Dat dus!quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:23 schreef Dragorius het volgende:
Alles in het belang van Fok, Salvad0r. Fok! zit niet te wachten op een eventuele slepende procedure, daar staat scientology namelijk bekend om. Vandaar.
Wat willen ze doen dan. Danny aanklagen omdat users voor zichzelf denken op zijn website?quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:23 schreef Dragorius het volgende:
Alles in het belang van Fok, Salvad0r. Fok! zit niet te wachten op een eventuele slepende procedure, daar staat scientology namelijk bekend om. Vandaar.
En nogmaals voor iemand die op scientology neerkijkt & zelf vooral geen volgzame geest heeft, uit je nogal vaak hun standpunten en verwijs je naar hun bronnen. Iets dat je had geweten als je de thread had gelezen i.p.v. onzin had lopen posten.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat willen ze doen dan. Danny aanklagen omdat users voor zichzelf denken op zijn website?
Dat zou alleen maar het punt bevestigen dat Scientology alleen volgzame mensen accepteert.
Welke standpunten en welke bronnen?quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:32 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
En nogmaals voor iemand die op scientology neerkijkt & zelf vooral geen volgzame geest heeft, uit je nogal vaak hun standpunten en verwijs je naar hun bronnen. Iets dat je had geweten als je de thread had gelezen i.p.v. onzin had lopen posten.
volgens je eigen discussie-principes:quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:33 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Welke standpunten en welke bronnen?
Wat impliceer je nou dan, dat ik aangesloten ben bij die Scientology kudde? Wat is je punt?quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:35 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
volgens je eigen discussie-principes:
http://forum.fok.nl/user/history/39581
lees anders even de op en kijk welke namen je bekend voorkomen.
Nee, het is hoogstens opmerkelijk dat je fel tegen bent maar wel de standpunten grotendeels deeltquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:44 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat impliceer je nou dan, dat ik aangesloten ben bij die Scientology kudde? Wat is je punt?
WELKE STANDPUNTEN DAN?!quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:45 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nee, het is hoogstens opmerkelijk dat je fel tegen bent maar wel de standpunten grotendeels deeltDat denk ik dat er bedoeld wordt.
Dat moet je dan maar zelf vragen, dit is zoals ik de posts begrijpquote:
Oke. Komt ie he. Niet schrikken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:49 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat moet je dan maar zelf vragen, dit is zoals ik de posts begrijp
Je kan niet heel NL opsluiten, dus stel je een voorbeeld. Machtsuitoefening 101.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat willen ze doen dan. Danny aanklagen omdat users voor zichzelf denken op zijn website?
Dat zou alleen maar het punt bevestigen dat Scientology alleen volgzame mensen accepteert.
Dat we vulkanische geesten van buitenaardsen in ons hebben die we moeten heropvoeden met dure Ratelband-cursussen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:53 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Oke. Komt ie he. Niet schrikken.
WELKE STANDPUNTEN ?
Ben ook even een uurtje weg hoor. Zoals je in de op had kunnen lezen zijn er erg veel websites gelieerd aan scientology waarbij de banden niet erg duidelijk zijn. Vooral bij zaken t.o.v. psychofarmica echo jij dezelfde ideeën als scientology, waardoor de vraag ontstaat in hoeverre jij je bij die ideeën (onbewust?) hebt laten leiden door scientology of scientology geïnspireerde propaganda.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:53 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Oke. Komt ie he. Niet schrikken.
WELKE STANDPUNTEN ?
LOL.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:00 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ben ook even een uurtje weg hoor. Zoals je in de op had kunnen lezen zijn er erg veel websites gelieerd aan scientology waarbij de banden niet erg duidelijk zijn. Vooral bij zaken t.o.v. psychofarmica echo jij dezelfde ideeën als scientology, waardoor de vraag ontstaat in hoeverre jij je bij die ideeën (onbewust?) hebt laten leiden door scientology of scientology geïnspireerde propaganda.
Ze zijn zelf meestal de oorspronkelijk bronquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:34 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
LOL.
Ik laat me in zijn geheel NIET leiden door Scientology.
Wat mij logischer lijkt is dat Scientology de boodschap van alternatieve nieuwsbronnen met betrekking tot farmaceutica spiegelt, om figuren als jou het idee te geven dat iedereen die grote farmaceutica niet vertrouwt zich laat leiden door Scientology..
Mensen die ideeën te koop zetten, zijn ook een beetje sneu.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:36 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ze zijn zelf meestal de oorspronkelijk bronEn niet "we lopen met andermans idee te koop" .
De wereld is een beetje sneu, Salvad0rquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:40 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Mensen die ideeën te koop zetten, zijn ook een beetje sneu.
Mja, dat men patenten verkoopt enzo, is logisch. Ik doel meer op levensvisuele concepten, alsof de perceptie van de realiteit in een collectief pakketje gestopt kan worden... elke vorm van levensvisie is individueel.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:41 schreef Dragorius het volgende:
[..]
De wereld is een beetje sneu, Salvad0rMensen betalen geld voor concepten, ideeën...
quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:44 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Mja, dat men patenten verkoopt enzo, is logisch. Ik doel meer op levensvisuele concepten, alsof de perceptie van de realiteit in een collectief pakketje gestopt kan worden... elke vorm van levensvisie is individueel.
Spannend.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:34 schreef oompaloompa het volgende:
morgen besluit de franse overheid over of scientology in frankrijk verboden wordt of niet.
Maar dat zal de drempel toch een stuk hoger leggen en ook zal de instroom van nieuwe leden flink ingedamt worden. Daarnaast schept het mogelijk een precedent voor andere Europese landen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:54 schreef Evanti het volgende:
Als men het gaat verbieden, gaat het voor sommigen net verleidelijker worden. Er kan dan een "wij tegen de rest van Frankrijk"-beweging ontstaan, waarbij boeken geïmporteerd worden en cursussen gewoon in het buitenland worden gevolgd.
Ik betwijfel dat, de voornaamste reden waarom scientology zo eng gevonden wordt i omdat menen helemaal afgesloten raken van de maatschappij. Wanneer alles in het buitenland moet gaat dat niet meer zo makkelijk. Een tweede reden waarom ik het betwijfel is omdat de recrutering van scientology vooral "op straat" gebeurt, niet doordat mensen besluiten bij scientology te willen, info op zoeken en zich daarna aanmelden. Als het verboden is, is het dus moeilijk mensen te winnen & mensen bij zich te houden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:54 schreef Evanti het volgende:
Als men het gaat verbieden, gaat het voor sommigen net verleidelijker worden. Er kan dan een "wij tegen de rest van Frankrijk"-beweging ontstaan, waarbij boeken geïmporteerd worden en cursussen gewoon in het buitenland worden gevolgd.
Een beetje wel. Bv. narconon of die kindergroepen, eerst de methodes gebruiken & vertellen dat het allemaal belangrijk is, daarna langzaam tot scientology leiden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:17 schreef Dragorius het volgende:
Is het zo dat mensen dan via via gerecruteerd worden (bijvoorbeeld via die sites waarbij de link met scientology nog niet 100% helder is) en dan later blijkt dat ze al met 1 been scientologist zijn of wat?
Maar wat is dan een Scientologist?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:17 schreef Dragorius het volgende:
Is het zo dat mensen dan via via gerecruteerd worden (bijvoorbeeld via die sites waarbij de link met scientology nog niet 100% helder is) en dan later blijkt dat ze al met 1 been scientologist zijn of wat?
Denk dat het moeilijk is een zwart-witte lijn te leggen. Je zou het jezelf makkelijk kunnen maken door bv. te zeggen iedereen die dat eerste level af heeft gelegd, maar iemand die al 5 jaar bij narconon wordt geïndoctrineerd zou ik persoonlijk ook onder scientology scharen...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:21 schreef STING het volgende:
[..]
Maar wat is dan een Scientologist?
In mijn ogen is dat bijv. iemand die er al ingezogen is, Scientology als zjin redding ziet en "de brug op wil gaan".
veel mensen weten van narkonon alleen maar dat het een afkickgebeuren voor verslaafden is. niet dat het van scientology is, en al helemaal niet dat het zo omstreden als wat is (en verboden in een aantal landen). hoe dat toch kan is mij een raadsel, zelfs in christiane F, wir kinder von bahnhof zoo wordt er een stukje over geschreven. edoch; zelfs hier op fok kwam ik vorig jaar ofzo een dude tegen die dat narkonon helemaal geweldig vond.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Een beetje wel. Bv. narconon of die kindergroepen, eerst de methodes gebruiken & vertellen dat het allemaal belangrijk is, daarna langzaam tot scientology leiden.
Silent indoctrinationquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:06 schreef simmu het volgende:
[..]
veel mensen weten van narkonon alleen maar dat het een afkickgebeuren voor verslaafden is. niet dat het van scientology is, en al helemaal niet dat het zo omstreden als wat is (en verboden in een aantal landen). hoe dat toch kan is mij een raadsel, zelfs in christiane F, wir kinder von bahnhof zoo wordt er een stukje over geschreven. edoch; zelfs hier op fok kwam ik vorig jaar ofzo een dude tegen die dat narkonon helemaal geweldig vond.
Ja inderdaad, dit is hoe het voornamelijk bij scientology gaat, een verbod zou dit een stuk moeilijker maken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:32 schreef ToT het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat bij bepaalde "geloofsstromingen" je langzaam maar zeker gepaaid wordt en je dingen aangepraat worden en dat je zo langzaam maar zeker achter de ideologieën van dat geloof gaat staan.
Je kunt volgens mij dus best wel met 1 been in een geloof staan, zonder dat je je bewust bent van dat het om specifiek dat geloof gaat.
Zoals ik al eerder heb gezegd zijn er hier ook een aantal mensen die hun ideeen verkondigen zonder door de te hebben dat het scientology-ideeen zijn. Alleen hier is het voornamelijk van de cchr i.p.v. narconon.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:06 schreef simmu het volgende:
[..]
veel mensen weten van narkonon alleen maar dat het een afkickgebeuren voor verslaafden is. niet dat het van scientology is, en al helemaal niet dat het zo omstreden als wat is (en verboden in een aantal landen). hoe dat toch kan is mij een raadsel, zelfs in christiane F, wir kinder von bahnhof zoo wordt er een stukje over geschreven. edoch; zelfs hier op fok kwam ik vorig jaar ofzo een dude tegen die dat narkonon helemaal geweldig vond.
och, ik ben absoluut niet gelovig, en al helemaal niet katholiek, maar sommige ideeen en principes die ik erop nahou staan ook in de bijbel.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:14 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja inderdaad, dit is hoe het voornamelijk bij scientology gaat, een verbod zou dit een stuk moeilijker maken.
[..]
Zoals ik al eerder heb gezegd zijn er hier ook een aantal mensen die hun ideeen verkondigen zonder door de te hebben dat het scientology-ideeen zijn. Alleen hier is het voornamelijk van de cchr i.p.v. narconon.
Ja maar ik heb het over feitelijke onjuistheden en lastercampagnes geinitieerd uit scientology. Een beetje alsof jij als niet-christene Fred Phelps na zou gaan praten dat de Irak oorlog door de homo's komt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:30 schreef simmu het volgende:
[..]
och, ik ben absoluut niet gelovig, en al helemaal niet katholiek, maar sommige ideeen en principes die ik erop nahou staan ook in de bijbel.
Je bent tijdreiziger en heb zelf de bijbel geschreven!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:30 schreef simmu het volgende:
[..]
och, ik ben absoluut niet gelovig, en al helemaal niet katholiek, maar sommige ideeen en principes die ik erop nahou staan ook in de bijbel.
daar kom je nu pas achter?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bent tijdreiziger en heb zelf de bijbel geschreven!
Ik zat niet op te lettenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |