abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74110563
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:15 schreef PeterSchilte het volgende:
Naar ik begrepen heb is scientology niet verboden omdat het niet kon. De Franse wet was namelijk veranderd in die zin dat frauderende organisaties niet langer verboden konden worden. Dat was het geval op het moment dat de aanklacht tegen scientology werd ingediend. Inmiddels is die wet weer gewijzigd, maar kan niet meer toegepast worden op scientology. Daardoor zou het onwettig zijn scientology te verbieden.
Maar 600.000 euro boete is best een aardig bedrag.
Waar ik tevergeefs naar zocht is of scientology ook veroordeeld is in het terugbetalen van de, wegens deze veroordeling, frauduleus ontvangen betalingen van de klagers.
Maar misschien dat daar een civiele procedure voor volgt.
Inderdaad, had te maken met een wetswijziging. Jammer, gemiste kans
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74110750
Beste is dat de rechter heeft gezegd dat het niet zo om een boete of verbanning draait, maar meer over de informatie die naar buiten wordt gebracht en dat ze daarom ook een straf op heeft gelegd waarin expliciet geeist wordt dat scientology deze veroordeling zowel in het frans als engels op hun website moet zetten als als nieuwsbericht uit moet dragen om mensen te informeren over hun frauduleuze praktijken.

copy-paste van wwp:
1. GUILTY Alain Rosenberg - 2 years prison (suspended) 30,000E fine *+
2. GUILTY Didier Michaux - 18 months Prison (suspended) 20,000E fine *
3. GUILTY Jean-François Valli - 18 months Prison (suspended) 10,000E fine *
4. GUILTY Sabine Jacquart - 10 months Prison (suspended) 5,000E fine *+
5. GUILTY Aline Fabre - 2,000E fine ~
6. GUILTY Marie Anne Pasturel - 1,000E fine ~
7. GUILTY Celebrity Centre - 400,000E fine *. Ordered to publish judgment.
8. GUILTY Scientology Bookstore - 200,000E fine *. Ordered to publish judgment.
* = organized fraud
+ = complicity in the illegal exercise of pharmacy
~ = illegal exercise of pharmacy

[ Bericht 23% gewijzigd door oompaloompa op 27-10-2009 14:43:07 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:58:05 #205
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_74112133
Staat er ook ergens genoemd wat er onder "illegal exercise of pharmacy" valt?
pi_74112449
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:58 schreef Bill_E het volgende:
Staat er ook ergens genoemd wat er onder "illegal exercise of pharmacy" valt?
purification rundown waar mensen overdosissen vitamines binnenkrijgen die kunnen lijden tot hersenschade blijkbaar.

".....and ordered to pay for the details of the conviction to be published in the major French and English-language news outlets including Le Monde, Le Figaro, Libération, the Herald Tribune and Time Magazine."

[ Bericht 27% gewijzigd door oompaloompa op 27-10-2009 15:10:00 ]
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_74113231
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 15:04 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

".....and ordered to pay for the details of the conviction to be published in the major French and English-language news outlets including Le Monde, Le Figaro, Libération, the Herald Tribune and Time Magazine."

Oeps !
Mr. Prolapse 2009
pi_74115631
Dat moet een gevoelige dreun zijn in het gezicht van baas Miscavige! Er zullen zeker een aantal mensen persoonlijk kennis gaan maken met de strafkampen van de sekte.
ik heb een en ander hier verzameld:
http://www.scamofscientology.nl/paginaactueel.html
pi_74115771
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:33 schreef PeterSchilte het volgende:
Dat moet een gevoelige dreun zijn in het gezicht van baas Miscavige! Er zullen zeker een aantal mensen persoonlijk kennis gaan maken met de strafkampen van de sekte.
nice
Wat me opvalt is dat tot nu toe de media niet echt in gaat op de veroordeling m.b.t. farmica, dit omdat mensen heel vaak denken dat die vitamine-kuurtjes onschuldig zijn. Zo'n uitspraak bevestigd maar weer eens dat hun purification rundown helemaal niet onschuldig is als hij lijkt.
pi_74139113
Meer informatie over de soldaat die zelfmoord pleegde:

http://www.brisbanetimes.(...)e-20091027-hih7.html

Between the completion of his auditing course on February 5 and his death two days later, Church of Scientology members called and texted Mr McBride 19 times.

The contents of the calls and SMS messages is not fully known, after data including voicemail messages left on his PDA were irretrievably lost when the device's battery went dead.

But police had listened to them, and told the inquest they included "forceful" demands for Mr McBride to urgently attend the church to complete his spiritual training, as well as a warning US-based Scientology founder L. Ron Hubbard "would not approve".

"You are putting another person's job at risk through your actions," was one account.

"It is not kosher for you to be out of contact with me. You really should come in for an audit."

And: "This is not good enough. You need to call me. You are going to get me into a lot of trouble. You need to come in now, we need to get this sorted out."
pi_74139147
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:33 schreef PeterSchilte het volgende:
Heb je wat meer info m.b.t. "strafkampen" ? Ben daar benieuwd naar
Mr. Prolapse 2009
pi_74139787
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:11 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Heb je wat meer info m.b.t. "strafkampen" ? Ben daar benieuwd naar
RPF's zijn de strafkampen of strafkolonies van de sekte. Ze zijn ooit gestart op het schip de Apollo waar Hubbard mee rond voer. RPF staat voor Rehabilitation Project Force. Het werd speciaal ingesteld om leden van het elitecorps van de sekte, de Sea Org(anization), te "rehabiliteren", een eufemisme voor straffen.
Hier enige informatie:
http://www.xenu-directory.net/practices/rpf.html
http://www.scientology-lies.com/imprisonment.html
http://askthescientologis(...)y-rpf-documents.html

Je kunt ook even scientology rpf intikken bij Google.
pi_74139894
Da's heftig zeg
Mr. Prolapse 2009
pi_74157255
Aangezien de OP heel uitgebreid en heel strict was weet ik niet goed wat ik moet posten in dit topic.
Wel heel goed dat dit topic bestaat, ik heb er zelf al van gelezen. De OP zelf was heel interessant.

Ik weet zelf niet veel van Scientology, maar heb wel wat gelezen via internet en gezien van youtube.
De TS geeft aan dat je objectieve info moet geven over Scientology, maar dat is juist het probleem. Wat is objectief in een mediacultuur die grotendeels ook gebasseerd is op sensatie? Welke factoren speelden nog een rol bij de vele incidenten rondom Scientology, naast het lidmaatschap van Scientology zelf?

Ikzelf vertrouw Scientology voor geen meter, ik heb een aantal videofragmenten gezien die mij doen wantrouwen.

Ik moet zeggen dat de site van Scientology heel sluw in elkaar zit. Ik moet zeggen dat ik bijvoorbeeld onder de indruk was van een van hun filmpjes:

The Parts of Man en andere fragmenten laten duidelijk zien dat een mens op zoek is naar zingeving in zijn leven in alle vrijheid en dat er een mogelijkheid moet zijn om informatie te filteren zoals het individu het zelf wilt. Welke zingevingsinformatie is zinvol en welke niet. Ik ben zelf ook zo ingesteld.
Het lijkt alsof Scientology die vrijheid geeft om zingeving te vinden en informatie te zoeken die jij wilt, maar ik geloof er geen zak van.

Een een van hun filmpjes stellen ze ook duidelijk dat iedereen recht heeft op zijn eigen visie en geloofsovertuiging en dat er discussies gevoerd moeten kunnen worden. Sterker nog dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is.

Ik geloof er geen snars van dat de Scientology Kerk hier voor staat. Ik heb genoeg andere documentaires gezien waar mensen die hun mening vormen ten opzichte van de kerk gechanteerd werden, werden zwartgemaakt en zelfs ten onrechte beschuldigd worden van ernstige misdrijven of achterna gezeten werden.

Maar de vraag is uiteraard wat is objectief?

Deze fragmenten zijn objectief genoeg als je het mij vraagt:

Dit toont voor mij aan hoe verbitterd en gebrainwasht Scientology aanhangers zijn om documentairemakers die tegen Scientology zijn meteen lastig te vallen, hen in de weg te lopen en hen te confronteren met de vraag wat voor een misdrijven zij gepleegd hebben en veel erger nog hen keihard te beledigen.

Duidelijk geen geestelijk gezonde gelovigen die open staan voor een normaal gesprek, laat staan kritiek. Hoe ze aan dit gedrag komen? Naar mijn idee vanuit de organisatie zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door poldergeist op 28-10-2009 18:44:32 ]
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_74157443
Ik weet niet of deze al gepost waren;

Deze eerste moet ik nog bekijken.

De tweede heb ik al gezien en vond ik al schokkend genoeg. Objectief genoeg als je het mij vraagt:
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_74158408
[persoonlijke mening en alles weggehaald]

enge bende

[ Bericht 34% gewijzigd door ChungLingSoo op 28-10-2009 18:40:11 ]
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_74172347
Waarom heeft Scientology eigenlijk een Christuskruis als symbool in de 'T' van de naam Scientology?

[ Bericht 19% gewijzigd door poldergeist op 29-10-2009 00:27:46 ]
pi_74172682
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 00:00 schreef poldergeist het volgende:
Waarom heeft Scientology eigenlijk een Christuskruis als symbool in de 'T' van de naam Scientology.
quote:
Dit is een kruis met acht punten die de acht dynamieken van het leven vertegenwoordigen, via welke een individu probeert voort te bestaan. Deze onderdelen zijn: de drang om te bestaan als zelf, als een individu; de drang om voort te bestaan via creativiteit, waaronder het gezin en het grootbrengen van kinderen; de drang om voort te bestaan via een groep individuen of als een groep; de drang om voort te bestaan via de hele mensheid en als de hele mensheid; de drang om voort te bestaan als levensvormen en met behulp van levensvormen zoals zoogdieren, vogels, insecten, vissen en vegetatie; de drang om voort te bestaan door het fysisch universum en elk van haar onderdelen; de drang om voort te bestaan als geestelijke wezens of de drang om als het leven zelf voort te bestaan; de drang naar bestaan als oneindigheid. Het Scientology kruis symboliseert het vermogen een gelukkig leven te leiden in ieder van deze aspecten van het bestaan.

Er kan nog worden opgemerkt dat het kruis als symbool al voor de komst van het Christendom bestond.
Bron: Scientology Kerk A'dam
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_74212860
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:42 schreef Dragorius het volgende:
Da's heftig zeg
Ik heb nog even wat gezocht op RPF en kwam dit briljante artikel tegen.
Lees ook de commentaren, want daar staan een paar persoonlijke ervaringen van slachtoffers tussen.
http://www.huliq.com/6066(...)on-project-forcequot
pi_74250678
Ook een heel interessant report van twee uur lang. Ik heb hem bijna helemaal bekeken en mij is veel meer duidelijk geworden. Dit is een report waar zowel Scientology officials, celebraties, gewone Scientology leden, oud-Scientology leden, journalisten en cult-experts aan het woord komen.

zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:36:57 #222
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_74256245
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 13:41 schreef poldergeist het volgende:
Ook een heel interessant report van twee uur lang. Ik heb hem bijna helemaal bekeken en mij is veel meer duidelijk geworden. Dit is een report waar zowel Scientology officials, celebraties, gewone Scientology leden, oud-Scientology leden, journalisten en cult-experts aan het woord komen.

Ik vind dit een van de betere documentaires die ik gezien heb over het onderwerp. Alleen een beetje oud.
  donderdag 5 november 2009 @ 16:15:39 #223
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_74423454

beetje reclame maken voor "the free zone" ipv antwoorden geven op vragen. De presentator is duidelijk geïrriteerd op het einde.
pi_74424454
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:23 schreef Dragorius het volgende:
Alles in het belang van Fok, Salvad0r. Fok! zit niet te wachten op een eventuele slepende procedure, daar staat scientology namelijk bekend om. Vandaar.
!!!
En de Islam/Bijbel/Thora/andere religieuze meuk, mogen wel snoeihard (terecht) beargumenteerd afgezeken worden? Wat is dit ongelofelijk zielig.
Scientology is een kansloze nieuwe religie die niks anders doet dan indoctrineren. Alle mensen die lid worden van deze kansloze beweging mogen met hun gehele familie een nekschot krijgen om deze vorm van "gebrek aan ruggengraat" volledig uit onze genenpoel te verwijderen.
Iedereen die ook maar enigszins verstand heeft kan zien dat deze religie niks anders doet dan mensenlevens vernaggelen en ontzettend veel winst maken.

De enige manier door dit tegen te gaan is door vuur met vuur te bestrijden. Fok laat in dit topic zien te laf te zijn om te staan voor de vrijheid van meningsuiting die het internet met zich meebrengt.
Extremistisch gematigd.
  donderdag 5 november 2009 @ 20:58:55 #225
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_74433545
quote:
Op donderdag 5 november 2009 16:42 schreef P8 het volgende:

[..]

!!!
En de Islam/Bijbel/Thora/andere religieuze meuk, mogen wel snoeihard (terecht) beargumenteerd afgezeken worden? Wat is dit ongelofelijk zielig.
Scientology is een kansloze nieuwe religie die niks anders doet dan indoctrineren. Alle mensen die lid worden van deze kansloze beweging mogen met hun gehele familie een nekschot krijgen om deze vorm van "gebrek aan ruggengraat" volledig uit onze genenpoel te verwijderen.
Iedereen die ook maar enigszins verstand heeft kan zien dat deze religie niks anders doet dan mensenlevens vernaggelen en ontzettend veel winst maken.

De enige manier door dit tegen te gaan is door vuur met vuur te bestrijden. Fok laat in dit topic zien te laf te zijn om te staan voor de vrijheid van meningsuiting die het internet met zich meebrengt.
Je mag ook terecht beargumenteerde punten hier in de groep gooien. Maar geen claims zonder bewijs.
  donderdag 5 november 2009 @ 21:28:13 #227
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_74434746
quote:
Dat hoort dus niet in dit topic....
pi_74434779
quote:
Op donderdag 5 november 2009 21:28 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Dat hoort dus niet in dit topic....
Een beetje humor hoort in bijna elk topic
  donderdag 5 november 2009 @ 21:31:55 #229
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_74434883
quote:
Op donderdag 5 november 2009 21:29 schreef STING het volgende:

[..]

Een beetje humor hoort in bijna elk topic
Lees de OP dan gewoon even
pi_74435240

Voor een persvoorlichter wordt Tommy Davis er echt niet beter op.
pi_74436608
Hoe zat het ook alweer met die gelekte documenten van scientology?
24 januari 2008 heeft een hacker (ik vermoed van 4chan) die dingen gepubliceerd.

Ik heb ze toen gedownload, ik heb ze nog steeds, en ik kan er nog steeds geen chocola van maken wat er precies bedoeld wordt.

Wat ik heb is een .rar bestand van 67,674KB (bij mij heet het 'scientology secretdox', met daarin een hoop .pdf bestanden, met een hoop dingen over 'The Technical Bulletins of Dianetics and Scientology' met jaartallen er bij (1950-1984, in 'boeken' van 3 jaar), 'audditing series', 'management series' en nog wat losse dingen.

Is dit nou echt, of gewoon een hele goede grap? (ik heb het niet echt bijgehouden, ik dacht er weer aan toen ik dit topic zag)

-edit-
deze dus

[ Bericht 7% gewijzigd door Resistor op 05-11-2009 22:25:33 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 5 november 2009 @ 22:22:23 #232
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_74436999
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:12 schreef Resistor het volgende:
Hoe zat het ook alweer met die gelekte documenten van scientology?
24 januari 2008 heeft een hacker (ik vermoed van 4chan) die dingen gepubliceerd.

Tja dat is copyright werk. Dus haal die link maar weg.
Creatieve link wijziging
Verder is het niet zo raar dat je niets van de documenten begrijpt. Je zult eerst uptodate moeten zijn voor je het leest.. Alsof je op de laatste pagina van een handleiding begint zeg maar.
  donderdag 5 november 2009 @ 22:35:33 #233
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_74437590
Ik kom trouwens wel ff een interessant forum tegen : http://www.forum.exscn.net/

Daar staan best veel verhalen
  vrijdag 6 november 2009 @ 13:00:23 #234
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74450529
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:11 schreef Bill_E het volgende:
scientology kan toch homo's genezen ?
Het zou fijner zijn als homo's scientology-members konden genezen.
zzz
pi_74450765
schaamteloze tvp
interessant onderwerp om eens door te spitten op een regenachtige zondagmiddag
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
  zaterdag 7 november 2009 @ 10:34:15 #236
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_74477367
quote:
'Tom Cruise praatte weken met deurkrukken'

Tom Cruise blijft maar in het nieuws komen door zijn Scientology avonturen. Nu heeft een oud Scientology-leerling van de acteur een heel boek geschreven over de bizarre methodes van Tom Cruise waarmee hij de controle over zijn leven wil behouden.

Volgens de oud leerling, ene Marc bracht Tom namelijk wekenlang pratend door tegen boeken, flessen en deurkrukken. "Het staat bekend als de boeken- en flessenroutine", aldus Marc tegenover Perezhilton. "En het helpt je om het vermogen dingen te controleren en gecontroleerd te worden te herstellen."
bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)tte_weken_met_d.html

Wat mijn betreft weer een "negatief" bericht.. Iets uit zijn context getrokken...

Zelfde verhaal als dat ik vertel over christenen die het ritueel hebben dat ze het lichaam van christus eten en zijn bloed drinken.. Als je nog nooit in een kerk geweest bent dan zal je huveren van het tafereel dat 100de mensen het lichaam van christus eten en zijn bloed drinken.
pi_74478307
Slechte krant hoor, die Spits! Het boek gaat namelijk over de belevenissen van Marc Headley tijdens zijn tijd binnen de sekte. Omdat hij, ook al was hij al jong lid van de sekte, nog weinig had gedaan, dus nog min of meer "blanco" was, en Tom Cruise moest leren "auditten", werd Marc als leerling toegewezen aan Tom Cruise. En er zijn inderdaad trainingen, Training Rourines geheten, waarbij je dus tegen een boek, een asbak of een fles urenlang zegt "ga zitten". Vervolgens loop je naar het voorwerp, zet het in een stoel en zegt "Dankuwel". Dit gaat dan urenlang en tot 3 weken lang door. En ja, deze training heeft Tom ook gedaan.
De titel van het boek gaat over zijn ontsnapping. Hij ontvluchtte het hoofdkwartier omdat hij op het punt stond te worden geplaatst in het werkkamp aldaar, Gold Base in Hemet, Californië, na vals beschuldigd te zijn van diefstal. Hij vluchtte per motor, werd achtervolgd door bewakingsmensen (die zich vaak gedragen alsof ze de politie zijn), werd van de weg gereden maar door de echte politie gered, ontzet en meegenomen naar een veilige plek. Let wel: we hebben het hier over een club die zichzelf religie noemt!

Blown for Good* is de naam van het boek, maar ook de naam waaronder Marc Headley lange tijd bijdroeg aan OCMB**.

* http://blownforgood.com/

** http://ocmb.xenu.net/ocmb/
  zaterdag 7 november 2009 @ 17:36:20 #238
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_74486498
Peter, welkom op dit forum !
Jij bent in principe tegen alles wat met scientology of met Hubbard te maken heeft als ik het goed begrijp ?

[ Bericht 67% gewijzigd door Bill_E op 07-11-2009 17:43:52 (ff background search gedaan ;)) ]
pi_74499847
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:36 schreef Bill_E het volgende:
Peter, welkom op dit forum !
Jij bent in principe tegen alles wat met scientology of met Hubbard te maken heeft als ik het goed begrijp ?
Ik ben tegen de manier waarop de organisatie met mensen omgaat. En ik vind Hubbard een gevaarlijke charlatan.
Zijn hiermee je vragen beantwoord?
pi_75236109
Ondanks de wereldwijd geconstateerde leegloop bij de Church of Scientology is de Nederlandse vestiging in Amsterdam op zoek naar een gebouw dat meer ruimte biedt dan het huidige gebouw aan de Nieuwezijds Voorburgwal. Dit gebeurt kennelijk in overeenstemming met een trend die al enkele jaren geleden begon in de Verenigde Staten. Daar worden regelmatig grote gebouwen aangekocht die groter en luxer zijn dan de gebouwen waar de kerk vaak al vele jaren is gevestigd. Vreemd hieraan is echter dat mensen rapporteren dat de bestaande gebouwen op elk moment van de dag vrijwel uitgestorven zijn en parkeerplaatsen bijna verlaten.

Ondanks het feit dat het ene na het andere onderzoek aantoont dat meer en meer mensen de kerk verlaten verklaart leider David Miscavige, en in zijn kielzog alle kerkelijke woordvoerders, dat de kerk nog steeds een enorme groei doormaakt. Het lijkt er alleszins op dat er sprake is van “window dressing”, m.a.w. dat de leiding van de kerk door de aankoop van steeds grotere en steeds luxere gebouwen haar leden en de buitenwereld wil doen geloven dat de kerk inderdaad nog steeds groeit, ondanks de allesbehalve rooskleurige resultaten van de diverse onderzoeken.

Afhankelijk van het onderzoek varieren de geschatte aantallen leden wereldwijd momenteel tussen de 100.000 en 200.000 leden, terwijl de kerk zelf al jarenlang beweert meer dan 10.000.000 leden wereldwijd te hebben.
Maar in een interview moest toenmalig, en inmiddels uitgetreden, hoofd Publieke Zaken Mike Rinder erkennen dat die 10.000.000 ook alle mensen omvat die ooit één cursus of één boek van de kerk hadden gekocht.
pi_75932949
Een undercover documentaire van de Duitse Scientology tak. Interessant.
pi_75937042
quote:
Op donderdag 3 december 2009 05:37 schreef PeterSchilte het volgende:
Ondanks de wereldwijd geconstateerde leegloop bij de Church of Scientology is de Nederlandse vestiging in Amsterdam op zoek naar een gebouw dat meer ruimte biedt dan het huidige gebouw aan de Nieuwezijds Voorburgwal. Dit gebeurt kennelijk in overeenstemming met een trend die al enkele jaren geleden begon in de Verenigde Staten. Daar worden regelmatig grote gebouwen aangekocht die groter en luxer zijn dan de gebouwen waar de kerk vaak al vele jaren is gevestigd. Vreemd hieraan is echter dat mensen rapporteren dat de bestaande gebouwen op elk moment van de dag vrijwel uitgestorven zijn en parkeerplaatsen bijna verlaten.

Ondanks het feit dat het ene na het andere onderzoek aantoont dat meer en meer mensen de kerk verlaten verklaart leider David Miscavige, en in zijn kielzog alle kerkelijke woordvoerders, dat de kerk nog steeds een enorme groei doormaakt. Het lijkt er alleszins op dat er sprake is van “window dressing”, m.a.w. dat de leiding van de kerk door de aankoop van steeds grotere en steeds luxere gebouwen haar leden en de buitenwereld wil doen geloven dat de kerk inderdaad nog steeds groeit, ondanks de allesbehalve rooskleurige resultaten van de diverse onderzoeken.

Afhankelijk van het onderzoek varieren de geschatte aantallen leden wereldwijd momenteel tussen de 100.000 en 200.000 leden, terwijl de kerk zelf al jarenlang beweert meer dan 10.000.000 leden wereldwijd te hebben.
Maar in een interview moest toenmalig, en inmiddels uitgetreden, hoofd Publieke Zaken Mike Rinder erkennen dat die 10.000.000 ook alle mensen omvat die ooit één cursus of één boek van de kerk hadden gekocht.
Hoe kan met dat 'window-dressing' dan bekostigen? Dat loopt toch in de miljoenen?
pi_75940040
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe kan met dat 'window-dressing' dan bekostigen? Dat loopt toch in de miljoenen?
Je wil niet hoeveel de cursussen kosten en daarnaast hebben ze zeer lage personeelskosten. (Sea Org, praktisch gratis)
pi_75945563
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:54 schreef STING het volgende:

[..]

Je wil niet hoeveel de cursussen kosten en daarnaast hebben ze zeer lage personeelskosten. (Sea Org, praktisch gratis)
Dus geld is geen probleem voor ze.
pi_75948438
kutkick
een religie die disclaimers nodig heeft in internetfora kan en mag niet serieus genomen worden.
Extremistisch gematigd.
pi_75948489
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:22 schreef P8 het volgende:
kutkick
een religie die disclaimers nodig heeft in internetfora kan en mag niet serieus genomen worden.
Helaas moeten ze enorm serieus genomen worden. Niet als religie op zich, maar om alles daaromheen.
pi_75948781
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Helaas moeten ze enorm serieus genomen worden. Niet als religie op zich, maar om alles daaromheen.
Jah, zoals bijvoorbeeld het ronselen van leden, die het liefst een zo groot mogelijke portemonnee hebben. Daarom maken ze zich geen druk om geld.

Vraag me dan ook af of een zwerver wel welkom is bij scientology.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_75949308
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:28 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Jah, zoals bijvoorbeeld het ronselen van leden, die het liefst een zo groot mogelijke portemonnee hebben. Daarom maken ze zich geen druk om geld.

Denk het niet Media. Daar hebben ze financieel gezien niets aan. Ze hebben liever kapitaalkrachtige leden heb ik het idee.
pi_75949347
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Precies, alles er om heen.
pi_75949458
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:28 schreef mediaconsument het volgende:
Zeker wel: degenen die de sessies van het cleanen van alen-geesten uit je bloed niet kunnen betalen, moeten een contractje tekenen dat ze in dienst komen daar. Volgens oud-leden gaat het om onmenselijk veel werk en onmenselijk veel uren per dag. (Ik heb er ff geen bronnen voor, maar je hoort het vaak zat.)
pi_75949538
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Zeker wel: degenen die de sessies van het cleanen van alen-geesten uit je bloed niet kunnen betalen, moeten een contractje tekenen dat ze in dienst komen daar. Volgens oud-leden gaat het om onmenselijk veel werk en onmenselijk veel uren per dag. (Ik heb er ff geen bronnen voor, maar je hoort het vaak zat.)
Oh? Dus dat kan wel? Dacht altijd dat ze alleen rijke mensen wilden hebben.
Maar zwervers gebruiken ze dus als een soort slaven. Fijne organisatie
pi_75949625
Ja althans zwervers.....gewone burgers met gezinnetje enzo.
Zwervers zullen vast ook wel kunnen, of misschien moet je toch minimaal een bepaald basisbedrag inleggen of zo. Ik weet het niet.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:15:38 #254
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_75987090
Auditing kost tegenwoordig rond de 16 euro per uur.. Die tarieven zijn enorm gedaald.
Mijn diensten kosten zoon 70 euro per uur .. Al heeft dat niets met auditing te maken.

Verder ben ik wel echt benieuwd hoeveel leden er echt zijn.. Ik denk ook niet dat de meeste er mee te koop lopen. Dat ze sceintoloog zijn..
pi_77279810
*Kutkick!*

Van de Frontpage:

Een Amerikaan uit Nebraska zal maandag schuld bekennen aan computercriminaliteit vanwege het inbreken op websites van de Scientology Kerk in januari 2008. Dat hebben aanklagers in Californië gezegd.

De verdachte, Brian Thomas Mettenbrink, stemde ermee in schuld te bekennen aan computervredebreuk. Hij kan tot een jaar gevangenisstraf krijgen.

Mettenbrink viel de websites aan als lid van een ondergrondse groepering, Anonymous, die optreedt tegen de Scientology Kerk, die zij ervan beschuldigt censuur uit te voeren op internet. Op de websites werd een denial-of-service aanval uitgevoerd, waarbij met verschillende computers zoveel verbindingsverzoeken naar de sites werden gestuurd dat die tijdelijk niet beschikbaar waren.
pi_77296787
Tijd geleden kwamen ze ook naar voren in Opsporing Verzocht. Was een moordaanslag gepleegd op iemand die uit de Scientology kerk gestapt was. Werd niet op prijs gesteld dus
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:07:03 #257
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_77300107
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Tijd geleden kwamen ze ook naar voren in Opsporing Verzocht. Was een moordaanslag gepleegd op iemand die uit de Scientology kerk gestapt was. Werd niet op prijs gesteld dus
bron.. klinkt als een broodje aap namelijk
pi_77302040
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:07 schreef Bill_E het volgende:

[..]

bron.. klinkt als een broodje aap namelijk
Bron? Ik heb het zelf gezien. Ik heb nog gezocht op de site van opsoring verzocht maar dat gaat maar tot de helft van 2009. Het kwam er op neer dat het slachtoffer al tijden werd gevolgd (ook met peilzenders onder zijn auto) en dat er werd aangebeld door iemand verkleed in tnt kleding om te checken of hij/ zij thuis was. En daarna is diegene neergeschoten. Ik weet het niet meer precies, maar ik zuig dit niet uit me duim
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:57:58 #259
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_77302203
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:54 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Bron? Ik heb het zelf gezien. Ik heb nog gezocht op de site van opsoring verzocht maar dat gaat maar tot de helft van 2009. Het kwam er op neer dat het slachtoffer al tijden werd gevolgd (ook met peilzenders onder zijn auto) en dat er werd aangebeld door iemand verkleed in tnt kleding om te checken of hij/ zij thuis was. En daarna is diegene neergeschoten. Ik weet het niet meer precies, maar ik zuig dit niet uit me duim
Ik volg alle scientology gebeuren in de media. Natuurlijk kan ik niet alles weten.. Maar ik vrees dat je ergens een link verkeerd legt..

Dus nogmaals bron..
pi_77302336
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:57 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Ik volg alle scientology gebeuren in de media. Natuurlijk kan ik niet alles weten.. Maar ik vrees dat je ergens een link verkeerd legt..

Dus nogmaals bron..
sorry scientology god/ kenner. Ik leg het je hierboven net uit. En ik kijk al paar jaar lang elke week opsporing verzocht en ik leg geen 'foute' link.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:07:52 #261
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_77302648
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

sorry scientology god/ kenner. Ik leg het je hierboven net uit. En ik kijk al paar jaar lang elke week opsporing verzocht en ik leg geen 'foute' link.
Het is toch niet zo raar dat ik om een bron vraag ? Je doet net alsof ik je op je woord aan moet nemen.. Op dit forum komen ook mensen die zeker weten dat ze ufo's gezien hebben, of die zeker weten dat 9/11 door bush uitgevoerd was.. Die hebben ook geen duidelijke bronnen.. Dus ik geloof het niet tot ik nieuws lees van een officieel media ( voor zo ver die te vertrouwen zijn..)
pi_77302801
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:07 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Het is toch niet zo raar dat ik om een bron vraag ? Je doet net alsof ik je op je woord aan moet nemen.. Op dit forum komen ook mensen die zeker weten dat ze ufo's gezien hebben, of die zeker weten dat 9/11 door bush uitgevoerd was.. Die hebben ook geen duidelijke bronnen.. Dus ik geloof het niet tot ik nieuws lees van een officieel media ( voor zo ver die te vertrouwen zijn..)
Youtube filmpjes zijn duidelijke bronnen, ja!

Neuh, in het algemeen probeert men hier wel hun ideeën te onderbouwen met informatie van andere websites. Helaas is die informatie vaak alleen op sites als zappruder enzo te vinden en niet op andere, dus is het vaak moeilijk om dat weer allemaal op echtheid te controleren.
Desalniettemin waarderen we het hier idd als men met een bron aan komt huppellen!
pi_77311015
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:15 schreef Bill_E het volgende:
Auditing kost tegenwoordig rond de 16 euro per uur.. Die tarieven zijn enorm gedaald.
Mijn diensten kosten zoon 70 euro per uur .. Al heeft dat niets met auditing te maken.

Verder ben ik wel echt benieuwd hoeveel leden er echt zijn.. Ik denk ook niet dat de meeste er mee te koop lopen. Dat ze sceintoloog zijn..
In de VS zo'n 25.000 in 2008, minder dan de helft dan in 2001. Fastest growing religion in the world.

"the American Religion Identification Survey, reported the estimated number of Americans who identify as Scientologists plummeted from 55,000 in 2001 to 25,000 in 2008."

http://www.huffingtonpost(...)leased_n_415884.html
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:00:35 #264
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_77311726
even terug te komen op tongytongylickylicky verhaal.
Zou kunnen dat ie hier op doelde:
http://www.vn.nl/Wad-mediabank-pagina/Een-pratende-moordenaar.htm
Maargoed dat heeft weinig te maken met moord in opdracht van sceintology. Of je moet iedere moordenaar die een bepaald "geloofsovertuiging" heeft een moordenaar van zijn "kerk" willen noemen..
pi_77441508
Op 31 december 2009 stapte Thomas Ciancio bij zijn zakenpartner, Rex Fowler, binnen om zijn laatste betaling in ontvangst te nemen omdat hij ontslag had genomen.
Wat er zich precies heeft afgespeeld is nog steeds niet duidelijk, maar feit is dat directeur Rex Fowler zijn ex-partner Thomas Ciancio 3 keer door het hoofd schoot en vervolgens zichzelf via de mond door het hoofd schoot waarbij de kogel door de voorkant van zijn hersens ging. Ciancio, 22 jaar oud, stierf ter plekke, Fowler werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht en is inmiddels aangeklaagd voor moord.
Rex Fowler is lid van de sekte die zichzelf Church of Scientology noemt, en heeft, naar nu blijkt, grote bedragen uit het bedrijf naar de sekte geloodst.

Toch vreemd, als je bedenkt dat Fowler het tot OT (operating Thetan) VII, en dat is héél hoog, zoals bijvoorbeeld Tom Cruise, heeft geschopt. Hij wordt verondersteld macht te hebben over materie, energie, ruimte en tijd (MEST) en behoort tot de meest ethische groep op de werld. En dan schiet je je ex-businesspartner 3 kogels door zijn kop en probeert zelfmoord te plegen wat dan ook nog eens mislukt?

Men vermoed dat het feit dat Fowler geld van zijn bedrijf aan de sekte gaf mogelijk de oorzaak is voor het opstappenvan Ciancio, een zeer belangrijk man binnen het Software Design bedrijf van Fowler.

http://ocmb.xenu.net/ocmb/viewtopic.php?t=31918
pi_77618689
wat er ook in die disclaimer staat, ik mijn mening is dat de scientology sekte en zijn volgers psychische problemen hebben die zelfs een hogere macht niet voor ze kan oplossen, en ga nu niet allemaal hierop reageren en mij afzeiken, want dat interesseert mij totaal niets! en nou opzoutte met je buitenaardse wezen en onzin praatjes

auf wiederschnietzel
pi_77642474
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 05:02 schreef SalamPax_050 het volgende:
wat er ook in die disclaimer staat, ik mijn mening is dat de scientology sekte en zijn volgers psychische problemen hebben die zelfs een hogere macht niet voor ze kan oplossen, en ga nu niet allemaal hierop reageren en mij afzeiken, want dat interesseert mij totaal niets! en nou opzoutte met je buitenaardse wezen en onzin praatjes

auf wiederschnietzel
top bijdrage, diep! (en vooral ook heel erg stoer)

on topic: was deze al gepost?

mooie illustratie van de harassment-technieken
Op maandag 24 augustus 2009 11:04 schreef Salvad0R het volgende:
Aan alle chicks; eet/drink geen light producten, krijg je tumoren van.
  donderdag 4 februari 2010 @ 21:51:32 #268
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_77646532

2+2 = geen 4?

Maar wat jij wil??
Hij zou zo reclame kunnen maken voor 'The Secret'.
Volg je hart, gebruik je verstand.
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:51:11 #269
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_77649983
Scientologie of Science- fiction?

Nog een beetje lachen voor 't slapen.
Trusten.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:41:07 #270
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_77799605
Dit filmpje illustreerd wel aardig waarom tv voor het grootste deel gecontrolleerd wordt en internet vrijer is. Dat neemt niet weg dat er ook veel bullshit op te vinden is, maar wel met enige kans voor de niet- hierarchische samenleving om vrij gebruik te maken van media.

pi_77802071
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:07 schreef Bill_E het volgende:

[..]

maar je gellooft wel wat op tv komt ?
ik ben seruis
pi_78692378
Documentaire die ik gevonden had op internet. Panorama: Scientology the Road to Freedom? Uit 1987:

Het programma Koppen op de Belgische televisie had twee weken terug ongeveer ook een interessant bijdrage over Scientology.
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:47:49 #273
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_78693517
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:56 schreef meneerseruis het volgende:

[..]

maar je gellooft wel wat op tv komt ?
Ja ik geloof heilig wat er iedere dag in het leven van de mensen van GTST gebeurt..

Ik vraag om bronnen.. Niets meer niets minder...
pi_78732249
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik volg al jaren de sekte scientology, maar ben dit nergens tegengekomen.
Wel bestaat er een andere sekte, de Orde der Transformanten, gezeteld in Brabant, waar iets dergelijks zich heeft afgespeeld.
quote:
Inval bij religieuze sekte Brabant
De politie heeft een inval gedaan bij de sekte Orde der Transformanten in het Brabantse Hoeven.

Schietpartij

De politie heeft bij de inval twee mannen gearresteerd. Ze worden verdacht van betrokkenheid bij een schietpartij in Rotterdam.
Dode

Bij de schietpartij raakte in augustus een 56-jarige Rotterdammer gewond. De politie wilde niet zeggen of de twee ook lid zijn van de sekte. Bij de inval waren 80 agenten betrokken.
'Geen sekte'

De orde, die zelf ontkent een sekte te zijn, kwam eerder in opspraak toen ex-leden beweerden te zijn gehersenspoeld door de leider van de religieuze beweging.
Ik weet zeker dat je hiermee in de verkeerde war ligt.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 06:02:51 #275
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_78760431
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:13 schreef PeterSchilte het volgende:

[..]

Ik volg al jaren de sekte scientology, maar ben dit nergens tegengekomen.
Wel bestaat er een andere sekte, de Orde der Transformanten, gezeteld in Brabant, waar iets dergelijks zich heeft afgespeeld.
[..]

Ik weet zeker dat je hiermee in de verkeerde war ligt.
Dat bedoel ik dus, bedankt peter.
pi_78760532
Tja iemand wilde mij ook al eens tot die sekte bekeren. Heb ik toch maar ff voor bedankt!
pi_79047089
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 06:31 schreef ToT het volgende:
Tja iemand wilde mij ook al eens tot die sekte bekeren. Heb ik toch maar ff voor bedankt!
Oh ja?, kwamen ze bij je aan de deur?
pi_79053989
weet iemand wanneer er weer een protest is tegen scientology?
ik ben seruis
pi_79072277
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 08:38 schreef quirina het volgende:

[..]

Oh ja?, kwamen ze bij je aan de deur?
Neuh, een dierbaar iemand zit er bij.
pi_131832277
Actrice Leah Remini, bekend uit de serie King of Queens, gaat in de rechtbank getuigen tegen de Scientologybeweging en de huidige leider.

Leah viel in juli van dit jaar van haar geloof. Er dient op 15 oktober een zaak in Los Angeles tegen de organisatie en voorman David Miscavige, meldt RadarOnline.

De actrice getuigt ten faveure van Monique Rathbun, de vrouw van een vroegere Scientologytopman Marty. Zij heeft een zaak aangespannen om de "intimidatiepraktijken" waar de beweging zich volgens haar schuldig aan maakt.

Rathburn keerde de organisatie in 2004 de rug toe. Zijn echtgenote vroeg deze maand een straatverbod aan tegen Miscavige en kreeg die ook. Hij bleef het echtpaar lastigvallen.

Leah zou volgens bronnen onder meer kunnen bevestigen hoe er met ijzeren vuist wordt geregeerd en hoe ver de intimidaties gaan.
(Telegraaf)

Ben benieuwd wat er van terecht komt. :)
★★★
pi_131834173
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 01:05 schreef ajacied4lf het volgende:
Actrice Leah Remini, bekend uit de serie King of Queens, gaat in de rechtbank getuigen tegen de Scientologybeweging en de huidige leider.

Leah viel in juli van dit jaar van haar geloof. Er dient op 15 oktober een zaak in Los Angeles tegen de organisatie en voorman David Miscavige, meldt RadarOnline.

De actrice getuigt ten faveure van Monique Rathbun, de vrouw van een vroegere Scientologytopman Marty. Zij heeft een zaak aangespannen om de "intimidatiepraktijken" waar de beweging zich volgens haar schuldig aan maakt.

Rathburn keerde de organisatie in 2004 de rug toe. Zijn echtgenote vroeg deze maand een straatverbod aan tegen Miscavige en kreeg die ook. Hij bleef het echtpaar lastigvallen.

Leah zou volgens bronnen onder meer kunnen bevestigen hoe er met ijzeren vuist wordt geregeerd en hoe ver de intimidaties gaan.
(Telegraaf)

Ben benieuwd wat er van terecht komt. :)
Hier een uitgebreid artikel erover: http://tonyortega.org/201(...)-lawsuit/#more-10621
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 11:51:47 #283
249559 crew  Lavenderr
pi_131838593
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 07:48 schreef STING het volgende:

[..]

Hier een uitgebreid artikel erover: http://tonyortega.org/201(...)-lawsuit/#more-10621
Dapper van Leah Remini.

David Miscavige is echt een duivels persoon.
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:03:05 #284
249559 crew  Lavenderr
pi_131838943
De verdwenen vrouw van David Miscavige, Shelly

http://tonyortega.org/201(...)et-out-only-one-way/
pi_131846037
Wat een gezeur, die disclaimers. Alsof de advocaten van dat fantasiekerkje bij FOK aankloppen als hier wat mensen hun mening geven. :')
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:56:06 #286
249559 crew  Lavenderr
pi_131846296
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:47 schreef Budapestenaar het volgende:
Wat een gezeur, die disclaimers. Alsof de advocaten van dat fantasiekerkje bij FOK aankloppen als hier wat mensen hun mening geven. :')
Nee is geen gezeur. Kan FOK! echt in de problemen brengen.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 16:20:06 #287
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_131847034
L Ron was goed bevriend met satanist Crowley
pi_131847377
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:03 schreef Lavenderr het volgende:
De verdwenen vrouw van David Miscavige, Shelly

http://tonyortega.org/201(...)et-out-only-one-way/
Tegenwoordig is niet alleen de vrouw van David Miscavige al een tijdje verdwenen.

Tommy Davis is ook van het front verdwenen en niets meer van te vinden.
Tommy Davis was/is is de gene die de BBC presentator over de rooie kreeg met zijn communiceer 'technieken'

You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_131847424
En daarbij komt, dat het best jammer is dat FOk! moet 'buigen' voor een instantie als Scientology.
Hoe krijgen ze het toch elke keer voor elkaar...
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 16:35:45 #290
249559 crew  Lavenderr
pi_131847456
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 16:34 schreef schommelstoel het volgende:
En daarbij komt, dat het best jammer is dat FOk! moet 'buigen' voor een instantie als Scientology.
Hoe krijgen ze het toch elke keer voor elkaar...
Het is echt een enge organisatie die blijkbaar machtiger zijn dan alle andere obscure sektes bij elkaar.
pi_131847910
Ze zijn al een tijdje online te vinden eigenlijk, maar de gesprekken van Jenna Miscavige zeggen toch ook al genoeg.

Het nichtje van David ja, die heeft een tijd geleden ook een boekje open gedaan "letterlijk'.
Ze heeft een boek geschreven over haar belevenissen tijdens haar 'verblijf' in scientologie.

Zelfs de zoon van L.Ron Hubbard heeft zo'n 20 jaar geleden al aangegeven dat scam is, en puur lust op het verdienen van geld.

Vorige maand gekeken naar de film 'The Master' waar je ziet dat Hubbard gewoon een groot fantast was en zichzelf allemaal titels gaf die nooit werkelijk bewezen zijn.
De film is gemaakt door een goede vriend van Tom Cruise, althans, goede vriend totdat deze film tot stand kwam.
Cruise zou hebben gevraagd een aantal scene's niet in de film te plaatsen, gelukkig boog Paul Thomas Anderson niet voor Cruise, en heeft de scene's er gewoon ingelaten.
Wat tot woede uitbarstte bij Cruise.

En ik ben mij bewust van de 'disclaimer' die in het OP staat.
Ik ben van mening dat als scientologie de 'gewone' mens aparte bijnamen mag geven, en meningen hebben die ik niet door de beugel vind kunnen, dan ben ik van mening dat ik het zelfde kan en mag doen, maar dan vanuit het standpunt van een niet scientoloog
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:32:59 #292
249559 crew  Lavenderr
pi_131850439
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 16:33 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Tegenwoordig is niet alleen de vrouw van David Miscavige al een tijdje verdwenen.

Tommy Davis is ook van het front verdwenen en niets meer van te vinden.
Tommy Davis was/is is de gene die de BBC presentator over de rooie kreeg met zijn communiceer 'technieken'

Tommy is uit de gratie.

http://tonyortega.org/201(...)-former-mouthpieces/
pi_131877160
Ooit 's naar binnen gelokt voor een persoonlijkheidstest tijdens een tripje in Milaan. Was leuk, paar boeken gekocht uit interesse. Nooit gelezen nog, maar wil ik nog wel eens doen. Niet om die kerk aan te hangen, want da's niets voor mij, maar uit interesse.
  Moderator zaterdag 5 oktober 2013 @ 19:33:10 #294
249559 crew  Lavenderr
pi_131879341
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 18:01 schreef Scrummie het volgende:
Ooit 's naar binnen gelokt voor een persoonlijkheidstest tijdens een tripje in Milaan. Was leuk, paar boeken gekocht uit interesse. Nooit gelezen nog, maar wil ik nog wel eens doen. Niet om die kerk aan te hangen, want da's niets voor mij, maar uit interesse.
Wat vond je er leuk aan? Die test?
pi_131879401
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 19:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat vond je er leuk aan? Die test?
Ja, en de analyse ervan. Moest ik met zo'n oud mannetje praten die mij wel ging vertellen wat er mis met me was en wat scientology voor me kon betekenen enzo.
  Moderator zaterdag 5 oktober 2013 @ 19:36:19 #296
249559 crew  Lavenderr
pi_131879444
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 19:35 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, en de analyse ervan. Moest ik met zo'n oud mannetje praten die mij wel ging vertellen wat er mis met me was en wat scientology voor me kon betekenen enzo.
Wel een geluk dat je er niet ingetrapt bent en dat de schade tot een paar boeken beperkt is gebleven.
pi_131883693
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 19:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wel een geluk dat je er niet ingetrapt bent en dat de schade tot een paar boeken beperkt is gebleven.
Meer wijsheid dan geluk, ik wist al een beetje van de praktijken en dergelijke, toch vond ik het interessant en waren de mensen ook gewoon vriendelijk (logisch ook).
  Moderator zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:54:34 #298
249559 crew  Lavenderr
pi_131883786
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 21:52 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Meer wijsheid dan geluk, ik wist al een beetje van de praktijken en dergelijke, toch vond ik het interessant en waren de mensen ook gewoon vriendelijk (logisch ook).
Ja logisch. Die dachten een lekkere vis binnen te hengelen.
pi_131933408
ik neem aan dat dit topic een vervolg gaat krijgen?
  Moderator maandag 7 oktober 2013 @ 13:09:28 #300
249559 crew  Lavenderr
pi_131933592
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 13:02 schreef schommelstoel het volgende:
ik neem aan dat dit topic een vervolg gaat krijgen?
Lijkt me wel Schommelstoel . Ga je gang ^O^
pi_131942671
Doe ik het wel! Poef!
★★★
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')