SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
would hit...quote:
with a baseball bat
gtfo my gym bitchBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Om nog even m'n vraag van gisteren duidelijk te maken met beeldmateriaal.
Hoe word je zo gespierd:
http://www.jefit.com/photo/?id=76561&a=467492&u=1542993
En niet zo:
http://i34.tinypic.com/nd2ypw.jpg
Ik snap dat die onderste waarschijnlijk wat langer traint, maar de bovenste heeft gewoon een brede borst, die onderste vooral een 'diepe', als jullie snappen wat ik bedoel. Is het dan zo simpel dat als je zo gespierd wordt als in plaatje 2, je gewoon minder hard moet gaan trainen?![]()
Ja. Maar zoals plaatje twee word je waarschijnlijk echt niet. Tenzij je zeker als natty 10 jaar perfect traint + genetics. Wees maar niet bang.quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:26 schreef nickhguitar het volgende:
Hoe word je zo gespierd:
En niet zo:
Ik snap dat die onderste waarschijnlijk wat langer traint, maar de bovenste heeft gewoon een brede borst, die onderste vooral een 'diepe', als jullie snappen wat ik bedoel. Is het dan zo simpel dat als je zo gespierd wordt als in plaatje 2, je gewoon minder hard moet gaan trainen?
Mannen en vooral vrouwen denken meteen een woeste bb'er te worden als ze even trainen haha. Voor massa trainen is de basis t zelfde. Lees je in! Zie OP.![]()
Voor je eerste plaatje moet ingelogged worden, wat ik niet ga doen. Maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Ten eerste ligt het een je bouw en of je genen hebt om makkelijk gespierd te worden. Als je traint groeien je spieren in een bepaalde manier waar je niks of weinig aan kan veranderen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:26 schreef nickhguitar het volgende:
Hoe word je zo gespierd:
En niet zo:
Ik snap dat die onderste waarschijnlijk wat langer traint, maar de bovenste heeft gewoon een brede borst, die onderste vooral een 'diepe', als jullie snappen wat ik bedoel. Is het dan zo simpel dat als je zo gespierd wordt als in plaatje 2, je gewoon minder hard moet gaan trainen?
Maar, ik denk dat je meer uit bent op een fitness body, en niet een bodybuilders body. Dan kun je het beste een fitness programma volgen met wat meer cardio, en je krachttraining in de rep range van 12 tot 15.![]()
Dat ook inderdaad. Veel mensen denken dat ze een berg spier op kunnen bouwen in een jaar, dat is wat veel reclames je laten geloven. Maar het kost jaren, en een hoop hard werk en toewijding.quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:36 schreef Atemno het volgende:
[..]
Ja. Maar zoals plaatje twee word je waarschijnlijk echt niet. Tenzij je zeker als natty 10 jaar perfect traint + genetics. Wees maar niet bang.
Mannen en vooral vrouwen denken meteen een woeste bb'er te worden als ze even trainen haha. Voor massa trainen is de basis t zelfde. Lees je in! Zie OP.![]()
Ja dat zoek ik ook, no disrespect, maar een bodybuilderslichaam vind ik ook gewoon lelijk. Wat is de gedachte achter de 12 tot 15 herhalingen (wel gewoon 3/4 setjes overigens?) i.t.t. de 6-8 die je vaak hoort?quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:38 schreef Snakey het volgende:
[..]
Voor je eerste plaatje moet ingelogged worden, wat ik niet ga doen. Maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Ten eerste ligt het een je bouw en of je genen hebt om makkelijk gespierd te worden. Als je traint groeien je spieren in een bepaalde manier waar je niks of weinig aan kan veranderen.
Maar, ik denk dat je meer uit bent op een fitness body, en niet een bodybuilders body. Dan kun je het beste een fitness programma volgen met wat meer cardio, en je krachttraining in de rep range van 12 tot 15.![]()
Ga er nou maar gewoon zo hard tegenaan als je kan en kijk over twee jaar weer verder.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:01 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja dat zoek ik ook, no disrespect, maar een bodybuilderslichaam vind ik ook gewoon lelijk. Wat is de gedachte achter de 12 tot 15 herhalingen (wel gewoon 3/4 setjes overigens?) i.t.t. de 6-8 die je vaak hoort?This isn't even my final form.![]()
Gast, mauw niet zo. De weg er naar toe is allemaal hetzelfde, je neemt gewoon eerder de afslag. Ga gewoon hard trainen en ben kritisch naar je voeding. Als je jezelf gespierd genoeg vindt, stop je. Zaken zoals spieraanhechting is toch genetics.BEASTMODE![]()
Als beginner ga je echt niet veel hebben aan 12/15 reps. Helemaal niet als je een ecto bentquote:Op vrijdag 13 september 2013 19:01 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja dat zoek ik ook, no disrespect, maar een bodybuilderslichaam vind ik ook gewoon lelijk. Wat is de gedachte achter de 12 tot 15 herhalingen (wel gewoon 3/4 setjes overigens?) i.t.t. de 6-8 die je vaak hoort?
Ik wou dat iemand mij dat indertijd heeft wijsgemaakt.
Denk maar niet dat er hier meer dan 5 mensen posten met een echt bodybuilders fysiek, zoals buitenstaanders dat vooral zien.Deathlift or Die.![]()
Hoi propjequote:Op vrijdag 13 september 2013 19:11 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Als beginner ga je echt niet veel hebben aan 12/15 reps. Helemaal niet als je een ecto bent
Denk maar niet dat er hier meer dan 5 mensen posten met een echt bodybuilders fysiek, zoals buitenstaanders dat vooral zien.BEASTMODE![]()
Ik ben zeer ectomorphquote:Op vrijdag 13 september 2013 19:11 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Als beginner ga je echt niet veel hebben aan 12/15 reps. Helemaal niet als je een ecto bent
Denk maar niet dat er hier meer dan 5 mensen posten met een echt bodybuilders fysiek, zoals buitenstaanders dat vooral zien.Waarom heb je niks aan 12-15 reps dan?
![]()
12-15 reps is mooie lange spieren en 8 reps is echt ronde vieze spieren met aders.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:13 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Wat is het idee van 12-15 reps i.v.m. 8 reps bijv.?This isn't even my final form.![]()
Spieruithoudingsvermogen vs hypertrofie (meer spieren). Grofweg.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:13 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Wat is het idee van 12-15 reps i.v.m. 8 reps bijv.?BEASTMODE![]()
Maar als je spieromvang wilt moet je toch juist minder in reps gaan zitten?quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:15 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Spieruithoudingsvermogen vs hypertrofie (meer spieren). Grofweg.![]()
lees de op. Het staat er in. Echt!quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:01 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja dat zoek ik ook, no disrespect, maar een bodybuilderslichaam vind ik ook gewoon lelijk. Wat is de gedachte achter de 12 tot 15 herhalingen (wel gewoon 3/4 setjes overigens?) i.t.t. de 6-8 die je vaak hoort?Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
![]()
![]()
Als 'zware ecto' wil je je dus focussen op hypertrofie. Je hebt tenslotte nauwelijks spieren. Dit kan alleen in een kcaloverschot per tijdseenheid, bv. 'dag'. Zonder dit gegeven kun je dus sowieso al niet aankomen aan spieren. Omdat spieren gemaakt worden van eiwitten zal een groot deel van je calorie-inname moeten halen uit eiwitten.
Als je dit voor elkaar hebt ga je microtraumas (scheurtjes) aanbrengen in de spieren die je wilt laten groeien. Dan denkt de spier 'hee, wat heb ik nu aan mijn fiets hangen, morgen ga ik groter en sterker zijn zodat ik niet meer zo verdrietig en vernederd wordt door die gemene barbell, pas maar op!'
Deze bouw van een beter aangepaste spier komt dus uit je voeding. Al deze magie vindt vooral in rust plaats, vandaar dat fysieke rust dus ook zeer belangrijk is.
Nu de reps. Aangezien je als ecto nog niet echt krachtig genoeg bent om hard en zwaar te trainen ga je je hier dus eerst op focussen. Let wel: dit leidt ook tot hypertrofie en dus geen dikke propspieren. SS is hier een goed voorbeeld van.
Dus: wil je meer spieren -> voeding en hard trainen. Pak een basisschema zoals SS of SL. Repranges hoef jij je nog echt niet druk om te maken.
En je word niet wakker als Schwarzenegger als je een keer hard traint. Bouwen aan je lichaam is een langzaam project en je hebt elke dag de kans om hiermee te stoppen mocht het je allemaal te gortig worden.BEASTMODE![]()
Het is een marathon, geen sprint. En als je vind dat je te groot wordt kan je altijd op onderhoud of wat minder gaan trainen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:35 schreef Awesome_ het volgende:
[ afbeelding ]
En je word niet wakker als Schwarzenegger als je een keer hard traint. Bouwen aan je lichaam is een langzaam project en je hebt elke dag de kans om hiermee te stoppen mocht het je allemaal te gortig worden.![]()
Te groot worden? Ik ook niet. Degenen die ik dat heb horen zeggen waren over het algemeen gewoon lui en gingen zo af en toe eens een beetje aan gewichten trekken en duwen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:41 schreef Awesome_ het volgende:
Ik heb persoonlijk nog nooit gezien bij iemand![]()
Ik wel maar dan zat diegene aan het spulquote:Op vrijdag 13 september 2013 19:41 schreef Awesome_ het volgende:
Ik heb persoonlijk nog nooit gezien bij iemandfan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Wel grappig om te zien dat best veel mensen daar vaak wel bang voor zijn. Instant-mr. Olympia.BEASTMODE![]()
Ripped in 4 weken!! Enz. Van die reclames waardoor mensen denken dat het allemaal vanzelf komt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:46 schreef Awesome_ het volgende:
Wel grappig om te zien dat best veel mensen daar vaak wel bang voor zijn. Instant-mr. Olympia.![]()
Uiteindelijk blijft het gewoon een variant van fuckarounditis.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ripped in 4 weken!! Enz. Van die reclames waardoor mensen denken dat het allemaal vanzelf komt.
'Ik wil wel gaan trainen hoor, maar alleen als ik het perfecte mooie-lange-spieren schema heb gevonden met variabele repranges, drop en supersets etc.'BEASTMODE![]()
Bedankt voor de duidelijke uitleg en de genomen moeite Awesome
Het is niet zo dat ik denk dat ik snel groot word, ik heb er wel een klein beetje verstand van i.v.m. m'n studie, maar ik wil graag vanaf het begin goed trainen, dat is het.
Ik heb nu dit: 3 daagse split
Borst biceps:
Bench press
barbellIncline bench press
dumbell decline bench press
Dumbell flys
Close grip bench press
Barbell Curl
Concentration Curls
Hammer Curls
Rug Triceps:
Deadlift
Bent over barbell row
Roei waarbij je een touw om de stang doet en dan smalle roei pakt (voor rhomboïdeus)
Shrugs
Pullups
Dips
Cable triceps pushdown
Skullcrushers
Schouders Benen:
Militairy press
Upright row
Lying rear laterale raise (rear delts)
Lateral Raise
Front Raise
Squat
Lunges
Extensions
Seated calf raises![]()
Vind het wel raar dat je 3 oefeningen voor de bovenbenen/glutes doet maar 6 oefeningen voor rug en 5 voor borst. En als jij 3 oefeningen voor biceps nodig hebt dan moet je je sets wat harder aanpakkenquote:Op vrijdag 13 september 2013 19:54 schreef nickhguitar het volgende:
Het is niet zo dat ik denk dat ik snel groot word, ik heb er wel een klein beetje verstand van i.v.m. m'n studie, maar ik wil graag vanaf het begin goed trainen, dat is het.
Schouders Benen:
Militairy press
Upright row
Lateral Raise
Front Raise
Squat
Lunges
Extensions
Seated calf raises![]()
Ga lekker baby lovers starting strength doen voor een jaar. Vreten als een paard en slapen als een baby.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:54 schreef nickhguitar het volgende:
Ik heb nu dit: 3 daagse split
Borst biceps:
Bench press
barbellIncline bench press
dumbell decline bench press
Dumbell flys
Close grip bench press
Barbell Curl
Concentration Curls
Hammer Curls
Rug Triceps:
Deadlift
Bent over barbell row
Roei waarbij je een touw om de stang doet en dan smalle roei pakt (voor rhomboïdeus)
Shrugs
Pullups
Dips
Cable triceps pushdown
Skullcrushers
Schouders Benen:
Militairy press
Upright row
Lateral Raise
Front Raise
Squat
Lunges
Extensions
Seated calf raises
Als je geen vooruitgang boekt moet je meer eten.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Mattie ik weet niet waar dit over gaat maar ik ben inmiddels buff en afgetraind as fuck.quote:Deathlift or Die.![]()
Welke oefeningen voor de benen stel jij voor dan? Ik train thuis, dus heb geen legpress o.i.d.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:57 schreef Intentiion het volgende:
[..]
Vind het wel raar dat je 3 oefeningen voor de bovenbenen/glutes doet maar 6 oefeningen voor rug en 5 voor borst. En als jij 3 oefeningen voor biceps nodig hebt dan moet je je sets wat harder aanpakken![]()
3 oefeningen is genoeg maar ik begrijp niet hoe jij 6 oefeningen voor rug ooit kan volhouden. Dat is echt een enorm hoog volume voor een beginnerquote:Op vrijdag 13 september 2013 20:49 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Welke oefeningen voor de benen stel jij voor dan? Ik train thuis, dus heb geen legpress o.i.d.![]()
Filmpje van Phoenix gesleurd, 1.5* bodyweight DL. Vorm is niet meer helemaal goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door stinkie op 14-09-2013 10:36:16 ]Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
SPT / [Fitness] (#25) - Kcal in = kcal out.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:49 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Welke oefeningen voor de benen stel jij voor dan? Ik train thuis, dus heb geen legpress o.i.d.Soukidan op je oogbal.![]()
Jep, paneermeel.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:48 schreef Hiatus het volgende:
Zo een pak breadcrumbs, kan je dat in nl ook halen?
Ook gekruid te koop.
Haal je kipfilet eerst door bloem, dan door ei en dan door de paneermeel voor epische laag.This isn't even my final form.![]()
Nou ja, rug is een grote spier die uit meerdere delen bestaat. Naar mijn gevoel train ik dan ook gewoon 2 of 3 verschillende spieren.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:31 schreef Intentiion het volgende:
[..]
3 oefeningen is genoeg maar ik begrijp niet hoe jij 6 oefeningen voor rug ooit kan volhouden. Dat is echt een enorm hoog volume voor een beginner![]()
Ja naar je gevoel. Maar na pullups/deadlifts/BOR heb je ook al elke spier in je rug getrained. Ik begin maar niet over de borst maar je kan het doen als je dat wilt maar volgens mij train je gewoon niet intens genoeg als je zoveel volume doet.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:00 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nou ja, rug is een grote spier die uit meerdere delen bestaat. Naar mijn gevoel train ik dan ook gewoon 2 of 3 verschillende spieren.![]()
Wellicht heb je gelijk, ik ben hier ook om tips te ontvangen, dus ik neem het zeker meequote:Op vrijdag 13 september 2013 23:03 schreef Intentiion het volgende:
[..]
Ja naar je gevoel. Maar na pullups/deadlifts/BOR heb je ook al elke spier in je rug getrained. Ik begin maar niet over de borst maar je kan het doen als je dat wilt maar volgens mij train je gewoon niet intens genoeg als je zoveel volume doet.Als het teveel is dan pas ik m'n schema zeker aan. Bedankt voor je tijd in ieder geval
![]()
![]()
Ja is dat hetzelfde joh. Wil die crusted tilapia van pog maken.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:53 schreef Levolution het volgende:
[..]
Jep, paneermeel.
Ook gekruid te koop.
Haal je kipfilet eerst door bloem, dan door ei en dan door de paneermeel voor epische laag.![]()
Is volgens mij gewoon hetzelfde ja. Als je het iets grover wil kun je gebroken cornflakes toevoegen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:11 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Ja is dat hetzelfde joh. Wil die crusted tilapia van pog maken.This isn't even my final form.![]()
Het ligt ook aan hoeveel sets hij doet. 15 sets per (grote) spiergroep kan prima.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:03 schreef Intentiion het volgende:
[..]
Ja naar je gevoel. Maar na pullups/deadlifts/BOR heb je ook al elke spier in je rug getrained. Ik begin maar niet over de borst maar je kan het doen als je dat wilt maar volgens mij train je gewoon niet intens genoeg als je zoveel volume doet.AFCA
Qui audet adipiscitur![]()
Tof dat je het zo goed ontvangtquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:07 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Wellicht heb je gelijk, ik ben hier ook om tips te ontvangen, dus ik neem het zeker meeAls het teveel is dan pas ik m'n schema zeker aan. Bedankt voor je tijd in ieder geval
Kijk zelf maar wat je ermee doet
![]()
Dit. Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat een full-body schema het beste is voor een beginner, ipv een split.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:09 schreef fathank het volgende:
[..]
Ga lekker baby lovers starting strength doen voor een jaar. Vreten als een paard en slapen als een baby.![]()
Godver. Gisteren tijdens een potje voetbal m'n pink gekneusd. Helemaal opgezwollen, bont en blauw dat ding. Dat zal m'n deadlifts niet ten goede komen
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ben eindelijk begonnen met foam rolling, vooral de quads, IT band en heupen (voornamelijk om mijn deadlift en squat te verbeteren). Had niet verwacht dat het zo pijnlijk zou zijn.(pijnlijk is een groot woord, "flink oncomfortabel" beschrijft het misschien beter)
![]()
SPT / Geen vieze Bodybuilder worden, toch gespierdquote:Op vrijdag 13 september 2013 19:01 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja dat zoek ik ook, no disrespect, maar een bodybuilderslichaam vind ik ook gewoon lelijk. Wat is de gedachte achter de 12 tot 15 herhalingen (wel gewoon 3/4 setjes overigens?) i.t.t. de 6-8 die je vaak hoort?![]()
Uiteraard.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:33 schreef Atemno het volgende:
Is dat van lange en korte spieren nou gelul of niet?![]()
Als dit waar is dan zou het hiervoor dus niet uitmaken of je 8-12 doet of 10-20 herhalingen toch? Enige verschil is dat je dan met lage herhalingen meer op hypertrofie zit en met 10-20 meer op uithoudingsvermogen en dus niet op directe groei in omvang.quote:![]()
Die gast heeft elk product van Tell sell gekocht, wat moet ik daar mee?quote:Op zaterdag 14 september 2013 05:13 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
SPT / Geen vieze Bodybuilder worden, toch gespierd
Edit: Ik weet dus wel wat het verschil is, maar volgens mij heeft het voor de uiteindelijke vorm van je spieren geen gevolgen toch? Een spier groeit, of groeit niet. De lenge/breedte kan hierin niet worden 'aangepast' lijkt me.![]()
Klopt gedeeltelijk wat je zegt..quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:38 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Als dit waar is dan zou het hiervoor dus niet uitmaken of je 8-12 doet of 10-20 herhalingen toch? Enige verschil is dat je dan met lage herhalingen meer op hypertrofie zit en met 10-20 meer op uithoudingsvermogen en dus niet op directe groei in omvang.
hypertrofie kan ook ontstaan bij een 5x5 rep set range bijvoorbeeld
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Klopt, je kan niet de aanhechtingspunten van je spieren veranderen door middel van een andere rep range.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:39 schreef nickhguitar het volgende:
Edit: Ik weet dus wel wat het verschil is, maar volgens mij heeft het voor de uiteindelijke vorm van je spieren geen gevolgen toch? Een spier groeit, of groeit niet. De lenge/breedte kan hierin niet worden 'aangepast' lijkt me.![]()
Dan is dit, wat Levultion hier zegt, wel tegenstrijdig toch? Of zeg ik nu iets geks?quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:14 schreef Levolution het volgende:
[..]
12-15 reps is mooie lange spieren en 8 reps is echt ronde vieze spieren met aders.![]()
![]()
Mijn delts lopen een beetje achter op mijn armen en dat vind ik persoonlijk niet mooi.
Voor mijn schouders doe ik de volgende oefeningen ( in juiste volgorde).
Military Press/Clean and Press
Upright Rows
Seated Lateral raises ( cable/dumbell)
Front raises
Car drivers (maar dan boven mijn hoofd) met 10 kg schijf en 20 kg schijf.
Meestal pak ik de Military Press of Clean and Press en dan 3 van de 4 eronder..dat ik op 4 oefeningen voor mijn schouders uitkom.![]()
skip de car drivers en front raises aint nobody got time for thatquote:Op zaterdag 14 september 2013 13:28 schreef Fanta-stick het volgende:
Mijn delts lopen een beetje achter op mijn armen en dat vind ik persoonlijk niet mooi.
Voor mijn schouders doe ik de volgende oefeningen ( in juiste volgorde).
Military Press/Clean and Press
Upright Rows
Seated Lateral raises ( cable/dumbell)
Front raises
Car drivers (maar dan boven mijn hoofd) met 10 kg schijf en 20 kg schijf.
Meestal pak ik de Military Press of Clean and Press en dan 3 van de 4 eronder..dat ik op 4 oefeningen voor mijn schouders uitkom.
doe gewoon ohp, bench(bij chest), side raises lichtelijk cheat met heavy weight, side raises seated strict, rear delt flies en face pulls
zorg bij alle oefeningen voor progressive overload.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
DING DING DINGquote:Op zaterdag 14 september 2013 12:38 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Als dit waar is dan zou het hiervoor dus niet uitmaken of je 8-12 doet of 10-20 herhalingen toch? Enige verschil is dat je dan met lage herhalingen meer op hypertrofie zit en met 10-20 meer op uithoudingsvermogen en dus niet op directe groei in omvang.Levo is een beetje de gekkie van deze reeks.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:15 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Dan is dit, wat Levultion hier zegt, wel tegenstrijdig toch? Of zeg ik nu iets geks?
BEASTMODE![]()
Ah dankje..Nice om te zien dat ik nog veel kan aanpassen=meer progressie.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:31 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
skip de car drivers en front raises aint nobody got time for that
doe gewoon ohp, bench(bij chest), side raises lichtelijk cheat met heavy weight, side raises seated strict, rear delt flies en face pulls
zorg bij alle oefeningen voor progressive overload.
Trouwens mijn zus zegt dat mijn tieten verdwijnen door al dat benchen...Dit is toch sisscience?![]()
Je tieten verdwijnen omdat je lager in bf gaatquote:Op zaterdag 14 september 2013 13:39 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ah dankje..Nice om te zien dat ik nog veel kan aanpassen=meer progressie.
Trouwens mijn zus zegt dat mijn tieten verdwijnen door al dat benchen...Dit is toch sisscience?Behulpzaam als een waterkraan.
Ja maar is het niet zo als je upperpecs groeien het contrast verdwijnt met je echte boobs?quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Je tieten verdwijnen omdat je lager in bf gaat![]()
Durf ik niet te zeggen, anatomie heb ik niet veel kaas van gegetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Behulpzaam als een waterkraan.
Lol, dan moet je wel hele kleine borsten hebben wil de minimale upperchest onwikkeling die plaatsvind na jaren en jaren hard trainen de borsten kleiner doet laat lijkenquote:Op zaterdag 14 september 2013 13:46 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ja maar is het niet zo als je upperpecs groeien het contrast verdwijnt met je echte boobs?
en met klein , bedoel ik echt borsten die 3 cm uitsteken
Ben van cup 80E naar cup 75D gegaan in een jaar.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:51 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Lol, dan moet je wel hele kleine borsten hebben wil de minimale upperchest onwikkeling die plaatsvind na jaren en jaren hard trainen de borsten kleiner doet laat lijken
en met klein , bedoel ik echt borsten die 3 cm uitsteken![]()
Ja dat heeft te maken met vetpercentagequote:Op zaterdag 14 september 2013 13:53 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ben van cup 80E naar cup 75D gegaan in een jaar.
maar een upperpec ontwikkeld zich niet vele centimeters lol, 1cm op je upperpec qua dikte is echt heel veel voor het oog.
die vraag valt beetje in hetzelfde straatje als: Ik wil wel trainen .. maar ik wil niet te groot worden... what to do?
gaan jaren overheenBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ik train al bijna 4 jaar he..heb wel een beetje upperpecs ontwikkeld.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:54 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ja dat heeft te maken met vetpercentage
maar een upperpec ontwikkeld zich niet vele centimeters lol, 1cm op je upperpec qua dikte is echt heel veel voor het oog.
die vraag valt beetje in hetzelfde straatje als: Ik wil wel trainen .. maar ik wil niet te groot worden... what to do?
gaan jaren overheen![]()
Dan zul je ook weten dat na 4 jaar trainen de upperpecs niet meer zo snel zullen ontwikkelen tot enorme proportiesquote:Op zaterdag 14 september 2013 13:57 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ik train al bijna 4 jaar he..heb wel een beetje upperpecs ontwikkeld.
tenzij je 4 jaar lang bodypump hebt gedaan
altijd oppassen met zware frontsquats die tegen je nek ader kunnen aandrukken
Ik wou dat ze zo bleven op het podium en niet die vieze schoensmeer op deden.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:22 schreef seto het volgende:
Hij was aan het trollen.
OT: Heath ziet er joocy uit voor Olympia.
Dit is een veel mooiere kleur.This isn't even my final form.![]()
mijn god!quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:06 schreef dreamerbulk het volgende:
altijd oppassen met zware frontsquats die tegen je nek ader kunnen aandrukken![]()
nek ader? watquote:Op zaterdag 14 september 2013 14:06 schreef dreamerbulk het volgende:
altijd oppassen met zware frontsquats die tegen je nek ader kunnen aandrukken
tevens, zuur voor die gast. hoop dattie niks heeftChickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken![]()
Wtfquote:Op zaterdag 14 september 2013 14:06 schreef dreamerbulk het volgende:
altijd oppassen met zware frontsquats die tegen je nek ader kunnen aandrukkenAFCA
Ik wil dat ze eens toegeven dat ze shit gebruikenquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:24 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik wou dat ze zo bleven op het podium en niet die vieze schoensmeer op deden.
Dit is een veel mooiere kleur..
AFCA
Ik zoek een goed artikel over het effect van borstvoeding op uiteindelijke lengte en gewicht.
Hoorde vandaag namelijk dat ik nooit borstvoeding heb gehad en ben toch vrij ''groot'' geworden.
Heb al een beetje op pubmed rondgekeken maar kon niet veel vinden.![]()
Njah, daar kunnen ze niks aan doen, dan lopen de sponsors enzo weg. Ze worden geforceerd om te liegen omdat de rest van de wereld zo hypocriet is.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:27 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik wil dat ze eens toegeven dat ze shit gebruiken.
This isn't even my final form.![]()
Ik ben net een toxic tracktor , laat overal eiwit ruften.
What to do? Niet zo chic als ik met iemand in gesprek ben en die chemische walm door de ruimte verspreid.![]()
You made my day! Heb wel t zelfde probleem idd.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:52 schreef Hiatus het volgende:
Ik ben net een toxic tracktor , laat overal eiwit ruften.
What to do? Niet zo chic als ik met iemand in gesprek ben en die chemische walm door de ruimte verspreid.Vooral na de seks.
![]()
Slagader afgekneld ja, zoals hij zelf zei... kreeg nauwelijks bloed naar zijn hoofd.. daardoor ging die knockie ..quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:05 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
nek ader? wat
tevens, zuur voor die gast. hoop dattie niks heeft
Op wat pijntjes in zijn benen na helemaal niets aan over gehouden
Niet alleen het feit dat het illegaal is en daardoor onmogelijk is om atleten te sponsoren die illegaal bezig zijn ... is het grootste feit dat de supplementen industrie voor natty brahs enorm groot is. Het is zelfs zo groot dat het bijna 10%(pin me niet op dat getal vast, het was iig extreem hoog) van de omzet van wat pharmaceutische industrie jaarlijk verdiend(en deze niche gaat ziek veel geld in om). Dus waarom zou je de dromen van veel natty jongeren kapot maken als je ze ook wijs kan maken dat je met speciale legale supplementen poedertjes en pillen ook net zo groot kan wordenquote:Op zaterdag 14 september 2013 17:27 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik wil dat ze eens toegeven dat ze shit gebruiken.
![]()
it's all about the money...the dumb dumb dumbiedidum...Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ik zoek een goed artikel over het effect van borstvoeding op uiteindelijke lengte en gewicht.
Hoorde vandaag namelijk dat ik nooit borstvoeding heb gehad en ben toch vrij ''groot'' geworden.
Heb al een beetje op pubmed rondgekeken maar kon niet veel vinden.
Poging 2.![]()
Vandaag DB bench gedaan en bij het optillen van de DB van de grond schoot er ineens een pijn door mijn linkerschouder, bij het aanhechtingspunt of zo voelt het aan in ieder geval. Iemand anders dit weleens gehad? Heb donderdag ook gedeadlift, misschien relevant.![]()
zelf wel eens gehad ja, wss zal je er morgen behoorlijk veel spierpijn in hebben.quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:42 schreef seto het volgende:
Vandaag DB bench gedaan en bij het optillen van de DB van de grond schoot er ineens een pijn door mijn linkerschouder, bij het aanhechtingspunt of zo voelt het aan in ieder geval. Iemand anders dit weleens gehad? Heb donderdag ook gedeadlift, misschien relevant.
Beste is om de schouder mobiel te houden en er flink bloed doorheen te laten stromen voor snel herstel. Doe dus gewoon bodyweight oefeningen tussendoor thuis... side raises, "inschenk beweging) maken voor rotator cuff, eventueel met bezemsteel rotator cuff bewerken.
Bedankt breh.quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:44 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
zelf wel eens gehad ja, wss zal je er morgen behoorlijk veel spierpijn in hebben.
Beste is om de schouder mobiel te houden en er flink bloed doorheen te laten stromen voor snel herstel. Doe dus gewoon bodyweight oefeningen tussendoor thuis... side raises, "inschenk beweging) maken voor rotator cuff, eventueel met bezemsteel rotator cuff bewerken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
zulke pijntjes moet je meteen goed aanpakken, zoiets wil je niet in iets chronisch laten overvloeienquote:
no problem!Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Zo is het maar net!quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:55 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
zulke pijntjes moet je meteen goed aanpakken, zoiets wil je niet in iets chronisch laten overvloeien
no problem!Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken![]()
Ik ben dus bezig met een 3 daagse split, maar ik wil ook even mijn nieuwe schema posten. Dit is in principe een 2 daagse split die ik dan 2x per week pak, volgens het A,B,A,B principe. Welke van de 2 schema's vinden jullie het beste en waarom? Wellicht kan ik nog overstappen.
3 Daagse Split
Borst/Biceps
• Borst
o Bench press
o Incline bench press
o Decline dumbell press
o Dumbell Flys
o Closed grip bench press
• Biceps
o Barbell Curls
o Concentration Curls
o Hammer Curls
Rug/Triceps
• Rug
o Deadlift
o Bent over Barbell row
o Small row (barbell, voor rhomboïd)
o Shrugs
o Pullups
• Triceps
o Dips
o Triceps cable pulldown
o Dumbell Skullcrushers
Schouders/Benen
• Schouders
o Militairy press
o Upright row
o Lying rear laterale raise (rear delts)
o Front raise
o Lateral Raise
• Benen
o Squats
o Front Raise
o Leg Extensions
o Seated Calf Raises
2 daagse split (x2)
A
Borst
• Bench press
• Small Grip bench press
• Dumbell Flys
Biceps
• Barbell Curl
• Hammer Curls
Benen
• Squat
• Lunges
• Leg Extensions
B
Rug
• Deadlift
• Bent over barbell row
• Shrugs
Triceps
• Dumbell skullcrushers
• Cable triceps extensions
Schouders
• Militairy press
• Lying rear lateral raise
• Front Raise
A
Borst
• Bench press
• Incline barbell press
• Decline dumbell press
Biceps
• Concentration curls
• Preacher Curls
Benen
• Seat calf Raises
• Leg extensions
• Squats
B
Rug
• Deadlift
• Small row (barbell, voor rhomboïd)
• Pullups
Triceps
• Dips
Schouders
• Militairy press
• Upright row
• Lateral raise![]()
quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:59 schreef nickhguitar het volgende:
Ik ben dus bezig met een 3 daagse split, maar ik wil ook even mijn nieuwe schema posten. Dit is in principe een 2 daagse split die ik dan 2x per week pak, volgens het A,B,A,B principe. Welke van de 2 schema's vinden jullie het beste en waarom? Wellicht kan ik nog overstappen.
3 Daagse Split
Borst/Biceps
• Borst
o Bench press
o Incline bench press
o Decline dumbell press
o Dumbell Flys
• Biceps
o Barbell Curls
o Concentration Curls
o Hammer Curls
Rug/Triceps
• Rug
o Deadlift
o Bent over Barbell row
o Shrugs
o Pullups
• Triceps
o Dips
o Triceps cable pulldown
o Dumbell Skullcrushers
Schouders/Benen
• Schouders
o Militairy press
o Upright row
o Front raise
o Lateral Raise
• Benen
o Squats
o Front Raise
o Leg Extensions
o Seated Calf Raises
2 daagse split (x2)
A
Borst
• Bench press
• Small Grip bench press
• Dumbell Flys
Biceps
• Barbell Curl
• Hammer Curls
Benen
• Squat
• Lunges
• Leg Extensions
B
Rug
• Deadlift
• Bent over barbell row
• Shrugs
Triceps
• Dumbell skullcrushers
Schouders
• Militairy press
• Front Raise
A
Borst
• Bench press
• Incline barbell press
• Decline dumbell press
Biceps
• Concentration curls
• Preacher Curls
Benen
• Seat calf Raises
• Leg extensions
• Squats
B
Rug
• Deadlift
• Pullups
Triceps
• Dips
Schouders
• Militairy press
• Upright row
• Lateral raiseAB AB ziet er opzich wel leuk uit, lekker veel frequentie.. heb niet alles helemaal doorgelezen dus pin me er niet op vast. Zou alleen die frontraises eruit halen en iets anders zoeken voor schouders of voor rug extra oefening. Aangezien je al zoveel presst zijn die front raises overbodig.quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:59 schreef nickhguitar het volgende:
3 Daagse Split
Borst/Biceps
• Borst
o Bench press
o Incline bench press
o Decline dumbell press
o Dumbell Flys
• Biceps
o Barbell Curls
o Concentration Curls
o Hammer Curls
Rug/Triceps
• Rug
o Deadlift
o Bent over Barbell row
o Shrugs
o Pullups
• Triceps
o Dips
o Triceps cable pulldown
o Dumbell Skullcrushers
Schouders/Benen
• Schouders
o Militairy press
o Upright row
o Front raise
o Lateral Raise
• Benen
o Squats
o Front Raise
o Leg Extensions
o Seated Calf Raises
2 daagse split (x2)
A
Borst
• Bench press
• Small Grip bench press
• Dumbell Flys
Biceps
• Barbell Curl
• Hammer Curls
Benen
• Squat
• Lunges
• Leg Extensions
B
Rug
• Deadlift
• Bent over barbell row
• Shrugs
Triceps
• Dumbell skullcrushers
Schouders
• Militairy press
• Front Raise
A
Borst
• Bench press
• Incline barbell press
• Decline dumbell press
Biceps
• Concentration curls
• Preacher Curls
Benen
• Seat calf Raises
• Leg extensions
• Squats
B
Rug
• Deadlift
• Pullups
Triceps
• Dips
Schouders
• Militairy press
• Upright row
• Lateral raiseBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
huilend deadliften
"get up you WHORE"
the babyslayer
even voor de haters alvast, zo zag hij eruit na zijn eerste cut toen hij 19 jaar was:
@ Dreamerbulk, bedankt voor je reactieZijn er nog meer mensen die Feedback hebben? Was toch een beetje een hersenspinsel wat ik eens op papier heb gezet.
![]()
Waarom begin je niet met SS of SL of een andere 5x5 variant? Veel effectiever voor een beginner. Daarna kun je altijd nog overstappen op een split.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:17 schreef nickhguitar het volgende:
@ Dreamerbulk, bedankt voor je reactieZijn er nog meer mensen die Feedback hebben? Was toch een beetje een hersenspinsel wat ik eens op papier heb gezet.
Kon ik dat maarquote:Op zaterdag 14 september 2013 20:13 schreef dreamerbulk het volgende:
huilend deadliften
"get up you WHORE"
the babyslayer
even voor de haters alvast, zo zag hij eruit na zijn eerste cut toen hij 19 jaar was:
[ afbeelding ]
AFCA
bij benen mi ik gamstrings en kuiten. Hoewel ik kuiten zelf ook nooit doe eigenlijk.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:17 schreef nickhguitar het volgende:
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Holy fuck, de dingen die je soms tegen komt. ¨Old School Strength with a New-Age Twist¨.![]()
http://deansomerset.com/2(...)head-pressing-sucks/![]()
* sylvesterrr gaat maar eens meelezen en wellicht later ook meeposten in dit topic.
Ik ben 27 jaar en wil afvallen, een betere conditie en meer spiermassa. Twee jaar geleden heb ik een maand of drie samen met een PT aan krachttraining gedaan, meer niet. Verder doe ik graag aan hardlopen, zou wel voldoende cardio moeten zijn. Ik heb wel veel vetmassa die ik kwijt wil.
Ik sta momenteel niet ingeschreven bij een sportschool. Dat regel ik eind volgende maand als ik ben verhuisd naar Den Haag (Bezuidenhout). Iemand nog tips ten aanzien van een goede sportschool met spa-faciliteiten in die buurt? Is Health City bij Spui een do or don't?
Ondertussen ga ik me eens goed inlezen en hier en daar om advies/tips vragen.![]()
Welkom sylv.quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:49 schreef sylvesterrr het volgende:
* sylvesterrr gaat maar eens meelezen en wellicht later ook meeposten in dit topic.
Ik ben 27 jaar en wil afvallen, een betere conditie en meer spiermassa. Twee jaar geleden heb ik een maand of drie samen met een PT aan krachttraining gedaan, meer niet. Verder doe ik graag aan hardlopen, zou wel voldoende cardio moeten zijn. Ik heb wel veel vetmassa die ik kwijt wil.
Ik sta momenteel niet ingeschreven bij een sportschool. Dat regel ik eind volgende maand als ik ben verhuisd naar Den Haag (Bezuidenhout). Iemand nog tips ten aanzien van een goede sportschool met spa-faciliteiten in die buurt? Is Health City bij Spui een do or don't?
Ondertussen ga ik me eens goed inlezen en hier en daar om advies/tips vragen.This isn't even my final form.![]()
Gewoon negeren zulke gasten.quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:49 schreef Snakey het volgende:
Holy fuck, de dingen die je soms tegen komt. ¨Old School Strength with a New-Age Twist¨.![]()
http://deansomerset.com/2(...)head-pressing-sucks/This isn't even my final form.![]()
Zoiets dacht ik al.quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:56 schreef seto het volgende:
Goede sportschool en spa-faciliteiten gaat meestal niet samen.
Na een lange vermoeiende werkweek wil ik eigenlijk wel kunnen ontspannen. Vandaar dat ik ook spa-faciliteiten wil.![]()
Bij mijn sportschool zit wil een redelijke sauna en zwembad, alleen dat is in zaandamquote:Op zaterdag 14 september 2013 23:00 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik al.
Na een lange vermoeiende werkweek wil ik eigenlijk wel kunnen ontspannen. Vandaar dat ik ook spa-faciliteiten wil.
AFCA
Kneets heeft wel een sauna zie ik?
http://www.kneetsgym.nl/i(...)rticle&id=7&Itemid=5
Zat vroeger ook bij een prima gym met sauna, stoomcabine etc. Dus kan heus wel.
Zaandam is mij toch iets te ver weg.quote:Op zaterdag 14 september 2013 23:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Bij mijn sportschool zit wil een redelijke sauna en zwembad, alleen dat is in zaandamDat is helemaal aan de andere kant van de stad. Ik ben op zoek naar een sportschool in de buurt van Den Haag CS.quote:Op zaterdag 14 september 2013 23:02 schreef Levolution het volgende:
Kneets heeft wel een sauna zie ik?
http://www.kneetsgym.nl/i(...)rticle&id=7&Itemid=5
Zat vroeger ook bij een prima gym met sauna, stoomcabine etc. Dus kan heus wel.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:51 schreef fathank het volgende:
Durf ik niet te zeggen, anatomie heb ik niet veel kaas van gegetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Qua anatomie wordt de pectoralis major bijna volledig bedekt door de borsten van een vrouw. Alleen het bovenste(claviculair) gedeelte is zichtbaar bij vrouwen. Maar het is al lastig voor mannen om een 'upper pec' te trainen en ontwikkelen(AAS buiten beschouwing gelaten). Laat staan voor vrouwen. Het zal eerder de borsten naar voren duwen aangezien het sternale gedeelte meer groeit ten opzichte van het claviculaire gedeelte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Degene die het wel hebben zijn meestal aan de AAS+laag VP en hebben de schouders en upper pec beter ontwikkeld over het algemeen.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
http://www.jackslagman.nl/ zit in de Theresiastraat. In Nieuw Babylon zit ook iets, maar die is volgens mij flink aan de prijs.quote:Op zaterdag 14 september 2013 23:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zaandam is mij toch iets te ver weg.
[..]
Dat is helemaal aan de andere kant van de stad. Ik ben op zoek naar een sportschool in de buurt van Den Haag CS.Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²![]()
Thanks, ik zal eens even kijken. In Nieuw Babylon zit trouwens Health Works Fitness, dat kost ¤ 27,50 per maand.quote:Op zondag 15 september 2013 10:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
http://www.jackslagman.nl/ zit in de Theresiastraat. In Nieuw Babylon zit ook iets, maar die is volgens mij flink aan de prijs.![]()
Die bedoel ik. Dan valt de prijs mee, maar ben er nog nooit geweest.quote:Op zondag 15 september 2013 10:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Thanks, ik zal eens even kijken. In Nieuw Babylon zit trouwens Health Works Fitness, dat kost ¤ 27,50 per maand.Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
Wat zou ik graag willen liften in een gym met meerdere oly platforms en mensen die er verstand van hebben ipv één aanwezig squatrack.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Ik zit bij een gym in Mariahoeve aan de Tarwekamp, hebben geen website. http://www.detelefoongids.nl/charite-fitnesscentrum/16006717/5-1/ Telefoonnummer werkt overigens niet. 30 eu p/m, maandelijks op te zeggen, heel basic maar genoeg om lekker te kunnen trainen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 23:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zaandam is mij toch iets te ver weg.
[..]
Dat is helemaal aan de andere kant van de stad. Ik ben op zoek naar een sportschool in de buurt van Den Haag CS.
En dumbbells van 70 kg![]()
![]()
Ik word gek van de hoeveelheid oefeningen die je wilt doen. Beetje witregels en meuk zou het overzicht wat beter maken. En in een spoilertag.quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:59 schreef nickhguitar het volgende:
[snip]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ga gewoon baby lovers starting strength doen voor een jaarquote:Op zaterdag 14 september 2013 19:59 schreef nickhguitar het volgende:
3 Daagse Split
Borst/Biceps
• Borst
o Bench press
o Incline bench press
o Decline dumbell press
o Dumbell Flys
• Biceps
o Barbell Curls
o Concentration Curls
o Hammer Curls
Rug/Triceps
• Rug
o Deadlift
o Bent over Barbell row
o Shrugs
o Pullups
• Triceps
o Dips
o Triceps cable pulldown
o Dumbell Skullcrushers
Schouders/Benen
• Schouders
o Militairy press
o Upright row
o Front raise
o Lateral Raise
• Benen
o Squats
o Front Raise
o Leg Extensions
o Seated Calf Raises
2 daagse split (x2)
A
Borst
• Bench press
• Small Grip bench press
• Dumbell Flys
Biceps
• Barbell Curl
• Hammer Curls
Benen
• Squat
• Lunges
• Leg Extensions
B
Rug
• Deadlift
• Bent over barbell row
• Shrugs
Triceps
• Dumbell skullcrushers
Schouders
• Militairy press
• Front Raise
A
Borst
• Bench press
• Incline barbell press
• Decline dumbell press
Biceps
• Concentration curls
• Preacher Curls
Benen
• Seat calf Raises
• Leg extensions
• Squats
B
Rug
• Deadlift
• Pullups
Triceps
• Dips
Schouders
• Militairy press
• Upright row
• Lateral raiseBehulpzaam als een waterkraan.
dat is het mooie aan nokkie gaan. Al je spieren ontspannen en je voelt er niks van. Paar keer head first nokkie gegaan na een blowtje i.c.m met mijn lage bloeddruk en een lage bloedsuikerspiegel, na een paar minuten weer wakker worden en gewoon doen alsof er niks os gebeurd.quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:36 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Slagader afgekneld ja, zoals hij zelf zei... kreeg nauwelijks bloed naar zijn hoofd.. daardoor ging die knockie ..
Op wat pijntjes in zijn benen na helemaal niets aan over gehoudenI just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Graag had ik nog wat feedback ontvangen.mijn voorkeur gaat uit naar het 2de schema, maar is deze wel goed?quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:59 schreef nickhguitar het volgende:
3 Daagse Split
Borst/Biceps
• Borst
o Bench press
o Incline bench press
o Decline dumbell press
o Dumbell Flys
• Biceps
o Barbell Curls
o Concentration Curls
o Hammer Curls
Rug/Triceps
• Rug
o Deadlift
o Bent over Barbell row
o Shrugs
o Pullups
• Triceps
o Dips
o Triceps cable pulldown
o Dumbell Skullcrushers
Schouders/Benen
• Schouders
o Militairy press
o Upright row
o Front raise
o Lateral Raise
• Benen
o Squats
o Front Raise
o Leg Extensions
o Seated Calf Raises
2 daagse split (x2)
A
Borst
• Bench press
• Small Grip bench press
• Dumbell Flys
Biceps
• Barbell Curl
• Hammer Curls
Benen
• Squat
• Lunges
• Leg Extensions
B
Rug
• Deadlift
• Bent over barbell row
• Shrugs
Triceps
• Dumbell skullcrushers
Schouders
• Militairy press
• Front Raise
A
Borst
• Bench press
• Incline barbell press
• Decline dumbell press
Biceps
• Concentration curls
• Preacher Curls
Benen
• Seat calf Raises
• Leg extensions
• Squats
B
Rug
• Deadlift
• Pullups
Triceps
• Dips
Schouders
• Militairy press
• Upright row
• Lateral raise![]()
3e en laatste keer:
Ga lekker baby lovers starting strength doen. Simpel en makkelijk. In tussentijd kun je je inlezen.
En doe wat aan je opmaak, dit lijkt net een sinterklaas verlanglijst.Behulpzaam als een waterkraan.
Ga lekker ergens anders om advies vragen als je naar niemand wil luisteren
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
Gewoon curls doen, chicks kijken toch niet naar je benen.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Volgens mij is die vent een troll.
Zo niet, dan moet hij zich schamen.This isn't even my final form.![]()
Ik denk dat de meeste mensen hier te weinig makreel en zalm eten.quote:Op zondag 15 september 2013 14:41 schreef Nadine69 het volgende:
[..]
Ik lees op dit moment 'Badr' van Jens Olde Kater, leuk boek wel, en het volgende vond ik wel interessant: Badr Hari gaat op een bepaald moment voor het eerst aan krachttraining doen. Het is zomer 2008 (hij vocht dus al jaren, maar om een 'zwaargewicht' te worden moest hij groter worden.) Dus hij komt terecht in de Bijlmer, bij oud-bodybuildkampioen en 'fitnessgoeroe' Hedwig Parden. Hij sleutelt vooral veel aan het voedingspatroon van Hari (hij moet 6 tot 8 keer per dag gezond eten, vooral zalm, makreel en rijst), en hij laat hem gewichten tillen. Het is interessant om te weten dat Hari aanvankelijk een vetpercentage had van 17 procent, daarover staat in het boek: 'Bij een vrouwelijke atleet is dat al een getal om tranen van in de ogen te krijgen, laat staan voor een mannelijke.'
Ik citeer een stukje:
"Parden brengt Hari uiteindelijk naar 114 kilo bij een vetpercentage van 9 procent. Dat zijn heel wat zalmen en makrelen. De bodybuildgoeroe grijnst als hij erover spreekt: 'Da's 20 kilo erbij in 8 maanden, waarvan 14 kilo in de laatste 4. Iedereen met verstand van training snapt dat zoiets helemaal niet zo heel gek is. Zeker niet voor iemand van zijn lengte die nooit eerder serieus aan krachttraining deed en die bovendien vrat als een junk. Zijn lichaam reageerde als een malle op de verstoringen die teweeg werden gebracht. En nee, geen chemische verstoringen als je dat soms bedoelt. Althans, niet van buitenaf."
Dit deel van het boek speelt, zoals gezegd, in 2008; enige jaren later komt Hari in contact met de krachttrainer Mike Teckondan, die hem alsnog aan de doping helpt.![]()
quote:Op zondag 15 september 2013 14:56 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen hier te weinig makreel en zalm eten.
Hij heeft heus wel stiekem van de Panda gesnoept.This isn't even my final form.![]()
14 kg spiermassa in vier maanden en nog in vetpercentage halveren ook. Dat zijn resultaten die je alleen met een gecertificeerde Personal Trainer behaalt.quote:Op zondag 15 september 2013 15:00 schreef Levolution het volgende:
[..]
Hij heeft heus wel stiekem van de Panda gesnoept.Kenners weten!
![]()
Nogmaals: doe starting strength of een fullbody schema. Een split is voor beginners overbodig en zelfs minder effectief.quote:Op zondag 15 september 2013 13:30 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Graag had ik nog wat feedback ontvangen.mijn voorkeur gaat uit naar het 2de schema, maar is deze wel goed?![]()
whahah , het mooie is dat veel mensen het ook nog gelovenquote:Op zondag 15 september 2013 14:56 schreef Panzermaus het volgende:
aar 114 kilo bij een vetpercentage van 9 procent. Dat zijn heel wat zalmen en makrelen. De bodybuildgoeroe grijnst als hij erover spreekt: 'Da's 20 kilo erbij in 8 maanden, waarvan 14 kilo in de laatste 4. Iedereen met verstand van training snapt dat zoiets helemaal niet zo heel gek is. Zeker niet voor iemand van zijn lengte die nooit eerder serieus aan krachttraining deed en die bovendien vrat als een junk. Zijn lichaam reageerde als een malle op de verstoringen die teweeg werden gebracht. En nee, geen chemische verstoringen als je dat soms bedoelt. Althans, niet van buitenaf."
als topsporter gebruik je nou eenmaal chemische substanties om zo op elite niveau te kunnen presteren.
Daarom zijn die substanties ook uitgevonden lol, om te kunnen presteren op topniveauBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Waarom is een split overbodig en minder effectief dan fullbody?quote:Op zondag 15 september 2013 15:26 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Nogmaals: doe starting strength of een fullbody schema. Een split is voor beginners overbodig en zelfs minder effectief.![]()
Omdat beginners eerst aanzienlijk sterker moeten worden om te groeien.quote:Op zondag 15 september 2013 17:07 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Waarom is een split overbodig en minder effectief dan fullbody?
Een schema als SS richt zich op deze krachtprogressie. Met een split kun je er ook wel komen maar gaat het langzamer.
Ik wou dat ik mijn eerste fuckarounditis jaren niet aan een split had verspild.This isn't even my final form.![]()
Hoezo sterker worden?quote:Op zondag 15 september 2013 17:10 schreef Levolution het volgende:
[..]
Omdat beginners eerst aanzienlijk sterker moeten worden om te groeien.
Een schema als SS richt zich op deze krachtprogressie. Met een split kun je er ook wel komen maar gaat het langzamer.
Ik wou dat ik mijn eerste fuckarounditis jaren niet aan een split had verspild.
Als je 8-12 reps in je split doet train je toch voor hypertrofie, en dat wil je als bodybuilder![]()
Kracht = groei.quote:Op zondag 15 september 2013 17:13 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Hoezo sterker worden?
Als je 8-12 reps in je split doet train je toch voor hypertrofie, en dat wil je als bodybuilder
Je gebruikt bijvoorbeeld SS om sterker te worden en vervolgens pas je die kracht toe in een eventuele split.
Je kan wel gaan splitten zonder steeds aanzienlijk zwaarder te trainen en dat zal uiteindelijk heus wel iets opleveren, maar als natty verspil je dan wel veel kostbare tijd.This isn't even my final form.![]()
Beginners herstellen veel beter dus kunnen makkelijk 3x per week dezelfde spiergroep trainen.quote:Op zondag 15 september 2013 17:13 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Hoezo sterker worden?
Als je 8-12 reps in je split doet train je toch voor hypertrofie, en dat wil je als bodybuilder
Veel mensen hoeven eigenlijk helemaal geen split te doen omdat ze helemaal niet zo zwaar trainen dat een spiergroep zoveel rust nodig heeft. Gekker nog, veel mensen trainen een spiergroep te weinig omdat ze die maar 1x per week trainen.![]()
gisteren 10cm deficit deadlifts gedaan, man man ik voel hem echt zwaar in mijn rug nu
vandaag push dag (bench) , 3e keer dat ik met mijn vernieuwde smalle grip bench... bevalt goed! Nog wel zwakker dan op mijn wijdere grip, maar ik verwacht met een paar maanden op oud niveau te zitten.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ik ga deze week beginnen met deficit DL´s. Onderkant DL een wat sterker zien te krijgen.quote:Op zondag 15 september 2013 17:22 schreef dreamerbulk het volgende:
gisteren 10cm deficit deadlifts gedaan, man man ik voel hem echt zwaar in mijn rug nu
vandaag push dag (bench) , 3e keer dat ik met mijn vernieuwde smalle grip bench... bevalt goed! Nog wel zwakker dan op mijn wijdere grip, maar ik verwacht met een paar maanden op oud niveau te zitten.
Is het niet beter om smal en breed af te wisselen?
En, heb jij eigenlijk de 365 gedaan?![]()
Ohja en dit, dit aspect sloeg ik helemaal over.quote:Op zondag 15 september 2013 17:19 schreef Snakey het volgende:
[..]
Beginners herstellen veel beter dus kunnen makkelijk 3x per week dezelfde spiergroep trainen.
Veel mensen hoeven eigenlijk helemaal geen split te doen omdat ze helemaal niet zo zwaar trainen dat een spiergroep zoveel rust nodig heeft. Gekker nog, veel mensen trainen een spiergroep te weinig omdat ze die maar 1x per week trainen.This isn't even my final form.![]()
Ja maar dat gewicht wat je 8-12 herhaling doet word toch steeds makkelijker. Dus pak je volgende training weer zwaarder gewicht. En dus ga je vooruit in kracht.quote:Op zondag 15 september 2013 17:17 schreef Levolution het volgende:
[..]
Kracht = groei.
Je gebruikt bijvoorbeeld SS om sterker te worden en vervolgens pas je die kracht toe in een eventuele split.
Je kan wel gaan splitten zonder steeds aanzienlijk zwaarder te trainen en dat zal uiteindelijk heus wel iets opleveren, maar als natty verspil je dan wel veel kostbare tijd.
Ik snap niet wat je bedoelt met kracht toepassen die je opdoet bij SS.
Je heb toch sowieso een baseline aan kracht en het doel is hypertrofie. Dus 8-12 herhalingen maakt je eerder swole dan op kracht trainen als ik de onderzoeken mag geloven .![]()
Deficits brengen je deadlift echt omhoog qua nummers.quote:Op zondag 15 september 2013 17:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik ga deze week beginnen met deficit DL´s. Onderkant DL een wat sterker zien te krijgen.
Is het niet beter om smal en breed af te wisselen?
En, heb jij eigenlijk de 365 gedaan?
Alleen een smalle grip kan een wijde grip sterker maken. Maar ik heb er bewust voor gekozen om smaller te gaan benchen omdat de mechanics bij mij dan beter werken(lats, traps, tightness), plus dat ik meer volume kan benchen zonder last te krijgen van mijn schouders.. en ik leer zo ook meer explosie te creëren vanuit de bodem wat altijd een zwak punt van mij is geweest. Ik ben er haast van overtuigd dat ik op deze manier sterker kan worden op langere termijn.
Ik heb de 365 niet gedaan, wel heel veel over gelezen en heb zeker plannen om daar nog in te gaan duiken. Zit nu nog lekker in mijn PPL maar wil voor 2014 wel gaan kijken naar een echte powerlift benadering omdat ik dan nog veel meer winst kan behalen qua kracht gains.
Linear progressive overload a la 5x5 e.d. is voor mij eigenlijk niet de beste optie meer gezien mijn lift cijfers.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
8-12 is inderdaad meer hypertrofie dan 4-6 reps, maar voor optimale hypertrofie (voor een natty) moeten er ook serieuze gewichten op zitten. En hoe kom je zo sterk? Door een fullbody te doen. Ben je daarna een sterke mofo geworden en wil je je nu op bb richten dan kun je die verworven kracht gebruiken in een split. 8x150kg squatten gaat je toch veel meer opleveren dan 8x100kg?quote:Op zondag 15 september 2013 17:29 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Ja maar dat gewicht wat je 8-12 herhaling doet word toch steeds makkelijker. Dus pak je volgende training weer zwaarder gewicht. En dus ga je vooruit in kracht.
Je heb toch sowieso een baseline aan kracht en het doel is hypertrofie. Dus 8-12 herhalingen maakt je eerder swole dan op kracht trainen als ik de onderzoeken mag geloven .
Met een split kloot je misschien een jaar aan om die 100kg te bereiken terwijl je met SS daar na 3 maanden al op kan zitten.This isn't even my final form.![]()
Er zal altijd een goede krachtbasis moeten zijn inderdaad. Elke succesvolle bodybuilder heeft een krachttraining achtergrond/basisquote:Op zondag 15 september 2013 17:29 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Ja maar dat gewicht wat je 8-12 herhaling doet word toch steeds makkelijker. Dus pak je volgende training weer zwaarder gewicht. En dus ga je vooruit in kracht.
Je heb toch sowieso een baseline aan kracht en het doel is hypertrofie. Dus 8-12 herhalingen maakt je eerder swole dan op kracht trainen als ik de onderzoeken mag geloven .Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ik concentreer me nu meer en meer op de assists. Ik probeer zoveel mogelijk m´n zwakheden naar voren te halen en m´n work out daar op af te stemmen. Niet meer elke week proberen te maxen op alles, wat me sterker maakt dan telkens proberen de max te pakken.quote:Op zondag 15 september 2013 17:37 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Deficits brengen je deadlift echt omhoog qua nummers.
Alleen een smalle grip kan een wijde grip sterker maken. Maar ik heb er bewust voor gekozen om smaller te gaan benchen omdat de mechanics bij mij dan beter werken(lats, traps, tightness), plus dat ik meer volume kan benchen zonder last te krijgen van mijn schouders.. en ik leer zo ook meer explosie te creëren vanuit de bodem wat altijd een zwak punt van mij is geweest. Ik ben er haast van overtuigd dat ik op deze manier sterker kan worden op langere termijn.
Ik heb de 365 niet gedaan, wel heel veel over gelezen en heb zeker plannen om daar nog in te gaan duiken. Zit nu nog lekker in mijn PPL maar wil voor 2014 wel gaan kijken naar een echte powerlift benadering omdat ik dan nog veel meer winst kan behalen qua kracht gains.
Linear progressive overload a la 5x5 e.d. is voor mij eigenlijk niet de beste optie meer gezien mijn lift cijfers.
Ik ben om mijn schouders te ontzien smaller gaan benchen, waarbij ik erachter kwam, wat jij ook zegt, de mechanics een stuk beter werken. En je hoeft bijna nooit meer je triceps apart te trainen.Just kidding. Maar die worden er wel verdomde sterk door.
Ik ben net Lift-Run-Bang begonnen te lezen, dus ik weet nog niet veel van de 365, maar het klinkt interesant. Ik was beneiuwd of jij het gdaan had om te horen wat je er van vond. Ik ga het lezen en kijken of het iets voor me is. Voor nu hou ik me aan m´n full body, lijkt prima te werken voor nu so, I´m not gonna change the winning horse. Daarna, wat volgend jaar zal zijn weet ik nog niet wat ik ga doen, maar het zal zeker iets PL achtigs worden. Ik heb nog veel meer ruimte dan jij om te gainen, dus ook wat meer opties.![]()
Vooral het werken met de assists sterker maken werkt zeker goed tot op een bepaalde hoogte, heeft mij in ieder geval gebracht waar ik nu ben.quote:Op zondag 15 september 2013 17:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik concentreer me nu meer en meer op de assists. Ik probeer zoveel mogelijk m´n zwakheden naar voren te halen en m´n work out daar op af te stemmen. Niet meer elke week proberen te maxen op alles, wat me sterker maakt dan telkens proberen de max te pakken.
Ik ben om mijn schouders te ontzien smaller gaan benchen, waarbij ik erachter kwam, wat jij ook zegt, de mechanics een stuk beter werken. En je hoeft bijna nooit meer je triceps apart te trainen.Just kidding. Maar die worden er wel verdomde sterk door.
Ik ben net Lift-Run-Bang begonnen te lezen, dus ik weet nog niet veel van de 365, maar het klinkt interesant. Ik was beneiuwd of jij het gdaan had om te horen wat je er van vond. Ik ga het lezen en kijken of het iets voor me is. Voor nu hou ik me aan m´n full body, lijkt prima te werken voor nu so, I´m not gonna change the winning horse. Daarna, wat volgend jaar zal zijn weet ik nog niet wat ik ga doen, maar het zal zeker iets PL achtigs worden. Ik heb nog veel meer ruimte dan jij om te gainen, dus ook wat meer opties.
Haha ja, de triceps is al zo hard aangepakt dan inderdaad, dat heb ik wel gemerkt met de doms.
Lift run bang had ik al eens oppervlakkig gelezen maar duik er nu nog dieper in. 365 had ik alleen vlug gescreend dus die komt nog aan bod .. maar die hele benadering van paul carter spookt nu al in mijn achterhoofd.. zowel bij 365 als lift run bang.. dus denk dat ik het wel in die hoek ga zoeken .. die hele stijl en benadering trekt mij heel erg aan. Uiteraard zal ik ook nog wat dieper in sheiko/smolov etc. gaan duiken om te kijken wat nou echt het beste voor mij zou kunnen zijn... waarschijnlijk wordt het veel uitproberen ook.
Pete rubish is in ieder geval zeer te spreken over Paul Carters programma's, binnekort zal hij aan een meet meedoen dus ben benieuwd wat hij er dan van bakt.
Zolang de gains steady komen moet je inderdaad niet zomaar gaan sleutelen aan je programma.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Zo'n personal trainer die meer scheikundige is toch ?quote:Op zondag 15 september 2013 15:02 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
14 kg spiermassa in vier maanden en nog in vetpercentage halveren ook. Dat zijn resultaten die je alleen met een gecertificeerde Personal Trainer behaalt.Kenners weten!
AFCA
Trouwens, wat is het verschil tussen stiff-legged DL en Romanian DL? Op sommige sites zeggen ze dat er een verschil is , op andere zeggen ze dat het dezelfde oefening is maar met een andere naam.
AFCA
Ik heb een jaar dus idd aangekloot met zo'n split.Laat ik eindelijk eens op 0 beginnen en SS volgen. Hoelang zou ik dat dan moeten doen en verlies ik dan niet hetgeen wat ik heb opgebouwd?
![]()
Totdat je niet meer hersteld van 3x squatten per weekquote:Op zondag 15 september 2013 19:30 schreef Atemno het volgende:
Ik heb een jaar dus idd aangekloot met zo'n split.Laat ik eindelijk eens op 0 beginnen en SS volgen. Hoelang zou ik dat dan moeten doen en verlies ik dan niet hetgeen wat ik heb opgebouwd?
Behulpzaam als een waterkraan.
SS is eigenlijk bedoeld voor de echte beginner. Als je al een jaar bezig bent zou ik eerder kijken naar PPL of UB/LB, of een intensieve FB samenstellen.quote:Op zondag 15 september 2013 19:30 schreef Atemno het volgende:
![]()
Dat zijn dezelfde oefeningen.quote:Op zondag 15 september 2013 19:16 schreef Smoofie het volgende:
Trouwens, wat is het verschil tussen stiff-legged DL en Romanian DL? Op sommige sites zeggen ze dat er een verschil is , op andere zeggen ze dat het dezelfde oefening is maar met een andere naam.
![]()
Bij de stiff-legged DL moeten je benen min of meer een hoek van 90 graden maken tov de vloer. Bij de RDL hoor je met je kont naar achteren te deadliften (zoals je gewend bent).quote:Op zondag 15 september 2013 19:16 schreef Smoofie het volgende:
quote:Aah oke. Ik zocht wat op over straps en RDL en en kwam allemaal topics tegen van SLDL vs RDL enz, dus raakte in de war, gezien veel posts en sites elkaar tegen spraken.quote:Op zondag 15 september 2013 20:42 schreef Klokov het volgende:
[..]
Bij de stiff-legged DL moeten je benen min of meer een hoek van 90 graden maken tov de vloer. Bij de RDL hoor je met je kont naar achteren te deadliften (zoals je gewend bent).AFCA
Jezus een week niet trainen meteen ecto armen. Kan eindelijk mijn buikspieren weer zien. Mijn 'cut' op basis van gewoon gezond eten heeft zin gehad.Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Denk dat t geen kwaad kan als ik 100kg squat in 3 maanden met SS? Want daar kom ik nu dus nog lang niet aan. Wil echt vanaf 0 goed opbouwen met SS. T zal alleen in mn voordeel zijn dat ik al even train toch.quote:Op zondag 15 september 2013 20:27 schreef Snakey het volgende:
[..]
SS is eigenlijk bedoeld voor de echte beginner. Als je al een jaar bezig bent zou ik eerder kijken naar PPL of UB/LB, of een intensieve FB samenstellen.![]()
![]()
Bij een SLDL hoor je zo diep mogelijk te deadliften met gestrekte benen. Vaak is er een verhoging nodig, omdat anders de diepte wordt beperkt. Een ronde rug is hierbij acceptabel(nb. blessure gevoelig).
De RDL wordt ook zo diep mogelijk uitgevoerd met gebogen knieen. Je heup zakt ongeveer de helft van een normale DL. Belangrijk detail is dat de rug recht (in neutrale stand) gehouden wordt. Zodra hij kromt doe je het verkeerd.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Sure, het is een bewezen programma om kracht mee op de bouwen.quote:Op zondag 15 september 2013 20:59 schreef Atemno het volgende:
[..]
Denk dat t geen kwaad kan als ik 100kg squat in 3 maanden met SS? Want daar kom ik nu dus nog lang niet aan. Wil echt vanaf 0 goed opbouwen met SS. T zal alleen in mn voordeel zijn dat ik al even train toch.![]()
een ronde onderrug is nooit acceptabel betreffende welke deadlift dan ook. Wanneer ik iemand een SLDL zie doen met 100+kg en een ronde onderrug cringe ik hardquote:Op zondag 15 september 2013 21:01 schreef Verbosity het volgende:
Bij een SLDL hoor je zo diep mogelijk te deadliften met gestrekte benen. Vaak is er een verhoging nodig, omdat anders de diepte wordt beperkt. Een ronde rug is hierbij acceptabel(nb. blessure gevoelig).
De RDL wordt ook zo diep mogelijk uitgevoerd met gebogen knieen. Je heup zakt ongeveer de helft van een normale DL. Belangrijk detail is dat de rug recht (in neutrale stand) gehouden wordt. Zodra hij kromt doe je het verkeerd.
dit is een juiste SLDL
wanneer een onderrug rond tijdens de oefening betekend het dat je hamstrings te kort zijn en deze dus opgerekt moeten worden. Doordat de hamstrings te strak zijn en je niet een grote ROM kan pakken gaat men dit compenseren door de (onder)rug te ronden wat dus eigenlijk niet de bedoeling is. De belasting moet namelijk op de hamstrings komen te liggen bij een SLDL
edit: blijkbaar spreken heel veel sites wel over een ronde rug. Ik vind dit vrij frapant ... want wanneer iemand met 140kg SLDL gaat doen met een ronde rug ga je gehaaid nat een keer.
zoals op deze foto:
[ Bericht 10% gewijzigd door dreamerbulk op 15-09-2013 21:16:45 ]Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Bij de SLDL maakt het niet uit of je rug kromt of niet. Zijn weer kleine variaties als je andere mensen spreekt. Maar normaal gesproken is het met een ronde rug.
Niet dat ik het aanbeveel. Zou het juist af raden en inderdaad adviseren om een 'rechte rug' aan te houden.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ja idd, ik zie mezelf niet met mijn werkgewichten dat doen met een ronde rug .. brrrrquote:Op zondag 15 september 2013 21:17 schreef Verbosity het volgende:
Bij de SLDL maakt het niet uit of je rug kromt of niet. Zijn weer kleine variaties als je andere mensen spreekt. Maar normaal gesproken is het met een ronde rug.
Niet dat ik het aanbeveel. Zou het juist af raden en inderdaad adviseren om een 'rechte rug' aan te houden.
gelukkig zijn er veel effectievere manieren om hamstrings te trainenBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ja, RDLquote:Op zondag 15 september 2013 21:18 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ja idd, ik zie mezelf niet met mijn werkgewichten dat doen met een ronde rug .. brrrr
gelukkig zijn er veel effectievere manieren om hamstrings te trainen.
AFCA
Pas nog een jongen van een jaar of 16 zijn rug zwaar zien verneuken met een 60 kg deadlift...veel te zwaar voor hem. Normaal bemoei ik me niet met anderen maar dit kon ik niet aanzienquote:Op zondag 15 september 2013 21:10 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
een ronde onderrug is nooit acceptabel betreffende welke deadlift dan ook. Wanneer ik iemand een SLDL zie doen met 100+kg en een ronde onderrug cringe ik hard
dit is een juiste SLDL
[ afbeelding ]
wanneer een onderrug rond tijdens de oefening betekend het dat je hamstrings te kort zijn en deze dus opgerekt moeten worden. Doordat de hamstrings te strak zijn en je niet een grote ROM kan pakken gaat men dit compenseren door de (onder)rug te ronden wat dus eigenlijk niet de bedoeling is. De belasting moet namelijk op de hamstrings komen te liggen bij een SLDL
edit: blijkbaar spreken heel veel sites wel over een ronde rug. Ik vind dit vrij frapant ... want wanneer iemand met 140kg SLDL gaat doen met een ronde rug ga je gehaaid nat een keer.
zoals op deze foto:
[ afbeelding ]....
Hij pakte mijn tips gelukkig wel op en ging deadliften met alleen de stang en goede form.
![]()
Goedzo!quote:Op zondag 15 september 2013 21:26 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Pas nog een jongen van een jaar of 16 zijn rug zwaar zien verneuken met een 60 kg deadlift...veel te zwaar voor hem. Normaal bemoei ik me niet met anderen maar dit kon ik niet aanzien....
Hij pakte mijn tips gelukkig wel op en ging deadliften met alleen de stang en goede form.
Bij ons in het verleden was het zeldzaam iemand zien te deadliften. Tegenwoordig is het zeldzaam iemand zien te deadliften met goede vorm
Vorm deed ik wel altijd goed bij oefeningen toen ik begon een paar jaar geleden, alleen mijn uitvoering wasquote:Op zondag 15 september 2013 21:29 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Goedzo!
Bij ons in het verleden was het zeldzaam iemand zien te deadliften. Tegenwoordig is het zeldzaam iemand zien te deadliften met goede vorm. Ook met squatten
. Lette alleen op gewicht en minder goed op uitvoering. Gelukkig weet ik nu wel beter.
AFCA
Falen is de beste leermeesterquote:Op zondag 15 september 2013 21:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Vorm deed ik wel altijd goed bij oefeningen toen ik begon een paar jaar geleden, alleen mijn uitvoering was. Ook met squatten
. Lette alleen op gewicht en minder goed op uitvoering. Gelukkig weet ik nu wel beter.
Tegenwoordig is het ''in'' om grote compounds te doen...sinds ze hier een blik pubers hebben opengetrokken in de gym is het net snapcity.quote:Op zondag 15 september 2013 21:29 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Goedzo!
Bij ons in het verleden was het zeldzaam iemand zien te deadliften. Tegenwoordig is het zeldzaam iemand zien te deadliften met goede vorm![]()
Al zou je een oefening een maand met een lege stang moeten doen om je form goed te krijgen, dan doe je dat. Op de lange duur geeft dat je de sterkste lift, en een stuk minder kans op blessures.quote:Op zondag 15 september 2013 21:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Vorm deed ik wel altijd goed bij oefeningen toen ik begon een paar jaar geleden, alleen mijn uitvoering was. Ook met squatten
Plus het is makkelijker vanaf het begin je form juist te krijgen dan het later te moeten verbeteren.![]()
Nice. Zag onzer Roelly ook een paar keer. Edit: Oh, staat er ook tussen. Is meer een docu dan een film?quote:Deathlift or Die.![]()
gewoon docu a la pumping iron stijlquote:Op zondag 15 september 2013 22:02 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Nice. Zag onzer Roelly ook een paar keer. Edit: Oh, staat er ook tussen. Is meer een docu dan een film?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Gym-meet. Bioscoop. Kunnen we gewoon stil naast elkaar blijven zitten
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
gisteren setje 100kg front squat PR gedaan![]()
voelt voor mij veel effectiever dan de back squat... Nog niet echt vooruitgang in de back squat voor w.b.t. het recht op blijven staan bij zwaardere squats though![]()
blijft wel kut kwa hoe je de bar op je front delts/sleutelbeen/luchtpijp moet leggen met frontsquat hoor. En m'n ellebogen en polsen trekken het niet lol.
Kan nou niet meer lopen d'r van btw. doms in quads, hammies, binnenkant been, en die "druppel" bij je knie. The full packadge doet zeer lol![]()
![]()
![]()
![]()
Tips hoe toch effectief te deadliften met een gekneusde pink? Ik krijg mijn vist nauwelijks fatsoenlijk dicht en denk dat ik er geen 150kg mee vast kan houdenLaag gewicht, hoge reps voor dem hypertrophiez?
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Front squats zijn echt moeilijk qua bar positioning inderdaad. Het is wel een geile core workout ook. Kaarsrecht met dat lijf omhoogquote:Op maandag 16 september 2013 09:37 schreef RaymondK het volgende:
voelt voor mij veel effectiever dan de back squat... Nog niet echt vooruitgang in de back squat voor w.b.t. het recht op blijven staan bij zwaardere squats though![]()
blijft wel kut kwa hoe je de bar op je front delts/sleutelbeen/luchtpijp moet leggen met frontsquat hoor. En m'n ellebogen en polsen trekken het niet lol.
Kan nou niet meer lopen d'r van btw. doms in quads, hammies, binnenkant been, en die "druppel" bij je knie. The full packadge doet zeer lol![]()
![]()
-
sportquestquote:Op zondag 15 september 2013 10:58 schreef Beach het volgende:
Wat zou ik graag willen liften in een gym met meerdere oly platforms en mensen die er verstand van hebben ipv één aanwezig squatrack.A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
lolquote:Op maandag 16 september 2013 09:51 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Front squats zijn echt moeilijk qua bar positioning inderdaad. Het is wel een geile core workout ook. Kaarsrecht met dat lijf omhoog
heb zelfs spierpijntjes in m'n abs idd., en ik doe nooit abs![]()
![]()
pink aan je ringvinger vast tapen?quote:Op maandag 16 september 2013 09:49 schreef star_gazer het volgende:
Tips hoe toch effectief te deadliften met een gekneusde pink? Ik krijg mijn vist nauwelijks fatsoenlijk dicht en denk dat ik er geen 150kg mee vast kan houdenLaag gewicht, hoge reps voor dem hypertrophiez?
![]()
Vandaag tot 18.00 school daarna gym op maandagSta mij bij jongens op chest monday. Gym propvol en alle squatracks ingenomen door curl brahs
![]()
![]()
Doe een moeilijke vorm van de deadlift zodat je niet zoveel gewicht hoeft te gebruiken? Deficits misschien? Of laat het even een weekje helen en dan er weer vol tegenaanquote:Op maandag 16 september 2013 09:49 schreef star_gazer het volgende:
![]()
Het valt mij ook op dat de-post-vakantie-pubervolk-invasie weer heeft plaats gevonden.quote:Op maandag 16 september 2013 10:18 schreef Intentiion het volgende:
Vandaag tot 18.00 school daarna gym op maandagSta mij bij jongens op chest monday. Gym propvol en alle squatracks ingenomen door curl brahs
(in de "sport"school waar ik van mijn werk kan sporten, in mijn hardcoregym geen last van, gelukkig).![]()
Ooit wel ws.quote:
Ideaal is om nu naar Las Vegas te gaan. Eerst film kijken, dan Mr. Olympia weekend meepakken.![]()
Ik denk niet dat iedereen dat lukt als Fanta ook komt.quote:Op zondag 15 september 2013 22:18 schreef stinkie het volgende:
Gym-meet. Bioscoop. Kunnen we gewoon stil naast elkaar blijven zitten![]()
Bij ons juist geen pubers maar meer van die gasten die alleen op maandag/weekend komenquote:Op maandag 16 september 2013 10:30 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het valt mij ook op dat de-post-vakantie-pubervolk-invasie weer heeft plaats gevonden.
(in de "sport"school waar ik van mijn werk kan sporten, in mijn hardcoregym geen last van, gelukkig).![]()
![]()
quote:Op maandag 16 september 2013 10:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iedereen dat lukt als Fanta ook komt.![]()
![]()
![]()
dat laatste is geen optie. Heb net een deload week achter de rug en barst uit m'n voegen van de energie en motivatie.quote:Op maandag 16 september 2013 10:20 schreef Intentiion het volgende:
[..]
Doe een moeilijke vorm van de deadlift zodat je niet zoveel gewicht hoeft te gebruiken? Deficits misschien? Of laat het even een weekje helen en dan er weer vol tegenaan
Denk dat ik voor de gein eens 5x10 op 50% ga proberen uit de boring but big Challenge. Lekker volume trainen."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
wat heb je met die pink gedaan dan? Zat i opeens tussen de 250 gripper?quote:Op maandag 16 september 2013 10:36 schreef star_gazer het volgende:
[..]
dat laatste is geen optie. Heb net een deload week achter de rug en barst uit m'n voegen van de energie en motivatie.
Denk dat ik voor de gein eens 5x10 op 50% ga proberen uit de boring but big Challenge. Lekker volume trainen.![]()
![]()
Potje voetbal en ik ging er als keeper net iets te hard in. Ik ben niet echt gemaakt voor balsporten, laten we het zo zeggenquote:Op maandag 16 september 2013 10:54 schreef RaymondK het volgende:
[..]
wat heb je met die pink gedaan dan? Zat i opeens tussen de 250 gripper?
Overigens vanavond ineens weer gezeur in m'n nek
-
Heb een nieuw schema gemaakt nog tips of opmerking hierop?
Links is workout A telkens, de week erop doe ik de rechter (B) versie.
p.s. bij de push B moet de overhead 5-3-1 zijn en niet de dumbbell bpOp vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ik heb vrijdag squats, sumo en suitcase DL's gedaan. Ik heb vanmorgen de legpress maar even gelaten voor wat het is. Het doet nu nog zeer.quote:Op maandag 16 september 2013 09:37 schreef RaymondK het volgende:
![]()
![]()
![]()
lolquote:Op maandag 16 september 2013 14:07 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb vrijdag squats, sumo en suitcase DL's gedaan. Ik heb vanmorgen de legpress maar even gelaten voor wat het is. Het doet nu nog zeer.
dan voel je pas goed hoelang het wel niet duurt voor je eigenlijk echt helemaal herstelt bent van sommige heavy compounds![]()
Vooral de sumo en suitcase DL's deden de truuk. Bovenkant benen, hamstrings en glutes stonden in de fik. Niet eens zo heel zwaar gepakt daar ik ze op hoog volume deed. Maar ik heb me heel het weekend aan de wasbak vast moeten houden om op de plee te gaan zitten.quote:Op maandag 16 september 2013 14:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
lol
dan voel je pas goed hoelang het wel niet duurt voor je eigenlijk echt helemaal herstelt bent van sommige heavy compounds
Maar het was m'n doel die spieren te trainen, dus mission accomplished.![]()
![]()
Vraag je vrouw/vriendin voor je te gaan staan als ze praat.quote:Op maandag 16 september 2013 13:57 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Potje voetbal en ik ging er als keeper net iets te hard in. Ik ben niet echt gemaakt voor balsporten, laten we het zo zeggen
Overigens vanavond ineens weer gezeur in m'n nek
[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 16-09-2013 15:18:20 ]![]()
weinig schouderwerk lijkt mequote:Op maandag 16 september 2013 14:05 schreef Verbosity het volgende:
[ afbeelding ]
p.s. bij de push B moet de overhead 5-3-1 zijn en niet de dumbbell bpfan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Pak hem altijd indirect mee, nooit veel direct schouderwerk gedaan. Voorste schouderkop is bij mij al genoeg ontwikkeld door alle push bewegingen. En rows+pull ups voor achterste schouderkop, misschien daar nog een oefening voor toevoegen inderdaad. Lateraal wordt zowel indirect als door 1 individuele oefening gepakt.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Het enige wat ik voor zou stellen is om de ene week barbell BOR's te doen, en de andere dumbbell BOR's. Of was dat al de bedoeling?quote:Op maandag 16 september 2013 14:05 schreef Verbosity het volgende:
[ afbeelding ]
p.s. bij de push B moet de overhead 5-3-1 zijn en niet de dumbbell bp![]()
Laat je rug en schouders eens goed masseren door een sport masseur.quote:Op maandag 16 september 2013 13:57 schreef star_gazer het volgende:
Overigens vanavond ineens weer gezeur in m'n nek![]()
Zelf zou ik die powerclean bij pull doen, voor de deadlift. Komt je speed en techniek bij DL waarschijnlijk ook wel ten goede.
Frontsquats ter vervanging van cleans op benendag en gewoon wekelijks backsquaten.![]()
Wat is volgens jullie de meest effectieve manier om je conditie/uithoudingsvermogen te vergroten? Ik fiets redelijk veel en kan een redelijke afstand op hoge snelheid afleggen maar ga ik sprintjes trekken, merk ik hier helemaal niks van
Cardio op hoge intensiteit gaat het eigenlijk om.
Ik vrees dat ik uitkom op hardlopen, of is iets als touwtje springen ook effectief?![]()
Je lange afstand lopen dus afwisselen met sprintjes trekken.quote:Op maandag 16 september 2013 16:53 schreef no1uknow het volgende:
Wat is volgens jullie de meest effectieve manier om je conditie/uithoudingsvermogen te vergroten? Ik fiets redelijk veel en kan een redelijke afstand op hoge snelheid afleggen maar ga ik sprintjes trekken, merk ik hier helemaal niks van
Ik vrees dat ik uitkom op hardlopen, of is iets als touwtje springen ook effectief?![]()
![]()
Zijn twee verschillende dingen. Hardlopen is lage intensiteit met een lange duur. Sprinten is hoge intensiteit met korte duur. Dus je moet bepalen wat je liever hebt. Interval trainging(sprinten) of langdurige cardio(hardlopen/fietsen)quote:Op maandag 16 september 2013 16:53 schreef no1uknow het volgende:
Ik vrees dat ik uitkom op hardlopen, of is iets als touwtje springen ook effectief?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Correctie, ik fiets veel en kan lange afstanden op de fiets op hoge snelheid afleggen, het is wat knullig geformuleerd. Hardlopen doe ik (nog?) niet, vind 't verschrikkelijk en maatje 46 platvoeten helpen daar ook niet echt bij.quote:Op maandag 16 september 2013 16:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je lange afstand lopen dus afwisselen met sprintjes trekken.
Hoewel ik het idee heb dat hardlopen the way to go is, ondanks dat dit nergens op gefundeerd is.![]()
Zat vooral te twijfelen over waar ik de powerclean en snatch zou plaatsen. Maar bedankt voor het advies.quote:Op maandag 16 september 2013 16:29 schreef KlapAuCius het volgende:
Zelf zou ik die powerclean bij pull doen, voor de deadlift. Komt je speed en techniek bij DL waarschijnlijk ook wel ten goede.
Frontsquats ter vervanging van cleans op benendag en gewoon wekelijks backsquaten.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ik las het verkeerd. Maar je kan op de fiets natuurlijk ook HIIT doen.quote:Op maandag 16 september 2013 17:04 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Correctie, ik fiets veel en kan lange afstanden op de fiets op hoge snelheid afleggen, het is wat knullig geformuleerd. Hardlopen doe ik (nog?) niet, vind 't verschrikkelijk en maatje 46 platvoeten helpen daar ook niet echt bij.
Hoewel ik het idee heb dat hardlopen the way to go is, ondanks dat dit nergens op gefundeerd is.![]()
Dus je zal ze ook allebei moeten trainen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er op ben gekomen door m'n uithoudingsvermogen tijdens sexquote:Op maandag 16 september 2013 17:03 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zijn twee verschillende dingen. Hardlopen is lage intensiteit met een lange duur. Sprinten is hoge intensiteit met korte duur. Dus je moet bepalen wat je liever hebt. Interval trainging(sprinten) of langdurige cardio(hardlopen/fietsen)Dat zette me aan het denken, maar HIIT klinkt wel oke (ha ha), ga me er eens in verdiepen. Thanks allebei!
![]()
Hoe voeren jullie de OHP (dumbells) uit? Stoten jullie naar boven of laten jullie de dumbells elkaar bijna raken bovenin?Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Ziet er opzich prima uit toch! Wat weinig volume, ik ben zelf meer van de high volume trainingen.quote:Op maandag 16 september 2013 14:05 schreef Verbosity het volgende:
[ afbeelding ]
p.s. bij de push B moet de overhead 5-3-1 zijn en niet de dumbbell bp
Maar ik denk dat je hier geen spijt mee gaat krijgen. PPL
Deathlift or Die.![]()
Deed je dat nou 2x per week?quote:Op maandag 16 september 2013 20:07 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ziet er opzich prima uit toch! Wat weinig volume, ik ben zelf meer van de high volume trainingen.
Maar ik denk dat je hier geen spijt mee gaat krijgen. PPL![]()
Zittend of staand? Zittend raak ik ze niet helemaal aan maar breng ze wel een beetje naar elkaar toe. Staand bijna hetzelfde maar ga vaak iets eerder naar beneden dus een iets kortere ROM. Heb ik meer stabiliteit. Met de barbell doe ik wel altijd volledige ROM en dat is mijn favoriet.quote:Op maandag 16 september 2013 20:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Hoe voeren jullie de OHP (dumbells) uit? Stoten jullie naar boven of laten jullie de dumbells elkaar bijna raken bovenin?![]()
Bijna raken in mijn geval. Is niet mijn favoriete oefening, maar wel een goede voor de schouders.quote:Op maandag 16 september 2013 20:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Hoe voeren jullie de OHP (dumbells) uit? Stoten jullie naar boven of laten jullie de dumbells elkaar bijna raken bovenin?![]()
Niet grappig?quote:Op maandag 16 september 2013 14:55 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Vraag je vrouw/vriendin voor je te gaan staan als ze praat.![]()
![]()
Hihi zelfs Ronnie is wel eens onzekerquote:Behulpzaam als een waterkraan.
Zwemmenquote:Op maandag 16 september 2013 16:53 schreef no1uknow het volgende:
Ik vrees dat ik uitkom op hardlopen, of is iets als touwtje springen ook effectief?
-
-
Ik ben mijn vier magnetron eieren per dag beu. Iemand een leuk recept?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Na de komende Mr. O. verander ik mijn UI in de nieuwe Mr. O (Phil Heath dus) of Lee Haney.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Hihi zelfs Ronnie is wel eens onzeker![]()
3 sets van 8+ muscle ups? FUARK.quote:Op maandag 16 september 2013 14:05 schreef Verbosity het volgende:
[ afbeelding ]
p.s. bij de push B moet de overhead 5-3-1 zijn en niet de dumbbell bp"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Je moet voor jezelf bepalen wat je wil. Usain Bolt loopt ook geen marathons, en Sven Kramer is geen held op de 500 meter..quote:Op maandag 16 september 2013 16:53 schreef no1uknow het volgende:
Ik vrees dat ik uitkom op hardlopen, of is iets als touwtje springen ook effectief?Behulpzaam als een waterkraan.
Sprints, Suicides, Hillsprints, HIIT op Hometrainer/spinningfiets/crosstrainer. Etc.
HIIT is imho beter te doen dan lage intensiteit cardio.Deathlift or Die.![]()
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym![]()
Over 2 weken in florida, eens kijken of ie te vinden isquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:20 schreef Champy het volgende:
Iemand deze al wel eens geprobeerd?
[ afbeelding ]
http://www.monsterenergy.(...)!/products%3AvanillaIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Kook zequote:Op dinsdag 17 september 2013 10:37 schreef star_gazer het volgende:
Ik ben mijn vier magnetron eieren per dag beu. Iemand een leuk recept?Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Is trouwens best wel een aanradertje de tijd goed in de gaten te houden.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:37 schreef star_gazer het volgende:
Ik ben mijn vier magnetron eieren per dag beu. Iemand een leuk recept?
Ik had van de week een ei ontploft in de magnetron![]()
![]()
Rook naar popcorn srs![]()
Die fase heb ik al gehadquote:
-
ik eet elke dag 10 eieren in combinatie met een noodle soepje...
1 ei in mn bek, lepel soep erbij, slik, repeat 9xBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Record is momenteel 12. Kijken of het binnenkort lukt met 2,5 tot 5kg gewicht, zou mij echt baas lijken. Muscle-ups met extra gewicht....quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:39 schreef star_gazer het volgende:
[..]
3 sets van 8+ muscle ups? FUARK.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Roerei. Kan je vreselijk veel mee combineren.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:37 schreef star_gazer het volgende:
Ik ben mijn vier magnetron eieren per dag beu. Iemand een leuk recept?![]()
Shirred eggs, is met heel veel ingrediënten te maken. Even een kleine kom invetten, ham erin zodat deze de bodem+randen bedekt en ei(eren) erin met groente/spek of wat dan ook en aftoppen met kaas de laatste paar minuten.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:37 schreef star_gazer het volgende:
Ik ben mijn vier magnetron eieren per dag beu. Iemand een leuk recept?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
185 5x5 squat eindelijk in de pocket gisteravond, het was mijn 3e poging in 3 weken tijd.
Mijn lower lumbars en hamstrings zijn nu doodverklaard whehehe
daarna ging ik nog hams doen, als laatste wat traps ... dacht laat ik eens traps shruggen in zo'n vaag benchpress achtig apparaat doen, zet m op max want dat is maar 120 ofzo, na 3 reps KEDENG ... breekt die hele stalen stang af die door de gewichtblokken heenloopt waar je een pin insteekt
Diezelfde avond had iemand de cable fly al kapot getrokken, en de lat puldown is vorige week gesneuveld(gelukkig nog een 2e). 2 maanden daarvoor zag ik iemand met een full load op de seated row paar meter naar achteren vliegen omdat de kabel knapte
Valt me mee dat er geen gewonden zijn gevallen whahahaBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
407 lbs klinkt beter.quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:02 schreef dreamerbulk het volgende:
185 5x5 squat eindelijk in de pocket gisteravond, het was mijn 3e poging in 3 weken tijd.
Mijn lower lumbars en hamstrings zijn nu doodverklaard whehehe
daarna ging ik nog hams doen, als laatste wat traps ... dacht laat ik eens traps shruggen in zo'n vaag benchpress achtig apparaat doen, zet m op max want dat is maar 120 ofzo, na 3 reps KEDENG ... breekt die hele stalen stang af die door de gewichtblokken heenloopt waar je een pin insteekt
Diezelfde avond had iemand de cable fly al kapot getrokken, en de lat puldown is vorige week gesneuveld(gelukkig nog een 2e). 2 maanden daarvoor zag ik iemand met een full load op de seated row paar meter naar achteren vliegen omdat de kabel knapte
Valt me mee dat er geen gewonden zijn gevallen whahahaGood work.
![]()
Enne, dat lijkt de gym hier wel.Hier is ook regelmatig van alles kapot, zeker de machines die met kabels werken. En iemand heeft een bar gebogen. Ik vind het niet zo erg, ligt wel lekker op je rug met squats.
![]()
![]()
Ja in lbs is het altijd eindbazigerquote:Op dinsdag 17 september 2013 13:09 schreef Snakey het volgende:
[..]
407 lbs klinkt beter.Good work.
![]()
Enne, dat lijkt de gym hier wel.Hier is ook regelmatig van alles kapot, zeker de machines die met kabels werken. En iemand heeft een bar gebogen. Ik vind het niet zo erg, ligt wel lekker op je rug met squats.
thanks
lol soms durf ik niet vol uit te gaan op seated row of lat pulldown door die situatiesarmoede
Wij hadden hier 2 stangen, die beide gebogen waren door rack pulls. Eentje hebben ze weggedaan en 2 nieuwe(kut stangen met rare grip) gekocht. Die ene oude gebruik ik altijd, mijn favoriete stang ... wel altijd ff rollen en zoeken totdat de kromming goed ligt .. anders rolt ie nog op mijn rug(of handen met deads).Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:13 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ja in lbs is het altijd eindbazigerthanks
lol soms durf ik niet vol uit te gaan op seated row of lat pulldown door die situatiesarmoede
Wij hadden hier 2 stangen, die beide gebogen waren door rack pulls. Eentje hebben ze weggedaan en 2 nieuwe(kut stangen met rare grip) gekocht. Die ene oude gebruik ik altijd, mijn favoriete stang ... wel altijd ff rollen en zoeken totdat de kromming goed ligt .. anders rolt ie nog op mijn rug(of handen met deads).![]()
stangen kunnen met 2x20kg al krom als je wilt.
Gewoon "geladen" op een bankje neer pleuren en voila.
Hier onlangs ook e.o.a. josti een kromme bar gecreerd zo.![]()
![]()
![]()
Je begrijpt soms echt niet hoe ze het kapot krijgen. Ik wilde laats wat lat pull downs doen, even wat warming ups dus ik zet de pin op 40 kilo, krijg ik de bar amper naar beneden...![]()
Had iemand het voor elkaar gekregen de stalen stangen waar de stack overheen glijdt krom te krijgen.![]()
Gelukkig staan er twee, en gelukkig was het eens een keer in een week gefikst. Dat duurt hier meestal weken.![]()
lol dumbfucksquote:Op dinsdag 17 september 2013 13:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]![]()
stangen kunnen met 2x20kg al krom als je wilt.
Gewoon "geladen" op een bankje neer pleuren en voila.
Hier onlangs ook e.o.a. josti een kromme bar gecreerd zo.![]()
Het is wat onhandig als je je OHP wil maxen en je let niet op hoe die kromme bar ligt. Dat had ik laatst.quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:13 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ja in lbs is het altijd eindbazigerthanks
Wij hadden hier 2 stangen, die beide gebogen waren door rack pulls. Eentje hebben ze weggedaan en 2 nieuwe(kut stangen met rare grip) gekocht. Die ene oude gebruik ik altijd, mijn favoriete stang ... wel altijd ff rollen en zoeken totdat de kromming goed ligt .. anders rolt ie nog op mijn rug(of handen met deads).![]()
Zodra ik de bar oppikte draaide die gelijk voorwaarts. Er gebeurt eigenlijk niet zoveel, maar naar je idee draait ie uit je handen. Dat was de snelste rack die ik ooit gedaan heb.![]()
![]()
haha ja hier ook, ik zei al tegen maatje .. wen er maar aan .. want die out of order papiertjes ga je de komende weken wel zien.quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:26 schreef Snakey het volgende:
Je begrijpt soms echt niet hoe ze het kapot krijgen. Ik wilde laats wat lat pull downs doen, even wat warming ups dus ik zet de pin op 40 kilo, krijg ik de bar amper naar beneden...![]()
Had iemand het voor elkaar gekregen de stalen stangen waar de stack overheen glijdt krom te krijgen.![]()
Gelukkig staan er twee, en gelukkig was het eens een keer in een week gefikst. Dat duurt hier meestal weken.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
klopt, bij mij rolde die met zwaar squatten een keer bijna geheel van mijn rug af... snel gerackt lolquote:Op dinsdag 17 september 2013 13:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is wat onhandig als je je OHP wil maxen en je let niet op hoe die kromme bar ligt. Dat had ik laatst.![]()
Zodra ik de bar oppikte draaide die gelijk voorwaarts. Er gebeurt eigenlijk niet zoveel, maar naar je idee draait ie uit je handen. Dat was de snelste rack die ik ooit gedaan heb.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
ik bak ze gewoon in de olijfolie met smaak. Knoflook, prov. kruidenquote:
Zeer herkenbaar. Een keer met squatten gehad. Voelt alsof je de controle verliest: zeer onaangenaam.quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is wat onhandig als je je OHP wil maxen en je let niet op hoe die kromme bar ligt. Dat had ik laatst.![]()
Zodra ik de bar oppikte draaide die gelijk voorwaarts. Er gebeurt eigenlijk niet zoveel, maar naar je idee draait ie uit je handen. Dat was de snelste rack die ik ooit gedaan heb.![]()
Kwestie van opletten, maar het kan behoorlijk link uitpakken.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:27 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Zeer herkenbaar. Een keer met squatten gehad. Voelt alsof je de controle verliest: zeer onaangenaam.
Ik was vorige week aan het benchen. Wilde er 2x 10 bij hangen, maar ik deed maar 1x 10.![]()
Dan kijk je ook effe raar op zodra je unracked.![]()
![]()
Ook fijn als je de bar per ongeluk oneven belast. 10kg meer op links dan rechts met benchen
-
Kwam er iets lekkers voorbij lopen?quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:38 schreef Snakey het volgende:
[..]
Kwestie van opletten, maar het kan behoorlijk link uitpakken.
Ik was vorige week aan het benchen. Wilde er 2x 10 bij hangen, maar ik deed maar 1x 10.![]()
Dan kijk je ook effe raar op zodra je unracked.![]()
Maak zelf vaak omelet achtig inderdaad, gewoon flink wat eieren, ui, kruiden, wat kip en andere ongein naar je eigen smaak. Lekker recept en je kan de macro's indelen zoals je zelf wilt
Ik merk dat een paar van jullie 5/3/1 doen op de compounds in een PPL-schema.. Is dit een aanrader!?..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Dat herinner ik me niet, maar dat zou goed kunnen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:42 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Kwam er iets lekkers voorbij lopen?![]()
![]()
Iemand ervaring met de Biotech ISO Whey Zero? Dat is de enige whey hier die enigszins een hoge concentratie eiwitten heeft (84%) voor een redelijke prijs. Ik kan zo in de ingredientenlijst niks geks ontdekken maar 84% is wel een beetje laag voor een isolaat. Overigens zitten alle isolaten hier zo laag of nog lager, voor veel hogere prijzen (30~35 per kilo).
http://www.bodyengymshop.(...)y-zero-2270gram.htmlI just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Geen ervaring mee, maar onderstaand heeft meer eiwit, 91%, en is iets goedkoper.quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:17 schreef Drinky het volgende:
Iemand ervaring met de Biotech ISO Whey Zero? Dat is de enige whey hier die enigszins een hoge concentratie eiwitten heeft (84%) voor een redelijke prijs. Ik kan zo in de ingredientenlijst niks geks ontdekken maar 84% is wel een beetje laag voor een isolaat. Overigens zitten alle isolaten hier zo laag of nog lager, voor veel hogere prijzen (30~35 per kilo).
http://www.bodyengymshop.(...)y-zero-2270gram.html
http://www.bodyenfitshop.(...)ection/#ingredientenOp zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym![]()
Kan je niet contact opnemen met body&fitshop of xxlnutrition over een verzending naar buitenland? Zelfs met wat extra kosten ben je nog goedkoper uit.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
if the bar won't bend...quote:Op dinsdag 17 september 2013 21:00 schreef Smoofie het volgende:
Bij de gym waar ik zit is geen één bar scheef.
B&F verzend niet naar buitenland, zou ik het eerst naar m'n ouders moeten opsturen en dan via hen weer hierheen ( á 25 euro zonder tracking ). Vind 23 euro voor een kilo nog wel redelijk te doen eerlijk gezegd nadat ik alle andere prijzen hier heb bekeken, maar het aanbod is niet echt al te zuiver.quote:Op dinsdag 17 september 2013 21:54 schreef Verbosity het volgende:
Kan je niet contact opnemen met body&fitshop of xxlnutrition over een verzending naar buitenland? Zelfs met wat extra kosten ben je nog goedkoper uit.
Hier heb je zogezegd bekant op elke straathoek een supplementenshop, zit vaak een opgepompt mannetje of vrouwtje in en ze verkopen voornamelijk maar 2 merken: Biotech USA en Scitech.
Ook overal, in zowat elke gym veel reclame voor supps, heel andere cultuur hier.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Is het met die prijzen niet goedkoper om gewoon eten te kopen?quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:30 schreef Drinky het volgende:
[..]
B&F verzend niet naar buitenland, zou ik het eerst naar m'n ouders moeten opsturen en dan via hen weer hierheen ( á 25 euro zonder tracking ). Vind 23 euro voor een kilo nog wel redelijk te doen eerlijk gezegd nadat ik alle andere prijzen hier heb bekeken, maar het aanbod is niet echt al te zuiver.
Hier heb je zogezegd bekant op elke straathoek een supplementenshop, zit vaak een opgepompt mannetje of vrouwtje in en ze verkopen voornamelijk maar 2 merken: Biotech USA en Scitech.
Ook overal, in zowat elke gym veel reclame voor supps, heel andere cultuur hier.
Dat sowieso, maar heb geen zin om eten te maken voor vlak na mijn training en het mee te nemen. Ben al een tijdje op zoek naar een koeltas en tupperware met kliksluiting ( heb namelijk slechte ervaring met die normale zooi die in je tas open gaanquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:29 schreef Klokov het volgende:
[..]
Is het met die prijzen niet goedkoper om gewoon eten te kopen?).
I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Zou je sneller van een blessure als gescheurde (enkel)banden herstellen met steroids?"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Ligt er aan. Elke soort steroïden heeft weer een andere invloed. Cortisol is vooral ontstekingsremmend, maar langdurig gebruik van corticosteroïden zorgen juist voor meer problemen. Dus je moet ze individueel bekijken en niet als geheel. Maar ze kunnen zeker het herstel beinvloeden. Zowel positief als negatief.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:53 schreef Push. het volgende:
Zou je sneller van een blessure als gescheurde (enkel)banden herstellen met steroids?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
jepquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:53 schreef Push. het volgende:
Zou je sneller van een blessure als gescheurde (enkel)banden herstellen met steroids?![]()
echte igf-1 zeker welquote:Op dinsdag 17 september 2013 23:53 schreef Push. het volgende:
Zou je sneller van een blessure als gescheurde (enkel)banden herstellen met steroids?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ow ja lekker als je tonijnsalade door je tas gevlogen is en je anatomieboek onder de tunaflakes zit.quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:48 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar heb geen zin om eten te maken voor vlak na mijn training en het mee te nemen. Ben al een tijdje op zoek naar een koeltas en tupperware met kliksluiting ( heb namelijk slechte ervaring met die normale zooi die in je tas open gaan).
![]()
De action in Nederland heeft wel goedkope tupperware doosjes die lucht en vloeistofdicht zijn met kliksluiting, best goedkoop ook. Vond hier alleen een luchtdichte en die was 5 euro.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:48 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ow ja lekker als je tonijnsalade door je tas gevlogen is en je anatomieboek onder de tunaflakes zit.
Tonijn valt nog mee, ik had een hele portie rendang in m'n tas zitten de laatste keer
I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
lekkerquote:Op woensdag 18 september 2013 16:27 schreef Drinky het volgende:
[..]
De action in Nederland heeft wel goedkope tupperware doosjes die lucht en vloeistofdicht zijn met kliksluiting, best goedkoop ook. Vond hier alleen een luchtdichte en die was 5 euro.
Tonijn valt nog mee, ik had een hele portie rendang in m'n tas zitten de laatste keer![]()
![]()
Vandaag weer 90 kg gedeadlift 2 reps!! Had het niet verwacht.
12x60
12x60
8x70
5x80
3x85
1x90
2x90
Beetje raar schema maar het werkte wel.
Eerst goed gestretched vooraf en ruime pauzes tussendoor. Geen enkele last gehad van mijn kuit of spieren in mijn rug.![]()
strectchen vooraf is niet bevorderend voor je kracht. Beter achteraf stretchen.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Nice!quote:Op woensdag 18 september 2013 19:45 schreef Fanta-stick het volgende:
Vandaag weer 90 kg gedeadlift 2 reps!! Had het niet verwacht.
12x60
12x60
8x70
5x80
3x85
1x90
2x90
Beetje raar schema maar het werkte wel.
Eerst goed gestretched vooraf en ruime pauzes tussendoor. Geen enkele last gehad van mijn kuit of spieren in mijn rug.![]()
Toen ik ging stretchen hoorde ik wel wat gekraak, dus maar beter dat ik het wel heb gedaan. Kan me geen blessure permitteren nu.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:30 schreef Drinky het volgende:
strectchen vooraf is niet bevorderend voor je kracht. Beter achteraf stretchen.![]()
Mwa.. weet ik niet hoor.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:30 schreef Drinky het volgende:
strectchen vooraf is niet bevorderend voor je kracht. Beter achteraf stretchen.
Er is inderdaad een onderzoek geweest waaruit bleek dat statisch rekken voor het trainen voor minder kracht zorgde. Klinkt wel interessant, maar het onderzoek was uitgevoerd op vrouwen van met een leeftijd van gemiddeld 65 jaar.
Ook:
"If static stretching is used to improve flexibility, then it is recommended that this stretching is not practiced just before the performance of activities that require high levels of muscular force", concluderen de onderzoekers. Ze benadrukken dat ze een statistische vorm van stretchen hebben onderzocht, en dat ze dus niets over andere vormen van strekken kunnen zeggen.
Uit een ander onderzoek bleek dat dynamisch rekken juist voor beter herstel zorgde tussen aerobe inspanningen ( wat krachttraining dus is ). Echter hierbij was de aerobe inspanning fietsen.
Blijft moeilijk om hierop een echte lijn te zetten. Persoonlijk merk ik wel dat rekken wel een beetje de pomp eruit haalt en ik me hierdoor duidelijk mobieler voel in de betreffende spiergroep, waardoor ook weer makkelijker/natuurlijk lift.
Het dynamisch rekken van de spieren en in mindere mate de active recovery stellen het hart in staat meer slagen te maken en laten het lichaam meer zuurstof opnemen. Maar misschien we het belangrijkste mechanisme waarlangs de beide herstelmethoden werken is dat ze de concentratie melkzuur in het bloed verlagen, vermoeden de onderzoekers.
De theorie die de onderzoekers ter verklaring naar voren schuiven is al wat ouder. Melkzuur remt de nieuwvorming van glycogeen in de spiercel, zegt die theorie. Werk dat melkzuur weg, en de prestaties verbeteren. Een alternatieve verklaring zou zijn dat melkzuur spiercellen juist van energie voorziet. Dat gaat kennelijk vlotter als je tussen intensieve inspanningen door niet inactief bent, maar je spieren dynamisch strekt.![]()
Deze is wat interessanter. http://www.ergogenics.org/gezondheid127.htmlquote:Op woensdag 18 september 2013 20:55 schreef KlapAuCius het volgende:
[..]
Mwa.. weet ik niet hoor.
Er is inderdaad een onderzoek geweest waaruit bleek dat statisch rekken voor het trainen voor minder kracht zorgde. Klinkt wel interessant, maar het onderzoek was uitgevoerd op vrouwen van met een leeftijd van gemiddeld 65 jaar.
Ook:
"If static stretching is used to improve flexibility, then it is recommended that this stretching is not practiced just before the performance of activities that require high levels of muscular force", concluderen de onderzoekers. Ze benadrukken dat ze een statistische vorm van stretchen hebben onderzocht, en dat ze dus niets over andere vormen van strekken kunnen zeggen.
Uit een ander onderzoek bleek dat dynamisch rekken juist voor beter herstel zorgde tussen aerobe inspanningen ( wat krachttraining dus is ). Echter hierbij was de aerobe inspanning fietsen.
Blijft moeilijk om hierop een echte lijn te zetten. Persoonlijk merk ik wel dat rekken wel een beetje de pomp eruit haalt en ik me hierdoor duidelijk mobieler voel in de betreffende spiergroep, waardoor ook weer makkelijker/natuurlijk lift.
Het dynamisch rekken van de spieren en in mindere mate de active recovery stellen het hart in staat meer slagen te maken en laten het lichaam meer zuurstof opnemen. Maar misschien we het belangrijkste mechanisme waarlangs de beide herstelmethoden werken is dat ze de concentratie melkzuur in het bloed verlagen, vermoeden de onderzoekers.
De theorie die de onderzoekers ter verklaring naar voren schuiven is al wat ouder. Melkzuur remt de nieuwvorming van glycogeen in de spiercel, zegt die theorie. Werk dat melkzuur weg, en de prestaties verbeteren. Een alternatieve verklaring zou zijn dat melkzuur spiercellen juist van energie voorziet. Dat gaat kennelijk vlotter als je tussen intensieve inspanningen door niet inactief bent, maar je spieren dynamisch strekt.![]()
Dat is bij langdurig statisch stretchen om vervolgens direct een oefening uit te voeren. Hierbij is het logisch dat een spier zwakker is na langdurig rekken terwijl hij daarna direct moet contraheren.quote:Op woensdag 18 september 2013 20:55 schreef KlapAuCius het volgende:
[..]
Mwa.. weet ik niet hoor.
Er is inderdaad een onderzoek geweest waaruit bleek dat statisch rekken voor het trainen voor minder kracht zorgde. Klinkt wel interessant, maar het onderzoek was uitgevoerd op vrouwen van met een leeftijd van gemiddeld 65 jaar.'Melkzuur' ,oftewel lactaat, speelt geen grote rol bij anaerobe training. Het lactaat wordt door MCT-4-membraancarriers naar het interne milieu en bloedbaan vervoerd (welke het naar het hart stuurt die vooral gebruik maakt van lactaat). Bij aerobe spieren oftewel cardio klopt dit wel. Deze heeft MCT-1-membraancarriers welke lactaat celinwendig transporteert, waarna het wordt gebruikt in de citroenzuurcyclus.quote:Het dynamisch rekken van de spieren en in mindere mate de active recovery stellen het hart in staat meer slagen te maken en laten het lichaam meer zuurstof opnemen. Maar misschien we het belangrijkste mechanisme waarlangs de beide herstelmethoden werken is dat ze de concentratie melkzuur in het bloed verlagen, vermoeden de onderzoekers.
De theorie die de onderzoekers ter verklaring naar voren schuiven is al wat ouder. Melkzuur remt de nieuwvorming van glycogeen in de spiercel, zegt die theorie. Werk dat melkzuur weg, en de prestaties verbeteren. Een alternatieve verklaring zou zijn dat melkzuur spiercellen juist van energie voorziet. Dat gaat kennelijk vlotter als je tussen intensieve inspanningen door niet inactief bent, maar je spieren dynamisch strekt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Verbosity op 18-09-2013 23:30:14 (Klote mobiel) ]Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Heeft iemand anders hier toevallig ook last van het volgende-->
Als ik op m'n rug lig (bijv. tv kijken of slaap), dan heb ik na een minuut of 10 een slapende/tintelende onderarm, pink en ringvinger. Bij beide handen gebeurt dat. D'r zijn ergere dingen natuurlijk, maar het is best irritant lol.
Als ik dan weer ff m'n vingers beweeg, of m'n arm op til gaat het weg...
Trainingsmaatje begon vorige week over precies hetzelfde te klagen
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 19-09-2013 10:14:51 ]![]()
Dat is de ulnare zenuw die dan 'bekneld' wordt en langzaam aan begint hij uitstralende pijn/tintelingen te geven. Bij bepaalde houdingen kan je hier dus last van krijgen. Een andere houding aannemen verlicht de klachten.quote:Op donderdag 19 september 2013 07:23 schreef RaymondK het volgende:
Heeft iemand anders hier toevallig ook last van het volgende-->
Als ik op m'n rug lig (bijv. tv kijken of slaap), dan heb ik na een minuut of 10 een slapende/tintelende onderarm, pink en ringvinger. Bij beide handen gebeurt dat. D'r zijn ergere dingen natuurlijk, maar het is best irritant lol.
Als ik dan weer ff m'n vingers beweeg, of m'n arm op til gaat het weg...
Trainingsmaatje begon vorige week over precies hetzelfde te klagenOp vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Thanks.quote:
als ik ff google op ulinare zenuw, dan zou dat dus kunnen zijn van schouder tot aan m'n hand waar die ergens klemt...
Ik heb zelf het idee als m'n bovenarm rust op het bed dat het dan met name is.
Andere houding dan maar idd.![]()
![]()
Te veel spier wat erop ligt.quote:Op donderdag 19 september 2013 13:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Thanks.
als ik ff google op ulinare zenuw, dan zou dat dus kunnen zijn van schouder tot aan m'n hand waar die ergens klemt...
Ik heb zelf het idee als m'n bovenarm rust op het bed dat het dan met name is.
Andere houding dan maar idd.Soukidan op je oogbal.![]()
lolquote:
Dat zei ik ook al tegen die maat met trainen toen die d'r over liep te miepen "to much tricep bro, to much tricep"![]()
![]()
![]()
Ik doe eigenlijk nooit regular DL's. Alleen RDL op de dag dat ik hams en glutes train. Zal ik regular DL op quads day doen ipv bijv leg extension of gwn laten zoal shet is?AFCA
Deadlift is voornamelijk erector spinae, gluteus en hamstrings. Dus hoort eigenlijk bij de rug. Maar post je schema eens.quote:Op donderdag 19 september 2013 15:12 schreef Smoofie het volgende:
Ik doe eigenlijk nooit regular DL's. Alleen RDL op de dag dat ik hams en glutes train. Zal ik regular DL op quads day doen ipv bijv leg extension of gwn laten zoal shet is?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Starting strength 1 jaar ongeveer, veul eten. + 13 kg ongeveer gok ik. Weet t niet precies, is al een tijdje geleden.
Gewoon beginnen en zorgen dat je genoeg eet. Niet zo mierenneuken in de marge en focussen op anderen.Behulpzaam als een waterkraan.
zolang er constante progressie in werkgewichten zijn blijven doen. Fat gains heb je zelf in de hand.quote:Op donderdag 19 september 2013 15:51 schreef Atemno het volgende:
Iemand ervaringen met SS en voor hoelang? Wat waren de gains, fat en gewicht?
Als beginner zou ik niet eens focussen op een sixpack of spier definitie maar gewoon puur richten op kracht gains(niet doorslaan in een dreamerbulk uiteraard)Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Gewoon die 4 liter melk drinken en dan de drie traditionele normale maaltijden?quote:Op donderdag 19 september 2013 16:07 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
zolang er constante progressie in werkgewichten zijn blijven doen. Fat gains heb je zelf in de hand.
Als beginner zou ik niet eens focussen op een sixpack of spier definitie maar gewoon puur richten op kracht gains(niet doorslaan in een dreamerbulk uiteraard)![]()
Je hoeft niet persee GOMAD ernaast te doen, dat is meer bedoelt voor echte dunne hard gainers. Zolang jij in een calorie overschot zit met je eten en je komt gewicht aan is het goed.quote:Op donderdag 19 september 2013 16:33 schreef Atemno het volgende:
[..]
Gewoon die 4 liter melk drinken en dan de drie traditionele normale maaltijden?
Kom je moeilijk gewicht aan met je eten dan kan je grijpen naar de melk(1 liter, of 2 liter, enz). Het is zonde om ineens in een enorme calorie overschot te gaan zitten terwijl je lichaam het meeste opslaat als vet.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ik moet eten wat de pot schaft en heb weinig geld dus wil wel mn eiwitten raken.quote:Op donderdag 19 september 2013 16:35 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Je hoeft niet persee GOMAD ernaast te doen, dat is meer bedoelt voor echte dunne hard gainers. Zolang jij in een calorie overschot zit met je eten en je komt gewicht aan is het goed.
Kom je moeilijk gewicht aan met je eten dan kan je grijpen naar de melk(1 liter, of 2 liter, enz). Het is zonde om ineens in een enorme calorie overschot te gaan zitten terwijl je lichaam het meeste opslaat als vet.![]()
dan gomad jaquote:Op donderdag 19 september 2013 16:45 schreef Atemno het volgende:
[..]
Ik moet eten wat de pot schaft en heb weinig geld dus wil wel mn eiwitten raken.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
![]()
"I'm 23 years old and a Nutritionist from Kings College London. I'm also the youngest British born Brazilian Jiu Jitsu Black Belt under 13 times World Champion Roger Gracie. I've deadlifted 350kg/770lbs and bench pressed 230kg/505lbs in training and squatted 280kg all at 100kg/220lbs bodyweight. Within the next 2 years I plan on pushing for Dan Green's all time raw world record at 220lbs. On here I'm going to be blogging and videoing all my food, supplementation and my training day in day out and answering a Q and A once a week on anything whether that is to do with training, diet, supplementation and just any random shit that people feel like asking me. Pete Rubish and Chris Hickson would be savage if you guys could drop to 220lbs and we set up a comp sometime next year !!!"
aldus James Cooper...i guess that's thatBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
quote:Op donderdag 19 september 2013 16:54 schreef Yamcha het volgende:
wtf zn hoofd lijkt gephotoshopt, heb je een filmpje van die dude?
hij heeft net een youtube channel gestart, staat nog maar 1 filmpje op benchpress 170kg x10 op 100kg lichaamsgewicht.
https://www.facebook.com/james.cooper.547Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
thanks bro...Soon...quote:Op donderdag 19 september 2013 17:03 schreef Atemno het volgende:
[..]
Thanks! Ik wacht weer op pics van je, i mirin bra!
zit midden in de bulking fase, bearmode.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ik heb wel ff de namen van sommige oefeningen moeten zoeken, gezien mn schema in mn hoofd zit en niet geschrevenquote:Op donderdag 19 september 2013 15:49 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Deadlift is voornamelijk erector spinae, gluteus en hamstrings. Dus hoort eigenlijk bij de rug. Maar post je schema eens.. Meeste oefeningen 3x8-10. Sommige 4/5x en dat set 4 en of 5 met minder reps(bij squats, press en RDL vooral)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFCA
Is dit linkje al voorbijgekomen in deze reeks? http://www.volkskrant.nl/(...)-op-uitsterven.dhtmlIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Komt uit 2011quote:Op donderdag 19 september 2013 18:01 schreef slacker_nl het volgende:
Is dit linkje al voorbijgekomen in deze reeks? http://www.volkskrant.nl/(...)-op-uitsterven.dhtmlAFCA
Scherp, maar hoe ben ik er dan opgekomen?!quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Geen idee, maar het is volgens mij algemeen bekend dat veel soorten tonijn gaan uitsterven als er niets wordt gedaan, en toch blijven we maar doorvissen. Maar deze discussie kun je beter voeren in een ander subforum.quote:Op donderdag 19 september 2013 18:16 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Scherp, maar hoe ben ik er dan opgekomen?!AFCA
Daar worden alleen maar walvissen gepost ...quote:Op donderdag 19 september 2013 18:18 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is volgens mij algemeen bekend dat veel soorten tonijn gaan uitsterven als er niets wordt gedaan, en toch blijven we maar doorvissen. Maar deze discussie kun je beter voeren in een ander subforum.Together We Will Live Forever
Veel tonijn is sowieso niet al te best voor je door allerhande zware metalen etc.Behulpzaam als een waterkraan.
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
Forum Opties Forumhop: Hop naar: