Die inderdaad.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:41 schreef Yestuuur het volgende:
Roter Vitamine C met citroensmaak?
Bijsluiter?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:42 schreef denka het volgende:
Volgens mij plas je alles wat te veel is weer uit, dus je plas zal wel behoorlijk fluoriserend geel zijn of niet? Staat er verder niks van eventuele bijwerkingen op het doosje/bijsluiter?
Okee.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:43 schreef timmeeeh het volgende:
Ik had het laatst met ons moeske erover en die zei dat je alles wat je teveel neemt er weer uit zeikt.
Blijven sabbelen op die dingen dus!
quote:Vitamine C (ascorbinezuur)
Darmirritatie (diarree); verhoogde kans op niersteenvorming bij personen die daar gevoelig voor zijn.
AB: 2 g/dag (VS), in EU niet AB vastgesteld, wel is aangegeven dat bij hoeveelheden >1 g/d darmklachten kunnen optreden.
quote:Een teveel aan vitamine C of aan de vitaminen van het vitamine B-complex verlaat het lichaam weer via de ontlasting of de urine. Hoge doseringen vitamine C kunnen bij sommige mensen wel een mild laxerend effect hebben. Mensen met een verhoogde kans op nierstenen kunnen beter geen hoge doseringen vitamine C gebruiken, omdat er aanwijzingen zijn dat deze de kans op nierstenen zouden kunnen vergroten.
quote:Een enkeling heeft geen baat bij een hoge dosis vitamine C, krijgt er zelfs diarree, nierstenen of jicht van, maar in het algemeen kan u niet teveel vitamine C eten. Omdat de vitamine in water oplosbaar is, kan ons lichaam hem niet voor langere tijd opslaan en wordt een overdaad met de urine afgevoerd.
Heb je al spuitpoep?quote:Teveel vitamine C kan ook schadelijk zijn. Bij hoge doseringen (meer dan 1000 mg vitamine C) kan diarree optreden. Hoge doseringen vitamine C kunnen tevens zorgen voor een verhoogde oxaalzuur uitscheiding met de urine met als gevolg een verhoogde kans op nierstenen . Vitamine C wordt namelijk onder andere als oxaalzuur met de urine uitgescheiden.
Niet helemaal waar. Op kauwgom met xylitol (ofzo?) staat dat er darmproblemen kunnen optreden bij overmatig gebruik.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:43 schreef BrauN het volgende:
[..]
Bijsluiter?
't Is een potje vitaminepillen hoor. Er zit toch ook geen bijsluiter bij een rolletje pepermunt, of een zakje drop?
Nee, ik kon vanochtend juist niet schijten, terwijl dat wel mijn vaste ritueel is. Na het opstaan direct aan de schijterij en daarna douchen. Maar vanochtend dus niet.quote:
maar die krengen zijn toch erg duur?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:49 schreef BrauN het volgende:
[..]
Nee, ik kon vanochtend juist niet schijten, terwijl dat wel mijn vaste ritueel is. Na het opstaan direct aan de schijterij en daarna douchen. Maar vanochtend dus niet.
Dude, jouw vitamine C is in opstand. Da's ook niet goed.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:49 schreef BrauN het volgende:
[..]
Nee, ik kon vanochtend juist niet schijten, terwijl dat wel mijn vaste ritueel is. Na het opstaan direct aan de schijterij en daarna douchen. Maar vanochtend dus niet.
Dudequote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:44 schreef BrauN het volgende:
[..]
Okee.
Wil je er ook een paar? Kom ze maar halen he! Kun je me gelijk helpen met het leren van QM1.
Whehehe, jij bent dus ook al zo'n faler die voor 't derde jaar op rij dat eerstejaars kutvak niet heeft weten te halen! Heerlijk he.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:53 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
Dude
Ik zit zelf te leren voor Math1, vrijdag tentamen.
Ik heb trouwens zelf al een pot vitamine C staan hier
Je pis wordt zuurder.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:40 schreef BrauN het volgende:
Ik ben een beetje ziek/zwak/misselijk en dan voel ik altijd de behoefte om allerlei vitaminepillen e.d. te gaan slikken. Ik heb gisteren een potje Vitamine-C pillen gekocht. Van die kauw- of zuigtabletten.
Die smaken zo lekker!
Probleem is alleen dat ik die heel de dag door vreet, omdat ik ze zo lekker vind. Maar de dosering is 1 tot 3 tabletten per dag... Ga ik nu dood, of wat...? Ik heb er gisteren zo'n 12 gegeten.
Kortom: Wat merk je van een te hoge dosis Vitamine-C in je lijf? Kan het kwaad? Moet ik minderen?
Verlicht mij!
Het is wel duidelijk dat je er geen verstand van hebt.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:43 schreef BrauN het volgende:
[..]
Bijsluiter?
't Is een potje vitaminepillen hoor. Er zit toch ook geen bijsluiter bij een rolletje pepermunt, of een zakje drop?
Die pis je toch ook uit? (ok je zal wel krom liggen van de pijn maar verder)quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:05 schreef Glas_in_jood het volgende:
Je pist alles wel uit.
MAAR! Je kan er nierstenen van krijgen als je het te vaak doet..
dat klopt ja,alles wat je teveel neemt plas je uitquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:42 schreef denka het volgende:
Volgens mij plas je alles wat te veel is weer uit, dus je plas zal wel behoorlijk fluoriserend geel zijn of niet? Staat er verder niks van eventuele bijwerkingen op het doosje/bijsluiter?
zo'n faalhaas ben ik jaquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:56 schreef BrauN het volgende:
[..]
Whehehe, jij bent dus ook al zo'n faler die voor 't derde jaar op rij dat eerstejaars kutvak niet heeft weten te halen! Heerlijk he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |