Heb vroeger ook een periode in Paris gewoond, vind het gewoon heerlijk om af en toe weer even langs te gaan bij iedere mogelijkheid die ik heb 😊. Maar dit klinkt idd wat te risicovolquote:Op zondag 29 september 2019 21:22 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Als ik op Google Maps kijk duurt het al een uur om van CDG naar bijv de Eiffeltoren te gaan met het OV.
Houd je twee uur over.
Ik ben vaak in Parijs, woon er niet ver vandaan.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:19 schreef CherryLips het volgende:
Hallo, Nizno was zo lief om het topic weer open te gooien aangezien er al een eeuwigheid niet in is gepost. De OP is ook een beetje gedateerd
Maar de vraag luidt dus:
Zijn er Parijskenners die tips kunnen geven voor een goed/veilig arrondissement waar je als single vrouwelijke reiziger over straat kunt 's avonds? Ik vind wel mooie hotels her en der, maar ik ben geen held 's avonds.
Ik ben wel een paar keer eerder in Parijs geweest, maar nooit in m'n eentje en de laatste keer was in 2004 geloof ik. Ik heb ook her en der gehoord dat de stad een stuk minder 'gezellig' is geworden.
Metrosysteem moet ik ook weer opnieuw uitvogelen.
Een dag of 3, denk ik. Die locaties zijn denk ik ook wel stevig aan de prijs.quote:Op vrijdag 18 april 2025 23:23 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
Ik ben vaak in Parijs, woon er niet ver vandaan.
Misschien iets zoeken vlakbij Châtelet les Halles, Notre Dame, Louvre, Hotel de Ville, Opera, Le Marais
Hoelang Wil je er blijven
Hoe beter de mensen zijn gekleed, hoe veiliger vaak de buurt. Saint-Germain-des-Prés (zelf vaak geweest) of bijvoorbeeld het 7e arrondissement (wel prijzig). Le Marais is ook een prima keuze. Vergeet het 10e arrondissement, waar de treinen aankomen. Maar Rotterdam bijvoorbeeld met de fatbikejochies is ook niet alles.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:19 schreef CherryLips het volgende:
Hallo, Nizno was zo lief om het topic weer open te gooien aangezien er al een eeuwigheid niet in is gepost. De OP is ook een beetje gedateerd
Maar de vraag luidt dus:
Zijn er Parijskenners die tips kunnen geven voor een goed/veilig arrondissement waar je als single vrouwelijke reiziger over straat kunt 's avonds? Ik vind wel mooie hotels her en der, maar ik ben geen held 's avonds.
Ik ben wel een paar keer eerder in Parijs geweest, maar nooit in m'n eentje en de laatste keer was in 2004 geloof ik. Ik heb ook her en der gehoord dat de stad een stuk minder 'gezellig' is geworden.
Metrosysteem moet ik ook weer opnieuw uitvogelen.
Maar bijvoorbeeld het 20ste arrondissement? Ik wilde sowieso een middag doorbrengen op Pere Lachaise.quote:Op maandag 28 april 2025 17:04 schreef core2duo het volgende:
[..]
Hoe beter de mensen zijn gekleed, hoe veiliger vaak de buurt. Saint-Germain-des-Prés (zelf vaak geweest) of bijvoorbeeld het 7e arrondissement (wel prijzig). Le Marais is ook een prima keuze. Vergeet het 10e arrondissement, waar de treinen aankomen. Maar Rotterdam bijvoorbeeld met de fatbikejochies is ook niet alles.
De Bouillon restaurants in Parijs.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:16 schreef eenjongen... het volgende:
Ik ga over een tijdje een lang weekend naar Parijs. Ik ben nog opzoek naar leuke/goede/lekkere restaurants, dat moet in Parijs wel te doen zijn toch? Het hoeft niet het goedkoopste te zijn, maar ik zoek ook geen 3 sterrentent. Gewoon iets wat je van Parijs kan verwachten. Iemand een goede tip?
Ja, dat is ook een goede wijk. Verder van het centrum maar wel betaalbaar. Wanneer wil je afreizen naar Parijs? Mocht je in augustus gaan, dan kun je al voor 100-110 euro per nacht inclusief ontbijt terecht. Dat is de goedkoopste tijd, en met het beste weer.quote:Op maandag 28 april 2025 17:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar bijvoorbeeld het 20ste arrondissement? Ik wilde sowieso een middag doorbrengen op Pere Lachaise.
Ziet er top uit, dankjewel.quote:
Heb al paar x in de bouillon restaurants gezeten.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:39 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ziet er top uit, dankjewel.
Die Bouillonrestaurants zien er wel heel goedkoop uit, geloof het bijna niet. Een tientje voor een hoofdgerecht![]()
Die foodhall ga ik in ieder geval bezoeken denk ik
Ik zou in oktober of begin november willen gaan, in de herfstquote:Op maandag 19 mei 2025 21:06 schreef core2duo het volgende:
[..]
Ja, dat is ook een goede wijk. Verder van het centrum maar wel betaalbaar. Wanneer wil je afreizen naar Parijs? Mocht je in augustus gaan, dan kun je al voor 100-110 euro per nacht inclusief ontbijt terecht. Dat is de goedkoopste tijd, en met het beste weer.
Ik heb zojuist toch een hotel in het 10e arrondissement geboekt. Zelfde hotel als tijdens Paris 2024 (Ibis Styles). 234 euro per nacht. Wat een geld, maar andere hotels zijn nog prijziger! 👎
Fête de la Musique is ongetwijfeld een gewild weekend.
Mooie tijd om te gaan. Je ziet dan de herfstkleuren. Is het je eerste bezoek aan Parijs of ben je al vaker geweest?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zou in oktober of begin november willen gaan, in de herfst
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |