abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133186926
Kaasballetjes. :9
pi_133187087
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:16 schreef Myraela het volgende:
Kaasballetjes. :9
Ook een idee ja :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_133187139
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:09 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ziet er goed uit :Y

Mini, ik zat te denken aan iets gefrituurds vooraf. Beetje bitterbal / kroket-achtig of zo. Maar dan geen standaard vleeskroket :P Ook geen garnalenkroket helaas -O- Suggesties :?
Oh ik vind arancini zo lekker!

Edit: zeker met iets van een zoetuiienjammetje
pi_133189263
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 16:21 schreef regnavetto het volgende:

[..]

Oh ik vind arancini zo lekker!

Edit: zeker met iets van een zoetuiienjammetje
Ook genoteerd! :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_133189986
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:17 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat klinkt wel als een zwaar nagerechtje zeg. :@
Heb het gezien bij 24 kitchen, van chef Andy. Idd zwaar :Y
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_133190027
quote:
Aah hoe schattig kan een kroketje zijn O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_133190289
Morgen experimentje: de geplande rode-wijntruffels eens maken met gluhwein ~:)

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:45 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Aah hoe schattig kan een kroketje zijn O+
Ja, goed he? :)
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 12 november 2013 @ 19:38:38 #233
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_133193429
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 15:50 schreef minilot het volgende:

[..]

Simpel, origineel en lust bijna iedereen wel:
http://www.beyondkimchee.com/pan-fried-potato-with-green-beans/

[ afbeelding ]

..maar dan wel de kransjes alleen van pastinaak maken. Als je aardappel en pastinaak mengt dan sneeuwt de subtiele zoete smaak van pastinaak al snel helemaal onder.
Dat ziet er wel uit als een mooi gerecht :)

Alleen de pastinaak gebruiken voor de kransjes is ook geen verkeerd idee :)
»» Democracy is so overrated »»
  dinsdag 12 november 2013 @ 19:44:27 #234
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_133193699
Van anderen klinkt het altijd allemaal zo luxe en lekker! :9~

En dan klinken mijn jaarlijkse kerst gerechten eigenlijk zo eenvoudig! :D Naja, ik vind het vaak al knap zat wat ik in mijn eentje tevoorschijn tover. Voel me dan nog vaak een beginner. Maar ik probeer wel elk jaar weer wat nieuws! (Ik heb gelukkig ook nog even voor mijn diner samenstelling, want ik heb nog weinig inspiratie gehad!)
  dinsdag 12 november 2013 @ 19:54:12 #235
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_133194153
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:44 schreef Bienelientjee het volgende:
Van anderen klinkt het altijd allemaal zo luxe en lekker! :9~

En dan klinken mijn jaarlijkse kerst gerechten eigenlijk zo eenvoudig! :D Naja, ik vind het vaak al knap zat wat ik in mijn eentje tevoorschijn tover. Voel me dan nog vaak een beginner. Maar ik probeer wel elk jaar weer wat nieuws! (Ik heb gelukkig ook nog even voor mijn diner samenstelling, want ik heb nog weinig inspiratie gehad!)
Ik ben ook gewoon een beginner hoor, maar kwestie van proberen en dan maar zien waar het schip strand. Als je met kookt met liefde, dan komt het wel goed volgens mij :)
pi_133197922
Ik denk dat ik er bijna uit ben.

Garnalenkroketjes met citroen/dille saus en toast.
**
Cappuccino van erwten met pancetta
**
Lamsrack met pompoen risotto
**
Eend met een sinaasappelsaus en aardappel gratin
**
Dessert moet ik nog even over nadenken. Waarschijnlijk iets met ijs.
pi_133200104
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:24 schreef Myraela het volgende:

**
**
**
**
Leuk menu zeg!
  donderdag 14 november 2013 @ 10:48:37 #238
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_133245736
Ik had nog een vraag :) Ik heb dan een tomatensoep als vooraf en als tussendoor een kalkoensalade. Nu lees ik her en der dat je je menu moet opbouwen.

Dus wat is nu een betere volgorde? Eerst de soep, en daarna de kalkoensalade, of andersom en dan tussen de soep en het hoofdgerecht (de hertenstoof) eventueel een spoom?
pi_133247044
Ik persoonlijk zou eerst de soep doen, dan salade en vervolgens de spoom.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_133247579
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 10:48 schreef RoelerMF het volgende:
Ik had nog een vraag :) Ik heb dan een tomatensoep als vooraf en als tussendoor een kalkoensalade. Nu lees ik her en der dat je je menu moet opbouwen.

Dus wat is nu een betere volgorde? Eerst de soep, en daarna de kalkoensalade, of andersom en dan tussen de soep en het hoofdgerecht (de hertenstoof) eventueel een spoom?
Gezien de rest van je diner zou ik de spoom lekker weg laten. Normaal gesproken zou ik zeggen te beginnen met de salade, maar aangezien jij daarbij die bladerdeeg ster doet is het misschien toch wel lekkerder om te beginnen met het soepje.
pi_133248403
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:58 schreef sararaats het volgende:
ik heb ineens zin in Kerst :@ maar eerst moet die ouwe (Sinterklaas) nog passeren.

het zal wel leuk worden en friet met stoofvlees (of snacks/whatever) is altijd een topper.
ik quote mezelf even want kan het niet meer aanpassen.

het wordt dus mosselen met friet en voor sommigen iets anders erbij ;)

oh wat heb ik zin in Kerst, komt een deel door m'n LEGO adventskalender.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_133250568
Ik ga deze kerst niet koken, de eerste dag bakt mijn lief koekjes en taart en dat nemen we mee naar vrienden waar we ons kerstdiner zullen hebben. En de dag daarna heeft mijn schoonmoeder geclaimd dus het wordt volgend jaar eer ik de kans krijg ;)

Ben wel benieuwd, mijn eerste 100% Britse kerst.
pi_133252248
Ik heb het idee van iets 'ronds & bestrooids' voor de 3 zoete dingetjes bij de koffie maar laten varen want ik kon geen bevredigende derde optie vinden. Samenhang is nu: wintersmaken! :)
- Chocolade-glühweintruffels
- Gesuikerde spicy cranberries
- Kleine blokjes ginger crunch

Ik heb dat laatste al eens gemaakt en het is vreselijk lekker en gembersmaak sluit aan bij de andere twee. ^O^

quote:
7s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:43 schreef Selestha het volgende:
Ik ga deze kerst niet koken, de eerste dag bakt mijn lief koekjes en taart en dat nemen we mee naar vrienden waar we ons kerstdiner zullen hebben. En de dag daarna heeft mijn schoonmoeder geclaimd dus het wordt volgend jaar eer ik de kans krijg ;)

Ben wel benieuwd, mijn eerste 100% Britse kerst.
Woohoo! Wel even wat foto's maken van je eerste UK-kerstmaal hè?
pi_133254061
Nog maar even *O*

Leuk menu Myraela! Lamsrack :9~

Het plannen gaat hier nu echt beginnen, ben er in ieder geval al uit wanneer we gaan koken en de grote lijnen, moet wel nog de gerechten verzinnen :P

21/12 een 3/4-gangendiner bij de schoonouders, met goed brood en boter erbij, bijpassende wijntjes etc. Dingen waar we nu aan denken zijn zaken als een paddenstoelen/truffelsoepje, iets met hert of fazant, een kaasplankje en een zoet dessert. Maar niets staat nog vast, we zijn nog aan het orienteren.

24/12 een high tea, hartige sandwiches en zoetigheid

25/12 Verschillende hapjes, zoals gemarineerde ham, gravlax, brood, dips, kazen, salade etc.

26/12 een wrap-buffet :D Ik dacht aan een stapel kleine wrapjes en dan de tafel vol met schaaltjes met dingen om erin te doen, denk aan eend/komkommer/lenteui/hoisinsaus, kofte en tzaziki, spicy kip/paprika/gegrilde mais/koriander, reepjes gegrilde entrecote etc.

Dus dat wordt nog even zoeken en puzzelen, maar wel zin in!
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_133255234
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:38 schreef Novem het volgende:
26/12 een wrap-buffet :D Ik dacht aan een stapel kleine wrapjes en dan de tafel vol met schaaltjes met dingen om erin te doen, denk aan eend/komkommer/lenteui/hoisinsaus, kofte en tzaziki, spicy kip/paprika/gegrilde mais/koriander, reepjes gegrilde entrecote etc.
Tof!
pi_133255331
Ben de ginger crunch nog maar even aan het maken nu. Kijken of het zo lekker is als ik me herinner. Is alleen wel meer een ginger butterscotch crunch, want had geen golden syrup meer en heb dus rijststroop + bruine suiker gebruikt. Benieuwd! :9

quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:38 schreef Novem het volgende:
Nog maar even *O*

Leuk menu Myraela! Lamsrack :9~

Het plannen gaat hier nu echt beginnen, ben er in ieder geval al uit wanneer we gaan koken en de grote lijnen, moet wel nog de gerechten verzinnen :P

21/12 een 3/4-gangendiner bij de schoonouders, met goed brood en boter erbij, bijpassende wijntjes etc. Dingen waar we nu aan denken zijn zaken als een paddenstoelen/truffelsoepje, iets met hert of fazant, een kaasplankje en een zoet dessert. Maar niets staat nog vast, we zijn nog aan het orienteren.

24/12 een high tea, hartige sandwiches en zoetigheid

25/12 Verschillende hapjes, zoals gemarineerde ham, gravlax, brood, dips, kazen, salade etc.

Dus dat wordt nog even zoeken en puzzelen, maar wel zin in!
Zohee Novem, toe maar! :D
Dat klinkt als heel veel te doen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 14-11-2013 17:15:31 ]
pi_133255383
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:24 schreef Myraela het volgende:

**
**
**
**
Klinkt een beetje lente-achtig allemaal, maar dat is tijdens donkere (en ongetwijfeld natte) kerstdagen wellicht wel te beschouwen als welkom lichtpuntje. :)
Benieuwd naar je erwtencappuchino met pancetta. Receptje? oO<
pi_133256859
Jaaaaa, het wordt inderdaad de ginger/butterscotch-crunch! Erg lekker geworden. :9

Pre-snijden:

..en in blokjes (daarmee iets te lang gewacht dus bodem verkruimelde ietwat bij het snijden) :

Met kerst gooi ik dan nog een beetje van dit spul door het glazuur voor een extra feestelijk tintje:

~:)
pi_133257215
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 16:18 schreef minilot het volgende:

[..]

Klinkt een beetje lente-achtig allemaal, maar dat is tijdens donkere (en ongetwijfeld natte) kerstdagen wellicht wel te beschouwen als welkom lichtpuntje. :)
Benieuwd naar je erwtencappuchino met pancetta. Receptje? oO<
Ik moet nog gaan kijken hoe ik die precies ga doen, heb ik wat te oefenen de komende tijd.
pi_133257284
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:18 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik moet nog gaan kijken hoe ik die precies ga doen, heb ik wat te oefenen de komende tijd.
Updates van het ge-oefen hier plaatsen hè? Is leuk, en dan voel ik me daarin wat minder eenzaam en onnozel. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')