Die inderdaad.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:41 schreef Yestuuur het volgende:
Roter Vitamine C met citroensmaak?
Bijsluiter?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:42 schreef denka het volgende:
Volgens mij plas je alles wat te veel is weer uit, dus je plas zal wel behoorlijk fluoriserend geel zijn of niet? Staat er verder niks van eventuele bijwerkingen op het doosje/bijsluiter?
Okee.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:43 schreef timmeeeh het volgende:
Ik had het laatst met ons moeske erover en die zei dat je alles wat je teveel neemt er weer uit zeikt.
Blijven sabbelen op die dingen dus!
quote:Vitamine C (ascorbinezuur)
Darmirritatie (diarree); verhoogde kans op niersteenvorming bij personen die daar gevoelig voor zijn.
AB: 2 g/dag (VS), in EU niet AB vastgesteld, wel is aangegeven dat bij hoeveelheden >1 g/d darmklachten kunnen optreden.
quote:Een teveel aan vitamine C of aan de vitaminen van het vitamine B-complex verlaat het lichaam weer via de ontlasting of de urine. Hoge doseringen vitamine C kunnen bij sommige mensen wel een mild laxerend effect hebben. Mensen met een verhoogde kans op nierstenen kunnen beter geen hoge doseringen vitamine C gebruiken, omdat er aanwijzingen zijn dat deze de kans op nierstenen zouden kunnen vergroten.
quote:Een enkeling heeft geen baat bij een hoge dosis vitamine C, krijgt er zelfs diarree, nierstenen of jicht van, maar in het algemeen kan u niet teveel vitamine C eten. Omdat de vitamine in water oplosbaar is, kan ons lichaam hem niet voor langere tijd opslaan en wordt een overdaad met de urine afgevoerd.
Heb je al spuitpoep?quote:Teveel vitamine C kan ook schadelijk zijn. Bij hoge doseringen (meer dan 1000 mg vitamine C) kan diarree optreden. Hoge doseringen vitamine C kunnen tevens zorgen voor een verhoogde oxaalzuur uitscheiding met de urine met als gevolg een verhoogde kans op nierstenen . Vitamine C wordt namelijk onder andere als oxaalzuur met de urine uitgescheiden.
Niet helemaal waar. Op kauwgom met xylitol (ofzo?) staat dat er darmproblemen kunnen optreden bij overmatig gebruik.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:43 schreef BrauN het volgende:
[..]
Bijsluiter?
't Is een potje vitaminepillen hoor. Er zit toch ook geen bijsluiter bij een rolletje pepermunt, of een zakje drop?
Nee, ik kon vanochtend juist niet schijten, terwijl dat wel mijn vaste ritueel is. Na het opstaan direct aan de schijterij en daarna douchen. Maar vanochtend dus niet.quote:
maar die krengen zijn toch erg duur?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:49 schreef BrauN het volgende:
[..]
Nee, ik kon vanochtend juist niet schijten, terwijl dat wel mijn vaste ritueel is. Na het opstaan direct aan de schijterij en daarna douchen. Maar vanochtend dus niet.
Dude, jouw vitamine C is in opstand. Da's ook niet goed.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:49 schreef BrauN het volgende:
[..]
Nee, ik kon vanochtend juist niet schijten, terwijl dat wel mijn vaste ritueel is. Na het opstaan direct aan de schijterij en daarna douchen. Maar vanochtend dus niet.
Dudequote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:44 schreef BrauN het volgende:
[..]
Okee.
Wil je er ook een paar? Kom ze maar halen he! Kun je me gelijk helpen met het leren van QM1.
Whehehe, jij bent dus ook al zo'n faler die voor 't derde jaar op rij dat eerstejaars kutvak niet heeft weten te halen! Heerlijk he.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:53 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
Dude
Ik zit zelf te leren voor Math1, vrijdag tentamen.
Ik heb trouwens zelf al een pot vitamine C staan hier
Je pis wordt zuurder.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:40 schreef BrauN het volgende:
Ik ben een beetje ziek/zwak/misselijk en dan voel ik altijd de behoefte om allerlei vitaminepillen e.d. te gaan slikken. Ik heb gisteren een potje Vitamine-C pillen gekocht. Van die kauw- of zuigtabletten.
Die smaken zo lekker!
Probleem is alleen dat ik die heel de dag door vreet, omdat ik ze zo lekker vind. Maar de dosering is 1 tot 3 tabletten per dag... Ga ik nu dood, of wat...? Ik heb er gisteren zo'n 12 gegeten.
Kortom: Wat merk je van een te hoge dosis Vitamine-C in je lijf? Kan het kwaad? Moet ik minderen?
Verlicht mij!
Het is wel duidelijk dat je er geen verstand van hebt.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:43 schreef BrauN het volgende:
[..]
Bijsluiter?
't Is een potje vitaminepillen hoor. Er zit toch ook geen bijsluiter bij een rolletje pepermunt, of een zakje drop?
Die pis je toch ook uit? (ok je zal wel krom liggen van de pijn maar verder)quote:Op dinsdag 13 maart 2007 11:05 schreef Glas_in_jood het volgende:
Je pist alles wel uit.
MAAR! Je kan er nierstenen van krijgen als je het te vaak doet..
dat klopt ja,alles wat je teveel neemt plas je uitquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:42 schreef denka het volgende:
Volgens mij plas je alles wat te veel is weer uit, dus je plas zal wel behoorlijk fluoriserend geel zijn of niet? Staat er verder niks van eventuele bijwerkingen op het doosje/bijsluiter?
zo'n faalhaas ben ik jaquote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:56 schreef BrauN het volgende:
[..]
Whehehe, jij bent dus ook al zo'n faler die voor 't derde jaar op rij dat eerstejaars kutvak niet heeft weten te halen! Heerlijk he.
hmm mijn pillen hebben 1000mgquote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:38 schreef type_29 het volgende:
1 sigaret breekt 25 mg vitame c af
daarom neem ik ze per 1500mg
en wat is die bijwerking dan?quote:Op dinsdag 13 maart 2007 14:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
Vitamine C heeft wel een deficientie(bijwerking bij overvloed)
Doe eens in het Nederlands. Ik kan nauwelijks Engels.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
nausea or diarrhea and interfere with the interpretation of some blood test results.
Nee, volgens mij probeert BrauN QM1 te leren maar is hij nog steeds pas bij Week 1 over power functions aan het lezen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:07 schreef timmeeeh het volgende:
Volgens mij probeert BrauN zijn dopingcontroleur te betuttelen.
Roter maakt wel veel goedquote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:09 schreef BrauN het volgende:
[..]
Nee, volgens mij probeert BrauN QM1 te leren maar is hij nog steeds pas bij Week 1 over power functions aan het lezen.
Ofwel, waardeloze vent is het!
Je moet gewoon tentamens oefenen man. Doe ik ook namelijkquote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:09 schreef BrauN het volgende:
[..]
Nee, volgens mij probeert BrauN QM1 te leren maar is hij nog steeds pas bij Week 1 over power functions aan het lezen.
Ofwel, waardeloze vent is het!
Ik zou geen moeite meer doen als ik jou was, met zo'n TSquote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
"Nausea or diarrhea and interfere with the interpretation of some blood test results."
Misselijkheid, diarree en kan bloedonderzoeken beinvloeden.
Dat zou ik ook niet meer doen in bed als ik je vriend was, met zo'n wijf.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:33 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik zou geen moeite meer doen als ik jou was, met zo'n TS
Vind het zelf ook interesant.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:33 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik zou geen moeite meer doen als ik jou was, met zo'n TS
quote:De gedachte dat hoge doses over een langere periode vitamine C nierstenen zouden veroorzaken, blijkt op bakerpraat te berusten. Wetenschappelijk onderzoek laat juist zien dat een hoge inname de kans op nierstenen vermindert. Hoewel vitamine C de ijzeropname bevordert en dus potentieel gevaarlijk is voor mensen met ijzerstapeling, blijkt uit onderzoek dat grote doses vitamine C overvloedig ijzer binden en het lichaam uit helpen. Cathcart: “Ik zet het met succes in bij ijzerstapeling, maar ook bij vergiftiging met zware metalen. Er is maar één risico en dat is dat je te laag doeert.”
Bron: http://www.fonteine.com/vitaminec_dossier.htmlquote:Anderen beweren dat je van veel Vitamine C nierstenen zou krijgen, ook dat is allang weerlegd. Er is nog nooit één geval van beschreven in de medische litteratuur. Vitamine C is het meest veilige geneesmiddel dat er bestaat en heeft zelfs in doseringen van 200 gram per infuus geen bijwerkingen.
http://www.natuurlijkedierenvoeding.nl/vitamine_c.htmquote:Vitamine C en nieraandoeningen
De onjuistheid van de bewering dat een hoge vitamine C-inname tot de vorming van nierstenen zou leiden is opnieuw aangetoond door een Amerikaans onderzoek dat werd uitgevoerd in het kader van de Health Professionals Followup Study.
De deelnemers aan het onderzoek, die in vergelijking met andere bevolkingsgroepen relatief veel vitamine C gebruikten, werden gedurende 6 jaar gevolgd.
Daarbij werd géén verband geconstateerd tussen het risico op nierstenen en de vitamine C-consumptie.
Bij de start van het project had géén van de onderzoeksdeelnemers ooit aan nierstenen geleden. Informatie inzake het optreden van nierstenen tijdens de onderzoeksperiode werd verzameld met behulp van vragenlijsten die de proefpersonen 2, 4 en 6 jaar na het begin van de studie werden toegestuurd. Gedurende een follow-up van 241.455 persoonjaren werden 751 gevallen van nierstenen gerapporteerd.
Bij analyse van de cijfers bleek een hogere vitamine C-inname niet gepaard te gaan met een hoger risico op nierstenen. Er was zelfs een lichte trend in omgekeerde richting, maar dit was statistisch niet significant. Zo was bij de groep mannen met de hoogste vitamine C-inname het voor de leeftijd gecorrigeerde relatieve risico om nierstenen te krijgen ten opzichte van de groep met de laagste inname 0,78.
Vermeldenswaard in dit verband is dat de gemiddelde hoeveelheid vitamine C die in de groep met het hoogste inname-niveau werd geconsumeerd 1,878 miligram per dag, ofwel ruim 30 keer de Amerikaanse RDA-waarde, bedroeg.
Mja, het voedingscentrum en het Vitamine Bureau (quote:Op dinsdag 13 maart 2007 15:43 schreef teknomist het volgende:
Ik krijg elke dag zo'n 500mg tot 1000mg vitamine C binnen. Die bruistabletten zijn zo lekker!.
Verhaal dat je van vitamine C nierstenen kan krijgen is onzin:
[..]
[..]
Bron: http://www.fonteine.com/vitaminec_dossier.html
[..]
http://www.natuurlijkedierenvoeding.nl/vitamine_c.htm
10 gram, wtf.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:01 schreef Xeanor het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Linus_Pauling
Volgens deze (inmiddels overleden) wetenschapper kunnen grote hoeveelheden vitamine C een positief effect hebben, maar is het nooit wetenschappelijk aangetoond.
Deze man consumeerde zo'n 10 gram vitamine C per dag oid, en zei zelf dat hij bijv. nooit verkouden was.
Lijkt een beetje een fabeltje, maar kan best wat waarheid in zitten. Je gaat iig absoluut niet dood van te grote hoeveelheden vitamine C.
Geen idee, maar aangezien hij bijv. een nobelprijs van de chemie heeft gehad en een zeer ervaren chemicus was, zou het me niet verbazen als hij zelf die dingen kon maken ofzo.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:03 schreef BrauN het volgende:
[..]
10 gram, wtf.
Hoe werkte ie dat naar binnen? Met tabletten, of...?
Mja. Die tabletjes van mij bevatten slechts 50 mg per tablet... Is geen ene fuck dus.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:06 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Geen idee, maar aangezien hij bijv. een nobelprijs van de chemie heeft gehad en een zeer ervaren chemicus was, zou het me niet verbazen als hij zelf die dingen kon maken ofzo.
Die tabletten die wij verorberen bevatten procentueel maar zeeeeer weinig viramine C, 10 gram kun je best in 2-3 tabletten stoppen als je de concentratie enorm hoog maakt.
Dat is alleen maar omdat dat passend is naar de wetenschappelijk "bekende" benodigde hoeveelheid, zoals al eerder gezegd wordt aangenomen dat na een bepaalde hoeveelheid alles toch wordt uitgeplast. Dat veel grotere hoeveelheden een effect hebben, is nooit wetenschappelijk aangetoond en het heeft dan ook geen nut om zoiets te produceren, maar misschien kun je het dan "homeopatsich" noemen en toch 5g tabletten op de markt brengen ofzo.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 19:07 schreef BrauN het volgende:
[..]
Mja. Die tabletjes van mij bevatten slechts 50 mg per tablet... Is geen ene fuck dus.
Ik zeg ook niet dat het niet schadelijk zou zijn. Nierstenen zijn niet schadelijk, het is alleen kut, maar dat is dus echt een fabeltje.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:31 schreef MUUS het volgende:
[..]
Mja, het voedingscentrum en het Vitamine Bureau (. ) zeggen weer dat een teveel aan vitamine C wel schadelijk kan zijn.
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is eerder de minimale dagelijkse hoeveelheid. Ik denk dat het geen kwaad kan extra hoeveelheden vitamines te nemen die in water oplosbaar zijn (zoals C en B). In vet oplosbare vitamines zijn wat riskanter om daar veel van te nemen. De vraag is overigens waar je de grens legt. Van elke dag gewoon gezond eten en een multivitamientje per dag ga je iig niet dood.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 16:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Het punt is alleen, wanneer is iets teveel... is het direct teveel als je over de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid zit? Ik denk het niet, het is pas schadelijk als je langere tijd de grens hoog overschrijdt zodta je lichaam teveel binnen krijgt om af te voeren....
Overigens zijn deze vitamine C pilletjes ook aanbevolen voor cavia's, 1 per dag
Dat kan inderdaad. Maar of je daar wat mee op schiet. Vitamine C is niet echt een bewustzijnverruimend middel.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:14 schreef Prometheus-Rising het volgende:
je kan het ook snuiven
Waarom zo moeilijk doen? Bruistabletje van 1000mg. Lekker oplossen in water, smaakt nog lekker ook.quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
12 tabletjes van 50 mg per stuk? Ik vreet al jaren minstens 10 pillen van 60 mg per dag.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
12 tabletjes van 50 mg per stuk? Ik vreet al jaren minstens 10 pillen van 60 mg per dag.
*stoer*quote:Op dinsdag 13 maart 2007 12:26 schreef De_Ananas het volgende:
12? Mietje
Ik vreet er denk ik 30 per dag ofzo
Fucking lekker die dingen, kheb gelukkig een pot van 1000![]()
Van heel veel vitamine C ga je schijten.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 10:40 schreef BrauN het volgende:
Kortom: Wat merk je van een te hoge dosis Vitamine-C in je lijf? Kan het kwaad? Moet ik minderen?
Verlicht mij!
Van heel veel brood ookquote:Op donderdag 15 maart 2007 13:26 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Van heel veel vitamine C ga je schijten.![]()
Maarja, jij bent ook een schijterd.quote:Op donderdag 15 maart 2007 13:26 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Van heel veel vitamine C ga je schijten.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |