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Moderator maandag 2 juli 2012 @ 19:16:46 #4
249559 crew  Lavenderr
pi_113683749
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:13 schreef mvdejong het volgende:
Ondertussen is al aangekondigd dat Kate met name wilde voorkomen dat Suri op een Scientology "opleidings-schip" zou worden geplaatst. Daarbij wordt het kind, gescheiden van de ouders, grondig voorbereid op de toekomstige rol in de "kerk". Lees : perfecte hersenspoeling.
Misschien is Katie dan net op tijd weg. Hopelijk met dochter.
Aan de andere kant: Katie had het kunnen weten, heel de wereld weet dat Tom Cruise een fanatieke scientologist is, dus ze wist waar ze aan begon. Tenzij verliefdheid haar tijdelijk verblindde.
pi_113685716
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Aan de andere kant: Katie had het kunnen weten, heel de wereld weet dat Tom Cruise een fanatieke scientologist is, dus ze wist waar ze aan begon. Tenzij verliefdheid haar tijdelijk verblindde.
Ja, dat laatste.. En gladde praatjes dat het allemaal wel meeviel, ofzo. Stel ik me voor.
pi_113688263
quote:

[..]

Tis een acteur he? ;)
pi_113688389
Tom Cruise, bah :r Hopen dat Katie de volledige voogdij krijgt.
  Moderator maandag 2 juli 2012 @ 20:54:39 #8
249559 crew  Lavenderr
pi_113688647
quote:
10s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:50 schreef Franknfurter het volgende:
Tom Cruise, bah :r Hopen dat Katie de volledige voogdij krijgt.
Dat hoop ik ook. Maar scientology is machtig hoor.
pi_113705791
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook. Maar scientology is machtig hoor.
Ze gebruiken ook stalking als method van intimidatie.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_113706696
Gang stalking. Trieste zaak. :r Hopelijk blijft het kind bij Katie.
pi_113707910
Maar Katie Holmes is dus weer vrijgezel?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:48:38 #12
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_113709212
Vandaar dat die verliefde beelden gisteren voorbij kwamen :P
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:48:59 #13
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_113709227
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:07 schreef Gray het volgende:
Maar Katie Holmes is dus weer vrijgezel?
lol :P
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 11:55:26 #14
249559 crew  Lavenderr
pi_113709436
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:21 schreef HyperViper het volgende:
Moet meteen denken aan de groupsstalking van LordoftheStrings.
pi_113709732
Laten we het zo proberen te zien, Scientologie is dit keer misschien wel bezig om hun eigen graf te graven.

De kerk(cult) is qua leden aantal aan het dalen, steeds meer media berichten openlijk over scientology dat er veel niet klopt, moord, verdwijning en geld aftroggelen.

Katie moet naar de politie stappen, er zijn al zo veel mensen die dit hebben mee gemaakt, en elke keer komt scientology er mee weg.

Mooi voorbeeld.
Doen ze heel vaak, mee lopen en voor de camera gaan staan als ze niet weten wie je bent.
BBC Docu over Scientology.

Loop al jaren te verkondigen dat die cult verboden zou moeten worden.
Mensen derpi praten, en zeggen dat jij ze kan helpen, kost je wel geld en een eeuwig contract.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 12:07:48 #16
249559 crew  Lavenderr
pi_113709834
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:04 schreef schommelstoel het volgende:
Laten we het zo proberen te zien, Scientologie is dit keer misschien wel bezig om hun eigen graf te graven.

De kerk(cult) is qua leden aantal aan het dalen, steeds meer media berichten openlijk over scientology dat er veel niet klopt, moord, verdwijning en geld aftroggelen.

Katie moet naar de politie stappen, er zijn al zo veel mensen die dit hebben mee gemaakt, en elke keer komt scientology er mee weg.

Mooi voorbeeld.
Doen ze heel vaak, mee lopen en voor de camera gaan staan als ze niet weten wie je bent.
BBC Docu over Scientology.

Mensen derpi praten, en zeggen dat jij ze kan helpen, kost je wel geld en een eeuwig contract.
Het is een hele enge-machtige- beweging, en ik denk dat Katie Holmes niet zo makkelijk wegkomt . Met kind dan welteverstaan.
pi_113710176
Als het gaat zoals meestal, dan zal Katie haar kind redelijk snel 'kwijt' zijn.
Tenzij Katie haar rijkdom wil inzetten om rechtszaken te starten.

Maar als dat zal gebeuren, dan denk ik dat het veel groter zal worden dan dat het alleen nog om Katie en Tom's kind zal gaan.

Die Tommy Davids is ook een eng mannetje, provoceren, dat is ook hun techniek, de manier van praten tegen een niet scientologist, luid,dichtbij, en woorden verdraaien en in de mond leggen, ze proberen je op te fokken.

Kijk die BBC docu maar eens.
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 12:25:04 #18
249559 crew  Lavenderr
pi_113710421
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:17 schreef schommelstoel het volgende:
Als het gaat zoals meestal, dan zal Katie haar kind redelijk snel 'kwijt' zijn.
Tenzij Katie haar rijkdom wil inzetten om rechtszaken te starten.

Maar als dat zal gebeuren, dan denk ik dat het veel groter zal worden dan dat het alleen nog om Katie en Tom's kind zal gaan.

Die Tommy Davids is ook een eng mannetje, provoceren, dat is ook hun techniek, de manier van praten tegen een niet scientologist, luid,dichtbij, en woorden verdraaien en in de mond leggen, ze proberen je op te fokken.

Kijk die BBC docu maar eens.
Ga ik doen, bedankt :)
Heb jij de biografie van Tom Cruise gelezen? Aanradertje. Lees je hoe de scientology in elkaar steekt. Brrrr. Je familie laten vallen als ze niet ook meedoen, het is gewoon een sekte. Een machtige sekte waar veel grote namen zich aan verbonden hebben.
pi_113711196
Die lijst ook met aanhangers van die sekte :( Ik kan nu een hoop series en films niet meer normaal bekijken.
pi_113711321
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:21 schreef HyperViper het volgende:
Beter bekend als Organised stalking.
Scientologists zijn zeker niet die enige rare groepje die doet 't.
Vroeger was het ook 'n taktiek van de Stasi.
Die politie weet wel wat van ook - maar ze kunnen niks voor die slachtoffers (or targets) doen want het is moeillijk om bewijs te komen dus het is makkelijker voor hun om je gek te verklaren.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 12:55:32 #21
249559 crew  Lavenderr
pi_113711355
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:49 schreef Franknfurter het volgende:
Die lijst ook met aanhangers van die sekte :( Ik kan nu een hoop series en films niet meer normaal bekijken.
Dat heb ik dus ook. Zoals een John Travolta bijvoorbeeld. Kan me gewoon niet voorstellen dat die bij zo'n beweging zit.
pi_113711502
quote:

[..]

Mezelf fan noemen is een groot woord. Vanaf dawson creek is katie een van mijn favo actrices.

Vanaf haar 5de heeft ze altijd geroepen dat ze met tom cruise gaat trouwen, liefde is dan blind.

Wat de scientology kerk inhoudt weet je pas als je in de relatie zelf zit. Juist zulke groeperingen weten je precies om de vinger te binden. Dat ze zelf geen aanhanger is geworden verbaasd me, zo overtuigend zulke mensen zijn.

als ze nu al wagens achter haar aan krijgt? als zal ze de volledige voogdij krijgen, blijft de kans dat ze suri kidnappen erg groot. de aanhang is groot in amerika ze kunnen het kind overal verstoppen.

echt sneu het zal je gebeuren:(
pi_113711562
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ga ik doen, bedankt :)
Heb jij de biografie van Tom Cruise gelezen? Aanradertje. Lees je hoe de scientology in elkaar steekt. Brrrr. Je familie laten vallen als ze niet ook meedoen, het is gewoon een sekte. Een machtige sekte waar veel grote namen zich aan verbonden hebben.
klinkt boeiend lezen over scientology. komt op mn boekenlijst :)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:03:19 #24
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_113711586
Geloof niet direct dat ze het kind zullen ontvoeren.

Die sekte staat al op het punt om onder de RICO-Act vervolgd te worden en dit zou natuurlijk koren op de molen van een State Attorney zijn.
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 13:06:57 #25
249559 crew  Lavenderr
pi_113711715
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:02 schreef blue-eye het volgende:

[..]

klinkt boeiend lezen over scientology. komt op mn boekenlijst :)
Is echt de moeite waard. Het is zó'n machtige beweging, als je er in zit is het bijna onmogelijk om er ooit weer uit te komen.
In die biografie staat het haarfijn uitgelegd.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:10:26 #26
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_113711803
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:13 schreef mvdejong het volgende:
Dat, dus. En gelijk heeft ze!

In mijn studententijd heb ik mij eens op een moment dat ik écht niets beter te doen had laten 'testen' door Scientology die destijds actief aan het werven waren in de Kalverstraat. Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten: wát een váge boel zeg! Ik was, bij wijze van spreken, op sterven na dood. Gelukkig konden ze me nog redden. Tegen FORSE betaling, overigens. Ik heb, tot hun (gespeelde?) grote verbazing vriendelijk bedankt. Dat zal inmiddels een jaar of 20 geleden zijn en ik leef nog steeds!

Maar nogmaals: als iemand zich hier bij zijn volle verstand bij wil aansluiten dan moet hij/zij dat vooral doen. Maar om een zesjarig kind te dwingen zich te vormen naar deze, op zijn minst discutabele, denkbeelden gaat véél te ver. Als Suri 18 is dan moet ze het zelf maar beslissen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:04 schreef schommelstoel het volgende:

Dat laatste is pertinent onwaar. De contractsduur is 1 (één) miljard jaar. Uiteindelijk ben je dus van ze af!
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_113711837
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Is echt de moeite waard. Het is zó'n machtige beweging, als je er in zit is het bijna onmogelijk om er ooit weer uit te komen.
In die biografie staat het haarfijn uitgelegd.
dat heb je met sektes, heb er vaker boeken over gelezen. tom cruise vindt ik niks, die scientology wel boeiend. helaas boek is afwezig in regio utrecht bibliotheek kan nog een tijdje duren voor het binnenkomt. heb hem wel mijn favorieten boeken toegevoegd die ik nog ga lezen *)
pi_113711838
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is een hele enge-machtige- beweging, en ik denk dat Katie Holmes niet zo makkelijk wegkomt . Met kind dan welteverstaan.
Ik kan er echt niet bij hoe mensen in die onzin geloven en er helemaal in op gaan. Kan me er met de beste wil van de wereld niet in verplaatsen, zoals in geen enkel geloof trouwens, want al die verhalen zijn zo onzinnig als de nete.

Zal wel een genetisch verschil zijn of zo :{
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113711904
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Zoals een John Travolta bijvoorbeeld. Kan me gewoon niet voorstellen dat die bij zo'n beweging zit.
Kijk Battlefield Earth eens. Dat is gebaseerd op die Scientoligy onzin. Weet je gelijk waarom het zo'n dramatisch slechte film was en wat voor crap Scientoligy verkondigd.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113711983
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:10 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Dat, dus. En gelijk heeft ze!

In mijn studententijd heb ik mij eens op een moment dat ik écht niets beter te doen had laten 'testen' door Scientology die destijds actief aan het werven waren in de Kalverstraat. Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten: wát een váge boel zeg! Ik was, bij wijze van spreken, op sterven na dood. Gelukkig konden ze me nog redden. Tegen FORSE betaling, overigens. Ik heb, tot hun (gespeelde?) grote verbazing vriendelijk bedankt. Dat zal inmiddels een jaar of 20 geleden zijn en ik leef nog steeds!

Maar nogmaals: als iemand zich hier bij zijn volle verstand bij wil aansluiten dan moet hij/zij dat vooral doen. Maar om een zesjarig kind te dwingen zich te vormen naar deze, op zijn minst discutabele, denkbeelden gaat véél te ver. Als Suri 18 is dan moet ze het zelf maar beslissen!
Laat me raden met zo'n E-meter van ze?

Dat ding is gewoon een ordinaire weerstandsmeter, te koop in iedere doe het zelf-zaak of zelf simpel in elkaar te schroeven met een my-first-electronics-kit...
pi_113712660
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat ding is gewoon een ordinaire weerstandsmeter, te koop in iedere doe het zelf-zaak of zelf simpel in elkaar te schroeven met een my-first-electronics-kit...
Via die E-meter denken ze te kunnen aantonen dat jij van binnen verknipt bent, ze stellen jou vragen over een emotionele gebeurtenis, of jij die wil vertellen, iets wat jij ooit mee gemaakt hebt in het leven.
Ook al voel jij niets meer bij de gebeurtenis van het verleden of wat het ook moge zijn, dan nog blijven zij daar op hameren en willen je wijs maken dat je niet helemaal 100% bent, en dat zij je kunnen helpen.

Acteurs en Actrices zijn nogal emotionele mensen, dus het verbaasd mij ook niet dat een aantal van hen zo simpelweg zichzelf aansluiten bij deze sekte/cult

Wel erg verstandig van Katie Holmes dat ze deze keuze heeft gemaakt, alleen zal het in het begin niet makkelijk zijn.

*nu weer aan het werk*
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:48:21 #32
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_113713216
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:35 schreef schommelstoel het volgende:
Acteurs en Actrices zijn nogal emotionele mensen, dus het verbaasd mij ook niet dat een aantal van hen zo simpelweg zichzelf aansluiten bij deze sekte/cult
Bovendien krijgen de bekende gezichten toch wel een iets andere behandeling binnen de sekte dan hun gebruikelijke tiener-slaafjes. Van een aantal bekende gezichten wordt trouwens ook vermoed dat deze op basis van chantage de sekte binnengetrokken zijn (zou Travolta daarbij horen ?).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 13:50:37 #33
249559 crew  Lavenderr
pi_113713331
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:48 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Bovendien krijgen de bekende gezichten toch wel een iets andere behandeling binnen de sekte dan hun gebruikelijke tiener-slaafjes. Van een aantal bekende gezichten wordt trouwens ook vermoed dat deze op basis van chantage de sekte binnengetrokken zijn (zou Travolta daarbij horen ?).
Vraag ik me ook af.
Ze bedienen zich van discutabele technieken in ieder geval.
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 21:42:13 #34
249559 crew  Lavenderr
pi_113734358
http://www.telegraaf.nl/p(...)ijkscontract___.html

Dus als de dames een 5-jarig contract zouden tekenen zou het Tom Cruise helpen om van zijn homo-image af te komen.
Dan heeft Katie het nog lang volgehouden, dat moet echte liefde geweest zijn.
pi_113765473
ik ben benieuwd hoe het eindigen zal, het zal heel lang gaan duren. vooral nu die bij de scientology hoort en het zijn eerste biologische kind is. met nicole had die kinderen geadopteerd omdat ze geen kinderen konden krijgen.

vermoed dat die bij scientology gegaan is uit eenzaamheid.
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 16:39:14 #36
249559 crew  Lavenderr
pi_113766084
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:24 schreef blue-eye het volgende:
ik ben benieuwd hoe het eindigen zal, het zal heel lang gaan duren. vooral nu die bij de scientology hoort en het zijn eerste biologische kind is. met nicole had die kinderen geadopteerd omdat ze geen kinderen konden krijgen.

vermoed dat die bij scientology gegaan is uit eenzaamheid.
Ik hoop dat je de biografie snel te pakken krijgt, weet je precies hoe en waarom hij er bij is gegaan en nu tot 1 van de belangrijkste figuren van de beweging behoort.
pi_113768178
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 18:27:17 #38
249559 crew  Lavenderr
pi_113770601
quote:
Wat een bizarre verhouding zeg :o

Oh en Katie krijgt geen cent. Dat is allemaal vastgelegd in een huwelijkscontract . Ze zal dus niets zien van zijn vermogen van ongeveer 250 miljoen dollar.
Ze eist dus alleen alimentatie voor haar dochter.
En de voogdij.
En om dat laatste zal de komende tijd gevochten gaan worden door de advocaten.
Katie heeft geen schijn van kans tegen de machtige scientolgy-beweging ben ik bang.
pi_113774367
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 18:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh en Katie krijgt geen cent. Dat is allemaal vastgelegd in een huwelijkscontract . Ze zal dus niets zien van zijn vermogen van ongeveer 250 miljoen dollar.
En de voogdij.
Katie heeft geen schijn van kans tegen de machtige scientolgy-beweging ben ik bang.
Ze zal het slim moeten aanpakken.
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 19:58:40 #40
249559 crew  Lavenderr
pi_113774477
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 19:56 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ze zal het slim moeten aanpakken.
Ze kan het nooit winnen :N
pi_113774551
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 19:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ze kan het nooit winnen :N
Tenzij ze mss heel de Scientology-ideologie op de schop neemt.
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 20:01:32 #42
249559 crew  Lavenderr
pi_113774613
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:00 schreef Loppe het volgende:

[..]

Tenzij ze mss heel de Scientology-ideologie op de schop neemt.
Dat zou knap zijn. Zie jij dat gebeuren?
pi_113774710
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 18:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En de voogdij.
Ze zal zelfs toch ook wel wat miljoentjes hebben? En anders laat ze een autobiografie schrijven over haar huwelijk met Tom Cruise. ;)
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 20:07:06 #44
249559 crew  Lavenderr
pi_113774861
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:03 schreef Gray het volgende:

[..]

Ze zal zelfs toch ook wel wat miljoentjes hebben? En anders laat ze een autobiografie schrijven over haar huwelijk met Tom Cruise. ;)
Ja joh, ze heeft zijn geld echt niet nodig hoor, ze redt zich wel.
pi_113774866
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat zou knap zijn. Zie jij dat gebeuren?
Een moeder die haar kind wil behouden uit die sekte kan tot veel in staat zijn, denk ik. En mss kan ze zo Tom ook wel redden op die manier.
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 20:37:58 #46
249559 crew  Lavenderr
pi_113776370
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:07 schreef Loppe het volgende:

[..]

Een moeder die haar kind wil behouden uit die sekte kan tot veel in staat zijn, denk ik. En mss kan ze zo Tom ook wel redden op die manier.
Tom wil helemaal niet gered worden hoor. Die is zo gehersenspoeld dat hij zich hevig zou verzetten bij pogingen om hem te redden. Hij staat zelf zo'n beetje aan de top daar.
pi_113776680
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tom wil helemaal niet gered worden hoor. Die is zo gehersenspoeld dat hij zich hevig zou verzetten bij pogingen om hem te redden. Hij staat zelf zo'n beetje aan de top daar.
Moest hij tot inzicht komen dat hij gehersenspoeld is dan kan die Scientology Kerk hem gestolen worden.
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 20:46:40 #48
249559 crew  Lavenderr
pi_113776839
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:43 schreef Loppe het volgende:

[..]

Moest hij tot inzicht komen dat hij gehersenspoeld is dan kan die Scientology Kerk hem gestolen worden.
Dat zou mooi zijn, maar ik denk dat dat heel moeilijk gaat worden.
pi_113777676
geen typisch bnw onderwerp

arme Suri ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door new_moon op 04-07-2012 21:24:50 ]
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 21:17:04 #50
249559 crew  Lavenderr
pi_113778375
quote:
5s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:03 schreef new_moon het volgende:
geen typisch bnw onderwerp

arme Suri ;(
Toch wel, vanwege de scientology.
Ja, arm kind. gelukkig nog op tijd weg zodat ze niet op die boot hoeft met andere scientology-kinderen om daar gehersenspoeld te worden.
pi_113778915
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Toch wel, vanwege de scientology.
Ja, arm kind. gelukkig nog op tijd weg zodat ze niet op die boot hoeft met andere scientology-kinderen om daar gehersenspoeld te worden.
nee inderdaad, ik las een stukje over die boot. brrr doodeng!!!
nog steeds zielig voor andere kinderen die er wel op gaan. wat bezielt je als ouders?!?

en ik zag ook iets over een vroegere nanny, die daar blijkbaar ook op is geweest,
nou dat schijnt ook geen zonnestraaltje te zijn geweest..
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 21:36:58 #52
249559 crew  Lavenderr
pi_113779398
quote:
15s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:28 schreef new_moon het volgende:

[..]

nog steeds zielig voor andere kinderen die er wel op gaan. wat bezielt je als ouders?!?

en ik zag ook iets over een vroegere nanny, die daar blijkbaar ook op is geweest,
nou dat schijnt ook geen zonnestraaltje te zijn geweest..
En wat ik ook zo maf vond was dat Katie vanaf het begin van haar huwelijk altijd geescorteerd werd door een vrouw van scientology, die ging waar zij ging . Ene Jessica Feshbach, die al sinds 1994 bij de scientologysekte aangesloten is. Lijkt erop dat ze bewaker speelde.
pi_113799071
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En wat ik ook zo maf vond was dat Katie vanaf het begin van haar huwelijk altijd geescorteerd werd door een vrouw van scientology, die ging waar zij ging . Ene Jessica Feshbach, die al sinds 1994 bij de scientologysekte aangesloten is. Lijkt erop dat ze bewaker speelde.
oh ja da's die nanny dus!!!
pi_113802644
Noem het eenzijdige beeldvorming, maar na de twee docu's van Sweeney van de BBC weet ik wel genoeg. Met name de tweede was interessant met Mike Rinder, voormalig hoofd van de geheime dienst van Scientology, die ook Sweeney in het verleden samen met Miscavige en Davis onder druk zette, heeft de Kerk zelf in 2007 verlaten en zich uitgelaten over de Kerk.

Mensen die de Kerk verlaten worden beschouwd als ex-communique, iemand waar je alle contact mee moet verbreken en die nu een vijand vormt voor de Kerk. Indien je kritiek uit worden lastercampagnes tegen je opgezet (er is bijvoorbeeld een hele anti-Rinder site opgezet), intimidatie met de nodige achtervolging en opnames en publicaties met genante details, mogelijk verkregen tijdens auditings.

Ontopic: Ik denk dat Katie nu hetzelfde ervaart.

[ Bericht 0% gewijzigd door Being op 05-07-2012 13:19:22 ]
We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.
pi_113803244
quote:
[Mensen die de Kerk verlaten worden beschouwd als ex-communique, iemand waar je alle contact mee moet verbreken en die nu een vijand vormt voor de Kerk.
Is het niet ook 'n beetje zo met Jehovahs Witnesses?
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:42:22 #56
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:02:08 #57
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_113810114
quote:
15s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:28 schreef new_moon het volgende:

[..]

Het reguliere onderwijs indoctrineert de kindertjes ook, alleen vinden we dat normaal omdat het iedereen overkomt.
pi_113811571
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 16:02 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Het reguliere onderwijs indoctrineert de kindertjes ook, alleen vinden we dat normaal omdat het iedereen overkomt.
Ben jij toevallig een een scientologist?
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:29:38 #59
371032 GoedeVraag
pi_113813892
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 16:35 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ben jij toevallig een een scientologist?
:')
  Moderator donderdag 5 juli 2012 @ 17:34:00 #60
249559 crew  Lavenderr
pi_113814081
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 16:02 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Regulier onderwijs doet wat het hoort te doen: kinderen onderwijzen.
Scientology doet behalve aan onderwijs aan hersenspoelen, niet te vergelijken derhalve.
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:40:10 #61
371032 GoedeVraag
pi_113814325
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Regulier onderwijs doet wat het hoort te doen: kinderen onderwijzen.
Scientology doet behalve aan onderwijs aan hersenspoelen, niet te vergelijken derhalve.
Argument van niets. Omdat met het onderwijs noemt, zou het onderwijzen?

Regulier onderwijs strooit allerhande propaganda in het rond en is vooral gericht op het toetsen van herhaling. Als je weet na te zeggen wat er verteld is krijg je een goed cijfer.

Aan zelfstandig denken wordt bijvoorbeeld weinig aandacht besteed. Het rekenonderwijs (waar je nog wat voor zou moeten nadenken) wordt steeds slechter. Geschiedenis bestaat uit rijtjes met jaartallen, in plaats van inzicht in de (werkelijke) krachten achter gebeurtenissen.

Natuurlijk wordt er best wat geleerd in het onderwijs hier, maar enige indoctrinatie kan niet ontkend worden.

Waarom zou die scientology-boot eigenlijk zo slecht zijn? Omdat het anders (ohjee wat eng) is dan het reguliere onderwijs? Zegt scientology zelf ook dat het zo slecht is? Denk je dat Tom Cruise niet om zijn kinderen geeft en ze bewust de vernieling in wil jagen? Waarom heeft hij ze dan gekregen?

Volgens mij heb je best wat uit te leggen als je er zo op los wil beschuldigen als je hier doet.
  Moderator donderdag 5 juli 2012 @ 17:46:39 #62
249559 crew  Lavenderr
pi_113814608
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:40 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Regulier onderwijs strooit allerhande propaganda in het rond en is vooral gericht op het toetsen van herhaling. Als je weet na te zeggen wat er verteld is krijg je een goed cijfer.

Aan zelfstandig denken wordt bijvoorbeeld weinig aandacht besteed. Het rekenonderwijs (waar je nog wat voor zou moeten nadenken) wordt steeds slechter. Geschiedenis bestaat uit rijtjes met jaartallen, in plaats van inzicht in de (werkelijke) krachten achter gebeurtenissen.

Natuurlijk wordt er best wat geleerd in het onderwijs hier, maar enige indoctrinatie kan niet ontkend worden.

Waarom zou die scientology-boot eigenlijk zo slecht zijn? Omdat het anders (ohjee wat eng) is dan het reguliere onderwijs? Zegt scientology zelf ook dat het zo slecht is? Denk je dat Tom Cruise niet om zijn kinderen geeft en ze bewust de vernieling in wil jagen? Waarom heeft hij ze dan gekregen?

Volgens mij heb je best wat uit te leggen als je er zo op los wil beschuldigen als je hier doet.
Leg jij maar uit waarom scientology geen sekte is.
pi_113814706
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hier meer daarover.

Katie Holmes desperately wanted to save Suri from a form of interrogation practiced by the Church of Scientology that she was steadfastly against ... TMZ has learned.

Sources close to Katie tell TMZ, back in 2005 she had witnessed Tom's other kids participating in a Scientology ritual she found to be troubling ... and feared Tom would drag Suri through the same process.

Ex-Scientologists call the process "sec checking." Here's the way it works. The subject holds electrode handles on a device called an e-meter and is then asked a series of personal questions that help the Church locate "areas of spiritual distress."

Some ex-Scientologists claim the questions include:

-- What has somebody told you not to tell?
-- Have you ever decided you did not like some member of your family?
-- Have you ever bullied a smaller child?
-- Have you ever lied to a teacher?
-- Have you ever done something you were very much ashamed of?
-- Have you ever refused to obey an order from someone you should obey?
-- Have you ever gotten yourself dirty on purpose?

During the process, a person called an "auditor" collects e-meter readings.

Several ex-Scientologists have come out against "sec checking," claiming it's a mild form of psychological terrorism designed, in part, to get children to report on their parents.

We're told Katie would have none of it and it is one of the reasons she broke from the Church and ultimately Tom.

bron
pi_113815673
Hier ook een interview met een vrouw die 12 jaar heeft vastgezeten op de boot.

donderdag 5 juli 2012 @ 18:19:12 #65
371032 GoedeVraag
pi_113815731
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Leg jij maar uit waarom scientology geen sekte is.
Waarom moet ik dat uitleggen? Ik vind dat niet zo interessant. En als het er al een is, wat is er dan mis mee?

Overigens begon jij volgens mij over indoctrinatie dit dat, fout zus zo, dus ik ben hier niet degene die wat moet uitleggen. En ja... als je het alleen maar roept omdat het afwijkt van het normale dan leg je het voor mijn part niet uit, weten we ook genoeg.
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:24:10 #66
371032 GoedeVraag
pi_113815907
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Veel andere sterren zoals Britney Spears hebben ook last van dergelijke permante escortes. In die gevallen gaat het dan vaak om een zogenaamde 'handler'. Vind je dat ook zo maf?
pi_113818053
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:24 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Veel andere sterren zoals Britney Spears hebben ook last van dergelijke permante escortes. In die gevallen gaat het dan vaak om een zogenaamde 'handler'. Vind je dat ook zo maf?
Ik heb toch mijn twijfel over jou GoedeVraag, heb jij zelf al wel eens onderzoek gedaan richting Scientology?

Of ben je het gewoon niet eens met een aantal comments, zonder dat jij werkelijk weet wat er allemaal gaande is bij Scientology/ Scientologykerk.
  Moderator donderdag 5 juli 2012 @ 19:38:28 #68
249559 crew  Lavenderr
pi_113818602
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:24 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Heb je dat filmpje wat Mylène postte al gekeken?

Nee, een personal assistent vind ik niet zo vreemd, wel in dit geval omdat het een hoge pief is in de scientology-beweging. Toeval? I think not.
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:28:04 #69
371032 GoedeVraag
pi_113823851
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb je dat filmpje wat Mylène postte al gekeken?

Nee, een personal assistent vind ik niet zo vreemd, wel in dit geval omdat het een hoge pief is in de scientology-beweging. Toeval? I think not.
Lijkt me ook geen toeval.

Ik vind het wel maf dat je het bij scientology blijkbaar wel kan zien, maar de handler van bijvoorbeeld Britney gewoon een PA noemt.

Idem voor de indoctrinatie in het reguliere onderwijs vs dat bij scientology.

Waarom zou je bij datgene wat vaak voorkomt en daarom dan maar 'normaal' zou zijn geen vraagtekens plaatsen, maar wel direct veroordelen als iemand een stukje uit de pas loopt?
  Moderator donderdag 5 juli 2012 @ 21:45:47 #70
249559 crew  Lavenderr
pi_113824715
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:28 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Lijkt me ook geen toeval.

Ik vind het wel maf dat je het bij scientology blijkbaar wel kan zien, maar de handler van bijvoorbeeld Britney gewoon een PA noemt.

Idem voor de indoctrinatie in het reguliere onderwijs vs dat bij scientology.

Waarom zou je bij datgene wat vaak voorkomt en daarom dan maar 'normaal' zou zijn geen vraagtekens plaatsen, maar wel direct veroordelen als iemand een stukje uit de pas loopt?
Dus jij ziet dat niet als indoctrinatie?
Heb je die video gezien van Mylene, dat die vrouw 12! jaar op die boot heeft gezeten? Dat ze afstand moest nemen van haar vader en moeder? Dat heb ik bij het reguliere onderwijs nog nooit gezien. Dus die vergelijking gaat volkomen mank.
En 'een stukje uit de pas lopen' is wel heel zacht uitgedrukt.
Maar goed, blijkbaar weet jij veel van scientology en hun leer af?
Misschien kun je er wat meer over vertellen? :)
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:55:10 #71
371032 GoedeVraag
pi_113825192
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus jij ziet dat niet als indoctrinatie?
Heb je die video gezien van Mylene, dat die vrouw 12! jaar op die boot heeft gezeten? Dat ze afstand moest nemen van haar vader en moeder? Dat heb ik bij het reguliere onderwijs nog nooit gezien. Dus die vergelijking gaat volkomen mank.
En 'een stukje uit de pas lopen' is wel heel zacht uitgedrukt.
Maar goed, blijkbaar weet jij veel van scientology en hun leer af?
Misschien kun je er wat meer over vertellen? :)
Waarom zou ik er veel vanaf weten?

Ik vraag me enkel af of scientology nou echt zo belachelijk is in vergelijking met het reguliere onderwijs waar kindertjes aan de lopende band van stickers als 'ADHD' worden voorzien en vervolgens volgegooid met pepmiddelen als Ritalin, om maar eens wat te noemen.
  Moderator donderdag 5 juli 2012 @ 22:01:30 #72
249559 crew  Lavenderr
pi_113825520
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:55 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Waarom zou ik er veel vanaf weten?

Ik vraag me enkel af of scientology nou echt zo belachelijk is in vergelijking met het reguliere onderwijs waar kindertjes aan de lopende band van stickers als 'ADHD' worden voorzien en vervolgens volgegooid met pepmiddelen als Ritalin, om maar eens wat te noemen.
Als je je dat afvraagt zou je die video moeten kijken, dan hoor je van iemand die het zelf meegemaakt heeft, 12 jaar lang, waarin scientology afwijkt van regulier onderwijs.
pi_113841222
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:40 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Grote gelijk.
'Onderwijs' kan ook indoctrinatie worden.
En hoeveel leraren zijn er dat weet heel goed bvb dat 911 is 'n berg van leugens maar dat kunnen ze niet makkelijk zeggen.
pi_113844649
Dit lijkt mij eerder een verzonnen bericht van scientology, zijn ze nogal goed in als het bij hun te heet onder de voeten aan het worden is.
Nu is Katie dus de gene die ze naar beneden willen werken.

Scientology staat erom bekend om oud leden, mensen die er bij weg gaan het leven zuur te maken.

Katie Holmes wil Tom Cruise verdriet doen'

Vrienden en familieleden van Tom Cruise zijn woest op Katie Holmes. Zij vinden dat Katie er alles aan doet om haar toekomstige ex-man pijn te doen.

Katie zou haar naasten hebben verteld dat ze van Tom wil scheiden vanwege Scientology, maar insiders laten weten aan TMZ dat dit onzin is.
"Katie was zelf ook volledig toegewijd aan Scientology. Deze scheiding heeft dus niets te maken met religie. Het wordt alleen maar gebruikt om Tom mee te kunnen kwetsen."
Dochter Suri (6) zou Katies sterkste troef zijn. Tom spreekt zijn oogappeltje minstens één keer dag aan de telefoon, maar Katie zou de telefoongesprekken tussen vader en dochter haast onmogelijk maken.
Bron

En wat Tingo betreft, heb je wel veder gekeken, of praat jij ook leuk mee met iets waar je maar de helft van weet.
pi_113844921
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:04 schreef schommelstoel het volgende:
En wat Tingo betreft, heb je wel veder gekeken, of praat jij ook leuk mee met iets waar je maar de helft van weet.
Wat bedoelt je precies?
Ik geef gewoon m'n mening....als jij dat erg vind....jammer.
pi_113845259
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:10 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wat bedoelt je precies?
Ik geef gewoon m'n mening....als jij dat erg vind....jammer.
Je geeft je mening over iets waar je niet het fijne van weet, niet echt handig.
De kerk Scientology geeft niet zo maar les aan kinderen, kijk maar eens wat er omheen allemaal gebeurd en hoe zij met hun leden en oud leden omgaan.
  Moderator vrijdag 6 juli 2012 @ 12:30:28 #77
249559 crew  Lavenderr
pi_113845607
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:04 schreef schommelstoel het volgende:
Dit lijkt mij eerder een verzonnen bericht van scientology, zijn ze nogal goed in als het bij hun te heet onder de voeten aan het worden is.
Nu is Katie dus de gene die ze naar beneden willen werken.

Scientology staat erom bekend om oud leden, mensen die er bij weg gaan het leven zuur te maken.

Katie Holmes wil Tom Cruise verdriet doen'

Vrienden en familieleden van Tom Cruise zijn woest op Katie Holmes. Zij vinden dat Katie er alles aan doet om haar toekomstige ex-man pijn te doen.

Katie zou haar naasten hebben verteld dat ze van Tom wil scheiden vanwege Scientology, maar insiders laten weten aan TMZ dat dit onzin is.
"Katie was zelf ook volledig toegewijd aan Scientology. Deze scheiding heeft dus niets te maken met religie. Het wordt alleen maar gebruikt om Tom mee te kunnen kwetsen."
Dochter Suri (6) zou Katies sterkste troef zijn. Tom spreekt zijn oogappeltje minstens één keer dag aan de telefoon, maar Katie zou de telefoongesprekken tussen vader en dochter haast onmogelijk maken.
Bron

Daar begint het al :')
pi_113845861
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:21 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Je geeft je mening over iets waar je niet het fijne van weet, niet echt handig.
De kerk Scientology geeft niet zo maar les aan kinderen, kijk maar eens wat er omheen allemaal gebeurd en hoe zij met hun leden en oud leden omgaan.
Wat ik heb geschreven was in response to Goede Vraag over zin opmerking dat onderwijs over t algmeen kan ook indoctrinatie zijn....niet over wat voor lessen de Kerk Scientologie doet.
M'n Nederlands is toch 'n beetje beroerd ,dat weet ik, maar misschien moet je meer tijd nemen om te lezen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:38:20 #79
371032 GoedeVraag
pi_113845922
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar begint het al :')
Wat begint er al? Hoe kan jij nou beoordelen of dit bericht waar is of niet? Ken je Tom of Katie persoonlijk?

Moderator vrijdag 6 juli 2012 @ 12:40:49 #80
249559 crew  Lavenderr
pi_113846021
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:38 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Wat begint er al? Hoe kan jij nou beoordelen of dit bericht waar is of niet? Ken je Tom of Katie persoonlijk?

Lees je eens in over scientology :)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:42:50 #81
371032 GoedeVraag
pi_113846110
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Lees je eens in over scientology :)
Zo kan ik ook wel wat lukraak gaan beschuldigen. En dan vervolgens roepen 'lees je eens in over'...

De negers/homo's/joden hebben het gedaan, lees je maar eens in...

Dat is toch op geen enkele manier houdbaar?
pi_113846207
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:42 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Zo kan ik ook wel wat lukraak gaan beschuldigen. En dan vervolgens roepen 'lees je eens in over'...

Ik heb zoveel dingens gezien op tv - dus het moet waar zijn :)
pi_113846511
quote:

[..]

Maar jij mag wel je mening geven als jij zelf niet eens de helft weet over scientology?
Is ook niet echt zuiver van jou.
  Moderator vrijdag 6 juli 2012 @ 12:54:21 #84
249559 crew  Lavenderr
pi_113846550
quote:

[..]

Vreemde manier van reageren, dingen erbij betrekken die er niets mee te maken hebben.

Je springt behoorlijk in de bres voor scientology valt me op.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:56:24 #85
371032 GoedeVraag
pi_113846646
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:52 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Maar jij mag wel je mening geven als jij zelf niet eens de helft weet over scientology?
Is ook niet echt zuiver van jou.
Ik stel vooral vragen; primair omdat hier zonder al te veel onderbouwing allerhande beschuldigingen geuit worden.

Volgens mij hoef je niet verplicht veel van iets te weten om naar een onderbouwing te vragen. Sterker nog, vragen om een onderbouwing lijkt me niet onzuiver.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:58:18 #86
371032 GoedeVraag
pi_113846715
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vreemde manier van reageren, dingen erbij betrekken die er niets mee te maken hebben.

Je springt behoorlijk in de bres voor scientology valt me op.
Als voorbeeld/illustratie kan het toch nog relevant zijn, maar blijkbaar wil jij de vergelijking niet begrijpen.

En in plaats van je eigen aantijgingen eens een keer te onderbouwen ga je nu mij er van 'beschuldigen' dat ik op de bres zou springen voor scientology.

Blijkbaar is het te lastig voor je om je eigen punten te onderbouwen.
pi_113847362
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:58 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Als voorbeeld/illustratie kan het toch nog relevant zijn, maar blijkbaar wil jij de vergelijking niet begrijpen.
Je vergelijking is nogal een drogreden, dus valt daarmee in zijn geheel af. Net als waar je op reageerde overigens.

Drogredenen tegengaan met drogredenen is niet heel handig voor een gezonde discussie. ;)
pi_113847963
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:58 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

En in plaats van je eigen aantijgingen eens een keer te onderbouwen ga je nu mij er van 'beschuldigen' dat ik op de bres zou springen voor scientology.

Blijkbaar is het te lastig voor je om je eigen punten te onderbouwen.
Lavender heeft volgens mij een poging gedaan tot uitleg, Lavender heeft je ook verwezen naar bronnen.

quote:
1. Op een normale school mag jij nog naar huis.Het schip is een permanente verblijfplaats totdat scientology vind dat jij genoeg hebt gedaan (betaald). Dus een paar jaar op dat schip, zonder familie te mogen zien is geen gekke gebeurtenis daar.

2.Het geeft les op een manier wat jij meer kan zien als 'hersenspoelen', klinkt vergezocht, geef je even één voorbeeld.
Gesproken van meerder oudleden: Ze spelen bij kleine kinderen in op de emotie en stellen vragen over je ouders, ze creëren een muur om jou heen tegen je ouders.
Daarom mogen ze liever ook geen gebruik maken van internet, onder het mom van, internet leert je alleen maar slechte dingen.
Ik zelf denk toch eerder dat de kinderen via internet tot een inkeer kunnen komen, en dat willen ze natuurlijk absoluut niet bij scientology.
Ze zeggen dat ze kinderen wat willen leren, maar wat ze eigenijk doen is kinderen naar hun voeten laten dansen zodat ze de volgende keer ook weer betalen voor een sessie.
Als hun ouders twijfels krijgen en dus hun kind willen spreken, merken ze dat hun kind totaal anders met hen omgaat, er zit ook iemand naast van scientoloy zodra jij met je ouders zou bellen.

3Wat is dit voor aparte vraag, zei Hitler dat hij slecht was?Nee natuurlijk zegt scientology niet dat ze slecht zijn.

Wat nog al het belachelijkste is, je tekent werkelijk waar een contract voor miljoenen jaren.wil jij weg, heb jij pech, handtekening gezet, dat zal dus betalen worden als je weg wilt, en een volg (achtervolg)sessie van een jaar tot paar jaar.
Oftwel, A pay as you go religion.
Ook wel logisch dat ze dat doen, ze zeggen namelijk als jij bij de kerk zou weg gaan dat je binnen 6maanden zelfmoord zal plegen omdat je gek zal worden.

Ik zal ook gek worden als ik merk dat ik continu gevolgd wordt door mensen.
Of maak jij een foto of reportage over de kerk, komen ze je doodleuk volgen tot op de voet.
pi_113853062
[quote
[/quote]

Nou,ik denk dat mensen zijn sterker dan wat ze denken.
Als je wordt achter gevolgd en je weet dat die vuile gluiperds heeft'als doel je gek te maken...dan moet je niet bang van - neem fotos van die klootzakken - worden ze niet vrolijk van....stelletje lafaards.
  Moderator vrijdag 6 juli 2012 @ 15:29:34 #90
249559 crew  Lavenderr
pi_113853206
Verhaal van Amy Allen die jaren bij scientologie gezeten heeft en vertrokken is:

http://www.exscientologykids.com/amy1.html
pi_113856933
Het blijft een boeiend topic, ik leer steeds meer over scientology.

Ik heb bij de bibliotheek dat boek over tom cruise gereserveerd waarbij het oa over scientology kerk gaat, zoals hier op het forum vermeld stond. Ik ben benieuwd!.

De linken naar ex-scientology mensen vind ik ook boeiend.

De verhalen zijn bizar om te horen. dat je als ex-lid nog geen rust hebt lijkt me vreselijk.
pi_113858059
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:27 schreef Tingo het volgende:
[quote
Die lui zijn er natuurlijk op uit om Katie te betrappen op onbetamelijk gedrag, teneinde Tom de voogdij over die arme kleine meid te laten krijgen..
Ik hoop niet dat zijn geld, en de invloed van zijn hoge rang bij de scientologie church, zal leiden tot de voogdij over Suri..maar de tijd zal het leren..
  Moderator vrijdag 6 juli 2012 @ 17:07:36 #94
249559 crew  Lavenderr
pi_113858140
quote:
Ze geven ook gewoon richtlijnen hoe je kritiek op hun organisatie in de kiem moet smoren :o .
  Moderator vrijdag 6 juli 2012 @ 17:08:39 #95
249559 crew  Lavenderr
pi_113858189
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 16:45 schreef blue-eye het volgende:
Het blijft een boeiend topic, ik leer steeds meer over scientology.

Ik heb bij de bibliotheek dat boek over tom cruise gereserveerd waarbij het oa over scientology kerk gaat, zoals hier op het forum vermeld stond. Ik ben benieuwd!.

De linken naar ex-scientology mensen vind ik ook boeiend.

De verhalen zijn bizar om te horen. dat je als ex-lid nog geen rust hebt lijkt me vreselijk.
Je kunt helemaal niet uitstappen, je tekent voor duizend jaar :')
pi_113859767
wat.......... *slik slik*

ik zat net op http://www.scientology.nl
je hebt allemaal gratis online cursussen.
o.a deze http://www.scientology.nl/courses/assists/overview.html

ik ga alleen nog anti-dingen lezen. Ik ben zon type die vrij makkelijk mee kan gaan in zoiets.
het klinkt zo onschuldig, positief als je die teksten leest. Dat is met de meeste dingen, tot je een tijd verder bent. Met dingen als bepaalde groeperingen etc. ben ik altijd extra huiverig.
pi_113860048
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:48 schreef blue-eye het volgende:
wat.......... *slik slik*

ik zat net op http://www.scientology.nl
je hebt allemaal gratis online cursussen.
o.a deze http://www.scientology.nl/courses/assists/overview.html

ik ga alleen nog anti-dingen lezen. Ik ben zon type die vrij makkelijk mee kan gaan in zoiets.
het klinkt zo onschuldig, positief als je die teksten leest. Dat is met de meeste dingen, tot je een tijd verder bent. Met dingen als bepaalde groeperingen etc. ben ik altijd extra huiverig.
Laat je niet paaien door de verbloemende woorden.
Kijk maar eens op het web naar de onzuivere zaken van de scientology kerk.

Dan wil je sowieso niet meer bij die kerk/cult

Het filmpje is een mooi voorbeeld om labiele emotionele mensen weten te binden.
Moet ook wel stellen dat scientology de laatste 2 jaar de focus op dit deel probeert te leggen, genezing en het promoten van wat zij een betere genees manier vinden, ook het anti drugs verhaal.

Nu is het zo dat ze altijd al wel al de mens hebben willen genezen van wat zij zien als geesten ziekten.

[ Bericht 8% gewijzigd door schommelstoel op 06-07-2012 18:14:17 ]
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:03:04 #98
16715 Mylene
*schatje*
pi_113860311
Ze hebben zelfs een eigen geheime dienst, een soort CIA, kijk deze reportage, interessant:

Moderator vrijdag 6 juli 2012 @ 18:53:18 #99
249559 crew  Lavenderr
pi_113861789
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:03 schreef Mylene het volgende:
Ze hebben zelfs een eigen geheime dienst, een soort CIA, kijk deze reportage, interessant:

Gekeken, mijn hemel wat een creepy organisatie is dat :o
Desnoods zetten ze 24/7 een privedetective op je, het is puur intimidatie en niets gaat ze te ver.
  Moderator vrijdag 6 juli 2012 @ 19:15:08 #100
249559 crew  Lavenderr
pi_113862577
'Who joins the Sea Org?

The huge majority of Sea Org members are the children of Scientologists, or else they are long-time Scientologists who have been in the church for years and years.

This is because not everyone is qualified for the Sea Org. If you have ever taken LSD, or undergone psychiatric treatment of any kind, you are automatically disqualified from joining. However, the children of Scientologists are perfect bait for Sea Org recruiters. Scientology kids almost never do drugs, they have never seen a psychiatrist, they already understand the Scientology lifestyle, they're eager to get out on their own in the world, they have no property, no career, and few possessions to worry about, and they are young enough to be susceptible to guilt-trips, group pressure, and grandiose promises.'
Bron:http://www.exscientologykids.com/seaorg.html

Dus mensen met psychische problemen die onder behandeling zijn geweest bij een psychiater zijn niet welkom bij de club.
pi_113862601
Ook wel interessant om te bekijken, komt uit 1968, toen hadden ze al twijfels bij de handelwijze van scientology.

wat mij ook al lang opvalt is dat veel van de scientologist zo'n enge starende blik in hun ogen hebben.
Als of ze zich verheven voelen boven alle andere mensen.

Er is ook een bekende tekst van L. Rond Hubbard over rijk worden.

Als je snel rijk wilt worden, kan ju het beste een religie beginnen.
And see what he did....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')