abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133258076
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:05 schreef minilot het volgende:
Jaaaaa, het wordt inderdaad de ginger/butterscotch-crunch! Erg lekker geworden. :9

Pre-snijden:
[ afbeelding ]

..en in blokjes (daarmee iets te lang gewacht dus bodem verkruimelde ietwat bij het snijden) :
[ afbeelding ]

Met kerst gooi ik dan nog een beetje van dit spul door het glazuur voor een extra feestelijk tintje:
[ afbeelding ]

~:)
Oef, dat ziet er geweldig lekker uit :9 Maar aangezien ik niet hoef te koken deze kerst, denk ik dat ik dat maar een keer zomaar buiten kerst om ga maken 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_133258154
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oef, dat ziet er geweldig lekker uit :9 Maar aangezien ik niet hoef te koken deze kerst, denk ik dat ik dat maar een keer zomaar buiten kerst om ga maken 8-)
Ik hoef dit keer ook niet te koken, daarom heb ik de snoepjes/koekjes bij de koffie eerder op de dag en het snackje vooraf bij het spelletjes doen opgeëist. Doe ik toch nog iets. :)
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator vrijdag 15 november 2013 @ 00:10:27 #253
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_133273505
Wij moeten de gerechten nog verdelen, maar mèn, als ik dit topic lees wil ik ze allemaal wel opeisen :9~ :9~ O+ O+ Of doorsturen natuurlijk O-)

Is lamsrack heel moeilijk trouwens? :o O+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_133282700
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 00:10 schreef Meke het volgende:
Wij moeten de gerechten nog verdelen, maar mèn, als ik dit topic lees wil ik ze allemaal wel opeisen :9~ :9~ O+ O+ Of doorsturen natuurlijk O-)

Is lamsrack heel moeilijk trouwens? :o O+
Neehoor, lamsrack is niet zo lastig. Ik ga het voor het eerst maken, maar volgens mij is het prima te doen.
pi_133282787
Rode-wijntruffels (die al erg lekker waren) heb ik vanmorgen getest met zelfgetrokken glühwein in plaats van met gewoon rode wijn. Blijkt inderdaad nog veel lekkerder, zoals ik al dacht. Jeej!
  Moderator vrijdag 15 november 2013 @ 13:43:12 #256
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_133282803
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:40 schreef Myraela het volgende:

[..]

Neehoor, lamsrack is niet zo lastig. Ik ga het voor het eerst maken, maar volgens mij is het prima te doen.
Ja, maar jij doet de koksschool (toch? :@ ) en ik kom niet verder dan een AVG'tje of een pastasalade normaal :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_133282877
Gewoon kalmpjes aan het recept volgen en voorafgaand aan kerst een keer goed oefenen. ^O^

Overigens doen mensen altijd heel makkelijk over AVG, maar ik vind dat niet per se het meest eenvoudige soort maaltijd om goed klaar te maken!
pi_133282900
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:43 schreef Meke het volgende:

[..]

Ja, maar jij doet de koksschool (toch? :@ ) en ik kom niet verder dan een AVG'tje of een pastasalade normaal :+
Ik kan je vertellen dat een opleiding tot kok één grote deceptie is, daarom ben ik er ook mee gestopt. :P

Het is gewoon een kwestie van het vlees even aanbraden in een pan en daarna in een ovenschaal gooien en in de oven zetten. Het enige lastige is zeker weten wanneer die goed is, denk dat je met aangegeven tijden heel ver komt. Met een thermometer kun je het zeker weten.
pi_133283410
Edit, verkeerde topic :)
pi_133285436
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:46 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat een opleiding tot kok één grote deceptie is, daarom ben ik er ook mee gestopt. :P

Het is gewoon een kwestie van het vlees even aanbraden in een pan en daarna in een ovenschaal gooien en in de oven zetten. Het enige lastige is zeker weten wanneer die goed is, denk dat je met aangegeven tijden heel ver komt. Met een thermometer kun je het zeker weten.
Klopt ja haha ik ben er ook een jaar geweest, het eerste jaar leer je dingen die je waarschijnlijk al kan/en het 'juiste gebruik van halffabrikaten'' :')
  vrijdag 15 november 2013 @ 15:17:19 #261
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_133285693
Vanmiddag wat spullen wezen halen om het e.e.a. te gaan proberen dit weekend 8-) Als het slaagt volgen wel wat foto's :)
»» Democracy is so overrated »»
pi_133287753
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:17 schreef RoelerMF het volgende:
Vanmiddag wat spullen wezen halen om het e.e.a. te gaan proberen dit weekend 8-) Als het slaagt volgen wel wat foto's :)
*O*
pi_133288940
Lot, hoever want te voren zou ik het beste die rode wijntruffels kunnen maken? Of maakt dat niet uit?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_133289300
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:03 schreef roos85 het volgende:
Lot, hoever want te voren zou ik het beste die rode wijntruffels kunnen maken? Of maakt dat niet uit?
Het recept zegt hierover:
quote:
Store in an airtight container at room temperature for 1 week (or in the refrigerator for up to 2-3 weeks). Bring the truffles back up to room temperature before serving. If the truffles have absorbed the cocoa powder, you can re-roll them before serving to give a more polished appearance (in fact, I suggest this for the best results).
Ik heb ze zelf de vorige keer een dag of zes bewaard voordat ze allemaal op waren, end at ging in elk geval prima. Langer heb ik niet geprobeerd.
In elk geval wel, zoals hierboven omschreven, voor het serveren goed terug op kamertemperatuur laten komen en even opnieuw door de cacao rollen. ^O^
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:31:49 #265
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_133295837
Ik heb vanmiddag eerst de kerstster proberen te maken van het bladerdeeg. Maar hij was nog niet zo mooi gerezen. Denk dat ik het deeg iets langer moet laten rusten voor ik het de oven instop.

Daarna de browniesandwich gemaakt. Die smaakte echt fantastisch. Voor gedoseerde porties heb ik een muffintray gebruikt, en dat geeft gelijk een mooie vorm. De mascarpone met vanille aangevuld met de banaan is echt heel erg lekker! Kan niet wachten om ze weer te maken :9

pi_133295922
Ik geloof wel dat het lekker is, maar denk je echt niet dat het te machtig gaat worden? :@
  vrijdag 15 november 2013 @ 20:40:31 #267
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_133296242
Dat is het enige waar ik nog over twijfel ja :) Het vult enorm :)
pi_133306920
Ik heb mijn menu ook klaar. We zijn met 6 personen, waarvan 1 peuter.

Kruidenflensje gevuld met zalm (Annabel Langbein op 24kitchensite, ik heb geen poffertjespan dus maak het dunner en bak flensjes er van)

Paddestoelenbouillon

Biefstuk met portsaus, geconfijte ui, salade, boontjes en aardappelkerstboompjes (of zoiets)

Frappuccinnotaart (net gezien bij Rudolph jammmmmm)
  zaterdag 16 november 2013 @ 14:17:43 #269
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_133316942
Met dank aan minilot voor de inspiratie en het recept, de sugared spicy cranberries :9

zaterdag 16 november 2013 @ 15:58:07 #270
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_133319184
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 00:10 schreef AnnaNiem het volgende:
Ik heb mijn menu ook klaar. We zijn met 6 personen, waarvan 1 peuter.

Kruidenflensje gevuld met zalm (Annabel Langbein op 24kitchensite, ik heb geen poffertjespan dus maak het dunner en bak flensjes er van)

Paddestoelenbouillon

Biefstuk met portsaus, geconfijte ui, salade, boontjes en aardappelkerstboompjes (of zoiets)

Frappuccinnotaart (net gezien bij Rudolph jammmmmm)
Heb de kruidenbeignets ook gebakken, maar dan in een donut maker. Ik denk dat flensjes niet zullen werken en ook een deel van de smaak en structuur verliezen. Volgens mij moet het ook werken om gewoon kleine rondjes in een pan te doen. Evt met een uitsteker of serveerring eromheen bij het ingieten die je dan weer weghaalt voor de volgende.

Verder een leuk menu!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_133319228
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 16:49 schreef AnnaNiem het volgende:

[..]

Is een bloody-mary-truffel wat? http://www.24kitchen.nl/s(...)bloody-mary-truffels
Dat lijkt mij heerlijk!!! :9
pi_133319272
Ik het dit jaar eens heel anders doen met het kerstdiner. We doen dat altijd bij mijn zus, die kinderen heeft rond de 20 en altijd vragen naar mijn zelfgemaakte meatloaf.

Dus dit jaar ga ik eens een Amerikaans/TexMex kerstdiner doen.

Ik denk aan Meat Loaf, heerlijke steaks, mashed potatoes, vooraf nacho's met tomaat en kaas. Na iets met cheesecake.

Nog mensen tips voor wat luxere Amerikaanse voor- en bijgerechten?
pi_133319279

[ Bericht 100% gewijzigd door bloodymary1 op 16-11-2013 16:02:59 ]
pi_133322543
We hadden een paar jaar geleden een amerikaans getint etentje voor 19 personen, wij hebben thanksgiving als uitgangspunt genomen, ook al was het kerst;

Op tafel stond;
Mini broodje hamburgers en mini hotdogs (fingerfood bij binnenkomst)

Pompoensoep (in kopjes)

Gevulde kalkoen
Beenham
zoete aardappel met marshmallow; [link]http://www.naaramerika.co(...)et-marshmallows.html[/link]
Gewone aardappelpuree met jus (gravy)
Maisbrood
Cranberrysaus
Sperziebonen (green beans)
Ceasarsalade
Cowlsalade

Dessert
Mississipi mud pie
Cheese cake
pi_133323480
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik het dit jaar eens heel anders doen met het kerstdiner. We doen dat altijd bij mijn zus, die kinderen heeft rond de 20 en altijd vragen naar mijn zelfgemaakte meatloaf.

Dus dit jaar ga ik eens een Amerikaans/TexMex kerstdiner doen.

Ik denk aan Meat Loaf, heerlijke steaks, mashed potatoes, vooraf nacho's met tomaat en kaas. Na iets met cheesecake.

Nog mensen tips voor wat luxere Amerikaanse voor- en bijgerechten?
Oef, zit al vol als ik dit lees!
Ik zou een coleslaw als bijgerecht doen en een gewone salade met ranchdressing. Voor een bouillon. Geen zware dingen want dit klinkt al zwaar genoeg ;)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')