abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:22:26 #201
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71483046
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:19 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Zoveel "andere" voedingsmiddelen waren er toen niet
En de rijst van de Aziaten dan? Zoveel obese Aziaten ken ik niet
Hint : Sumo-worstelen.

zzz
pi_71483111
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:22 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Hint : Sumo-worstelen.

Dat is niet dik, dat is big boned
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71501544
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 07:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
HUm, eem mod zeggen dat ie blaat...handig
Precies, iets minder aanvallend mag best!
pi_71508268
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 07:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
HUm, eem mod zeggen dat ie blaat...handig
ToT kan wel tegen een stootje
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 03:47:57 #205
180622 gesprekje
gewoon gek doen :D
pi_71508366
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:43 schreef ToT het volgende:

[..]

Precies, iets minder aanvallend mag best!
Ik noem iets wat het is, dus je hoeft niet te doen alsof je gek bent je zit gewoon ongefundeerd te blaten, je hebt geen verstand van zaken en dat is te merken, verder wuif je alles weg zonder enige moeite te doen het daadwerkelijk na te trekken. Lekker nuttig ben je dan als moderator van een subforum dat perspectiefverbreding zou moeten aanmoedigen.
Ik ben ook best wel slim.
pi_71509254
Luister eens kerel: als jij al meteen loopt te blaten over hoe DOM het met ons gesteld is, nodig je ons niet bepaald uit om op jouw linkjes te klikken.

Ik heb al vaker geroepen dat het makkelijekr is om vliegen met honing te lokken dan met azijn.
Panieklezingen rondom de codex heb ik al vaker gezien (o.a. van een BLOEDirritante vrouw die zichzelf een titel toekent waar ze geeneens recht toe schijnt te hebben, heb ik begrepen.)
Ik heb weinig behoefte aan meer van dat soort geblaat te kijken als ik bij voorbaat al DOM word genoemd! En nu doe je er steeds meer schepjes bij boven op. Hou je een beetje in. Dit soort gedrag accepteer ik ook niet als je het tegenover andere users zou doen.
pi_71509595
Maar gesprekje, jij bent dus erbij geweest he, wat is dan het verschil met de Codex die openbaar staat en "de geheime agenda"
Let op he, het zijn guidelines, richtlijnen en geen verplichtingen. Zie ook het officiele statement van de overheid.
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:55:42 #208
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_71509715
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:26 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Patiënten hoor je er echter wel over...

Ik heb toevallig een opnamestoornis van een paar vitamientjes. In het verleden, kreeg ik zonder probleem tientallen ampullen injectievloeistof (hydroxocobalamine) mee op recept. Dit jaar echter, krijg ik nog maar 2 ampullen injectievloeistof mee, per bezoek aan de apotheek.

Voor mijn dochter, die aan de zelfde opnamestoornis lijdt, heb ik zelfs een hevige strijd moeten voeren, tot in de rechtbank aan toe... enkel en alleen voor suppletie van 2 vitamientjes.

En het is nog niet eens 31 december 2009...

Overigens leveren die voedingssupplementen ook geen bal op. Het kost amper iets. Een ampul Hydroxocobalamine waar een patiënt die lijdt aan Pernicieuze Anemie eens per 2 maanden in onderhoudsdosering mee behandeld moet worden kost:volgens het overzicht van het Farmacotherpeutisch Kompas ¤ 2,00 per ampul... per 2 maanden! (Via internet kun je diezelfde ampullen bestellen voor slechts ¤ 0,30 per stuk).

Piep maar eens bij de huisarts dat je je een beetje depri voelt, en er wordt zomaar pardoes een recept uitgeschreven voor Seroxat, wat neerkomt op zo'n ¤ 60,00 per 2 maanden.

Ik hoef vast niet uit te leggen waarom niemand een helse strijd hoeft te voeren voor een duur medicament, maar zich in alle bochten moet wringen wanneer het juist om een supergoedkoop supplement gaat?

jaja dat is dus wat al veel langer speelt, in aanloop naar de genadeslag in 31/12/2009.

Een andere Fokker heeft een B12 aandoening (anderhalf jaar terug eens gehad over Codex), en ook met zijn kind moet tot aan rechters om aan supplementen/juiste dosering om normaal te kunnen functioneren, te geraken.

Het is echt verdomde dieptriest ...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:58:37 #209
52357 Lambiekje
pi_71509745
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:43 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat wisselt nogal hoor, per vitamine/mineraal. Dat heeft voornamelijk te maken met hoe verschillende vitamines en mineralen worden opgenomen, en op welke plek in het lichaam. Foliumzuur bijvoorbeeld, kent nauwelijks opslag in het lichaam. Vitamine B6 daarentegen wordt wel in het lichaam opgenomen en een teveel daaraan kan uiteindelijk leiden tot zenuwaandoeningen. Voor vitamine B12 en vitamine C geldt heel simpel dat ieder overschot via de urine het lichaam weer verlaat. Terwijl ijzer zich weer enorm kan opstapelen... enz.

Maar net zoals een teveel van sommige vitaminen en mineralen tot klachten kunnen leiden, zo kunnen tekorten daarin dat evengoed.

Voor veel mensen is dit allemaal niet zo'n probleem. Maar er is een grote groep mensen bij wie de opname van vitamines en mineralen is verstoord (dat zijn vooral ouderen en chronisch zieken). Die groep mensen is afhankelijk van hooggedoseerde suppletie. En juist deze groep mensen kan nadelige gevolgen ondervinden van deze richtlijn in de Codex Alimentarius.
En dat is nu JUIST de intentie. zwakken en gehandicapten uitroeien. jaja Obama heeft zich er ook al lekker over uit gelaten.

1939 here we come!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_71509746
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 09:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

jaja dat is dus wat al veel langer speelt, in aanloop naar de genadeslag in 31/12/2009.

Een andere Fokker heeft een B12 aandoening (anderhalf jaar terug eens gehad over Codex), en ook met zijn kind moet tot aan rechters om aan supplementen/juiste dosering om normaal te kunnen functioneren, te geraken.

Het is echt verdomde dieptriest ...
1 voorbeeld pakken en dat doortrekken tot in het extreme...hmm...waar kennen we dat van?
quote:
1939 here we come!
Hou nou eens op met die vergelijking.
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:01:20 #211
52357 Lambiekje
pi_71509768
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:21 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Weet jij wel wat de gevolgen zijn als je teveel hiervan binnen krijgt? Dus de toxische waarde berijkt?
en dat is niet met aspartaam, TSSK!!!
pi_71509782
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

en dat is niet met aspartaam, TSSK!!!
Ook die komt erin voor en wordt daarin beperkt. Net als fluoride (en dat is geen fluor, de echt gevaarlijke stof) wordt geminderd.

Maar kom eens met je bewijs voor 2 wortels = harddrugs?
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:03:26 #213
52357 Lambiekje
pi_71509789
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:32 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Goede zaak.

Er zijn plannen in de maak om groentetuinen te verbieden, om dit tegen te gaan moeten er gewoon zoveel mogelijk worden gebouwd.
Ik dacht dat ik begrepen/gehoord dat het er dus richtlijnen komen dat je bv maar 2 aardbei plantjes mag e.d.
Zo ook voor je peterselie, basilicum.

Zo als mijn opa die heeft een tuin van 60 by 20 maar dat mag je straks dus echt niet vol met aardappelen en sla en dingen zetten.

Alles moet aanbanden.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:04:31 #214
52357 Lambiekje
pi_71509798
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:02 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ook die komt erin voor en wordt daarin beperkt. Net als fluoride (en dat is geen fluor, de echt gevaarlijke stof) wordt geminderd.

Maar kom eens met je bewijs voor 2 wortels = harddrugs?
Het is een voorbeeld om aan te geven hoe strikt men erop in hakt als je te veel groentes in slaat...
pi_71509803
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik begrepen/gehoord dat het er dus richtlijnen komen dat je bv maar 2 aardbei plantjes mag e.d.
Zo ook voor je peterselie, basilicum.

Zo als mijn opa die heeft een tuin van 60 by 20 maar dat mag je straks dus echt niet vol met aardappelen en sla en dingen zetten.

Alles moet aanbanden.
Waar hebben jullie dat in godsnaam gehoord? Echt, heel de Codex gaat niet over dat soort zaken maar voor commerciele voedselproducenten en landen onderling.
Mr. Prolapse 2009
pi_71509806
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is een voorbeeld om aan te geven hoe strikt men erop in hakt als je te veel groentes in slaat...
Ja maar het is geen feitelijk voorbeeld, gewoon een verzonnen verhaaltje.
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:05:48 #217
52357 Lambiekje
pi_71509811
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:44 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk nog nooit scheikunde gehad op school, en ook geen natuurkunde, wiskunde etc etc. Even uit nieuwsgierigheid, hoe was dat nou? Om het pret pakket op de MAVO te hebben?

Het broeikas effect is een feit. In hoeverre wij invloed kunnen uitoefenen, dat zal de toekomst ons wijzen.

Door het belasten word het minder aantrekkelijk om bijvoorbeeld veel CO2 en methaan uit te stoten en opzoek te gaan naar (winstgevende) oplossing om die uitstoot te verminderen.
ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh help een Gore-adept. Please aub.
pi_71509828
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh help een Gore-adept. Please aub.
Constructieve bijdrage en vooral goed ingegaan op zijn post.
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:11:46 #219
52357 Lambiekje
pi_71509865
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:06 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Helaas onjuist. Vitamine C (overschot) wordt inderdaad weer in je urine het lichaam uitgewerkt, echter kan de tijd dat het in je lichaam zit, wel degelijk kwaad. Grote hoeveelheden vitamine C in je lichaam kan er voor zorgen dat het reageert met koper (een zeer belangrijke bouwstof met functies in je stofwisseling). Ook verhoogt het de kans op nierstenen of andere nierproblemen (al helemaal in combinatie met medicijnen zoals bloeddrukverlagers die ook invloed hebben op de nieren) en mensen met een probleem gerelateerd aan een verhoogde hoeveelheid ijzer, moeten ook oppassen, aangezien vitamine C de opname van dat ijzer nog meer verhoogt.
Er zijn zelfs aanwijzingen dat langdurig een zeer verhoogde hoeveelheid vitamine C kan leiden tot kanker.

Wat ook voorkomt zijn klachten zoals misselijkheid, diarree en maagkrampen.
zoal het stoppen van Kanker maar...
pi_71509879
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zoal het stoppen van Kanker maar...
Ik heb eigenlijk wel weer genoeg van dat soort reacties. Ongefundeerd en onwaar. Er is geen bewijs voor. Hoeveel mensen met kanker heb jij genezen met vitamine C?
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:13:59 #221
52357 Lambiekje
pi_71509889
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:37 schreef Orwell het volgende:
Dr Linus Pauling, twice awarded the Nobel Prize, declared that large intakes of up to 10 grams of vitamin C each day stimulates anti- aids and cancer activity within the body.

"In my opinion adults should be taking at least 2 grams a day. There is much evidence about increased health with 2 grams a day, and of course even more with 4 or 6 grams a day."

Q: when vitamin C is appropriate?
Dr Pauling:
"Vitamin C should be given to the patient while the doctors ponder the diagnosis."

over inname van 10 gram per dag:

"So we can ask what happens to the other 5 grams? The answer I'm sure, in fact we have direct experimental evidence for it, is that vitamin C is rapidly converted into other substances, oxidation products and these other substances, these oxidation products have been shown to have greater value against cancer than vitamin C itself."

http://www.healingdaily.com/detoxification-diet/vitamin-c.htm
kijk aan. Mijn vorige post is bevestigd
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:15:24 #222
52357 Lambiekje
pi_71509901
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:05 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ja maar het is geen feitelijk voorbeeld, gewoon een verzonnen verhaaltje.
nee net als wij nu in Denhaag de pand-brigade hebben. Komt er dus ook straks een moestuin-brigade, daar kan je donder opzeggen
pi_71509945
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

kijk aan. Mijn vorige post is bevestigd
Ah, die was te verwachten..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthomoleculaire_geneeskunde
De oprichter van orhomoleculaire geneeskunde. Interessant concept, helaas echter maar beperkt succesvol. In sommige gevalen anti-depressief en bij artrose in de knie.

Een interessante quote:
quote:
Volgens Paulings onderzoek was vitamine C een middel tegen verkoudheid en overleefden kankerpatiënten die dagelijks 10 gram vitamine C kregen toegediend, drie tot vier keer langer dan diegenen die dit niet namen. Deze methode werd uitvoerig getest. Later bleek, bij onderzoek uitgevoerd onder beter gecontroleerde omstandigheden, dit effect niet meer te herhalen. Wellicht, omdat het onderzoek "later" werd uitgevoerd - en de reguliere kankertherapie inmiddels was verbeterd...? Pauling zelf is overleden aan de gevolgen van kanker, zij het wel op hoge leeftijd
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:21:23 #224
52357 Lambiekje
pi_71509957
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:16 schreef Dragorius het volgende:

[..]

De VN en haar organistaties vergelijken met nazis
Dat komt omdat deze opgericht zijn door Nazis.. wake up!
pi_71509968
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee net als wij nu in Denhaag de pand-brigade hebben. Komt er dus ook straks een moestuin-brigade, daar kan je donder opzeggen
Wil je daar een weddenschap voor maken? Die ga ik graag aan, net als de wortel-theorie dat dat als harddrugs gezien gaat worden. Per 1 januari 2010 toch?
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:22:36 #226
52357 Lambiekje
pi_71509972
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:51 schreef MrLazy het volgende:

[..]

Inderdaad. Mijn tanden krijgen nog steeds gaatjes. Desondanks al dat gepoets. Een negertjesgebit uit Afrika daarentegen is fantastisch wit zonder al dat poetsen. Wat een rotzooi zit er toch in al onze voeding ? Ik durf naar de tandarts ook niet meer gaan. Met zijn gifproducten in mijn bek die toch geen reet uithalen.
juist door het gepoets heb je gaatjes. Heb je direct na appel eten gepoest. Poets je met fluoride!?
pi_71509985
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat komt omdat deze opgericht zijn door Nazis.. wake up!
Hoewel off-topic > de Geallieerden zijn dus de nazi's? Wie waren de Duitsers dan?
*belt opa om bevestiging te vragen of het Duitsers waren die Nijmegen bevrijd hadden of de Engelsen/Amerikanen/Polen...
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:28:26 #228
52357 Lambiekje
pi_71510030
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 18:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Tijdens zo'n lezing hoor je maar 1 kant van het verhaal, HUN visie.
waarom waarom waarom waarom, TOT.

Zie nu het paddoverbod en rookverbod. Er wordt NIET nagedacht. Alles maar dan ook echt alles is om de industrie hun geldflow in stand te houden.

Dit straks met Codex, gaan allergie mensen de kop kosten... of i.i.g. onze zorgpremie omhoog om die mensen te behandelen.

AUB !!! Mensen denk toch eens GODVERDOMME na. Straks is het te laat.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:30:29 #229
52357 Lambiekje
pi_71510059
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:19 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Zoveel "andere" voedingsmiddelen waren er toen niet
En de rijst van de Aziaten dan? Zoveel obese Aziaten ken ik niet
die hebben geen cola-light cultuur.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:33:23 #230
52357 Lambiekje
pi_71510098
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 09:01 schreef ToT het volgende:
Luister eens kerel: als jij al meteen loopt te blaten over hoe DOM het met ons gesteld is, nodig je ons niet bepaald uit om op jouw linkjes te klikken.

Ik heb al vaker geroepen dat het makkelijekr is om vliegen met honing te lokken dan met azijn.
Panieklezingen rondom de codex heb ik al vaker gezien (o.a. van een BLOEDirritante vrouw die zichzelf een titel toekent waar ze geeneens recht toe schijnt te hebben, heb ik begrepen.)
Ik heb weinig behoefte aan meer van dat soort geblaat te kijken als ik bij voorbaat al DOM word genoemd! En nu doe je er steeds meer schepjes bij boven op. Hou je een beetje in. Dit soort gedrag accepteer ik ook niet als je het tegenover andere users zou doen.
Liever safe than sorry.

Waarom wil men de discussie saboteren. Het lijkt wel of hier een stel Unilever of Monsanto-adepten aanwezig zijn...

Eng heel eng.
pi_71510121
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Zie nu het paddoverbod en rookverbod. Er wordt NIET nagedacht. Alles maar dan ook echt alles is om de industrie hun geldflow in stand te houden.

Dit straks met Codex, gaan allergie mensen de kop kosten... of i.i.g. onze zorgpremie omhoog om die mensen te behandelen.

Het rookverbod heeft niet geleid tot minder rokers, sterker nog, kroegen bedenken hun eigen manieren om het alsnog te kunnen. Maar welke industrie hun geldflow gaat het dan om? Minder rokers = minder luchtwegziekten en cardovasculaire ziekten = minder winst voor de farmaceutische industrie

Hoezo gaat het "aller gie"mensen de kop kosten? Dat snap ik dan niet, er komt alleen een advies voor betere regulering van voedingsmiddelen, geen verbod.

Oh en anderen beschuldigen van niet nadenken terwijl jij zonder enige kennis van het menselijk lichaam zegt dat vitamine C kanker zal stoppen...
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:17:07 #232
52357 Lambiekje
pi_71510707
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:35 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het rookverbod heeft niet geleid tot minder rokers, sterker nog, kroegen bedenken hun eigen manieren om het alsnog te kunnen. Maar welke industrie hun geldflow gaat het dan om? Minder rokers = minder luchtwegziekten en cardovasculaire ziekten = minder winst voor de farmaceutische industrie

Hoezo gaat het "aller gie"mensen de kop kosten? Dat snap ik dan niet, er komt alleen een advies voor betere regulering van voedingsmiddelen, geen verbod.

Oh en anderen beschuldigen van niet nadenken terwijl jij zonder enige kennis van het menselijk lichaam zegt dat vitamine C kanker zal stoppen...
Niet stoppen. Voorkomen van ongewenste celdeling.
pi_71510728
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Niet stoppen. Voorkomen van ongewenste celdeling.
De beste man die dit bedacht heeft is ironisch genoeg zelf overleden aan de gevolgen van kanker...
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:50:24 #234
52357 Lambiekje
pi_71511338
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:35 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het was ook niet om minder rokers te verkrijgen. Het was om café te pesten en op onzinnige kosten te jagen. Roken dat mag absoluut niet stoppen daar is het net als files een te grote melkkoe voor.

Dacht je nu werkelijk waar was omdat men bezorgd is om onze gezondheid. Think again
pi_71511487
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het was ook niet om minder rokers te verkrijgen. Het was om café te pesten en op onzinnige kosten te jagen. Roken dat mag absoluut niet stoppen daar is het net als files een te grote melkkoe voor.

Dacht je nu werkelijk waar was omdat men bezorgd is om onze gezondheid. Think again
Maar jij hebt eerder geclaimed dat roken gezond was, daarom ging ik daar op die manier op in. En ach, dat valt nog mee van die cafe's. Bij ons in de stad is het niet minder druk erom, en ik kan tenminste wat drinken zonder naar rook te meuren ( rooklucht )
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:00:44 #236
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71514228
quote:
he answer I'm sure, in fact we have direct experimental evidence for it, is that vitamin C is rapidly converted into other substances, oxidation products and these other substances, these oxidation products have been shown to have greater value against cancer than vitamin C itself."
Of hij is zeker, of hij heeft experimenteel bewijs. Als je twijfelt, heb je het dus niet en lul je uit je nek.

Verder staat hier niet, dat vitamine C wordt omgezet in een super anti kanker medicijn. Er staat, dat hij denkt, dat er bewijs bestaat, dat het omgezet wordt in iets dat BETER tegen kanker werkt dan vitamine C. Hoeveel beter zegt hij niet. het kan net zo goed zijn, dat het zo weinig scheelt dat het nog steeds niets doet tegen kanker.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:08:29 #237
52357 Lambiekje
pi_71514379
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 11:57 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar jij hebt eerder geclaimed dat roken gezond was, daarom ging ik daar op die manier op in. En ach, dat valt nog mee van die cafe's. Bij ons in de stad is het niet minder druk erom, en ik kan tenminste wat drinken zonder naar rook te meuren ( rooklucht )
Nee ik heb gezegd dat roken beter is voor je gezondheid om je stress in toom te houden dan onder stress hevig te zijn. Daarnaast heb ik gezegd dat men dan niet de USA-peuken moet gebruiken.

Begrijp me niet verkeerd ik ben zelf velle tegenstander van roken, maar wat er nu met rokers gebeurd is aan het maniacale af.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:10:15 #238
180622 gesprekje
pi_71514412
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 09:44 schreef Dragorius het volgende:
Maar gesprekje, jij bent dus erbij geweest he, wat is dan het verschil met de Codex die openbaar staat en "de geheime agenda"
Let op he, het zijn guidelines, richtlijnen en geen verplichtingen. Zie ook het officiele statement van de overheid.
En die richtlijnen worden wel opgenomen in de europese wet, en die europese wet staat boven de nederlandse wet, en eenmaal in de wet kun je het niet meer ongedaan maken, wat denk je dat er gebeurd wanneer mensen zich aan die richtlijnen gaan conformeren?
Oh en namens de Codex Alimentarius Commissie werd naar buiten gebracht dat de normen van de Codex weliswaar vrijwillig zijn, maar de verdagen bindend.
quote:
Op een themadag over de Codex (georganiseerd door de partij Mens & Spirit) was ik aanwezig toen ik hoorde dat de Nederlandse belastingbetalers (ja, U dus) een miljoenenboete moeten betalen om het recht te hebben om Amerikaans hormoonvlees te weigeren! U mag weigeren, het zijn maar normen, maar het gaat U veel geld kosten? Schandalig, maar waar. Dus omdat multinationals als Monsanto, Dupont, Dow Chemical en anderen geen miljoenen dollars per jaar willen mislopen door (terecht) geweigerd genetisch gemanipuleerd voedsel, betaalt Nederland (ja, U dus) al jaren een boete van miljoenen dollars per jaar. En het tonen van uw bonuskaart geeft hierop geen uitzondering of ‘korting’.

Is dit waar de Codex Alimentarius voor staat? Boetes, sancties en machtsdruk? Codex Manipulaticus in plaats van Codex Humanicus! Een ondemocratisch en misdadig feit wat u niet wordt meegedeeld, maar waar u als belastingbetaler ondertussen wel aan betaalt. Een beetje vergelijkbaar met de praktijken van de farmaceutische industrie: u betaalt als belastingbetaler feitelijk zelf voor de publieke fondsen die wetenschappelijk onderzoek mogelijk maken (farmaceuten doen bijna geen eigen studies, dit laten ze over het algemeen doen.) De farmaceuten gebruiken deze (alleen de voor hen gunstig uitvallende) studies voor hun dure farmaceutische middelen. Deze middelen hoeven overigens helemaal niet zo duur te zijn als generieke middelen (waar geen patent op zit) zouden worden toegelaten en er door de farmaceuten juist geld zou worden gespendeerd aan echte Research & Development in plaats van torenhoge marketingkosten die u uiteindelijk weer betaalt in de prijs van uw verhoogde ziektekostenpremie. U betaalt ook onwetend mee aan de ‘bescherming’ die de overheid de vaccinatie producenten (die op hun beurt zojuist weer de WHO hebben geadviseerd dat de levensgevaarlijke griepprik verplicht moet worden wereldwijd) (8) biedt, mochten er doden vallen of andere ernstige schade berokkend worden door de vaccinaties. Succes verzekerd, mede met uw geld. Wiens brood men eet…(zie ook noot 9!)

De speciale richtlijn 2002/46/EG die de Europese Unie heeft vastgesteld (10), zorgt ervoor dat voedingsupplementen die niet langer meer aan deze richtlijn voldoen, van de markt worden gehaald (hetzelfde geldt voor de vitaminen en mineralen in voedingsupplementen die niet op de ‘positieve lijsten’ staan.) Ook legt de Codex zware beperkingen op natuurlijke vormen van heling en ‘alternatieve’ gezondheidszorg, een groot en serieus probleem dus. Ook moet worden opgemerkt dat de nationale wetgeving met betrekking tot voedingsupplementen eind 2009 wordt vervangen door een Europese verordening, die zal aansluiten op ‘vrijwillige’ aanbevelingen van de Codex. De cirkel van directe verbanden tussen de WTO, Codex Alimentarius en de EU sluit zich.
goed stukje.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:08:21 #239
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71517965
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:10 schreef gesprekje het volgende:

goed stukje.
complete bullshit
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71518117
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 14:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee ik heb gezegd dat roken beter is voor je gezondheid om je stress in toom te houden dan onder stress hevig te zijn. Daarnaast heb ik gezegd dat men dan niet de USA-peuken moet gebruiken.
Hier in Nederland gaan mensen er net zo goed aan onderdoor..
quote:
Begrijp me niet verkeerd ik ben zelf velle tegenstander van roken, maar wat er nu met rokers gebeurd is aan het maniacale af.

Net ging het nog om de cafe's en nu om de rokers weer? Kun je dat toelichten? Of staat dat los van de Codex?
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:15:28 #241
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71518133
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2002:183:0051:0057:NL:PDF
quote:
Alleen vitaminen en mineralen die normaal in de
voeding voorkomen, en als onderdeel daarvan worden
geconsumeerd, dienen als ingrediënt van voedingssupplementen
te worden toegestaan
lijkt me niets mis mee toch? en ik kan weinig vitaminen en mineralen ontdekken die niet op de positieve lijst staan, dus gaarne voorbeelden van vitaminen en mineralen die niet op de lijst staan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71518193
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:15 schreef Re het volgende:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2002:183:0051:0057:NL:PDF
[..]

lijkt me niets mis mee toch? en ik kan weinig vitaminen en mineralen ontdekken die niet op de positieve lijst staan, dus gaarne voorbeelden van vitaminen en mineralen die niet op de lijst staan
Had daar nou ff mee gewacht, ik had hem al onder de Favorieten klaarstaan Dat is dus het punt, nergens staat dat het verboden is straks.
Mr. Prolapse 2009
pi_71518408
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat paddoverbod was een éénmansactie van Klink die alle adviezen en onderzoeken negeerde door zijn überchristelijke moraal.
Overigens zijn truffeltjes (met ongeveer dezelfde werking) en kweeksets nog gewoon te koop.
pi_71518434
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:26 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat paddoverbod was een éénmansactie van Klink die alle adviezen en onderzoeken negeerde door zijn überchristelijke moraal.
Overigens zijn truffeltjes (met ongeveer dezelfde werking) en kweeksets nog gewoon te koop.
Dat paddoverbod is inderdaad sneu, staat er niks over in de Codex?
Mr. Prolapse 2009
pi_71520370
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:26 schreef ToT het volgende:
Het wordt nu gebracht alsof het een eenmansactie is (geweest).. dat betwijfel ik.. niets gebeurt zo maar in de politiek
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:35:21 #246
180622 gesprekje
pi_71522905
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:08 schreef Re het volgende:

[..]

complete bullshit
Spoor jij wel?
pi_71524417
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 20:35 schreef gesprekje het volgende:

[..]

Spoor jij wel?
ik wil niet vervelend doen, maar ik geloof dat jij hier degene bent die pleisters op je mond plakt....................................
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71524777
Zo, en nu weer on-topic zonder dat we elkaars geestelijke vermogen gaan doorlichten
Mr. Prolapse 2009
  zondag 2 augustus 2009 @ 00:13:05 #249
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_71528021
Ik begin op pagina 1 te lezen.. En zag eind pagina 4 geen hoop meer voor dit topic.. MAar pagina 5 was daar lambiekje!
  zondag 2 augustus 2009 @ 01:33:45 #250
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_71529341
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:39 schreef Dragorius het volgende:
Zo, en nu weer on-topic zonder dat we elkaars geestelijke vermogen gaan doorlichten
ben jij een moderator?
Huig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')