Raar hoor, ik heb het maar 2x meegemaakt maar ik zit meestal bij La Defense. Met die plastic pasjes kan je toch zo naar buiten lijkt me.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:29 schreef MartijnUK het volgende:
Heb er net weer 2 nachtjes doorgebracht voor de zoveelste keer (zakentrip) maar iets wat me echt dwars zit aan hotels in Parijs is dat je als een klein kind wordt behandeld als je de sleutel van je hotelkamer mee naar buiten neemt.
Vandaag de dag zijn veel hotelsleutels gewoon plastic pasjes, zo ook deze, en ik ben er gewoon mee naar buiten gelopen niks aan de hand. Toen ik terug kwam werd ik door de portier uitgekafferd waarom ik mijn sleutel niet had afgegeven. Vraag me af waar die obsessie vandaan komt?
Heb het nog nooit ergens anders in de wereld meegemaakt.
Ik vond het ook irritant. Zelfs als ik alleen maar even een ,sigaretje wou roken moest ik hem bij de receptie afgeven.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:29 schreef MartijnUK het volgende:
Heb er net weer 2 nachtjes doorgebracht voor de zoveelste keer (zakentrip) maar iets wat me echt dwars zit aan hotels in Parijs is dat je als een klein kind wordt behandeld als je de sleutel van je hotelkamer mee naar buiten neemt.
Vandaag de dag zijn veel hotelsleutels gewoon plastic pasjes, zo ook deze, en ik ben er gewoon mee naar buiten gelopen niks aan de hand. Toen ik terug kwam werd ik door de portier uitgekafferd waarom ik mijn sleutel niet had afgegeven. Vraag me af waar die obsessie vandaan komt?
Heb het nog nooit ergens anders in de wereld meegemaakt.
Het plastic pasje dat me bij de Best Western werd gegeven zat in een blauw plastic omhulsel met een soort magneten erin, zodra je die door de deur naar buiten wilde nemen ging er een sirene af.quote:Op donderdag 19 september 2013 22:22 schreef k_man het volgende:
Ik heb het ook in Parijs nooit meegemaakt. Die pasjes zijn gemaakt om mee te nemen en de kamermeisjes hebben zelf een pasje om binnen te kunnen komen.
Als ze niet willen dat je de sleutel meeneemt gaat het meestal om een 'echte' sleutel, eventueel voorzien van een kolossale sleutelhanger om meenemen te ontmoedigen.
Echt gek hoor, plastic keys achterlaten bij de receptie.quote:Op vrijdag 20 september 2013 00:18 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Het plastic pasje dat me bij de Best Western werd gegeven zat in een blauw plastic omhulsel met een soort magneten erin, zodra je die door de deur naar buiten wilde nemen ging er een sirene af.
Je kon wel het pasje wel uit dat blauwe hoesje halen en dat is wat ik heb gedaan. Blauw onding op de kamer gelaten en met plastic pas naar buiten gelopen. Dat ging goed, totdat ik terug kwam en die portier over de rooie ging. Ik snap de reden gewoonweg niet, ik ben in bijna 50 verschillende landen geweest en heb dit nog nooit ergens meegemaaktAls ik er op tripadvisor en dat soort sites op zoek staat het dat in Parijs standaard routine is maar er staat nergens waarom.
Waarom niet, meeste is gewoon open. Ik ben wel eens in December geweest en de sfeer is wel gezellig met lichtjes maar voor Frans + wintersferen zou ik persoonlijk het liefst Genève kiezen - is wel wat verder weg natuurlijk.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:29 schreef trainfreak het volgende:
Heeft iemand ervaringen met Parijs in de winter?
We zijn aan het denken om met Oud & Nieuw een citytripje te doen.
Parijs behoort tot de mogelijkheden.
Ik ben echter nog nooit in Parijs geweest en vrees wat dat de grote bezienswaardigheden dan dicht zullen zijn.
Jep.. zolang ze "maestro" ondersteunenquote:Op donderdag 26 september 2013 18:39 schreef hexje het volgende:
Kan ik in winkels ook pinnen met mijn pinpas?
In Parijs barst het het hele jaar van de toeristen, en zeker met Oud en Nieuw is het behoorlijk druk. Alle bezienswaardigheden zijn in die periode gewoon open, al zou het kunnen dat er voor 1 januari beperkingen gelden.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:29 schreef trainfreak het volgende:
Heeft iemand ervaringen met Parijs in de winter?
We zijn aan het denken om met Oud & Nieuw een citytripje te doen.
Parijs behoort tot de mogelijkheden.
Ik ben echter nog nooit in Parijs geweest en vrees wat dat de grote bezienswaardigheden dan dicht zullen zijn.
Op 1 januari zijn volgens mij alle musea gesloten, net zoals dit op Kerstmis ook zo is.quote:Op maandag 30 september 2013 11:35 schreef 18konijn het volgende:
[..]
In Parijs barst het het hele jaar van de toeristen, en zeker met Oud en Nieuw is het behoorlijk druk. Alle bezienswaardigheden zijn in die periode gewoon open, al zou het kunnen dat er voor 1 januari beperkingen gelden.
Campanile? Wij pakken ook de trein. Wel vanaf Lille pas (da's twee uurtjes rijden vanaf hier), lekker makkelijk.quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:20 schreef Kaas- het volgende:
Gisteren 4 nachten Parijs geboekt (eind december t/m 1 januari), wordt de eerste keer dat ik de stad echt in ga. Redelijk goed geprijsd simpel hotelletje (vroegboekkorting!) gevonden op loopafstand van station Gare du Nord, kunnen we daar lekker comfortabel met de Thalys naartoe (trein boeken moet nog, want momenteel kan je pas boeken t/m de week voordat we vertrekken).
Erg veel zin in! We gaan met zijn tweetjes voornamelijk voor sfeer, architectuur, kunst, eten en drinken en als <25-jarige is dat (op uitgaan, eten & drinken na) allemaal gratis.Al beetje aan het oriënteren wat allemaal tof is om te doen en krijg nu echt superveel zin!
Nee, Magenta. Dat klinkt ook ideaal, maar goed dan heb je waarschijnlijk flinke parkeerkosten om je auto daar te laten staan?quote:Op maandag 30 september 2013 11:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Campanile? Wij pakken ook de trein. Wel vanaf Lille pas (da's twee uurtjes rijden vanaf hier), lekker makkelijk.
28-12 t/m 01-01quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:12 schreef psv-gomes het volgende:
Ligt eraan welke periode je wilt gaan
Tja, als ie niet van pretparken van houdt, had ie de vraag überhaupt niet gesteld toch?quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:38 schreef k_man het volgende:
Tja, dat hangt er een beetje van af hoe oud je bent en of je graag met Mickey op de foto wilt.
Mij interesseren pretparken geen bal, dus elke minuut daar is een minuut die je beter elders had kunnen besteden.
Tuurlijk. Ik bedoelde dat wij lastig kunnen inschatten of hij beter een dag in de stad kan zijn of bij Pluto en z'n vriendjes.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:45 schreef Rnnz het volgende:
Tja, als ie niet van pretparken van houdt, had ie de vraag überhaupt niet gesteld toch?![]()
Je zou bijvoorbeeld eens hier kunnen kijken:quote:Op donderdag 7 november 2013 13:04 schreef Kaas- het volgende:
Ik weet telkens niet of ik nou voor de gek gehouden wordt of dat het werkelijk het geval is. Sommige vrienden vertellen me dat als je <25 jaar bent, alle musea en culturele attracties etc. gratis zijn in Parijs. Dus zelfs zaken als het Louvre etc.
Feit of fictie?
Awesome! Parijs kan nu al niet meer stuk:quote:Op donderdag 7 november 2013 13:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Je zou bijvoorbeeld eens hier kunnen kijken:
http://www.louvre.fr/en/hours-admission/admission#tabs
quote:Free Admission to the Louvre
Admission to the Louvre and the Musée Eugène Delacroix is free for the following visitor categories (valid ID or proof of entitlement required):
- 18-25 year-old residents of the European Economic Area (EU, Iceland, Norway, and Liechtenstein)
Als je toevallig student bent kan je soms ook gratis naar binnen (als de <25-regel niet geldt bijv).quote:Op donderdag 7 november 2013 13:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Awesome! Parijs kan nu al niet meer stuk:
[..]
Niet zo zeiken, beetje stimulans voor jongeren en studenten om zich eens aan wat kunst te vergaren is alleen maar goed voor de toekomst van dezelfde sector. Zie het als een soort welkomstcadeautje, eerst de klant inpakken en dan erbij houden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:39 schreef Lemans24 het volgende:
Idd best onzinnig om 25-jarigen gratis toegang te geven. Zijn toch geen kinderen?
Was inderdaad echt veel te druk, gold überhaupt wel een beetje voor veel populaire dingen in Parijs. Maar goed, het was dan ook precies tussen kerst en nieuwjaar en ik vond het eigenlijk wel gezellig om samen met mijn reisgezel een beetje in de rij te staan bij het Louvre, Versailles, d'Orsay etc. en een paar uur wat weg te kletsen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:45 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Tja, als ie niet van pretparken van houdt, had ie de vraag überhaupt niet gesteld toch?![]()
Ik was er vorig jaar ook in die periode, het is dan werkelijk stervensdruk. Dat is wel een nadeel, maar het park an sich is gewoon leuk vind ik (en ik ben ook niet eens zo'n fan van pretparken).
hun Engels is wel beter, maar kan je echt de woorden "je voudrais" en "merci" niet onthouden?quote:Op zondag 26 januari 2014 22:54 schreef Plukdievandeflet het volgende:
Even tussendoor:
Ik weet dat Fransen geen/weinig Engels spreken, maar is dat in Parijs anders, als je bijvoorbeeld ergens gaat eten of shoppen en je praat Engels, verstaan ze je dan en doen ze moeite om Engels terug te praten?
Verschillende kledingmaten, gerechten bestellen en dan vragen om iets extra's. In het frans, hmmm?quote:Op zondag 26 januari 2014 22:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
hun Engels is wel beter, maar kan je echt de woorden "je voudrais" en "merci" niet onthouden?
Als je maar in het Frans vraagt of ze Engels spreken. Of gewoon Spaans proberen... Zomaar in het Engels beginnen, werkt zelden.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:54 schreef Plukdievandeflet het volgende:
Even tussendoor:
Ik weet dat Fransen geen/weinig Engels spreken, maar is dat in Parijs anders, als je bijvoorbeeld ergens gaat eten of shoppen en je praat Engels, verstaan ze je dan en doen ze moeite om Engels terug te praten?
Die zin is dus belangrijk, iemand een voorbeeld want google translate is niks.quote:Op zondag 26 januari 2014 23:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als je maar in het Frans vraagt of ze Engels spreken. Of in het Spaans...
In aardig wat restaurants spraken ze echt geen woord Frans. In het hotel was het geen probleem. Al met al zou ik stellen dat het een behoorlijk voordeel is als je wat Frans spreekt, al is het maar voor de manier waarop mensen op je reageren.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:54 schreef Plukdievandeflet het volgende:
Even tussendoor:
Apart.quote:Op maandag 27 januari 2014 01:35 schreef Kaas- het volgende:
In aardig wat restaurants spraken ze echt geen woord Frans.
Lool!quote:Op maandag 27 januari 2014 02:02 schreef k_man het volgende:
Laatste keer trouwens nog wat opmerkelijks meegemaakt. Ik heb een vrij grote dagrugzak, want m'n fotospullen moeten er in passen. Vaak krijg je dan bij musea te horen: sorry, uw tas mag niet mee naar binnen, gelieve deze bij de garderobe in bewaring te geven.
Goed, zit wat in. Nu was ik echter in het Louvre, liep al automatisch naar de garderobe en wat zeggen ze daar? Sorry, uw tas is te groot, u zult 'm mee het museum in moeten nemen.
Restaurant-tip: http://www.montparnasse-1900.com/quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:23 schreef 4-elements het volgende:
Binnenkort ga ik een weekje naar Parijs. Voor het eerst, dus heb nog veel te ontdekken. Waar ik benieuwd naar ben zijn de verborgen pareltjes van de stad. Prachtige plekken of gebouwen die niet iedere toerist ziet. En goede, maar niet al te dure restaurants. Tips zijn welkom.
Muséum national d'histoire naturelle is ook wel de moeite waard om even langs te lopenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:23 schreef 4-elements het volgende:
Binnenkort ga ik een weekje naar Parijs. Voor het eerst, dus heb nog veel te ontdekken. Waar ik benieuwd naar ben zijn de verborgen pareltjes van de stad. Prachtige plekken of gebouwen die niet iedere toerist ziet. En goede, maar niet al te dure restaurants. Tips zijn welkom.
Je vindt Montmartre mooi en Parijs vindt je ondanks haar schoonheid eigenlijk een stinkstad... iets zegt me dat je Parijs eigenlijk helemaal niet zo goed hebt gezien....quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:53 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat waren weer drie heerlijke dagen. Wat blijft dat Montmartre toch.
En hoe mooi Parijs verder ook is, wat is het toch eigenlijk een stinkstad zeg.
Verklaar je nader.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:44 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Je vindt Montmartre mooi en Parijs vindt je ondanks haar schoonheid eigenlijk een stinkstad... iets zegt me dat je Parijs eigenlijk helemaal niet zo goed hebt gezien....
Onzin, Parijs heeft best toffe dingen maar het blijft een stinkstad.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:44 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Je vindt Montmartre mooi en Parijs vindt je ondanks haar schoonheid eigenlijk een stinkstad... iets zegt me dat je Parijs eigenlijk helemaal niet zo goed hebt gezien....
Hoewel ik van de smog geen last had, hing er op heel veel plekken wel een pislucht... Is dat wat je bedoelt?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Onzin, Parijs heeft best toffe dingen maar het blijft een stinkstad.
Ik bedoel buiten de smog dat het gewoon een vieze stad is. En idd het stinkt er vaak naar pis,zure melk enz.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:01 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Hoewel ik van de smog geen last had, hing er op heel veel plekken wel een pislucht... Is dat wat je bedoelt?
Ik sliep vrijdag nog in Mercure Paris Terminus Nord. Ligt pal tegenover de ingang van het station. Ik betaalde ¤109 voor 1 nacht, had een prima bed in een schone, stille en ruime kamer met een badkamer die niet eens naar riool stonk. Ik vroeg mezelf zelfs af of ik wel in Parijs wasquote:Op woensdag 11 juni 2014 23:56 schreef Pino112 het volgende:
Iemand toevallig ervaring met dit Ibis-hotel of anders een andere relatief in de buurt van Gare du Nord?
http://www.ibis.com/gb/ho(...)te-doree/index.shtml
Eerste indruk op mij is wel positief eigenlijk, en de prijs ook wel dacht ik.
Nice, thnx voor je antwoordquote:Op donderdag 12 juni 2014 00:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik sliep vrijdag nog in Mercure Paris Terminus Nord. Ligt pal tegenover de ingang van het station. Ik betaalde ¤109 voor 1 nacht, had een prima bed in een schone, stille en ruime kamer met een badkamer die niet eens naar riool stonk. Ik vroeg mezelf zelfs af of ik wel in Parijs was
Receptiepersoneel was bijzonder aardig en behulpzaam en sprak goed Engels.
Rond Gare du Nord waren wel bijzonder veel zwervers, maargoed, die zie je overal in Parijs.
Voor redelijke hotels in de stad zelf ben je meestal wel zo'n ¤100 per nacht kwijt, ex ontbijt (maar dat stelt daar toch weinig voor, en voor minder zit je aan de straatkant bij een goede brasserie).quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:06 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nice, thnx voor je antwoord. Voor onze periode (midden aug) is ie al volgeboekt blijkbaar, en voor 8 nachten wordt het dan een aardig bedrag
Bij dat Ibishotel kwam ik op 442 euro voor 8 nachten, dat komt dan op een euro of 55 per nacht. Voor ons is dat nog best te doen..quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Voor redelijke hotels in de stad zelf ben je meestal wel zo'n ¤100 per nacht kwijt, ex ontbijt (maar dat stelt daar toch weinig voor, en voor minder zit je aan de straatkant bij een goede brasserie).
Voor volgende maand overweeg ik Suite Novotel Paris Porte de la Chapelle (al heb ik wel al een hotel in Reims geboekt, maar ben nog aan het overwegen om toch in Parijs te overnachten). Minder centraal, maar vlakbij oa twee metrostations en een winkelcentrum.
Oh, da's erg goedkoop! Weet je zeker dat het per kamer is en niet per persoon?quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bij dat Ibishotel kwam ik op 442 euro voor 8 nachten, dat komt dan op een euro of 55 per nacht. Voor ons is dat nog best te doen..
Ziet er goed uit hoor die Porte de la Chapelle![]()
Jup, is al via booking.com.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Oh, da's erg goedkoop! Weet je zeker dat het per kamer is en niet per persoon?
Check of je via hotels.com of booking.com nog goedkoper uitkomt. Bij de eerste krijg je per 10 overnachtingen een voucher voor gratis nacht, daar zit je met 8 nachten al snel in de buurt.
Ook al bij Ibis zelf gekeken? http://www.ibis.com/gb/best-price-guarantee/index.shtmlquote:Op donderdag 12 juni 2014 00:30 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jup, is al via booking.com.
422 zelfs..
[ afbeelding ]
Edit:
Hotels.com zegt van 976, aardige korting dan.![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |