abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132548120
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:15 schreef minilot het volgende:
Nog op zoek naar een derde ding, dat als ik de andere twee zo zie eveneens klein, rond en met -iets- bestrooid moet zijn om er een passend trio van te maken. >:)

Zoekerdezoek..
Heel vroeger, als kind, maakte ik ook wel chocolade truffels maar dan met havervlokken, rozijnen en gebroken nootjes er in. En dan rollen door de kokos i.p.v. cacao poeder.
Is dat iets?
pi_132548207
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heel vroeger, als kind, maakte ik ook wel chocolade truffels maar dan met havervlokken, rozijnen en gebroken nootjes er in. En dan rollen door de kokos i.p.v. cacao poeder.
Is dat iets?
Heb al truffels, twee truffelsoorten is er eentje teveel.
Tevens: te simpel. En te gezond smakend: ik maak dat soort balletjes van haver en dadels en kokos al het hele jaar als ontbijtjes-on-the-go. ;) Met kerst mag het een tikkie feestelijker.

Komt goed! Ik heb al een recept of dertig in mijn lijstje staan. Schrappen en uitproberen. *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_132548265
De O+ Britse keuken O+ heeft veel moois te bieden. Zeker rond kerst. Niet alles bestaat uit een FEB en pies, en ook die zijn zeer smakelijk klaar te maken. Je moet gewoon kunnen koken/naar een restaurant/pub gaan waar ze kunnen koken.
Ja doei.
pi_132548340
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
De O+ Britse keuken O+ heeft veel moois te bieden. Zeker rond kerst. Niet alles bestaat uit een FEB en pies, en ook die zijn zeer smakelijk klaar te maken. Je moet gewoon kunnen koken/naar een restaurant/pub gaan waar ze kunnen koken.
Pies :9~

De beste maaltijden heb ik gegeten bij Inns en goede pubs. Juist de restaurants op het platteland zijn kwalitatief minder in mijn ogen.
pi_132548504
Echt goddelijk koken ze in:

Vooral de herdwick sheep smaakt geweldig (local sheep)
pi_132549776
Terug naar kerst! }:|
~O>

~:)
pi_132550467
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:12 schreef minilot het volgende:
Terug naar kerst! }:|
~O>

~:)
Mag presentatie, tafeldekking en schikking ook meegenomen worden? Ik zoek nog wel tips..
pi_132550550
Zeker! Leuk! ^O^
Ik zou er wel van om rond de feestdagen een scheutje Martha Stewart te channelen :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 25-10-2013 15:47:11 ]
pi_132550732
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
Ben benieuwd, dit jaar mag ik het voor het eerst meemaken :D
pi_132551345
Ik ga voor kerst een wild konijn bereiden. Hij ligt al bij mijn ouders in de vriezer te wachtten tot het zo ver is :P Waarschijnlijk heel simpel bereiden, in rode wijn.
Hopelijk mag ik nog een toetje erbij maken, dat vind ik altijd het leukste. Ik maak alleen te 'rare' dingen tot nu toe denk ik.. Mijn familie houd van simpel. Maakte de afgelopen 2 jaren o.a. tiramisu en een chocolade ganache taart, maar er blijft zo veel liggen. Niemand wil het :'(
Heel jammer, want als ik echt los kon gaan... Ik zie bij jullie ook echt dingen langskomen die mij echt heerlijk lijken, maar dat zou hier echt niets worden. Ik hou zelf thuis nog wel een kerstdiner :9
Gelukkig kan ik restje daarna gewoon bij de schoonfamilie langsbrengen. Die proberen alles wel :D
pi_132551841
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:57 schreef Dragonberry het volgende:
Maakte de afgelopen 2 jaren o.a. tiramisu en een chocolade ganache taart, maar er blijft zo veel liggen. Niemand wil het :'(
Weet je zeker dat dat aan 'te raar' lag? Hoe geniaal de toetjes ook zijn, ook bij mijn schoonfamilie is het standaard dat er behoorlijk wat van overblijft, simpelweg omdat iedereen tegen de tijd dat de desserts op tafel komen al stampvol zit. :)
pi_132552719
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:11 schreef minilot het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dat aan 'te raar' lag? Hoe geniaal de toetjes ook zijn, ook bij mijn schoonfamilie is het standaard dat er behoorlijk wat van overblijft, simpelweg omdat iedereen tegen de tijd dat de desserts op tafel komen al stampvol zit. :)
Dat denk ik ook! Daarom is het belangrijk op te letten dat je niet te grote porties maakt per gang en dat je gasten weten wat er nog komt (menu kaartjes?) zodat ze zelf ook daar rekening mee houden.

En trek tijd uit voor het diner! Hoe langer je er over doet, hoe meer je kan eten. Niks mis met even kletsen tussen de gangen door terwijl de kok nog wat rommelt in de keuken voor de volgende gang. Desnoods leg je een spel op tafel of zo..
pi_132552775
quote:
Ik ga voor kerst een wild konijn bereiden. Hij ligt al bij mijn ouders in de vriezer te wachtten tot het zo ver is Waarschijnlijk heel simpel bereiden, in rode wijn.
Heb je dat al eens gedaan? Of behoor jij tot die jaloersmakende mensen bij wie alles altijd lukt? :)
pi_132552858
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:15 schreef minilot het volgende:
Goed, qua zoetigheden tot nu toedus 2 geslaagde zaken getest: rodewijn-chocoladetruffels en gesuikerde cranberries...

[ afbeelding ] + [ afbeelding ]

Nog op zoek naar een derde ding, dat als ik de andere twee zo zie eveneens klein, rond en met -iets- bestrooid moet zijn om er een passend trio van te maken. >:)

Zoekerdezoek..

mini cheesecakjes? Met rood fruit en wat chocolade gegarneerd.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_132553001
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:39 schreef roos85 het volgende:

[..]

mini cheesecakjes? Met rood fruit en wat chocolade gegarneerd.
Niet rond. Niet met iets bestrooid. :)
Het is dat ik al truffels heb, anders werden het deze:
http://artofdessert.blogspot.com/2011/12/golden-champagne-truffles.html
O+

Wellicht leuk als tip voor iemand anders hier? Ik heb ze twee weken geleden gemaakt (zonder goudglans helaas), waren bijzonder lekker!

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 25-10-2013 17:20:59 ]
pi_132553317
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:42 schreef minilot het volgende:

[..]

O+

Wellicht leuk als tip voor iemand anders hier? Ik heb ze twee weken gelden gemaakt (zonder goudglans helaas), waren bijzonder lekker!
Cakepops of soesjes?

Ik ga waarschijnlijk van de week de truffels met rode wijn proberen :9
pi_132554311
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:52 schreef roos85 het volgende:

[..]

Cakepops of soesjes?

Ik ga waarschijnlijk van de week de truffels met rode wijn proberen :9
Jaaaa, de truffels! Laat je weten hoe je ze vond? :)

Cakepops vind ik vies. :6
Je soesjessuggestie deed me wél denken aan een recept dat ik gisteren vond:
http://iamafoodblog.com/creme-brulee-doughnut-recipe/
Is wellicht wel tof! Moet ik alleen 's ochtends thuis nog gaan lopen frituren en met een gasbrander aan de slag, maar dat is misschien wel leuk.. :)
pi_132554484
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:23 schreef minilot het volgende:

[..]

Jaaaa, de truffels! Laat je weten hoe je ze vond? :)

Cakepops vind ik vies. :6
Je soesjessuggestie deed me wél denken aan een recept dat ik gisteren vond:
http://iamafoodblog.com/creme-brulee-doughnut-recipe/
Is wellicht wel tof! Moet ik alleen 's ochtends thuis nog gaan lopen frituren en met een gasbrander aan de slag, maar dat is misschien wel leuk.. :)
Oei dat ziet er lekker uit!

Ik zit te denken de venkel/tomatencrumble van Ottolenghi als bijgerecht te serveren.. maar wat er nog bij? Gegrilde kip? Heb alleen maar 1 combimagnetron ter beschikking..
pi_132555094
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:29 schreef roos85 het volgende:

[..]

Oei dat ziet er lekker uit!

Ik zit te denken de venkel/tomatencrumble van Ottolenghi als bijgerecht te serveren.. maar wat er nog bij? Gegrilde kip? Heb alleen maar 1 combimagnetron ter beschikking..
Of iets met vis? Jacobsschelpen, of garnalen? Zoiets is er denk ik erg lekker bij.

Wel een beetje zomers, tomaten met kip/vis, maar ach.. :)

Wellicht kwartel of parelhoen, als iets feestelijker soort gevogelte in plaats van de kip? Lidl heeft momenteel goedkope (en prima) fazant en kwartel in het assortiment, kun je 't eens uitproberen.
pi_132555244
Dat is waar, al zou ik graag iets uit de boeken (heb het kookboek en plenty) van Ottolenghi klaar maken.
pi_132555426
Ottolenghi is altijd goed O+
Heb je Jerusalem niet? Daar staan ook wel een aantal puike vlees- en visgerechten in hoor! Al mijn kookboeken zitten momenteel in een verhuisdoos, anders zou ik even voor je gaan bladeren. :)
pi_132555803
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:42 schreef minilot het volgende:

[..]

O+

Wellicht leuk als tip voor iemand anders hier? Ik heb ze twee weken geleden gemaakt (zonder goudglans helaas), waren bijzonder lekker!
Fudge balletjes?
Of zelf raffaello's maken?

Die truffels zien er lekker uit, alleen de vegetable shortening staat me op de ene of andere manier een beetje tegen, heb je dat ook daadwerkelijk gebruikt?
pi_132555971
quote:
Maakte de afgelopen 2 jaren o.a. tiramisu en een chocolade ganache taart, maar er blijft zo veel liggen. Niemand wil het :'(
Dat is toch niets raars? Het enige wat ik kan verzinnen dat nog gebruikelijker is is een vla flip. :')
pi_132556028
Ik heb al zo lang niet meer uitgebreid gekookt dat ik mijn ouders en zusjes al heb verteld dat ik met Kerst weer eens flink uit wil pakken. En nu zit ik er aan vast en is er geen weg meer terug ieehh, stomme ik met m'n enthousiasme :D. Dat wordt weer stressen!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_132556039
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:11 schreef minilot het volgende:

[..]

nouja, ik weet bijna zeker dat ze wel gewoon ijs hadden genomen..
Misschien overdrijf ik ook wel inderdaad, maar het is gewoon niet leuk om zo je best te doen en dat bijna niemand het wil.. Ondertussen heb ik het geaccepteerd en trek ik me er niet meer zoveel van aan :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')