Inderdaad, had te maken met een wetswijziging. Jammer, gemiste kansquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:15 schreef PeterSchilte het volgende:
Naar ik begrepen heb is scientology niet verboden omdat het niet kon. De Franse wet was namelijk veranderd in die zin dat frauderende organisaties niet langer verboden konden worden. Dat was het geval op het moment dat de aanklacht tegen scientology werd ingediend. Inmiddels is die wet weer gewijzigd, maar kan niet meer toegepast worden op scientology. Daardoor zou het onwettig zijn scientology te verbieden.
Maar 600.000 euro boete is best een aardig bedrag.
Waar ik tevergeefs naar zocht is of scientology ook veroordeeld is in het terugbetalen van de, wegens deze veroordeling, frauduleus ontvangen betalingen van de klagers.
Maar misschien dat daar een civiele procedure voor volgt.
purification rundown waar mensen overdosissen vitamines binnenkrijgen die kunnen lijden tot hersenschade blijkbaar.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:58 schreef Bill_E het volgende:
Staat er ook ergens genoemd wat er onder "illegal exercise of pharmacy" valt?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:04 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
".....and ordered to pay for the details of the conviction to be published in the major French and English-language news outlets including Le Monde, Le Figaro, Libération, the Herald Tribune and Time Magazine."
nicequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:33 schreef PeterSchilte het volgende:
Dat moet een gevoelige dreun zijn in het gezicht van baas Miscavige! Er zullen zeker een aantal mensen persoonlijk kennis gaan maken met de strafkampen van de sekte.
ik heb een en ander hier verzameld:
http://www.scamofscientology.nl/paginaactueel.html
Heb je wat meer info m.b.t. "strafkampen" ? Ben daar benieuwd naarquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:33 schreef PeterSchilte het volgende:
Dat moet een gevoelige dreun zijn in het gezicht van baas Miscavige! Er zullen zeker een aantal mensen persoonlijk kennis gaan maken met de strafkampen van de sekte.
ik heb een en ander hier verzameld:
http://www.scamofscientology.nl/paginaactueel.html
RPF's zijn de strafkampen of strafkolonies van de sekte. Ze zijn ooit gestart op het schip de Apollo waar Hubbard mee rond voer. RPF staat voor Rehabilitation Project Force. Het werd speciaal ingesteld om leden van het elitecorps van de sekte, de Sea Org(anization), te "rehabiliteren", een eufemisme voor straffen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:11 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Heb je wat meer info m.b.t. "strafkampen" ? Ben daar benieuwd naar
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 00:00 schreef poldergeist het volgende:
Waarom heeft Scientology eigenlijk een Christuskruis als symbool in de 'T' van de naam Scientology.
Bron: Scientology Kerk A'damquote:Dit is een kruis met acht punten die de acht dynamieken van het leven vertegenwoordigen, via welke een individu probeert voort te bestaan. Deze onderdelen zijn: de drang om te bestaan als zelf, als een individu; de drang om voort te bestaan via creativiteit, waaronder het gezin en het grootbrengen van kinderen; de drang om voort te bestaan via een groep individuen of als een groep; de drang om voort te bestaan via de hele mensheid en als de hele mensheid; de drang om voort te bestaan als levensvormen en met behulp van levensvormen zoals zoogdieren, vogels, insecten, vissen en vegetatie; de drang om voort te bestaan door het fysisch universum en elk van haar onderdelen; de drang om voort te bestaan als geestelijke wezens of de drang om als het leven zelf voort te bestaan; de drang naar bestaan als oneindigheid. Het Scientology kruis symboliseert het vermogen een gelukkig leven te leiden in ieder van deze aspecten van het bestaan.
Er kan nog worden opgemerkt dat het kruis als symbool al voor de komst van het Christendom bestond.
Ik heb nog even wat gezocht op RPF en kwam dit briljante artikel tegen.quote:
Ik vind dit een van de betere documentaires die ik gezien heb over het onderwerp. Alleen een beetje oud.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:41 schreef poldergeist het volgende:
Ook een heel interessant report van twee uur lang. Ik heb hem bijna helemaal bekeken en mij is veel meer duidelijk geworden. Dit is een report waar zowel Scientology officials, celebraties, gewone Scientology leden, oud-Scientology leden, journalisten en cult-experts aan het woord komen.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:23 schreef Dragorius het volgende:
Alles in het belang van Fok, Salvad0r. Fok! zit niet te wachten op een eventuele slepende procedure, daar staat scientology namelijk bekend om. Vandaar.
Je mag ook terecht beargumenteerde punten hier in de groep gooien. Maar geen claims zonder bewijs.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:42 schreef P8 het volgende:
[..]!!!
En de Islam/Bijbel/Thora/andere religieuze meuk, mogen wel snoeihard (terecht) beargumenteerd afgezeken worden? Wat is dit ongelofelijk zielig.
Scientology is een kansloze nieuwe religie die niks anders doet dan indoctrineren. Alle mensen die lid worden van deze kansloze beweging mogen met hun gehele familie een nekschot krijgen om deze vorm van "gebrek aan ruggengraat" volledig uit onze genenpoel te verwijderen.
Iedereen die ook maar enigszins verstand heeft kan zien dat deze religie niks anders doet dan mensenlevens vernaggelen en ontzettend veel winst maken.
De enige manier door dit tegen te gaan is door vuur met vuur te bestrijden. Fok laat in dit topic zien te laf te zijn om te staan voor de vrijheid van meningsuiting die het internet met zich meebrengt.
Dat hoort dus niet in dit topic....quote:
Een beetje humor hoort in bijna elk topicquote:Op donderdag 5 november 2009 21:28 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Dat hoort dus niet in dit topic....
Lees de OP dan gewoon evenquote:Op donderdag 5 november 2009 21:29 schreef STING het volgende:
[..]
Een beetje humor hoort in bijna elk topic
Tja dat is copyright werk. Dus haal die link maar weg.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:12 schreef Resistor het volgende:
Hoe zat het ook alweer met die gelekte documenten van scientology?
24 januari 2008 heeft een hacker (ik vermoed van 4chan) die dingen gepubliceerd.
bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)tte_weken_met_d.htmlquote:'Tom Cruise praatte weken met deurkrukken'
Tom Cruise blijft maar in het nieuws komen door zijn Scientology avonturen. Nu heeft een oud Scientology-leerling van de acteur een heel boek geschreven over de bizarre methodes van Tom Cruise waarmee hij de controle over zijn leven wil behouden.
Volgens de oud leerling, ene Marc bracht Tom namelijk wekenlang pratend door tegen boeken, flessen en deurkrukken. "Het staat bekend als de boeken- en flessenroutine", aldus Marc tegenover Perezhilton. "En het helpt je om het vermogen dingen te controleren en gecontroleerd te worden te herstellen."
Ik ben tegen de manier waarop de organisatie met mensen omgaat. En ik vind Hubbard een gevaarlijke charlatan.quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:36 schreef Bill_E het volgende:
Peter, welkom op dit forum !
Jij bent in principe tegen alles wat met scientology of met Hubbard te maken heeft als ik het goed begrijp ?
Hoe kan met dat 'window-dressing' dan bekostigen? Dat loopt toch in de miljoenen?quote:Op donderdag 3 december 2009 05:37 schreef PeterSchilte het volgende:
Ondanks de wereldwijd geconstateerde leegloop bij de Church of Scientology is de Nederlandse vestiging in Amsterdam op zoek naar een gebouw dat meer ruimte biedt dan het huidige gebouw aan de Nieuwezijds Voorburgwal. Dit gebeurt kennelijk in overeenstemming met een trend die al enkele jaren geleden begon in de Verenigde Staten. Daar worden regelmatig grote gebouwen aangekocht die groter en luxer zijn dan de gebouwen waar de kerk vaak al vele jaren is gevestigd. Vreemd hieraan is echter dat mensen rapporteren dat de bestaande gebouwen op elk moment van de dag vrijwel uitgestorven zijn en parkeerplaatsen bijna verlaten.
Ondanks het feit dat het ene na het andere onderzoek aantoont dat meer en meer mensen de kerk verlaten verklaart leider David Miscavige, en in zijn kielzog alle kerkelijke woordvoerders, dat de kerk nog steeds een enorme groei doormaakt. Het lijkt er alleszins op dat er sprake is van “window dressing”, m.a.w. dat de leiding van de kerk door de aankoop van steeds grotere en steeds luxere gebouwen haar leden en de buitenwereld wil doen geloven dat de kerk inderdaad nog steeds groeit, ondanks de allesbehalve rooskleurige resultaten van de diverse onderzoeken.
Afhankelijk van het onderzoek varieren de geschatte aantallen leden wereldwijd momenteel tussen de 100.000 en 200.000 leden, terwijl de kerk zelf al jarenlang beweert meer dan 10.000.000 leden wereldwijd te hebben.
Maar in een interview moest toenmalig, en inmiddels uitgetreden, hoofd Publieke Zaken Mike Rinder erkennen dat die 10.000.000 ook alle mensen omvat die ooit één cursus of één boek van de kerk hadden gekocht.
Je wil niet hoeveel de cursussen kosten en daarnaast hebben ze zeer lage personeelskosten. (Sea Org, praktisch gratis)quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe kan met dat 'window-dressing' dan bekostigen? Dat loopt toch in de miljoenen?
Dus geld is geen probleem voor ze.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:54 schreef STING het volgende:
[..]
Je wil niet hoeveel de cursussen kosten en daarnaast hebben ze zeer lage personeelskosten. (Sea Org, praktisch gratis)
Helaas moeten ze enorm serieus genomen worden. Niet als religie op zich, maar om alles daaromheen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:22 schreef P8 het volgende:
kutkick
een religie die disclaimers nodig heeft in internetfora kan en mag niet serieus genomen worden.
Jah, zoals bijvoorbeeld het ronselen van leden, die het liefst een zo groot mogelijke portemonnee hebben. Daarom maken ze zich geen druk om geld.quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Helaas moeten ze enorm serieus genomen worden. Niet als religie op zich, maar om alles daaromheen.
Denk het niet Media. Daar hebben ze financieel gezien niets aan. Ze hebben liever kapitaalkrachtige leden heb ik het idee.quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:28 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jah, zoals bijvoorbeeld het ronselen van leden, die het liefst een zo groot mogelijke portemonnee hebben. Daarom maken ze zich geen druk om geld.
Vraag me dan ook af of een zwerver wel welkom is bij scientology.
Precies, alles er om heen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Helaas moeten ze enorm serieus genomen worden. Niet als religie op zich, maar om alles daaromheen.
Zeker wel: degenen die de sessies van het cleanen van alen-geesten uit je bloed niet kunnen betalen, moeten een contractje tekenen dat ze in dienst komen daar. Volgens oud-leden gaat het om onmenselijk veel werk en onmenselijk veel uren per dag. (Ik heb er ff geen bronnen voor, maar je hoort het vaak zat.)quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:28 schreef mediaconsument het volgende:
Vraag me dan ook af of een zwerver wel welkom is bij scientology.
Oh? Dus dat kan wel? Dacht altijd dat ze alleen rijke mensen wilden hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Zeker wel: degenen die de sessies van het cleanen van alen-geesten uit je bloed niet kunnen betalen, moeten een contractje tekenen dat ze in dienst komen daar. Volgens oud-leden gaat het om onmenselijk veel werk en onmenselijk veel uren per dag. (Ik heb er ff geen bronnen voor, maar je hoort het vaak zat.)
bron.. klinkt als een broodje aap namelijkquote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Tijd geleden kwamen ze ook naar voren in Opsporing Verzocht. Was een moordaanslag gepleegd op iemand die uit de Scientology kerk gestapt was. Werd niet op prijs gesteld dus
Bron? Ik heb het zelf gezien. Ik heb nog gezocht op de site van opsoring verzocht maar dat gaat maar tot de helft van 2009. Het kwam er op neer dat het slachtoffer al tijden werd gevolgd (ook met peilzenders onder zijn auto) en dat er werd aangebeld door iemand verkleed in tnt kleding om te checken of hij/ zij thuis was. En daarna is diegene neergeschoten. Ik weet het niet meer precies, maar ik zuig dit niet uit me duimquote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:07 schreef Bill_E het volgende:
[..]
bron.. klinkt als een broodje aap namelijk
Ik volg alle scientology gebeuren in de media. Natuurlijk kan ik niet alles weten.. Maar ik vrees dat je ergens een link verkeerd legt..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:54 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Bron? Ik heb het zelf gezien. Ik heb nog gezocht op de site van opsoring verzocht maar dat gaat maar tot de helft van 2009. Het kwam er op neer dat het slachtoffer al tijden werd gevolgd (ook met peilzenders onder zijn auto) en dat er werd aangebeld door iemand verkleed in tnt kleding om te checken of hij/ zij thuis was. En daarna is diegene neergeschoten. Ik weet het niet meer precies, maar ik zuig dit niet uit me duim
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:57 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Ik volg alle scientology gebeuren in de media. Natuurlijk kan ik niet alles weten.. Maar ik vrees dat je ergens een link verkeerd legt..
Dus nogmaals bron..
Het is toch niet zo raar dat ik om een bron vraag ? Je doet net alsof ik je op je woord aan moet nemen.. Op dit forum komen ook mensen die zeker weten dat ze ufo's gezien hebben, of die zeker weten dat 9/11 door bush uitgevoerd was.. Die hebben ook geen duidelijke bronnen.. Dus ik geloof het niet tot ik nieuws lees van een officieel media ( voor zo ver die te vertrouwen zijn..)quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
sorry scientology god/ kenner. Ik leg het je hierboven net uit. En ik kijk al paar jaar lang elke week opsporing verzocht en ik leg geen 'foute' link.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:07 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Het is toch niet zo raar dat ik om een bron vraag ? Je doet net alsof ik je op je woord aan moet nemen.. Op dit forum komen ook mensen die zeker weten dat ze ufo's gezien hebben, of die zeker weten dat 9/11 door bush uitgevoerd was.. Die hebben ook geen duidelijke bronnen.. Dus ik geloof het niet tot ik nieuws lees van een officieel media ( voor zo ver die te vertrouwen zijn..)
In de VS zo'n 25.000 in 2008, minder dan de helft dan in 2001. Fastest growing religion in the world.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:15 schreef Bill_E het volgende:
Auditing kost tegenwoordig rond de 16 euro per uur.. Die tarieven zijn enorm gedaald.
Mijn diensten kosten zoon 70 euro per uur.. Al heeft dat niets met auditing te maken.
Verder ben ik wel echt benieuwd hoeveel leden er echt zijn.. Ik denk ook niet dat de meeste er mee te koop lopen. Dat ze sceintoloog zijn..
top bijdrage, diep!quote:Op donderdag 4 februari 2010 05:02 schreef SalamPax_050 het volgende:
wat er ook in die disclaimer staat, ik mijn mening is dat de scientology sekte en zijn volgers psychische problemen hebben die zelfs een hogere macht niet voor ze kan oplossen, en ga nu niet allemaal hierop reageren en mij afzeiken, want dat interesseert mij totaal niets! en nou opzoutte met je buitenaardse wezen en onzin praatjes
auf wiederschnietzel
maar je gellooft wel wat op tv komt ?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:07 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Het is toch niet zo raar dat ik om een bron vraag ? Je doet net alsof ik je op je woord aan moet nemen.. Op dit forum komen ook mensen die zeker weten dat ze ufo's gezien hebben, of die zeker weten dat 9/11 door bush uitgevoerd was.. Die hebben ook geen duidelijke bronnen.. Dus ik geloof het niet tot ik nieuws lees van een officieel media ( voor zo ver die te vertrouwen zijn..)
Ja ik geloof heilig wat er iedere dag in het leven van de mensen van GTST gebeurt..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:56 schreef meneerseruis het volgende:
[..]
maar je gellooft wel wat op tv komt ?
Ik volg al jaren de sekte scientology, maar ben dit nergens tegengekomen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Tijd geleden kwamen ze ook naar voren in Opsporing Verzocht. Was een moordaanslag gepleegd op iemand die uit de Scientology kerk gestapt was. Werd niet op prijs gesteld dus
Ik weet zeker dat je hiermee in de verkeerde war ligt.quote:Inval bij religieuze sekte Brabant
De politie heeft een inval gedaan bij de sekte Orde der Transformanten in het Brabantse Hoeven.
Schietpartij
De politie heeft bij de inval twee mannen gearresteerd. Ze worden verdacht van betrokkenheid bij een schietpartij in Rotterdam.
Dode
Bij de schietpartij raakte in augustus een 56-jarige Rotterdammer gewond. De politie wilde niet zeggen of de twee ook lid zijn van de sekte. Bij de inval waren 80 agenten betrokken.
'Geen sekte'
De orde, die zelf ontkent een sekte te zijn, kwam eerder in opspraak toen ex-leden beweerden te zijn gehersenspoeld door de leider van de religieuze beweging.
Dat bedoel ik dus, bedankt peter.quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:13 schreef PeterSchilte het volgende:
[..]
Ik volg al jaren de sekte scientology, maar ben dit nergens tegengekomen.
Wel bestaat er een andere sekte, de Orde der Transformanten, gezeteld in Brabant, waar iets dergelijks zich heeft afgespeeld.
[..]
Ik weet zeker dat je hiermee in de verkeerde war ligt.
Oh ja?, kwamen ze bij je aan de deur?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 06:31 schreef ToT het volgende:
Tja iemand wilde mij ook al eens tot die sekte bekeren. Heb ik toch maar ff voor bedankt!
Neuh, een dierbaar iemand zit er bij.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:38 schreef quirina het volgende:
[..]
Oh ja?, kwamen ze bij je aan de deur?
Hier een uitgebreid artikel erover: http://tonyortega.org/201(...)-lawsuit/#more-10621quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:05 schreef ajacied4lf het volgende:
Actrice Leah Remini, bekend uit de serie King of Queens, gaat in de rechtbank getuigen tegen de Scientologybeweging en de huidige leider.
Leah viel in juli van dit jaar van haar geloof. Er dient op 15 oktober een zaak in Los Angeles tegen de organisatie en voorman David Miscavige, meldt RadarOnline.
De actrice getuigt ten faveure van Monique Rathbun, de vrouw van een vroegere Scientologytopman Marty. Zij heeft een zaak aangespannen om de "intimidatiepraktijken" waar de beweging zich volgens haar schuldig aan maakt.
Rathburn keerde de organisatie in 2004 de rug toe. Zijn echtgenote vroeg deze maand een straatverbod aan tegen Miscavige en kreeg die ook. Hij bleef het echtpaar lastigvallen.
Leah zou volgens bronnen onder meer kunnen bevestigen hoe er met ijzeren vuist wordt geregeerd en hoe ver de intimidaties gaan.
(Telegraaf)
Ben benieuwd wat er van terecht komt.
Dapper van Leah Remini.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 07:48 schreef STING het volgende:
[..]
Hier een uitgebreid artikel erover: http://tonyortega.org/201(...)-lawsuit/#more-10621
Nee is geen gezeur. Kan FOK! echt in de problemen brengen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:47 schreef Budapestenaar het volgende:
Wat een gezeur, die disclaimers. Alsof de advocaten van dat fantasiekerkje bij FOK aankloppen als hier wat mensen hun mening geven.
Tegenwoordig is niet alleen de vrouw van David Miscavige al een tijdje verdwenen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:03 schreef Lavenderr het volgende:
De verdwenen vrouw van David Miscavige, Shelly
http://tonyortega.org/201(...)et-out-only-one-way/
Het is echt een enge organisatie die blijkbaar machtiger zijn dan alle andere obscure sektes bij elkaar.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:34 schreef schommelstoel het volgende:
En daarbij komt, dat het best jammer is dat FOk! moet 'buigen' voor een instantie als Scientology.
Hoe krijgen ze het toch elke keer voor elkaar...
Tommy is uit de gratie.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:33 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Tegenwoordig is niet alleen de vrouw van David Miscavige al een tijdje verdwenen.
Tommy Davis is ook van het front verdwenen en niets meer van te vinden.
Tommy Davis was/is is de gene die de BBC presentator over de rooie kreeg met zijn communiceer 'technieken'
Wat vond je er leuk aan? Die test?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:01 schreef Scrummie het volgende:
Ooit 's naar binnen gelokt voor een persoonlijkheidstest tijdens een tripje in Milaan. Was leuk, paar boeken gekocht uit interesse. Nooit gelezen nog, maar wil ik nog wel eens doen. Niet om die kerk aan te hangen, want da's niets voor mij, maar uit interesse.
Ja, en de analyse ervan. Moest ik met zo'n oud mannetje praten die mij wel ging vertellen wat er mis met me was en wat scientology voor me kon betekenen enzo.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat vond je er leuk aan? Die test?
Wel een geluk dat je er niet ingetrapt bent en dat de schade tot een paar boeken beperkt is gebleven.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, en de analyse ervan. Moest ik met zo'n oud mannetje praten die mij wel ging vertellen wat er mis met me was en wat scientology voor me kon betekenen enzo.
Meer wijsheid dan geluk, ik wist al een beetje van de praktijken en dergelijke, toch vond ik het interessant en waren de mensen ook gewoon vriendelijk (logisch ook).quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wel een geluk dat je er niet ingetrapt bent en dat de schade tot een paar boeken beperkt is gebleven.
Ja logisch. Die dachten een lekkere vis binnen te hengelen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Meer wijsheid dan geluk, ik wist al een beetje van de praktijken en dergelijke, toch vond ik het interessant en waren de mensen ook gewoon vriendelijk (logisch ook).
Lijkt me wel Schommelstoel . Ga je gangquote:Op maandag 7 oktober 2013 13:02 schreef schommelstoel het volgende:
ik neem aan dat dit topic een vervolg gaat krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |