Oef, dat ziet er geweldig lekker uitquote:Op donderdag 14 november 2013 17:05 schreef minilot het volgende:
Jaaaaa, het wordt inderdaad de ginger/butterscotch-crunch! Erg lekker geworden.![]()
Pre-snijden:
[ afbeelding ]
..en in blokjes (daarmee iets te lang gewacht dus bodem verkruimelde ietwat bij het snijden) :
[ afbeelding ]
Met kerst gooi ik dan nog een beetje van dit spul door het glazuur voor een extra feestelijk tintje:
[ afbeelding ]
Ik hoef dit keer ook niet te koken, daarom heb ik de snoepjes/koekjes bij de koffie eerder op de dag en het snackje vooraf bij het spelletjes doen opgeëist. Doe ik toch nog iets.quote:Op donderdag 14 november 2013 17:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oef, dat ziet er geweldig lekker uitMaar aangezien ik niet hoef te koken deze kerst, denk ik dat ik dat maar een keer zomaar buiten kerst om ga maken
Neehoor, lamsrack is niet zo lastig. Ik ga het voor het eerst maken, maar volgens mij is het prima te doen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:10 schreef Meke het volgende:
Wij moeten de gerechten nog verdelen, maar mèn, als ik dit topic lees wil ik ze allemaal wel opeisen![]()
![]()
![]()
Of doorsturen natuurlijk
![]()
Is lamsrack heel moeilijk trouwens?![]()
Ja, maar jij doet de koksschool (toch?quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Neehoor, lamsrack is niet zo lastig. Ik ga het voor het eerst maken, maar volgens mij is het prima te doen.
Ik kan je vertellen dat een opleiding tot kok één grote deceptie is, daarom ben ik er ook mee gestopt.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:43 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, maar jij doet de koksschool (toch?) en ik kom niet verder dan een AVG'tje of een pastasalade normaal
Klopt ja haha ik ben er ook een jaar geweest, het eerste jaar leer je dingen die je waarschijnlijk al kan/en het 'juiste gebruik van halffabrikaten''quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat een opleiding tot kok één grote deceptie is, daarom ben ik er ook mee gestopt.
Het is gewoon een kwestie van het vlees even aanbraden in een pan en daarna in een ovenschaal gooien en in de oven zetten. Het enige lastige is zeker weten wanneer die goed is, denk dat je met aangegeven tijden heel ver komt. Met een thermometer kun je het zeker weten.
quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:17 schreef RoelerMF het volgende:
Vanmiddag wat spullen wezen halen om het e.e.a. te gaan proberen dit weekendAls het slaagt volgen wel wat foto's
Het recept zegt hierover:quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:03 schreef roos85 het volgende:
Lot, hoever want te voren zou ik het beste die rode wijntruffels kunnen maken? Of maakt dat niet uit?
Ik heb ze zelf de vorige keer een dag of zes bewaard voordat ze allemaal op waren, end at ging in elk geval prima. Langer heb ik niet geprobeerd.quote:Store in an airtight container at room temperature for 1 week (or in the refrigerator for up to 2-3 weeks). Bring the truffles back up to room temperature before serving. If the truffles have absorbed the cocoa powder, you can re-roll them before serving to give a more polished appearance (in fact, I suggest this for the best results).
Heb de kruidenbeignets ook gebakken, maar dan in een donut maker. Ik denk dat flensjes niet zullen werken en ook een deel van de smaak en structuur verliezen. Volgens mij moet het ook werken om gewoon kleine rondjes in een pan te doen. Evt met een uitsteker of serveerring eromheen bij het ingieten die je dan weer weghaalt voor de volgende.quote:Op zaterdag 16 november 2013 00:10 schreef AnnaNiem het volgende:
Ik heb mijn menu ook klaar. We zijn met 6 personen, waarvan 1 peuter.
Kruidenflensje gevuld met zalm (Annabel Langbein op 24kitchensite, ik heb geen poffertjespan dus maak het dunner en bak flensjes er van)
Paddestoelenbouillon
Biefstuk met portsaus, geconfijte ui, salade, boontjes en aardappelkerstboompjes (of zoiets)
Frappuccinnotaart (net gezien bij Rudolph jammmmmm)
Dat lijkt mij heerlijk!!!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:49 schreef AnnaNiem het volgende:
[..]
Is een bloody-mary-truffel wat? http://www.24kitchen.nl/s(...)bloody-mary-truffels
Oef, zit al vol als ik dit lees!quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik het dit jaar eens heel anders doen met het kerstdiner. We doen dat altijd bij mijn zus, die kinderen heeft rond de 20 en altijd vragen naar mijn zelfgemaakte meatloaf.
Dus dit jaar ga ik eens een Amerikaans/TexMex kerstdiner doen.
Ik denk aan Meat Loaf, heerlijke steaks, mashed potatoes, vooraf nacho's met tomaat en kaas. Na iets met cheesecake.
Nog mensen tips voor wat luxere Amerikaanse voor- en bijgerechten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |