Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Yep, vermoedelijk niet echt erg bevordelijk voor de sfeer hier thuis, die toch al vaak below zero isquote:
Damn, dat is slecht om te horenquote:Op woensdag 25 september 2013 23:46 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Yep, vermoedelijk niet echt erg bevordelijk voor de sfeer hier thuis, die toch al vaak below zero is
Dan kan je dit er slecht bij hebben... Ontslag/faillissement is behoorlijk ingrijpend. Ga je nog wel starten bij de psych?quote:Op woensdag 25 september 2013 23:46 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Yep, vermoedelijk niet echt erg bevordelijk voor de sfeer hier thuis, die toch al vaak below zero is
Ja vind je die vragen leuk? vind ik echt niets, omdat ik gewoon geen idee heb. En alles wat 'fantasie' is, vind ik niet de moeite waard om over na te deken.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:55 schreef minthy het volgende:
@Cue_ Inderdaad van die "als ik toch eens tijd/geld had"-dingetjes die je vast wel eens hebt, zou ik er iig bijpakken.
Wel geinig om over na te denken trouwens, net als wonder-vragen ("stel jezelf over 10 jaar voor, wat doe je?").
ik zal eerst mijn huisarts te pakken moeten zien te krijgen voor een verwijsbrief.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:57 schreef minthy het volgende:
[..]
Dan kan je dit er slecht bij hebben... Ontslag/faillissement is behoorlijk ingrijpend. Ga je nog wel starten bij de psych?
Zolang het enigszins haalbaar is, wel. Ik heb bijvoorbeeld de wens om ooit eens zelf iets op te zetten voor mensen met ASS en/of ADHD (begeleidingspraktijk/online begeleiding/iets met dierverzorging). Iets als emigreren oid denk ik niet over naquote:Op woensdag 25 september 2013 23:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ja vind je die vragen leuk? vind ik echt niets, omdat ik gewoon geen idee heb. En alles wat 'fantasie' is, vind ik niet de moeite waard om over na te deken.
Dat is zeker nogal een verschilquote:Op donderdag 26 september 2013 00:02 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ik zal eerst mijn huisarts te pakken moeten zien te krijgen voor een verwijsbrief.
Wilde een weekend bedenktijd (arts die ik vrijdag had, die had het over hetzij een maatschappelijk werker, hetzij een psych.... Nogal een verschil, ene huisats wil me aan de pillen, andere aan maatschappelijk werker)
Maar assistente huisarts is ziek kennelijk en krijg alleen antwoordapparaat
Jij hebt dan ook al behoorlijk veel gedaan volgens mijquote:Op donderdag 26 september 2013 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Op dat lijstje van Cue kwam ik slechts op 6 stuks uit.
Hooooold on a minute.quote:Op donderdag 26 september 2013 00:25 schreef minthy het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook al behoorlijk veel gedaan volgens mij![]()
Eens op vakantie gaan zou hier op het lijstje komen, nog nooit gedaan
Zij is niet de enige. Als ik zonder mijn ouders op vakantie ga, dan zal dat de eerste keer zijn dat ik zonder mijn ouders op vakantie ga en het zal ook voor het eerst in meer dan 10 jaar zijn.quote:Op donderdag 26 september 2013 00:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hooooold on a minute.
Jij bent nog nooit op vakantie geweest? Nog nooit? Vast wel toch? Weekje kamperen zie ik ook als vakantie hoor
Schoolkamp (in de periode dat ik gepest werd), een weekendje Schiermonnikoog, daar houdt het wel mee opquote:Op donderdag 26 september 2013 00:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hooooold on a minute.
Jij bent nog nooit op vakantie geweest? Nog nooit? Vast wel toch? Weekje kamperen zie ik ook als vakantie hoor
Ik zie nu ook wel dat ik hier eigenlijk weer te makkelijk over na denk. Ik kan dan alleen maar zeggen, er staat je nog heel wat moois te wachten Lexy! Voor het eerst vriendin, vakantie, en ga zo maar doorquote:Op donderdag 26 september 2013 00:29 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Zij is niet de enige. Als ik zonder mijn ouders op vakantie ga, dan zal dat de eerste keer zijn dat ik zonder mijn ouders op vakantie ga en het zal ook voor het eerst in meer dan 10 jaar zijn.
Ik dacht bijna dat je zou zeggen dat je 15 dingen moet opschrijven wat je leuk vind aan jezelf..quote:Op woensdag 25 september 2013 23:36 schreef Cue_ het volgende:
Over leuke dingen gesproken.. ik moet voor het gesprek morgen met de psych 15 dingen opschrijven die ik leuk vind/vond of leuk denk te vinden. VIJFTIEN! men.. das best veel. En dan zeg maar hobbydingen, dus dingen met vrienden ofzo tellen dan niet.
Ik kwam uit op 4quote:Op donderdag 26 september 2013 00:36 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik dacht bijna dat je zou zeggen dat je 15 dingen moet opschrijven wat je leuk vind aan jezelf..
Kreeg bijna een hartaanval
Damn. Al heb ik bij jou ook wel een beetje het idee dat je het wel goed vind zo?quote:Op donderdag 26 september 2013 00:31 schreef minthy het volgende:
[..]
Schoolkamp (in de periode dat ik gepest werd), een weekendje Schiermonnikoog, daar houdt het wel mee op![]()
We hadden vroeger een stacaravan waar we om het weekend heengingen in de zomer. Nooit op vakantie geweest in het buitenland
quote:Op donderdag 26 september 2013 00:36 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik dacht bijna dat je zou zeggen dat je 15 dingen moet opschrijven wat je leuk vind aan jezelf..
Mwoah. Ik zou het best eens willen maar in een betere periode. Ik denk niet dat het me nu iets positiefs zou opleveren. Zeker niet qua voorbereiding, zou doordraaien van de stressquote:Op donderdag 26 september 2013 00:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Damn. Al heb ik bij jou ook wel een beetje het idee dat je het wel goed vind zo?
Komt er dus ook wel weerquote:Op donderdag 26 september 2013 00:41 schreef minthy het volgende:
[..]
Mwoah. Ik zou het best eens willen maar in een betere periode. Ik denk niet dat het me nu iets positiefs zou opleveren. Zeker niet qua voorbereiding, zou doordraaien van de stress!
Incl dingen die ooit leuk hebt gevonden in t verledeb?quote:Op donderdag 26 september 2013 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Op dat lijstje van Cue kwam ik slechts op 6 stuks uit.
Haha ja dat is wel extreem veelquote:Op donderdag 26 september 2013 00:36 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wel mooi dat je zon toekomstbeeld hebtquote:Op donderdag 26 september 2013 00:03 schreef minthy het volgende:
[..]
Zolang het enigszins haalbaar is, wel. Ik heb bijvoorbeeld de wens om ooit eens zelf iets op te zetten voor mensen met ASS en/of ADHD (begeleidingspraktijk/online begeleiding/iets met dierverzorging). Iets als emigreren oid denk ik niet over na
Yes. Helaas wel, ik heb nooit echt heel veel dingen echt leuk gevonden. Jij wel 15?quote:Op donderdag 26 september 2013 07:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Incl dingen die ooit leuk hebt gevonden in t verledeb?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |