abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71531098
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 01:33 schreef Orwell het volgende:

[..]

ben jij een moderator?
Moet ik dat zijn om de discussie on-topic en op gang te houden? Dacht het niet
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  zondag 2 augustus 2009 @ 10:41:11 #252
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71531901
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 20:35 schreef gesprekje het volgende:

[..]

Spoor jij wel?
ja hoor ik spoor wel, ik kijk naar je bewering over een richtlijn over vitaminen en mineralen en kan alleen maar concluderen dat dat hele stukje gebaseerd is op onwaarheden. Ik wacht nog op het lijstje vitaminen wat niet op de lijst staat.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_72106833
ik heb dit stukje vandaag gevonden op wikinews, geen idee of het hier moet

http://nl.wikinews.org/wi(...)meopatische_middelen

dat mensen moet worden afgeraden homeopathische middelen te gebruiken voor ziektes.
pi_72107105
Aan alle chicks; eet/drink geen light producten, krijg je tumoren van.
pi_72107288
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:54 schreef Some-Lady het volgende:
ik heb dit stukje vandaag gevonden op wikinews, geen idee of het hier moet

http://nl.wikinews.org/wi(...)meopatische_middelen

dat mensen moet worden afgeraden homeopathische middelen te gebruiken voor ziektes.
Het is prima als mensen dat gebruiken zolang het geen conflict geeft met hun reguliere medicijnen. Als placebo kan homeopathie bij een aantal mensen wel helpen. Het is alleen zonde van het geld. Je kunt namelijk iemand ook een vitaminepil geven en zeggen dat het een werkend medicijn is.
Mr. Prolapse 2009
pi_72107516
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:11 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het is prima als mensen dat gebruiken zolang het geen conflict geeft met hun reguliere medicijnen. Als placebo kan homeopathie bij een aantal mensen wel helpen. Het is alleen zonde van het geld. Je kunt namelijk iemand ook een vitaminepil geven en zeggen dat het een werkend medicijn is.
gezond eten is altijd goed, en zo min mogelijk suiker ook, beetje bewegen enzo, standaart verhaal. Ik ben wel eens bij een homeophaat geweest voor hoofdpijn, en die vertelde mij dat het een psychische oorzaak zou kunnen hebben, en heb onderzoek gedaan en nu een adhd diagnose (niet van de homeophaat maar gwn een psycholoog ofzo). In die zin had ik er wel wat aan. Maar ik heb op het adhd gebied niets aan reguliere geneeskunde aangezien zij eerst vaak willen zien dat ik ritalin gebruik en daar zit ik niet op te wachten, yoga werkt veel beter enzo
maar das allemaal offtopic

ik bedoel dat dat stukje een mening is van die gezondheidsorganisatie waar we het over hebben.
veel reguliere medicatie zitten wel gifstoffen in, zeker psychofarmaca. Homeopahtie is toch gewoon datgene wat 'heksen' en vroedvrouwen vroeger gebruikten om mensen beter te maken?
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:20:43 #257
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_72111247
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:20 schreef Some-Lady het volgende:

[..]

gezond eten is altijd goed, en zo min mogelijk suiker ook, beetje bewegen enzo, standaart verhaal. Ik ben wel eens bij een homeophaat geweest voor hoofdpijn, en die vertelde mij dat het een psychische oorzaak zou kunnen hebben, en heb onderzoek gedaan en nu een adhd diagnose (niet van de homeophaat maar gwn een psycholoog ofzo). In die zin had ik er wel wat aan. Maar ik heb op het adhd gebied niets aan reguliere geneeskunde aangezien zij eerst vaak willen zien dat ik ritalin gebruik en daar zit ik niet op te wachten, yoga werkt veel beter enzo
maar das allemaal offtopic

ik bedoel dat dat stukje een mening is van die gezondheidsorganisatie waar we het over hebben.
veel reguliere medicatie zitten wel gifstoffen in, zeker psychofarmaca. Homeopahtie is toch gewoon datgene wat 'heksen' en vroedvrouwen vroeger gebruikten om mensen beter te maken?
Nee, homeopathie is zo ver doorverdunnen van een ziekteverwekker/gif tot het er fysiek niet meer in zit en dan KRIJGT HET GENEESKRACHTIGE WERKING !!1!!1!!1!!111!!EINZ!11!111
I follow you......but not on Twitter
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:24:38 #258
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72111314
ik ben nog steeds benieuwd naar de lijst met verboden vitaminen en mineralen... iemand een antwoord?
pi_72117306
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:20 schreef 1-of-6Billion het volgende:

[..]

Nee, homeopathie is zo ver doorverdunnen van een ziekteverwekker/gif tot het er fysiek niet meer in zit en dan KRIJGT HET GENEESKRACHTIGE WERKING !!1!!1!!1!!111!!EINZ!11!111
Dat is idd de klassieke homeopathie: het baseert zijn werking op het geheugen van het water, als ik het goed begrepen heb.
De druppeltjes en smeerseltjes die je bij de drogist kunt kopen, (dr. Vogel enzo) zijn officieel geen homeopatische middelen.

Ik denk echter dat in dit geval bedoeld wordt: alles wat niet regulier is.
  maandag 24 augustus 2009 @ 19:20:12 #260
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_72119071
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 18:10 schreef ToT het volgende:
(dr. Vogel enzo)
Maar die zooi werkt wel goed
pi_72119697
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:24 schreef Re het volgende:
ik ben nog steeds benieuwd naar de lijst met verboden vitaminen en mineralen... iemand een antwoord?
Vitaminen en mineralen worden niet verboden. Maar de samenstelling wordt wel veranderd. Zo moet een vitaminepil minimaal 15% van de adh bevatten, maar worden er vooral eisen gesteld aan de maximale hoeveelheid vitaminen/mineralen per pil.

Codex Alimentarius:

3.2 Contents of vitamins and minerals
3.2.1 The minimum level of each vitamin and/or mineral contained in a vitamin and mineral
food supplement per daily portion of consumption as suggested by the manufacturer should
be 15% of the recommended daily intake as determined by FAO/WHO.
3.2.2 Maximum amounts of vitamins and minerals in vitamin and mineral food supplements
per daily portion of consumption as recommended by the manufacturer shall be set, taking the
following criteria into account:
(a) upper safe levels of vitamins and minerals established by scientific risk assessment based
on generally accepted scientific data, taking into consideration, as appropriate, the varying
degrees of sensitivity of different consumer groups;
(b) the daily intake of vitamins and minerals from other dietary sources.
When the maximum levels are set, due account may be taken of the reference intake values of
vitamins and minerals for the population. This provision should not lead to setting of maximum levels
that are solely based on recommended nutrient intakes (e. g. Population Reference Intake or
Recommended Daily Allowance values).
  maandag 24 augustus 2009 @ 20:38:34 #262
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_72121567
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 18:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat is idd de klassieke homeopathie: het baseert zijn werking op het geheugen van het water, als ik het goed begrepen heb.
De druppeltjes en smeerseltjes die je bij de drogist kunt kopen, (dr. Vogel enzo) zijn officieel geen homeopatische middelen.

Ik denk echter dat in dit geval bedoeld wordt: alles wat niet regulier is.
Heej, dingen op basis van plantenextracten en zo zijn wat mij betreft puik
Maar oneindig verdunde tinctuurtjes vind ik pure kwakzalverij
I follow you......but not on Twitter
pi_72126628
idd @ goed werkende exrtacten!
@ het stuk over vitaminen: da's een behoorlijke nuancering vergeleken met dat akke vitamines e.d. verboden zouden worden.
pi_72145946
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:57 schreef ToT het volgende:
idd @ goed werkende exrtacten!
@ het stuk over vitaminen: da's een behoorlijke nuancering vergeleken met dat alle vitamines e.d. verboden zouden worden.
Vraag me wel af wat organisaties als FAO en de WHO de positie geeft om minima en maxima te bepalen. Waarom moet er uberhaupt een minimum en maximum bepaald worden?
(lees net dat het over voedingssupplementen gaat, maar dan nog zie ik het nut er niet van in)
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_72145977
Omdat je ook een overdosis aan vitaminen kan krijgen. Dat is een reden waarom ze daar dus een maximum per product op willen zetten. Geen slecht iets dus.
Mr. Prolapse 2009
pi_72146044
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:15 schreef Dragorius het volgende:
Omdat je ook een overdosis aan vitaminen kan krijgen. Dat is een reden waarom ze daar dus een maximum per product op willen zetten. Geen slecht iets dus.
Kun je me daar wellicht een artikel oid van laten zien? Ik heb em nu al wel vaker langs horen komen, maar iets in mij zegt "knappe jongen die dat voor elkaar krijgt, een overdosis vitaminen"

En daarnaast wat jij aangeeft is geen slecht idee, zeker niet als je gaat denken aan de verkoop.. als iemand alsnog zijn/haar overdosis wil halen, mag ie meer pillen gaan slikken
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_72146708
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:17 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Kun je me daar wellicht een artikel oid van laten zien? Ik heb em nu al wel vaker langs horen komen, maar iets in mij zegt "knappe jongen die dat voor elkaar krijgt, een overdosis vitaminen"

En daarnaast wat jij aangeeft is geen slecht idee, zeker niet als je gaat denken aan de verkoop.. als iemand alsnog zijn/haar overdosis wil halen, mag ie meer pillen gaan slikken
Het komt wel voor, dat er waarden van vitamines en mineralen hoog op kunnen lopen. Maar vaker gaat er dan iets mis in de opname (oa), en wordt het minder snel veroorzaakt door een overmatige inname.

Aan de andere kant gaat het dan wel een hele klus worden (als je een opnamestoornis hebt), om met laaggedoseerde supplementen dan toch nog een juiste waarde te kunnen behalen. En het is met name deze groep mensen (chronisch zieken, kankerpatiënten, ouderen) die hier problemen van zullen kunnen ondervinden.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:41:49 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72146829
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:38 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het komt wel voor, dat er waarden van vitamines en mineralen hoog op kunnen lopen. Maar vaker gaat er dan iets mis in de opname (oa), en wordt het minder snel veroorzaakt door een overmatige inname.

Aan de andere kant gaat het dan wel een hele klus worden (als je een opnamestoornis hebt), om met laaggedoseerde supplementen dan toch nog een juiste waarde te kunnen behalen. En het is met name deze groep mensen (chronisch zieken, kankerpatiënten, ouderen) die hier problemen van zullen kunnen ondervinden.
quote:
Toxicity of Vitamins
Fat soluble vitamins should not be consumed in excess as they are stored in the body and an excess can result in side effects. An excess of vitamin A may result in irritability, weight loss, dry itchy skin in children and nausea, headache, diarrhea in adults.

An excess of water soluble vitamins should not result in any side effects as they will disperse in the body fluids and voided in the urine.
pi_72147192
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:41 schreef Re het volgende:

[..]

[..]

Ohw, er zijn nog véél meer mogelijkheden te bedenken hoor, dan slechts of een vitamine of mineraal in vet- of water oplosbaar is, om tot (erg) hoge waarden te kunnen komen (of juist erg laag). Zo kunnen patiënten die aan levercirrose lijden (bijvoorbeeld) te maken krijgen met extreem hoge bloedwaarden van vitamine B12 (veroorzaakt door dumping vanuit de lever), terwijl ze op weefselniveau juist weer een enorm tekort hebben aan dat zelfde vitamientje. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen, waarbij te hoge of te lage waarden een neveneffect kunnen zijn van een ziektebeeld, of gewoon van ouderdom.
  zondag 3 januari 2010 @ 13:28:00 #270
285174 Evienne
never odd or even
pi_76355689
Inmiddels een paar dagen geleden dat de Codex wereldwijd is aangenomen. Dit topic verdient dus wel een schopje.

Een voorbeeld van wat de Codex met ons eten kan doen:

Europa moet nu al enige tijd, maandelijks een boete betalen aan de V.S. omdat hormonaal behandeld vlees en melk hier bij wet verboden zijn. De Codex Alimentarius stelt dat het gebruik van onder andere testosteron en oestrogeen niet schadelijk is voor menselijke consumptie, derhalve overtreedt Europa deze voedselwet, en wordt de E.U. door financiële sancties onder druk gezet dit verbod niet langer te handhaven. De Codex-commissie, die enkel handelt vanuit financiële belangen, is dus machtiger dan onze eigen Europese wetgeving, die ooit mede is opgesteld om de consument te beschermen.

Scary? This is just the beginning.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  zondag 3 januari 2010 @ 13:29:19 #271
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76355727
quote:
Op zondag 3 januari 2010 13:28 schreef Evienne het volgende:
Inmiddels een paar dagen geleden dat de Codex wereldwijd is aangenomen. Dit topic verdient dus wel een schopje.

Een voorbeeld van wat de Codex met ons eten kan doen:

Europa moet nu al enige tijd, maandelijks een boete betalen aan de V.S. omdat hormonaal behandeld vlees hier bij wet verboden is. De Codex Alimentarius stelt dat het gebruik van onder andere testosteron en oestrogeen niet schadelijk is voor menselijke consumptie, derhalve overtreedt Europa deze voedselwet, en wordt de E.U. door financiële sancties onder druk gezet dit verbod niet langer te handhaven. De Codex-commissie, die enkel handelt vanuit financiële belangen, is dus machtiger dan onze eigen Europese wetgeving, die ooit mede is opgesteld om de consument te beschermen.

Scary? This is just the beginning.
bron?
pi_76355901
quote:
Op zondag 3 januari 2010 13:29 schreef Re het volgende:

[..]

bron?
Tof om weer een kick van dit topic te zien, maar ik zou idd ook graag een bron zien!
ALS het verifieerbaar is, moeten we echt lynchpartijen gaan organiseren!
  zondag 3 januari 2010 @ 13:45:13 #273
285174 Evienne
never odd or even
pi_76356291
Een bekend voorbeeld is het gebruik van hormonen bij de productie van vlees. Er loopt al zeker 12 jaar een geschil tussen de Verenigde Staten en Canada enerzijds en de Europese Unie anderzijds. De Europese Unie verbiedt de invoer van en de handel in met hormonen bewerkt vlees. Dergelijk vlees wordt onder andere in de Verenigde Staten en Canada geproduceerd. Deze landen hebben bij de WTO in januari 1996 hun geschil met de Europese Commissie voorgelegd. Daarbij betoogden ze, met een beroep op de Codex, dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat de gebruikte hormonen schadelijk zijn voor de volksgezondheid en dat de Europese Commissie import dus niet mag weigeren. Ze kregen daarin gelijk van een WTO-panel. Omdat de Europese Unie volhardde in haar weigering hebben de VS en Canada sancties opgelegd tegen Europese landbouwproducten. Het conflict loopt nog steeds.

Slechts één van de vele bronnen.
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  zondag 3 januari 2010 @ 13:51:34 #274
285174 Evienne
never odd or even
pi_76356560
quote:
Op zondag 3 januari 2010 13:34 schreef ToT het volgende:

[..]

Tof om weer een kick van dit topic te zien, maar ik zou idd ook graag een bron zien!
ALS het verifieerbaar is, moeten we echt lynchpartijen gaan organiseren!
Over bronnen gesproken, ik vind de berichtgeving vanuit de overheid ontzettend eenzijdig. Ga maar weer slapen, niks aan de hand, wij bepalen wel wat goed voor u is.

De positie van onze overheid stelt mij niks gerust, omdat ik in zulke gevallen nog wel eens op mijn eigen onderbuikgevoel wil vertrouwen. De Codex wordt bepaald vanuit handelsbelangen, niks anders. De individuele keuzemogelijkheid wordt met voeten getreden en ook dierenwelzijn en milieubelangen zijn ondergeschikt als er geld te verdienen valt. Ik heb niet per se wetenschappelijke (hoe betrouwbaar is dat nog, tegenwoordig?) bronnen nodig om te concluderen dat dit niet de juiste weg is om te bewandelen.
pi_76357080
quote:
Hmmm...
quote:
Klopt het dat al het voedsel moet zijn bestraald?
Nee, dit klopt niet. (...)
So far so good...
quote:
Klopt het dat elk dier dat als voedsel gebruikt wordt behandeld moet zijn met hormonen?
Nee, dit klopt niet. In de Europese Unie is het gebruik van hormonen in landbouwhuisdieren zelfs verboden. Er zijn echter landen waar het gebruik van hormonen om de groei van landbouwdieren (zoals runderen en varkens) te bevorderen en de melkgift te verhogen wél is toegestaan.
De Codex heeft momenteel geen bepalingen vastgesteld voor het gebruik van hormonen in landbouwdieren. Wel speelt hier een discussie over in het Codex comité voor de diergeneesmiddelen (CCRVDF). Het wetenschappelijk comité dat dit comité ondersteunt (JECFA), heeft namelijk vastgesteld dat het gebruik van de natuurlijke hormonen testosteron, oestradiol en progesteron ter bevordering van de groei veilig zou zijn. Producten afkomstig van dieren die met deze hormonen (in een bepaalde lage dosering) zijn behandeld, zouden veilig zijn om te eten. Ook van twee niet-natuurlijke hormonen, zeranol en trenbolon, stelt JECFA dat het gebruik ervan in runderen veilig is. Deze uitspraak betekent dat het wetenschappelijk comité vindt dat deze stoffen gebruikt mogen worden, en dus niet dat dit moet. De EU is het niet eens met de evaluaties van JECFA, en stelt dat het gebruik van de genoemde hormonen niet veilig is. Zoals vermeld is het gebruik van hormonen voor de bevordering van groei en/of melkgift van landbouwhuisdieren in de hele EU en dus ook in Nederland verboden (96/22/EG, 1999/879/EG).
Ik lees niets over boetes...
quote:
Klopt het dat elk gewas dat voor consumptie gebruikt wordt moet zijn bespoten met pesticiden?
Nee, dit klopt niet. (...)
Klinkt ook niet zo erg...
quote:
Klopt het dat alle vitaminen en mineralen vanaf december 2009 verboden worden?
Deze berichten zijn niet juist. De Codex vitaminen- en mineralenrichtlijn (CAC/GL 55-2005) is op 4 juli 2005 door Codex aangenomen. In deze richtlijn wordt aangegeven dat een supplement een minimale hoeveelheid aan mineralen of vitaminen moet bevatten van 15% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. (...)
Klinkt ook nog niet echt rampzalig...

Yup, we're all doomed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')