abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189184659
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2019 21:22 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Als ik op Google Maps kijk duurt het al een uur om van CDG naar bijv de Eiffeltoren te gaan met het OV.
Houd je twee uur over.
Heb vroeger ook een periode in Paris gewoond, vind het gewoon heerlijk om af en toe weer even langs te gaan bij iedere mogelijkheid die ik heb 😊. Maar dit klinkt idd wat te risicovol
pi_189185811
Nee daar heb je geen tijd voor
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 18 april 2025 @ 19:12:24 #103
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_217405415
@CherryLips

als het u blieft mevrouw :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 18 april 2025 @ 19:14:57 #104
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_217405436
Parijs
pi_217405477
Hallo, Nizno was zo lief om het topic weer open te gooien aangezien er al een eeuwigheid niet in is gepost. De OP is ook een beetje gedateerd :@

Maar de vraag luidt dus:
Zijn er Parijskenners die tips kunnen geven voor een goed/veilig arrondissement waar je als single vrouwelijke reiziger over straat kunt 's avonds? Ik vind wel mooie hotels her en der, maar ik ben geen held 's avonds.
Ik ben wel een paar keer eerder in Parijs geweest, maar nooit in m'n eentje en de laatste keer was in 2004 geloof ik. Ik heb ook her en der gehoord dat de stad een stuk minder 'gezellig' is geworden.
Metrosysteem moet ik ook weer opnieuw uitvogelen.
Tap tap tap
pi_217407893
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 19:19 schreef CherryLips het volgende:
Hallo, Nizno was zo lief om het topic weer open te gooien aangezien er al een eeuwigheid niet in is gepost. De OP is ook een beetje gedateerd :@

Maar de vraag luidt dus:
Zijn er Parijskenners die tips kunnen geven voor een goed/veilig arrondissement waar je als single vrouwelijke reiziger over straat kunt 's avonds? Ik vind wel mooie hotels her en der, maar ik ben geen held 's avonds.
Ik ben wel een paar keer eerder in Parijs geweest, maar nooit in m'n eentje en de laatste keer was in 2004 geloof ik. Ik heb ook her en der gehoord dat de stad een stuk minder 'gezellig' is geworden.
Ik ben vaak in Parijs, woon er niet ver vandaan.

Misschien iets zoeken vlakbij Châtelet les Halles, Notre Dame, Louvre, Hotel de Ville, Opera, Le Marais

Hoelang Wil je er blijven
pi_217413890
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 23:23 schreef psv-gomes het volgende:

[..]
Ik ben vaak in Parijs, woon er niet ver vandaan.

Misschien iets zoeken vlakbij Châtelet les Halles, Notre Dame, Louvre, Hotel de Ville, Opera, Le Marais

Hoelang Wil je er blijven
Een dag of 3, denk ik. Die locaties zijn denk ik ook wel stevig aan de prijs.
Tap tap tap
pi_217487771
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 19:19 schreef CherryLips het volgende:

Maar de vraag luidt dus:
Hoe beter de mensen zijn gekleed, hoe veiliger vaak de buurt. Saint-Germain-des-Prés (zelf vaak geweest) of bijvoorbeeld het 7e arrondissement (wel prijzig). Le Marais is ook een prima keuze. Vergeet het 10e arrondissement, waar de treinen aankomen. Maar Rotterdam bijvoorbeeld met de fatbikejochies is ook niet alles.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_217488179
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 17:04 schreef core2duo het volgende:

[..]
Hoe beter de mensen zijn gekleed, hoe veiliger vaak de buurt. Saint-Germain-des-Prés (zelf vaak geweest) of bijvoorbeeld het 7e arrondissement (wel prijzig). Le Marais is ook een prima keuze. Vergeet het 10e arrondissement, waar de treinen aankomen. Maar Rotterdam bijvoorbeeld met de fatbikejochies is ook niet alles.
Maar bijvoorbeeld het 20ste arrondissement? Ik wilde sowieso een middag doorbrengen op Pere Lachaise.
Tap tap tap
pi_217683828
Ik ga over een tijdje een lang weekend naar Parijs. Ik ben nog opzoek naar leuke/goede/lekkere restaurants, dat moet in Parijs wel te doen zijn toch? Het hoeft niet het goedkoopste te zijn, maar ik zoek ook geen 3 sterrentent. Gewoon iets wat je van Parijs kan verwachten. Iemand een goede tip?
pi_217684350
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 22:16 schreef eenjongen... het volgende:
Ik ga over een tijdje een lang weekend naar Parijs. Ik ben nog opzoek naar leuke/goede/lekkere restaurants, dat moet in Parijs wel te doen zijn toch? Het hoeft niet het goedkoopste te zijn, maar ik zoek ook geen 3 sterrentent. Gewoon iets wat je van Parijs kan verwachten. Iemand een goede tip?
De Bouillon restaurants in Parijs.

(Bouillon République, Bouillon Pigalle, Bouillon Julien, Bouillon Chartier)

Het restaurant van we grande mosquée de Paris

Chez Marianne in Le Marais
Foodhall 'La Felicita'

Ik weet niet wat je voorkeur is qua type keuken

[ Bericht 3% gewijzigd door psv-gomes op 18-05-2025 23:40:32 ]
pi_217692757
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 17:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Maar bijvoorbeeld het 20ste arrondissement? Ik wilde sowieso een middag doorbrengen op Pere Lachaise.
Ja, dat is ook een goede wijk. Verder van het centrum maar wel betaalbaar. Wanneer wil je afreizen naar Parijs? Mocht je in augustus gaan, dan kun je al voor 100-110 euro per nacht inclusief ontbijt terecht. Dat is de goedkoopste tijd, en met het beste weer.

Ik heb zojuist toch een hotel in het 10e arrondissement geboekt. Zelfde hotel als tijdens Paris 2024 (Ibis Styles). 234 euro per nacht. Wat een geld, maar andere hotels zijn nog prijziger! 👎
Fête de la Musique is ongetwijfeld een gewild weekend.

[ Bericht 7% gewijzigd door core2duo op 19-05-2025 21:35:33 ]
pi_217693607
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 23:30 schreef psv-gomes het volgende:
'La Felicita'
Ziet er top uit, dankjewel.

Die Bouillonrestaurants zien er wel heel goedkoop uit, geloof het bijna niet. Een tientje voor een hoofdgerecht :o

Die foodhall ga ik in ieder geval bezoeken denk ik
pi_217693801
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 22:39 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Ziet er top uit, dankjewel.

Die Bouillonrestaurants zien er wel heel goedkoop uit, geloof het bijna niet. Een tientje voor een hoofdgerecht :o

Die foodhall ga ik in ieder geval bezoeken denk ik
Heb al paar x in de bouillon restaurants gezeten.
Ze zijn heel populair.

Misschien vibd je ground control bojde Gare de Lyon of La Communale in Saint Ouen ook iets hebben
  dinsdag 20 mei 2025 @ 00:04:27 #115
62419 CherryLips
chocoholic
pi_217694117
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 21:06 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ja, dat is ook een goede wijk. Verder van het centrum maar wel betaalbaar. Wanneer wil je afreizen naar Parijs? Mocht je in augustus gaan, dan kun je al voor 100-110 euro per nacht inclusief ontbijt terecht. Dat is de goedkoopste tijd, en met het beste weer.

Ik heb zojuist toch een hotel in het 10e arrondissement geboekt. Zelfde hotel als tijdens Paris 2024 (Ibis Styles). 234 euro per nacht. Wat een geld, maar andere hotels zijn nog prijziger! 👎
Fête de la Musique is ongetwijfeld een gewild weekend.

Ik zou in oktober of begin november willen gaan, in de herfst O+
Tap tap tap
pi_217703034
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 00:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik zou in oktober of begin november willen gaan, in de herfst O+
Mooie tijd om te gaan. Je ziet dan de herfstkleuren. Is het je eerste bezoek aan Parijs of ben je al vaker geweest?

Ik heb mijn verblijf in juni alweer gecanceled en ga nu in augustus (3 nachten, 101 euro per nacht). Hotel van Accor.
pi_217726587
Zijn Metro-Train-RER tickets en Bus-Tram tickets nu losgekoppeld van elkaar in Parijs? Je koopt een Navigo Easy travel pass voor ¤2. Dat snap ik nog. Maar moet ik dan van tevoren een bus ticket van ¤2 er op zetten als ik een bus in Parijs neem of een los metro ticket van ¤2,50 als ik met de metro reis?
pi_218018994
wij rijden vrijdag 7 juli om +- 13.00 uur naar Parijs. Via Amiens (noordelijk)

onze goedkope parkeerplaats (52 euro voor 2/3 dagen) is 500 meter van onze overnachting.

navigatie stuurt onze wel door de binnenstad.
iets zegt mij dat dit niet handig is, klopt dat?
ik vind door bv. Amsterdam rijden niet heel prettig. (kan het wel oke, maar niet super)

hebben jullie een tip?
kan ik beter via een andere "snelweg" rijden zodat ik meer zuidelijk van Parijs kom?
of zal ik de auto noorderlijker zetten?
of is de binnenstad rijden op een vrijdag 7 juli om +- 13.00 uur ook prima te doen?

ik heb de navigatie op de correcte datum gezet en dan geeft hij route 2 aan, deze zou een stuk beter te rijden moeten zijn?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')