In het begin durfde ik de auto niet op zijn staart te trappen om lekker snel op te trekken. Dat is nu ik bijna een jaar mijn rijbewijs heb wel anders.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dit had ik ook, in een weekje heb je hem door; ben alleen nog niet zo snel bij het optrekken.
Het is ook een stukje vertrouwen in de auto hebben.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:19 schreef themole het volgende:
[..]
In het begin durfde ik de auto niet op zijn staart te trappen om lekker snel op te trekken. Dat is nu ik bijna een jaar mijn rijbewijs heb wel anders.
En niet te veel bezig zijn met andere dingen dan koppelen en schakelen. En automatisme.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het is ook een stukje vertrouwen in de auto hebben.
Toen ik mijn eerste autootje net gekocht had was dat inderdaad heel leuk, wat nou industrieterrein: meteen van het postkantoor naar huis rijden dwars door het centrum, midden in de middagspitsquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:16 schreef Downstar het volgende:
Ik kan mijne woensdag ophalen, mogelijk dinsdag avond nog..
dus ik ga dinsdag avond even langs nog
Ik denk dat het inderdaad ook wel erg wennen is om van een diesel auto naar een benzine auto te gaan.. bij benzine moet je toch nog wat meer gas bij geven dan dat je bij diesel gewend bent..\
Dus het is inderdaad even verstandig om eerst even op een parkeerplaats/industrie terrein te oefenen
Ik heb dat erge wennen nooit zo ervaren. Voor ik goed en wel de straat uit was voelde ik het gas bijgeven al aan en was het 'gewend'. Probeer je er dus niet al te druk om te maken, het kan erg mee vallenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:16 schreef Downstar het volgende:
Ik kan mijne woensdag ophalen, mogelijk dinsdag avond nog..
dus ik ga dinsdag avond even langs nog
Ik denk dat het inderdaad ook wel erg wennen is om van een diesel auto naar een benzine auto te gaan.. bij benzine moet je toch nog wat meer gas bij geven dan dat je bij diesel gewend bent..\
Dus het is inderdaad even verstandig om eerst even op een parkeerplaats/industrie terrein te oefenen
Op zich heb ik in mijn rijlestijd (klinkt lang geleden, maar mijn laatste les is nog geen 3 dagen terugquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:26 schreef princess-a het volgende:
[..]
Ik heb dat erge wennen nooit zo ervaren. Voor ik goed en wel de straat uit was voelde ik het gas bijgeven al aan en was het 'gewend'. Probeer je er dus niet al te druk om te maken, het kan erg mee vallen
Yep ik ook, ben vrij traagquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:14 schreef Gruisman het volgende:
Ik had er enorm veel moeite mee..De overgang van diesel naar benzine was voor mij behoorlijk, ik was ook zeker geen sterleerling(wel in een keer geslaagd). Het duurde bij mij allemaal wat langer voordat ik het doorhad. Ik rijd nu alleen nog maar in de benzine auto van m'n ouders en dat gaat redelijk.. ik laat hem niet meer afslaan maar het gaat nog niet bepaald soepel met het vanuit stilstand opkomen
Injectiehuis stond te rijk afgesteld? Gaspedaal bleef hangen?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:31 schreef Jiang153 het volgende:
Vandaag me pa de auto naar garage gebracht omdat die veel toeren maakte als die stilstond. Man o man, weet niet wat ze gedaan hebben maar nu is het gaspedaal veel zwaarder geworden en rijd ik weer minder goed![]()
geen idee, ga vrijdag weer terug want dit rijd echt kut.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Injectiehuis stond te rijk afgesteld? Gaspedaal bleef hangen?
Je komt net uit de leswagen, je bent een diesel gewend en hebt totaal geen ervaring. Hoe reëel is momenteel jouw beleving van zwaar/licht? Wees even eerlijk tegen jezelf.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:45 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
geen idee, ga vrijdag weer terug want dit rijd echt kut.
totaal geen ervaring? net uit de leswagen? volgens mij heb je de verkeerdequote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je komt net uit de leswagen, je bent een diesel gewend en hebt totaal geen ervaring. Hoe reëel is momenteel jouw beleving van zwaar/licht? Wees even eerlijk tegen jezelf.
In het bericht wat ik deels citeerde, kom je op mij over alsof je net een maand rijdt ofzo. Dus, snappie?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:59 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
totaal geen ervaring? net uit de leswagen? volgens mij heb je de verkeerde
dat is dus niet zoquote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
In het bericht wat ik deels citeerde, kom je op mij over alsof je net een maand rijdt ofzo. Dus, snappie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 03:04 schreef Messina het volgende:
Vandaag (donderdag dus) mijn eerste rijles. Ik ben dertig en het moet er maar eens van komen.
Dat je niet kon slapen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.het komt allemaal wel goed, ik was zelf ook heel zenuwachtig maar het ging best lekker.
Slapen kan ik sowieso niet, maar stress draagt ook niet echt bij inderdaadquote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:55 schreef portie het volgende:
[..]
Dat je niet kon slapen?het komt allemaal wel goed, ik was zelf ook heel zenuwachtig maar het ging best lekker.
Hou ons op de hoogte!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:02 schreef Messina het volgende:
[..]
Slapen kan ik sowieso niet, maar stress draagt ook niet echt bij inderdaad
Nou ja, we zien het wel straks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Get stoned
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:48 schreef Hinder het volgende:
Graag gedaan.
Thanks!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
Hoe ging het?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:15 schreef Messina het volgende:
Gefeliciteerd!![]()
I survived!
Ben nog even bang voor auto's!
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:58 schreef portie het volgende:
en Messina viel het mee of ben je blij dat je het gedaan hebt?
Het ging niet zo dramatisch als ik gedacht had. Ze verwachten dat ik 35 lessen nodig ga hebben (en dit was na mijn "ik heb liever een paar lessen teveel dan een paar te weinig" verhaal).quote:
Geweldige tijd om examen te moeten rijdenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:32 schreef Unmountable het volgende:
Nou die van mij is ook aangevraagd! 27 november, 10:45Lekker rustig denk ik?
mijn rijbewijs is nog van 2004quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:29 schreef Ferdo het volgende:
Een pasje, net als iedereen die in of na 2007 geslaagd is of zijn/haar rijbewijs toen heeft verlengd.
Precies het zelfde hier. gelukkig ben ik niet de enige..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:14 schreef Gruisman het volgende:
Ik had er enorm veel moeite mee..De overgang van diesel naar benzine was voor mij behoorlijk, ik was ook zeker geen sterleerling(wel in een keer geslaagd). Het duurde bij mij allemaal wat langer voordat ik het doorhad. Ik rijd nu alleen nog maar in de benzine auto van m'n ouders en dat gaat redelijk.. ik laat hem niet meer afslaan maar het gaat nog niet bepaald soepel met het vanuit stilstand opkomen
Wisselwerking koppeling/gaspedaalquote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:11 schreef OudeBok het volgende:
Iemand nog tips voor het wegrijden bij het stoplicht? Dat is het enige moment waarop hij bij mij nog afslaat. Heb nog iets van 6 lessen van 2 uur tegoed.
I get that, kom er alleen nog niet uit hoe je dat nu optimaal laat verlopenquote:
Het is eigenlijk heel simpel, net iets meer gas geven dan je nu doet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:29 schreef OudeBok het volgende:
[..]
I get that, kom er alleen nog niet uit hoe je dat nu optimaal laat verlopen.
Zet hem op de handrem, heel erg rustig de koppeling laten opkomen totdat je voelt dat de auto 'weg wilt rijden'. Als je de handrem er dan af haalt, rijdt hij heel rustig weg. Kwestie van gas erbij en je bent weg.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:29 schreef OudeBok het volgende:
[..]
I get that, kom er alleen nog niet uit hoe je dat nu optimaal laat verlopen.
Ik probeerde altijd koppeling vast te houden op aangrijpingspunt en dan een scheutje gas. Vervolgens de koppeling langzaam omhoog laten komen. Kan het niet echt uitleggen het is een gevoel.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:29 schreef OudeBok het volgende:
[..]
I get that, kom er alleen nog niet uit hoe je dat nu optimaal laat verlopen.
Bij een stoplicht wel en vanaf een parkeerplaats bijvoorbeeld niet? Dat laat je je (onbewust) denk ik opjagen door de auto's achter je. Neem gewoon de tijd om de wisselwerking tussen koppeling en gas onder controle te hebben. Je hoeft niet in een straal van 3 meter achter je voorganger aan te rijden en die auto achter je wacht maar even. Staat niet voor niets een grote L op het dak!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:11 schreef OudeBok het volgende:
Iemand nog tips voor het wegrijden bij het stoplicht? Dat is het enige moment waarop hij bij mij nog afslaat. Heb nog iets van 6 lessen van 2 uur tegoed.
Als je een gemiddelde leerling hebt ligt het inderdaad ongeveer op 30-40 lessen. Ken er ook genoeg die dat ook hebben gehad. Je hebt natuurlijk ook altijd snelle leerlingen, daar val jij dan ook wel onder, die hebben alles gewoon sneller door! Zelf heb ik er ook slechts 22 gehad. Maar ga er niet door naast je schoenen lopen, is niet goed voor je zelfvertrouwenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 09:26 schreef wihehin het volgende:
Net eerste rijles gehad, ging goed! Hij denkt dat ik zo'n 25 lessen nodig heb. Het gemiddelde is 40 zegt hij, klopt dit?
Thanks! Het ging meer dat hij zei dat het gemiddelde 40 lessen was. Vroeg me af of dat een verkooppraatje was of echt waar.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:02 schreef DDriver het volgende:
[..]
Als je een gemiddelde leerling hebt ligt het inderdaad ongeveer op 30-40 lessen. Ken er ook genoeg die dat ook hebben gehad. Je hebt natuurlijk ook altijd snelle leerlingen, daar val jij dan ook wel onder, die hebben alles gewoon sneller door! Zelf heb ik er ook slechts 22 gehad. Maar ga er niet door naast je schoenen lopen, is niet goed voor je zelfvertrouwen
Dat is wel echt waar,volgens mij is het gemiddelde tegenwoordig nog iets hoger, echter, bij vrijwel iedereen die ik gesproken heb zeggen ze "ik denk dat je 25 a 30 lessen nodig hebt" na de eerste les, en uiteindelijk hadden veel van die mensen er toch vaak wel meer dan 30 nodig. Dus heb altijd een beetje het idee dat ze eerst maar gewoon een laag aantal lessen noemenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:10 schreef wihehin het volgende:
[..]
Thanks! Het ging meer dat hij zei dat het gemiddelde 40 lessen was. Vroeg me af of dat een verkooppraatje was of echt waar.
De baas zijn over de auto. Klinkt vreemd, maar het maakt verschil tussen rijden of gereden worden, ook al zit je in beide gevallen achter het stuur.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:11 schreef OudeBok het volgende:
Iemand nog tips voor het wegrijden bij het stoplicht? Dat is het enige moment waarop hij bij mij nog afslaat. Heb nog iets van 6 lessen van 2 uur tegoed.
Nee dat klopt inderdaad wel redelijk. Ik hoor tegenwoordig vaak dat rijscholen 'pakketten' met lessen verkopen. Dan zou het ook wel een mooi verkooppraatje zijn natuurlijk om de leerling slechter in te schatten dan dat die is.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:10 schreef wihehin het volgende:
[..]
Thanks! Het ging meer dat hij zei dat het gemiddelde 40 lessen was. Vroeg me af of dat een verkooppraatje was of echt waar.
Volgens mij verschilt dat nogal per plaats, ik moest 44 euro per uur betalenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:35 schreef DDriver het volgende:
[..]
Nee dat klopt inderdaad wel redelijk. Ik hoor tegenwoordig vaak dat rijscholen 'pakketten' met lessen verkopen. Dan zou het ook wel een mooi verkooppraatje zijn natuurlijk om de leerling slechter in te schatten dan dat die is.
Zelf heb ik altijd gewoon per les betaald, kon je nooit afgezet worden en afrijden wanneer je er klaar voor was.
Wat betaal je eigenlijk tegenwoordig per 60 minuten les?
Wanneer de hond (op de achterbank) bij de kont(van de andere auto) is insturen..quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:45 schreef Jiang153 het volgende:
Wauw...heb echt moeite met fileparkeren. Weer ééntje geraakt hoor
Zo heb ik het wel geleerd ja, maar in de praktijk doe ik het constant verkeerdquote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:36 schreef Downstar het volgende:
[..]
Wanneer de hond (op de achterbank) bij de kont(van de andere auto) is insturen..
en je zelf of spiegel van je auto bij de kont weer terug, en het gaat geheid goed!
Eerste keer vreselijk om moeten lachen, maar t hielp me wel..
De theorie is altijd makkelijker dan de praktijkquote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:15 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Zo heb ik het wel geleerd ja, maar in de praktijk doe ik het constant verkeerd
Zonder pakket zou het ¤43 zijn, met is het ¤38 ongeveer.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:35 schreef DDriver het volgende:
[..]
Nee dat klopt inderdaad wel redelijk. Ik hoor tegenwoordig vaak dat rijscholen 'pakketten' met lessen verkopen. Dan zou het ook wel een mooi verkooppraatje zijn natuurlijk om de leerling slechter in te schatten dan dat die is.
Zelf heb ik altijd gewoon per les betaald, kon je nooit afgezet worden en afrijden wanneer je er klaar voor was.
Wat betaal je eigenlijk tegenwoordig per 60 minuten les?
Daar gaan we in ieder geval vanuit.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:44 schreef wihehin het volgende:
Rijbewijs is duur, maar het hoeft maar één keer gelukkig.
Mijn pakket is 30 uur. Ik betaal ongeveer ¤25,- per uur. 1000 euro voor 30 lesuren + examen t.w.v. ¤250,-quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:35 schreef DDriver het volgende:
[..]
Nee dat klopt inderdaad wel redelijk. Ik hoor tegenwoordig vaak dat rijscholen 'pakketten' met lessen verkopen. Dan zou het ook wel een mooi verkooppraatje zijn natuurlijk om de leerling slechter in te schatten dan dat die is.
Zelf heb ik altijd gewoon per les betaald, kon je nooit afgezet worden en afrijden wanneer je er klaar voor was.
Wat betaal je eigenlijk tegenwoordig per 60 minuten les?
Ik kreeg dat als:quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:36 schreef Downstar het volgende:
[..]
Wanneer de hond (op de achterbank) bij de kont(van de andere auto) is insturen..
en je zelf of spiegel van je auto bij de kont weer terug, en het gaat geheid goed!
Eerste keer vreselijk om moeten lachen, maar t hielp me wel..
Wat is precies het nut van een TTT dan?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:33 schreef sirdanilot het volgende:
^... én gehaald !
Ik had mazzel (of kon het plots heel goed) bij het fileparkeren, dat ging in één keer goed terwijl ik er normaal niet heel goed in ben !
Voor de rest helaas nog niet helemaal goed: kijktechniek onvoldoende, en ik reed te langzaam door de bebouwde kom. Maar goed, da's ook het doel van zo'n TTT, als je het in één keer allemaal goed doet had je net zo goed examen kunnen doen.
Ik denk, voor mensen die er het geld voor over hebben, een vrij objectieve weerspiegeling krijgen van de eigen rijvaardigheid alsmede het behalen van vrijstellingen voor opdrachten tijdens je praktijkexamen. Het idee geen opdrachten te krijgen, kan erg stressverminderend werken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:52 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Wat is precies het nut van een TTT dan?
Nou nee, de psycholoog kost eerder 200 euro. De rijtest vanuit het CBR is gratis, afgezien van de kosten van je rijschool.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:35 schreef sirdanilot het volgende:
^ Medische rijtest? Eerst bespreken met je rijschool natuurlijk, maar het zal erop neer komen dat je naar het ziekenhuis moet, ergens in de 70 euro dokken en dat de arts effe een lijstje invult. Vervelend, maar het is niet anders. Wees er snel mee want er zijn lange wachtlijsten...
Klopt. Tijdens mijn examen hoef ik straks dus niet meer die vervelende bijndere verrichtingen te doen, dat vermindert de stress aanzienlijk. Toen hij me vertelde dat ik moest fileparkeren kneep ik hem namelijk toch wel even, dat is bij mij namelijk een soort russische roulette... gelukkig ging het toen goed, maar voor hetzelfde geld doe ik het de volgende keer weer fout. Al geldt deze vrijstelling helaas alleen voor het eerste examen, dus ik hoop dat ik niet zak.quote:Ik denk, voor mensen die er het geld voor over hebben, een vrij objectieve weerspiegeling krijgen van de eigen rijvaardigheid alsmede het behalen van vrijstellingen voor opdrachten tijdens je praktijkexamen. Het idee geen opdrachten te krijgen, kan erg stressverminderend werken.
Hier heb ik het vandaag ook over gehad ja.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:24 schreef Perunage het volgende:
Naar mijn weten mogen examinatoren niet eens eisen dat je gaat fileparkeren. Ze moeten een 'open' opdracht geven waar je zelf invulling aan mag geven, zoals: parkeer in deze straat maar even. Je moet dan zelf besluiten door ofwel haaks, danwel in een schuin vak en anders in een fileparkeervak te parkeren. Voor zover ik weet mogen ze ook niet zeggen dat je in '3 keer moet steken', maar moeten ze de opdracht open houden door te melden dat je moet keren in de straat. De invulling is daar ook aan jou.
Ik kreeg toch echt "parkeer maar even tussen die auto's daar". Ja ik had een poging tot vooruit erin rijden kunnen doen, maar daar was het gat te klein voor.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:24 schreef Perunage het volgende:
Naar mijn weten mogen examinatoren niet eens eisen dat je gaat fileparkeren. Ze moeten een 'open' opdracht geven waar je zelf invulling aan mag geven, zoals: parkeer in deze straat maar even. Je moet dan zelf besluiten door ofwel haaks, danwel in een schuin vak en anders in een fileparkeervak te parkeren. Voor zover ik weet mogen ze ook niet zeggen dat je in '3 keer moet steken', maar moeten ze de opdracht open houden door te melden dat je moet keren in de straat. De invulling is daar ook aan jou.
Mijn instructeur zei dat je in die situatie wel moet fileparkeren, anders werd het niet goed gerekend ofzoiets.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:45 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik kreeg toch echt "parkeer maar even tussen die auto's daar". Ja ik had een poging tot vooruit erin rijden kunnen doen, maar daar was het gat te klein voor.
Lijkt me sowieso een wassen neus, aangezien je in de meeste straten maar 1 stijl van parkeren hebt. Dus "parkeer in deze straat" zal meestal maar 1 mogelijkheid betekenen. Enige mazzel die je kan hebben is dat er bijvoorbeeld twee plaatsen naast elkaar vrij zijn.
Volgens mij is dit juist. Ik moest op de Hurk in Veldhoven een parkeeropdracht tijdens mijn TTT doen. Ik kon absoluut niet fileparkeren, en met 120 vrije plekken links (gewoon vooruit insteken) besloot ik aan de rechterkant te fileparkeren. Ik kreeg m'n vrijstelling. Sindsdien is fileparkeren ook echt geen Angstgegner meer.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:24 schreef Perunage het volgende:
Naar mijn weten mogen examinatoren niet eens eisen dat je gaat fileparkeren. Ze moeten een 'open' opdracht geven waar je zelf invulling aan mag geven, zoals: parkeer in deze straat maar even. Je moet dan zelf besluiten door ofwel haaks, danwel in een schuin vak en anders in een fileparkeervak te parkeren. Voor zover ik weet mogen ze ook niet zeggen dat je in '3 keer moet steken', maar moeten ze de opdracht open houden door te melden dat je moet keren in de straat. De invulling is daar ook aan jou.
Veel succes!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:26 schreef Louboutin het volgende:
Nog 2 rijlessen en dan moet ik afrijden..
Ze mogen één opdracht geven 'door middel van achteruit rijden'. Ik moest in een straat parkeren met een rij autos door middel van achteruit parkeren, en er was weinig plek, dus dan is fileparkeren de aangewezen methode.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:24 schreef Perunage het volgende:
en. Voor zover ik weet mogen ze ook niet zeggen dat je in '3 keer moet steken', maar moeten ze de opdracht open houden door te melden dat je moet keren in de straat. De invulling is daar ook aan jou.
Succes!quote:Op zondag 3 november 2013 19:53 schreef zuidplijn het volgende:
Morgen ochtend rijexamen de zenuwen beginnen nu best wel toe te slaan..
Rijschool Gataar is wel goede.quote:Op zondag 3 november 2013 21:07 schreef d4v1d het volgende:
Kent iemand hier toevallig goede rijscholen rond Utrecht? Ik wil 'm ook gaan halen.
Gas op die lolly man.quote:Op zondag 3 november 2013 19:53 schreef zuidplijn het volgende:
Morgen ochtend rijexamen de zenuwen beginnen nu best wel toe te slaan..
Dan moeten ze de opdracht maar op een andere plek doen, de meeste bestuurders gaan in de praktijk echt niet steken als ze 20 meter verderop gewoon in een keer kunnen keren.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:33 schreef tralalala het volgende:
Tijdens mijn ttt moest ik keren, dus ik gewoon leuk 20 meter verder gereden waar de weg zo breed was dat je in één keer kon keren. Toen werd mij toch vriendelijk verzocht om te keren dmv drie steken.
Als je de uitslag van de ttt meeneemt, kan de examinator zien wat je verbeterpunten waren en dus zien of je vooruitgang hebt geboekt. Zou mijn theorie in ieder geval zijn. Zou niet weten waarom je hem niet mee zou nemen. Kan me zelf niet meer herinneren of ze ernaar vroegen tijdens het examen.quote:Op donderdag 7 november 2013 23:34 schreef JaJammerJan het volgende:
Gegroet mensen, ik ga binnenkort afrijden en was op internet aan het zoeken naar praktijkexamen ervaringen en kwam daarbij in dit topic terecht. Tijd om maar eens wat te gaan posten dus.
Ik ben ongeveer 4 maanden geleden begonnen met lessen en heb er nu 29 uur opzitten. Rijden gaat wel goed, als ik me concentreer. Af en toe valt die concentratie even weg en dan kom ik wel eens in zeer vreemde, maar niet persé gevaarlijke situaties terecht. Mijn praktijkexamen is volgende week donderdag en als ik me goed concentreer dan denk ik dat ik het wel zou kunnen halen.
Een maand geleden ongeveer heb ik mijn Tussen Tijdse Toets gedaan waarvoor ik geen vrijstellingen heb gekregen. Ik was nogal nerveus en reed daardoor te snel bij de stopopdracht en ook bij het inparkeren ging het niet helemaal goed. Voor de rest van dat examinator dat ik wel al op examenniveau reed en dat ik alleen nog mijn gevaarherkenning wat op moest schroeven (dit is vooral het probleem bij concentratiegebrek).
Maar goed, mijn rij-instructeur zei dus dat ik die brief met het resultaat van de TTT beter gewoon mee kan nemen naar het praktijkexamen toe om het daar te laten zien. Dat zou een positief effect hebben, ook al heb ik geen vrijstellingen voor de TTT. Op die brief staan echter alleen maar negatieve zaken, hoe kan dit leiden tot een positief effect![]()
Heeft iemand trouwens nog tips om de concentratie erbij te houden voor het ver vooruit blijven kijken? Ik merk dat ik mezelf echt moet pushen tijdens het autorijden om ver vooruit te kijken, als ik dat niet doe dan kom ik vanzelf een beetje in een sleur waarbij ik niet veel voor de auto ga kijken. Zodra mijn focus even weg is, door een klein foutje of een afleiding, dan kom ik meteen weer in die sleur. En dan krijg je situaties van, is dit nou een 30 of 50 weg? Zit ik nu op een voorrangsweg? Of dat ik pas 10meter voor een straat waar je niet in mag rijden erachter kom dat ik dus ergens anders heen moet.
Alvast bedankt
Succes. Komt allemaal goed.quote:Op maandag 11 november 2013 15:25 schreef Louboutin het volgende:
Morgenvroeg afrijden, ik ben zo zenuwachtig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |