Als je echt van de filosofie was, zoals je pretendeert, dan zou je weten dat een "mening" een verstarring van de realiteit is, die geen ruimte geeft voor ontwikkeling in standpunten en samenleving.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:22 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Kan zijn![]()
Maar ik ben van de filosofie > iedereen verdient een kans om zijn mening te uiten, mits gefundeerd. Daarom had ik even hoop dat er wat kwam. Maar helaas.
Da's slechts een mening.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als je echt van de filosofie was, zoals je pretendeert, dan zou je weten dat een "mening" een verstarring van de realiteit is, die geen ruimte geeft voor ontwikkeling in standpunten en samenleving.
Een mening is je eigen visie. Niet de waarheid per se.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als je echt van de filosofie was, zoals je pretendeert, dan zou je weten dat een "mening" een verstarring van de realiteit is, die geen ruimte geeft voor ontwikkeling in standpunten en samenleving.
Je maakt je nog steeds druk om een bron van iets wat ik heb gehoord. Wat sneu.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:32 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Een mening is je eigen visie. Niet de waarheid per se.
Maar goed, het feit dat je dit allemaal loopt te ontwijken met wat vage omschrijvingen ipv toe te geven dat je dat verbod maar net hebt verzonnen, toont genoeg aan.
Tenzij je nu nog een bron kan geven uiteraard
Dat zijn weer van die millieu-taxen. En deze heeft dus ook een reden: verminderen van broeikasgasquote:Methaan is schadelijk voor het milieu, omdat het bijdraagt aan het broeikaseffect en de vorming van ozon. Het is als broeikasgas ongeveer 20 keer zo sterk als koolstofdioxide. Sinds 1750 is de hoeveelheid methaan in de lucht meer dan verdubbeld. De levensduur van methaan in de atmosfeer is om en nabij de tien jaar, wat wel beduidend minder is dan de meeste schadelijke gassen.
Juist ja.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:37 schreef Dartanion het volgende:
Salvador, stop met typen alsjeblieft
[..]
Dat zijn weer van die millieu-taxen. En deze heeft dus ook een reden: verminderen van broeikasgas
Dat jij enkel kunt zeggen dat "ze" het gaan verbieden, maar niet eens even kunt aangeven waar je dat vandaan zou hebben, geeft al aan hoe schizofreen je bentquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Je maakt je nog steeds druk om een bron van iets wat ik heb gehoord. Wat sneu.
Dat het voor jou vergezocht is dat ze groentetuinen gaan belasten/verbieden, geeft wel aan hoe weinig kaas je gegeten hebt van de huidige stand van zaken, waar ze boeren doodbelasten op methaan-uitstoot van koeien, etc.
Dat gaan ze niet doen, want dat heb ik gehoord.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:40 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Juist ja.
Stel dat al die natuurlijke gassen (methaan, CO2) de oorzaak zijn van het (fictieve) broeikaseffect.
Denk je dat het de Aarde helpt als ze de uitstoot ervan gaan belasten?
Serieus, snap out of it.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:40 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat jij enkel kunt zeggen dat "ze" het gaan verbieden, maar niet eens even kunt aangeven waar je dat vandaan zou hebben, geeft al aan hoe schizofreen je bent
"ze" hebben trouwens ook afluisterapparatuur in je tandenborstel geplaatst, dat je het even weet
Jij hebt duidelijk nog nooit scheikunde gehad op school, en ook geen natuurkunde, wiskunde etc etc. Even uit nieuwsgierigheid, hoe was dat nou? Om het pret pakket op de MAVO te hebben?quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:40 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Juist ja.
Stel dat al die natuurlijke gassen (methaan, CO2) de oorzaak zijn van het (fictieve) broeikaseffect.
Tell me... wat zijn de gevolgen van een teveel aan vitamine C dan precies?quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:21 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Weet jij wel wat de gevolgen zijn als je teveel hiervan binnen krijgt? Dus de toxische waarde berijkt?
Waarom quote je hele tijd antwoorden van mij op derden?quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:41 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat gaan ze niet doen, want dat heb ik gehoord.
Vertellen de stemmen in je hoofd ook wel eens wat de lotto uitslag is, voordat deze bekend is uiteraard!quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:43 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Serieus, snap out of it.
Naast dat ik gehoord heb dat ze privé moestuinen willen belasten/verbieden, heb ik ook gehoord dat we opzettelijk afhankelijk gehouden worden van brandstoftechnologie en dat bepaalde machthebbers kinderen offeren.
Word je nu helemaal gek als ik geen bronnen geef?
Als je denkt dat minachten je verder helpt in deze, heb je het mis, kleuter.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:44 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk nog nooit scheikunde gehad op school, en ook geen natuurkunde, wiskunde etc etc. Even uit nieuwsgierigheid, hoe was dat nou? Om het pret pakket op de MAVO te hebben?
Het broeikas effect is een feit. In hoeverre wij invloed kunnen uitoefenen, dat zal de toekomst ons wijzen.
Door het belasten word het minder aantrekkelijk om bijvoorbeeld veel CO2 en methaan uit te stoten en opzoek te gaan naar (winstgevende) oplossing om die uitstoot te verminderen.
Dan had jij een verstandiger huisarts dan velen hebbenquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Leuke huisarts heb jij...ik was indertijd door een burn-out zo depressief dat ze me lieten onderzoeken of ik niet suicidaal was, en ik kreeg niets anders dan een paar slaappillen mee van de huisarts, die ook nog eens zo zwak waren dat ze maar een uur of twee werkte.
Toch raar dat mijn huisarts kennelijk niet onderdeel is van die enorme medicijn samenzwering
Wat een onzin...quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat mag je dan aan Boeddha gaan vertellen.quote:
Het fictieve broeikas effect?quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:40 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Juist ja.
Diarree kun je krijgen van teveel vitamine C. Dan moet je wel meer dan 10 gram op 1 dag tot je nemen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:44 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Tell me... wat zijn de gevolgen van een teveel aan vitamine C dan precies?
Absoluut...een racefiets bleek beter te werken dan prozac of andere troep.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dan had jij een verstandiger huisarts dan velen hebben
Nieuwtje voor je dan: Een overschot aan vitamine C verlaat middels de urine het lichaam. Derhalve kan er nooit sprake zijn van een overdosering aan vitamine C of klachten die daaruit voortkomen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:51 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Diarree kun je krijgen van teveel vitamine C. Dan moet je wel meer dan 10 gram op 1 dag tot je nemen.
Er zijn ruw weg 2 soorten vitaminen en mineralen:
- water oplosbaar
- vet oplosbaar
De water oplosbare, als je daar een te grote hoeveelheid van binnen krijgt, plas je het teveel weer uit. Maar is maar een bepaalde capaciteit in je lichaam aanwezig natuurlijk
De vet oplosbare, deze kun je niet uitplassen omdat deze, zoals de naam het zegt, opgeslagen word in je lichaamsvetten en niet in water. Hierdoor kun je ze niet uitplassen en stapelen de overvloeden zich op, en kunnen de gevolgens iets groter zijn dan een dagje diarree
De laatste hittegolf in NL is alweer een aantal jaren geleden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het fictieve broeikas effect?Kom op zeg... dan zou het hier wel heel koud zijn op Aarde. En ja, om een versterkt broeikaseffect tegen te gaan lijkt het me best zinnig om de uitstoot van die gassen te ontmoedigen. Lijkt me redelijk voor de hand liggend, toch?
In mijn tekst staat ook dat de water oplosbare (o.a. vitamine C) via de urine het lichaam verlaatquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:58 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nieuwtje voor je dan: Een overschot aan vitamine C verlaat middels de urine het lichaam. Derhalve kan er nooit sprake zijn van een overdosering aan vitamine C of klachten die daaruit voortkomen.
Ditzelfde geldt overigens voor een aantal andere vitaminen.
BTW: weet je weel hoe ENORM FOKKING VEEL!!!!! 10 gram is????
Als je nagaat dat de hoogste dosering vitamine C bruistablet 1000 mg is, en de adh vitamine C op 60 mg staat?
Heb jij uberhaupt mijn voorgaande posts wel gelezen? Ik denk het niet.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:12 schreef Dartanion het volgende:
[..]
In mijn tekst staat ook dat de water oplosbare (o.a. vitamine C) via de urine het lichaam verlaatHeb je mijn post wel in zijn geheel gelezen of ben je na het stukje over vitamine C gaan typen? Ik denk het laatste
Ik weet dat 10 gram erg veel is. Maar er zijn mensen die soms akelig in de buurt komen d.m.v. tabletjes en poedertjes enz.
Ikke welquote:Op woensdag 29 juli 2009 17:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Heb jij uberhaupt mijn voorgaande posts wel gelezen? Ik denk het niet.
Jij beweerde dat iedere overdosering van welke vitamine dan ook schadelijke gevolgen had. Vandaar ook, dat ik je specifiek naar de gevolgen van een in water oplosbaar vitamientje (namelijk vitamine C) heb gevraagd.
En nee, er is niemand die in de buurt zal komen van een intake van 10 gram vitramine C per dag. Ga zelf maar uitrekenen hoeveel buisjes vitamine C van 1000 mg (hoogste dosering) je dan dagelijks in zou moeten nemen
Ik ben niet zo goed in rekenen... maar doe het toch beter.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:19 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ikke welmaar dat doet er niet meer toe denk ik
Mijn statement klopt: alles stoffen zijn schadelijk bij een overdosering. Dat de overdosering soms absurt hoog is doet niks af aan die stelling
1 tablet van 1000 mg = 1g
10/1= 10 tabletten.
ja er bestaan mensen die 10 tabletten zouden nemen op 1 dag
IK zei al... k ben niet zo goed in rekenen (discalculie) maar ik vermoed dat het zelfs nog (veel) meer is dan wat ik net hierboven beweerde in aantallen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:26 schreef _Led_ het volgende:
een milligram is een duizendste gram.
Dus 1000 milligram is..?
Een blinde gaat een ziende toch ook niet vertellen dat het stoplicht de kleur rood NIET bevat.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
IK zei al... k ben niet zo goed in rekenen (discalculie) maar ik vermoed dat het zelfs nog (veel) meer is dan wat ik net hierboven beweerde in aantallen.
OK, dus toch 10.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:30 schreef _Led_ het volgende:
Okee, geeft niet.
1 milligram is 1 duizendste gram.
1 milligram is dus een gram in duizend stukjes gedeeld, en dan 1 van die stukjes.
Dus in 1 pil van 1000 milligram (dat is duizend keer zo'n stukje) zit gewoon weer 1 gram.
Dus met tien pillen zit je aan de 10 gram.
quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Doe maar niet meer inderdaadquote:Op woensdag 29 juli 2009 17:31 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Een blinde gaat een ziende toch ook niet vertellen dat het stoplicht de kleur rood NIET bevat.
Neem van mij aan dat 10 keer 1gram, 10 gram is. Dus 10 tabletjes en je bent er al.
Nouja, dit was mijn laatste reactie op jou. Het is duidelijk hoe jij in de wereld staat
Nou wat een indrukwekkende argumenten... Mooie verzameling creatief gelezen stukken, verkeerd gelezen termen en geponeerde feiten zonder duidelijke onderbouwingen. Denk er maar eens wat langer over na en open dan een nieuw topic met uitgewerkte OP als je hier nog over door wil.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:59 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
De laatste hittegolf in NL is alweer een aantal jaren geleden.
Lijstje van wetenschappers zoals jezelf die de mainstream global warming hoax tegenspreken:
http://en.wikipedia.org/w(...)nt_of_global_warming
Als die gassen al iets te maken hebben met eventuele opwarming van de Aardbol, dan is het belasten van het gebruik er van een heel hypocriete oplossing, want dan maken ze winst ten koste van de mensen, zonder bij te dragen aan een werkelijke oplossing van de opwarming van de Aarde.
Het enige wat directe en grootschalige invloed heeft op de temperatuur op Aarde is de Zon.
Mijn inziens kan de Aardbol de huidige westerse standaard niet aan, zeker niet wanneer die zich compleet verspreid naar India en China.
In plaats van de technologie vrij te geven die mensen brandstofonafhankelijk maakt, melken ze het tot de laatste druppel olie uit, tot de Aardbol werkelijk op instorten staat.
Dat is een totaal verwerpelijke levensvisie en dient ten alle tijden bestreden te worden.
Ik heb ook gehoord dat jij je toon op het forum een beetje moet matigenquote:Op woensdag 29 juli 2009 16:43 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Serieus, snap out of it.
Naast dat ik gehoord heb dat ze privé moestuinen willen belasten/verbieden, heb ik ook gehoord dat we opzettelijk afhankelijk gehouden worden van brandstoftechnologie en dat bepaalde machthebbers kinderen offeren.
Word je nu helemaal gek als ik geen bronnen geef?
Helaas onjuist. Vitamine C (overschot) wordt inderdaad weer in je urine het lichaam uitgewerkt, echter kan de tijd dat het in je lichaam zit, wel degelijk kwaad. Grote hoeveelheden vitamine C in je lichaam kan er voor zorgen dat het reageert met koper (een zeer belangrijke bouwstof met functies in je stofwisseling). Ook verhoogt het de kans op nierstenen of andere nierproblemen (al helemaal in combinatie met medicijnen zoals bloeddrukverlagers die ook invloed hebben op de nieren) en mensen met een probleem gerelateerd aan een verhoogde hoeveelheid ijzer, moeten ook oppassen, aangezien vitamine C de opname van dat ijzer nog meer verhoogt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:35 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Anyway... de idioot die die overdosering vitamine C tot zich zal nemen, zal daar zeker geen blijvend letsel aan overhouden.
Maar dan heb je het over langdurig, en over een intake van meer dan 10 gram per dag (langdurig).quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:06 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Helaas onjuist. Vitamine C (overschot) wordt inderdaad weer in je urine het lichaam uitgewerkt, echter kan de tijd dat het in je lichaam zit, wel degelijk kwaad. Grote hoeveelheden vitamine C in je lichaam kan er voor zorgen dat het reageert met koper (een zeer belangrijke bouwstof met functies in je stofwisseling). Ook verhoogt het de kans op nierstenen of andere nierproblemen (al helemaal in combinatie met medicijnen zoals bloeddrukverlagers die ook invloed hebben op de nieren) en mensen met een probleem gerelateerd aan een verhoogde hoeveelheid ijzer, moeten ook oppassen, aangezien vitamine C de opname van dat ijzer nog meer verhoogt.
Er zijn zelfs aanwijzingen dat langdurig een zeer verhoogde hoeveelheid vitamine C kan leiden tot kanker.
Wat ook voorkomt zijn klachten zoals misselijkheid, diarree en maagkrampen.
Maar dan heb je het over langdurig, en over een intake van meer dan 10 gram per dag (langdurig).quote:
Ik vind jou prachtigquote:Op woensdag 29 juli 2009 19:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar dan heb je het over langdurig, en over een intake van meer dan 10 gram per dag (langdurig).
En ik ben erg nieuwsgierig naar die aanvijzing dat een teveel aan vitamine C tot kanker kan lijden, kun je mij een een medisch wetenschappelijk onderzoek daarnaar aanleveren?
Dus op het moment dat hijzelf om een onderbouwing vraagt (waar jij hem ten slotte mee probeert te schofferen) is het weer niet goed?quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:42 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ik vind jou prachtigJe zou Mediaconsument eens moeten PM'en. Ik denk dat jullie twee voor elkaar geschapen zijn!
Jij mag van alles ongefundeerd ongenuanceerd INCLUSIEF een foutieve berekening bléhren op het forum. Maar iemand die het niet eens is met jou moet dat bewijzen via een medisch wetenschappelijke onderzoek
Geef gewoon toe:
Jouw orginele stelling: Vitamine C kan nooit kwaad, in geen enkele hoeveelheid.
Die is ontkracht, door mij een beetje, The_Stranger maakte er gewoon gehakt van
Nu jij je stelling aan het bijstellen bent en je in allerlei bochten wringt om toch je gelijk te halen, word de sfeer er niet beter op.
Daarom stel ik voor om het weer over het topic te hebben:
Vergifitging op grote schaal door Codex Alimentarius
Nummer 1 is een schoolprojectje van eoa middelbare school oid?quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:07 schreef Dartanion het volgende:
Ik kan niet tegen die domme hypocritie.
Hij draagt geen argumenten aan. Hij kan alleen ongefundeerde uitspraken doen, fouten maken bij een som ala 10 maal 1. En vervolgens goed onderbouwde onderzoeken eissen van een ander.
Nou bij deze
Nummer 1
Nummer 2
Nummer 3
Zo genoeg?
Nederlands krantenartikel
Ik ben blij dat ik je heb kunnen aanzetten tot wat onderzoekquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nummer 1 is een schoolprojectje van eoa middelbare school oid?![]()
Nummer 2 doet de link het niet van.
Nummer 3 is geen medisch wetenschappelijk onderzoek. Daar staat slechts 1 zinnetje: "High doses can cause diarrhea and upset stomach, and can also cause newborn scurvy."
Gelukkig is het Farmacotherapeutisch Kompas wat uitgebreider met de informatie:
Bijwerkingen
Ascorbinezuur heeft bij doses tot 1,5 g per dag vrijwel geen bijwerkingen en is nauwelijks toxisch. Bij hogere doses zijn misselijkheid en diarree mogelijk. Bij beperkte nierfunctie is er kans op acidose. Bij langdurig gebruik van hoge doses kunnen uraat- en oxalaatnierstenen optreden en na het staken een rebound-effect.
http://www.fk.cvz.nl/
Biologisch voedsel moet aan enkele criterea voldoen om biologische genoemt te mogen worden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:08 schreef Gulo het volgende:
Interessant onderwerp, ik kan echter echt niet geloven dat dit echt zo zou zijn. Dat monsanto en aanverwanten boeven zijn is mij bekend, en ik geloof best dat de landbouwgiffen normoverschrijdend zijn.
Echter, is dit iets heel anders dan dat je straks geen groentetuin meer zou mogen hebben, dat gaat er bij mij niet in. Ik heb juist het idee dat biologisch eten steeds meer gepromoot wordt. Zelfs bij mijn supermarkt (Jumbo) kan ik tegenwoordig volop biologische groeten kopen.
Hoe verklaren jullie (aanhangers van deze theorie) deze trend dan?
Artikel komt uit 2000. Ik mag hopen dat er in de laatste 9 jaar toch wat veranderd is op dit gebied.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:20 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Biologisch voedsel moet aan enkele criterea voldoen om biologische genoemt te mogen worden.
Om daaraan te voldoen moeten boeren investeren en ik was in de veronderstelling dat daar een prima subsidie regeling voor was.
Maar ben toch een artikel tegen gekomen. klikkerdeklik
Mwa, die investeringen vallen wel mee hoor, toch? Je moet gewoon zorgen dat je aan de eisen voldoet die staan voor een bepaald keurmerk (voor een antroposofisch/demeter keurmerk zal je aan scherpere eisen moet voldoen dan voor een 'gewoon' eko keurmerk).quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:20 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Biologisch voedsel moet aan enkele criterea voldoen om biologische genoemt te mogen worden.
Om daaraan te voldoen moeten boeren investeren en ik was in de veronderstelling dat daar een prima subsidie regeling voor was.
Maar ben toch een artikel tegen gekomen. klikkerdeklik
je kunt ook het ezelsbruggetje gebruiken: niet minder gram vitamine C slikken dan dat je per dag aan skunk op rookt...quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:30 schreef _Led_ het volgende:
Okee, geeft niet.
1 milligram is 1 duizendste gram.
1 milligram is dus een gram in duizend stukjes gedeeld, en dan 1 van die stukjes.
Dus in 1 pil van 1000 milligram (dat is duizend keer zo'n stukje) zit gewoon weer 1 gram.
Dus met tien pillen zit je aan de 10 gram.
Schei toch uit, ik ken het Farmacotherapeutisch Kompas beroepshalve zo'n beetje uit mijn hoofd, zeker waar het vitamines betreft.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:11 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik je heb kunnen aanzetten tot wat onderzoek
quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Schei toch uit, ik ken het Farmacotherapeutisch Kompas beroepshalve zo'n beetje uit mijn hoofd, zeker waar het vitamines betreft.
In de kern kan een teveel aan vitamine C dus schadelijk zijn, daar gaat het om. En ja, er zijn mensen die zoveel van die troep wegkauwen, zelfs hier op Fok!quote:Teveel vitamine C kan ook schadelijk zijn. Bij hoge doseringen (meer dan 1000 mg vitamine C) kan diarree optreden. Hoge doseringen vitamine C kunnen tevens zorgen voor een verhoogde oxaalzuur uitscheiding met de urine met als gevolg een verhoogde kans op nierstenen . Vitamine C wordt namelijk onder andere als oxaalzuur met de urine uitgescheiden
Let wel, ik heb gezegd dat er aanwijzingen zijn en die zijn soms controversieel , maar er is wel degelijk informatie te vinden:quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En ik ben erg nieuwsgierig naar die aanvijzing dat een teveel aan vitamine C tot kanker kan lijden, kun je mij een een medisch wetenschappelijk onderzoek daarnaar aanleveren?
Doodsverwensing --> permban!quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:58 schreef TheThirdMark het volgende:
Slik wat Vitamine C zou ik zeggen. Grammetje of 10 per dag zou voldoende moeten zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |