abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74100955
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:34 schreef oompaloompa het volgende:
morgen besluit de franse overheid over of scientology in frankrijk verboden wordt of niet.
Spannend.
Hopelijk als Frankrijk daartoe overgaat, Duitsland ook meer gemotiveerd is om het bij hun door te zetten.
pi_74100970
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:54 schreef Evanti het volgende:
Als men het gaat verbieden, gaat het voor sommigen net verleidelijker worden. Er kan dan een "wij tegen de rest van Frankrijk"-beweging ontstaan, waarbij boeken geïmporteerd worden en cursussen gewoon in het buitenland worden gevolgd.
Maar dat zal de drempel toch een stuk hoger leggen en ook zal de instroom van nieuwe leden flink ingedamt worden. Daarnaast schept het mogelijk een precedent voor andere Europese landen.
pi_74101852
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:54 schreef Evanti het volgende:
Als men het gaat verbieden, gaat het voor sommigen net verleidelijker worden. Er kan dan een "wij tegen de rest van Frankrijk"-beweging ontstaan, waarbij boeken geïmporteerd worden en cursussen gewoon in het buitenland worden gevolgd.
Ik betwijfel dat, de voornaamste reden waarom scientology zo eng gevonden wordt i omdat menen helemaal afgesloten raken van de maatschappij. Wanneer alles in het buitenland moet gaat dat niet meer zo makkelijk. Een tweede reden waarom ik het betwijfel is omdat de recrutering van scientology vooral "op straat" gebeurt, niet doordat mensen besluiten bij scientology te willen, info op zoeken en zich daarna aanmelden. Als het verboden is, is het dus moeilijk mensen te winnen & mensen bij zich te houden.

Ook een precedent voor andere landen is natuurlijk heel erg belangrijk, had ik helemaal nog niet eens aan gedacht.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_74101885
Is het zo dat mensen dan via via gerecruteerd worden (bijvoorbeeld via die sites waarbij de link met scientology nog niet 100% helder is) en dan later blijkt dat ze al met 1 been scientologist zijn of wat?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74101919
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:17 schreef Dragorius het volgende:
Is het zo dat mensen dan via via gerecruteerd worden (bijvoorbeeld via die sites waarbij de link met scientology nog niet 100% helder is) en dan later blijkt dat ze al met 1 been scientologist zijn of wat?
Een beetje wel. Bv. narconon of die kindergroepen, eerst de methodes gebruiken & vertellen dat het allemaal belangrijk is, daarna langzaam tot scientology leiden.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_74101979
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:17 schreef Dragorius het volgende:
Maar wat is dan een Scientologist?
In mijn ogen is dat bijv. iemand die er al ingezogen is, Scientology als zjin redding ziet en "de brug op wil gaan".
pi_74102198
Ik kan me wel voorstellen dat bij bepaalde "geloofsstromingen" je langzaam maar zeker gepaaid wordt en je dingen aangepraat worden en dat je zo langzaam maar zeker achter de ideologieën van dat geloof gaat staan.
Je kunt volgens mij dus best wel met 1 been in een geloof staan, zonder dat je je bewust bent van dat het om specifiek dat geloof gaat.
pi_74102219
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:21 schreef STING het volgende:

[..]

Maar wat is dan een Scientologist?
In mijn ogen is dat bijv. iemand die er al ingezogen is, Scientology als zjin redding ziet en "de brug op wil gaan".
Denk dat het moeilijk is een zwart-witte lijn te leggen. Je zou het jezelf makkelijk kunnen maken door bv. te zeggen iedereen die dat eerste level af heeft gelegd, maar iemand die al 5 jaar bij narconon wordt geïndoctrineerd zou ik persoonlijk ook onder scientology scharen...
pi_74103001
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:18 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Een beetje wel. Bv. narconon of die kindergroepen, eerst de methodes gebruiken & vertellen dat het allemaal belangrijk is, daarna langzaam tot scientology leiden.
veel mensen weten van narkonon alleen maar dat het een afkickgebeuren voor verslaafden is. niet dat het van scientology is, en al helemaal niet dat het zo omstreden als wat is (en verboden in een aantal landen). hoe dat toch kan is mij een raadsel, zelfs in christiane F, wir kinder von bahnhof zoo wordt er een stukje over geschreven. edoch; zelfs hier op fok kwam ik vorig jaar ofzo een dude tegen die dat narkonon helemaal geweldig vond.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74103099
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:06 schreef simmu het volgende:

[..]

veel mensen weten van narkonon alleen maar dat het een afkickgebeuren voor verslaafden is. niet dat het van scientology is, en al helemaal niet dat het zo omstreden als wat is (en verboden in een aantal landen). hoe dat toch kan is mij een raadsel, zelfs in christiane F, wir kinder von bahnhof zoo wordt er een stukje over geschreven. edoch; zelfs hier op fok kwam ik vorig jaar ofzo een dude tegen die dat narkonon helemaal geweldig vond.
Silent indoctrination
Mr. Prolapse 2009
pi_74103185
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:32 schreef ToT het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat bij bepaalde "geloofsstromingen" je langzaam maar zeker gepaaid wordt en je dingen aangepraat worden en dat je zo langzaam maar zeker achter de ideologieën van dat geloof gaat staan.
Je kunt volgens mij dus best wel met 1 been in een geloof staan, zonder dat je je bewust bent van dat het om specifiek dat geloof gaat.
Ja inderdaad, dit is hoe het voornamelijk bij scientology gaat, een verbod zou dit een stuk moeilijker maken.
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:06 schreef simmu het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder heb gezegd zijn er hier ook een aantal mensen die hun ideeen verkondigen zonder door de te hebben dat het scientology-ideeen zijn. Alleen hier is het voornamelijk van de cchr i.p.v. narconon.
pi_74104210
Alain Rosenberg -leider scientology frankrijk- is schuldig bevonden aan fraude.
2 jaar gevangenis en 30.000 euro boete zijn de eerste berichten.

http://www.rtlinfo.be/inf(...)--dirigeant-de-fait-

zou kunnen dat het 2 jaar voorwaardelijk is, mijn Frans is niet zo goed. Dit is de eerste keer in een heel erg lange tijd dat iemand van scientology officieel veroordeeld is, doet de pr-machine niet veel goeds, vooral in combinatie met de andere beschuldigingen van deze week & de abc uitzending.

Blijkbaar moet het celebrity center ook nog 400.000 euro betalen.
En 200.000 voor de scientology boekhandel

[ Bericht 33% gewijzigd door oompaloompa op 27-10-2009 11:20:31 ]
pi_74105201
engelse berichten

http://www.france24.com/en/node/4910792
http://www.ajc.com/news/n(...)tion-for-174929.html
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8327569.stm

"Investigating judge Jean-Christophe Hullin spent years examining the group's activities, and in his indictment criticized what he called the Scientologists' "obsession" with financial gain and practices he said were aimed at plunging members into a "state of subjection."

[ Bericht 33% gewijzigd door oompaloompa op 27-10-2009 11:50:39 ]
pi_74105254
Dat zijn behoorlijke straffen
Mr. Prolapse 2009
pi_74105370
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:14 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja inderdaad, dit is hoe het voornamelijk bij scientology gaat, een verbod zou dit een stuk moeilijker maken.
[..]

Zoals ik al eerder heb gezegd zijn er hier ook een aantal mensen die hun ideeen verkondigen zonder door de te hebben dat het scientology-ideeen zijn. Alleen hier is het voornamelijk van de cchr i.p.v. narconon.
och, ik ben absoluut niet gelovig, en al helemaal niet katholiek, maar sommige ideeen en principes die ik erop nahou staan ook in de bijbel.
pi_74105461
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:30 schreef simmu het volgende:

[..]

och, ik ben absoluut niet gelovig, en al helemaal niet katholiek, maar sommige ideeen en principes die ik erop nahou staan ook in de bijbel.
Ja maar ik heb het over feitelijke onjuistheden en lastercampagnes geinitieerd uit scientology. Een beetje alsof jij als niet-christene Fred Phelps na zou gaan praten dat de Irak oorlog door de homo's komt.

Mijn frans is niet goed, maar als ik het goed begrijp is scientology ook verplicht de veroordeling in het engels en frans op hun website te plaatsen
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:37:27 #192
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74105595
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:30 schreef simmu het volgende:

[..]

Je bent tijdreiziger en heb zelf de bijbel geschreven!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_74106720
pi_74107183
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent tijdreiziger en heb zelf de bijbel geschreven!
daar kom je nu pas achter?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:33:38 #195
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74107353
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:27 schreef simmu het volgende:

[..]

daar kom je nu pas achter?
Ik zat niet op te letten
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_74107931
Scientology is niet verboden, maar wel veroordeeld, en de advocaat van scientology gaat in beroep.
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:56:07 #197
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_74108008
bweeh geen verbod
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_74108089
Nou je moet eigenlijk de argumentatie van het hof dan meenemen die vrijwel letterlijk hebben gezegd: aangezien scientology hier al een cult is zou een verbod op scientology legaal gezien inhoudshloos zijn.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:51:04 #199
19194 Oversight
◢◤
pi_74109725

Paul Haggis' Break With Scientology Over Gay Rights

October 26, 2009

In what may prove to be an earth-shaking rupture for the organization, Oscar-winning writer and director Paul Haggis has broken publicly with the Church of Scientology, the Hollywood-centric religion that has recently come under renewed scrutiny for its political positions.

In a scathing letter to the church's celebrity contact, Tommy Davis, Haggis accused the church of hypocrisy and lies, especially regarding its decision to support the anti-gay-marriage proposition on the California ballot last year, Proposition 8.

"I told you I could not, in good conscience, be a member of an organization where gay-bashing was tolerated," Haggis wrote, referring to support for Prop. 8 in the church's San Diego branch. "You promised action. Ten months passed. No action was forthcoming."

He added: "The church's refusal to denounce the actions of these bigots, hypocrites and homophobes is cowardly. I can think of no other word. Silence is consent, Tommy. I refuse to consent."

Haggis, who won the Oscar for co-writing "Crash" in 2006, is one of the most prominent Hollywood members of the church, whose most famous public figures are Tom Cruise and John Travolta.

But the always controversial church has come under pressure recently after the death of Travolta's son, Jett, who was believed to be autistic. The church does not believe in recognizing autism nor in treating it. The church considers mental illness to be psychosomatic and argues that it should be treated through spiritual healing.

Travolta has said his son, who died at 16 of a seizure, had Kawasaki syndrome, a disease of the lymph nodes, and that he had been treated through the church's detoxification programs.Travolta reportedly has been distraught over his son's death and is questioning his decisions to follow church doctrine.

Scientology is a belief system created in 1952 by a charismatic leader L. Ron Hubbard, who wrote the self-help system, Dianetics. It espouses the belief that souls ("thetans") have lived on other planets before living on Earth. The church has long reached out to celebrities as privileged representatives of its beliefs.

In his letter, the director wrote that he had been a member of the church for 35 years. Though he was no longer an active member, he said he had continued to support the church, "as I railed against the intolerance that I believed was directed against it."

But with the church's refusal to distance itself from support from Prop. 8, "Despite all the church's words about promoting freedom and human rights, its name is now in the public record alongside those who promote bigotry and intolerance, homophobia and fear."

The Associated Press spoke to Davis, who denied the church was anti-gay. Davis said the San Diego chapter of the Church of Scientology was incorrectly characterized as supportive of Prop 8.

"We're all for civil rights and the rights of minorities," Davis told the AP. "We know what it is to be a minority and have your rights curtailed. We're very vocal and consistent in our stance on discrimination against anybody. We take it very seriously."

The Prop. 8 support was not Haggis's only complaint about the church, however.

He accused Davis of lying in a CNN interview about church policy regarding the requirement that members distance themselves from any family members who oppose Scientology.

"I saw you deny the church's policy of disconnection," he said. "I was shocked. We all know this policy exists."

Haggis said his own wife "was ordered" to break relations with her parents because of the policy, "because of something absolutely trivial they supposedly did 25 years ago when they resigned from the church. ... For a year and a half, despite her protestations, my wife did not speak to her parents, and they had limited access to their grandchild. It was a terrible time.

"To see you lie so easily, I am afraid I had to ask myself: What else are you lying about?" Haggis wrote.

He concluded: "I am only ashamed that I waited this many months to act. I hereby resign my membership in the Church of Scientology."

Attempts to reach the church were unsuccessful; on its central website, the "contact us" page did not function.

The letter appears to first have been published by a small website, http://markrathbun.wordpress.com/. A spokesman for Haggis later confirmed that it was written by the director.
◢◤
pi_74109853
was al gepost, maar ten onder gegaan in Salvad0rs tantrum denk ik

Al met al geen goeie week voor scientology dit. Heb maar een mailtje naar margriet gestuurd met de vraag of ze onder al deze controversie nog steeds scientology als een goed doel op hun lijstje willen hebben. Misschien zouden meer mensen dat moeten doen?

Ik vind het zelf te gek voor woorden dat ondanks dit soort publiciteit hele normale organisaties nog steeds mantel-organisaties van scientology aan blijven prijzen. Dan vraag ik me af of ze van te voren wel onderzoeken waar ze mensen nou echt naar door sturen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')