abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131691769
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 22:10 schreef Cue_ het volgende:
Denk dat ik nog een hoofdvraag heb behalve het leren omgaan/ontdekken van m'n emoties.
Waarom wil ik zoveel bevestiging van een ander, of nouja voor het mannelijk geslacht. Waarom wil ik dat een man mij leuker vindt dan z'n huidige partner. Waarom doe ik mezelf dat in godsnaam aan elke keer?
Het blijft toch een terugkerend onderwerp in m'n leven .... jammer genoeg
Laag zelfbeeld? Al jaren lang een laag zelfbeeld? Gepest op school? Zijn er enorme shocks in je leven geweest? Je 1e vriendje ging vreemd of je had iemand waar je tegen op keek die overspel pleegde of niks meer met jou te maken wou hebben? Je ouders hebben je opgevoed onder het motto, het is nooit voldoende? Je hebt te weinig liefde ontvangen gedurende de jongere jaren? Misschien toch wat narcistische trekken? Je wil jezelf beter voelen? Etc.. Ik schiet maar wat hoor! :') :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131692045
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 22:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Voor een goede nachtrust :P Zit een meuk aan spulletjes in. Melatonine, valeriaan, vitamine extracten, etc.

Overigens, ex mailde, ik in tranen. Dingen zoals, vrienden worden? Wil je ontmoeten in Januari, etc. Ja, het is self torture. Dat ga ik niet ontkennen. Waarom doe ik het dan? Omdat dat kleine beetje gevoel, dat weemoed, die paar minuten, me ontzettend goed voelen.
Neem meteen een klomp voor d'r mee. To kick you in the nads.

quote:
Alles flex Grijze wizzzzard?
Yeah, z'n gangetje. Beetje spierpijn vandaag van een maffe nacht slaap, maar niets om druk om te maken. Komende maand lekker veel werken. It's all good. :)
  zondag 29 september 2013 @ 22:26:39 #203
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131692332
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 22:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Laag zelfbeeld? Al jaren lang een laag zelfbeeld? Gepest op school? Zijn er enorme shocks in je leven geweest? Je 1e vriendje ging vreemd of je had iemand waar je tegen op keek die overspel pleegde of niks meer met jou te maken wou hebben? Je ouders hebben je opgevoed onder het motto, het is nooit voldoende? Je hebt te weinig liefde ontvangen gedurende de jongere jaren? Misschien toch wat narcistische trekken? Je wil jezelf beter voelen? Etc.. Ik schiet maar wat hoor! :') :)
Laag zelfbeeld: yup
Gepest op school: nee
Altijd soort van rivaliteit tussen vriendinnen: ja (dus dat speelt vast wel mee)
Shocks: Nee
Vreemdgangers: Nee (hoogstens mannen met mij)
Ouders: Hoogstens niet genoeg emotionele zaken getoond/geleerd. motto was vooral 'het zou fijn zal als je iets bereikt in je leven / je leven straks goed op orde hebt' Dus niets mis mee
Narcistitsche trekken: geen idee
Beter willen voelen: absoluut. Maar dergelijke praktijken zorgen enkel voor tijdelijk fijn gevoel. Het gat erna juist dieper.
pi_131692525
Leven vullen is voor mij nog wel even een lastig motto.

Ik weet nu eigenlijk ook niet zo goed of ik niets moet doen als ik zin heb om niets te doen of dat ik mezelf een schop onder de hol moet geven.
Rustig aan.
  zondag 29 september 2013 @ 22:46:55 #205
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131693524
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 22:30 schreef kingtoppie het volgende:
Leven vullen is voor mij nog wel even een lastig motto.

Ik weet nu eigenlijk ook niet zo goed of ik niets moet doen als ik zin heb om niets te doen of dat ik mezelf een schop onder de hol moet geven.
Ik denk dat je daar een mooi evenwicht in dient te vinden. Dus soms echt niets doen, andere keer toch iets..
pi_131693669
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 22:46 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar een mooi evenwicht in dient te vinden. Dus soms echt niets doen, andere keer toch iets..
Voelt soms alsof je een zaterdag verspilt als je niet uitgaat oid..

Tegelijkertijd... Wat is uitgaan nou weer voor een opvulling in je leven als je dat allang gezien hebt in wezen? Kan ik dan niet beter iets anders vinden?

Ik vind het een beetje lastig om iets ''te vinden'' wat dat betreft.
Rustig aan.
  zondag 29 september 2013 @ 22:52:20 #207
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131693814
Is het ook. En ik had bv gisteravond ook het gevoel dat ik niet thuis moest zitten. Eenmaal in de stad had ik half al weer spijt, uiteindelijk werd het een redelijke oke avond tot 8 uur smorgens. Maartoch. Tja tis maar net waar je je plezier denkt uit te kunnen halen.

En er zijn zoveel mensen die utigaan niet zien als een leuke besteding, dus het is ook niet erg om thuis te zitten. Maar als je dat zelf niet wilt dien je toch wat anders te vinden.. hoe moeilijk ook.
pi_131693939
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 22:52 schreef Cue_ het volgende:
Is het ook. En ik had bv gisteravond ook het gevoel dat ik niet thuis moest zitten. Eenmaal in de stad had ik half al weer spijt, uiteindelijk werd het een redelijke oke avond tot 8 uur smorgens. Maartoch. Tja tis maar net waar je je plezier denkt uit te kunnen halen.

En er zijn zoveel mensen die utigaan niet zien als een leuke besteding, dus het is ook niet erg om thuis te zitten. Maar als je dat zelf niet wilt dien je toch wat anders te vinden.. hoe moeilijk ook.
Ik wil niet... Niet leven zegmaar.

Thuis stilzitten is in wezen niks doen en niet ''leven'' in die zin... Dat idee in combinatie met depressie is nogal killing, dat zul je vast wel begrijpen.

Maargoed depressie staat op het moment redelijk uit bij mij :) Lijkt alsof het na mijn vakantie opeens is weggegaan.

Maargoed... Ik heb dus wel last met opvulling... Denk dat het verstandig is dat ik toch iets ga vinden en meer dingen ga doen, ook al kost het energie.
Rustig aan.
pi_131693987
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 22:49 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tegelijkertijd... Wat is uitgaan nou weer voor een opvulling in je leven als je dat allang gezien hebt in wezen? Kan ik dan niet beter iets anders vinden?

Ik vind het een beetje lastig om iets ''te vinden'' wat dat betreft.
Misschien moet het jou vinden. ;)
pi_131694080
quote:
3s.gif Op zondag 29 september 2013 22:55 schreef Gray het volgende:

[..]

Misschien moet het jou vinden. ;)
Ik geloof daar niet in... Ben daar iets te nuchter voor.

Het meisje van je leven kom je ook niet tegen, die is ook gewoon een vreemde totdat je er energie in gaat stoppen en het wederzijds gebeurt.
Rustig aan.
pi_131694222
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 22:57 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik geloof daar niet in... Ben daar iets te nuchter voor.

Het meisje van je leven kom je ook niet tegen, die is ook gewoon een vreemde totdat je er energie in gaat stoppen en het wederzijds gebeurt.
Waar ik op doel is dat je soms iets pas vindt wanneer je stopt met zoeken. Zoals die ene sok die je overal tegenkomt, behalve wanneer je de ander eindelijk in handen hebt.

Het schijnt dat mensen die blijven proberen uiteindelijk iets vinden dat ze leuk vinden, zelfs al hadden ze er niet heel mythische verwachtingen van.
pi_131694316
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 22:59 schreef Gray het volgende:

[..]

Waar ik op doel is dat je soms iets pas vindt wanneer je stopt met zoeken. Zoals die ene sok die je overal tegenkomt, behalve wanneer je de ander eindelijk in handen hebt.

Het schijnt dat mensen die blijven proberen uiteindelijk iets vinden dat ze leuk vinden, zelfs al hadden ze er niet heel mythische verwachtingen van.
Blijven proberen is in die zin toch wel erg anders dan hoe ik het bedoelde.
Maarja, ook proberen is lastig als je dus de weg niet weet.

In principe zou ik snachts een rondje door de stad kunnen lopen oid.
Rustig aan.
pi_131694492
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Blijven proberen is in die zin toch wel erg anders dan hoe ik het bedoelde.
Maarja, ook proberen is lastig als je dus de weg niet weet.
Wat is dan hoe je het bedoelde?

quote:
In principe zou ik snachts een rondje door de stad kunnen lopen oid.
Doe ik regelmatig. Als het regent, of als ik niet kan of wil slapen. Of gewoon wanneer mijn voeten zich de deur uit begeven.

Maar nu ga ik nog ff een bladzijde lezen over koans, en dan lekker slapen. Want ik kan en wil nu wel slapen, en het regent niet. En m'n voeten slapen al half. :P
pi_131694531
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 23:04 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat is dan hoe je het bedoelde?
Niks doen, dus niet proberen maar gewoon niks.
Rustig aan.
pi_131694569
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:05 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Niks doen, dus niet proberen maar gewoon niks.
Je doet altijd iets. Het blijkt verrassend moeilijk te zijn om niks te doen.
pi_131694604
quote:
12s.gif Op zondag 29 september 2013 23:05 schreef Gray het volgende:

[..]

Je doet altijd iets. Het blijkt verrassend moeilijk te zijn om niks te doen.
Oneens.

Tenzij je drinken en computeren iets doen vindt.. Maar geloof mij, je leven gaat dan aan je voorbij, dat geldt voor iedereen wel denk ik.
Rustig aan.
pi_131694746
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:06 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Oneens.

Tenzij je drinken en computeren iets doen vindt.. Maar geloof mij, je leven gaat dan aan je voorbij, dat geldt voor iedereen wel denk ik.
Dat is zeker niet niks! ;)

Sure, het wordt doorgaans niet beschouwd als nuttig, maar the dude abides. 8-)
pi_131694775
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 23:09 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat is zeker niet niks! ;)

Sure, het wordt doorgaans niet beschouwd als nuttig, maar the dude abides. 8-)
Tis absoluut gezien niet niks, maar als je het in perspectief gaat zetten voor een mensenleven...
Rustig aan.
pi_131695050
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:10 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tis absoluut gezien niet niks, maar als je het in perspectief gaat zetten voor een mensenleven...

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaand I'm out! Goodnight Los Angeles! :z
pi_131695281
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 23:15 schreef Gray het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaand I'm out! Goodnight Los Angeles! :z
:P

Toch iets waarvan ik wel erg overtuigd ben dat het ook beter is voor anderen.
Rustig aan.
pi_131697727
Vraagje; zijn er meer mensen die te maken hebben gekregen met haaruitval?
Idioot veel last van op het moment, m'n haren lijken ook anders qua structuur te zijn geworden. Zou kunnen dat dit een gevolg is van roofbouw/stress/burnout/depressie/afvallen in de laatste maanden.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_131700096
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 00:40 schreef minthy het volgende:
Idioot veel last van op het moment, m'n haren lijken ook anders qua structuur te zijn geworden. Zou kunnen dat dit een gevolg is van roofbouw/stress/burnout/depressie/afvallen in de laatste maanden.
Haaruitval kan zeker te maken hebben met stress! En daar doe je heel weinig aan. Als je het heel erg vind kun je eens aan je kapper vragen of ze een tip heeft.

Ik heb er zelf een tijd last van gehad, en nu weer. En doordat in een shampoobar van LUSH gebruikte (hij heet NEW) kreeg ik wel allemaal nieuwe babyhaartjes..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_131701246
Wat J0ycie88 zegt idd... Echter heb ik de afgelopen jaren gemerkt dat ik vrij standaard in de herfst (okt/nov) meer haaruitval heb...vallende haren ipv vallende bladeren :P. Maar goed, misschien is dat toen dan ook wel ergens gerelateerd geweest aan stress ofzo.

Hoorde een tijdje terug trouwens dat ze bij onderzoek het stressniveau (cortisolniveau) in haren kunnen zien van een afgelopen periode.
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_131701342
Voel me zo kut (kots) een nacht vol janken en tranen. Moest vroeg opstaan om naar de therapeut te gaan, direct in de ochtend trein vol met mensen die naar het werk gaan en mijn zelf vertrouwen kakte volledig in. Ik wil dat ook weer! Ik voelde me zo beschamend dat er een traan over me wangen biggelde :') en heb continu een knoop in mijn maag.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_131701386
quote:
Hier ook :). Van mijn haar klopt sowieso niets dus draag ik altijd een pet/muts of what dan ook (vraag detroit of gray maar :p).

Maar hier ook haaruitval, laptop is altijd bezaaid met haren. Maar ik heb sowieso veel vreemde psychosomatische klachten die totaal niet te plaatsen zijn. Soms haat ik het leven echt. Niet dat ik er uit wil, maar mijn incapabiliteit om er van te genieten.
pi_131701416
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 22:49 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het voelt alsof je je zaterdag verspilt als je niet uitgaat? Dat klinkt wel enorm als ik kan niet alleen zijn... Toch?
pi_131701460
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Voel me zo kut (kots) een nacht vol janken en tranen. Moest vroeg opstaan om naar de therapeut te gaan, direct in de ochtend trein vol met mensen die naar het werk gaan en mijn zelf vertrouwen kakte volledig in. Ik wil dat ook weer! Ik voelde me zo beschamend dat er een traan over me wangen biggelde :') en heb continu een knoop in mijn maag.
Voor zover ik begrijp kon je dat eerst ook allemaal, dus het moet ooit weer lukken.
En ik ken een gezegde in een andere taal wel lastig te vertalen maar het komt er op neer:
er is geen slecht iets wat voor eeuwig duurt of stomkop die het toelaat!

Ik val nu even binnen, heb zelf weer last van angsten. Iedere avond in mijn bed heb ik nare gedachten bijvoorbeeld iemand gaat inbreken, er word buiten iemand in elkaar getrapt enz. Het gaat zelf zover dat ik bang ben dat er iemand in de tuin rondloopt. Maar ik weet wel waar het vandaan, gebeurtenis ongeveer 1 jaar geleden.
Dus vecht wel tegen die gedachten maar ik vin het erg lastig en soms durf ik voor een paar tellen niet te ademen en moet van alle geluiden die ik hoor weten waar ze vandaan komen...
pi_131701619
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:44 schreef cafpow het volgende:

[..]

Voor zover ik begrijp kon je dat eerst ook allemaal, dus het moet ooit weer lukken.
En ik ken een gezegde in een andere taal wel lastig te vertalen maar het komt er op neer:
er is geen slecht iets wat voor eeuwig duurt of stomkop die het toelaat!
Dat klopt. Dat kon ik ook en ik kan het nog steeds. All good things don't last.. Misschien geld dat ook voor bad things? Ik snap wat je wil zeggen. Gek dat we daar soms zo weinig controle over hebben.

quote:
Ik val nu even binnen, heb zelf weer last van angsten. Iedere avond in mijn bed heb ik nare gedachten bijvoorbeeld iemand gaat inbreken, er word buiten iemand in elkaar getrapt enz. Het gaat zelf zover dat ik bang ben dat er iemand in de tuin rondloopt. Maar ik weet wel waar het vandaan, gebeurtenis ongeveer 1 jaar geleden.
Dus vecht wel tegen die gedachten maar ik vin het erg lastig en soms durf ik voor een paar tellen niet te ademen en moet van alle geluiden die ik hoor weten waar ze vandaan komen...
: ( Wat kun je daar aan doen? De intensiteit van de herinnering een jaar terug proberen te verminderen? EMDR?
pi_131701839
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 september 2013 20:53 schreef Gray het volgende:

[..]

M'n haar zat goed, m'n lijf is redelijk binnen proporties, lichte stoppelbaard, kleding sloot goed aan op m'n lijf, een glimmende lach, en een vrolijke tred in m'n pas.

Vrouwen vleiden me, mannen benijdden me, vreemdelingen zeiden hallo.

It was a good day. 8-)
:9~
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_131702449
Ik heb wel degelijk baat gehad bij therapieen. Niet dat ik nu depressie en manie loos ben, Maar mijn zelfbeeld is goed. Ook in depressieve perioden. Het ligt niet aan mij, maar aan een stofje waarvan ik soms te veel en soms te weinig heb. om dit beheersbaar te houden gebruik ik medicatie Oude lijken zijn uit de kast getrokken en begraven tijdens psychotherapie. Daar hoef ik dus niet meer over te piekeren .

Mijn leven maak ik zelf. Helaas dus ook de depressies. Daar heb ik geen externe factoren voor nodig :')
Maar door dit inzicht zijn depressies ook beter te handelen ( door ervaring weet ik dat ze altijd weer over gaan).
Door therapieen weet ik dat ik er ook tijdens depressies mag zijn, ik een goede moeder ben, een betrouwbare vriendin, en dat werk niet zaligmakend is om een compleet mens te kunnen zijn.
Ik heb door therapieen geleerd waar mijn grenzen liggen, hoe ik daar voorzichtig mee kan spelen, hoe ik goed voor mijzelf kan zorgen, om de kans op disbalans te minimaliseren.

Door zelfkennis weet ik wanneer ik moet ingrijpen, dus ofwel dokter bellen, of afspraken afzeggen en de gordijnen dichttrekken, of mijzelf naar buiten sleep, en de gordijnen open (met veel tegenzin) moeten. Wanneer ik uit zelfbescherming mijn bankpas bij een ander in beheer geef, enz enz.
Het gaat af en toe mis, maar door therapieeen weet ik in ieder geval meer over mijzelf.

en eigenlijk heb ik een schurft aan alleen al aan het woord therapie, heb er ook een weerzin tegen, doet het pijn, en wil ik altijd dat het sneller gaat als dat het gaat. Binnenkort EMDR om een nieuw lijk te begraven. Ik ben er bang voor, moet al bijna kotsen bij het idee, maar weet dat het me goed doet en ervoor zorgt dat ik mijn balans (weer) vast kan houden
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_131704623
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 09:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het voelt alsof je je zaterdag verspilt als je niet uitgaat? Dat klinkt wel enorm als ik kan niet alleen zijn... Toch?
Misschien wil hij zich gewoon meten met zijn leeftijdsgenoten. Had ik op die leeftijd nog veel last van (meer dan nu in elk geval :P ).
  maandag 30 september 2013 @ 12:08:19 #232
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131704752
Denk vooral dat het komt doordat hij wel IETS wil doen, maar hij verder geen idee heeft wat of niemand heeft om iets te doen. Dus dan wil je wel, maar zit je uiteindelijk nog thuis. Snap dat het dan wel als een soort van verspilling voelt.
pi_131705391
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 12:08 schreef Cue_ het volgende:
Denk vooral dat het komt doordat hij wel IETS wil doen, maar hij verder geen idee heeft wat of niemand heeft om iets te doen. Dus dan wil je wel, maar zit je uiteindelijk nog thuis. Snap dat het dan wel als een soort van verspilling voelt.
Dit herken ik wel en ben de 30 toch al weer een aantal jaren gepasseerd :P. Zaterdagavond is in mijn hoofd ook wel gerelateerd aan leuke dingen doen, echter hoeft dat niet perse buiten de deur te zijn (al vind ik dat nu wel vooral fijn). De laatste maanden zit ik veel alleen thuis, sociale leven ligt door burnout aardig stil, en als je al veel thuis bent dan is het gewoon fijn om de deur uit te zijn (als ik dat dan met mijn prikkelgevoeligheid en vermoeidheid e.d. ook volhou tenminste :') ). Zaterdagavond alleen thuis geeft vaak toch een extra vereenzamend effect bij mij.

Sowieso afgelopen dagen best veel eenzame gevoelens, ook (juist) als ik wel onder de mensen ben. Zie ik overal gelukkige stellen, fijne families e.d. en baal ik weer dat ik niet wat dichterbij familie woon of dat vriendinnen het zo druk hebben met hun eigen leuke dingen. Ik zie ook dat mijn hoofd/gedachten dat allemaal doet/doen. Voel me dan echt een soort van afgesneden van de rest van de wereld, alsof ik niet besta, onzichtbaar ben.

En dan op een dag als vandaag, zie ik de zon zo mooi schijnen en wil ik het wel uitschreeuwen omdat ik toch een soort gevoel heb dat er een doorbraak komt oid. Ik wil zo graag gelukkig zijn met wat er is en weer echt genieten... Het voelt nu als een tussenstaat tussen verdriet en vrolijkheid, een soort van melancholie. Tranen over mijn wangen, van verdriet maar ook vanwege de bizarre mooiheid van het leven. Hoe dubbel allemaal...

Zag trouwens dat het de nationale week van de eenzaamheid is deze week... Ik vind het niet te geloven dat er zoveel mensen zich eenzaam voelen :{ :N
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_131705727
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:43 schreef Cue_ het volgende:
Originele OP:

[..]

Korte omschrijving depressie:

[..]

Korte uitleg van angststoornissen:

[..]

[ afbeelding ]

En... kamehameha...
Dus als ik de definitie van depressief volg, is een mens NIET depressief als hij blijft functioneren(naar werk gaan, school, zich goed kleden, wassen, eten,...) in de maatschapij?
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_131705787
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2013 21:55 schreef Slip het volgende:
Waar zit precies de vraag?
muziek versterkt aanwezige emoties. iets wat ligt aan de stemming in de muziek.
daarbij is t hoe jij de muziek interpreteert helemaal persoonlijk, door ervaringen en gedachten op het moment.
Ow, even een stuk gemist zie ik :P

Zoals ik al eerder had genoemd: in welk deel van het proces (g schema) beïnvloedt het je? Zit de invloed van muziek bijv. op meerdere plekken?

Ik merk nl. dat ik heel gevoelig ben voor muziek. Soms lijk ik muziek op te zetten om een bepaald gevoel te creëren (dus dan zou het volgen op gedachten). Terwijl als ik me verdrietig voel en spontaan op de radio iets leuks hoor (of omgekeerd) , dat ik dan ook ineens kan switchen van gevoel, dus dan zou het pas na het gevoel of gedrag plaatsvinden?

Voor mij zit het belang er in of het inderdaad zo werkt, want dat zou betekenen dat er iets te sturen valt (als dat überhaupt wenselijk is) om op die manier meer 'grip' te krijgen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:12 schreef Perrin het volgende:

Ik denk dat muziek ongeveer het fundament is, het vermogen te spreken komt waarschijnlijk voort uit muzikale vermogens. Muziek is emotie in de vorm van geluidsgolven.

Rationele gedachten staan er volgens mij los van, muziek helpt ze denk ik zelfs onderdrukken. Misschien helpt muziek daarom wel zo goed tegen negatieve gedachten die in cirkeltjes rond blijven rennen :Y
Soms kan ik dus denken: ik heb zin in die muziek, terwijl dat misschien niet zo bij die stemming past, maar mijn stemming wel naar beneden trekt... Dus dan wekt het eerder negatieve emoties op...

quote:
12s.gif Op vrijdag 27 september 2013 23:16 schreef Gray het volgende:

Ongeacht het antwoord, doet het af aan de muziek zelf?

Goede vraag...geloof het niet :P soms krijgt een lied wel ineens een andere lading door een bepaalde bui en kijk ik er op een ander moment weer heel anders tegen aan, maar het ging me meer om invloed te hebben op stemming door muziek. :) Misschien moet ik alles maar gewoon maar weer meer loslaten en genieten van de muziek an sich, verdrietig of vrolijk of wat dan ook.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:32 schreef slacKard.x het volgende:
Iemand bekend met dit boek?
http://365dagensuccesvol.nl/
Ik krijg de mailtjes (soms gewoon een mail met een aanmoediging of fijne woorden, bijv. Myxomatosekonijn, wat ben jij geweldig! -> herstel: dit staat in mailtjes vanuit 'de Superrelatie', ook initiatief van hen; de mailtjes van 365 dagen succesvol gaan uit van een stappenplan, krijg je opdrachten e.d.) en volg ze op Facebook en zie daar echt heerlijke spreuken (ben ik dol op) langskomen :).

Het boek zelf ken ik niet, maar komt voort uit de gedachten gangen van Jip, die je kan kennen uit het programma Over mijn lijk. Die Jip vond ik al fantastisch op tv en zijn 2 vrienden proberen zijn gedachtengoed dus wat voort te zetten. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door myxomatosekonijn op 30-09-2013 13:10:33 ]
pi_131705818
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:35 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Dit herken ik wel en ben de 30 toch al weer een aantal jaren gepasseerd :P. Zaterdagavond is in mijn hoofd ook wel gerelateerd aan leuke dingen doen, echter hoeft dat niet perse buiten de deur te zijn (al vind ik dat nu wel vooral fijn). De laatste maanden zit ik veel alleen thuis, sociale leven ligt door burnout aardig stil, en als je al veel thuis bent dan is het gewoon fijn om de deur uit te zijn (als ik dat dan met mijn prikkelgevoeligheid en vermoeidheid e.d. ook volhou tenminste :') ). Zaterdagavond alleen thuis geeft vaak toch een extra vereenzamend effect bij mij.

Sowieso afgelopen dagen best veel eenzame gevoelens, ook (juist) als ik wel onder de mensen ben. Zie ik overal gelukkige stellen, fijne families e.d. en baal ik weer dat ik niet wat dichterbij familie woon of dat vriendinnen het zo druk hebben met hun eigen leuke dingen. Ik zie ook dat mijn hoofd/gedachten dat allemaal doet/doen. Voel me dan echt een soort van afgesneden van de rest van de wereld, alsof ik niet besta, onzichtbaar ben.

En dan op een dag als vandaag, zie ik de zon zo mooi schijnen en wil ik het wel uitschreeuwen omdat ik toch een soort gevoel heb dat er een doorbraak komt oid. Ik wil zo graag gelukkig zijn met wat er is en weer echt genieten... Het voelt nu als een tussenstaat tussen verdriet en vrolijkheid, een soort van melancholie. Tranen over mijn wangen, van verdriet maar ook vanwege de bizarre mooiheid van het leven. Hoe dubbel allemaal...

Zag trouwens dat het de nationale week van de eenzaamheid is deze week... Ik vind het niet te geloven dat er zoveel mensen zich eenzaam voelen :{ :N
ALLE mensen zijn fundamenteel eenzaam.
pi_131705901
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 09:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Neh.. Meer als... Dat ik niks doe met mijn leven.
Beetje werken biertje drinken muziek luisteren is een beetje eentonig.
Maargoed, uitgaan is een beetje het enige wat ik dan een beetje deed wat anders is.. maar eigenlijk heb ik dat ook wel weer gezien.
Rustig aan.
pi_131705964
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:35 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Het is niet zo dubbel hoor..

Jij ziet stelletjes... Jij wilt dat ook (en kan dat niet allicht om een of andere reden misschien..) Dat is nogal confronterend.. Dus dat is kut.

En als de wereld super mooi is en je ziet dat maar je kunt er niet van genieten dan is dat ook weer confronterend.. Je wilt het zo graag maar je kunt het niet.

Dat is gewoon klote.
Rustig aan.
pi_131706002
Kijken jullie wel naar sites als NMLK en Fellas?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_131706013
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:58 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jij ziet stelletjes... Jij wilt dat ook (en kan dat niet allicht om een of andere reden misschien..) Dat is nogal confronterend.. Dus dat is kut.

En als de wereld super mooi is en je ziet dat maar je kunt er niet van genieten dan is dat ook weer confronterend.. Je wilt het zo graag maar je kunt het niet.

Dat is gewoon klote.
Helemaal mee akkoord
pi_131706016
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:00 schreef Comp_Lex het volgende:
Kijken jullie wel naar sites als NMLK en Fellas?
Neen waarom?
pi_131706023
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:01 schreef complicate het volgende:

[..]

Helemaal mee akkoord
*O* *O*
Rustig aan.
pi_131706115
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:58 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat is gewoon klote.
Ik snap wat je zegt. Ik ervaar het wel als heel dubbel, omdat die momenten elkaar soms razendsnel afwisselen. De wereld/het leven is mooi en soms kan ik dat even heel scherp beseffen/zien (dus een soort van genieten, al voel ik dat niet echt omdat het zo snel afwisselt met verdriet).

Dat is dus niet continu zo, maar had een half uur geleden zo'n moment. Dan wil ik het bijna uitschreeuwen, maar vanwege een dubbele reden :')

Gelukkig weet ik dat alles met golven komt en gaat, en de gelukkige gevoelens zullen uiteindelijk ook wel weer in wat 'verlengde' vorm terug komen. :) Oh, wat verlang ik weer eens naar een goede slappe lach met buikpijn van het lachen en ' :D / :o / :P ' reacties van omgeving. O+ :D
pi_131706250
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:52 schreef complicate het volgende:

ALLE mensen zijn fundamenteel eenzaam.
Want?
pi_131706291
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:11 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Want?
Je komt alleen op aarde en sterft alleen...en daar tussen ben je ook eenzaam , maar omringd door mensen
pi_131706307
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:05 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Ik snap wat je zegt. Ik ervaar het wel als heel dubbel, omdat die momenten elkaar soms razendsnel afwisselen. De wereld/het leven is mooi en soms kan ik dat even heel scherp beseffen/zien (dus een soort van genieten, al voel ik dat niet echt omdat het zo snel afwisselt met verdriet).

Dat is dus niet continu zo, maar had een half uur geleden zo'n moment. Dan wil ik het bijna uitschreeuwen, maar vanwege een dubbele reden :')

Gelukkig weet ik dat alles met golven komt en gaat, en de gelukkige gevoelens zullen uiteindelijk ook wel weer in wat 'verlengde' vorm terug komen. :) Oh, wat verlang ik weer eens naar een goede slappe lach met buikpijn van het lachen en ' :D / :o / :P ' reacties van omgeving. O+ :D
Die verdriet staat dus niet in verband met die mooie wereld die je dan ziet?

/ doet kieteldood.
Rustig aan.
pi_131706330
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:01 schreef complicate het volgende:

[..]

Neen waarom?
Ik zie dat hier veel gesproken wordt over eenzaamheid en zaterdagavonden waarop niks gedaan wordt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_131706421
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:12 schreef complicate het volgende:

[..]

Je komt alleen op aarde en sterft alleen...en daar tussen ben je ook eenzaam , maar omringd door mensen
Dus we zijn niet verbonden op de een of andere manier?
pi_131706443
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:13 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Die verdriet staat dus niet in verband met die mooie wereld die je dan ziet?

/ doet kieteldood.
Het verdriet is gewoon het tegenovergestelde...soort verlorenheid ofzo.

Haha, laat ik daar nou uiteindelijk niet echt de slappe lach van krijgen...dat ontstaat meer door een goede (of hele slechte, kan ook :P ) grap :D *O*
pi_131706493
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:20 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Het verdriet is gewoon het tegenovergestelde...soort verlorenheid ofzo.

Haha, laat ik daar nou uiteindelijk niet echt de slappe lach van krijgen...dat ontstaat meer door een goede (of hele slechte, kan ook :P ) grap :D *O*
Zo een hele slechte dat die gewoon TE slecht is zijn ook wel brilliant ja :) :P
Rustig aan.
pi_131706546
quote:

[..]

:W

Dat hoeft niet zo te zijn, je kunt je wel degelijk verbonden voelen met anderen, maar dat is iets dat moet groeien :)
Ik ben zelf in het leven ook genaaid door mensen waarvan ik dacht dat ik ze wel kon vertrouwen, maar zij bleken dan een andere agenda te hebben. Zulke mensen ga ik het liefst niet mee om en als ik wel moet, dan houd ik het zo vlak mogelijk.

Edit: Het is jammer dat er zulke mensen bestaan, maar je kunt niet iedereen te vriend houden, dus probeer ik dat ook maar niet meer :P

En nu stop ik met deze post, anders ga ik doorratelen! :P
pi_131706610
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat hoeft niet zo te zijn, je kunt je wel degelijk verbonden voelen met anderen, maar dat is iets dat moet groeien :)
Ik ben zelf in het leven ook genaaid door mensen waarvan ik dacht dat ik ze wel kon vertrouwen, maar zij bleken dan een andere agenda te hebben. Zulke mensen ga ik het liefst niet mee om en als ik wel moet, dan houd ik het zo vlak mogelijk.
Jij geile donder.
Rustig aan.
pi_131706642
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:27 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jij geile donder.
Toppie :W

Hoe ist met jou gegaan? Je was de laatste tijd niet veel meer op fok he? :P
pi_131706659
quote:

[..]

Ben je gediagnosticeerd voor iets?
pi_131706684
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
Toppie

Hoe ist met jou gegaan? Je was de laatste tijd niet veel meer op fok he?
Gaat goed hoor Koffie, nah lange vakantie gehad en deze maand ook niet zoveel boeiends gelezen hier...

Verder voel ik mij ook wat minder geneigd om op alles te reageren scheelt ook wel denk ik.
Rustig aan.
pi_131706845
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:30 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Gaat goed hoor Koffie, nah lange vakantie gehad en deze maand ook niet zoveel boeiends gelezen hier...

Verder voel ik mij ook wat minder geneigd om op alles te reageren scheelt ook wel denk ik.
Dat zal zeker schelen ja. En als je weer die evil neigingen krijgt, onderdruk ze dan!!! })
Take it like a man!!! :7 :P
pi_131706858
quote:
10s.gif Op maandag 30 september 2013 13:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat zal zeker schelen ja. En als je weer die evil neigingen krijgt, onderdruk ze dan!!! })
Take it like a man!!! :7 :P
Evil neigingen? :o
Rustig aan.
pi_131706874
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:38 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Evil neigingen? :o
Ja, om alles en iedereen af te kakken, daar maak je geen vrienden mee enzo :P
pi_131706884
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, om alles en iedereen af te kakken, daar maak je geen vrienden mee enzo :P
Doe ik nooit joh :o
Rustig aan.
pi_131706962
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 13:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Doe ik nooit joh :o
Liegbeest :6
pi_131706994
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:28 schreef seasushi het volgende:

en eigenlijk heb ik een schurft aan alleen al aan het woord therapie, heb er ook een weerzin tegen, doet het pijn, en wil ik altijd dat het sneller gaat als dat het gaat. Binnenkort EMDR om een nieuw lijk te begraven. Ik ben er bang voor, moet al bijna kotsen bij het idee, maar weet dat het me goed doet en ervoor zorgt dat ik mijn balans (weer) vast kan houden

Ik kom net bij de psycho-therapeut vandaan en my god wat had ik dat nodig. Toch maar een EMDR sessie gedaan vandaag. Janken, de tering, heb de helft van dat prullaria doosjes leeg gesnotterd. Eind van de EMDR oefening had ik een enorm zwaar hoofd en voelde ik me serieus stukken beter.
pi_131707193
quote:

[..]

Edit: Het is jammer dat er zulke mensen bestaan, maar je kunt niet iedereen te vriend houden, dus probeer ik dat ook maar niet meer :P

Dat is opzich niet erg, dat doorratelen.

Want ik heb er wel eens over nagedacht, stel, je sterft morgen.

Wat is dan voor jou belangrijk? Wat laat je na? Ik wil toch wel het gevoel hebben dat ik voor een aantal personen wat heb betekend :).
pi_131707275
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Zo een hele slechte dat die gewoon TE slecht is zijn ook wel brilliant ja :) :P
Precies :D Of door een aanstekelijke lach van een ander :P (al kan ik me aan de lach van sommige mensen heel af en toe ook enorm (extra) irriteren als die even totaal niet rijmt met mijn overprikkelde, geïrriteerde stemming :P :D ).
pi_131707278
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat is dan voor jou belangrijk? Wat laat je na? Ik wil toch wel het gevoel hebben dat ik voor een aantal personen wat heb betekend :).
Ik -weet- dat ik voor een aantal mensen wat heb betekend, dus dat zit wel goed ^O^
Ik zal ook wel gemist worden door vrienden en familie, maar wat mij betreft ligt die dag nog een heel end voor me! ^O^ (bieden geen garanties voor de toekomst blah blah blah :P ).
pi_131707348
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik kom net bij de psycho-therapeut vandaan en my god wat had ik dat nodig. Toch maar een EMDR sessie gedaan vandaag. Janken, de tering, heb de helft van dat prullaria doosjes leeg gesnotterd. Eind van de EMDR oefening had ik een enorm zwaar hoofd en voelde ik me serieus stukken beter.
:*

Fijn dat je je beter voelde (of voelt?). :Y
pi_131707351
quote:
Slechts een enkele periode last van gehad, bij examens geloof ik. Daarna nog wel eens, maar dat was simpelweg één van de veranderingen van haarstructuur die je in je leven doormaakt. Zo om de 7 jaar heb ik me laten vertellen.

quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:19 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

We zijn allemaal verbonden, al wil onze geest nog wel anders doen lijken. Dat is die dualiteit waar je soms over hoort. Zodra je iets waarneemt dat je ziet als anders dan jezelf, is al geen sprake meer van verbondenheid in de zin van eenheid. Op dat moment maak je een scheiding tussen object en subject, en dat is iets wat intrinsiek is aan de mens, of misschien wel de realiteit.
Wil overigens niet zeggen dat het een permanent iets is, aangezien het lijkt te beginnen bij de waarneming. En die kan je middels oefening aanpassen.

Daarvoor zal je echter binnen jezelf naar oplossingen moeten zoeken, ipv daarbuiten. Lastig, zeker wanneer je ook nog eens te maken hebt met een 'verstoorde' waarneming door bijvoorbeeld depressie, of angst. Maar ook die kan je onderzoeken.

Als dit te zweverig klinkt, wat ik goed kan begrijpen, ga dan naar een psycholoog of psychiater. Zij zullen je helpen met een stuk duidelijkere taal, al zal in in feite hetzelfde proces zijn. Ze worden niet voor niets de moderne mystici genoemd. :P

quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat werken kan jij ook zo weer doen. Nog ff aan je project en hoppa! Arbeiden jij!

En laat die tranen maar lekker biggelen hoor! Het vergt een sterk persoon om vrijelijk zijn emoties te durven uiten.Voor een droogkloot als jij is het extra goed ook, denk ik. ;)
pi_131707366
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik -weet- dat ik voor een aantal mensen wat heb betekend, dus dat zit wel goed ^O^
Ik zal ook wel gemist worden door vrienden en familie, maar wat mij betreft ligt die dag nog een heel end voor me! ^O^ (bieden geen garanties voor de toekomst blah blah blah :P ).
Dat is altijd beter dan dat je probeert iets voor mensen te betekenen en dat mensen je dan constant de rug toekeren. Dat is waar ik last van heb.
pi_131707424
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:56 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

:*

Fijn dat je je beter voelde (of voelt?). :Y
Dat was echt wel even chill. Tijd leek still te staan, stond al te tranen voordat ik de kamer binnenging en kreeg me toch een vieze boost qua energie toen ik weer naar buitenging :D.

Maarja, je kent EMDR zelf ook wel neem ik aan. Nu voelt het ff goed, maar vaak krijg je na een dag of 2/3 een schop na.
pi_131707439
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:57 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

[..]

Dat is altijd beter dan dat je probeert iets voor mensen te betekenen en dat mensen je dan constant de rug toekeren. Dat is waar ik last van heb.
Zie het positief ;)

Als ik iemand help en diegene keert vervolgens de rug toe, dan is die persoon wat mij betreft er meteen uitgefilterd, lekker snelle manier om de rotte appels uit te zoeken en in de prullenmand te flikkeren :P (uitgezonderd hiervan zijn mensen die bijvoorbeeld te verlegen zijn om dankjewel te zeggen, maar die hebben weer andere issues die gaan tellen).

Je moet dan ook de juiste mensen helpen. Op fok is het natuurlijk een gok, maar je weet maar nooit!
pi_131707585
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zie het positief ;)

Als ik iemand help en diegene keert vervolgens de rug toe, dan is die persoon wat mij betreft er meteen uitgefilterd, lekker snelle manier om de rotte appels uit te zoeken en in de prullenmand te flikkeren :P (uitgezonderd hiervan zijn mensen die bijvoorbeeld te verlegen zijn om dankjewel te zeggen, maar die hebben weer andere issues die gaan tellen).

Je moet dan ook de juiste mensen helpen. Op fok is het natuurlijk een gok, maar je weet maar nooit!
Daar valt een kanttekening bij te plaatsen trouwens. Mijn problemen worden tegenwoordig deels veroorzaakt door mijn Cluster A, maar mijn verrotte omgeving heeft het veroorzaakt.
pi_131707608
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:04 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Daar valt een kanttekening bij te plaatsen trouwens. Mijn problemen worden tegenwoordig deels veroorzaakt door mijn Cluster A, maar mijn verrotte omgeving heeft het veroorzaakt.
Het maakt niet uit waar het vandaan komt. Wat telt is -dat- je het hebt en ermee klaar moet zien te komen. Schuldvraag is niet aan de orde hier (of het moet je een soort gerechtigheidsgevoel geven, maar oplossen gaat het toch niks als je begrijpt wat ik bedoel).
pi_131707671
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:04 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Uhh, ho, wait.

Je problemen worden veroorzaakt door Cluster A, en dat je in Cluster A zit is door je verrotte omgeving veroorzaakt? Dat klopt toch niet? ;(
pi_131707679
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het maakt niet uit waar het vandaan komt. Wat telt is -dat- je het hebt en ermee klaar moet zien te komen. Schuldvraag is niet aan de orde hier (of het moet je een soort gerechtigheidsgevoel geven, maar oplossen gaat het toch niks als je begrijpt wat ik bedoel).
En schuldvraag heeft ook niet zo veel zin (wat ik nog vandaag van mijn therapeut heb mogen horen :))

Volg jij eigenlijk nog enige sense of therapie?
pi_131707747
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Uhh, ho, wait.

Je problemen worden veroorzaakt door Cluster A, en dat je in Cluster A zit is door je verrotte omgeving veroorzaakt? Dat klopt toch niet? ;(
Mijn huidige problemen worden deels veroorzaakt door Cluster A. Mijn Cluster A is veroorzaakt door de verrotte omgeving waar ik in op ben gegroeid.
  maandag 30 september 2013 @ 14:12:36 #275
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131707787
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:11 schreef Comp_Lex het volgende:
Mijn huidige problemen worden deels veroorzaakt door Cluster A. Mijn Cluster A is veroorzaakt door de verrotte omgeving waar ik in op ben gegroeid.
Het is niet aangeboren?
pi_131707788
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 13:56 schreef Gray het volgende:

We zijn allemaal verbonden, al wil onze geest nog wel anders doen lijken. Dat is die dualiteit waar je soms over hoort. Zodra je iets waarneemt dat je ziet als anders dan jezelf, is al geen sprake meer van verbondenheid in de zin van eenheid. Op dat moment maak je een scheiding tussen object en subject, en dat is iets wat intrinsiek is aan de mens, of misschien wel de realiteit.
Wil overigens niet zeggen dat het een permanent iets is, aangezien het lijkt te beginnen bij de waarneming. En die kan je middels oefening aanpassen.

Daarvoor zal je echter binnen jezelf naar oplossingen moeten zoeken, ipv daarbuiten. Lastig, zeker wanneer je ook nog eens te maken hebt met een 'verstoorde' waarneming door bijvoorbeeld depressie, of angst. Maar ook die kan je onderzoeken.

Als dit te zweverig klinkt, wat ik goed kan begrijpen, ga dan naar een psycholoog of psychiater. Zij zullen je helpen met een stuk duidelijkere taal, al zal in in feite hetzelfde proces zijn. Ze worden niet voor niets de moderne mystici genoemd. :P

Dat geloof ik dus ook, maar was benieuwd naar de zienswijze van Complicate.
Heb nog een boekje over non-dualiteit in de kast staan. Misschien is dat wel eens leuk om eindelijk te lezen.

W.b. te zweverig...nou, ik vind niet zo snel dingen te zweverig geloof ik (al geloof ik dan weer echt niet in kabouters, zoals mijn buurvrouw :') ).

Ow, bij mezelf op bezoek dus voor de duidelijkere taal :') (alhoewel, ik ben geen klinisch psycholoog). Leuk beeld om psychologen en psychiaters als moderne mystici te zien...optimistisch beeld heb je ;).

Ik heb die verbondenheid zelf zeker ook wel ervaren en is nu 'gewoon' verstoord door burnout. Ergens moet ik de connectie met mezelf weer vinden en het is zo moeilijk om dat echt te voelen, waardoor ik (natuurlijk) ook moeite heb met de connectie met anderen. Begrijp dat het vanuit mezelf moet komen en dat ik het niet buiten mezelf moet zoeken :).

Vind dat ook heel jammer, dat ik dat stuk niet meer heb (maar ja, zal ook deels wel oorzaak van burnout zijn -wisselwerking e.d.), omdat ik weet hoe heeerlijk verbondenheid kan zijn, dan doet (deed) de rest er voor mij ook niet meer zo toe. In bepaalde meditaties kon ik dat ook altijd heel goed voelen , bijna letterlijk, maar de boel is aardig verstoord geloof ik :'). Geduld, mildheid en aandacht voor mezelf. Ware uitdagingen. :)
pi_131707847
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 14:12 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het is niet aangeboren?
Ik vertoonde als klein kind misschien kenmerken, maar iedereen vertoont wel kenmerken van iets. Het is bij mij door de jaren heen versterkt en gegroeid, omdat ik verkeerd behandeld ben.
  maandag 30 september 2013 @ 14:15:23 #278
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131707861
Hmm ja zie het.. is eigenlijk combinatie van

De oorzaken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131707870
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En schuldvraag heeft ook niet zo veel zin (wat ik nog vandaag van mijn therapeut heb mogen horen :))

Volg jij eigenlijk nog enige sense of therapie?
Geen therapie nee :N
Laatste therapie die ik heb gehad was groepstherapie en das jaren terug. Moet wel zeggen dat ik er daardoor goed op vooruitgegaan ben maar ik kan mijn huidige behandelaars niet overtuigen dat ik therapie nodig heb maar ja, wellicht heb ik het ook niet meer nodig? Wel zou ik graag een communicatiecursus oid willen volgen, zou mij erg vooruit helpen :Y
pi_131708001
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Geen therapie nee :N
Laatste therapie die ik heb gehad was groepstherapie en das jaren terug. Moet wel zeggen dat ik er daardoor goed op vooruitgegaan ben maar ik kan mijn huidige behandelaars niet overtuigen dat ik therapie nodig heb maar ja, wellicht heb ik het ook niet meer nodig? Wel zou ik graag een communicatiecursus oid willen volgen, zou mij erg vooruit helpen :Y
Communicatie, of assertiviteits cursus?

Wat wil jij eigenlijk komende jaren nog bereiken magnetron? Wat wil je? Wat ga je doen? Wat zijn je plannen?
pi_131708006
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat wil jij eigenlijk komende jaren nog bereiken magnetron? Wat wil je? Wat ga je doen? Wat zijn je plannen?
Ik kom hier straks op terug :Y
pi_131708029
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik kom hier straks op terug :Y
Promise? Gooi maar raak wat je wil, misschien helpt het je op 1 of andere manier :P Ben wel benieuwd!
pi_131708093
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Promise? Gooi maar raak wat je wil, misschien helpt het je op 1 of andere manier :P Ben wel benieuwd!
Ik verwacht elk moment bezoek en dus effe geen lange bericht willen tikken enzulks :P

En ja, promise ;)
Is een leuke vraag ook :Y
pi_131708377
Ben ook benieuwd. :Y
pi_131710389
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn weet ik niet wat ik wil bereiken. Ik heb zo lang in de shit gezeten dat ik het (zelfs na bijna 2 jaar) nog niet gewend ben om me niet meer kut te voelen en ik geniet van elk moment nu :)
Ik leef echt in het hier en nu. Ik heb wel langere termijn plannen, maar dat heeft geen haast voor mij.

Voor mij is/was het al een uitdaging om überhaubt stabiel te blijven, maar ik merk gewoon dat het kutgevoel gewoon niet meer terug komt.
Misschien dat dat door m'n positieve instelling komt of m'n medicatie, ik weet het eerlijk niet.
...maar who cares! *O*
Het gaat gewoon lekker nu. Het enige wat ik nu mis is een uitdaging (ook een geliefde vinden, hebben en houden is voor mij een uitdaging) en niet zozeer m'n toekomst, daar denk ik eerlijk gezegd niet zoveel meer over na.

Ik heb wel plannen hoor, ik blijf nou eenmaal geen leeghoofd :P
Maar daar is pas sprake van in een jaartje of 2 schat ik zo in. Eerst wil ik m'n leven weer opbouwen, van m'n depressie ben ik dan wel af, maar ik heb nog wel angsten waar ik mee moet zien te dealen.

Ik draai trouwens de hele tijd dit nummer nu (zie spoiler)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131711501
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn weet ik niet wat ik wil bereiken. Ik heb zo lang in de shit gezeten dat ik het (zelfs na bijna 2 jaar) nog niet gewend ben om me niet meer kut te voelen en ik geniet van elk moment nu :)
Ik leef echt in het hier en nu. Ik heb wel langere termijn plannen, maar dat heeft geen haast voor mij.

Voor mij is/was het al een uitdaging om überhaubt stabiel te blijven, maar ik merk gewoon dat het kutgevoel gewoon niet meer terug komt.
Misschien dat dat door m'n positieve instelling komt of m'n medicatie, ik weet het eerlijk niet.
...maar who cares! *O*
Het gaat gewoon lekker nu. Het enige wat ik nu mis is een uitdaging (ook een geliefde vinden, hebben en houden is voor mij een uitdaging) en niet zozeer m'n toekomst, daar denk ik eerlijk gezegd niet zoveel meer over na.

Maar daar is pas sprake van in een jaartje of 2 schat ik zo in. Eerst wil ik m'n leven weer opbouwen, van m'n depressie ben ik dan wel af, maar ik heb nog wel angsten waar ik mee moet zien te dealen.

SPOILER
Ik lees, "eigenlijk doe je niet zo heel veel", maar een enorm probleem vindt je dat ook weer niet. Right?

Heb je enorme terugvallen Magnetron? Ik lees zelden posts in dit topic waar je aan geeft dat het even kut gaat.

Je hebt het over opbouwen? Hoe ziet dat er dan uit?

Sorry, ik heb de smaak te pakken :P
pi_131711650
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 09:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Knip
[..]

: ( Wat kun je daar aan doen? De intensiteit van de herinnering een jaar terug proberen te verminderen? EMDR?
Ik heb ook EMDR gehad, en dat heeft heel erg geholpen. Want de herinnering doet me niks meer, alleen goed sliep ik een hele tijd daardoor niet meer op mijn eigen kamer door die associatie. maar nu slaap ik dus weer in mijn kamer en ik slaap wanneer iks laap prima.
Alleen ik heb nu een beetje gegeneraliseerde angst voor iets slechts, ik denk mezelf bang. Dus nu moet ik dat afleren en daar focussen we erg op tijdens terapie, alleen gaat het de laatste dagen daardoor minder.
pi_131711740
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik lees, "eigenlijk doe je niet zo heel veel", maar een enorm probleem vindt je dat ook weer niet. Right?

Heb je enorme terugvallen Magnetron? Ik lees zelden posts in dit topic waar je aan geeft dat het even kut gaat.

Je hebt het over opbouwen? Hoe ziet dat er dan uit?

Sorry, ik heb de smaak te pakken :P
Right (ik weet, het klinkt gewoon best wel negatief ofzo :') )
Ik -had- enorme terugvallen en dat jaren achter elkaar. Op en neer, op en neer. Mijn leven is nu stabiel en dat komt mede omdat er verder weinig loos is in mijn leven. Ik kan ook goed alleen zijn dus ik zoek de mensen ook niet echt op (ik heb momenteel wel genoeg sociale contacten).

Ik ben heel voorzichtig mijn leven aan het opbouwen, dwz dat ik bezig ben om m'n leven op orde te krijgen (sorry dat ik zo vaag blijf, het is nml nogal breed).

Ik heb geen depressieve klachten meer (wel angstklachten, maar daar heb ik momenteel weinig hinder van), maar zit ook in dit topic om diegenen die nog in dat kloteschuitje zitten een hart onder de riem te steken :Y

Edit: Over helpen gesproken, ik ben binnen 10 minuutjes weer effe weg de buurvrouw helpen met haar computer! _O- :P
pi_131713540
quote:

[..]

Hopelijk zal ik mij ooit terug verbonden voelen met de juiste mensen naar de toekomst...hoop doet leven hé :)
pi_131713578
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:29 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ben je gediagnosticeerd voor iets?
met andere woorden??
pi_131713669
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:19 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Verbondenheid kan, maar zal altijd voorbij gaan zolang het niet de juiste mensen zijn met dezelfde energie...maar vroeg of laat krijgt IEDEREEN te maken met eenzaamheid, NIEMAND zal hier ooit aan ontsnappen...
pi_131714037
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:50 schreef complicate het volgende:

[..]

met andere woorden??
Maak je niet druk, dat vraagt ie aan iedereen. Vind ie leuk. En belangrijk. En geil.
pi_131714060
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:12 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Dat geloof ik dus ook, maar was benieuwd naar de zienswijze van Complicate.
Heb nog een boekje over non-dualiteit in de kast staan. Misschien is dat wel eens leuk om eindelijk te lezen.

W.b. te zweverig...nou, ik vind niet zo snel dingen te zweverig geloof ik (al geloof ik dan weer echt niet in kabouters, zoals mijn buurvrouw :') ).

Ow, bij mezelf op bezoek dus voor de duidelijkere taal :') (alhoewel, ik ben geen klinisch psycholoog). Leuk beeld om psychologen en psychiaters als moderne mystici te zien...optimistisch beeld heb je ;).

Ik heb die verbondenheid zelf zeker ook wel ervaren en is nu 'gewoon' verstoord door burnout. Ergens moet ik de connectie met mezelf weer vinden en het is zo moeilijk om dat echt te voelen, waardoor ik (natuurlijk) ook moeite heb met de connectie met anderen. Begrijp dat het vanuit mezelf moet komen en dat ik het niet buiten mezelf moet zoeken :).

Vind dat ook heel jammer, dat ik dat stuk niet meer heb (maar ja, zal ook deels wel oorzaak van burnout zijn -wisselwerking e.d.), omdat ik weet hoe heeerlijk verbondenheid kan zijn, dan doet (deed) de rest er voor mij ook niet meer zo toe. In bepaalde meditaties kon ik dat ook altijd heel goed voelen , bijna letterlijk, maar de boel is aardig verstoord geloof ik :'). Geduld, mildheid en aandacht voor mezelf. Ware uitdagingen. :)
Je bent goed bezig want je spreekt daar van connectie (=verbondenheid) en je bent opzoek naar die connectie met jezelf. Mijn zienswijze was: de ENIGE ECHTE manier om eenzaamheid te doorbreken is verbonden tezijn met JEZELF, dan met anderen....
pi_131714167
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

...maar who cares! *O*

SPOILER
Je bent dus op de goede weg hé Koffie, eerst je leven weer opbouwen en de toekomst zal je wel toelachen met zo een goede ingesteldheid als de jouwe (afgeleid van wat ik over je lees ,want ik ken je niet! ^O^
pi_131714179
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:53 schreef complicate het volgende:

Verbondenheid kan, maar zal altijd voorbij gaan zolang het niet de juiste mensen zijn met dezelfde energie...maar vroeg of laat krijgt IEDEREEN te maken met eenzaamheid, NIEMAND zal hier ooit aan ontsnappen...
Ok. Door deze uitspraak...

quote:

kwam het op mij over dat je bedoelde dat er geen verbondenheid mogelijk is en dat je altijd eenzaam bent. Ik geloof ook wel dat iedereen momenten van eenzaamheid kent, maar ik denk ook dat voor iemand zich 'algemeen eenzaam' (weet even niet hoe ik het nu anders moet benoemen) 'bestempeld' het niet om een paar momenten gaat, maar dat het wel iets structureler is dan dat (tav de schrikbarend hoge getallen bij dat onderzoek naar eenzaamheid- ken echter het onderzoek zelf niet dus ga maar even uit van een betrouwbaar onderzoek ;) ).
pi_131714231
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:06 schreef complicate het volgende:

Je bent goed bezig want je spreekt daar van connectie (=verbondenheid) en je bent opzoek naar die connectie met jezelf. Mijn zienswijze was: de ENIGE ECHTE manier om eenzaamheid te doorbreken is verbonden tezijn met JEZELF, dan met anderen....
Helemaal mee eens :)
pi_131714270
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:53 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik wou gewoon nog even toegoeven dat de enige echte manier om dan toch aan eenzaamheid te ontsnappen verbondenheid is met je ware zelf.
pi_131714319
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:13 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Helemaal mee eens :)
:)
pi_131714346
En dan is er ook nog een verschil tussen alleen zijn en eenzaam zijn.
pi_131714391
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 18:17 schreef Gray het volgende:
En dan is er ook nog een verschil tussen alleen zijn en eenzaam zijn.
ik heb het over eenzaamheid (:=gevoel) dan alleen zijn(fysiek), maar uit deze laatste kan ook eenzaamheid ontstaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')