abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132556103
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb je dat al eens gedaan? Of behoor jij tot die jaloersmakende mensen bij wie alles altijd lukt? :)
ja, ik heb al een paar keer konijn gemaakt. Wel tot nu toe tam konijn uit de supermarkt, dus vraag me wel af of ik nu nog iets anders moet gaan doen..
pi_132556322
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:14 schreef Soulagement het volgende:
Die truffels zien er lekker uit, alleen de vegetable shortening staat me op de ene of andere manier een beetje tegen, heb je dat ook daadwerkelijk gebruikt?
Nope. Kokosolie! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_132565610
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:30 schreef minilot het volgende:

[..]

Nope. Kokosolie! *O*
Ah, beter. Dan heb ik alles zelfs in huis!
pi_132684503
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Heb al truffels, twee truffelsoorten is er eentje teveel.
Tevens: te simpel. En te gezond smakend: ik maak dat soort balletjes van haver en dadels en kokos al het hele jaar als ontbijtjes-on-the-go. ;) Met kerst mag het een tikkie feestelijker.

Komt goed! Ik heb al een recept of dertig in mijn lijstje staan. Schrappen en uitproberen. *O*
Mag ik een receptje van die haver-dadel-kokosballetjes please? Vind ik zo lekker, ik wil ze ook wel eens zelf maken maar ik zou niet weten hoe.
pi_132694252
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:15 schreef minilot het volgende:
Goed, qua zoetigheden tot nu toedus 2 geslaagde zaken getest: rodewijn-chocoladetruffels en gesuikerde cranberries...

[ afbeelding ] + [ afbeelding ]

Nog op zoek naar een derde ding, dat als ik de andere twee zo zie eveneens klein, rond en met -iets- bestrooid moet zijn om er een passend trio van te maken. >:)

Zoekerdezoek..

[..]

Vet! :9
Is een bloody-mary-truffel wat? http://www.24kitchen.nl/s(...)bloody-mary-truffels
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:11:25 #156
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_132696611
Dit hele topic staat straks vol met Minilot die zegt dat ze er geen truffels bij wil hebben.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_132702014
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 18:11 schreef Harajuku. het volgende:
Dit hele topic staat straks vol met Minilot die zegt dat ze er geen truffels bij wil hebben.
Ik las het, maar vond deze toch wel apart.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:22:24 #158
168739 Red_85
'echt wel'
pi_132705013
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:18 schreef Harajuku. het volgende:
Nou, niet als je dat plaatje erbij doet :')
Juist dat plaatje erbij doen. Moet toch weten wat je aan het eten bent.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:06:45 #159
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_132756555
Even aanhaken :)

Dit jaar in ieder geval 1 dag thuis met kerst en nu wil ik eens koken :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_132890065
Leuk topic!

Nu het erop lijkt dat wij eindelijk een mooi groot huis mét mooie keuken krijgen, hebben vriendje en ik bedacht dat het jaarlijkse kerstdiner van zijn familie dit jaar wel bij ons kan. Dat betekent minimaal 10 maar misschien wel 25 mensen over de vloer. Hoe meer mensen, hoe minder fancy het allemaal zal worden, maar het blijft natuurlijk wel Kerstmis en we willen natuurlijk stiekem toch allebei wel iets lekkers neerzetten. Dus, dit wordt een uitdaging... :D
Are you pondering what I'm pondering?
pi_132933636
Wij zijn er wel zo'n beetje uit voor ons kerstmenu in de Italiaanse bergen!

Salami's en kazen uit de regio
Diverse hapjes (olijven, gedroogde tomaatjes, bruscetta ed)
Runderbouillon met tortellini
Kalfsrollade gevuld met spinazie en paddestoelen, aardappeltjes uit de oven, venkel, worteltjes en salade
Nutella taart (gemaakt door een Italiaanse neef, italianen eten Nutella met/ door alles :p)

Let it be Christmas!!! :D
pi_132934288
Hier voor de familie het toetje dit jaar.

Een grand dessert denk ik, een kleine creme brulee op verzoek en iets van semifreddo op verzoek en verder moet ik nog lekker gaan zoeken.

Wilde ook nog een leuke amuse verzorgen, ook nog even op jacht!

Suggesties?
pi_132935685
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:12 schreef Zo-is-dat het volgende:
Hier voor de familie het toetje dit jaar.

Een grand dessert denk ik, een kleine creme brulee op verzoek en iets van semifreddo op verzoek en verder moet ik nog lekker gaan zoeken.

Wilde ook nog een leuke amuse verzorgen, ook nog even op jacht!

Suggesties?
Ik heb ooit een makreelmousse gemaakt volgens dit recept http://www.ah.nl/allerhan(...)&ref=mijnkookschrift. Alleen ipv met sla en in een limoen, had ik alleen de mousse als smeerseltje op donker stokbrood. Was erg lekker!

[ Bericht 0% gewijzigd door AnnaNiem op 05-11-2013 21:31:52 ]
pi_132941026
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:54 schreef Miss_Virgo het volgende:
Wij zijn er wel zo'n beetje uit voor ons kerstmenu in de Italiaanse bergen!

Salami's en kazen uit de regio
Diverse hapjes (olijven, gedroogde tomaatjes, bruscetta ed)
Runderbouillon met tortellini
Kalfsrollade gevuld met spinazie en paddestoelen, aardappeltjes uit de oven, venkel, worteltjes en salade
Nutella taart (gemaakt door een Italiaanse neef, italianen eten Nutella met/ door alles :p)

Let it be Christmas!!! :D
klinkt goed :9~
pi_132941889
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:45 schreef AnnaNiem het volgende:

[..]

Ik heb ooit een makreelmousse gemaakt volgens dit recept http://www.ah.nl/allerhan(...)&ref=mijnkookschrift. Alleen ipv met sla en in een limoen, had ik alleen de mousse als smeerseltje op donker stokbrood. Was erg lekker!
Die sla ik even op :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_132942071
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:45 schreef AnnaNiem het volgende:

[..]

Leuk idee!
pi_132946121
Als je alleen de mousse maakt, is 1 limoen genoeg. Het recept gaat uit van 4 maar dat is omdat ze het er in willen opdienen voor 8 personen. In de mousse zelf gaat maar 1 lepel limoensap.
pi_132980642
Dit jaar voor mn vriend en ik koken, heb nog helemaal geen ideeen, heb sowieso geen hoog budget want 2 studenten.
Een keer in mn escoffierboek duiken :P
pi_133054350
Minilotje!! Mag ik je recept voor die haver/dadel/kokos balletjes please!!!!!!!!
pi_133077803
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:25 schreef chocolatelover het volgende:
Minilotje!! Mag ik je recept voor die haver/dadel/kokos balletjes please!!!!!!!!
Supersimpel, het belangrijkste is dat je zorgt voor dadels van de juiste soort: Medjool-dadels. Deze hebben een bijzondere diepe en rijke smaak en ze zijn bovendien erg sappig en kleverig.

- Handje dadels ontpitten en in stukken snijden (hoeft niet heel fijn)
- Handje havermout heeeeeel zachtjes tot lichtbruin roosteren in een droge koekenpan
- Havermout in de keukenmachine pulveriseren
- Dan de dadels erbij in de keukenmachine, tot je een kleverig soort 'deegje' hebt.
- Daar balletjes van draaien en door de geraspte kokos rollen

Dat is dus de basis (op zichzelf al heel lekker), maar je kunt er in de keukenmachine naar hartelust nootjes, zaadjes, andere gedroogde vruchten of ander lekkers doorheen doen.
Let er wel op dat je éérst de droge ingrediënten fijnmaalt en dan pas daarna de dadels en eventuele andere gedroogde vruchten. Als je bepaalde dingen er als grotere stukjes in wilt (gehakte pure chocolade bijvoorbeeld, of gehalveerde gojibesjes of pijnboompitjes, dan kun je die door het deegje heenkneden als het klaar is.

Ter inspiratie:
http://foodgawker.com/page/3/?s=date+balls

Vijgen zijn er ook lekker in, of kaneel erdoor, of gedroogde kersen O+ Als nootjes zijn amandele heel geslaagd, en pistachenoten :9

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 09-11-2013 14:28:32 ]
pi_133077842
Vannochtend Paul Hollywood's Pies and Puds gekeken O+ téveel inspiratie ;( :9
Ja doei.
pi_133077872
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:17 schreef minilot het volgende:

[..]

......
Dat ziet er echt superlekker uit!!!
Ga ik ook eens uitproberen!!
pi_133077993
Ik ga morgen deze appelketchup van Kayotic Kitchen uitproberen:
http://www.kayotic.nl/blog/apple-ketchup

Mocht dat nou lekker smaken bij iets varkensvlezigs (weet nog niet wat precies), dan is dat alvast het sausje-component van het hartige hapje op kerstmiddag :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
Vanochtend Paul Hollywood's Pies and Puds gekeken O+ téveel inspiratie ;( :9
Ik vond het anders lang niet zo tof als zijn brood-serie van een tijdje geleden. Komt bij dat ik me vreselijk stoor aan de steeds overslaande, vervelende stem van Paul. In GBBO trek ik dat nog wel, maar in zo'n soloprogramma... :N

Wel van plan om naar aanleiding ervan te kijken of ik turks fruit kan maken, vind ik ook wel kerstgeschikt, mits voorzien van een knusse smaak. :9

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 10-11-2013 16:43:25 ]
pi_133078212
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:17 schreef minilot het volgende:

[..]

Supersimpel, het belangrijkste is dat je zorgt voor dadels van de juiste soort: Medjool-dadels. Deze hebben een bijzondere diepe en rijke smaak en ze zijn bovendien erg sappig en kleverig.

- Handje dadels ontpitten en in stukken snijden (hoeft niet heel fijn)
- Handje havermout heeeeeel zachtjes tot lichtbruin roosteren in een droge koekenpan
- Havermout in de keukenmachine pulveriseren
- Dan de dadels erbij in de keukenmachine, tot je een kleverig soort 'deegje' hebt.
- Daar balletjes van draaien en door de geraspte kokos rollen

Dat is dus de basis (op zichzelf al heel lekker), maar je kunt er in de keukenmachine naar hartelust nootjes, zaadjes, andere gedroogde vruchten of ander lekkers doorheen doen.
Let er wel op dat je éérst de droge ingrediënten fijnmaalt en dan pas daarna de dadels en eventuele andere gedroogde vruchten. Als je bepaalde dingen er als grotere stukjes in wilt (gehakte pure chocolade bijvoorbeeld, of gehalveerde gojibesjes of pijnboompitjes, dan kun je die door het deegje heenkneden als het klaar is.

Ter inspiratie:
http://foodgawker.com/page/3/?s=date+balls

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Vijgen zijn er ook lekker in, of kaneel erdoor, of gedroogde kersen O+ Als nootjes zijn amandele heel geslaagd, en pistachenoten :9
Hartelijk bedankt! Dat wordt smullen van de week want ik heb alles ervoor in huis *O*
pi_133078221
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:38 schreef chocolatelover het volgende:

[..]

Hartelijk bedankt! Dat wordt smullen van de week want ik heb alles ervoor in huis *O*
Ook echt medjooldadels? Want met andere dadels is het VIES! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')