Nou ja, ik hoorde Rutte zeggen dat hij de arbeidsmarkt wilde moderniseren zoals in Duitsland is gebeurd (onder Harz iv van Schröder), dat zou ons in staat moeten stellen om het fundament van herstel te leggen........ Dus eerst zoveel mensen als mogelijk in een uitkering schoppen en dan deze mensen tegen gereduceerd tarief allerlei baantjes in meppen.....quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sorry hoor, maar in welk land woon jij? Het gaat hier volledig naar de kloten, terwijl het om ons heen alleen maar beter gaat. En dan met droge ogen beweren, dat ze het goed doen?
Nou, volledig naar de kloten, een gemiddeld huishouden heeft 0,5% koopkrachtverlies.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sorry hoor, maar in welk land woon jij? Het gaat hier volledig naar de kloten, terwijl het om ons heen alleen maar beter gaat. En dan met droge ogen beweren, dat ze het goed doen?
Fixed.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:17 schreef OeJ het volgende:
[..]
Nou, volledig naar de kloten, een gemiddeld huishouden heeft weer 0,5% koopkrachtverlies.
Kut, het is crisis.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
In 2008 hadden we nog de laagste werkloosheid van de EU.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Fixed.
En kijk even naar he complete plaatje. 9,25% werklozen. Dat vind jij normaal? Of is dat collateral damage of zo?
En sindsdien hebben we de snelste groei in de EU gehad, misschien op Spanje na. En nog steeds beweren, dat het niet aan het gevoerde beleid ligt?quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:22 schreef Euribob het volgende:
[..]
In 2008 hadden we nog de laagste werkloosheid van de EU.
Volgens mij was er toen ook geen trompetgeschal dat het zo geweldig ging?
Oh, ik geloof wel dat een beleid van bezuinigingen en lastenverzwaringen een negatief effect heeft op de economie, zeker. Maar je kunt niet steeds geld uit een hoed toveren om je te uitbundige levensstijl als overheid te financieren.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En sindsdien hebben we de snelste groei in de EU gehad, misschien op Spanje na. En nog steeds beweren, dat het niet aan het gevoerde beleid ligt?
Volledig naar de kloten?quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tuurlijk, Koos. 10% werkloosheid, wwarvan een groot deel nooit meer aan de bak komt vanwege de zogenaamd niet bestaande leeftijdsdiscriminatie in het NLse bedrijfsleven. Helemaal niet erg.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volledig naar de kloten?
Kom op, niet zo overdrijven.
In Spanje zouden ze al zo'n 6 jaar zeer blij zijn met 10% werkloosheid.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk, Koos. 10% werkloosheid, wwarvan een groot deel nooit meer aan de bak komt vanwege de zogenaamd niet bestaande leeftijdsdiscriminatie in het NLse bedrijfsleven. Helemaal niet erg.
Tsja, het is crisis. Wat had je dan verwacht? Dat we er lachend er doorheen zouden fietsen?quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk, Koos. 10% werkloosheid, wwarvan een groot deel nooit meer aan de bak komt vanwege de zogenaamd niet bestaande leeftijdsdiscriminatie in het NLse bedrijfsleven. Helemaal niet erg.
Ik zoublij zijn met het Spaanse klimaat. Your point being?quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
In Spanje zouden ze al zo'n 6 jaar zeer blij zijn met 10% werkloosheid.
Jawel, die mogen volgend jaar met behoud van uitkering verplicht aan de slag.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tenzij ze een werkende partner hebben en dus geen uitkering krijgen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jawel, die mogen volgend jaar met behoud van uitkering verplicht aan de slag.
Klopt idd, maar waar het op neer komt is dat althans Rutte richting Harz iv wil gaan... dus dan heb je je eigen lagelonenland binnen je eigen grenzen. Dus die mensen die nu werkloos zijn, hebben iig een baan over een aantal jaar.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tenzij ze een werkende partner hebben en dus geen uitkering krijgen.
En dan hebben we nieuwe werklozen, namelijk de mensen die nu ergens in dienst zijn en dan vervangen worden door de gedwongen werkverschaffing.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd, maar waar het op neer komt is dat althans Rutte richting Harz iv wil gaan... dus dan heb je je eigen lagelonenland binnen je eigen grenzen. Dus die mensen die nu werkloos zijn, hebben iig een baan over een aantal jaar.
Daar kan deze overheid niets aan doen, moet je je eigen broek maar ophouden.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dan hebben we nieuwe werklozen, namelijk de mensen die nu ergens in dienst zijn en dan vervangen worden door de gedwongen werkverschaffing.
Ook dat niet want er zijn landen met nog lagere lonen. Alleen als het transport veel te duur wordt zullen lage lonen minder belangrijk worden.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd, maar waar het op neer komt is dat althans Rutte richting Harz iv wil gaan... dus dan heb je je eigen lagelonenland binnen je eigen grenzen. Dus die mensen die nu werkloos zijn, hebben iig een baan over een aantal jaar.
Zijn nog wel meer voordelen van de lagelonenwerknemers in eigen land hè. 1ste plaats verloopt de communicatie soepeler, makkelijk wb werkinstructies. 2de plaats je hoeft voor de rest niets te regelen voor lagelonenwerknemers uit eigen land, ze wonen hier, hoeven niet lang te reizen etc. 3de plaats hun dienstverband is een verplichting, dus kun je ze daarmee altijd onder druk zetten, doen ze iets niet, verliezen ze een deel van hun toch al karige uitkering. 4de plaats je hoeft slechts een eenvoudige boekhouding op te zetten.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ook dat niet want er zijn landen met nog lagere lonen. Alleen als het transport veel te duur wordt zullen lage lonen minder belangrijk worden.
Dat kan dus wel in bepaalde mate. De Amerikanen drukken bijvoorbeeld ook gewoon steeds geld bij.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:34 schreef Euribob het volgende:
Maar je kunt niet steeds geld uit een hoed toveren om je te uitbundige levensstijl als overheid te financieren.
Dat het hier helemaal niet zou kut is als je beweert.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zoublij zijn met het Spaanse klimaat. Your point being?
Tuurlijk niet. Als je 25 bent en makkelijk een baan vindt. Het is redelijk kut als je 35+ bent. Of chronisch ziek. Of laag opgeleid. Of bejaard.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat het hier helemaal niet zou kut is als je beweert.
Dan woon je niet vanzelfsprekend in een villa nee, maar is dat zo vreselijk?quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Als je 25 bent en makkelijk een baan vindt. Het is redelijk kut als je 35+ bent. Of chronisch ziek. Of laag opgeleid. Of bejaard.
Ik hoop echt dat jij op je veertigste, als je net je leven leuk op de rails hebt et en gezin, huis, hypotheek etc, je baan kwijtraakt. Kijken of je dan nog zo'n grote fan bent.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:02 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dan woon je niet vanzelfsprekend in een villa nee, maar is dat zo vreselijk?
Stukje sociaaldarwinisme werd er geïntroduceerd in die troonrede, Lord...quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Als je 25 bent en makkelijk een baan vindt. Het is redelijk kut als je 35+ bent. Of chronisch ziek. Of laag opgeleid. Of bejaard.
Joh, als je 17 bent, je zit op het vmbo, de wereld ligt aan je voeten................................................quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat jij op je veertigste, als je net je leven leuk op de rails hebt et en gezin, huis, hypotheek etc, je baan kwijtraakt. Kijken of je dan nog zo'n grote fan bent.
Echo's van het verleden....quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Stukje sociaaldarwinisme werd er geïntroduceerd in die troonrede, Lord...
Dat is kut ja, en dus moeten we maar nog meer geld dat we niet hebben ertegenaan gooien?quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat jij op je veertigste, als je net je leven leuk op de rails hebt et en gezin, huis, hypotheek etc, je baan kwijtraakt. Kijken of je dan nog zo'n grote fan bent.
Vroeger was het een soort natuurstaat dat sociaaldarwinisme, daar wilden we van af, dat kon ons ellende bezorgen, nu wordt het bewust geherintroduceerd, omdat het niemand meer ene fuck interesseert kennelijk............. zelfs onze vmbo'ers denken zo.............quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Echo's van het verleden....
Hoe had jij het zo graag gewild dan?quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vroeger was het een soort natuurstaat dat sociaaldarwinisme, daar wilden we van af, dat kon ons ellende bezorgen, nu wordt het bewust geherintroduceerd, omdat het niemand meer ene fuck interesseert kennelijk............. zelfs onze vmbo'ers denken zo.............
Vragen hoe iemand had gewild dat het kabinet dan gehandeld had moeten hebben lijkt me een legitieme vraag in dit topic.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:19 schreef 99.999 het volgende:
Heren, wellicht hier de focus iets meer houden op de 'prestaties' van dit kabinet. Dan kan de discussie over de verzorgingsstaat en evt het sociaal-darwinisme mooi in het topic van ryan
POL / RIP verzorgingsstaat (1958-2013).
jahoor, die vraag kan inderdaad primaquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Vragen hoe iemand had gewild dat het kabinet dan gehandeld had moeten hebben lijkt me een legitieme vraag in dit topic.
Propaganda kan zorgen voor het gevoel dat er armoede heerst (maar iedereen rijdt auto, kijkt televisie, heeft verwarming, een huis, internet, hobby, etc, armoede wordt je vooral aangepraat en aangedikt door de propaganda, echte armoede als toen heerst er niet) De ene dag laat RTLZ haast depressie zien, de andere dag haast hoopgevend, soms bijna euforisch goed, het gaat alsmaar op en neer, dus ook je emotie kijker)quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:17 schreef OeJ het volgende:
[..]
Nou, volledig naar de kloten, een gemiddeld huishouden heeft 0,5% koopkrachtverlies.
Ik zou willen dat ze een investeringsfonds zouden instellen van 2 miljard oid.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hoe had jij het zo graag gewild dan?
Het heeft een overlap.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:19 schreef 99.999 het volgende:
Heren, wellicht hier de focus iets meer houden op de 'prestaties' van dit kabinet. Dan kan de discussie over de verzorgingsstaat en evt het sociaal-darwinisme mooi in het topic van ryan
POL / RIP verzorgingsstaat (1958-2013).
Dat ligt vooral aan het gevoerde beleid dat het aantrekkelijk was om over virtuele waarde van je huis geld te lenen voor een badkamer die je niet nodig had.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En sindsdien hebben we de snelste groei in de EU gehad, misschien op Spanje na. En nog steeds beweren, dat het niet aan het gevoerde beleid ligt?
Hoezo moeten afbetalen? Die hypothecaire leningen liggen allemaal vast in contracten die echt niet zomaar even veranderd kunnen worden, inclusief duur waarover afbetaald wordt. Dat is dus niet ineens een nieuw gegeven en kan derhalve dus slechts van beperkte invloed zijn. Wat wel kan is dat door het onzekere en lastenverzwarende kabinetsbeleid mensen hypothecaire leningen versneld zijn gaan afbetalen (zelfs inclusief boete) of er meer voor zijn gaan sparen. Dijsselbloem moet gewoon eerlijk toegeven dat belastingverhogingen in een tijd van economische teruggang zeer slecht uitpakken voor de consumptiebereidheid van de consument.quote:Op woensdag 18 september 2013 00:44 schreef Hexagon het volgende:
Ach Dijsselbloem had voor de verandering wel gelijk. De crisis is gevolg van het gedrag van mensen die nu hun tot aan hun oogballen gefinancierde vinexhut moeten afbetaklen niet zozeer door de regering.
Dat soort zaken zijn alleen interessant voor nieuwe gevallen of voor mensen die een hypothecaire lening moeten doorrollen of een ander huis kopen.quote:Op woensdag 18 september 2013 01:44 schreef arjan1112 het volgende:
in principe zei ie toch gewoon dat het wel de schuld van de politiek is, immers er werd niks aan gedaan, dat banken in plaats van een hypotheek op 3 jaar salarissen en 1 inkomen, op 2 inkomens en 9 jaarsalarissen , gingen verstrekken
ik begrijp dat jij liever een echt rechtse VVD hebt met als leider Edith Schippers die vervolgens in de oppositie zitten, tegen het kabinet ROEMERquote:Op dinsdag 17 september 2013 20:55 schreef Kowloon het volgende:
De VVD is in ieder geval uitermate slecht bezig. Rutte schoffeert zijn kiezers door werkelijk al zijn verkiezingsbeloften te breken. Het is een ideologisch weekdier dat liever gaat voor het compromis dan dat te doen waar zijn kiezers op rekenen. En ik wil Rutte daar zo snel mogelijk op afrekenen, hij moet met wortel en tak worden uitgeroeid.
Overigens vind ik het echt een volstrekt waardeloos kabinet, het hanteren van de kaasschaaf is tot nieuwe hoogten verheven. Probeerde men er bij vorige kabinetten nog een verhaal omheen te bedenken, nu stelt de premier gewoon dat alles uit te ruilen is zolang het maar binnen de 6 miljard Euro aan 'bezuinigingen' past. Het gebrek aan visie is erbarmelijk, bezuinigingen die kunnen worden behaald door in het institutionele en wettelijke kader hervormingen aan te brengen laat het kabinet echt volledig links liggen.
En dan zijn er nog al die akkoorden die het kabinet sluit. Een energieakkoord, een akkoord voor jeugdwerkloosheid, een akkoord op sociaal gebied, enzovoort. Al die lobbyclubs zorgen voor een staatsrechtelijk perverse situatie. Met de akkoorden in de hand zet het kabinet de volksvertegenwoordiging onder druk om in te stemmen met de plannen van het kabinet. Ongekozen schimmige clubjes van baantjesjagers, onder leiding van die verderfelijke SER, beperken het vrijelijk functioneren van volksvertegenwoordigers en dat is een hele ernstige zaak. Ik hoop dan ook dat de Eerste Kamer doet wat zij moet doen en de deelbegrotingen verwerpt.
Het probleem is dat hetgene waarover die hypotheek afgesloten is ineens een stuk minder waard is geworden. Dat maakt mensen zenuwachtig.quote:Op woensdag 18 september 2013 01:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hoezo moeten afbetalen? Die hypothecaire leningen liggen allemaal vast in contracten die echt niet zomaar even veranderd kunnen worden, inclusief duur waarover afbetaald wordt. Dat is dus niet ineens een nieuw gegeven en kan derhalve dus slechts van beperkte invloed zijn. Wat wel kan is dat door het onzekere en lastenverzwarende kabinetsbeleid mensen hypothecaire leningen versneld zijn gaan afbetalen (zelfs inclusief boete) of er meer voor zijn gaan sparen. Dijsselbloem moet gewoon eerlijk toegeven dat belastingverhogingen in een tijd van economische teruggang zeer slecht uitpakken voor de consumptiebereidheid van de consument.
zelfs dan heb je het nog beter dan in bijna alle andere landenquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Alleen al dankzij de aankomende vergrijzing zal de werkeloosheid fors gaan dalen. Binnen nu en 10 jaar hebben we een tekort op de arbeidsmarkt. Dus 9,25% of 10%, boeien. Als de economie aantrekt, en dat gaat gebeuren, dan maken we een inhaalslag. Werkeloosheid zal dalen en de salarissen zullen stijgen. Kwestie van vraag en aanbod.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De norm was 5 jaarsalarissen. Dus waar jij 9 weer bedenkt weet niemand, onzin en zinloze post.quote:Op woensdag 18 september 2013 01:44 schreef arjan1112 het volgende:
in principe zei ie toch gewoon dat het wel de schuld van de politiek is, immers er werd niks aan gedaan, dat banken in plaats van een hypotheek op 3 jaar salarissen en 1 inkomen, op 2 inkomens en 9 jaarsalarissen , gingen verstrekken
Dus je vind Dijsselbloem en Rutte 'onzinnige en zinloze' personen, want dat van die 9 keer werd gisteren letterlijk op tv gezegd door beidequote:Op woensdag 18 september 2013 08:59 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
De norm was 5 jaarsalarissen. Dus waar jij 9 weer bedenkt weet niemand, onzin en zinloze post.
DSB bank gaf tot 9 keer het bruto jaarsalaris.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:59 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
De norm was 5 jaarsalarissen. Dus waar jij 9 weer bedenkt weet niemand, onzin en zinloze post.
Daar heb ik heel veel aan als ik volgend jaar mijn baan kwijt zou raken op mijn 48e.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:58 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Alleen al dankzij de aankomende vergrijzing zal de werkeloosheid fors gaan dalen. Binnen nu en 10 jaar hebben we een tekort op de arbeidsmarkt. Dus 9,25% of 10%, boeien. Als de economie aantrekt, en dat gaat gebeuren, dan maken we een inhaalslag. Werkeloosheid zal dalen en de salarissen zullen stijgen. Kwestie van vraag en aanbod.
Tsjah, dat had je 5 jaar terug ook als je je baan kwijt zou raken en over 5 jaar nog steeds. Het was geen feit dat je 5 of 10 jaar geleden de volgende dag een nieuwe baan had, of ben je dat vergeten?quote:Op woensdag 18 september 2013 09:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daar heb ik heel veel aan als ik volgend jaar mijn baan kwijt zou raken op mijn 48e.
Bron?quote:Op woensdag 18 september 2013 09:02 schreef Wokkel het volgende:
[..]
DSB bank gaf tot 9 keer het bruto jaarsalaris.
Wat ik van Dijsselbloem en Rutte vind is niet zo belangrijk. Ik vind bronnen belangrijk. Ik heb een hoop misstanden gehoord van DSB, maar van 9 keer jaarsalaris heb ik nog nooit gehoord.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:00 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dus je vind Dijsselbloem en Rutte 'onzinnige en zinloze' personen, want dat van die 9 keer werd gisteren letterlijk op tv gezegd door beide
Maar toen was er wel meer kans. Er zijn de afgelopen tijd genoeg onderzoeken geweest waaruit blijkt dat Nederlandse werkgevers actief discrimineren tegen oudere sollicitanten.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:10 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Tsjah, dat had je 5 jaar terug ook als je je baan kwijt zou raken en over 5 jaar nog steeds. Het was geen feit dat je 5 of 10 jaar geleden de volgende dag een nieuwe baan had, of ben je dat vergeten?
Je hebt genoeg kans als je jezelf goed kan profileren. Echter men is te lui om te werken, daar zijn ook genoeg onderzoeken naar geweest.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar toen was er wel meer kans. Er zijn de afgelopen tijd genoeg onderzoeken geweest waaruit blijkt dat Nederlandse werkgevers actief discrimineren tegen oudere sollicitanten.
Dit.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
Oh, ik geloof wel dat een beleid van bezuinigingen en lastenverzwaringen een negatief effect heeft op de economie, zeker. Maar je kunt niet steeds geld uit een hoed toveren om je te uitbundige levensstijl als overheid te financieren.
Economische groei is niet heilig, net zoals ik een sluitende begroting voor een overheid ook niet heilig vindt. Je moet het alleen wel in evenwicht houden, je kunt niet net zoals in 08-09 investeren en lastenverlichting toepassen en daar vervolgens vrolijk mee doorgaan in 10-13.
De staatsschuld is door het eerstgenoemde beleid met 90 miljard omhoog gegaan in 1 jaar, dat kun je als staat niet volhouden. Je moet nu de staatsschuld afbouwen, anders krijg je later alleen nog maar grote problemen.
'werkloosheid'quote:Op woensdag 18 september 2013 09:16 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je hebt genoeg kans als je jezelf goed kan profileren. Echter men is te lui om te werken, daar zijn ook genoeg onderzoeken naar geweest.
Het zou goed zijn als werkelozen die kunnen werken veel en veel meer koopkracht verloren wat mij betreft. Dat geld kan gebruikt worden voor werkelozen die niet kunnen werken. Zolang ik hoor dat er aspergestekers uit Polen moeten komen omdat het Nederlandse volk te beroerd is om het te doen is er geen echte werkeloosheid wat mij betreft.
Oh wow, een typefout. Zitten we in een topic over taal?quote:Op woensdag 18 september 2013 09:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
'werkloosheid'
En dat is natuurlijk populistisch gelul wat je hier bezigt.Als ik volgend jaar werkloos word, kan en wil ik best werken. Maar ik durf er geld op te zetten, dat ik bij geen uitzendbureau aan de slag kom, geen aspergeteler mij wil hebben en het UWV uitermate weinig gaat doen om me aan de bak te helpen.
Is dit niet ook 'populistisch gelul'?quote:Op woensdag 18 september 2013 09:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
'werkloosheid'
En dat is natuurlijk populistisch gelul wat je hier bezigt.Als ik volgend jaar werkloos word, kan en wil ik best werken. Maar ik durf er geld op te zetten, dat ik bij geen uitzendbureau aan de slag kom, geen aspergeteler mij wil hebben en het UWV uitermate weinig gaat doen om me aan de bak te helpen.
Nee, gebaseerd op ervaringen van twee vrienden van mijn leeftijd.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dit niet ook 'populistisch gelul'?
quote:Op woensdag 18 september 2013 09:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wat ik van Dijsselbloem en Rutte vind is niet zo belangrijk. Ik vind bronnen belangrijk. Ik heb een hoop misstanden gehoord van DSB, maar van 9 keer jaarsalaris heb ik nog nooit gehoord.
Waar ik overigens ook van gehoord heb zijn mensen die ver boven hun stand leven en maar wat graag oplossingen omarmden die hun nek in een strop hing. Maar ze hadden wel een mooi vrijstaand huis en een nieuwe auto. Gaf toch wat aanzien bij de buren. Kijk de aflevering van Dubbeltje op zijn Kant van vorige week maar eens terug bijvoorbeeld. Wel dikke schulden en te lui om te werken.
quote:In de jaren 2003, 2004 en 2005 hanteerden een aantal grootbanken een zeer ruim
hypotheekverstrekkingbeleid. Hoewel klanten er vaak de voorkeur aan gaven de rente 10 jaar of
langer vast te zetten, was de hoogst mogelijk lening mogelijk door te kiezen voor een rente-vastperiode van 6 jaar. Hierbij was een hypotheek tot wel 9 keer het inkomen mogelijk.
http://www.novatv.nl/data/media/db_download/9_f765d6.pdfquote:Medio 2003 kwamen andere banken met een nog veel ruimer verstrekkingsbeleid. Hierbij werd het
mogelijk om zelfs tot 9 keer het inkomen te lenen.
Als het BNP omhoog gaat is een hoge staatsschuld geen enkel probleem, het lijkt erop dat de politiek alle pijlen daarop richt.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:34 schreef Euribob het volgende:
De staatsschuld is door het eerstgenoemde beleid met 90 miljard omhoog gegaan in 1 jaar, dat kun je als staat niet volhouden. Je moet nu de staatsschuld afbouwen, anders krijg je later alleen nog maar grote problemen.
Ik weet dat de hond van de buren met 2 dagen een nieuwe ontlastingsplek heeft gevonden.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, gebaseerd op ervaringen van twee vrienden van mijn leeftijd.
Oh? Volgensd mij geef ik juist aan, dat ik wel wil, maar je nu al kan verzekeren, dat ik nergens binnenkom, zonder eigen kruiwagentjes. Ga eens in je omgeving kijken bij oudere werklozen. Of loop zelf eens een uitzendbureau binnen, aannemende dat je 35+ bent.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:20 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Oh wow, een typefout. Zitten we in een topic over taal?
Je post laat gelijk zien waar het probleem zit, voor er iets gebeurd is ben je al naar excuses aan het zoeken om naar niks te hoeven doen. Je trekt ook conclusies dat UZB je niet zouden willen hebben en dat het UWV uitermate weinig doet. Schrijnend.
Ok, bron accepted.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
[..]
[..]
http://www.novatv.nl/data/media/db_download/9_f765d6.pdf
DSB wordt niet met name genoemd maar dat was wel een major player destijds bij dit soort debiele constructies.
Jij hebt wel een erg fijne dunk van mensen die tegen je ingaan, he? Kun je niet met kritiek omgaan of zo?quote:Op woensdag 18 september 2013 09:24 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik weet dat de hond van de buren met 2 dagen een nieuwe ontlastingsplek heeft gevonden.
Ofwel: totaal irrelevant wat vrienden meemaken. Het gaat om jezelf. En je bent zelf alleen maar aan het speculeren en vooraf excuses zoeken waarom iets niet zou lukken.
Erhm welke kritiek? De enige die kritiek levert ben ik volgens mij?quote:Op woensdag 18 september 2013 09:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij hebt wel een erg fijne dunk van mensen die tegen je ingaan, he? Kun je niet met kritiek omgaan of zo?
Dat zomaar absoluut op jezelf van toepassing verklaren lijkt mij.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, gebaseerd op ervaringen van twee vrienden van mijn leeftijd.
Nou, weet je wat? Leef jij lekker verder in je rozebrillenwereld. Ja hoor, iedereen die werkloos is, is een luie flikker, die niet wil werken en het is allemaal hun eigen schuld.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:27 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Erhm welke kritiek? De enige die kritiek levert ben ik volgens mij?
Jij zoekt uitvluchten voor iets wat niet eens een feit is: je bent niet eens werkloos en gaat er nu al vanuit dat je nooit meer aan een baan kan komen en niemand je wil. Met zo'n attitude ga je ook nooit een baan vinden mocht de situatie zich voordoen.
Ik dacht dat jij PvdA-er was? Of heb ik het mis? Kan ook in de war zijn met die andere 'Fc Utrecht user' Paul.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:16 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je hebt genoeg kans als je jezelf goed kan profileren. Echter men is te lui om te werken, daar zijn ook genoeg onderzoeken naar geweest.
Het zou goed zijn als werkelozen die kunnen werken veel en veel meer koopkracht verloren wat mij betreft. Dat geld kan gebruikt worden voor werkelozen die niet kunnen werken. Zolang ik hoor dat er aspergestekers uit Polen moeten komen omdat het Nederlandse volk te beroerd is om het te doen is er geen echte werkloosheid wat mij betreft.
Het zit diep of niet?quote:Op woensdag 18 september 2013 09:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, weet je wat? Leef jij lekker verder in je rozebrillenwereld. Ja hoor, iedereen die werkloos is, is een luie flikker, die niet wil werken en het is allemaal hun eigen schuld.
Ik solliciteer al een tijdje in het rond en de keren dat je zelfs maar antwoord krijgt op je sollicitatie zijn op de vingers van 1 hand te tellen. Maar dat ligt natuurlijk aan de attitude van mijn e-mail en CV. Ik zal ze eens over de knie leggen. Dat ze beter hun best moeten doen.
Tip voor jou (serieus): Zet je salaris indicatie op je cv en zorg er voor dat deze concurrend is met die van je mede sollicitanten die wel kansrijk zijn op dit moment. Ik ken genoeg ouderen die een baan vonden nadat hun salariseis eigenlijk helemaal niet zo hoog was als men vermoedde.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, weet je wat? Leef jij lekker verder in je rozebrillenwereld. Ja hoor, iedereen die werkloos is, is een luie flikker, die niet wil werken en het is allemaal hun eigen schuld.
Ik solliciteer al een tijdje in het rond en de keren dat je zelfs maar antwoord krijgt op je sollicitatie zijn op de vingers van 1 hand te tellen. Maar dat ligt natuurlijk aan de attitude van mijn e-mail en CV. Ik zal ze eens over de knie leggen. Dat ze beter hun best moeten doen.
Die staat erop en die pas ik altijd aan aan de zwaarte van de functie.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:41 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Tip voor jou (serieus): Zet je salaris indicatie op je cv en zorg er voor dat deze concurrend is met die van je mede sollicitanten die wel kansrijk zijn op dit moment. Ik ken genoeg ouderen die een baan vonden nadat hun salariseis eigenlijk helemaal niet zo hoog was als men vermoedde.
En die is vergelijkbaar met wat er voor zo'n functie uiteindelijk betaald wordt? Dus niet dat je er xx bij doet 'omdat je zoveel ervaring hebt' of 'in die range verdiende ik eerder ook'?quote:Op woensdag 18 september 2013 09:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Die staat erop en die pas ik altijd aan aan de zwaarte van de functie.
Ben geen PVDA'erquote:Op woensdag 18 september 2013 09:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij PvdA-er was? Of heb ik het mis? Kan ook in de war zijn met die andere 'Fc Utrecht user' Paul.
In ieder geval is bovenstaande retoriek niet wat je verwacht van een PvdA-er. Het is bovendien regelrechte bullshit.
Werkgevers hebben bijvoorbeeld allang toegegeven Nederlanders minder interessant te vinden als werknemers dan bijvoorbeeld Polen. Mede dankzij allerlei financieel voordelige constructies. Het is dus niet - alleen - een probleem van luie werklozen, maar vooral dat werkgevers geen Nederlanders willen aannemen. Het ligt dus wel wat genuanceerder.
Het stereotype beeld van de luie werklozen die gestimuleerd moeten worden omdat ze anders liever op de bank blijven hangen is echt overtrokken en ongenuanceerd, natuurlijk zullen er enkelen zijn, maar je mag aannemen dat het merendeel gewoon zo snel mogelijk weer aan het werk wilt, net als ieder ander 'normaal' medemens.
Nee. Ik zoek uiteraard vergelijkbare functies met wat ik nu doe en weet dus ongeveer wat daarvoor het salaris is.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:50 schreef Wokkel het volgende:
[..]
En die is vergelijkbaar met wat er voor zo'n functie uiteindelijk betaald wordt? Dus niet dat je er xx bij doet 'omdat je zoveel ervaring hebt' of 'in die range verdiende ik eerder ook'?
Mijn tip, hou hem laag. Ook bij zwaardere functies. Als je eenmaal binnen bent kan je altijd weer groeien. En zo niet, als er over 5 tot 10 jaar mensen nodig zijn kan je altijd weer de stap omhoog maken.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Die staat erop en die pas ik altijd aan aan de zwaarte van de functie.
Ik hou hem laag. Ik ga altijd onderin de range zitten. En ik heb geen hypotheek.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:56 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Mijn tip, hou hem laag. Ook bij zwaardere functies. Als je eenmaal binnen bent kan je altijd weer groeien. En zo niet, als er over 5 tot 10 jaar mensen nodig zijn kan je altijd weer de stap omhoog maken.
En ja, dat is makkelijk gezegd. Je zal je hypotheek en andere dingen ook moeten betalen, dus al te laag kan je ook niet gaan. Dat begrijpen we allemaal.
Als er voor een jonger persoon wordt gekozen, dan is ervaring door leeftijd dus geen onderdeel van de criteria? Maar als ik jou goed begrijp krijgt die jongere persoon wel hetzelfde salaris als wat jij ongeveer zou willen hebben?quote:Op woensdag 18 september 2013 09:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Ik zoek uiteraard vergelijkbare functies met wat ik nu doe en weet dus ongeveer wat daarvoor het salaris is.
Ja, dat weet ik natuurlijk niet. Dat vertellen ze je niet.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:58 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als er voor een jonger persoon wordt gekozen, dan is ervaring door leeftijd dus geen onderdeel van de criteria? Maar als ik jou goed begrijp krijgt die jongere persoon wel hetzelfde salaris als wat jij ongeveer zou willen hebben?
Leeftijd is een nummer, de achterliggende reden is vaak dat men denkt dat je te duur bent, niet in het team past of vaak ziek zal zijn. Te duur kan je afvangen door niet te hoog te zitten zoals Tha Duck al zei, niet in het team is op te lossen door goed te onderzoeken wat voor team ze hebben en vaak ziek is af te vangen door jezelf als fitte 50+ er te presenteren.quote:Op woensdag 18 september 2013 10:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik natuurlijk niet. Dat vertellen ze je niet.
En ervaring door leeftijd is nooit een criterium. Daar moet ook niet op gehamerd worden. Maar als ik aan de opleidings- en ervaringseisen voldoe en zelfs geen antwoord krijg, moet ik er toch van uit gaan, dat er verborgen criteria zijn. En uit diverse onderzoeken is gewoon gebleken, dat leeftijd er daar een van is.
Het is te makkelijk om het alleen op leeftijd te schuiven. Misschien zijn je brieven en CV niet aansprekend genoeg?quote:Op woensdag 18 september 2013 10:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik natuurlijk niet. Dat vertellen ze je niet.
En ervaring door leeftijd is nooit een criterium. Daar moet ook niet op gehamerd worden. Maar als ik aan de opleidings- en ervaringseisen voldoe en zelfs geen antwoord krijg, moet ik er toch van uit gaan, dat er verborgen criteria zijn. En uit diverse onderzoeken is gewoon gebleken, dat leeftijd er daar een van is.
Het is wel heel makkelijk en verleidelijk om de sollicitant de schuld te geven, he? Wat geeft je het idee dat ik een coach nodig heb? Voor zover jij weet, ben ik zelf HR-functionaris of heb ik al 27 sollicitatiecursussen gehad. Waarom wil je gewoon niet accepteren dat er structureel gediscrimineerd wordt t.a.v. de oudere werknemer?quote:Op woensdag 18 september 2013 10:52 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het is te makkelijk om het alleen op leeftijd te schuiven. Misschien zijn je brieven en CV niet aansprekend genoeg?
Waarschijnlijk wordt er niet veel losgelaten bij een afwijzing, dat is erg jammer. Anders had je je daarop kunnen richten. Mijn advies, ga eens op zoek naar een coach of iets dergelijks.
Nee dat klinkt het niet.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:04 schreef OeJ het volgende:
Waar het op neerkomt: de overheidsschuld moet op orde gebracht worden, en iedereen gaat dat merken, behalve de laagste inkomens, die worden gespaard. Klinkt allemaal vrij logisch.
Echt gast, doe wat aan je houding.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is wel heel makkelijk en verleidelijk om de sollicitant de schuld te geven, he? Wat geeft je het idee dat ik een coach nodig heb? Voor zover jij weet, ben ik zelf HR-functionaris of heb ik al 27 sollicitatiecursussen gehad. Waarom wil je gewoon niet accepteren dat er structureel gediscrimineerd wordt t.a.v. de oudere werknemer?
Dus mijn CV heeft de verkeerde attitude? Want verder kom je tegenwoordig nauwelijks. Gesprekken volgen niet. Hoe zien bedrijven aan mijn CV (dat door diverse coaches en wat al niet bekeken is), wat mijn attitude is?quote:Op woensdag 18 september 2013 13:00 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Echt gast, doe wat aan je houding.
En om eerlijk te zijn, de leeftijd zal het probleem niet zijn. Je attitude, dat is het probleem. Sjee.
Het is natuurlijk niet alleen een CV. Het is de gehele presentatie van jezelf, dus inclusief brief, inclusief Linkedin profiel (indien dat normaal is voor je functie), inclusief je belletje naar de HR manager vooraf om te vragen wat de baan inhoudt etc.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dus mijn CV heeft de verkeerde attitude? Want verder kom je tegenwoordig nauwelijks. Gesprekken volgen niet. Hoe zien bedrijven aan mijn CV (dat door diverse coaches en wat al niet bekeken is), wat mijn attitude is?
Nee, dat is niet waar. Niogmaals, als je de afgelopen maanden opgelet had, had je dat kunnen zien. Er zijn diverse onderzoeken naar buiten gekomen, waaruit blijkt dat oudere werknemers bij de eerste schifting al in de prullenbak gaan, nog voordat het CV gelezen is. Men kijkt naar de geboortedatum en selecteert. het zal niet bij elk bedrijf gebeuren, maar het maakt de kans om als oudere een normale baan te vinden astronomisch klein.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:04 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet alleen een CV. Het is de gehele presentatie van jezelf, dus inclusief brief, inclusief Linkedin profiel (indien dat normaal is voor je functie), inclusief je belletje naar de HR manager vooraf om te vragen wat de baan inhoudt etc.
Met puur een CV sturen zal het heel moeilijk zijn, als oudere maak je echter evenveel kans alleen zal je net dat stapje extra moeten zetten.
http://www.penoactueel.nl(...)minatie-PENO006516W/quote:Uit onderzoek van het UWV Werkbedrijf bleek eind vorig jaar dat de groep 55 tot 65-jarigen nauwelijks profiteert van het herstel op de arbeidsmarkt. Slechts 2 procent van de vacatures in 2010 werd vervuld door 55-plussers, terwijl 22 procent van de werkzoekenden uit deze leeftijdscategorie komt. Marco de Weerd: ‘Een grote groep werknemers wordt nu buitenspel gezet. Deze wordt met het stijgen van de pensioenleeftijd naar 67 jaar alleen maar groter.’
Geen vertrouwen
Naast het feit dat ouderen zich gediscrimineerd voelen vanwege hun leeftijd, heeft ruim de helft van de 55 tot 65-jarigen er geen vertrouwen in dat het UWV hen aan een passende baan kan helpen. ‘De resultaten van het UWV-onderzoek bevestigen het gevoel van de oudere werknemers. Zij hebben de meeste moeite om een baan te vinden. Dat terwijl ze, zo bleek eerder uit het Nationale Werkonderzoek 2010, enorm plichtsgetrouw en gemotiveerd zijn. Werkgevers hebben dus genoeg redenen om wel voor hen te kiezen.’
http://pwdegids.nl/artike(...)ftijdsdiscriminatie/quote:Het is een schokkend cijfer. 82 procent van de vacatures in 2009 is vervuld door kandidaten jonger dan veertig.
http://www.managersonline(...)ering-en-inslag.htmlquote:Leeftijdsdiscriminatie komt veel voor in Nederland. Eén op de drie sollicitanten zegt wel eens te zijn afgewezen voor een baan vanwege zijn of haar leeftijd. Dit blijkt uit een internetonderzoek van NationaleVacaturebank.nl.
Hoewel werkgevers hun voorkeur voor jongere en goedkopere krachten niet mogen aangeven in vacatureteksten, wordt er overduidelijk wel op geselecteerd. Martijn van der Neut, Marketing Manager bij NationaleVacaturebank.nl: "Het is onbegrijpelijk dat leeftijdsdiscriminatie in zo’n grote mate voorkomt. Iemand moet natuurlijk binnen het team passen, maar leeftijd mag niet de reden zijn voor een afwijzing. Werkgevers mogen dit soort voorkeuren dan ook niet aangeven in vacatureteksten."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |