Maar wat is dan een Scientologist?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:17 schreef Dragorius het volgende:
Is het zo dat mensen dan via via gerecruteerd worden (bijvoorbeeld via die sites waarbij de link met scientology nog niet 100% helder is) en dan later blijkt dat ze al met 1 been scientologist zijn of wat?
Denk dat het moeilijk is een zwart-witte lijn te leggen. Je zou het jezelf makkelijk kunnen maken door bv. te zeggen iedereen die dat eerste level af heeft gelegd, maar iemand die al 5 jaar bij narconon wordt geïndoctrineerd zou ik persoonlijk ook onder scientology scharen...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:21 schreef STING het volgende:
[..]
Maar wat is dan een Scientologist?
In mijn ogen is dat bijv. iemand die er al ingezogen is, Scientology als zjin redding ziet en "de brug op wil gaan".
veel mensen weten van narkonon alleen maar dat het een afkickgebeuren voor verslaafden is. niet dat het van scientology is, en al helemaal niet dat het zo omstreden als wat is (en verboden in een aantal landen). hoe dat toch kan is mij een raadsel, zelfs in christiane F, wir kinder von bahnhof zoo wordt er een stukje over geschreven. edoch; zelfs hier op fok kwam ik vorig jaar ofzo een dude tegen die dat narkonon helemaal geweldig vond.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Een beetje wel. Bv. narconon of die kindergroepen, eerst de methodes gebruiken & vertellen dat het allemaal belangrijk is, daarna langzaam tot scientology leiden.
Silent indoctrinationquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:06 schreef simmu het volgende:
[..]
veel mensen weten van narkonon alleen maar dat het een afkickgebeuren voor verslaafden is. niet dat het van scientology is, en al helemaal niet dat het zo omstreden als wat is (en verboden in een aantal landen). hoe dat toch kan is mij een raadsel, zelfs in christiane F, wir kinder von bahnhof zoo wordt er een stukje over geschreven. edoch; zelfs hier op fok kwam ik vorig jaar ofzo een dude tegen die dat narkonon helemaal geweldig vond.
Ja inderdaad, dit is hoe het voornamelijk bij scientology gaat, een verbod zou dit een stuk moeilijker maken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:32 schreef ToT het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat bij bepaalde "geloofsstromingen" je langzaam maar zeker gepaaid wordt en je dingen aangepraat worden en dat je zo langzaam maar zeker achter de ideologieën van dat geloof gaat staan.
Je kunt volgens mij dus best wel met 1 been in een geloof staan, zonder dat je je bewust bent van dat het om specifiek dat geloof gaat.
Zoals ik al eerder heb gezegd zijn er hier ook een aantal mensen die hun ideeen verkondigen zonder door de te hebben dat het scientology-ideeen zijn. Alleen hier is het voornamelijk van de cchr i.p.v. narconon.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:06 schreef simmu het volgende:
[..]
veel mensen weten van narkonon alleen maar dat het een afkickgebeuren voor verslaafden is. niet dat het van scientology is, en al helemaal niet dat het zo omstreden als wat is (en verboden in een aantal landen). hoe dat toch kan is mij een raadsel, zelfs in christiane F, wir kinder von bahnhof zoo wordt er een stukje over geschreven. edoch; zelfs hier op fok kwam ik vorig jaar ofzo een dude tegen die dat narkonon helemaal geweldig vond.
och, ik ben absoluut niet gelovig, en al helemaal niet katholiek, maar sommige ideeen en principes die ik erop nahou staan ook in de bijbel.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:14 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja inderdaad, dit is hoe het voornamelijk bij scientology gaat, een verbod zou dit een stuk moeilijker maken.
[..]
Zoals ik al eerder heb gezegd zijn er hier ook een aantal mensen die hun ideeen verkondigen zonder door de te hebben dat het scientology-ideeen zijn. Alleen hier is het voornamelijk van de cchr i.p.v. narconon.
Ja maar ik heb het over feitelijke onjuistheden en lastercampagnes geinitieerd uit scientology. Een beetje alsof jij als niet-christene Fred Phelps na zou gaan praten dat de Irak oorlog door de homo's komt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:30 schreef simmu het volgende:
[..]
och, ik ben absoluut niet gelovig, en al helemaal niet katholiek, maar sommige ideeen en principes die ik erop nahou staan ook in de bijbel.
Je bent tijdreiziger en heb zelf de bijbel geschreven!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:30 schreef simmu het volgende:
[..]
och, ik ben absoluut niet gelovig, en al helemaal niet katholiek, maar sommige ideeen en principes die ik erop nahou staan ook in de bijbel.
daar kom je nu pas achter?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bent tijdreiziger en heb zelf de bijbel geschreven!
Ik zat niet op te lettenquote:
Inderdaad, had te maken met een wetswijziging. Jammer, gemiste kansquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:15 schreef PeterSchilte het volgende:
Naar ik begrepen heb is scientology niet verboden omdat het niet kon. De Franse wet was namelijk veranderd in die zin dat frauderende organisaties niet langer verboden konden worden. Dat was het geval op het moment dat de aanklacht tegen scientology werd ingediend. Inmiddels is die wet weer gewijzigd, maar kan niet meer toegepast worden op scientology. Daardoor zou het onwettig zijn scientology te verbieden.
Maar 600.000 euro boete is best een aardig bedrag.
Waar ik tevergeefs naar zocht is of scientology ook veroordeeld is in het terugbetalen van de, wegens deze veroordeling, frauduleus ontvangen betalingen van de klagers.
Maar misschien dat daar een civiele procedure voor volgt.
purification rundown waar mensen overdosissen vitamines binnenkrijgen die kunnen lijden tot hersenschade blijkbaar.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:58 schreef Bill_E het volgende:
Staat er ook ergens genoemd wat er onder "illegal exercise of pharmacy" valt?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 15:04 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
".....and ordered to pay for the details of the conviction to be published in the major French and English-language news outlets including Le Monde, Le Figaro, Libération, the Herald Tribune and Time Magazine."
nicequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:33 schreef PeterSchilte het volgende:
Dat moet een gevoelige dreun zijn in het gezicht van baas Miscavige! Er zullen zeker een aantal mensen persoonlijk kennis gaan maken met de strafkampen van de sekte.
ik heb een en ander hier verzameld:
http://www.scamofscientology.nl/paginaactueel.html
Heb je wat meer info m.b.t. "strafkampen" ? Ben daar benieuwd naarquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:33 schreef PeterSchilte het volgende:
Dat moet een gevoelige dreun zijn in het gezicht van baas Miscavige! Er zullen zeker een aantal mensen persoonlijk kennis gaan maken met de strafkampen van de sekte.
ik heb een en ander hier verzameld:
http://www.scamofscientology.nl/paginaactueel.html
RPF's zijn de strafkampen of strafkolonies van de sekte. Ze zijn ooit gestart op het schip de Apollo waar Hubbard mee rond voer. RPF staat voor Rehabilitation Project Force. Het werd speciaal ingesteld om leden van het elitecorps van de sekte, de Sea Org(anization), te "rehabiliteren", een eufemisme voor straffen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:11 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Heb je wat meer info m.b.t. "strafkampen" ? Ben daar benieuwd naar
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 00:00 schreef poldergeist het volgende:
Waarom heeft Scientology eigenlijk een Christuskruis als symbool in de 'T' van de naam Scientology.
Bron: Scientology Kerk A'damquote:Dit is een kruis met acht punten die de acht dynamieken van het leven vertegenwoordigen, via welke een individu probeert voort te bestaan. Deze onderdelen zijn: de drang om te bestaan als zelf, als een individu; de drang om voort te bestaan via creativiteit, waaronder het gezin en het grootbrengen van kinderen; de drang om voort te bestaan via een groep individuen of als een groep; de drang om voort te bestaan via de hele mensheid en als de hele mensheid; de drang om voort te bestaan als levensvormen en met behulp van levensvormen zoals zoogdieren, vogels, insecten, vissen en vegetatie; de drang om voort te bestaan door het fysisch universum en elk van haar onderdelen; de drang om voort te bestaan als geestelijke wezens of de drang om als het leven zelf voort te bestaan; de drang naar bestaan als oneindigheid. Het Scientology kruis symboliseert het vermogen een gelukkig leven te leiden in ieder van deze aspecten van het bestaan.
Er kan nog worden opgemerkt dat het kruis als symbool al voor de komst van het Christendom bestond.
Ik heb nog even wat gezocht op RPF en kwam dit briljante artikel tegen.quote:
Ik vind dit een van de betere documentaires die ik gezien heb over het onderwerp. Alleen een beetje oud.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:41 schreef poldergeist het volgende:
Ook een heel interessant report van twee uur lang. Ik heb hem bijna helemaal bekeken en mij is veel meer duidelijk geworden. Dit is een report waar zowel Scientology officials, celebraties, gewone Scientology leden, oud-Scientology leden, journalisten en cult-experts aan het woord komen.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:23 schreef Dragorius het volgende:
Alles in het belang van Fok, Salvad0r. Fok! zit niet te wachten op een eventuele slepende procedure, daar staat scientology namelijk bekend om. Vandaar.
Je mag ook terecht beargumenteerde punten hier in de groep gooien. Maar geen claims zonder bewijs.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:42 schreef P8 het volgende:
[..]!!!
En de Islam/Bijbel/Thora/andere religieuze meuk, mogen wel snoeihard (terecht) beargumenteerd afgezeken worden? Wat is dit ongelofelijk zielig.
Scientology is een kansloze nieuwe religie die niks anders doet dan indoctrineren. Alle mensen die lid worden van deze kansloze beweging mogen met hun gehele familie een nekschot krijgen om deze vorm van "gebrek aan ruggengraat" volledig uit onze genenpoel te verwijderen.
Iedereen die ook maar enigszins verstand heeft kan zien dat deze religie niks anders doet dan mensenlevens vernaggelen en ontzettend veel winst maken.
De enige manier door dit tegen te gaan is door vuur met vuur te bestrijden. Fok laat in dit topic zien te laf te zijn om te staan voor de vrijheid van meningsuiting die het internet met zich meebrengt.
Dat hoort dus niet in dit topic....quote:
Een beetje humor hoort in bijna elk topicquote:Op donderdag 5 november 2009 21:28 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Dat hoort dus niet in dit topic....
Lees de OP dan gewoon evenquote:Op donderdag 5 november 2009 21:29 schreef STING het volgende:
[..]
Een beetje humor hoort in bijna elk topic
Tja dat is copyright werk. Dus haal die link maar weg.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:12 schreef Resistor het volgende:
Hoe zat het ook alweer met die gelekte documenten van scientology?
24 januari 2008 heeft een hacker (ik vermoed van 4chan) die dingen gepubliceerd.
bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)tte_weken_met_d.htmlquote:'Tom Cruise praatte weken met deurkrukken'
Tom Cruise blijft maar in het nieuws komen door zijn Scientology avonturen. Nu heeft een oud Scientology-leerling van de acteur een heel boek geschreven over de bizarre methodes van Tom Cruise waarmee hij de controle over zijn leven wil behouden.
Volgens de oud leerling, ene Marc bracht Tom namelijk wekenlang pratend door tegen boeken, flessen en deurkrukken. "Het staat bekend als de boeken- en flessenroutine", aldus Marc tegenover Perezhilton. "En het helpt je om het vermogen dingen te controleren en gecontroleerd te worden te herstellen."
Ik ben tegen de manier waarop de organisatie met mensen omgaat. En ik vind Hubbard een gevaarlijke charlatan.quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:36 schreef Bill_E het volgende:
Peter, welkom op dit forum !
Jij bent in principe tegen alles wat met scientology of met Hubbard te maken heeft als ik het goed begrijp ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |