Daar zou ik normaal gesproken nog best voor te porren zijn, ware het niet dat ik dit jaar alleen de snoepjes, koekjes en één hapje maak. Vraag het volgend jaar nog 'nsquote:Op zondag 6 oktober 2013 10:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Of nog beter Minilot, kun jij niet 10 porties meer maken? Van alles? DAn haal ik het rond 4en kerstavond even bij je op?
Kthnxby!
* DancingPhoebe bookmarkt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:38 schreef minilot het volgende:
[..]
Daar zou ik normaal gesproken nog best voor te porren zijn, ware het niet dat ik dit jaar alleen de snoepjes, koekjes en één hapje maak. Vraag het volgend jaar nog 'ns
Dat klinkt als een heel puike kerstdiner-traditie!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:39 schreef Miss_Virgo het volgende:
Kerst! Bij mijn Italiaanse schoonfamilie ook jaarlijks maanden lang reden tot (een leuke) discussie: wat gaan we maken?!
Vorig jaar met zo'n 5 personen (mega grote keuken, iedereen doet heel de dag wat, hapje - drankje erbij) voor 12 personen 5 gangen gekookt. Dit jaar is dit weer de bedoeling, echter hebben we niet de fantastische keuken tot onze beschikking, maar een standaardkeukentje van een blokhut in Noord -Italië (jeej witte kerst!)..
Mijn eerste idee is: keep it simple! Vreemde keuken, niet zoveel keukengerei enz... Moeilijk!!!
In ieder geval komt er eerst een tafel vol met locale vleeswaren en kazen.. Daarna is het traditie om een zelf getrokken runderbouillon met zelfgemaakte tortellini te maken .. Maar dan ... Het hoofd- en nagerecht... Misschien nog wel een tussengerecht. Bijgerechten vinden we ook lastig. Vorig jaar hadden we worteltjes uit de oven, romige venkel, citroenige sperzieboontjes en spruitjes...
Mijn schoonzusje heeft inmiddels een Facebookgroep aangemaakt waar levendig over de gerechten wordt gediscusseerd!
Ze zijn klaar!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:36 schreef minilot het volgende:
Nu de cranberries de rest van de dag laten intrekken, dan besuikeren en verder drogen. Spannend!
Van die minitaartjes.. hoe heten ze ook al weer.. petit foursquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:59 schreef minilot het volgende:
Maar goed, vind ik dus persoonlijk niet zo heel lekker. En ik zoek iets nóg kleiners eigenlijk. Niet groter dan een chocoladetruffel. Liefst iets ronds ook, voor de esthetiek van een schaal vol ronde dingetjes.
'Petit four' is nogal een ruime suggestie natuurlijk. Elk zoet baksel/ding dat je in miniatuurvorm op tafel zet is in principe een petit four.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Van die minitaartjes.. hoe heten ze ook al weer.. petit fours
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Als er meer dan 3 gangen zijn dan kies ik meestal voor een kleine portie heldere soep omdat de gasten (en ikzelf) anders te snel vol zitten. Ik heb namelijk in het verleden een aantal keren aan een kersttafel gezeten waarbij iedereen eigenlijk al vol zat voor het hoofdgerecht op tafel kwamquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:49 schreef Myraela het volgende:
Ossenstaart, dat ga ik onthouden. Al neig ik altijd meer naar iets romigs.
Ik vind het een idee!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:17 schreef minilot het volgende:
Kalkoenkuikentjes als éénpersoonsportie serveren?
[ afbeelding ]
![]()
Haha met Goldstrike ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:00 schreef Ouder1 het volgende:
Nagerecht:
Warme sticky toffee pudding (met warme saus) met vanille ijs. Geserveerd met Gold Strike.
Mmm.. ik had het over typisch Brits.. niet 'kerst' Brits. Buiten de stoofpeertjes is het hoofdgerecht Brits; ik heb dat ook daar leren kennen en nooit elders tegen gekomen behalve als ik het zelf maakte. Sticky toffee pudding is Brits. De broccoli soep ook. De petit fours maak ik ook naar Brits recept.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
Zoveel typische Britse kerstgerechten zie ik anders niet. Eerder een ' van alles wat basis '.
Overigens vind ik het meeste typische Britse eten ronduit goor; veel te veel vet!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mmm.. ik had het over typisch Brits.. niet 'kerst' Brits. Buiten de stoofpeertjes is het hoofdgerecht Brits; ik heb dat ook daar leren kennen en nooit elders tegen gekomen behalve als ik het zelf maakte. Sticky toffee pudding is Brits. De broccoli soep ook. De petit fours maak ik ook naar Brits recept.
Vet!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Overigens vind ik het meeste typische Britse eten ronduit goor; veel te veel vet!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |