Heel vroeger, als kind, maakte ik ook wel chocolade truffels maar dan met havervlokken, rozijnen en gebroken nootjes er in. En dan rollen door de kokos i.p.v. cacao poeder.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:15 schreef minilot het volgende:
Nog op zoek naar een derde ding, dat als ik de andere twee zo zie eveneens klein, rond en met -iets- bestrooid moet zijn om er een passend trio van te maken.![]()
Zoekerdezoek..
Heb al truffels, twee truffelsoorten is er eentje teveel.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Heel vroeger, als kind, maakte ik ook wel chocolade truffels maar dan met havervlokken, rozijnen en gebroken nootjes er in. En dan rollen door de kokos i.p.v. cacao poeder.
Is dat iets?
Piesquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
DeBritse keuken
heeft veel moois te bieden. Zeker rond kerst. Niet alles bestaat uit een FEB en pies, en ook die zijn zeer smakelijk klaar te maken. Je moet gewoon kunnen koken/naar een restaurant/pub gaan waar ze kunnen koken.
Ben benieuwd, dit jaar mag ik het voor het eerst meemakenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
DeBritse keuken
heeft veel moois te bieden. Zeker rond kerst. Niet alles bestaat uit een FEB en pies, en ook die zijn zeer smakelijk klaar te maken. Je moet gewoon kunnen koken/naar een restaurant/pub gaan waar ze kunnen koken.
Weet je zeker dat dat aan 'te raar' lag? Hoe geniaal de toetjes ook zijn, ook bij mijn schoonfamilie is het standaard dat er behoorlijk wat van overblijft, simpelweg omdat iedereen tegen de tijd dat de desserts op tafel komen al stampvol zit.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:57 schreef Dragonberry het volgende:
Maakte de afgelopen 2 jaren o.a. tiramisu en een chocolade ganache taart, maar er blijft zo veel liggen. Niemand wil het![]()
Dat denk ik ook! Daarom is het belangrijk op te letten dat je niet te grote porties maakt per gang en dat je gasten weten wat er nog komt (menu kaartjes?) zodat ze zelf ook daar rekening mee houden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dat aan 'te raar' lag? Hoe geniaal de toetjes ook zijn, ook bij mijn schoonfamilie is het standaard dat er behoorlijk wat van overblijft, simpelweg omdat iedereen tegen de tijd dat de desserts op tafel komen al stampvol zit.
Heb je dat al eens gedaan? Of behoor jij tot die jaloersmakende mensen bij wie alles altijd lukt?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:57 schreef Dragonberry het volgende:
Ik ga voor kerst een wild konijn bereiden. Hij ligt al bij mijn ouders in de vriezer te wachtten tot het zo ver is Waarschijnlijk heel simpel bereiden, in rode wijn.
mini cheesecakjes? Met rood fruit en wat chocolade gegarneerd.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:15 schreef minilot het volgende:
Goed, qua zoetigheden tot nu toedus 2 geslaagde zaken getest: rodewijn-chocoladetruffels en gesuikerde cranberries...
[ afbeelding ] + [ afbeelding ]
Nog op zoek naar een derde ding, dat als ik de andere twee zo zie eveneens klein, rond en met -iets- bestrooid moet zijn om er een passend trio van te maken.![]()
Zoekerdezoek..
Niet rond. Niet met iets bestrooid.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:39 schreef roos85 het volgende:
[..]
mini cheesecakjes? Met rood fruit en wat chocolade gegarneerd.
Cakepops of soesjes?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Niet rond. Niet met iets bestrooid.![]()
Het is dat ik al truffels heb, anders werden het deze:
http://artofdessert.blogspot.com/2011/12/golden-champagne-truffles.html
![]()
Wellicht leuk als tip voor iemand anders hier? Ik heb ze twee weken gelden gemaakt (zonder goudglans helaas), waren bijzonder lekker!
Jaaaa, de truffels! Laat je weten hoe je ze vond?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:52 schreef roos85 het volgende:
[..]
Cakepops of soesjes?
Ik ga waarschijnlijk van de week de truffels met rode wijn proberen
Oei dat ziet er lekker uit!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Jaaaa, de truffels! Laat je weten hoe je ze vond?
Cakepops vind ik vies.![]()
Je soesjessuggestie deed me wél denken aan een recept dat ik gisteren vond:
http://iamafoodblog.com/creme-brulee-doughnut-recipe/
Is wellicht wel tof! Moet ik alleen 's ochtends thuis nog gaan lopen frituren en met een gasbrander aan de slag, maar dat is misschien wel leuk..
Of iets met vis? Jacobsschelpen, of garnalen? Zoiets is er denk ik erg lekker bij.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:29 schreef roos85 het volgende:
[..]
Oei dat ziet er lekker uit!
Ik zit te denken de venkel/tomatencrumble van Ottolenghi als bijgerecht te serveren.. maar wat er nog bij? Gegrilde kip? Heb alleen maar 1 combimagnetron ter beschikking..
Fudge balletjes?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Niet rond. Niet met iets bestrooid.![]()
Het is dat ik al truffels heb, anders werden het deze:
http://artofdessert.blogspot.com/2011/12/golden-champagne-truffles.html
![]()
Wellicht leuk als tip voor iemand anders hier? Ik heb ze twee weken geleden gemaakt (zonder goudglans helaas), waren bijzonder lekker!
Dat is toch niets raars? Het enige wat ik kan verzinnen dat nog gebruikelijker is is een vla flip.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 15:57 schreef Dragonberry het volgende:
Maakte de afgelopen 2 jaren o.a. tiramisu en een chocolade ganache taart, maar er blijft zo veel liggen. Niemand wil het![]()
nouja, ik weet bijna zeker dat ze wel gewoon ijs hadden genomen..quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dat aan 'te raar' lag? Hoe geniaal de toetjes ook zijn, ook bij mijn schoonfamilie is het standaard dat er behoorlijk wat van overblijft, simpelweg omdat iedereen tegen de tijd dat de desserts op tafel komen al stampvol zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |