Iets nieuws bij kunnen schrijven of wat anders?quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:18 schreef Harde_Mepper het volgende:
Zometeen nieuw rijbewijs aanvragen. Vorige is pas 2 weken oud.
Gewoon blijven ademen en je ding doen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:13 schreef Moiae het volgende:
Volgens mijn rijinstructeur kan ik best rijden en kan hij me ook niks meer leren, het moet er nu gewoon uitkomen op het examen..
Waar ben je op gezakt?quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:13 schreef Moiae het volgende:
Ik moet de 30e voor de derde keer, ik knijp 'em nu al Ik zie me daar al weer zitten na dat examen en dat die examinator dan weer zegt: 'ik heb helaas geen goed nieuws voor je.' Echt hel
Volgens mijn rijinstructeur kan ik best rijden en kan hij me ook niks meer leren, het moet er nu gewoon uitkomen op het examen..
Wij zitten zo te zien in hetzelfde schuitje. De 26e voor de 3e keer.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:13 schreef Moiae het volgende:
Ik moet de 30e voor de derde keer, ik knijp 'em nu al Ik zie me daar al weer zitten na dat examen en dat die examinator dan weer zegt: 'ik heb helaas geen goed nieuws voor je.' Echt hel
Volgens mijn rijinstructeur kan ik best rijden en kan hij me ook niks meer leren, het moet er nu gewoon uitkomen op het examen..
2 weken geleden C gehad, nu mag CE ook aangevinkt worden.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
Iets nieuws bij kunnen schrijven of wat anders?
Ik heb het twee keer niet gehaald in de middag (1455 en 1400) dus ik ga het volgende week ook proberen om 0800 's ochtends (was ook de eerste mogelijkheid, dus dat woog ook wel mee).quote:Op woensdag 18 september 2013 11:24 schreef Downstar het volgende:
, mijne is ook aangevraagd,
3 oktober om 8 uur
tijd is misschien kut, maargoed rijden moet je altijd kunnen
Stel je gerust met het feit dat een examinator ook zeker wel rekening houd met het feit dat je wat slechter rijd doordat zenuwen een rol spelen.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:00 schreef waaromniet1988 het volgende:
Morgenochtend voor de 2e keer afrijden. Ik voel de zenuwen al opkomen.
Mijn instructeur vindt mij examenklaar, maar mijn zenuwen zorgden ervoor dat ik bij het 1e examen anders reed dan tijdens mijn rijlessen.
Andere mensen last van hetzelfde probleem?
Topper! Nu is met een aanhanger rijden an sich ook niet moeilijk.quote:Op woensdag 18 september 2013 11:17 schreef Harde_Mepper het volgende:
[..]
2 weken geleden C gehad, nu mag CE ook aangevinkt worden.
Maar dat moet je tegenwoordig zo'n beetje altijd als je groter bent dan een Aygo... Niemand die rekening met een ander houdt.quote:Op woensdag 18 september 2013 17:43 schreef Harde_Mepper het volgende:
Vond dat je bij CE wel verder vooruit moet denken/kijken. Bij bakwagen kon je alle bochten nog redelijk normaal nemen, bij ce moet je toch verder kijken hoe je de bocht moet naderen om niet in de knoei te komen.
Langer doorrijden en dan haakser omgooien bijvoorbeeld, uithalen op andere weghelft etc....
Ik had de gave om elke keer door oranje te rijden M'n instructeur vond het wel leukquote:Op woensdag 18 september 2013 21:31 schreef augurkenjager het volgende:
Door rood gereden tijdens de rijles vandaag
Volgende week TTT
Was nog een situatie aan het bespreken met mijn instructeur, zie ik links van me (Ik wou links af) een 'groene bol'. Dat klopte dus ook wel maar moest de 'groene pijl' hebben. Dus ik stop op het midden vd kruising om het rechtdoorgaande verkeer voor te laten, zegt mijn instructeur dat ik door rood reed. Voelde me daarna wel goed klote maar kreeg nog het compliment dat ik echt al heel goed rijd.quote:Op woensdag 18 september 2013 21:40 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Ik had de gave om elke keer door oranje te rijden M'n instructeur vond het wel leuk
Ken het gevoel.. Ik deed elke les eigenlijk wel iets enorm doms Pas na les 15 ging dit er een beetje uit en uiteindelijk na 25 lessen in één keer geslaagd.quote:Op woensdag 18 september 2013 21:42 schreef augurkenjager het volgende:
[..]
Was nog een situatie aan het bespreken met mijn instructeur, zie ik links van me (Ik wou links af) een 'groene bol'. Dat klopte dus ook wel maar moest de 'groene pijl' hebben. Dus ik stop op het midden vd kruising om het rechtdoorgaande verkeer voor te laten, zegt mijn instructeur dat ik door rood reed. Voelde me daarna wel goed klote maar kreeg nog het compliment dat ik echt al heel goed rijd.
Ik had dat ook een keer. Zag links in mn ooghoek groen licht, bleek voor de rijstrook rechtdoor naast me te zijn. Ik rij aan, instructeur trapt op de rem met de reactie: "huh? Wat doe jij nou?"quote:Op woensdag 18 september 2013 21:42 schreef augurkenjager het volgende:
[..]
Was nog een situatie aan het bespreken met mijn instructeur, zie ik links van me (Ik wou links af) een 'groene bol'. Dat klopte dus ook wel maar moest de 'groene pijl' hebben. Dus ik stop op het midden vd kruising om het rechtdoorgaande verkeer voor te laten, zegt mijn instructeur dat ik door rood reed. Voelde me daarna wel goed klote maar kreeg nog het compliment dat ik echt al heel goed rijd.
Had je een trekker-oplegger of bakwagen-wipkar?quote:Op woensdag 18 september 2013 17:43 schreef Harde_Mepper het volgende:
Vond dat je bij CE wel verder vooruit moet denken/kijken. Bij bakwagen kon je alle bochten nog redelijk normaal nemen, bij ce moet je toch verder kijken hoe je de bocht moet naderen om niet in de knoei te komen.
Langer doorrijden en dan haakser omgooien bijvoorbeeld, uithalen op andere weghelft etc....
Ik reed een keer een fietspad op tijdens rijles, ik vond het er al wel erg smal uitzien, en toch had ik het niet door Natuurlijk ook nog best druk daar in de buurt, dus ik zag al die mensen lachen, duidelijk niet 1 van mijn leukste momentenquote:Op woensdag 18 september 2013 21:31 schreef augurkenjager het volgende:
Door rood gereden tijdens de rijles vandaag
Volgende week TTT
Ik had gelest met trekker-oplegger maar afgereden met bakwagen-wipkar omdat eerstgenoemde ook niet beschikbaar was op mn examendatum. Ik moet zeggen dat een wipkar makkelijker is om te rijden, omdat deze beter volgt. Maar met een oplegger kun je beter manoeuvreren. Heb je ook nodig omdat een standaard oplegger ruim 13 meter lang is.quote:Op donderdag 19 september 2013 13:50 schreef Harde_Mepper het volgende:
Heb met trekker oplegger gereden...maakte mijzelf eigenlijk niet veel uit, maar deze was eerder beschikbaar.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 19 september 2013 09:16 schreef waaromniet1988 het volgende:
Yeah baby, geslaagd na 2e keer afrijden
Gewoon op de rem trappen. Dat schrikt ze meestal wel afquote:Op vrijdag 20 september 2013 08:45 schreef PAAC het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik heb de mijne gisteren afgehaald van het gemeente huis, eventjes rond gereden en ik heb nu al een hekel aan bumperklevers (toen er een "L" op mijn dak stond hielden ze vaak wel afstand )
Ik doe gewoon niets. Laat ze maar achter je. Letterlijk en figuurlijk.quote:Op zondag 22 september 2013 12:37 schreef delano.888 het volgende:
Ik doe meestal 1 versnelling terug schakelen en dan koppeling op laten komen, dan rem je ook maar zonder de rem te gebruiken, dan schrikken ze nog harder (omdat ze denken dat je remlichten stuk zijn) en houden ze daarna echt gigantisch veel afstand haha.
Gewoon rustig aan beginnen met 1 rijles per week ofzo totdat je je theorie hebt.quote:Op zondag 22 september 2013 14:39 schreef wihehin het volgende:
In november ben ik 16,5 en ben dan ook van plan gelijk te beginnen. Of denken jullie dat een halfjaar te lang is om te lessen?
Vooral doen en dan hopen dat er iemand achterop kleunt met een dashcam en hij ook aangifte doet. Verzekering komt het bij jou verhalen en na die aangifte krijg je nog gezeur met politie ook vanwege opzettelijk in gevaar brengen van het overige verkeer. En als ze je op heterdaad pakken ben je je rijbewijs ook nog kwijt met artikeltje 5 en, als je pech hebt, EMG melding.quote:Op zondag 22 september 2013 12:05 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Gewoon op de rem trappen. Dat schrikt ze meestal wel af
Ga er vooral serieus op inquote:Op zondag 22 september 2013 23:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vooral doen en dan hopen dat er iemand achterop kleunt met een dashcam en hij ook aangifte doet. Verzekering komt het bij jou verhalen en na die aangifte krijg je nog gezeur met politie ook vanwege opzettelijk in gevaar brengen van het overige verkeer. En als ze je op heterdaad pakken ben je je rijbewijs ook nog kwijt met artikeltje 5 en, als je pech hebt, EMG melding.
Het is niet uit je post te halen dat het een grapje is en je hebt echt van die debielen... Je ziet de reactie van Delano alleen al. Ik heb er zelf eentje gehad in Duitsland, die flikkerde hem ervoor en als reactie op mijn groot licht kreeg ik een remtest. Leuk hoor, vanaf 150/160 naar onder de 80 ofzo kunnen terugremmen, terwijl je rempedaal zo'n beetje op de plank ligt en je achteraf de afdruk van je gordel in je hebt staan (nouja, vooral de passagiers, ik had nog een stuur).quote:
Daarom:quote:Op zondag 22 september 2013 23:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vooral doen en dan hopen dat er iemand achterop kleunt met een dashcam en hij ook aangifte doet. Verzekering komt het bij jou verhalen en na die aangifte krijg je nog gezeur met politie ook vanwege opzettelijk in gevaar brengen van het overige verkeer. En als ze je op heterdaad pakken ben je je rijbewijs ook nog kwijt met artikeltje 5 en, als je pech hebt, EMG melding.
Geen remlichten op de dashcamquote:Op zondag 22 september 2013 12:37 schreef delano.888 het volgende:
Ik doe meestal 1 versnelling terug schakelen en dan koppeling op laten komen, dan rem je ook maar zonder de rem te gebruiken, dan schrikken ze nog harder (omdat ze denken dat je remlichten stuk zijn) en houden ze daarna echt gigantisch veel afstand haha.
Een vertraging is ook op een beetje dashcam te zien. Tegenwoordig zit er ook vaak een gps ingebouwd (snelheidsaanduiding)quote:Op maandag 23 september 2013 00:17 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Daarom:
[..]
Geen remlichten op de dashcam
En ik doe het alleen bij die grandioze eikels die het echt verdienen hoor, die bijvoorbeeld met 130 2m afstand houden op de linkerbaan terwijl ik zelf niet door de voorganger heen kan, of naar rechts kan, dat soort eikels verdienen het.
Ja maar het is niet verboden je auto te vertragen het levert toch ook geen artikel 5 op als je je gas los laat als er iemand achter je zit, komop zeg.quote:Op maandag 23 september 2013 00:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een vertraging is ook op een beetje dashcam te zien. Tegenwoordig zit er ook vaak een gps ingebouwd (snelheidsaanduiding)
Kun jij vertragen zonder noodzaak goedpraten? Ik zou het erg knap vinden. Artikel 5 bevat ook hinder als gevolg van een gedrag, al dan niet in het verkeer.quote:Op maandag 23 september 2013 00:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja maar het is niet verboden je auto te vertragen het levert toch ook geen artikel 5 op als je je gas los laat als er iemand achter je zit, komop zeg.
En zelfs remmen kan gewoon, dan zeg je dat je een dier zag oversteken en uit schrikreactie remde. Wed er 1000euro om dat de achterop knallende de schuldige zal zijn, ook al heeft hij een dashcam.
(want, als je achterop iemand knalt, had je niet genoeg afstand).
Ja inderdaad, ik zou liegen en zeggen dat ik schrok van een dier of iets dergelijks. Dus? Ik zou die alleen doen bij iemand die gevaarlijk dicht achterop zit en zo zowel zijn eigen als mijn leven in gevaar brengt. Maar jij staat dus aan de kant van de bumperklever dan?quote:Op maandag 23 september 2013 01:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Kun jij vertragen zonder noodzaak goedpraten? Ik zou het erg knap vinden. Artikel 5 bevat ook hinder als gevolg van een gedrag, al dan niet in het verkeer.
Of ben jij er zo eentje die opeens van niets meer weet als het toch op een aanrijding uitmondt. (Hij zat opeens tegen mij aan ik weet niet hoe het komt ik deed niks hoor)
Als je niet gevaarlijk bumperkleeft, zal je nooit geen last van mij hebben.quote:Op maandag 23 september 2013 02:02 schreef Ridocar het volgende:
Nee, maar jij bent geen haar beter.
Gelukkig heb ik nu een aardig beeld van jou als automobilist. Ik hoop je nooit tegen te komen.
En nee, ik bumperkleef nooit.
Je kunt beter je rijbewijs inleveren.quote:Op maandag 23 september 2013 02:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als je niet gevaarlijk bumperkleeft, zal je nooit geen last van mij hebben.
Omdat ik me irriteer aan mensen die hun EN mijn leven op het spel zetten door met 130kmh op 2m afstand te gaan rijden?quote:Op maandag 23 september 2013 02:37 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je kunt beter je rijbewijs inleveren.
Nee, omdat je smerig-sneaky net zo gevaarlijk bezig bent. Wees dan een vent en trap, als jij daar gelukkig van wordt, gewoon op de rem. Hoef je tenminste niet te liegen...quote:Op maandag 23 september 2013 02:52 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Omdat ik me irriteer aan mensen die hun EN mijn leven op het spel zetten door met 130kmh op 2m afstand te gaan rijden?
En dan ben IK degene die het rijbewijs moet inleveren? Juist..
Eendjesarrest. Vergeet niet dat een doorsnee dashcam wide angle is, dus ook ziet wat er voor jouw auto gebeurt (en dat beest moet je dan zien lopen, gebeurt niet, je belazert de boel, verzekering boos, etc). Verder zie je vrij duidelijk als iemand remt op de versnelling, want je ziet de kont omhoog komen. Tevens heeft een doosnee dashcam een GPS, zoals Ridocar al zegt, en ga je daaraan zien dat jij opeens je snelheid veranderde (al was het alleen maar omdat je in de software een tijd/afstand en tijd/versnellingsgrafiek kan maken).quote:Op maandag 23 september 2013 01:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik zou liegen en zeggen dat ik schrok van een dier of iets dergelijks. Dus? Ik zou die alleen doen bij iemand die gevaarlijk dicht achterop zit en zo zowel zijn eigen als mijn leven in gevaar brengt. Maar jij staat dus aan de kant van de bumperklever dan?
Blijven ademen en gewoon je ding doen. Jij gaat laten zien dat je jezelf veilig door het verkeer kan begeven. Grootste plus aan je tijd. Gestreste huismoeders met kinderen zijn inmiddels weg, want koters zitten op school en de meeste middelbare scholieren zitten ook binnen.quote:Op maandag 23 september 2013 20:20 schreef Perunage het volgende:
Morgenochtend om 08u55 maar eens het examen B afleggen. Ben benieuwd. Genoeg kilometers gemaakt maar vermoed toch wel klamme handjes zo vlak voor het examen.
Aanvragen kan vgm wel. Je instructeur zal het ook wel weten!quote:Op maandag 23 september 2013 21:48 schreef honingkoekje het volgende:
Hoe zit dat met het aanvragen van het autorijbewijs? Kan dat wel of niet op dezelfde dag dat je slaagt?
Ik lees nogal verschillende dingen op internet, vroeg mij af wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Ik heb morgen examen, spannend..
Dankquote:Op maandag 23 september 2013 21:48 schreef Louboutin het volgende:
Succes perunage, augurkenjager en honingkoekje!
Dankjewel, ik hoor het morgen wel dan . Succes met je TTT!quote:Op maandag 23 september 2013 22:04 schreef augurkenjager het volgende:
[..]
Aanvragen kan vgm wel. Je instructeur zal het ook wel weten!
Succes morgen!
Ah joh, maakt die ene dag nog uit? Je doet het al gemiddeld 18 a 19 jaar zonder, dus een dag meer of minder zal ook geen verschil meer maken.quote:Op maandag 23 september 2013 21:48 schreef honingkoekje het volgende:
Kan dat wel of niet op dezelfde dag dat je slaagt?
quote:Op maandag 23 september 2013 22:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ah joh, maakt die ene dag nog uit? Je doet het al gemiddeld 18 a 19 jaar zonder, dus een dag meer of minder zal ook geen verschil meer maken.
Je hebt helemaal gelijk hoor maar het gaat in dit geval om het feit dat ik alleen morgen in mijn eigen gemeente ben en daarna een week in een ander deel van Nederland dus vandaar mijn vraagquote:Op maandag 23 september 2013 22:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ah joh, maakt die ene dag nog uit? Je doet het al gemiddeld 18 a 19 jaar zonder, dus een dag meer of minder zal ook geen verschil meer maken.
0. Ik snap echt niet waarom mensen dat uitstellen.quote:Op maandag 23 september 2013 22:44 schreef slacKard.x het volgende:
Na hoeveel uur praktijkles begonnen jullie met het theorieboek lezen?
Ik heb hem 2 uur na slagen al aangevraagd, en met succes.quote:Op maandag 23 september 2013 22:49 schreef Perunage het volgende:
Theorie zsm halen, heeft zo z'n voordelen voor je lessen!
Dank voor de tips, en @honingkoekje: het CBR schrijft dat je de eerstvolgende werkdag nadat je geslaagd bent je rijbewijs kan aanvragen bij de gemeente.
Luiheid. Ik heb me er zelf ook schuldig aan gemaakt.quote:Op maandag 23 september 2013 22:47 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
0. Ik snap echt niet waarom mensen dat uitstellen.
Mijn examinator vertelde dat het sowieso een dag later kon, maar waarschijnlijk 's middags dezelfde dag ook wel (ik had om 8:55 examen). Ging inderdaad prima diezelfde middag.quote:Op maandag 23 september 2013 21:48 schreef honingkoekje het volgende:
Hoe zit dat met het aanvragen van het autorijbewijs? Kan dat wel of niet op dezelfde dag dat je slaagt?
Ik lees nogal verschillende dingen op internet, vroeg mij af wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Ik heb morgen examen, spannend..
Ongeveer twee weken voordat ik met praktijklessen begon denk ik.quote:Op maandag 23 september 2013 22:44 schreef slacKard.x het volgende:
Na hoeveel uur praktijkles begonnen jullie met het theorieboek lezen?
Ik ook zoiets.quote:Op maandag 23 september 2013 23:08 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Ik heb hem 2 uur na slagen al aangevraagd, en met succes.
Thanks jij ook !!quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:36 schreef Perunage het volgende:
Gelukkig ben ik ook geslaagd, tamelijk eenvoudige rit
@Honingkoekje: Gefeliciteerd!!
Hier ook net begonnen. Twee weken geleden naar de rijschool gegaan. Direct theorieboek gehaald en af en toe wat gelezen. Meteen thuis theorie examen aangevraagd en dat was gisteren.quote:Op maandag 23 september 2013 22:44 schreef slacKard.x het volgende:
Na hoeveel uur praktijkles begonnen jullie met het theorieboek lezen?
Nice, gefeliciteerd!quote:Op woensdag 25 september 2013 02:07 schreef portie het volgende:
[..]
Hier ook net begonnen. Twee weken geleden naar de rijschool gegaan. Direct theorieboek gehaald en af en toe wat gelezen. Meteen thuis theorie examen aangevraagd en dat was gisteren.
In 1x gehaald (8 fout gevaar en 2 inzicht). Al denk ik wel dat het een vrij makkelijke toets was met weinig instinkers en open vragen over profieldikte, apk, groene kaart en weet ik nog meer. Bij de eerste twintig mensen was het toch nog 50/50 met zakken/slagen. Daarna ben ik de zaal uitgelopen.
Ondertussen 4 rijlessen gehad en dat bevalt me beter dan verwacht. Nog wat drama met het remmen en terugschakelen. Maar daar heb ik nog wel even de tijd voor om het te leren.
Vooral niet zeggen dat is mijn ervaring.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:47 schreef padlarf het volgende:
Weet iemand of je rijexamen kunt doen als je mogelijk een gekneusde vinger hebt?
Of moet ik in dat hypothetische geval bij de eigen verklaring vraag 6 (6. Kunt u een arm, een hand of uw vingers niet of slechts beperkt gebruiken?) met ja beantwoorden?
Meer speelruimte? Wat is dat voor flauwe kul?quote:Op woensdag 25 september 2013 13:09 schreef padlarf het volgende:
Ik ga sowieso niks zeggen. Nu een andere vraag, neem ik mijn instructeur mee in de auto of niet? Hij vertelde dat hij laatst op een beurs voor instructeurs was geweest, en dat hem toen verteld is dat de slagingspercentages zonder instructeur in de auto een kwart hoger lagen. Dit omdat de examinator dan meer speelruimte heeft met zijn oordeel, als in hij kan dingen door de vingers zien.
Het is voor mij de derde keer dat ik ga afrijden overigens, dus feedback bij mogelijk falen heb ik verder vrij weinig aan.
Ik was minder zenuwachtig toen mn instructeur er niet wasquote:Op woensdag 25 september 2013 13:09 schreef padlarf het volgende:
Ik ga sowieso niks zeggen. Nu een andere vraag, neem ik mijn instructeur mee in de auto of niet? Hij vertelde dat hij laatst op een beurs voor instructeurs was geweest, en dat hem toen verteld is dat de slagingspercentages zonder instructeur in de auto een kwart hoger lagen. Dit omdat de examinator dan meer speelruimte heeft met zijn oordeel, als in hij kan dingen door de vingers zien.
Het is voor mij de derde keer dat ik ga afrijden overigens, dus feedback bij mogelijk falen heb ik verder vrij weinig aan.
Voor alles valt wat te zeggen, je kunt je rustiger voelen met eigen instructeur. Maar als je alleen zit met examinator kun je ook sneller een klik met iemand krijgen zodat na een paar straatjes je nervositeit weg is.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:09 schreef padlarf het volgende:
Ik ga sowieso niks zeggen. Nu een andere vraag, neem ik mijn instructeur mee in de auto of niet? Hij vertelde dat hij laatst op een beurs voor instructeurs was geweest, en dat hem toen verteld is dat de slagingspercentages zonder instructeur in de auto een kwart hoger lagen. Dit omdat de examinator dan meer speelruimte heeft met zijn oordeel, als in hij kan dingen door de vingers zien.
Het is voor mij de derde keer dat ik ga afrijden overigens, dus feedback bij mogelijk falen heb ik verder vrij weinig aan.
Het waren de woorden van een examinator. Die zal er wel verstand van hebben. Ik denk dat ik het te simpel uitleg.quote:Op woensdag 25 september 2013 14:34 schreef Downstar het volgende:
[..]
Meer speelruimte? Wat is dat voor flauwe kul?
De examinator is altijd de gene die de beslissing in handen heeft...
Waarom zou hij geen dingen door de vingers kunnen zien als je instructeur er bij zit, of denk je dat je instructeur tegen die eximinator gaat zeggen dat hij vond dat je niet geslaagd zal zijn? Neem aan dat je instructeur ook wil dat je slaagd?
Voor mij werkte een instructeur erbij wel eigenlijk.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:09 schreef padlarf het volgende:
Ik ga sowieso niks zeggen. Nu een andere vraag, neem ik mijn instructeur mee in de auto of niet? Hij vertelde dat hij laatst op een beurs voor instructeurs was geweest, en dat hem toen verteld is dat de slagingspercentages zonder instructeur in de auto een kwart hoger lagen. Dit omdat de examinator dan meer speelruimte heeft met zijn oordeel, als in hij kan dingen door de vingers zien.
Het is voor mij de derde keer dat ik ga afrijden overigens, dus feedback bij mogelijk falen heb ik verder vrij weinig aan.
Dit inderdaad, bij mij was er destijds spraken van het invoeren van navigatiesystemen met rijlessen/examen, mijn instructeur heeft toen eigenlijk de hele les daar een discussie over gehad met de examinator en ik kon mijn ding doen.quote:Op donderdag 26 september 2013 00:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Voor mij werkte een instructeur erbij wel eigenlijk.
Ik ben slecht in dat soort situaties om te praten, daardoor kon mijn instructeur die taak overnemen en kon ik rustig rijden.
Met mijn 2e examinator was het zeer gezellig.quote:Op donderdag 26 september 2013 00:59 schreef tralalala het volgende:
[..]
Dit inderdaad, bij mij was er destijds spraken van het invoeren van navigatiesystemen met rijlessen/examen, mijn instructeur heeft toen eigenlijk de hele les daar een discussie over gehad met de examinator en ik kon mijn ding doen.
Met examinator alleen lijken mij die stiltes zo pijnlijk...
Nou is natuurlijk de grote vraag: Waarop ben je dan precies gezakt?quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:04 schreef padlarf het volgende:
Volgens hem kregen anderen met een vergelijkbare rit wel ja te horen.
Zou het niet gewoon een normale terugval geweest kunnen zijn?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:25 schreef Downstar het volgende:
zal het al lichtelijk spanning zijn geweest? hopelijk rij ik morgen niet zo..
ik ben wat dat betreft ook geen zenuwpees.. dus ik vond het maar vreemd dat ik zo slecht ree opeens..
Meer mensen die hier las van hadden voor examens?
zou kunnen, ik moet zo op dus wish me luck !quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zou het niet gewoon een normale terugval geweest kunnen zijn?
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:45 schreef Downstar het volgende:
En geslaagd hoor!
Ging echt heel erg lekker, en examinator vond dat ik heel rustig en veilig reed ondanks ik de moeilijkste route Volgens haar Reed, en zeker ook het tijdstip(8 uur) met veel scholieren op fietsen en gehaaste zakenlui..
Happppyyy
Dit had ik ook, in een weekje heb je hem door; ben alleen nog niet zo snel bij het optrekken.quote:Op zaterdag 28 september 2013 21:04 schreef Perunage het volgende:
Vrijdag al het rijbewijs opgehaald en meteen in de middag de eerste rit gemaakt in de eigen benzine-auto, eerst op het industrie eerst rustig geoefend met koppeling, achteruit inparkeren, hellingproef en bocht achteruit. Daarna nog even de weg opgegaan. De benzine auto reageert heel anders dan de lesauto-diesel op gebruik van de koppeling, maar daar was ik al enigszins op voorbereid. Viel het tegen? Ja, eigenlijk wel.
In het begin durfde ik de auto niet op zijn staart te trappen om lekker snel op te trekken. Dat is nu ik bijna een jaar mijn rijbewijs heb wel anders.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dit had ik ook, in een weekje heb je hem door; ben alleen nog niet zo snel bij het optrekken.
Het is ook een stukje vertrouwen in de auto hebben.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:19 schreef themole het volgende:
[..]
In het begin durfde ik de auto niet op zijn staart te trappen om lekker snel op te trekken. Dat is nu ik bijna een jaar mijn rijbewijs heb wel anders.
En niet te veel bezig zijn met andere dingen dan koppelen en schakelen. En automatisme.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het is ook een stukje vertrouwen in de auto hebben.
Toen ik mijn eerste autootje net gekocht had was dat inderdaad heel leuk, wat nou industrieterrein: meteen van het postkantoor naar huis rijden dwars door het centrum, midden in de middagspitsquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:16 schreef Downstar het volgende:
Ik kan mijne woensdag ophalen, mogelijk dinsdag avond nog..
dus ik ga dinsdag avond even langs nog
Ik denk dat het inderdaad ook wel erg wennen is om van een diesel auto naar een benzine auto te gaan.. bij benzine moet je toch nog wat meer gas bij geven dan dat je bij diesel gewend bent..\
Dus het is inderdaad even verstandig om eerst even op een parkeerplaats/industrie terrein te oefenen
Ik heb dat erge wennen nooit zo ervaren. Voor ik goed en wel de straat uit was voelde ik het gas bijgeven al aan en was het 'gewend'. Probeer je er dus niet al te druk om te maken, het kan erg mee vallenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:16 schreef Downstar het volgende:
Ik kan mijne woensdag ophalen, mogelijk dinsdag avond nog..
dus ik ga dinsdag avond even langs nog
Ik denk dat het inderdaad ook wel erg wennen is om van een diesel auto naar een benzine auto te gaan.. bij benzine moet je toch nog wat meer gas bij geven dan dat je bij diesel gewend bent..\
Dus het is inderdaad even verstandig om eerst even op een parkeerplaats/industrie terrein te oefenen
Op zich heb ik in mijn rijlestijd (klinkt lang geleden, maar mijn laatste les is nog geen 3 dagen terug ) ook wel eens geoefend op de een groot afgelegen parkeerplaats met een benzine auto, was even wennen maar zonder problemen eigenlijk inderdaad weggereden..quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:26 schreef princess-a het volgende:
[..]
Ik heb dat erge wennen nooit zo ervaren. Voor ik goed en wel de straat uit was voelde ik het gas bijgeven al aan en was het 'gewend'. Probeer je er dus niet al te druk om te maken, het kan erg mee vallen
Yep ik ook, ben vrij traag . Komt ook deels door de auto.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:14 schreef Gruisman het volgende:
Ik had er enorm veel moeite mee..De overgang van diesel naar benzine was voor mij behoorlijk, ik was ook zeker geen sterleerling(wel in een keer geslaagd). Het duurde bij mij allemaal wat langer voordat ik het doorhad. Ik rijd nu alleen nog maar in de benzine auto van m'n ouders en dat gaat redelijk.. ik laat hem niet meer afslaan maar het gaat nog niet bepaald soepel met het vanuit stilstand opkomen
Injectiehuis stond te rijk afgesteld? Gaspedaal bleef hangen?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:31 schreef Jiang153 het volgende:
Vandaag me pa de auto naar garage gebracht omdat die veel toeren maakte als die stilstond. Man o man, weet niet wat ze gedaan hebben maar nu is het gaspedaal veel zwaarder geworden en rijd ik weer minder goed
geen idee, ga vrijdag weer terug want dit rijd echt kut.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Injectiehuis stond te rijk afgesteld? Gaspedaal bleef hangen?
Je komt net uit de leswagen, je bent een diesel gewend en hebt totaal geen ervaring. Hoe reëel is momenteel jouw beleving van zwaar/licht? Wees even eerlijk tegen jezelf.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:45 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
geen idee, ga vrijdag weer terug want dit rijd echt kut.
totaal geen ervaring? net uit de leswagen? volgens mij heb je de verkeerdequote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je komt net uit de leswagen, je bent een diesel gewend en hebt totaal geen ervaring. Hoe reëel is momenteel jouw beleving van zwaar/licht? Wees even eerlijk tegen jezelf.
In het bericht wat ik deels citeerde, kom je op mij over alsof je net een maand rijdt ofzo. Dus, snappie?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:59 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
totaal geen ervaring? net uit de leswagen? volgens mij heb je de verkeerde
dat is dus niet zoquote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
In het bericht wat ik deels citeerde, kom je op mij over alsof je net een maand rijdt ofzo. Dus, snappie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 03:04 schreef Messina het volgende:
Vandaag (donderdag dus ) mijn eerste rijles. Ik ben dertig en het moet er maar eens van komen.Dat je niet kon slapen? het komt allemaal wel goed, ik was zelf ook heel zenuwachtig maar het ging best lekker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slapen kan ik sowieso niet, maar stress draagt ook niet echt bij inderdaadquote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:55 schreef portie het volgende:
[..]
Dat je niet kon slapen? het komt allemaal wel goed, ik was zelf ook heel zenuwachtig maar het ging best lekker.
Hou ons op de hoogte!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:02 schreef Messina het volgende:
[..]
Slapen kan ik sowieso niet, maar stress draagt ook niet echt bij inderdaad
Nou ja, we zien het wel straks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Get stoned
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:48 schreef Hinder het volgende:
Graag gedaan .Thanks!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
Hoe ging het?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:15 schreef Messina het volgende:
Gefeliciteerd!
I survived!
Ben nog even bang voor auto's!
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:58 schreef portie het volgende:
en Messina viel het mee of ben je blij dat je het gedaan hebt?
Het ging niet zo dramatisch als ik gedacht had. Ze verwachten dat ik 35 lessen nodig ga hebben (en dit was na mijn "ik heb liever een paar lessen teveel dan een paar te weinig" verhaal).quote:
Geweldige tijd om examen te moeten rijdenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:32 schreef Unmountable het volgende:
Nou die van mij is ook aangevraagd! 27 november, 10:45 Lekker rustig denk ik?
mijn rijbewijs is nog van 2004quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:29 schreef Ferdo het volgende:
Een pasje, net als iedereen die in of na 2007 geslaagd is of zijn/haar rijbewijs toen heeft verlengd.
Precies het zelfde hier. gelukkig ben ik niet de enige..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:14 schreef Gruisman het volgende:
Ik had er enorm veel moeite mee..De overgang van diesel naar benzine was voor mij behoorlijk, ik was ook zeker geen sterleerling(wel in een keer geslaagd). Het duurde bij mij allemaal wat langer voordat ik het doorhad. Ik rijd nu alleen nog maar in de benzine auto van m'n ouders en dat gaat redelijk.. ik laat hem niet meer afslaan maar het gaat nog niet bepaald soepel met het vanuit stilstand opkomen
Wisselwerking koppeling/gaspedaalquote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:11 schreef OudeBok het volgende:
Iemand nog tips voor het wegrijden bij het stoplicht? Dat is het enige moment waarop hij bij mij nog afslaat . Heb nog iets van 6 lessen van 2 uur tegoed.
I get that, kom er alleen nog niet uit hoe je dat nu optimaal laat verlopen .quote:
Het is eigenlijk heel simpel, net iets meer gas geven dan je nu doet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:29 schreef OudeBok het volgende:
[..]
I get that, kom er alleen nog niet uit hoe je dat nu optimaal laat verlopen .
Zet hem op de handrem, heel erg rustig de koppeling laten opkomen totdat je voelt dat de auto 'weg wilt rijden'. Als je de handrem er dan af haalt, rijdt hij heel rustig weg. Kwestie van gas erbij en je bent weg.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:29 schreef OudeBok het volgende:
[..]
I get that, kom er alleen nog niet uit hoe je dat nu optimaal laat verlopen .
Ik probeerde altijd koppeling vast te houden op aangrijpingspunt en dan een scheutje gas. Vervolgens de koppeling langzaam omhoog laten komen. Kan het niet echt uitleggen het is een gevoel.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:29 schreef OudeBok het volgende:
[..]
I get that, kom er alleen nog niet uit hoe je dat nu optimaal laat verlopen .
Bij een stoplicht wel en vanaf een parkeerplaats bijvoorbeeld niet? Dat laat je je (onbewust) denk ik opjagen door de auto's achter je. Neem gewoon de tijd om de wisselwerking tussen koppeling en gas onder controle te hebben. Je hoeft niet in een straal van 3 meter achter je voorganger aan te rijden en die auto achter je wacht maar even. Staat niet voor niets een grote L op het dak!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:11 schreef OudeBok het volgende:
Iemand nog tips voor het wegrijden bij het stoplicht? Dat is het enige moment waarop hij bij mij nog afslaat . Heb nog iets van 6 lessen van 2 uur tegoed.
Als je een gemiddelde leerling hebt ligt het inderdaad ongeveer op 30-40 lessen. Ken er ook genoeg die dat ook hebben gehad. Je hebt natuurlijk ook altijd snelle leerlingen, daar val jij dan ook wel onder, die hebben alles gewoon sneller door! Zelf heb ik er ook slechts 22 gehad. Maar ga er niet door naast je schoenen lopen, is niet goed voor je zelfvertrouwenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:26 schreef wihehin het volgende:
Net eerste rijles gehad, ging goed! Hij denkt dat ik zo'n 25 lessen nodig heb. Het gemiddelde is 40 zegt hij, klopt dit?
Thanks! Het ging meer dat hij zei dat het gemiddelde 40 lessen was. Vroeg me af of dat een verkooppraatje was of echt waar.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:02 schreef DDriver het volgende:
[..]
Als je een gemiddelde leerling hebt ligt het inderdaad ongeveer op 30-40 lessen. Ken er ook genoeg die dat ook hebben gehad. Je hebt natuurlijk ook altijd snelle leerlingen, daar val jij dan ook wel onder, die hebben alles gewoon sneller door! Zelf heb ik er ook slechts 22 gehad. Maar ga er niet door naast je schoenen lopen, is niet goed voor je zelfvertrouwen
Dat is wel echt waar,volgens mij is het gemiddelde tegenwoordig nog iets hoger, echter, bij vrijwel iedereen die ik gesproken heb zeggen ze "ik denk dat je 25 a 30 lessen nodig hebt" na de eerste les, en uiteindelijk hadden veel van die mensen er toch vaak wel meer dan 30 nodig. Dus heb altijd een beetje het idee dat ze eerst maar gewoon een laag aantal lessen noemenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:10 schreef wihehin het volgende:
[..]
Thanks! Het ging meer dat hij zei dat het gemiddelde 40 lessen was. Vroeg me af of dat een verkooppraatje was of echt waar.
De baas zijn over de auto. Klinkt vreemd, maar het maakt verschil tussen rijden of gereden worden, ook al zit je in beide gevallen achter het stuur.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:11 schreef OudeBok het volgende:
Iemand nog tips voor het wegrijden bij het stoplicht? Dat is het enige moment waarop hij bij mij nog afslaat . Heb nog iets van 6 lessen van 2 uur tegoed.
Nee dat klopt inderdaad wel redelijk. Ik hoor tegenwoordig vaak dat rijscholen 'pakketten' met lessen verkopen. Dan zou het ook wel een mooi verkooppraatje zijn natuurlijk om de leerling slechter in te schatten dan dat die is.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:10 schreef wihehin het volgende:
[..]
Thanks! Het ging meer dat hij zei dat het gemiddelde 40 lessen was. Vroeg me af of dat een verkooppraatje was of echt waar.
Volgens mij verschilt dat nogal per plaats, ik moest 44 euro per uur betalenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:35 schreef DDriver het volgende:
[..]
Nee dat klopt inderdaad wel redelijk. Ik hoor tegenwoordig vaak dat rijscholen 'pakketten' met lessen verkopen. Dan zou het ook wel een mooi verkooppraatje zijn natuurlijk om de leerling slechter in te schatten dan dat die is.
Zelf heb ik altijd gewoon per les betaald, kon je nooit afgezet worden en afrijden wanneer je er klaar voor was.
Wat betaal je eigenlijk tegenwoordig per 60 minuten les?
Wanneer de hond (op de achterbank) bij de kont(van de andere auto) is insturen..quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:45 schreef Jiang153 het volgende:
Wauw...heb echt moeite met fileparkeren . Weer ééntje geraakt hoor
Zo heb ik het wel geleerd ja, maar in de praktijk doe ik het constant verkeerdquote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:36 schreef Downstar het volgende:
[..]
Wanneer de hond (op de achterbank) bij de kont(van de andere auto) is insturen..
en je zelf of spiegel van je auto bij de kont weer terug, en het gaat geheid goed !
Eerste keer vreselijk om moeten lachen, maar t hielp me wel..
De theorie is altijd makkelijker dan de praktijkquote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:15 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Zo heb ik het wel geleerd ja, maar in de praktijk doe ik het constant verkeerd
Zonder pakket zou het ¤43 zijn, met is het ¤38 ongeveer.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:35 schreef DDriver het volgende:
[..]
Nee dat klopt inderdaad wel redelijk. Ik hoor tegenwoordig vaak dat rijscholen 'pakketten' met lessen verkopen. Dan zou het ook wel een mooi verkooppraatje zijn natuurlijk om de leerling slechter in te schatten dan dat die is.
Zelf heb ik altijd gewoon per les betaald, kon je nooit afgezet worden en afrijden wanneer je er klaar voor was.
Wat betaal je eigenlijk tegenwoordig per 60 minuten les?
Daar gaan we in ieder geval vanuit.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:44 schreef wihehin het volgende:
Rijbewijs is duur, maar het hoeft maar één keer gelukkig.
Mijn pakket is 30 uur. Ik betaal ongeveer ¤25,- per uur. 1000 euro voor 30 lesuren + examen t.w.v. ¤250,-quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:35 schreef DDriver het volgende:
[..]
Nee dat klopt inderdaad wel redelijk. Ik hoor tegenwoordig vaak dat rijscholen 'pakketten' met lessen verkopen. Dan zou het ook wel een mooi verkooppraatje zijn natuurlijk om de leerling slechter in te schatten dan dat die is.
Zelf heb ik altijd gewoon per les betaald, kon je nooit afgezet worden en afrijden wanneer je er klaar voor was.
Wat betaal je eigenlijk tegenwoordig per 60 minuten les?
Ik kreeg dat als:quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:36 schreef Downstar het volgende:
[..]
Wanneer de hond (op de achterbank) bij de kont(van de andere auto) is insturen..
en je zelf of spiegel van je auto bij de kont weer terug, en het gaat geheid goed !
Eerste keer vreselijk om moeten lachen, maar t hielp me wel..
Wat is precies het nut van een TTT dan?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:33 schreef sirdanilot het volgende:
^... én gehaald !
Ik had mazzel (of kon het plots heel goed) bij het fileparkeren, dat ging in één keer goed terwijl ik er normaal niet heel goed in ben !
Voor de rest helaas nog niet helemaal goed: kijktechniek onvoldoende, en ik reed te langzaam door de bebouwde kom. Maar goed, da's ook het doel van zo'n TTT, als je het in één keer allemaal goed doet had je net zo goed examen kunnen doen.
Ik denk, voor mensen die er het geld voor over hebben, een vrij objectieve weerspiegeling krijgen van de eigen rijvaardigheid alsmede het behalen van vrijstellingen voor opdrachten tijdens je praktijkexamen. Het idee geen opdrachten te krijgen, kan erg stressverminderend werken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:52 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Wat is precies het nut van een TTT dan?
Nou nee, de psycholoog kost eerder 200 euro. De rijtest vanuit het CBR is gratis, afgezien van de kosten van je rijschool.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:35 schreef sirdanilot het volgende:
^ Medische rijtest? Eerst bespreken met je rijschool natuurlijk, maar het zal erop neer komen dat je naar het ziekenhuis moet, ergens in de 70 euro dokken en dat de arts effe een lijstje invult. Vervelend, maar het is niet anders. Wees er snel mee want er zijn lange wachtlijsten...
Klopt. Tijdens mijn examen hoef ik straks dus niet meer die vervelende bijndere verrichtingen te doen, dat vermindert de stress aanzienlijk. Toen hij me vertelde dat ik moest fileparkeren kneep ik hem namelijk toch wel even, dat is bij mij namelijk een soort russische roulette... gelukkig ging het toen goed, maar voor hetzelfde geld doe ik het de volgende keer weer fout. Al geldt deze vrijstelling helaas alleen voor het eerste examen, dus ik hoop dat ik niet zak.quote:Ik denk, voor mensen die er het geld voor over hebben, een vrij objectieve weerspiegeling krijgen van de eigen rijvaardigheid alsmede het behalen van vrijstellingen voor opdrachten tijdens je praktijkexamen. Het idee geen opdrachten te krijgen, kan erg stressverminderend werken.
Hier heb ik het vandaag ook over gehad ja.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:24 schreef Perunage het volgende:
Naar mijn weten mogen examinatoren niet eens eisen dat je gaat fileparkeren. Ze moeten een 'open' opdracht geven waar je zelf invulling aan mag geven, zoals: parkeer in deze straat maar even. Je moet dan zelf besluiten door ofwel haaks, danwel in een schuin vak en anders in een fileparkeervak te parkeren. Voor zover ik weet mogen ze ook niet zeggen dat je in '3 keer moet steken', maar moeten ze de opdracht open houden door te melden dat je moet keren in de straat. De invulling is daar ook aan jou.
Ik kreeg toch echt "parkeer maar even tussen die auto's daar". Ja ik had een poging tot vooruit erin rijden kunnen doen, maar daar was het gat te klein voor.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:24 schreef Perunage het volgende:
Naar mijn weten mogen examinatoren niet eens eisen dat je gaat fileparkeren. Ze moeten een 'open' opdracht geven waar je zelf invulling aan mag geven, zoals: parkeer in deze straat maar even. Je moet dan zelf besluiten door ofwel haaks, danwel in een schuin vak en anders in een fileparkeervak te parkeren. Voor zover ik weet mogen ze ook niet zeggen dat je in '3 keer moet steken', maar moeten ze de opdracht open houden door te melden dat je moet keren in de straat. De invulling is daar ook aan jou.
Mijn instructeur zei dat je in die situatie wel moet fileparkeren, anders werd het niet goed gerekend ofzoiets.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:45 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik kreeg toch echt "parkeer maar even tussen die auto's daar". Ja ik had een poging tot vooruit erin rijden kunnen doen, maar daar was het gat te klein voor.
Lijkt me sowieso een wassen neus, aangezien je in de meeste straten maar 1 stijl van parkeren hebt. Dus "parkeer in deze straat" zal meestal maar 1 mogelijkheid betekenen. Enige mazzel die je kan hebben is dat er bijvoorbeeld twee plaatsen naast elkaar vrij zijn.
Volgens mij is dit juist. Ik moest op de Hurk in Veldhoven een parkeeropdracht tijdens mijn TTT doen. Ik kon absoluut niet fileparkeren, en met 120 vrije plekken links (gewoon vooruit insteken) besloot ik aan de rechterkant te fileparkeren. Ik kreeg m'n vrijstelling. Sindsdien is fileparkeren ook echt geen Angstgegner meer.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:24 schreef Perunage het volgende:
Naar mijn weten mogen examinatoren niet eens eisen dat je gaat fileparkeren. Ze moeten een 'open' opdracht geven waar je zelf invulling aan mag geven, zoals: parkeer in deze straat maar even. Je moet dan zelf besluiten door ofwel haaks, danwel in een schuin vak en anders in een fileparkeervak te parkeren. Voor zover ik weet mogen ze ook niet zeggen dat je in '3 keer moet steken', maar moeten ze de opdracht open houden door te melden dat je moet keren in de straat. De invulling is daar ook aan jou.
Veel succes!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:26 schreef Louboutin het volgende:
Nog 2 rijlessen en dan moet ik afrijden..
Ze mogen één opdracht geven 'door middel van achteruit rijden'. Ik moest in een straat parkeren met een rij autos door middel van achteruit parkeren, en er was weinig plek, dus dan is fileparkeren de aangewezen methode.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:24 schreef Perunage het volgende:
en. Voor zover ik weet mogen ze ook niet zeggen dat je in '3 keer moet steken', maar moeten ze de opdracht open houden door te melden dat je moet keren in de straat. De invulling is daar ook aan jou.
Succes!quote:Op zondag 3 november 2013 19:53 schreef zuidplijn het volgende:
Morgen ochtend rijexamen de zenuwen beginnen nu best wel toe te slaan..
Rijschool Gataar is wel goede.quote:Op zondag 3 november 2013 21:07 schreef d4v1d het volgende:
Kent iemand hier toevallig goede rijscholen rond Utrecht? Ik wil 'm ook gaan halen.
Gas op die lolly man. Succes!quote:Op zondag 3 november 2013 19:53 schreef zuidplijn het volgende:
Morgen ochtend rijexamen de zenuwen beginnen nu best wel toe te slaan..
Dan moeten ze de opdracht maar op een andere plek doen, de meeste bestuurders gaan in de praktijk echt niet steken als ze 20 meter verderop gewoon in een keer kunnen keren.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:33 schreef tralalala het volgende:
Tijdens mijn ttt moest ik keren, dus ik gewoon leuk 20 meter verder gereden waar de weg zo breed was dat je in één keer kon keren. Toen werd mij toch vriendelijk verzocht om te keren dmv drie steken.
Als je de uitslag van de ttt meeneemt, kan de examinator zien wat je verbeterpunten waren en dus zien of je vooruitgang hebt geboekt. Zou mijn theorie in ieder geval zijn. Zou niet weten waarom je hem niet mee zou nemen. Kan me zelf niet meer herinneren of ze ernaar vroegen tijdens het examen.quote:Op donderdag 7 november 2013 23:34 schreef JaJammerJan het volgende:
Gegroet mensen, ik ga binnenkort afrijden en was op internet aan het zoeken naar praktijkexamen ervaringen en kwam daarbij in dit topic terecht. Tijd om maar eens wat te gaan posten dus.
Ik ben ongeveer 4 maanden geleden begonnen met lessen en heb er nu 29 uur opzitten. Rijden gaat wel goed, als ik me concentreer. Af en toe valt die concentratie even weg en dan kom ik wel eens in zeer vreemde, maar niet persé gevaarlijke situaties terecht. Mijn praktijkexamen is volgende week donderdag en als ik me goed concentreer dan denk ik dat ik het wel zou kunnen halen.
Een maand geleden ongeveer heb ik mijn Tussen Tijdse Toets gedaan waarvoor ik geen vrijstellingen heb gekregen. Ik was nogal nerveus en reed daardoor te snel bij de stopopdracht en ook bij het inparkeren ging het niet helemaal goed. Voor de rest van dat examinator dat ik wel al op examenniveau reed en dat ik alleen nog mijn gevaarherkenning wat op moest schroeven (dit is vooral het probleem bij concentratiegebrek).
Maar goed, mijn rij-instructeur zei dus dat ik die brief met het resultaat van de TTT beter gewoon mee kan nemen naar het praktijkexamen toe om het daar te laten zien. Dat zou een positief effect hebben, ook al heb ik geen vrijstellingen voor de TTT. Op die brief staan echter alleen maar negatieve zaken, hoe kan dit leiden tot een positief effect
Heeft iemand trouwens nog tips om de concentratie erbij te houden voor het ver vooruit blijven kijken? Ik merk dat ik mezelf echt moet pushen tijdens het autorijden om ver vooruit te kijken, als ik dat niet doe dan kom ik vanzelf een beetje in een sleur waarbij ik niet veel voor de auto ga kijken. Zodra mijn focus even weg is, door een klein foutje of een afleiding, dan kom ik meteen weer in die sleur. En dan krijg je situaties van, is dit nou een 30 of 50 weg? Zit ik nu op een voorrangsweg? Of dat ik pas 10meter voor een straat waar je niet in mag rijden erachter kom dat ik dus ergens anders heen moet.
Alvast bedankt
Succes. Komt allemaal goed.quote:Op maandag 11 november 2013 15:25 schreef Louboutin het volgende:
Morgenvroeg afrijden, ik ben zo zenuwachtig
quote:
Beide bedankt En veel succes gewenst aan Louboutinquote:
Alsof jij kan falenquote:Op maandag 11 november 2013 15:25 schreef Louboutin het volgende:
Morgenvroeg afrijden, ik ben zo zenuwachtig
Succes, louboutintjequote:Op maandag 11 november 2013 15:25 schreef Louboutin het volgende:
Morgenvroeg afrijden, ik ben zo zenuwachtig
ik was ook ziek de dsg voor mijn examen.quote:Op maandag 11 november 2013 18:40 schreef Louboutin het volgende:
Bedankt allemaal!
Ik ga nu ziek naar huis dus ik hoop dat het morgen beter is.
Gefeliciteerd!quote:
En toch wordt je aangeleerd om redelijk overdreven te kijken, dus onbewust doe je dat nog een beetje extra overdreven tijdens je examen .quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:31 schreef vannelle het volgende:
Als je spiegels goed afgesteld staan hoef je helemaal niet ver over je schouder te kijken, gewoon zijwaarts kijken is dan voldoende.
Bovendien bestaat bij "te ver" kijken het gevaar dat je onbedoeld een stuurbeweging maakt.
En, wat vond je ervan? Moe nu zeker?quote:Op woensdag 13 november 2013 15:08 schreef Ayca het volgende:
Vorige week een proefles gehad en vanochtend mijn eerste echte les. Ik vind het leuk.
God, wat vervelend... Had je ook het idee dat die man het met opzet deed?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:00 schreef sirdanilot het volgende:
Pff, vandaag een enorme aso tegengekomen tijdens de rijles. Ik wilde een enkelbaans autoweg op rijden (met een korte invoegstrook), echter meneer liet me er op geen enkele wijze tussen. Mijn plan was om effe te gassen en er voorlangs te gaan, maar meneer gaste alleen maar mee. De instructeur drukte toen maar op de toeter en via de vluchtstrook kwamen we alsnog op de weg terecht. Hij zei dat ik beter gas had kunnen minderen, maar ja, zó hard reed die man nu ook weer niet dus dan zat ik alsnog aan het einde van de vluchtstrook denk ik.
Verder was het de eerste keer in het donker rijden, toch erg lastig, zeker in het centrum met fietsers zonder licht en voetgangers.
kijk dat zijn goede berichten , Gefeliciteerd !quote:
Dankje!quote:Op woensdag 13 november 2013 23:18 schreef Downstar het volgende:
[..]
kijk dat zijn goede berichten , Gefeliciteerd !
je zelf al getrakteerd op een paar louboutins ?
Een stel louboutins zijn qua aanschaf en gebruik toch een stukje goedkoper dan een autoquote:Op woensdag 13 november 2013 23:24 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Dankje!
Haha nee, zo rijk ben ik helaas niet
Ik heb al wel bij een paar auto's gekeken
Ik krijg de indruk dat sommigen zich heel raar gaan gedragen bij het zien van een lesauto. Netjes rijden, of gewoon hufterig gedrag gaan vertonen. Misschien zelfs 'lesauto'tje pesten'. Alsof men wil laten zien hoe het verkeer in de grotemensenwereld werkt. Die zullen vast geboren zijn met het stuur in de handen.quote:Op woensdag 13 november 2013 23:00 schreef sirdanilot het volgende:
Pff, vandaag een enorme aso tegengekomen tijdens de rijles. Ik wilde een enkelbaans autoweg op rijden (met een korte invoegstrook), echter meneer liet me er op geen enkele wijze tussen. Mijn plan was om effe te gassen en er voorlangs te gaan, maar meneer gaste alleen maar mee. De instructeur drukte toen maar op de toeter en via de vluchtstrook kwamen we alsnog op de weg terecht. Hij zei dat ik beter gas had kunnen minderen, maar ja, zó hard reed die man nu ook weer niet dus dan zat ik alsnog aan het einde van de vluchtstrook denk ik.
Verder was het de eerste keer in het donker rijden, toch erg lastig, zeker in het centrum met fietsers zonder licht en voetgangers.
Misschien wel maar ik heb liever een autoquote:Op woensdag 13 november 2013 23:26 schreef Downstar het volgende:
[..]
Een stel louboutins zijn qua aanschaf en gebruik toch een stukje goedkoper dan een auto
Toch xD? haha
welk model ?
Helaas zijn er meer van die aso's in het verkeer... Laastst wou ik met de lesauto invoegen op de snelweg. Er hing een auto op de linkerbaan in de dode hoek. Niets aan de hand zou je zeggen want daar heb ik niets mee te maken.. Maar terwijl ik invoegde gaf hij ineens gas en schoot zo voor mij langs de afrit op. Scheelde misschien een paar cm of we hadden met 120 km/u tegen elkaar gezetten...quote:Op woensdag 13 november 2013 23:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat sommigen zich heel raar gaan gedragen bij het zien van een lesauto. Netjes rijden, of gewoon hufterig gedrag gaan vertonen. Misschien zelfs 'lesauto'tje pesten'. Alsof men wil laten zien hoe het verkeer in de grotemensenwereld werkt. Die zullen vast geboren zijn met het stuur in de handen.
Ik vraag me altijd af of zoiets opzet is of pure incompetentie. En daarna vraag ik ma af wat ik erger zou vinden. Nog geen antwoordquote:Op donderdag 14 november 2013 08:59 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Helaas zijn er meer van die aso's in het verkeer... Laastst wou ik met de lesauto invoegen op de snelweg. Er hing een auto op de linkerbaan in de dode hoek. Niets aan de hand zou je zeggen want daar heb ik niets mee te maken.. Maar terwijl ik invoegde gaf hij ineens gas en schoot zo voor mij langs de afrit op. Scheelde misschien een paar cm of we hadden met 120 km/u tegen elkaar gezetten...
ah leuk klein autootjequote:Op donderdag 14 november 2013 00:48 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Misschien wel maar ik heb liever een auto
Een corsa.
Ja! En ondertussen spaar ik door voor een Miniquote:Op donderdag 14 november 2013 12:54 schreef Downstar het volgende:
[..]
ah leuk klein autootje
Momenteel rij ikin een Suzuki alto
Moet je eens voor de gein (heel iets anders,dat wel) in een van die bussen van de jaren 70 of trams hebben gezeten. De herrie die je dan hoorde was i.v.g. met nu niet om aan te horen.quote:Op donderdag 14 november 2013 13:03 schreef sirdanilot het volgende:
Wij hadden vroeger een suzuki alto met VIER versnellingen.
Harder dan 140 kon hij niet. En een lawaai dat hij maakte !
Succes alvast! Hoeveel lessen heb je gehad?quote:Op donderdag 14 november 2013 15:04 schreef OudeBok het volgende:
Ik heb mijn data!
5/12/13 : Tussentijdse toets.
16/12/13: Afrijden.
Heb er tot nu toe 22,5 uur op zitten. Op de dag van m'n TTT zo'n 34.quote:Op donderdag 14 november 2013 15:34 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Succes alvast! Hoeveel lessen heb je gehad?
Gefeliciteerd! Ik had hem 2 dagen later al binnen trouwensquote:Op vrijdag 15 november 2013 11:27 schreef portie het volgende:
Woohoo geslaagd in 1 keer. Heb wel wat geluk gehad want niet alles ging even goed, maar wel veilig gereden. Vanmiddag nog even kijken of ik t rijbewijs aan kan vragen maar het gemeentehuis gaat om 3 uur dicht.
De dagen dat je moet wachten op je rijbewijs.. pffquote:Op vrijdag 15 november 2013 12:00 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ik had hem 2 dagen later al binnen trouwens
quote:Op donderdag 14 november 2013 13:03 schreef sirdanilot het volgende:
Wij hadden vroeger een suzuki alto met VIER versnellingen.
Harder dan 140 kon hij niet. En een lawaai dat hij maakte !
Vond je dat het extra bedrag waard dan?quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:46 schreef QuatroForma het volgende:
De mijne 3 weken terug gehaald op de dinsdag. Gelijk dezelfde dag geweest en om 12uur mijn Rijbewijs aangevraagd met spoed.
Ik kon hem de volgende dag al ophalen.
Nu tour ik elke avond omdat autorijden prachtig is.
Ik wilde het eerst ook met spoed doen, maar ben erg blij dat ik het toch niet heb gedaan.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:46 schreef QuatroForma het volgende:
De mijne 3 weken terug gehaald op de dinsdag. Gelijk dezelfde dag geweest en om 12uur mijn Rijbewijs aangevraagd met spoed.
Ik kon hem de volgende dag al ophalen.
Nu tour ik elke avond omdat autorijden prachtig is.
Dit klinkt echt heel discutabel.quote:Op zondag 17 november 2013 20:10 schreef TR0LLFAG het volgende:
Heb theorie al gehaald, dankzij een Turk ergens in Den Haag. 100 euro en je bent gegarandeerd in 1 dag geslaagd!!! Als je geïnterreseerd bent DM maar voor nmmr
Het is echt waar hoor.quote:Op zondag 17 november 2013 20:15 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Dit klinkt echt heel discutabel.
Hoe is dat gegarandeerd dan? Neem aan dat je wel zelf zo'n test moet invullen of weet je de antwoorden al?quote:Op zondag 17 november 2013 20:10 schreef TR0LLFAG het volgende:
Heb theorie al gehaald, dankzij een Turk ergens in Den Haag. 100 euro en je bent gegarandeerd in 1 dag geslaagd!!! Als je geïnterreseerd bent DM maar voor nmmr
Doe nu rijlessen nemen, instructeur heeft nog geen 1 keer hoeven in te grijpen. Hoop binnenkort mijn rijbewijs te hebben zodat ik met mijn scooter naar school kan, ben die kut fiets helemaal zat.
Je mag toch wel een scooter rijden als je je rijbewijs B hebt en je 17 jaar oud bent?
Je hoeft niks te weten enzo, maar hij stampt gewoon alles in je harses totdat je er van moet overgeven. Gratis drinken en eten wel.quote:Op zondag 17 november 2013 20:39 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hoe is dat gegarandeerd dan? Neem aan dat je wel zelf zo'n test moet invullen of weet je de antwoorden al?
Ja toch ik heb deze account zo lang geleden alleen voor dit moment gemaakt.quote:Op zondag 17 november 2013 20:40 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Je usernaam brengt veel geloofswaardigheid mee.
jonge gewoon niet stoer doen omattiequote:Op zondag 17 november 2013 20:44 schreef portie het volgende:
Of je leert zelf even 2 avonden. Bespaar je nog 100 euro ook.
Omdat je wordt getraind met echte examenvragen ja.quote:Op zondag 17 november 2013 20:48 schreef TR0LLFAG het volgende:
[..]
jonge gewoon niet stoer doen omattie
had 0 foute gwn tog
Op een paar dagen na 2 jaar hier Auto moet over twee weken voor de 2e keer naar de apk.quote:Op zondag 17 november 2013 21:46 schreef tuut-chips het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs nu al anderhalf jaar, ik vraag me eigenlijk af wat ik hier nog doe
Voor dat geld kan je 3 keer examen doen, dat moet toch wel genoeg zijn om het te halen zonder Turk in den Haagquote:Op zondag 17 november 2013 20:10 schreef TR0LLFAG het volgende:
Heb theorie al gehaald, dankzij een Turk ergens in Den Haag. 100 euro en je bent gegarandeerd in 1 dag geslaagd!!! Als je geïnterreseerd bent DM maar voor nmmr
Je theorie hebben en vragen of je een bromfiets mag besturen met een AM-B-rijbewijs…quote:Op zondag 17 november 2013 20:10 schreef TR0LLFAG het volgende:
Heb theorie al gehaald, dankzij een Turk ergens in Den Haag. 100 euro en je bent gegarandeerd in 1 dag geslaagd!!! Als je geïnterreseerd bent DM maar voor nmmr
Doe nu rijlessen nemen, instructeur heeft nog geen 1 keer hoeven in te grijpen. Hoop binnenkort mijn rijbewijs te hebben zodat ik met mijn scooter naar school kan, ben die kut fiets helemaal zat.
Je mag toch wel een scooter rijden als je je rijbewijs B hebt en je 17 jaar oud bent?
Hier +11 jaar een rijbewijs en bijna een volle roze kaart en ik hang hier ook nog steeds rond. Kwestie van interesse, denk ik.quote:Op zondag 17 november 2013 21:46 schreef tuut-chips het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs nu al anderhalf jaar, ik vraag me eigenlijk af wat ik hier nog doe
Daarom had die ook een turk nodig voor zijn theorie.quote:Op zondag 17 november 2013 22:41 schreef Ridocar het volgende:
Je theorie hebben en vragen of je een bromfiets mag besturen met een AM-B-rijbewijs…
Die heeft net een DM gestuurd om achter het nummer van die Turk in Den Haag te komen.quote:Op maandag 18 november 2013 01:00 schreef delano.888 het volgende:
Hoe staat het met Braddie eigenlijk?
Maar je had nu toch een cursus gedaan? En lijkt me niet bepaald slim dat je nu al maanden geen lessen meer hebt. Waarom doe je je volgende theorie trouwens pas in januari?quote:Op maandag 18 november 2013 08:29 schreef Braddie het volgende:
No worries.
Heb sinds Juli niet meer gelest i.v.m theorie... Het is nu November, heb nogsteeds m`n theorie niet (vorige week gezakt op 2 foutjes... En de fouten waar ik op gezakt was had ik in eerste instantie goed, maar ik corrigeerde...) In Januari weer theorie doen... En in december (waarschijnlijk) weer wat lesjes oppakken.
Dat is www.altijdgeslaagd.nlquote:Op maandag 18 november 2013 08:24 schreef padlarf het volgende:
[..]
Die heeft net een DM gestuurd om achter het nummer van die Turk in Den Haag te komen.
Hoeveelste theorie wordt het?quote:Op maandag 18 november 2013 08:54 schreef Braddie het volgende:
2e x een cursus....
Het is ook niet slim, maar anders ben ik zo door m`n uren heen en betaal ik weer extra terwijl ik niks opschiet...
Er is pas weer plek bij die cursus in Januari.. vandaar..
Naja, ook in December. Maar dat is het weekend van mijn verjaardag, dus dat lijkt me niet verstandig..
6quote:
Gast 6 . Misschien ben je goedkoper uit als je zo'n Turk betaaldquote:Op maandag 18 november 2013 09:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
6
Zo kut..... Maarja, doe je niks aan, ben nou eenmaal niet zo`n held qua leren en dingen vasthouden...
Nee, tuurlijk is het kut dat ik nu voor de 6e keer op moet, en natuurlijk had ik hem al lang en breed willen hebben, maar het is nou eenmaal niet anders.quote:Op maandag 18 november 2013 10:04 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Gast 6 . Misschien ben je goedkoper uit als je zo'n Turk betaald
Dat was het inderdaad geweest als hij dat direct had gedaan. Maar nu niet meer (aannemend dat hij niet NOG 5 pogingen nodig heeft).quote:Op maandag 18 november 2013 10:04 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Gast 6 . Misschien ben je goedkoper uit als je zo'n Turk betaald
Met zo'n houding vrees ik dat het misschien nog mogelijk is dat het nog een paar keer wordtquote:Op maandag 18 november 2013 10:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat was het inderdaad geweest als hij dat direct had gedaan. Maar nu niet meer (aannemend dat hij niet NOG 5 pogingen nodig heeft).
"Onze unieke lesmethode gericht is op het examen, dus alléén dat wat je bij het examen krijgt dat leer je bij ons.;"quote:Op maandag 18 november 2013 09:07 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is www.altijdgeslaagd.nl
Ontzettende fraude en je leert er niks van want je krijgt gewoon de antwoorden van die dag, maar je haalt hem wel (voor 180 euro).
Er komen alleen wel wat "bijzondere" mensen op af.
https://www.facebook.com/(...)18957&type=2&theater
Kijk dat filmpje van powned, hij betaald iemand van het CBR om het door te spelen blijkbaar.quote:Op maandag 18 november 2013 13:35 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
"Onze unieke lesmethode gericht is op het examen, dus alléén dat wat je bij het examen krijgt dat leer je bij ons.;"
Lekker zinnig.
Hoe kan het dat ze de antwoorden van die dag al weten?
En HOE kan het dat dit mag?
En wat een figuren
Jezus wat een hoop josti's bij elkaar .quote:Op maandag 18 november 2013 13:42 schreef portie het volgende:
Powned heeft er ook een item over gemaakt, maar schijnbaar kijkt men hier gewoon van weg.
Waarom gebeurt hier niks aanquote:Op maandag 18 november 2013 13:42 schreef portie het volgende:
Powned heeft er ook een item over gemaakt, maar schijnbaar kijkt men hier gewoon van weg.
Rijscholen zijn altijd afhankelijk van wie er bij ze afrijdt. Een hoog percentage kan te maken hebben met een goede instructeur, maar 90+% zal waarschijnlijk een hoog aantal lessen inhouden. Dus dan ben je ondanks de lage lesprijs alsnog wel duur uit.quote:Op maandag 18 november 2013 14:52 schreef UltraR het volgende:
Ik zit te kijken naar rijscholen in Utrecht.
Deze lijkt haast te mooi om waar te zijn:
http://www.autorijschoolbryan.nl/
Met tot 100 eerste examens per jaar, een slagingspercentage van 91-95% (en hetzelfde voor herexamens) en zeer scherp geprijsd met 40 euro per uur.
Maar die info komt gewoon van de CBR-site dus zou moeten kloppen lijkt me.
http://www.rijschoolgegev(...)plaats=58&automaat=0
Mijn vraag hier is of er uberhaupt een mogelijkheid bestaat dat dit inderdaad te mooi om waar te zijn is? Ik lees bijvoorbeeld dingen over extreem veel lessen voordat je bij rijscholen met dergelijke slaagpercentages mag afrijden (niet specifiek over deze). Of dat slechte leerlingen weggepest worden, dat zie je immers niet in de percentages terug?
Of zijn ze wellicht gewoon briljant?
Jep.quote:Op maandag 18 november 2013 23:12 schreef exelletor het volgende:
Even een dom vraagje:
Moet je de net afgestapte fietsers voorrang op de zebrapad verlenen? Dus fietsers die naar het zebrapad fietsen en dan afstappen om over te steken. Kwam vandaag in opspraak met een wat oudere man die meende voorrang te hebben(en die ook nam, terwijl ik met 60km/uur aan kwam rijden), maar ik heb me twijfels over... Na korte discussie en me excuses aangeboden te hebben maar vertrokken, maar ben gewoon benieuwd wat het nou is. Normaal gesproken laat ik de (afgestapte) fietsers wel altijd voor(word toch wel blij van een opgestoken hand), maar vandaag was ik de enige auto op die weg, het regende niet en ik had eigenlijk ook een beetje haast. Als die gewoon gelijk had, ga ik het voortaan wel doen.
Dat tweede is wel logisch - haaientanden zeggen alleen dat je aan alle bestuurders voorrang moet verlenen en zeggen niks over groen/rood licht. Het is wel zo dat je de fietser niet verwacht op het moment dat hij rood licht heeft, maar je moet altijd rekening mee houden. Maar een (net) afgestapte fietser is dus gewoon een voetganger? Weten we het ook weer, bedankt.quote:Op maandag 18 november 2013 23:23 schreef delano.888 het volgende:
Jep.
Zelfs fietsers die door rood fietsen moet je voorrang geven als er haaientanden staan aan jou kant.
Je hebt gelijk.quote:Overigens is het 'mijn twijfels' en 'mijn excuses' niet 'me twijfels' en 'me excuses'. Me is geen bezittelijk voornaamwoord.
Yup, overigens had ik in dit geval nog wel genoeg afstand om te stoppen. Maar fietsers zijn sws ook gewoon af en toe gevaarlijk bezig en ik probeer ze steeds zo ruim mogelijk in te halen.quote:Op maandag 18 november 2013 23:36 schreef delano.888 het volgende:
En ik denk dat als je een fietsende fietser op het zebrapad aanrijd je ook wel een behoorlijk probleem heb, dus lekker voor laten gaan voor de zekerheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal mee eens. Liever 2 lessen teveel dan 2 te weinig.quote:Op maandag 18 november 2013 23:50 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb ook een instructeur die me bij voorkeur niet af laat rijden voordat er een goede kans van slagen is.
Je moet maar zo denken: van een examen kun je toch een hoop extra lessen betalen. Daar heb je dus uiteindelijk meer aan.
Op een kruispunt met haaientanden en verkeerslichten hebben de haaientanden totaal geen betekenis zolang de verkeerslichten in werking zijn! Pas als de verkeerslichten uitgeschakeld zijn (of knipperend oranje) gelden de voorrangsregels volgens de haaientanden.quote:Op maandag 18 november 2013 23:30 schreef exelletor het volgende:
[..]
Dat tweede is wel logisch - haaientanden zeggen alleen dat je aan alle bestuurders voorrang moet verlenen en zeggen niks over groen/rood licht.
[..]
Of de fietser afstapt of niet, op een vop moet je alles dat erop loopt/rijdt voor laten gaan. Al komt er een auto overheen.quote:Op maandag 18 november 2013 23:30 schreef exelletor het volgende:
[..]
Dat tweede is wel logisch - haaientanden zeggen alleen dat je aan alle bestuurders voorrang moet verlenen en zeggen niks over groen/rood licht. Het is wel zo dat je de fietser niet verwacht op het moment dat hij rood licht heeft, maar je moet altijd rekening mee houden. Maar een (net) afgestapte fietser is dus gewoon een voetganger? Weten we het ook weer, bedankt.
[..]
Je hebt gelijk.
Blij zijn als je je theorie hebquote:
Je bent opgelicht.quote:Op zondag 17 november 2013 20:10 schreef TR0LLFAG het volgende:
Heb theorie al gehaald, dankzij een Turk ergens in Den Haag. 100 euro en je bent gegarandeerd in 1 dag geslaagd!!! Als je geïnterreseerd bent DM maar voor nmmr
Hier ook een leuke situatie: https://maps.google.nl/?l(...)A&cbp=12,152.08,,0,0quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Op een kruispunt met haaientanden en verkeerslichten hebben de haaientanden totaal geen betekenis zolang de verkeerslichten in werking zijn! Pas als de verkeerslichten uitgeschakeld zijn (of knipperend oranje) gelden de voorrangsregels volgens de haaientanden.
Een fietser die door rood voor je langs probeert te rijden heeft dus absoluut geen voorrang, maar je bent natuurlijk wel fout als je 'm aanrijdt. Scheldend en toeterend dus toch maar flink op de rem trappen
Dat soort situaties komt hier in Deventer waar ik gelesd heb echt zoooo vaak voor he, als je daar geen rekening mee kunt houden hoor je je rijbewijs niet te krijgen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:17 schreef padlarf het volgende:
[..]
Hier ook een leuke situatie: https://maps.google.nl/?l(...)A&cbp=12,152.08,,0,0
Fietsers rechtdoor en auto's naar rechts (die straat in dus) krijgen op hetzelfde moment groen licht. Heb daar wel een paar keer bijna op een motorkap gelegen.
Dat is dus dus vraag. Als hij een incapabele broodmongool is dan is het een verdomd goede deal.quote:
Waarom denk je dat de stopstreep veel eerder staat, juist omdat je dan zicht heb op de fietsers. Gewoon fietsers laten gaan, spiegel, schouder en gaan.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:17 schreef padlarf het volgende:
[..]
Hier ook een leuke situatie: https://maps.google.nl/?l(...)A&cbp=12,152.08,,0,0
Fietsers rechtdoor en auto's naar rechts (die straat in dus) krijgen op hetzelfde moment groen licht. Heb daar wel een paar keer bijna op een motorkap gelegen.
Je hoeft mij niet te vertellen hoorquote:Op dinsdag 19 november 2013 14:34 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de stopstreep veel eerder staat, juist omdat je dan zicht heb op de fietsers. Gewoon fietsers laten gaan, spiegel, schouder en gaan.
Dit is een plekje waar ze overigens niet langs gaan bij de examen.
Sorryquote:Op dinsdag 19 november 2013 14:35 schreef padlarf het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te vertellen hoor
Geeft niet, ik zie dat ik het niet zo duidelijk had verwoord.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Sorry
Overigens te veel gelest daaro
Je leert daar overigens wel echt goed rijden. Heb al mijn lessen in Rotterdam Noord, zeg maar tussen het vliegveld en Rotterdam Centrum gedaan. Toen ik eenmaal mijn rijbewijs had kom je echt 10x overzichtelijke punten tegen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:37 schreef padlarf het volgende:
[..]
Geeft niet, ik zie dat ik het niet zo duidelijk had verwoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |