Moet ik dat zijn om de discussie on-topic en op gang te houden? Dacht het nietquote:
ja hoor ik spoor wel, ik kijk naar je bewering over een richtlijn over vitaminen en mineralen en kan alleen maar concluderen dat dat hele stukje gebaseerd is op onwaarheden. Ik wacht nog op het lijstje vitaminen wat niet op de lijst staat.quote:
Het is prima als mensen dat gebruiken zolang het geen conflict geeft met hun reguliere medicijnen. Als placebo kan homeopathie bij een aantal mensen wel helpen. Het is alleen zonde van het geld. Je kunt namelijk iemand ook een vitaminepil geven en zeggen dat het een werkend medicijn is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:54 schreef Some-Lady het volgende:
ik heb dit stukje vandaag gevonden op wikinews, geen idee of het hier moet
http://nl.wikinews.org/wi(...)meopatische_middelen
dat mensen moet worden afgeraden homeopathische middelen te gebruiken voor ziektes.
gezond eten is altijd goed, en zo min mogelijk suiker ook, beetje bewegen enzo, standaart verhaal. Ik ben wel eens bij een homeophaat geweest voor hoofdpijn, en die vertelde mij dat het een psychische oorzaak zou kunnen hebben, en heb onderzoek gedaan en nu een adhd diagnose (niet van de homeophaat maar gwn een psycholoog ofzo). In die zin had ik er wel wat aan. Maar ik heb op het adhd gebied niets aan reguliere geneeskunde aangezien zij eerst vaak willen zien dat ik ritalin gebruik en daar zit ik niet op te wachten, yoga werkt veel beter enzoquote:Op maandag 24 augustus 2009 11:11 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het is prima als mensen dat gebruiken zolang het geen conflict geeft met hun reguliere medicijnen. Als placebo kan homeopathie bij een aantal mensen wel helpen. Het is alleen zonde van het geld. Je kunt namelijk iemand ook een vitaminepil geven en zeggen dat het een werkend medicijn is.
Nee, homeopathie is zo ver doorverdunnen van een ziekteverwekker/gif tot het er fysiek niet meer in zit en dan KRIJGT HET GENEESKRACHTIGE WERKING !!1!!1!!1!!111!!EINZ!11!111quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:20 schreef Some-Lady het volgende:
[..]
gezond eten is altijd goed, en zo min mogelijk suiker ook, beetje bewegen enzo, standaart verhaal. Ik ben wel eens bij een homeophaat geweest voor hoofdpijn, en die vertelde mij dat het een psychische oorzaak zou kunnen hebben, en heb onderzoek gedaan en nu een adhd diagnose (niet van de homeophaat maar gwn een psycholoog ofzo). In die zin had ik er wel wat aan. Maar ik heb op het adhd gebied niets aan reguliere geneeskunde aangezien zij eerst vaak willen zien dat ik ritalin gebruik en daar zit ik niet op te wachten, yoga werkt veel beter enzo
maar das allemaal offtopic
ik bedoel dat dat stukje een mening is van die gezondheidsorganisatie waar we het over hebben.
veel reguliere medicatie zitten wel gifstoffen in, zeker psychofarmaca. Homeopahtie is toch gewoon datgene wat 'heksen' en vroedvrouwen vroeger gebruikten om mensen beter te maken?
Dat is idd de klassieke homeopathie: het baseert zijn werking op het geheugen van het water, als ik het goed begrepen heb.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:20 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Nee, homeopathie is zo ver doorverdunnen van een ziekteverwekker/gif tot het er fysiek niet meer in zit en dan KRIJGT HET GENEESKRACHTIGE WERKING !!1!!1!!1!!111!!EINZ!11!111
Vitaminen en mineralen worden niet verboden. Maar de samenstelling wordt wel veranderd. Zo moet een vitaminepil minimaal 15% van de adh bevatten, maar worden er vooral eisen gesteld aan de maximale hoeveelheid vitaminen/mineralen per pil.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:24 schreef Re het volgende:
ik ben nog steeds benieuwd naar de lijst met verboden vitaminen en mineralen... iemand een antwoord?
Heej, dingen op basis van plantenextracten en zo zijn wat mij betreft puikquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat is idd de klassieke homeopathie: het baseert zijn werking op het geheugen van het water, als ik het goed begrepen heb.
De druppeltjes en smeerseltjes die je bij de drogist kunt kopen, (dr. Vogel enzo) zijn officieel geen homeopatische middelen.
Ik denk echter dat in dit geval bedoeld wordt: alles wat niet regulier is.
Vraag me wel af wat organisaties als FAO en de WHO de positie geeft om minima en maxima te bepalen. Waarom moet er uberhaupt een minimum en maximum bepaald worden?quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:57 schreef ToT het volgende:
idd @ goed werkende exrtacten!
@ het stuk over vitaminen: da's een behoorlijke nuancering vergeleken met dat alle vitamines e.d. verboden zouden worden.
Kun je me daar wellicht een artikel oid van laten zien? Ik heb em nu al wel vaker langs horen komen, maar iets in mij zegt "knappe jongen die dat voor elkaar krijgt, een overdosis vitaminen"quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:15 schreef Dragorius het volgende:
Omdat je ook een overdosis aan vitaminen kan krijgen. Dat is een reden waarom ze daar dus een maximum per product op willen zetten. Geen slecht iets dus.
Het komt wel voor, dat er waarden van vitamines en mineralen hoog op kunnen lopen. Maar vaker gaat er dan iets mis in de opname (oa), en wordt het minder snel veroorzaakt door een overmatige inname.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:17 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Kun je me daar wellicht een artikel oid van laten zien? Ik heb em nu al wel vaker langs horen komen, maar iets in mij zegt "knappe jongen die dat voor elkaar krijgt, een overdosis vitaminen"
En daarnaast wat jij aangeeft is geen slecht idee, zeker niet als je gaat denken aan de verkoop.. als iemand alsnog zijn/haar overdosis wil halen, mag ie meer pillen gaan slikken
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:38 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het komt wel voor, dat er waarden van vitamines en mineralen hoog op kunnen lopen. Maar vaker gaat er dan iets mis in de opname (oa), en wordt het minder snel veroorzaakt door een overmatige inname.
Aan de andere kant gaat het dan wel een hele klus worden (als je een opnamestoornis hebt), om met laaggedoseerde supplementen dan toch nog een juiste waarde te kunnen behalen. En het is met name deze groep mensen (chronisch zieken, kankerpatiënten, ouderen) die hier problemen van zullen kunnen ondervinden.
quote:Toxicity of Vitamins
Fat soluble vitamins should not be consumed in excess as they are stored in the body and an excess can result in side effects. An excess of vitamin A may result in irritability, weight loss, dry itchy skin in children and nausea, headache, diarrhea in adults.
An excess of water soluble vitamins should not result in any side effects as they will disperse in the body fluids and voided in the urine.
Ohw, er zijn nog véél meer mogelijkheden te bedenken hoor, dan slechts of een vitamine of mineraal in vet- of water oplosbaar is, om tot (erg) hoge waarden te kunnen komen (of juist erg laag). Zo kunnen patiënten die aan levercirrose lijden (bijvoorbeeld) te maken krijgen met extreem hoge bloedwaarden van vitamine B12 (veroorzaakt door dumping vanuit de lever), terwijl ze op weefselniveau juist weer een enorm tekort hebben aan dat zelfde vitamientje. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen, waarbij te hoge of te lage waarden een neveneffect kunnen zijn van een ziektebeeld, of gewoon van ouderdom.quote:
bron?quote:Op zondag 3 januari 2010 13:28 schreef Evienne het volgende:
Inmiddels een paar dagen geleden dat de Codex wereldwijd is aangenomen. Dit topic verdient dus wel een schopje.
Een voorbeeld van wat de Codex met ons eten kan doen:
Europa moet nu al enige tijd, maandelijks een boete betalen aan de V.S. omdat hormonaal behandeld vlees hier bij wet verboden is. De Codex Alimentarius stelt dat het gebruik van onder andere testosteron en oestrogeen niet schadelijk is voor menselijke consumptie, derhalve overtreedt Europa deze voedselwet, en wordt de E.U. door financiële sancties onder druk gezet dit verbod niet langer te handhaven. De Codex-commissie, die enkel handelt vanuit financiële belangen, is dus machtiger dan onze eigen Europese wetgeving, die ooit mede is opgesteld om de consument te beschermen.
Scary? This is just the beginning.
Tof om weer een kick van dit topic te zien, maar ik zou idd ook graag een bron zien!quote:
Over bronnen gesproken, ik vind de berichtgeving vanuit de overheid ontzettend eenzijdig. Ga maar weer slapen, niks aan de hand, wij bepalen wel wat goed voor u is.quote:Op zondag 3 januari 2010 13:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Tof om weer een kick van dit topic te zien, maar ik zou idd ook graag een bron zien!
ALS het verifieerbaar is, moeten we echt lynchpartijen gaan organiseren!
Hmmm...quote:
So far so good...quote:Klopt het dat al het voedsel moet zijn bestraald?
Nee, dit klopt niet. (...)
Ik lees niets over boetes...quote:Klopt het dat elk dier dat als voedsel gebruikt wordt behandeld moet zijn met hormonen?
Nee, dit klopt niet. In de Europese Unie is het gebruik van hormonen in landbouwhuisdieren zelfs verboden. Er zijn echter landen waar het gebruik van hormonen om de groei van landbouwdieren (zoals runderen en varkens) te bevorderen en de melkgift te verhogen wél is toegestaan.
De Codex heeft momenteel geen bepalingen vastgesteld voor het gebruik van hormonen in landbouwdieren. Wel speelt hier een discussie over in het Codex comité voor de diergeneesmiddelen (CCRVDF). Het wetenschappelijk comité dat dit comité ondersteunt (JECFA), heeft namelijk vastgesteld dat het gebruik van de natuurlijke hormonen testosteron, oestradiol en progesteron ter bevordering van de groei veilig zou zijn. Producten afkomstig van dieren die met deze hormonen (in een bepaalde lage dosering) zijn behandeld, zouden veilig zijn om te eten. Ook van twee niet-natuurlijke hormonen, zeranol en trenbolon, stelt JECFA dat het gebruik ervan in runderen veilig is. Deze uitspraak betekent dat het wetenschappelijk comité vindt dat deze stoffen gebruikt mogen worden, en dus niet dat dit moet. De EU is het niet eens met de evaluaties van JECFA, en stelt dat het gebruik van de genoemde hormonen niet veilig is. Zoals vermeld is het gebruik van hormonen voor de bevordering van groei en/of melkgift van landbouwhuisdieren in de hele EU en dus ook in Nederland verboden (96/22/EG, 1999/879/EG).
Klinkt ook niet zo erg...quote:Klopt het dat elk gewas dat voor consumptie gebruikt wordt moet zijn bespoten met pesticiden?
Nee, dit klopt niet. (...)
Klinkt ook nog niet echt rampzalig...quote:Klopt het dat alle vitaminen en mineralen vanaf december 2009 verboden worden?
Deze berichten zijn niet juist. De Codex vitaminen- en mineralenrichtlijn (CAC/GL 55-2005) is op 4 juli 2005 door Codex aangenomen. In deze richtlijn wordt aangegeven dat een supplement een minimale hoeveelheid aan mineralen of vitaminen moet bevatten van 15% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. (...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |