Raar hoor, ik heb het maar 2x meegemaakt maar ik zit meestal bij La Defense. Met die plastic pasjes kan je toch zo naar buiten lijkt me.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:29 schreef MartijnUK het volgende:
Heb er net weer 2 nachtjes doorgebracht voor de zoveelste keer (zakentrip) maar iets wat me echt dwars zit aan hotels in Parijs is dat je als een klein kind wordt behandeld als je de sleutel van je hotelkamer mee naar buiten neemt.
Vandaag de dag zijn veel hotelsleutels gewoon plastic pasjes, zo ook deze, en ik ben er gewoon mee naar buiten gelopen niks aan de hand. Toen ik terug kwam werd ik door de portier uitgekafferd waarom ik mijn sleutel niet had afgegeven. Vraag me af waar die obsessie vandaan komt?
Heb het nog nooit ergens anders in de wereld meegemaakt.
Ik vond het ook irritant. Zelfs als ik alleen maar even een ,sigaretje wou roken moest ik hem bij de receptie afgeven.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:29 schreef MartijnUK het volgende:
Heb er net weer 2 nachtjes doorgebracht voor de zoveelste keer (zakentrip) maar iets wat me echt dwars zit aan hotels in Parijs is dat je als een klein kind wordt behandeld als je de sleutel van je hotelkamer mee naar buiten neemt.
Vandaag de dag zijn veel hotelsleutels gewoon plastic pasjes, zo ook deze, en ik ben er gewoon mee naar buiten gelopen niks aan de hand. Toen ik terug kwam werd ik door de portier uitgekafferd waarom ik mijn sleutel niet had afgegeven. Vraag me af waar die obsessie vandaan komt?
Heb het nog nooit ergens anders in de wereld meegemaakt.
Het plastic pasje dat me bij de Best Western werd gegeven zat in een blauw plastic omhulsel met een soort magneten erin, zodra je die door de deur naar buiten wilde nemen ging er een sirene af.quote:Op donderdag 19 september 2013 22:22 schreef k_man het volgende:
Ik heb het ook in Parijs nooit meegemaakt. Die pasjes zijn gemaakt om mee te nemen en de kamermeisjes hebben zelf een pasje om binnen te kunnen komen.
Als ze niet willen dat je de sleutel meeneemt gaat het meestal om een 'echte' sleutel, eventueel voorzien van een kolossale sleutelhanger om meenemen te ontmoedigen.
Echt gek hoor, plastic keys achterlaten bij de receptie.quote:Op vrijdag 20 september 2013 00:18 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Het plastic pasje dat me bij de Best Western werd gegeven zat in een blauw plastic omhulsel met een soort magneten erin, zodra je die door de deur naar buiten wilde nemen ging er een sirene af.
Je kon wel het pasje wel uit dat blauwe hoesje halen en dat is wat ik heb gedaan. Blauw onding op de kamer gelaten en met plastic pas naar buiten gelopen. Dat ging goed, totdat ik terug kwam en die portier over de rooie ging. Ik snap de reden gewoonweg niet, ik ben in bijna 50 verschillende landen geweest en heb dit nog nooit ergens meegemaaktAls ik er op tripadvisor en dat soort sites op zoek staat het dat in Parijs standaard routine is maar er staat nergens waarom.
Waarom niet, meeste is gewoon open. Ik ben wel eens in December geweest en de sfeer is wel gezellig met lichtjes maar voor Frans + wintersferen zou ik persoonlijk het liefst Genève kiezen - is wel wat verder weg natuurlijk.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:29 schreef trainfreak het volgende:
Heeft iemand ervaringen met Parijs in de winter?
We zijn aan het denken om met Oud & Nieuw een citytripje te doen.
Parijs behoort tot de mogelijkheden.
Ik ben echter nog nooit in Parijs geweest en vrees wat dat de grote bezienswaardigheden dan dicht zullen zijn.
Jep.. zolang ze "maestro" ondersteunenquote:Op donderdag 26 september 2013 18:39 schreef hexje het volgende:
Kan ik in winkels ook pinnen met mijn pinpas?
In Parijs barst het het hele jaar van de toeristen, en zeker met Oud en Nieuw is het behoorlijk druk. Alle bezienswaardigheden zijn in die periode gewoon open, al zou het kunnen dat er voor 1 januari beperkingen gelden.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:29 schreef trainfreak het volgende:
Heeft iemand ervaringen met Parijs in de winter?
We zijn aan het denken om met Oud & Nieuw een citytripje te doen.
Parijs behoort tot de mogelijkheden.
Ik ben echter nog nooit in Parijs geweest en vrees wat dat de grote bezienswaardigheden dan dicht zullen zijn.
Op 1 januari zijn volgens mij alle musea gesloten, net zoals dit op Kerstmis ook zo is.quote:Op maandag 30 september 2013 11:35 schreef 18konijn het volgende:
[..]
In Parijs barst het het hele jaar van de toeristen, en zeker met Oud en Nieuw is het behoorlijk druk. Alle bezienswaardigheden zijn in die periode gewoon open, al zou het kunnen dat er voor 1 januari beperkingen gelden.
Campanile? Wij pakken ook de trein. Wel vanaf Lille pas (da's twee uurtjes rijden vanaf hier), lekker makkelijk.quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:20 schreef Kaas- het volgende:
Gisteren 4 nachten Parijs geboekt (eind december t/m 1 januari), wordt de eerste keer dat ik de stad echt in ga. Redelijk goed geprijsd simpel hotelletje (vroegboekkorting!) gevonden op loopafstand van station Gare du Nord, kunnen we daar lekker comfortabel met de Thalys naartoe (trein boeken moet nog, want momenteel kan je pas boeken t/m de week voordat we vertrekken).
Erg veel zin in! We gaan met zijn tweetjes voornamelijk voor sfeer, architectuur, kunst, eten en drinken en als <25-jarige is dat (op uitgaan, eten & drinken na) allemaal gratis.Al beetje aan het oriënteren wat allemaal tof is om te doen en krijg nu echt superveel zin!
Nee, Magenta. Dat klinkt ook ideaal, maar goed dan heb je waarschijnlijk flinke parkeerkosten om je auto daar te laten staan?quote:Op maandag 30 september 2013 11:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Campanile? Wij pakken ook de trein. Wel vanaf Lille pas (da's twee uurtjes rijden vanaf hier), lekker makkelijk.
28-12 t/m 01-01quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:12 schreef psv-gomes het volgende:
Ligt eraan welke periode je wilt gaan
Tja, als ie niet van pretparken van houdt, had ie de vraag überhaupt niet gesteld toch?quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:38 schreef k_man het volgende:
Tja, dat hangt er een beetje van af hoe oud je bent en of je graag met Mickey op de foto wilt.
Mij interesseren pretparken geen bal, dus elke minuut daar is een minuut die je beter elders had kunnen besteden.
Tuurlijk. Ik bedoelde dat wij lastig kunnen inschatten of hij beter een dag in de stad kan zijn of bij Pluto en z'n vriendjes.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:45 schreef Rnnz het volgende:
Tja, als ie niet van pretparken van houdt, had ie de vraag überhaupt niet gesteld toch?![]()
Je zou bijvoorbeeld eens hier kunnen kijken:quote:Op donderdag 7 november 2013 13:04 schreef Kaas- het volgende:
Ik weet telkens niet of ik nou voor de gek gehouden wordt of dat het werkelijk het geval is. Sommige vrienden vertellen me dat als je <25 jaar bent, alle musea en culturele attracties etc. gratis zijn in Parijs. Dus zelfs zaken als het Louvre etc.
Feit of fictie?
Awesome! Parijs kan nu al niet meer stuk:quote:Op donderdag 7 november 2013 13:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Je zou bijvoorbeeld eens hier kunnen kijken:
http://www.louvre.fr/en/hours-admission/admission#tabs
quote:Free Admission to the Louvre
Admission to the Louvre and the Musée Eugène Delacroix is free for the following visitor categories (valid ID or proof of entitlement required):
- 18-25 year-old residents of the European Economic Area (EU, Iceland, Norway, and Liechtenstein)
Als je toevallig student bent kan je soms ook gratis naar binnen (als de <25-regel niet geldt bijv).quote:Op donderdag 7 november 2013 13:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Awesome! Parijs kan nu al niet meer stuk:
[..]
Niet zo zeiken, beetje stimulans voor jongeren en studenten om zich eens aan wat kunst te vergaren is alleen maar goed voor de toekomst van dezelfde sector. Zie het als een soort welkomstcadeautje, eerst de klant inpakken en dan erbij houden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:39 schreef Lemans24 het volgende:
Idd best onzinnig om 25-jarigen gratis toegang te geven. Zijn toch geen kinderen?
Was inderdaad echt veel te druk, gold überhaupt wel een beetje voor veel populaire dingen in Parijs. Maar goed, het was dan ook precies tussen kerst en nieuwjaar en ik vond het eigenlijk wel gezellig om samen met mijn reisgezel een beetje in de rij te staan bij het Louvre, Versailles, d'Orsay etc. en een paar uur wat weg te kletsen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:45 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Tja, als ie niet van pretparken van houdt, had ie de vraag überhaupt niet gesteld toch?![]()
Ik was er vorig jaar ook in die periode, het is dan werkelijk stervensdruk. Dat is wel een nadeel, maar het park an sich is gewoon leuk vind ik (en ik ben ook niet eens zo'n fan van pretparken).
hun Engels is wel beter, maar kan je echt de woorden "je voudrais" en "merci" niet onthouden?quote:Op zondag 26 januari 2014 22:54 schreef Plukdievandeflet het volgende:
Even tussendoor:
Ik weet dat Fransen geen/weinig Engels spreken, maar is dat in Parijs anders, als je bijvoorbeeld ergens gaat eten of shoppen en je praat Engels, verstaan ze je dan en doen ze moeite om Engels terug te praten?
Verschillende kledingmaten, gerechten bestellen en dan vragen om iets extra's. In het frans, hmmm?quote:Op zondag 26 januari 2014 22:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
hun Engels is wel beter, maar kan je echt de woorden "je voudrais" en "merci" niet onthouden?
Als je maar in het Frans vraagt of ze Engels spreken. Of gewoon Spaans proberen... Zomaar in het Engels beginnen, werkt zelden.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:54 schreef Plukdievandeflet het volgende:
Even tussendoor:
Ik weet dat Fransen geen/weinig Engels spreken, maar is dat in Parijs anders, als je bijvoorbeeld ergens gaat eten of shoppen en je praat Engels, verstaan ze je dan en doen ze moeite om Engels terug te praten?
Die zin is dus belangrijk, iemand een voorbeeld want google translate is niks.quote:Op zondag 26 januari 2014 23:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als je maar in het Frans vraagt of ze Engels spreken. Of in het Spaans...
In aardig wat restaurants spraken ze echt geen woord Frans. In het hotel was het geen probleem. Al met al zou ik stellen dat het een behoorlijk voordeel is als je wat Frans spreekt, al is het maar voor de manier waarop mensen op je reageren.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:54 schreef Plukdievandeflet het volgende:
Even tussendoor:
Apart.quote:Op maandag 27 januari 2014 01:35 schreef Kaas- het volgende:
In aardig wat restaurants spraken ze echt geen woord Frans.
Lool!quote:Op maandag 27 januari 2014 02:02 schreef k_man het volgende:
Laatste keer trouwens nog wat opmerkelijks meegemaakt. Ik heb een vrij grote dagrugzak, want m'n fotospullen moeten er in passen. Vaak krijg je dan bij musea te horen: sorry, uw tas mag niet mee naar binnen, gelieve deze bij de garderobe in bewaring te geven.
Goed, zit wat in. Nu was ik echter in het Louvre, liep al automatisch naar de garderobe en wat zeggen ze daar? Sorry, uw tas is te groot, u zult 'm mee het museum in moeten nemen.
Restaurant-tip: http://www.montparnasse-1900.com/quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:23 schreef 4-elements het volgende:
Binnenkort ga ik een weekje naar Parijs. Voor het eerst, dus heb nog veel te ontdekken. Waar ik benieuwd naar ben zijn de verborgen pareltjes van de stad. Prachtige plekken of gebouwen die niet iedere toerist ziet. En goede, maar niet al te dure restaurants. Tips zijn welkom.
Muséum national d'histoire naturelle is ook wel de moeite waard om even langs te lopenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:23 schreef 4-elements het volgende:
Binnenkort ga ik een weekje naar Parijs. Voor het eerst, dus heb nog veel te ontdekken. Waar ik benieuwd naar ben zijn de verborgen pareltjes van de stad. Prachtige plekken of gebouwen die niet iedere toerist ziet. En goede, maar niet al te dure restaurants. Tips zijn welkom.
Je vindt Montmartre mooi en Parijs vindt je ondanks haar schoonheid eigenlijk een stinkstad... iets zegt me dat je Parijs eigenlijk helemaal niet zo goed hebt gezien....quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:53 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat waren weer drie heerlijke dagen. Wat blijft dat Montmartre toch.
En hoe mooi Parijs verder ook is, wat is het toch eigenlijk een stinkstad zeg.
Verklaar je nader.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:44 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Je vindt Montmartre mooi en Parijs vindt je ondanks haar schoonheid eigenlijk een stinkstad... iets zegt me dat je Parijs eigenlijk helemaal niet zo goed hebt gezien....
Onzin, Parijs heeft best toffe dingen maar het blijft een stinkstad.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:44 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Je vindt Montmartre mooi en Parijs vindt je ondanks haar schoonheid eigenlijk een stinkstad... iets zegt me dat je Parijs eigenlijk helemaal niet zo goed hebt gezien....
Hoewel ik van de smog geen last had, hing er op heel veel plekken wel een pislucht... Is dat wat je bedoelt?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Onzin, Parijs heeft best toffe dingen maar het blijft een stinkstad.
Ik bedoel buiten de smog dat het gewoon een vieze stad is. En idd het stinkt er vaak naar pis,zure melk enz.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:01 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Hoewel ik van de smog geen last had, hing er op heel veel plekken wel een pislucht... Is dat wat je bedoelt?
Ik sliep vrijdag nog in Mercure Paris Terminus Nord. Ligt pal tegenover de ingang van het station. Ik betaalde ¤109 voor 1 nacht, had een prima bed in een schone, stille en ruime kamer met een badkamer die niet eens naar riool stonk. Ik vroeg mezelf zelfs af of ik wel in Parijs wasquote:Op woensdag 11 juni 2014 23:56 schreef Pino112 het volgende:
Iemand toevallig ervaring met dit Ibis-hotel of anders een andere relatief in de buurt van Gare du Nord?
http://www.ibis.com/gb/ho(...)te-doree/index.shtml
Eerste indruk op mij is wel positief eigenlijk, en de prijs ook wel dacht ik.
Nice, thnx voor je antwoordquote:Op donderdag 12 juni 2014 00:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik sliep vrijdag nog in Mercure Paris Terminus Nord. Ligt pal tegenover de ingang van het station. Ik betaalde ¤109 voor 1 nacht, had een prima bed in een schone, stille en ruime kamer met een badkamer die niet eens naar riool stonk. Ik vroeg mezelf zelfs af of ik wel in Parijs was
Receptiepersoneel was bijzonder aardig en behulpzaam en sprak goed Engels.
Rond Gare du Nord waren wel bijzonder veel zwervers, maargoed, die zie je overal in Parijs.
Voor redelijke hotels in de stad zelf ben je meestal wel zo'n ¤100 per nacht kwijt, ex ontbijt (maar dat stelt daar toch weinig voor, en voor minder zit je aan de straatkant bij een goede brasserie).quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:06 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nice, thnx voor je antwoord. Voor onze periode (midden aug) is ie al volgeboekt blijkbaar, en voor 8 nachten wordt het dan een aardig bedrag
Bij dat Ibishotel kwam ik op 442 euro voor 8 nachten, dat komt dan op een euro of 55 per nacht. Voor ons is dat nog best te doen..quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Voor redelijke hotels in de stad zelf ben je meestal wel zo'n ¤100 per nacht kwijt, ex ontbijt (maar dat stelt daar toch weinig voor, en voor minder zit je aan de straatkant bij een goede brasserie).
Voor volgende maand overweeg ik Suite Novotel Paris Porte de la Chapelle (al heb ik wel al een hotel in Reims geboekt, maar ben nog aan het overwegen om toch in Parijs te overnachten). Minder centraal, maar vlakbij oa twee metrostations en een winkelcentrum.
Oh, da's erg goedkoop! Weet je zeker dat het per kamer is en niet per persoon?quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bij dat Ibishotel kwam ik op 442 euro voor 8 nachten, dat komt dan op een euro of 55 per nacht. Voor ons is dat nog best te doen..
Ziet er goed uit hoor die Porte de la Chapelle![]()
Jup, is al via booking.com.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Oh, da's erg goedkoop! Weet je zeker dat het per kamer is en niet per persoon?
Check of je via hotels.com of booking.com nog goedkoper uitkomt. Bij de eerste krijg je per 10 overnachtingen een voucher voor gratis nacht, daar zit je met 8 nachten al snel in de buurt.
Ook al bij Ibis zelf gekeken? http://www.ibis.com/gb/best-price-guarantee/index.shtmlquote:Op donderdag 12 juni 2014 00:30 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jup, is al via booking.com.
422 zelfs..
[ afbeelding ]
Edit:
Hotels.com zegt van 976, aardige korting dan.![]()
[ afbeelding ]
Ziet er niet verkeerd uit. Hebben ze een parkeerplek? (vind niks daarover in de FAQ)quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:41 schreef k_man het volgende:
Toen ik de vorige keer in Parijs was had ik ook een hotel bij Porte Dorée, maar dan deze. Die kan ik aanraden.
Mjah bedoelde het meer relatief dichtbij. Niet dat je eerst nog een half uur met de trein moet bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:41 schreef k_man het volgende:
Ik snap niet helemaal wat je zoekt. Je vraag om iets nabij Gare du Nord, maar vervolgens kom je zelf met een hotel bij Porte Dorée - dat ligt totaal niet in de buurt bij Gare du Nord.
Toen ik de vorige keer in Parijs was had ik ook een hotel bij Porte Dorée, maar dan deze. Die kan ik aanraden.
Volgens mij niet, maar ik had daar toen geen behoefte aan. Gewoon even navragen dus.quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ziet er niet verkeerd uit. Hebben ze een parkeerplek? (vind niks daarover in de FAQ)
Van Gare du Nord naar Porte Dorée zit je niet veel korter dan een half uur in de metro hoor.quote:Op donderdag 12 juni 2014 12:03 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Mjah bedoelde het meer relatief dichtbij. Niet dat je eerst nog een half uur met de trein moet bijvoorbeeld.
Mail gestuurd en antwoord gehad. Maar ze hebben alleen maar antwoord gegeven op het beschikbaarheidsdeel, niet op de parkeergelegenheidvraag. Maargoed, ze hebben dus blijkbaar geen geschikte kamers voor mijn gezin, ook goed.quote:Op donderdag 12 juni 2014 12:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar ik had daar toen geen behoefte aan. Gewoon even navragen dus.
Edit: op de site staat bij Hotelvoorzieningen 'nabijgelegen parkeergelegenheid'.
Vrijdagavond.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:38 schreef MaLo het volgende:
Wat zou qua drukte de beste dag / tijd zijn om het Louvre te bezoeken? We gaan van vrijdag(-middag) tot maandag(-ochtend), het laatste weekend van september.
Dat dus, ik hou het ook geen hele dag in een museum volquote:Op zondag 17 augustus 2014 00:28 schreef k_man het volgende:
Je moet sowieso selectief zijn. Ook al ben je een hele dag in het Louvre, dan heb je nog niet alles gezien. Zelf begin ik na een paar uur museum m'n aandacht te verliezen. Van tevoren dus bedenken wat je graag wilt zien en je daarop concentreren.
De Arc de Triomphe inderdaad ook! Ik googlede er net even op, maar ik zie dat je daar dus ook in kunt, nooit gewetenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:10 schreef Pino112 het volgende:
Vergeet ook de Arc en de Tour Montparnasse niet.
Maar is een weekend niet te kort om ook het Louvre te zien? Of wil je er doorheen vliegen, kan ook natuurlijk.
Je kunt er zelfs op staan. Als je 25 of jonger bent is het ook nog eens gratis, anders 6,50 dacht ik.quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:00 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dat dus, ik hou het ook geen hele dag in een museum vol. Mijn vriend wil graag het Egyptische en Griekse gebeuren zien, en ik dan natuurlijk nog de Mona Lisa.
Vrijdagavond dusLijkt me een goed begin van ons weekend!
[..]
De Arc de Triomphe inderdaad ook! Ik googlede er net even op, maar ik zie dat je daar dus ook in kunt, nooit geweten.
Ben je vanaf beneden met de lift gegaan of vanaf de tweede?quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:05 schreef Harveo het volgende:
[..]
Je kunt er zelfs op staan. Als je 25 of jonger bent is het ook nog eens gratis, anders 6,50 dacht ik.
Ben net terug van weekend Parijs voor de eerste keer. Eiffeltoren is echt een imposante toren. Als je entree kaarten online kunt kopen moet je dat zeker doen. Wij hebben een uur in de rij gestaan.
Vanaf de tweede. We wilden wel echt de Eiffeltoren beklimmenquote:Op zondag 17 augustus 2014 23:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ben je vanaf beneden met de lift gegaan of vanaf de tweede?
Timing is everything. Ik ben meerdere keren de Eiffeltoren op geweest en heb nooit lang in de rij hoeven staan. Je kunt het best tegen zonsondergang gaan. Ten eerste heb je dan een prachtig uitzicht; eerst nog met daglicht, later de lichtjes die overal aangaan. Ten tweede is het dan relatief rustig, omdat alle tourgroepen op dat moment zitten te eten, of geen programma meer hebben.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:05 schreef Harveo het volgende:
Eiffeltoren is echt een imposante toren. Als je entree kaarten online kunt kopen moet je dat zeker doen. Wij hebben een uur in de rij gestaan.
Ja daarom, hebben wij ook gedaan.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:19 schreef Harveo het volgende:
[..]
Vanaf de tweede. We wilden wel echt de Eiffeltoren beklimmen
Ik was al op de Eiffeltoren geweest, vriend hoefde er niet op. En daar was ik blij van, wat een rijenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:07 schreef Harveo het volgende:
Waarom ben je niet op de Eiffeltoren geweest? Of ben je er al een keer geweest?
Het uitzicht was echt fantastischquote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:49 schreef parijsmijnstad het volgende:
@ Malo
Nou dan heb je in ieder geval veel mooie highlights gezien. Tour Montparnasse gaan wij de volgende keer ook weer doen. Ben er al wel tien keer op geweest, maar nog nooit na de verbouwing van het dakterras.
Als je al eens op de Eiffeltoren bent geweest kun je de keer erna inderdaad net zo goed naar de Tour Montparnasse gaan om van het uitzicht over Parijs te genieten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik was al op de Eiffeltoren geweest, vriend hoefde er niet op. En daar was ik blij van, wat een rijen
[..]
Het uitzicht was echt fantastisch. Zeker bij zonsondergang. En helemaal niet zo druk, we hebben 10 minuten gewacht op de lift.
Ja dat sowieso welquote:Op donderdag 20 november 2014 22:18 schreef psv-gomes het volgende:
De kerstmarkten die er overal zijn
quote:Op donderdag 20 november 2014 22:40 schreef parijsmijnstad het volgende:
Schaatsen bij het Hôtel de Ville, de verlichting op de Champs Elysées, de prachtige kerstetalages bij de grote warenhuizen, de vele kerstmarkten, warme wijn drinken bij Cour Saint-Émilion, The Musée des Arts Forains (alleen geopend van 26-12-2014 tot 4-01-2015), het reuzenrad op Place de la Concorde, etc., etc.
Je hoeft je daar in ieder geval niet te vervelen. Veel plezier!
Zoiets dacht ik welquote:Op vrijdag 21 november 2014 14:09 schreef parijsmijnstad het volgende:
Met oud en nieuw zul je niet veel vuurwerk aantreffen in Parijs. Dat doen ze meer met 14 juli, de herdenking van de revolutie. Officieel staat er zelfs een straf op het afsteken van vuurwerk.
Bij de Eiffeltoren staan de meeste mensen met een flesje champagne om te toasten op het nieuwe jaar.
Veel plezier in Parijs
vr. groeten Chris
Die lui met die armbandjes zijn inderdaad super-opdringerig, handen in je zakken en ruw lostrekken als ze je toch te pakken krijgen. Heel vervelend.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:18 schreef jpg97 het volgende:
Wel opletten als je naar MontMartre gaat, daar staan negers in groepjes met touwtjes en pakken je bij je arm.
Vervolgens gaan ze een "armband" vlechten en kom je pas los na betaling of na een hoop intimidatie van nog meer negers.
Klopt, er was er één die mijn arm pakte dus ik rukte me los en riep met een kwaad gezicht "NON!"quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:01 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Die lui met die armbandjes zijn inderdaad super-opdringerig, handen in je zakken en ruw lostrekken als ze je toch te pakken krijgen. Heel vervelend.
http://www.dumpert.nl/med(...)letje_in_parijs.htmlquote:Op vrijdag 21 november 2014 18:04 schreef MartijnUK het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat dat soort lui niet worden opgepakt en bestraft
Er was onlangs een filmpje waar zo'n balletje-balletje kerel goed hard werd aangepakt door een paar undercover gendarmes.
Hebben wij ook gezien, die touwtjeslui op de trappen van de Sacre Coeurquote:Op maandag 24 november 2014 10:15 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Klopt, er was er één die mijn arm pakte dus ik rukte me los en riep met een kwaad gezicht "NON!"
Toen pakte ze mijn vriendin vast, wederom rukte ik die vent zijn arm los.
Vervolgens kwaad worden dat ik zo "heftig" reageer.
Kijk, ik kan het best begrijpen dat er mensen zijn die je iets willen aansmeren, maar ze moeten met hun poten van ons afblijven.
Bij de Notre Dame ook al zo'n Roma kind die me een "petitie" wilde laten tekenen.
Toen heb ik op zijn plat Limburgs een Jip-en-Janneke verhaal opgezegd, net zo lang tot ze vanzelf, verward wegliep
En als je hem nou gewoon lekker zo'n bandje bij je om laat doen en wegloopt?quote:Op maandag 24 november 2014 10:36 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hebben wij ook gezien, die touwtjeslui op de trappen van de Sacre Coeur. Ze probeerden de kerel die voor ons liep een bandje om te binden maar die rukte zich ook los. Petitie-meisjes zagen we bij Montmartre.
En in Jardin du Luxembourg kwamen er verklede jongeren op ons af die ons snoepjes wilden verkopen, want ze spaarden voor een reis naar Rome. Leek mij ook een scam, hoewel ik daar nog niet eerder over gelezen heb.
Juist ja. Ik ben wel voorstander van deze aanpak bij al die figuren die toeristen lastig vallenquote:Op maandag 24 november 2014 10:25 schreef jpg97 het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/med(...)letje_in_parijs.html
dit?
Ik zat een paar weken geleden in Campanille Bagnolet. Direct aan de metro, bij een groot winkelcentrum net naast de ring. Binnen een kwartier zit je in het centrum. We betaalden ongeveer 50 euro per nacht.quote:Op maandag 19 januari 2015 10:52 schreef CherryLips het volgende:
Heeft iemand tips voor een degelijk en goed betaalbaar hotel (desnoods hostel) voor 1 persoon, dat goed bereikbaar is met het openbaar vervoer?
Zeven uur? Dat is etenstijd (en dan nog aan de vroege kant).quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:00 schreef CherryLips het volgende:
ik vind het ook weer zo wat om vanaf zeven uur al op m'n kamer te zitten.
Ik zou in de avond lange stadswandelingen maken. Avondsfeer heeft iets romantisch. Bioscoop kijken kun je ook thuis wel.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:00 schreef CherryLips het volgende:
Tof, dank jullie wel! Is Parijs een beetje te doen in je eentje qua veiligheid? Ik ben er eerder geweest, maar de laatste keer is al ruim tien jaar geleden en ik ben er ook nooit helemaal alleen geweest. Weet nog wel dat ik een keer verrot ben gescholden door zo'n touwtjesgast die een armband om m'n pols maakte zonder dat ik het doorhad, maar ik verstond hem toch niet.
Zijn er 's avonds nog leuke dingen te doen? Ik ben Londen gewend en dan ga ik ´s avonds naar het theater, een comedy club of de bioscoop, maar mijn Frans is echt heel karigOverdag weet ik genoeg te doen, maar ik vind het ook weer zo wat om vanaf zeven uur al op m'n kamer te zitten.
Volgens mij is het in Parijs pas om 21 uur etenstijdquote:Op woensdag 21 januari 2015 14:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Zeven uur? Dat is etenstijd (en dan nog aan de vroege kant).
Da's nou ook wat overdreven, eerder kan prima. Het is geen Spanje of zo.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
Volgens mij is het in Parijs pas om 21 uur etenstijd
Dat zou ik wel graag willen doen, met een goede kaart in de handquote:Op woensdag 21 januari 2015 17:07 schreef BOL9090 het volgende:
[..]
Ik zou in de avond lange stadswandelingen maken. Avondsfeer heeft iets romantisch. Bioscoop kijken kun je ook thuis wel.
Schijnt een heel rolstoelvriendelijk hotel te zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:05 schreef CherryLips het volgende:
En nog een paar dingen die ik nog nooit heb gezien, zoals Hotel des InvalidesShoppen ben ik niet zo van, dat scheelt ook wel weer.
quote:
Ik ben een keer met m'n ouders geweest, toen zat ons hotel in Montmartre. Vervloekte trappen. Heb volgens mij de meeste echt toeristische dingen wel gezien, maar 'ken' de stad nog niet zoals ik bijvoorbeeld Londen ken.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:10 schreef BOL9090 het volgende:
[..]Verdwalen is heerlijk, en in Parijs is dat minder gevaarlijk dan in New Delhi, bijvoorbeeld. Heb je de schoonheid van Montmartre in de avond ervaren?
En misschien moet je accepteren dat je 10 euro kosten maakt vanwege de 3G-verbinding wanneer je echt verdwaald bent. Googlemaps is my friend.
Dacht als kind altijd dat het een soort instelling was voor gehandicaptenquote:Op woensdag 21 januari 2015 18:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
Schijnt een heel rolstoelvriendelijk hotel te zijn.
Ik weet dat Montmartre door veel toeristen bezocht wordt, maar het heeft wel iets moois om daar 's avonds alleen rond te dwalen luisterend naar bepaalde nummers.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben een keer met m'n ouders geweest, toen zat ons hotel in Montmartre. Vervloekte trappen. Heb volgens mij de meeste echt toeristische dingen wel gezien, maar 'ken' de stad nog niet zoals ik bijvoorbeeld Londen ken.
Het is zeker geen Spanje.quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Da's nou ook wat overdreven, eerder kan prima. Het is geen Spanje of zo.
Echt? Ze zitten wel stampvol rond 21 uur, terwijl ze op moment dat mijn hollandse maag voedsel wenst ze nog niet open zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2015 22:20 schreef parijsmijnstad het volgende:
[..]
Het is zeker geen Spanje.
In de meeste restaurants kom je na 10 uur niet meer binnen zelfs.
Hier staan een aantal (gratis) mooie wandelingen met een duidelijke uitleg wat je onderweg tegen komt en daarbij een goede kaart.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat zou ik wel graag willen doen, met een goede kaart in de handDe keren dat ik in Parijs ben geweest, ben ik elke keer grandioos verdwaald. Maar het is nu wel veilig natuurlijk
dat scheelt. Overdag wil ik dolgraag nog eens naar Pere Lachaise, ben er al twee keer geweest maar nu loopt er niemand te zeuren dat ze weg willen en dat begraafplaatsen eng en stom zijn en niet leuk als toeristische bestemming. Ik kan er wel de hele dag dwalen denk ik. En nog een paar dingen die ik nog nooit heb gezien, zoals Hotel des Invalides
Shoppen ben ik niet zo van, dat scheelt ook wel weer.
Haha die trappen. Ik ga altijd naar boven met de lift en de trappen naar beneden. De lift is links onderaan de Sacre Coeur en met een metrokaartje ga je heerlijk naar boven.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben een keer met m'n ouders geweest, toen zat ons hotel in Montmartre. Vervloekte trappen. Heb volgens mij de meeste echt toeristische dingen wel gezien, maar 'ken' de stad nog niet zoals ik bijvoorbeeld Londen ken.
Gomesquote:Op maandag 4 mei 2015 23:58 schreef psv-gomes het volgende:
Lijn 7 en de tram3b. Halte porte de la villette
Hotel ken ik niet
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 09:56 schreef psv-gomes het volgende:
Ik ga nooit met de auto, die heb ik niet.
Maar anders de auto net buiten Parijs parketen op een rer station( gratis) en dan de trein, metro pakken.
Parkeren in Parijs is duur
In Disney, de auto bij val d'europe neerzetten ( halte voor Disneyland) en de rer pakken naar Disney. Of lopen als t mooi weer is(20mn)
Anders moet je 15¤ betalen voor parkeren als je geen hotel hebt.
Cool, thanks voor de tips!. Ik vind 15 euro nog wel meevallen voor een dag parkerenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 09:56 schreef psv-gomes het volgende:
Ik ga nooit met de auto, die heb ik niet.
Maar anders de auto net buiten Parijs parketen op een rer station( gratis) en dan de trein, metro pakken.
Parkeren in Parijs is duur
In Disney, de auto bij val d'europe neerzetten en de rer pakken naar disney.
Anders moet je 15¤ betalen voor parkeren als je geen hotel hebt.
Ook jij bedankt! Mocht je nog dingen hebben die ik absoluut moet weten of doen hoor ik het graagquote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:11 schreef parijsmijnstad het volgende:
Het nadeel van (gratis) openbaar parkeren is je (buitenlandse) kentekenplaat. Voor ¤ 15,00 lekker op de parkeerplaats zetten.
Heb zelf nog nooit in het Forest Hill geslapen, maar een kennis van me slaapt er regelmatig en is zeer tevreden over het hotel.
Wat parkeren betreft bij het hotel, je zou kunnen overwegen om Parking 2000 te nemen. Een weekend kost ¤ 25,00, het ligt op ca. een kilometer vanaf het hotel. Zie: http://www.parking-paris19.com/affiche.php?fic=offres&lg=en
Veel plezier in Parijs
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 14:10 schreef parijsmijnstad het volgende:
Wandelen, wandelen en nog eens wandelen :-)
Verreweg de mooiste manier om Parijs te ontdekken. Ik heb een aantal mooie uitgestippelde routes gemaakt, inclusief een routekaart en duidelijke uitleg over wat je onderweg tegenkomt. Vooral de wandeling door St.-Germain en Quartier Latin is erg leuk om te doen.
Hier staan een aantal (gratis) wandelingen.
Kennissen van mij verbleven er wel eens: klein, simpel, degelijk, schoon en de champagne in de minibar was maar 8 euro.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:38 schreef Thunder0x het volgende:
Iemand wel eens naar Forest Hill Paris la Villette geweest?
Hoe is dat qua parkeren? ik las dat de metro zeer dichtbij was
Ik denk dat je een ander hotel in gedachten hebt. Ik heb er stom toevallig afgelopen weekend voor gestaan, heeft 240 kamers.quote:Op maandag 18 mei 2015 12:39 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Kennissen van mij verbleven er wel eens: klein, simpel, degelijk, schoon en de champagne in de minibar was maar 8 euro.
Wel even langs La Géode bij de uni daarnaast gaan, cool ding.
Ik zou met je NL'se platen gewoon op de straat parkeren. Als je zorgt dat je niet verkeerd hebt geparkeerd is de kans op een bekeuring klein. En al krijg je er eentje, het is goedkoper dan parkeren.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 00:41 schreef parijsmijnstad het volgende:
@lienelien,
Er zijn mensen genoeg die de auto 'gratis' parkeren buiten de Péripherique. Maar, het parkeergedrag van de Parijzenaar is nogal ‘gewelddadig’ en als je pech hebt, zetten ze je vast en kun je geen kant meer op. Of het verstandig is, moet een ieder zelf weten, maar ik doe het zelf nooit. Maar nogmaals, er zijn genoeg mensen die het met regelmaat doen en nooit geen problemen hebben gehad.
Eén van de goedkopere parkeergarages (in de buurt van het 11e) is:
VinciPark PORTE DE BAGNOLET
zie: http://www.vincipark.com/fr/parkings/93000100
Kosten ¤ 10,20 per dag, vlakbij metro Galliéni (lijn 3).
Veel plezier in Parijs
Ik heb er echt in totaliteit maanden geparkeerd zonder 1 bekeuring. In alle delen van het centrum.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:57 schreef lienelien het volgende:
@Blue_note is de kans dat je een bekeuring krijgt met een niet-Frans nummerbord zo klein dan?
Bedoelde de kamersquote:Op dinsdag 19 mei 2015 00:56 schreef parijsmijnstad het volgende:
[..]
Ik denk dat je een ander hotel in gedachten hebt. Ik heb er stom toevallig afgelopen weekend voor gestaan, heeft 240 kamers.
[ afbeelding ]
De tip om naar Parc de la Villette te gaan en o.a. La Géode te bekijken is een hele goede![]()
Prachtig park en veel te zien.
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 14:29 schreef Leonos het volgende:
Hoe kom je in die catacomben?
Is er ergens waar je naar toe moet om mee te gaan met een rondleiding?
Tering wat een rijquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:51 schreef Uncle het volgende:
[..]
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Bij dat groene huisje is de entree. Kunt gewoon op eigen houtje door de catacombes lopen.
En de rij is meestal zo lang ja
Nope, en er is maar een maximum aantal personen dat tegelijkertijd binnen mag zijn. Dus als het vol is dan moet je wachten totdat er andere mensen weer naar buiten gaan voordat er een nieuw iemand naar binnen magquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:56 schreef Leonos het volgende:
[..]
Tering wat een rij
Kan je geen kaarten vooraf kopen ofzo?
God die drukte, dat meen je niet! Ik ben er twee keer geweest en beide keren hadden we die hele toko zowat voor onszelfquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:53 schreef psv-gomes het volgende:
200 mensen mogen er dacht ik tegelijkertijd in.
Rij is verschillend. Ik heb eens 5 min gewacht, 45 min en 2 uur.
Je moet er vroeg bij zijn. Gaat om 10uur open, maar er staat regelmatig al een hele rij.
Auto gewoon bij Kyriad Hotel zetten-> Is gratis en kun je met de shuttle naar park. Wel niet doorvertellen hahaquote:Op dinsdag 5 mei 2015 07:28 schreef Thunder0x het volgende:
[..]
GomesDe Parijs kenner
Wat is het slimste qua parkeren bij Disney? ( kan geen prijzen vinden op de website ) Gewoon daar doen? Of OV pakken
In alle grote steden is er een verandering van het stadsbeeld. Ik zit nu een paar dagen in Madrid, wat bedelaars en dergelijke betreft nog erger dan Parijs.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 17:30 schreef Blue-eyes het volgende:
Ben net terug van een paar dagen Parijs. Ik was er al een jaar of 5 niet geweest maar wat is het straatbeeld veranderd! 80% is allochtoon en er waren weer opvallend veel zwervers/bedelaars.
De sfeer in de stad is hierdoor zo veranderd dat ik er voorlopig even van afgekickt ben
Concerten songkick.comquote:Op woensdag 11 november 2015 22:24 schreef j95 het volgende:
Ik ga volgend weekend naar Parijs. Weet iemand een goede site met een overzicht van evenementen in de stad? Feestjes, concerten, sportwedstrijden etc?
je komt gewoon in Nederland, reken alleen op files aan de grensquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:05 schreef Carlos93 het volgende:
Frankrijk heeft dus zijn grenzen gesloten. Net nu ik morgen voor het weekend naar Nederland zou gaan
Helpt toch niet, het tuig is toch al in het land.
Ik heb besloten af te zien van mijn trip naar Parijs. Hoewel hetquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:08 schreef psv-gomes het volgende:
Eeeeh wrs is er niet veel open. Vandaag is echt alles dicht . En het is nu 3 dagen rouw afgekondigd zie ik op t nieuws.
Onzin, alles is gewoon open aldus vrienden die er wonen. Althans in het 16e en 1e.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:08 schreef psv-gomes het volgende:
Eeeeh wrs is er niet veel open. Vandaag is echt alles dicht . En het is nu 3 dagen rouw afgekondigd zie ik op t nieuws.
Verstandig.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:20 schreef Casestudy het volgende:
[..]
Ik heb besloten af te zien van mijn trip naar Parijs. Hoewel hetvoelt en als buigen voor terrorisme, hebben de Fransen op dit moment geen enkele behoefte aan vervelende Hollandse toeristen. Bovendien heb ik echt geen zin om met een vrolijke smoel door Parijs te dolen.
Dat is iets anders dan allesquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:35 schreef psv-gomes het volgende:
Toeristische bezienswaardigheden , scholen , markten zijn dicht enzo.
Ik woon dan wel niet in Parijs , maar wel in ile de france
Inderdaad, heb verdomme 3x file gehad. Frankrijk grenscontrole, België en Nederland. Overal vragen waar ik heen ging, Nederland dus en wat ik daar ging doen. Zei ze, wat denk je ik heb een NL IDquote:Op zaterdag 14 november 2015 08:17 schreef Roger_ het volgende:
[..]
je komt gewoon in Nederland, reken alleen op files aan de grens
Ja jeetje wat vervelend voor je! Echt onterecht ook dat er extra controles zijn!quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:13 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Inderdaad, heb verdomme 3x file gehad. Frankrijk grenscontrole, België en Nederland. Overal vragen waar ik heen ging, Nederland dus en wat ik daar ging doen. Zei ze, wat denk je ik heb een NL ID
Zeg ik dat? Nee. Logisch dat Frankrijk extra controleert, maar enige logica gebruiken bij die gasten kan ook geen kwaad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:51 schreef j95 het volgende:
[..]
Ja jeetje wat vervelend voor je! Echt onterecht ook dat er extra controles zijn!
heb een beetje begrip er voor.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:13 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Inderdaad, heb verdomme 3x file gehad. Frankrijk grenscontrole, België en Nederland. Overal vragen waar ik heen ging, Nederland dus en wat ik daar ging doen. Zei ze, wat denk je ik heb een NL ID
Wanneer is het wel weer okay om naar Parijs te gaan dan?quote:Op maandag 16 november 2015 11:06 schreef electronique het volgende:
Ik heb voor aankomend weekend een reisje gepland staan. Gaan/niet gaan? Voelt ook nogal fout om gezellig te gaan doen in Parijs terwijl er een week daarvoor zo'n ellende heeft plaatsgevonden
Geen idee, maar is nogal 'vers' natuurlijk. Idee was om lekker paar dagen naar Parijs te gaan om te genieten maar dat voelt nogal fout.quote:Op maandag 16 november 2015 11:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Wanneer is het wel weer okay om naar Parijs te gaan dan?
Wat een onzin zeg, dit soort overdreven sentimentalisme en 'schuldgevoel' voor iets waar je totaal niks mee te maken hebtquote:Op maandag 16 november 2015 11:44 schreef electronique het volgende:
[..]
Geen idee, maar is nogal 'vers' natuurlijk. Idee was om lekker paar dagen naar Parijs te gaan om te genieten maar dat voelt nogal fout.
maar zijn er ook nieuwe Scams bij gekomen?quote:
Ben je wereldvreemd? Gewoon op je eigen intuïtie afgaan wil ook nog wel eens helpen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:21 schreef daanski82 het volgende:
[..]
maar zijn er ook nieuwe Scams bij gekomen?
is vragen stellen verboden of zo?quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:59 schreef MCH het volgende:
[..]
Ben je wereldvreemd? Gewoon op je eigen intuïtie afgaan wil ook nog wel eens helpen.
Ik vind het zo'n vraag voor Google.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:33 schreef daanski82 het volgende:
[..]
is vragen stellen verboden of zo?
1,5 jaar geleden bij Sacre Coueur mensen die armbandjes om je arm wilden binden, en op Montmartre meisjes die zogenaamd een enquete wilden afnemen over zieken ofzo. Als je dan tekende had je getekend om een bedrag te geven of zoiets.quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:33 schreef daanski82 het volgende:
*SCHOP*
Trein kaartjes zijn geboekt voor 20 - 24 aril
hotel is geboekt.
hoe gaat het vandaag de dag met al die zakkerollers en scam (nep doven, balletje balletje, ring op de "grond laten vallen") in Parijs?
Ergens ten zuiden van Parijs dacht ik zo.quote:Op woensdag 23 maart 2016 20:16 schreef lunko1979 het volgende:
Ik vertrek overmorgen naar Parijs, wil mijn auto op een RER-station plaatsen en dan via metro/trein het centrum in. Waar is vanuit NL gezien het meest handige RER-station te vinden?
Vooralsnog heb ik er niet echt een duidelijk antwoord op kunnen vinden.
gewoon negeren. zelf wel er in gelopen door een petitie te tekenen en moest mininmaal 5 euro doneren, na het tekenen vertelden ze me dat. Dan wilde ik niet en liep gewoon door, weliswaar onder luid protest... maar toen een agent kwam moeien was ze snel verdwenen met de horizonquote:Op woensdag 20 januari 2016 08:33 schreef daanski82 het volgende:
*SCHOP*
Trein kaartjes zijn geboekt voor 20 - 24 aril
hotel is geboekt.
hoe gaat het vandaag de dag met al die zakkerollers en scam (nep doven, balletje balletje, ring op de "grond laten vallen") in Parijs?
heb dit meegemaakt, had getekend met men domme kop. Maar betaald niet.quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:30 schreef MaLo het volgende:
[..]
1,5 jaar geleden bij Sacre Coueur mensen die armbandjes om je arm wilden binden, en op Montmartre meisjes die zogenaamd een enquete wilden afnemen over zieken ofzo. Als je dan tekende had je getekend om een bedrag te geven of zoiets.
In Parc du Luxembourg verklede jongeren die snoepjes wilden verkopen om een reis naar Rome te betalen![]()
Oh ja, bij Trocadero nog een veel te opzichtige zakkenroller, hij loerde in alle tassen en liep langs alle dames. Een boze blik en hij bleef bij ons uit de buurt.
Als je een béétje oplet zie je er zo doorheen en valt het wel mee.
Veel plezier in Parijs, geweldige stad!
Ik zat in hotel Val Girard. Was prima, inclusief (klein beetje) uitzicht op de Eiffeltorenquote:Op zondag 22 mei 2016 21:01 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga binnenkort naar Parijs. Heeft er iemand nog een tip voor een goedkoop hotel/hostel?
Ik zie ook allerlei appartamentjes (nouja, studio's) die prima betaalbaar zijn. Zo'n beetje de helft van dat hotelquote:Op zondag 22 mei 2016 21:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik zat in hotel Val Girard. Was prima, inclusief (klein beetje) uitzicht op de EiffeltorenMaar goedkoop is Parijs niet..
Dat wordt lekker op de hotelkamer chillen:quote:Op zondag 22 mei 2016 21:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zie ook allerlei appartamentjes (nouja, studio's) die prima betaalbaar zijn. Zo'n beetje de helft van dat hotel
quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:00 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat wordt lekker op de hotelkamer chillen:
Staking metro van Parijs vanaf 2 juni
Berichtdoor Bee » Di 24 Mei 2016, 15:08
De Franse vakbond CGT heeft aangekondigd vanaf 2 juni 2016 een staking voor onbeperkte tijd te houden bij de RATP. Vanaf 2 juni 2016 zullen er in Parijs tot nader bericht daarom geen metro en trams meer rijden. Ook de meeste bussen in de regio Parijs en de RER op lijn A en B zullen daardoor niet meer rijden.
http://www.france24.com/f(...)eve-illimitee-2-juin
Beleef Parijs als een echte Parijzenaar; ga mee stakenquote:
Steek politieauto's in de fik.quote:Op woensdag 25 mei 2016 13:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
Beleef Parijs als een echte Parijzenaar; ga mee staken
Je kan fietsen huren in Parijs!quote:Op woensdag 25 mei 2016 17:21 schreef computergirl het volgende:
Hmmm fiets in de Thalys gaat ook niet zo makkelijk, behalve vouwfiets in een verpakking
Zaterdag een Eiffeltoren meet?quote:
Heb je nog afgezegd? Staking lijkt niet door te gaan aldus website RATP.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
tijdens een openbaarvervoer staking, optimist!
Ik ben morgenochtend in Geneve, met het idee naar Valence te gaan. Volgens de treinreiswinkel (ze belde speciaal) gaan de Franse treinen misschien wel staken, maar sommigen niet. Een aantal TGV's wel, maar niet zeker hoeveel. En de lokale treinen is ook afwachten. Frankrijk en het OV, blijft lachen. Veel success in Parijs in elk geval morgen, ook met het er komen...quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:36 schreef MCH het volgende:
[..]
Heb je nog afgezegd? Staking lijkt niet door te gaan aldus website RATP.
Het blijft inderdaad iedere dag een verrassing wie en waar er nu weer gestaakt gaat worden. Gelukkig is de informatievoorziening van de NS redelijk. Daarnaast raadpleeg ik nog een forum waar NLers die in Frankrijk wonen nuttige info plaatsen en vragen beantwoorden.quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik ben morgenochtend in Geneve, met het idee naar Valence te gaan. Volgens de treinreiswinkel (ze belde speciaal) gaan de Franse treinen misschien wel staken, maar sommigen niet. Een aantal TGV's wel, maar niet zeker hoeveel. En de lokale treinen is ook afwachten. Frankrijk en het OV, blijft lachen. Veel success in Parijs in elk geval morgen, ook met het er komen...
Ik heb al een alternatieve route vanaf Geneve Frankrijk in een beetje onderzocht, voor de zekerheid...
Ja, al zijn enkele metrostations nu wel gesloten vanwege overstromingen. Het Louvre is ook getroffen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:33 schreef kanovinnie het volgende:
Ben benieuwd morgen.
Rijd de thalys gewoon?
is de staking dan al voorbij?quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:36 schreef MCH het volgende:
[..]
Ja, al zijn enkele metrostations nu wel gesloten vanwege overstromingen..
Hoe kan het dan een vriend van me niet vanaf Geneve met de trein verder kon Frankrijk in?quote:
CapFab?quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe kan het dan een vriend van me niet vanaf Geneve met de trein verder kon Frankrijk in?
Heb je die op facebookquote:Op donderdag 2 juni 2016 21:42 schreef MCH het volgende:
[..]
CapFab?Dat is de SNCF (Franse NS). RATP (Parijse metro) rijdt gewoon.
Ik ga de laatste. Kwart voor 9. Moet na het werk nog vanuit Groningen richting 020. Haha, nee heb hem niet op FB hij postte het zelf bij wielrennen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je die op facebook
Maargoed, Thalys rijd gewoon. Mooi.
Hoe laat ga jij heen? Zitten we in dezelfde trein?
Ik zag om het uur zowat een update op facebook voorbij komen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik ga de laatste. Kwart voor 9. Moet na het werk nog vanuit Groningen richting 020. Haha, nee heb hem niet op FB hij postte het zelf bij wielrennen.
Dat belooft watquote:Op donderdag 2 juni 2016 23:23 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik hoorde dat een deel van Parijs geëvacueerd werd, omdat een zijrivier van de Seine dreigt/dreigde te overstromen. Geen nadere info bij mij bekend, dus je mag het verder zelf uitvissen
Niet veel, maar niet echt droog.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:10 schreef Max-Westerman het volgende:
Morgen naar Parijs... Ik hoop toch wel dat het droog blijft
Het is gelukkig droog gebleven.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:14 schreef parijsmijnstad het volgende:
[..]
Niet veel, maar niet echt droog.
Veel plezier in die mooie stad, die op dit moment met die hoge waterstand weer apart is
Nice, veel last gehad van het water etc?quote:Op maandag 6 juni 2016 20:26 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, ik heb me vermaakt. Prima weertje, veel gezien.
Totaal niet. Ja, de Seine stond hoog. Maar verder niet.quote:Op woensdag 8 juni 2016 21:48 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nice, veel last gehad van het water etc?
Niets van meegekregen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:58 schreef MCH het volgende:
Ik moet zeggen dat ik erg genoten heb van de Afrikaanse buurt grofweg tussen de Sacre Coeur en Paris Nord. Wow, de straattaferelen en de waren die ze daar verkopen heb ik nog nooit in een andere Europese stad gezien. Je bent er ook zo ongeveer de enige blanke. Eigenlijk vond ik dat het leukste van mijn hele trip aan Parijs.
wijn drinken, lijkt me ook een optie in la Francequote:Op donderdag 9 juni 2016 16:32 schreef psv-gomes het volgende:
Tja je moet ook de barretjes kennen waar je niet duur hoeft te zuipen... En er is vaak happy hour... En ga niet naar de toeristische buurten
Hoeveel betaal je dan voor een pression in een bar die niet duur is?quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:32 schreef psv-gomes het volgende:
Tja je moet ook de barretjes kennen waar je niet duur hoeft te zuipen... En er is vaak happy hour... En ga niet naar de toeristische buurten
Vis een optie?quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
wijn drinken, lijkt me ook een optie in la France
Goeie tips zeg.quote:Op donderdag 9 juni 2016 16:32 schreef psv-gomes het volgende:
Cafe menilmontant, station menilmontant . Wijn 1,10¤ met happy hour.quote:Op donderdag 9 juni 2016 18:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Goeie tips zeg.
De volgende keer ga ik wel naar de barretjes waar het niet duur is en ga ik niet als toerist niet naar de toeristische buurten
Er staat toch letterlijk wat je mee moet nemen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:01 schreef Paksoi het volgende:
Ik ga aanstaande maandag voor een week naar Paris, o.a. Louvre, Pompidou en Versaille staan op het programma, ik keek net na de tickets, is het zo dat mensen van 18 tot 25 jaar, wonend binnen de EU op vertoon van ID gratis entree hebben? Het staat er wel maar lijken mij nog wat haken en ogen aan te zitten.
Iemand die mij daar iets over kan vertellen?
Veel musea en andere bezienswaardigheden zijn gratis voor mensen onder de 26 jaar.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 14:01 schreef Paksoi het volgende:
Ik ga aanstaande maandag voor een week naar Paris, o.a. Louvre, Pompidou en Versaille staan op het programma, ik keek net na de tickets, is het zo dat mensen van 18 tot 25 jaar, wonend binnen de EU op vertoon van ID gratis entree hebben? Het staat er wel maar lijken mij nog wat haken en ogen aan te zitten.
Iemand die mij daar iets over kan vertellen?
Heb ik inderdaad gedaan, was erg leuk om te zien, grote militaire parade. Zowel het pompidou, louvre, arc de triomph gratis kunnen bezoekenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 18:52 schreef psv-gomes het volgende:
De 14 e is nationale feestdag.
Ga een kijkje nemen op de champs- élysées tegen 10h
http://www.evous.fr/Le-de(...)juillet,1134601.html
Mijn weerapps zeggen 4 dagen droog, wel bewolktquote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:44 schreef psv-gomes het volgende:
Neem een paraplu mee. Het gaat regenen morgen en vrijdag
Op de Franse tv regen 😒quote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mijn weerapps zeggen 4 dagen droog, wel bewolkt
Op de avenue des Champs - élysées eten?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:47 schreef Norrage het volgende:
We willen 1 dag wel wat chiquer/duurder eten. Zijn er nog goede tips, bv in buurt van 10e?? Want ik verwacht dat er dan wel gereserveerd dient te worden van tevoren.
Twee adresjes als je een keer iets apart wil.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:47 schreef Norrage het volgende:
We willen 1 dag wel wat chiquer/duurder eten. Zijn er nog goede tips, bv in buurt van 10e?? Want ik verwacht dat er dan wel gereserveerd dient te worden van tevoren.
Rex is geloof ik in de kelder van een (voormalige?)bioscoopquote:Op zaterdag 3 december 2016 23:00 schreef Boy_Zonderman het volgende:
Bonsoir!
Ik (was) zat in de kroeg, afgelopen nacht en daar een gesprekje gehad over reizen en favoriete Europese steden ed.
Nu hoorde ik van die gast dat er ergens in Parijs een nachtclub is, waar je negen trappen moet afdalen voor je binnenkomt. Eenmaal afgedaald sta je voor een deur waarachter je de muziek al kan horen, zij het gedempt.
Weet iemand de naam van deze club?
Qua sfeer zou het Matignon kunnen zijn, beetje de sjiek/culturele elite van Parijs. Maar het is nog te licht en strak. De club zelf is wat rauwer, een soort van ondergrondse loods.quote:Op zaterdag 17 december 2016 00:11 schreef lienelien het volgende:
[..]
Rex is geloof ik in de kelder van een (voormalige?)bioscoop
Matignon is ook in een kelder
Gevonden!quote:Op zaterdag 3 december 2016 23:00 schreef Boy_Zonderman het volgende:
Bonsoir!
Ik (was) zat in de kroeg, afgelopen nacht en daar een gesprekje gehad over reizen en favoriete Europese steden ed.
Nu hoorde ik van die gast dat er ergens in Parijs een nachtclub is, waar je negen trappen moet afdalen voor je binnenkomt. Eenmaal afgedaald sta je voor een deur waarachter je de muziek al kan horen, zij het gedempt.
Weet iemand de naam van deze club?
ik weet niet uit wel dorp jij komt, maar ik zie niks schokkends aan jouw link.quote:Op dinsdag 20 december 2016 16:19 schreef ufopiloot het volgende:
Op weg naar de Sacre Couer namen we een alternatieve route via een andere metro-lijn, toen kwamen we opeens in klein Algerije en Marokko terecht. Overal puin en troep op straat, honderden viezerikken op straat die overal hun spuug en snot achterlaten. Echt verschrikkelijk. Hier het voorbeeld van wat je te zien krijgt zodra je de metro uit stapt:
Voorbeeldje: https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
Het is daar hooguit een beetje schmutzig op staat. Maar goed, dat ufopiloot zich in zo'n buurt al laat intimideren zegt meer over hemzelf als over dat in mijn ogen wel boeiende stuk Parijs. Ik vind het maar een zeer matige en bange review.quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik weet niet uit wel dorp jij komt, maar ik zie niks schokkends aan jouw link.
ik woon in Amsterdamquote:Op dinsdag 20 december 2016 22:34 schreef MCH het volgende:
[..]
Het is daar hooguit een beetje schmutzig op staat. Maar goed, dat ufopiloot zich in zo'n buurt al laat intimideren zegt meer over hemzelf als over dat in mijn ogende wel boeiende stuk Parijs. In mijn ogen een zeer matige en bange review.
Nouja, als er markt op straat is in Barbes of alle slagerijen/viswinkels zitten hun toko's schoon te spuiten zodat het afvalwater op straat komt is het natuurlijk niet de meest frisse wijk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 22:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik woon in Amsterdamik zie het niet hoor
Je bent echt aan het overdrijven en je bent teveel gebrainwashed door beelden van de tv.quote:
Beelden van de tv? Ik baseer dit op mijn eigen ervaring terwijl ik er zelf rondliep 2 weken geledenquote:Op woensdag 21 december 2016 13:16 schreef MCH het volgende:
Je bent echt aan het overdrijven en je bent teveel gebrainwashed door beelden van de tv.
Welkom in een wereldstad.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:21 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Beelden van de tv? Ik baseer dit op mijn eigen ervaring terwijl ik er zelf rondliep 2 weken geleden
Zoals ik ook al eerder aan gaf, Parijs zit echt onder de mensen met slechte bedoelingen. Onze reispartners zeiden het ook (die waren in 2003 geweest). Natuurlijk in een grote stad heb je altijd zulke dingen. Maar het is echt zwaar en zwaar toegenomen. Dezelfde mensen die je willen beroven van iets staan 5 minuten later te lachen met de politie?!?! Niet iets waar je een veilig gevoel van krijgt.quote:Op woensdag 21 december 2016 13:21 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Beelden van de tv? Ik baseer dit op mijn eigen ervaring terwijl ik er zelf rondliep 2 weken geleden