zelfs dan heb je het nog beter dan in bijna alle andere landenquote:Op dinsdag 17 september 2013 19:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Als je 25 bent en makkelijk een baan vindt. Het is redelijk kut als je 35+ bent. Of chronisch ziek. Of laag opgeleid. Of bejaard.
Alleen al dankzij de aankomende vergrijzing zal de werkeloosheid fors gaan dalen. Binnen nu en 10 jaar hebben we een tekort op de arbeidsmarkt. Dus 9,25% of 10%, boeien. Als de economie aantrekt, en dat gaat gebeuren, dan maken we een inhaalslag. Werkeloosheid zal dalen en de salarissen zullen stijgen. Kwestie van vraag en aanbod.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk, Koos. 10% werkloosheid, wwarvan een groot deel nooit meer aan de bak komt vanwege de zogenaamd niet bestaande leeftijdsdiscriminatie in het NLse bedrijfsleven. Helemaal niet erg.
De norm was 5 jaarsalarissen. Dus waar jij 9 weer bedenkt weet niemand, onzin en zinloze post.quote:Op woensdag 18 september 2013 01:44 schreef arjan1112 het volgende:
in principe zei ie toch gewoon dat het wel de schuld van de politiek is, immers er werd niks aan gedaan, dat banken in plaats van een hypotheek op 3 jaar salarissen en 1 inkomen, op 2 inkomens en 9 jaarsalarissen , gingen verstrekken
Dus je vind Dijsselbloem en Rutte 'onzinnige en zinloze' personen, want dat van die 9 keer werd gisteren letterlijk op tv gezegd door beidequote:Op woensdag 18 september 2013 08:59 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
De norm was 5 jaarsalarissen. Dus waar jij 9 weer bedenkt weet niemand, onzin en zinloze post.
DSB bank gaf tot 9 keer het bruto jaarsalaris.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:59 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
De norm was 5 jaarsalarissen. Dus waar jij 9 weer bedenkt weet niemand, onzin en zinloze post.
Daar heb ik heel veel aan als ik volgend jaar mijn baan kwijt zou raken op mijn 48e.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:58 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Alleen al dankzij de aankomende vergrijzing zal de werkeloosheid fors gaan dalen. Binnen nu en 10 jaar hebben we een tekort op de arbeidsmarkt. Dus 9,25% of 10%, boeien. Als de economie aantrekt, en dat gaat gebeuren, dan maken we een inhaalslag. Werkeloosheid zal dalen en de salarissen zullen stijgen. Kwestie van vraag en aanbod.
Tsjah, dat had je 5 jaar terug ook als je je baan kwijt zou raken en over 5 jaar nog steeds. Het was geen feit dat je 5 of 10 jaar geleden de volgende dag een nieuwe baan had, of ben je dat vergeten?quote:Op woensdag 18 september 2013 09:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daar heb ik heel veel aan als ik volgend jaar mijn baan kwijt zou raken op mijn 48e.
Bron?quote:Op woensdag 18 september 2013 09:02 schreef Wokkel het volgende:
[..]
DSB bank gaf tot 9 keer het bruto jaarsalaris.
Wat ik van Dijsselbloem en Rutte vind is niet zo belangrijk. Ik vind bronnen belangrijk. Ik heb een hoop misstanden gehoord van DSB, maar van 9 keer jaarsalaris heb ik nog nooit gehoord.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:00 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dus je vind Dijsselbloem en Rutte 'onzinnige en zinloze' personen, want dat van die 9 keer werd gisteren letterlijk op tv gezegd door beide
Maar toen was er wel meer kans. Er zijn de afgelopen tijd genoeg onderzoeken geweest waaruit blijkt dat Nederlandse werkgevers actief discrimineren tegen oudere sollicitanten.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:10 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Tsjah, dat had je 5 jaar terug ook als je je baan kwijt zou raken en over 5 jaar nog steeds. Het was geen feit dat je 5 of 10 jaar geleden de volgende dag een nieuwe baan had, of ben je dat vergeten?
Je hebt genoeg kans als je jezelf goed kan profileren. Echter men is te lui om te werken, daar zijn ook genoeg onderzoeken naar geweest.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar toen was er wel meer kans. Er zijn de afgelopen tijd genoeg onderzoeken geweest waaruit blijkt dat Nederlandse werkgevers actief discrimineren tegen oudere sollicitanten.
Dit.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
Oh, ik geloof wel dat een beleid van bezuinigingen en lastenverzwaringen een negatief effect heeft op de economie, zeker. Maar je kunt niet steeds geld uit een hoed toveren om je te uitbundige levensstijl als overheid te financieren.
Economische groei is niet heilig, net zoals ik een sluitende begroting voor een overheid ook niet heilig vindt. Je moet het alleen wel in evenwicht houden, je kunt niet net zoals in 08-09 investeren en lastenverlichting toepassen en daar vervolgens vrolijk mee doorgaan in 10-13.
De staatsschuld is door het eerstgenoemde beleid met 90 miljard omhoog gegaan in 1 jaar, dat kun je als staat niet volhouden. Je moet nu de staatsschuld afbouwen, anders krijg je later alleen nog maar grote problemen.
'werkloosheid'quote:Op woensdag 18 september 2013 09:16 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je hebt genoeg kans als je jezelf goed kan profileren. Echter men is te lui om te werken, daar zijn ook genoeg onderzoeken naar geweest.
Het zou goed zijn als werkelozen die kunnen werken veel en veel meer koopkracht verloren wat mij betreft. Dat geld kan gebruikt worden voor werkelozen die niet kunnen werken. Zolang ik hoor dat er aspergestekers uit Polen moeten komen omdat het Nederlandse volk te beroerd is om het te doen is er geen echte werkeloosheid wat mij betreft.
Oh wow, een typefout. Zitten we in een topic over taal?quote:Op woensdag 18 september 2013 09:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
'werkloosheid'
En dat is natuurlijk populistisch gelul wat je hier bezigt.Als ik volgend jaar werkloos word, kan en wil ik best werken. Maar ik durf er geld op te zetten, dat ik bij geen uitzendbureau aan de slag kom, geen aspergeteler mij wil hebben en het UWV uitermate weinig gaat doen om me aan de bak te helpen.
Is dit niet ook 'populistisch gelul'?quote:Op woensdag 18 september 2013 09:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
'werkloosheid'
En dat is natuurlijk populistisch gelul wat je hier bezigt.Als ik volgend jaar werkloos word, kan en wil ik best werken. Maar ik durf er geld op te zetten, dat ik bij geen uitzendbureau aan de slag kom, geen aspergeteler mij wil hebben en het UWV uitermate weinig gaat doen om me aan de bak te helpen.
Nee, gebaseerd op ervaringen van twee vrienden van mijn leeftijd.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dit niet ook 'populistisch gelul'?
quote:Op woensdag 18 september 2013 09:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wat ik van Dijsselbloem en Rutte vind is niet zo belangrijk. Ik vind bronnen belangrijk. Ik heb een hoop misstanden gehoord van DSB, maar van 9 keer jaarsalaris heb ik nog nooit gehoord.
Waar ik overigens ook van gehoord heb zijn mensen die ver boven hun stand leven en maar wat graag oplossingen omarmden die hun nek in een strop hing. Maar ze hadden wel een mooi vrijstaand huis en een nieuwe auto. Gaf toch wat aanzien bij de buren. Kijk de aflevering van Dubbeltje op zijn Kant van vorige week maar eens terug bijvoorbeeld. Wel dikke schulden en te lui om te werken.
quote:In de jaren 2003, 2004 en 2005 hanteerden een aantal grootbanken een zeer ruim
hypotheekverstrekkingbeleid. Hoewel klanten er vaak de voorkeur aan gaven de rente 10 jaar of
langer vast te zetten, was de hoogst mogelijk lening mogelijk door te kiezen voor een rente-vastperiode van 6 jaar. Hierbij was een hypotheek tot wel 9 keer het inkomen mogelijk.
http://www.novatv.nl/data/media/db_download/9_f765d6.pdfquote:Medio 2003 kwamen andere banken met een nog veel ruimer verstrekkingsbeleid. Hierbij werd het
mogelijk om zelfs tot 9 keer het inkomen te lenen.
Als het BNP omhoog gaat is een hoge staatsschuld geen enkel probleem, het lijkt erop dat de politiek alle pijlen daarop richt.quote:Op dinsdag 17 september 2013 17:34 schreef Euribob het volgende:
De staatsschuld is door het eerstgenoemde beleid met 90 miljard omhoog gegaan in 1 jaar, dat kun je als staat niet volhouden. Je moet nu de staatsschuld afbouwen, anders krijg je later alleen nog maar grote problemen.
Ik weet dat de hond van de buren met 2 dagen een nieuwe ontlastingsplek heeft gevonden.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, gebaseerd op ervaringen van twee vrienden van mijn leeftijd.
Oh? Volgensd mij geef ik juist aan, dat ik wel wil, maar je nu al kan verzekeren, dat ik nergens binnenkom, zonder eigen kruiwagentjes. Ga eens in je omgeving kijken bij oudere werklozen. Of loop zelf eens een uitzendbureau binnen, aannemende dat je 35+ bent.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:20 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Oh wow, een typefout. Zitten we in een topic over taal?
Je post laat gelijk zien waar het probleem zit, voor er iets gebeurd is ben je al naar excuses aan het zoeken om naar niks te hoeven doen. Je trekt ook conclusies dat UZB je niet zouden willen hebben en dat het UWV uitermate weinig doet. Schrijnend.
Ok, bron accepted.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
[..]
[..]
http://www.novatv.nl/data/media/db_download/9_f765d6.pdf
DSB wordt niet met name genoemd maar dat was wel een major player destijds bij dit soort debiele constructies.
Jij hebt wel een erg fijne dunk van mensen die tegen je ingaan, he? Kun je niet met kritiek omgaan of zo?quote:Op woensdag 18 september 2013 09:24 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik weet dat de hond van de buren met 2 dagen een nieuwe ontlastingsplek heeft gevonden.
Ofwel: totaal irrelevant wat vrienden meemaken. Het gaat om jezelf. En je bent zelf alleen maar aan het speculeren en vooraf excuses zoeken waarom iets niet zou lukken.
Erhm welke kritiek? De enige die kritiek levert ben ik volgens mij?quote:Op woensdag 18 september 2013 09:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij hebt wel een erg fijne dunk van mensen die tegen je ingaan, he? Kun je niet met kritiek omgaan of zo?
Dat zomaar absoluut op jezelf van toepassing verklaren lijkt mij.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, gebaseerd op ervaringen van twee vrienden van mijn leeftijd.
Nou, weet je wat? Leef jij lekker verder in je rozebrillenwereld. Ja hoor, iedereen die werkloos is, is een luie flikker, die niet wil werken en het is allemaal hun eigen schuld.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:27 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Erhm welke kritiek? De enige die kritiek levert ben ik volgens mij?
Jij zoekt uitvluchten voor iets wat niet eens een feit is: je bent niet eens werkloos en gaat er nu al vanuit dat je nooit meer aan een baan kan komen en niemand je wil. Met zo'n attitude ga je ook nooit een baan vinden mocht de situatie zich voordoen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |