En dat noem jij herfstquote:Op maandag 16 september 2013 18:03 schreef Dven het volgende:
We gaan hier ook de herfst in. Komende dagen nog 28 graden, daarna lijkt het een week rond de 23/24 graden te gaan zitten
Dan zit je op de 'verkeerde' plek, hier is het andersom.quote:Op maandag 16 september 2013 18:02 schreef Stephan5 het volgende:
Een uiterst teleurstellende dag hier: Veel zon, en maar een paar spetters. Had ik niet verwacht, ik had wel wat leuks aan buien verwacht hier.
Hier in Assen vanmiddag ook een dubbele regenboog gespot. Kwaliteit van de foto is helaas ruk; gemaakt met mob. telefoon.quote:Op maandag 16 september 2013 19:45 schreef Rabieluh het volgende:
Wauw, dubbele regenboog waar een flinke bliksem langs ging
Had hem ook gespot idd hier in Assen. Twee idd, andere was een spiegelbeeld van de anderquote:Op maandag 16 september 2013 20:50 schreef bondage het volgende:
[..]
Hier in Assen vanmiddag ook een dubbele regenboog gespot. Kwaliteit van de foto is helaas ruk; gemaakt met mob. telefoon.
[ afbeelding ]
Ik dacht op een gegeven moment zelfs drie te zien... De kleuren waren in ieder geval goed te onderscheiden. Zeer intens ook.quote:Op maandag 16 september 2013 21:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Had hem ook gespot idd hier in Assen. Twee idd, andere was een spiegelbeeld van de ander
En wat deed je op het Veemarktterrein, stad in geweest?
Meende hier ook drie te zien, heel bizarquote:Op maandag 16 september 2013 21:04 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik dacht op een gegeven moment zelfs drie te zien... De kleuren waren in ieder geval goed te onderscheiden. Zeer intens ook.
Ik was op het Veemarktterrein omdat ik terug kwam van mijn werk en daar de auto had geparkeerd.
Dan heb ik me toch niet vergist blijkbaar. Ik zat op dat moment in de auto dus kon ook een vage reflectie van de voorruit zijnquote:Op maandag 16 september 2013 21:07 schreef Djeez het volgende:
[..]
Meende hier ook drie te zien, heel bizar
Werk je bij de MediaMarkt ofzo?
Ik zag het niet als enige. Zal er een nieuwspost aan wijden zo.quote:Op maandag 16 september 2013 21:10 schreef bondage het volgende:
[..]
Dan heb ik me toch niet vergist blijkbaar. Ik zat op dat moment in de auto dus kon ook een vage reflectie van de voorruit zijn
Ik werk in Amersfoort en ga daar met de trein heen.
De herfst heeft twee gezichten. Zijn eerste gezicht is vrolijk met temperaturen in de begin 20 waarbij hij graag een zonnetje met wat gezellige doch eenzame wolkjes laat zijn. In november is de herfst het zat, slaat om en is het opeens nog maar 10 tot 15 graden met veel bewolking en mistquote:
Drie regenbogen iddquote:Op maandag 16 september 2013 21:17 schreef marcel-o het volgende:
is dat zo bijzonder dan?
ik zie zo vaak dubbele
oh een 3dubbele...
was die flinke bui hagel? Ik vond het al zo raar dat et zo weinig mm/s gemeld werd.quote:Op maandag 16 september 2013 22:01 schreef zoem het volgende:
Zojuist een stevige hagelbui in de randstad, zag geen hand voor ogen meer met de invallende nacht
Meteoconsultquote:Na het wisselvallige weer wordt het vanaf komende maandag door een hogedrukgebied rustiger, droger en is er wat meer ruimte voor de zon. Uit de langetermijnprognose blijkt dat de kans op zonneschijn vanaf komende maandag flink toeneemt. Krijgen we dan toch nog een "Indian Summer"?
quote:Gevalletje 'nazomer'
Op deze Prinsjesdag kenmerken 'vliegende hoedjes' het weerbeeld en vallen er geregeld buien. Vanaf morgen laat de herfst zich van zijn vriendelijke kant zien. Het zonnetje komt er steeds vaker bij en in het weekeinde is er volgens Weerplaza sprake van een gevalletje nazomer
Wie vandaag een glimp op wil vangen van de Gouden Koets en het koninklijk paar kan de paraplu maar beter meenemen. Het is volgens Weerplaza echt herfstweer: warmer dan 14 graden wordt het niet en het waait stevig uit zuidwestelijke richting. In Den Haag bij het Binnenhof is de wind matig, soms zelfs vrij krachtig, windkracht 4 tot 5. 'De dames aldaar zullen de hoedjes goed moeten vasthouden', aldus Ben Lankamp.
Vanaf morgen gloort er een lichtpuntje aan de horizon. Er vallen minder buien en de zon komt vaker tevoorschijn. Met 15 of 16 graden is het nog wel vrij fris.
Nazomer
'In het weekend is er sprake van een nazomertje', aldus Lankamp. Een hogedrukgebied ligt dan in de buurt van Nederland. Het is overwegend droog en met geregeld zon wordt het 17 of 18 graden, wellicht zelfs nog wat warmer'
Of de troonrede wordt weggeblazenquote:Op dinsdag 17 september 2013 12:16 schreef INViCTuS het volgende:
Ik hoop dat al die lelijke k*t hoedjes afwaaien en die lui zeiknat worden geregend tijdens die poppenkast wat geen prinsjesdag mag heten maar gewoon "dit wordt er volgend jaar weer flink duurder dag"
Stiekem hoop ik dat we nog een paar dagen de 20 graden gaan halen komend weekend en daarna
dat moet dan wel een heel stevig windje zijnquote:Op dinsdag 17 september 2013 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of de troonrede wordt weggeblazen
hier worden de enkele cijfers al gehaald en moeten we blij zijn met 15 graden. Niet klagenquote:Op woensdag 18 september 2013 08:52 schreef Dven het volgende:
Vannacht regen gevallen. Heeft ook alle warmte weggenomen. Zal vandaag niet warmer dan een graad of 22 worden
De enkele cijfers halen we hier 's nachts ook wel.. Sterker nog, als het net als 2011 wordt hebben we binnen een maand al de eerste nachtvorstquote:Op woensdag 18 september 2013 10:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
hier worden de enkele cijfers al gehaald en moeten we blij zijn met 15 graden. Niet klagen
Maar wel 22 graden overdagquote:Op woensdag 18 september 2013 10:19 schreef Dven het volgende:
[..]
De enkele cijfers halen we hier 's nachts ook wel.. Sterker nog, als het net als 2011 wordt hebben we binnen een maand al de eerste nachtvorst
hangt er vanafquote:
Het weer van zondag 30 april 1989 >>quote:Op donderdag 19 september 2013 19:04 schreef Fred0w het volgende:
Ik zat voor de grap eens te kijken hoe het weer was op mijn geboortedag:
Het weer van 22-9-1989
Behoorlijk zonnige en zeer warme (max 26,7°C) dag met ruim 6 en een half uur zon. De lucht was vrijwel onbewolkt, er woei een zwakke wind (2 Bft) met krachtige windstoten, tot 41 km/u (6 Bft).
Nog best warm voor eind september.
twitter:helgavanleur twitterde op zaterdag 21-09-2013 om 13:00:39Zie ik nou zowaar nachtvorstkansen verschijnen in de pluim?! Kansen, geen zekerheid! #boerenkooltijd Eerste vorst: http://t.co/w5wqsoBMJQ reageer retweet
Want?quote:
Gaat niet gebeuren enzoquote:
En die wijsheid haal je waar precies vandaan? Zelfs in de zomer is het mogelijk manquote:
Kansberekening. Kan ook slap gaan lullen verder, maar daar schiet ik niets mee op.quote:Op zaterdag 21 september 2013 16:39 schreef Dven het volgende:
[..]
En die wijsheid haal je waar precies vandaan? Zelfs in de zomer is het mogelijk man
Wat een onzin, die kansberekening van jou. Volgende week is het bijna oktober. Alsof vorst aan de grond dan zo ongewoon is.quote:Op zaterdag 21 september 2013 16:41 schreef Pek het volgende:
[..]
Kansberekening. Kan ook slap gaan lullen verder, maar daar schiet ik niets mee op.
Nou ik kom net terug van een voetbalwedstrijd (als supporter) maar het was alles behalve warm te noemen. Iedereen stond uiteraard stil langs de kant te kijken, maar het werd erg fris zo rond half 8 al.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:34 schreef zakjapannertje het volgende:
voelt nog steeds warm buiten, 15 graden Celsius hier in Zoetermeer, tijd om wat ramen open te zetten trouwens
hier staat nu ook weinig wind trouwens, dat maakt het ook aangenaamquote:Op zaterdag 21 september 2013 21:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou ik kom net terug van een voetbalwedstrijd (als supporter) maar het was alles behalve warm te noemen. Iedereen stond uiteraard stil langs de kant te kijken, maar het werd erg fris zo rond half 8 al.
Vandaag 30+ hier en aankomende week ook. 's nachts rond de 18-21 graden.quote:Op woensdag 18 september 2013 10:19 schreef Dven het volgende:
[..]
De enkele cijfers halen we hier 's nachts ook wel.. Sterker nog, als het net als 2011 wordt hebben we binnen een maand al de eerste nachtvorst
wordt geen tweede Dven svp :|quote:Op zaterdag 21 september 2013 22:59 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Vandaag 30+ hier en aankomende week ook. 's nachts rond de 18-21 graden.
Er is maar één Dvenquote:
de waarzegster doet voorspellingen de weermensen hebben het over een verwachtingquote:Op zondag 22 september 2013 16:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou volgens alle voorspellingen en ook nu nog volgens de weersites zou het hier vandaag een zonnige dag worden. Het is al de hele dag bewolkt.
Klopt! Maar wat nu op de weersites staat is noch een voorspelling, nog een verwachting. Ik bedoel... het is nu!quote:Op zondag 22 september 2013 16:16 schreef Klonk het volgende:
[..]
de waarzegster doet voorspellingen de weermensen hebben het over een verwachting
en zoals met alle verwachtingen kan het resultaat wat tegenvallen
maar ja over 5 minuten is het ook nuquote:Op zondag 22 september 2013 16:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Klopt! Maar wat nu op de weersites staat is noch een voorspelling, nog een verwachting. Ik bedoel... het is nu!
Ik zal specifieker zijn. Er staat een zonnetje bij 16.00 uur. Dat is het zelfs al geweest.quote:Op zondag 22 september 2013 16:17 schreef Klonk het volgende:
[..]
maar ja over 5 minuten is het ook nu
en wie weet schijnt het zonnetje dan wel
dat kan natuurlijk nietquote:Op zondag 22 september 2013 16:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik zal specifieker zijn. Er staat een zonnetje bij 16.00 uur. Dat is het zelfs al geweest.
Hier is pas laat in de middag de zon gaan schijnen, viel ook een beetje tegen. Nu is het heerlijk buiten!quote:Op zondag 22 september 2013 16:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou volgens alle voorspellingen en ook nu nog volgens de weersites zou het hier vandaag een zonnige dag worden. Het is al de hele dag bewolkt.
Ruilen?quote:Op zondag 22 september 2013 21:28 schreef Toto69 het volgende:
35 graden hier vandaagen nee, dat was geen pretje
Wat doe je in zuidelijk Europa wanneer je 35 graden geen pretje vindt?!?quote:Op zondag 22 september 2013 21:28 schreef Toto69 het volgende:
35 graden hier vandaagen nee, dat was geen pretje
Dven mag dat, en één iemand die ons op de hoogte houdt met prachtig mooi weer is meer dan genoegquote:Op zondag 22 september 2013 23:41 schreef Pino112 het volgende:
[..]![]()
Toto mag dat. Dven ook trouwens.
Dven kan je over een paar maanden verblijden met ijsberichtenquote:Op maandag 23 september 2013 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dven mag dat, en één iemand die ons op de hoogte houdt met prachtig mooi weer is meer dan genoeg
Begin daar maar mee zodra ik genoeg van die kou heb, meestal direct na de jaarswisselingquote:Op maandag 23 september 2013 10:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Dven kan je over een paar maanden verblijden met ijsberichten
Meest klachtwaardige in de winter jaquote:Op maandag 23 september 2013 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Begin daar maar mee zodra ik genoeg van die kou heb, meestal direct na de jaarswisseling
Daarvoor klaag ik natuurlijk over de lage temperaturen die toch weer te hoog zijn om dik ijs en 30cm sneeuw te verzorgen.
Eerder hooggelegen, de mist komt van boven. De haarlemmermeerpolder is nog helemaal mistvrij.quote:Op maandag 23 september 2013 23:01 schreef Dven het volgende:
Flinke vlek nabij Rotterdam. Stadsaangelegenheid of gewoon de laagstgelegen regio van het land?
De omgeving daar bij Rotterdam behoort toch wel bij de laagstgelegen gebieden van Nederland. Gelijk als het noordoosten en noordwesten getuigen..quote:Op maandag 23 september 2013 23:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eerder hooggelegen, de mist komt van boven. De haarlemmermeerpolder is nog helemaal mistvrij.
Aardrijkskunde is niet mijn sterkste kantquote:Op maandag 23 september 2013 23:08 schreef Dven het volgende:
[..]
De omgeving daar bij Rotterdam behoort toch wel bij de laagstgelegen gebieden van Nederland. Gelijk als het noordoosten
Vreemde eend in de bijt is dan weer Flevoland. Maar ik ga er niet al te veel over nadenken, het is alweer laat, hier schijnt de maan en morgen is het alweer vroeg dagquote:Op maandag 23 september 2013 23:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Aardrijkskunde is niet mijn sterkste kant
De haarlemmermeerpolder wordt natuurlijk beschermd door de duinen.
Dijken misschien? De wind staat ook de verkeerde kant op.quote:Op maandag 23 september 2013 23:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Vreemde eend in de bijt is dan weer Flevoland. Maar ik ga er niet al te veel over nadenken, het is alweer laat, hier schijnt de maan en morgen is het alweer vroeg dag
Fijne avond!
En nu nog 20? Wowquote:Op dinsdag 24 september 2013 08:27 schreef Dven het volgende:
Mag hopen dat de lange termijnsverwachting er goed naast zit. 5 oktober, 10 graden overdag en o in de nacht![]()
![]()
Over een paar dagen is het 30 gradenquote:
Bij mij 32quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Over een paar dagen is het 30 graden
Lucht bedoel je?quote:
Zie ik.... Nachtvorst?!?quote:
quote:
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 21 september 2013 16:41 schreef Pek het volgende:
[..]
Kansberekening. Kan ook slap gaan lullen verder, maar daar schiet ik niets mee op.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 07:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Zie ik.... Nachtvorst?!?Heeft Helga het toch goed gezien!
[..]
[..]
[..]
[..]
Voorbode voor wat? Voor mooi weer overdagquote:
Het is Nog steeds 12 graden hier.quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voorbode voor wat? Voor mooi weer overdag
Fris, maar wel mooi weerquote:Op vrijdag 27 september 2013 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is Nog steeds 12 graden hier.
Warmer dan BGquote:Op vrijdag 27 september 2013 13:03 schreef roislecxe het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een mooi pluimpje zeg, voorlopig gewoon droog en helemaal niet koud overdag.
En niet te vergeten, een enorme bak zon. Het is hier binnen alweer opgewarmd naar 26 graden
Gsterennacht nog tot 02.00 het raam open gehad
Laat de kou maar mooi daar. Ik wil het liefst een winter met een Hellmanngetal van 0.0quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Warmer dan BGAls het hier niet snel weer op lijkt te gaan warmen en de gescheidenis herhaalt zich, dan krijgen we hier een ijskoude winter
Met jou kan ik pratenquote:Op vrijdag 27 september 2013 13:14 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Laat de kou maar mooi daar. Ik wil het liefst een winter met een Hellmanngetal van 0.0
Geen sneeuw, weinig regen en heel de winter 10+
quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:14 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Laat de kou maar mooi daar. Ik wil het liefst een winter met een Hellmanngetal van 0.0
Geen sneeuw, weinig regen en heel de winter 10+
Enkeltje mediterranea voor julliequote:
Ik ben over de winter van afgelopen jaar echt nog niet heen, Die eindigde zo'n 20 weken geledenquote:
Als dat even zou kunnenquote:Op vrijdag 27 september 2013 13:17 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Enkeltje mediterranea voor jullie
Mallorcaquote:Op vrijdag 27 september 2013 13:17 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Enkeltje mediterranea voor jullie
Hou opquote:Op vrijdag 27 september 2013 13:17 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik ben over de winter van afgelopen jaar echt nog niet heen, Die eindigde zo'n 20 weken geleden![]()
laat het voorlopig maar mooi zolang mogelijk mooi blijven.
Inderdaadquote:Op vrijdag 27 september 2013 13:21 schreef roislecxe het volgende:
Ben toch blij dat we nog een mooie zomer gehad hebben. Zag het al helemaal gebeuren na de ellende van de winter EN de lente...
Als ik dit jaar mijn verjaardag buiten kan vieren is de nazomer prima geweest. das half novemberquote:Op vrijdag 27 september 2013 13:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Inderdaaden nu hoop ik écht van harte dat we ontzettend lang nazomeren, dan wel de temperaturen van nu aanhouden.Ik weet dat het kan, ik heb novembers en decembers meegemaakt met 10+
Zon is het belangrijkste voor mij persoonlijk, temperaturen maken me dan niet eens zo veel uit.quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Inderdaaden nu hoop ik écht van harte dat we ontzettend lang nazomeren, dan wel de temperaturen van nu aanhouden.Ik weet dat het kan, ik heb novembers en decembers meegemaakt met 10+
Nu liever 18 graden en een beetje bewolkt dan tot 12u kouder dan 10 graden en zonnig.quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zon is het belangrijkste voor mij persoonlijk, temperaturen maken me dan niet eens zo veel uit.
quote:Weather in Bulgaria will turn over Friday, after the couple of hot, summerlike days Wednesday and Thursday.
A cold front coming from the north -est will bring temperatures down, initially in northern Bulgaria.
Highs Friday are expected to be in great ranges, from 19-20 degrees Celsius in the north-east to 28 C in the south-west, said the national weather service.
Rain is expected later Friday evening and Saturday morning.
Considerable cloudiness and rains are also expected for mountain areas.
Open maar een KLB-topic ofzo. Of ga zachtjes in een hoekje zitten huilenquote:Op vrijdag 27 september 2013 15:44 schreef Elan het volgende:
Ik word gek van die Dven.
Kan mij het nou verotten wat voor weer het op Oost Timor is.
Allemaal leuk en aardig, maar Elan heeft wel een punt. Best prima dat je post wat voor weer het daar bij jou is, maar overdrijf dan niet telkens zo. Je doet iedere keer alsof de wereld vergaat als het kwik onder de 30 graden schiet. Misschien een keer rekening mee houden?quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Open maar een KLB-topic ofzo. Of ga zachtjes in een hoekje zitten huilen
Kort antwoord? Neen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar Elan heeft wel een punt. Best prima dat je post wat voor weer het daar bij jou is, maar overdrijf dan niet telkens zo. Je doet iedere keer alsof de wereld vergaat als het kwik onder de 30 graden schiet. Misschien een keer rekening mee houden?
Dan ga we jou vanaf heden continu er op wijzen hoe irritant je bezig bent als je je niet wilt aanpassen, simpelquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Kort antwoord? Neen.
Ik kan en mag net zo veel mijn mening, vooruitzichten, verwachtingen, hopen en irritaties delen als al de anderen. Dus lees het, lees er overheen, erger je er aan, irriteer je, en ga vooral jammeren maar verwacht niet dat ik mij anders zal opstellen en gedragen dan dat ik altijd al in dit topic heb gedaan toen ik nog in Nederland woonde of geruime tijd in Zweden verbleef.
Beter nog, open een topic dat specifiek gericht is op het weer in Nederland! Dan zal je me inderdaad minder zien
En nu ben ik klaar met dit gejammer en deze discussie voor de honderste keer aan te moeten horen en aan te moeten gaan dus lekker verder gaan maar ik zal er niet meer op ingaan. Succes!
Juist, de personen die zich aan hem irriteren.quote:
Ik zeg : Doen!quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan ga we jou vanaf heden continu er op wijzen hoe irritant je bezig bent als je je niet wilt aanpassen, simpel
Leukste nieuwsbericht van de week wat mij betreft, door alle mensen die het als onmogelijk zagenquote:Voor het eerst dit najaar heeft het licht gevroren. Aan de grond werd het in Overijssel zo'n -1,8 graden, meldt een woordvoerder van weeronline.nl vrijdag.
In Twente dook de temperatuur aan de grond onder nul. Daar werd het -1,7 graden.
De lage temperaturen komen door brede opklaringen. Die opklaringen zorgen tevens vrijdagochtend voor wat gevaar op de weg. In Drenthe, Limburg en Zeeland komt plaatselijk dichte mist voor, elders krijgen automobilisten te maken met de laagstaande zon. Weeronline adviseert weggebruikers voldoende afstand te houden.
Hoewel de frisse temperaturen al hun intrede doen, worden komend weekeinde nog een aantal mooie nazomerdagen verwacht.
Het is overwegend zonnig en in het zuiden kan plaatselijk nog de 20 graden aangetikt worden. Wel staat er een frisse oostenwind.
Eens, maar heeft verder weinig zin om je er druk over te maken.quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:44 schreef Elan het volgende:
Ik word gek van die Dven.
Kan mij het nou verotten wat voor weer het op Oost Timor is.
Mwah, dat lijkt me een stuk meer irritant dan de posts van Dven voor de simpele meelezers zoals ik. Dus liever niet. Waarom zou hij zich MOETEN aanpassen ook? Er staat toch niet 'De atmosfeer van alléén Nederland' in de TT?quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan ga we jou vanaf heden continu er op wijzen hoe irritant je bezig bent als je je niet wilt aanpassen, simpel
Deze simpele meelezer vindt het ook verschrikkelijk irritant.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:19 schreef Greys het volgende:
Mwah, dat lijkt me een stuk meer irritant dan de posts van Dven voor de simpele meelezers zoals ik. Dus liever niet. Waarom zou hij zich MOETEN aanpassen ook? Er staat toch niet 'De atmosfeer van alléén Nederland' in de TT?
Sowieso, vanuit iemand in het buitenland gezien: wat voegt het toe om te gaan vertellen wat voor het bij jou in het buitenland is? Geen reet, niemand die het ook maar íets boeit.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:59 schreef Felagund het volgende:
Als we alle posts verwijderen die niks toevoegen blijft er niet veel van dit topic over. Iedereen (of bijna iedereen) weet waar Dven woont, ik zie dus het probleem niet.
Jammer dat enkel meelezers over hem klagen, echte posters vinden het misschien wel boeiend?quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Sowieso, vanuit iemand in het buitenland gezien: wat voegt het toe om te gaan vertellen wat voor het bij jou in het buitenland is? Geen reet, niemand die het ook maar íets boeit.
Mij kan het weer in Appelscha, Coevorden of een willekeurige ander Nederlandse plaats ook niet altijd boeien.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Sowieso, vanuit iemand in het buitenland gezien: wat voegt het toe om te gaan vertellen wat voor het bij jou in het buitenland is? Geen reet, niemand die het ook maar íets boeit.
Kan het me niet voorstellen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jammer dat enkel meelezers over hem klagen, echte posters vinden het misschien wel boeiend?
Je spreekt er al een. Misschien niet altijd, maar vervelend is het zeker niet.quote:
Ik weet niet of ik met mijn postaantal in deze reeks als "echte poster" kwalificeer, wel volg ik deze reeks als sinds 2005 of 2006.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jammer dat enkel meelezers over hem klagen, echte posters vinden het misschien wel boeiend?
Misschien dat andere meelezers actiever mee zouden posten of door die overload afgehaakt zijn?quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:46 schreef Nattekat het volgende:
Behalve voor de mensen die zich echt voor het weer interesseren (over de hele wereld)quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Wat mij betreft totaal niet, een hoop mensen posten ook enthousiast de weersomstandigheden vanaf hun vakantieadres.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Van mij mag het topic dan opgesplitst worden in Nederland en Buitenland, idee?
Dus als jij een weekje op vakantie gaat naar England/België/Duitsland.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Van mij mag het topic dan opgesplitst worden in Nederland en Buitenland, idee?
Over het weer op andere planeten gesproken.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:56 schreef Felagund het volgende:
In de atmosfeer op Venus is het nu 462 graden Celsius. Dat jullie het weten.
Ik vind het nu nog wel meevallen met de kou 'snachts.quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:23 schreef roislecxe het volgende:
Heel de dag zon gezien, en morgen weer![]()
Dat het 's nachts wat koud is dat maakt me niet uit, slaapt extra lekker.
Hier ook, nog bijna 9 graden. Maar aan de grond vriest het her en der al weerquote:Op zaterdag 28 september 2013 01:11 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik vind het nu nog wel meevallen met de kou 'snachts.
Tis nu mooi helder. En ik had het toch wel kouder ingeschat dan dat het nu buiten aanvoelt.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:42 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Over het weer op andere planeten gesproken.
Op Discovery Science komt een serie over de
extreme weersomstandigheden op de planeten.
Maar goed dat we zo'n (erge) extremen hier niet hebben.
Zou geen pretje zijn.
Maar er was afgelopen avond wel een mooie zonsondergang
met een bijzon (aan elke kant van de zon te zien)
Ik was op de juiste tijd op de juiste plek voor een creative foto
[ afbeelding ]
Zes weken? Nu is het inderdaad het 'droge' seizoen op Borneo en dergelijke maar dat is toch wel erg droogquote:Op zaterdag 28 september 2013 01:43 schreef Lemans24 het volgende:
Gisteren de eerste serieuze regen gehad in Miri, Sarawak. Dat na zes weken droog weer in zowel Indonesië als Maleisië.
Gewoon ter informatie
Nu 's morgens in het oosten des lands toch weer goed onder nul aan de grond (-2,5 Twente). Op normale hoogte ook maar nipt boven nul geweest. Maar van korte duur trouwens als ik het zo zie, jullie lijken prima herfstweer te gaan krijgen met temperaturen rond de 17 a 18 gradenquote:Op zaterdag 28 september 2013 01:11 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik vind het nu nog wel meevallen met de kou 'snachts.
Tis nu mooi helder. En ik had het toch wel kouder ingeschat dan dat het nu buiten aanvoelt.
Mijn vader zit momenteel ter hoogte van Umea in het binnenland. Ook daar gewoon een graad of 9. De kou lijkt Europa nog niet echt te veroveren!quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:55 schreef Adelante het volgende:
In Zweden is het prima weer: Stockholm graadje of 10 en lekker zonnetje
Wat een geweldige mooie foto/compositie is dit!quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:42 schreef -CRASH- het volgende:
Zou geen pretje zijn.
Ik zag er gisteren zelfs 2, links en rechts van de zon. Was echt een schitterend gezichtquote:Op vrijdag 27 september 2013 21:42 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zou geen pretje zijn.
[ afbeelding ]
Wijze woordenquote:Op zaterdag 28 september 2013 10:44 schreef Skwish het volgende:
Als de zon schijnt wordt de lucht blauw.
In Zuid Spanje jaquote:
Die foto heb ik eerder gezien...quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:42 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zou geen pretje zijn.
[ afbeelding ]
Laat Djeez het maar niet zienquote:Op zaterdag 28 september 2013 14:39 schreef Fred0w het volgende:
Enig idee wat we hier zien?
Er kwam zojuist een vliegtuig over, het leek wel dat het door de bewolking heen vloog (dat zou die streep in de bewolking verklaren) maar hij vloog duidelijk hoger.
Eerste foto uiteraard bewerkt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Want?quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:53 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Laat Djeez het maar niet zien
is dat niet gewoon de schaduw van de condensstreep op de wolk?quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:39 schreef Fred0w het volgende:
Er kwam zojuist een vliegtuig over, het leek wel dat het door de bewolking heen vloog (dat zou die streep in de bewolking verklaren) maar hij vloog duidelijk hoger.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De wolken zijn wit, door weerkaatst licht van de grond. de streep is een schaduw van de waterdamp in die vliegtuig streep( die streep is ook wit, en de schaduw ervan valt op de wolken).quote:Op zaterdag 28 september 2013 14:39 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plaats staat boven de user iconquote:Op zaterdag 28 september 2013 09:05 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wat een geweldige mooie foto/compositie is dit!![]()
Waar?
Dat kan niet want die is gisteren pas gemaaktquote:Op zaterdag 28 september 2013 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die foto heb ik eerder gezien...
Schaduw die op de lagere wolken valtquote:Op zaterdag 28 september 2013 14:39 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus zo heet dat. Zag het op klaarlichte dag in IJsland een keer, begin mei. De stand van de zon daar is natuurlijk anders dan hier.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:32 schreef -CRASH- het volgende:
Hopelijk weer een mooie zonsondergang.
De wolken zijn in goede conditie voor weer
mogelijke bijzonnen.
17:48
Iriserende wolken
[ afbeelding ]
foto niveaus aangepast om de kleuren beter te laten zien.
17:50
[ afbeelding ]
Vroeger keken mensen meer naar boven, nu loeren ze de hele dag naar hun smartphone.quote:Op zondag 29 september 2013 01:26 schreef Againzender het volgende:
Gisteren rond 18 uur ook mooie bijzon. zo weinig mensen lijken daar op te letten, onze kinderen weten het ondertussen
Ik ga vanaf november waarschijnlijk meteen de verwarming aandoen, ik kan me niet voorstellen dat ik het NIET koud ga hebben, na 9 weken 30+ graden.quote:Op woensdag 18 september 2013 10:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is hier in huis gewoon 19 graden.... Best wel fris maar ik vertik het om de verwarming aan te doen. Afgelopen jaar iets te snel voor gekozen om de verwarming aan te doen in plaats van een warme deken over me heen te slaan, dus nu kies ik voor het laatste
15quote:Op zondag 29 september 2013 13:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ga vanaf november waarschijnlijk meteen de verwarming aandoen, ik kan me niet voorstellen dat ik het NIET koud ga hebben, na 9 weken 30+ graden.
Maar daarna maar langzaam afbouwen, zodat ik in hartje winter op 15 graden uitkom ofzo.
Ik kan je garanderen dat het wel meevalt. Ik heb er ooit nooit problemen mee als ik 's zomers van 35/40+ in Bulgarije naar 15/20% in Zweden gaquote:Op zondag 29 september 2013 13:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ga vanaf november waarschijnlijk meteen de verwarming aandoen, ik kan me niet voorstellen dat ik het NIET koud ga hebben, na 9 weken 30+ graden.
Maar daarna maar langzaam afbouwen, zodat ik in hartje winter op 15 graden uitkom ofzo.
Ja, dat zeg ikquote:
Ik ook niet van stadssneeuw, maar wel van industriesneeuw. Ook wel een keer zelf gezien, toen ik vrij dicht bij een elektriciteitscentrale woonde. Geen grote sneeuwvlokken, meer alsof er een heel dun laagje poedersuiker over de stad is gestrooid.quote:Op maandag 30 september 2013 23:15 schreef Adrie072 het volgende:
Stadssneeuw, nee nog niet eerder van gehoord.
Dat bedoel ik ja. 't Was in Rotterdam dus stad en industrie gaan hand in handquote:Op maandag 30 september 2013 23:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ook niet van stadssneeuw, maar wel van industriesneeuw. Ook wel een keer zelf gezien, toen ik vrij dicht bij een elektriciteitscentrale woonde. Geen grote sneeuwvlokken, meer alsof er een heel dun laagje poedersuiker over de stad is gestrooid.
Voorlopig prima weer in Nederland ja. Hoop inderdaad voor jullie dat het voorlopig zo blijft!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 07:42 schreef Lemans24 het volgende:
Zo Dven, dan is het eens kouder in Bulgarije dan in Nederland!
Hogelijk eind oktober in NL nog steeds normaal tot bovennormaal en zonnig.
T/m donderdag is het genieten.Daarna oplopend naar 20 graden maar...continue regen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 10:27 schreef Dven het volgende:
Voorlopig prima weer in Nederland ja. Hoop inderdaad voor jullie dat het voorlopig zo blijft!
De vooruitzichten spreken andersquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:12 schreef GekkePoes het volgende:
Een rode wazige gloed over de horizon( zoals op de noordpool), het kan gaan vriezen vanacht
De weermannen zullen wel gelijk hebben. Maar meestal ligt er de volgende dag ijs of rijp als ik de horizon zo ziequote:
Klagen over kou mag altijd, maar het is nu bij lange na niet zo koud als vanochtendquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:50 schreef Djeez het volgende:
Wat graftyfuskoud is het hier zeg! In het Noorden kent men de traditie dat de kachel pas na Zuidlaardermarkt (3e dinsdag in oktober, nu dus 15-10) aan mag, maar hier wordt die traditie mooi gebruiken
Gaat inderdaad al lange tijd erg traag. Het is dat er nog een 100%NL-discussie was anders zaten we nu nog maar op pagina 7quote:Op woensdag 2 oktober 2013 07:52 schreef Resistor het volgende:
Het is nog maar saai herfstweer, wacht maar op de eerste najaarsstormen.
Dit deel loopt alweer veel te lang, al meer dan 2 volle weken. Tijd voor noodweer, topic in 2 uur vol
Nou, hier in het zuiden hebben wij de verwarming al weken aan hoor.....quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:50 schreef Djeez het volgende:
Wat graftyfuskoud is het hier zeg! In het Noorden kent men de traditie dat de kachel pas na Zuidlaardermarkt (3e dinsdag in oktober, nu dus 15-10) aan mag, maar hier wordt die traditie mooi gebruiken
5 graden maar toen ik vanochtend in de auto stapte. Brrrr.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:50 schreef Djeez het volgende:
Ik zit nog op 3 hoorquote:Op woensdag 2 oktober 2013 08:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Gaat inderdaad al lange tijd erg traag. Het is dat er nog een 100%NL-discussie was anders zaten we nu nog maar op pagina 7
Geen stormen in de vooruitzichten daar?
Oja, ik denk altijd dat iedereen standaard tot 13 pagina's gaatquote:
999 is niet zo fijn op mobielquote:Op woensdag 2 oktober 2013 10:21 schreef Resistor het volgende:
Ik heb het ppp gewoon op 999 staan, altijd maar 1 pagina
Maar als de 300-posts-in-een-topic limiet er ooit () af zou gaan zet ik het op 100ppp. Dan kan DASOO gewoon een kwartaaltopic worden. (op Gathering of Tweakers is de 'zachte' limiet 10.000 posts, dan komt er een mod langs, grootste topic wat ik ken is gesloten op meer dan 108.000 replies, database vond het topic niet leuk meer)
Oh oh, we komen in die tijd van het jaarquote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:12 schreef Pino112 het volgende:
Sneeuwkansengrafiek is terug.
[ afbeelding ]
Ah niks aan de hand en lekker nazomerweer dusquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:26 schreef minthy het volgende:
Code geel afgegeven door het KNMI voor onweer voor alle provincies.
Dank voor je hart onder de riem maar ik ben een onwijze broekpoeperd voor onweerquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:37 schreef APK het volgende:
[..]
Ah niks aan de hand en lekker nazomerweer dus![]()
Moet wel weer mijn garderobe aanpassen
Ik heb meer probleempjes met storm, dat het halve dakterras weer eens op het balkon eindigtquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:42 schreef minthy het volgende:
Dank voor je hart onder de riem maar ik ben een onwijze broekpoeperd voor onweer![]()
met die warme lucht die er aan komt? dacht het niet....quote:
Naar storm kan ik uitkijken, heerlijk van dat woeste weerquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:45 schreef APK het volgende:
[..]
Ik heb meer probleempjes met storm, dat het halve dakterras weer eens op het balkon eindigt![]()
Maar morgen dus max 22C, kan het mij bijna niet voorstellen na een paar dagen met dubbele kleding
Nee, zo ernstig hoeft het inderdaad ook nietquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:56 schreef Againzender het volgende:
Al een tijd geen goede storm meer gehad trouwens. War zijn de tijden van 25 januari 1990 gebleven....
(OK, er hoeven niet gelijk zoveel doden te vallen zoals toen, maar wat was dat heftig)
Zo en hoe.quote:
Inderdaad ja. Paar jaar terug voorspelde men nog dat er zwaardere en meer stormen zouden komen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:56 schreef Againzender het volgende:
Al een tijd geen goede storm meer gehad trouwens. War zijn de tijden van 25 januari 1990 gebleven....
(OK, er hoeven niet gelijk zoveel doden te vallen zoals toen, maar wat was dat heftig)
Wordt het ook. Met regen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 08:57 schreef Pino112 het volgende:
Regen. Ik dacht dat het 22 graden zou worden?
Ja, dat was me het dagje wel. Tegen de wind in kunnen leunen zonder om te vallenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:56 schreef Againzender het volgende:
Ik ook.. Pfffquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 07:12 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Zo en hoe.
Werd bruut uit mn slaap gehaald.
Was hard ja![]()
Paar mooie bliksems gezien dat wel
Vage hick up opeens in het weer zo. Het is verder wel erg stabiel qua weer hier de afgelopen periode.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |