ja, ik heb al een paar keer konijn gemaakt. Wel tot nu toe tam konijn uit de supermarkt, dus vraag me wel af of ik nu nog iets anders moet gaan doen..quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Heb je dat al eens gedaan? Of behoor jij tot die jaloersmakende mensen bij wie alles altijd lukt?
Nope. Kokosolie!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:14 schreef Soulagement het volgende:
Die truffels zien er lekker uit, alleen de vegetable shortening staat me op de ene of andere manier een beetje tegen, heb je dat ook daadwerkelijk gebruikt?
Mag ik een receptje van die haver-dadel-kokosballetjes please? Vind ik zo lekker, ik wil ze ook wel eens zelf maken maar ik zou niet weten hoe.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Heb al truffels, twee truffelsoorten is er eentje teveel.
Tevens: te simpel. En te gezond smakend: ik maak dat soort balletjes van haver en dadels en kokos al het hele jaar als ontbijtjes-on-the-go.Met kerst mag het een tikkie feestelijker.
Komt goed! Ik heb al een recept of dertig in mijn lijstje staan. Schrappen en uitproberen.
Is een bloody-mary-truffel wat? http://www.24kitchen.nl/s(...)bloody-mary-truffelsquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:15 schreef minilot het volgende:
Goed, qua zoetigheden tot nu toedus 2 geslaagde zaken getest: rodewijn-chocoladetruffels en gesuikerde cranberries...
[ afbeelding ] + [ afbeelding ]
Nog op zoek naar een derde ding, dat als ik de andere twee zo zie eveneens klein, rond en met -iets- bestrooid moet zijn om er een passend trio van te maken.![]()
Zoekerdezoek..
[..]
Vet!
Ik las het, maar vond deze toch wel apart.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:11 schreef Harajuku. het volgende:
Dit hele topic staat straks vol met Minilot die zegt dat ze er geen truffels bij wil hebben.
Juist dat plaatje erbij doen. Moet toch weten wat je aan het eten bent.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:18 schreef Harajuku. het volgende:
Nou, niet als je dat plaatje erbij doet
Ik heb ooit een makreelmousse gemaakt volgens dit recept http://www.ah.nl/allerhan(...)&ref=mijnkookschrift. Alleen ipv met sla en in een limoen, had ik alleen de mousse als smeerseltje op donker stokbrood. Was erg lekker!quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:12 schreef Zo-is-dat het volgende:
Hier voor de familie het toetje dit jaar.
Een grand dessert denk ik, een kleine creme brulee op verzoek en iets van semifreddo op verzoek en verder moet ik nog lekker gaan zoeken.
Wilde ook nog een leuke amuse verzorgen, ook nog even op jacht!
Suggesties?
klinkt goedquote:Op dinsdag 5 november 2013 18:54 schreef Miss_Virgo het volgende:
Wij zijn er wel zo'n beetje uit voor ons kerstmenu in de Italiaanse bergen!
Salami's en kazen uit de regio
Diverse hapjes (olijven, gedroogde tomaatjes, bruscetta ed)
Runderbouillon met tortellini
Kalfsrollade gevuld met spinazie en paddestoelen, aardappeltjes uit de oven, venkel, worteltjes en salade
Nutella taart (gemaakt door een Italiaanse neef, italianen eten Nutella met/ door alles :p)
Let it be Christmas!!!
Die sla ik even opquote:Op dinsdag 5 november 2013 19:45 schreef AnnaNiem het volgende:
[..]
Ik heb ooit een makreelmousse gemaakt volgens dit recept http://www.ah.nl/allerhan(...)&ref=mijnkookschrift. Alleen ipv met sla en in een limoen, had ik alleen de mousse als smeerseltje op donker stokbrood. Was erg lekker!
Leuk idee!quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:45 schreef AnnaNiem het volgende:
[..]
Ik heb ooit een makreelmousse gemaakt volgens dit recept http://www.ah.nl/allerhan(...)&ref=mijnkookschrift. Alleen ipv met sla en in een limoen, had ik alleen de mousse als smeerseltje op donker stokbrood. Was erg lekker!
Supersimpel, het belangrijkste is dat je zorgt voor dadels van de juiste soort: Medjool-dadels. Deze hebben een bijzondere diepe en rijke smaak en ze zijn bovendien erg sappig en kleverig.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:25 schreef chocolatelover het volgende:
Minilotje!! Mag ik je recept voor die haver/dadel/kokos balletjes please!!!!!!!!
Ik vond het anders lang niet zo tof als zijn brood-serie van een tijdje geleden. Komt bij dat ik me vreselijk stoor aan de steeds overslaande, vervelende stem van Paul. In GBBO trek ik dat nog wel, maar in zo'n soloprogramma...quote:Op zaterdag 9 november 2013 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
Vanochtend Paul Hollywood's Pies and Puds gekekentéveel inspiratie
![]()
Hartelijk bedankt! Dat wordt smullen van de week want ik heb alles ervoor in huisquote:Op zaterdag 9 november 2013 14:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Supersimpel, het belangrijkste is dat je zorgt voor dadels van de juiste soort: Medjool-dadels. Deze hebben een bijzondere diepe en rijke smaak en ze zijn bovendien erg sappig en kleverig.
- Handje dadels ontpitten en in stukken snijden (hoeft niet heel fijn)
- Handje havermout heeeeeel zachtjes tot lichtbruin roosteren in een droge koekenpan
- Havermout in de keukenmachine pulveriseren
- Dan de dadels erbij in de keukenmachine, tot je een kleverig soort 'deegje' hebt.
- Daar balletjes van draaien en door de geraspte kokos rollen
Dat is dus de basis (op zichzelf al heel lekker), maar je kunt er in de keukenmachine naar hartelust nootjes, zaadjes, andere gedroogde vruchten of ander lekkers doorheen doen.
Let er wel op dat je éérst de droge ingrediënten fijnmaalt en dan pas daarna de dadels en eventuele andere gedroogde vruchten. Als je bepaalde dingen er als grotere stukjes in wilt (gehakte pure chocolade bijvoorbeeld, of gehalveerde gojibesjes of pijnboompitjes, dan kun je die door het deegje heenkneden als het klaar is.
Ter inspiratie:
http://foodgawker.com/page/3/?s=date+balls
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Vijgen zijn er ook lekker in, of kaneel erdoor, of gedroogde kersenAls nootjes zijn amandele heel geslaagd, en pistachenoten
Ook echt medjooldadels? Want met andere dadels is het VIES!quote:Op zaterdag 9 november 2013 14:38 schreef chocolatelover het volgende:
[..]
Hartelijk bedankt! Dat wordt smullen van de week want ik heb alles ervoor in huis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |