abonnement Unibet Coolblue
pi_131203065


Vorige delen:
TRV / Parijs!
TRV / Parijs... hoe duur/tips etc?
TRV / Parijs... hoe duur/tips etc? #2
TRV / Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #3
TRV / Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #4
TRV / Parijs #5 - Tips etc.. Bon marché vers Paris
TRV / Parijs #6
TRV / Parijs #7
TRV / Parijs #8 - La Ville-lumiere
TRV / Parijs #9 - met de Franse slag...
TRV / Paris #10 Waar het Rugby bezit nam van Paris
TRV / Parijs #11 Bientôt le printemps!
TRV / Parijs #12: Over de Eiffeltoren beklimmen en meer...
TRV / Parijs #13: Cité d'amour!
TRV / Parijs #14:
TRV / Parijs #15
TRV / Parijs #16

Hoe zit dat met die arrondissementen? Wat ligt nou waar?
Rondom Parijs ligt een rondweg (de Boulevard Périphérique). Binnen de rondweg is de stad opgedeeld in twintig arrondissementen die qua nummering in een spiraalvorm vanuit het centrum naar buiten draaien (zie plaatje). De meeste bekende bezienswaardigheden liggen binnen de periferique (uitzonderingen zijn bijvoorbeeld Disneyland Resort Paris en La Défense).

Hoe kom ik er?
Met de bus, vliegtuig, trein, auto, fiets. Wat jij wil. Met de bus (Eurolines bijvoorbeeld) is meestal het goedkoopst. De trein (Thalys) zal echter meestal de beste verhouding bieden tussen comfort, reistijd en prijs. Je komt dan aan op het Gare du Nord. Kijk op www.thalys.nl of www.ns.nl/internationaal/

Waar moet ik slapen
Goedkope adresjes vind je hier



Hoe werkt het OV?
Binnen Parijs zul je vooral de metro en de RER (snelmetro) gebruiken. Voor beiden kun je dezelfde kaartjes gebruiken. Welk soort kaartje het voordeligst is, is erg afhankelijk van hoe lang je blijft, hoe veel je reist en wat je wilt bezoeken. Voor een paar dagen is het voor de meeste mensen het voordeligst om metrokaartjes per tien tegelijk te kopen (carnet heet dat). Daarnaast kan je een Carte Mobilis, Carte Orange of een Paris Visite kopen. Welke het goedkoopst en handigste is, is voor iedereen weer anders.

Hier vind je een kaartje met de metrolijnen en hier een (Nederlandstalige) reisplanner.

Kan je in Parijs ook fietsen?
Ja zeker! Overal in Parijs zijn fietspunten van vélib' aanwezig. Bij deze fietspunten kan je een abonnement nemen (voor 1 dag, 7 dagen of 1 jaar) en daarmee kan je een fiets meenemen. Inleveren kan weer bij elk willekeurig vélib' punt, dit is echt de moeite om even goed te bekijken voordat je op pad gaat!

Op deze wikipediapagina lees je alles wat je moet weten over vélib'!



Ik heb een leuk hotelletje gevonden, maar waar zit het ergens?
Kijk naar de postcode. Alle postcodes binnen de periferique hebben het nummer 750xx. De xx zijn de cijfers van het arrondissement (75013 is dus dertiende arrondissement). Of je kunt hier het adres zoeken.



Oh. En is dat wel een nette buurt?
Geen idee, maar hier kun je foto’s bekijken van alle adressen in Parijs. Over het algemeen zijn er geen slechte buurten binnen de perifique; zoals overal moet je je niet opvallend en uitdagend gedragen en nergens mee bemoeien.

Nog wat tips...
... een paar essentiële dingen zijn toch wel de volgende:



• de EIFFELTOREN natuurlijk!!!!
• de kathedraal "Notre Dame" op 1 van de 2 eilanden in de Seine
+ daar in de buurt:
• de 2 eilandjes zelf ontdekken (dat is waar Parijs ontstaan is)
• evt de restaurantjes/boetiekjes in de daaraan grenzende wijk "St Michel"
• het monument "Arc de Triomphe", bovenaan de "Champs Elysées", (winkelen, terrasje pikken..)
• almaar rechtdoor de Champs Elysées afwandelend kom je dan achtereenvolgens
langs zijstraat "Avenue Montaigne (winkels luxe-merken),
langs het presidentiële paleis, het "Elysée" (niet goed te zien trouwens),
langs zijstraat met het "Grand Palais" en "Petit Palais",
over het grote verkeersplein "Concorde",
door de "Tuileries" (park),
tot bij het "Louvre" (alleen van buiten al de moeite van het bezichtigen waard!)
• de witte basiliek op de heuvel "Sacré Coeur" en het wijkje "Montmartre" daaromheen (veel portretschilders en terrasjes)
• onderaan de trappen naar de Sacré Coeur: de "Parijse walletjes" met de bekende "Moulin Rouge" (shows) en veel sex shops enzo.

Alle tips zijn natuurlijk super toeristisch, maar voor een allereerste keer zijn het gewoon een aantal aanknopingspunten. Dingen met uitzicht kan je het beste een half uur voor zonsondergang doen. Dan zie je in kort tijdsbestek de stad bij dag, schemer en avond.

Heb je veel tijd, dan heb je aan deze punten misschien nog wat:
• Je kunt ook de toren "Montparnasse" beklimmen (met lift), als het mooi weer is heb je van daaruit een schitterend uitzicht;
• Zakencentrum "La Défense" heeft weer een heel andere sfeer, met hoge moderne kantoorgebouwen;



• Centre Pompidou (gek gebouw+museum+bibliotheek) : ligt tussen Le Marais (gay buurt) en Les Halles (overdekt winkelcentrum -niet echt de moeite waard, behalve als het regent ) ) : in dit hele gebied vind je ook veel eettentjes en winkeltjes (en ook een gedeelte sex shops)
• Parken: "Jardins du Luxembourg" (mooi), "Monceau", "Buttes Chaumont", "Parc André Citroën" (modern/beetje botanisch),...
• Musea: Louvre, Musée d'Orsay, Rodin,..................
• "Les Invalides" is overigens het monument waar Napoleon ligt ;
• Het "Panthéon" is waar andere historisch belangrijke Fransen begraven liggen (erg statig) ;
• enz enz enz...



Voor verdere info
http://www.parijsonline.nl, http://parijsonline.blogspot.com/ en http://verborgenparijs.blog.com/
http://www.parijs.nl
http://parijs.pagina.nl
Fotos op Flickr
Parijs in 26 gigapixels

Laat het gewoon over je heen komen, plan je vakantie niet te vol (twee à drie dingen per dag zijn méér dan zat) enne, VEEL PLEZIER!!!!!

Deze OP is opgesteld door DutchieBre (copy van K_man ). Aangevuld door Bora-Bora, Tim2308 en Burdie. Met dank aan de Wiki info van koei. Je vindt de OP hier. Suggesties over aanvullingen en verbeteringen zijn uiteraard welkom.
pi_131203361
Ben 2 weken terug. Was er al een paar keer geweest, maar dit keer hebben we alles met de metro gedaan. Wat een uitkomst!
  zondag 15 september 2013 @ 18:02:19 #3
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_131203789
Krijg gewoon weer zin om te gaan *O*
  zondag 15 september 2013 @ 18:03:16 #4
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_131203820
Metro is handig ja. Ik ben er nu twee keer geweest. Wat een prachtstad O+
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_131206614
Ik probeer er 3 of 4 keer per jaar naartoe te gaan. Is ook net geen 3 uren rijden of treinen van hier. Misschien ga ik er beter maar gaan wonen. Die stad is echt fenomenaal. De inwoners wat minder, maar dat went wel.
  dinsdag 17 september 2013 @ 18:29:05 #6
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_131286748
Heb er net weer 2 nachtjes doorgebracht voor de zoveelste keer (zakentrip) maar iets wat me echt dwars zit aan hotels in Parijs is dat je als een klein kind wordt behandeld als je de sleutel van je hotelkamer mee naar buiten neemt.

Vandaag de dag zijn veel hotelsleutels gewoon plastic pasjes, zo ook deze, en ik ben er gewoon mee naar buiten gelopen niks aan de hand. Toen ik terug kwam werd ik door de portier uitgekafferd waarom ik mijn sleutel niet had afgegeven. Vraag me af waar die obsessie vandaan komt?
Heb het nog nooit ergens anders in de wereld meegemaakt.
pi_131287933
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:29 schreef MartijnUK het volgende:
Heb er net weer 2 nachtjes doorgebracht voor de zoveelste keer (zakentrip) maar iets wat me echt dwars zit aan hotels in Parijs is dat je als een klein kind wordt behandeld als je de sleutel van je hotelkamer mee naar buiten neemt.

Vandaag de dag zijn veel hotelsleutels gewoon plastic pasjes, zo ook deze, en ik ben er gewoon mee naar buiten gelopen niks aan de hand. Toen ik terug kwam werd ik door de portier uitgekafferd waarom ik mijn sleutel niet had afgegeven. Vraag me af waar die obsessie vandaan komt?
Heb het nog nooit ergens anders in de wereld meegemaakt.
Raar hoor, ik heb het maar 2x meegemaakt maar ik zit meestal bij La Defense. Met die plastic pasjes kan je toch zo naar buiten lijkt me.
pi_131289331
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 18:29 schreef MartijnUK het volgende:
Heb er net weer 2 nachtjes doorgebracht voor de zoveelste keer (zakentrip) maar iets wat me echt dwars zit aan hotels in Parijs is dat je als een klein kind wordt behandeld als je de sleutel van je hotelkamer mee naar buiten neemt.

Vandaag de dag zijn veel hotelsleutels gewoon plastic pasjes, zo ook deze, en ik ben er gewoon mee naar buiten gelopen niks aan de hand. Toen ik terug kwam werd ik door de portier uitgekafferd waarom ik mijn sleutel niet had afgegeven. Vraag me af waar die obsessie vandaan komt?
Heb het nog nooit ergens anders in de wereld meegemaakt.
Ik vond het ook irritant. Zelfs als ik alleen maar even een ,sigaretje wou roken moest ik hem bij de receptie afgeven.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_131365716
Ik heb het ook in Parijs nooit meegemaakt. Die pasjes zijn gemaakt om mee te nemen en de kamermeisjes hebben zelf een pasje om binnen te kunnen komen.

Als ze niet willen dat je de sleutel meeneemt gaat het meestal om een 'echte' sleutel, eventueel voorzien van een kolossale sleutelhanger om meenemen te ontmoedigen.
pi_131367626
De sacre coeur vond ik trouwens wel tegen vallen, persoonlijk. Montmartre daar omheen was leuk! O+
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 20 september 2013 @ 00:18:21 #11
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_131370558
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:22 schreef k_man het volgende:
Ik heb het ook in Parijs nooit meegemaakt. Die pasjes zijn gemaakt om mee te nemen en de kamermeisjes hebben zelf een pasje om binnen te kunnen komen.

Als ze niet willen dat je de sleutel meeneemt gaat het meestal om een 'echte' sleutel, eventueel voorzien van een kolossale sleutelhanger om meenemen te ontmoedigen.
Het plastic pasje dat me bij de Best Western werd gegeven zat in een blauw plastic omhulsel met een soort magneten erin, zodra je die door de deur naar buiten wilde nemen ging er een sirene af.
Je kon wel het pasje wel uit dat blauwe hoesje halen en dat is wat ik heb gedaan. Blauw onding op de kamer gelaten en met plastic pas naar buiten gelopen. Dat ging goed, totdat ik terug kwam en die portier over de rooie ging. Ik snap de reden gewoonweg niet, ik ben in bijna 50 verschillende landen geweest en heb dit nog nooit ergens meegemaakt :) Als ik er op tripadvisor en dat soort sites op zoek staat het dat in Parijs standaard routine is maar er staat nergens waarom.
pi_131370696
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:18 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Het plastic pasje dat me bij de Best Western werd gegeven zat in een blauw plastic omhulsel met een soort magneten erin, zodra je die door de deur naar buiten wilde nemen ging er een sirene af.
Je kon wel het pasje wel uit dat blauwe hoesje halen en dat is wat ik heb gedaan. Blauw onding op de kamer gelaten en met plastic pas naar buiten gelopen. Dat ging goed, totdat ik terug kwam en die portier over de rooie ging. Ik snap de reden gewoonweg niet, ik ben in bijna 50 verschillende landen geweest en heb dit nog nooit ergens meegemaakt :) Als ik er op tripadvisor en dat soort sites op zoek staat het dat in Parijs standaard routine is maar er staat nergens waarom.
Echt gek hoor, plastic keys achterlaten bij de receptie.
Lijkt me ook irritant als je soms lang kan wachten dan bij de receptie bij hotels als Best Western
  zondag 22 september 2013 @ 15:37:42 #13
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_131443863
Volgende maand een paar dagen Parijs. O+
pi_131520959
Op 15/16 oktober vertrek ik vroeg in de ochtend richting Parijs. Op 19 oktober moet ik in de ochtend weer weg, ik heb dus enkele dagen de tijd om Parijs voor het eerst te bewonderen.

De komende tijd maar eens een klein plannetje maken. :s)
pi_131592883
Heeft iemand ervaringen met Parijs in de winter?
We zijn aan het denken om met Oud & Nieuw een citytripje te doen.
Parijs behoort tot de mogelijkheden.

Ik ben echter nog nooit in Parijs geweest en vrees wat dat de grote bezienswaardigheden dan dicht zullen zijn.
  donderdag 26 september 2013 @ 18:39:44 #16
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_131593118
Kan ik in winkels ook pinnen met mijn pinpas?
pi_131593198
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:29 schreef trainfreak het volgende:
Heeft iemand ervaringen met Parijs in de winter?
We zijn aan het denken om met Oud & Nieuw een citytripje te doen.
Parijs behoort tot de mogelijkheden.

Ik ben echter nog nooit in Parijs geweest en vrees wat dat de grote bezienswaardigheden dan dicht zullen zijn.
Waarom niet, meeste is gewoon open. Ik ben wel eens in December geweest en de sfeer is wel gezellig met lichtjes maar voor Frans + wintersferen zou ik persoonlijk het liefst Genève kiezen - is wel wat verder weg natuurlijk.

quote:
9s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:39 schreef hexje het volgende:
Kan ik in winkels ook pinnen met mijn pinpas?
Jep.. zolang ze "maestro" ondersteunen
pi_131617956
Gisteren 4 nachten Parijs geboekt (eind december t/m 1 januari), wordt de eerste keer dat ik de stad echt in ga. Redelijk goed geprijsd simpel hotelletje (vroegboekkorting!) gevonden op loopafstand van station Gare du Nord, kunnen we daar lekker comfortabel met de Thalys naartoe (trein boeken moet nog, want momenteel kan je pas boeken t/m de week voordat we vertrekken).

Erg veel zin in! We gaan met zijn tweetjes voornamelijk voor sfeer, architectuur, kunst, eten en drinken en als <25-jarige is dat (op uitgaan, eten & drinken na) allemaal gratis. :P Al beetje aan het oriënteren wat allemaal tof is om te doen en krijg nu echt superveel zin!
pi_131703976
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:29 schreef trainfreak het volgende:
Heeft iemand ervaringen met Parijs in de winter?
We zijn aan het denken om met Oud & Nieuw een citytripje te doen.
Parijs behoort tot de mogelijkheden.

Ik ben echter nog nooit in Parijs geweest en vrees wat dat de grote bezienswaardigheden dan dicht zullen zijn.
In Parijs barst het het hele jaar van de toeristen, en zeker met Oud en Nieuw is het behoorlijk druk. Alle bezienswaardigheden zijn in die periode gewoon open, al zou het kunnen dat er voor 1 januari beperkingen gelden.
It's not a lie, if you believe
pi_131704087
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 11:35 schreef 18konijn het volgende:

[..]

In Parijs barst het het hele jaar van de toeristen, en zeker met Oud en Nieuw is het behoorlijk druk. Alle bezienswaardigheden zijn in die periode gewoon open, al zou het kunnen dat er voor 1 januari beperkingen gelden.
Op 1 januari zijn volgens mij alle musea gesloten, net zoals dit op Kerstmis ook zo is.

De kans is 95% dat het Parijs wordt, periode zal waarschijnlijk de week tussen Kerst en Nieuwjaar zijn.
Het enige wat we nu nog moeten doen is iets betaalbaars vinden, want ik heb geen zin om ¤400 uit te geven voor 3 nachten..
pi_131704097
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:20 schreef Kaas- het volgende:
Gisteren 4 nachten Parijs geboekt (eind december t/m 1 januari), wordt de eerste keer dat ik de stad echt in ga. Redelijk goed geprijsd simpel hotelletje (vroegboekkorting!) gevonden op loopafstand van station Gare du Nord, kunnen we daar lekker comfortabel met de Thalys naartoe (trein boeken moet nog, want momenteel kan je pas boeken t/m de week voordat we vertrekken).

Erg veel zin in! We gaan met zijn tweetjes voornamelijk voor sfeer, architectuur, kunst, eten en drinken en als <25-jarige is dat (op uitgaan, eten & drinken na) allemaal gratis. :P Al beetje aan het oriënteren wat allemaal tof is om te doen en krijg nu echt superveel zin!
Campanile? Wij pakken ook de trein. Wel vanaf Lille pas (da's twee uurtjes rijden vanaf hier), lekker makkelijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_131706563
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 11:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Campanile? Wij pakken ook de trein. Wel vanaf Lille pas (da's twee uurtjes rijden vanaf hier), lekker makkelijk.
Nee, Magenta. Dat klinkt ook ideaal, maar goed dan heb je waarschijnlijk flinke parkeerkosten om je auto daar te laten staan?
pi_131936201
Als je 4 volle dagen in Parijs bent, is het dan tof om een dag naar Disneyland te gaan of is dat zonde van je tijd in Parijs of überhaupt niet tof? Any thoughts? ;)
pi_131944567
Sowieso niet echt 'zonde van je tijd', aangezien Disneyland toch wel een beleving op zich is. Als je vier dagen hebt in Parijs, kun je daar wel een dagje voor uit trekken. ;)
pi_131945832
Tja, dat hangt er een beetje van af hoe oud je bent en of je graag met Mickey op de foto wilt. :P

Mij interesseren pretparken geen bal, dus elke minuut daar is een minuut die je beter elders had kunnen besteden.
pi_131958380
Ligt eraan welke periode je wilt gaan
pi_131964951
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 00:12 schreef psv-gomes het volgende:
Ligt eraan welke periode je wilt gaan
28-12 t/m 01-01
pi_131968351
Nou dan is Disney beetje zonde van de tijd. Dan is t kei druk.

Maar ja dat zal t in Parijs ook zijn trouwens
pi_131976976
quote:
6s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:38 schreef k_man het volgende:
Tja, dat hangt er een beetje van af hoe oud je bent en of je graag met Mickey op de foto wilt. :P

Mij interesseren pretparken geen bal, dus elke minuut daar is een minuut die je beter elders had kunnen besteden.
Tja, als ie niet van pretparken van houdt, had ie de vraag überhaupt niet gesteld toch? ;)

Ik was er vorig jaar ook in die periode, het is dan werkelijk stervensdruk. Dat is wel een nadeel, maar het park an sich is gewoon leuk vind ik (en ik ben ook niet eens zo'n fan van pretparken).
pi_131978397
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 18:45 schreef Rnnz het volgende:
Tja, als ie niet van pretparken van houdt, had ie de vraag überhaupt niet gesteld toch? ;)
Tuurlijk. Ik bedoelde dat wij lastig kunnen inschatten of hij beter een dag in de stad kan zijn of bij Pluto en z'n vriendjes.
pi_132388283
Dat waren weer drie heerlijke dagen. Wat blijft dat Montmartre toch O+.

En hoe mooi Parijs verder ook is, wat is het toch eigenlijk een stinkstad zeg.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_133000961
Ik weet telkens niet of ik nou voor de gek gehouden wordt of dat het werkelijk het geval is. Sommige vrienden vertellen me dat als je <25 jaar bent, alle musea en culturele attracties etc. gratis zijn in Parijs. Dus zelfs zaken als het Louvre etc.

Feit of fictie? :P
pi_133001755
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:04 schreef Kaas- het volgende:
Ik weet telkens niet of ik nou voor de gek gehouden wordt of dat het werkelijk het geval is. Sommige vrienden vertellen me dat als je <25 jaar bent, alle musea en culturele attracties etc. gratis zijn in Parijs. Dus zelfs zaken als het Louvre etc.

Feit of fictie? :P
Je zou bijvoorbeeld eens hier kunnen kijken:
http://www.louvre.fr/en/hours-admission/admission#tabs
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_133001835
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Je zou bijvoorbeeld eens hier kunnen kijken:
http://www.louvre.fr/en/hours-admission/admission#tabs
Awesome! Parijs kan nu al niet meer stuk:
quote:
Free Admission to the Louvre
Admission to the Louvre and the Musée Eugène Delacroix is free for the following visitor categories (valid ID or proof of entitlement required):

- 18-25 year-old residents of the European Economic Area (EU, Iceland, Norway, and Liechtenstein)
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 7 november 2013 @ 13:27:27 #35
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133001877
quote:
10s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:26 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Awesome! Parijs kan nu al niet meer stuk:

[..]

Als je toevallig student bent kan je soms ook gratis naar binnen (als de <25-regel niet geldt bijv).
pi_133014451
Klopt. Onder 25 is gratis

En op zondag 1e zondag v/d maand ochtend zijn ook aantal musea gratis voor iedereen
pi_133043126
Belachelijk dit en de ouderen (gewone,werkende man) kunnen weer lappen... :r

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2013 14:20:43 ]
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:39:36 #38
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133043907
Idd best onzinnig om 25-jarigen gratis toegang te geven. Zijn toch geen kinderen?
pi_133045676
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 14:39 schreef Lemans24 het volgende:
Idd best onzinnig om 25-jarigen gratis toegang te geven. Zijn toch geen kinderen?
Niet zo zeiken, beetje stimulans voor jongeren en studenten om zich eens aan wat kunst te vergaren is alleen maar goed voor de toekomst van dezelfde sector. Zie het als een soort welkomstcadeautje, eerst de klant inpakken en dan erbij houden. :D

Ook helemaal niet gek gedacht, want als student heb je een stuk minder te besteden dan iemand die werkt. En iedereen wordt ooit 25 en gaat er dan ook gewoon voor betalen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 15:41:01 #40
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133046253
Werklozen mogen ook vaak gratis...

Mij kreeg je als student een museum niet in hoor, ook niet gratis ;)
pi_135932245
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 18:45 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Tja, als ie niet van pretparken van houdt, had ie de vraag überhaupt niet gesteld toch? ;)

Ik was er vorig jaar ook in die periode, het is dan werkelijk stervensdruk. Dat is wel een nadeel, maar het park an sich is gewoon leuk vind ik (en ik ben ook niet eens zo'n fan van pretparken).
Was inderdaad echt veel te druk, gold überhaupt wel een beetje voor veel populaire dingen in Parijs. Maar goed, het was dan ook precies tussen kerst en nieuwjaar en ik vond het eigenlijk wel gezellig om samen met mijn reisgezel een beetje in de rij te staan bij het Louvre, Versailles, d'Orsay etc. en een paar uur wat weg te kletsen. :D

Parijs vond ik verder verrassend mooi. Als je bovenop de Notre Dame staat zie je werkelijk geen enkel gebouw dat er niet prachtig uitziet en rondlopen door wijken als Montmartre of Le Marais is echt heerlijk. Mijn nieuwe nr. 1 qua 'mooiste' steden (dus puur qua esthetiek). Ontzettend veel gedaan, maar hoogtepunt was eigenlijk gewoon om in drie kleine schattige winkeltjes wat wijn, brie en stokbrood te scoren en dat weg te peuzelen op een bankje op de oevers langs de Seine met de Notre Dame op de achtergrond. *;

Tip: sla het Moulin Rouge lekker over; ik moest echt mijn best doen om te doen alsof ik dat leuk vond, laat staan om te doen alsof ik er niet van baalde dat ik daar zoveel geld voor neergeteld had. Versailles vond ik ook niet zo interessant (belachelijk lelijk kitscherig) en je werd er echt als vee van kamer naar kamer gedrukt. Halverwege snel dat paleis uit gesneakt en lekker wat gaan eten in de buurt. :')
pi_135987283
Even tussendoor:

Ik weet dat Fransen geen/weinig Engels spreken, maar is dat in Parijs anders, als je bijvoorbeeld ergens gaat eten of shoppen en je praat Engels, verstaan ze je dan en doen ze moeite om Engels terug te praten?
Wie heeft er plek voor mij?
pi_135987483
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:54 schreef Plukdievandeflet het volgende:
Even tussendoor:

Ik weet dat Fransen geen/weinig Engels spreken, maar is dat in Parijs anders, als je bijvoorbeeld ergens gaat eten of shoppen en je praat Engels, verstaan ze je dan en doen ze moeite om Engels terug te praten?
hun Engels is wel beter, maar kan je echt de woorden "je voudrais" en "merci" niet onthouden?
pi_135987565
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:57 schreef DonJames het volgende:

[..]

hun Engels is wel beter, maar kan je echt de woorden "je voudrais" en "merci" niet onthouden?
Verschillende kledingmaten, gerechten bestellen en dan vragen om iets extra's. In het frans, hmmm?
Wie heeft er plek voor mij?
  zondag 26 januari 2014 @ 23:27:45 #45
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135989526
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:54 schreef Plukdievandeflet het volgende:
Even tussendoor:

Ik weet dat Fransen geen/weinig Engels spreken, maar is dat in Parijs anders, als je bijvoorbeeld ergens gaat eten of shoppen en je praat Engels, verstaan ze je dan en doen ze moeite om Engels terug te praten?
Als je maar in het Frans vraagt of ze Engels spreken. Of gewoon Spaans proberen... Zomaar in het Engels beginnen, werkt zelden.
pi_135989620
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:27 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Als je maar in het Frans vraagt of ze Engels spreken. Of in het Spaans...
Die zin is dus belangrijk, iemand een voorbeeld want google translate is niks.
Wie heeft er plek voor mij?
  zondag 26 januari 2014 @ 23:43:58 #47
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135990559
Parlez-vous Anglais?
pi_135994173
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:54 schreef Plukdievandeflet het volgende:
Even tussendoor:

Ik weet dat Fransen geen/weinig Engels spreken, maar is dat in Parijs anders, als je bijvoorbeeld ergens gaat eten of shoppen en je praat Engels, verstaan ze je dan en doen ze moeite om Engels terug te praten?
In aardig wat restaurants spraken ze echt geen woord Frans. In het hotel was het geen probleem. Al met al zou ik stellen dat het een behoorlijk voordeel is als je wat Frans spreekt, al is het maar voor de manier waarop mensen op je reageren.
pi_135994461
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 01:35 schreef Kaas- het volgende:
In aardig wat restaurants spraken ze echt geen woord Frans.
Apart. :P

Ik vraag ook altijd eerst in het Frans of ze Engels spreken. Vaak is het Engels niet super goed, maar ach... voor het kopen van een entreekaartje of het bestellen van een gerecht maakt dat niet uit. En soms wordt er even een collega bijgehaald die beter Engels spreekt.
pi_135994498
Laatste keer trouwens nog wat opmerkelijks meegemaakt. Ik heb een vrij grote dagrugzak, want m'n fotospullen moeten er in passen. Vaak krijg je dan bij musea te horen: sorry, uw tas mag niet mee naar binnen, gelieve deze bij de garderobe in bewaring te geven.

Goed, zit wat in. Nu was ik echter in het Louvre, liep al automatisch naar de garderobe en wat zeggen ze daar? Sorry, uw tas is te groot, u zult 'm mee het museum in moeten nemen. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2014 02:03:20 ]
pi_137115647
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 02:02 schreef k_man het volgende:
Laatste keer trouwens nog wat opmerkelijks meegemaakt. Ik heb een vrij grote dagrugzak, want m'n fotospullen moeten er in passen. Vaak krijg je dan bij musea te horen: sorry, uw tas mag niet mee naar binnen, gelieve deze bij de garderobe in bewaring te geven.

Goed, zit wat in. Nu was ik echter in het Louvre, liep al automatisch naar de garderobe en wat zeggen ze daar? Sorry, uw tas is te groot, u zult 'm mee het museum in moeten nemen. :D
Lool!

Wel lekker geruststellend…. :X
 FR
  vrijdag 28 februari 2014 @ 17:23:40 #52
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_137243953
Binnenkort ga ik een weekje naar Parijs. Voor het eerst, dus heb nog veel te ontdekken. Waar ik benieuwd naar ben zijn de verborgen pareltjes van de stad. Prachtige plekken of gebouwen die niet iedere toerist ziet. En goede, maar niet al te dure restaurants. Tips zijn welkom. :)
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_137251654
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 17:23 schreef 4-elements het volgende:
Binnenkort ga ik een weekje naar Parijs. Voor het eerst, dus heb nog veel te ontdekken. Waar ik benieuwd naar ben zijn de verborgen pareltjes van de stad. Prachtige plekken of gebouwen die niet iedere toerist ziet. En goede, maar niet al te dure restaurants. Tips zijn welkom. :)
Restaurant-tip: http://www.montparnasse-1900.com/

Menu (klassiek Frans) inclusief aperitief, nagerecht, koffie én halve fles wijn p.p kost 35 euro, echt niet duur voor Parijse begrippen :) Het eten is gewoon prima voor die prijs, maar de echte attractie is het schitterende Art Nouveau-interieur. Dit is een bouillon (lees: restaurant/vreetschuur voor de armere mensen uit die tijd :') ) zoals er zo veel waren rond 1900. Echt een aanrader! ^O^ Tegenover Tour Montparnasse.
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:37:05 #54
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_137677361
Nog meer tips? O-)
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_137759126
Je kunt goedkoop eten in de buurt van het metrostation Saint-Michel dicht bij de Notre Dame dus goed te combineren. Je hebt er al voor 10¤ 'n menu met 2/3 gerechten maar verwacht voor dat bedrag ook niet teveel.
pi_137781259
Quatier latin heet dat ;). Er zitten best leuke tentjesaar je goedkoop 10-15¤ kan eten
pi_137984980
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 17:23 schreef 4-elements het volgende:
Binnenkort ga ik een weekje naar Parijs. Voor het eerst, dus heb nog veel te ontdekken. Waar ik benieuwd naar ben zijn de verborgen pareltjes van de stad. Prachtige plekken of gebouwen die niet iedere toerist ziet. En goede, maar niet al te dure restaurants. Tips zijn welkom. :)
Muséum national d'histoire naturelle is ook wel de moeite waard om even langs te lopen :) Mocht je er van houden trouwens. Prachtige collectie in een even mooi gebouw.



Een welkome afwisseling na het file lopen in het het Louvre ;)

Kwa eten is Bouillon Chartier ook leuk, maar populair, en dus vrij druk (= op tijd komen). Verwacht geen haute cuisine maar daar is de prijs ook naar natuurlijk :)
pi_138131551
Kan iemand mij wat meer informatie geven over buitenwijken van Parijs waar het handig of gratis parkeren is bij een hotel en eventueel met de metro het centrum in kan. Het hotel mag niet al te veel kosten :).
  maandag 24 maart 2014 @ 21:42:11 #59
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_138134727
Nog even mijn ervaringen delen, want ik ben inmiddels weer terug van een weekje Parijs. 8-)

De belangrijkste attracties:
Eiffeltoren: we kozen voor de trappen (5 euro). Een flinke klim, maar geen wachtrij. We waren er tegen het einde van de middag, dus we zagen langzaam de zon ondergaan. We zijn ook nog even naar de top geweest (6 euro). Toch indrukwekkender dan ik dacht, toen ik er eenmaal stond.
Louvre: we arriveerden rond 11.00 uur, maar we waren snel binnen. We kozen voor de ingang via de metro, die is sowieso wat rustiger. Dat geldt helemaal voor de zijingang vanaf Rue de Rivoli. Eenmaal in de piramide konden we zo doorlopen, kaartjes kun je immers bij een van de vele automaten kopen.
Catacomben: het enige waar we lang voor moesten wachten, meer dan een uur. Toegang 8 euro. Eenmaal binnen een flink eind lopen. Wel apart om langs zoveel schedels en botten te lopen.
Notre Dame: een lange rij, maar die gaat erg snel. Binnen 10 minuten stonden we binnen. Toegang gratis.
Conciergerie/Saint Chapelle: Combiticket 12 euro. Vond de Conciergerie, voormalig paleis en tijdens de Revolutie een gevangenis, wat tegenvallen. Weinig spectaculairs te zien. Saint Chapelle is daarentegen prachtig. Enorme glas-in-lood ramen die ondanks de jarenlange restauratie het bezoeken waard zijn.

Verder hebben we Pere Lachaise, Marché aux Puces, Montmartre, Dome des Invalides en de Champs Elysees bezocht. En veel rondgelopen. Ga bij mooi weer vooral de parken in. Overal stoeltjes waar je lekker van de zon kunt genieten of ga picknicken op het gras. Jardin du Luxembourg is prachtig en bij goed weer enorm druk.

Qua restaurants moet je in Quartier Latin niet te veel verwachten. Het is goedkoop en eetbaar. Wel heerlijk gegeten bij een Italiaan in Montmartre (Le Carroussel). In de Le Marais een fijne lunch genoten in de Lizard Lounge.

Ga vooral met de metro. Echt ideaal! We stapten naast ons hotel bij Porte de Versailles in de metro en waren in een mum van tijd overal in de stad. Je hoeft nooit langer dan 5 minuten te wachten. Was het openbaar vervoer hier maar zo goed...
En drie dagen gratis kunnen reizen vanwege de smog. :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  dinsdag 25 maart 2014 @ 17:44:16 #60
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_138162071
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:53 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat waren weer drie heerlijke dagen. Wat blijft dat Montmartre toch O+.

En hoe mooi Parijs verder ook is, wat is het toch eigenlijk een stinkstad zeg.
Je vindt Montmartre mooi en Parijs vindt je ondanks haar schoonheid eigenlijk een stinkstad... iets zegt me dat je Parijs eigenlijk helemaal niet zo goed hebt gezien....
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  dinsdag 25 maart 2014 @ 17:46:06 #61
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_138162112
Overigens ga ik in april weer, voor de ik denk 25e keer inmiddels. Het blijft genieten in Parijs.
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_138183489
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:44 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Je vindt Montmartre mooi en Parijs vindt je ondanks haar schoonheid eigenlijk een stinkstad... iets zegt me dat je Parijs eigenlijk helemaal niet zo goed hebt gezien....
Verklaar je nader.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_138183521
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:44 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Je vindt Montmartre mooi en Parijs vindt je ondanks haar schoonheid eigenlijk een stinkstad... iets zegt me dat je Parijs eigenlijk helemaal niet zo goed hebt gezien....
Onzin, Parijs heeft best toffe dingen maar het blijft een stinkstad.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:01:09 #64
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_138205924
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Onzin, Parijs heeft best toffe dingen maar het blijft een stinkstad.
Hoewel ik van de smog geen last had, hing er op heel veel plekken wel een pislucht... Is dat wat je bedoelt?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_138206123
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:01 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Hoewel ik van de smog geen last had, hing er op heel veel plekken wel een pislucht... Is dat wat je bedoelt?
Ik bedoel buiten de smog dat het gewoon een vieze stad is. En idd het stinkt er vaak naar pis,zure melk enz.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 12 april 2014 @ 15:48:40 #66
376380 Alziend-Oog
haha vet grappig
pi_138796728
Ben aankomende week 3 dagen in Parijs met school en we moeten de eerste twee dagen zelf ons avondeten regelen. Op dag 1 moet dit gebeuren ergens tussen Dome des Invalides en het Louvre. Op dag 2 in de buurt Quartier Latin. Heb geen specifieke voorkeur qua keuken. Wil maximaal 40 per dag uitgeven. Iemand tips?
Aer mea arena est
pi_138810557
Quatier latin, rue mouffetard, Chatelet

Is niet zo ver weg van de plek waar je bent
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 11 juni 2014 @ 23:56:07 #68
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_140976180
Iemand toevallig ervaring met dit Ibis-hotel of anders een andere relatief in de buurt van Gare du Nord?
http://www.ibis.com/gb/ho(...)te-doree/index.shtml

Eerste indruk op mij is wel positief eigenlijk, en de prijs ook wel dacht ik.
  Moderator donderdag 12 juni 2014 @ 00:03:33 #69
45833 crew  Fogel
pi_140976480
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:56 schreef Pino112 het volgende:
Iemand toevallig ervaring met dit Ibis-hotel of anders een andere relatief in de buurt van Gare du Nord?
http://www.ibis.com/gb/ho(...)te-doree/index.shtml

Eerste indruk op mij is wel positief eigenlijk, en de prijs ook wel dacht ik.
Ik sliep vrijdag nog in Mercure Paris Terminus Nord. Ligt pal tegenover de ingang van het station. Ik betaalde ¤109 voor 1 nacht, had een prima bed in een schone, stille en ruime kamer met een badkamer die niet eens naar riool stonk. Ik vroeg mezelf zelfs af of ik wel in Parijs was :D
Receptiepersoneel was bijzonder aardig en behulpzaam en sprak goed Engels.
Rond Gare du Nord waren wel bijzonder veel zwervers, maargoed, die zie je overal in Parijs.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 12 juni 2014 @ 00:06:41 #70
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_140976611
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:03 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik sliep vrijdag nog in Mercure Paris Terminus Nord. Ligt pal tegenover de ingang van het station. Ik betaalde ¤109 voor 1 nacht, had een prima bed in een schone, stille en ruime kamer met een badkamer die niet eens naar riool stonk. Ik vroeg mezelf zelfs af of ik wel in Parijs was :D
Receptiepersoneel was bijzonder aardig en behulpzaam en sprak goed Engels.
Rond Gare du Nord waren wel bijzonder veel zwervers, maargoed, die zie je overal in Parijs.
Nice, thnx voor je antwoord _O_ . Voor onze periode (midden aug) is ie al volgeboekt blijkbaar, en voor 8 nachten wordt het dan een aardig bedrag :D
  Moderator donderdag 12 juni 2014 @ 00:14:34 #71
45833 crew  Fogel
pi_140976879
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:06 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Nice, thnx voor je antwoord _O_ . Voor onze periode (midden aug) is ie al volgeboekt blijkbaar, en voor 8 nachten wordt het dan een aardig bedrag :D
Voor redelijke hotels in de stad zelf ben je meestal wel zo'n ¤100 per nacht kwijt, ex ontbijt (maar dat stelt daar toch weinig voor, en voor minder zit je aan de straatkant bij een goede brasserie).

Voor volgende maand overweeg ik Suite Novotel Paris Porte de la Chapelle (al heb ik wel al een hotel in Reims geboekt, maar ben nog aan het overwegen om toch in Parijs te overnachten). Minder centraal, maar vlakbij oa twee metrostations en een winkelcentrum.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 12 juni 2014 @ 00:19:31 #72
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_140977058
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

Voor redelijke hotels in de stad zelf ben je meestal wel zo'n ¤100 per nacht kwijt, ex ontbijt (maar dat stelt daar toch weinig voor, en voor minder zit je aan de straatkant bij een goede brasserie).

Voor volgende maand overweeg ik Suite Novotel Paris Porte de la Chapelle (al heb ik wel al een hotel in Reims geboekt, maar ben nog aan het overwegen om toch in Parijs te overnachten). Minder centraal, maar vlakbij oa twee metrostations en een winkelcentrum.
Bij dat Ibishotel kwam ik op 442 euro voor 8 nachten, dat komt dan op een euro of 55 per nacht. Voor ons is dat nog best te doen..

Ziet er goed uit hoor die Porte de la Chapelle :9 _O_
  Moderator donderdag 12 juni 2014 @ 00:24:32 #73
45833 crew  Fogel
pi_140977269
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:19 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Bij dat Ibishotel kwam ik op 442 euro voor 8 nachten, dat komt dan op een euro of 55 per nacht. Voor ons is dat nog best te doen..

Ziet er goed uit hoor die Porte de la Chapelle :9 _O_
Oh, da's erg goedkoop! Weet je zeker dat het per kamer is en niet per persoon?

Check of je via hotels.com of booking.com nog goedkoper uitkomt. Bij de eerste krijg je per 10 overnachtingen een voucher voor gratis nacht, daar zit je met 8 nachten al snel in de buurt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 12 juni 2014 @ 00:30:21 #74
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_140977465
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:24 schreef Fogel het volgende:

[..]

Oh, da's erg goedkoop! Weet je zeker dat het per kamer is en niet per persoon?

Check of je via hotels.com of booking.com nog goedkoper uitkomt. Bij de eerste krijg je per 10 overnachtingen een voucher voor gratis nacht, daar zit je met 8 nachten al snel in de buurt.
Jup, is al via booking.com.
422 zelfs..


Edit:
Hotels.com zegt van 976, aardige korting dan. _O_
  Moderator donderdag 12 juni 2014 @ 00:36:27 #75
45833 crew  Fogel
pi_140977669
quote:
11s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:30 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Jup, is al via booking.com.
422 zelfs..
[ afbeelding ]

Edit:
Hotels.com zegt van 976, aardige korting dan. _O_
[ afbeelding ]
Ook al bij Ibis zelf gekeken? http://www.ibis.com/gb/best-price-guarantee/index.shtml ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_140984818
Ik snap niet helemaal wat je zoekt. Je vraag om iets nabij Gare du Nord, maar vervolgens kom je zelf met een hotel bij Porte Dorée - dat ligt totaal niet in de buurt bij Gare du Nord.

Toen ik de vorige keer in Parijs was had ik ook een hotel bij Porte Dorée, maar dan deze. Die kan ik aanraden. :)
  Moderator donderdag 12 juni 2014 @ 11:55:06 #77
45833 crew  Fogel
pi_140985288
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:41 schreef k_man het volgende:

Toen ik de vorige keer in Parijs was had ik ook een hotel bij Porte Dorée, maar dan deze. Die kan ik aanraden. :)
Ziet er niet verkeerd uit. Hebben ze een parkeerplek? (vind niks daarover in de FAQ)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 12 juni 2014 @ 12:03:14 #78
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_140985573
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:41 schreef k_man het volgende:
Ik snap niet helemaal wat je zoekt. Je vraag om iets nabij Gare du Nord, maar vervolgens kom je zelf met een hotel bij Porte Dorée - dat ligt totaal niet in de buurt bij Gare du Nord.

Toen ik de vorige keer in Parijs was had ik ook een hotel bij Porte Dorée, maar dan deze. Die kan ik aanraden. :)
Mjah bedoelde het meer relatief dichtbij. Niet dat je eerst nog een half uur met de trein moet bijvoorbeeld.
pi_140985610
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:55 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ziet er niet verkeerd uit. Hebben ze een parkeerplek? (vind niks daarover in de FAQ)
Volgens mij niet, maar ik had daar toen geen behoefte aan. Gewoon even navragen dus. :)

Edit: op de site staat bij Hotelvoorzieningen 'nabijgelegen parkeergelegenheid'.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2014 12:11:25 ]
pi_140985675
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2014 12:03 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Mjah bedoelde het meer relatief dichtbij. Niet dat je eerst nog een half uur met de trein moet bijvoorbeeld.
Van Gare du Nord naar Porte Dorée zit je niet veel korter dan een half uur in de metro hoor. :)

Als je Porte Dorée beschouwt als dichtbij Gare du Nord, dan is alles binnen de Périphérique dichtbij Gare du Nord.
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 14:16:18 #81
45833 crew  Fogel
pi_141030451
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2014 12:04 schreef k_man het volgende:

[..]

Volgens mij niet, maar ik had daar toen geen behoefte aan. Gewoon even navragen dus. :)

Edit: op de site staat bij Hotelvoorzieningen 'nabijgelegen parkeergelegenheid'.
Mail gestuurd en antwoord gehad. Maar ze hebben alleen maar antwoord gegeven op het beschikbaarheidsdeel, niet op de parkeergelegenheidvraag. Maargoed, ze hebben dus blijkbaar geen geschikte kamers voor mijn gezin, ook goed.

Ik zoek wel ergens een parkeergarage op in Parijs (heb een hotel in Reims geboekt).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_143383182
FOK!kers, ik ben van plan morgen te liften naar Frankrijk, naar Parijs of naar Normandië waar m'n ouders zitten. Afhankelijk van hoe m'n rit verloopt, ga ik eerst naar Parijs voor een paar nachten, m'n vraag zijnde: Is het makkelijk om goedkope hostels te vinden zonder boeking vooraf? Gewoon op een slaapzaal oid en tot welke tijden kan je zoiets regelen?

Hebben jullie tevens tips voor welke hostels daar geschikt voor zijn?

BVD
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:38:51 #83
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_143487354
Jaaaaa, wij hebben dan eindelijk een weekend Parijs geboekt! Mijn vriend is er nog nooit geweest en voor mij is het 17 jaar geleden dat ik er was :).

We willen de standaard toeristische highlights gaan doen.
Daar hoor dus ook een bezoek aan het Louvre bij. Wat zou qua drukte de beste dag / tijd zijn om het Louvre te bezoeken? We gaan van vrijdag(-middag) tot maandag(-ochtend), het laatste weekend van september.

Verder staan de Eiffeltoren, Notre Dame, Sacre Coeur, Montmartre, Pere Lachaise op het programma. En verder wat we maar tegenkomen :P. Ik zie ons al heerlijk lunchen in een park O+ .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_143494348
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:38 schreef MaLo het volgende:
Wat zou qua drukte de beste dag / tijd zijn om het Louvre te bezoeken? We gaan van vrijdag(-middag) tot maandag(-ochtend), het laatste weekend van september.
Vrijdagavond.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:10:53 #85
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_143495148
Vergeet ook de Arc en de Tour Montparnasse niet.

Maar is een weekend niet te kort om ook het Louvre te zien? Of wil je er doorheen vliegen, kan ook natuurlijk.
pi_143498054
Je moet sowieso selectief zijn. Ook al ben je een hele dag in het Louvre, dan heb je nog niet alles gezien. Zelf begin ik na een paar uur museum m'n aandacht te verliezen. Van tevoren dus bedenken wat je graag wilt zien en je daarop concentreren.
  zondag 17 augustus 2014 @ 11:00:25 #87
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_143502988
quote:
7s.gif Op zondag 17 augustus 2014 00:28 schreef k_man het volgende:
Je moet sowieso selectief zijn. Ook al ben je een hele dag in het Louvre, dan heb je nog niet alles gezien. Zelf begin ik na een paar uur museum m'n aandacht te verliezen. Van tevoren dus bedenken wat je graag wilt zien en je daarop concentreren.
Dat dus, ik hou het ook geen hele dag in een museum vol :P. Mijn vriend wil graag het Egyptische en Griekse gebeuren zien, en ik dan natuurlijk nog de Mona Lisa.

Vrijdagavond dus :) Lijkt me een goed begin van ons weekend!

quote:
14s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 23:10 schreef Pino112 het volgende:
Vergeet ook de Arc en de Tour Montparnasse niet.

Maar is een weekend niet te kort om ook het Louvre te zien? Of wil je er doorheen vliegen, kan ook natuurlijk.
De Arc de Triomphe inderdaad ook! Ik googlede er net even op, maar ik zie dat je daar dus ook in kunt, nooit geweten :D.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_143534649
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 11:00 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dat dus, ik hou het ook geen hele dag in een museum vol :P. Mijn vriend wil graag het Egyptische en Griekse gebeuren zien, en ik dan natuurlijk nog de Mona Lisa.

Vrijdagavond dus :) Lijkt me een goed begin van ons weekend!

[..]

De Arc de Triomphe inderdaad ook! Ik googlede er net even op, maar ik zie dat je daar dus ook in kunt, nooit geweten :D.
Je kunt er zelfs op staan. Als je 25 of jonger bent is het ook nog eens gratis, anders 6,50 dacht ik.

Ben net terug van weekend Parijs voor de eerste keer. Eiffeltoren is echt een imposante toren. Als je entree kaarten online kunt kopen moet je dat zeker doen. Wij hebben een uur in de rij gestaan.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 17 augustus 2014 @ 23:09:32 #89
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_143534863
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:05 schreef Harveo het volgende:

[..]

Je kunt er zelfs op staan. Als je 25 of jonger bent is het ook nog eens gratis, anders 6,50 dacht ik.

Ben net terug van weekend Parijs voor de eerste keer. Eiffeltoren is echt een imposante toren. Als je entree kaarten online kunt kopen moet je dat zeker doen. Wij hebben een uur in de rij gestaan.
Ben je vanaf beneden met de lift gegaan of vanaf de tweede?
pi_143535337
Wij zijn in mei een week in Parijs geweest, heerlijk om eens alle tijd te hebben om alles uitgebreid te bekijken.
Waar wij alleen geen erg in hadden was dat op 1 mei alles dicht was, ook musea.
Omdat kerken altijd open zijn besloten we naar de Notre Dame te gaan maar ongeveer 100.000 andere toeristen hadden hetzelfde idee dus dat ging niet door.
We hadden een appartement gehuurd via airbnb en dat is echt supergoed bevallen.
pi_143535466
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:09 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ben je vanaf beneden met de lift gegaan of vanaf de tweede?
Vanaf de tweede. We wilden wel echt de Eiffeltoren beklimmen ;)
pi_143539449
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:05 schreef Harveo het volgende:
Eiffeltoren is echt een imposante toren. Als je entree kaarten online kunt kopen moet je dat zeker doen. Wij hebben een uur in de rij gestaan.
Timing is everything. Ik ben meerdere keren de Eiffeltoren op geweest en heb nooit lang in de rij hoeven staan. Je kunt het best tegen zonsondergang gaan. Ten eerste heb je dan een prachtig uitzicht; eerst nog met daglicht, later de lichtjes die overal aangaan. Ten tweede is het dan relatief rustig, omdat alle tourgroepen op dat moment zitten te eten, of geen programma meer hebben.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 19 augustus 2014 @ 00:18:14 #93
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_143577763
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 23:19 schreef Harveo het volgende:

[..]

Vanaf de tweede. We wilden wel echt de Eiffeltoren beklimmen ;)
Ja daarom, hebben wij ook gedaan. :)
  woensdag 1 oktober 2014 @ 21:24:58 #94
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_145106541
Wij zijn afgelopen weekend dus 3 nachten naar Parijs geweest. We hadden ontzettend veel geluk met het weer, iedere dag 25 graden en een strakblauwe lucht O+

Het Louvre zijn we uiteindelijk niet in geweest, we hadden er beide geen zin in.

Waar zijn we wel geweest:
Eiffeltoren(niet op geweest), Tour Montparnasse (wel op geweest :P ), Champs Elysees, Arc de Triomphe, Louvre van buiten gezien, Tuilerieen, Le Marais, Pere Lachaise, Sacre Coueur, Montmartre, Notre Dame, Quartier Latin en Jardin du Luxembourg.

Dankzij het mooie weer is het dus wel goed gekomen met het picknicken in parken, dat hebben we heel veel gedaan. Place des Vosges was een heerlijk plekje om bij te komen van het slenteren door Le Marais :).
Jardin du Luxembourg was ook een heerlijk park om uit te rusten na een stevige wandeling.

En lang leve de metro, zonder metro hadden we nooit zoveel kunnen zien en doen in deze paar dagen!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_145108679
Waarom ben je niet op de Eiffeltoren geweest? Of ben je er al een keer geweest?
pi_145113917
@ Malo

Nou dan heb je in ieder geval veel mooie highlights gezien. Tour Montparnasse gaan wij de volgende keer ook weer doen. Ben er al wel tien keer op geweest, maar nog nooit na de verbouwing van het dakterras.
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 14:13:29 #97
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_145155226
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:07 schreef Harveo het volgende:
Waarom ben je niet op de Eiffeltoren geweest? Of ben je er al een keer geweest?
Ik was al op de Eiffeltoren geweest, vriend hoefde er niet op. En daar was ik blij van, wat een rijen :D
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:49 schreef parijsmijnstad het volgende:
@ Malo

Nou dan heb je in ieder geval veel mooie highlights gezien. Tour Montparnasse gaan wij de volgende keer ook weer doen. Ben er al wel tien keer op geweest, maar nog nooit na de verbouwing van het dakterras.
Het uitzicht was echt fantastisch O+. Zeker bij zonsondergang. En helemaal niet zo druk, we hebben 10 minuten gewacht op de lift.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 3 november 2014 @ 10:38:04 #98
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_146245785
Woeii, ook net terug van een weekendje Parijs O+
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_146249115
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:13 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik was al op de Eiffeltoren geweest, vriend hoefde er niet op. En daar was ik blij van, wat een rijen :D

[..]

Het uitzicht was echt fantastisch O+. Zeker bij zonsondergang. En helemaal niet zo druk, we hebben 10 minuten gewacht op de lift.
Als je al eens op de Eiffeltoren bent geweest kun je de keer erna inderdaad net zo goed naar de Tour Montparnasse gaan om van het uitzicht over Parijs te genieten.
Die wiebelt ook niet zo heen en weer als het waait :P

Zijn er nog meer mensen die via Airbnb een verblijf geboekt hebben? Wij hebben in mei een week in het appartement van een Parijzenaar gezeten, dat is ons zo enorm goed bevallen. Ik ga nooit meer in een hotel.
  donderdag 20 november 2014 @ 18:57:59 #100
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146848612
Wij gaan na oud en nieuw weer naar Parijs. Ben al een paar keer in Parijs geweest, maar niet met kerst. :) Zijn er dan nog leuke/bijzondere dingen die je kan doen?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_146855312
De kerstmarkten die er overal zijn
  donderdag 20 november 2014 @ 22:30:37 #102
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146855742
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:18 schreef psv-gomes het volgende:
De kerstmarkten die er overal zijn
Ja dat sowieso wel :) Gezellig. En dan, mits het kan, wat lekkere dingetjes kopen en langs de Seine zitten. Weet niet hoe dat in de winter zit
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_146856073
Schaatsen bij het Hôtel de Ville, de verlichting op de Champs Elysées, de prachtige kerstetalages bij de grote warenhuizen, de vele kerstmarkten, warme wijn drinken bij Cour Saint-Émilion, The Musée des Arts Forains (alleen geopend van 26-12-2014 tot 4-01-2015), het reuzenrad op Place de la Concorde, etc., etc.
Je hoeft je daar in ieder geval niet te vervelen. Veel plezier!
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_146862767
M'n vriendin en ik gaan een midweek naar Parijs, de week van oud en nieuw :D Iemand enig idee of er vuurwerk-shows zijn in Parijs? Bij de Eiffeltoren of bij de Champs-Élysées? :)
pi_146868790
Met oud en nieuw zul je niet veel vuurwerk aantreffen in Parijs. Dat doen ze meer met 14 juli, de herdenking van de revolutie. Officieel staat er zelfs een straf op het afsteken van vuurwerk.
Bij de Eiffeltoren staan de meeste mensen met een flesje champagne om te toasten op het nieuwe jaar.

Veel plezier in Parijs

vr. groeten Chris
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
  vrijdag 21 november 2014 @ 14:39:50 #106
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146869490
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:40 schreef parijsmijnstad het volgende:
Schaatsen bij het Hôtel de Ville, de verlichting op de Champs Elysées, de prachtige kerstetalages bij de grote warenhuizen, de vele kerstmarkten, warme wijn drinken bij Cour Saint-Émilion, The Musée des Arts Forains (alleen geopend van 26-12-2014 tot 4-01-2015), het reuzenrad op Place de la Concorde, etc., etc.
Je hoeft je daar in ieder geval niet te vervelen. Veel plezier!
_O_ Dankje, die dingen zien er leuk uit. Gaan we zeker bezoeken. Jij bent wel echt een parijs kenner he, of niet ;)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_146869719
dat Musée des Arts Forains lijkt me fantastisch. wil ik al jaren een keer naartoe..
pi_146871493
Ja, dat Musée des Arts Forains is schitterend, maar let op het is maar een paar dagen per jaar geopend voor publiek. Dit jaar, zoals eerder vermeld, alleen van 26-12-2014 tot 4-01-2015.
Zelf heb ik al een keer voor een dichte deur gestaan en je komt er absoluut niet in.

Als je daar in de buurt bent zijn de oude wijnpakhuizen van Cour Saint-Émilion eigenlijk een must en bijzonder gezellig. Allemaal terrasjes en kleine winkeltjes (op een grote FNAC na). Leuk om een lunch of iets anders te doen.

@ richolio, Parijs leer je na 100 jaar nog niet kennen, maar ben wel een echte liefhebber ;-)
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_146871618
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 14:09 schreef parijsmijnstad het volgende:
Met oud en nieuw zul je niet veel vuurwerk aantreffen in Parijs. Dat doen ze meer met 14 juli, de herdenking van de revolutie. Officieel staat er zelfs een straf op het afsteken van vuurwerk.
Bij de Eiffeltoren staan de meeste mensen met een flesje champagne om te toasten op het nieuwe jaar.

Veel plezier in Parijs

vr. groeten Chris
Zoiets dacht ik wel :) Geeft verder niet, toosten onder de Eiffeltoren is ook helemaal prima :D

Zitten trouwens erg mooi, via Wimdu een appartement in Montmartre gehuurd, vlakbij de Sacre Coeur :)
  vrijdag 21 november 2014 @ 16:18:18 #110
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_146871949
Wel opletten als je naar MontMartre gaat, daar staan negers in groepjes met touwtjes en pakken je bij je arm.
Vervolgens gaan ze een "armband" vlechten en kom je pas los na betaling of na een hoop intimidatie van nog meer negers. :r
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_146873143
quote:
4s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:18 schreef jpg97 het volgende:
Wel opletten als je naar MontMartre gaat, daar staan negers in groepjes met touwtjes en pakken je bij je arm.
Vervolgens gaan ze een "armband" vlechten en kom je pas los na betaling of na een hoop intimidatie van nog meer negers. :r
Die lui met die armbandjes zijn inderdaad super-opdringerig, handen in je zakken en ruw lostrekken als ze je toch te pakken krijgen. Heel vervelend.
pi_146874564
Veel gevaarlijker zijn de mannen die midden op straat "balletje-balletje" spelen. Georganiseerde bendes en gevaarlijk. Zijn vooral actief in de Rue de Steinkerque, de straat van metrostation Anvers naar de Sacré-C½ur. Doorlopen en geen gesprek aangaan is het beste advies.

Je komt ze trouwens niet alleen in Parijs tegen, maar helaas zijn alle grote steden waar veel toeristen komen zijn besmet met deze gasten.
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:04:23 #113
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_146874631
Ik kan niet begrijpen dat dat soort lui niet worden opgepakt en bestraft

Er was onlangs een filmpje waar zo'n balletje-balletje kerel goed hard werd aangepakt door een paar undercover gendarmes.
  maandag 24 november 2014 @ 10:15:28 #114
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_146948384
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:01 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Die lui met die armbandjes zijn inderdaad super-opdringerig, handen in je zakken en ruw lostrekken als ze je toch te pakken krijgen. Heel vervelend.
Klopt, er was er één die mijn arm pakte dus ik rukte me los en riep met een kwaad gezicht "NON!"
Toen pakte ze mijn vriendin vast, wederom rukte ik die vent zijn arm los.

Vervolgens kwaad worden dat ik zo "heftig" reageer.
Kijk, ik kan het best begrijpen dat er mensen zijn die je iets willen aansmeren, maar ze moeten met hun poten van ons afblijven.

Bij de Notre Dame ook al zo'n Roma kind die me een "petitie" wilde laten tekenen.
Toen heb ik op zijn plat Limburgs een Jip-en-Janneke verhaal opgezegd, net zo lang tot ze vanzelf, verward wegliep :')
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  maandag 24 november 2014 @ 10:25:28 #115
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_146948566
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:04 schreef MartijnUK het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat dat soort lui niet worden opgepakt en bestraft

Er was onlangs een filmpje waar zo'n balletje-balletje kerel goed hard werd aangepakt door een paar undercover gendarmes.
http://www.dumpert.nl/med(...)letje_in_parijs.html

dit?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  maandag 24 november 2014 @ 10:36:41 #116
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_146948806
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 10:15 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Klopt, er was er één die mijn arm pakte dus ik rukte me los en riep met een kwaad gezicht "NON!"
Toen pakte ze mijn vriendin vast, wederom rukte ik die vent zijn arm los.

Vervolgens kwaad worden dat ik zo "heftig" reageer.
Kijk, ik kan het best begrijpen dat er mensen zijn die je iets willen aansmeren, maar ze moeten met hun poten van ons afblijven.

Bij de Notre Dame ook al zo'n Roma kind die me een "petitie" wilde laten tekenen.
Toen heb ik op zijn plat Limburgs een Jip-en-Janneke verhaal opgezegd, net zo lang tot ze vanzelf, verward wegliep :')
Hebben wij ook gezien, die touwtjeslui op de trappen van de Sacre Coeur :'). Ze probeerden de kerel die voor ons liep een bandje om te binden maar die rukte zich ook los. Petitie-meisjes zagen we bij Montmartre.

En in Jardin du Luxembourg kwamen er verklede jongeren op ons af die ons snoepjes wilden verkopen, want ze spaarden voor een reis naar Rome. Leek mij ook een scam, hoewel ik daar nog niet eerder over gelezen heb.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 24 november 2014 @ 14:36:11 #117
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146955050
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 10:36 schreef MaLo het volgende:

[..]

Hebben wij ook gezien, die touwtjeslui op de trappen van de Sacre Coeur :'). Ze probeerden de kerel die voor ons liep een bandje om te binden maar die rukte zich ook los. Petitie-meisjes zagen we bij Montmartre.

En in Jardin du Luxembourg kwamen er verklede jongeren op ons af die ons snoepjes wilden verkopen, want ze spaarden voor een reis naar Rome. Leek mij ook een scam, hoewel ik daar nog niet eerder over gelezen heb.
En als je hem nou gewoon lekker zo'n bandje bij je om laat doen en wegloopt? :P Moeten ze hem maar niet om doen en verwachten dat j
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 24 november 2014 @ 14:37:04 #118
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146955071
Dat je betaalt. Een beetje naar vind ik dat altijd
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 24 november 2014 @ 15:59:39 #119
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_146957752
quote:
Juist ja. Ik ben wel voorstander van deze aanpak bij al die figuren die toeristen lastig vallen :P
pi_148833381
Heeft iemand tips voor een degelijk en goed betaalbaar hotel (desnoods hostel) voor 1 persoon, dat goed bereikbaar is met het openbaar vervoer? :)
Tap tap tap
pi_148837567
ik ga zelf altijd naar Campanile Paris 19 – La Villette.
Vlakbij de metro, nette kamers, heeft een parkeergarage, gratis Wi-Fi op kamer en betaal meestal rond de ¤ 80,00 voor een 2-persoonskamer. Wat een 1-persoonskamer kost moet je maar even nakijken.
Hotel Campanile 19-Villette-Paris

veel plezier in Parijs
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_148838957
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 10:52 schreef CherryLips het volgende:
Heeft iemand tips voor een degelijk en goed betaalbaar hotel (desnoods hostel) voor 1 persoon, dat goed bereikbaar is met het openbaar vervoer? :)
Ik zat een paar weken geleden in Campanille Bagnolet. Direct aan de metro, bij een groot winkelcentrum net naast de ring. Binnen een kwartier zit je in het centrum. We betaalden ongeveer 50 euro per nacht.
pi_148907824
Tof, dank jullie wel! Is Parijs een beetje te doen in je eentje qua veiligheid? Ik ben er eerder geweest, maar de laatste keer is al ruim tien jaar geleden en ik ben er ook nooit helemaal alleen geweest. Weet nog wel dat ik een keer verrot ben gescholden door zo'n touwtjesgast die een armband om m'n pols maakte zonder dat ik het doorhad, maar ik verstond hem toch niet.
Zijn er 's avonds nog leuke dingen te doen? Ik ben Londen gewend en dan ga ik ´s avonds naar het theater, een comedy club of de bioscoop, maar mijn Frans is echt heel karig :') Overdag weet ik genoeg te doen, maar ik vind het ook weer zo wat om vanaf zeven uur al op m'n kamer te zitten.
Tap tap tap
pi_148909392
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:00 schreef CherryLips het volgende:
ik vind het ook weer zo wat om vanaf zeven uur al op m'n kamer te zitten.
Zeven uur? Dat is etenstijd (en dan nog aan de vroege kant).

Wat je verder 's avonds prima in je eentje kunt doen:
- Bioscoop bezoeken (en opletten dat je de originele, niet nagesynchroniseerde versie te zien krijgt);
- Eiffeltoren
- Sommige musea, bijv Palais de Tokyo - volgens mij is dat open tot middernacht, als ze dat niet veranderd hebben.
pi_148913773
Wat veiligheid betreft is het misschien op dit moment wel de meest veilige stad ter wereld.

's Avonds is de Marais een leuke gezellige buurt, maar ook de omgeving van Place de la Bastille is op dit moment zeer populair en trendy aan het worden.

Wil je een keer iets anders, ga dan naar de Buddha Bar (8-12 rue Boissy d'Anglas), een hippe en aparte bar, waar je ook nog een lekker hapje kunt doen.
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_148913807
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:00 schreef CherryLips het volgende:
Tof, dank jullie wel! Is Parijs een beetje te doen in je eentje qua veiligheid? Ik ben er eerder geweest, maar de laatste keer is al ruim tien jaar geleden en ik ben er ook nooit helemaal alleen geweest. Weet nog wel dat ik een keer verrot ben gescholden door zo'n touwtjesgast die een armband om m'n pols maakte zonder dat ik het doorhad, maar ik verstond hem toch niet.
Zijn er 's avonds nog leuke dingen te doen? Ik ben Londen gewend en dan ga ik ´s avonds naar het theater, een comedy club of de bioscoop, maar mijn Frans is echt heel karig :') Overdag weet ik genoeg te doen, maar ik vind het ook weer zo wat om vanaf zeven uur al op m'n kamer te zitten.
Ik zou in de avond lange stadswandelingen maken. Avondsfeer heeft iets romantisch. Bioscoop kijken kun je ook thuis wel.
pi_148914136
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Zeven uur? Dat is etenstijd (en dan nog aan de vroege kant).
Volgens mij is het in Parijs pas om 21 uur etenstijd :o
pi_148914195
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 17:18 schreef computergirl het volgende:

[..]

Volgens mij is het in Parijs pas om 21 uur etenstijd :o
Da's nou ook wat overdreven, eerder kan prima. Het is geen Spanje of zo. :)
pi_148915632
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 17:07 schreef BOL9090 het volgende:

[..]

Ik zou in de avond lange stadswandelingen maken. Avondsfeer heeft iets romantisch. Bioscoop kijken kun je ook thuis wel.
Dat zou ik wel graag willen doen, met een goede kaart in de hand :') De keren dat ik in Parijs ben geweest, ben ik elke keer grandioos verdwaald. Maar het is nu wel veilig natuurlijk :D dat scheelt. Overdag wil ik dolgraag nog eens naar Pere Lachaise, ben er al twee keer geweest maar nu loopt er niemand te zeuren dat ze weg willen en dat begraafplaatsen eng en stom zijn en niet leuk als toeristische bestemming. Ik kan er wel de hele dag dwalen denk ik. En nog een paar dingen die ik nog nooit heb gezien, zoals Hotel des Invalides :@ Shoppen ben ik niet zo van, dat scheelt ook wel weer.
Tap tap tap
  woensdag 21 januari 2015 @ 18:08:15 #130
198365 Morendo
The Real Deal
pi_148915706
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:05 schreef CherryLips het volgende:

En nog een paar dingen die ik nog nooit heb gezien, zoals Hotel des Invalides :@ Shoppen ben ik niet zo van, dat scheelt ook wel weer.
Schijnt een heel rolstoelvriendelijk hotel te zijn.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_148915783
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:05 schreef CherryLips het volgende:
Hotel des Invalides
:) Verdwalen is heerlijk, en in Parijs is dat minder gevaarlijk dan in New Delhi, bijvoorbeeld. Heb je de schoonheid van Montmartre in de avond ervaren?

En misschien moet je accepteren dat je 10 euro kosten maakt vanwege de 3G-verbinding wanneer je echt verdwaald bent ;). Googlemaps is my friend.
pi_148915885
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:10 schreef BOL9090 het volgende:

[..]

:) Verdwalen is heerlijk, en in Parijs is dat minder gevaarlijk dan in New Delhi, bijvoorbeeld. Heb je de schoonheid van Montmartre in de avond ervaren?

En misschien moet je accepteren dat je 10 euro kosten maakt vanwege de 3G-verbinding wanneer je echt verdwaald bent ;). Googlemaps is my friend.
Ik ben een keer met m'n ouders geweest, toen zat ons hotel in Montmartre. Vervloekte trappen. Heb volgens mij de meeste echt toeristische dingen wel gezien, maar 'ken' de stad nog niet zoals ik bijvoorbeeld Londen ken.
Tap tap tap
pi_148915896
quote:
14s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:08 schreef Morendo het volgende:

[..]

Schijnt een heel rolstoelvriendelijk hotel te zijn.
Dacht als kind altijd dat het een soort instelling was voor gehandicapten :')
Tap tap tap
pi_148916038
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben een keer met m'n ouders geweest, toen zat ons hotel in Montmartre. Vervloekte trappen. Heb volgens mij de meeste echt toeristische dingen wel gezien, maar 'ken' de stad nog niet zoals ik bijvoorbeeld Londen ken.
Ik weet dat Montmartre door veel toeristen bezocht wordt, maar het heeft wel iets moois om daar 's avonds alleen rond te dwalen luisterend naar bepaalde nummers. :) Heb je de instituties gezien? Zoals het parlement, Hoge Raad (court de cassation) etc.? Prachtige gebouwen. Misschien heb je een oude kennis/vage connectie daar wonen?
pi_148926023
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2015 17:20 schreef k_man het volgende:

[..]

Da's nou ook wat overdreven, eerder kan prima. Het is geen Spanje of zo. :)
Het is zeker geen Spanje.
In de meeste restaurants kom je na 10 uur niet meer binnen zelfs.
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_148926132
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:20 schreef parijsmijnstad het volgende:

[..]

Het is zeker geen Spanje.
In de meeste restaurants kom je na 10 uur niet meer binnen zelfs.
Echt? Ze zitten wel stampvol rond 21 uur, terwijl ze op moment dat mijn hollandse maag voedsel wenst ze nog niet open zijn.
pi_148926159
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat zou ik wel graag willen doen, met een goede kaart in de hand :') De keren dat ik in Parijs ben geweest, ben ik elke keer grandioos verdwaald. Maar het is nu wel veilig natuurlijk :D dat scheelt. Overdag wil ik dolgraag nog eens naar Pere Lachaise, ben er al twee keer geweest maar nu loopt er niemand te zeuren dat ze weg willen en dat begraafplaatsen eng en stom zijn en niet leuk als toeristische bestemming. Ik kan er wel de hele dag dwalen denk ik. En nog een paar dingen die ik nog nooit heb gezien, zoals Hotel des Invalides :@ Shoppen ben ik niet zo van, dat scheelt ook wel weer.
Hier staan een aantal (gratis) mooie wandelingen met een duidelijke uitleg wat je onderweg tegen komt en daarbij een goede kaart.
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_148926247
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben een keer met m'n ouders geweest, toen zat ons hotel in Montmartre. Vervloekte trappen. Heb volgens mij de meeste echt toeristische dingen wel gezien, maar 'ken' de stad nog niet zoals ik bijvoorbeeld Londen ken.
Haha die trappen. Ik ga altijd naar boven met de lift en de trappen naar beneden. De lift is links onderaan de Sacre Coeur en met een metrokaartje ga je heerlijk naar boven.
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_152272457
Iemand wel eens naar Forest Hill Paris la Villette geweest?

Hoe is dat qua parkeren? ik las dat de metro zeer dichtbij was
pi_152284408
Lijn 7 en de tram3b. Halte porte de la villette

Hotel ken ik niet
pi_152287967
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 23:58 schreef psv-gomes het volgende:
Lijn 7 en de tram3b. Halte porte de la villette

Hotel ken ik niet
Gomes _O_ De Parijs kenner _O_ Wat is het slimste qua parkeren bij Disney? ( kan geen prijzen vinden op de website ) Gewoon daar doen? Of OV pakken
pi_152289594
Ik ga nooit met de auto, die heb ik niet.
Maar anders de auto net buiten Parijs parketen op een rer station( gratis) en dan de trein, metro pakken.
Parkeren in Parijs is duur

In Disney, de auto bij val d'europe neerzetten en de rer pakken naar disney.
Anders moet je 15¤ betalen voor parkeren als je geen hotel hebt.

[ Bericht 30% gewijzigd door psv-gomes op 05-05-2015 10:04:03 ]
pi_152289845
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 09:56 schreef psv-gomes het volgende:
Ik ga nooit met de auto, die heb ik niet.
Maar anders de auto net buiten Parijs parketen op een rer station( gratis) en dan de trein, metro pakken.
Parkeren in Parijs is duur

In Disney, de auto bij val d'europe neerzetten ( halte voor Disneyland) en de rer pakken naar Disney. Of lopen als t mooi weer is(20mn)
Anders moet je 15¤ betalen voor parkeren als je geen hotel hebt.

pi_152289872
Dubbel
pi_152292038
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 09:56 schreef psv-gomes het volgende:
Ik ga nooit met de auto, die heb ik niet.
Maar anders de auto net buiten Parijs parketen op een rer station( gratis) en dan de trein, metro pakken.
Parkeren in Parijs is duur

In Disney, de auto bij val d'europe neerzetten en de rer pakken naar disney.
Anders moet je 15¤ betalen voor parkeren als je geen hotel hebt.

Cool, thanks voor de tips!. Ik vind 15 euro nog wel meevallen voor een dag parkeren :@
pi_152292926
Het nadeel van (gratis) openbaar parkeren is je (buitenlandse) kentekenplaat. Voor ¤ 15,00 lekker op de parkeerplaats zetten.
Heb zelf nog nooit in het Forest Hill geslapen, maar een kennis van me slaapt er regelmatig en is zeer tevreden over het hotel.
Wat parkeren betreft bij het hotel, je zou kunnen overwegen om Parking 2000 te nemen. Een weekend kost ¤ 25,00, het ligt op ca. een kilometer vanaf het hotel. Zie: http://www.parking-paris19.com/affiche.php?fic=offres&lg=en

Veel plezier in Parijs
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_152294843
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 12:11 schreef parijsmijnstad het volgende:
Het nadeel van (gratis) openbaar parkeren is je (buitenlandse) kentekenplaat. Voor ¤ 15,00 lekker op de parkeerplaats zetten.
Heb zelf nog nooit in het Forest Hill geslapen, maar een kennis van me slaapt er regelmatig en is zeer tevreden over het hotel.
Wat parkeren betreft bij het hotel, je zou kunnen overwegen om Parking 2000 te nemen. Een weekend kost ¤ 25,00, het ligt op ca. een kilometer vanaf het hotel. Zie: http://www.parking-paris19.com/affiche.php?fic=offres&lg=en

Veel plezier in Parijs
Ook jij bedankt! Mocht je nog dingen hebben die ik absoluut moet weten of doen hoor ik het graag :)
pi_152296398
Wandelen, wandelen en nog eens wandelen :-)
Verreweg de mooiste manier om Parijs te ontdekken. Ik heb een aantal mooie uitgestippelde routes gemaakt, inclusief een routekaart en duidelijke uitleg over wat je onderweg tegenkomt. Vooral de wandeling door St.-Germain en Quartier Latin is erg leuk om te doen.

Hier staan een aantal (gratis) wandelingen.
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_152297326
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:10 schreef parijsmijnstad het volgende:
Wandelen, wandelen en nog eens wandelen :-)
Verreweg de mooiste manier om Parijs te ontdekken. Ik heb een aantal mooie uitgestippelde routes gemaakt, inclusief een routekaart en duidelijke uitleg over wat je onderweg tegenkomt. Vooral de wandeling door St.-Germain en Quartier Latin is erg leuk om te doen.

Hier staan een aantal (gratis) wandelingen.
_O_ _O_
pi_152689959
Iemand tips voor welk RER station te parkeren aan de noordkant van Parijs?
pi_152709111
Hoi linelien,
en waar wil je dan naar toe met de RER of gaat het alleen om de parkeerplaats?
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_152709509
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:38 schreef Thunder0x het volgende:
Iemand wel eens naar Forest Hill Paris la Villette geweest?

Hoe is dat qua parkeren? ik las dat de metro zeer dichtbij was
Kennissen van mij verbleven er wel eens: klein, simpel, degelijk, schoon en de champagne in de minibar was maar 8 euro.

Wel even langs La Géode bij de uni daarnaast gaan, cool ding.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_152711420
Gaat alleen om de parkeerplaats Parijsmijnstad.
We gaan denk ik in het 11e overnachten, maar zoeken gewoon een gratis of goedkope en handige plek voor de auto.
pi_152736964
@lienelien,
Er zijn mensen genoeg die de auto 'gratis' parkeren buiten de Péripherique. Maar, het parkeergedrag van de Parijzenaar is nogal ‘gewelddadig’ en als je pech hebt, zetten ze je vast en kun je geen kant meer op. Of het verstandig is, moet een ieder zelf weten, maar ik doe het zelf nooit. Maar nogmaals, er zijn genoeg mensen die het met regelmaat doen en nooit geen problemen hebben gehad.

Eén van de goedkopere parkeergarages (in de buurt van het 11e) is:
VinciPark PORTE DE BAGNOLET
zie: http://www.vincipark.com/fr/parkings/93000100

Kosten ¤ 10,20 per dag, vlakbij metro Galliéni (lijn 3).

Veel plezier in Parijs
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_152737207
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:39 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Kennissen van mij verbleven er wel eens: klein, simpel, degelijk, schoon en de champagne in de minibar was maar 8 euro.

Wel even langs La Géode bij de uni daarnaast gaan, cool ding.
Ik denk dat je een ander hotel in gedachten hebt. Ik heb er stom toevallig afgelopen weekend voor gestaan, heeft 240 kamers.



De tip om naar Parc de la Villette te gaan en o.a. La Géode te bekijken is een hele goede ^O^
Prachtig park en veel te zien.
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_152739333
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 00:41 schreef parijsmijnstad het volgende:
@lienelien,
Er zijn mensen genoeg die de auto 'gratis' parkeren buiten de Péripherique. Maar, het parkeergedrag van de Parijzenaar is nogal ‘gewelddadig’ en als je pech hebt, zetten ze je vast en kun je geen kant meer op. Of het verstandig is, moet een ieder zelf weten, maar ik doe het zelf nooit. Maar nogmaals, er zijn genoeg mensen die het met regelmaat doen en nooit geen problemen hebben gehad.

Eén van de goedkopere parkeergarages (in de buurt van het 11e) is:
VinciPark PORTE DE BAGNOLET
zie: http://www.vincipark.com/fr/parkings/93000100

Kosten ¤ 10,20 per dag, vlakbij metro Galliéni (lijn 3).

Veel plezier in Parijs
Ik zou met je NL'se platen gewoon op de straat parkeren. Als je zorgt dat je niet verkeerd hebt geparkeerd is de kans op een bekeuring klein. En al krijg je er eentje, het is goedkoper dan parkeren.

Ik heb een paar jaar lang maanden lang in Parijs gezeten en het op deze manier gedaan. Ook met een splinternieuwe auto trouwens.
pi_152743810
@Blue_note is de kans dat je een bekeuring krijgt met een niet-Frans nummerbord zo klein dan?
pi_152743949
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:57 schreef lienelien het volgende:
@Blue_note is de kans dat je een bekeuring krijgt met een niet-Frans nummerbord zo klein dan?
Ik heb er echt in totaliteit maanden geparkeerd zonder 1 bekeuring. In alle delen van het centrum.
Indien je een bekeuring krijgt moet je soort van zegels kopen bij een tabakszaakje. Zij weten ook wel dat je dat niet doet...

Mijn Parijsse partner met Franse platen overigens wel ;).

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2015 12:06:00 ]
pi_152748432
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 00:56 schreef parijsmijnstad het volgende:

[..]

Ik denk dat je een ander hotel in gedachten hebt. Ik heb er stom toevallig afgelopen weekend voor gestaan, heeft 240 kamers.

[ afbeelding ]

De tip om naar Parc de la Villette te gaan en o.a. La Géode te bekijken is een hele goede ^O^
Prachtig park en veel te zien.
Bedoelde de kamers ;)
Voor een nieuw hotel zijn ze best klein, maar ruim genoeg voor de prijs.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_152748447
Oh ik hou van Parijs, ben er al drie keer naartoe geweest!
pi_155099730
Topic maar even een schopje geven met een artikeltje

Marché des Enfants Rouges, de oudste markt van Parijs



Toch weer een leuk ‘verborgen’ plekje in Parijs bezocht, Marché des Enfants Rouges.
Vrij vertaald ‘De markt van de rode kinderen’. De reden van deze naam is het weeshuis dat hier heeft gestaan en waar de kinderen allemaal in het rood waren gekleed, een teken van christelijke naastenliefde. Nu is het de oudste markt van Parijs, al vanaf 1602, en naast de groenten, kruiden, kaas en fruit wat volop te koop is, is het ook een prima plek om een lekker hapje te doen. Veel verschillende keukens (och, die geuren) allemaal bij elkaar op deze knusse, maar drukke markt. Voor ons tevens een leuke plek om even te schuilen voor het super slechte weer, wat op de foto wel te zien is.


Marché des Enfants-Rouges,
39 rue de Bretagne,
Metro: République, Temple of Filles-du-Calvaire
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_156802813
Hoe kom je in die catacomben?
Is er ergens waar je naar toe moet om mee te gaan met een rondleiding?
pi_156804300
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:29 schreef Leonos het volgende:
Hoe kom je in die catacomben?
Is er ergens waar je naar toe moet om mee te gaan met een rondleiding?
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656

Bij dat groene huisje is de entree. Kunt gewoon op eigen houtje door de catacombes lopen.

En de rij is meestal zo lang ja :P
pi_156804386
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:51 schreef Uncle het volgende:

[..]

https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656

Bij dat groene huisje is de entree. Kunt gewoon op eigen houtje door de catacombes lopen.

En de rij is meestal zo lang ja :P
Tering wat een rij :')
Kan je geen kaarten vooraf kopen ofzo?
pi_156804610
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:56 schreef Leonos het volgende:

[..]

Tering wat een rij :')
Kan je geen kaarten vooraf kopen ofzo?
Nope, en er is maar een maximum aantal personen dat tegelijkertijd binnen mag zijn. Dus als het vol is dan moet je wachten totdat er andere mensen weer naar buiten gaan voordat er een nieuw iemand naar binnen mag :P
pi_156806170
Mijn ervaring is heel anders (niet of nauwelijks een rij). Ik denk dat het heel erg seizoensafhankelijk is. :)
pi_156809550
200 mensen mogen er dacht ik tegelijkertijd in.

Rij is verschillend. Ik heb eens 5 min gewacht, 45 min en 2 uur.

Je moet er vroeg bij zijn. Gaat om 10uur open, maar er staat regelmatig al een hele rij.
pi_156815249
Ben er meerdere keren geweest en het maximaal aantal bezoekers is inderdaad 200. Heb één keer geluk gehad met 10 minuten wachten, rest meestal een half uur.
Kleine tip, zorg dat je vooraf het toilet bezoekt, éénmaal onder de grond wordt het een probleempje of een groot probleem ;-)
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
  woensdag 21 oktober 2015 @ 17:30:24 #169
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_156996042
Ben net terug van een paar dagen Parijs. Ik was er al een jaar of 5 niet geweest maar wat is het straatbeeld veranderd! 80% is allochtoon en er waren weer opvallend veel zwervers/bedelaars.
De sfeer in de stad is hierdoor zo veranderd dat ik er voorlopig even van afgekickt ben ;(
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_156996224
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 19:53 schreef psv-gomes het volgende:
200 mensen mogen er dacht ik tegelijkertijd in.

Rij is verschillend. Ik heb eens 5 min gewacht, 45 min en 2 uur.

Je moet er vroeg bij zijn. Gaat om 10uur open, maar er staat regelmatig al een hele rij.
God die drukte, dat meen je niet! Ik ben er twee keer geweest en beide keren hadden we die hele toko zowat voor onszelf :X
Tap tap tap
pi_157017931
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 07:28 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

Gomes _O_ De Parijs kenner _O_ Wat is het slimste qua parkeren bij Disney? ( kan geen prijzen vinden op de website ) Gewoon daar doen? Of OV pakken
Auto gewoon bij Kyriad Hotel zetten-> Is gratis en kun je met de shuttle naar park. Wel niet doorvertellen haha
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 16:14:35 #172
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_157019090
Van de zomer op doorreis een paar nachten gestaan op de camping in het Bois de la Boulogne...wel erg duur ook met een klein tentje, en de bodem is keihard dus je moet de haringen er echt in rammen met een steen, maar ja, je zit wel in het centrum. En er is een pendelbus naar de dichtsbijzijnde metro, tot 11 uur 's nachts, dat is ook wel handig.
Ik was er op donderdag en vrijdag, dus de avondopening van het musee d' Orsay, en het Louvre meegepakt, heel fijn!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_157140310
In december toch maar eens terug naar parijs. Ben opzoek naar een goedkoop hotel wat redelijk in het centrum ligt. Max. 240euro voor 2 pers, 2 nachten.

Verder nog iemand tips betreft parijs in de winter (kerst?) ?
pi_157144739
De tip is om dan niet te gaan. Ga in januari, of in de eerste helft van december. Dan heb je de stad voor jezelf. :)
pi_157148178
Ga zelf meestal het 2e weekend van december.
• De etalages van de grote winkels (o.a. Lafayette, Printemps en Bon Marché)zijn dan een must om te zien.
• De verlichting op de Champs Elysées en de diverse kerstmarkten zijn grote publiektrekkers.
• Iets later in decemer (tussen Kerst en Nieuwjaar) is het heel erg leuk om een museum te bezoeken dat maar één keer per jaar normaal geopend is, Musée de Arts Forains. De rest van het jaar kun je er alleen in op afspraak met groepen. Het museum laat een prachtige collectie kermisattracties zien, heel apart.
• Het wijkje er om heen, Cour Saint-Émilion, met de oude wijnpakhuizen van Bercy is ook zeer de moeite waard met z'n gezellige cafeetjes en winkeltjes.
• Om het sfeertje te proeven heb ik een behoorlijk aantal foto's geplaatst.

Je hoeft je in ieder geval niet te vervelen, maar wat k_man terecht opmerkt, het is rond die weken wel stervens druk :-)
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_157148302
Bedankt voor de tips, de bedoeling was om inderdaad het 2e weekend van december te gaan.

Edit; Foto's zien er sfeervol uit, top :)
pi_157371999
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:30 schreef Blue-eyes het volgende:
Ben net terug van een paar dagen Parijs. Ik was er al een jaar of 5 niet geweest maar wat is het straatbeeld veranderd! 80% is allochtoon en er waren weer opvallend veel zwervers/bedelaars.
De sfeer in de stad is hierdoor zo veranderd dat ik er voorlopig even van afgekickt ben ;(
In alle grote steden is er een verandering van het stadsbeeld. Ik zit nu een paar dagen in Madrid, wat bedelaars en dergelijke betreft nog erger dan Parijs.
Wel een mooie stad trouwens :-)

[ Bericht 3% gewijzigd door parijsmijnstad op 07-11-2015 08:57:21 ]
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_157467569
Tweede helft van december gaan we weer naar Parijs. Voor het eerst met baby/kinderwagen. :X

Met Thalys en verblijf in een AirBnB appartement vlakbij Le Marais.
pi_157480990
Ik ga volgend weekend naar Parijs. Weet iemand een goede site met een overzicht van evenementen in de stad? Feestjes, concerten, sportwedstrijden etc?
pi_157481491
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 22:24 schreef j95 het volgende:
Ik ga volgend weekend naar Parijs. Weet iemand een goede site met een overzicht van evenementen in de stad? Feestjes, concerten, sportwedstrijden etc?
Concerten songkick.com
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 13 november 2015 @ 22:29:14 #181
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_157534081
Frankrijk heeft dus zijn grenzen gesloten. Net nu ik morgen voor het weekend naar Nederland zou gaan |:(
Helpt toch niet, het tuig is toch al in het land.
pi_157538417
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 01:05 schreef Carlos93 het volgende:
Frankrijk heeft dus zijn grenzen gesloten. Net nu ik morgen voor het weekend naar Nederland zou gaan |:(
Helpt toch niet, het tuig is toch al in het land.
je komt gewoon in Nederland, reken alleen op files aan de grens
pi_157539734
Normaal zijn er toch enkel controles op die die het land binnen willen gaan?
Buiten kan je toch wel?
pi_157539796
Ik zou maandag naar Parijs gaan.

Wat is raadzaam, in light of recent events?
pi_157540555
Eeeeh wrs is er niet veel open. Vandaag is echt alles dicht . En het is nu 3 dagen rouw afgekondigd zie ik op t nieuws.
pi_157540777
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:08 schreef psv-gomes het volgende:
Eeeeh wrs is er niet veel open. Vandaag is echt alles dicht . En het is nu 3 dagen rouw afgekondigd zie ik op t nieuws.
Ik heb besloten af te zien van mijn trip naar Parijs. Hoewel het -O- voelt en als buigen voor terrorisme, hebben de Fransen op dit moment geen enkele behoefte aan vervelende Hollandse toeristen. Bovendien heb ik echt geen zin om met een vrolijke smoel door Parijs te dolen.
pi_157541031
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:08 schreef psv-gomes het volgende:
Eeeeh wrs is er niet veel open. Vandaag is echt alles dicht . En het is nu 3 dagen rouw afgekondigd zie ik op t nieuws.
Onzin, alles is gewoon open aldus vrienden die er wonen. Althans in het 16e en 1e.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 11:31:37 ]
pi_157541116
Toeristische bezienswaardigheden , scholen , markten zijn dicht enzo.

Ik woon dan wel niet in Parijs , maar wel in ile de france
pi_157541195
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:20 schreef Casestudy het volgende:

[..]

Ik heb besloten af te zien van mijn trip naar Parijs. Hoewel het -O- voelt en als buigen voor terrorisme, hebben de Fransen op dit moment geen enkele behoefte aan vervelende Hollandse toeristen. Bovendien heb ik echt geen zin om met een vrolijke smoel door Parijs te dolen.
Verstandig.

Ik geef je gelijk. Juist om nu alles dicht te gooien geeft men aan dat ze bang zijn.
zelfs Disneyland geeft de deuren gesloten.gelukkig ben ik vrij.
pi_157541274
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:35 schreef psv-gomes het volgende:
Toeristische bezienswaardigheden , scholen , markten zijn dicht enzo.

Ik woon dan wel niet in Parijs , maar wel in ile de france
Dat is iets anders dan alles ;)
Ik heb een jaar in Parijs gewoond, ken het reilen en zeilen daar dus wel een beetje en kan me ook niet voorstellen dat alles dicht gaat.

Ik zou zelf gewoon gaan imho.
pi_157542714
Wat vreselijk allemaal. Volgend weekend naar Parijs. Ben benieuwd hoe de sfeer dan is.
pi_157544925
Ik hoorde dat TUI bekend heeft gemaakt dat je mag annuleren als je komende week naar Parijs zou gaan en nu niet meer wilt - of als je er al bent en eerder terug wilt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 14:16:27 ]
pi_157545908
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 08:17 schreef Roger_ het volgende:

[..]

je komt gewoon in Nederland, reken alleen op files aan de grens
Inderdaad, heb verdomme 3x file gehad. Frankrijk grenscontrole, België en Nederland. Overal vragen waar ik heen ging, Nederland dus en wat ik daar ging doen. Zei ze, wat denk je ik heb een NL ID :')
pi_157546783
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 15:13 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Inderdaad, heb verdomme 3x file gehad. Frankrijk grenscontrole, België en Nederland. Overal vragen waar ik heen ging, Nederland dus en wat ik daar ging doen. Zei ze, wat denk je ik heb een NL ID :')
Ja jeetje wat vervelend voor je! Echt onterecht ook dat er extra controles zijn!
pi_157547532
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 15:51 schreef j95 het volgende:

[..]

Ja jeetje wat vervelend voor je! Echt onterecht ook dat er extra controles zijn!
Zeg ik dat? Nee. Logisch dat Frankrijk extra controleert, maar enige logica gebruiken bij die gasten kan ook geen kwaad.
Beetje sneller werken kan ook geen kwaad, 2 figuren die slechts een lange rij auto's afhandelen is belachelijk.
Als je het doet, doe het dan goed en direct met een groep om het zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Beetje service mag wel.
pi_157550173
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 15:13 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Inderdaad, heb verdomme 3x file gehad. Frankrijk grenscontrole, België en Nederland. Overal vragen waar ik heen ging, Nederland dus en wat ik daar ging doen. Zei ze, wat denk je ik heb een NL ID :')
heb een beetje begrip er voor.
je zit op het travel forum, je zou toch eigenlijk moeten weten dat dit in menig land normale procedure is, als er niets aan de hand is.
pi_157594616
Ik heb voor aankomend weekend een reisje gepland staan. Gaan/niet gaan? Voelt ook nogal fout om gezellig te gaan doen in Parijs terwijl er een week daarvoor zo'n ellende heeft plaatsgevonden
pi_157595193
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:06 schreef electronique het volgende:
Ik heb voor aankomend weekend een reisje gepland staan. Gaan/niet gaan? Voelt ook nogal fout om gezellig te gaan doen in Parijs terwijl er een week daarvoor zo'n ellende heeft plaatsgevonden
Wanneer is het wel weer okay om naar Parijs te gaan dan?
pi_157595325
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Wanneer is het wel weer okay om naar Parijs te gaan dan?
Geen idee, maar is nogal 'vers' natuurlijk. Idee was om lekker paar dagen naar Parijs te gaan om te genieten maar dat voelt nogal fout.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 16 november 2015 @ 14:15:03 #201
414785 sirdanilot
pi_157598452
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:44 schreef electronique het volgende:

[..]

Geen idee, maar is nogal 'vers' natuurlijk. Idee was om lekker paar dagen naar Parijs te gaan om te genieten maar dat voelt nogal fout.
Wat een onzin zeg, dit soort overdreven sentimentalisme en 'schuldgevoel' voor iets waar je totaal niks mee te maken hebt :') :')

Ga gewoon, ze zullen daar in Parijs jusit blij zijn met wat nederlanders die geld in de economie pompen.

Vrienden van mij gaan ook deze week nog. Ik kon helaas niet mee maar had het geen probleem gevonden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159247627
*SCHOP*

Trein kaartjes zijn geboekt voor 20 - 24 aril
hotel is geboekt.
hoe gaat het vandaag de dag met al die zakkerollers en scam (nep doven, balletje balletje, ring op de "grond laten vallen") in Parijs?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_159249610
Die zitten er nog zoals altijd.
pi_159250178
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 10:52 schreef psv-gomes het volgende:
Die zitten er nog zoals altijd.
maar zijn er ook nieuwe Scams bij gekomen?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_159250917
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 11:21 schreef daanski82 het volgende:

[..]

maar zijn er ook nieuwe Scams bij gekomen?
Ben je wereldvreemd? Gewoon op je eigen intuïtie afgaan wil ook nog wel eens helpen.
pi_159251566
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 11:59 schreef MCH het volgende:

[..]

Ben je wereldvreemd? Gewoon op je eigen intuïtie afgaan wil ook nog wel eens helpen.
is vragen stellen verboden of zo?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_159251722
quote:
16s.gif Op woensdag 20 januari 2016 12:33 schreef daanski82 het volgende:

[..]

is vragen stellen verboden of zo?
Ik vind het zo'n vraag voor Google. :')
  woensdag 20 januari 2016 @ 13:30:38 #208
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_159253021
quote:
5s.gif Op woensdag 20 januari 2016 08:33 schreef daanski82 het volgende:
*SCHOP*

Trein kaartjes zijn geboekt voor 20 - 24 aril
hotel is geboekt.
hoe gaat het vandaag de dag met al die zakkerollers en scam (nep doven, balletje balletje, ring op de "grond laten vallen") in Parijs?
1,5 jaar geleden bij Sacre Coueur mensen die armbandjes om je arm wilden binden, en op Montmartre meisjes die zogenaamd een enquete wilden afnemen over zieken ofzo. Als je dan tekende had je getekend om een bedrag te geven of zoiets.
In Parc du Luxembourg verklede jongeren die snoepjes wilden verkopen om een reis naar Rome te betalen :?
Oh ja, bij Trocadero nog een veel te opzichtige zakkenroller, hij loerde in alle tassen en liep langs alle dames. Een boze blik en hij bleef bij ons uit de buurt.

Als je een béétje oplet zie je er zo doorheen en valt het wel mee.

Veel plezier in Parijs, geweldige stad!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_159260285
Niet anders dan in andere grote steden. Heb ooit eens wat tips opgeschreven.

Gewoon opletten en niet streshen, maar genieten van die mooie stad :)
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_160894142
Ik vertrek overmorgen naar Parijs, wil mijn auto op een RER-station plaatsen en dan via metro/trein het centrum in. Waar is vanuit NL gezien het meest handige RER-station te vinden?

Vooralsnog heb ik er niet echt een duidelijk antwoord op kunnen vinden.
pi_160894425
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:16 schreef lunko1979 het volgende:
Ik vertrek overmorgen naar Parijs, wil mijn auto op een RER-station plaatsen en dan via metro/trein het centrum in. Waar is vanuit NL gezien het meest handige RER-station te vinden?

Vooralsnog heb ik er niet echt een duidelijk antwoord op kunnen vinden.
Ergens ten zuiden van Parijs dacht ik zo.
pi_160894825
Er is geen adres ofzo voorhanden?? Beetje vaag wel dat er weinig over te vinden is. Of afslag oid
  woensdag 23 maart 2016 @ 20:54:23 #213
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_160895364
Deze plek heeft mijn voorkeur. https://www.google.co.nz/(...)QKHep1Cp4Q_BIIgQEwDg

Afdoende parkeerruimte, relatief veilig en direct bij het station.
pi_160979026
quote:
5s.gif Op woensdag 20 januari 2016 08:33 schreef daanski82 het volgende:
*SCHOP*

Trein kaartjes zijn geboekt voor 20 - 24 aril
hotel is geboekt.
hoe gaat het vandaag de dag met al die zakkerollers en scam (nep doven, balletje balletje, ring op de "grond laten vallen") in Parijs?
gewoon negeren. zelf wel er in gelopen door een petitie te tekenen en moest mininmaal 5 euro doneren, na het tekenen vertelden ze me dat. Dan wilde ik niet en liep gewoon door, weliswaar onder luid protest... maar toen een agent kwam moeien was ze snel verdwenen met de horizon
pi_160979202
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 13:30 schreef MaLo het volgende:

[..]

1,5 jaar geleden bij Sacre Coueur mensen die armbandjes om je arm wilden binden, en op Montmartre meisjes die zogenaamd een enquete wilden afnemen over zieken ofzo. Als je dan tekende had je getekend om een bedrag te geven of zoiets.
In Parc du Luxembourg verklede jongeren die snoepjes wilden verkopen om een reis naar Rome te betalen :?
Oh ja, bij Trocadero nog een veel te opzichtige zakkenroller, hij loerde in alle tassen en liep langs alle dames. Een boze blik en hij bleef bij ons uit de buurt.

Als je een béétje oplet zie je er zo doorheen en valt het wel mee.

Veel plezier in Parijs, geweldige stad!
heb dit meegemaakt, had getekend met men domme kop. Maar betaald niet.
  zondag 22 mei 2016 @ 21:01:17 #216
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162416774
Ik ga binnenkort naar Parijs. Heeft er iemand nog een tip voor een goedkoop hotel/hostel?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162418614
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 21:01 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga binnenkort naar Parijs. Heeft er iemand nog een tip voor een goedkoop hotel/hostel?
Ik zat in hotel Val Girard. Was prima, inclusief (klein beetje) uitzicht op de Eiffeltoren :) Maar goedkoop is Parijs niet..
  zondag 22 mei 2016 @ 21:46:05 #218
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162419167
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 21:36 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik zat in hotel Val Girard. Was prima, inclusief (klein beetje) uitzicht op de Eiffeltoren :) Maar goedkoop is Parijs niet..
Ik zie ook allerlei appartamentjes (nouja, studio's) die prima betaalbaar zijn. Zo'n beetje de helft van dat hotel :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162485710
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 21:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zie ook allerlei appartamentjes (nouja, studio's) die prima betaalbaar zijn. Zo'n beetje de helft van dat hotel :P
Dat wordt lekker op de hotelkamer chillen:

Staking metro van Parijs vanaf 2 juni

Berichtdoor Bee » Di 24 Mei 2016, 15:08
De Franse vakbond CGT heeft aangekondigd vanaf 2 juni 2016 een staking voor onbeperkte tijd te houden bij de RATP. Vanaf 2 juni 2016 zullen er in Parijs tot nader bericht daarom geen metro en trams meer rijden. Ook de meeste bussen in de regio Parijs en de RER op lijn A en B zullen daardoor niet meer rijden.

http://www.france24.com/f(...)eve-illimitee-2-juin

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2016 12:01:02 ]
  woensdag 25 mei 2016 @ 13:22:34 #220
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162487731
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:00 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat wordt lekker op de hotelkamer chillen:

Staking metro van Parijs vanaf 2 juni

Berichtdoor Bee » Di 24 Mei 2016, 15:08
De Franse vakbond CGT heeft aangekondigd vanaf 2 juni 2016 een staking voor onbeperkte tijd te houden bij de RATP. Vanaf 2 juni 2016 zullen er in Parijs tot nader bericht daarom geen metro en trams meer rijden. Ook de meeste bussen in de regio Parijs en de RER op lijn A en B zullen daardoor niet meer rijden.

http://www.france24.com/f(...)eve-illimitee-2-juin
:')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator woensdag 25 mei 2016 @ 13:29:07 #221
45833 crew  Fogel
pi_162487877
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

:')
Beleef Parijs als een echte Parijzenaar; ga mee staken :+
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_162488039
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:29 schreef Fogel het volgende:

[..]

Beleef Parijs als een echte Parijzenaar; ga mee staken :+
Steek politieauto's in de fik.
pi_162489998
18 juni ga ik een weekendje naar Parijs met mijn vriend. Nu ben ik enkel nog op zoek naar een mooi hotel, hoeft niet goedkoop te zijn, wel mooi of karakteristiek, met een fijne ligging.

Daarnaast ben ik een liefhebber van techno. Weten jullie uitgaansgelegenheden in Parijs waar goede techno gedraaid wordt?

Alvast bedankt! :-)
"The critics and doubters will stab me in the chest but you best believe your ass that I will write poetry with the blood"
pi_162490290
Zal wel duur geld kosten dan zo tijdens het ek.
pi_162492108
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

:')
ik ben op 2 juni in Parijs |:( :') }:| :{w
pi_162492161
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik ben op 2 juni in Parijs |:( :') }:| :{w
kano de dagen erna, ik ook
pi_162493118
Hmmm fiets in de Thalys gaat ook niet zo makkelijk, behalve vouwfiets in een verpakking -O-
  woensdag 25 mei 2016 @ 17:52:01 #228
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162493728
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 17:21 schreef computergirl het volgende:
Hmmm fiets in de Thalys gaat ook niet zo makkelijk, behalve vouwfiets in een verpakking -O-
Je kan fietsen huren in Parijs!
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:36 schreef MCH het volgende:

[..]

kano de dagen erna, ik ook
Zaterdag een Eiffeltoren meet? :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162494120
Techno Clubs:

LE DUPLEX
2 bis ave Foch, Champs-Elysées

LA MACHINE DU MOULIN ROUGE
90 boulevard de Clichy

LE SOCIAL CLUB
142 rue Montmartre

REX CLUB
5 boulevard Poissonnière

SHOWCASE
Port des Champs-Élysées, onder de brug Pont Alexandre III

Op parijsmijnstad staan genoeg andere tips om te doen in Parijs.

Veel plezier
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_162494152
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 17:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je kan fietsen huren in Parijs!


tijdens een openbaarvervoer staking, optimist! _O-
pi_162663312
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

tijdens een openbaarvervoer staking, optimist! _O-
Heb je nog afgezegd? Staking lijkt niet door te gaan aldus website RATP.
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:31:12 #232
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_162664590
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Heb je nog afgezegd? Staking lijkt niet door te gaan aldus website RATP.
Ik ben morgenochtend in Geneve, met het idee naar Valence te gaan. Volgens de treinreiswinkel (ze belde speciaal) gaan de Franse treinen misschien wel staken, maar sommigen niet. Een aantal TGV's wel, maar niet zeker hoeveel. En de lokale treinen is ook afwachten. Frankrijk en het OV, blijft lachen. Veel success in Parijs in elk geval morgen, ook met het er komen...
Ik heb al een alternatieve route vanaf Geneve Frankrijk in een beetje onderzocht, voor de zekerheid...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_162664829
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik ben morgenochtend in Geneve, met het idee naar Valence te gaan. Volgens de treinreiswinkel (ze belde speciaal) gaan de Franse treinen misschien wel staken, maar sommigen niet. Een aantal TGV's wel, maar niet zeker hoeveel. En de lokale treinen is ook afwachten. Frankrijk en het OV, blijft lachen. Veel success in Parijs in elk geval morgen, ook met het er komen...
Ik heb al een alternatieve route vanaf Geneve Frankrijk in een beetje onderzocht, voor de zekerheid...
Het blijft inderdaad iedere dag een verrassing wie en waar er nu weer gestaakt gaat worden. Gelukkig is de informatievoorziening van de NS redelijk. Daarnaast raadpleeg ik nog een forum waar NLers die in Frankrijk wonen nuttige info plaatsen en vragen beantwoorden.
  donderdag 2 juni 2016 @ 21:33:00 #234
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162702619
Ben benieuwd morgen.

Rijd de thalys gewoon?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162702703
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 21:33 schreef kanovinnie het volgende:
Ben benieuwd morgen.

Rijd de thalys gewoon?
Ja, al zijn enkele metrostations nu wel gesloten vanwege overstromingen. Het Louvre is ook getroffen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2016 21:37:48 ]
pi_162702823
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 21:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Ja, al zijn enkele metrostations nu wel gesloten vanwege overstromingen..
is de staking dan al voorbij?
pi_162702838
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 21:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

is de staking dan al voorbij?
Er is dus nooit een staking geweest.
  donderdag 2 juni 2016 @ 21:41:20 #238
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162702850
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 21:40 schreef MCH het volgende:

[..]

Er is dus nooit een staking geweest.
Hoe kan het dan een vriend van me niet vanaf Geneve met de trein verder kon Frankrijk in?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162702854
Dit gold voor vandaag:

Mouvement social du mercredi 2 juin :
Etat du trafic :

Métro :
Trafic normal
RER A :
Trafic normal, interconnexion assurée en gare de Nanterre Préfecture.
RER B :
3 trains sur 4 entre Gare du Nord / Saint-Rémy / Massy Palaiseau / Robinson.
1 train sur 3 entre Gare du Nord et Mitry / Roissy Charles de Gaulle,
Changement de train obligatoire en gare du Nord.
Bus :
Mouvement social, cliquer Bus et Tramway.
pi_162702875
quote:
11s.gif Op donderdag 2 juni 2016 21:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe kan het dan een vriend van me niet vanaf Geneve met de trein verder kon Frankrijk in?
CapFab? ;) Dat is de SNCF (Franse NS). RATP (Parijse metro) rijdt gewoon.
pi_162702884
Staking Frankrijk 1 - 4 juni

Thalys

Thalys zal een zo normaal mogelijke dienstregeling handhaven. De volgende wijzigingen zijn reeds bekend:

Donderdag 2 juni

Op het traject Amsterdam - Lille rijden treinen enkel niet tussen Brussel en Lille. Dit betreft Thalys 9994, 9996, 9993 en 9975.
Thalys-reizigers kunnen tussen Brussel en Lille gebruikmaken van een NMBS trein.

Vrijdag 3 juni

De reguliere dienstregeling zal naar verwachting gehandhaafd worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2016 21:42:53 ]
  donderdag 2 juni 2016 @ 21:43:08 #242
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162702896
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 21:42 schreef MCH het volgende:

[..]

CapFab? ;) Dat is de SNCF (Franse NS). RATP (Parijse metro) rijdt gewoon.
Heb je die op facebook :o

Maargoed, Thalys rijd gewoon. Mooi.

Hoe laat ga jij heen? Zitten we in dezelfde trein?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162702938
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 21:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heb je die op facebook :o

Maargoed, Thalys rijd gewoon. Mooi.

Hoe laat ga jij heen? Zitten we in dezelfde trein?
Ik ga de laatste. Kwart voor 9. Moet na het werk nog vanuit Groningen richting 020. Haha, nee heb hem niet op FB hij postte het zelf bij wielrennen.
  donderdag 2 juni 2016 @ 21:45:42 #244
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162703003
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 21:44 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik ga de laatste. Kwart voor 9. Moet na het werk nog vanuit Groningen richting 020. Haha, nee heb hem niet op FB hij postte het zelf bij wielrennen.
Ik zag om het uur zowat een update op facebook voorbij komen.

Ik heb de trein van ~3 uur.
Maandag terug ook.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162705908
Ik hoorde dat een deel van Parijs geëvacueerd werd, omdat een zijrivier van de Seine dreigt/dreigde te overstromen. Geen nadere info bij mij bekend, dus je mag het verder zelf uitvissen ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 12:00:06 #246
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162711972
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:23 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik hoorde dat een deel van Parijs geëvacueerd werd, omdat een zijrivier van de Seine dreigt/dreigde te overstromen. Geen nadere info bij mij bekend, dus je mag het verder zelf uitvissen ;)
Dat belooft wat _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 12:07:31 #247
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162712107
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162712160
Morgen naar Parijs... Ik hoop toch wel dat het droog blijft
pi_162713672
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 12:10 schreef Max-Westerman het volgende:
Morgen naar Parijs... Ik hoop toch wel dat het droog blijft
Niet veel, maar niet echt droog.
Veel plezier in die mooie stad, die op dit moment met die hoge waterstand weer apart is :)
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
  maandag 6 juni 2016 @ 20:26:35 #250
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162797780
Zo, ik heb me vermaakt. Prima weertje, veel gezien.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162852108
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:14 schreef parijsmijnstad het volgende:

[..]

Niet veel, maar niet echt droog.
Veel plezier in die mooie stad, die op dit moment met die hoge waterstand weer apart is :)
Het is gelukkig droog gebleven.
Mooie stad ja maar niet mijn stad ;)

En ik kon mijn telefoon enzo niet opladen in het hotel :')
De stopcontacten hadden nog een pinnetje boven de 2 gaatjes :? toen ik Disneyland was had ik gewone stopcontacten zoals in NL
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 8 juni 2016 @ 21:48:16 #252
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_162852540
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:26 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, ik heb me vermaakt. Prima weertje, veel gezien.
Nice, veel last gehad van het water etc?
  woensdag 8 juni 2016 @ 21:54:53 #253
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162852852
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:48 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Nice, veel last gehad van het water etc?
Totaal niet. Ja, de Seine stond hoog. Maar verder niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162861578
Eigenlijk is Parijs best wel een kutstad. Je kunt nergens even lekker chillen in een barretje want overal is het bier te duur. Zodoende ben je dus afhankelijk van de Indiërs en Sri Lankanen die met flesjes Heineken o.a. bij de trappen van de Sacre Coeur staan. Lekker onderhandelen over de prijs, altijd een leuk (schouw)spel. Ik moet zeggen dat ik erg genoten heb van de Afrikaanse buurt grofweg tussen de Sacre Coeur en Paris Nord. Wow, de straattaferelen en de waren die ze daar verkopen heb ik nog nooit in een andere Europese stad gezien. Je bent er ook zo ongeveer de enige blanke. Eigenlijk vond ik dat het leukste van mijn hele trip aan Parijs.

Verder is Parijs best saai. Ik vond iedereen wel heel vriendelijk in de metro enzo. Toen kreeg ik toch weer een beetje geloof in de mensheid in de grote stad. Verder nog Parc Belleville bezocht. Erg mooi park, fijn uitzicht en lekker rustig. Ook een rondje gedaan in Parc de La Villette. Fijne spot voor de Parijzenaars om te joggen en leuk om over die verhoogde paden te lopen. Daarnaast nog gegeten in Paris Chinatown. Zelfs de McDonalds daar gebruikt Chinees schrift. Toch ook wel een leuke ervaring elke keer. Ook een zeer propere buurt met een fijne tram en een imposant universiteitscomplex wat door de verschillende bouwstijlen zeker het bezoeken waard is.
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:28:09 #255
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162864517
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:58 schreef MCH het volgende:
Ik moet zeggen dat ik erg genoten heb van de Afrikaanse buurt grofweg tussen de Sacre Coeur en Paris Nord. Wow, de straattaferelen en de waren die ze daar verkopen heb ik nog nooit in een andere Europese stad gezien. Je bent er ook zo ongeveer de enige blanke. Eigenlijk vond ik dat het leukste van mijn hele trip aan Parijs.
Niets van meegekregen.

Wel liep ik op een gegeven moment door een straat met alleen negers. Dat was wel een WTF moment.
Bier is inderdaad wel teringduur :'(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162868293
Tja je moet ook de barretjes kennen waar je niet duur hoeft te zuipen... En er is vaak happy hour... En ga niet naar de toeristische buurten
pi_162868430
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:32 schreef psv-gomes het volgende:
Tja je moet ook de barretjes kennen waar je niet duur hoeft te zuipen... En er is vaak happy hour... En ga niet naar de toeristische buurten
wijn drinken, lijkt me ook een optie in la France :D
pi_162868720
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:32 schreef psv-gomes het volgende:
Tja je moet ook de barretjes kennen waar je niet duur hoeft te zuipen... En er is vaak happy hour... En ga niet naar de toeristische buurten
Hoeveel betaal je dan voor een pression in een bar die niet duur is?
pi_162868745
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

wijn drinken, lijkt me ook een optie in la France :D
Vis een optie?
  donderdag 9 juni 2016 @ 18:01:13 #260
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162870051
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:32 schreef psv-gomes het volgende:
Tja je moet ook de barretjes kennen waar je niet duur hoeft te zuipen... En er is vaak happy hour... En ga niet naar de toeristische buurten
Goeie tips zeg.

De volgende keer ga ik wel naar de barretjes waar het niet duur is en ga ik niet als toerist niet naar de toeristische buurten *O*
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162884759
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 18:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Goeie tips zeg.

De volgende keer ga ik wel naar de barretjes waar het niet duur is en ga ik niet als toerist niet naar de toeristische buurten *O*
Cafe menilmontant, station menilmontant . Wijn 1,10¤ met happy hour.

Bier geen idee, dat drink ik niet.
pi_163172013
Hoe zit het met parkeergelegenheden binnen parijs? Ik wil best wel gaan met de auto maar als je dan vervolgens nergens kunt parkeren is het ook zo een waste of time natuurlijk :P
pi_163176702
Parkeren is totaal geen probleem in Parijs, op sommige plekken betaal je wel de hoofdprijs.

★ Zelf parkeer ik regelmatig bij Parking Paris 13 vlakbij Place ‘d Italie, een beetje zuid Parijs. Normale parkeerplaatsen, bewaakt en een goedkoop weekendtarief.
★ Van dezelfde als bovenstaande organisatie is Parking Paris 19 en ligt meer in het noorden van Parijs. Hebben ook een goedkoop weekendtarief.
★ Ook een goedkoop alternatief zijn de parkeergarages in Puteaux.
★ Een uitgebreid netwerk met parkeerplaatsen in Parijs is Vinci Park.
★ Een interactief kaartje van Parijs met parkeerplaatsen vind je hier.

Veel plezier in Parijs
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
  vrijdag 8 juli 2016 @ 14:01:29 #264
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_163600762
Ik ga aanstaande maandag voor een week naar Paris, o.a. Louvre, Pompidou en Versaille staan op het programma, ik keek net na de tickets, is het zo dat mensen van 18 tot 25 jaar, wonend binnen de EU op vertoon van ID gratis entree hebben? Het staat er wel maar lijken mij nog wat haken en ogen aan te zitten.

Iemand die mij daar iets over kan vertellen?
pi_163601213
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:01 schreef Paksoi het volgende:
Ik ga aanstaande maandag voor een week naar Paris, o.a. Louvre, Pompidou en Versaille staan op het programma, ik keek net na de tickets, is het zo dat mensen van 18 tot 25 jaar, wonend binnen de EU op vertoon van ID gratis entree hebben? Het staat er wel maar lijken mij nog wat haken en ogen aan te zitten.

Iemand die mij daar iets over kan vertellen?
Er staat toch letterlijk wat je mee moet nemen.

Admission to the Louvre and the Musée Eugène Delacroix is free for the following visitor categories (valid ID or proof of entitlement required):

Wat snap je daar niet aan?
pi_163606737
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:01 schreef Paksoi het volgende:
Ik ga aanstaande maandag voor een week naar Paris, o.a. Louvre, Pompidou en Versaille staan op het programma, ik keek net na de tickets, is het zo dat mensen van 18 tot 25 jaar, wonend binnen de EU op vertoon van ID gratis entree hebben? Het staat er wel maar lijken mij nog wat haken en ogen aan te zitten.

Iemand die mij daar iets over kan vertellen?
Veel musea en andere bezienswaardigheden zijn gratis voor mensen onder de 26 jaar.

En op zondag zijn ook veel dingen gratis , meestal de 1e zondag van de maand. ( voor iedereen )

Id kaart is voldoende

http://www.parisinfo.com/(...)ts-a-paris#Ancre%206
pi_163607027
De 14 e is nationale feestdag.
Ga een kijkje nemen op de champs- élysées tegen 10h ;)

http://www.evous.fr/Le-de(...)juillet,1134601.html
  zondag 17 juli 2016 @ 21:53:35 #268
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_163815841
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 18:52 schreef psv-gomes het volgende:
De 14 e is nationale feestdag.
Ga een kijkje nemen op de champs- élysées tegen 10h ;)

http://www.evous.fr/Le-de(...)juillet,1134601.html
Heb ik inderdaad gedaan, was erg leuk om te zien, grote militaire parade. Zowel het pompidou, louvre, arc de triomph gratis kunnen bezoeken :).
pi_165344319
Topic toch maar weer een schopje geven.....met een verhaaltje.

Hôtel de Soubise, een resultaat van het maitresse zijn?

Op de foto de hoofdingang, gelegen aan de Rue des Francs Bourgeois nr. 60, vlakbij metro St.-Paul of Hôtel de Ville.

In de Marais vind je nog veel oude stadspaleizen en één van de mooiste is misschien wel Hôtel de Soubise. Op deze plek was al vanaf 1375 een landgoed met de naam Hôtel de Clisson, maar wat je tegenwoordig ziet is het resultaat van de verbouwing die plaatsvond in het begin van de 18e eeuw. François Rohan, de prins van Soubise, liet dit optrekje verbouwen door Pierre Alexis Delemair voor zijn vrouw Anne Julie. Nu is de roddel dat zijn vrouw maitresse was van de zonnekoning Lodewijk XIV, deze haar een paar centen toeschoof en dat daarvan het huis is verbouwd, maar het is en blijft natuurlijk een roddel…..Lodewijk had er zoveel. Wat geen roddel is dat ze naast de relatie met Lodewijk van haar echtgenoot François 11 kinderen kreeg, een druk bestaan dus. En dan te bedenken dat ze in 1709 overleed aan een ‘simpele’ verkoudheid.

Maar goed het gaat over het gebouw. Vooral de prachtige binnenplaats, met zijn 56 zuilen, brengt je terug in een lang vervlogen verleden. Maar ook het interieur is zeker een bezoek waard. Tijdens de revolutie kwam het paleis in bezit van Napoleon en zijn Keizerrijk en tegenwoordig zijn er het Musée de l'Histoire de France en een gedeelte van de Archives Nationales in te vinden. Het museum gaat over de geschiedenis van Frankrijk, gebaseerd op voorwerpen en schilderijen, die in het bezit zijn van de Archives Nationales. Hier wordt de afscheidsbrief van Marie-Antoinette bewaard die ze schreef in de Conciergerie voor ze onthoofd werd door de guillotine, maar ook het testament van haar man Lodewijk XVI. Uit de revolutietijd zijn er brieven te vinden van Napoleon, Danton en Robespierre en zijn er sleutels uit de voormalige Bastille-gevangenis. Bouwtekeningen van de Sorbonne en enkele brieven van Jeanne d’Arc maken het een interessant museum om te bezoeken. Eén van de mooiste zalen is de Salon de la Princesse, een ovaal vertrek met fresco’s van François Boucher, Charles-André Van Loo en Charles-Josep Natoire.
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
  zaterdag 17 september 2016 @ 10:35:56 #270
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_165379847
Vandaag vanuit Rouen naar Parijs om daar tot maandag te verblijven.
Handige OP daar heb ik zeker wat aan ^O^
pi_165919112
Morgen naar Parijs. Mijn eerste keer O+
We zitten in het 10e. Ben benieuwd wat we kunnen zien in 3.5 dag Parijs (zondagmiddag terug). :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_165919238
Neem een paraplu mee. Het gaat regenen morgen en vrijdag
pi_165919253
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 20:44 schreef psv-gomes het volgende:
Neem een paraplu mee. Het gaat regenen morgen en vrijdag
Mijn weerapps zeggen 4 dagen droog, wel bewolkt :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_165919298
We willen 1 dag wel wat chiquer/duurder eten. Zijn er nog goede tips, bv in buurt van 10e?? Want ik verwacht dat er dan wel gereserveerd dient te worden van tevoren.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_165920503
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 20:45 schreef Norrage het volgende:

[..]

Mijn weerapps zeggen 4 dagen droog, wel bewolkt :P
Op de Franse tv regen 😒
pi_165920603
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 20:47 schreef Norrage het volgende:
We willen 1 dag wel wat chiquer/duurder eten. Zijn er nog goede tips, bv in buurt van 10e?? Want ik verwacht dat er dan wel gereserveerd dient te worden van tevoren.
Op de avenue des Champs - élysées eten? :)

Geen tips voor duur eten..

[ Bericht 9% gewijzigd door psv-gomes op 12-10-2016 21:54:19 ]
pi_165921014
Chartier is een leuke bekende tent.. Zit bij metro grands boulevard
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 12 oktober 2016 @ 22:29:11 #279
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_165921709
Pizza Pino is ook lekker. Serieus.

Montparnasse zit ie oa.
pi_165923939
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 20:47 schreef Norrage het volgende:
We willen 1 dag wel wat chiquer/duurder eten. Zijn er nog goede tips, bv in buurt van 10e?? Want ik verwacht dat er dan wel gereserveerd dient te worden van tevoren.
Twee adresjes als je een keer iets apart wil.

Brasserie Julien
Adres: 16, Rue du Faubourg Saint-Denis
Website: www.julienparis.com

Brasserie Bofinger
Adres: 5-7 rue de la Bastille
Website: http://www.bofingerparis.com/en/

Veel plezier in Parijs :-)
mijn website over Parijs: http://www.parijsmijnstad.nl
pi_166008630
Dank voor de tips allemaal!
Het was een prachtig weekendje Parijs, met mooi weer ook nog aan het einde. Hotel waar we zaten, vooral de buurt, was echt fantastisch. Super gezellig daar in Canal Saint Martin! Leuk langs het water, leuke cafetjes, gezellige sfeer. Totaal niet zo toeristisch als het centrum. Als ik nog eens naar Parijs ga zeker daar weer een hotel bezoeken :) Wel in de buurt van de Bataclan...dat was toch wel een bijzondere gewaarwording toen we daar langs liepen....

Parijs *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_166008695
De link in de OP naar de lijst met slaapadresjes doet het niet.
  zaterdag 3 december 2016 @ 23:00:44 #283
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_167085707
Bonsoir!

Ik (was) zat in de kroeg, afgelopen nacht en daar een gesprekje gehad over reizen en favoriete Europese steden ed.

Nu hoorde ik van die gast dat er ergens in Parijs een nachtclub is, waar je negen trappen moet afdalen voor je binnenkomt. Eenmaal afgedaald sta je voor een deur waarachter je de muziek al kan horen, zij het gedempt.

Weet iemand de naam van deze club?
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_167387401
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:00 schreef Boy_Zonderman het volgende:
Bonsoir!

Ik (was) zat in de kroeg, afgelopen nacht en daar een gesprekje gehad over reizen en favoriete Europese steden ed.

Nu hoorde ik van die gast dat er ergens in Parijs een nachtclub is, waar je negen trappen moet afdalen voor je binnenkomt. Eenmaal afgedaald sta je voor een deur waarachter je de muziek al kan horen, zij het gedempt.

Weet iemand de naam van deze club?
Rex is geloof ik in de kelder van een (voormalige?)bioscoop
Matignon is ook in een kelder :)
  zaterdag 17 december 2016 @ 19:57:20 #285
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_167399820
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 00:11 schreef lienelien het volgende:

[..]

Rex is geloof ik in de kelder van een (voormalige?)bioscoop
Matignon is ook in een kelder :)
Qua sfeer zou het Matignon kunnen zijn, beetje de sjiek/culturele elite van Parijs. Maar het is nog te licht en strak. De club zelf is wat rauwer, een soort van ondergrondse loods.

Thanks voor het meedenken :D
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
  maandag 19 december 2016 @ 21:22:24 #286
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_167456218
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:00 schreef Boy_Zonderman het volgende:
Bonsoir!

Ik (was) zat in de kroeg, afgelopen nacht en daar een gesprekje gehad over reizen en favoriete Europese steden ed.

Nu hoorde ik van die gast dat er ergens in Parijs een nachtclub is, waar je negen trappen moet afdalen voor je binnenkomt. Eenmaal afgedaald sta je voor een deur waarachter je de muziek al kan horen, zij het gedempt.

Weet iemand de naam van deze club?
Gevonden!

Silencio
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_167465440
Net terug van een weekend Parijs. Geweldige stad alleen zoveel zakkenrollers. Overal heb je ze maar dit viel mij wel heel erg op! Bij mijn vriendin bijna tot 2 keer aan toe de koffer uit haar hand getrokken haha... En de Thalys had bij ons 3 uur vertraging.. Achja de stad zelf is schitterend! Verbleven in het Vendome Saint Germain hotel pas gerenoveerd en zeker een aanrader voor mij!!
Ik ga zeker nog een keer terug :).
pi_167476172
Ik ook 2 weken terug een weekendje geweest. De laatste keer was 10 jaar geleden, en wát een verschil. In de negatieve zin.

Tuurlijk, een weekendje Parijs met je vriendin 'moet' je natuurlijk altijd romantisch en gezellig vinden, maar realitisch gezien ga ik 1000% liever naar andere steden in Europa.

De Eiffeltoren, de Arc de Triomph, Notre Dame, en noem alle attracties maar op zijn natuurlijk prachtig om te zien. Ook zijn we naar Versailles geweest wat ook erg indrukwekkend was. Alles is tevens netjes en schoon, maar natuurlijk wel druk.

Maar zodra je ook maar één stap buiten deze paden doet, kom je echt in een verschrikkelijke shithole terecht. Vanuit de parkeergarage (Parking 2000/Parking 19) leek het ons leuk om even 40-45 minuten te lopen naar ons hotel om in de stemming te komen. Nou, mooi niet dus. Wat een verschrikkelijke ervaring. Zelfs in de grote straten voelde ik mij echt niet op mijn gemak, met tientallen Afrikanen elke langs de weg tegen een muurtje staan te leunen en je aan staan te staren. Of gasten die je tegemoet komen lopen, maar zodra ze zien dat je een handkoffer bij je hebt draaien ze zich opeens achter je om zodat ze je even kunnen volgen. Gelukkig zijn ze wel makkelijk weg te jagen maar er zal maar net een mongool tussen zitten die andere plannen heeft.. Dus van de 45 minuten lopen moesten we de eerste 30 minuten Afrikanen van ons af zien te houden, met duidelijk geen enkele toekomst. Tevens veel pis en kots aan het ontwijken, tot 2 keer toe iemand kotsend op straat gezien tegen een auto aan. Daarna kwamen we ook nog een Indische buurt, wat net zo'n smerige bedoening was. Net also we in klein Mubai liepen.

En buiten deze ervaring is heel de stad gewoon bezaaid met zwervers (sowieso bij elke pinautomaat), vluchtelingen, zelfgemaakte hutjes en andere tyfuszooi.

Op weg naar de Sacre Couer namen we een alternatieve route via een andere metro-lijn, toen kwamen we opeens in klein Algerije en Marokko terecht. Overal puin en troep op straat, honderden viezerikken op straat die overal hun spuug en snot achterlaten. Echt verschrikkelijk. Hier het voorbeeld van wat je te zien krijgt zodra je de metro uit stapt:

Voorbeeldje: https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656

Uit eten is daarnaast verschrikkelijk duur. Voor een beetje 0,5 l bier ben je 12 euro armer. In andere (Oost-Europese) steden ga je daar heel de avond voor eten en drinken. Leuk dus voor een weekendje en om het aan mijn vriendin te laten zien (zij was er nog nooit geweest), maar de komende 30 jaar zijn we weer genezen.
pi_167480516
waar ben jij Langs geweest.. Langs gare du nord en Gare de l'est gelopen( daar zie je veel Afrikanen )
Je hebt er trouwens ook een Nederlands winkeltje tussnzitten vlakbij gare de l'est .


En barbes( algerije en Marokko ) , daar hebben ze niet zo lang geleden in de buurt nog een vluchtelingen kamp ontruimd...
Je moet er eens heen gaan als er markt is 😉. Gezellige bende dan.

Jammer dat het je niet zo goed bevallen is.

Volgende keer wat andere departementen in ile de france bezoeken. Valt genoeg te zien!

Google eens op chateau de chanilly of chateau de fontainebleau, net zo mooi als Versailles
pi_167483585
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 16:19 schreef ufopiloot het volgende:

Op weg naar de Sacre Couer namen we een alternatieve route via een andere metro-lijn, toen kwamen we opeens in klein Algerije en Marokko terecht. Overal puin en troep op straat, honderden viezerikken op straat die overal hun spuug en snot achterlaten. Echt verschrikkelijk. Hier het voorbeeld van wat je te zien krijgt zodra je de metro uit stapt:

Voorbeeldje: https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656

ik weet niet uit wel dorp jij komt, maar ik zie niks schokkends aan jouw link.
pi_167487636
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 20:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik weet niet uit wel dorp jij komt, maar ik zie niks schokkends aan jouw link.
Het is daar hooguit een beetje schmutzig op staat. Maar goed, dat ufopiloot zich in zo'n buurt al laat intimideren zegt meer over hemzelf als over dat in mijn ogen wel boeiende stuk Parijs. Ik vind het maar een zeer matige en bange review.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2016 22:40:14 ]
pi_167487676
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 22:34 schreef MCH het volgende:

[..]

Het is daar hooguit een beetje schmutzig op staat. Maar goed, dat ufopiloot zich in zo'n buurt al laat intimideren zegt meer over hemzelf als over dat in mijn ogende wel boeiende stuk Parijs. In mijn ogen een zeer matige en bange review.
ik woon in Amsterdam :D ik zie het niet hoor
pi_167487759
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 22:35 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik woon in Amsterdam :D ik zie het niet hoor
Nouja, als er markt op straat is in Barbes of alle slagerijen/viswinkels zitten hun toko's schoon te spuiten zodat het afvalwater op straat komt is het natuurlijk niet de meest frisse wijk.
pi_167492366
Ik ben geboren in Den Haag, en met alle plezier loop ik over de Haagse Markt of door de Schilderswijk en ik ben zeker niet snel bang (anders was ik denk ik wel direct de metro weer ingevlucht :D). Maar mijn ervaring die ochtend in Parijs is echt niet te vergelijken.

De street view is om je een idee te geven van hoe het straatbeeld is. Op de streetview is het alleen druk, maar krijg je niet een idee van de sfeer die er hangt. Dat was echt grimmig.

Honderden mensen op en rondom dat plein, waarvan een groot deel staat te hangen. Overal wordt gerocheld en gespuugd, iedereen gooit zijn troep op de grond. In de 3 minuten die ik langs liep heb ik oude vrouwtjes met boodschappenwagentjes lastig gevallen zien worden en alles met een vagina wordt aangesproken/aan de jas getrokken door jongeren. Het was trouwens op een zaterdag, dus extra druk.

Tussen dat gespuis moet je ook nog eens zwervers/vluchtelingen ontwijken die op straat tussen het fastfood afval liggen of ergens in een hoekje tegen het metrostation aan. Dat was denk ik een beetje de naschok van mensen die van Stalingrad zijn gekomen om hier rond te hangen.

Ik kom zeker niet uit een dorp, en ik voel mij in de slechtste buurten van Nederland echt niet onveilig, maar dit was echt van een andere orde. Ik voelde mij niet onveilig (zelf ben ik ook niet lastig gevallen), maar de sfeer was verre van goed.

Overigens stonden we na 5 minuten lopen opeens in de beste en leukste boulangerie van Frankrijk (of nouja, ze hadden de 2e prijs gewonnen), waar we het beste ontbijt van het weekend op hebben in een echt knus winkeltje :D

Deze: https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656

En 5 minuten verder liepen we tussen de Japanners op Sacre Coeur. :7

Begrijp me niet verkeerd, het was een heerlijk weekendje, maar ik heb nu ook delen van Parijs gezien die ik zeker niet herkende van 10 jaar geleden.
pi_167496620
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:02 schreef ufopiloot het volgende:
Diarreespetters
Je bent echt aan het overdrijven en je bent teveel gebrainwashed door beelden van de tv.

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2016 13:17:15 ]
pi_167496703
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:16 schreef MCH het volgende:

Je bent echt aan het overdrijven en je bent teveel gebrainwashed door beelden van de tv.
Beelden van de tv? Ik baseer dit op mijn eigen ervaring terwijl ik er zelf rondliep 2 weken geleden :')
pi_167496741
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:21 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Beelden van de tv? Ik baseer dit op mijn eigen ervaring terwijl ik er zelf rondliep 2 weken geleden :')
Welkom in een wereldstad.
pi_167515254
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:21 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Beelden van de tv? Ik baseer dit op mijn eigen ervaring terwijl ik er zelf rondliep 2 weken geleden :')
Zoals ik ook al eerder aan gaf, Parijs zit echt onder de mensen met slechte bedoelingen. Onze reispartners zeiden het ook (die waren in 2003 geweest). Natuurlijk in een grote stad heb je altijd zulke dingen. Maar het is echt zwaar en zwaar toegenomen. Dezelfde mensen die je willen beroven van iets staan 5 minuten later te lachen met de politie?!?! Niet iets waar je een veilig gevoel van krijgt.
pi_174573133
Heerlijke topicreeks! Veel inspiratie opgedaan.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_174573135
Vol.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')