De enige vraag die er dan is op zo'n stukje als dit... Heb jij genoeg zelf reflectie om precies te zien waar het fout gaat bij jou?quote:Op zaterdag 28 september 2013 15:16 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Geen therapie gehad, vind/vond ik ook niet nodig. Ik weet niet precies wat er onjuist is in mijn gedrag, maar ik heb het wel een aantal jaar lastig gehad met nieuwe dingen en plotselinge veranderingen in situaties.
Een niet nader te noemen persoon in het topic heeft mij wel zover gekregen een belangrijke stap te nemen, wat uiteindelijk positief heeft uitgepakt. Deze persoon ben ik dan ook erg dankbaar en voel mij vreemd genoeg schuldig om iets terug te doen, maar goed.
Voor de rest heb ik sinds een aantal jaar een flinke 'YOLO' boost gehad na een zomervakantie waarin ik een aantal mensen heb ontmoet, die alles aan de kant hebben gezet om een bepaald doel te bereiken. Krijg meer en meer schijt aan irritante mensen en zet ze vaker op hun plaats. Over 100 jaar zijn wij allemaal dood, dus wat maakt het allemaal uit. Lekker leven, genieten en je passies volgen. Mijn doel is de Maslow pyramide volmaken, wat al aardig lukt.
Het lezen van psychiatrieboeken, die in specifieke opleidingen worden voorgeschreven, helpt wel inzicht te krijgen in de denkwijze achter psychosociale belasting en ziektebeelden. Er zijn maar weinig psychologen, die meer weten dan de standaardliteratuur. In mijn optiek duurt het daarom ook jaren voordat men resultaat (of niet) ziet bij bepaalde behandelingen. Een master/phD in psychologie/psychiatrie etc. lijkt heel wat, maar het is allemaal vrij standaard en logisch. De psychologen die bijvoorbeeld daadwerkelijk zelf nadenken en hun eigen modellen en standaarden maken ipv hun DSM boekje met klamme handjes vasthouden, zijn veelal niet diegene die 'de gewone man' krijgt te spreken.
Dus therapie, nee, het leven zelf is al genoeg therapie zou ik zeggen.
Ikke niet, want ik lees geen boekenquote:Op zaterdag 28 september 2013 16:32 schreef slacKard.x het volgende:
Iemand bekend met dit boek?
http://365dagensuccesvol.nl/
Ik kwam niet verder dan de helft van het bericht voordat het verdween, maar dat stukje was mijn situatie een jaar geleden. Ik zou in plaats van die weg te bewandelen aangeven bij je therapeut dat je extra ondersteuning nodig hebt. Misschien extra gesprekken of groepsgesprekken? Als je alles laat vallen, dus ook uni, dan ga je je sowieso ellendiger voelen. Misschien voel je je dan wel veiliger en is het alsof je een lekker warm dekentje over je heen trekt, maar dat is geen echte oplossing.quote:
Thanks voor je reactie. Ik heb niet het idee dat het zal helpen als ik meer hulp krijg, dit is iets wat ik zelf wil en moet doen. Ik zou niet weten wat ze voor mij zouden kunnen doen. Bovendien vind ik het moeilijk om zoiets aan te geven.quote:Op zaterdag 28 september 2013 17:10 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik kwam niet verder dan de helft van het bericht voordat het verdween, maar dat stukje was mijn situatie een jaar geleden. Ik zou in plaats van die weg te bewandelen aangeven bij je therapeut dat je extra ondersteuning nodig hebt. Misschien extra gesprekken of groepsgesprekken? Als je alles laat vallen, dus ook uni, dan ga je je sowieso ellendiger voelen. Misschien voel je je dan wel veiliger en is het alsof je een lekker warm dekentje over je heen trekt, maar dat is geen echte oplossing.
Bewegen is zeker goedquote:Op zaterdag 28 september 2013 18:37 schreef kuolema het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie. Ik heb niet het idee dat het zal helpen als ik meer hulp krijg, dit is iets wat ik zelf wil en moet doen. Ik zou niet weten wat ze voor mij zouden kunnen doen. Bovendien vind ik het moeilijk om zoiets aan te geven.
Voel me nu wel iets beter. Die spanning moet eruit, ik heb dan de neiging te gaan ijsberen en word een beetje agressief maar uiteindelijk ben ik gaan skeeleren wat in elk geval voor even helpt. In dat opzicht ben ik wel goed bezig.
Wie ben jij om te denken dat extra hulp je niet zal helpen?quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:37 schreef kuolema het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie. Ik heb niet het idee dat het zal helpen als ik meer hulp krijg, dit is iets wat ik zelf wil en moet doen. Ik zou niet weten wat ze voor mij zouden kunnen doen. Bovendien vind ik het moeilijk om zoiets aan te geven.
Voel me nu wel iets beter. Die spanning moet eruit, ik heb dan de neiging te gaan ijsberen en word een beetje agressief maar uiteindelijk ben ik gaan skeeleren wat in elk geval voor even helpt. In dat opzicht ben ik wel goed bezig.
Echte vriendenquote:Op zaterdag 28 september 2013 23:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Ubergoede avond gehad, vriend is langs geweest in mijn nieuwe toko. Beetje filosoferen over het leven, hoe en wat met een fantastisch goede fles wijn en ergens wat pizza's vandaan gehaald. Nu ook wel weer een motivatie boost om goed mijn best te doen zodat ik hier weer uit kan
Godver, echte vrienden zijn echt zo veel meer waard ivg met relaties.
Ik lees enorm veel boeken. Alleen laat ik de schoolboeken vaak liggenquote:Op zaterdag 28 september 2013 16:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ikke niet, want ik lees geen boeken(ik ben meer van de "Just do it!"-mentaliteit
).
Ow wat een kutzooiquote:Op zondag 29 september 2013 18:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik lees enorm veel boeken. Alleen laat ik de schoolboeken vaak liggen.
Mijn situatie nu: Gisteren was een gezellige avond. Ik word alleen enorm gek van een meisje waarvan ik nou niet weet of ze me leuk vind of niet. Ze vroeg me voor een date, maar het is mij nog steeds niet duidelijk of dat een daadwerkelijke date is of gewoon meegaan als mij 'vriendschappelijke' date. Toen melde ze dat ze ziek was en toen ging ze alsnog de stad in die avond. Heb er daar even gesproken en ze deed toch weer wat flirterig. Ik kan me er alleen maar gek om maken. Ik wou zo graag dat ik zulke dingen van me af zou kunnen zetten. Ik zit vol hoop en frustratie over wat zij nou denkt. Alsof zij een oplossing zou kunnen bieden voor mijn depressie.
Vrienden zeggen: Verwacht er niet veel van, kijk aan hoe het verloopt en denk er niet over na. Was het maar zo'n feest dat ik dat kon.
Nondualiteit/meditatie geeft me gelukkig nog wel een handvat. Ik kan mijn gedachten stil leggen en objectief bekijken met enige concentratie. Dan is er de rust en eenheid. Maar dat neemt mijn rotgevoel niet weg. Het is spanning en stress. En ik hoop echt dat ik dat stukje met mijn nieuwe verhoging medicatie weg te kunnen nemen. Dit duurt echt verdomme te lang. Ik wil weer gewoon kunnen genieten van het leven.
Je bent niet zo nep als je denktquote:Op zondag 29 september 2013 19:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Heerlijk om erkenning en herkenning te krijgen hier_O_ Bedankt
Nee, waar is dat voor?quote:Op zondag 29 september 2013 20:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Gebruikt iemand hier deze meuk?
[ afbeelding ]
Voor een goede nachtrustquote:
Laag zelfbeeld? Al jaren lang een laag zelfbeeld? Gepest op school? Zijn er enorme shocks in je leven geweest? Je 1e vriendje ging vreemd of je had iemand waar je tegen op keek die overspel pleegde of niks meer met jou te maken wou hebben? Je ouders hebben je opgevoed onder het motto, het is nooit voldoende? Je hebt te weinig liefde ontvangen gedurende de jongere jaren? Misschien toch wat narcistische trekken? Je wil jezelf beter voelen? Etc.. Ik schiet maar wat hoor!quote:Op zondag 29 september 2013 22:10 schreef Cue_ het volgende:
Denk dat ik nog een hoofdvraag heb behalve het leren omgaan/ontdekken van m'n emoties.
Waarom wil ik zoveel bevestiging van een ander, of nouja voor het mannelijk geslacht. Waarom wil ik dat een man mij leuker vindt dan z'n huidige partner. Waarom doe ik mezelf dat in godsnaam aan elke keer?
Het blijft toch een terugkerend onderwerp in m'n leven .... jammer genoeg
Neem meteen een klomp voor d'r mee. To kick you in the nads.quote:Op zondag 29 september 2013 22:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Voor een goede nachtrustZit een meuk aan spulletjes in. Melatonine, valeriaan, vitamine extracten, etc.
Overigens, ex mailde, ik in tranen. Dingen zoals, vrienden worden? Wil je ontmoeten in Januari, etc. Ja, het is self torture. Dat ga ik niet ontkennen. Waarom doe ik het dan? Omdat dat kleine beetje gevoel, dat weemoed, die paar minuten, me ontzettend goed voelen.
Yeah, z'n gangetje. Beetje spierpijn vandaag van een maffe nacht slaap, maar niets om druk om te maken. Komende maand lekker veel werken. It's all good.quote:Alles flex Grijze wizzzzard?
Laag zelfbeeld: yupquote:Op zondag 29 september 2013 22:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Laag zelfbeeld? Al jaren lang een laag zelfbeeld? Gepest op school? Zijn er enorme shocks in je leven geweest? Je 1e vriendje ging vreemd of je had iemand waar je tegen op keek die overspel pleegde of niks meer met jou te maken wou hebben? Je ouders hebben je opgevoed onder het motto, het is nooit voldoende? Je hebt te weinig liefde ontvangen gedurende de jongere jaren? Misschien toch wat narcistische trekken? Je wil jezelf beter voelen? Etc.. Ik schiet maar wat hoor!![]()
Ik denk dat je daar een mooi evenwicht in dient te vinden. Dus soms echt niets doen, andere keer toch iets..quote:Op zondag 29 september 2013 22:30 schreef kingtoppie het volgende:
Leven vullen is voor mij nog wel even een lastig motto.
Ik weet nu eigenlijk ook niet zo goed of ik niets moet doen als ik zin heb om niets te doen of dat ik mezelf een schop onder de hol moet geven.
Voelt soms alsof je een zaterdag verspilt als je niet uitgaat oid..quote:Op zondag 29 september 2013 22:46 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar een mooi evenwicht in dient te vinden. Dus soms echt niets doen, andere keer toch iets..
Ik wil niet... Niet leven zegmaar.quote:Op zondag 29 september 2013 22:52 schreef Cue_ het volgende:
Is het ook. En ik had bv gisteravond ook het gevoel dat ik niet thuis moest zitten. Eenmaal in de stad had ik half al weer spijt, uiteindelijk werd het een redelijke oke avond tot 8 uur smorgens. Maartoch. Tja tis maar net waar je je plezier denkt uit te kunnen halen.
En er zijn zoveel mensen die utigaan niet zien als een leuke besteding, dus het is ook niet erg om thuis te zitten. Maar als je dat zelf niet wilt dien je toch wat anders te vinden.. hoe moeilijk ook.
Misschien moet het jou vinden.quote:Op zondag 29 september 2013 22:49 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Voelt soms alsof je een zaterdag verspilt als je niet uitgaat oid..
Tegelijkertijd... Wat is uitgaan nou weer voor een opvulling in je leven als je dat allang gezien hebt in wezen? Kan ik dan niet beter iets anders vinden?
Ik vind het een beetje lastig om iets ''te vinden'' wat dat betreft.
Ik geloof daar niet in... Ben daar iets te nuchter voor.quote:
Waar ik op doel is dat je soms iets pas vindt wanneer je stopt met zoeken. Zoals die ene sok die je overal tegenkomt, behalve wanneer je de ander eindelijk in handen hebt.quote:Op zondag 29 september 2013 22:57 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik geloof daar niet in... Ben daar iets te nuchter voor.
Het meisje van je leven kom je ook niet tegen, die is ook gewoon een vreemde totdat je er energie in gaat stoppen en het wederzijds gebeurt.
Blijven proberen is in die zin toch wel erg anders dan hoe ik het bedoelde.quote:Op zondag 29 september 2013 22:59 schreef Gray het volgende:
[..]
Waar ik op doel is dat je soms iets pas vindt wanneer je stopt met zoeken. Zoals die ene sok die je overal tegenkomt, behalve wanneer je de ander eindelijk in handen hebt.
Het schijnt dat mensen die blijven proberen uiteindelijk iets vinden dat ze leuk vinden, zelfs al hadden ze er niet heel mythische verwachtingen van.
Wat is dan hoe je het bedoelde?quote:Op zondag 29 september 2013 23:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Blijven proberen is in die zin toch wel erg anders dan hoe ik het bedoelde.
Maarja, ook proberen is lastig als je dus de weg niet weet.
Doe ik regelmatig. Als het regent, of als ik niet kan of wil slapen. Of gewoon wanneer mijn voeten zich de deur uit begeven.quote:In principe zou ik snachts een rondje door de stad kunnen lopen oid.
Je doet altijd iets. Het blijkt verrassend moeilijk te zijn om niks te doen.quote:Op zondag 29 september 2013 23:05 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Niks doen, dus niet proberen maar gewoon niks.
Oneens.quote:Op zondag 29 september 2013 23:05 schreef Gray het volgende:
[..]
Je doet altijd iets. Het blijkt verrassend moeilijk te zijn om niks te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |