Joh, gratis reclame voor dat bungalowpark richting honderdduizenden mensen in heel NL!quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Terug aanklagen voor smaad
Nouja, is geen misselijk bedrag hoor.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:56 schreef DSVM het volgende:
Je vakantie laten verpesten voor een aanhangwagen van 600 eu
Gaan we klagen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:55 schreef alors het volgende:
Geen 'Ik zie overal aanhangwagens!' TT
Ik wel, het zijn domme mensen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:53 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik snap niet waarom mensen meedoen met de Rijdende Rechter.
Ligt er maar net aan hoe je in het leven staat.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:56 schreef blauwepen het volgende:
[..]
Nouja, is geen misselijk bedrag hoor.
Als verweerder moet je ook nog instemmen met deelname.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ik wel, het zijn domme mensen.
Noem me een aflevering waarin de eisende partij van hoog niveau was en een opleiding heeft afgemaakt.
Lol. Of de parkeerplaats vol met aanhangers zetten. Kun je mevrouw meteen afvoerenquote:Op dinsdag 24 september 2013 22:53 schreef Palomar het volgende:
hopelijk gaat ie op het aanbod in en wordt dat karretje weer gejat
Dat personeel van het park dat karretje voor de grap verplaatst.
Meestal hebben de eisers ongelijk toch.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Als verweerder moet je ook nog instemmen met deelname.
Met een gezin bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:56 schreef DSVM het volgende:
Ligt er maar net aan hoe je in het leven staat.
Ja, maar de verweerders komen er meestal ook niet heel genadig vanaf op tv.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Meestal hebben de eisers ongelijk toch.
Mwa, genoeg eisers die gelijk kregen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Meestal hebben de eisers ongelijk toch.
Klopt, als het om buren gaat zijn ze doorgaans van gelijk allooi.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:58 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja, maar de verweerders komen er meestal ook niet heel genadig vanaf op tv.
Het zal wel gratis zijn, trekt een bepaalde laag uit de samenleving aan.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Noem me een aflevering waarin de eisende partij van hoog niveau was en een opleiding heeft afgemaakt.
http://eerstehulpbijrecht(...)echter-candid-cameraquote:en geen woord over de valse voorlichting van het park ??
en geen woord over zorgplicht vanuit het park ??
en weer delft de zwakste partij het onderspit
tja, aan jas en hoed van de rechter was het eigenlijk vooraf al te zien...
Ok dus middels zijn hoed en jas verklapt mr Visser alvast de uitspraak. Aha. Spannend.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:01 schreef blauwepen het volgende:
[..]
http://eerstehulpbijrecht(...)echter-candid-camera
Wtf?
Carola Veltenaar vond dat ze een hoog niveau had door dure woorden te gebruiken. De Groupon-Japans restaurant-mevrouw.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Die muts was eiser toch?quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:10 schreef Andromache het volgende:
[..]
Carola Veltenaar vond dat ze een hoog niveau had door dure woorden te gebruiken. De Groupon-Japans restaurant-mevrouw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Ach, vrouwenquote:Op woensdag 25 september 2013 00:04 schreef k_man het volgende:
Ik moest nogal lachen toen die vrouw begon te huilen en snikte "dan ga je fietsen en dan zie je opeens overal aanhangers".
Ben ik een wreed mens?
Rijdende Rechter in WIDM-stijlquote:Op dinsdag 24 september 2013 23:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ok dus middels zijn hoed en jas verklapt mr Visser alvast de uitspraak. Aha. Spannend.
Wajong gast vs woningbouwvereniging, die wajonger ging toch met 'n nette som geld naar huis (500 E) en hij heeft indirect de andere bewoners van dat gebouw ook geholpen omdat die toen ook wisten dat ze recht op zo'n verhuisvergoeding hadden.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Nee, dat was gewoon lachwekend. Sowieso al dat dramatische gedoe van mensen...quote:Op woensdag 25 september 2013 00:04 schreef k_man het volgende:
Ik moest nogal lachen toen die vrouw begon te huilen en snikte "dan ga je fietsen en dan zie je opeens overal aanhangers".
Ben ik een wreed mens?
quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:57 schreef golfer het volgende:
Arme, ik ben maar een boerenlul uit een boerendorp, die in de groenvoorziening werkt met een foute snor en witte sokken en die de boel onverzekerd op reis laat gaan en vervolgens een veel grotere duurdere aanhanger claimt.
Joh, wat zielig.Dat geneuzel over die camera's... alsof die daar opgehangen worden om de gasten voor de gek te houden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
Zijn snor moest er af en mevrouw moeten gedwongen worden opgenomenquote:Op woensdag 25 september 2013 08:17 schreef _The_General_ het volgende:
Wat was de uitspraak? Ik heb het laatste stuk gemist gisteren!
En nooit meer witte sokken aan, op straffe van een uur aanhangers kijken per dag dat hij in overtreding is.quote:Op woensdag 25 september 2013 08:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zijn snor moest er af en mevrouw moeten gedwongen worden opgenomen
De eiser is volledig in het ongelijk gesteld. Aanhanger weg, dikke pech. Zelf betalen. Parkbeheerder is niet verantwoordelijk.
quote:Op woensdag 25 september 2013 00:04 schreef k_man het volgende:
Ben ik een wreed mens?
Klopt. Camera's hang je inderdaad vooral op vanwege hun afschrikkende werking. Er is vrijwel geen bedrijf waar iemand daadwerkelijk live die beelden zit te bekijken, zodat er ingegrepen zou kunnen worden. Aan opgenomen beelden heb je vaak ook betrekkelijk weinig, vooral als het 's nachts gebeurd is. Veel camera's nemen 's nachts niet goed op en als je wel wat ziet is het waarschijnlijk iemand met een hoodie of zo.quote:Op woensdag 25 september 2013 04:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat geneuzel over die camera's... alsof die daar opgehangen worden om de gasten voor de gek te houden.
Reageer je op mij? Als dat zo is heb je mijn post kennelijk niet begrepen.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:09 schreef Snoepje5 het volgende:
Tja, dan kan netzogoed die slagboom weggehaald worden en die camera's ook.
Je wekt de schijn bij de klanten dat de parkeerplaats veilig is. Maar dat is het dus helemaaal niet.
Besodemieteren hoezo? Ze hebben een eis neergelegd dat mag iedereen doen.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:01 schreef ElizabethR het volgende:
Wat een nare eisers! En nog de boel besodemieteren ook. Jammer dat Visser dat niet aangreep.
ze "declareerde" een duurdere aanhanger dan dat ie in werkelijkheid was.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:48 schreef xzaz het volgende:
[..]
Besodemieteren hoezo? Ze hebben een eis neergelegd dat mag iedereen doen.
Nee, ze eisten een schade bedrag ze eiste geen declaratie van alleen de aanhanger.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
ze "declareerde" een duurdere aanhanger dan dat ie in werkelijkheid was.
Ze hadden een wit kenteken op de aanhanger die gestolen is, dat houdt in dat het een aanhanger is niet zwaarder dan 750 kilo. Ze wilden schadevergoeding voor een splinternieuwe aanhanger van 1200 kg, die dus veel duurder is dan het barrel waar ze zelf mee reden. Dat noem ik besodemieteren.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:48 schreef xzaz het volgende:
[..]
Besodemieteren hoezo? Ze hebben een eis neergelegd dat mag iedereen doen.
Ze wouden de gemaakte kosten laten vergoeden, dus inclusief huur aanhanger slot en andere gemaakte kosten.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:01 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ze hadden een wit kenteken op de aanhanger die gestolen is, dat houdt in dat het een aanhanger is niet zwaarder dan 750 kilo. Ze wilden schadevergoeding voor een splinternieuwe aanhanger van 1200 kg, die dus veel duurder is dan het barrel waar ze zelf mee reden. Dat noem ik besodemieteren.
Hmm deels.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:01 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ze hadden een wit kenteken op de aanhanger die gestolen is, dat houdt in dat het een aanhanger is niet zwaarder dan 750 kilo. Ze wilden schadevergoeding voor een splinternieuwe aanhanger van 1200 kg, die dus veel duurder is dan het barrel waar ze zelf mee reden. Dat noem ik besodemieteren.
Is precies hetzelfde als wanneer er bij jou wordt ingebroken in de auto en je geeft aan je verzekering een dure zonnebril en foto apparatuur op, terwijl die helemaal niet in de auto lagen.
Nou ja lijkt me handig als ze bij zoiets als 'n kerncentrale wél personeel inzetten die die beelden 24/7 bekijken.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Klopt. Camera's hang je inderdaad vooral op vanwege hun afschrikkende werking. Er is vrijwel geen bedrijf waar iemand daadwerkelijk live die beelden zit te bekijken, zodat er ingegrepen zou kunnen worden. Aan opgenomen beelden heb je vaak ook betrekkelijk weinig, vooral als het 's nachts gebeurd is. Veel camera's nemen 's nachts niet goed op en als je wel wat ziet is het waarschijnlijk iemand met een hoodie of zo.
Misschien mis je inlevingsvermogen...quote:Op woensdag 25 september 2013 00:04 schreef k_man het volgende:
Ben ik een wreed mens?
Je mist inlevingsvermogen als je het wat overdreven vindt dat iemand emotioneel wordt bij het zien van een aanhanger? Als dat de conclusie is stijgt het autistenpercentage op dit forum wel heel rap.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien mis je inlevingsvermogen...
quote:Op woensdag 25 september 2013 18:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Als een aanhanger die gestolen is het ergste is wat je gaat overkomen dan heb je een prachtig leven lijkt me.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Schaamteloos was het en heel Nederland kon het zien.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:30 schreef opreis het volgende:
[..]
Als een aanhanger die gestolen is het ergste is wat je gaat overkomen dan heb je een prachtig leven lijkt me.
Bovendien waren die mensen wel heel triest bezig en gewoon aan het proberen zo veel mogelijk geld te krijgen. Alsof een camera de diefstal voorkomen had, dan waren ze nog steeds alles kwijt.
Kuttokkies
en bedanktquote:Op woensdag 25 september 2013 20:52 schreef heiden6 het volgende:
Mensen die voor hun lol op een camping in Limburg gaan zitten hebben m.i. sowieso al een steekje los.
ik kijk nu in de studio heeft de snor ook de geruite blouse aan!quote:Op woensdag 25 september 2013 02:02 schreef SunChaser het volgende:
Dat haar die snor die blokjesblouse, alsof t jaren 90 is
quote:Op woensdag 25 september 2013 18:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Je weet pas echt hoe het is om een aanhanger te verliezen als het je eigen aanhanger is.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]![]()
Die Tokkie-mevrouw had veel te veel inlevingsvermogen, ze leefde zich enorm in haar rol van zwaar getraumatiseerde moeder van een zeer kostbare, onvervangbare aanhanger in. Gewoonweg belachelijk.
quote:Op woensdag 25 september 2013 22:49 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Je weet pas echt hoe het is om een aanhanger te verliezen als het je eigen aanhanger is.
RIP
Voorkomen niet, oplossen misschien wel. In ieder geval was die kans groter dan nu.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:30 schreef opreis het volgende:
[..]
Als een aanhanger die gestolen is het ergste is wat je gaat overkomen dan heb je een prachtig leven lijkt me.
Bovendien waren die mensen wel heel triest bezig en gewoon aan het proberen zo veel mogelijk geld te krijgen. Alsof een camera de diefstal voorkomen had, dan waren ze nog steeds alles kwijt.
Kuttokkies
Ja dat zal 't zijn.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Er werd al gezegd dat zelfs met een camera slechts een kwestie was van een bivak muts op doen en nummerplaten bedekken. Als je een aanhanger op de parkeerplaats van je huis hebt staan kan hij net zo goed gestolen worden, dus vind het nog al belachelijk dat ze dan van die park eigenaar een bedrag willen dat hoger is dan de huidige waarde van dat ding (was voor mij niet helemaal duidelijk of dat al incl dat slot en kosten van aanhanger huren is).quote:Op woensdag 25 september 2013 23:04 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Voorkomen niet, oplossen misschien wel. In ieder geval was die kans groter dan nu.
Overigens heeft die parkbeheerder wel geluk dat hij geen bordje 'bewaakte stalling' oid had hangen. Dan was hij wel de sjaak geweest denk ik.
En volgens mij bedacht de verdediger dat het een zwaardere aanhanger zou zijn, op basis van een voor hem moeilijk te zien foto. De grootte en aantal assen zegt overigens niet zoveel op een foto. Als de aanhanger tot 750 kilo mag hebben heeft hij geen eigen kenteken nodig. Je kan dat gewoon aan laten passen bij de rdw: http://www.rdw.nl/Particu(...)-kentekenplicht.aspx indien gewenst.
Heb je zelf een aanhanger? Nee? Nou dan! Dan heb je geen recht van spreken.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:49 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Je weet pas echt hoe het is om een aanhanger te verliezen als het je eigen aanhanger is.
RIP
Sterkte aan de nabestaanden.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:49 schreef Chloroform het volgende:
[..]
RIP
Oh, ik ook hoor. Sta niet aan haar kant.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:07 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja dat zal 't zijn.(ik moest trouwens ook flink lachen om dat mens
)
Wie zegt dat ze bivakmutsen ophadden en nummerplaten bedekt? Ik vind het een gewaagde aanname. Met camera's was, en daar blijf ik bij, de pakkans groter geweest. Niet gegarandeerd, maar groter.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Er werd al gezegd dat zelfs met een camera slechts een kwestie was van een bivak muts op doen en nummerplaten bedekken. Als je een aanhanger op de parkeerplaats van je huis hebt staan kan hij net zo goed gestolen worden, dus vind het nog al belachelijk dat ze dan van die park eigenaar een bedrag willen dat hoger is dan de huidige waarde van dat ding (was voor mij niet helemaal duidelijk of dat al incl dat slot en kosten van aanhanger huren is).
Omdat hij dan wel aansprakelijk was geweest, dan was het aangekondigd. De reden waarom hij de zaak nu won.quote:Waarom is het geluk dat hij dat bordje niet heeft hangen als het gewoon een parkeerplaats is?
Ongetwijfeld zit er een verzekering op de huisjes, dus dat is een heel ander verhaal. Je moet geen uitwegen bedenken die totaal anders zijn.quote:Denk ook even na over het volgende, wat als tijdens die vakantie ingebroken wordt in het vakantie huisje waar ze zitten ingebroken wordt bij dat huisje en er worden auto sleutels ofzo gejat, moet die manager of wat hij dan ook is dan ook maar nieuwe auto's voor z'n klanten gaan kopen?
Ik betaal ook niet voor verkering.quote:Die tokkies wilde gewoon geen verkering betalen en moeten nu op de blaren zitten.
quote:Op donderdag 26 september 2013 08:16 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze bivakmutsen ophadden en nummerplaten bedekt? Ik vind het een gewaagde aanname. Met camera's was, en daar blijf ik bij, de pakkans groter geweest. Niet gegarandeerd, maar groter. Hoezo is dat nou weer een gewaagde aanname? we hebben het over mensen die een aanhanger stelen, denk je echt dat die zo herkenbaar te werk gaan?Het is een aanname ja, maar lijkt me niet dat ze erg hun best gedaan zouden hebben om herkenbaar in beeld te komen
Voor je huis loop je ook een risico, maar in een gemiddelde woonwijk zal je minder risico lopen dan op een afgelegen parkeerplaatsje wat omgeven is door bomen en waar helemaal niemand zicht op heeft.
Dat afgelegen viel ook wel mee, er zat een heg tussen hun huisje en die parkeerplaats
Geen idee of het een duurdere was. Ik neem aan dat mr. Visser bonnen en/of foto's gezien heeft.
hij nam een brochure mee, en die manager maakte een opmerking dat zijn aanhanger tot max 750 kg ging en dat ie de nieuwwaarde van eentje van 1250 kg wilde hebben oid
Overigens vind ik alles met 'als' maar speculeren. De feiten zijn dat er daar dummy camera's hingen en dat de aanhanger gestolen is.
je punt? feit is dat die manager daar niet voor aansprakelijk is, het is niet strafbaar om dummy camera's met die bordjes op te hangen in de hoop dat het potentiele dieven afschrikt
[..]
Omdat hij dan wel aansprakelijk was geweest, dan was het aangekondigd. De reden waarom hij de zaak nu won.
ja maar dat slaat nergens op want het is geen bewaakte parkeerplaats? dus waarom zou hij er dan een bordje neer zetten dat het een bewaakte parkeerplaats is? Als hij bewaakt was was die aanhanger wss niet gestolen maar dan hadden de kosten van hun vakantie ook duurder geweest omdat er dan bewaking gefinancieerd moet worden.
[..]
Ongetwijfeld zit er een verzekering op de huisjes, dus dat is een heel ander verhaal. Je moet geen uitwegen bedenken die totaal anders zijn.
probeer je alleen maar uit te leggen dat omdat je bij iemand op bezoek komt je niet kan verwachten dat je dan zelf niet meer verzekerd hoeft zijn, een gestolen aanhanger valt blijkbaar onder het risico van de eigenaar van die aanhanger dus moet die eigenaar zich daar voor verzekeren of op de blaren zitten als ze zich daar niet voor verzekeren.
[..]
Ik betaal ook niet voor verkering. oops typefout
En de nieuwprijs, niet de prijs van een oude aanhanger. Een 10 jaar oude aanhanger met een nieuwwaarde van 600 euro, is nog geen 100 euro waard. Hij had 1250 euro genoemd als schadepost.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
ze "declareerde" een duurdere aanhanger dan dat ie in werkelijkheid was.
Wie zegt dat de aanhanger op dat plaatje 1250 euro was dan? En wie zegt dat de aanhanger 10 jaar oud was? Dat is beiden nergens naar voren gekomen in het programma. Het zijn aannames.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En de nieuwprijs, niet de prijs van een oude aanhanger. Een 10 jaar oude aanhanger met een nieuwwaarde van 600 euro, is nog geen 100 euro waard. Hij had 1250 euro genoemd als schadepost.
De aanhanger heeft max 600 euro gekost, want witte plaat en dus licht gewicht (+ aangifte bij politie was voor een lichtgewicht aanhanger). Slot, benzine, 3 jaar afschrijving op de aanhanger en huur aanhanger zijn no way 650 euro.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wie zegt dat de aanhanger op dat plaatje 1250 euro was dan? En wie zegt dat de aanhanger 10 jaar oud was? Dat is beiden nergens naar voren gekomen in het programma. Het zijn aannames.
Stel dat de aanhanger een jaar of 3 oud was en hij neemt de huurkosten/benzinekosten van de gehuurde aanhanger en de kosten van het slot mee. Dan komt 1250 euro mij niet over als belachelijk hoog.
quote:Op woensdag 25 september 2013 22:49 schreef Chloroform het volgende:
[..]
RIP
Alsjeblieft, leer quoten. Dit is echt niet te lezen en vervolgens ook niet meer te quoten. Ik zal het goede voorbeeld geven:quote:
Afgelopen week is er bij mij in mijn woonplaats een cafetaria overvallen. Ze droegen geen bivakmutsen, kwamen uit mijn woonplaats en naderhand zaten ze in een ander cafetaria van het geld te eten. Tot zover het intelligentie niveau van een gemiddelde crimineel.quote:we hebben het over mensen die een aanhanger stelen, denk je echt dat die zo herkenbaar te werk gaan?Het is een aanname ja, maar lijkt me niet dat ze erg hun best gedaan zouden hebben om herkenbaar in beeld te komen
Het was sowieso buiten het park, buiten de slagboom en ze waren vanaf de slagboom naar het door hen gehuurde huisje ook wel eventjes onderweg. Het was dus niet puur een heg.quote:Dat afgelegen viel ook wel mee, er zat een heg tussen hun huisje en die parkeerplaats
Klopt, en dat was ook de belangrijkste les van de aflevering.quote:je punt? feit is dat die manager daar niet voor aansprakelijk is, het is niet strafbaar om dummy camera's met die bordjes op te hangen in de hoop dat het potentiele dieven afschrikt
Waarom hij er een bordje neer zou zetten? Hij vind het ook nodig om dummy camera's op te hangen en een bordje met camera bewaking. Zag hem er wel voor aan om er ook een bordje met iets van beveiligde parkeerplaats neer te zetten als afschrikmiddel.quote:ja maar dat slaat nergens op want het is geen bewaakte parkeerplaats? dus waarom zou hij er dan een bordje neer zetten dat het een bewaakte parkeerplaats is? Als hij bewaakt was was die aanhanger wss niet gestolen maar dan hadden de kosten van hun vakantie ook duurder geweest omdat er dan bewaking gefinancieerd moet worden.
Je hebt niet goed opgelet. In dit geval viel het onder de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de aanhanger. Dat is niet per definitie het geval.quote:probeer je alleen maar uit te leggen dat omdat je bij iemand op bezoek komt je niet kan verwachten dat je dan zelf niet meer verzekerd hoeft zijn, een gestolen aanhanger valt blijkbaar onder het risico van de eigenaar van die aanhanger dus moet die eigenaar zich daar voor verzekeren of op de blaren zitten als ze zich daar niet voor verzekeren.
De witte platen en 750 kilo zeggen helemaal niks. Heb je mijn RDW bron wel gelezen? Je kan zo een aanhanger kopen die 2000 kilo mag hebben en een eigen kenteken heeft en deze vervolgens bij het RDW naar beneden laten brengen tot 750 kilo. Dan moet er vervolgens een witte plaat op. Maar qua uiterlijk kan het best een grote aanhanger zijn, dat zegt helemaal niks.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De aanhanger heeft max 600 euro gekost, want witte plaat en dus licht gewicht (+ aangifte bij politie was voor een lichtgewicht aanhanger). Slot, benzine, 3 jaar afschrijving op de aanhanger en huur aanhanger zijn no way 650 euro.
Er was helemaal geen hekje tussen de parkeerplaats en de boom hoor. Waar haal je dat vandaan? Hij heeft de dissel van de aanhanger naast de boom gezet, dat heeft hij laten zien en uitgelegd.quote:Daarnaast heeft hij het steeds over een goed slot, maar het slot van mijn scooter had nooit door dat hekje gepast. En om het slot om de boom te doen, moet het door dat hekje heen. Dus het is geen al te degelijk slot geweest.
Ah dat hekje staat achter de boom, daar heb ik mij in vergist inderdaad. Maar de snor geeft zelf in de uitzending ook toe dat hij een andere kar had opgegeven. Waarop zijn aanhang (quote:Op donderdag 26 september 2013 12:48 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
De witte platen en 750 kilo zeggen helemaal niks. Heb je mijn RDW bron wel gelezen? Je kan zo een aanhanger kopen die 2000 kilo mag hebben en een eigen kenteken heeft en deze vervolgens bij het RDW naar beneden laten brengen tot 750 kilo. Dan moet er vervolgens een witte plaat op. Maar qua uiterlijk kan het best een grote aanhanger zijn, dat zegt helemaal niks.
En ik heb de eiser nergens horen zeggen dat hij een aanhanger had die meer dan 750 kilo mocht wegen.
[..]
Er was helemaal geen hekje tussen de parkeerplaats en de boom hoor. Waar haal je dat vandaan? Hij heeft de dissel van de aanhanger naast de boom gezet, dat heeft hij laten zien en uitgelegd.
Haha, dat is dan weer waar. Dat het verhaal omtrent welke aanhanger het was rammelde ook behoorlijk. Hij begon ermee dat hij een foto had en toen die gevraagd werd bleek het een foldertjequote:Op donderdag 26 september 2013 12:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ah dat hekje staat achter de boom, daar heb ik mij in vergist inderdaad. Maar de snor geeft zelf in de uitzending ook toe dat hij een andere kar had opgegeven. Waarop zijn aanhang () aanvult, "Het gaat vooral om die camera's".
Ja hoor, goed begrepen, als je iets van iemand eist als "regel". Moet je dat van iedereen eisen. Door die andere gasten niet te dwingen de aanhanger ook weg te zetten, blijkt niet alleen dat de "manager" geen ruggegraat heeft, maar meet hij ook met twee maten. Volgens mij had de familie ook in kunnen zetten op deze willekeur en de onjuist gewekte verwachting.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:39 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij heb je niet goed begrepen hoe het kon dat anderen wel hun aanhanger bij hun huisje hadden. Dit was zeker geen optie die door de beheerder aan de mensen werd geboden.
nog nooit iemand gehad die er moeilijk over deed, je hebt het blijkbaar wel kunnen en lezen en quoten?quote:Op donderdag 26 september 2013 12:45 schreef Tha_Duck het volgende:
Alsjeblieft, leer quoten. Dit is echt niet te lezen en vervolgens ook niet meer te quoten. Ik zal het goede voorbeeld geven:
Zegt ook wat over de gemiddelde intelligentie van jouw woonplaats dan? En sterk argument hoor een annekdote van een individueel geval, laat het mij even counteren. Afgelopen week was er bij mijn woonplaats een aanhanger gestolen, de daders droegen bivak mutsen en hadden hun kenteken onherkenbaar gemaakt, ze zijn tot op heden nog spoorloos.quote:Afgelopen week is er bij mij in mijn woonplaats een cafetaria overvallen. Ze droegen geen bivakmutsen, kwamen uit mijn woonplaats en naderhand zaten ze in een ander cafetaria van het geld te eten. Tot zover het intelligentie niveau van een gemiddelde crimineel.
Ik heb geen idee of ze herkend hadden kunnen worden, maar er was op zijn minst een kans geweest.
kijk nog maar eens die aflevering, ze keken vanaf dat huisje op de parkeerplaats, deze was nu zichtbaar maar in de zomer zou deze dichtgegroeid zijn.quote:Het was sowieso buiten het park, buiten de slagboom en ze waren vanaf de slagboom naar het door hen gehuurde huisje ook wel eventjes onderweg. Het was dus niet puur een heg.
Een les voor die eigenaars van die aanhanger ja?quote:Klopt, en dat was ook de belangrijkste les van de aflevering.
Ja, net zo als sommige mensen een bordje neerzetten met 'pas op hier waak ik' met een hond erop terwijl ze geen hond hebben. 'zag hem er wel voor aan' sterk punt manquote:Waarom hij er een bordje neer zou zetten? Hij vind het ook nodig om dummy camera's op te hangen en een bordje met camera bewaking. Zag hem er wel voor aan om er ook een bordje met iets van beveiligde parkeerplaats neer te zetten als afschrikmiddel.
Ja maar jij was toch die gene die vond dat in dit geval de manager eigenlijk aansprakelijk had moeten zijn? (wat dus in dit geval dus duidelijk niet zo was)quote:Je hebt niet goed opgelet. In dit geval viel het onder de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de aanhanger. Dat is niet per definitie het geval.
De beheerder reageerde er nog op dat hij niet als politieagent over het terrein gaat. Dus ja, het kan zijn dat iemand tijdelijk wel zijn aanhanger bij zijn huisje heeft staan. Maar daarmee was het nog geen willekeur en er was zeker geen sprake van een mogelijkheid die anderen wel en de eisers niet zou zijn geboden.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:02 schreef Marcomacro het volgende:
[..]
Ja hoor, goed begrepen, als je iets van iemand eist als "regel". Moet je dat van iedereen eisen. Door die andere gasten niet te dwingen de aanhanger ook weg te zetten, blijkt niet alleen dat de "manager" geen ruggegraat heeft, maar meet hij ook met twee maten. Volgens mij had de familie ook in kunnen zetten op deze willekeur en de onjuist gewekte verwachting.
Geen "politieagent" willen spelen is iets heel anders dan het handhaven van zelfbedachte regels. Waarbij je van sommige gasten naleving wel eist en van andere gasten niet. Geen politieagent willen spelen is in dit geval een flauwe smoes voor gebrek aan ballen.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De beheerder reageerde er nog op dat hij niet als politieagent over het terrein gaat. Dus ja, het kan zijn dat iemand tijdelijk wel zijn aanhanger bij zijn huisje heeft staan. Maar daarmee was het nog geen willekeur en er was zeker geen sprake van een mogelijkheid die anderen wel en de eisers niet zou zijn geboden.
Welke verwachting er volgens jou gewekt was doordat sommige anderen hun aanhanger bij het huisje hadden staan en waarom dat relevant zou zijn in deze context is me een raadsel.
Erhm, nee? Waar zeg ik dat het park aansprakelijk zou moeten zijn?quote:Op donderdag 26 september 2013 13:06 schreef opreis het volgende:
Ja maar jij was toch die gene die vond dat in dit geval de manager eigenlijk aansprakelijk had moeten zijn? (wat dus in dit geval dus duidelijk niet zo was)
Jij vult in dat hij dus tegen niemand die onbedoeld zijn aanhanger bij zijn bungalow zet zou zeggen dat die verplaatst moet worden. Dat is echter nog maar de vraag.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:39 schreef Marcomacro het volgende:
[..]
Geen "politieagent" willen spelen is iets heel anders dan het handhaven van zelfbedachte regels. Waarbij je van sommige gasten naleving wel eist en van andere gasten niet. Geen politieagent willen spelen is in dit geval een flauwe smoes voor gebrek aan ballen.
Nope, ik vul niks in; dat zei hij zelf in de uitzending.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij vult in dat hij dus tegen niemand die onbedoeld zijn aanhanger bij zijn bungalow zet zou zeggen dat die verplaatst moet worden. Dat is echter nog maar de vraag.
twitter:RijdendeRechter twitterde op dinsdag 24-09-2013 om 23:11:06Volgende week krijgt Marcel Sänger een kater van zijn nieuwe hond. Is fokker Rinus de Peuter zijn beloftes wel nagekomen? #RijdendeRechter reageer retweet
Ditquote:
Roos, wat leuk je weer te zien!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:07 schreef roos85 het volgende:
[..]
Boobie BobbieDit voelt als thuiskomen!
Terror Terriërquote:De Rijdende Rechter: Terror Terriër
Marcel Sänger rijdt samen met zijn vrouw driehonderd kilometer om de hond Anouk te bekijken. Er wordt wat gesteggeld over de betaling, maar Anouk gaat toch mee naar huis. Tijdens de terugreis gaat het echter helemaal mis. Meester Visser gaat kijken wat er aan de hand is met de hond.
Zo te horen wordt hij enorm aggressief.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:23 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er met die hond aan de hand is dan.
Oke klinkt goed, ben benieuwd wat dat beest van meester Visser vindt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:24 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Zo te horen wordt hij enorm aggressief.
Bang voor katten denk ikquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:23 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er met die hond aan de hand is dan.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:55 schreef Momo... het volgende:
Ik stikte bijna in mijn bakje muesli toen ik die kat zag
Stel: Bij mij in de straat is een parkeerverbod, zodat ik mijn auto een straat verder moet stallen. Mijn buurman heeft schijt aan iedereen, en zet zijn auto wel gewoon voor de deur. Op een dag wordt er in mijn auto ingebroken. Kan ik dan de gemeente aansprakelijk stellen? Zij hebben mij immers "gedwongen" middels het parkeerverbod om mijn auto ergens neer te zetten waar ik 'm niet kan zien.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:33 schreef Marcomacro het volgende:
De camping .................................campingmanager.
?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:48 schreef alors het volgende:
Zulke honden gaan altijd gepaard met tokkies, dus dat wordt een topshow.
Welnee, het zijn geen pitbulls...quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:48 schreef alors het volgende:
Zulke honden gaan altijd gepaard met tokkies, dus dat wordt een topshow.
't Lijkt me een enorme klootzakquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:33 schreef computergirl het volgende:
Meneer klager heeft ook nogal een temperamentje
Nou! Enorm he?!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:37 schreef Eerin het volgende:
Ik vind het charisma van de testers ook overweldigend overigens.
Nou!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:37 schreef Eerin het volgende:
Ik vind het charisma van de testers ook overweldigend overigens.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:38 schreef computergirl het volgende:
Dat moeten ze met een echt knd doen, lekker krijsend aan een stok bungelen
Driehonderd kilometer rijden om een hond te kopen: een impulsaankoop.quote:
Ook voor driekwart vd kinderenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:42 schreef Eerin het volgende:
[..]
Dat geldt echt voor driekwart van de honden in Nederland vrees ik.
Vijf kleine kinderen, ik vind het belachelijk om daar een volwassen hond bij te zetten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:42 schreef trovey het volgende:
Een angstige hond is niet een goede hond hoor, dat kan een angstbijter worden.Ik zou alzo niet dit ras bij kinderen nemen maar ja, dat ben ik.
Sowieso een hond bij 5 kleine kinderen. Wat doen ze die hond aan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Vijf kleine kinderen, ik vind het belachelijk om daar een volwassen hond bij te zetten.
Dit ras is ook gewoon niet geschikt voor plaatsing bij kleine kinderen. Je kunt best een volwassen hond nemen maar neem er dan eentje die ook geschikt is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Vijf kleine kinderen, ik vind het belachelijk om daar een volwassen hond bij te zetten.
Denk het ja.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:44 schreef matthijst het volgende:
Hebben ze al dat happen eruit geknipt ofzo?
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:44 schreef matthijst het volgende:
Hebben ze al dat happen eruit geknipt ofzo?
studie met baangarantiequote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:45 schreef Eerin het volgende:
Ik vind drs. in de hondenkunde wel bijzonder. Wat een werkgelegenheid moet er in die sector zijn.
Zij wou graag zo'n hond. Ze hebben duidelijk niet aan de geschiktheid ervan gedacht.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Dit ras is ook gewoon niet geschikt voor plaatsing bij kleine kinderen. Je kunt best een volwassen hond nemen maar neem er dan eentje die ook geschikt is.
Inderdaadquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:45 schreef roos85 het volgende:
Ik vind het niet raar dat die hond wat gespannen is tijdens die test, met al die achterlijke mensen
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Ach kom die kinderen kunnen die hond wel aan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, ik zou hem terug nemen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:45 schreef mootie het volgende:
Maar goed, die fokker is ook een lul. Als hij hart voor zijn dieren heeft zou hij de hond niet in een dergelijk gezin willen.
Net zoals ze ook niet over dat kapsel heeft nagedacht. Ook niet geschikt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Zij wou graag zo'n hond. Ze hebben duidelijk niet aan de geschiktheid ervan gedacht.
Duidelijk niet. Een hond moet je uitkiezen op het feit of hij/zij geschikt is voor jouw situatie en niet of je hem mooi vindt of niet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Zij wou graag zo'n hond. Ze hebben duidelijk niet aan de geschiktheid ervan gedacht.
Waarschijnlijk tong80.quote:
Die hond deed toch ook niks geks tijdens de test? Behalve het heftig reageren op de herder.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:45 schreef roos85 het volgende:
Ik vind het niet raar dat die hond wat gespannen is tijdens die test, met al die achterlijke mensen
Tja, ik wil ook zoveel beesten, maar praktisch gezien is dat niet mogelijk.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Duidelijk niet. Een hond moet je uitkiezen op het feit of hij/zij geschikt is voor jouw situatie en niet of je hem mooi vindt of niet.Genoeg hondenrassen die ik heel mooi vindt maar die absoluut niet geschikt zouden zijn voor mij.
Een beetje fokker die hart voor zijn dieren heeft doet dat ook.quote:
Naar mijn idee ook niet..quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Die hond deed toch ook niks geks tijdens de test? Behalve het heftig reageren op de herder.
Tja, wat hebben ze laten zien, en wat niet? Thats the questionquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Die hond deed toch ook niks geks tijdens de test? Behalve het heftig reageren op de herder.
Ja, helaas. Maar het is een levend wezen. Ik heb medelijden met de hond.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:46 schreef MilaNL het volgende:
Dit lijkt me voor een rechter een simpele zaak. Een hond is gewoon een product voor de wet, dus er gelden dezelfde regels als voor je koelkast.
Ik mis de coniferen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:49 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik mis een beetje het recht op overpad in de rijdende rechter dit seizoen
er was net wel een soort tuinhekje te zienquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:49 schreef Ronaldsen het volgende:
Saarlose Wolfhond vind ik heel mooi, past alleen niet helemaal in mijn manier van levenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, ik wil ook zoveel beesten, maar praktisch gezien is dat niet mogelijk.
Eens, er mag van mij wel weer eens een schutting mogen worden afgebroken, net als vroegah.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:49 schreef Ronaldsen het volgende:
Precies. Wees blij met wat wel kan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:49 schreef trovey het volgende:
[..]
Saarlose Wolfhond vind ik heel mooi, past alleen niet helemaal in mijn manier van leven...dus bekijk ik gewoon plaatjes en ben tevreden met mijn hondje wat perfect past in mijn leven.
Echt he?!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:51 schreef Karina het volgende:
Sjongejonge die woordspeling wat slecht.
Zouden meer mensen moeten doen, laten we beginnen met dit gezin.quote:
Ik mis de dierenfluisteraar in deze aflevering.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:50 schreef Palomar het volgende:
wat vindt de hond er zelf eigenlijk van?
de hond ziet het als een administratieve handelingquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:52 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik mis de dierenfluisteraar in deze aflevering.
Die wil gewoon iemand die hem wil.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:50 schreef Palomar het volgende:
wat vindt de hond er zelf eigenlijk van?
Die hond woont inmiddels ook bij de schoonzus.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:52 schreef Uccie het volgende:
Maar ze willen die hond wel houden, maar niet voor betalen....ook een rare eis.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:52 schreef Palomar het volgende:
[..]
de hond ziet het als een administratieve handeling
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |