abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:07:11 #101
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71438382
Ik kan niet tegen die domme hypocritie.

Hij draagt geen argumenten aan. Hij kan alleen ongefundeerde uitspraken doen, fouten maken bij een som ala 10 maal 1. En vervolgens goed onderbouwde onderzoeken eissen van een ander.

Nou bij deze

Nummer 1

Nummer 2

Nummer 3

Zo genoeg?

Nederlands krantenartikel
:-)
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:16:47 #102
180622 gesprekje
gewoon gek doen :D
pi_71440321
Waarom staan dit soort topics eigenlijk niet in NWS?
Ik ben ook best wel slim.
pi_71440758
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:07 schreef Dartanion het volgende:
Ik kan niet tegen die domme hypocritie.

Hij draagt geen argumenten aan. Hij kan alleen ongefundeerde uitspraken doen, fouten maken bij een som ala 10 maal 1. En vervolgens goed onderbouwde onderzoeken eissen van een ander.

Nou bij deze

Nummer 1

Nummer 2

Nummer 3

Zo genoeg?

Nederlands krantenartikel
Nummer 1 is een schoolprojectje van eoa middelbare school oid?

Nummer 2 doet de link het niet van.

Nummer 3 is geen medisch wetenschappelijk onderzoek. Daar staat slechts 1 zinnetje: "High doses can cause diarrhea and upset stomach, and can also cause newborn scurvy."

Gelukkig is het Farmacotherapeutisch Kompas wat uitgebreider met de informatie:

Bijwerkingen
Ascorbinezuur heeft bij doses tot 1,5 g per dag vrijwel geen bijwerkingen en is nauwelijks toxisch. Bij hogere doses zijn misselijkheid en diarree mogelijk. Bij beperkte nierfunctie is er kans op acidose. Bij langdurig gebruik van hoge doses kunnen uraat- en oxalaatnierstenen optreden en na het staken een rebound-effect.

http://www.fk.cvz.nl/
pi_71442103
Interessant onderwerp, ik kan echter echt niet geloven dat dit echt zo zou zijn. Dat monsanto en aanverwanten boeven zijn is mij bekend, en ik geloof best dat de landbouwgiffen normoverschrijdend zijn.
Echter, is dit iets heel anders dan dat je straks geen groentetuin meer zou mogen hebben, dat gaat er bij mij niet in. Ik heb juist het idee dat biologisch eten steeds meer gepromoot wordt. Zelfs bij mijn supermarkt (Jumbo) kan ik tegenwoordig volop biologische groeten kopen.

Hoe verklaren jullie (aanhangers van deze theorie) deze trend dan?
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:11:53 #105
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71442287
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:31 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nummer 1 is een schoolprojectje van eoa middelbare school oid?

Nummer 2 doet de link het niet van.

Nummer 3 is geen medisch wetenschappelijk onderzoek. Daar staat slechts 1 zinnetje: "High doses can cause diarrhea and upset stomach, and can also cause newborn scurvy."

Gelukkig is het Farmacotherapeutisch Kompas wat uitgebreider met de informatie:

Bijwerkingen
Ascorbinezuur heeft bij doses tot 1,5 g per dag vrijwel geen bijwerkingen en is nauwelijks toxisch. Bij hogere doses zijn misselijkheid en diarree mogelijk. Bij beperkte nierfunctie is er kans op acidose. Bij langdurig gebruik van hoge doses kunnen uraat- en oxalaatnierstenen optreden en na het staken een rebound-effect.

http://www.fk.cvz.nl/
Ik ben blij dat ik je heb kunnen aanzetten tot wat onderzoek
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:20:05 #106
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71442615
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:08 schreef Gulo het volgende:
Interessant onderwerp, ik kan echter echt niet geloven dat dit echt zo zou zijn. Dat monsanto en aanverwanten boeven zijn is mij bekend, en ik geloof best dat de landbouwgiffen normoverschrijdend zijn.
Echter, is dit iets heel anders dan dat je straks geen groentetuin meer zou mogen hebben, dat gaat er bij mij niet in. Ik heb juist het idee dat biologisch eten steeds meer gepromoot wordt. Zelfs bij mijn supermarkt (Jumbo) kan ik tegenwoordig volop biologische groeten kopen.

Hoe verklaren jullie (aanhangers van deze theorie) deze trend dan?
Biologisch voedsel moet aan enkele criterea voldoen om biologische genoemt te mogen worden.
Om daaraan te voldoen moeten boeren investeren en ik was in de veronderstelling dat daar een prima subsidie regeling voor was.

Maar ben toch een artikel tegen gekomen. klikkerdeklik
pi_71442858
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:20 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Biologisch voedsel moet aan enkele criterea voldoen om biologische genoemt te mogen worden.
Om daaraan te voldoen moeten boeren investeren en ik was in de veronderstelling dat daar een prima subsidie regeling voor was.

Artikel komt uit 2000. Ik mag hopen dat er in de laatste 9 jaar toch wat veranderd is op dit gebied.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71443471
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:20 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Mwa, die investeringen vallen wel mee hoor, toch? Je moet gewoon zorgen dat je aan de eisen voldoet die staan voor een bepaald keurmerk (voor een antroposofisch/demeter keurmerk zal je aan scherpere eisen moet voldoen dan voor een 'gewoon' eko keurmerk).

Maar welke investeringen moet je volgens jou doen dan? Volgens mij hoef je juist minder investeringen te doen (je hoeft immers geen gif te kopen ) Uiteraard is het veel arbeidsintensiever, maar als je dit kleinschalig aanpakt vergt dit geen extra investering in geldelijke zin.

Maar goed, om niet van het topic af te wijken, ik heb niet het idee dat de overheid biologische landbouw echt probeert te dwarsbomen. Ik hoorde vorige week zelfs dat Cramer een flink pot geld beschikbaar stelt ten einde duurzaam consumeren te promoten (onder andere biologische groente).

Een en ander kan ik dus niet rijmen met de veronderstelling dat groentetuinen verboden zouden worden.

Salvador, hoe denk jij hier over?
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:20:47 #109
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_71444845
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:30 schreef _Led_ het volgende:
Okee, geeft niet.
1 milligram is 1 duizendste gram.

1 milligram is dus een gram in duizend stukjes gedeeld, en dan 1 van die stukjes.

Dus in 1 pil van 1000 milligram (dat is duizend keer zo'n stukje) zit gewoon weer 1 gram.
Dus met tien pillen zit je aan de 10 gram.
je kunt ook het ezelsbruggetje gebruiken: niet minder gram vitamine C slikken dan dat je per dag aan skunk op rookt...
Huig
  woensdag 29 juli 2009 @ 23:37:27 #110
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_71445353
Dr Linus Pauling, twice awarded the Nobel Prize, declared that large intakes of up to 10 grams of vitamin C each day stimulates anti- aids and cancer activity within the body.

"In my opinion adults should be taking at least 2 grams a day. There is much evidence about increased health with 2 grams a day, and of course even more with 4 or 6 grams a day."

Q: when vitamin C is appropriate?
Dr Pauling:
"Vitamin C should be given to the patient while the doctors ponder the diagnosis."

over inname van 10 gram per dag:

"So we can ask what happens to the other 5 grams? The answer I'm sure, in fact we have direct experimental evidence for it, is that vitamin C is rapidly converted into other substances, oxidation products and these other substances, these oxidation products have been shown to have greater value against cancer than vitamin C itself."

http://www.healingdaily.com/detoxification-diet/vitamin-c.htm
Huig
  donderdag 30 juli 2009 @ 01:25:30 #111
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_71447633
Je kan het gewoon veel simpeler vertellen. Alles waar ''teveel'' bij staat is gewoon niet gezond.
pi_71449055
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:11 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik je heb kunnen aanzetten tot wat onderzoek
Schei toch uit, ik ken het Farmacotherapeutisch Kompas beroepshalve zo'n beetje uit mijn hoofd, zeker waar het vitamines betreft.
pi_71449091
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:13 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Schei toch uit, ik ken het Farmacotherapeutisch Kompas beroepshalve zo'n beetje uit mijn hoofd, zeker waar het vitamines betreft.
quote:
Teveel vitamine C kan ook schadelijk zijn. Bij hoge doseringen (meer dan 1000 mg vitamine C) kan diarree optreden. Hoge doseringen vitamine C kunnen tevens zorgen voor een verhoogde oxaalzuur uitscheiding met de urine met als gevolg een verhoogde kans op nierstenen . Vitamine C wordt namelijk onder andere als oxaalzuur met de urine uitgescheiden
In de kern kan een teveel aan vitamine C dus schadelijk zijn, daar gaat het om. En ja, er zijn mensen die zoveel van die troep wegkauwen, zelfs hier op Fok!

Zie: Een overdosis Vitamine-C pillen.

Of je er dood aan gaat? Niet dat ik weet dat daar vorobeelden van zijn
Mr. Prolapse 2009
pi_71449968
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:20 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En ik ben erg nieuwsgierig naar die aanvijzing dat een teveel aan vitamine C tot kanker kan lijden, kun je mij een een medisch wetenschappelijk onderzoek daarnaar aanleveren?
Let wel, ik heb gezegd dat er aanwijzingen zijn en die zijn soms controversieel , maar er is wel degelijk informatie te vinden:

Het kan in ieder geval de behandeling tegen kanker schaden,
Het kan een andere stof (chromium) extreem kankerverwekkend maken,
en het kan kankerverwekkende stoffen doen ontwikkelen in je lichaam

Er zijn ook onderzoeken die aantonen dat vitamine C schade kan toebrengen aan het DNA, maar in alle eerlijkheid moet gezegd worden dat er veel controverse bestaat omtrent bijna alle onderzoeken met een negatieve uitkomst als het gaat om vitamine C en kanker, maar het toont wel degelijk aan dat het feit dat het een wateroplosbare vitamine betreft, niet per se gelijk staat aan onschuldig bij een te hoge dosis, iets waar ik in eerste instantie op reageerde.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_71451148
Goddomme zeg, ben ik me ook eens een middagje en avondje met een stel kameraden klem aan het zuipen, en dan slaat hier de vlam meteen weer in de pan.
Ik kan me wel leukere dingen voorstellen om met een halve kater op m'n netvlies te krijgen.

Lief spelen, kinders.
pi_71451251
Snel anti-kater vitaminen nemen nu het nog kan
Mr. Prolapse 2009
pi_71451521
Te laat, het gedram hier heeft mijn kater al tot een tijger laten uitgroeien.
Zijn er ook anti-tijger vitaminen?
Tijgerbalsem misschien?
pi_71451536
Tijgernootjes...daar zitten ook te-verbieden-voedingsstoffen in
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:58:50 #119
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_71452418
Slik wat Vitamine C zou ik zeggen. Grammetje of 10 per dag zou voldoende moeten zijn
pi_71452756
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:58 schreef TheThirdMark het volgende:
Slik wat Vitamine C zou ik zeggen. Grammetje of 10 per dag zou voldoende moeten zijn
Doodsverwensing --> permban!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')