abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 september 2013 @ 12:47:20 #76
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131548511
Weet iemand of je rijexamen kunt doen als je mogelijk een gekneusde vinger hebt?

Of moet ik in dat hypothetische geval bij de eigen verklaring vraag 6 (6. Kunt u een arm, een hand of uw vingers niet of slechts beperkt gebruiken?) met ja beantwoorden?
Ok stelletje hokboeren
pi_131548607
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:47 schreef padlarf het volgende:
Weet iemand of je rijexamen kunt doen als je mogelijk een gekneusde vinger hebt?

Of moet ik in dat hypothetische geval bij de eigen verklaring vraag 6 (6. Kunt u een arm, een hand of uw vingers niet of slechts beperkt gebruiken?) met ja beantwoorden?
Vooral niet zeggen dat is mijn ervaring.
Gino ♥
  woensdag 25 september 2013 @ 13:09:28 #78
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131549129
Ik ga sowieso niks zeggen. Nu een andere vraag, neem ik mijn instructeur mee in de auto of niet? Hij vertelde dat hij laatst op een beurs voor instructeurs was geweest, en dat hem toen verteld is dat de slagingspercentages zonder instructeur in de auto een kwart hoger lagen. Dit omdat de examinator dan meer speelruimte heeft met zijn oordeel, als in hij kan dingen door de vingers zien.

Het is voor mij de derde keer dat ik ga afrijden overigens, dus feedback bij mogelijk falen heb ik verder vrij weinig aan.
Ok stelletje hokboeren
pi_131551677
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:09 schreef padlarf het volgende:
Ik ga sowieso niks zeggen. Nu een andere vraag, neem ik mijn instructeur mee in de auto of niet? Hij vertelde dat hij laatst op een beurs voor instructeurs was geweest, en dat hem toen verteld is dat de slagingspercentages zonder instructeur in de auto een kwart hoger lagen. Dit omdat de examinator dan meer speelruimte heeft met zijn oordeel, als in hij kan dingen door de vingers zien.

Het is voor mij de derde keer dat ik ga afrijden overigens, dus feedback bij mogelijk falen heb ik verder vrij weinig aan.
Meer speelruimte? Wat is dat voor flauwe kul?
De examinator is altijd de gene die de beslissing in handen heeft...

Waarom zou hij geen dingen door de vingers kunnen zien als je instructeur er bij zit, of denk je dat je instructeur tegen die eximinator gaat zeggen dat hij vond dat je niet geslaagd zal zijn? Neem aan dat je instructeur ook wil dat je slaagd?
pi_131552034
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:09 schreef padlarf het volgende:
Ik ga sowieso niks zeggen. Nu een andere vraag, neem ik mijn instructeur mee in de auto of niet? Hij vertelde dat hij laatst op een beurs voor instructeurs was geweest, en dat hem toen verteld is dat de slagingspercentages zonder instructeur in de auto een kwart hoger lagen. Dit omdat de examinator dan meer speelruimte heeft met zijn oordeel, als in hij kan dingen door de vingers zien.

Het is voor mij de derde keer dat ik ga afrijden overigens, dus feedback bij mogelijk falen heb ik verder vrij weinig aan.
Ik was minder zenuwachtig toen mn instructeur er niet was
Irene is bae <3
pi_131552556
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:09 schreef padlarf het volgende:
Ik ga sowieso niks zeggen. Nu een andere vraag, neem ik mijn instructeur mee in de auto of niet? Hij vertelde dat hij laatst op een beurs voor instructeurs was geweest, en dat hem toen verteld is dat de slagingspercentages zonder instructeur in de auto een kwart hoger lagen. Dit omdat de examinator dan meer speelruimte heeft met zijn oordeel, als in hij kan dingen door de vingers zien.

Het is voor mij de derde keer dat ik ga afrijden overigens, dus feedback bij mogelijk falen heb ik verder vrij weinig aan.
Voor alles valt wat te zeggen, je kunt je rustiger voelen met eigen instructeur. Maar als je alleen zit met examinator kun je ook sneller een klik met iemand krijgen zodat na een paar straatjes je nervositeit weg is.

Feedback kun je altijd aan de examinator vragen natuurlijk, en die geeft diegene natuurlijk ook. Denk dat veel mensen na een gefaalde poging niet heel veel oor hebben voor dat verhaal... maar de instructeur zit natuurlijk ook bij dat eindgesprek.

Denk vooral dat die klik erg belangrijk is. Je moet het ook treffen met je examinator natuurlijk. Begin met wat grappen bijvoorbeeld, en vraag de examinator gewoon wat lulkoek over in welke plaatsen hij rouleert bijvoorbeeld. Haalt de spanning er (een beetje) af.

Vraag vooral wat je instructeur er van vindt. Als hij/zij daar het voordeel niet van in ziet, vertrouw dan ook op dat oordeel: zo heb je immers ook leren rijden...

Oh en natuurlijk gaat het er niet om dat je een perfecte rit neer zet. Het gaat er om dat je als je een fout maakt, deze op de juiste manier oplost zonder overig verkeer te hinderen. Waarmee ik niet wil zeggen dat fout op fout stapelen je slagingskans verhoogt natuurlijk, maar een paar schoonheidsfoutjes zijn niet erg :P

eea in algemene zin geschreven
hula
  woensdag 25 september 2013 @ 15:31:18 #82
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131553714
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:34 schreef Downstar het volgende:

[..]

Meer speelruimte? Wat is dat voor flauwe kul?
De examinator is altijd de gene die de beslissing in handen heeft...

Waarom zou hij geen dingen door de vingers kunnen zien als je instructeur er bij zit, of denk je dat je instructeur tegen die eximinator gaat zeggen dat hij vond dat je niet geslaagd zal zijn? Neem aan dat je instructeur ook wil dat je slaagd?
Het waren de woorden van een examinator. Die zal er wel verstand van hebben. Ik denk dat ik het te simpel uitleg.
Ok stelletje hokboeren
pi_131576305
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:09 schreef padlarf het volgende:
Ik ga sowieso niks zeggen. Nu een andere vraag, neem ik mijn instructeur mee in de auto of niet? Hij vertelde dat hij laatst op een beurs voor instructeurs was geweest, en dat hem toen verteld is dat de slagingspercentages zonder instructeur in de auto een kwart hoger lagen. Dit omdat de examinator dan meer speelruimte heeft met zijn oordeel, als in hij kan dingen door de vingers zien.

Het is voor mij de derde keer dat ik ga afrijden overigens, dus feedback bij mogelijk falen heb ik verder vrij weinig aan.
Voor mij werkte een instructeur erbij wel eigenlijk.

Ik ben slecht in dat soort situaties om te praten, daardoor kon mijn instructeur die taak overnemen en kon ik rustig rijden.
Gino ♥
pi_131576350
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:54 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Voor mij werkte een instructeur erbij wel eigenlijk.

Ik ben slecht in dat soort situaties om te praten, daardoor kon mijn instructeur die taak overnemen en kon ik rustig rijden.
Dit inderdaad, bij mij was er destijds spraken van het invoeren van navigatiesystemen met rijlessen/examen, mijn instructeur heeft toen eigenlijk de hele les daar een discussie over gehad met de examinator en ik kon mijn ding doen. :)

Met examinator alleen lijken mij die stiltes zo pijnlijk... :X
  donderdag 26 september 2013 @ 06:13:21 #85
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131577005
Iedereen bedankt voor het advies. Ik neem hem zo toch maar mee denk ik, ik herken mezelf vooral in de laatste twee posts. Daarnaast vind ik dat ik gewoon een goede (als in voldoende) rit moet kunnen laten zien.
Ok stelletje hokboeren
pi_131611912
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:59 schreef tralalala het volgende:

[..]

Dit inderdaad, bij mij was er destijds spraken van het invoeren van navigatiesystemen met rijlessen/examen, mijn instructeur heeft toen eigenlijk de hele les daar een discussie over gehad met de examinator en ik kon mijn ding doen. :)

Met examinator alleen lijken mij die stiltes zo pijnlijk... :X
Met mijn 2e examinator was het zeer gezellig.
Leuk gesproken, soms ook redenen uitgelegd waarom ik iets niet deed, gemeld wat mijn voornaamste probleem was(denker, geen doener) etc.

En ondanks dat mijn instructeur goed was, ben ik zelf zeer blij dat ik hem niet achter me had zitten tijdens mijn examen (in mijn geval was niet mijn instructeur, maar zijn vervanger mee ivm persoonlijke redenen dus had het weinig uitgemaakt).
pi_131616999
Op zich is het wel handig om je instructeur mee te nemen, mocht je niet slagen ( waar je natuurlijk niet hoopt vanuit te gaan.. :P), dan is het wel fijn als de instructeur zelf ook de situatie heeft mee gemaakt wat er precies fout ging en zodoende kun je er wat specifieker op oefenen..

Bij zon advies op het einde van een eximinator krijg je denk ik vaak alleen advies als:
meer ruimte houden. ( was in iedergeval bij mijn TTT zo, advies was erg globaal allemaal)

En meer ruimte houden kun je opvatten als ruimte tussen jou en overige verkeer(auto's, fietsers)
dus volgafstand, maar kan ook zijn ruimte met inhalen van bijv fietsers zijn. Ruimte tussen jou en geparkeerde auto's etc..
  vrijdag 27 september 2013 @ 15:04:46 #88
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131619226
Ik heb het helaas weer niet gehaald :') Er zaten een paar slordigheden in, dus het is niet dat ik echt met een onzinreden ben gezakt. Maar er was geen enkele onveilige situatie, en mijn instructeur was ook verbaasd dat de examinator me liet zakken. Volgens hem kregen anderen met een vergelijkbare rit wel ja te horen.

Nou ja, het was even flink balen gisteren, maar ik zal zo maar gewoon een nieuw examen aan gaan vragen. Er zit weinig anders op. Ik voel me wel een beetje een kneusje nu, gelukkig heb ik tegen niemand gezegd dat ik het in 1 keer zou halen >:O
Ok stelletje hokboeren
pi_131652628
Ik ben begonnen met het leren van de theorie voordat ik met lessen begin, om zo alvast de theorie te kennen. :)
Ik mag toch hopen dat de opzet van het officiële theorie-examen makkelijker is dan die oefen-cd's. :{
In het boek heb ik bijna alle vragen altijd goed, maar de vragen op de oefen-cd die ik heb (andere uitgever) staan soms niet eens in het boek staan (regen na droogte = gladheid door rubber- en olieresten...?), en dingen zoals dit:



Ik heb al een kleine resolutie, en dan moet ik op zo'n kleine kutfoto met Instagram-filter zien dat die auto remt. :') Dus fout antwoord gegeven (niks doen).

Is het op het officiële examen wel gewoon goed te zien?
pi_131655489
De gevaarherkenning zal subjectief blijven, omdat je in de meeste geschetste situaties op meerdere manieren kan handelen. Feit is dat je vooruit moet kijken, net zoals het voorbeeld uit je screenshot. Uit je voorbeeld is het probleem dat je de drie tot vijf seconden voor deze foto niet hebt gezien, waardoor je niet weet of desbetreffende auto nog met 30km/u doorrijdt, of dat hij al bijna stilstaat. Het is logisch dat je het kruis moet vrijlaten, dus ik had ook geremd. Mijns inziens krijg je bij de oefenexamens moeilijkere situaties dan op het examen zelf, maar dat is ook gedeeltelijk afhankelijk van het examen dat je krijgt. Het ene examen is het andere niet. Bij kinderen of een bal op straat altijd remmen.

Vrijdag al het rijbewijs opgehaald en meteen in de middag de eerste rit gemaakt in de eigen benzine-auto, eerst op het industrie eerst rustig geoefend met koppeling, achteruit inparkeren, hellingproef en bocht achteruit. Daarna nog even de weg opgegaan. De benzine auto reageert heel anders dan de lesauto-diesel op gebruik van de koppeling, maar daar was ik al enigszins op voorbereid. Viel het tegen? Ja, eigenlijk wel.
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
  FOK!fotograaf zaterdag 28 september 2013 @ 23:23:53 #91
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131660842
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:04 schreef padlarf het volgende:
Volgens hem kregen anderen met een vergelijkbare rit wel ja te horen.
Nou is natuurlijk de grote vraag: Waarop ben je dan precies gezakt?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131788805
oee morgen afrijden, spanning begint nu wel lichtelijk te komen..
ik heb deze week nog een aantal lessen gehad(5 lessen) waarvan ik de er 4 dus vrijwel foutloos heb gereden, vandaag de laatste gehad en die ging opzich best slecht :(
te kort langs fietsers, verkeerde rijbaan gekomen nadat ik een bord moest volgen..
en sws ging schakelen en koppeling opkomen ook niet goed, terwijl ik daar al een les of 15 geen problemen mee heb xD..

zal het al lichtelijk spanning zijn geweest? hopelijk rij ik morgen niet zo..
ik ben wat dat betreft ook geen zenuwpees.. dus ik vond het maar vreemd dat ik zo slecht ree opeens..
Meer mensen die hier las van hadden voor examens?
  FOK!fotograaf woensdag 2 oktober 2013 @ 23:40:12 #93
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131797976
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:25 schreef Downstar het volgende:
zal het al lichtelijk spanning zijn geweest? hopelijk rij ik morgen niet zo..
ik ben wat dat betreft ook geen zenuwpees.. dus ik vond het maar vreemd dat ik zo slecht ree opeens..
Meer mensen die hier las van hadden voor examens?
Zou het niet gewoon een normale terugval geweest kunnen zijn?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131800969
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 23:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zou het niet gewoon een normale terugval geweest kunnen zijn?
zou kunnen, ik moet zo op dus wish me luck :D!
pi_131803630
En geslaagd hoor!
Ging echt heel erg lekker, en examinator vond dat ik heel rustig en veilig reed ondanks ik de moeilijkste route Volgens haar Reed, en zeker ook het tijdstip(8 uur) met veel scholieren op fietsen en gehaaste zakenlui..

Happppyyy :)
pi_131803964
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 10:45 schreef Downstar het volgende:
En geslaagd hoor!
Ging echt heel erg lekker, en examinator vond dat ik heel rustig en veilig reed ondanks ik de moeilijkste route Volgens haar Reed, en zeker ook het tijdstip(8 uur) met veel scholieren op fietsen en gehaaste zakenlui..

Happppyyy :)
Gefeliciteerd!
pi_131825340
Thanks :D
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 01:20:08 #98
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_131832533
Toch maar bij dezelfde instructeur gebleven. Les 6 eerste keer op de schakel, en hij had gelijk. Binnen een kwartier had ik het koppelingsmechanisme onder de knie. Niet uitvallen, niet vies schokken, niks. Is wel superchill bij deze gast. Ik werd laatst in Hoorn opgehaald en mocht mezelf naar huis rijden. Mij hoor je niet klagen. Maandag om 13:00 en dan mezelf naar school rijden na oefenen met slippende koppeling. Lig keurig op schema en hij verwacht dan ook tot nu toe dat ik zonder problemen m'n examen in ga straks.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 09:17:01 #99
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_131835091
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 21:04 schreef Perunage het volgende:
Vrijdag al het rijbewijs opgehaald en meteen in de middag de eerste rit gemaakt in de eigen benzine-auto, eerst op het industrie eerst rustig geoefend met koppeling, achteruit inparkeren, hellingproef en bocht achteruit. Daarna nog even de weg opgegaan. De benzine auto reageert heel anders dan de lesauto-diesel op gebruik van de koppeling, maar daar was ik al enigszins op voorbereid. Viel het tegen? Ja, eigenlijk wel.
Dit had ik ook, in een weekje heb je hem door; ben alleen nog niet zo snel bij het optrekken.
pi_131836167
Ik kan mijne woensdag ophalen, mogelijk dinsdag avond nog..
dus ik ga dinsdag avond even langs nog :D

Ik denk dat het inderdaad ook wel erg wennen is om van een diesel auto naar een benzine auto te gaan.. bij benzine moet je toch nog wat meer gas bij geven dan dat je bij diesel gewend bent..\
Dus het is inderdaad even verstandig om eerst even op een parkeerplaats/industrie terrein te oefenen :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')