Nummer 1 is een schoolprojectje van eoa middelbare school oid?quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:07 schreef Dartanion het volgende:
Ik kan niet tegen die domme hypocritie.
Hij draagt geen argumenten aan. Hij kan alleen ongefundeerde uitspraken doen, fouten maken bij een som ala 10 maal 1. En vervolgens goed onderbouwde onderzoeken eissen van een ander.
Nou bij deze
Nummer 1
Nummer 2
Nummer 3
Zo genoeg?
Nederlands krantenartikel
Ik ben blij dat ik je heb kunnen aanzetten tot wat onderzoekquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nummer 1 is een schoolprojectje van eoa middelbare school oid?![]()
Nummer 2 doet de link het niet van.
Nummer 3 is geen medisch wetenschappelijk onderzoek. Daar staat slechts 1 zinnetje: "High doses can cause diarrhea and upset stomach, and can also cause newborn scurvy."
Gelukkig is het Farmacotherapeutisch Kompas wat uitgebreider met de informatie:
Bijwerkingen
Ascorbinezuur heeft bij doses tot 1,5 g per dag vrijwel geen bijwerkingen en is nauwelijks toxisch. Bij hogere doses zijn misselijkheid en diarree mogelijk. Bij beperkte nierfunctie is er kans op acidose. Bij langdurig gebruik van hoge doses kunnen uraat- en oxalaatnierstenen optreden en na het staken een rebound-effect.
http://www.fk.cvz.nl/
Biologisch voedsel moet aan enkele criterea voldoen om biologische genoemt te mogen worden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:08 schreef Gulo het volgende:
Interessant onderwerp, ik kan echter echt niet geloven dat dit echt zo zou zijn. Dat monsanto en aanverwanten boeven zijn is mij bekend, en ik geloof best dat de landbouwgiffen normoverschrijdend zijn.
Echter, is dit iets heel anders dan dat je straks geen groentetuin meer zou mogen hebben, dat gaat er bij mij niet in. Ik heb juist het idee dat biologisch eten steeds meer gepromoot wordt. Zelfs bij mijn supermarkt (Jumbo) kan ik tegenwoordig volop biologische groeten kopen.
Hoe verklaren jullie (aanhangers van deze theorie) deze trend dan?
Artikel komt uit 2000. Ik mag hopen dat er in de laatste 9 jaar toch wat veranderd is op dit gebied.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:20 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Biologisch voedsel moet aan enkele criterea voldoen om biologische genoemt te mogen worden.
Om daaraan te voldoen moeten boeren investeren en ik was in de veronderstelling dat daar een prima subsidie regeling voor was.
Maar ben toch een artikel tegen gekomen. klikkerdeklik
Mwa, die investeringen vallen wel mee hoor, toch? Je moet gewoon zorgen dat je aan de eisen voldoet die staan voor een bepaald keurmerk (voor een antroposofisch/demeter keurmerk zal je aan scherpere eisen moet voldoen dan voor een 'gewoon' eko keurmerk).quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:20 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Biologisch voedsel moet aan enkele criterea voldoen om biologische genoemt te mogen worden.
Om daaraan te voldoen moeten boeren investeren en ik was in de veronderstelling dat daar een prima subsidie regeling voor was.
Maar ben toch een artikel tegen gekomen. klikkerdeklik
je kunt ook het ezelsbruggetje gebruiken: niet minder gram vitamine C slikken dan dat je per dag aan skunk op rookt...quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:30 schreef _Led_ het volgende:
Okee, geeft niet.
1 milligram is 1 duizendste gram.
1 milligram is dus een gram in duizend stukjes gedeeld, en dan 1 van die stukjes.
Dus in 1 pil van 1000 milligram (dat is duizend keer zo'n stukje) zit gewoon weer 1 gram.
Dus met tien pillen zit je aan de 10 gram.
Schei toch uit, ik ken het Farmacotherapeutisch Kompas beroepshalve zo'n beetje uit mijn hoofd, zeker waar het vitamines betreft.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:11 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik je heb kunnen aanzetten tot wat onderzoek
quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Schei toch uit, ik ken het Farmacotherapeutisch Kompas beroepshalve zo'n beetje uit mijn hoofd, zeker waar het vitamines betreft.
In de kern kan een teveel aan vitamine C dus schadelijk zijn, daar gaat het om. En ja, er zijn mensen die zoveel van die troep wegkauwen, zelfs hier op Fok!quote:Teveel vitamine C kan ook schadelijk zijn. Bij hoge doseringen (meer dan 1000 mg vitamine C) kan diarree optreden. Hoge doseringen vitamine C kunnen tevens zorgen voor een verhoogde oxaalzuur uitscheiding met de urine met als gevolg een verhoogde kans op nierstenen . Vitamine C wordt namelijk onder andere als oxaalzuur met de urine uitgescheiden
Let wel, ik heb gezegd dat er aanwijzingen zijn en die zijn soms controversieel , maar er is wel degelijk informatie te vinden:quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En ik ben erg nieuwsgierig naar die aanvijzing dat een teveel aan vitamine C tot kanker kan lijden, kun je mij een een medisch wetenschappelijk onderzoek daarnaar aanleveren?
Doodsverwensing --> permban!quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:58 schreef TheThirdMark het volgende:
Slik wat Vitamine C zou ik zeggen. Grammetje of 10 per dag zou voldoende moeten zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |